ARMF
مدیر بازنشسته ورزش
وقتي اسپانسر فدراسيون خودش بي پول است/مزايده حلقه مفقوده فوتبال - Goal.com
سايت گل- اين عادت فوتبال ما شده كه خبرهاي دست اولش را از لا به لاي مصاحبه مسولانش بشنويم. علي كفاشيان ديروز در خاتمه نشستي كه از قضا ربطي هم به فوتبال نداشت و مربوط به كميته ملي المپيك مي شد،به خبرنگاران گفت اسپانسر تيم ملي نتوانسته به تعهدات خود عمل كند و امكان دارد فدارسيون دست به تغيير اسپانسر بزند. از آنجايي كه اين صحبت ها را رئيس فدراسيون فوتبال در جمع خبرنگاران بيان كرد به نظر مي آيد او بيشتر قصد تهديد اسپانسر را داشت تا نيت واقعي براي تغيير آن را. در صورتي كه اين روزها درهاي اقتصادي كشور بعد از چند سال رخوت، در حال باز شدن است، نهاد تاثيرگذار و مهمي مثل فوتبال بايد در تمناي باز پس گيري پولش از اسپانسر باشد! به گفته كفاشيان انها حدود دو ميليارد تومان به فدراسيون بدهكارند و مهلت بيشتري را براي پرداخت اين مبلغ از فدراسوين خواسته اند.البته رئيس فدراسيون عنوان كرد دست اين نهاد(فدراسيون) چندان باز نيست و احتمالا انها مجبور به فسخ قرارداد مي شوند.
اين اتفاقات در صورتي رخ مي دهد كه شركت هاي معتبر فراواني هستند كه به راحتي مي توانند اسپانسر تيم ملي شوند. در هر كشوري مهمترين بنگاه هاي اقتصادي سراغ فدراسيون فوتبال آن كشور مي روند چون بهترين محل براي تبليغ محصولات شان است.از اين رو در بازي هاي دوستانه مي بينيم كه ژرمن هاي قبل از بازي البسه اي را به تن دارند كه آرم بنز روي آن خودنمايي مي كند.اما در فوتبال ما ناگهان قحطي اسپانسر پيدا مي شود.البته در زمان دولت قبلي تا حدودي حق با مسولان فدراسيون بود چرا كه چرخ هاي اقتصاد به زحمت مي چرخيد اما حالا كه بازار در حال پوست انداختن است چرا فدراسيون نمي تواند با يك اسپانسر بهتر قرارداد ببندد؟
اصولا چرا هرگز براي تعين اسپانسر، فدراسيون هيچ مزايده اي را به صورت رسمي برگزار نمي كند تا شركت هاي داخلي و خارجي در يك فضاي كاملا شفاف، پيشنهاد خود را ارائه دهند؟ وقتي همه چيز در سكوت و بر مدار لابي تعين شود پايانش هم تقريبا همين شكلي است كه امروز مي بينيد.
يك بازي دوستانه بين پرسپوليس و ميلان برگزار شد و مبلغي نزديك به يك و نيم ميليارد تومان در آمد داشت اما فدراسيون فوتبال ايران كه متولي تيم ملي است نمي تواند يك قرارداد درست درمان با يك اسپانسر قدرتمند ببندد
پ ن : کار از پایه خراب است...
سايت گل- اين عادت فوتبال ما شده كه خبرهاي دست اولش را از لا به لاي مصاحبه مسولانش بشنويم. علي كفاشيان ديروز در خاتمه نشستي كه از قضا ربطي هم به فوتبال نداشت و مربوط به كميته ملي المپيك مي شد،به خبرنگاران گفت اسپانسر تيم ملي نتوانسته به تعهدات خود عمل كند و امكان دارد فدارسيون دست به تغيير اسپانسر بزند. از آنجايي كه اين صحبت ها را رئيس فدراسيون فوتبال در جمع خبرنگاران بيان كرد به نظر مي آيد او بيشتر قصد تهديد اسپانسر را داشت تا نيت واقعي براي تغيير آن را. در صورتي كه اين روزها درهاي اقتصادي كشور بعد از چند سال رخوت، در حال باز شدن است، نهاد تاثيرگذار و مهمي مثل فوتبال بايد در تمناي باز پس گيري پولش از اسپانسر باشد! به گفته كفاشيان انها حدود دو ميليارد تومان به فدراسيون بدهكارند و مهلت بيشتري را براي پرداخت اين مبلغ از فدراسوين خواسته اند.البته رئيس فدراسيون عنوان كرد دست اين نهاد(فدراسيون) چندان باز نيست و احتمالا انها مجبور به فسخ قرارداد مي شوند.
اين اتفاقات در صورتي رخ مي دهد كه شركت هاي معتبر فراواني هستند كه به راحتي مي توانند اسپانسر تيم ملي شوند. در هر كشوري مهمترين بنگاه هاي اقتصادي سراغ فدراسيون فوتبال آن كشور مي روند چون بهترين محل براي تبليغ محصولات شان است.از اين رو در بازي هاي دوستانه مي بينيم كه ژرمن هاي قبل از بازي البسه اي را به تن دارند كه آرم بنز روي آن خودنمايي مي كند.اما در فوتبال ما ناگهان قحطي اسپانسر پيدا مي شود.البته در زمان دولت قبلي تا حدودي حق با مسولان فدراسيون بود چرا كه چرخ هاي اقتصاد به زحمت مي چرخيد اما حالا كه بازار در حال پوست انداختن است چرا فدراسيون نمي تواند با يك اسپانسر بهتر قرارداد ببندد؟
اصولا چرا هرگز براي تعين اسپانسر، فدراسيون هيچ مزايده اي را به صورت رسمي برگزار نمي كند تا شركت هاي داخلي و خارجي در يك فضاي كاملا شفاف، پيشنهاد خود را ارائه دهند؟ وقتي همه چيز در سكوت و بر مدار لابي تعين شود پايانش هم تقريبا همين شكلي است كه امروز مي بينيد.
يك بازي دوستانه بين پرسپوليس و ميلان برگزار شد و مبلغي نزديك به يك و نيم ميليارد تومان در آمد داشت اما فدراسيون فوتبال ايران كه متولي تيم ملي است نمي تواند يك قرارداد درست درمان با يك اسپانسر قدرتمند ببندد
پ ن : کار از پایه خراب است...