• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
Onyx Concept به جان بنتلی GTX افتاده و آن را به کلی زیرورو کرده است، پروژه جدید این تیونر همین خودرو است که به تازگی معرفی شده است اما با ظاهر و قدرتی کاملاً متفاوت!
Bentley GTX by Onyx Concept

طراحی این خودرو در حقیقت تعادلی بین زیبایی و قدرت است، GTX هم اکنون دارای کیت بدنه گسترده ای است. این کیت شامل سپر ها جدید، رکاب‌های اسپرت و قوس چرخ‌های بزرگ‌تر می‌شود. همچنین می‌توان به چراغ‌های روشنایی در روز، تهویه مناسب هود و یک سیستم اگزوز چهار لوله اسپرت اشاره کرد. ارتفاع این خودرو 10میلی متر کم شده که در کنار رینگ‌های 22 اینچی آلیاژی این خودرو بسیار جذاب به نظر می‌رسد.





اگرچه هیچ تصویری از کابین منتشر نشده اما این شرکت می‌گوید: مشتریان می‌توانند کابین‌های منحصر به فرد سفارشی طبق سلیقه خودشان سفارش دهند.
اما موضوع اصلی، قدرت این خودرو با انجام تنظیماتی 100 اسب بخار بیشتر شده است یعنی الآن موتور 4 لیتری V8 توربو دوقلو GTX می‌تواند 600 اسب بخار قدرت تولید کند و به راحتی ظرف 4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
خودروساز ژاپنی هوندا مشخصات نسخه مخصوص CR-V را رسانه ای کرد. این نسخه Black Edition نامیده می‌شود و قرار است به صورت رسمی این ماه در هلند رونمایی شود اما از سال بعد برای تمام اروپایی‌ها قابل سفارش است.
Honda CR-V Black Edition

این خودرو بین 29.990 یورو تا 45.990 یورو قیمت گذاری شده است(2.290 یورو و 3.490 یورو گران‌تر از مدل استاندارد). این نسخه کاملاً دارای تم سیاه است که از اسم نسخه هم مشخص است. جلو پنجره مشکی رنگ، سپر های جلو و عقب جدید، آینه های جانبی مشکی رنگ، یک اسپویلر، ریل های نقره ای سقف، شیشه های تیره رنگ و رینگ‌های ذغالی 18 و 19 اینچی از ویژگی‌هایی جدیدی هستند که هوندا به این خودرو اضافه کرده است. البته ممکن است خریداران بتوانند تم سفید هم سفارش دهند اما نسخه اصلی به رنگ مشکی است.
Honda CR-V Black Edition

هوندا این نسخه را در چهار سطح عرضه می‌کند: Comfort، Elegance، Lifestyle و Executiveالبته با حق انتخاب سه موتور: 2لیتری i-VTEC، 2.4 لیتری i-VTEC و 2.2 لیتری i-CTDi.
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
تست ارزیابی ضربه از جلو یکی از تست‌هایی است که توسط کمیته ایمنی خودروهای پیشرفته اروپایی جهت ارزیابی به عنوان مبنا تعیین گردیده است. در این تست با شبیه سازی مدلی، تصادف‌هایی که از ناحیه جلو صورت می‌گیرد، بررسی می‌شود. چرا که این نوع از تصادفات شایع‌ترین حوادث جاده ای اند که آسیب‌های جدی و مرگباری را به دنبال دارند.
در شبیه سازی این مدل، خودرو با سرعتی که بر اساس استانداردها تعیین شده ( 64 کیلومتر بر ساعت) t به یک بلوک ثابت آلومینیومی قابل انعطاف که نقش خودروی دیگر را دارد، برخورد می‌کند. این تست تنها به منظور ارزیابی توانایی خودرو در زنده نگه داشتن سرنشینان صورت می‌گیرد و به بررسی میزان درد و آسیب‌های جزیی که تهدید کنندهٔ حیات هستند، نمی‌پردازد.
عمده آسیب‌های کشندهٔ سرنشینان بزرگسال در این دسته از تصادفات ناشی از برخورد آن‌ها با قطعات کابین می‌باشد. همان طور که می‌دانید هر جسم در حال حرکتی دارای اینرسی است. حتی اگر خودرو به دلیل تصادف متوقف شده باشد متوقف کردن جسم یا همان نیروی اینرسی نیازمند نیرویی است که در یک بازهٔ زمانی بر جسم اعمال شود. کاری که سیستم‌های مکمل مانند ایربگ ها انجام می‌دهند این است که با کمترین صدمه سرعت جسم را کم کرده و به صفر می‌رسانند (البته در مدت زمانی بسیار کوتاه تر از یک چشم برهم زدن). در نتیجه سعی می‌شود با قرار دادن تمهیداتی شدت آسیب ناشی از برخورد سرنشینان در فضای کابین را به حداقل برسانند.
یکی از مهم‌ترین امکاناتی که یک خودرو برای جلوگیری از این حوادث باید داشته باشد، کیسه هوای نصب شده در قسمت فرمان خودرو می‌باشد که با محدود کردن سرنشین به پایداری سر، گردن و جلوگیری از آسیب آن‌ها کمک می‌کند. به منظور کاهش نیروهای وارده ناشی از کاهش سرعت ناگهانی – deceleration forces و کاهش نیروهای انتقال یافته به قفسهٔ سینه که منجر به شکستگی دنده‌ها و آسیب قلبی و ریوی کشنده ناشی از آن می‌شود، وجود کیسه هوا و کمربند ایمنی به طور همزمان لازم است.
البته فاصله راننده تا کیسهٔ هوا فاکتور بسیار مهمی در ایمنی آن خواهد بود. به طوری که همواره به رانندگان خودروها توصیه می‌شود که فاصلهٔ استاندارد و مطمئنی را تا فرمان داشته باشند و در غیر این صورت حتماً کلید قطع دستی کیسه هوا را در خودرو قرار دهند. هر چند اکثر رانندگان درک درستی از فاصلهٔ خودرو تا فرمان نداشته و به همین دلیل اشتباهاتی را در این زمینه مرتکب می‌شوند.

در همین راستا مطالعه ای از طرف مرکز بررسی و تحلیل خطر در هاروارد انجام گرفته که در این تحقیق، هدف بررسی میزان اشتباه راننده در تخمین فاصلهٔ خود تا فرمان بود، فاصلهٔ مرکز فرمان تا برآمدگی بینی راننده در هزار راننده ثبت گردید. اندازه استاندارد تعریف شده برای این فاصله 12 اینچ ( 30.5 سانتی متر) است. نتایج حاصله از این قرار بود: از بین رانندگان، 234 نفر (اکثراً خانم‌ها) گمان می‌کردند که در فاصله 12 اینچ قرار دارند. که تنها 22 نفر ( 19 زن و 3 مرد) واقعاً در این فاصله قرار داشتند. پس راننده ای که فکر می‌کند در فاصلهٔ نزدیک‌تری از حد استاندارد به فرمان قرار دارد (در حالی که فاصله‌اش استاندارد بوده) کیسه هوا را غیرفعال می‌کند و یا بلعکس. که در دو حالت اشکال به وجود خواهد آمد.

نکتهٔ دیگر این که در اکثر خودروهای تولید شده، سیستم مهاری فوق نمی‌توانند از آسیب‌های وارده به اندام تحتانی از جمله زانوها جلوگیری کنند، و در موارد شدید با انتقال نیرو به نواحی فوقانی تر منجر به آسیب‌های جدی‌تر و گاه جبران ناپذیر در محدوده مفاصل و عروق حیاتی ناحیه لگن می‌شود.
در طراحی خودروهای امروزه، امکان جلوگیری از آسیب اندام تحتانی ناشی از برخورد وجود ندارد؛ لذا در صنعت خودروسازی سعی بر آن است، تا با طراحی‌های جدید بتوان از ایجاد این نوع حوادث جلوگیری کرد.
 

MAS✪UD

Registered User
تاریخ عضویت
30 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
523
لایک‌ها
245
خاک برسرشون با این طراحی
ببینید چیه میگه این مدیر عامل ایرانخودرو:
"خودرو پلتفورمش میشه گفت 405 هست و یا روا ی سال که رویه جلوی این خودرو پرشیا هست و عقبش میشه گفت قسمت بارش برداشته شده از وانت L90 هستش سیستمش هم ABS هستش"
یعنی وقتی گرفتی زحمت در آوردن اون فیشهای ABSش با خودتونه!
(تنها کارخونه های ما میتونن همچین خودرو های حروم زاده ای رو بدنیا بیارن که فردا شروع کنن به کشتن مردم تو جاده ها تا آقایون هم پولاشونو پارو کنن)
 

roteal2007

Registered User
تاریخ عضویت
22 فوریه 2012
نوشته‌ها
989
لایک‌ها
804
خاک برسرشون با این طراحی
ببینید چیه میگه این مدیر عامل ایرانخودرو:
"خودرو پلتفورمش میشه گفت 405 هست و یا روا ی سال که رویه جلوی این خودرو پرشیا هست و عقبش میشه گفت قسمت بارش برداشته شده از وانت L90 هستش سیستمش هم ABS هستش"
یعنی وقتی گرفتی زحمت در آوردن اون فیشهای ABSش با خودتونه!
(تنها کارخونه های ما میتونن همچین خودرو های حروم زاده ای رو بدنیا بیارن که فردا شروع کنن به کشتن مردم تو جاده ها تا آقایون هم پولاشونو پارو کنن)

شما که دیگه بایستی خوب بدونی تو این مملکت واسه تنها چیزی که احترام قایل نیستن جون مردمه‌
 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,853
محل سکونت
Sin City
177192_293.jpg


غولی هستش ها واس خودش :D

گوزی هستش ها واسه خودش :D اگه دست من بود ایرانخودرو و سایپا رو تبدیل به سالن بازیافت زباله میکردم
 

roteal2007

Registered User
تاریخ عضویت
22 فوریه 2012
نوشته‌ها
989
لایک‌ها
804
گوزی هستش ها واسه خودش :D اگه دست من بود ایرانخودرو و سایپا رو تبدیل به سالن بازیافت زباله میکردم

دست بالا دست بسیار است...تو رییس جمهور هم بودی عمام ***** ای نمیذاشت
 

yaghish

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 نوامبر 2012
نوشته‌ها
1,211
لایک‌ها
328
اینم محصوله تبریزه؟ :D

این حرفت بامنظور خاصی بود
اول اینکه من اهل تبریز نیستم
دوم اینکه تبریز یا تهران یا هرجای ایران فرقی باهم نداره
سوم اینکه واقعا برای افرادی مثل شما تاسف میخورم که با آدمهایی مثل شما 75 میلیون حساب میشیم

و در آخر اینکi تا آدم هایی مثل شما وجود داره نیازی به تولید این محصول در هیچ کجایی ایران نیست :D
 

takesh

Registered User
تاریخ عضویت
4 مارس 2012
نوشته‌ها
5,312
لایک‌ها
4,325
محل سکونت
جَـفَـنـگِـــستــانــ...... . . . . .

takesh

Registered User
تاریخ عضویت
4 مارس 2012
نوشته‌ها
5,312
لایک‌ها
4,325
محل سکونت
جَـفَـنـگِـــستــانــ...... . . . . .
این حرفت بامنظور خاصی بود
اول اینکه من اهل تبریز نیستم
دوم اینکه تبریز یا تهران یا هرجای ایران فرقی باهم نداره
سوم اینکه واقعا برای افرادی مثل شما تاسف میخورم که با آدمهایی مثل شما 75 میلیون حساب میشیم

و در آخر اینکi تا آدم هایی مثل شما وجود داره نیازی به تولید این محصول در هیچ کجایی ایران نیست

این حرفت بامنظور خاصی بود
اول اینکه استارت تاپیک این محصول گفت محصول تبریزه!
دوم اینکه هر جایی ویژگی های خاص خودشو داره اینام چاخانه همش که همه جا عین همه- همون نبریز مرم میانه اخلاقشون با بناب کلی فرق داره !یا اسکو با آذرشهر یا......
سوم هم ممنون از ابراز تاسفتون ! خیلی بهش نیاز بود

ودر آخر هم اینکه.................................................نمیگم ولی خودت میدونی :D------------------------------------------

 
بالا