• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

radical2boy

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2013
نوشته‌ها
213
لایک‌ها
125
جنس امریکایی با هیچی مقایسه نکن هیچی...

Sent from my Awesome LG P713
این حرف از بیخ غلطه
یک جمله کلی که خودش خودش رو نقض می کنه
آیا بهترین ساعت های دنیا ساخت امریکاست؟
آیا بهترین قابلمه های دنیا امریکاییه؟
آیا بهترین تلوزیون های دنیا ساخت امریکاست؟
آیا بهترین چایی دنیا محصول امریکاست؟
اینا فقط چند تا مثال بود که الان به ذهنم رسید
و جوابشون خیر هست.
 

saeedtz

Registered User
تاریخ عضویت
7 اکتبر 2011
نوشته‌ها
4,554
لایک‌ها
6,804
این حرف از بیخ غلطه
یک جمله کلی که خودش خودش رو نقض می کنه
آیا بهترین ساعت های دنیا ساخت امریکاست؟
آیا بهترین قابلمه های دنیا امریکاییه؟
آیا بهترین تلوزیون های دنیا ساخت امریکاست؟
آیا بهترین چایی دنیا محصول امریکاست؟
اینا فقط چند تا مثال بود که الان به ذهنم رسید
و جوابشون خیر هست.
جواب همشون بله هست.

Sent from my Awesome LG P713
 

radical2boy

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2013
نوشته‌ها
213
لایک‌ها
125
جواب همشون بله هست.

Sent from my Awesome LG P713
باشه !
flat.gif

بهترین ساعت ها ساخت سویس هست
بهترین تلویزیون کره و ژاپن
بهترین چایی هم هند
 

ahmadhmzv

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2012
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
125
این حرف از بیخ غلطه
یک جمله کلی که خودش خودش رو نقض می کنه
آیا بهترین ساعت های دنیا ساخت امریکاست؟
آیا بهترین قابلمه های دنیا امریکاییه؟
آیا بهترین تلوزیون های دنیا ساخت امریکاست؟
آیا بهترین چایی دنیا محصول امریکاست؟
اینا فقط چند تا مثال بود که الان به ذهنم رسید
و جوابشون خیر هست.
منم یکیش تو ذهنمه.
برند ساعت RGM پس چیه؟! دقیق ترین ساعت های دنیا از نگاه مجله فوربز!
چایی و تلویزیون و قابلمه رو با ماشین مقایسه نکنید. :D
نظر منم اینه که خودرو های امریکایی بهتر از اروپایی نباشن چیزی کم ندارن! مساله اینه که دارن با کیا و هیوندا مقایسه میشن که مثل این میمونه که همون هیوندا رو با سایپا مقایسه کنی!
شما چهارتا کادیلاک و فورد و دوج دهه هشتاد سوار شو با ماشینای هیوندای امروزه مقایسه کن. اگه ماشین شناس باشی میفهمیدچی میگم. یا یه کامارو سوار شو یه سراتو هم سوار شو!
واسه ایناس که حداقل میشه گفت ماشین امریکایی حداقل دوکلاس بالاتر از کره ایه!


Sent from my iPad using Tapatalk
 

old_boy

Registered User
تاریخ عضویت
13 اکتبر 2013
نوشته‌ها
391
لایک‌ها
659
محل سکونت
KermanShah
داداش سوار شدی که اینجوری میگی ؟
تا حالا یه جنسیس سوار شدی بعد سری 5 سوار شی ؟
یا اینکه یه کره ای به چالش بکشی ؟ بهتره کره رو با هیوندای بشناسیم
چون کیا تمامشو داره هیوندای میزنه حتی جعبه فیوز هم زده هیوندای !
مقایسه یه کره ای با امریکایی توهین به جامعه خودرو سواره.
 

saeedtz

Registered User
تاریخ عضویت
7 اکتبر 2011
نوشته‌ها
4,554
لایک‌ها
6,804
خخخخخخخخخخ
من نه امریکا ستیزم نه عشق اروپا
ولی زمونه ای نیست که بگیم ماشین امریکایی End هست !
جنس امریکایی تک از فندک گرفته تا چاقو و ماشین
البته اگه الان شما و رفیقت نگید بهترین تافتون مال کجاس! :D:D:D

Sent from my Awesome LG P713
 

saeedtz

Registered User
تاریخ عضویت
7 اکتبر 2011
نوشته‌ها
4,554
لایک‌ها
6,804
باشه !
flat.gif

بهترین ساعت ها ساخت سویس هست
بهترین تلویزیون کره و ژاپن
بهترین چایی هم هند
بهترین نون لواشم مال شمرون, بهترین نمک هم مال دریاچه نمک :D:D:D وات الز؟!

Sent from my Awesome LG P713
 

radical2boy

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2013
نوشته‌ها
213
لایک‌ها
125
جنس امریکایی تک از فندک گرفته تا چاقو و ماشین
البته اگه الان شما و رفیقت نگید بهترین تافتون مال کجاس! :D:D:D

Sent from my Awesome LG P713
این نظر شخصی شماست.
بهترین ساعت رولکس سویس هست بعد هم دیگر برندهای سویسی و بهترین تلویزیون سامسونگ و سونی و ال جی و پاناسونیک
http://www.ablogtowatch.com/top-10-watches-of-baselworld-2013/
 

old_boy

Registered User
تاریخ عضویت
13 اکتبر 2013
نوشته‌ها
391
لایک‌ها
659
محل سکونت
KermanShah
جنس امریکایی تک از فندک گرفته تا چاقو و ماشین
البته اگه الان شما و رفیقت نگید بهترین تافتون مال کجاس! :D:D:D

Sent from my Awesome LG P713
نَ بابا رفیق کجا بود ؟ :|
من با ایشونم موافق نیستم
واقعا ا م ر ی ک ا سوپر تکنولوژیه چه تو نظامی چه صنعت های مادر
ولی خودرو باید بگم نـــــــــه !
 

ahmadhmzv

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2012
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
125
جنسیس==> سری 5؟:eek:
بابا بیخیال!:D
نپخته ترین و ناقص ترین ماشینا هیونداس!
چندین بار به این نتیجه رسیدم! من خودم به شخصه با تیانا که اصلا سدانه و ربطی به جنسیس کوپه نداره زدمش زمین! بعد شما میگی چالش؟!
من خودم یه چارجر 1970 رو با ده تا جنسیس عوض نمیکنم. چون مااااشینه!
هیوندا اسباب بازیه بنظر من که اومده ادای خودرو سازای بزرگ رو در بیاره و نتونسته! تجربه م اینو بهم میگه. چون هردفه یه کره ای رو گذاشتم کنار ژاپنی و المانی اصلا انگار پلاستیکیه!
یه بنز c200 رو یه هفته سوار شی دیگه تف میندازی به کره ای!
تماما تجربیاتم بود که گفتم! پدر کشتگی هم با هیچ خودرو سازی و کشوری ندارم! اتفاقا خودم به مدت درگیر زرق و برق هیوندا بودم!
ولی یه چیزی بگم؛ ماشینی که خود کره ای ها سوار نمیشن و بنز و ب ام و و کادیلاک وارد میکنن بجاش؛ ارزش سوار شدن داره بنظرتون؟!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» اتوبیوگرافی؛ پکیج تقویتی اووک
رنجروور با انتشار جزییات مختصری از تریم جدید Autobiography Dynamic برای مدل های اووک، حضور خود را در نمایشگاه ژنو 2014 تایید کرد . . .


Range Rover Evoque Autobiography Dynamic

اتوبیوگرافی را باید اسپرت ترین مدل خانواده اووک دانست چراکه بهبود پیشرانه 2.0 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ آن حالا قدرتی معادل 285 اسب بخار و گشتاوری برابر 400 نیوتن متر تولید می کند که نسبت به نسخه های استاندارد اووک به ترتیب 45 اسب بخار و 60 نیوتن متر بیشتر است. سایر ویژگی های مهم تریم اتوبیوگرافی عبارتند از:

  • گیربکس بهبود یافته 9 سرعته اتومات ZF.
  • سیستم محرکه 4WD بصورت استاندارد؛ درحالیکه برای مابقی اووک ها بصورت سفارشی است.
  • بهبود سیستم تعلیق و سیستم فرمان.
  • دیسک های ترمز جدید 350 میلیمتری جلو.
  • سیستم TVB (توزیع گشتاور میان چرخ ها در هنگام ترمزگیری) بصورت استاندارد.
  • استفاده از Land Rover InControlTM Apps برای پشتیبانی اسمارت فون ها بصورت استاندارد؛ طبق گفته های لندروور این سیستم نخستین نرم افزار خودرویی جهان است که به کمک آن می توان اپلیکیشن اسمارت فون ها را از طریق نمایشگر لمسی خودرو اجرا و مدیریت کرد.
  • امکان سفارش 6 رنگ مختلف برای چرم صندلی ها.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» سیتروئن C5 کراس تورر 2014
یکی از مدل هایی که سیتروئن برای اتوشوی ژنو 2014 تدارک دیده، نسخه استیشن C5 است که هم اکنون پیش سفارش آن با قیمت پایه ای 31,950 یورو یا معادل تقریبی 43900 دلار برای مشتریان اروپایی آغاز شده است . . .


Citroen C5 CrossTourer

فرانسوی ها C5 کراس تورر را بعنوان رقیبی برای اشکودا Octavia Scout و همچنین اوپل اینسیگنیا کانتریراهی بازار کرده اند که ویژگی های ظاهری جالبی مانند سقفی به رنگ خاکستری مات، رینگ های 18 اینچی جدید و استفاده از روکش کرومی برای قاب آینه های جانبی یا زه های اطراف بدنه دارد.





همانطور که حدس می زدیم، یکی از بهترین مشخصه های این خودرو را باید در سیستم تعلیقش جستو جو کرد! سیتروئن تعلیق هایدراکتیو (Hydractive III plus) را برای همه مدلهای C5 بغیر از نسخه های HDi 115 و e-HDi 115 بصورت استاندارد تحویل مشتریان می دهد؛ این تعلیق ویژگی های زیر را دارد:

  • تا 10 کیلومتربرساعت: ارتفاع تعلیق معادل 6 سانتیمتر.
  • 10 تا 40 کیلومتر برساعت: ارتفاع تعلیق معادل 4 سانتیمتر.
  • 40 تا 70 کیلومتربرساعت: افزایش 1.5 سانتیمتری ارتفاع تعلیق.
C5 کراس تورر در دو تیپ Millenium و Exclusive عرضه شده که امکاناتی مانند روکش های چرمی کابین، صندلی برقی راننده، نویگیشن eMyWay، دوربین عقب و کنترل پایداری (Intelligent Traction Control) را بصورت استاندارد خواهند داشت.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» خطرناک‌ترین کشورها از نظر تصادفات رانندگی
در تحقیقی که توسط انستیتوی تحقیقات حمل و نقل دانشگاه میشیگان امریکا انجام شده، داده‌های سازمان بهداشت جهانی مورد استفاده قرار گرفته تا نرخ مرگ ومیر بر اثر بیماری‌های قلبی، سرطان، تصادفات رانندگی و بیماری‌های مغزی در ۱۹۳ کشور با هم مقایسه شود. بر این اساس، در کشوری مانند امریکا، مرگ و میر بر اثر سرطان و بیماری‌های قلبی، ۱۰ برابر بیشتر از مرگ بر اثر تصادف در رانندگی است.


خطرناک ترین نقاط جهان برای رانندگی

مطابق این مطالعه، متوسط جهانی حادثه‌های منجر به مرگ در رانندگی ۱۸ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر است. ایمن‌ترین کشور برای رانندگی، جزیره‌های کوچک مالدیو در اقیانوس هند است که میزان تصادفات منجر به مرگ، تنها ۲ نفر در هر ۱۰۰ هزار راننده است. عنوان خطرناک‌ترین کشور هم به کشور افریقایی نامیبیا رسیده که در آن ۴۵ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر در تصادفات رانندگی کشته می‌شوند. البته کشوری مانند امریکا هم وضعیت جالبی ندارد و با میزان مرگ ۱۴ نفر در هر ۱۰۰ هزار راننده، در رده‌ای پایین‌‌تر از سطح متوسط ایمنی برای رانندگان قرار می‌گیرد. این وضعیت امریکا، وقتی بهتر جلب توجه می‌کند که در کشورهای قابل‌مقایسه از قبیل بریتانیا، ژاپن، سوئیس و سوئد، همگی تنها ۵ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر جان خود را در رانندگی از دست می‌دهند. حتی رانندگی در کانادا (۸)، فرانسه (۷) و آلمان (۶) هم با ایمنی بیشتری همراه خواهد بود.


در تصویری که می‌بینید، ۲۵ کشور ایمن جهان از نظر تصادفات رانندگی با رنگ سبز و ۲۵ کشور خطرناک جهان با رنگ قرمز مشخص شده‌اند. مهم‌ترین چیزی که در این تصویز جلب توجه می‌کند، قرار گرفتن ایران در بین کشورهای قرمز رنگ است که نشان‌دهنده نیاز به جاده‌های امن‌تر در کشور است. ایران با نرخ 38 فوت به ازای ص هزار نفر جمعیت در سال گذشته، مقام سوم خطرناکترین کشورها برای رانندگی را از آن خود کرد. این آمار باید مورد توجه مقامات مسئول قرار گیرد تا این همه تلفات انسانی و مالی بر اثر ناامنی خودروها و مشکلات راهها و فرهنگ رانندگی در سریعترین زمان ممکن، به استاندارهای جهانی و حتی بهتر از آن کاهش یابد.


نرخ مرگ و میر به ازای هر صد هزار نفر جمعیت

زمینه جالب دیگر این تحقیق، مقایسه درصد مرگ و میر بر اثر تصادفات رانندگی با بیماری‌هاست. بر این اساس، کشور امارات متحده عربی با ۱۵/۹ درصد مرگ و میر بر اثر تصادفات رانندگی، خطرناک‌ترین کشور دنیا برای رانندگان محسوب می‌شود؛ این در حالی است که متوسط درصد جهانی مرگ و میر بر اثر این عامل، ۲/۱ درصد است. این درصد در کشور امریکا، ۱/۸ درصد است و با این‌که اندکی از متوسط جهانی کمتر است، ولی باز هم از آمار بسیاری از کشورهای اروپایی بیشتر است. گزارش کامل این تحقیق ازاینجا قابل دریافت است.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
ایران با 38 درصد در رتبه سوم میباشد متاسفانه :(:oops: از دوستان خواهشمندیم که مراقب باشن دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدنه از ما گفتن بود;)
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» تابستانی مفرح با اوپل راکس
در نمایشگاه خودروی ژنو در ماه آینده، اوپل نمونه نهایی و قابل تولید از راکس را معرفی خواهد کرد. خودرویی که یک سال پیش در قامت یک خودروی مفهومی به نمایش درآمده بود.
اوپل در اروپا و واکسهال در انگلستان، با معرفی سری آدام به عنوان یک خودروی کوچک و نئوکلاسیک، قصد دارند موفقیتهای فیات با مدل 500 را تکرار کنند. بنابراین از همان الگو استفاده کرده و نسخه‌های مختلف و جالبی از این ماشین را به بازار خواهند فرستاد.




Opel-Vauxhall Adam Rocks


در مقایسه با سایر اعضای خانواده آدام، راکس عریض‌تر و بلندتر به نظر می‌رسد. بخشهایی از شاسی نیز اصلاح شده‌اند. دامپرها و هندسه تعلیق عقب و فرمان نیز بهبود را نشان می‌دهند. چرخهای 17 و یا 18 اینچی آلیاژی، تصویری بزرگ‌تر از این خودروی کوچک را ارائه می‌کنند.





Opel-Vauxhall Adam Rocks


اما نکته جالب را باید در سقف این خودرو یافت. سقف بازشونده از پارچه سه لایه و بادوامی ساخته شده که روی ریلهایی به عقب تا می‌شود. با فشردن یک دکمه، باز یا بسته شدن سقف، تنها در 5 ثانیه انجام می‌شود. ثابت بودن ستونها، باعث حفظ استحکام خودرو شده‌اند. بعلاوه اینکه، این نوع سقف بازشو، جایی را در صندوق اشغال نمی‌کند.



اوپل-واکسهال و البته صاحب به اعظم آنها یعنی جنرال موتورز، برای این خودروی کوچک و دوست داشتنی، موتورهای جدید اکوتک 1.0 لیتری 3 سیلندر را در نظر گرفته است. این پیشرانه، پاسخ GM به موتورهای خارق العاده اکوبوست فورد است. این موتور با کمک توربوشارژر، قادر است از همین حجم و اندازه کوچک خود، قدرتی برابر 115 اسب بخار و گشتاوری معادل 166 نیوتن متر را استخراج کند که ارقامی نزدیک به موتور اکوبوست 1.0 لیتری فورد است. یک نسخه 90 اسبی نیز از این موتور قابل ابتیاع خواهد بود. هر دو پیشرانه از یک سیستم انتقال قدرت شش سرعته دستی با بهره‌وری بالا سود می‌برند. تمرکز روی کاهش اصطکاک و راحتی و دقت در تعویض دنده‌ها بوده که در یک بسته جمع‌وجور فراهم آمده است.









تولید اوپل راکس در آلمان از ماه اوت آغاز می‌شود و این یعنی یک تابستان مفرح با سقف باز.
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
پژو برای نجات به چینی‌ها متوسل می‌شود
پژو برای بقا مبارزه می‌کند و این بار بعد از ناکامی سریع در اتحاد با جنرال موتورز، برای به‌دست آوردن سرمایه لازم به دانگ فنگ چینی دست دوستی دراز کرده است. بدین ترتیب دانگ فنگ با پرداخت 800 میلیون یورو، صاحب 14 درصد از سهام گروه پژو سیتروئن یا PSA خواهد شد.


گروه PSA در چین


خودروساز فرانسوی حتی برای تأمین 1.4 میلیارد یورو از سرمایه مورد نیاز خود، احتمالاً باز هم سهام بیشتری را به فروش خواهد رساند.
خانواده پژو از زمان شکل‌گیری این برند در حدود دو قرن پیش که یک شرکت تولید آسیاب فلفل و دوچرخه بود تا کنون، استقلال این شرکت را لااقل تا حد ممکن حفظ کرده بدند. سهام در تملک این خانواده اکنون از 25 درصد به 14 درصد کاهش می‌یابد.

PSA اکنون دومین خودروساز بزرگ اروپا به شمار می‌رود. اما در طول چند سال اخیر میلیاردها دلار زیان دیده است. در سال 2013 این شرکت 2.3 میلیارد یورو زیان داشت. این رقم در سال 2012 به 5 میلیارد یورو بالغ می‌شد. اتحاد با جنرال موتورز نیز در ماه دسامبر، برچیده شد. گرچه هنوز بعضی از مدلهای مشترک در برنامه تولید قرار دارند. حضور دانگ فنگ در مدیریت این شرکت، می‌تواند انتظارات از تقویت بازار آسیایی این شرکت را بالا ببرد. آیا پژو به دوران طلایی خود باز می‌گردد؟
 
Last edited:

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
«پراید» یکه تاز خیابانهای تهران، چرا؟

محمود صباغی در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

۱ ــ صف طولانی اتوموبیل‌ها در بزرگراه بسیار پر ترددی که از فشار تراکم خودرو‌ها، کاملآ قفل شده و رانندگان عصبی منتظر باز شدن مسیر عبور هستند. ناگهان صدای بوقی شنیده می‌شود ومتوجه اتوموبیلی می‌شوند که از دیگران می‌خواهد هر جور شده کنار بروند و راه عبور او را باز کنند. بعضی‌ها کمی عقب و جلومیشوند تا راننده «با هوش»!؟ بتواند از مسیر ایستگاه اتوبوس شرکت واحد و یا از لابلای گاردریلهای شکسته عبور کند و ۱۰ -۱۲ خودرو منتظر را پشت سربگذارد و جلو‌تر بیفتد. همین کاررا هم می‌کند و تا جائیکه امکان دارد پیش می‌رود و بالاخره دوباره بزور هم که شده به صف اتوموبیلهای بزرگراه بازمیگردد. نگاه که می‌کنی، یک اتوموبیل «پراید» است. بفکرفرومیروی و از خود می‌پرسی چرا بعضی‌ها حق مسلم دیگران را به این راحتی زیر پا می‌گذارند؟. هنوز به پاسخ این اقدام رندانه نرسیده‌ای که اتوموبیل دیگری همین مسیر را طی می‌کند وپشت سر اولی متوقف می‌شود. نگاه که می‌کنی اینهم یک پراید است. یکی دیگرویکی دیگر که همگی پراید هستند. راه که باز می‌شود همین‌ها هستند که سریعترو با عجله‌تر پیش می‌افتند و دیگران را بهت زده بر جای می‌گذارند.

۲ ــ در بعدازظهری شلوغ، مسیرخیابان فرعی به خیابان اصلی بسختی طی می‌شود. اتوموبیل‌ها آرام آرام و به کندی در هنگام ورود به خیابان اصلی باید در یک صف قرار بگیرند و تک تک بتوانند عبور کنند. به چهارراه که می‌رسند اتوموبیلی دیده می‌شود که باعث این ترافیک سنگین شده و راننده‌اش در حالیکه یک دست را روی درنیمه باز و دست دیگر را روی سقف اتوموبیل گداشته، با خونسردی اطراف را تماشا می‌کند. کمی دقت حالی‌ات می‌کند که «پراید» است. راننده یکی ازاتوموبیل‌ها طاقت نمی‌آورد ومیگوید: «اینجا جای وایسادنه؟» راننده با لحنی که بخوبی قابل تجسم است می‌گوید: «منتظردستور شوما بودم جناب سرهنگ، فرمایش دیگه نه ری؟». و طرف پاسخ نمی‌دهد و عصبی گاز می‌دهد و می‌رود.

۳ ــ دور تا دور می‌دان، اتوموبیل‌ها درهم گره خورده‌اند. یکی از سمت راست می‌خواهد به سمت چپ برود و آن یکی از سمت چپ می‌خواهد به سمت راست بپیچد و درهم گره خورده‌اند. صدای بوقهای بلند و کشدار سخت آزار دهنده است. در ابتدای ورود به هر خیابان، تعدادی اتوموبیل متوقفند و بعضی هم دوبله ایستاده‌اند. حسن بوقی با آقا مهدی گپ می‌زند و جسین آقا هم ازکیفیت لاستیک اتوموبیلش را که ماه گذشته خریده به آقا اسدالله توضیح می‌دهد. همگی این‌ها دردو مورد مشترکند و آن بی‌توجهی به تراکم فشرده اتوموبیلهای دور میدان هستند که خود مسبب آنند و دوم آنکه اتوموبیل‌ها اکثرآ‌‌ همان آشنای خیابان‌ها ست: «پراید»

۴ ــ در مسیرباند خروجی یک بزرگراه پر تردد، تعدادی اتوموبیل پشت هم به آرامی حرکت می‌کنند تا خارج شوند. اتوموبیلی از کنار تمام این‌ها می‌گذرد و وانمود می‌کند که قصد خروج ندارد. اما در آخرین نقطه می‌خواهد وارد خروجی شود. بعضی‌ها اجازه نمی‌دهند. هنوز موفق به خروج نشده که یکی دیگر از راه می‌رسد و پشت سر اولی قرار می‌گیرد. دومی کمی که معطل می‌شود شروع می‌کند به بوق زدن و همزمان سر را از پنجره بیرون می‌اورد و فریاد می‌کشد: «واس چی مطلی؟ برو دیگه» هنوز موفق به خروج نشده‌اند که صفی پشت سر ایندو اتوموبیل تشکیل و هر لحطه بیشتر وطولانی‌تر می‌شود. لجظاتی دیگر در کنار این‌ها هم صف دیگری شکل می‌گیرد. مدتی بعد یک مسیرخروجی از بزرگراه می‌ماند و صفی طولانی که در هر کدام تعداد زیادی اتوموبیل در کنار هم منتظرند و در داخل بزرگراه هم ترافیک بسرعت ایجاد می‌شود و هر لحظه فشرده‌تر و بالاخره مسدود می‌شود. اتوموبیل اول و دوم و سوم آشنای مایند: «پراید»

۵ ــ از خانه که خارج می‌شود یک اتوموبیل سر راه ورود به کوچه ایستاده است. نگاه که می‌کند فرمان و درب‌ها قفل شده‌اند. همزمان یکی از ساکنان انتهای کوچه هم قصد رفتن به سر کار را دارد که با مانع اتوموبیل پارک کرده روبرو می‌شود. هردو درمانده می‌شوند که پس از ربع ساعت فردی از راه می‌رسد. تا دو نفر را منتظر می‌بیند پیش دستی می‌کند و به دروغ می‌گوید: «من دو دقیقه نیست اینجا وایسادم». اتوموبیل‌‌ همان است که باید باشد: «پراید».

۶ ــ در کنار خیابان اصلی محل پارک اتوموبیل در نظر گرفته شده. در میان آن‌ها جای سه دستگاه خودرو خالیست. اتوموبیلی از راه می‌رسد. بعد از چند بار عقب و جلو رفتن بالاخره کمی کج در جائی پارک می‌کند که محلی برای دو اتوموبیل دیگر باقی نمی‌ماند. بطوری متوقف شده که امکان پارک دیگران وجود ندارد. نیاز نیست بگویم راننده تازه کار واتوموبیل یکه تاز خیابانهاست.: «پراید»

از اطاله کلام و ذکر ۷ و۸ و۹.... وموارد دیگر می‌گذریم اما چگونه می‌توان این قانون شکنی‌های بی‌پروا را آسیب‌شناسی کرد؟ قبل از ورود به هر تجزیه وتحلیلی ذکر این نکته ضروریست که راقم این سطور نیز خود «پراید سوار» هستم و آنچه از رانندگان مطرح می‌شود تنها ابعاد حقوقی آنهاست و شخصیت حقیقی همگان، محترم شمرده شده است و قصد هیچ تحقیر و اهانتی درمیان نیست.

اما چرا اکثر بی‌توجهی‌ها به قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان چنین اتوموبیلهایی صورت می‌گیرد؟ کمی دقت به جزئیات هرکدام از مواردی که در بالا آمد نشان می‌دهد که عوامل متعددی در بروز چنین نارسائیهایی دخیل هستند. شاید در ابتدا بتوان گفت از لحاظ رده قیمت در بازار، ارزان محسوب شده و با هر مبلغی هر چند ناچیز می‌توان دارای یک اتوموبیل شد. و بطریق اولی، لوازم یدکی مربوطه و هزینه تآمین خسارات احتمالی در قیاس با اتوموبیلهای معمولی تولید داخل، بسیار ناچیز و قابل تآمین است. از سوی دیگر اکثریت قریب به اتفاق رانندگانی که موفق به کسب گواهینامه رانندگی می‌شوند در اولین گام نسبت به تهیه یک دستگاه اتوموبیل کوچک و ارزان قیمت اقدام می‌کنند تا بزعم خود پس از تسلط کامل به هنر رانندگی، ازاتوموبیل بهتر و بزرگ‌تر و گرانب‌ها تری بهره ببرند. از همه مهم‌تر، دم دستی‌ترین راهکار شاغل شدن برای قشر قابل توجهی از جامعه ما، سر هم کردن مبلغی پول و سپس پرداخت پیش قسط و تحویل گرفتن یک دستگاه اتوموبیل با شرایط مناسب است تا با مسافر بردن در سطح شهر، هم هزینه زندگی خود را تآمین کنند و هم اقساط ماهیانه اتوموبیل را از همین محل باز پرداخت کنند. تنها اتوموبیلی که واجد شرایط مناسبی است که تنها گوشه‌هایی از آنرا برشمردیم، جز «پراید وطنی» چه وسیله دیگری می‌تواند باشد؟ راننده تازه کار، اتوموبیل ارزان، تمرین رانندگی و بسیاری دیگر تنها از پراید بر می‌اید و بس. آنچه ذکر شد دلیل اصلی یکه تازی پراید در خیابانهای تهران و ایضآ کلانشهر‌های دیگر است. در این میان نقش اداره راهنمایی و رانندگی نیزحائز اهمیت ویژه‌ای است. ساده گرفتن امتحانات اخذ گواهینامه رانندگی، بی‌توجهی به خلافهایی که مکررآ انجام می‌شود (وبعضآ بسیار خطر آفرین و تهدید کننده سلامت و جان شهروندان است) و واکنشی از سوی ماموران پلیس دیده نمی‌شود. عدم حضور ماموران پلیس راهور در پرتردد‌ترین خیابان‌ها و شلوغ‌ترین ساعات ترافیک شهری، بی‌توجهی به خلافهای مکرر رانندگان تا جائیکه بعضی بخود اجازه می‌دهند با معدود ماموران حاضر در خیابان‌ها، سر و کله بزنند و اجازه ادامه خلاف را خواستار شوند. تنها گوشه‌هایی از تسامح و تساهل پلیس در اجرای کامل قوانین است. بار‌ها اشاره شده که ضمانت اجرا در قانون مهم‌تر از خود قانون است. داستان هرج و مرج اتوموبیل‌ها در زمان بارش تنها چند قطره باران و برف و باد که داستان ویژه‌ای است وعملآ به مفهوم کسب مجوز برای دست زدن به هر اقدامی است که بخواهند و صلاح بدانند!.

آنچه ذکر گردید تنها مشتی است نمونه خروار که با کمی دقت همه روزه در خیابانهای تهران بوضوح قابل مشاهده است. قبلآ گفته بودیم که ترافیک تهران به مرحله هشدار رسیده و در انداختن طرحی نو را می‌طلبد. رسیدگی به یکه تازی «پراید سواران» و رانندگان اتوموبیلهای مشابه بدیهی‌ترین واکنشی است که پلیس «راهور» می‌تواند و بایستی در این زمینه صورت دهد.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» قیمت گذاری پژو 2008 مدل 2013
زیر مجموعه بریتانیایی پژو، قیمت مدل های 2013 کراس اور 2008 را برای بازار انگلستان منتشر نمود؛ این خودرو در چهار مدل اکسس پلاس، اکتیو، آلر و فیلاین قابل سفارش است . . .


2013 Peugeot 2008

با پرداخت 12,995 پوند یا معادل تقریبی 19,700 دلار می توانید مدل های پایه ای 2008 یعنی Access+ را خریداری کنید که امکاناتی مانند LEDهای مخصوص روز، شیشه های برقی جلو، تهویه مطبوع دستی، باربند و نهایتا کروز کنترل دارد. 2008 اکسس پلاس با دو پیشرانه عرضه می شود:

  • 1.2 لیتری VTi بنزینی با قدرت 85 اسب بخار.
  • 1.4 لیتری HDi دیزلی با قدرت 70 اسب بخار.

2013 Peugeot 2008

با پرداخت 13,895 پوند یا معادل تقریبی 21,100 دلار می توانید مدل های Active را سفارش دهید که مه شکن های جلو، رینگ های 16 اینچ، روکش چرمی فرمان، رادیوی دیجیتال، بلوتوث و نمایشگر لمسی کنسول دارد. 2008 اکتیو با چهار پیشرانه عرضه می شود:

  • 1.2 لیتری VTi بنزینی با قدرت 82 اسب بخار.
  • 1.6 لیتری VTi بنزینی با قدرت 120 اسب بخار.
  • 1.4 لیتری HDi دیزلی با قدرت 70 اسب بخار.
  • 1.6 لیتری e-HDi دیزلی با قدرت 92 اسب بخار و مجهز به استارت/استاپ پیشرانه.

2013 Peugeot 2008

با پرداخت 14,995 پوند یا معادل تقریبی 22,800 دلار می توانید مدل های Allure را خریداری کنید که مشخصه هایی مانند روکش کرومی قاب آینه ها، آینه های جانبی برقی با سیستم گرمایشی، سنسور عقب، روکش های پولیش شده فولادی ضد زنگ در جلو و عقب خودرو، شیشه عقب دودی، نورپردازی اطراف صفحه کیلومتر و تهویه مطبوع دوگانه دارد. 2008 آلر با همان پیشرانه مدل های اکتیو (به غیر از 1.4 لیتری HDi) راهی بازار می شود.


2013 Peugeot 2008

نهایتا با پرداخت 17,450 پوند یا معادل تقریبی 26,500 دلار، گران ترین مدل 2008 یعنی Feline در اختیار شماست که با رینگ های 17 اینچی، سیستم راهیابی، پورت دوم USB، پدال و دستگیره های آلومینیومی و سقف پانوراما تحویل مشتریان می شود. 2008 فیلاین با دو پیشرانه عرضه می شود:

  • 1.6 لیتری VTi بنزینی با قدرت 120 اسب بخار.
  • 1.6 لیتری e-HDi دیزلی با قدرت 92 (تا 115) اسب بخار.
 

rooshak

Registered User
تاریخ عضویت
28 نوامبر 2012
نوشته‌ها
543
لایک‌ها
99
دوستان کسی میدونه خرید امتیاز واردات خودرو بدون گمرکی خانواده های شهدا و جانبازین چطوره ؟؟!
میشه امتیازش رو خرید و استفاده کرد؟؟

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
بالا