سلام. یه بررسی کوچیک از الانترا برات میزارم امیدوارم مفید باشه:
کیفیت ساخت کابین خوبه چرم مرغوب برای صندلی ها و استفاده از مواد با کیفیت در کابین.مهندسی خوب فضای داخلی: با توجه به اینکه ماشین در رده متوسط جا میگیره فضای سرنشینان کاملا مناسب هست.عایق بندی عالی کابین به طوی که صدای آزار دهنده ای به گوش نمیرسه و این برخلاف خودروهایی مثل مزدا 3 هست.
الانترا مشخصات فنی بی نظیری نذاره اماعملکرد مجموعه موتور با توجه به وزن خودرو عالی هست و جعبه دنده و موتور کاملا هماهنگ با یکدیگر هستند.وقتی پدال گاز رو فشار میدی گازخورش با کمی تاخیر هستش با این وجود به روانی شتاب میگیره و در مدت 11ثانیه سرعت صدکیلوتر را تجربه خواهید کرد.
از نظر هندلینگ الانترا خودرویی متوسط هست ، رانندگی با الانترا در سرعت های پایین تر از 120 توام با پایداری و اطمینان هست و قابلیت سبقت و مانورپذیری خوبی داره که با توجه به موتور و جعبه دنده ای که داره بعید نیست اما الانترا ایرادی که داره عدم پایداری قسمت عقبش در سرعت های بالا هست پس باید در سرعت های بالاتر از 120 از مانورهای ناگهانی اجتناب کنید و احتیاط لازم رو در این زمینه به عمل بیارید.
در آخر هم در این کلاس الانترا رقبای قدرتمندی داره کیا سراتو 1.6 تویوتا کرولا و مزدا3.اینم باید بگم که در ماه های اخیر الانترا رشد فروش خوبی رو تجربه کرده و از این نظر هرچند به طور موقت،از رقباش پیشی گرفته به نظرم با توجه به مشخصاتش و قیمتش این پتانسیل رو داره که موفق بشه در بازار ایران.در ضمن اتاق جدید الانترا هم در سال 2015 یعنی یک سال دیگه معرفی خواهد شد این رو از این نظر گفتم که اگر طرفدار مد هستید بعد از یک سال طراحی این ماشین عوض خواهد شد و ماشینتون به اصطلاح نسل قدیم میشه اتفاقی که با خریدن نسل جدید تویوتا کرولا که هنوز به بازار نیومده و سراتو 2014 تا حداقل 5 سال اتفاق نمیفته و اونا تا 5سال آینده مدل جدیدی براشون درنظر گرفته نشده چون امسال معرفی شدن.
مشخصات کلی:
موتور 4سیلندر 1.8لیتری با 149 اسب قدرت
جعبه دنده 6سرعته
مصرف سوخت 8.4
شتاب 0تا100 10.5 ثانیه و حداکثر سعت 205 کیلومتر
قیمت بین 16 تا 23 هزار دلار