• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» سرانجام نسل جدید آئودی TT
اختصاصی ژنو 2014 : سرانجام انتظارها به پایان رسید و آئودی از نسل جدید خوردوی کوپه محبوبش ، TT رونمایی کرد .


Audi TTS 2015

نسل سوم آئودی TT با همان ابعاد جمع و جور ، از طراحی قابل توجه و روحی اسپرت برخوردار است . آئودی در این خودرو از جدیدترین فن آوری هادر بخش های پیشرانه ، کنترل و ارتباطات بهره گرفته است . آئودی TT به لطف قوس های زیبا و انحنای ملایمی که در قسمت سقف دارد ، فرم بدنه منحصر بفردی را داراست که سبب شده به یک نماد بارز در دنیای خودرو تبدیل شود .








جلوپنجره جدیدی که به امضا نسل جدید محصولات آئودی تبدیل شده است و همچنین چراغ های جلو و عقب ، مهمترین ویژگی ظاهری این خودرو می باشند . در حالت استاندارد آئودی از لامپ های زنون در کنار چراغ های LED استفاده کرده است اما به صورت سفارشی می توان از چراغ هایی با تکنولوژی Matrix LED بهره برد که در آن نور بالا بوسیله LED های قابل کنترل منحصربفرد تولید می شود .

به نسبت نمای جلو در قسمت عقب تغییرات محافظه کارانه بوده است . بازهم عنصر قابل توجه در نمای عقب چراغ ها هستند که همانند چراغ های جلو در دو نسخه استاندارد و سفارشی عرضه شده اند . چراغ ترمز سوم که به صورت نواری باریک دو چراغ عقب را به هم متصل کرده است ، مطمئنا در شب جلوه ای خاص و متمایزکننده به آئودی TT می دهد .








درکابین نیز شاهد هارمونی بی نظیر صفحات و خطوط هستیم . همچنین سعی شده با طراحی ساده و استفاده کمتر از دکمه ها در بخش کنسول ، تمرکز راننده تنها به رانندگی و لذت بردن از آن معطوف شود . این فلسفه جدید را آئودی virtual cockpit نامگذاری کرده است . از مهمترین اجزای مورد استفاده در کابین می توان به صفحه نمایش TFT با ابعاد 12.3 اینچ و سیستم صوتی Bang & Olufsen با 12 بلندگو اشاره کرد .




آئودی فعلا عرضه دو نسخه TT و TTS را دستور کار خود قرار داده است که برروی پلت فرم MQB فولکس واگن شکل گرفته اند . برای این دو نسخه 3 موتور 4 سیلندر گوناگون در نظر گرفته است که همه آن ها از توربوشارژر و سیستم تزریق مستقیم سوخت بهره می برند .

مدل TT با موتور TFSI بنزینی با قدرت 230 اسب بخار و گشتاور 370 نیوتن متر و یا موتور TDI دیزلی با قدرت 184 اسب بخار و گشتاور 380 نیوتن متر عرضه خواهد شد که در ترکیب با جعبه دنده 6 سرعته دستی قادر است آئودی TT را به حداکثر سرعت محدود شده 250 کیلومتر بر ساعت برساند و شتاب نزدیک به 6 ثانیه را به ارمغان آورد (در صورت استفاده از جعبه دنده S tronic این رقم به 5.3 ثانیه خواهد رسید) .

در زیر هود نسخه TTS ، موتور TFSI بنزینی با قدرت 310 اسب بخار و گشتاور 380 نیوتن متر آرام گرفته است که شتابی معادل 4.7 ثانیه دارد. نسخه TT با پیشرانه دیزل نیز شتاب 7.2 ثانیه و حداکثر سرعت 235 کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده است .
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» فولکس T-ROC ؛ کراس اور یا کوپه یا روباز ؟!
اختصاصی ژنو 2014: وقتی فولکس کار روی پروژه های مختلف برای ساخت شاسی بلندهای جدیدش را بصورت موازی انجام می دهد، بدین معنی است که آنها وسواس زیادی برای سال 2016 میلادی دارند؛ همان سالی که قرارست SUV های جدیدش را در خیابان ها ببینیم . . .


Volkswagen T-ROC Concept

فولکس واگن هم اکنون دو SUV با نام های تیگوان و توآرگ برروی خط تولید دارد اما به نظر میرسد آن ها تصمیم دارند در این کلاس یک خودروی دیگر را به بازار عرضه کنند .کراس اور مفهومی جدید T-ROC نیز در همین راستا به نمایشگاه آمده بود. به یاد داشته باشیم که قبل از T-ROC فولکس محصولات دیگری مانندCrossBlue (آمریکا)، CrossBlue Coupé (چین) و همچنین Tiguan (هند) را نیز رونمایی کرده بود.

اما به T-ROC برگردیم که بر پلتفرم MQB فولکس ساخته شده. می دانید کدام پلتفرم است؟ همانی کهنسل سوم آئودی A3 ، نسل سوم سئات لئون، نسل هفتم گلف ، نسل سوم TT و همچنین نسل سوم اشکودا اوکتاویا با آن ساخته شده اند.










ویژگی خاص ظاهری T-ROC نه رنگ آبی اختصاصی (Blue-Splash Metallic) آنست، نه خانه های بزرگ جلوپنجره و حتی نه چراغ های روز به همراه چراغ های LED آن. این خودرو سقف دو تکه ای دارد که می توان آنرا بصورت دستی جدا و در صندوق عقب جاسازی کرد. یعنی حالا با یک کراس اور کوپه روباز سروکار داریم.






درون کابین T-ROC دوباره همان تریم آبی به چشم می خورد، صندلی ها چرمی بوده، سیستم تهویه تماما دیجیتالی است و درون صفحه کیلومتر نیز یک نمایشگر 12.3 اینچی بکار رفته. اما در بالای کنسول از یک تبلت بعنوان نمایشگر سیستم چندرسانه ای خودرو استفاده شده که قابلیت جداشدن نیز دارد.



حالا سری به مشخصات فنی T-ROC بزنیم:

  • پیشرانه 2.0 لیتری توربو دیزلی.
  • قدرت 184 اسب بخار و گشتاور 380 نیوتن متر.
  • گیربکس 7 سرعته دوکلاچه DSG .
  • سیستم محرکه 4MOTION (یا همان AWD).
  • وزن 1420 کیلوگرم.
  • رینگ های 19 اینچی با تایرهای 245/45 .
  • شتاب 6.9 ثانیه.
  • حداکثر سرعت 210 کیلومتر برساعت.
  • مصرف ترکیبی 4.9 لیتر.
  • تولید 129 گرم CO2 در هر کیلومتر.






 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» Hazumi ؛ پیش نمایش مزدا 2
اختصاصی ژنو 2014 : هاچبک Hazumi در واقع یک مدل مفهومی نیست، بلکه همان نسل چهارم مزدا 2 خواهد بود که با اندکی تغییرات در اواخر 2014 قرارست رونمایی شود . . .


Mazda Hazumi concept

اولین نکته Hazumi اینست که چهره آن با زبان طراحی Kodo مزدا شکل گرفته درست مانند نسل سوم مزدا 6 و یا نسل سوم مزدا 3. نمای جلویی خودرو به شدت خشن و با خطوط شکسته و تیز ساخته شده تا جایی که در بداخلاقی چیزی کمتر از آئودی A1 ندارد! هرچند که اندکی بعیدست این خشونت چهره را در نسخه نهایی مزدا 2 نیز ببینیم.




این کوچولوی 4 نفره که در کلاس کامپکت ها جای گرفته، مشخصات ابعادی زیر را دارد:

  • 4,070 میلیمتر طول.
  • 1,730 میلیمتر عرض.
  • 1,450 میلیمتر ارتفاع.
  • 2,585 میلیمتر فاصله محوری.
  • رینگ های 18 اینچی با تایرهای 215/45 .











اما در زیر کاپوت این خودرو، انجین SKYACTIV-D جاخوش کرده که از نوع 1.5 لیتری توربو دیزلی است و استاندارد آلایندگی یورو6 را هم براحتی پاس می کندچرا که میزان تولید CO2 آن کمتر از 90 گرم در هر کیلومتر اعلام شده. نسل چهارم مزدا 2 بعد از آنکه در زمستان امسال در اتوشوی پاریس رونمایی شد، از بهار 2015 راهی بازارهای جهانی می شود.



















 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» مزدا 3 به رکورد 4 میلیون تولید رسید
بیش از ده سال از ورود مزدا 3 به بازارها می‌گذرد. خودرویی که جانشین مزدا 323 شد و در عین زیبایی و جذابیت، توانسته کیفیت بالا و سواری عالی اسپرت را نیز با قیمتی مناسب به خریداران خود تقدیم کند.




Mazda3 2014


مزدا 3 که در ژاپن با نام اکسلا (Axela) شناخته می‌شود، توانسته رکورد 4 میلیون دستگاه را در ده سال و هفت ماه از عمر خود به دست آورد.
آن گونه که مزدا اعلام کرده، این مدل در 120 کشور جهان فروخته می‌شود و بیش از 30 درصد از کل تولیدات مزدا را در بر می‌گیرد. این خودرو علاوه بر ژاپن در چین، تایلند و مکزیک نیز تولید می‌شود.





Mazda3 2014

Mazda3 2010

Mazda3 2006

مدل جدید مزدا 3 در سال 2014 با سبک طراحی کودو (Kodo) می‌تواند حتی موفقیت‌های بسیار بیشتری را برای این شرکت به ارمغان آورد. این ماشین در بسیاری بررسی‌های های تخصصی، نامزد بهترین خودروی سال شده است. نسل جدید مزدا 3 در مناطق آزاد با قیمتی حدود 60 میلیون تومان به فروش می‌رسد ولی هنوز خبری از جانشینی آن با مزدا 3N مونتاژی گروه بهمن منتشر نشده است.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» لئون کوپرا، قدرتمندترین مدل سئات
سئات از قوی‌ترین مدل خود یعنی سری کوپرا در دو نسخه ویژه رونمایی کرد؛ یک نسخه محدود با تولید تنها 100 دستگاه از این خودرو هم توسط سئات هلند آماده شده که با قدرت 310 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر تحت عنوان کوپرا R به بازار خواهد آمد.


Seat Leon Cupra

هر دو نمونه سه در و پنج در سئات کوپرا از یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر مجهز به سیستم تزریق دوتایی سوخت و زمان بندی متغیر سوپاپها و سیستم توربوشارژر، سود می‌برند که نیروی خود را به چرخهای جلو منتقل می‌نماید. سه حالت مختلف رانندگی راحت، اسپرت و کوپرا برای آن قابل انتخاب است. استفاده از قفل دیفرانسیل جلو، سیستم کنترل شاسی پویا (DCC) و فرمان پیشرفته از دیگر ویژگیهای این ماشین هاچ بک نیرومند به شمار می‌روند.


Seat Leon Cupra

تاپ ترین مدل با گیربکس DSG اختیاری، قادر است به شتاب صفر تا صد 5.7 ثانیه دست یابد. در حالی که نهایت سرعت آن به 250 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مدل استاندارد کوپرا تنها اندکی آهسته‌تر می راند و شتاب آن 5.8 ثانیه است.







به لطف بهره گیری از سیستم حرکت-توقف (start/stop) و بازیافت انرژی ترمز و بهره وری بالاتر سوخت، مصرف بنزینیم مدل به طور متوسط 6.4 لیتر در صد کیلومتر است (6.6 لیتر با گیربکس دستی). انتشار آلاینده‌ها نیز بین 149 تا 154 گرم در کیلومتر می‌باشد.








طراحی سئات کوپرا همانند لئون استاندارد می‌باشد. برای هوای مصرفی بالاتر، هواکشهای سپر جلو بزرگ‌تر شده‌اند. اسپویلر عقب و دامن‌های کناری و اگزوزهای دو تایی بیضی شکل و رینگ های 18 اینچی آلومینیومی یا 19 اینچی سفارشی تیتانیومی با کالیپرهای قرمز رنگ ترمز و پنجره‌های رنگی از تفاوتهای لئون کوپرا با نمونه استاندارد می‌باشند.








در داخل کابین هم فرمان جدید اسپرت و صندلیهای جدید با دوخت سیاه و سفید و جیر خاکستری و پدالهای آلومینیومی، جلب توجه می‌کنند.
این اتومبیل در نمایشگاه ژنو در ماه مارس رونمایی خواهد شد و قیمت پایه آن نزدیک 31 هزار یورو خواهد بود.


*******************************************************

بروز رسانی – ژنو 2014 : سئات علاوه بر مدل کوپرا نسخه کوپرا 280 را هم باخود به نمایشگاه آورده بود. مدل های 280 را می توان با قاب مشکی رنگ آینه ها، حک شدن لوگوی CUPRA بر روی کالیپرهای ترمز و همچنین با رینگ های 19 اینچی تشخیص داد. درون کابین نیز علاوه بر نورپردازی داخلی، از پدال های آلومینیومی، صندلی های اسپرت و نمایشگر 5.8 اینچی برای سیستم چندرسانه ای استفاده شده است.








مدل های پایه ای کوپرا مجهز به انجین 2.0 لیتری به قدرت 265 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر هستند در حالیکه برای مدل های کوپرا 280 قدرت به حدود 280 اسب بخار می رسد اما گشتاور تفاوتی پیدا نمی کند.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» پورشه 919 مسابقه ای
اختصاصی ژنو 2014 : این خودرو، اسلحه جدید پورشه برای رقابت در کلاس LMP1 در 24 ساعته لمانز است . . .


2014 Porsche 919 Hybrid

سال 2014 برای تیم مسابقه ای پورشه سال بسیار خاصی است چرا که آنها بعد از غیبت 16 ساله دوباره به این کلاس از مسابقات لمانز برگشته اند. اما 919 پیشرانه ای هیبریدی دارد که موتور بنزینی آن از نوع 2.0 لیتری توربوشارژ V4 است که با حداکثر دوری معادل 9000rpm وظیفه به حرکت انداختن چرخ های عقبی خودرو را دارد.





برای چرخ های جلویی خودرو نیز از یک موتور الکتریکی استفاده شده که با باتری های لیتیوم/یونی کار می کند. بر روی 919 دو سیستم بازیابی انرژی گرمایی تعبیه شده؛ یکی در ترمزها و دیگری در سیستم اگزوز. این پورشه مسابقه ای وزنی 870 کیلوگرمی داشته و ابعاد و اندازه های آن هم بصورت زیر است:

  • 4,650 میلیمتر طول.
  • 1,900 میلیمتر عرض.
  • 1,050 میلیمتر ارتفاع.




آنطور که پورشه گفته، این خودرو که حداقل 2000 ساعت در تونل باد تست شده، از ژوئن 2014 با رانندگانی چون مارک وبر، تیمو برنارد (Timo Bernhard) ، نیل جانی (Neel Jani) و … راهی مسابقات لمانز خواهد شد.



















 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» جیپ رنِگید 2015 یک شاسی بلند ریزه میزه
کنسرسیوم فیات-کرایسلر هر سال 2.7 میلیون خودروی SUV را در جهان به فروش می‌رسانند. اما لااقل در آمریکا روند تمایل خریداران به سمت نیسان و کیا و خودروهای کوچک‌تر و جمع و جورتری نظیر جوک و سول می‌تواند زنگ‌های خطر را برای حوزه جیپ‌ها ها به صدا در آورد. بنابراین فیات دست به کار شده و یک معماری و پلتفرم کوچک که در اصل اصلاح شده پلتفرم فیات 500L می‌باشد را برای یک خودروی جدید 4×4 جدید جیپ، آماده کرده است.




2015 Jeep Renegade Latitude


تغییرات نسبت به شاسی فیات 500L شامل تعلیق ارتقا یافته، ارتفاع بیشتر و افزایش استحکام است. فاصله پایین محورهای جلو و عقب گوشه‌های های خودرو باعث می‌شود که این جیپ کوچک هم مانند سایر اعضای خانواده، به راحتی و با بیشترین زاویه ممکن وارد ناهمواری‌ها شود بدون اینکه برخوردی بین سپرها با زمین اتفاق افتد.





2015 Jeep Renegade


طراحی جیپ رنِگید در همان نگاه اول نیز می‌تواند اصالت خانوادگی خود را نشان دهد اما کمی چاشنی فانتزی نیز به آن افزوده شده است. چراغ‌های گرد و جلوپنجره خاص جیپ، گلگیرهای ذوزنقه ای شکل و چراغ‌های عقب با علامت X خوشبختانه شده‌اند اند. با این حال ممکن است این ترکیب بیش از حد تکراری و محافظه کارانه به نظر برسد.





2015 Jeep Renegade Interior


در داخل کابین با طرحی مشابه خودروهای تیون شده اروپایی مواجه خواهید شد. نشانگرهای آنالوگ یک نمایشگر دیجیتال 3.5 اینچی را کرده‌اند اند. برای این نمایشگر دیجیتال می‌توان یک انتخاب 7 اینچی رنگی را نیز سفارش داد. یک نمایشگر 5 یا 6.5 اینچی سفارشی نیز در داشبورد قرار گرفته که وظیفه نمایش انواع اطلاعات و کنترل‌ها نظیر راه‌یابی ماهواره ای یا سیستم سرگرمی و نمایش نقاط کور را بر عهده دارد. صندلی‌های ردیف دوم با نسبت 60/40 تا می‌شوند تا دسترسی به فضای بار پشت 355 لیتری و افزایش فضای بار به 1438 لیتر میسر گردد. یک سانروف باز شو که می‌توان پانلهای آن را باز کرده و در کف خودرو جاسازی کرد هم از جذابیت‌های این ماشین است.
















جیپ رنِگید در بازارهای جهانی با 16 ترکیب مختلف از قوای محرکه و سیستم انتقال نیرو ارائه خواهد شد. موتور پایه توربو چهار سیلندر 1.4 لیتری از فیات 500 آبارث به عاریت گرفته شده است. این پیشرانه می‌تواند 160 اسب بخار نیرو و 184 پوند فوت گشتاور تولید کند و سیستم انتقال نیروی آن شش سرعته دستی خواهد بود. اگر مشتاق یک موتور آمریکایی باشید می‌توانید موتور 2.4 لیتری تایگرشارک کرایسلر را برگزینید که 184 اسب بخار قدرت دارد و گشتاور آن نیز 177 پوند فوت است. برای انتقال نیروی این مدل هم از گیربکس 9 سرعته اتوماتیک کرایسلر استفاده شده است.




















انتقال نیرو به چهار چرخ چرخ‌های های جلو قابل انتخاب برای هر دو نوع پیشرانه است. سیستم انتقال تمام‌وقت به چهار چرخ می‌تواند 100 درصد گشتاور را بین چهار چرخ خودرو توزیع کند.









جیپ می‌گوید که تولید رنِگید را در اواخر بهار آغاز می‌کند و فروش آن نیز در اروپا و آمریکا در فصل تابستان آغاز می‌شود.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» مازراتی آلفیری؛ هدیه تولد صد سالگی
اختصاصی ژنو 2014 : ساعاتی پیش مازراتی از محصول جدید خود در ژنو رونمایی کرد و تمام نگاه ها را به سمت خود جلب کرد. Alfieri به منظور بزرگداشت صد سالگی مازراتی ساخته شده است و چشم اندازی از آینده مازراتی را ارائه می دهد. اگرچه فعلا در فاز کانسپت قرار دارد اما بزودی وارد خط تولید خواهد شد.


Maserati Alfieri concept

این خودرو که زاده مرکز طراحی مازراتی در تورین می باشد، بر اساس نام یکی از برادران این خاندان، Alfieri Maserati نامگذاری شده است. طراحی 2+2 این خودرو یادآور خودروهای افسانه ای مازراتی، نظیر 3500GT ، 5000GT و Indy می باشد. آلفیری بر پایه GranTurismo MC Stradale شکل گرفته است با این تفاوت که فاصله محوری آن 24 سانتی متر کوتاه تر شده است. بر همین اساس طول ، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 4590 ، 1930 و 1280 میلی متر است.












موتور 4.7 لیتری V8 تنفس طبیعی، با قدرت 460 اسب بخار و گشتاور 520 نیوتن متر در زیر هود آرمیده است. قدرت بوجود آمده بوسیله یک جعبه دنده 6 سرعته electro-actuated به چرخ های عقب منتقل می شود. برای مهار این خودرو از ترکیب دیسک های سرامیک – کربن MC Stradale و کالیپرهای ترمز برمبو استفاده شده است.











 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» کودک سر به هوا ؛ مک لارن 650S اسپایدر
اختصاصی ژنو 2014 : مک لارن به دنبال نسخه کوپه 650S از مدل اسپایدر این خودرو نیز رونمایی کرد .


McLaren 650S Spider

امروز نسخه اسپایدر با رنگ زیبای نارنجی Tarocco برروی صحنه آمد تا یکی دیگر از خودروهای خبرساز ژنو لقب بگیرد . این رنگ آمیزی زیبا برای محصولات جدید مک لارن به لطف همکاری با شرکت AkzoNobel حاصل شده است . مدل اسپایدر برروی شاسی تک سلولی مک لارن بدون هیچ گونه تغییری سوار شده است . اگرچه نسبت به نسخه کوپه یک سقف کمتر دارد اما تفاوت وزنی زیادی بین این دو مدل نیست و تنها با 40 کیلوگرم وزن بیشتر ، عملکردی مشابه از لحاظ هندلینگ ارائه خواهد داد .








موتور V8 مجهز به توربوی دوقلو ، قدرت 650 اسب بخار و گشتاور 678 نیوتن متر را در اختیار راننده قرار می دهد تا ظرف مدت تنها 3 ثانیه از صفر به صد برسد . نهایت سرعتی که می توان به آن دست یافت ، 329 کیلومتر بر ساعت است . درصورتیکه مایل نبودید از هوای آزاد در هنگام رانندگی لذت ببرید ، سقف طی 17 ثانیه بسته خواهد شد .

از مهمترین تجهیزات نسخه استاندارد می توان به سیستم ترمز کربن – سرامیکی ، چرخ های آلیاژی سبک وزن که با لاستیک های P Zero™ Corsa پیرلی پوشیده شده اند ، سیستم مسیریاب ماهواره ای IRIS با پشتیبانی از بلوتوث ، رادیو دیجیتال DAB ، اینترنت بی سیم و پوشش آلکانترا اشاره کرد .




قیمت نسخه های کوپه و اسپایدر به ترتیب 195,250 GBP و 212,250 GBP اعلام شده است و در اواخر فصل بهار روانه بازار خواهند شد .
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» نسخه ای خاص به یاد مجسمه ساز فرانسوی
اختصاصی ژنو 2014 : اپیزود چهارم از سریال افسانه بوگاتی این بار در ژنو 2014 اکران شد. بوگاتی در راستای ساخت نسخه های اختصاصی برای بزرگداشت مهمترین افرادی که در تاریخچه این شرکت تاثیرگزار بوده اند ، این بار نسخه ای از ویرون را برای بزرگداشت هنرمند ایتالیایی، Rembrandt Bugatti به زیبایی تزیین کرد و به ژنو 2014 فرستاد.


Rembrandt Bugatti Grand Sport Vitesse

Rembrandt بعنوان یکی از برترین مجسمه سازان مستقل بود که در آغاز قرن بیستم فعالیتش را آغاز کرد. وی همچون برادرش اتوره بوگاتی ذاتا هنرمند بود. عمده شهرت وی برای ساخت مجسمه هایی از حیوانات و همچنین فعالیت در ریخته گری برنز بود.




رنگ آمیزی نسخه های Jean-Pierre Wimille ( پبل بیچ 2013 ) ، Jean Bugatti ( فرانکفورت 2013 ) وMeo Costantini ( دبی موتورشو ) براساس غالب ترین رنگ در دوران حرفه ای آن قهرمانان افسانه ای بوده است ، بر همین اساس بدنه کربنی نسخه Rembrandt به رنگ برنزی در آمده و قسمت پایین بدنه هم با رنگ قهوه ای ملایمی موسوم به Noix رنگ آمیزی شده است . به منظور ایجاد تناسبات ظاهری برای رنگ آمیزی رینگ ها از ترکیب رنگ روشن (Noix) و تیره (Firefinch) استفاده شده است . در کابین نیز شاه استفاده از صندلی هایی چرمی با رنگی موسوم به Cognac هستیم .
















همچون سه نسخه قبلی ، این خودرو برپایه بوگاتی ویرون 16.4 گرند ویتسه شکل گرفته است و از آن تنها 3 دستگاه ساخته خواهد شد . موتور 8 لیتری W16 با گشتاور 1500 نیوتن متر و قدرت 1200 اسب بخار ، شتاب صفر تا صد 2.6 ثانیه ای و حداکثر 408.84 کیلومتر بر ساعت ( در حالت بدون سقف ) را برای این خودرو رقم زده است . قیمت این نسخه خاص 2.18 میلیون یورو خواهد بود .
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» تحفه ژاپن ؛ تویوتا Aygo
اختصاصی ژنو 2014 : تویوتا برای رقابت با دو محصول فرانسوی ، نسل دوم پژو 108 و سیتروئن C1 ، محصول جدیدی را روانه بازار خواهد کرد .


Toyota Aygo

نسل دوم Aygo با رشد 25 میلی متری در طول و کاهش 5 میلی متری در ارتفاع مواجه بوده است . پس از این تغییرات طول و ارتفاع این خودرو به ترتیب به 3455 و 1460 میلی متر رسیده است . Aygo در مقایسه با پسرعموهای فرانسویش به علت افزایش 8 میلی متری فاصله بین چرخ ها (track) و بهره گیری از گرافیک X در نمای جلو ، چهره ای به مراتب جذاب تر دارد . طراحی متفاوت در نمای عقب نیز سبب شده است تا خودرو بزرگ تر از آنچه که هست به نظر بیاید .



موتور 3 سیلندر یک لیتری با قدرت 68 اسب بخار و گشتاور 95 نیوتن متر وظیفه تامین نیرو محرکه برای این کامپکت شهری را بر عهده دارد . به لطف این پیشرانه و کاهش ضریب درگ تا 0.29 ، مصرف سوخت Aygo در یک بازه اقتصادی قرار دارد ، تنها 4.1 لیتر به ازای پیمودن 100 کیلومتر !




در کابین نیز شاهد استفاده از یک کنسول ساده ذوزنقه ای هستیم که کاملا با ماهیت اقتصادی خودرو هماهنگ است . تغییر ابعاد افزایش 29 لیتری فضای بار را سبب شده است . صفحه نمایش 7 اینچی لمسی و دوربین دید عقب از دیگر امکانات نسخه استاندارد Aygo می باشد .
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» رده بندی کیفی خودروهای داخلی
کاهش چشمگیر خودروهای تولیدی و حذف یکی در میان آنها از چرخه تولید باعث شده که تنها 19 خودرو در ارزیابی بهمن ماه موسسه استاندارد حضور داشته باشند. ارزیابی کیفی خودروها تولید داخل، نشان می دهد که صدر جدول در غیاب نیسان تیانا و مزدا 3 به سوزوکی رسیده است. در این رده بندی خودروها تحت ارزیابی در 9 معیار سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان، سیستم موتور و انتقال قدرت، ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی بدنه، نفوذ آب و رنگ، مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته و بر حسب میزان نمره منفی، در دو دسته “خیلی خوب” و “خوب” دسته بندی شده اند.

lexus-paint-quality.jpg


رتبه بندی خودروها توسط موسسه استاندارد ایران دچار تغییراتی بنیادین شده و چیزی به اسم خودرو با کیفیت متوسط و پایین در آن به چشم نمی خورد. همه خودروها رتبه خوب و یا خیلی خوب را بدست آورده اند. اگر استاندارد ایران به پراید رتبه خیلی خوب اعطا کرده چنین رتبه ای را به نیسان تیانا هم داده که متاسفانه باعث بی اعتباری بیش از پیش نتایج برای خریداران خودرو می گردد. بنظر می رسد که استاندارد ایران زیر فشار کارخانه ها مجبور شده به همه خودروها امتیاز بالا بدهد حتی اگر به بی اعتباری این موسسه و لوث شدن این بررسی ها بیانجامد.
نکته دوم در این بررسی ها تفاوت بین مرغوبیت و کیفیت است. ساز و کار مبتنی بر اعطای امتیاز بر اساس نمرات منفی ساده ترین شیوه برای امتیاز دهی است اما نشان دهنده ارزش کیفی واقعی یک محصول نیست و گاهی خودرویی با داشتن مرغوبیت پایینتر مواد مصرفی، از رقبای خود با مرغوبیت بالاتر امتیاز منفی کمتر و رتبه بالاتری دریافت می کند! البته این مسئله بیانگر این موضوع است که حتی مواد مرغوب نیز در مونتاژ نادرست و سهل انگارانه، ممکن است تبدیل به نمره های منفی شوند. اما در سوی مقابل مثلا یک قطعه پلاستیکی بسیار بی کیفیت نمره منفی نمی گیرد چون خریدار انتظاری از آن ندارد.

بعد از اینکه رنو مگان و تندرهای پارس خودرو چندی در صدر جدول بی رقیب بودند، با بازگشت دوبارهسوزوکی گرند ویتارا به تولید، صدر جدول دوباره دستخوش تغییر شد. این در حالیست که هنوز خبری از انواع مزدا در جدول نیست. انواع پژو 206 و رانا نیز در عین تولید آنها، عدم حضور معنی دار و مشکوکی دارند. شایعات از کیفیت پایین این محصولات در سری جدید حکایت دارد و اینکه حضور آنها در بررسی های استاندارد و رتبه پایین احتمالی می توانست خدشه بزرگی به بازار آنها وارد سازد.
رنو مگان با وجود اندکی بهبود کیفیت صدر جدول را به سوزوکی داده است. افت رتبه برای سایر محصولات پارس خودرو نیز اتفاق افتاده است.

پارس تندر یا همان L90 فیس لیفت شده پارس خودرو در جایگاه سوم و تندر همین شرکت با امتیازی برابر با ایران خودرویی آن، در جایگاه چهارم قرار دارد.
خوشبختانه کیفیت اکثر خودروهای دو شرکت ایران خودرو و سایپا با اندکی بهبود نسبت به ماههای گذشته در مسیر بهتری قرار دارند. اما این بهبود ناچیز برای مقابله با رقبای چینی چندان هم کافی نبوده است. جی ای سی یا همان جک مدل J5 رتبه ششم جدول را در اختیار دارد. لیفان X60 هم در حالی در جایگاه در خور توجه هفتم ایستاده که رقیب آن در بازار یعنی ام وی ام X33 با 15 نمره منفی بیشتر در جای پانزدهم قرار دارد.
سمند هم کیفیتی بهتر پیدا کرده و در رده نهم قرار دارد. تیبا یا آهوی ایرانی هم با نمرات منفی در تزئینات داخلی و خارجی مربوط تا جایگاه چهاردهم بالا آمده است. پرایدها هم که طبق معمول آن انتهای جدول خوش و سرگرم اند. البته با این تفاوت که ام وی ام های 110 را پایین تر از خود می بینند و اکنون باید افتخار بی کیفیت ترین خودروی تولید داخل را به این خودروی کوچک چینی واگذار کنند.
به امید ارائه خودروهایی که لیاقت ایرانی ها را داشته باشند.

رده بندی کیفی خودروها بر اساس نمرات منفی – ارزیابی بهمن ماه 1392

  • رتبه
  • خودرو
  • میانگین نمرات منفی
  • تغییرات کیفیت
  • 1
  • سوزوکی گرند ویتارا
  • -16.7
  • 2
  • رنو مگان
  • -19.5
  • 3
  • پارس تندر
  • -20.6
  • 4
  • تندر L90 پارس خودرو
  • -21.0
  • 5
  • تندر L90 ایران خودرو
  • -21.0
  • 6
  • جک J5
  • -49.3
  • 7
  • لیفان X60
  • -51.7
  • 8
  • پژو پارس
  • -52.1
  • 9
  • سمند
  • -52.2
  • 10
  • پژو 405
  • -52.7
  • 11
  • پژو 405 خراسان
  • -53.0
  • 12
  • لیفان 620
  • -53.0
  • 13
  • ام وی ام 530
  • -54.1
  • 14
  • تیبا
  • -64.0
  • 15
  • ام وی ام MVM X33
  • -65.9
  • 16
  • سایپا X131
  • -81.2
  • 17
  • سایپا X131 پارس خودرو
  • -81.4
  • 18
  • سایپا X132 پارس خودرو
  • -84.8
  • 19
  • ام وی ام MVM 110
  • -85.9
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» 4C اسپایدر ؛ برای 2015
اختصاصی ژنو 2014: دقیقا سال گذشته میلادی بود که آلفا برای اولین بار از 4C کوپه در نمایشگاه ژنو 2013 رونمایی کرد. حالا یکسال گذشته و با نسخه اسپایدر آن دوباره به ژنو برگشته است . . .



خودرویی که می بینید یک نسخه پروتوتایپ است چرا که مهندسان آلفا هنوز درحال کار بر روی ایمنی این خودرو هستند پس ممکن است در نهایت با اندکی تغییر ظاهر وارد بازار شود. اما به لطف بهره گیری از مواد گران قیمتی مانند فیبرکربن و SMC در ساخت شاسی و بدنه، وزن نسخه اسپایدر تنها 60 کیلوگرم سنگین تر از نسخه کوپه آن شده. ولی 4C اسپایدر دیگر چه حرف جدیدی برای گفتن دارد؟

  • حذف چراغ های عنکبوتی جلو و استفاده از لنزهای معمولی.
  • طراحی جدید رینگ ها و استفاده از تایرهای پیرلی.
  • اگزوزهای دوبل آکراپویک (Akrapovic) که خروجی تیتانیومی آنها در وسط تعبیه شده.







در قسمت فنی با همان انجین 1.75 لیتری مدل های کوپه روبرو هستیم؛ پیشرانه ای توربوشارژ با قدرت 240 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر. انتقال قدرت به چرخ های عقب توسط گیربکس دوکلاچه TCT انجام می شود که می تواند اسپایدر را در 4.5 ثانیه به سرعت 100 و در ادامه نیز به حداکثر سرعت 250 کیلومتر برساعت برساند.







 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» VisionC ؛ اولین سدان کوپه اشکودا
اختصاصی ژنو 2014 : خودرویی که می بینید ضریب درگی معادل 0.26 دارد که یعنی چکسلواکی ها درحال برداشتن یک گام بزرگ در طراحی خودروهای شان هستند . . .


Skoda VisionC concept

به لطف حمایت های فراوان فولکس واگن که از سال 2000 میلادی مدیریت این کمپانی را در اختیار گرفته، حالا اشکودا خودرویی ساخته که به لحاظ طراحی ظاهری می توان به آن لقب اولین 4 در کوپه اشکودا را داد؛ محصولی که اگر در سالهای 2015 یا 2016 به خط تولید برسد می تواند فاصله خالی میان اوکتاویا و سوپرب را پر کند.












VisionC با اینکه بر پلتفرم MQB فولکس ساخته شده اما در برخی زوایا می توان ردپای آئودی A7 اسپرت بک را هم در آن دید. این سدان مفهومی با پیشرانه 1.4 لیتری TSI به ژنو آمده بود که قدرتی معادل 110 اسب بخار و حداکثر سرعتی برابر 214 کیلومتربرساعت به ارمغان می آورد. این پیشرانه با مصرف 3.4 کیلوگرم CNG در هر 100 کیلومتر و همچنین تولید 91 گرم CO2 در هر کیلومتر، دارای استاندارد آلایندگی یورو6 است.











 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» فیس لیفت نیسان جوک
اختصاصی ژنو 2014: بالاخره اولین فیس لیفت کراس اور جوک معرفی شد؛ خودرویی که فروش آن از تابستان 2014 آغاز می شود. . .


Nissan Juke facelift

  • فروش بیش از 135,000 جوک در سال 2013 .
  • فروش جهانی بیش از 420,000 جوک از سال 2010 .
  • در بازار اروپا تمامی جوک ها از خط تولید نیسان در ساندرلند انگلستان بیرون می آیند؛ کارخانه ای استراتژیک که کارگران روزانه در 3 شیفت کاری مشغول به فعالیت هستند.
  • بیش از 85 درصد خریداران جوک، برای اولین بار محصولی از نیسان می خرند.







فیس لیفت جوک، چهره آنرا به سایر محصولات نیسان نزدیک تر کرده؛ این نکته را می توان از خطوط V – شکل جلوپنجره و همچنین چراغ های LEDدار جلو و عقب خودرو فهمید که به تقلید از 370Z طراحی شده و مجهز به لنزهای زنونی در جلو هستند. بر روی قاب آینه های جانبی نیز می توان راهنماهای LED را دید. سایر تغییرات مهم اعمال شده در این فیس لیفت عبارتند از:

  • سانروف جدید.
  • طراحی مجدد رینگ های 16 تا 18 اینچی.
  • افزوده شدن رنگ های جدید بدنه.
  • حجم 354 لیتری محفظه بار در مدل های دیفرانسیل جلو که حدود 40 درصد بیشتر از مدل های 2013 است.







در قسمت فنی یک تغییر مهم صورت گرفته؛ مهندسین نیسان انجین 117 اسبی 1.6 لیتری را برداشته و بجای آن از 1.2 لیتری توربوشارژ DIG-T استفاده کرده اند که قبلا آنرا در نسل دوم قشقایی نیز دیده بودیم. قدرت 115 اسبی و گشتاور 190 نیوتن متری این پیشرانه با گیربکس 6 سرعته دستی (Xtronic سفارشی) به چرخ ها منتقل می شود.

علاوه بر این پیشرانه مشتریان می توانند انجین 1.5 لیتری dCi دیزلی به قدرت 110 اسب و همچنین 1.6 لیتری DIG-T بنزینی به قدرت 190 اسب را نیز سفارش دهند.











 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» جیوجیارو کلیپر ؛ ونی با انواع درها !
اختصاصی ژنو 2014: استودیوی طراحی ایتال دیزاین/جیوجیارو محصولی با نام Clipper را در نمایشگاه امسال معرفی کرد که در کلاس ون های اسپرت جای می گیرد . . .


Italdesign Giugiaro Clipper concept

کلیپر بر روی پلتفرم MQB فولکس که ظاهرا در نمایشگاه امسال بیشترین استفاده را داشته، طراحی و ساخته شده است. به نمای جانبی آن خوب دقت کنید که فاقد ستون های B و C است تا دسترسی سرنشینان به ردیف های دوم و سوم خودرو در راحت ترین شکل ممکن باشد. نکته جالب دیگر کلیپر درب های آنست که در جلو پروانه ای بوده اما در عقب بصورت گالوینگی باز می شود.




اما ناب ترین قسمت کلیپر را باید در کابینش جست و جو کرد؛ جایی که صفحه کیلومتر خودرو تماما دیجیتالی است، یک نمایشگر 11 اینچی با قابلیت تنظیم ارتفاع بعنوان کنسول مرکزی بکار رفته، داشبورد همانند سفینه های فضایی با یک نمایشگر سرتاسری پوشانده شده و نهایتا چهار آی پد مینی نیز برای سرنشینان ردیف دوم و سوم تعبیه شده.





کلیپر قدرتش را از دو موتور الکتریکی می گیرد که بر روی هر دو محور خودرو قرار دارند؛ پس میتوان سیستم محرکه آنرا شبیه AWD دانست. مجموع قدرت تولیدی این پیشرانه حدود 295 اسب بخار بوده که می تواند کلیپر 1800 کیلوگرمی را به حداکثر سرعت 205 کیلومتربرساعت برساند. همچنین با یکبار شارژ می توان مسافت متوسطی معادل 540 کیلومتر را با آن طی کرد.







 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» همه کاره ؛ سانگ یانگ XLV
اختصاصی ژنو 2014 : سانگ یانگ از کانسپت جدید خود رونمایی کرد . این SUV هفت نفره تحت عنوان XLV به نوعی نسل دوم کانسپت XIV-1 می باشد که سانگ یانگ از آن در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2011 رونمایی کرد .


SsangYong XLV Concept

این کانسپت یک وسیله نقلیه چندمنظوره است که هم نیازهای روزمره شما را برطرف خواهد کرد و هم در اوقات فراغت می توانید سواری بی نظیری را در جاده های خارج شهر با آن تجربه کنید . قابلیت های چندمنظوره در کنار طراحی متفاوت ، سبب شده است تا XLV بعنوان یک مدل استراتژیک و سمبل تغییرات در محصولات آتی سانگ یانگ ، به حساب بیاید .



کابین بزرگ و فضای بار زیاد مهمترین مشخصه این خودرو است . افزایش طول 290 میلی متری نسبت به نسل قبلی ، فضای کافی برای 7 سرنشین را فراهم کرده است . در ترکیب 2+2+2+1 صندلی ها یک تک صندلی وجود دارد که می تواند در ردیف دوم و یا سوم قرار بگیرد . XLV از لحاظ طراحی خارجی هم در مقایسه با سایر رقبا نمره قابل قبولی خواهد گرفت .












پیشرانه هیبریدی XLV از ترکیب یک موتور 1.6 لیتری دیزل و یک موتور الکتریکی 10KW با باتری های 500Wh لیتیوم – یون ، قدرت لازم برای حرکت را فراهم می کند . به گفته مهندسین سانگ یانگ ، ترکیب جدید پیشرانه سبب شده است تا XLV نسبت به سایر رقبا به میزان 10 درصد CO2 کمتری منتشر کند .
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» مشت آخر ؛ لکسس RC F GT3
اختصاصی ژنو 2014 : لکسس گویا بی خیال نمی شود . آن ها با معرفی مدل مسابقه ای RC F GT3 جنگ را از خیابان ها به پیست کشانده اند .


Lexus RC F GT3 concept

این هیولا بر اساس خودروهای کوپه سری RC شکل گرفته است و آماده است تا در سری GT3 مسابقات تمام رقبا را نابود کند . کیت آیرودینامیکی که شامل اسپلیتر جلو ، سپر های اصلاح شده و رکاب های جانبی گسترده تر می باشد ، جنگنده لکسس را به خشن ترین عضو گروه RC تبدیل کرده است . در آرایش جدید ، آینه هایی با طراحی آیرودینامیک و همچنین بال و دیفیوزر عقب را نیز نباید از قلم انداخت .








برای پیشرانه از موتور 5 لیتری V8 مدل RC F استفاده شده است ، اما با تغییراتی که برروی آن صورت گرفته است ، قدرتی بیش از 540 اسب بخار خواهد داشت . تاکنون اطلاعاتی از مشخصه های فنی RC F GT3 منتشر نشده است ، اما پیش بینی می شود با کاهش وزن و رسیدن به 1250 کیلوگرم در کنار تقویت موتور ، عملکردی فوق العاده داشته باشد . با توجه به اینکه این خودرو براساس قوانین رده GT3 مسابقات ساخته شده است ، می تواند در مسابقات مختلفی از جمله 24 ساعته نوربورگ رینگ و سری رقابت های Super GT حضور داشته باشد .
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» فراری کالیفرنیا تی و بازگشت به توربوشارژر
عصر موتورهای توربوشارژر در فراری آغاز شده است. امروز با معرفی فراری کالیفرنیا T در نمایشگاه ژنو، نسلی جدید از اسب‌های های توربو به پا خواهند خواست. پیش از این در سال 1992 با مدل F40 نیز شاهد حضور توربین‌ها در پیشرانه فراری بودیم. اما پس از آن تمرکز فراری روی موتورهای با تنفس طبیعی و دریافت بالاترین راندمان از حجم موتور بود.




Ferrari California T


پایین‌ترین مدل تولیدی مارانللو، نشانه‌هایی هایی از مدل‌های بالاتر خود نظیر FF و F12 برلینتا را دارد. سقف بازشوی الکتریکی کالیفرنیا T در ظرف مدت 14 ثانیه باز یا بسته می‌شود.








در داخل کابین از چرم نیمه آنیلین و کنسول مرکزی بازطراحی شده و صفحه نمایش لمسی 6.5 اینچی با یک سیستم بروز شده سرگرمی باید نام برد. سیستم صوتی از مارک JBL حرفه ای با 12 بلندگو و آمپلی فایر 16 کانال با توان 1280 وات انتخاب شده است.












اما بیایید به زیر هود سری بزنیم. جایی که مهندسان فراری یک موتور V8 با حجم 3.8 لیتر را به توربوشارژر کرده‌اند تا 560 اسب بخار نیرو و 775 نیوتن متر گشتاور، خروجی آن باشد. این پیشرانه پیش از این توسط مازراتی در مدلهای کواتروپورته و گیبلی هم استفاده شده بود اما فراری بهینه‌سازی‌هایی روی آن انجام داده که منجر به افزایش راندمان و بهبود توان و تورک خروجی آن شده است.
















کالیفرنیا T در 3.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد و در 11.2 ثانیه هم سرعت آن به 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این در حالی است که نهایت سرعت آن 316 کیلومتر بر ساعت می‌باشد. علاوه بر قدرت و سرعت بیشتر نسبت به مدل‌های قبلی کالیفرنیا، اکنون 15 درصد در مصرف سوخت و 20 درصد در تولید گازهای گلخانه ای شاهد کاهش هستیم. بنابراین این مدل، مقرون صرفه‌ترین ترین خودروی فراری خواهد بود
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» سوبارو Viziv 2
اختصاصی ژنو 2014 : یک سال پیش در دوره قبلی نمایشگاه ژنو سوبارو از کانسپت Viziv رونمایی کرد ، حال امسال آن ها نسل جدید این کانسپت را به ژنو فرستاده اند .


Subaru Viziv 2 Concept

به گفته مسئولین شرکت سوبارو این مدل ضمن ارزش نهادن به قوانین محیط زیست ، عملکرد و توانایی های فوق العاده ای خواهد داشت . استفاده از خطوط زیاد در بدنه ، ضمن بخشیدن روحیه ای اسپرت به این کانسپت ، نشانگر یک طراحی کاملا شرقی است . با توجه به طرح های منتشر شده از کابین 4 نفره Viziv2 ، شاهد فضایی پویا برای لذت بردن از رانندگی هستیم .



این خودرو نماینده نسل آینده خودروهای هیبریدی plug-in است . کراس اوور Viziv2 در همین راستا از ترکیب یک موتور 1.6 لیتری با سه موتور الکتریکی ، بعنوان پیشرانه بهره می برد . یک موتور الکتریکی در جلو و دو موتور دیگر در عقب قرار گرفته اند . برای انتقال قدرت از جعبه دنده Lineartronic CVT بهره گرفته شده است .

همچنین در این کانسپت از تکنولوژی جدید AWD سوبارو ، که قرار است در محصولات آتی مورد استفاده قرار گیرد ، استفاده شده است . در این تکنولوژی هر چهار چرخ به طور مستقل با سطح جاده و شرایط پیمایش مسیر ارتباط برقرار خواهند کرد . به همین منظور برای نقطه ثقل پایین تر و تعادل وزنی ، اجزای سیستم هیبرید را به صورت متقارن نصب شده اند تا خللی در قابلیت های مانورپذیری و هندلینگ آن بوجود نیاید .











 
بالا