• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
مینی کوپر !
از زیر مجموعه های بی ام دابلیو هستش !
BMW ! چشمات گرد نشه :D
http://www.bama.ir/car/details-3-708395/2013-mini-cooper-s-for-sale
Whaaat The Faaaz?!

کوجا مینی با این همه ریشه و اصالت زیر مجموع بی ام دابل ! ! اینکه 3ساله سهامش رو خریدن که نشد زیر مجموع بی ام دابل ! ! ! ! فقطم اینکارو کردن که تو کشور خودشون بیتل اینقدر تکراری ب نظر نیاد :eek: وگرنه تو همین بریتانیا مثل روز اولش داره تولید میشه . . . . . .

زیرمجموع به خودروهایی میگن که عین همون ماشین تو یه کشور با یه اسم دیگه و..دیگه ب تولید میرسه مثل بیوک و تاندربیرد و . . . .. .

یونی ها ماشین 24 هزار دلاری رو میدن 430 تومن :D بیتل 21 هزار دلاری اونوقت 320 تومن :eek: ایرانی میتواند . . ..
 

mondert

Registered User
تاریخ عضویت
28 مارس 2011
نوشته‌ها
833
لایک‌ها
1,425
Whaaat The Faaaz?!

کوجا مینی با این همه ریشه و اصالت زیر مجموع بی ام دابل ! ! اینکه 3ساله سهامش رو خریدن که نشد زیر مجموع بی ام دابل ! ! ! ! فقطم اینکارو کردن که تو کشور خودشون بیتل اینقدر تکراری ب نظر نیاد :eek: وگرنه تو همین بریتانیا مثل روز اولش داره تولید میشه . . . . . .

زیرمجموع به خودروهایی میگن که عین همون ماشین تو یه کشور با یه اسم دیگه و..دیگه ب تولید میرسه مثل بیوک و تاندربیرد و . . . .. .

یونی ها ماشین 24 هزار دلاری رو میدن 430 تومن :D بیتل 21 هزار دلاری اونوقت 320 تومن :eek: ایرانی میتواند . . ..
مینی دقیقا زیرمجموعه بی ام و هست.
از سال 1994 هم میشه 20 سال نه 3 سال و نقش مهندسین و طراحان بی ام و در پلتفرم و طراحیش مشهوده
اما در مورد اصالت مینی از سال 1959 تولید میشه ولی بی ام و از 1916
 

nimaspp

Registered User
تاریخ عضویت
6 فوریه 2013
نوشته‌ها
713
لایک‌ها
737
چطوریه که 24هزارتا میشه 430 ملیون؟!!!! o_Oo_O میشه 70میلیون. با گمرک 200درصدم اگه حساب کنیم پر پر میشه 140م. ظاهرا خیلی خر تو خره ها....
گفتم چون کوچولو و جم و جوره (حتما ارزونه) یدونه واسه دخترم بخرم! اوضاع ماشین تو ایران واقعا فاجعست.
 

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
مینی دقیقا زیرمجموعه بی ام و هست.
از سال 1994 هم میشه 20 سال نه 3 سال و نقش مهندسین و طراحان بی ام و در پلتفرم و طراحیش مشهوده
اما در مورد اصالت مینی از سال 1959 تولید میشه ولی بی ام و از 1916
نه دادا اشتباه میکنی شوما .

اولا از سال 94 سهام دارش شدن نه طراح ارشد و........ االان چیش مشهوده مثلا؟.....فقط هم ب این خاطر سهام خریدن که بی ام دبلیو تو کلاس سیتی کارز خودرو نداره مثل اکثر آلمانی ها تو بسیاری از کلاس ها حضور ندارن . سهام خریدن که اسمش زیر مجموع بودن نیست که! اینطوری باشه رنجروررز زیر مجموع تاتاموتورز هنده !

مینی خودش کلی زیر مجموع داشته و داره قبل اینکه بی ام دبلیو ایی بخواد بیاد مالکش بشه

دراصل لیلاند هست

اصالت تو کلاس خودرو نه خودروسازی ! مینی قبل اینکه خودروساز بشه بره Delco ـه آمریکا قطعه میساخته ! احتمالا خودروساز شدنشونم از صدقه سری آمریکایی ها بوده
چطوریه که 24هزارتا میشه 430 ملیون؟!!!! o_Oo_O ظاهرا خیلی خر تو خره ها....
گفتم چون کوچولو و جم و جوره (حتما ارزونه) یدونه واسه دخترم بخرم! اوضاع ماشین تو ایران واقعا فاجعست.

همونطور که 140% تعرفه داره + بازارگرمی ایران و.............

از این 430تومن 400تومنش مستقیم داره میره تو جیب دولت . . .

تازه کوپر نمونه های کانورتیبلش 24هزار دلارـــه! وگرنه از 19 هزار دلار شروع میشه قیمت هاش که احتمال 100 % اینایی که تو ایران ـه نمونه ی هاچبک 19هزار تایی هاست
 

nimaspp

Registered User
تاریخ عضویت
6 فوریه 2013
نوشته‌ها
713
لایک‌ها
737
نه دادا اشتباه میکنی شوما .

اولا از سال 94 سهام دارش شدن نه طراح ارشد و........ االان چیش مشهوده مثلا؟.....فقط هم ب این خاطر سهام خریدن که بی ام دبلیو تو کلاس سیتی کارز خودرو نداره مثل اکثر آلمانی ها تو بسیاری از کلاس ها حضور ندارن . سهام خریدن که اسمش زیر مجموع بودن نیست که! اینطوری باشه رنجروررز زیر مجموع تاتاموتورز هنده !

مینی خودش کلی زیر مجموع داشته و داره قبل اینکه بی ام دبلیو ایی بخواد بیاد مالکش بشه

دراصل لیلاند هست

اصالت تو کلاس خودرو نه خودروسازی ! مینی قبل اینکه خودروساز بشه بره Delco ـه آمریکا قطعه میساخته ! احتمالا خودروساز شدنشونم از صدقه سری آمریکایی ها بوده


همونطور که 140% تعرفه داره + بازارگرمی ایران و.............

از این 430تومن 400تومنش مستقیم داره میره تو جیب دولت . . .
بابا دمت گرم اطلاعات! :D:eek:
 

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
تازه کوپر نمونه های کانورتیبلش 24هزار دلارـــه! وگرنه از 19 هزار دلار شروع میشه قیمت هاش که احتمال 100 % اینایی که تو ایران ـه نمونه ی هاچبک 19هزار تایی هاست
 

nimaspp

Registered User
تاریخ عضویت
6 فوریه 2013
نوشته‌ها
713
لایک‌ها
737
حالا شما دوستان که انقدر اطلاعات دارید و حرفه ای هستید. یه سوال:
من حدود یک سال فوقش دو سال ایرانم. بنظر شما بهتره ماشین رو پلاک بخرم یا گذر موقت ماهانه یه چیزی بدم؟ کدومش به صرفه تره؟
مثلا یدونه نیسان جی تی آر + همین کوپر رو بخوام بخرم بقول دوستمون 90درصدش میره تو جیب آدمای بی ربط! بهتر نیست گذر موقت بیارم؟ میصرفه؟
 

radical2boy

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2013
نوشته‌ها
213
لایک‌ها
125
بابا دمت گرم اطلاعات! :D:eek:
شادمغز اطلاعاتش غلطه بهش اعتماد نکنید.
هشدار من رو جدی بگیرید
این راست و دروغ رو با هم قاطی می کنه تحویل مخاطب میده
هنوز مفهوم زیرمجموعه خوروسازی رو نمی دونه میاد واسه ما اظهار نظر می کنه
تمام پست هاش در جهت بالابردن خودروسازی امریکا و تخریب چهره خودروسازهای سایر کشورهاست.
 

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic

از لحاظ خودرو و رانندگی میتونی بخوریش؟

ب اندازه کافی تو تاپیک های قبلی روت پی پی کردم بچه خونگی . . . .. . عقده ای شدی خو چیکارت میشه کرد . . .



حالا شما دوستان که انقدر اطلاعات دارید و حرفه ای هستید. یه سوال:
من حدود یک سال فوقش دو سال ایرانم. بنظر شما بهتره ماشین رو پلاک بخرم یا گذر موقت ماهانه یه چیزی بدم؟ کدومش به صرفه تره؟
مثلا یدونه نیسان جی تی آر + همین کوپر رو بخوام بخرم بقول دوستمون 90درصدش میره تو جیب آدمای بی ربط! بهتر نیست گذر موقت بیارم؟ میصرفه؟

اولا گذر رو نمیذارن هر کسی بیاره . از هر جایی میخوای بیاری باید 3سال اونجا اقامتشو داشته باشی. مگر اینکه تو منطقه آزاد باشی و آشنا و ...بیاری . . . دوما گذرموقت حتی تو منطقه آزادشم الانم مثل قبل رونق نداره . با دلار 3تومنی و عوارض اضافه وقت تلف کردنی بیش نیست تو نیم متر جزیره !

کولن پول ب ماشین و موتور و وسیله نقلیه تو ایران دادن اشتباه ست . این یکی دو سال هم دندون رو جیگر بذار پولتو دور نریز ایشالا که بری اونور با همین پولا 2-3تا ماشین بخری. . یدونه هم موتور :D یه عکس با نام کاربری ماهم بگیر بذار بقلش:D
 

nimaspp

Registered User
تاریخ عضویت
6 فوریه 2013
نوشته‌ها
713
لایک‌ها
737
اولا گذر رو نمیذارن هر کسی بیاره . از هر جایی میخوای بیاری باید 3سال اونجا اقامتشو داشته باشی. مگر اینکه تو منطقه آزاد باشی و آشنا و ...بیاری . . . دوما گذرموقت حتی تو منطقه آزادشم الانم مثل قبل رونق نداره . با دلار 3تومنی و عوارض اضافه وقت تلف کردنی بیش نیست تو نیم متر جزیره !

کولن پول ب ماشین و موتور و وسیله نقلیه تو ایران دادن اشتباه ست . این یکی دو سال هم دندون رو جیگر بذار پولتو دور نریز ایشالا که بری اونور با همین پولا 2-3تا ماشین بخری. . یدونه هم موتور :D یه عکس با نام کاربری ماهم بگیر بذار بقلش:D
:D:D:D

آشنا و اقامت و ایناش مشکل نداره.
پس اینایی که گذر موقت میارن تهران چطوریاس؟
الان جی تی آر 2014 (که عاشقشم) حدود 110 هزارتاس اینجا فکر کنم باید یه برج میلاد بنامشون کنی! :confused: ولی اگه بخوام فقط یکسال سوارش بشم گذر موقت توی تهرانش چطوری در میاد؟
 

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
:D:D:D

آشنا و اقامت و ایناش مشکل نداره.
پس اینایی که گذر موقت میارن تهران چطوریاس؟
الان جی تی آر 2014 (که عاشقشم) حدود 110 هزارتاس اینجا فکر کنم باید یه برج میلاد بنامشون کنی! :confused: ولی اگه بخوام فقط یکسال سوارش بشم گذر موقت توی تهرانش چطوری در میاد؟

آشنا داشته باشی اقامت هم خودت نداشته باشی مهم نیست:D

اینایی که گذر موقت مییارن تهران ب نوعیی ماشین رو از مراکز کرایه ماشین تو امارات و عراق و...کرایه میکنن . هزینه حمل نقل و بیمه و..ش رو میدن 3ماه مییارن اینجا سوار میشن یه پولی هم ب دولت خودمون میدن:D وگرنه خودشون مالکش نیستن

جی تی آر 2014 هم فقط نمونه Premim ش رو میشه آورد خیابون . . . به نظرم زیاد ازش تو کشورهای دیگه استقبال نشه ب خاطر قیمت بالاش . فقط هم ساختن بره رکورد زدن و.... نصف همین پول رو خو طرف میده Corvette Z06 2014 هم قدرتش بیشتره هم اینجینش هجیم تر هم یورو6 داره با اون عظمت !خودم تو GranTurismo 6 با کووورت جی تی آر رو له کردم:D

وقتی کوپر میشه 430 تومن این میشه زیاد :D بعد یه عده بر این باورند که اگر بروند مکه و بیایند گوسفند قربانی کنند گوشت قربانی خواهد رسید ب فقرا ! کافیست فقط یک هزارم ـه در آمد گمرکی ایران طرف فقرا بشه تا 7جدشون دیگه کسی فقیر نمیشه !
 

mondert

Registered User
تاریخ عضویت
28 مارس 2011
نوشته‌ها
833
لایک‌ها
1,425
نه دادا اشتباه میکنی شوما .

اولا از سال 94 سهام دارش شدن نه طراح ارشد و........ االان چیش مشهوده مثلا؟.....فقط هم ب این خاطر سهام خریدن که بی ام دبلیو تو کلاس سیتی کارز خودرو نداره مثل اکثر آلمانی ها تو بسیاری از کلاس ها حضور ندارن . سهام خریدن که اسمش زیر مجموع بودن نیست که! اینطوری باشه رنجروررز زیر مجموع تاتاموتورز هنده !

مینی خودش کلی زیر مجموع داشته و داره قبل اینکه بی ام دبلیو ایی بخواد بیاد مالکش بشه

دراصل لیلاند هست

اصالت تو کلاس خودرو نه خودروسازی ! مینی قبل اینکه خودروساز بشه بره Delco ـه آمریکا قطعه میساخته ! احتمالا خودروساز شدنشونم از صدقه سری آمریکایی ها بوده


همونطور که 140% تعرفه داره + بازارگرمی ایران و.............

از این 430تومن 400تومنش مستقیم داره میره تو جیب دولت . . .

تازه کوپر نمونه های کانورتیبلش 24هزار دلارـــه! وگرنه از 19 هزار دلار شروع میشه قیمت هاش که احتمال 100 % اینایی که تو ایران ـه نمونه ی هاچبک 19هزار تایی هاست
دقیقا مینی زیرمجموعه بی ام و هست. رنجرور هم زیرمجموعه تاتاموتورز هست و قبل از اون تحت ماکیت و زیرمجموعه فورد و قبلش زیرمجموعه بی ام و بود.
چیش مشهوده هم برای مثال موتور مینی کوپر توسط بی ام طراحی شده در واقع موتورش همون موتور بی ام و ایکس 1 هست.
 

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
دقیقا مینی زیرمجموعه بی ام و هست. رنجرور هم زیرمجموعه تاتاموتورز هست و قبل از اون تحت ماکیت و زیرمجموعه فورد و قبلش زیرمجموعه بی ام و بود.
چیش مشهوده هم برای مثال موتور مینی کوپر توسط بی ام طراحی شده در واقع موتورش همون موتور بی ام و ایکس 1 هست.
ga1d371podyezz4y6x6.gif


چی داری میگه داوووش:D اینایی که میگی خودشون برندن یعنی چی زیر مجموع ن :D اینو که خودمون میدونیم الان مالک روور کیه و قبل ها کی بوده :D زمونی که BMW مالک روور بود روور تا مرز انحلال هم رفت . با جلو اومدن فورد دوباره احیا شد و رسید ب بازارهای جهانی و تو چندتا کشور هم سایت زده شد. همین روور ب لطف فورد اولین suv پورشه رو ساختن یعنی کایمن

هلاک خط آخرتم:D تو کل محصولات مینی فقط یدونه Mini Country Man ـه که از دف جلو بی ام دبلیو یعنی FF Layout بهره میبره . بی ام دبلیو فک میکرد میتونه رقیبی بشه برای Honda Fit و Chevy sonic و....تا روزی که خبر دادن خودشون به مجله موتورند که دارن با ضرر مینی هاشون رو میفروشن

شما اصلا ب لوگو مینی و نوشته Biritish رو Engine های مینی کوپر دقت کردی :D
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
»» بررسی مرسدس بنز E350 4MATIC کوپه
http://www.pedal.ir/بنز/e350-4matic-coupe-2014/

خودروهای کوپه نسل جدید کلاس E مرسدس، ویژگی‌های مشترکی دارند: طراحی تهاجمی دو در، تایرهای چسبنده با کیفیت مناسب و یک نشان با پرستیژ. E350 کوپه ۲۰۱۴، همه‌ی آن چیزی را که از یک خودروی شخصی لوکس انتظار دارید، در خود دارد: طراحی بدنه زیبا، یک کابین باکیفیت، سیستم صوتی مناسب، صندلی‌های راحت و یک سیستم تعلیق هوشمند.


2014 Mercedes-Benz E350 4matic Coupe


موتور V6 در این خودرو با گنجایش ۳/۵ لیتر، ۲۴ سوپاپ و دو میل‌سوپاپ، بار دیگر ثابت می‌کند که موتورهای احتراق داخلی، هنوز قابلیت پیشرفت دارند. در این موتور انژکتور به صورت مستقیم کار می‌کند و زمان عملکرد سوپاپ‌ها متغیر است و می‌تواند به سقف دور موتور ۷۰۰۰ دور بر دقیقه برسد و برای هر لیتر گنجایش موتور، قدرتی به اندازه ۸۶/۲ اسب‌بخار ایجاد کند. قدرت خروجی در نهایت به ۳۰۲ اسب‌بخار در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۳۷۰/۱۳ نیوتن‌متر در دور موتور ۳۵۰۰ دور بر دقیقه می‌رسد. البته این خروجی، نسبت به مدل E550 با موتور V8 ۴/۷ لیتری و همچنین E63 AMG با موتور ۵/۵ لیتری V8، اندک به نظر می‌رسد. همین‌طور فراموش نکنیم که مدل E400 با موتور ۳ لیتری V6 دو توربوشارژه خود می‌تواند قدرت ۳۲۸ اسب‌بخار و گشتاور ۴۸۰ نیوتن‌متر ایجاد کند.

2014 Mercedes-Benz E350 4matic Coupe


با این‌حال، در کنار سیستم گیربکس ۷ دنده اتوماتیک مرسدس، موتور V6 می‌تواند به راحتی این کوپه را با وزنی نزدیک به ۲ تن، در مدت ۵/۵ ثانیه به سرعت ۹۶/۵۶ کیلومتر بر ساعت برساند و همین‌طور مرز یک‌چهارم مایل را در مدت ۱۴/۲ ثانیه و با سرعت نهایی ۱۶۰/۹۳ کیلومتر بر ساعت طی کند. البته همان‌طور که می‌دانید، شتاب E550 حدود یک ثانیه نسبت به این عدد، بهتر است و همین‌طور تیونینگ AMG زمان رسیدن به ۹۶/۵۶ کیلومتر را دو ثانیه کاهش خواهد داد. ولی در عین‌حال، این شتاب‌های بالا، هزینه‌های خود را خواهند داشت. استفاده از سیستم 4MATIC در E550 کوپه، هزینه‌ای اضافی برابر ۴۰۰۰ دلار خواهد داشت و این مبلغ در E63، ۳۵ هزار دلار است.

2014 Mercedes-Benz E350 4matic Coupe Interior


عملکرد مناسب و آرام موتور V6 در کنار سیستم گیربکس ۷ دنده اتوماتیک، سواری راحت و لذت‌بخشی را به ارمغان می‌آورد. ولی با این‌حال، رانندگانی که به عملکرد سریع پدال شیفترها در مدل‌های فولکس‌واگن و پورشه با گیربکس‌های دو کلاچه عادت کرده‌اند، با واکنش پدال شیفترها در تغییر سرعت مرسدس‌بنز، احساس راحتی نخواهند کرد. البته حضور پدال شیفترها باعث می‌شود که راننده خیال نکند که با یک سیستم متغیر پیوسته CVT سر و کار دارد. سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، EPA برای این کوپه سنگین، مصرف سوخت ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در جاده را تخمین زده است. در تست این خودرو، مصرف سوخت ۱۰/۷ لیتر مشاهده شده است.






دینامیک E350 کوپه نیز به خوبی نیرومحرکه است. سیستم تعلیق مرسدس، کنترل بسیار مناسبی را در رانندگی ایجاد می‌کند و خودرو به راحتی از تمام ناهمواری‌ها گذر می‌کند؛ بدون آن‌که ادعای GT بودن داشته باشد. راحتی یک کابین آلمانی در این خودرو مثال زدنی است. عملکرد E350 با توجه به تایرهای تابستانی فوق‌العاده است. تایرهای ۱۸ اینچی کانتیننتال کانتی‌اسپورت‌کانتکتس در این خودرو با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ 4MATIC مرسدس همراه شده‌اند و شرایط مناسبی را رقم زده‌اند. پردازنده سیستم فرمان الکتریکی E350 شرایط رانندگی را بررسی می‌کند و بسته به شرایط، نیروی بیشتری را اعمال می‌کند. واکنش فرمان، سریع و دقیق است. همچنین، طراحی چرم و چوب چرخ فرمان، بسیار جالب است و اطمینان مناسبی را برای راننده ایجاد می‌کند.




 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
عملکرد ترمزها، شرایط بسیار خوبی دارد. E350 از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت می‌تواند در فاصله ۴۶/۸۵ متری، کاملاً متوقف شود. تایرهای چسبان کانتیننتال در این زمینه، بی‌تأثیر نبوده‌اند.






طراحی بیرونی E350 کوپه، یک شخصیت اسپرتی بی‌نظیر دارد؛ ولی مرسدس‌بنز به همین اندازه در داخل کابین، به صورت سنتی و محافظه‌کارانه عمل کرده است. با این‌حال، استفاده از مواد با کیفیت بالا با طرح دو رنگ، ابزار و تجهیزات نام‌آشنا و مجموعه دکمه‌های کنترل در وسط داشبورد، شخصیت یک کابین مرسدس‌بنز را حفظ کرده است. تیم طراحی کلاس E مرسدس‌بنز هنوز استفاده از عملگرهای لمسی را در این خودروها قبول نکرده‌اند؛ شاید یکی از دلایل‌شان این است که در سرعت بالا، استفاده از ابزار لمسی، کارآیی زیادی نخواهد داشت.

اگر به دنبال آسایش و راحتی و فضای مناسب سرنشینان هستید، بهتر است به دنبال سدان این مدل باشید. چیزی که احتمالاً۳۰۰ دلار هم برای شما ارزان‌تر درخواهد آمد. خودرویی که برای این تست استفاده شده، در نهایت، مبلغی در حدود ۷۰ هزار دلار داشت. بزرگترین آپشن، بسته پرمیوم وان ۳۲۷۰ دلاری بود که شامل تجهیزاتی مانند سیستم اطلاعات سرگرمی COMAND، سیستم راهبری، فرمان صوتی، سیستم صوتی هارمن/کاردون و یک دوربین نمای عقب می‌شد. از دیگر تجهیزات این خودرو می‌توان به بسته کمک‌یار راننده ۲۸۰۰ دلاری، بسته روشنایی ۱۵۰۰ دلاری، بسته اسپرت به ارزش ۱۴۹۰ دلار و بسته ۱۲۹۰ دلاری دستیار پارکینگ اشاره کرد. البته استفاده از هر یک از این آپشن‌ها، بستگی به شخص مشتری دارد. حتی اگر هیچ‌کدام از این بسته‌ها را انتخاب نکنید، یک خودروی کوپه زیبا و لوکس خواهید داشت که نیازهای شما را از یک مدل آلمانی، برآورده خواهد کرد. در ادامه، خلاصه‌ای از عملکرد E350 کوپه را در تست، مرور می‌کنیم.












مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهارچرخ، ۵ سرنشین، ۲ در کوپه.
  • قیمت مدل تست: ۶۹۲۵۵ دلار(قیمت پایه: ۵۵۶۲۵ دلار)
  • نوع موتور DOHC 24-valve V6، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی انژکتور مستقیم.
  • گنجایش: ۳۴۹۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۳۰۲ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۷۰/۱۳ نیوتن‌متر در ۳۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۷ دنده اتوماتیک با قابیلت پدل شیفتر.
ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۷۶ متر.
  • طول ماشین: ۴/۷ متر.
  • عرض: ۱/۷۹ متر.
  • ارتفاع: ۱/۳۹ متر.
  • وزن کلی: ۱۷۹۶ کیلوگرم.
تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۴/۲ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۲۵/۷ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۲ ثانیه با سرعت ۱۶۰/۹۳ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : 2۱4 کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۶/۸۵ متر.
  • نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: 0.88g.
مصرف سوخت:

  • سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در بزرگراه.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۰/۷ لیتر در صد کیلومتر.
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
»» کوچولوی پژو آمد: 108 مدل 2014
نخستین جزییات از کوچکترین عضو خانواده پژو منتشر شد؛ خودرویی که پلتفرم مشترکی با تویوتا آیگو دارد پس می توان پیش بینی کرد که این خودرو همان برادر دوقلوی سیتروئن C1 است . . .


2014 Peugeot 108


108 را باید یکی از سبکترین خودروها درمیان همکلاسانش دانست چراکه وزن خالص آن تنها به 840 کیلوگرم محدود شده است. یکی از تصمیمات جالبی که پژو برای آینده 108 درنظر گرفته اینست که علاوه بر فروش نسخه های هاچبک 2در و 5در، مدل های کابریولت آنرا هم با نام 108TOP و با سقف سافت تاپ عرضه می کند. البته باید این نکته را یادآوری کرد که پژو مجبور به ارائه 108 کابریو بود چون قبل از او سیتروئن در مدل DS3 Cabrio و همچنین رنو در نسل سوم توئینگو چنین کاری را انجام داده اند.

2014 Peugeot 108

108 که قرارست به جانشینی مدل های 107 (که تولیدشان از سال 2005 انجام شده) بیاید، با طول 3.47 متر و عرض 1.62 متر در واقع نسخه کنسرو شده پژو 308 است. اما سایر امکاناتی که پژو برای این خودروی دیفرانسیل جلو تدارک دیده عبارتند از:

  • انجین 3 سیلندر 1 لیتری e-VTi با قدرت 68 اسب بخار.
  • انجین 3 سیلندر 1.2 لیتری PureTech VTi با قدرت 82 اسب بخار.
  • گیربکس 5 سرعته دستی استاندارد (اتومات سفارشی).
  • رینگ های 14 اینچی با تایرهای 165/65 ؛ رینگ های 15 اینچی با تایرهای 165/60.
  • دیسک ترمز 247 میلیمتری جلو و 200 میلیمتری عقب.
  • استاپ/استارت پیشرانه، کنترل پایداری، توزیع نیروی ترمز (EBD)، ترمزهای کمکی (BA).
  • تهویه اتومات؛ نمایشگر 7 اینچی لمسی.
  • تنظیم ارتفاع صندلی راننده؛ ایربگ های 6 تایی.
درحالیکه اولین رونمایی رسمی پژو 108 یکماه دیگر در اتوشوی ژنو 2014 خواهد بود اما فروش نخستین مدل های تولیدی آن از اوایل تیرماه 93 و ابتدا از بازار انگلستان آغاز می شود.







 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
»» ب ام و سری2 اکتیو تورر 2014 [ویدئو]
خانواده سری2 ب ام و بعد از آمدن سری2 کوپه، سری2 ام پاور و نهایتا پکیج های ام پرفورمنس سری2 حالا شاهد عضو جدیدی هستند؛ خودرویی که از 3 سال پیش زمزمه های ورود آن بر سر زبان ها بود و حالا نسخه تولید نهایی آن در راه نمایشگاه ژنو 2014 است . . .

logo.png

سری2 اکتیو تورر که قبلا پیش نمایش آنرا در قالب خودروی مفهومی اکتیو تورر دیده بودیم، نخستین عضو از نسل جدید هاچبک های دیفرانسیل جلو باواریایی هاست که ب ام و امید زیادی به آینده آن دارد چراکه می خواهد از همین پلتفرم حداقل 11 مدل دیگر را در سالهای آتی وارد بازار کند.












به گفته آقای Domagoj Dukec سرپرست گروه طراحی ظاهری (نمای بیرونی) ب ام و، در طراحی اکتیو تورر سه نکته کلیدی وجود دارد: یکی جلوپنجره نسبتا جدید، دیگری چراغ های دایره ای دوبل جلو و آخری نیز ضخامت کم ستونD خودرو و قوس گوشه شیشه ها در این ستون است که اصطلاحا به Hofmeister kink درمیان طراحان معروف شده.


2014 BMW 2-Series Active Tourer
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
حالا سری هم به ابعدا و اندازه های این خودرو بزنیم:

  • 4,342 میلیمتر طول.
  • 1,800 میلیمتر عرض.
  • 1,555 میلیمتر ارتفاع.
  • 2,670 میلیمتر فاصله محوری.
  • 468 لیتر گنجایش محفظه بار (1510 لیتر با خواباندن صندلی ها).



















در زمان ورود این خودرو به بازار، ب ام و سه پیشرانه مختلف (2 بنزینی و 1 دیزلی) را به مشتریان پیشنهاد می دهد. البته در آینده ای نزدیک مدل های دیگری ازجمله 216d و 220d و 220i و همچنین نسخه های xDrive اکتیو تورر برای مدلهای 220d و 225i نیز عرضه می شوند.



218i ActiveTourer 225i ActiveTourer 218d ActiveTourer
انجین 3سیلندر بنزینی 4سیلندر بنزینی 4سیلندر دیزلی
حجم انجین 1.5L 2.0L 2.0L
قدرت 136hp 231hp 150hp
گشتاور 220-230nm 350nm 330nm
شتاب 9.3sec 6.8sec 8.9sec
حداکثر سرعت 200km/h 205km/h 205km/h
مصرف شهری 6.1L 7.6L 5.0L
مصرف جاده ای 4.2L 5.0L 3.6L
مصرف ترکیبی 4.9L 6.0L 4.1L
تولید CO2 115g/km 139g/km 109g/km
 
بالا