برگزیده های پرشین تولز

آشنایی با جراحی های چشم و پرسش و پاسخ

b.yasini

کاربر فعال تاریخ و پزشکی و سلامت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 جولای 2010
نوشته‌ها
7,666
لایک‌ها
2,930
محل سکونت
Living in Dreams
کانتکت لنز های رنگی
لنز های زیبایی که بسیاری از بانوان هر روزه استفاده می کنند شاید یکی از بر کاربردترین انواع لنز های تماسی در بازار هستند. به طوریکه بیشتر شرکت های وارد کننده لنز بخش اعظم سفارش خود را بر مبنای لنز های زیبایی و یا طبی زیبایی می باشد.
لنز های زیبایی دارای چند مدل اساسی هستند که در زمان سفارش می بایست به آنها دقت کرد. لنز های دوز سیاه که اندازه عنبیه چشم را بزرگتری نشان می دهند. لنز های دارای یک رنگ که بیشتر برای چشم های روشن استفاده می شود. لنز های دارای دو رنگ که کاربرد زیادی در بازار دارند و لنز های دارای سه رنگ که بسیار به عنبیه چشم طبیعی شبیه هستند.

دقت کنیم که لنز های زیبایی ماندد لنز های طبی نیاز به دقت زیاد در حفظ شرایط بهداشتی مورد استفاده آنها دارند. عدم دقت در حفظ بهداشت لنز می تواند عوارض جبران ناپذیری را در بر داشته باشد.
 

b.yasini

کاربر فعال تاریخ و پزشکی و سلامت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 جولای 2010
نوشته‌ها
7,666
لایک‌ها
2,930
محل سکونت
Living in Dreams
این مطلب به طور کامل کپی و پیست شده با تشکر از دکتر نادری:


لنزهاي تماسي Contact Lenses



میليونها نفر در سرتاسر دنيا از لنز تماسي استفاده مي کنند؛ به عنوان نمونه فقط در آمريکا بيش از 24 میليون نفر از لنز تماسي استفاده مي کنند. بستگي به طرز زندگي، تمايلتان و وضع سلامت چشمانتان،اگر بدرستي از لنزتان مراقبت و نگهداري کنيد، لنز تماسي مي تواند جايگزين مناسبي براي عينکتان باشد.

لنز تماسي چيست؟
کنتکت لنزها ديسکهاي انحنا دار پلاستيکي نازک و شفافي هستند که روي لايه اشکي سطح قرنيه چشم شناورمي شوند. زماني که از لنز تماسي استفاده مي کنيد، احساس راحتي و شفافيت بينائي در گرو سلامت سطح قرنيه و لايه اشکي است. لنز هاي تماسي براي اصلاح همان عيوب انکساري که عينک اصلاح مي کند، بکار مي روند که عبارتند از:

ميوپي(نزديک بيني)
هايپروپي(دور بيني)
آستيگماتيسم
پيرچشمي

مزاياي لنزهاي تماسي:

استفاده از آنها راحت و آسان است.
مه آلوده يا بخار گرفته نمي شوند.
لنر تماسي ديده نمي شود؛ در نتيجه فرد ظاهر زيباتري دارد.
در بعضي از افراد کاهش بينايي با لنز بهتراز عينک اصلاح مي شود.
در ورزشکاران استفاده از لنز مناسب تر است.
با عينک فرد فقط روبرو را خوب مي بيند و براي ديدن اطراف بايد سر خود را بچرخاند؛ در صورتي که لنز تماسي همراه چشم مي چرخد و فرد در تمام جهات بينايي خوبي دارد.
در افراد نزديک بيني که شماره چشم بالايي دارند، به علت خاصيت فيزيکي شيشه عينک کوچک نمايي ايجاد مي کند؛ در نتيجه هم فرد اشياء را کوچکتر مي بيند و هم از پشت شيشه عينک چشمها ريزتر به نظر مي رسند.
در افراد دور بيني که شماره چشم بالايي دارند، نيز به علت خاصيت فيزيکي شيشه عينک درشت نمايي ايجاد مي کند؛ در نتيجه هم فرد اشياء را بزرگتر مي بيند و هم از پشت شيشه عينک چشمها درشتتر به نظر مي رسند.
عينک باعث احساس سنگيني روي پل بيني يا گوش مي شود؛ در حالي که لنز چنين مشکلي را ندارد.
در بعضي از افراد ممکن است پوست پل بيني، شقيقه ها و يا پشت گوش نسبت به عينک حساسيت داشته باشد؛ در نتيجه فرد دچار آلرژي پوستي در اين نواحي شود.
تصحيح آستيگماتيسمهاي نامنظم
كاهش آنيزومتروپيا (تفاوت در مقدار نمره عينك دو چشم) و آنيزوكوفيا (تفاوت در اندازه تصاوير در دو چشم)
عدم ايجاد اسكوتوم حلقوي كه در نمرات دوربيني زياد پيش مي‌آيد به‌خصوص در افرادي كه عمل جراحي آب مرواريد انجام داده و فعلاً از عينك استفاده مي‌نمايند اين اسكوتوم مشاهده مي‌شود .




معايب لنزهاي تماسي:
نياز به مراقبت و نگهداري بيشتري دارند.
در موارد نادري ممکن است به علت استفاده طولاني مدت و يا عدم رعايت بهداشت عفونت چشم ايجاد شود.

انواع لنز تماسي

لنز هاي تماسي به طرق مختلفي تقسيم بندي مي شوند:
1- بر اساس نوع ماده اي که لنز از آن ساخته شده است به دو نوع تقسيم مي شوند:
الف – لنزهاي تماسي نرم Soft contact lenses
ب – لنزهاي تماسي سخت نافذ اکسيژن Rigid gas permeable (RGP) contact lenses


2- بر اساس اصلاح نوع عيوب انکساري به سه گروه تقسيم مي شوند:
الف- کروي (براي اصلاح دور بيني و يا نزديک بيني)
ب- توريک (براي اصلاح آستيگماتيسم)
ج- دو کانوني (براي اصلاح پيرچشمي)

3- بر اساس برنامه زماني استفاده از آنها، به دو گروه تقسيم مي شوند:
الف- لنزهاي روزانه Daily Wear
ب- ليز هاي طولاني مدت يکبار مصرف Disposables

4- بر اساس رنگ به دو گروه تقسيم مي شوند:
الف- لنزهاي رنگي زيبايي Cosmetic tints
ب- رنگ زمينه هاي لنز براي بهتر ديده شدن آن بهنگام گذاشتن و برداشتن Visibility tints

مواد پلاستيکي مختلفي براي ساخت لنزهاي تماسي استفاده مي شود، اما اساسا دو نوع لنز تماسي وجود دارد: سخت و نرم.

لنزهاي تماسي نرم
لنزهاي تماسي نرم که اغلب لنزهاي هيدروفيل (آب دوست) نيز ناميده مي شوند، شامل طيف وسيعي از لنزهاي تماسي موجود مي باشند. لنزهاي تماسي نرم قادر به اصلاح نزديک بيني، دور بيني و آستيگماتيسم مي باشند. اين لنزها بسيار نازک بوده و سطح قرنيه را بطور کامل مي پوشانند. جنس آنها از پلاستيک قابل انعطاف است و آب بيشتري را جذب مي کنند و در نتيجه اکسيژن بيشتري به قرنيه مي رسد.
لنز تماسي نرم به علت راحتي آن، براي اکثرموارد مناست است و شامل انواع زير است:
لنز هاي نرم روزانه: اين لنز ها ارزان ترين نوع هستند. اين لنزها شب، هنگام خواب برداشته مي شوند و صبح روز بعد مجددا در چشم گذاشته مي شوند. اين لنزها را نبايد طولاني مدت (حداکثر 18 ساعت در روز) استفاده کرد.
لنزهاي طولاني مدت:اين لنزها را مي توان شب ها موقع خوابيدن نيز استفاده کرد اما بايد حداقل هفته اي يک بار آنها را از چشم در آورد و کاملا تميز و ضد عفوني کرد. بدليل احتمال بيشتر عفونت قرنيه (با هر شب خوابيدن بيشتر با لنز)، اين لنزها کمتر پيشنهاد مي شوند.
لنزهاي يکبار مصرف: اين لنزها گرانتر بوده ولي مناسب تر و راحت تر هستند.اين لنز ها شب هنگام در آورده مي شوند و صبح روز بعد دوباره در چشم گذاشته مي شوند. اين لنز ها هفته اي و يا ماهي يکبار دور انداخته و با لنز نو جايگزين مي شوند.اين لنزها گاهي براي افرادي که آلرژي دارند و يا در کساني که زود لنزشان رسوب مي گيرد، پيشنهاد مي شوند. لنز هاي رنگي و توريک نيز مي توانند از نوع يک بار مصرف باشند.
لنز تماسي رنگي: اين لنز ها رنگ چشم شما را تغيير مي دهند.
لنز هاي توريک: اين لنز ها مي توانند آستيگماتيسم را اصلاح کنند اگرچه گاهي اوقات بخوبي لنز سخت نافذ اکسيژن قادر نخواهند بود که آستيگماتيسم را اصلاح کنند. قيمت اين لنزها معمولا گرانتر از ساير انواع لنزهاي نرم است.
لنز هاي دو کانوني : زماني که فرد پا به سن مي گذارد، چون عدسي طبيعي چشمش مثل گذشته قادر به تغيير شکل و تطابق نيست، فاصله نزديک را نمي تواند بخوبي گذشته ببيند؛ لذا براي ديد نزديک نياز به اصلاح دارد.اين پديده شايع "پيرچشمي" ناميده مي شود. پيرچشمي به يکي از سه طريق زيراصلاح مي شود: مي توانيد براي اصلاح ديد دور از لنز تماسيتان استفاده کنيد و براي ديدن اشياء فاصله نزديک، از عينک نزديک (عينک پيرچشمي) استفاده کنيد.
يک چشم را براي ديد دور و چشم ديگر را براي ديد نزديک با لنز تماسي اصلاح کنيد. اين روش بنام "ديد تک چشمي" ناميده مي شود و در اکثر افراد مناسب است ولي در همه افراد دلچسب و قابل قبول نيست. براي اينکه بدانيد که ديد تک چشمي براي شما مناسب است يا خير؟ بايديک دوره آزمايشي اين روش را امتحان کنيد.
مي توانيد از "لنز هاي دو کانوني" استفاده کنيد که براي اصلاح ديد دور و نزديک طراحي شده اند. بهر حال اين لنز ها گرانتر هستند و در همه افراد بينائي رضايت بخشي ايجاد نمي کنند.
لنزهاي پانسماني يا بانداژ: استفاده اختصاصي ديگر لنزهاي تماسي نرم، لنزهاي پانسماني يا بانداژ است که به منظور پوشاندن سطح قرنيه استفاده مي شوند و پس از جراحت سطح قرنيه و يا پس از انجام عمل جراحيبه کار مي روند. از لنز تماسي در شير خواراننيز استفاده مي شود. از لنز هاي نافذ گاز، در کسانيکه به علت صدمه يا بيماري قرنيه نامنظم دارند، استفاده مي شود. از لنز هاي رنگي خاصي براي بهتر شدن ظاهر چشم معيوب، و يا براي کاهش اذيت ناشي از نوراستفاده مي شود.

مزايا و معايب لنزهاي تماسي نرم

مزاياي لنزهاي تماسي نرم عبارتند از:

در مقايسه با لنزهاي تماسي سخت نافذ اکسيژن، راحت تر هستند.
کساني که براي اولين بار از لنز تماسي استفاده مي کنند، به لنز تماسي نرم زودتر عادت مي کنند.
باپلک زدن از چشم به بيرون پرتاب نمي شوند.
در مقايسه با لنزهاي تماسي سخت نافذ اکسيژن، با لنزهاي تماسي نرم حساسيت به نور کمتر است.


معايب لنزهاي تماسي نرم عبارتند از:

در مقايسه با لنزهاي تماسي سخت نافذ اکسيژن، لنزهاي تماسي نرم عمر کمتري دارند.
نياز به مراقبت بيشتري دارند.
لنزهاي تماسي نرم ممکن است باعث خشکي چشم شوند.
مستعد رسوب پروتيين بر روي لنز هستند که باعث کاهش کارايي لنز مي شود.


روش صحيح گذاشتن لنزهاي تماسي نرم در چشم
دست ها بطور کامل با آب و مايع دستشويي، شستشو و آبکشي شود. لازم نيست که دستتان را خشک کنيد؛ چون ممکن است پرز حوله به لنزتان بچسبد.


لنز را ازجالنزي درآورده و مطمئن شويد که تميز است.


لنز را روي انگشت اشاره دست راستتان قرار دهيد( افراد چپ دست روي انگشت اشاره دست چپ قرار دهند).
مطمئن شويد که لنزتان پشت و رو نشده باشد.


· پلک بالا را با انگشت دست چپتان نگهداريد.
· با انگشت ميانه دست راستتان پلک پايين را بطرف پايين بکشيد.

· در حاليکه هر دو چشمتان باز است، مستقيم به سمت روبرو نگاه کنيد و لنز را به آرامي روي سطح چشمتان بگذاريد.
· ابتدا پلک پايين را رها کرده و سپس پلک بالا را تدريجا رها کنيد.

روش صحيح برداشتن لنزهاي تماسي نرم از چشم
دست ها بطور کامل با آب و مايع دستشويي، شستشو و آبکشي شود. لازم نيست که دستتان را خشک کنيد؛ چون ممکن است پرز حوله به لنزتان بچسبد.


پلک بالا را با انگشت دست چپتان نگهداريد.



با انگشت ميانه دست راستتان پلک پايين را بطرف پايين بکشيد.


با انگشت اشاره و شست دست راستتان لنز را به ملايمت گرفته و از چشم خارج کنيد.

چگونه مي توان دانست که لنز پشت و رو شده است؟
يک راه اين است که اگر لنز را روي سر انگشت اشاره دستتان بگذاريد و مقابل صورتتان بگيريد؛ اگر لنز درست باشد، به شکل نيمکره ديده مي شود و اگر پشت و رو باشد، لبه هاي لنز شبيه به چتري که وارونه شده باشد به پايين خم مي شود.


لنز درست لنز پشت و رو

راه ديگر اين است که وقتي که لنز را در چشمتان مي گذاريد؛ اگر احساس ناراحتي مي کنيد و لنزتان با پلک زدن حرکت غير عادي دارد، احتمالا آنرا پشت و رو گذاشته ايد.
راه سوم اين است که بين انگشت اشاره و انگشت شست لنز را تا کنيد؛ اگر به شکل لوله خم شد، لنز درست است است ولي اگر به شکل "V" خم شد، لنز پشت و رو است.

روش تميز کردن لنز تماسي نرم
لنزهاي تماسي نرم بسيار ظريف هستند و بايد با احتياط و دقت دستکاري شوند وگرنه ممکن است آسيب ببينند. تميز کردن لنز نرم شامل سه مرحله است: پاک کردن، شستشو و ضد عفوني






پاک کردن- پس از درآوردن لنز از چشم، با محلول پاک کننده آنرا بخوبي پاک کنيد.


شستشو- پس از پاک کردن لنز، بدقت لنز را با محلول شستشو دهنده آبکشي کنيد.


ضد عفوني کردن- لنز پاک شده را در جالنزي محتوي محلول ضد عفوني کننده نگهداري کنيد.


لنز هاي سخت نافذ گاز يا Rigid gas permeable (RGP) contact lenses

کنتکت لنزهاي سخت(هارد) از ماده اي به نام PMMA ساخته مي شوند و اولين بار در سالهاي 1960 ساخته شدند؛ اما امروزه به ندرت استفاده مي شوند. امروزه از لنز هاي سخت نافذ گاز يا Rigid gas permeable (RGP) contact lenses استفاده مي شود.در ساخت اين لنز ها پلاستيک را با مواد ديگري نظير سيليکون و يا پليمر هاي فلوئور ترکيب مي کنند تا علاوه بر شکل گيري مناسب ، قدرت عبور اکسيژن را نيز داشته باشند. اين لنز ها نسبت به لنزهاي سخت قديمي؛ رطوبت پذيري بالاتري دارند، راحت ترروي چشم تنظيم( فيت ) مي شوند وخيلي راحت تر هستند.
زمانيکه قرنيه آستيگماتيسم دارد ، لنزهاي سخت نافذ اکسيژن بهترين انتخاب هستند؛زيرا لنزهاي نرم قادر نيستند که آستيگماتيسم را اصلاح و بينائي شفافي به فرد بدهند . همچنين در مواردي که چشم آلرژي دارد ويا تمايل دارد که روي لنز تماسي نرم پروتئين رسوب کند، لنز سخت نافذ گاز ارجح است.
لنز هاي سخت نافذ گاز اجازه عبور مستقيم اکسيژن از وراي لنز به قرنيه را مي دهند. اين لنز ها نسبت به لنزهاي نرم کوچکتر بوده و از مواد غير قابل انعطافتري ساخته شده اند که باعث مي شود در ابتدا خيلي راحت نباشند. لنز هاي سخت نافذ گاز قادر به اصلاح نزديک بيني، دوربيني و آستيگماتيسم هستند.

مزايا و محاسن لنز هاي سخت نافذ گاز

مزاياي لنز هاي سخت نافذ گازعبارتند از:
· در مقايسه با لنزهاي تماسي نرم، لنز هاي سخت نافذ گاز دوام بيشتري دارند.
· تميز کردن و دستکاري آنها راحت تر است.
· با لنز هاي سخت نافذ گاز شانس عفونت چشم ها کمتر است.
· اين لنزها کوچکترند و در نتيجه گذاشتن آنها راحت تر است.

معايب لنز هاي سخت نافذ گازعبارتند از:
· با اين لنزها در مقايسه با لنزهاي نرم در ابتدا فرد احساس راحتي کمتري دارد.
· بايد مدتي صبر کرد تا به آنها عادت کنيد.
· احتمال جابجا شدن آنها در چشم بيشتر است.

روش صحيح گذاشتن لنزهاي تماسي سخت نافذ گاز در چشم
دست ها بطور کامل با آب و مايع دستشويي، شستشو و آبکشي شود. لازم نيست که دستتان را خشک کنيد؛ چون ممکن است پرز حوله به لنزتان بچسبد.



لنز را از جالنزي در آورده و مطمئن شويد که تميز است.


لنز را روي انگشت اشاره دست راستتان طوري قرار دهيد که سمت مقعر آن بالا باشد ( افراد چپ دست روي انگشت اشاره دست چپ قرار دهند).
چند قطره از محلول مرطوب کننده روي لنز بريزيد.

· پلک بالا را با انگشت دست چپتان بالا بکشيد. با انگشت ميانه دست راستتان پلک پايين را بطرف پايين بکشيد




· در حاليکه هر دو چشمتان باز است، مستقيم به سمت روبرو نگاه کنيد و لنز را به آرامي روي سطح چشمتان بگذاريد.
· پلک ها را به آرامي رها کرده و چشمانتان را ببنديد.
روش صحيح برداشتن لنزهاي تماسي سخت از چشم
قبل از برداشتن لنز، دست ها بطور کامل با آب و مايع دستشويي، شستشو و آبکشي شود.
· گوشه خارجي پلک پايين را با انگشتتان به بيرون بکشيد.
· دست ديگرتان را زير چشمتان بگيريد و پلک بزنيد تا لنز بداخل دستتان پرتاب شود.

روش تميز کردن لنز تماسي سخت نافذ گاز
تميز کردن لنز نرم شامل سه مرحله است: پاک کردن، شستشو و ضد عفوني






پاک کردن- پس از درآوردن لنز از چشم، قطره اي از محلول پاک کننده را داخل سطح مقعر لنز بريزيد و لنز را بين کف يک دست و انگشت اشاره دست ديگرتان به آرامي مالش دهيد تا رسوبات سطح پشتي لنز بخوبي پاک و براشته شود.
شستشو- پيش از گذاشتن لنز در جالنزي، بدقت آنرا با محلول شستشو دهنده آبکشي کنيد.
ضد عفوني کردن- پس از پاک کردن و شسبشوي دستي، لنز را به مدت چند ساعت در جالنزي محتوي محلول ضد عفوني کننده قرار دهيد تا رسوبات پروتييني روي آن برداشته شود.

هزينه دريافتي براي لنز شامل جه خدماتي است؟
زمانيکه هزينه لنز تماسي را مقايسه مي کنيد بايد ببينيد که اين هزينه شامل چه خدماتي است. در مطب چشم پزشکي اين هزينه شامل معاينه کامل چشم پزشکي و فيت لنز مي باشد. زماني که لنز شما توسط چشم پزشک اندازه گيري ، فيت و تجويز مي شود؛ با اصول علمي و با در نظر گزفتن تمام جوانب امر لنز شما تجويز مي گردد تا در آينده دچار ضررهاي جبران ناپذير نشويد. اگر لنز شما پس از باز کردن معيوب يا نامناسب باشد، با لنز مناسب ديگري جايگزين مي شود. استفاده خود سرانه و يا تجويز توسط افراد فاقد صلاحيت ممکن است منجر به آسيب هاي جدي و يا حتي نابينائي شود. لذا اکيدا توصيه مي شود که لنز خود را بدون تجويز پزشک، خودسرانه از داروخانه ها و فروشگاه هاي کالاي طبي و بخصوص از فروشگاه هايي که لنز هاي آرايشي عرضه مي کنند، تهيه نکنيد زيرا اين لنزها فاقد استانداردهاي لازم بوده و به چشم شما آسيب مي رسانند.



استفاده از لنز تماسي چه خطراتي را به همراه دارد؟
لنزهايي که بخوبي تميز و ضد عفوني نشوند، خطر عفونت چشم را افزايش مي دهند. لنز هايي که کهنه باشند و يا بطور مناسب فيت نشده باشند، ممکن است باعث خراش سطح چشم شده و باعث کشيده شدن رگهاي خوني بداخل قرنيه شوند.از آنجائيکه لنز در طول زمان مي تواند تاب برداشته و شکل قرنيه نيز تغيير کند، فيت لنز و بررسي قدرت مناسب آن بايد به فواصل زماني منظم توسط چشم پزشک مورد ارزيابي قرار گيرد. برنامه ويزيت هاي آتي شما بر اساس وضعت چشمهايتان توسط پزشک معالج تعيين مي شود.
هر قطره چشمي ممکن است با هر نوع لنز تماسي مغايرت داشته باشد. بهتراست که موقعي که لنز تماسي روي چشمتان است از هيج نوع قطره چشمي بجز قطره هاي مرطوب کننده که پزشکتان توصيه کرده، استفاده نکنيد.

روش صحيح مراقبت از لنز تماسي چگونه است؟
هر وقت که لنز را از چشمتان بيرون مي آوريد بايد قبل از استفاده مجدد آنرا تميز و ضد عفوني کنيد. پزشکتان بسته به نوع لنز، هر نوغ آلرژي که ممکن است چشمتان داشته باشيد، و بسته به اينکه چشم شما تمايل به رسوب پروتئين بر روي لنزتان دارد يا ندارد؛ بهترين سيستم تميز کردن لنز را توصيه خواهد کرد.
مراقبت از لنز شامل تميز کردن جالنزي نيز مي باشد زيرا جالنزي مي تواند به عنوان منبع بالقوه عفونت به حساب آيد. جالنزي بايد با آب شستشو داده شود و خشک شده و تا گذاشتن مجدد لنز در آن خشک بماند.
لنزهاي روزانه نبايد موقع خواب استفاده شوند.
محلول هاي نمکي که در منزل تهيه مي شوندتوأم با خطر جدي عفونت قرنيه هستند و نبايد استفاده شوند.
نکات ايمني در لنزهاي تماسي
· هرگز با لنز تماسي نخوابيد؛ زيرا اين کار 10 برابر شانس عفونت را افزايش مي دهد.
· همبشه قبل از دست زدن به لنزتان، دستها را با آب و صابون ملايم و يا مايع دستشويي شستشوي کامل دهيد.
· هميشه يک لنز را در چشمتان بگذاريد و سپس لنز ديگرتان را از جالنزي در آوريد تا با هم اشتباه نشوند.
· قبل از گذاشتن لنز در چشمتان، هميشه کنترل کنيد که لنز پشت و رو نباشد.
· بعد از هر بار استفاده از لنز، طبق دستور پزشک معالج آنرا تميز کرده و شستشو داده و ضدعفوني کنيد.
· هر بار از محلول نگهدارنده تازه استفاده کنيد و هرگز از محلول مجددا استفاده نکنيد.
· هميشه جالنزي ها را تميز کنيد.
· هرگز لنزهايتان را در سرم نمکي و يا آب نگهداري نکنيد.
· فقط از محلول لنزي که چشم پزشکتان توصيه کرده استفاده کنيد.
· هرگز از محلول لنز ديگران و يا محلول تاريخ گذشته استفاده نکنيد.
· زماني که چشمتان خيلي خشک، قرمز يا تحريک شده است، لنزها را از چشمتان درآوريد.
· بيش از مدت مجاز از لنز استفاده نکنيد و از دستورات زماني پزشک معالج پيروي کنيد.
· با لنز تماسي شنا نکنيد.
· هرگز با بزاق دهان لنزتان را مرطوب نکنيد.
· سعي کنيد روزي چند بار جهت استراحت چشمتان لنزها را درآوريد. اين کار باعث مي شود سالهاي بيشتري بتوانيد به راحتي از لنز تماسي استفاده کنيد.
چه کساني نبايد از لنز تماسي استفاده کنند؟
اگر هر کدام از شرايط زير را داريد، نبايد از لنز تماسي استفاده کنيد:

عفونت هاي مکرر چشم
آلرژي هاي شديد
خشکي چشم مقاوم به درمان
محيط کار خيلي غبارآلود
ناتواني در گذاشتنن لنز و مراقبت از آن

آيا من مي توانم از لنز تماسي استفاده کنم؟

چشم پزشکي را که در زمينه تجويز لنز تماسي متبحر است، انتخاب کنيد و راجع به استفاده از لنز و توقعتان از لنز با او بحث و مشورت کنيد. چشم پزشک مي تواند مشکلات چشمي شمارا تشخيص داده و درمان کند تا بتوانيدبدون خطر از لنزتان استفاده کنيد و اگر در طي استفاده از لنز براي شما مشکلي ايجاد شد، انرا برطرف مي کند.

برگرفته از سایت دکتر نادری
http://dr-naderi.com
 
Last edited:

Sayan!

Registered User
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2011
نوشته‌ها
500
لایک‌ها
12
محل سکونت
تهران
سلام دوست عزیز....

واقعا" تاپیک مفیدیه و خیلی ممنون از وقتی که گذاشتید و مطالب پُر باری که نوشتید،آدمایی مثل شما کم پیدا میشن که بدون هیچ چشم داشتی ، اطلاعات و تجاربشون رو در اختیار دیگران قرار بدن.

منم با اجازتون چند تا سوال داشتم و درخواست راهنمایی:

1.من 28 سالمه و الان حدود 6 سال هست که عینک میزنم و شمارهء چشمم فکر کنم بین 2.5 تا 3 باشه،برای این گفتم فکر کنم چون حدودا" 3 ساله پیش چشم پزشک نرفتم تا معاینه کنه!!!
راستش عینکم و چشمم اذیت نکرده و منم نرفتم.
به نظر شما اشتباه کردم؟ و اگه چشم و دید اذیت نکنه باید بازم پیش دکتر برم؟

2.دختر داییه من حدودا" 4 ساله لیزیک کرده و تا الان هم به قول خودش مشکلی نداشته،برادرش که پسر داییم باشه هم امسال پیش همون دکتر رفت و عمل لیزیک کرد.
راستش منم میخواستم برم ولی از یه سری شایعه ها و یا گفته ها ترس دارم.
اینکه اگه عمل کنی امکان داره با یه ضربه کوچیک خیلی صدمه ببینه چشم و دیگه قابل جبران نباشه و یا دوباره چشم دیدیش کم میشه و دیگه امکان عمل وجود نداره و خیلی حرفای دیگه.

از شما به عنوان کسی که تجربهء زیادی تو این زمینه داشتی و همچنین علم و دانشی که داری، تقاضا دارم صادقانه نظرت رو برام بگی و این قضیه رو برام روشن کنی؟
راستش یکی دو بار خواستم با دکترایی که کارشون اینه مشورت کنم ولی پیش خودم گفتم اونا برای اینکه منو به این عمل تشویق کنن شاید نخوان خیلی از مضراتش بگن.( البته این یه نظر و طرز فکر شخصیه و شایدم درست نباشه)

3.این سوالم شاید یه کم تخصصی باشه و به قولی حتما" باید معاینه بشه تا معلوم شه ولی شایدم شما باهاش آشنایی داشته باشید و بدونید چشمم چه مرگشه:D
واقیعت اینه که من حدود شاید 10 یا 12 سال باشه که تو چشم راستم چند تا لکه میبینم،تو خود چشمم نه ها، تو دید چشم راستم.( یعنی شما اگه چشمم رو ببینی چیزی متوجه نمیشی و فقط خودم میبینمشون)
یعنی مثلا" انگار یه لنزی تو چشممه که روش چند تا لکهء خیلی ریز داره.
مثلا" وقتی به یه جا خیره میشم( الخصوص دیوار سفیدی) قشنگ اون لکه ها یا نقطه های ریز رو میبینم و با جابجاییه چشمم اونا هم جابجا میشن و فقط هم چشم راستم اینجوریه.
وقتی هم خیلی بهشون دقت میکنم اطرافشون یه رگه های ریزی میبینم،انگار که مویرگی چیزی باشن.
تا حالا هم فقط از عینک استفاده کردم و لنزی نزاشتم و در این مورد تا حالا پیش نیومده با دکتری مشورت کنم و یا بپرسم.
نظر شما چیه دوست عزیز؟
قابل درمان هست؟

4.دیگه سوالام داره زیاد میشه و شما هم فکر کنم شاکی شی و یه 4 تا دری وری به ما بگی:rolleyes:
من کارم همش با کامپیوتره و صبح تا شب پای کامپیوترم و شبا هم چون عشق فیلمم میشینم پای لپ تاپ و فیلم میبینم!!
خیلی از شبا و بعضی وقتا صبح ها از کناره های چشمام قطرات آب ترشح میشه که انگار اشکه.این همون آب مرواریده یا طبیعیه؟

5.من تهرانم، تو تهران شما کجا رو پیشنهاد میکنید برای لیزیک و در کل دکتری که برای معاینات چشمم و مواردی که در بالا بهش اشاره کردم بهش مراجعه کنم؟
میخوام طرف واقعا" دکتر باشه و خیالم از بابته تجویزاش و احتمالا" عملش راحت باشه.
واقعیت من یه کم ترس دارم از عمل چشم و اصولا" دارو هایی که احتمالا" باید برای چشمم مصرف کنم.:lol:

6.در پایان این هزینهء عمل رو بفرمایید حدودا" چه قدر میشه ممنون میشم.
همین پسر داییم که تازه عمل کرده حدود 2 میلیون برای چشماش داده(دکترش حوالی ونک بود فکر کنم)
یکی از رفیقام هم پارسال تو فارابی عمل کرد حدود 650 تومن و میگفت منم برم همون جا و بیخودی پول اضافی برای دکترای شخصی تو بالا شهر رو ندم و الانم اونم راضیه.
منم دو دل شدم کدوم بهتره!!
خوشحال میشم نظر شما رو در این مورد بدونم؟


واقعا" شرمنده بابته سوالای زیادم و ممنون و سپاسگزار میشم که بهشون جواب بدید.
من برای شما سفر عراق رو آرزو نمیکنم،ایشالا سواحل مایورکای اسپانیا مشرف بشین در کنار حوریان زمینی:lol:
با احترام
سایان
 

b.yasini

کاربر فعال تاریخ و پزشکی و سلامت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 جولای 2010
نوشته‌ها
7,666
لایک‌ها
2,930
محل سکونت
Living in Dreams
سلام دوست عزیز....

واقعا" تاپیک مفیدیه و خیلی ممنون از وقتی که گذاشتید و مطالب پُر باری که نوشتید،آدمایی مثل شما کم پیدا میشن که بدون هیچ چشم داشتی ، اطلاعات و تجاربشون رو در اختیار دیگران قرار بدن.

دوست عزیز متشکرم . والا من مدت زیادی هست که در زمینه چشم دارم کار می کنم. بارها چیز هایی رو دیدم که برام خیلی ناراحت کننده بودن. مثلا پزشکان بسیار بی تجربه ای که در بعضی شهرها خیلی معروف شده اند و آدم وقتی سر عملشون میره (برای دمی دستگاه) واقعا می ترسه. و یا بیمارستانهای معروفی که بعضی وقتها از اینکه توی اتاق عملشون رفتم پشیمون میشم(از بس که کثیفن) . و یا لنز های داخلی چشمی که با قیمتهای 4 تا 5 برابر تهران در شهرستانها فرخته میشن. خیلی دلم می خواست در این موارد برای دوستان پی تی صحبت کنم اما بیشتر رفقا سوالات مربوط به لیزیک و لنز کانتکت دارن که خوب تا جایی که بدونم کمک می کنم.

1.من 28 سالمه و الان حدود 6 سال هست که عینک میزنم و شمارهء چشمم فکر کنم بین 2.5 تا 3 باشه،برای این گفتم فکر کنم چون حدودا" 3 ساله پیش چشم پزشک نرفتم تا معاینه کنه!!!
راستش عینکم و چشمم اذیت نکرده و منم نرفتم.
به نظر شما اشتباه کردم؟ و اگه چشم و دید اذیت نکنه باید بازم پیش دکتر برم؟
دوست عزیز به طور معمول ضعف بینایی در سنین 23 تا 26 سال ثابت میشه و تغییر نمی کنه ولی در این زمینه همیشه نمیشه مطمئن بود. برای همین بهتره سالی یکبار به دکتر مراجغه کنید و در صورتیکه بعد از 2 سال شماره عینک تغییر نکرد مطمئن بشید که جشمتون تغییر نمیکنه. ولی دقت کنید که مراجعه به چشم پزشک باید هر از گاهی انجام بشه. بعضی از بیماریهای چشمی (که معمولا سن خاصی رو هم ندارن) ممکن هست که متاسفانه به درمان های طولانی و یا کوری منجر بشن(مثل اب سیاه Glaucoma ). اگر من رو به عنوان دوستتون قبول دارین هر یکسال و یا 2 سال یک سری به چشم پزشک (نه اپتومتریست) بزنید.

.دختر داییه من حدودا" 4 ساله لیزیک کرده و تا الان هم به قول خودش مشکلی نداشته،برادرش که پسر داییم باشه هم امسال پیش همون دکتر رفت و عمل لیزیک کرد.
راستش منم میخواستم برم ولی از یه سری شایعه ها و یا گفته ها ترس دارم.
اینکه اگه عمل کنی امکان داره با یه ضربه کوچیک خیلی صدمه ببینه چشم و دیگه قابل جبران نباشه و یا دوباره چشم دیدیش کم میشه و دیگه امکان عمل وجود نداره و خیلی حرفای دیگه.
دوست من ، من به همه پیشنهاد می کنم اگه با عینک مشکلی ندارن از عینک استفاده کنن ولی بدونید که این مواردی که می شنوید حقیقت ندارن. بعد از عمل لیزیک در صورتیکه عمل صحیح انجام شود و بعد از مدت 2 هقته که باقت قرنیه ترمیم شود دیگر مشکلی به وجود نخواهد آمداما در مورد دید چشم ها باید بگم که در سن بالای 40 سال به دلیل آغاز پیر چشمی کاهش دید دوباره شروع می شود ولی اینبار دید نزدیک کم میشه یعنی برای خواندن کتاب باید عینک زد.
انتخاب پزشک متبحر مهمتر از خود عمل هست. شما کدوم شهر هستید تا یکی دکتر بهتون معرفی کنم.

ز شما به عنوان کسی که تجربهء زیادی تو این زمینه داشتی و همچنین علم و دانشی که داری، تقاضا دارم صادقانه نظرت رو برام بگی و این قضیه رو برام روشن کنی؟
راستش یکی دو بار خواستم با دکترایی که کارشون اینه مشورت کنم ولی پیش خودم گفتم اونا برای اینکه منو به این عمل تشویق کنن شاید نخوان خیلی از مضراتش بگن.( البته این یه نظر و طرز فکر شخصیه و شایدم درست نباشه)

دوست عزیز پزشکان خوبی هم هستند که برای هزینه عمل شرافت خود را تباه نمی کنند. دقت کنید در صورت نازک بودن قرنیه عمل لیزیک نباید به هیچ عنوان انجام شود. بعضی از پزشکان این عمل رو انجام می دن اما خیلی ها هم زیر بار نمی رن. پس می بینید که اگر یک دکتر شما رو عمل نکنه دلیل این نیست که آدم بدیه!

.این سوالم شاید یه کم تخصصی باشه و به قولی حتما" باید معاینه بشه تا معلوم شه ولی شایدم شما باهاش آشنایی داشته باشید و بدونید چشمم چه مرگشه
واقیعت اینه که من حدود شاید 10 یا 12 سال باشه که تو چشم راستم چند تا لکه میبینم،تو خود چشمم نه ها، تو دید چشم راستم.( یعنی شما اگه چشمم رو ببینی چیزی متوجه نمیشی و فقط خودم میبینمشون)
یعنی مثلا" انگار یه لنزی تو چشممه که روش چند تا لکهء خیلی ریز داره.
مثلا" وقتی به یه جا خیره میشم( الخصوص دیوار سفیدی) قشنگ اون لکه ها یا نقطه های ریز رو میبینم و با جابجاییه چشمم اونا هم جابجا میشن و فقط هم چشم راستم اینجوریه.
وقتی هم خیلی بهشون دقت میکنم اطرافشون یه رگه های ریزی میبینم،انگار که مویرگی چیزی باشن.
تا حالا هم فقط از عینک استفاده کردم و لنزی نزاشتم و در این مورد تا حالا پیش نیومده با دکتری مشورت کنم و یا بپرسم.
نظر شما چیه دوست عزیز؟
قابل درمان هست؟

دوست من حتما به یک دکتر مراجعه کنید کدوم شهر هستید یادتون نره حتما به من بگید.
من در این مورد یک نکته ای رو در مجله یوروتایمز (مجله اصلی چشم) خوندم که شاید برای شما صادق باشه. در داخل چشم نوعی مایع حاوی اکسیژن در جریانه. این مایع مجری! در کناره های چشم توسط دو نوع صافی تمیز میشه به مرور زمان بعضی موارد از این صافی ها عبور می کنن. که ممکن هست در دید بیمار به صورت لکه های بیرنگ (شبیه آدمهای نامرئی فیلم های ترسنا) کوچک و یا ذرات کوچک دیده بشن. شاید این مورد مال شما هم باشه اما پیش پزشک برید حتما.فکر نمی کنم این مورد با عینک مربوط باشه.

.دیگه سوالام داره زیاد میشه و شما هم فکر کنم شاکی شی و یه 4 تا دری وری به ما بگی
من کارم همش با کامپیوتره و صبح تا شب پای کامپیوترم و شبا هم چون عشق فیلمم میشینم پای لپ تاپ و فیلم میبینم!!
خیلی از شبا و بعضی وقتا صبح ها از کناره های چشمام قطرات آب ترشح میشه که انگار اشکه.این همون آب مرواریده یا طبیعیه؟
خواهش می کنم دوست من هرچی دلت می خواد بپرس اگر وقت آزاد داشته باشم سریع حواب می دم.
دوست عزیز آب مروارید چیز دیگریست . کاتاراکت یا اب مروارید بیماری نیست. روند طبیعی پیر شدن بدن هست که در مورد لنز داخل جشم انسان اتفاق می افته. این بیماری ممکن هست در جوانانی مثل شما هم اتفاق بیافته اما نه به صورت طبیعی (مثلا ممکن هست در اثر تصادف شدید) . به هر حال اشک و یا غی کنار چشم شما در اثر بیماری آب مروارید نیست. با پزشک در این مورد صحبت کنید.

ر پایان این هزینهء عمل رو بفرمایید حدودا" چه قدر میشه ممنون میشم.
همین پسر داییم که تازه عمل کرده حدود 2 میلیون برای چشماش داده(دکترش حوالی ونک بود فکر کنم)
یکی از رفیقام هم پارسال تو فارابی عمل کرد حدود 650 تومن و میگفت منم برم همون جا و بیخودی پول اضافی برای دکترای شخصی تو بالا شهر رو ندم و الانم اونم راضیه.
منم دو دل شدم کدوم بهتره!!
خوشحال میشم نظر شما رو در این مورد بدونم؟
دوست من فارابی (پس احتمالا شما تهران هستید) فارابی بیمارستان چشم ایران و یک از مواردیست که اگر در نزدیکی میدان قزوین من دچار حادثه بشم بر خلاف جهت آن بیمارتسان محترم (فارابی) چشممو می گیرم دستم می دوم و فرار می کن. در فارابی متاسفانه رذیدنت ها( دانشجوهای پزشکی) چشمان شما رو عمل می کنن . من خودم به شخصه چند بار سر عملهاشون بودم و خیلی دلم نمی خواد بهش فکر کنم.
دکتر نزدیک ونک رو به من بگید تا بهتون بگم کارش چطوره . اگر دکتر نادری باشه کارش عالیه. اگر خانم دکتر ایرانی باشه که یکی از بهترین پپزشکان چشم است. اگر دکتر حسنی باشه خیلی عالیه . اگر در کلینیک ونک باشه که دیگه فبها (البته با قیمت بسیار بالا) . قیمت به طور متوسط از 600 تومن در بیمارستان های دولتی تا 1.400 . دوست من لازم نیست برید سراغ دکتر های بالا شهر اما میشه برید سراغ دکتر های خوب.
من به همه دوستانم دکتر خانلری رو پیشنهاد می کنم که فکر می کنم در حال حاضر متبحر ترین دکتر در ایران هستند(چون عمل های آب مروارید و لیزرش رو دیدم می گم)

اقعا" شرمنده بابته سوالای زیادم و ممنون و سپاسگزار میشم که بهشون جواب بدید.
من برای شما سفر عراق رو آرزو نمیکنم،ایشالا سواحل مایورکای اسپانیا مشرف بشین در کنار حوریان زمینی
با احترام
سایان

4کرم امیدورام خدا قسمت کنه با هم بریم.
 

Sayan!

Registered User
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2011
نوشته‌ها
500
لایک‌ها
12
محل سکونت
تهران
واقعا" ممنونم ازتون آقای یاسینی.
در عجبم از این سرعت عمل و جواب های کامل و عالیتون،واقعا" دست مریزاد....

اگر من رو به عنوان دوستتون قبول دارین هر یکسال و یا 2 سال یک سری به چشم پزشک (نه اپتومتریست) بزنید


این چه حرفیه،شما تاج سری...
حتما" آقای یاسینی،سعی میکنم در اولین فرصت ممکن به چشم پزشک مراجعه کنم.

دوست من ، من به همه پیشنهاد می کنم اگه با عینک مشکلی ندارن از عینک استفاده کنن ولی بدونید که این مواردی که می شنوید حقیقت ندارن. بعد از عمل لیزیک در صورتیکه عمل صحیح انجام شود و بعد از مدت 2 هقته که باقت قرنیه ترمیم شود دیگر مشکلی به وجود نخواهد آمداما در مورد دید چشم ها باید بگم که در سن بالای 40 سال به دلیل آغاز پیر چشمی کاهش دید دوباره شروع می شود ولی اینبار دید نزدیک کم میشه یعنی برای خواندن کتاب باید عینک زد.
انتخاب پزشک متبحر مهمتر از خود عمل هست. شما کدوم شهر هستید تا یکی دکتر بهتون معرفی کنم


واقعیتش من با عینک مشکل چندانی ندارم،اتفاقا" یه فریم خیلی خوشگل و جالب هم پیدا کردم که به صورتم میاد،به نحوی که تا حالا نزدیک 20 تا از مشتریامون از فریمم خوششون اومده و رفتن سفارشش دادن.
ولی با این حال آدم با عینک دچار یه محدودیت هایی هم میشه،مثلا" نمیتونم از عینک دودی استفاده کنم و آرزوی زدن یه عینک دودی درست و درمون رو دلم مونده:D
یا مثلا" تو استخر که میرم عین کورا میشم و درست نمیبینم:lol: یا فوتبال نمیشه بازی کرد و و و و ......

ولی خوشحالم که خیالم رو تا حدود زیادی راحت کردید،این دکتر خوب خیلی مهمه،ایشالا وقتی تصمیمم نهایی شد یه مشورت اساسی برای دکترش با شما میکنم.


دوست من حتما به یک دکتر مراجعه کنید کدوم شهر هستید یادتون نره حتما به من بگید.
من در این مورد یک نکته ای رو در مجله یوروتایمز (مجله اصلی چشم) خوندم که شاید برای شما صادق باشه. در داخل چشم نوعی مایع حاوی اکسیژن در جریانه. این مایع مجری! در کناره های چشم توسط دو نوع صافی تمیز میشه به مرور زمان بعضی موارد از این صافی ها عبور می کنن. که ممکن هست در دید بیمار به صورت لکه های بیرنگ (شبیه آدمهای نامرئی فیلم های ترسنا) کوچک و یا ذرات کوچک دیده بشن. شاید این مورد مال شما هم باشه اما پیش پزشک برید حتما.فکر نمی کنم این مورد با عینک مربوط باشه

همون طور که شما اشاره کردید و منم تو پست قبلی اشاره داشتم ساکن تهرانم.
همون طور که فرمودید به عینکم ربطی نداره و من قبل از عینکی شدن هم این مشکل رو داشتم.
فکر کنم موردم خیلی ترسناک باشه،حالا امیدی به زنده موندنم هست آقای یاسینی؟؟!!:(

ولی مشکلم دقیقا" همونیه که اشاره داشتید.


دوست من فارابی (پس احتمالا شما تهران هستید) فارابی بیمارستان چشم ایران و یک از مواردیست که اگر در نزدیکی میدان قزوین من دچار حادثه بشم بر خلاف جهت آن بیمارتسان محترم (فارابی) چشممو می گیرم دستم می دوم و فرار می کن. در فارابی متاسفانه رذیدنت ها( دانشجوهای پزشکی) چشمان شما رو عمل می کنن . من خودم به شخصه چند بار سر عملهاشون بودم و خیلی دلم نمی خواد بهش فکر کنم.
دکتر نزدیک ونک رو به من بگید تا بهتون بگم کارش چطوره . اگر دکتر نادری باشه کارش عالیه. اگر خانم دکتر ایرانی باشه که یکی از بهترین پپزشکان چشم است. اگر دکتر حسنی باشه خیلی عالیه . اگر در کلینیک ونک باشه که دیگه فبها (البته با قیمت بسیار بالا) . قیمت به طور متوسط از 600 تومن در بیمارستان های دولتی تا 1.400 . دوست من لازم نیست برید سراغ دکتر های بالا شهر اما میشه برید سراغ دکتر های خوب.
من به همه دوستانم دکتر خانلری رو پیشنهاد می کنم که فکر می کنم در حال حاضر متبحر ترین دکتر در ایران هستند(چون عمل های آب مروارید و لیزرش رو دیدم می گم


راجب فارابی منم همین نظر شما رو داشتم،خوشحالم که شما هم تایید کردید.راستش حالا 1 میلیون بالا پایین واقعا" ارزشش رو نداره که یکی از حساس ترین اعضای بدن رو به حراج بزاریم و دست هر شخص نابلدی بسپریم!

راجب اون دکتره زنگ زدم و دقیق پرسیدم.
دکتر نصیری هست اسمش.مطبش تو جُردنه و تو کلینیک ونک عمل چشم رو انجام میده.پسر داییم گفت کلینیک بین میدان ونک و خ گاندی بود.همون کلینیک ونک که شما گفتیده؟
نظرتون راجب دکترش چیه؟
قیمت دقیقش هم شده 1.650.000 تومن.

مشه بفرمایید مطب دکتر خانلری کجاست؟



از بابته وقتی که میزارین،صبر و حوصله ای که به خرج میدید،مطالب مفیدی که میفرمایید و اخلاق عالی ای که دارید، بینهایت سپاسگزارم.
 

b.yasini

کاربر فعال تاریخ و پزشکی و سلامت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 جولای 2010
نوشته‌ها
7,666
لایک‌ها
2,930
محل سکونت
Living in Dreams
ین چه حرفیه،شما تاج سری...
حتما" آقای یاسینی،سعی میکنم در اولین فرصت ممکن به چشم پزشک مراجعه کنم.
شما لطف داری کار خوبی می کنی می ری پیش دکتر.

واقعیتش من با عینک مشکل چندانی ندارم،اتفاقا" یه فریم خیلی خوشگل و جالب هم پیدا کردم که به صورتم میاد،به نحوی که تا حالا نزدیک 20 تا از مشتریامون از فریمم خوششون اومده و رفتن سفارشش دادن.
ولی با این حال آدم با عینک دچار یه محدودیت هایی هم میشه،مثلا" نمیتونم از عینک دودی استفاده کنم و آرزوی زدن یه عینک دودی درست و درمون رو دلم مونده
یا مثلا" تو استخر که میرم عین کورا میشم و درست نمیبینم یا فوتبال نمیشه بازی کرد و و و و ......

ولی خوشحالم که خیالم رو تا حدود زیادی راحت کردید،این دکتر خوب خیلی مهمه،ایشالا وقتی تصمیمم نهایی شد یه مشورت اساسی برای دکترش با شما میکنم.

من خودم عننکی هستم و بعضی وقتها دلم برای رانندگی با عینک دودی تنگ میشه و می دونم شما چی میگید در اینصورت نگران عمل لیزیک نباشید.

همون طور که شما اشاره کردید و منم تو پست قبلی اشاره داشتم ساکن تهرانم.
همون طور که فرمودید به عینکم ربطی نداره و من قبل از عینکی شدن هم این مشکل رو داشتم.
فکر کنم موردم خیلی ترسناک باشه،حالا امیدی به زنده موندنم هست آقای یاسینی؟؟!!

ولی مشکلم دقیقا" همونیه که اشاره داشتید

نترس دوست من یادم رفت بگم اگر اون موردی رو که گفتم در مورد شما صادق باشه یک چیز طبیعی هست و برای بیشتر آدمها بعد از سن 22 سال اتفاق میافته. در این مورد به شما می گن آدمم realestic که خیلی به نکات توجه می کنید. بیشتر آدمها اصلا متوجه این مورد نمی شن.

ب فارابی منم همین نظر شما رو داشتم،خوشحالم که شما هم تایید کردید.راستش حالا 1 میلیون بالا پایین واقعا" ارزشش رو نداره که یکی از حساس ترین اعضای بدن رو به حراج بزاریم و دست هر شخص نابلدی بسپریم!

راجب اون دکتره زنگ زدم و دقیق پرسیدم.
دکتر نصیری هست اسمش.مطبش تو جُردنه و تو کلینیک ونک عمل چشم رو انجام میده.پسر داییم گفت کلینیک بین میدان ونک و خ گاندی بود.همون کلینیک ونک که شما گفتیده؟
نظرتون راجب دکترش چیه؟
قیمت دقیقش هم شده 1.650.000 تومن.

دکتر نصیری ، مصبش بالای جردنه . روبروی پارسیان. آدم بسسیار باحالی خیلی مجرب و حرفه ای . مطبش خیلی زیباست و بزرگ. کارشم خیلی خوبه. در امام حسین و نگاه تهران عمل می کنه (این که دوست شما رو در ونک عمل کرده احتمالا مال 2 سا 3 سال پیش بوده چرا که الان دیگه توی نگاه عمل م یکنه (توی میرداماد) اگر رفتین پیشش سلام من رو برسونید (یاسینی) اگر اسم من رو ببرید عکس های کوهنوردیشو نشونتون میده سال قبل رفته بود کلیمانجارو فکر کنم سال قبلشم اورست بوده کارش درسته.

مشه بفرمایید مطب دکتر خانلری کجاست؟
دکتر خانلری : تهران - شهرک غرب . بلوار خوردین . خیابان توحید سوم. پلاک یکم. ساخنمان آزمایشگاه مریم. طبفه سوم
88664051 - 88664052

از بابته وقتی که میزارین،صبر و حوصله ای که به خرج میدید،مطالب مفیدی که میفرمایید و اخلاق عالی ای که دارید، بینهایت سپاسگزارم.

خواهش می کنم امیدوارم به کارتون بیاد.

موفق و سالم زندگی کنید.
 

b.yasini

کاربر فعال تاریخ و پزشکی و سلامت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 جولای 2010
نوشته‌ها
7,666
لایک‌ها
2,930
محل سکونت
Living in Dreams
دوستان آیا کسی از آشناها می خواد جراخی آب مروارید کنه.
دلم می خواد یک مقدار بیشتر در ایرن زمینه اطلاعات بزارم.
 

b.yasini

کاربر فعال تاریخ و پزشکی و سلامت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 جولای 2010
نوشته‌ها
7,666
لایک‌ها
2,930
محل سکونت
Living in Dreams
لنز های مولتی فوکال آینده جراحی ریفراکتیو:

با سلام یک مدت هواسم نبود کسی هم سوالی نمی کرد برای همین این تاپیک رو آپدیت نمی کردم اما از امروز دوباره سعی می کنم این تاپیک رو آپدیت کنم.
در مورد جراحی ریفراکتیو قبلا توضیح دادم. جراحی ریفراکتیو به اصلاح عیوب انکساری مخصوصا مایوپیا و هایپروپیا (دوربینی و نزدیک بینی) اطلاق میشه که معروفترین روشهای درمان عبارتند از لیزیک (یا لازیک) ، جراحی فیکیک (که قلا توضح دادم) و پریلکس (Prelex ) .

جراحی PRELEX :


پریلکس عبارتست از حایگزینی لنز طبیعی انسان با یک لنز چند کانونی. به اینصورت هم بیمار دیگه دچار آب مروارید نمیشه و هم دوربینی و نزدیک بینیش اصلاح میشه.
همانطور که قبلا گفتم در زمان درمان بیماری آب مروارید به حای لنز طبیعی انسان از لنز های مصنوعی استفاده می شود. این لنز های دید بسیار بهتری نسبت به لنز طبیعی کاتاراکته (آب مروارید) دارند. اما متاسفانه به دلیل نداشتن قابلیت تطابق فقط دید نزدیک خوبی دارند و برای دید دور بیمار می بایست از عینک استفاده کند.
به منظور درمان این مشکل لنز های مولتی فوکال توسط کمپانی AMO در سال 99 اختراع شد. این لنز های دارای چند کانون هستند به همین دلیل هم دید دور و هم دید نزدیک عالی دارند.

burkhard1.jpg

همانطور ه در شکل دیده می شه لنز دارای 5 زون مختلف هست. هر زون برای یک منطقه دید. متاسفانه مشکل اساسی لنز های مولتی فوکال ایجاد هاله در شب به دور منابع نوری بود که باعث شکایت بیماران می شد.

مدلهای جدید نز های فوق دارای کیفیت دید بهتر و هاله شب کمتر بودند. مثل لنز Rezoom از AMO

iol-drawing.gif


این لنز دارای دید میانه intermediat می باشد که برای کاربران رایانه ایده ال هست. سری بعدی لنز ها دارای تکنولوژی diffractive (منشوری) هستند. مثل tecnis multifocal و یا Retore (آلکان)

Tecnis%20Multifocal.jpg


restor-IOL.jpg

این مدل لنز ها بدون هاله شب و با دید دور و نزدیک بسیار عالی هستند.

در عمل پریلیکس لنز طبیعی به روش جراحی فیکو (اب مروارید) از چشم خارج می شود و لنز مولتی فوکال در چشم قرار می گیرد. گرجه این عمل برای افراد بالای 40 پیشنهاد می شود (به دلیل اینکه بیمار طی 15 سال آتی حتما دجاز آب مروارید میشه). به اینصورت درمان ریفراکتیو و آب مروارید با هم انجام میشه.

و این هم آینده لنز های داخل چشمی

F1-large.gif

دوستان این عمل در ایران خیلی کم انجام میشه ولی در آمریکا به تعداد زیاد انجام میشه.
 

b.yasini

کاربر فعال تاریخ و پزشکی و سلامت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 جولای 2010
نوشته‌ها
7,666
لایک‌ها
2,930
محل سکونت
Living in Dreams
پست جامع اصلاح ریفراکتیو

به منظور درمان ریفراکتیو بر اساس جدول زیر می تونید مشکلتون رو درمان کنید.

سن زیر 20 سال :

بهترین روش درمان عینک هست. در این سن بهترین روش درمان نزدیک بینی استفاده از عینک و یا لنز هست. استفاده از روشهای دیگر معمولا توصیه نمیشه چراکعه چشم ممکنه که تغییر شماره بده و به اینصورت احتیاج به عمل دوم باشه. دوستان حوان بهتره با صبر کردن و مشاوره با پزشک متخصص در این سن تحمل کنن تا به سن حدود 24 برسن.

سن 20 تا 28 سال:

در این محدوده سنی بیمار تحت نظر پزشک و اپتومتریست پس از دو سال از زمان ثابت شدن شماره عینک می تونه در صورت تکمیل بودن تمام مدارک اقدام به تصحیح عیوب انکساری کنه. با توجه به شماره چشم و ضخامت قرنیه و... می تواند از لیزر و یا جراحی فیکیک استفاده کند.
جراحی فیکیک برای شماره عینک های بسیار بالا و یا استیگمات شدید استفاده میشه. در این درمان معمولا کمی از شماره عینک باقی می مونه (در حدود 5. شماهر تا 1 شماره) که برای بیماران این گروه یک پیشرفت خساب میشه (مثلا از شماره 8 هر چشم به 0.5 هر چشم تبدیل میشه) در مورد این روش قبلا توضیح دادم.
در صورت انتخاب برای عمل لیزر بیمار می تونه امید به اصلاح کامل بینایی داشته باشه.

سن 28 تا 40 سال:
در این سن جراحی فقط با تجویز پزشک انحام میشه و بیشتر شامل لیزر می باشد.

سن 40 تا 60 سال:
در این سنین بدلیل آغاز شدن بیماری پیر جشمی بیمار به هیچ عنوان برای لیزر اسنتهاب نمیشه در این زمان در صورت درخواست بیمار میشه همزمان هم آب مروارید رو عمل کرد و هم لنز مولتی فوکال قرار داد. در صورتیکه بیمار بخواد میشه صبر کرد تا بیماری آب مروارید پیرفت کنه و بعدا بیمار رو عمل کرد.

سن بالای 60 سال:
فقط جراحی آب مروارید و در صورت نیاز قرار دادن لنز داخل چشمی مولتی فوکال.

موفق باشید
 

pkr_legend

Registered User
تاریخ عضویت
26 آپریل 2007
نوشته‌ها
543
لایک‌ها
7
درود. من وقتي چشمم رو ريز مي كنم و به باريكه هاي نور تگاه مي كنم دايره هاي ريزي رو مي بينم كه به صورت گروهي يا تكي دارن از چراغ به پايين سرازير مي شن و بعضي هاشون سرعتشون زياده بعضي كم و,! ايا چشمم مشكل داره?

سپاس
 

b.yasini

کاربر فعال تاریخ و پزشکی و سلامت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 جولای 2010
نوشته‌ها
7,666
لایک‌ها
2,930
محل سکونت
Living in Dreams
درود. من وقتي چشمم رو ريز مي كنم و به باريكه هاي نور تگاه مي كنم دايره هاي ريزي رو مي بينم كه به صورت گروهي يا تكي دارن از چراغ به پايين سرازير مي شن و بعضي هاشون سرعتشون زياده بعضي كم و,! ايا چشمم مشكل داره?

سپاس

دوست عزیز من جراح چشم نیستم و به شما پیشنهاد می کنم حتما به پزشک مراجعه کنید. اما فکر می کنم مشکل شما یک مورد طبیعی باشه.
قبلا هم به یک یاز دوستان که همین مورد را داشت گفتم. در محیط چشم یک جریان مایع وجود داره که از یک سری صافی برای تمیز شدن می گذره به مرور زمان و بر اقر افزایش عمر این صافی ها کمتر عمل می کنن و این نقاط نورانی شیشه ای مانند به همین دلیل دیده میشن. این مورد اگر باشه طبیعی هست و مشکلی نداره.
شما چند سالته و در کدوم شهر هستی.؟

سالم و موفق باشید
 

pkr_legend

Registered User
تاریخ عضویت
26 آپریل 2007
نوشته‌ها
543
لایک‌ها
7
دوست عزیز من جراح چشم نیستم و به شما پیشنهاد می کنم حتما به پزشک مراجعه کنید. اما فکر می کنم مشکل شما یک مورد طبیعی باشه.
قبلا هم به یک یاز دوستان که همین مورد را داشت گفتم. در محیط چشم یک جریان مایع وجود داره که از یک سری صافی برای تمیز شدن می گذره به مرور زمان و بر اقر افزایش عمر این صافی ها کمتر عمل می کنن و این نقاط نورانی شیشه ای مانند به همین دلیل دیده میشن. این مورد اگر باشه طبیعی هست و مشکلی نداره.
شما چند سالته و در کدوم شهر هستی.؟

سالم و موفق باشید

سپاس. 19 سالمه و تهران هستم. البته اين دايره ها بيشتر شبيه توهمه چون مي تونم با تمركز طرز حركتشون رو تغيير بدم يا كاري كنم كه بايستن!
 
Last edited:

e h s a n

Registered User
تاریخ عضویت
16 می 2009
نوشته‌ها
1,038
لایک‌ها
702
تاپیک جالبیه
من یک هفتست لازیک کردم
کلینیک نور
میگن دید طبیعی بعد ۱ ماه بدست میاد و بعدز ۳ ماه بالاترین حد میرسه
نمرم ۳.۷۵ و ۴ با آستیگمات کم بوده
 

b.yasini

کاربر فعال تاریخ و پزشکی و سلامت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 جولای 2010
نوشته‌ها
7,666
لایک‌ها
2,930
محل سکونت
Living in Dreams
سپاس. 19 سالمه و تهران هستم. البته اين دايره ها بيشتر شبيه توهمه چون مي تونم با تمركز طرز حركتشون رو تغيير بدم يا كاري كنم كه بايستن!

فکر می کنم همونیه که من می گم. تمرکز بر روی این نقاط باعث یک سری تغییرات در محیط چشم میشه به همین دلیل از حرکت وایمیستن. اما حتما به دکتر یک سری بزن. برو پیش دکتر خانلری

تاپیک جالبیه
من یک هفتست لازیک کردم
کلینیک نور
میگن دید طبیعی بعد ۱ ماه بدست میاد و بعدز ۳ ماه بالاترین حد میرسه
نمرم ۳.۷۵ و ۴ با آستیگمات کم بوده

دوست عزیز اگر لازک کردی دقیقا مدت نقاهت همین اندازشت یعنی تا یک ماه دیدت کامل نمیشه بعد از یک ماه تا 3 ماه ماکزیمم دید بدست نمیاد. بعد از 3 ماه دیدت کامل میشه و احتمالا شماره عینکت 0 میشه. راستی بهت تبریک می گم بیمارستان نور (اگر منظورت مال تهرانه اونیکه توی اسفندیاره تقاطع نیایش و ولیعصر) دستگاه visx داره که بهترین دستگاه لیزر در جهانه. راستی دکترت کی بود؟
موفق باشی
 

b.yasini

کاربر فعال تاریخ و پزشکی و سلامت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 جولای 2010
نوشته‌ها
7,666
لایک‌ها
2,930
محل سکونت
Living in Dreams
دوستان به مدت 3 روز آخر این هفته یعنی 25و26 و 27 خرداد در تبریز کنگره چشم پزشکی هست در هتل ارل گلی (پارس) البته من نیستم ولی دوستان آذری اگه خواستند می تونن برن یک سری بزنن و تجهیزات جدید رو ببینن.
 

b.yasini

کاربر فعال تاریخ و پزشکی و سلامت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 جولای 2010
نوشته‌ها
7,666
لایک‌ها
2,930
محل سکونت
Living in Dreams
عینک های با کلاس!

دوستان عینکی (مثل خود من) شاید زمان خرید عینک خیلی براتون انتخاب فریم زیبا مهمتر از کیفیت لنز و یا بدنه عینک باشه. خود من هم همینطور هستم به همین دلیل بر کسی خرده نمی گیرم ولی . ولی باید در زمان خرید عینک های زیبا به چند نکته توحه کرد.

عینک با بدنه محکم و سبک:
حتما دقت کنید از عینکی استفاده کنید که بدنه محکم (کائوچو بسیار عالی) داشته باشه. بدنه محکم علاوه بر اینکه در مقابل ضربه ها از عینک محافظت می کنه در عین حال از جابجایی لنز عینک چلوگیری می کنه. البته منظورم این نیست که از مدل های منعطف استفاده نکنیید. الان مدلهای در بازار هست که بدنه منعطفی داره . این سریها البته بسیار عالی هستند.

رنگ فریم عینک:
البته این مورد ثابت نشده ولی از تجربیات خودم هست. فریم های سفیر و به طور کلی خیلی روشن به مرور زمان در نور آفتاب برای چشم مزاحمت ایجاد می کنن.

وزن فریم:
فریم های بزرگ و سنگین اگر چه زیباتر روی صورت می شینن ولی به مرور زمان باعث فشار بر روی بینی شده و در صورت تکرار استفاده از عینک را برای بیمار سختتر می کنن. خیلی از استفاده کننده های از عینک به دلیل فشار بر روی بینی از عینک زده میشن.

فریم فلزی و حساسیت:
دقت کنید که فریم های فلزی امکان ایجاد حساسیت را دارا هستد. حساسیت ممکن ایت در زمان استفاده های کوتاه مشکلی ایجاد نکنه ولی در دراز مدت حتما مشکل ایجاد می کنه.

فرم بیس دار:
یک کلام سعی کنید اصلا نخرید. بیس دار بودن فریم باعث بیس دار شدن لنز میشه که باعث کاهش دید میشه.

شیشه های عینک (لنزها)
ضرب المثل هر جی پول بدی آش می خوری رو به یادم میاره . دقت کنید هرچی پول بدین کیفیت لنز عینکتون بهتر میشه(البته اگه طرف آدم درست و حسابی باشه) اگر برای استفاده از کامپیوتر عینک می زنید بیخودی پول آنتی رفلکس و ضد اشغع رو ندید و به حرف فروشنده گوش ندین دیگه دوران مونیتور های CRT تمون شده و ال سی دی ها اشعه های مضر بسیار کمی دارند.

و در آخر گول هر مارکی رو نخورید مثلا شرکت معظم TAG Heuer رو در نظر بگیرید که خیلی در بازار سر وصدا کرده و قیمت فریم هاش بالای 300 هزار تومن هست. من چون خودم می خواستن این مدل رو بگیریم یک سرچی در اینترنت کردم و دیدم شرکت فوق (که در چشم پزشکی و دستگاههای تشخیصی خیلی معروفه) در اصل اصلا فریم تولید نمی کنه پس بیخودی پول زبون بسته رو حروم نکنید.

موفق باشید
 

hesamsh

Registered User
تاریخ عضویت
19 دسامبر 2005
نوشته‌ها
104
لایک‌ها
0
ممنون از اطلاعاتی که میدید

در مورد لنزهای عینک، آنتی رفلکس، فتوکرومیک و ... یه توضیحی بدین ممنون می شم.
من بعد از 15 سال عینک زدن، امسال یه عینک با لنز فتو کرومیک گرفتم ولی نمی دونم کار درستی کردم یا نه! بعضی مواقع توی محیط داخلی که نور آفتاب زیادی باشه، از کار خودم پشیمون می شم :دی
البته لنز با کیفیتی گرفتم، در مورد برند تجاری لنزها هم یه توضیح بدین ممنون می شم.
 

b.yasini

کاربر فعال تاریخ و پزشکی و سلامت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 جولای 2010
نوشته‌ها
7,666
لایک‌ها
2,930
محل سکونت
Living in Dreams
ممنون از اطلاعاتی که میدید

در مورد لنزهای عینک، آنتی رفلکس، فتوکرومیک و ... یه توضیحی بدین ممنون می شم.
من بعد از 15 سال عینک زدن، امسال یه عینک با لنز فتو کرومیک گرفتم ولی نمی دونم کار درستی کردم یا نه! بعضی مواقع توی محیط داخلی که نور آفتاب زیادی باشه، از کار خودم پشیمون می شم :دی
البته لنز با کیفیتی گرفتم، در مورد برند تجاری لنزها هم یه توضیح بدین ممنون می شم.

تشکر دوست عزیز
لنز های آنتی رفلکس ، دارای قابلیت بازتاب اشعه های یو وی هستند که به اینصورت از ورود اشعه یو وی به درون چشم جلوگیری می کنن و برای استفاده دز روز و زمان استفاده از مونیور های CRT ایده آل هستند.

لنز های فتوکرومیک با تیره شدن در مقابل اشعه یو وی لنز را به عینک تیره (افتابی) تبدیل می کنن. به طور کلی خیلی ها لنز های فتوکرومیک رو استفاده می کنن بدون اینکه بدونن براشون لازم نیست. این لنز بیشتر برای افرادی الستفاده میشه که نسبت به نور شدید حساسیت دارند.
در مورد مدلهای شیشه عینک دارم یک سری اطلاعات جمع می کنم که در همین تاپیک می ذارم.
موفق باشید
 

m.r.xboxlive

Registered User
تاریخ عضویت
11 آگوست 2007
نوشته‌ها
183
لایک‌ها
3
سن
34
محل سکونت
Esfahan
الان بهترین نوع عمل چیه تا از دست این عینک راحت بشیم؟
از اونجایی که اصفهان هستم پیشنهاد میکنید اصفهان عمل کنم( دکتر قریشی) یا تهران؟
ممنون
 

b.yasini

کاربر فعال تاریخ و پزشکی و سلامت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 جولای 2010
نوشته‌ها
7,666
لایک‌ها
2,930
محل سکونت
Living in Dreams
عمل های لیزر بسته میزان ضخامت قرنیه انتخاب میشن به همین دلیل انتخاب عمل با جراحه.
در مورد عمل در تهران یا اصفهان باید بگم که در صورتی که پیش جراح خبره عمل کنید مشکلی پیش نمیاد و از این لحاظ من فکر می کنم دکتر قریشی اصفهان یکی از بهترین جراحان هست.
موفق باشی
 
بالا