• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

فمارا

Registered User
تاریخ عضویت
16 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
1,418
محل سکونت
يا ميم يا ب
تا 405 هست کسی این لگنها رو سوار میشه واقعا ؟ :D

آری آری
تا 405 است زندگی باید کرد!:p
ای بابا تو این تاپیک خرسوار و لگن سوار شدیم یکی دو نفر هم پیدا کنیم اسبسوار هم بشیم:blush:
 

GNOME

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژوئن 2011
نوشته‌ها
1,254
لایک‌ها
569
سن
40
محل سکونت
Gnomergan
آری آری
تا 405 است زندگی باید کرد!:p
ای بابا تو این تاپیک خرسوار و لگن سوار شدیم یکی دو نفر هم پیدا کنیم اسبسوار هم بشیم:blush:

برای اسب سوار شدن باید تجدید فراش کرد
اونوقت ما پول زور میگیریم تا به کسی نگیم اسب سوار شدی
 

ToxCity

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 جولای 2013
نوشته‌ها
931
لایک‌ها
596
محل سکونت
E:\Program Files\karaj.exe
سامولیکم! خونگی ! عمولی ها! گلخونگی ها! قورمپرطها!


از یک خودرو چه انتظاری دارید؟ راحتی؟ امنیت؟ مصرف سوخت کم؟ مناسب برای شرایط سخت جاده‌ای؟ کیفیت؟ قدرت کافی؟ جیپ گرندچروکی ! فقط شنیدن نام این خودرو برای عده‌ای کافی است تا این خودرو را انتخاب کنند! سال 1993 بود که جیپ نسل اول گرند چروکی را معرفی کرد. خودرویی که بازار آن زمان تشنه‌اش بود.


0vfotwmk943st4314yy.jpg



پس از تولید 2 نسل دیگر از این خودرو، زمان تغییرات اساسی رسیده بود. کیفیت ساخت نسل دوم و سوم این خودرو به شدت پایین آمده بود. رضایت مشتریان از این خودرو کم بود. ولی این وضع برای برند خوش نامی مثل جیپ ممکن نبود. مهندسان جیپ دست به کار شدند. هدف، تولید خودرویی مناسب، با کیفیت، شاسی بلندی تمام عیار، و باز گرداندن خوش نامی به برند جیپ بود. در ادامه حاصل کار مهندسان و طراحان جیپ را بررسی می‌کنیم.


ybrj31tw6x3pxvo20etr.jpg



چه میبینید؟
در نمای خارجی پنجره مشبک جیپ و چراغ‌های LED دیده می‌شود. آینه‌های جانبی و برخی دیگر از قسمت‌های این خودرو با آب کروم تزیین شده است.
داشبورد این خودرو از چرم دوخته شده و چوب تشکیل شده. همان طور که شما از یک اس یو وی تمام عیار انتظار دارید! در درب‌های خودرو نیز از چرم و چوب استفاده شده. با این تفاسیر به نظر نمی‌آید فضای داخلی مشکلی داشته باشد.


efmwq61jy69vjfgfz4zv.jpg













b5652bzp4yu199h9cyzh.jpg


خارج از جاده
گرند چروکی از سیستم‌های الکترونیکی فراوانی که مخصوص شرایط سخت جاده‌ای هستند بهره می‌برد. موتور قدرتمند، تایرهای مخصوص، ارتفاع کافی از سطح زمین. این‌ها 3 عنصر موفقیت جیپ در آفرود هستند که در این خودرو نیز مشاهده می‌شوند!

ds6dnnee0wrbfyfmqbny.jpg



ygeydyoxojwiv2ofhu38.jpg



موتور Pentastar 6 سیلندر معروف گروه کرایسلر که در بسیاری از محصولات این کمپانی استفاده می‌شود یکی از پیشرانه‌های این خودرو است. با حجم 3.6 لیتر و 290 اسب بخار قدرت و گشتاور 353 نیوتون متر.
انتظار یک پیشرانه 8 سیلندر دارید؟ نگران نباشید. جیپ به فکر افرادی مثل شما بوده و موتور 5.7 لیتری HEMI را در نظر گرفته. 360 اسب بخار قدرت و گشتاور 529 نیوتون متر.
گل سرسبد پیشرانه‌های این خودرو، موتور 3 لیتری v6 دیزلی است. 240 اسب بخار قدرت و گشتاور 569 نیوتون متر از ویژگی‌های این موتور است. مصرف این پیشرانه پایین بوده به طوری که با هر گالن بنزین می‌تواند 30 مایل را طی کند که رقم بسیار خوبی برای چنین خودرویی است.
کرایسلر برای مدل SRT8 از موتور استاندار این گروه از خودروهایش، یعنی 6.4 لیتری 8 سیلندر با قدرت 470 اسب بخار و گشتاور 630 نیوتون متر استفاده کرده. این موتور می‌تواند 0 تا 60 مایل بر ساعت را در 4.8 ثانیه برود.




این خودرو در تمامی مدل‌ها از یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند.
به دلیل استفاده از رینگ‌های بزرگ و کاهش ارتفاع این خودرو در مدل SRT8، این مدل به نظر مناسب برای آفرود نمی‌رسد.



امکانات و تجهیزات


بخشی از امکانات ابن خودرو به شرح زیر است:
کروز کنترل تطبیقی (Adaptive Cruise Control) سیستم هشدار نقطه‌ی کور، سیستم انتخاب سطح زمین، سیستم تنظیم ارتفاع خودرو، توانایی کشیدن 3300 کیلوگرم، چراغ‌های زنون و ال ای دی، پانورامیک سانروف، صفحه نمایش 8.4 اینچی، سیستم سرگرمی برای سرنشینان عقب، 10 رنگ مختلف و …






این خودرو برنده جوایز بسیاری شده. از جمله معتبرترین آنها برنده بهترین SUV لوکس تگزاس، برنده بهترین SUV سایز متوسط سایت cars.com و بالاترین امتیاز ایمنی توسط IIHS می‌باشد.
قیمت این خودرو از 28,995$ تا 58,000$ می‌باشد و بهای مدل اسپرت SRT8 نیز از 63,660$ شروع می‌شود

 

ghazaghi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 دسامبر 2012
نوشته‌ها
1,582
لایک‌ها
832
محل سکونت
تهران
فک کنم از اون دو سال پیش که بن شدی تا الان داشتی باسه عنوان این تاپیک فکر میکردی:rolleyes:
عععععاخه این عنوانه؟
نه این عنوانه؟
نه؟
؟
!
.
 

AZAZEL

Registered User
تاریخ عضویت
22 اکتبر 2011
نوشته‌ها
709
لایک‌ها
341
محل سکونت
تهرانپاریس
روحم تازه شد ادم با دیدن عکساش لذت می بره چه برسه رانندگی با اینا :happy:
 

ToxCity

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 جولای 2013
نوشته‌ها
931
لایک‌ها
596
محل سکونت
E:\Program Files\karaj.exe
سامولیکم!


وحالا نسل سوم CTS


طراحی:
در نمای جلو با چهره‌ای نسبتاً خشن با لبخندی ملایم روبرو هستیم، همراه با جلو پنجره‌ی کادیلاک که در تمامی مدل‌ها دیده می‌شود. در نمای عقب چراغ‌های کشیده و معمول کادیلاک را می‌بینیم.

enul789k43ee0uat953.jpg



در فضای داخلی، حس و حالی کلاسیک-اسپورت به آدم دست می‌دهد. مواد به کار رفته در فضای داخلی بسیار با کیفیت بوده و جای بحث باقی نمی‌گذارد. از بالا تا پایین داشبورد چرم دوخته شده خود نمایی می‌کند. برتری همیشگی خودروهای کادیلاک نسبت به رقبا، طراحی داخلی بسیار زیبا بوده که در این خودرو نیز مشاهده می‌شود.


8uts3j6mt0dk422258gg.jpg



در مرکز کنسول سیستم cue با یک نمایشگر 8 اینچی قرار دارد. به جای کیلومتر شمار سنتی، کادیلاک از یک نمایشگر LCD استفاده کرده است که یکی از برتری‌های دیگر CTS


تکنولوژی SMR آیینه بقل که سال 2007 کادیلاک ابدا کننده آن بود و حالا کامل تر شدن آن

4nq8fkuk38i8c2ykk5y.jpg



در قسمت پیشرانه‌ها سه پیشرانه در دسترس است. یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو با 272 اسب بخار قدرت و گشتاور 400 نیوتون متر که با یک گیریکس 6 سرعته اتوماتیک در دو حالت 4 چرخ متحرک و محور عقب متحرک عرضه می‌شود و با هر گالن بنزین می‌تواند 25 مایل راه برود که اقتصادی‌ترین پیشرانه این خودرو است.
پیشرانه بعدی 3.6 لیتری v6 می‌باشد با قدرت 321 اسب بخار و گشتاور 371 نیوتون متر. این موتور در مدل دیفرانسیل عقب با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود ولی در حالت 4 چرخ متحرک با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک. این پیشرانه می‌تواند شما را 23 مایل با یک گالن بنزین راه ببرد.

t4hgz2felb8ohece0ogr.jpg






پیشرانه آخر که قوی‌ترین پیشرانه کادیلاک CTS است 3.6 لیتری v6 با دو توربو است که می‌تواند قدرت شگفت انگیز 420 اسب بخار و گشتاور 583 نیوتون متر را تولید کند. این موتور فقط در حالت محور عقب موجود می‌باشد و با گیربکس 8 سرعته عرضه می‌شود. این پیشرانه نیز شما را با یک گالن بنزین (معادل 4 لیتر) 21 مایل (معادل 33 کیلومتر) جابجا می‌کند.






از تجهیزات این خودرو می توان به کروز کنترل تطبیقی، پارک اتوماتیک، سیستم نگه داشتن خودرو در لاین خیابان، سیستم هشدار نقطه‌ی کور، سیستم ایمنی onstar گرم کن جلو و عقب، سرد کن جلو، صندلی 20 حالته جلو و … اشاره کرد.







کادیلاک CTS به عنوان یکی از نامزدهای بهترین خودروی سواری در سال 2014 نیز انتخاب شده است و بعید هم نیست که انتخاب شود همانند نمونه 2013خودش.قیمت این خودرو از 45,100$ شروع و تا بیش از 72,000$ در بازار ایالات متحده می‌باشد.

 

ToxCity

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 جولای 2013
نوشته‌ها
931
لایک‌ها
596
محل سکونت
E:\Program Files\karaj.exe
چراغ عقب کدنزا رو کپی کرده:D

LOL!

خجالت داره این پست ها ! اعتماد به نفش شما رو جلبک داشت با عروس دریایی ازدواج میکرد!

اولا هیچ ربطی به کدنزا نداره. دوما کدنزا و کیا و هیونداو...زیر همه ی ایناست یعنی GM و دوستان .یه نیگاه به نسل های قبلی ش و ...هم بندازی بعد نیست
 

ToxCity

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 جولای 2013
نوشته‌ها
931
لایک‌ها
596
محل سکونت
E:\Program Files\karaj.exe

fanoseshab

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
466
لایک‌ها
312
خودروی پیکان پس از تصادف به طور عجیبی بر روی سقف خودروی پراید فرود آمد.

در پی تماس رانندگان خودروهای عبوری با سامانه 125 مبنی بر بروز این تصادف و محبوس شدن دو سرنشین این خودروها، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، ساعت 22:33 دقیقه شب گذشته آتش نشانان ایستگاه 14 را به مسیر غرب به شرق بزرگراه كریمی، روبروی قبرستان ابن بابویه اعزام كرد.
مرتضی گلپایگانی فرمانده اعزامی در شرح حادثه گفت: در محل حادثه مشاهده شد هر دو خودروی پراید و پیكان پس از برخورد با یكدیگر به حاشیه خیابان منحرف شده اند و پس از برخورد با درختان و دیواره قبرستان مجاوربزرگراه خودروی پیكان به طرز عجیبی بر روی سقف خودروی پراید متوقف شد ه بود.

وی افزود: بر اثر این حادثه دو نفر از سرنشینان خودروی پیكان به نامهای خانم بلور - ت 65 ساله و داود-ن 45 ساله از ناحیه سر و صورت، گردن و كمر به شدت مصدوم شده و در خودرو محبوس شده بودند.
فرمانده آتش نشانان خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از ایمن سازی محل حادثه و قطع جریان برق خودروها و رفع نشتی بنزین با استفاده از ابزار مخصوص اقدام به رهاسازی و خارج كردن مصدومین كرده و آنان را برای انتقال به مراكز درمانی تحویل عوامل اورژانس دادند.
آتش نشانان پس از تحویل محل به عوامل انتظامی و راهور منطقه 20، به ماموریت خود خاتمه دادند.
3jfhem0pbzwzsw3ayuj.jpg
4i6sxn4qlsb3bfxop5qo.jpg
4zcu93ffdp6lgm20h5.jpg
lqlrjx6fx801f7lrsikb.jpg
0sr06vxchsbfr8h9ajmy.jpg
y0t799zxkjdlwst9k9r1.jpg
 

ToxCity

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 جولای 2013
نوشته‌ها
931
لایک‌ها
596
محل سکونت
E:\Program Files\karaj.exe

چند سال اخیر، برعکس انتظارات، به کام کادیلاک بود. در دوره‌ای که رکود اقتصادی و کمبود نوآوری دست در دست هم داده و با حمله‌های گازانبری در یک چشم به هم زدن بسیاری از غول‌های خودرو سازی را یک به یک به زانو درآورده‌اند، کادیلاک با حفظ خون سردی تمام امید خود را به نوآوری و خلاقیت مهندسانش بسته. و البته پاداش این صبر و انتظارش را هم گرفته. این موفقیت به وضوح در طراحی منحصر به فرد و کارایی ATS و CTS مشهود است.


Cadillac ELR Luxury Coupe

حال نوبت آن شده که کادیلاک یکی دیگر از آس های خود را رو کند:ELR. این خودرو برای تکمیل تریلوژی اخیر کادیلاک، به نظر عاری از هر کمبودی، قصد دارد تا بالاتر از دو برادر کوچک‌تر خود قرار گرفته و بازار خودروهای نسبتاً گران قیمت و لوکس را هدف قرار داده. ظاهری خیره کننده، نو و تجملی، در کنار موتوری 4 سیلندر که وظیفه‌ی تأمین باطری نسبتاً عظیم خودرو را، برای راه اندازی سیستم پیشرانه‌ی الکتریکی بر عهده دارد،ELRرا قابل تمایز می‌سازد. اما باید دید که تمامی این اجزا چگونه در کنار هم قرار گرفته‌اند و آیا ارزش خرج کردن 75,000 دلار را دارد؟ برای دریافت پاسخ به این سؤال در ادامه با ما همراه باشید.






ظاهر زیبا به ارزش 35,000 دلار

ظاهر ELR یادآور خودروهای درون فیلم‌های علمی تخیلی همچون IRobot است. طراحی بدنه بسیار چشم نواز و نو بوده و باعث تمایز ELR از اکثر خودروها می‌شود. کاپوت خودرو با دقت تراش کاری شده و جلوی آن به دلیل ارتفاع زیاد ابهت خاصی پیدا کرده است.چراغ‌های جلو و عقب با وجود فضای کمی که اشغال کرده‌اند، اما بسیار کار آمد بوده و زیبایی خودرو را دوچندان کرده‌اند. شیشه‌ی جلو متناسب با یک خودروی کوپه با شیب ملایم ساخته شده و با فراهم کردن زاویه‌ی دید وسیع، باعث می‌شود احساس کنید تمامی جاده را تحت نفوذ خود دارید. این شیب ملایم در ساخت شیشه‌ی عقب نیز حفظ شده و در پایان نیز، سقف خودرو با یک انحنای ظریف زینت بخش آن دو می‌شود. اما متأسفانه در هنگام دنده عقب گرفتن متوجه شدیم که برعکس زاویه دید گسترده از جلو، حدود 30% زاویه‌ی دید عقب، به دلیل طراحی نامناسب پنجره‌های کناری سد شده است.




طراحی درون خودرو متناسب با قیمت آن بوده و بسیار تجملی است. اکثر سطوح مانند فرمان و صندلی‌ها با چرم دست دوزی شده و قسمت‌های دیگر همچون داشبورد و کنسول خودرو با پلاستیک سیاه درجه یک که در ساخت پیانو استفاده می‌شود پوشیده شده. برخی از قسمت‌های درها نیز مزیّن به چوب گشته است. با این حال احساس می‌شود که کمی در طراحی داخل زیاده روی شده; چشم‌ها را میزند.





صندلی‌های ردیف جلو راحت و دارای فضای فراوان می‌باشند اما در طرف دیگر، در حق صندلی‌های ردیف عقب اجحاف شده. زیرا فضای کمی در اختیار آنها قرار داده و عملاً آنرا برای نشستن نامناسب کرده است. ما به این نتیجه رسیدیم که تنها استفاده‌ی مناسب از صندلی‌های عقب برای سوار کردن شخصی مورد تنفر فراوان و رفتن به یک رانندگی 8 ساعته بدون توقف (حتی برای دستشویی) می‌باشد!




دوگانه سوزی به ارزش 25,000 دلار

اشتباه نکنید! منظور از دوگانه سوزی اضافه کردن سیلندر CNG توسط سایپا (مطمئن!) به پراید 131 نیست. ELR در کنار موتور 4 سیلندر خود، دارای یک باطری قدرتمند نیز می‌باشد که می‌تواند با تولید نیرویی تا 181 اسب بخار، و به حرکت در آوردن چرخ‌های جلو شما را تا مسافت 50 کیلومتر جابه جا کند.




به لطف استفاده از فناوری HiPer-strut فاصله‌ی محور تایرهای جلو با محور فرمان کاهش یافته و موجب بهبود چرخش تایرها شده، و همچنین به حفظ حالت عمودی تایرها با جاده کمک می‌کند. اما محور عقب برای یک خودروی الکتریکی بهینه سازی نشده و هنگام عبور از سربالایی‌ها و یا هنگام پیچیدن در تنگه‌ها کمی بدقلقی می‌کند.ELR صفر تا 100 را در حالت بنزین سوز در 8.2 ثانیه و در حالت الکتریکی در 9.1 ثانیه پر می‌کند. با وجود کارکرد مناسب باطری، اما این مقدار نیرو، بیشتر مناسب یک خودروی الکتریکی ساده و ارزان‌تر است، نه ELR هفتاد و پنج هزار دلاری.




نه به این شوری شور، نه به این بی نمکی

طبق انتظار رانندگی در حالت الکتریکی بسیار کم صدا و راحت می‌باشد (قابل توجه کسانی که عادت به بیرون بردن ماشین، ظهر گرما و بدون اجازه اهل منزل دارند). اما پس از اتمام باطری، هنگامی که برای شارژ مجدد آن اقدام به روشن کردن موتور بنزین سوز می‌کنید، از صدای آن شگفت زده خواهید شد. تفاوت دو حالت همچون تفاوت گوش دادن به راه رفتن مورچه و فیل است! متأسفانه انتظار نمی‌رفت که در زیر همچنین پوسته‌ی زیبایی، چنین موتور پر سر و صدایی قرار گرفته باشد. کادیلاک انتظارات را از خودروی خود به بسیار بالا برده بود اما این موتور پر سر و صدا، نقطه ضعف بزرگی برای یک خودروی امروزی، مخصوصاً خودرویی لوکس محسوب می‌شود.



حالت‌های ویژه به ارزش 15,000 دلار

چهار حالت ویژه و قابل انتخاب برای ELR در نظر گرفته شده است که می‌تواند در بهینه‌تر و روان‌تر کردن رانندگی نقش به سزایی داشته باشند. حالت اول، حالت پیش فرض کارخانه است که بر متوازن کردن راحتی و بهینه سازی مصرف سوخت تاکید دارد. حالت دوم، حالت ورزشی با انجام تغییراتی جریان بنزین، سیستم هدایت و سیستم تعلیق را برای رانندگی در سرعت‌های بالا متناسب می‌سازد. حالت کوهستان موتور را با سرعت بالاتری به حرکت وا می‌دارد تا مانع از خالی شدن باطری گردد. و در آخر حالت ذخیره با بهینه سازی مصرف باطری، عمر آن را طولانی‌تر کرده و خودرو را مناسب برای رانندگی در شهر می‌سازد.




در پایان و به عنوان آخرین تجملات باقی مانده در آستین، ELR دارای سیستم ضد سرقت متصل به رادار، حسگر پیشگیری از خواب آلودگی و حسگر هوشمند هشدار برخورد از جلو می‌باشد.
نتیجه گیری

پس از ATS و CTS انتظار داشتیم تا کادیلاک ضربه‌ی تمام کننده‌ی خود را به بازار زده و با ساخت خودرویی تجملی‌تر، این سه گانه را به خوبی و خوشی به پایان رسانده; برای هر خریداری با هر توان مالی به عنوان یک انتخاب مناسب قرار گیرد. اما به نظر می‌آید که آخر کاری، کادیلاک صبر خود را از دست داده و سه گانه ی خود را به شکل نامطلوبی به پایان رسانده است. ELR به عنوان یک خودروی دو گانه سوز الکتریکی، نقاط قوت زیادی دارد اما ظرفیت‌های آن بسیار بیشتر از این‌ها است. ظرفیت‌هایی که اگر کمی بیشتر بسط داده می‌شدند، می توانست آن را برای چندین سال متوالی، یکه تاز هم رده‌های خود سازد.










 

rasoulfun1994

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2013
نوشته‌ها
315
لایک‌ها
113
به قیمتش نمیرزه.مخصوصا بخاطر موتورش که قدرت پایینی باید داشته باشه چون 0-100 اش زیاده.
 
بالا