برگزیده های پرشین تولز

آشنایی با خوراکی ها (خوبی ها و بدی ها)

erfan_2010

Registered User
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2010
نوشته‌ها
353
لایک‌ها
572
خدا به این خوردنی قسم خورده!؛
اما این سوگند، ویژگی ظریف دیگری هم در بر دارد که موجب مسلمان شدن یک تیم تحقیقاتی ژاپنی شده است؛


اسمش را که می‌شنویم برایمان خیلی آشناست؛
شاید این حس نوستالژی‌مان است که یکهو گل می‌کند
و خیال می‌کنیم سال‌های سال است این درخت را می‌شناسیم؛
درخت قصه‌های کودکی‌مان که قد یک چوب کبریت بود
در باغچه حیاط خاله پیرزن، به اندازه یک غربیل؛

درخت انجیر!؛

تشخیص درخت انجیر از سایر درختان، حتی برای یک فرد غیر حرفه‌ای و درخت نشناس هم کار خیلی سختی نیست
البته به شرطی که میوه آن هنوز به درخت باشد!؛
اما اگر از فصل میوه دهی (اواسط تابستان تا اوایل پاییز) گذشته بود
باز هم می‌توان از روی برگ‌های پنجه‌ای شکل و سبز تیره درخت، آن را شناخت؛
علاوه بر این، با شکستن شاخه یا حتی کندن برگ از ساقه
شیره سفید رنگی خارج می‌شود که یکی دیگر از راه‌های شناختن این درخت است.

Image removed by sender.

این شیره سمی
ولی از نظر دارویی بسیار کاربردی ‌است.
میخچه، زگیل و خیلی از مشکلات پوستی، با مالیدن شیره انجیر روی آن به سرعت درمان می‌شوند.


انجیر شگفت‌انگیز

خداوند در سوره "تین"(انجیر) به این میوه قسم خورده است و
دانشمندان دین‌پژوه می‌گویند، احتمالاً علت آن است که انجیر، یکی از میوه‌های همه چیز تمام است
و کلکسیونی از املاح و ویتامین‌ها دارد؛
لذا مورد توجه خاص قرآن قرار گرفته است.

اما این سوگند، ویژگی ظریف دیگری هم در بر دارد
که موجب مسلمان شدن یک تیم تحقیقاتی ژاپنی شده است.

قصه از این‌جا شروع شد که یک گروه پژوهشی ژاپنی، در بین مواد خوراکی به دنبال منبع پروتئین خاصی بودند
که به میزان کم، در مغز انسان و حیوانات تولید می‌شود.
این پروتئین، کاهش دهنده کلسترول خون و مسئول تقویت قلب و شجاعت انسان است
و بازتولیدش بعد از ۶۰ سالگی تعطیل می‌شود.
ژاپنی‌ها فهمیدند این ماده
فقط در انجیر و زیتون موجود است
و برای تأمین آن، باید انجیر و زیتون را به نسبت یک به هفت مصرف کرد.


بعد از ارائه این نتیجه
یکی از قرآن پژوهان مصری نامه‌ای به این تیم تحقیقاتی می‌نویسد
و اعلام می‌کند که در کتاب مقدس مسلمانان، خداوند به انجیر و زیتون در کنار هم قسم خورده.
نام انجیر فقط یک بار و نام زیتون نیز هفت بار در قرآن آمده است؛
 

S.M.H

‏‎کاربر فعال خاطرات و آشپزي و خوراکي ها
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 فوریه 2011
نوشته‌ها
5,666
لایک‌ها
6,608
سن
33
این شیره رو که گفتی من قبلا امتحان کردم
چون قبلا هم خونده بودم هم که واسه پوست خوبه روی یه قسمت که به علت یه حادثه زخم شده بود و جاش مونده بود امتحان کردم ولی اینقدر اسیدی بود که کلا پوست رو هم میسوزوند و زخم میکرد به نظرم طرز استفاده خاصی باید داشته باشه
 

lilyrose

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
24 جولای 2010
نوشته‌ها
4,270
لایک‌ها
8,207
محل سکونت
My Sweet Home
خواص روغن کنجد


مصرف‌کنندگان اوليه

اولين‌بار مردم ناحيه جنوبي هند از اين روغن براي طبخ غذاهايشان استفاده کردند اما اين روغن در ميان ژاپني‌ها، کره‌اي‌ها و چيني‌ها نيز طرفداران فراواني دارد به همين دليل مي‌توان آن را جزيي از آشپزي آسياي جنوب شرقي دانست.

مزيت کاهش چربي و فشارخون

روغن کنجد منبع ويتامين E است به همين دليل مصرف آن کلسترول خون را كاهش مي‌دهد. اسيدهاي چرب غيراشباعي که در اين روغن وجود دارد، آن را به يک عامل کنترل کننده چربي خون تبديل کرده و کساني که چربي خون و فشارخون بالا دارند، بهتر است که اين روغن براي تهيه غذاهاي روزانه‌شان استفاده کنند.

ساير خواص


روغن كنجد ضداضطراب و ضديبوست است وافراد مبتلا به اسهال نبايد از آن استفاده كنند اما مي‌توان يک قاشق مرباخوري از آن را در غذاي فردي که به يبوست دچار است، ريخت تا خشکي مزاجش برطرف شود.

براي آشپزي

اين روغن به دليل مقاومت بالا در برابر حرارت، هم مي‌تواند براي پخت و پز به کار رود و هم براي سرخ کردن. البته دو نوع بودار و بدون بوي آن در دسترس است که مي‌توان نوع بودارش را براي تهيه کيک و شيريني و سالاد به کار برد و نوع بدون بو را براي طبخ غذا.

روغن کنجد يکي از روغن‌هاي گياهي است که متخصصان تغذيه، مصرف آن را به تمام گروه‌هاي سني توصيه مي‌کنند. برخي مي‌گويند اين روغن را هم مي‌توان براي سرخ کردن به کار برد و هم براي طبخ غذا و البته نوع بودارش طعم‌دهنده سالاد است. براي روشن‌شدن موضوع، بهتر است با ما همراه شويد.

ضروري‌ترين اسيدهاي چرب

روغن كنجد از روغن‌هاي غيراشباع است. ارزش غذايي اين روغن بسيار بالاست زيرا بيشترين اسيدهاي چرب آن «لينولييک اسيد» (امگا6) و «لينولنيک اسيد» (امگا?3) هستند که هر دوي آنها از اسيدهاي چرب ضروري‌اند و دريافت روزانه‌شان به علت اينكه بدن قادر به توليد آنها نيست و بايد از طريق رژيم غذايي به بدن برسند، توصيه مي‌شود.

کنجد و هزار خاصيت

اين دانه روغني خواص بسياري دارد و روغن آن نيز از اين دانه‌ها به دست مي‌آيد. کنجد سرشار از کلسيم است و آهن فراواني دارد به طوري که با خوردن 100 گرم از آن، بدن 670 ميلي‌گرم کلسيم و 10 ميلي‌گرم آهن دريافت مي‌كند. به همين دليل مصرف اين دانه به کساني که گوشت و لبنيات کمي استفاده مي‌کنند، توصيه مي‌شود. مي‌توان نتيجه گرفت كه اين روغن در مقايسه با ساير روغن‌ها املاح بيشتري دارد.

يک نکته، يک يادآوري

فراموش نکنيد که هر گرم از اين روغن 9 کيلوکالري انرژي دارد و هر قاشق مرباخوري‌اش يک واحد روغن محسوب مي‌شود و داراي 45 کيلوکالري انرژي است بنابراين نبايد باوجود مغذي‌بودن آن، در مصرفش زياده‌روي کرد.

منبع: salamat.ir
 

marge moosh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
9 آپریل 2012
نوشته‌ها
64
لایک‌ها
17
از همان بدو تولد ذائقه انسان با خوردن شير مادر با طعم شيرين آشنا مي‌شود بنابراين جاي تعجب نيست كه بيشتر افراد گرايش بيشتري به مصرف موادغذايي با طعمي شيرين و حاوي قند دارند...

بستني يكي از تنقلات شيريني است كه در شکل‌ها و طعم‌هاي متفاوت به دليل خنكي، طعم و بافت ترد و نرم، نه تنها مورد علاقه كودكان است بلكه بزرگسالان هم آن را دوست دارند. كودكاني كه به دليل بوي خاص شير ميلي به مصرف آن ندارند، مي‌توانند به عنوان يك ميان‌وعده بستني را كه منبع خوبي از كلسيم است، بخورند. بهترين بستني، بستني‌اي است كه از شير تازه و بدون موادافزودني تهيه شده باشد. بستني‌هايي كه با شرايط استاندارد و در نظر گرفتن مسايل بهداشتي فردي – محيطي و بدون مواد افزودني تهيه شده‌اند، ارزش بيولوژيكي و غذايي بالايي دارند. بدترين نوع بستني، بستني‌هايي هستند كه از شير بريده و كهنه تهيه شده‌اند و معمولا در فرايند توليد آنها شرايط استاندارد رعايت نمي‌شود. البته اگر بستني را در خانه تهيه مي‌كنيد، حتما از شكر كمتري استفاده كنيد و آبميوه و تكه‌هاي ميوه يا مغزها را به آن بيفزاييد تا ارزش غذايي‌اش را در حد يك ميان‌وعده مناسب افزايش دهيد. افزودن بستني به ژله خانگي كه با آبميوه تهيه شده، براي تربيت ذائقه و تامين بخشي از نيازهاي كودك مناسب است. البته فراموش نكنيد هر نوع بستني‌اي براي تغذيه كودك مناسب نيست به‌خصوص بستني‌هاي سنتي كه ممكن است خامه به‌كار رفته در آنها پاستوريزه نباشد. سالم?ترين بستني‌ها، بستني‌هاي سفيد وانيلي هستند كه هيچ نوع رنگي به آنها اضافه نشده است. البته بهتر است تا قبل از سن 3 سالگي هر روز به كودك بستني ندهيد زيرا احتمال چاقي را در او و شكل‌گيري رفتارهاي غلط تغذيه‌اي و بروز آسيب‌هاي جبران‌ناپذير به دندان‌ها را افزايش مي‌دهد. از آنجا که کودکان علاقه زيادي به بستني دارند، بر حسب سن، وضعيت جسمي و سلامت برايشان بستني مناسب را انتخاب كنيد و فراموش نكنيد ميزان کالري انواع بستني‌ها متفاوت است. درضمن بستني را به مقدار مشخص و با فاصله‌گذاري مناسب بين ميان‌وعده با وعده‌هاي اصلي به كودك بدهيد زيرا سه اصلي كه همواره در علم تغذيه به رعايت آن توصيه مي‌شود تنوع، تعادل و تناسب است. مادراني كه براي علاقه‌مند كردن كودكشان به مصرف غذا به نوعي با دادن بستني به او، شرطي‌اش مي‌كنند، بايد توجه داشته باشند با اصرار كردن ممكن است كودك حتي از خوردن، ماده غذايي‌اي هم كه دوست دارد، بعد از مدتي دلزده مي‌شود. بنابراين نه كودك را براي خوردن موادغذايي تشويق كنيد و نه در صورت نخوردن آن، عكس‌العمل يا واكنشي منفي نشان دهيد. تشويق و اجبار يا دادن وعده و وعيد براي غذاخوردن، بدآموزي است و باعث شكل‌گيري رفتارهاي غلط تغذيه‌اي و عادت بد غذايي و گرايش كودك به مصرف تنقلات با طعم شيرين و هله‌وهوله‌هاي بي‌ارزش كه تراكم انرژي و موادمغذي كمي دارند، مي‌شود.

منبع: salamat.ir

 

pix2pix

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 دسامبر 2009
نوشته‌ها
104
لایک‌ها
20
هندوانه میوه ای شیرین و آبدار است كه نه تنها باعث رفع تشنگی در هوای گرم تابستان می شود بلكه اثرات بسیار مفید دیگری نیز دارد كه برای ما ناشناخته است.

541.jpg




به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ زادگاه اصلی هندوانه، هندوستان است به همین خاطر، وجه تسمیه آن (هند وانه) به معنای میوه هند معروف شده است.
هندوانه میوه ای شیرین و آبدار است كه نه تنها باعث رفع تشنگی در هوای گرم تابستان می شود بلكه اثرات بسیار مفید دیگری نیز دارد كه برای ما نا شناخته است. به همین دلیل سعی كرده ایم طی این مطلب، فواید بی شمار آن را برای شما بیان كنیم .
هندوانه منبع غنی ویتامینA( به شكل بتاكاروتن ) و ویتامینC می باشد. این میوه پرفایده التهاباتی را كه در بیماری هایی مثل آسم، تصلب شرائین، سرطان روده و التهاب مفاصل وجود دارد، از بین می برد.
همچنین منبع خیلی خوبی از آنتی اكسیدان كاروتنوئیدی بنام لیكوپن می باشد. لیكوپن یك رنگدانه شیمیایی است كه باعث ایجاد رنگ قرمز در هندوانه می شود و اثرات ضد اكسیدانی قوی دارد. این آنتی اكسیدان به تمامی نقاط بدن رفته و رادیكال های آزاد را خنثی می كند.
رادیكال های آزاد مولكول هایی هستند كه باعث تخریب بسیاری از بافت های بدن می شوند.


*اثرات تخریبی رادیكال های آزاد در بدن شامل موارد زیر است:
۱- باعث اكسیده شدن كلسترول می شوند، در نتیجه كلسترول به دیواره رگ های خونی می چسبد و می تواند باعث بروز حملات قلبی و سكته شود .
۲- باعث انقباض و بسته شدن راههای تنفسی و درنتیجه تشدید حملات آسم می شوند.
۳- باعث افزایش التهابات ناشی از استئوآرتریت۱ و آرتریت روماتوئید۲ می شوند، در نتیجه تخریب مفاصل را در این شرایط بیشتر می كنند .
۴- باعث آسیب سلول های دیواره روده و تبدیل آنها به سلول های سرطانی می شوند .
خوشبختانه ویتامینC و بتا كاروتن بعنوان آنتی اكسیدان های قوی ( كه هر دو در هندوانه به مقدار فراوان وجود دارند)، رادیكال های آزاد را به دام انداخته و از اثرات مخرب آنها در بدن جلوگیری می كنند .
در تعدادی از مطالعات علمی ثابت شده است كه دریافت بالای ویتامینC و بتاكاروتن، خطربروز بیماری های قلبی، اسپاسم راه های تنفسی در بیماری آسم و سرطان روده را كاهش می دهد و نیز شدت علائم استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید را كم می كند .
یك لیوان هندوانه ۲۰درصد نیاز روزانه به ویتامینC و ۱۴ در صد نیاز روزانه به ویتامینA را تامین می كند.

هندوانه از لحاظ ویتامین های گروه B نیز كه برای تولید انرژی لازم هستند، غنی است و منبع خوبی از ویتامین هایB۱،B۶،B۵ (اسید پانتوتنیك)، بیوتین (یك نوع ویتامینB) و نیز منیزیوم، پتاسیم و فیبر غذایی است. پس می توان گفت كه دارای ارزش غذایی بالایی است.
هندوانه دارای آب فراوان و انرژی كمی است در نتیجه نسبت به سایر میوه ها ، مواد مغذی بیشتری در هر كالری دارد كه نشان دهنده اثرات مفید آن در بهبود سلامتی بدن است .
لیكوپن آنتی اكسیدان قوی است كه در گوجه فرنگی بخصوص محصولات پخته آن، هندوانه و انبه به مقدار فراوان وجود دارد و جذب آن از محصولات پخته گوجه فرنگی مثل سس و رب گوجه فرنگی كه مقدار كمی روغن مثل روغن زیتون داشته باشند، به خوبی صورت می گیرد.
مطالعات زیادی در مورد لیكوپن و اثرات ضد سرطانی آن انجام شده است و نشان داده بر خلاف سایر رنگدانه های غذاهای گیاهی كه فقط در حیوانات موثر بوده اند، لیكوپن در مطالعات انسانی هم دارای اثرات ضد سرطانی بوده است.
این سرطان ها شامل: سرطان پروستات، سرطان سینه، سرطان رحم، سرطان ریه و سرطان روده بزرگ بوده است .
 

djaliten

Registered User
تاریخ عضویت
15 می 2012
نوشته‌ها
548
لایک‌ها
823
محل سکونت
خونه
5363.jpg

توت فرنگی، میوه ای شبیه توت است ولی كمی درشت تر، رنگش قرمز و طعم آن ترش و مطبوع است. بوته اش كوتاه و دارای برگهایی درشت و ساقه هایی باریك و خزنده است كه روی زمین می‌خوابد و ریشه می‌دواند.این میوه نه تنها میوه ای قلبی شکل است، بلکه از نظر گیاهشناسی بسیار برای سلامتی مفید شناخته شده است.
توت فرنگی در دنیای گیاهشناسی بعنوان منبعی از فنولها مشهور می باشد.در توت فرنگیها موادی مانند آنتوسیانین و الاگیتانین وجود دارد که فنولها را ***** می کنند. آنتوسیانینهای موجود در توت فرنگی نه تنها رنگ قرمز آن را بوجود می‌آورد بلکه بعنوان آنتی اکسیدانی قوی عمل می کند و ساختمان سلولها در بدن را محافظت نموده و از تخریب اکسیِدانها در بدن و ارگانها جلوگیری می‌نماید.فنول موجود در توت فرنگی از آن میوه ای محافظ قلب، ضد سرطان و ضد التهاب ساخته است.
خاصیت ضد التهاب موجود در توت فرنگی بدلیل فنولهای موجود در آن می‌باشد که عملکرد آنها کاهش فعالیت آنزیمی به نام سیکلواکسیِنایژ است ( این خاصیت را می‌توان در داروهایی نظیر آسپرین و ایبوپروفین نیز مشاهده نمود که باعث کاهش درد می‌شوند و از التهاباتی مانند رماتیسم و التهاب مفاصل و همچنین سرطان جلوگیری می‌کنند). تنها برتری که توت فرنگی بر این داروها دارد این است که مصرف مداوم آسپرین و ایبوپروفن باعث خونریزی داخلی(خونریزی معده) می‌گردد ولی مصرف زیاد توت فرنگی چنین نتیجه ای ندارد.
مواد موجود در 100 گرم توت فرنگی
انرژی99.23 کیلوگالری
آب 91 درصد
فیبر 2.2 گرم
پروتئین0.6 گرم
شکر5.1 گرم
ویتامینA10 میکروگرم
ویتامین C60 میلی گرم
ویتامین B10.02 میلی گرم
ویتامین B20.03 میلی گرم
ویتامینB6 0.06 میلی گرم
ویتامین E0.4 میلی گرم
سدیم 1 میلی گرم
پتاسیم189 میلی گرم
اسید نیکوتین 0.3 میلی گرم
کلسیم 15 میلی گرم
فسفر29 میلی گرم
منیزیم13 میلی گرم
آهن 0.5 میلی گرم
مس0.04 میلی گرم
روی 0.12 میلی گرم

همانطور که قبلاً گفتیم در توت فرنگی ماده ای به نام الاگیتانین وجود دارد که به کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان کمک می‌کند. در مطالعه ای که بر روی 1000 سالمند مبتلا به سرطان صورت گرفت تعداد مرگ و میر در گروهی که از توت فرنگی به میزان فراوان استفاده می‌کردند سه برابر کمتر از گروههایی بود که مصرف توت فرنگی در آنها کم بود و یا در تغذیه آنها جایی نداشت.
بیماری التهاب مفاصل که بیشتر در سالمندان دیده می‌شود به دلیل کمبود ویتامین C در بدن بوجود می‌آید. یکی از منابعی که می‌توان برای جبران کمبود ویتامین C موجود در بدن از آن استفاده نمود توت فرنگی است . همچنین از دیگر مواد موجود در توت فرنگی می‌توان از فیبر،‌پتاسیم، فولات،‌ویتامینB5، امگا 3، ویتامین B6 و منیزیم نام برد.
 
Last edited:

djaliten

Registered User
تاریخ عضویت
15 می 2012
نوشته‌ها
548
لایک‌ها
823
محل سکونت
خونه
6125.jpg
چای علاوه بر اینکه می‌تواند در آب و هوای گرم رشد کند همچنین می‌تواند در ارتفاعاتی به بلندی 2100 متر از سطح دریا نیز رشد نماید. بهترین چایها را می‌توان در ارتفاعات یافت جایی که برگهای آنها به آرامی رشد می‌کنند و طعم بهتری دارند. با توجه به ارتفاعی که چای در آنها می‌روید، برگهای تازه چای بین دو سال و نیم تا پنج سال طول می‌کشد تا برای چیدن آماده شوند. چای برگهای فراوانی دارد و گلهای آن بسیار شبیه گلهای کاملیاست اما تنها برگهای جوان و کوچک آن برای مصرف چیده می‌شوند. جوانه زدن چای در مناظق کم ارتفاع هر هفته صورت می‌گیرد ولی در ارتفاعات بالا، هفته‌ها طول می‌کشد.
فواید چای
حدود 30٪ از وزن برگ چای سبز از فلانویید تشکیل شده است که برای سلامتی بسیار مفید می‌باشد.محققان مشاهده نموده اند که فواید چای سبز برای سلامتی بستگی به میزان مصرف آن دارد که بیشترین مصرف آن در کشورهای آسیایی حدود 3 فنجان در روز است. ( که حدود 240 ـ 320 میلی گرم از پولی فنول بدن را تهیه می‌نماید.)
در افرادی که بصورت روزانه چای سبز مصرف می‌نمایند احتمال ابتلاء به انواع بیماریها اعم از بیماریهای باکتریایی و یا عفونتهای سخت و همچنین بیماریهایی نظیر سرطان، سکته، بیماریهای قلبی ـ عروقی و بیماریهای استخوانی را کاهش می‌دهد.
یکی دیگر از فواید مصرف چای سبز، کاهش مرگ و میر به دلیل هر نوع بیماری مخصوصاً بیماری قلبی ـ عروقی می‌باشد. در مطالعه‌ای که در سال 2006 صورت گرفت محققان دریافتند که چای از هر نوع نوشیدنی دیگر حتی آب خالص ، برای سلامتی مفیدتر است زیرا چای نه تنها بخوبی آب خالص ، بدن را هیدراته(آب رسانی) می کند بلکه منبعی غنی از پلی هنولز می‌باشد که از بیماریهای قلبی جلوگیری می‌کند.
در سال 1994 در ژاپن تحقیقی بر روی 40.530 فرد در سنین بین 40 تا 79 سال انجام گرفت که به مدت 11 سال به طول انجامید. در این گروه انتخاب شده 80٪ از افراد روزانه حدود 3 فنجان از چای سبز مصرف می‌نمودند. در این تحقیق مشاهده گردید که در افرادی که 5 فنجان در روز چای سبز می‌نوشیدند،‌ در مقایسه با افرادی که 1 فنجان چای می‌نوشیدند احتمال مرگ به دلیل هر بیماری خصوصاً بوسیله بیماریهای قلبی ـ عروقی بسیار کمتر بود حتی این آمار نشان داد که تاثیر چای سبز بر روی زنان بیشتر از مردان می‌باشد.

فواید چای سبز

در زنان در مردان
23٪ کاهش مرگ به دلیل هر بیماری 12٪ کاهش مرگ به دلیل هر بیماری
31٪ کاهش مرگ بدلیل بیماریهای قلبی ـ عروقی 22٪ کاهش مرگ بدلیل بیماریهای قلبی ـ عروقی
62٪ کاهش مرگ بدلیل سکته 42٪ کاهش مرگ بدلیل سکته


همچنین در مطالعه‌ای که بر روی زنانی که از چای سبز مصرف می‌کردند و کسانیکه مصرف نمی‌کردند صورت گرفت مشاهده شد که ریسک ابتلاء به سرطان سینه در زنانی که چای سبز مصرف می‌نمودند 22٪ کمتر از افراد دیگر است.
جلوگیری از بیماری گرفتگی رگها
در ژاپن طی مطالعاتی جداگانه بر روی چای سبز به این نتیجه رسیدند که افرادی که 5 فنجان و یا بیشتر از 5 فنجان در روز چای سبز می‌نوشند 16٪ احتمال ریسک ابتلاء به گرفتگی رگها در آنها کمتر است. میزان وجود رادیکالهای آزاد در رگها،‌ کلید ابتلاء به بیماریهای قلبی ـ عروقی می‌باشد. آخرین تحقیقات نشان داده‌اند که کتچینهای موجود در چای سبز مانع از درگیر شدن آنزیمها در تولید رادیکالهای آزاد موجود در رگها می‌گردد.
مشاهده شده است که چای سبز بوسیله کاهش کلسترول بد(LDL)، تری گلیسیرید،‌لیپید پروکسایدLipid Proxides ( رادیکالهای آزادی که باعث تخریب کلسترول بد و چربیها می‌شود) و فیبرینوژن( پروتئینی که در خون وجود دارد و باعث لخته شدن خون می‌شود) ریسک ابتلاء به گرفتگی رگها را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود میزان کلسترول خوب بیشتر از کلسترول بد در بدن باشد.
تاثیر چای سبز روی افراد مبتلاء به تری گلیسیرید
تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف چای سبز برای سلامت قلب افرادی که دارای تری گلیسیرید بالا هستند بسیار مفید می‌باشد. آزمایشات نشان داده‌اند کتچینهای موجود در چای سبز که با میزان مصرف نسبت مستقیم دارد(dose-dependently) مانع از فعالیت لیپاز پانکراس می‌شود(آنزیمی که بوسیله پانکراس ترشح می‌شود و چربیها را هضم مینماید.) در نتیجه این عملیات، سرعت شکستن چربیها و تبدیل آنها به تری گلیسیرید و همچنین افزایش تری گلیسیرید در خونی که بعد از صرف غذا اندازه گیری می‌شود بسیار آهسته صورت می‌گیرند.
با توجه به اینکه افرایش تری گلیسیرید بعد از خوردن غذا یکی از مشخصه‌های بیماری گرفتگی رگها است، نوشیدن 2 فنجان چای سبز همراه با غذا، بسیار مفید می‌باشد.
رقیق شدن خون و جلوگیری از لخته شدن آن
کتچینهای موجود در چای سبز بوسیله جلوگیری کردن از تشکیل مواد التهابی باعث رقیق شدن خون و مانع از ایجاد لختگی در خون می‌شود که این مواد التهابی از اسیدهای امگا 6 بوجود آمده اند و در گوشت و سبزیجات روغنی غیر قابل اشباع نظیر ذرت و روغن سویا یافت می‌شوند.
به حداقل رساندن میزان صدمات وارد شده به مغز و قلب
طبق بررسی های انجام شده، چای سبز نه تنها تعداد سلولهای مرده قلب و مغز را بعد از حمله قلبی و یا سکته مغزی کاهش می‌دهد بلکه بوسیله (EGCG) که بنظر می‌رسد عامل اصلی در ایجاد سلامتی می‌باشد در تسریع بهبودی بعد از سکته و حمله قلبی کمک می‌نماید.


کاهش فشار خون و جلوگیری از ابتلاء به آن
تحقیقی که در سال 2004 در مجله پزشکی Archives of international Medicineچاپ شده حاکی از آن است که چای سبز از پیشرفت سرطان و گرفتگی رگها جلوگیری می‌کند.
دلیل به وجود آمدن هر دو بیماری رشد غیر طبیعی سلولهای بدن است .در گرفتگی رگها، سلولها ضخیم‌تر شده، حالت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند و مانع از جریان یافتن راحت خون در رگها می‌گردند.
در سرطان، تقسیم سلولی که به صورت طبیعی انجام می‌گردد، ناگهان مختل شده و تقسیم سلولها از کنترل خارج می‌گردد. در این مورد چای سبز می‌تواند از تکثیر بیش از اندازه سلولها جلوگیری نماید.
کتچینهایی که در برگ جای سبز وجود دارد، اولین ایستگاه واسطه‌ای را که از طریق آن دستور رشد غیر طبیعی به سلولها فر ستاده می‌شود، از بین می‌برد و از روند بیماریهایی که به واسطه رشد غیر طبیعی سلولها ایجاد می‌شود، جلوگیری و یا ممانعت می‌کند.
حفاظت در مقابل انواع سرطان
چای سبز ار ابتلاء به بیماریهای ذیل جلوگیری می‌کند:

  • سرطان پروستات
  • سرطان سینه
  • سرطان تخمدان
  • تومور مغزی در کودکان
  • سرطان کیسه صفرا ومجاری صفراوی
  • سرطان روده بزرگ
  • سرطان ریه
  • سرطان مثانه

چگونه چای سبز از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند؟
وجود کتچین در چای سبز حدوداً پنج برابر بیشتر از چای سیاه می‌باشد ، این ماده آنزیم دی‌هیدروفولات (DHFR) را که سلولهای سرطانی برای رشد به آنها نیاز دارند، کاهش می‌دهد و دارویی بسیار مفید برای جلوگیری از سرطان به شمار می‌آید.
چای سبز و دیابت نوع 2
مطالعاتی که بر روی چای سبز انجام شده، نشان داده است که مصرف چای سبز همچنین از ابتلاء به دیابت نوع 2 جلوگیری می‌نماید.
مصرف چای سبز میزان حساسیت به انسولین در دیابت نوع 2 را نیز بیشتر می‌کند. مطالعات جدید نشان داده‌اند که چای سبز در افراد مبتلا به دیابت حساسیت انسولین و تحمل گلوکز را بهبود می‌بخشد.
در یکی از آزمایشاتی که بر روی موشهای دیابتی انجام گرفت نتایج جالبی به دست آمده است؛ بعد از مصرف چای سبز به مدت 12 هفته؛ میزان گلوکز، انسولین، تری گلیسیرید و اسیدهای چرب آزاد در خون موشها کاهش یافت و توانایی آنها در جذب انسولین افزایش پیدا کرد.
در مطالعات دیگری که به مدت 12 هفته انجام گرفت موشهای دیابتی به سه گروه تقسیم شدند، گروه اول از غذای مخصوص موشها و آب تغذیه می‌کردند(گروه کنترل شده)، گروه دوم از مواد حاوی فروکتوز بالا (نوعی قند موجود در مواد) و آب تغذیه می‌کردند(گروه فروکتوز) و **** گروه سوم موادی حاوی فروکتوز و چای سبز بود(گروه چای سبز)
در پایان تحقیقات، درگروه دوم، قند خون، انسولین و فشار خون بالا مشاهده گردید، در حالیکه در گروهی که همراه با فروکتوز چای سبز مصرف کرده بودند، هر سه مورد بالا در حد کنترل شده‌ای باقی مانده بود.
موارد دیگری که مصرف چای سبز برای آنها مفید است عبارتند از:

  • بیماریهای کلیوی
  • افزایش استحکام استخوان
  • تسریع در کاهش چربی
  • افزایش تحمل در ورزش وفعالیتهای بدنی
  • بیماریهای استخوانی و بیماریهای مربوط دهان و دندان
  • بیماری آلزایمر و پارکینسون
  • آنفولانزا

 
Last edited:

djaliten

Registered User
تاریخ عضویت
15 می 2012
نوشته‌ها
548
لایک‌ها
823
محل سکونت
خونه
١
37030.jpg
. درمان بیماری قلبی :
مخلوطی از عسل و پودر دارچین را تهیه کنید و به جای مربا روی نان قرار دهید و به طور منظم در وعده صبحانه صرف کنید.این روش در کاهش کلسترول،جلوگیری از بروز حمله قلبی، تنفس راحت و تقویت ضربان قلب موثر است.بیماران مبتلا به حمله قلبی نیز با مصرف روزانه این مخلوط از حمله قلبی بعدی درامان خواهند بود.بررسی روی سالمندان در آمریکا و کانادا نشان داده است،با بالا رفتن سن شاهرگ های حیاتی و سیاهرگ ها خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می دهد.عسل و دارچین به شاهرگ ها و سیاهرگ ها قدرتی تازه میبخشد.

٢ . از بین بردن اثر خارش نیش های حشرات :
مخلوطی از یک سهم عسل، ٢ سهم آب ولرم و یک قاشق چای خوری پودر دارچین را روی قسمتی از بدن که احساس خارش می کنید،قرار دهید خارش و درد در عرض یک یا ٢ دقیقه فروکش خواهد کرد.

٣ . درمان التهاب مفصل(آرتریت):
روزانه،یک وعده صبح و یک وعده شب،مخلوطی از یک فنجان آب گرم، ٢ قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر دارچین مصرف شود.این مخلوط معجزه گر در صورت مصرف به طور منظم آرتریت های مزمن را نیز درمان می کند.بررسی های اخیر روی ٢٠٠ بیماری که قبل از صرف صبحانه از این مخلوط استفاده کردند نشان داد، ٧٣ نفر از آنان در عرض یک هفته کاملا از درد رهایی پیدا کردند و پس از یک ماه بیشتر افرادی که قادر به راه رفتن یا حرکت نبودند،بدون احساس هیچ دردی توانایی راه رفتن و تحرک خود را به دست آوردند.

٤ . جلوگیری از ریزش مو:
قبل از دوش گرفتن مخلوطی از مقداری روغن زیتون داغ،یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق پودر دارچین را به مدت ٥ تا ١٥ دقیقه روی سر قرار دهید و سپس آن را بشویید.

٥ . از بین بردن عفونت مثانه:
٢ قاشق غذاخوری عسل به همراه یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با مقداری آب ولرم حل کنید و آن را بنوشید.این روش باعث می شود که میکروب های مثانه از بین برود.

٦ . درمان درد دندان:
مخلوطی از یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ٥ قاشق چای خوری عسل تهیه کنید و روی دندان خراب بمالید.این عمل را ٣ بار در روز تکرار کنید تا درد تسکین یابد.

٧ . کاهش کلسترول:
٢ قاشق غذاخوری عسل را با ٣ قاشق چای خوری پودر دارچین در یک لیوان چای حل کنید و بنوشید.این کار میزان کلسترول خون را طی ٢ ساعت به ١٠ درصد کاهش می دهد.

٨ . درمان سرماخوردگی:
به مدت ٣ روز از مخلوط یک قاشق غذاخوری عسل با یک چهارم قاشق چای خوری پودر دارچین استفاده کنید.این روش برای درمان سرفه مزمن و سرماخوردگی و سینوزیت به کار می رود.

٩ . درمان ناباروری:
برای برطرف کردن این مشکل،به مردان توصیه می شود ٢ قاشق غذاخوری عسل را قبل از خواب میل کنند.در کشورهای چین،ژاپن و خاوردور که با مشکل ناباروری مواجه اند،در طول روز مخلوطی از مقداری پودر دارچین و یک دوم قاشق چای خوری عسل را به طور مرتب روی لثه و داخل دهان خود قرار می دهند تا مخلوط حاصل از طریق بزاق وارد بدن شود.زوجی که مدت ١٤ سال بچه دار نمی شدند با شروع مصرف عسل و دارچین پس از مدت کوتاهی صاحب دوقلو شدند.

١٠ . درد معده:
مصرف عسل و پودر دارچین علاوه بر درمان درد و نفخ معده،زخم معده را نیز درمان می کند.

١١ . تقویت سیستم ایمنی:
استفاده روزانه از عسل و پودر دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن را از حمله باکتری و ویروس محافظت می کند.دانشمندان دریافتند که عسل دارای مقدار زیادی ویتامین و آهن است.مصرف مداوم عسل گلبول های سفید خون را تقویت می کند تا بتواند با باکتری ها و بیماری های ویروسی مقابله کند.

١٢ . برطرف کردن سوء هاضمه:
قبل از هر وعده غذا،پودر دارچین را روی ٢ قاشق غذاخوری عسل بریزید و میل کنید تا از ترشح اضافی اسید معده رهایی پیدا کنید زیرا این مخلوط غذاهای سنگین را به راحتی هضم میکند.

١٣ . جلوگیری از آنفلوآنزا:
دانشمندی در اسپانیا ثابت کرده که مخلوط عسل و دارچین دارای مواد مفید طبیعی است که از میکروب های آنفلوآنزا و سرماخوردگی جلوگیری به عمل می آورد .

١٤ . افزایش طول عمر:
مصرف دائم و مرتب عسل و پودر دارچین مانع پیری زودرس می شود.مخلوطی از ٤ قاشق چای خوری عسل،یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ٣ فنجان آب گرم را با هم بجوشانید.سپس مخلوط به دست آمده را ٣ الی ٤ بار در روز به مقدار یک چهارم فنجان میل کنید.این مخلوط علاوه بر طراوت بخشیدن و نرم نگه داشتن پوست از پیری زودرس نیز جلوگیری می کند.

١٥ .برطرف کردن جوش صورت:
قبل از خواب مخلوط ٣ قاشق غذاخوری عسل و ١ قاشق چای خوری دارچین را روی جوش ها قرار دهید و روز بعد با آب ولرم بشویید.تکرار روزانه این کار به مدت ٢ هفته،جوش ها را از بین می برد.

١٦ . درمان عفونت های پوستی:
قرار دادن مخلوطی به مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین روی قسمت های مختلف پوست، عفونت های پوستی و اگزما را نیز درمان می کند.

١٧ . درمان سرطان:
تحقیقات جدید انجام گرفته در ژاپن و استرالیا نشان داده،سرطان های پیشرفته معده و استخوان به طور موفقیت آمیزی درمان شده است.بیماران مبتلا به این سرطان ها ٣ بار در روز و به مدت ٣ ماه یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری دارچین را مخلوط و مصرف می کنند.

١٨ . از بین بردن خستگی مفرط:
مصرف نصف قاشق غذاخوری عسل و مقداری پودر دارچین در یک لیوان آب اول صبح و بعد از ظهر که بدن با افت نشاط روبه رو است طی یک هفته نیروی حیاتی بدن را افزایش می دهد.

١٩ . از بین بردن بوی بد دهان:
شما می توانید پس از بیدار شدن از خواب با محلولی از یک قاشق چای خوری عسل،مقداری پودر دارچین و آب گرم غرغره کنید تا در طول روز مشکل بوی بد دهان را نداشته باشید.

٢٠ . مشکل شنوایی:
مصرف روزانه مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین در صبح و شب مشکل شنوایی را برطرف می کند.
شایان ذکر است،عسل مورد مصرف باید خام و پاستوریزه نشده باشد.زیرا که آنزیم های لازم به هنگام عمل پاستوریزه به علت حرارت دیدن از بین می رود.
 
Last edited:

djaliten

Registered User
تاریخ عضویت
15 می 2012
نوشته‌ها
548
لایک‌ها
823
محل سکونت
خونه
عرق نعنا در بهبود
131611.jpg
عارضه دل درد موثر است

دكتر پرویز سیاری درباره دل درد در كودكان توضیح داد: دل درد در كودكان به دو دسته حاد و مزمن تقسیم می‌شود. دل درد حاد به صورت ناگهانی آغاز می‌شود و اگر كودك خواب باشد وی را از خواب بیدار می‌كند. دل درد حاد معمولا تا 2 هفته یا كمتر به طول می‌انجامد.
سیاری با بیان اینكه دل دردها یا نیاز به مداخله طبی دارویی و یا نیاز به جراحی دارند، اظهار كرد: دل دردهای محتاج به جراحی، معمولا سیر پیش رونده دارند.

به این معنا كه درد از لحظه آغاز به مرور افزایش می یابد. همچنین ممكن است دل درد با استفراغ یا استفراغ خونی، اتصاع شكم، عدم دفع گاز و مدفوع همراه باشد و بیمار با لمس شكم احساس درد كند.این متخصص كودكان، با اشاره به این كه منشا بروز این دل دردها می‌تواند انسداد روده، فتق، آپاندیسیت، پیچش روده یا پیچش بیضه باشد، عنوان كرد: این موارد طی معاینات و مشاوره جراحی مشخص می‌شوند.

سیاری در ادامه با بیان اینكه شایع‌ترین دل دردهایی كه با اسهال و استفراغ همراه هستند و منشاء ویروسی دارند، از گروه دوم (دل دردهای مزمن) بوده و احتیاجی به جراحی ندارند، گفت: ممكن است بیمارعلائم تنفسی ویروسی نظیر سرفه، آبریزش و تب داشته باشد.وی اضافه كرد:‌ دل درد مزمن، دل دردی است كه بیش از 2 ماه به طول انجامیده است. این درد دل می‌تواند با علت و یا بی‌علت بروز یافته باشد.سیاری با بیان اینكه دل درد معمولا با بروز اختلال در یك عضو شكم همراه است، گفت: هنوزعاملی برای دل درد بدون منشا، شناخته نشده است.
این متخصص كودكان ادامه داد: این دل دردها به 4 نوع تقسیم می‌شوند. برخی از این دل دردها در ناحیه بالای ناف ایجاد می‌شود و معمولا صبح‌ها اتفاق می‌افتد و ممكن است با غذا خوردن، عود كند. این عارضه مربوط به معده است. گروه دوم دل دردها در پایین ناف احساس می‌شود و همراه با دفع بدتر می‌شود. این افراد گاهی یبوست و گاهی اسهال دارند و در برخی موارد نیز مبتلا به نفخ می‌شوند.

این‌ها روده تحریك پذیر دارند.وی افزود: گروه سوم دل دردها با سردرد همراه هستند كه به آنها دل دردهای میگرنی نیز می گویند و ممكن است یك بار در ماه اتفاق بیفتد و هر مرتبه چندین ساعت هم طول بكشد. گروه چهارم دل دردها تیز در اطراف ناف، ایجاد می‌شود. این دل دردها علائم خطر را ندارند و به جایی تیر نمی‌كشند و معمولا در معاینه هم علامتی به نفع بیماری مشاهده نمی‌شود. به این دل دردها، ‌دل دردهای فانكشنال با علت نامشخص می‌گویند.

سیاری درباره كودكانی كه دچار دل درد خفیف می‌شوند، گفت: این كودكان معمولا استرس دارند و علائم آن به دنبال اضطراب و بویژه در ایام امتحانات یا درگیری با خانواده و یا به دنبال یك عفونت ویروسی ظاهر می‌شود. آموزش به خانواده‌ها در این خصوص ضروری است. این كه خانواده‌ها آرامش خود را حفظ كنند و بدانند كه این عارضه به مروربرطرف می‌شود و كودكشان به هیچ وجه تمارض نمی‌كند، بسیار حائز اهمیت است.سیاری همچنین با بیان اینكه برخی داروها نیز در بهبود عارضه دل درد نقش دارند،عنوان كرد: برخی داروهای گیاهی چون عرق نعنا نیز می‌تواند در این خصوص موثر واقع شود.
 
Last edited:

djaliten

Registered User
تاریخ عضویت
15 می 2012
نوشته‌ها
548
لایک‌ها
823
محل سکونت
خونه
ن
129739.jpg
مک، یکی از منابع اصلی سدیم. تخمین زده می شود که هر فرد، روزانه نزدیک به ۳۵۰۰ میلی گرم سدیم مصرف می کند. البته گفته می شود اگر شما در معرض بیماری های قبلی و فشار خون هستید، بهتر است این میزان را به ۱۵۰۰ تا ۲۳۰۰ میلی گرم در روز کاهش دهید. اما برای این کار، قدم نخست، افزایش آگاهی ها و فراموش کردن برخی تصورات غلط در خصوص نمک است.
پس برای دانستن بیشتر در خصوص نمک و سلامتی خود، این مطلب را از دست ندهید.بدن به نمک کمتری نسبت به آنچه تصور می کنید نیازمند است
هر چند که مصرف نمک کافی برای دریافت سدیم در بدن، ساده به نظر می رسد، اما این یعنی چه میزان نمک؟ دکتر آلیسون مَسی، متخصص تغذیه در مرکز پزشکی ‘مرسی’ در بالتیمور می گوید: یک قاشق چایخوری نمک حاوص ۲۳۰۰ میلی گرم سدیم است.

با توجه به این نکته، به توصیه دکتر آلیسون، افراد بالای ۵۱ سال که به دیابت، فشار خون یا بیماری های کلیوی مزمن دچارند، بهتر است به منظور کم کردن خطرات ناشی از مصرف نمک اضافه، میزان مصرف روزانه خود را به نصف قاشق چایخوری و حتی کمتر از آن، کاهش دهند.
نمک همه جا در کمین است
میزان سدیم مصرفی در طول روز، بیش از چیزی است که تصور می کنید. دکتر آلیسون در این باره می گوید: با بررسی مواد غذایی مصرفی بیماران مختلف، متوجه وجود منابع آشکار سدیم در آنها شدیم. مواد غذایی منجمد، غذاهای میان وعده، گوشت، سوپ کنسرو شده و پنیر، تنها برخی از این غذاها هستند که در خود سدیم اضافه دارند.

برای مثال در نصف فنجان سس ماکارونی، نزدیک به ۹۰۰ میلی گرم سدیم وجود دارد. همچنین برخی چاشنی ها مانند سس گوجه فرنگی، حاوی ۱۹۰ میلی گرم سدیم در هر قاشق غذاخوری هستند. پس اگر در طول روز چنین موادی را به میزان زیاد مصرف می کنید، بهتر است حداقل در مصرف نمک خالص، وسواس بیشتری به خرج دهید.
نمک یکی از عوامل اصلی مشکلات قلبی است
اغلب مردم از تاثیر سدیم بر افزایش میزان فشار خون، آگاهند. اما یک **** غذایی با میزان زیاد نمک در غذاها، می تواند منجر به تشدید مشکل و خطرات بعدی شود. به گفته دکتر رانیا باتاینه، کارشناس تغذیه، یک **** پُر از سدیم، می تواند منجر به از دست دادن بیشتر آب توسط کلیه ها شود و این مساله افزایش پمپاژ خون را توسط قلب منجر شده و بدین ترتیب فشاری که به قلب می آید لحظه به لحظه بیشتر می شود. چنانچه خود شما یا برخی از افراد خانوادتان سابقه مشکلات قلبی داشته اند، بهتر است در مصرف نمک محتاط تر عمل کنید.
نمک می تواند به سیستم عصبی آسیب برساند
مقدار کافی سدیم برای سلامت سیستم عصبی ضروری است. دکتر رانیا نقش سدیم را در عملکرد صحیح سیستم عصبی حیاتی می داند. ارسال اطلاعات از مغز به سایر اندام ها وابسته به سدیم است و میزان متعادل سدیم و پتاسیم در بدن، ضروری است. اما سدیم اضافی می تواند منجر به اختلال در عملکرد سیستم عصبی شود. وجود سدیم بیش از حد در بدن، می تواند برای سیستم اعصاب، خطرات جدی به همراه داشته باشد.

نتایج مطالعات انجام شده بر روی دوازده هزار فرد بزرگسال نشان داده است که میزان متعادل سدیم و پتاسیم در بدن می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش دهد. و کاهش مصرف برخی مواد غنی از سدیم، کاهش میزان نمک مصرفی و همچنین مصرف سبزیجات تازه می تواند میزان سدیم را در بدن به حد تعادل برساند.
نمک دریایی، جایگزینی سالم نیست
شاید اکثریت افراد تصور کنند که نمک دریایی ‘بخاطر سدیم کمتر’ برای سلامتی مفیدتر است. اما به گفته دکتر بایتانه، واقعیت این است که ترکیب شیمیایی نمک طعام و نمک دریایی یکسان است. هر دو نمک حاوی مقدار مشخصی سدیم هستند و در هر قاشق چایخوری از هر کدام، مقدار مساوی از سدیم (۲۳۰۰ میلی گرم) یافت می شود.

اما تفاوت اصلی در نحوه تولید این دو نوع نمک است. دکتر بایتانه توضیح می دهد که نمک دریایی از آب های شور دریا استخراج می شود. آب را تبخیر کرده و نمک را برداشت می کنند. این درحالی است که نمک طعام اغلب از استخراج و تصفیه منابع زیرزمینی نمک به دست می آید.
خود را به غذاهای کم نمک عادت دهید
اضافه کردن طعم دهنده های طبیعی که جایگزین های خوبی برای نمک هستند، راهی آسان برای کاهش مصرف نمک است. دکتر پاملا شنفلد، متخصص تغذیه می گوید بسیاری از گیاهان سالم مانند رُزماری، آویشن، فلفل سیاه و پونه کوهی دارای میزان فوق العاده ای آنتی اکسیدان و البته خواص مفید بسیار هستند که جایگزین هایی مناسب برای نمک به حساب می آیند.
به هنگام خرید نمک جانب احتیاط را رعایت کنید
دکتر هلی هرینگتون متخصص تغذیه از شیکاگو، در خصوص خرید و مصرف نمک هایی که تحت عنوان نمک سالم و دارای آنتی اکسیدان و ویتامین های اضافی، در مراکز فروش عرضه می شوند هشدار داده و توصیه می کند به جای مصرف نمک هایی که دارای این عناوین تبلیغاتی هستند، بهتر است با تغییر عادات غذایی و استفاده از چاشنی های جایگزین نمک، به طعم بهتر غذاها و البته سلامتی خود کمک کنید.
 
Last edited:

djaliten

Registered User
تاریخ عضویت
15 می 2012
نوشته‌ها
548
لایک‌ها
823
محل سکونت
خونه
130500.jpg
لذت نوشیدن چای وقتی بیشتر می‌شود که بدانید این نوشیدنی سالم و پرطرفدار، خواص درمانی بسیاری دارد و از ابتلا به بیماری‌های گوناگون پیشگیری می‌کند (البته با این قید که نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد بلکه نوشیدن فقط یک تا 2 فنجان آن کافی است)...
اگر باورتان نمی‌شود بهتر است ادامه همین مطلب را که درباره مهم‌ترین خواص این نوشیدنی است، مطالعه کنید.

چای و دندان
نتایج بررسی‌های اخیر پژوهشگران دانشگاه شیكاگو نشان داده، پلی‌فنول موجود در چای سیاه با غیر‌فعال‌كردن آنزیم‌ باكتری‌های دهانی، از فعالیت آنها جلوگیری می‌كند، در نتیجه پلاك‌های دندانی غیر‌فعال و از پوسیدگی دندان‌ها پیشگیری می‌شود.

البته در این بررسی، چای سیاه به‌صورت دهانشویه استفاده شده است اما نوشیدن چای هم به از میان بردن پلاك‌ها كمك می‌كند. چای به دلیل داشتن مقادیر قابل‌ملاحظه‌ای تانن و فلوراید، از فساد، پوسیدگی و ایجاد حفره در دندان‌ها جلوگیری می‌کند. بررسی‌های دانشمندان دانشگاه هوکایدو ژاپن و انجمن سلطنتی چای بریتانیا در سال 2009 نیز نشان داده است كودكانی که چای می‌نوشند كمتر از همسالانشان که چای نمی‌نوشند به پوسیدگی و كرم‌‌خوردگی دندان دچار می‌شوند. البته بهتر است چای نوشیده شده کمرنگ باشد و همراه آن از خوراکی‌هایی که مملو از قندهای ساده هستند، استفاده نشود.


چای و سرطان
بررسی‌های دانشمندان دانشگاه توکیو نشان داده، چای 30 نوع آنتی‌اکسیدان دارد. محققان معتقدند افرادی که در روز یک فنجان چای می‌نوشند در مقایسه با افرادی که چای نمی‌نوشند، 15 درصد کمتر به سرطان کلیه مبتلا می‌شوند. فلاونوییدها گروهی از پلی‌‌فنول‌ها هستند که به‌طور طبیعی در چای وجود دارند.

به نظر می‌رسد سطح بالای این پلی‌فنول‌ها در بدن می‌تواند علاوه بر ویروس‌ها با سرطان‌های لوزالمعده، کولون، مثانه، پروستات و پستان نیز مقابله کند. دانشمندان موسسه ملی ژنتیك ژاپن پس از بررسی‌های گوناگون پی بردند، موثرترین گیاه ضدجهش سلولی، چای سبز است. پس در میان چای‌ها، چای سبز را در برنامه غذایی هفتگی خود و خانواده‌تان قرار دهید.


چای و چشم
پروفسور چی پوئی و همکارانش در دانشگاه شانگهای چین پس از ماه‌ها بررسی روی چای، پی بردند این نوشیدنی حاوی ویتامین‌های C، E، آنتی‌اکسیدان‌های لوتئین و زیگزانتین است که همگی آنها تاثیر زیادی در سلامت چشم و پیشگیری از ابتلا به آب سیاه دارند. بنابراین به کسانی كه سابقه بیماری‌های چشمی دارند، توصیه می‌شود که این نوشیدنی را در طول روز بنوشند تا از خواص ارزشمند آن برخوردار شوند.
چای و پوست
چینی‌ها بیش از 5 هزار سال است که از خواص درمانی چای برای درمان بیماری‌های پوستی استفاده می‌کنند. امروزه در تولید بسیاری از کرم‌های ضدآفتاب، مرطوب‌کننده و شامپوها از عصاره چای استفاده می‌شود. دانشمندان کالج سلطنتی لندن با همکاری پروفسور ادوارد مک کارتی، استاد دانشگاه‌ هاروارد، پس از سال‌ها بررسی دریافتند پلی‌فنول‏ها و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای، باعث نرم‌شدن پوست بدن می‌شوند و آن را در برابر رادیكال‌های آزاد- عامل ایجاد سرطان - محافظت می‏كنند.

نورخورشید - به خصوص اشعه‏ فرابنفش - اثر نامطلوبی روی پوست می‌گذارد. در واقع، نور شدید خورشید باعث ایجاد التهاب و حساسیت، نقص ایمنی و سرطانی‌شدن سلول‌های پوست می‏شود و پلی‌فنول‌های موجود در چای از سرطانی‌شدن این سلول‌ها پیشگیری می‌کند. البته تعدادی از بیماری‌های پوستی و ارگان‌های دیگر، وابسته به هورمون‌های مردانه هستند که از جمله این بیماری‌ها می‏توان به جوش غرور جوانی «آكنه»، طاسی‌سر مردان «آلوپسی‏آندروژنتیك» و سرطان پروستات اشاره كرد.

تستوسترون توسط آنزیمی به نام- 5 آلفا - ردوكتاز به فرم فعال خود یعنی 5آلفا - دی‌هیدروتستوسترون تبدیل می‌شود که تاثیر مخربی بر پوست می‌گذارد و ماده‌ای به نام كاتكین موجود در چای این آنزیم را مهار می‌كند و باعث بهبود جوش‏های صورت و طاسی مردانه می‌شود. در ضمن، هیستامین ماده‏ای است كه باعث ایجاد ضایعات پوستی و التهابی می‌شود و پلی‌فنول موجود در چای با مهار هیستامین، در بهبود این ضایعات تاثیر زیادی دارد.
 

djaliten

Registered User
تاریخ عضویت
15 می 2012
نوشته‌ها
548
لایک‌ها
823
محل سکونت
خونه
129700.jpg
به خاطر چشمتان انگور بخورید!
. پژوهشگران دانشگاه نیویورک می‌گویند: «بیماری‌های شبکیه چشم از شایع‌ترین بیماری‌ها در جهان و علت اصلی از دست دادن بینایی در سالخوردگان است.»

آنها خاطرنشان می‌کنند: «اگر افراد در اوایل زندگی خود به میزان معقول انگور مصرف کنند؛ به آنها در پیشگیری از ابتلا به مشکلات بینایی و بیماری‌های شبکیه چشم در سنین بالا کمک خواهد کرد.»
 

djaliten

Registered User
تاریخ عضویت
15 می 2012
نوشته‌ها
548
لایک‌ها
823
محل سکونت
خونه
131610.jpg
این گیاه برگ‌ پهن و سبز رنگ روند کند شدن عملکرد مغز را به تاخیر می‌اندازد. همچنین این سبزی به دلیل دارا بودن منبع غنی از ویتامین آ، برای حفظ سلامت چشم فوق‌العاده مفید است.
اسفناج درعین حال یك منبع غنی از فلاوونوئید است. فلاوونوئید نوعی آنتی اکسیدان است که خطر بروز چندین نوع سرطان از جمله ریه، روده بزرگ، تخمدان و التهاب را کاهش می‌دهد.به گفته متخصصان تغذیه، مصرف یک وعده اسفناج می‌تواند تا 40 درصد نیاز روزانه آهن بدن را تامین کند.

به علاوه کاروتینوئید موجود در آن، خطر بروز سرطان پروستات را کاهش می دهد.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ اسفناج همچنین حاوی ویتامین كا است كه برای پیشگیری از بروز پوکی استخوان ضروری است. میزان بالای پتاسیم و میزان پایین سدیم موجود در این سبزی برای حفظ تعادل فشارخون لازم است چرا كه پتاسیم کاهش دهنده و سدیم افزایش دهنده فشارخون است.

در این مقاله همچنین آمده است كه اسفناج نقش مهمی در تقویت و بازسازی پوست و پیشگیری از بروز چین و چروک‌های پوستی دارد. رنگدانه‌های موجود در اسفناج از پوست در برابر اشعه ماورای بنفش محافظت می‌کند.علاوه بر موارد فوق اسفناج یك منبع غنی از ویتامین ب 3 است و بنابراین داروی مهمی برای برطرف كردن بیماری پلاگر محسوب می‌شود.

پلاگر یک نوع بیماری است که به علت کمبود ویتامین ب 3 در بدن به وجود می آید و مهمترین علائم آن شامل ضعف بدن، تشنج، اختلال در دستگاه هاضمه و بوجود آمدن لکه های قرمز روی بدن هستند.اسفناج به طول كلی حاوی مقادیر قابل توجهی آهن، کلسیم، سدیم، پتاسیم، ید، مس، منیزیم، لسیتین، کلروفیل، کاروتن، اسید اگزالیک و اسید ارسنیک است و به علت دارا بودن منیزیم، جلوی پیشرفت سرطان را می‌گیرد.
 

djaliten

Registered User
تاریخ عضویت
15 می 2012
نوشته‌ها
548
لایک‌ها
823
محل سکونت
خونه
28107.jpg
از آلوئه ورا در كرمهای مرطوب كنننده پوست و كرمهای التیام دهنده پوستی و بسیاری از كرمهای موضعی استفاده می‌شود.

از آلوئه ورا در كرمهای مرطوب كنننده پوست و كرمهای التیام دهنده پوستی و بسیاری از كرمهای موضعی استفاده می‌شود.
آلوئه ورا بعلت داشتن خواص ضد میكروبی در درمان بسیاری از زخمها و جراحتها و سوختگیها- اگزما – تاول– گزیدگی زنبور و نیش حشرات- بریدگی – كوفتگی – آفتاب سوختگی و آكنه موثر است. بنابراین استفاده از این گیاه نه تنها در كرمهای موضعی بلكه در كنترل بسیاری از بیماریها و اختلالات پوستی سودمند می‌باشد.
مزایایی كه سبب می‌شود آلوئه ورا برای مصارف پوستی استفاده گردد عبارتند از:
1- در درمان تركهای پوستی و خشكی پوست موثر می‌باشد ، بخصوص اگزمای دور چشم یا پوستهای بسیار حساس.
2- روغن یا كرم آلوئه ورا برای پوستهای خشك مناسب بوده و سبب نرم شدن و براق شدن پوست می‌گردد.
3- با رساندن اكسیژن بیشتر به سلولهای پوست، سبب ترمیم بافت پوست می‌گردد.
4- پوستهایی كه در اثر آفتاب ، سوختگی پیدا كردند را نرم می‌كند.
5- سلولهای پوستی مرده را از بین می‌برد و سلولهای جوان جایگزین شده بنابراین پوست را تازه و درخشان می‌سازد.
6- مانع از پیری پوست و چروك آن می‌گردد.
7- شدت رنگدانه های پوستی راكاهش داده بنابراین سبب كم رنگ شدن لكه های پوستی می‌شود و می‌تواند لكه‌های سر سیاه را نیز از بین ببرد.
8- آلوئه ورا سبب افزایش قدرت جذب رطوبت پوست گردیده و پوست را انعطاف پذیر ساخته بنابراین بهترین مرطوب كننده برای پوست می‌باشد.
9- در پیشگیری از بیماریهای پوستی موثر می‌باشد.
10- بعلت داشتن كلاژن و ویتامین Eالاستیسیته و نرمی‌پوست را افزایش داده و سبب باقی ماندن رطوبت در پوست می‌گردد.
11- pH آن نزدیك به pHپوست است.
12- از آلوئه ورا بعلت داشتن خواص ضد سو ختگی می‌توان در كرمهای ضد آفتاب استفاده كرد.
13- در درمان ترك بین انگشتان پا كه یك بیماری قارچی است موثر است (بر گرفته از یك مقاله در مجله انگلیسیBritish Journal of General Practice ).
14- لوسیون آلوئه ورا بعنوان پاك كننده برای پوست كاربرد دارد.
15- تاثیر خنك كنندگی بر روی پوست دارد بنابراین در كلد كرمها ( cold cream )كاربرد دارد.
در واقع استفاده از آلو ئه ورا در محصولات آرایشی – بهداشتی بخصوص كرمهای ضد چروك – مرطوب كننده های پوستی- رژ لب ها- ماسكها ی صورت و كرمهای پاك كننده و كلد كرمها (cold cream) بسیار مناسب و مفید می‌باشد.

فواید آلوئه ورا برای مویكی از راههای كنترل و درمان كم پشتی موی سر استفاده از آلوئه ورا است. بسیاری از مردم از محصوالات گوناگونی كه حاوی آلوئه ورا می‌باشد برای ضخیم شدن مو و سلامت آن استفاده می‌كنند كه یكی از روشها استفاده از ژل آلوئه ورا می‌باشد.

آلوئه ورا حاوی آنزیمهایی است كه عامل محركی برای تولید و رشد موهای جدید هستند، مكانیسم عملكرد آن بگونه ای است كه سرعت جریان گردش خون را افزایش داده بنابراین پاپیلای پوستی (زائده بافتی ریشه موی سر) را فعال نموده و سبب افزایش تغذیه فولیكولهای مو می‌گردد. در واقع آلوئه ورا بعنوان یك ماده جادویی در جهت افزایش و رشد موها شناخته شده است. همچنین بعلت خواص ضد باكتری و قارچی كه دارد مانع از ایجاد شوره سر می‌گردد. این گیاه برای كنترل عفونتهای قارچی مثل بیماری كچلی (كرم حقله دار) نیز مفید است. مستندات و مداركی از كشورهای هند و امریكا پیدا شده است كه در آنجا از این گیاه برای تقویت موی سر استفاده می‌شده است. بنابراین آلوئه ورا برای رشد و تقویت مو – ایجاد نرمی‌– براقیت و كنترل ریزش مو و كنترل خشكی مو بسیار مناسب است. از آلوئه ورا می‌توان در شامپو ها و نرم كننده های موی سر استفاده كرد و تجربه نشان داده كه استفاده از اینگونه محصولات سبب تسریع جریان خون و در نتیجه كاهش استرس و هیجانات روحی می‌گردد. آلو ئه ورا دارای بویی مطبوع و آرامش بخش است و ژل این گیاه در بسیاری از صابونها، شامپو ها، نرم كننده های مو و انواع محصولات آرایشی - بهداشتی كاربرد دارد.
معمولا شامپو ها و نرم كننده های حاوی آلوئه ورا شامل مخلوطی از ویتامینهای مناسب مو، عصاره های گیاهی و روغنهای طبیعی می‌باشند و محصولات حاوی آلوئه ورا برای انواع مختلف موها نظیر خشك ،نازك ، چرب و معمولی مناسب است.

مضرات احتمالی آلوئه ورا
1- ژل آلوئه ورا برای استعمال خارجی، ماده بی خطری است اما در موارد نادری ممكن است سبب واكنشهای آلرژیك گردد.

2- ژل آلوئه ورا در درمان زخمهای عمیق موثر نیست و شیره آن می‌تواند سبب گرفتگی یا اسهال روده ای شدید گردد.
3- زنان شیرده یا باردار نباید از این ماده استفاده كنند زیرا ممكن است سبب انقباضهای رحمی‌گردیده و سقط جنین را تحریك كند .
4-این ماده ممكن است سبب تشدید اولسرها، بواسیر، التهاب دیورتیكول، كولیت یا سندرم روده تحریك پذیر (IBS) گردد.
5-مصرف طولانی مدت این ماده سبب وابستگی به آن می‌شود یا تعادل الكترولیتی را مختل می‌سازد . كودكان زیر 12 سال نبایستی از این گیاه مصرف كنند.
6-تداخلهای احتمالی: مصرف طولانی و مزمن شیره آلوئه می‌تواند سبب كمبود پتاسیم گردد.

پرورش آلوئه ورا در منزلبرای مصارف عمومی‌می‌توان گیاه آلوئه ورا را در منزل پرورش داد. كشت آن بسیار راحت است و فقط نیاز به زهكشی خوب، دمای معتدل و آب مناسب دارد. انواع آن در خاك شنی، كه آب را خوب جذب می‌كند و در نور كم كشت می‌شود.

البته اگر كه دمای محیط بیرون حدود Cº 4/ 4 یا Fº 40 باشد می‌توان آنرا به داخل منزل منتقل كرد. این گیاه می‌تواند در تمام مدت در مقابل نورخورشید هم قرار گیرد ولیكن بایستی تعداد دفات آبیاری آن را افزایش داد، البته زمانی می‌بایست به آن آب داد كه خاك آن رو به خشك شدن رود. در واقع این گیاه نیاز به آب كمی‌دارد به همین دلیل در مناطق گرمسیر نظیر مناطق جنوبی ایران به وفو ر یافت می‌شود.
 

djaliten

Registered User
تاریخ عضویت
15 می 2012
نوشته‌ها
548
لایک‌ها
823
محل سکونت
خونه
119578.jpg
زوفا گیاهی وحشی و چند ساله است که در قاره آسیا، اروپای مرکز و جنوبی، روسیه، مجارستان، بلغارستان، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و هند و نواحی مدیترانه کشت می شود. زوفا یکی از مهم ترین گیاهان دارویی به حساب می آید که در این مطلب از سایت «ehow» به آن پرداخته شده است.
* خاصیت ضدقارچی و باکتریایی دارد.
* دم کرده آن برای برطرف کردن بیماری های تنفسی مانند سرفه، سیاه سرفه، برونشیت و آسم استفاده می شود.
* خاصیت خلط آور دارد.
* ضد نفخ و قولنج است.
* ضماد تهیه شده با این گیاه، به طور موثر زخم، سوختگی و کبودی را برطرف می کند.
* ناراحتی های ادراری را به طور موثر درمان می کند.
* غرغره یا دم کرده آن گلودرد و ناراحتی های چشمی را برطرف می کند.
* مصرف دم کرده آن، روزی ۳ بار، کرم روده را از بین می برد.*تقویت کننده معده است.
* کمپرس این گیاه روی سینه، تعداد زیادی از ناراحتی های مربوط به ریه را از بین می برد.
* تنظیم کننده خون و افزایش دهنده گردش خون است، بنابراین پرفشاری خون را درمان می کند.
 

djaliten

Registered User
تاریخ عضویت
15 می 2012
نوشته‌ها
548
لایک‌ها
823
محل سکونت
خونه
· عمل هضم را آسان می كند.

· انرژی زاست.

· ذخیره انسولین را بهبود می بخشد و گلوكز خون را مورد مصرف قرار می دهد.

· فشار پانكراس و آنزیم ها را كاهش می دهد.

· به راحتی جذب می شود و افرادی كه مشكل هضم چربی یا مشكل كیسه صفرا دارند، می توانند نارگیل مصرف كنند.

· جذب كلسیم و منیزیم را برای رشد استخوان و دندان و محكم كردن آنها افزایش می دهد.

· به جذب مواد معدنی و ویتامین های محلول در چربی كمك می كند.

· از سایر چربیها كم كالری تر است.

· فعالیت تیروئید را تنظیم می كند.

· به سیستم ایمنی كمك می كند و بدن را در برابر باكتری های بیماری زا، ویروس ها، مخمرها، قارچها و انگلها ایمن می كند.

· برای سلامت قلب مفید است، كلسترول خون را افزایش نمی دهد و سبب چسبندگی پلاكتها نمی شود.

· روغن نارگیل رادیكال آزاد تولید نمی كند و در دمای پخت ثابت می ماند.

· از بدن در برابر آسیب رادیكالهای آزاد محافظت می كند.

· پوست را نرم و لطیف می كند.

· نیاز به اسیدهای چرب ضروری را كم می كند.

برخلاف چربیهای اشباع نشده، مدت مصرف طولانی دارد.
 

djaliten

Registered User
تاریخ عضویت
15 می 2012
نوشته‌ها
548
لایک‌ها
823
محل سکونت
خونه
800px-Kiwi_aka.jpg


با كیوی وزنتان را كاهش دهید:
كیوی رقیق كننده ی خون است و از چربی خون بالا،فشار خون،سرما خوردگی و ورم لوزوالمعده و روماتیسم پیشگیری می كند.منشا این میوه در چین است و اكثر ماه های سال در چین كیوی یافت می شود.كیوی شامل ویتامین های A،B،اسید فولیك،روی،فسفر، سدیم،پتاسیم،كلر،منیزیم،كلسیم و سولفات می باشد.این میوه با طعم ترش و شیرین ادرار را افزایش می دهد و سبب كاهش وزن می شود،به افرادی كه **** غذایی برای كاهش وزن دارند،توصیه می شود در برنامه ی غذایی خود كیوی را بگنجانند.گفته می شود به اندازه دانه های سیاهی كه در كیوی وجود دارد،خواص و فایده در آن نهفته است.
 

djaliten

Registered User
تاریخ عضویت
15 می 2012
نوشته‌ها
548
لایک‌ها
823
محل سکونت
خونه
فوای
apple-full.jpg
د سیب:
1. افرادیکه از نقرس و رماتیسم رنج می برند، باید به طور مرتب سیب بخورند چون به درمان بیماری آنها کمک می کند.
2. خوردن دو عدد سیب در روز سطح کلسترول خونتان را تا %10 کاهش می دهد.
3. نوشیدن آب سیب، سه بار در روز، از ایجاد ویروس د ر بدن جلوگیری می کند.
4. یکی دیگر از فواید سیب برای افرادی است که مشکل معده دارند. اگر دچار مشکلات گوارشی هستید، قبل از غذا حتماً سیب بخورید.
5. سیب رنده شده مخلوط با ماست برای از بین اسهال مفید است.
 

djaliten

Registered User
تاریخ عضویت
15 می 2012
نوشته‌ها
548
لایک‌ها
823
محل سکونت
خونه
164228752014135164157134225152131351924681.jpg
خربزه دارای ویتامینA است، از این رو در ترمیم و تجدید سلول‌های بدن نقش دارد. خربزه با داشتن خاصیت ادرارآور، در بیماری‌های سنگ كلیه و مثانه مفید است. همچنین خربزه سرشار از ویتامین‌هایA ،D وC و سلولز است. به علت دارا بودن خاصیت ملین، برای معالجه یبوست استفاده می‌شود. تخم خربزه برای سرفه حاد، درد سینه و حلق و تب‌های شدید مفید است.
خربزه باعث افزایش شیر در زنان شیرده می‌شود. همچنین مصرف این میوه برای اشخاص مبتلا‌ به سل ریوی و كم خونی مفید است. خربزه به هضم غذا كمك می‌كند و رودل را برطرف می‌نماید. خوردن هشت گرم دم كرده پوست خشك شده خربزه، سنگ مثانه را دفع می‌كند. البته مصرف زیاد آن هم باعث نفخ می‌شود. در نتیجه در ناحیه معده و روده ایجاد درد می‌كند. همچنین باید خربزه را بعد از غذا صرف كرد، زیرا در غیر این صورت تولید اسهال و ورم روده می‌كند. مصرف این میوه برای افرادی كه سینه درد و سرماخوردگی دارند مضر است.
 

djaliten

Registered User
تاریخ عضویت
15 می 2012
نوشته‌ها
548
لایک‌ها
823
محل سکونت
خونه
فواید انجیر


FigMixed.jpg
انجیر میوه ای مفید و خوشمزه است .انجیر معده را تقویت میكند و مصرف آن برای كودكان و افرادی كه بیمار بوده تازه خوب شده اند مفید است چون به آنها نیروی تازه برای كار كردن می دهد .آب انجیر برای ناراحتی ریه بسیار خوب است .البته ارزش غذایی انجیر خشك بیشتر از انجیر تازه است .
" فیكوس كاریكا " كه انجیر نامیده می شود. بومی شمال آسیاست. مدت بسیار طولانی است كه انجیر وجود دارد. سومری ها از انجیر استفاده می كرده اند. انجیر پخته در گذشته به عنوان شیرین كننده به جای شكر مصرف می شد. انجیر سرشار از پتاسیم، آهن، فیبر و كلسیم است. انجیر مصارف پزشكی دارد و مدٌر و ملٌین است. درخت انجیر 100 سال عمر می كند و 100 فوت ارتفاع دارد. اما درختان بومی 6 فوت ارتفاع دارند.

شكوفه انجیر داخل میوه می ماند و زنبورها را داخل خود می كشد تا گرده ها را پراكنده كنند. اما فقط میوه آن قابل خوردن است. انواع متفاوتی از انجیر وجود دارد. كه بر حسب رنگ از سیاه تا سفید دسته بندی می شوند و انواع سبز برای خشك كردن به كار می رود.

انواع انجیر:

آدریاتیك (Adriatic): رنگ آن سبز كمرنگ مایل به زرد و بخش داخلی آن، قرمز رنگ است. به شیرینی انواع دیگر نیست. طعم نوع خشك آن مطبوع است. البته به صورت تازه هم مصرف می شود.

قهوه ای (Brown turkey): این نوع انجیر قهوه ای با طعم شیرین، پر آب است و به هر دو صورت خشك و تازه مصرف می شود.

كالی میرنا (Calimyrna): این نوع انجیر، بزرگ و كم آب است و پوستش سبز و گوشتش سفید است. به شیرینی نوع Mission نیست. اكثراً به صورت خشكبار مصرف می شود. پوست ضخیمی دارد كه هنگام خوردن گرفته می شود.

 
بالا