عکس ها بسیار جذاب هستن واسه من. ممنون که به اشتراک میذاری.نیکون اف
۱۰۰ تی مکس
لنز ۲۴ میلیمتر بود اف ۲.۸ با دهانه "نون آ ای"
حدود دو سال پیش گرفته شده. استاشیون مرکزی قطار شهر مون
مشاهده پیوست 1233193
درود بر شما و سپاس از زحمت کامنت. سلامت باشید. ناقابل بود.عکس ها بسیار جذاب هستن واسه من. ممنون که به اشتراک میذاری.
من تجربه عکاسی با فیلم و نگاتیو رو ندارم و مطمئنا در اولین گام حتی نمیتونم نور رو به درستی تنظیم کنم.
از عکس هایی که گذاشتی اینطور به چشم من میاد که جاهایی که نور زیاد دارن عملا اوراکسپوز میشن. تقریبا هیچ جزئیاتی از آسمون، تو اغلب این عکس ها قابل مشاهده نیست. به طوری که میشه گفت آسمون فدای زمین شده )
با توجه به اینکه در عکاسی نگاتیوی مهارت داری و من فکر نمیکنم این مشکلی که گفتم ربطی به مهارت شما داشته باشه، عکسای نگاتیوی در مقایسه با عکسی که با d810 ثبت کردی در زمینه داینمیک رنج حرفی برای گفتن ندارن.
اگرچه من شنیده بودم که نگاتیوی ها داینمیک بالاتری ارائه میدن! شاید این ادعا قدیمی بوده و با اومدن بادی هایی مثل d810 و d7200 (و ما بعد این بادی ها بویژه از دو برند نیکون و سونی) دیگه کفه ترازوی داینمیک رنج حسابی به نفع dslr سنگین شده باشه.
بسیار عالی ^_^درود بر شما و سپاس از زحمت کامنت. سلامت باشید. ناقابل بود.
درست متوجه شدین. در اصل در زمینه نوردهی عکاسی آنالوگ در نقطه مقابل عکاسی دیجیتال ایستاده. البته با اشاره به چند تا تبصره و استثنا که بعدا سعی خواهم کرد بصورت خلاصه وار اشاره کنم. ولی در اصل در زمینه نوردهی عکاسی آنالوگ در نقطه مقابل عکاسی دیجیتال ایستاده, به این معنی که وقتی کامپیوتر یه دوربین دیجیتال امروزی میخواد نور رو اندازه بگیره برای نوردهی عکس میره سراغ آسمون و نور آسمون رو اندازه میگیره و اون رو اصل قرار میده و در درجه بعدی سعی میکنه نور زمین (قسمت های تاریک) رو هم طوری تنظیم کنه که عکاس بتونه با کمک فتوشاپ یه زمین حدودا قابل قبول در بیاره. ولی در عکاسی آنالوگ عکاس (شخص عکس منظورمه) سعی میکنه نورشو از زمین (قسمت تاریک صحنه) بگیره و بر اساس اون نور عکس رو تعیین کنه و سپس میره سراغ آسمون (قسمت های روشن عکس) و سعی میکنه با حفظ نور زمین آسمون رو هم طوری نور بده که در حد قابل قبول باشه ولی اصل نور تنظیم شده برای زمینه (قسمت تاریک) و همونطور که گفتین نور آسمون فدای نور زمین میشه. این روش کار عکاسی آنالوگه اصل. توازن نوردهی آسمان و زمین در دیجیتال میشه اینطور گفت: ۷۰% آسمون ۳۰% زمین. در آنالوگ میشه گفت (بسته به نوع عکاسی و هدف عکس) حدودا بین ۷۰% آسمون ۳۰% زمین تا ۹۰% آسمون ۱۰% زمین.
البته همونطور که گفتم چند تا تبصره و استثنا هم داریم که حدودا اشاره میکنم. این اصلی که گفتم در عکاسی آنالوگ سیاه سفید و عکاسی آنالوگ رنگی کمی متفاوته. دوما در عکاسی آنالوگ سیاه سفید آپشن فیلتر های رنگی داریم که این اصل رو کمی زیر سؤال میبره. در عکاسی آنالوگ رنگی هم آپشن هایی مثل فیلتر پولارایزر رو داریم, یا فیلتر های گرم فیلترهای گرم سری (بی) یا بر عکس فیلتر های سرد. و در هر دو نوع عکسی آنالوگ (رنگی و سیاه سفید) آپشن هایی مثل برکت رو داریم, یا آپشن های خاص تاریک خونه (آگراندیسور) که من ازشون زیاد نمیدونم. واسه اینکه من با تاریک خونه و سیستم های تاریک خونه کار نمیکنم. حلقه فیلم رو با دارو ظاهر میکنم و سپس اسکن میکنم و تو اینترنت میزارم. مثل روش های قدیمی که با تاریک خونه و دستگاه پرینت آگراندیسور (اگه اسمشو درست نوشته باشم؟) کار نمیکنم. البته این دستگاه (آگراندیسور) رو دارم. دو تا هم دارم ولی چون این دستگاه بیشتر از ۲۵ سال تو انبار صاحب اش خوابیده و خاک خورده احتیاج به سرویس داره تا بتونم راه اش بندازم, که نه حسش هست نه پولش نه کسی که بتونه این سرویس رو انجام بده. این دو تا اگراندیسور رو از یه دوست عکس به عنوان هدیه گرفتم. مال بابا بزرگش بوده تو انباری شون پیدا کرده بود داد به من.
یکی دو عکس میزارم که خودم گرفتم راجع به این اصل عکاسی آنالوگ که بالا گفتم و تبصره هاشون تا منظورمو بهتر برسونم. حتما این کار رو میکنم تو عکس های بعدی. ببخشید اگه خوب نمیتونم توضیح بدم. واسه اینکه من عکاسی تجربی هستم. هیچ وقت کتاب عکاسی نخوندم یا عکاسی رو از با روش علمی / تخصصی یاد نگفتم. هم عکاسی دیجیتال هم و عکاسی آنالوگ منظورمه. واسه همون تو تئوری من کلا بی سواد محسوب میشم و هر چی که یاد گرفته ام از طریق تجربی بوده. واسه همون. همچنین نزدیک ۳۰ ساله از ایران دورم و فارسی تا حد زیادی احتیاج به آپدیت داره.
حتما به روی چشم.بسیار عالی ^_^
والا گذشته از اینکه فارسی رو از نسل جدید بومی ها فارسی تر صحبت میکنی باید بگم توضیحات تئوریتم ایرادی ندارن برادر. بگذریم از اینکه سواد اصولا از تجربه میاد نه از تئوری. در واقع علم عکاسی یک عکاس که به عکس های مطلوب منجر بشه از نظر سلسله مراتب اطلاعات میگیم عکاس به دانش عکاسی دست پیدا کرده.
عکسایی که گذاشتی برای من بسیار جذابن و همچنین آموزنده. ممنونم و امیدوارم بیشتر عکس ها و مطالب بیشتری رو به اشتراک بذاری.
Nikon F/Nikon 24mm f2.8 Pre-AI/400TX/Orange filter/Rodinal 1&100/60 min Dev
یه عکس آنالوگ سیاه سفید. فیلتر نارنجی انداختم رو لنز. همچنین زمان ظهور ۶۰ دقیقه بود.
قسمت راست پایین عکس یه تیکه تار افتاده فکر کنم برگ بوده که جلوی لنز رو گرفته.
مشاهده پیوست 1234387
نیکون اف
۱۰۰ تی مکس
لنز ۲۴ میلیمتر بود اف ۲.۸ با دهانه "نون آ ای"
حدود دو سال پیش گرفته شده. استاشیون مرکزی قطار شهر مون
مشاهده پیوست 1233193
درود بر شما. و سپاس از لطف تون که زحمت کشید کامنت گذاشتین.درود خسته نباشید و تشکر بابت اشتراک گذاری
من هیچ تجربه عکاسی ندارم
این عکس هربار دقت کردم احساس کردم خیلی زوم شده ؟ چون به ساختمان نگاه میکنم یک حالت کثیفی ( تاری ) دیده میشه !
هیچ اطلاعاتی من ندارم واقعا صرفا نظرم هست
تجربه ام با موبایل وقتی زیاد زوم میکنم اینطور دیده میشه عکس .. برای همین حدسم به این سمت رفت !
پ.ن
شاید هم خطای دید من هست