• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

niceone

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 آگوست 2013
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
49
:blink:
بوگاتی رو یعنی با پراید کی میکنی !!
خوب اونام هیچ وخت نمیان ماشین 1ملیون و خورده ای دلاری رو تولید انبوه کنن! تو همون آمریکاشم طرف وای میسه کنارش عکس میگیره چه برسه اینجا

گفتم به فرض اگه تولید انبوه بشه
مساله اینجاست بعضی ماشین های لوکس انقدر که تو ایران هست تو کشور سازنده و یا کشورهای پیشرفته هم نیست از بس پول مفت اینجا زیاده و آدمای تازه به دوران رسیده که یه شبه پولدار شدن
همون بوگاتی اگه تولید انبوه بشه بیاد ایران اگه 20 میلیارد هم پولش باشه بازم پر میشه تو خیابونا!
اونوقت همه میگردن دنبال ماشین 100 میلیاردی و میگن این 20 میلیاردیه دیگه تکراری شده
 

ToxCity

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 جولای 2013
نوشته‌ها
931
لایک‌ها
596
محل سکونت
E:\Program Files\karaj.exe
پرایدو میفروشم موتور میخرم:snitch: زمین میخرم:rolleyes:

LOL اتفاقا زمین از همه چیپس گرونتر شده تو این 2سال اخیر...همونطور که نمیدونی زمین و ملک تو ایران 60برابر قیمت جهانی ش گرانتر است مثل اینترنت دقیقا که 20برابر قیمت جهانی ش گرونتره و فاقد کیفیت :D

زیره 35تومن موتور نمیدن ب آدم که! Zaart
 

radicalboy

Registered User
تاریخ عضویت
27 جولای 2013
نوشته‌ها
149
لایک‌ها
61
شادفکر بودن و بَد سلیقه بودن جوانان ایرانی تو همین تاپیک مشخصه! وقتی 200تومن میدن به gt60 ــــــه 2لیتری و 20 هزار دلاری!!

یا وقتی 350تومن میدن به بیتل 21هزار دلاری! اسم اینارو میشه گذاشت جوان؟


قیمت ها تم همه اشتباه ست! یه سر ب هفته نامه خودرو و بازار خودرو بزن (مجله و عکس ش هم دارم که تویوتا 200 تومن و بیتل 350تومن)


بی ام دبلیو سری 1 که نیومده بره خودت قیمت زدی!! اونم 128 تومن! عمرا با این قیمت بدن! ماشینی که بالای 2500سی سی هست تعرفه 140% میخوره بهش حداقلش خیلی خوب بدنش تو بازار ایران 350-400 تومن هست


ادرار تو اون منبع ت! منبع خودرویی بذار حداقل!

شادفکر(مغز) معروف که تویی
لابد چون هوندا تو این لیست نیست به درد نمی خوره نه؟
هر منبعی که مطلبش به مذاق تو خوش بیاد خوبه؟
بدسلیقه تر از تو تو عمرم ندیدم تا حالا!
 
  • Like
Reactions: M1V

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,853
محل سکونت
Sin City
هر چی شادمغز و طی کش میگن درسته من همیشه پشت این دوتا هستم :happy:

بوگاتی هم خیلی زشته لامبورگینی رو بهش ترجیح میدم حالا میخاد مورسیلو باشه گالاردو باشه یا اونتادور :D

همون بوگاتی اگه تولید انبوه بشه بیاد ایران اگه 20 میلیارد هم پولش باشه بازم پر میشه تو خیابونا!
:blink:
کادیلاک ایران هم تولید انبوه بود اما پر بود تو ایران ؟ ایرانیها لیاقتشون سایپا و ایرانخودرویه :thumbsdow:thumbsdow
عمویی خوبی
 

mohamad n

Registered User
تاریخ عضویت
6 مارس 2013
نوشته‌ها
2,636
لایک‌ها
592
گفتم به فرض اگه تولید انبوه بشه
مساله اینجاست بعضی ماشین های لوکس انقدر که تو ایران هست تو کشور سازنده و یا کشورهای پیشرفته هم نیست از بس پول مفت اینجا زیاده و آدمای تازه به دوران رسیده که یه شبه پولدار شدن
همون بوگاتی اگه تولید انبوه بشه بیاد ایران اگه 20 میلیارد هم پولش باشه بازم پر میشه تو خیابونا!
اونوقت همه میگردن دنبال ماشین 100 میلیاردی و میگن این 20 میلیاردیه دیگه تکراری شده

داداش شما فکر کنم از قشر مرفه هستی میلیارد برات پول خرده :D
آدمایی هستن ک تمام عمرشون زحمت میکشن آدمای آبرو داری هم هستن اما تا آخرش تنها ماشینشون یه پرایده خیلی هم زور بزنن 405سوار میشن روشم چادر میکشن!

ارسال شده از GT-P1000 با استفاده از تپاتالک 2
 

ToxCity

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 جولای 2013
نوشته‌ها
931
لایک‌ها
596
محل سکونت
E:\Program Files\karaj.exe
شادفکر(مغز) معروف که تویی
لابد چون هوندا تو این لیست نیست به درد نمی خوره نه؟
هر منبعی که مطلبش به مذاق تو خوش بیاد خوبه؟
بدسلیقه تر از تو تو عمرم ندیدم تا حالا!

کسچیپس نگو باووو..خودتو استارترو میذارم رو هم به فَشــــــــــار...

منبع ش اولا اصن منبع تخصصی خودرو نی..مطلبش هم از خودش کسچیپس تر

جالب اینجاست که این استارتر گرامی غرق در بی اطلاعاتی هستن و فقط فرط کپی و فرط پیست

اتفاقا هوندا تو اروپا و آمریکا بیشترین خریدارانش جوانان هستن Honda CRZ Bikini Women Edition هم اومده .بره مامانت یکی بگیر با تعرفه 140% وارد کن دیگه
 

ToxCity

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 جولای 2013
نوشته‌ها
931
لایک‌ها
596
محل سکونت
E:\Program Files\karaj.exe
فقط Honda CRZ --- بره پولدارا ی ملیونر
فقط سیویک هاچبک بره پولداراای متوسط

برا ماهم عکس در کنارشون رویاست چه برسه نشستن پشتش

باووو سیویک و سی آر زد رو نمیذارن که وارد شه! اون موقع که بری هیوندا بخره پـَـــ...

اصن فک کردی چیرا خیلی از محصولات هوندا-میتسوبیشی-نیسان-تویوتا و...تو ایران نی!! ولی هیوندا همه مدلاش هــــــَـ به لطف دوستان 3پاهی
 

peroyan

Registered User
تاریخ عضویت
9 آگوست 2013
نوشته‌ها
180
لایک‌ها
14
من از دو روز پیش که شنیدم واقعا به زمین و زمان فوش میدم اعصابم داغون شده آخه چقدر آدم باید از دست اینا بکشه .یه 206 تیپ 2 داشتم فروختم الان حتما میخاد قیمت صفرش بشه 50 میلیون خدایش ظلمه یه پراید که دارای حداقل امکانات هست بشه 17 میلیون تازه قراره 30% بره روش دیگه خدا به دادمون برسه .مردم باید محصولاتشون رو نخرن بمونه رو دستشون واقعا وضع مملکت افتضاح شده
 

takesh

Registered User
تاریخ عضویت
4 مارس 2012
نوشته‌ها
5,312
لایک‌ها
4,325
محل سکونت
جَـفَـنـگِـــستــانــ...... . . . . .
باووو سیویک و سی آر زد رو نمیذارن که وارد شه! اون موقع که بری هیوندا بخره پـَـــ...

اصن فک کردی چیرا خیلی از محصولات هوندا-میتسوبیشی-نیسان-تویوتا و...تو ایران نی!! ولی هیوندا همه مدلاش هــــــَـ به لطف دوستان 3پاهی

چرا باوو باید بچسبی بهش و خودت بیاری ! کروت و .... وختی حداقل موقت میارن اینم میشه اورد
 

ToxCity

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 جولای 2013
نوشته‌ها
931
لایک‌ها
596
محل سکونت
E:\Program Files\karaj.exe
چرا باوو باید بچسبی بهش و خودت بیاری ! کروت و .... وختی حداقل موقت میارن اینم میشه اورد

خوده آدم بخواد بیاره شامل تعرفه 140% میشه....موقت هم از هر کشوری میخوای بیاری باید حداقل 3سال اقامت اون کشوری که وارد کردی رو داشته باشی(اکثر همه از کشورهای حوزه خلیج مییارن) همه هم از دم کارکرده چه فایده 3ماه میخوای سواربشی 100باید بصرفی بعد که ماشین رو برگردوندی 30%پولتو پَس میدن در صورت تخلف با ماشین از اون 30% هم کم میکونن
 

peroyan

Registered User
تاریخ عضویت
9 آگوست 2013
نوشته‌ها
180
لایک‌ها
14
رنگ سفید به اکثر ماشین ها میاد
 

ToxCity

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 جولای 2013
نوشته‌ها
931
لایک‌ها
596
محل سکونت
E:\Program Files\karaj.exe
99% خودروسازهای دنیا(جز خودروساز های ما) بره رنگ سفید یه سری قوانین جهانی رو باید رعایت کنن


ولی 90%محصولات خودروسازهای وطنی سفید هستن.ب این دلیل که موج و فرورفتگی و تر کاری های مونتاژ رو نشون نده بی دلیل نی رنگ های غیر سفید با سفید اختلاف قیمت دارن(تو اینجا)
 

ToxCity

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 جولای 2013
نوشته‌ها
931
لایک‌ها
596
محل سکونت
E:\Program Files\karaj.exe
هم‌اکنون بیش از چهار دهه از آغاز تولید خودرو در ایران می‌گذرد اما هنوز مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی راضی نیستند. خودروهای داخلی حتی توان رقابت با خودروهای کشورهای درجه 3 آسیا را هم ندارند

این در حالی است که در دهه‌های اخیر کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه صنایع هوا فضا پیشرفت زیادی داشته و توقع مصرف‌کنندگان ارتقاء کیفیت تولیدات صنعت خودروسازی کشور همگام با این صنایع بوده است.

در این میان کارشناسان معتقدند که دو موضوع "انحصاری بودن بازار خودرو" در کنار "عدم انجام سرمایه‌گذاری برای توسعه محصول"، از جمله دلایل اصلی نرسیدن صنعت خودروسازی ایران به جایگاه "خودروساز شدن" است.

شهرام آزادی - عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی - در این باره می‌گوید: متاسفانه در صنعت خودروی ایران به ویژه در یک دهه اخیر سرمایه‌گذاری‌ها تنها در حوزه افزایش تولید و نه توسعه محصول بوده است.

وی ادامه می‌دهد: این در حالی است که باید قسمتی از سرمایه‌گذاری‌هایی که برای ایجاد سایت‌های جدید تولید خودرو صورت گرفت، صرف تحقیق و توسعه برای تولید خودروهای جدید می‌شد.

آزادی با بیان این‌که گرایش مدیران ارشد شرکت‌های خودروسازی به سمت سرمایه‌گذاری برای توسعه محصول نبود، معتقد است: به طور مشخص دو خودروساز بزرگ کشور در پنج ساله اخیر سرمایه‌گذاری در زمینه پلت‌فرم و توسعه محصول نداشتند و فقط به سرمایه‌گذاری برای افزایش تولید محصولات قدیمی پرداختند.

وی ادامه می‌دهد: خودروسازان به عنوان یک بنگاه تنها به دنبال سودآوری بوده و هدفشان کسب سود بیشتر برای توزیع سود بالا در مجامع سالانه بود به همین دلیل از سرمایه‌گذاری برای تولید محصولات جدید غافل شدند.

این کارشناس صنعت خودرو اضافه می‌کند: همچنین انحصاری بودن بازار خودرو و بالا بودن قیمت خودروهای وارداتی موجب شده برخی خودروهای داخلی علی‌رغم کیفیت و تکنولوژی پایین، همچنان خریدار داشته باشند.

وی با بیان این‌که محصولات داخلی در مقایسه با خودروهای وارداتی از قیمت و همچنین کیفیت پایین‌تری برخوردارند، خاطرنشان می‌کند: این موضوع موجب شده بخش اعظم جامعه نیازهای خود را از طریق خودروهای داخلی تامین کند که همین امر انگیزه خودروسازان برای سرمایه‌گذاری برای توسعه محصول و تولید محصولات جدید را از بین برده است.

آزادی ادامه می‌دهد:‌ در دو سال اخیر نیز مشکلات داخلی و خارجی متعدد ایجاد شده در صنعت خودرو و قطعه موجب شد تولید خودرو در کشور به شدت کاهش یافته و با کاهش نقدینگی، خودروسازان اصولا منبعی برای سرمایه‌گذاری جدید نداشته باشند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی خاطرنشان می‌کند: البته شرایط فعلی گذرا بوده و وضعیت شرکت‌های خودروسازی باز هم بهبود خواهد یافت. بنابراین وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران باید بر استراتژی صنایع خودروسازی نظارت و آن‌ها را به سمت توسعه محصول و تولید خودروهای جدید سوق دهند.
 

mercedes62

کاربر حرفه ای سیستم عامل
تاریخ عضویت
5 فوریه 2011
نوشته‌ها
2,001
لایک‌ها
941
محل سکونت
TEH RUN
99% خودروسازهای دنیا(جز خودروساز های ما) بره رنگ سفید یه سری قوانین جهانی رو باید رعایت کنن


ولی 90%محصولات خودروسازهای وطنی سفید هستن.ب این دلیل که موج و فرورفتگی و تر کاری های مونتاژ رو نشون نده بی دلیل نی رنگ های غیر سفید با سفید اختلاف قیمت دارن(تو اینجا)

بره رنگ و قوانينشون رو به توضيح لطفا
 

ToxCity

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 جولای 2013
نوشته‌ها
931
لایک‌ها
596
محل سکونت
E:\Program Files\karaj.exe
بره رنگ و قوانينشون رو به توضيح لطفا

تا اونجایی که اینجانب میدونم دهه 70 آمریکا قانونی گذاشته مبنی بر اینکه رنگها باید بر اساس شرایط زیست محیطی یه کشور یا منطقه و براساس استراکچر و مکانیزم شبیه بهم باشن..مثلا بیوک سفید رنگی که تو نوادا تولید شده با بیوک سفیدی که تو ورجینیا تولید شده خعلی با هم فرق دارن در حالی که هر دو سفید هستن...حتی آلیاژ ب کار برده شده در فلان رنگ با فلان منطقه فرق میکنه

یا مثال های دیگر

محصولات آمریکایی (مثلا کاپریس) هایی که تو نورود یا مینه سوتا تولید میشد همشون رنگ روشن یا سفید بودن حتی موتورهاشونم آبی بود(موتور آبی رنگ نشان دهنده کم حجم بودن و انژکتور بودن بود در مورد کاپریس)

کاپریس هایی که تو سیاتل تولید میشد رنگهای متفاوتی داشتن مثل آبی روشن (چون به نسب به مینه سوتا هواش بهتر و گرمتر بود)

پونتیاک هایی که با موتور 400 و 450 تولید میشد (که تحت GM بودن) اکثرا روشن بودن و موتور آبی چون بره آسیا ساخته میشد

همین نوا که تو ایران هم تولید میشد از همین قوانین GM پیروی میکرد

تفاوت دو تيپ نوا تو مواد اوليه و آلياژ چدن مورد استفاده در سيلندر و سر سيلندر اونه
همونطور كه خیلی ها نمیدونن :D موتور قرمز معروفه به آمريكايي و موتور آبي معروفه به كانادايي
موتور قرمز بنا به شرايط اقليمي آمريكا كه گرمسير تره ساخته شده و از چدن آلياژي خاصي معروف به TS درساختش استفاده شده . كه مقاومت موتور تو درجه حرارتهاي بالا تر رو بيشتر كرده و برعكس موتور آّبي با توجه به سرد سير بودن كانادا فاقد اين آلياژ بوده و در عوض در آلياژ اون از عناصري كه مو جب مقاومت در برابر سرما و يخ زدگي بشه استفاده شده . شورلت هايي كه تو ايران هست فقط توليدات سالهاي 56 و 57 و58 و بعضا 59 داراي موتور قرمز مي باشند واز سال 60 به بعد موتور هاي وارد شده از كانادا مي باشد .
از طرفي چون اقليم ايران نسبتا گرمسيريه موتور هاي قرمز بسيار عملكرد خوبي داشتند مخصوصا در جنوب كشور ( اهواز و آبادان ) كه باعث شد 80 درصد توليدات سالهاي 56-60 به جنوب كشور بره ( متوجه شدين كه اكثر نوا هاي قديمي نمره اهواز يا آبادان داشتند ) .
شايد دليل اينكه اكثر نوا هاي موتور آبي نياز به نصب درجه آب پيدا مي كنند هم همين باشه .
ولي موتور قرمز نيازي به اين درجه آب پيدا نكرده .

کلا فلسفه رنگ مخصوصا در مورد آمریکایی ها نشانگر خیلی از مسائل هست که باید ریزبین بود ..این قانون بعد ها ب صورت جهانی اجرا شد (ولی چند تا از کشور های اروپایی مثل فرانسه و آلمان در مورد رنگ سفید پیروی نیمکنن مثل اینکه)

اما انحصار رنگ موتور همچنان در دست آمریکا و کانادا میباشد و موضوع پر اهمیتی هست به نظر من به این دلیل که رنگ کد رنگ VIN Code رنگ موتور و....یه جورایی شناسنامه ماشین ـه و دم از اصالت اون ماشین و منطقه میزنه...

مثلا سیلورادو اسم یه دهکده ست تو آمریکا که کارگرای معدن و کارگرای سخت کوشی داره به همین دلیل نام یه مدل از پیکاپ های شورلت رو گذاشتن سیلوراردو که کد رنگش با O یعنی حرف آخر سیلواردو کد موتور با S یعنی حرف اول سیلورادو نام گذاری شدن
 
Last edited:
بالا