irancelltopup
کاربر تازه وارد
سایت خودرو: در تازهترین بررسی سالانه ارزش مارکهای جهان، ب ام و با پیشی گرفتن از تویوتا به عنوان باارزشترین مارک خودرو جهان معرفی شد. در این بررسی که توسط موسسه میلوارد براون انجام میشود و در آن صد مارک برتر جهان مشخص میشود، رتبه مرسدس بنز، فولکس واگن و آئودی هم نسبت به سال گذشته بهتر شده است.
پیتر والش، یکی از مدیران موسسه میلوارد براون میگوید ب ام و توانسته تفاوتهایش با دیگر رقبا را به خوبی به مشتری منتقل کند و با «محصولی بسیار خوب» بر این پیام تاکید کند.
آقای والش گفت: «ب ام و به عنوان یکی از مارکهای بزرگ جهان، توانسته در بازاری به شدت رقابتی، در بلند مدت آن چه به طور معنا دار درباره این مارک متفاوت است را حفظ کند.»
رقابت ب ام و با تویوتا برای کسب این مقام بسیار نزدیک است. تویوتا از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ باارزشترین مارک خودرو جهان بود اما ب ام توانست این مقام را در سال ۲۰۱۰ از آن خود کند. ولی تویوتا سال گذشته دوباره رتبه اول را پس گرفت.
اما مشکلاتی که بعد از زلزله و سونامی در ژاپن و سیل در تایلند برای تویوتا به وجود آورد باعث شد تا کارخانه ژاپنی نتواند رتبه اول را حفظ کند.
بلاهای طبیعی در آسیا بر ارزش هوندا، نیسان و لسکوس هم تاثیر منفی داشت، اما هر سه مارک در بین ده مارک بار ارزش جهان باقی ماندند.
مرسدس بنز، فولکسواگن و آئودی هم توانستند با کسب موفقیت در بازارهای آسیا و به خصوص چین موقعیت مارک خود را در جدول بهتر کنند.
هیوندایی هم با کسب مقام نهم،اولین خودروساز کرهای شد که به جمع ده مارک بارارزش خودرو جهان پیوست. استراتژی هیوندای در ارائه کیفیت همراه با قیمت کمتر از خودروسازهای لوکس رمز موفقیت این کارخانه کرهای بوده است.
در سال ۲۰۱۲، اپل با ۱۸۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار برای دومین سال پیاپی به عنوان باارزشترین مارک جهان معرفی شده است. بعد از آن IBM با ارزش ۱۱۶ میلیارد دلار دوم و گوگل با ۱۰۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار سومین مارکهای باارزش جهان است.
موسسه میلوارد براون ارزش هر مارک را با نظرسنجی با بیش از یک میلیون مصرفکننده از سراسر جهان و تحلیل اطلاعات مالی و موقعیت تجاری هر شرکت تعیین میکند.
www.khodroreview.com
likeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee