»» بررسی مرسدس بنز E350 4MATIC کوپه
http://www.pedal.ir/بنز/e350-4matic-coupe-2014/
خودروهای کوپه نسل جدید کلاس E مرسدس، ویژگیهای مشترکی دارند: طراحی تهاجمی دو در، تایرهای چسبنده با کیفیت مناسب و یک نشان با پرستیژ. E350 کوپه ۲۰۱۴، همهی آن چیزی را که از یک خودروی شخصی لوکس انتظار دارید، در خود دارد: طراحی بدنه زیبا، یک کابین باکیفیت، سیستم صوتی مناسب، صندلیهای راحت و یک سیستم تعلیق هوشمند.
2014 Mercedes-Benz E350 4matic Coupe
موتور V6 در این خودرو با گنجایش ۳/۵ لیتر، ۲۴ سوپاپ و دو میلسوپاپ، بار دیگر ثابت میکند که موتورهای احتراق داخلی، هنوز قابلیت پیشرفت دارند. در این موتور انژکتور به صورت مستقیم کار میکند و زمان عملکرد سوپاپها متغیر است و میتواند به سقف دور موتور ۷۰۰۰ دور بر دقیقه برسد و برای هر لیتر گنجایش موتور، قدرتی به اندازه ۸۶/۲ اسببخار ایجاد کند. قدرت خروجی در نهایت به ۳۰۲ اسببخار در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۳۷۰/۱۳ نیوتنمتر در دور موتور ۳۵۰۰ دور بر دقیقه میرسد. البته این خروجی، نسبت به مدل E550 با موتور V8 ۴/۷ لیتری و همچنین E63 AMG با موتور ۵/۵ لیتری V8، اندک به نظر میرسد. همینطور فراموش نکنیم که مدل E400 با موتور ۳ لیتری V6 دو توربوشارژه خود میتواند قدرت ۳۲۸ اسببخار و گشتاور ۴۸۰ نیوتنمتر ایجاد کند.
2014 Mercedes-Benz E350 4matic Coupe
با اینحال، در کنار سیستم گیربکس ۷ دنده اتوماتیک مرسدس، موتور V6 میتواند به راحتی این کوپه را با وزنی نزدیک به ۲ تن، در مدت ۵/۵ ثانیه به سرعت ۹۶/۵۶ کیلومتر بر ساعت برساند و همینطور مرز یکچهارم مایل را در مدت ۱۴/۲ ثانیه و با سرعت نهایی ۱۶۰/۹۳ کیلومتر بر ساعت طی کند. البته همانطور که میدانید، شتاب E550 حدود یک ثانیه نسبت به این عدد، بهتر است و همینطور تیونینگ AMG زمان رسیدن به ۹۶/۵۶ کیلومتر را دو ثانیه کاهش خواهد داد. ولی در عینحال، این شتابهای بالا، هزینههای خود را خواهند داشت. استفاده از سیستم 4MATIC در E550 کوپه، هزینهای اضافی برابر ۴۰۰۰ دلار خواهد داشت و این مبلغ در E63، ۳۵ هزار دلار است.
2014 Mercedes-Benz E350 4matic Coupe Interior
عملکرد مناسب و آرام موتور V6 در کنار سیستم گیربکس ۷ دنده اتوماتیک، سواری راحت و لذتبخشی را به ارمغان میآورد. ولی با اینحال، رانندگانی که به عملکرد سریع پدال شیفترها در مدلهای فولکسواگن و پورشه با گیربکسهای دو کلاچه عادت کردهاند، با واکنش پدال شیفترها در تغییر سرعت مرسدسبنز، احساس راحتی نخواهند کرد. البته حضور پدال شیفترها باعث میشود که راننده خیال نکند که با یک سیستم متغیر پیوسته CVT سر و کار دارد. سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، EPA برای این کوپه سنگین، مصرف سوخت ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در جاده را تخمین زده است. در تست این خودرو، مصرف سوخت ۱۰/۷ لیتر مشاهده شده است.
دینامیک E350 کوپه نیز به خوبی نیرومحرکه است. سیستم تعلیق مرسدس، کنترل بسیار مناسبی را در رانندگی ایجاد میکند و خودرو به راحتی از تمام ناهمواریها گذر میکند؛ بدون آنکه ادعای GT بودن داشته باشد. راحتی یک کابین آلمانی در این خودرو مثال زدنی است. عملکرد E350 با توجه به تایرهای تابستانی فوقالعاده است. تایرهای ۱۸ اینچی کانتیننتال کانتیاسپورتکانتکتس در این خودرو با سیستم دیفرانسیل تمامچرخ 4MATIC مرسدس همراه شدهاند و شرایط مناسبی را رقم زدهاند. پردازنده سیستم فرمان الکتریکی E350 شرایط رانندگی را بررسی میکند و بسته به شرایط، نیروی بیشتری را اعمال میکند. واکنش فرمان، سریع و دقیق است. همچنین، طراحی چرم و چوب چرخ فرمان، بسیار جالب است و اطمینان مناسبی را برای راننده ایجاد میکند.