برگزیده های پرشین تولز

آخرین عکسی که گرفتم - نسخه تصاویر دوربین (قوانین در پست اول)

Dan Bahrami

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2016
نوشته‌ها
724
لایک‌ها
2,347
سن
53
محل سکونت
Dordrecht. Netherlands
نیکون اف
۱۰۰ تی مکس
لنز ۲۴ میلیمتر بود اف ۲.۸ با دهانه "نون آ ای"
حدود دو سال پیش گرفته شده. استاشیون مرکزی قطار شهر مون

DORDRECHT CENTRAAL STATION PANORAMA 1500PXL.jpg
 

Dan Bahrami

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2016
نوشته‌ها
724
لایک‌ها
2,347
سن
53
محل سکونت
Dordrecht. Netherlands
روتردام
نیکون دی ۸۱۰
نیکون ۱۶-۳۵م ف۴
شات دستی بدون سه پایه (پانوراما)
این کشتی اسمش هست "شاهزاده کاراییب", البته منظور شاهزاده مونث است. هر ۳ ماه یه بار بین روتردام و نیویورک مسافر حمل و نقل میکنه. بعد از پایان جنگ جهانی دوم شهر روتردام و نیویورک خواهر شدن و در این مکان یه هتل ساختن به نام " هتل نیویورک". در اصل یه خط مسافربری دریایی بین امریکا و هلند. حالا عکس این هتل رو هم انداختم اون رو هم جدا تو پست های بعدی میزارم. عکس حدودا ۲ سال پیش گرفته شده. این عکس رو ۴ تا گرفتم دستی و تو فتوشاپ به هم چسبوندم. البته کل عکس ها حدودا ۱۲ تا هستن از کل این رودخونه که همه رو دستی گرفتم بدون سه پایه. ولی فقط ۴ تاشو استفاده کردم برای این عکس. اون پانوراما بزرگتر رو هم رو هم جدا میزارم تو یه پست دیگه.

PANORAMA 9349-9351 1500 VOOR WEB.jpg
 
Last edited:

Dan Bahrami

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2016
نوشته‌ها
724
لایک‌ها
2,347
سن
53
محل سکونت
Dordrecht. Netherlands
یه عکس آنالوگ
نیکون اف ای
فیلمش فکر کنم ایزو ۱۰۰ بود. عکس کمی قدیمیه. حدود ۲/۵ سال پیش روتردام گرفته شده. لنز تله بود ۲۰۰ بود یا ۲۷۰, الان دقیقا یادم نمونده. این مجسمه های دیواری روی ساختمون قدیمی اداره پست روتردام بود. این ساختمون دیگه استفاده نمیشه خالی مونده. روی این ساختمون مجسمه های قدیمی زیادی هست باید وقت بزارم ازشون خوب عکس بگیرم.

من حدود ۳/۵ سال پیش که شروع کردم به یادگیری عکاسی آنالوگ حدودا یک سال اول رو بیشتر با این دوربین کار میکردم و در اصل عکاسی آنالوگ رو با این دوربین یاد گرفتم. واسه همون خیلی خاطرات شیرینی با این دوربین دارم. اون روزهایی که تو عکاسی آنالوگ ناشی بودم این دوربین منو تحمل میکرد. واسه همون خیلی دوستش دارم این دوربین رو.

IMG_20190118_0001 POSTEN 1200 PXL.jpg
 

Dan Bahrami

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2016
نوشته‌ها
724
لایک‌ها
2,347
سن
53
محل سکونت
Dordrecht. Netherlands
یه عکس آنالوگ قدیمی. رل فیلم "آگفا فیستا ۲۰۰" بود. عکس حدود ساعت ۶ بعد از ظهر گرفته شده. خورشید دم دمای رفتنش بود, ولی هنوز کاملا نرفته بود. هنوز نور خورشید بصورت مورب تو آسمون میتابد. واسه همون هم ساختمون آخری دو تا طبقه بالایی ش رنگ زرده. همینطور شاخه های بالایی درخت تو دست راست. قسمت راست پایین آب کمی دو رنگ در اومده. دلیلشو دقیقا نمیدونم. احتمالا بخاطر اینکه عکس پانوراما گرفته شده این اتفاق افتاده.

SPUIBRUG PANORAMA POSTEN 1300 PXL.jpg
 
Last edited:

netmsm

Registered User
تاریخ عضویت
17 فوریه 2012
نوشته‌ها
1,711
لایک‌ها
1,999
محل سکونت
اصفهان
نیکون اف
۱۰۰ تی مکس
لنز ۲۴ میلیمتر بود اف ۲.۸ با دهانه "نون آ ای"
حدود دو سال پیش گرفته شده. استاشیون مرکزی قطار شهر مون

مشاهده پیوست 1233193
عکس ها بسیار جذاب هستن واسه من. ممنون که به اشتراک میذاری.
من تجربه عکاسی با فیلم و نگاتیو رو ندارم و مطمئنا در اولین گام حتی نمیتونم نور رو به درستی تنظیم کنم.
از عکس هایی که گذاشتی اینطور به چشم من میاد که جاهایی که نور زیاد دارن عملا اوراکسپوز میشن. تقریبا هیچ جزئیاتی از آسمون، تو اغلب این عکس ها قابل مشاهده نیست. به طوری که میشه گفت آسمون فدای زمین شده :))
با توجه به اینکه در عکاسی نگاتیوی مهارت داری و من فکر نمیکنم این مشکلی که گفتم ربطی به مهارت شما داشته باشه، عکسای نگاتیوی در مقایسه با عکسی که با d810 ثبت کردی در زمینه داینمیک رنج حرفی برای گفتن ندارن.
اگرچه من شنیده بودم که نگاتیوی ها داینمیک بالاتری ارائه میدن! شاید این ادعا قدیمی بوده و با اومدن بادی هایی مثل d810 و d7200 (و ما بعد این بادی ها بویژه از دو برند نیکون و سونی) دیگه کفه ترازوی داینمیک رنج حسابی به نفع dslr سنگین شده باشه.
 

Dan Bahrami

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2016
نوشته‌ها
724
لایک‌ها
2,347
سن
53
محل سکونت
Dordrecht. Netherlands
عکس ها بسیار جذاب هستن واسه من. ممنون که به اشتراک میذاری.
من تجربه عکاسی با فیلم و نگاتیو رو ندارم و مطمئنا در اولین گام حتی نمیتونم نور رو به درستی تنظیم کنم.
از عکس هایی که گذاشتی اینطور به چشم من میاد که جاهایی که نور زیاد دارن عملا اوراکسپوز میشن. تقریبا هیچ جزئیاتی از آسمون، تو اغلب این عکس ها قابل مشاهده نیست. به طوری که میشه گفت آسمون فدای زمین شده :))
با توجه به اینکه در عکاسی نگاتیوی مهارت داری و من فکر نمیکنم این مشکلی که گفتم ربطی به مهارت شما داشته باشه، عکسای نگاتیوی در مقایسه با عکسی که با d810 ثبت کردی در زمینه داینمیک رنج حرفی برای گفتن ندارن.
اگرچه من شنیده بودم که نگاتیوی ها داینمیک بالاتری ارائه میدن! شاید این ادعا قدیمی بوده و با اومدن بادی هایی مثل d810 و d7200 (و ما بعد این بادی ها بویژه از دو برند نیکون و سونی) دیگه کفه ترازوی داینمیک رنج حسابی به نفع dslr سنگین شده باشه.
درود بر شما و سپاس از زحمت کامنت. سلامت باشید. ناقابل بود.
درست متوجه شدین. در اصل در زمینه نوردهی عکاسی آنالوگ در نقطه مقابل عکاسی دیجیتال ایستاده. البته با اشاره به چند تا تبصره و استثنا که بعدا سعی خواهم کرد بصورت خلاصه وار اشاره کنم. ولی در اصل در زمینه نوردهی عکاسی آنالوگ در نقطه مقابل عکاسی دیجیتال ایستاده, به این معنی که وقتی کامپیوتر یه دوربین دیجیتال امروزی میخواد نور رو اندازه بگیره برای نوردهی عکس میره سراغ آسمون و نور آسمون رو اندازه میگیره و اون رو اصل قرار میده و در درجه بعدی سعی میکنه نور زمین (قسمت های تاریک) رو هم طوری تنظیم کنه که عکاس بتونه با کمک فتوشاپ یه زمین حدودا قابل قبول در بیاره. ولی در عکاسی آنالوگ عکاس (شخص عکس منظورمه) سعی میکنه نورشو از زمین (قسمت تاریک صحنه) بگیره و بر اساس اون نور عکس رو تعیین کنه و سپس میره سراغ آسمون (قسمت های روشن عکس) و سعی میکنه با حفظ نور زمین آسمون رو هم طوری نور بده که در حد قابل قبول باشه ولی اصل نور تنظیم شده برای زمینه (قسمت تاریک) و همونطور که گفتین نور آسمون فدای نور زمین میشه. این روش کار عکاسی آنالوگه اصل. توازن نوردهی آسمان و زمین در دیجیتال میشه اینطور گفت: ۷۰% آسمون ۳۰% زمین. در آنالوگ میشه گفت (بسته به نوع عکاسی و هدف عکس) حدودا بین ۷۰% آسمون ۳۰% زمین تا ۹۰% آسمون ۱۰% زمین.

البته همونطور که گفتم چند تا تبصره و استثنا هم داریم که حدودا اشاره میکنم. این اصلی که گفتم در عکاسی آنالوگ سیاه سفید و عکاسی آنالوگ رنگی کمی متفاوته. دوما در عکاسی آنالوگ سیاه سفید آپشن فیلتر های رنگی داریم که این اصل رو کمی زیر سؤال میبره. در عکاسی آنالوگ رنگی هم آپشن هایی مثل فیلتر پولارایزر رو داریم, یا فیلتر های گرم فیلترهای گرم سری (بی) یا بر عکس فیلتر های سرد. و در هر دو نوع عکسی آنالوگ (رنگی و سیاه سفید) آپشن هایی مثل برکت رو داریم, یا آپشن های خاص تاریک خونه (آگراندیسور) که من ازشون زیاد نمیدونم. واسه اینکه من با تاریک خونه و سیستم های تاریک خونه کار نمیکنم. حلقه فیلم رو با دارو ظاهر میکنم و سپس اسکن میکنم و تو اینترنت میزارم. مثل روش های قدیمی که با تاریک خونه و دستگاه پرینت آگراندیسور (اگه اسمشو درست نوشته باشم؟) کار نمیکنم. البته این دستگاه (آگراندیسور) رو دارم. دو تا هم دارم ولی چون این دستگاه بیشتر از ۲۵ سال تو انبار صاحب اش خوابیده و خاک خورده احتیاج به سرویس داره تا بتونم راه اش بندازم, که نه حسش هست نه پولش نه کسی که بتونه این سرویس رو انجام بده. این دو تا اگراندیسور رو از یه دوست عکس به عنوان هدیه گرفتم. مال بابا بزرگش بوده تو انباری شون پیدا کرده بود داد به من.

یکی دو عکس میزارم که خودم گرفتم راجع به این اصل عکاسی آنالوگ که بالا گفتم و تبصره هاشون تا منظورمو بهتر برسونم. حتما این کار رو میکنم تو عکس های بعدی. ببخشید اگه خوب نمیتونم توضیح بدم. واسه اینکه من عکاسی تجربی هستم. هیچ وقت کتاب عکاسی نخوندم یا عکاسی رو از با روش علمی / تخصصی یاد نگفتم. هم عکاسی دیجیتال هم و عکاسی آنالوگ منظورمه. واسه همون تو تئوری من کلا بی سواد محسوب میشم و هر چی که یاد گرفته ام از طریق تجربی بوده. واسه همون. همچنین نزدیک ۳۰ ساله از ایران دورم و فارسی تا حد زیادی احتیاج به آپدیت داره.
 
Last edited:

netmsm

Registered User
تاریخ عضویت
17 فوریه 2012
نوشته‌ها
1,711
لایک‌ها
1,999
محل سکونت
اصفهان
درود بر شما و سپاس از زحمت کامنت. سلامت باشید. ناقابل بود.
درست متوجه شدین. در اصل در زمینه نوردهی عکاسی آنالوگ در نقطه مقابل عکاسی دیجیتال ایستاده. البته با اشاره به چند تا تبصره و استثنا که بعدا سعی خواهم کرد بصورت خلاصه وار اشاره کنم. ولی در اصل در زمینه نوردهی عکاسی آنالوگ در نقطه مقابل عکاسی دیجیتال ایستاده, به این معنی که وقتی کامپیوتر یه دوربین دیجیتال امروزی میخواد نور رو اندازه بگیره برای نوردهی عکس میره سراغ آسمون و نور آسمون رو اندازه میگیره و اون رو اصل قرار میده و در درجه بعدی سعی میکنه نور زمین (قسمت های تاریک) رو هم طوری تنظیم کنه که عکاس بتونه با کمک فتوشاپ یه زمین حدودا قابل قبول در بیاره. ولی در عکاسی آنالوگ عکاس (شخص عکس منظورمه) سعی میکنه نورشو از زمین (قسمت تاریک صحنه) بگیره و بر اساس اون نور عکس رو تعیین کنه و سپس میره سراغ آسمون (قسمت های روشن عکس) و سعی میکنه با حفظ نور زمین آسمون رو هم طوری نور بده که در حد قابل قبول باشه ولی اصل نور تنظیم شده برای زمینه (قسمت تاریک) و همونطور که گفتین نور آسمون فدای نور زمین میشه. این روش کار عکاسی آنالوگه اصل. توازن نوردهی آسمان و زمین در دیجیتال میشه اینطور گفت: ۷۰% آسمون ۳۰% زمین. در آنالوگ میشه گفت (بسته به نوع عکاسی و هدف عکس) حدودا بین ۷۰% آسمون ۳۰% زمین تا ۹۰% آسمون ۱۰% زمین.

البته همونطور که گفتم چند تا تبصره و استثنا هم داریم که حدودا اشاره میکنم. این اصلی که گفتم در عکاسی آنالوگ سیاه سفید و عکاسی آنالوگ رنگی کمی متفاوته. دوما در عکاسی آنالوگ سیاه سفید آپشن فیلتر های رنگی داریم که این اصل رو کمی زیر سؤال میبره. در عکاسی آنالوگ رنگی هم آپشن هایی مثل فیلتر پولارایزر رو داریم, یا فیلتر های گرم فیلترهای گرم سری (بی) یا بر عکس فیلتر های سرد. و در هر دو نوع عکسی آنالوگ (رنگی و سیاه سفید) آپشن هایی مثل برکت رو داریم, یا آپشن های خاص تاریک خونه (آگراندیسور) که من ازشون زیاد نمیدونم. واسه اینکه من با تاریک خونه و سیستم های تاریک خونه کار نمیکنم. حلقه فیلم رو با دارو ظاهر میکنم و سپس اسکن میکنم و تو اینترنت میزارم. مثل روش های قدیمی که با تاریک خونه و دستگاه پرینت آگراندیسور (اگه اسمشو درست نوشته باشم؟) کار نمیکنم. البته این دستگاه (آگراندیسور) رو دارم. دو تا هم دارم ولی چون این دستگاه بیشتر از ۲۵ سال تو انبار صاحب اش خوابیده و خاک خورده احتیاج به سرویس داره تا بتونم راه اش بندازم, که نه حسش هست نه پولش نه کسی که بتونه این سرویس رو انجام بده. این دو تا اگراندیسور رو از یه دوست عکس به عنوان هدیه گرفتم. مال بابا بزرگش بوده تو انباری شون پیدا کرده بود داد به من.

یکی دو عکس میزارم که خودم گرفتم راجع به این اصل عکاسی آنالوگ که بالا گفتم و تبصره هاشون تا منظورمو بهتر برسونم. حتما این کار رو میکنم تو عکس های بعدی. ببخشید اگه خوب نمیتونم توضیح بدم. واسه اینکه من عکاسی تجربی هستم. هیچ وقت کتاب عکاسی نخوندم یا عکاسی رو از با روش علمی / تخصصی یاد نگفتم. هم عکاسی دیجیتال هم و عکاسی آنالوگ منظورمه. واسه همون تو تئوری من کلا بی سواد محسوب میشم و هر چی که یاد گرفته ام از طریق تجربی بوده. واسه همون. همچنین نزدیک ۳۰ ساله از ایران دورم و فارسی تا حد زیادی احتیاج به آپدیت داره.
بسیار عالی ⁦^_^⁩
والا گذشته از اینکه فارسی رو از نسل جدید بومی ها فارسی تر صحبت میکنی باید بگم توضیحات تئوریتم ایرادی ندارن برادر. بگذریم از اینکه سواد اصولا از تجربه میاد نه از تئوری. در واقع علم عکاسی یک عکاس که به عکس های مطلوب منجر بشه از نظر سلسله مراتب اطلاعات میگیم عکاس به دانش عکاسی دست پیدا کرده.
عکسایی که گذاشتی برای من بسیار جذابن و همچنین آموزنده. ممنونم و امیدوارم بیشتر عکس ها و مطالب بیشتری رو به اشتراک بذاری.
 

Dan Bahrami

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2016
نوشته‌ها
724
لایک‌ها
2,347
سن
53
محل سکونت
Dordrecht. Netherlands
بسیار عالی ⁦^_^⁩
والا گذشته از اینکه فارسی رو از نسل جدید بومی ها فارسی تر صحبت میکنی باید بگم توضیحات تئوریتم ایرادی ندارن برادر. بگذریم از اینکه سواد اصولا از تجربه میاد نه از تئوری. در واقع علم عکاسی یک عکاس که به عکس های مطلوب منجر بشه از نظر سلسله مراتب اطلاعات میگیم عکاس به دانش عکاسی دست پیدا کرده.
عکسایی که گذاشتی برای من بسیار جذابن و همچنین آموزنده. ممنونم و امیدوارم بیشتر عکس ها و مطالب بیشتری رو به اشتراک بذاری.
حتما به روی چشم.
سعی خواهم کرد حتما عکس های آنالوگ ام رو کم کم پست کنم. سپاس از لطف تون. شبتون خوش دوست عزیز
 

Dan Bahrami

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2016
نوشته‌ها
724
لایک‌ها
2,347
سن
53
محل سکونت
Dordrecht. Netherlands
Nikon F/Nikon 24mm f2.8 Pre-AI/400TX/Orange filter/Rodinal 1&100/60 min Dev
یه عکس آنالوگ سیاه سفید. فیلتر نارنجی انداختم رو لنز. همچنین زمان ظهور ۶۰ دقیقه بود.
قسمت راست پایین عکس یه تیکه تار افتاده فکر کنم برگ بوده که جلوی لنز رو گرفته.

IMG_20200622_0017 POSTEN 1300PXL.jpg
 

Dan Bahrami

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2016
نوشته‌ها
724
لایک‌ها
2,347
سن
53
محل سکونت
Dordrecht. Netherlands
Nikon F/Nikon 24mm f2.8 Pre-AI/400TX/Orange filter/Rodinal 1&100/60 min Dev
یه عکس آنالوگ سیاه سفید. فیلتر نارنجی انداختم رو لنز. همچنین زمان ظهور ۶۰ دقیقه بود.

این ساختمون قبلا سازمان تصفیه آب بود. اون موقع من نزدیک مرکز شهر زندگی میکردم نزدیک این ساختمون. الان خیلی وقته از این محل رفتم دیگه نمیدونم. عکس رو با لنز ۲۴ میلیمتر گرفتم از پایین خودم اینطوری گرفتم دوست داشتم ساختمون کج و کوله بیوفته تو عکس.

IMG_20200622_0020 POSTEN 1300PXL.jpg
 

وكيل الرعايا

همکار کسب درآمد از اینترنت
همکار انجمن
تاریخ عضویت
25 فوریه 2013
نوشته‌ها
3,912
لایک‌ها
7,455
محل سکونت
DEX
Nikon F/Nikon 24mm f2.8 Pre-AI/400TX/Orange filter/Rodinal 1&100/60 min Dev
یه عکس آنالوگ سیاه سفید. فیلتر نارنجی انداختم رو لنز. همچنین زمان ظهور ۶۰ دقیقه بود.
قسمت راست پایین عکس یه تیکه تار افتاده فکر کنم برگ بوده که جلوی لنز رو گرفته.

مشاهده پیوست 1234387

درود خسته نباشید و تشکر بابت اشتراک گذاری

من هیچ تجربه عکاسی ندارم

این عکس هربار دقت کردم احساس کردم خیلی زوم شده ؟ چون به ساختمان نگاه میکنم یک حالت کثیفی ( تاری ) دیده میشه !

هیچ اطلاعاتی من ندارم واقعا صرفا نظرم هست

تجربه ام با موبایل وقتی زیاد زوم میکنم اینطور دیده میشه عکس .. برای همین حدسم به این سمت رفت !

پ.ن
شاید هم خطای دید من هست
 

وكيل الرعايا

همکار کسب درآمد از اینترنت
همکار انجمن
تاریخ عضویت
25 فوریه 2013
نوشته‌ها
3,912
لایک‌ها
7,455
محل سکونت
DEX

Dan Bahrami

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2016
نوشته‌ها
724
لایک‌ها
2,347
سن
53
محل سکونت
Dordrecht. Netherlands
درود خسته نباشید و تشکر بابت اشتراک گذاری

من هیچ تجربه عکاسی ندارم

این عکس هربار دقت کردم احساس کردم خیلی زوم شده ؟ چون به ساختمان نگاه میکنم یک حالت کثیفی ( تاری ) دیده میشه !

هیچ اطلاعاتی من ندارم واقعا صرفا نظرم هست

تجربه ام با موبایل وقتی زیاد زوم میکنم اینطور دیده میشه عکس .. برای همین حدسم به این سمت رفت !

پ.ن
شاید هم خطای دید من هست
درود بر شما. و سپاس از لطف تون که زحمت کشید کامنت گذاشتین.
این عکس با یه لنز ثابت ۵۰ میلیمتر گرفته شده. این دوربین و لنز لرزشگیر و فاکوس ندارن و باید با چشمت بتونی تشخیص بدی که فاکوس ۱۰۰% افتاده یا نه؟ یا احتمالا میدان فاکوس ات از کجا شروع میشه و به بکجا ختم میشه, احتمالا تو فاکوس گرفتن اشتباه کردم یا احتمالا دستم لرزیده که شما اینطور حس میکنید.
بیشتر عکس های آنالوگ من با لنز های ثابت گرفته میشن.

ولی الان که دقت کردم راست میگید. قسمت وسط عکس (اگه خوب دیده باشم) کمی تاره. درسته. احتمال هم داره تو اسکنر نگاتیو شکم داده و شکمش روی شیشه اسکنر افتاده و واسه همون اینطور شده. چون من نگاتیو ها رو میزارم تو یه ریل خاصی که مال اسکنره و اینطوری نگاتیو ها رو اسکن میکنم. این عکس (ضمیمه شده در این کامنت) دقیقا این کار رو نشون میده. اون سکه ها رو گذاشتم که تمام ریل جانگاتیو رو فشار بده پایین تا اسکنر بتونه فکوس بهتری بگیره. نرمال با همه نگاتیو هام هنگام اسکنر کردن این کار رو میکنم و هیچ وقت مشکلی پیش نیومده. حالا احتمالا این نگاتیو خاص شکم داشته شکمش خیلی پایین اومده و به شیشه اسکنر خورده. معمولا هر وقت سطح نگاتیو با شیشه اسکنر تماس پیدا کنه این اتفاق میوفته.

حالا احتمال هم داره بخاطر این باشه که داروی ظهور ام "خوب نبوده", این عکس ها با داروی رودینال ظاهر شدن. خودم از این دارو متنفرم روراست بگم. ولی خوبو اوایل کار کمی ناشی بودم این دارو رو خریدم و پول بهش دادم حیفم اومد بندازم بره. واسه همون. ولی شخصا عاشق کار با داروی ظهور "دی ۷۶" هستم. فکر کنم باید این داروی قبلی رو بندازم بره و یه یه داروی ظهور دی ۷۶ بخرم.

یه احتمال دیگه هم است و اون اینکه زمان ظهور ۱ ساعت بوده و برای اولین بار بود که با این روش خاص داشتم ظاهر میکردم. احتمالا در زمان ظهور اشتباه پیش اومده با یکی دو تا از عکس ها. خودمم زیاد تخصصی سر در نمیارم از این جور مشکلات. واسه همون شاید بهتر باشه کسی که در این زمینه تجربه و تخصص بهتری از من داره جواب قطعی این سؤال رو بده. شخصا خوشحال میشم خودمم دلیل این پدیده رو بدونم.

بهر حال سپاس بیکران از توجه تون و زحمت کامنت. روز خوبی داشته باشید عزیز.

DSC09930 SMALL OM TE POSTEN.jpg
 
بالا