• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

آخرین عکسی که گرفتم - نسخه تصاویر دوربین (قوانین در پست اول)

sia999us

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
5 ژوئن 2005
نوشته‌ها
1,597
لایک‌ها
30
سلام دوست عزیز

ببخشید که عکستون رو دستکاری کردم ولی فکر کنم چونکه قسمت پایین عکس مفهومی نداره

لازمه که کراپ بشه و من این کار رو کردم تا نظر خودتون چی باشه :wacko:

122fs824360.jpg



مرسي رامين جان
نظرت در مورد تنظيم نور چيه؟
به نظرت چه كار كنم كه بهتر شه
:happy: ;)
 

ramin_njf

کاربر فعال دوربین دیجیتال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2005
نوشته‌ها
656
لایک‌ها
5
در تنظیم نور من خودم مشکل دارم برای همین هیچ نظری نداردم

باید منتظر ارسلان اقای نعیمی و ... بنشینیم

ولی درکل کنتراست پایینه
 

ramin_njf

کاربر فعال دوربین دیجیتال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2005
نوشته‌ها
656
لایک‌ها
5
مثل اینکه بازار عکس کساده

IMG_1712.JPG
 

athlon64x2

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2005
نوشته‌ها
299
لایک‌ها
23
محل سکونت
تهران
ممنون ميشم نظرتون رو راجب به اين غروب بدونم
كادر رو نميتونم عوض كنم چون از پنجره اتاقم توي شركت گرفتم فقط ميخواستم نظرتون رو راجب به نور بدونم كه بهترش كنم عكس رو اينجا تقريبا هر غروب اين منظره تكرار ميشه




سلام دوست عزيز

دوست بسيار عزيز و خوش ذوقمان جناب نجفي به نکات مهمي در مورد کادربندي عکس اشاره کردند و نظرشون در مورد بخش پايين کادر کاملا متينه اما اين مشکل با کراپ قابل حل نيست . من همينجا از همه سرورانم عذر ميخوام و همينطور از استاد عزيزم جناب ارسلان که قول دادم مطلبي در مورد PP عکس ها شروع کنم و از جناب نجفي که محبت کردند و تاپيک کادربندي رو مجددا بالا آوردند تا در موردش صحبت بشه پوزش ميطلبم متاسفانه وضعيت بهم ريخته کاري من در ماه اخير مانع شده اما به زودي دست به کار ميشم.


1.کادربندي: معمولا نميشه صد در صد گفت که بايد شکل خاصي باشه و قانون خاصي داره که نبايد ازش تخطي بشه چون هنره و مهمترين مطلب نگاه عکاس هست. معمولا عکسهايي که از سطح افق گرفته ميشه با نسبت 1 به 2 تقسيم ميکنند نحوه تقسيم به هدف شما بستگي داره . مثلا اگر نشان دادن يک جاده و بي نهايت منطورتون باشه که بهترين مثالش عکس بسيار زيباي اخير جناب حاجيخاني است که صفحه قبل ميبينيد و يا عکسهايي که هدفشون نشون دادن مناظر طبيعت و يا دشته 2/3 رو به عوارض و 1/3 به آسمون تخصيص ميدن اما اگر هدف نشون دادن يک طلوع يا غروب زيباي خورشيد پشت کوه يا يک سوژه ديگه باشه و عناصر پايين کادر جذبه زيبايي يا معنايي نداشته باشه نسبت تقسيم برعکس ميشه .فکر کنم حدود 4 يا 5 ماه پيش بود يک عکس صبحگاهي خيلي زيبا جناب ارسلان ارسال کرده بودند که ميبينيد بخش فوقاني 2/3 کادره و ابرها و آسمون بسيار زيباي صبحگاهي که نمونه جالبي از اين کادربندي نوع دومه که اشاره کردم.

اما در مورد عکس شما تخلف از قاعده باعث شده عکس مفهوم نداشته باشه. اصولا کادر فاقد جزئيات بصري لازم بوده و عناصر موجود بيشتر ارتفکت هستن نه سوژه و شايد دست شما چندان باز نبوده اما اگر بيشتر زوم ميکرديد و سهم بيشتري رو به خورشيد ميداديد خيلي بهتر بود. ازطرفي دقيقا نظر جناب نجفي درسته و بخش پاييني تصوير قرابتي با بقيش نداره حتي اگر بتونيد قابل ديدنش کنيد که به سادگي هم امکان پذيره و در تاپيک PP در مورد hdr مفصل خواهم نوشت فايده اي نخواهد داشت . بطور خلاصه قصد شما نشان دادن جاده و فضاي سبز داخل پالايشگاه نيست پس بخش پاييني تصوير رو حذف ميکنيم. اون ساختمان هم يا کامل در تصوير بگذاريد يا به کل حذفش کنيد يا لااقل قسمتي ازش رو استفاده کنيد که مفهوم داشته باشه . اصولا در کادربندي بايد بتونيد به سوال "اين چيه و براي چي اينجاست؟" جواب بدين. در مورد ساختمان عکس شما جوابش ميشه "عنصر مزاحم که بخشي از کادر رو بي خودي گرفته" ميمونه برج هاي کت کراکينگ اگر اشتباه نکنم و خورشيد. به نظر من قطع کردن هيچ سابجکتي در عکس زيبا نيست چون اين برج ها سوژه شما هستند پس طوري کادر بگيريد که برج ها تمام قد در تصوير باشند و حالا با چرخاندن دوربين و بعد زوم کردن سعي کنيد خورشيد رو در محل مناسبي از کادر قرار بديد. استفاده از قانون 3 ها خوبه ولي کادرهاي زيادي هم با غروب در وسط عکس ميبندند که اونها هم قشنگن در ضمن چرا يک عکس ؟ صدها عکس با تنظيمات مختلف و کادرهاي متفاوت بگيريد و خودتون قضاوت و انتخاب کنيد. دوربين ديجيتالي به چه درد ميخوره پس ؟

2. نور: البته از exif برمياد که خودتون نور رو تنظيم کرديد و اتفاقا تنظيم نسبتا خوبي بوده اما ببينيد اين عکسها زيباييشون به قرمزي آسمونشونه که از دست رفته. در ضمن برجهاي شما هم هيچ چيزي از جزئياتشون ديده نميشه که زياد قشنگ نيست موقع چاپ معلوم نباشه ستونهاي پرسپوليس هستن يا برجهاي پالايشگاه. اگر evرو کمي افزايش ميداديد عکستون خيلي بهتر ميشد . حالا با اين تنظيمات بايد wb دوربين رو هم دستي تنظيم کنيد چون غروب آفتاب حرارت نور خيلي پايين و در حد 3 تا 5 هزار درجه کلوينه البته به نظرم دوربينتون خيلي قابل قبول تنظيم کرده اينو کلي گفتم.

3. عمق تصوير: ديافراگم باز عکستون باعث تاري تصوير شده. از سه پايه استفاده کنيد و سرعت شاتر رو پايين بياريد. عکس افق اصولا با دياف حتي 11 معني نداره که البته روي دوربين شما با 8 هم عمق تصوير کافي رو بدست مياريد. دياف 4 شما براي عکس کلوزاپ خوبه و دليل تاري عکس همين عمق تصوير پايينه . تصوير فاقد جزئيات و نقوش هست و همين باعث ميشه که تصوير رو چشم ما تخت و صاف و کم عمق ببينه چون معيار عمق تصوير چشم ما فوکوس روي شي و در نتيجه ديدن جزياتشه . ميتونيد با نگاه کرن از بين دو انگشت و فوکوس روي يک شي نزديک و سپس دور و انجام اين کار به تناوب اين مسئله رو به عينه ببينيد.

4. PP: اصولا عکس شما سوژه خوبيه براي اينکار. تا جايي که از بچگي يادمه برجهاي پالايشگاه (حالا خوبه اصلا پالايشگاه نباشه که بيست بار نوشتم!) چراغ هاي زيبايي روي برجها نصب ميکنن اگر ميشد عکس رو تو اون حالت بگيريد که عالي ميشد . حتي يک عکس غروب ميگرفتيد و بعد صبر ميکرديد چراغ ها رو روشن کنند بدون تکون دادن دوربين و اين دو عکس رو ممزوج کنيد زيبا ميشه. کار ديگه hdr هست. اصولا هيچ سنسور ديجيتال و يا فيلم آنالوگي ديناميک رنج چشم انسان رو هنوز نداره دليلش هم اينه که چشم ما در کسري از ثانيه wb مناسب با سوژه اي که روش فوکوس کرديم با قطر ديافراگم مناسب با سطح نور آن شي رو مجزا محاسبه و انتخاب ميکنه و بعد روش فوکوس ميکنه و بدين شکل ما هر بخش از تصوير رو با نور و رنگ بندي درست (البته درست اينجا يعني رفرانس چشم انسان نه علم فيزيک) ميبينيم . براي رفع اين مشکل از تکنيکي به نام high dynamic range استفاده ميشه که باعث ميشه جزئيات رنگي بيشتري از توان دوربينتون داشته باشيد مثلا در همين عکس شما فرض کنيد که روشن ترين قسمت آسمون از 90 درصد حساسيت سنسور دوربيتون استفاده کنيد و درنيجه برج ها و بقيه بخش ها بالطبع تاريک ميشن و همزمان بخش هاي تاريک هم در شات خودشون 90 درصد حساسيت نوري رو به خودشون اختصاص بدن ماحصل عکسي است که همه بخشهاي اون واجد جزيئاته که البته در مورد تصوير شما نميدونم قشنگ بشه يا نه که مثلا تمام پله ها و... هم فکر کنيد روي برج ها ديده بشه. به هرحال ارزش امتحان داره

اما بطور کلي عکس شما حتي در همين حالت هم ديناميک رنج بسيار پاييني داره و در واقع حدود 20 درصد از توان سنسور فعلي دوربين شما مورد استفاده قرار نگرفته که ميتونيد در منوي level در فوتوشاپ ببينيد. مشکل کم نور خوردن سنسور بوده و سطح زيادي از عکس underexpose هست بخصوص آسمون خيلي بي رمق شده و چيزي ازش نمونده.

5. افکت ها: اگر دوست داشته باشيد افزودن چند منبع نوري بصورت فيلتر لنز نرم افزاري در فوتوشاپ که نور اشعه اي بده به برج ها يا کمي دستکاري ميتونيد يک عکس تبليغاتي بسازيد


ببخشيد خيلي طولاني شد از لطف دوستان که تا اينجا رو خوندن سپاسگزارم

ارادتمند همگي
نعيمي
 

sia999us

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
5 ژوئن 2005
نوشته‌ها
1,597
لایک‌ها
30
سلام دوست عزيز

دوست بسيار عزيز و خوش ذوقمان جناب نجفي به نکات مهمي در مورد کادربندي عکس اشاره کردند و نظرشون در مورد بخش پايين کادر کاملا متينه اما اين مشکل با کراپ قابل حل نيست . من همينجا از همه سرورانم عذر ميخوام و همينطور از استاد عزيزم جناب ارسلان که قول دادم مطلبي در مورد PP عکس ها شروع کنم و از جناب نجفي که محبت کردند و تاپيک کادربندي رو مجددا بالا آوردند تا در موردش صحبت بشه پوزش ميطلبم متاسفانه وضعيت بهم ريخته کاري من در ماه اخير مانع شده اما به زودي دست به کار ميشم.


1.کادربندي: معمولا نميشه صد در صد گفت که بايد شکل خاصي باشه و قانون خاصي داره که نبايد ازش تخطي بشه چون هنره و مهمترين مطلب نگاه عکاس هست. معمولا عکسهايي که از سطح افق گرفته ميشه با نسبت 1 به 2 تقسيم ميکنند نحوه تقسيم به هدف شما بستگي داره . مثلا اگر نشان دادن يک جاده و بي نهايت منطورتون باشه که بهترين مثالش عکس بسيار زيباي اخير جناب حاجيخاني است که صفحه قبل ميبينيد و يا عکسهايي که هدفشون نشون دادن مناظر طبيعت و يا دشته 2/3 رو به عوارض و 1/3 به آسمون تخصيص ميدن اما اگر هدف نشون دادن يک طلوع يا غروب زيباي خورشيد پشت کوه يا يک سوژه ديگه باشه و عناصر پايين کادر جذبه زيبايي يا معنايي نداشته باشه نسبت تقسيم برعکس ميشه .فکر کنم حدود 4 يا 5 ماه پيش بود يک عکس صبحگاهي خيلي زيبا جناب ارسلان ارسال کرده بودند که ميبينيد بخش فوقاني 2/3 کادره و ابرها و آسمون بسيار زيباي صبحگاهي که نمونه جالبي از اين کادربندي نوع دومه که اشاره کردم.

اما در مورد عکس شما تخلف از قاعده باعث شده عکس مفهوم نداشته باشه. اصولا کادر فاقد جزئيات بصري لازم بوده و عناصر موجود بيشتر ارتفکت هستن نه سوژه و شايد دست شما چندان باز نبوده اما اگر بيشتر زوم ميکرديد و سهم بيشتري رو به خورشيد ميداديد خيلي بهتر بود. ازطرفي دقيقا نظر جناب نجفي درسته و بخش پاييني تصوير قرابتي با بقيش نداره حتي اگر بتونيد قابل ديدنش کنيد که به سادگي هم امکان پذيره و در تاپيک PP در مورد hdr مفصل خواهم نوشت فايده اي نخواهد داشت . بطور خلاصه قصد شما نشان دادن جاده و فضاي سبز داخل پالايشگاه نيست پس بخش پاييني تصوير رو حذف ميکنيم. اون ساختمان هم يا کامل در تصوير بگذاريد يا به کل حذفش کنيد يا لااقل قسمتي ازش رو استفاده کنيد که مفهوم داشته باشه . اصولا در کادربندي بايد بتونيد به سوال "اين چيه و براي چي اينجاست؟" جواب بدين. در مورد ساختمان عکس شما جوابش ميشه "عنصر مزاحم که بخشي از کادر رو بي خودي گرفته" ميمونه برج هاي کت کراکينگ اگر اشتباه نکنم و خورشيد. به نظر من قطع کردن هيچ سابجکتي در عکس زيبا نيست چون اين برج ها سوژه شما هستند پس طوري کادر بگيريد که برج ها تمام قد در تصوير باشند و حالا با چرخاندن دوربين و بعد زوم کردن سعي کنيد خورشيد رو در محل مناسبي از کادر قرار بديد. استفاده از قانون 3 ها خوبه ولي کادرهاي زيادي هم با غروب در وسط عکس ميبندند که اونها هم قشنگن در ضمن چرا يک عکس ؟ صدها عکس با تنظيمات مختلف و کادرهاي متفاوت بگيريد و خودتون قضاوت و انتخاب کنيد. دوربين ديجيتالي به چه درد ميخوره پس ؟

2. نور: البته از exif برمياد که خودتون نور رو تنظيم کرديد و اتفاقا تنظيم نسبتا خوبي بوده اما ببينيد اين عکسها زيباييشون به قرمزي آسمونشونه که از دست رفته. در ضمن برجهاي شما هم هيچ چيزي از جزئياتشون ديده نميشه که زياد قشنگ نيست موقع چاپ معلوم نباشه ستونهاي پرسپوليس هستن يا برجهاي پالايشگاه. اگر evرو کمي افزايش ميداديد عکستون خيلي بهتر ميشد . حالا با اين تنظيمات بايد wb دوربين رو هم دستي تنظيم کنيد چون غروب آفتاب حرارت نور خيلي پايين و در حد 3 تا 5 هزار درجه کلوينه البته به نظرم دوربينتون خيلي قابل قبول تنظيم کرده اينو کلي گفتم.

3. عمق تصوير: ديافراگم باز عکستون باعث تاري تصوير شده. از سه پايه استفاده کنيد و سرعت شاتر رو پايين بياريد. عکس افق اصولا با دياف حتي 11 معني نداره که البته روي دوربين شما با 8 هم عمق تصوير کافي رو بدست مياريد. دياف 4 شما براي عکس کلوزاپ خوبه و دليل تاري عکس همين عمق تصوير پايينه . تصوير فاقد جزئيات و نقوش هست و همين باعث ميشه که تصوير رو چشم ما تخت و صاف و کم عمق ببينه چون معيار عمق تصوير چشم ما فوکوس روي شي و در نتيجه ديدن جزياتشه . ميتونيد با نگاه کرن از بين دو انگشت و فوکوس روي يک شي نزديک و سپس دور و انجام اين کار به تناوب اين مسئله رو به عينه ببينيد.

4. PP: اصولا عکس شما سوژه خوبيه براي اينکار. تا جايي که از بچگي يادمه برجهاي پالايشگاه (حالا خوبه اصلا پالايشگاه نباشه که بيست بار نوشتم!) چراغ هاي زيبايي روي برجها نصب ميکنن اگر ميشد عکس رو تو اون حالت بگيريد که عالي ميشد . حتي يک عکس غروب ميگرفتيد و بعد صبر ميکرديد چراغ ها رو روشن کنند بدون تکون دادن دوربين و اين دو عکس رو ممزوج کنيد زيبا ميشه. کار ديگه hdr هست. اصولا هيچ سنسور ديجيتال و يا فيلم آنالوگي ديناميک رنج چشم انسان رو هنوز نداره دليلش هم اينه که چشم ما در کسري از ثانيه wb مناسب با سوژه اي که روش فوکوس کرديم با قطر ديافراگم مناسب با سطح نور آن شي رو مجزا محاسبه و انتخاب ميکنه و بعد روش فوکوس ميکنه و بدين شکل ما هر بخش از تصوير رو با نور و رنگ بندي درست (البته درست اينجا يعني رفرانس چشم انسان نه علم فيزيک) ميبينيم . براي رفع اين مشکل از تکنيکي به نام high dynamic range استفاده ميشه که باعث ميشه جزئيات رنگي بيشتري از توان دوربينتون داشته باشيد مثلا در همين عکس شما فرض کنيد که روشن ترين قسمت آسمون از 90 درصد حساسيت سنسور دوربيتون استفاده کنيد و درنيجه برج ها و بقيه بخش ها بالطبع تاريک ميشن و همزمان بخش هاي تاريک هم در شات خودشون 90 درصد حساسيت نوري رو به خودشون اختصاص بدن ماحصل عکسي است که همه بخشهاي اون واجد جزيئاته که البته در مورد تصوير شما نميدونم قشنگ بشه يا نه که مثلا تمام پله ها و... هم فکر کنيد روي برج ها ديده بشه. به هرحال ارزش امتحان داره

اما بطور کلي عکس شما حتي در همين حالت هم ديناميک رنج بسيار پاييني داره و در واقع حدود 20 درصد از توان سنسور فعلي دوربين شما مورد استفاده قرار نگرفته که ميتونيد در منوي level در فوتوشاپ ببينيد. مشکل کم نور خوردن سنسور بوده و سطح زيادي از عکس underexpose هست بخصوص آسمون خيلي بي رمق شده و چيزي ازش نمونده.

5. افکت ها: اگر دوست داشته باشيد افزودن چند منبع نوري بصورت فيلتر لنز نرم افزاري در فوتوشاپ که نور اشعه اي بده به برج ها يا کمي دستکاري ميتونيد يک عکس تبليغاتي بسازيد


ببخشيد خيلي طولاني شد از لطف دوستان که تا اينجا رو خوندن سپاسگزارم

ارادتمند همگي
نعيمي



سلام استاد نعيمي
نميدونم چه طور از زحمتي كه كشيدين تشكر كنم:blush:

در مورد كادر و اون ساختمان كه مسجد هست كمي دستم تنگ بود چون از پنجره ميگرفتم اما امروز سعي ميكنم جام رو عوض كنم كه نتيجه بهتر بشه

در مورد ev منظورتون رو نفهميدم
آماتورم ديگه:blush:
ممنون ميشم بيشتر توضيح بدين
بقيه كارايي رو كه گفتين امروز انجام ميدم به اميد اينكه نتيجه بهتر بشه:)
 

ramin_njf

کاربر فعال دوربین دیجیتال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2005
نوشته‌ها
656
لایک‌ها
5
من هم از اقای نعیمی تشکر میکنم هرچند که بعضی جملات برایم سخت بود چونکه در این رشته تحصیل نکردم ولی درمورد کادر خیلی عالی بود

در مورد av خیلی خودمونی به اقا سیا عرض کنم که در قسمت تنظیمات دوربین ( البته زمانی که در مد اتومات نباشید )

قسمتی هست که با درجه بندی از مثبت 2 تا منفی 2 مشخص شده که همیشه روی صفر قرار داره

شما میتوانید نور سوژه رو قبل از عکس گرفتن در دوربین کم یا زیاد کنید
 

sia999us

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
5 ژوئن 2005
نوشته‌ها
1,597
لایک‌ها
30
من هم از اقای نعیمی تشکر میکنم هرچند که بعضی جملات برایم سخت بود چونکه در این رشته تحصیل نکردم ولی درمورد کادر خیلی عالی بود

در مورد av خیلی خودمونی به اقا سیا عرض کنم که در قسمت تنظیمات دوربین ( البته زمانی که در مد اتومات نباشید )

قسمتی هست که با درجه بندی از مثبت 2 تا منفی 2 مشخص شده که همیشه روی صفر قرار داره

شما میتوانید نور سوژه رو قبل از عکس گرفتن در دوربین کم یا زیاد کنید

آها فهميدم
مرسي رامين جان:)
 

Atoon

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 آگوست 2006
نوشته‌ها
45
لایک‌ها
0
با سلام به همه من تازه با این بخش اشنا شدم . این عکس را خودم گرفتم البته با روش "ماکرو " می خواستم اگه ممکنه نظرتون را بدونم.

] [
 

sia999us

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
5 ژوئن 2005
نوشته‌ها
1,597
لایک‌ها
30
اینم از عکسهای جدید

ممنون میشم عیبهاش رو بگین;)







 

kamyar hajikhan

Registered User
تاریخ عضویت
24 می 2006
نوشته‌ها
192
لایک‌ها
0
محل سکونت
TEHRAN
اینم از عکسهای جدید

ممنون میشم عیبهاش رو بگین;)


سلام دوست عزیز
فکر میکنم عکسهاتون از لحاظ کادر بندی بهتر شده ولی شدیدا نویز داره که من یک نمونه رو بااجازه شما فقط نویز رو با noiseware professional پاک کردم واینجا قرار میدم تا تفاوت رو حس کنید و اشکال دیگر فکر کنم زمان عکاسی هست که اگر کمی زود تر عکس میگرفتید و خورشید رو پشت ستونها پنهان نمیکردید بهتر بود البته با یک استپ کم کردن نوردهی تا قرمزی غروب بیشتر و در نتیجه عکستون زیبا تر بشه و در نهایت عکساتونو با فرمت جی پگ سیو کنید به همراه اگزیف اون :)
245238.jpg
 

sia999us

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
5 ژوئن 2005
نوشته‌ها
1,597
لایک‌ها
30
سلام مرسی کامیار جان
این برنامه رو میشه داونلود کرد؟

در ضمن من با جی پگ سیو کردما
 

kamyar hajikhan

Registered User
تاریخ عضویت
24 می 2006
نوشته‌ها
192
لایک‌ها
0
محل سکونت
TEHRAN
سلام مرسی کامیار جان
این برنامه رو میشه داونلود کرد؟

خواهش میکنم:rolleyes:

بله میشه دانلود کرد ولی من لینک دانلودشو ندارم البته از نویز نینجا هم میتونید استفاده کنید
http://www.picturecode.com/nn_plugin.htm

در ضمن موقع آپلود حجم عکساتونو کم کنید (ترجیحا با طول 600 پیکسل ) تا بقیه دوستان ازدیدن عکسهاتون منصرف نشن:happy:
 

enikon

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 مارس 2006
نوشته‌ها
132
لایک‌ها
0
محل سکونت
iran-hamedan
سلام
آقا کامیار عکستون خیلی سافت شده! فکرکنم وقتی میخاستید نویز رو کم کنید بخش زیادی از اطلاعات رو از دست دادید؟
عکس آقای نجفی (گل زرد) فکر کنم زیادی کراپ کردین چون کیفیتش خیلی اومده پایین
وهمینطور عکس جناب otello :happy:
 

kamyar hajikhan

Registered User
تاریخ عضویت
24 می 2006
نوشته‌ها
192
لایک‌ها
0
محل سکونت
TEHRAN
سلام
آقا کامیار عکستون خیلی سافت شده! فکرکنم وقتی میخاستید نویز رو کم کنید بخش زیادی از اطلاعات رو از دست دادید؟

:happy:
سلام احسان جان
خیلی ممنون که نظر دادی
کلا نظر دیگران میتونه دید انسان رو باز تر بکنه که من همینجا از بقیه دوستان هم دعوت میکنم به عکسهایی که اینجا گذاشته میشه نظر بدن چون به نظر من ما عکسهامونو اینجا میذاریم تا عیبها و زیباییهای اون رو از نظر دیگران بفهمیم و تجربه مان را بالاتر ببریم ودر جهت اصلاح اونها باشیم وگر نه گفتن اینکه: فقط عکس قشنگه یا بده نمیتونه راهگشا باشه
فکر نمیکنم به کم کردن نویز مربوط باشه کلا عکسهای اینچنینی کمی سافت هم باشن لطافت بیشتری دارن(البته نظر شخصی من هست وسلیقه ای) به هرحال من عکس اصلی رو که بدون دستکاری هم هست اینجا قرار میدم وخوشحال میشم بازم نظرت رو بگی(البته عکس اصلی رو به صورتrawگرفتم از این جهت میگم که بر اثر دستکاری اون احتمال از دست رفتن جزئیات نیست یا خیلی کمه)
باز هم تشکر میکنم:)
اولی عکس اصلی و پایینی عکس ادیت شده
246133.jpg


245865.jpg
 

ramin_njf

کاربر فعال دوربین دیجیتال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2005
نوشته‌ها
656
لایک‌ها
5
با سلام به همه من تازه با این بخش اشنا شدم . این عکس را خودم گرفتم البته با روش "ماکرو " می خواستم اگه ممکنه نظرتون را بدونم.

] [

من از وجود دوستان جدید خوشحال میشم

درمورد عکست نظر نمیدم ولی بگو دوربینت چیه
 

Atoon

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 آگوست 2006
نوشته‌ها
45
لایک‌ها
0
من از وجود دوستان جدید خوشحال میشم

درمورد عکست نظر نمیدم ولی بگو دوربینت چیه

سلام . خیلی ممنون .:happy: متاسفانه فعلا دوربین مناسب برای گرفتن عکس دیجیتال ندارم و فقط از امکانات عکس دوربین هندی کم Sony مدل HC42E استفاده می کنم !!!
هرچند این دوربین امکانات بسیاری از دوربین عکاسی را هم داره ( مثل ماکرو . فوکوس و تنظیم دستی دیافراگم و ...)
ولی به نظر شما حتما باید برای گرفتن یک عکس خوب از دوربین جداگانه عکاسی استفاده کنم ؟ ممنون می شم اگر من را راهنمایی کنید.
 

enikon

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 مارس 2006
نوشته‌ها
132
لایک‌ها
0
محل سکونت
iran-hamedan
سلام
درمورد لطافت عکس های این چنینی همون طور که خودتون هم فرمودین کاملا سلیقه ای هست ولی نظر من برعکس هست و مانند عکس زیر
IMAGE00004.JPG

ولی در مورد عکس شما حالا که عکس اصلی رو دیدم متوجه شدم که عکس اصلی مشکل داره از لحاظ نوری اگر سمت چپ عکس اصلی رو دقت کنین میبینید که خیلی سیاه شده و کم نور که باعث شده در عکس پردازش شده نویز بیشتری رو در منطقه ی چپ
شاهد باشیم (نظر خودتون چی هست؟)
و در آخر هم اگر نظرتون رو راجع به لنز 70-300 خودتون بگید ممنون میشم (چون توی لنز های با ارزش آقای زمانی انگار زیاد ازشون خوشش نیومده بود) راستی ما رو هم از دیدن عکس های میکروسکپیتون(18-55 برعکس)بی نصیب نزارید:happy:
 

ramin_njf

کاربر فعال دوربین دیجیتال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2005
نوشته‌ها
656
لایک‌ها
5
سلام . خیلی ممنون .:happy: متاسفانه فعلا دوربین مناسب برای گرفتن عکس دیجیتال ندارم و فقط از امکانات عکس دوربین هندی کم Sony مدل HC42E استفاده می کنم !!!
هرچند این دوربین امکانات بسیاری از دوربین عکاسی را هم داره ( مثل ماکرو . فوکوس و تنظیم دستی دیافراگم و ...)
ولی به نظر شما حتما باید برای گرفتن یک عکس خوب از دوربین جداگانه عکاسی استفاده کنم ؟ ممنون می شم اگر من را راهنمایی کنید.

اگر بخوای عکس خوب بگیری حتما باید دوربین عکاسی داشته باشی

دوربین فیلمبرداری نمیتونه یک دوربین عکاسی خبی باشه

چونکه عکست خیلی ایراد داشت نظر ندادم و بسیار کنجکاو شدم که چه دوربینی تونسته همچین عکس خرابی بگیره و حالا فهمیدم که فیلمبرداری بوده

پس بخیر گذشت
 

ramin_njf

کاربر فعال دوربین دیجیتال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2005
نوشته‌ها
656
لایک‌ها
5
من هم یک مدل از این عکسها دارم اگر پایین عکس رو بشه دید یه جاده هست در کویر طبس

2rdkg1d.jpg
 
بالا