• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,853
محل سکونت
Sin City
یک دستگاه پژو 405 در فریمان خراسان رضوی در اثر برخورد با گاردریل در آتش سوخت.

به گزارش خبرگزاری فارس از فریمان، رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرک صنعتی کاویان فریمان به خبرنگار فارس گفت: یک دستگاه خودروی پژو 405 در حوالی شهرک صنعتی کاویان احتمالاً به دلیل ترکیدگی لاستیک به گاردریل برخورد کرد و در آتش سوخت.

حمید جهاندوست گفت: در این حادثه خوشبختانه پنج سرنشین خودرو صدمه خاصی ندیدند و نجات یافتند.

وی گفت: در زمان وقوع حادثه در حال برگزاری کلاس برای امدادگران هلال احمر بودیم که به سرعت به محل اعزام و با همکاری امدادگران هلال احمر و ایستگاه آتش‌نشانی فرهادگرد، آتش را خاموش کردیم.

در زمانهای نه چندان دور 405 هایی هم بودن که حتی بدونه اینکه به گاردریل بخورن اتیش میگرفتن :happy: این است صنعت خودروسازی وطن
 

اکبرشاه

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2013
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
10
این ماشین مطلقا به درد بار جابجا کردن نمی خوره. تنها استفاده ای که شاید بشه ازش کرد اینه که جای این وانت پیکانای ارتفاع خوابونده رو بگیره که جدیداً مد شده جوونا اسپرت می کنن و سوارشون میشن میان تو خیابون. بازم میگم به هیچ دردی نمی خوره ولی از حق نگذریم ظاهرش اونقدرام بد نیست.
 

Areno

Registered User
تاریخ عضویت
28 آپریل 2012
نوشته‌ها
2,042
لایک‌ها
778
سن
34
محل سکونت
IR IRAN - BUSHEHR
هووووووووووووووووم
اینکه معلومه بدرد ما ایرانی ها نمی خوره!
نیسان گاوی 2 تنی رو 3 تن بار میزنیم!!
میشه گفت استفاده هایی هم داره: سوپر مارکتی ها خصوصا اونایی که تلفنی هستند. پست، مبلمان و...
ولی یه استفاده جالب دیگه داره، پشتش رو چادر بزنی پر وسایل سفرش کنی! قابلمه، چادر، پتو و... و بری ایران گردی! البته اگر عمرت به راه باشه و تو راه تصادف نکنی!!
 

abdolrahim1

Registered User
تاریخ عضویت
18 آگوست 2009
نوشته‌ها
1,579
لایک‌ها
326
خيلي از لحاظ فني تفاوتي با مدل امريكايي خودش نداره !

deqajyny.jpg


قدرت حمل اين ماشين رو ننوشتم چون در مقابل نمونه ايرانيش غير قابل تصور هست ! يه چيزي در مقايسه حمل بار كاميون و فرقون

حرف نداره :(
 

fanoseshab

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
466
لایک‌ها
312
صنعت خودروسازی ایران ، چه سواری ساز باشد و چه عمومی ساز ، مرکب مرگ تحویل مردم می دهد. آن از پژوهایی که بسیار سوختند و بسیار آدمیان را سوزاندند، آن از پرایدهایی که ایمنی پایین شان ، بلای جان مردم شده ، آن از "هُوو"هایی که ترمزشان ، ترمز زندگی خیلی ها شد و این هم از اسکانیاهایی که یکی پس از دیگری می سوزند و عجیب که مسوولان نیز با اینان می سازند!
نکته مهم اینجاست:برندهایی مانند اسکانیا ،در جهان معروف و معتبر اند و نوعاً دچار چنین وضعیتی نمی شوند ، ولی وقتی همین ها در داخل تولید می شوند، ارابه مرگ می شوند و یکی پس از دیگری آتش می گیرند.
آیا علت را می تواند چیزی جز کاستن کیفیت در تولیدات داخلی دانست؟ آیا مردم باید قبل از سوار شدن به اتوبوس ها ، آن ها را معاینه فنی کنند؟ آیا مردم باید در جاده ها ، بر اتوبوس ها نظارت کنند؟ آیا مردم باید کیفیت تولیدات در کارخانه های داخلی را بررسی کنند؟ آیا مردم باید اصالت قطعات به کار رفته در تولیدات را رد یا تأیید کنند؟ آیا مردم باید جلوی شماره گذاری و تردد اتوبوس های ناایمن را بگیرند؟
مگر جز این است که این وظایف بر عهده شرکت های مسافری ، وزارت صنعت،معدن ،تجارت، سازمان استاندارد، پلیس است؟ اگر چنین است - که هست - آیا جز این است که همه این مجموعه هایی که نام بردیم، در حوادثی از این دست مسوولیت دارند؟ اگر مسوولیت دارند ، پس کو پاسخگویی شان و ای بسا مجازات شان؟
اگر اتفاقی برای یک بار رخ دهد ، می توان آن را حادثه ای دانست که تکرار نمی شود ولی وقتی مدام یک رویداد تکرار می شود دیگر چه می تواند گفت؟ وقتی پژوها مدام سوختند ، وقتی هووها مدام ترمز بریدند و وقتی اسکانیاها مدام آتش می گیرند ، ماجرا معنایی متفاوت از یک حادثه پیدا می کند.
شاید هم مسوولان تولید کننده این اتوبوس مدعی داشتن استاندارد شوند و راست هم بگویند که در این صورت باید سازمان استاندارد پاسخگو باشد که چرا استاندارد اتوبوسی را تأیید می کند که مدام آتش می گیرد و مردم را می سوزاند؟! آیا این سازمان ، حافظ منافع مردم است یا سازمان موجّه جلوه دادن خطاها یا خیانت ها؟
وقتی در شهریور امسال ، 44 نفر زنده زنده دز اسکانیا سوختند، کمیسیون عمران مجلس وعده بررسی داد. سوال از اعضای کمیسیون این است: نتیجه بررسی هایتان چه شد؟ اصلاً بررسی کردید؟ قبل و بعد از بررسی تان ، ماجرا چه فرقی کرد؟!
منبع:چند نفر باید زنده زنده در آتش بسوزند؟
 

bas ali

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 نوامبر 2012
نوشته‌ها
225
لایک‌ها
103
ما یک شورلت داشتیم واقعا ماشین عالی بود
 

Soroush-S

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2012
نوشته‌ها
940
لایک‌ها
523
محل سکونت
Guilan
خبرگزاری رویترز در گزارشی مفصل از استقبال فروشندگان خودرو در ایران از خودروهای آمریکایی خبر داد.

به گزارش ایسنا، رویترز این گونه آغاز کرده است که "برف سنگینی روی خیابان شلوغ ریخته است. خط ماشین جدیدی هنوز روی خیابان باقی مانده که مربوط به یک دوج چلنجر، یکی از نمادهای خودروهای آمریکایی است. اینجا نیویورک، مونترئال یا توکیو نیست. اینجا تبریز، شهری در شمال غربی ایران است که به نمایشگاه آخرین خودروهای آمریکایی تبدیل شده است."

به نوشته رویترز تا قبل از انقلاب اسلامی سال 1979 ایران یکی از بازارهای بزرگ خودروها و کامیون‌های ساخت آمریکا محسوب می‌شد. اما بعد از انقلاب به دلیل قطع روابط سیاسی و تحریم‌های اقتصادی عملا خودروهای آمریکایی دیگر سهمی در بازار ایران ندارند.

با این وجود تقریبا از سال گذشته صدها مدل خودروی آمریکایی و اروپایی در تبریز نمایان شده‌اند. شهری که فاصله چندانی از منطقه آزاد تجاری نزدیک به ارمنستان و آذربایجان ندارد.

تاکنون تعداد زیادی تصاویر و ویدئو از خودروهای آمریکایی به عنوان مثال از خودروی چلنجر پوشیده از برف در فضای مجازی توسط فروشندگان، خودروبازان و مالکان این خودروها در ایران منتشر شده است.

ایران چندی پیش با کشورهای 1+5 درباره برنامه هسته‌ایش در ژنو به توافق رسید و به این ترتیب قرار شد به تدریج برخی از تحریم‌های وضع شده علیه ایران لغو شوند. اتقافی که باعث شد برخی نسبت به ورود مجدد خودروهای آمریکایی به بازار ایران امیدوار شوند.

مدیر فروش یکی از 20 واردکننده خودروهای آمریکایی به ایران می‌گوید: ما اینجا خودروهای شگفت انگیزی را می‌بینیم. اینجا علاقه زیادی به این خودروها وجود دارد چرا که تاکنون طی سال‌های گذشته تقریبا هیچ خودروی آمریکایی در ایران نبوده است. این اتفاق خوبی برای کسب و کار ما است.

منطقه آزاد تجاری ارس 8 سال پیش به ثبت رسید و در شمال غربی ایران واقع است و از سال گذشته واردات خودرو به این منطقه آغاز شد. در شرایطی که واردات خودرو به ایران با محدودیت‌های زیادی مواجه است اما خودروها می‌توانند با پرداخت کمترین تعرفه و عوارض وارد منطقه آزاد تجاری ارس شوند.

فعالان اقتصادی که با رویترز تماس گرفته‌اند می‌گویند که بیش از 1500 دستگاه خودرو از نیمه نخست سال 2012 تاکنون در منطقه ارس فروخته شده است. بیش از نیمی از این خودروها نیز برندهای آمریکایی شامل شورولت، جی‌ام‌سی، کادیلاک، فورد و دوج بوده‌اند.

ویدئوها و تصاویر متعددی نیز روی فضای مجازی گذاشته شده که درباره قیمت خودروهای آمریکایی در منطقه ارس در آنها و ویژگی‌ها و چگونگی خرید آنها توضیح داده شده است.

طبق قوانین مناطق آزاد تجاری فقط افراد وابسته به ساکنان یا فعالان اقتصادی به ثبت رسیده در منطقه می‌توانند اقدام به خرید خودرو کنند. مالکان این خودروها نیز می‌توانند در داخل منطقه خودشان و حتی تبریز اقدام به رانندگی با این خودروها کنند.

مالکان این خودروها همچنین مجوز موقتی را تحت عنوان پلاک موقت یا گذر موقت دریافت می‌کنند تا بتوانند در سایر نقاط ایران نیز با این خودروها تردد کنند. اعتبار این مجوز حدود دو ماه است.

در ژوئن سال جاری میلادی یک شرکت ثبت شده در ارس تبلیغاتی را در رسانه‌های ایران شروع کرد که در آن از آغاز فروش خودروهای آمریکایی در ایران بدون هیچ‌گونه محدودیتی خبر داده شده بود.

براساس آنچه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منتشر کرده در یکی از این تبلیغات تصویری از خودروی شورولت نشان داده شده که کنار آن نوشته شده است: بازگشت یک افسانه پس از 34 سال.

صاحبان این شرکت مدعی هستند که کارشان قانونی بوده و دارای مشتریان بالقوه‌ای نیز هستند.

شش ماه پیش هیچ نشانه‌ای از باز شدن بازار ایران دیده نمی‌شد اما منابع آگاه اعلام می‌کنند که دولت ایران در حال تشویق شرکت‌های این کشور برای پیدا کردن راه‌هایی برای ورود خودرو و کامیون‌های آمریکایی به این کشور هستند.

یک فعال اقتصادی ایران در حوزه خودرو می‌گوید: دولت نه فقط به دنبال واردات خودرو از آمریکا است بلکه حتی روزی می‌رسد که خط مونتاژ خودروهای آمریکایی نیز راه‌اندازی می‌شود. صحبت کردن در این باره هنوز خیلی زود است اما این اتفاق خواهد افتاد.

سال‌ها پیش جنرال موتورز، بزرگترین خودروساز آمریکا شریک یکی از خودروسازان ایران بود. همچنین با وجود برگزاری کنفرانس اخیر بین‌المللی خودرو اما هیچ‌یک از نمایندگان شرکت‌های خودروسازی آمریکایی در این کنفرانس حضور نداشتند.
 

Mehdiwol

Registered User
تاریخ عضویت
3 اکتبر 2012
نوشته‌ها
4,074
لایک‌ها
20,249
محل سکونت
Old Trafford
با گذشت بیش از سه دهه از قطع روابط رسمی میان ایران و آمریکا، حالا منطقه آزاد ارس نخستین روزنه‌ای است که زمینه بازگشت خودروهای غول‌پیکر آمریکایی به بازار بزرگ ایران را فراهم کرده است.

0a8669be1d411ca81.jpg

به رغم علاقه دیرینه ایرانی‌ها به خودروهای آمریکایی، بیش از سه دهه است که به دنبال قطع روابط سیاسی و دیپلماتیک میان ایران و آمریکا، عملا امکان وارد کردن این خودروها به ایران وجود نداشت، اما حالا گزارش‌ها نشان‌دهنده بازگشت تدریجی مدل‌هایی از برندهای مشهور آمریکایی نظیر فورد، داج، جنرال موتورز و شورلت به بازار ایران است.خبرگزاری رویترز، در گزارشی اختصاصی از حضور چشمگیر برخی از خودروهای لوکس آمریکایی در خیابان‌های تبریز خبر داده است؛ خودروهایی که از طریق منطقه آزاد تجاری "ارس" وارد ایران می‌شوند.عشق به این "خودروهای بزرگ" یکی از ویژگی‌های مشترک ایرانیان و آمریکایی‌ها است. پیش از انقلاب اسلامی، ایران یکی از بازارهای بزرگ و شکوفا برای خودروها و کامیون‌های امریکایی بود، اما قطع روابط و اعمال تحریم‌ها علیه ایران و البته محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی ایران برای واردات این خودروها، زمینه وداعی ۳۴ ساله را فراهم کرد.

غول‌های خودروسازی آمریکا در انتظار "توافق بزرگ"


به گزارش رویترز، از سال گذشته به تدریج ورود نسل جدید خودروهای لوکس آمریکایی به ایران آغاز شده است. رویترز می‌گوید نشانه‌های روشنی وجود دارد که در صورت حصول توافقی بزرگ‌تر میان ایران و آمریکا و رفع تحریم‌ها و کاستن از تنش‌ها در روابط دو کشور، غول‌های خودروسازی آمریکا می‌توانند بار دیگر حضوری پررنگ در بازار پرتقاضای ایران داشته باشند.
اکنون بیش از ۲۰ شرکت فعال در زمینه واردات خودرو، مشغول وارد کردن خودروهای آمریکایی به منطقه آزاد تجاری ارس‌اند. یکی از آن‌ها در گفنت‌وگو با رویترز می‌گوید غیبت طولانی خودروهای آمریکایی در بازار ایران، باعث افزایش جذابیت این "خودروهای ممنوعه" برای مشتریان ایرانی شده است.منطقه آزاد تجاری ارس هشت سال پیش در شمال غربی ایران و در نقطه مرزی با آذربایجان و ارمنستان تاسیس شده است. واردات خودرو به این منطقه از سال گذشته آغاز شده، اما حالا پس از توافق ژنو به نظر می‌رسد میزان واردات به‌طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

"دولت تاجران را به واردات محصولات آمریکایی ترغیب می کند"


با ممنوعیت واردات مستقیم خودروهای آمریکایی به ایران، کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با قرار گرفتن در موقعیت "واسطه فروش" سود فراوانی کسب می کردند، اما حالا با چرخش به ارس این سودها نصیب شرکت های ایرانی خواهد شد. تاجران ایرانی در گفت وگو با رویترز گفته اند از نیمه نخست ۲۰۱۲ بیش از ۱۵۰۰ خودروی لوکس در منطقه ارس فروخته شده که بیش از نیمی از آن ها مدل های مختلف خودروهای آمریکایی بوده اند؛ از شورلت و جنرال موتورز گرفته، تا فورد و داج.
بر اساس قوانین مرتبط با مناطق آزاد در ایران، تنها ساکنان این مناطق یا کسانی که مشغول فعالیت اقتصادی رسمی در آن هستند می توانند این خودروها را بخرند. مالکان این خودروها می توانند در همین منطقه و البته در شهر تبریز از آن استفاده کنند. گذشته از این ها، امکانی هم برای دریافت پلاک "گذر موقت" پیش بینی شده که به مالکان امکان استفاده خودرو در دیگر نقاط ایران را هم می دهد، اما تنها برای دو ماه.
منابع آگاه در حوزه واردات ایران به رویترز گفته اند که دولت جمهوری اسلامی در حال ترغیب کمپانی های واردکننده به واردات خودرها و کامیون های آمریکایی به ایران است. برخی از آن ها می گویند دولت حتی قصد دارد زمینه راه اندازی خط مونتاژ خودروهای آمریکایی در ایران را فراهم کند؛ موضوعی که اگرچه دور از دسترس به نظر می رسد، اما به گفته این منابع از اهداف بلندمدت دولت روحانی است.
پیش از انقلاب کمپانی آمریکایی "جنرال موتورز" از شرکای اصلی "ایران خودرو" بود، اما پس از انقلاب سیطره خودروسازان آمریکایی در ایران پایان یافت و رقبای فرانسوی، کره ای و ژاپنی خلاء محصولات آمریکایی را پر کردند. با این حال، کارشناسان و تاجران می گویند به محض حل وفصل بحران تحریم ها، راه برای واردات بیشتر محصولات آمریکایی یا حتی راه اندازی خط مونتاژ این محصولات در ایران فراهم خواهد شد.

خبرگزاری آلمان / دویچه وله فارسی
 

sfisher

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2013
نوشته‌ها
289
لایک‌ها
13
محل سکونت
تهران
سلام دوستان من پدرم سكته مغزي كردن متاسفانه دوسال پيش و يه پژو پارس دارن كه از سال 86 بيمه داشته و تصادف هم تاحالا نداشته اما از سال 90 ما متوجه نشده بوديم كه بيمه ماشين تموم شده بوده

الان ميگن جريمه بيمه 1.4 ميليون هست كه بايد بديد و همه تخفيف هاشم پريده

اين خيلي بي معنيه چون به ازاي هر روز دارن كلي جريمه ميبندن كه منم واقعا نميتونم بدم

راهي هست كه كمش كنيم يا نديم ؟
ممنون
 

amir3408

Registered User
تاریخ عضویت
20 ژانویه 2009
نوشته‌ها
3,251
لایک‌ها
1,416
منم یه بار یک هفته جریمه ازم گرفتن. در ضمن شما چجوری نفهمیدین احتمالا بیمش داره تموم میشه
 

leo.unique

کاربر فعال بخش فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
13 ژوئن 2009
نوشته‌ها
3,177
لایک‌ها
2,778
محل سکونت
خیابان شهید جورج فلوید

alireza771

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
22 می 2013
نوشته‌ها
2,502
لایک‌ها
2,869
واقعا ناراحت شدم بازیگر خوبی بود و فیلمهای عالی


حالا با مرگ اون قضیه سریع و خشن 7 چی میشه ؟ ایا ساختش متوقف میشه؟

نه بابا
سریع فیلمنامه رو عوض می کنن
الان تو ناراحت اون بدبختی یا ناراحت ادامه فیلم سریع و خشن ؟
 
بالا