• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

bonite

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2013
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
0
مراجعه حدود 500 هزار خودرو به مراکز معاینه فنی در سال گذشته

ایسنا - مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: در سال 91 تنها 535 هزار و 427 خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده اند. این در حالی است که حدود 2/5 میلیون خودرو در تهران ملزم به دریافت معاینه فنی هستند، یعنی در واقع تنها یک پنجم خودروهای واجد شرایط سال گذشته به مراکز معاینه فنی مراجعه داشته‌اند.


رضوی با بیان این مطلب اظهار کرد: حدود 4/5 تا 5 میلیون خودرو در تهران تردد دارند که براساس قانون معافیت 5 ساله خودروها از مراجعه به مراکز معاینه فنی 5/2 میلیون خودرو موظف هستند که برگه معاینه فنی دریافت کنند، اما متاسفانه از این میزان نیز تنها حدود 500 هزار خودرو در سال گذشته به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند. رضوی با ابراز نگرانی از عدم اصلاح قانون معافیت 5 ساله خودروها از دریافت معاینه فنی گفت: امیدواریم نمایندگان مجلس امسال توجه ویژه به اصلاح این قانون داشته باشند؛ چرا که این قانون عقبگرد در حوزه مسائل زیست محیطی محسوب می‌شود.
 

bonite

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2013
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
0
بازار خودروي تونس در انتظار محصولات ايران

ايكوپرس - در صورت امضاي قرارداد توسط ايران خودرو، شركت تي.‌آي.‌موتورز، نمايندگي فروش و خدمات پس از فروش محصولات ايران خودرو در بازار تونس را بر عهده خواهد گرفت و صدور محصولات ايران خودرو به بازار اين كشور آغاز خواهد شد.
اين قرارداد بنا به درخواست سرمايه‌گذاران تونسي براي تاسيس نمايندگي فروش و خدمات پس از فروش محصولات ايران خودرو بسته و توسط مرداسي بدرالدين مديرعامل شركت تي.‌آي.‌موتورز امضا شده و در انتظار تاييد و امضا توسط مديريت ارشدگروه صنعتي ايران خودرو است.

 

bonite

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2013
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
0
افزایش فروش آئودی

آئودی دیگر خودروساز پرفروش آلمانی هم اعلام کرده که فروش خودروهایش در ماه مارس و همچنین در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی به حدنصاب تازه‌ای رسیده است. فروش خودروهای آئودی در ماه مارس 3 درصد رشد داشته و در مجموع به 147 هزار و 700 دستگاه رسیده است. آئودی سه‌ماهه نخست سال جاری را هم با رشدی 8/6 درصدی به پایان رساند و در این مدت موفق شد تعداد 369 هزار و 500 دستگاه از خودروهایش را به فروش برساند. آئودی می‌گوید تقاضای بالا برای خودروهای شاسی‌بلندش نقشی اساسی در این رکوردشکنی داشته است. درعین‌حال فروش آئودی در بازار اروپا 2/3 درصد افت داشته و به 82 هزار و 800 دستگاه رسیده است. دومین برند پرفروش خودروی دنیا امیدوار است این روند رو به جلو تا پایان سال جاری ادامه یابد.

16-03.jpg


 

bonite

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2013
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
0
رشد فروش سانگ‌یونگ موتورز

فروش سانگ‌یونگ موتورز، شاخه گروه ماهیندار در چین طی ماه مارس 2/15 درصد رشد داشته است. خودروهای کوراندو C، کوراندوی اسپورت و کوراندوی توریسمو از جمله موفق‌ترین محصولات سانگ‌یونگ موتورز از آغاز سال 2013 بوده‌اند. فروش در بازار داخلی هم به نسبت مدت مشابه در سال گذشته بیش از 30 درصد رشد داشته و به 4 هزار و 924 دستگاه رسیده است. لی یو ایل، مدیر سانگ‌یونگ موتورز می‌گوید: «ماپيام هاي درخور توجهی از بازار دریافت کرده‌ایم و همچنین معرفی خانواده کوراندو هم بازخوردی مثبت و موفقیت‌آمیز داشته است.» صادرات خودروساز چینی هم در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته در حدود 5 درصد افزایش داشته است.

16-04.jpg


 

bonite

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2013
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
0
قيمت خودرو‌هاي داخلي در بازار





16-05.jpg
 

bonite

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2013
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
0
صنعت خودرو برنامه جامع ندارد

گروه خودرو - یک کارشناس صنعت خودروسازی گفت: هیچ سند و چشم‌اندازی برای صنعت خودرو وجود ندارد که حتی بعد از تغییر مدیران شرکت‌های خودروساز، امکان اجرای آن اسناد وجود داشته باشد.

سید رضا حسینی در یک نشست خبری با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی در صنعت خودرو باید در قالب یک زنجیره با یکدیگر همکاری داشته باشند، اظهار كرد: باید تمام نیاز صنعت خودرو به صورت مجتمع دیده شود و یک برنامه جامع در این مورد تدوین شود.وی با بیان اینکه تاکنون هیچ برنامه جامعی از بالا به پایین در ارتباط با صنعت خودروابلاغ نشده است، گفت: مثلا اینکه جاده‌های کشور متناسب با تعداد خودروها رشد کرده یا خیر، جای بحث دارد یا اینکه آیا زیرساخت‌های تولید خودرو با استاندارد یورو 4 در کشور وجود دارد؟حسینی با اشاره به اینکه ارگان‌های تصمیم‌گیرنده در ارتباط با صنعت خودرو با یکدیگر هماهنگ نیستند، گفت: باید خودرویی تولید کنیم که بتوان آن را به کشورهای در سطح خودمان یا بالاتر صادر کنیم. وی افزود: سرمایه‌گذاری که برای طراحی سمند صورت گرفت، اگر ادامه می‌یافت، دیگر نیازی به هزینه‌های جدید در این مورد نبود.این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: هیچ سند و چشم‌اندازی برای صنعت خودروسازی وجود ندارد که حتی بعد از تغییر مدیران شرکت‌های خودروساز امکان اجرای آن اسناد وجود داشته باشد.
 

bonite

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2013
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
0
بررسی اعتراض خودروسازان در شورای رقابت

تسنیم - ريیس شورای رقابت با اشاره به اینکه این شورا در حال بررسی اعتراض خودروسازان به قیمت‌گذاری‌های موقت است، گفت: البته اگرخودروسازی در این شرایط اقدام به گران‌فروشی كند این شورا با به کارگیری ابزارهای قانونی برخورد جدی را انجام خواهد داد.

جمشید پژویان در خصوص جزئیات جلسه فوق‌العاده ديروز شورای رقابت برای تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو، اظهار داشت: ديروز جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل نشد؛ بلکه کمیته خودرو که مسوول تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری است در مرکز رقابت تشکیل جلسه خواهد داد.وی با اشاره به اینکه کمیته خودروی این شورا هر چند روز یکبار برای تعیین تکلیف دستورالعمل قیمت خودرو اقدام به برگزاری جلسه می‌نماید، افزود: امیدوارم در روند این جلسات دستورالعمل قیمت خودرو با توجه به نوع و کیفیت خودروها تعیین و در پایان فروردین ماه اعلام شود. ريیس شورای رقابت ضمن تاکید براینکه خودروسازان مکلف به اعمال قیمت‌های جدید هستند، گفت: در حال حاضر ملاک قیمت‌گذاری شرکت‌های خودرو ساز قیمت شهریور ماه با لحاظ 20 درصد سود است به نحوی که اگر خودروسازی اقدام به گران‌فروشی كند این شورا با به کارگیری ابزار‌های قانونی برخورد جدی را انجام خواهد داد.پژویان اضافه کرد: البته در حال حاضر اعتراضاتی نیز از سوی خودروسازان در نحوه قیمت‌گذاری‌های موقت به شورا ارائه شده که این نهاد در حال بررسی آنها است.
 

bonite

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2013
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
0
عدم تغییر ضوابط واردات خودرو

تسنیم- معاون کل سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه هم‌اکنون هیچ تغییری در ضوابط واردات خودرو صورت نگرفته است، علت لغو ثبت سفارش براتی را جلوگیری از واردات کالاهای گروه ۱۰ عنوان کرد. کیومرث کرمانشاهی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ گونه تغییری در ضوابط واردات خودرو به وجود نیامده است به تشریح 4 بند این ضوابط پرداخت و اظهاركرد: دارا بودن نمایندگی و یا انعقاد قرار داد نمایندگی شرکت‌های خودروساز، تاییدیه ستاد بهینه سازی سوخت و سازمان استاندارد همچنین خدمات پس از فروش مطلوب از شروط واردات خودرو به شمار می‌آیند.

وی در رابطه با بخشنامه جدید گمرک مبنی بر لغو تمام ثبت سفارش‌های براتی صادر شده برای واردات خودرو که مدت اعتبار آنها هنوز به پایان نرسیده است، افزود: با بررسی‌های انجام شده مشخص گردید که برخی از کالاهای گروه 10 که از ممنوعیت ثبت سفارش برخوردار هستند از این مسیر اقدام به واردات کالا نموده اند که برای جلوگیری از این امر ثبت سفارش براتی کلا لغو شد.کرمانشاهی ضمن تاکید براینکه اتخاذ تصمیم فوق با همکاری بانک مرکزی، سازمان توسعه تجارت و گمرک صورت گرفته است، گفت: با صدور این بخشنامه به طور حتم سوءاستفاده و رانت در حوزه واردات کالاهای گروه 10 کاهش خواهد یافت.
 

bonite

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2013
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
0
افزايش سطح دسترسي مشتريان به قطعات يدكي اصلي به ميزان 90درصد

ایکوپرس - مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو استراتژي و برنامه‌هاي راهبردي اين شركت در حوزه خدمات پس از فروش را در سال حماسه سیاسی و اقتصادي ابلاغ كرد.

در اين ابلاغيه، كسب سودآوري بلندمدت از طريق رشد درآمد و مديريت هزينه به عنوان يكي از اهداف كلان حوزه خدمات پس از فروش تعيين شده است. جواد نجم الدين، به منظور دستيابي به اين هدف، در بخش رشد درآمد، كسب سهم 57 درصدي بازار فروش قطعات يدكي در سال 92 را براي شركت ايساكو به عنوان متولي خدمات پس از فروش ايران خودرو تكليف كرده است. همچنين براي رشد درآمد، حجم فروش خالص قطعات يدكي در سال 92 هشت هزار و 300 ميليارد ريال پيش بيني شده است. اين رقم در پايان سال 91 به ميزان هفت هزاروهفتاد ويك ميليارد ريال محقق شده است. دستيابي به سهم 55 درصدي بازار خدمات در دوبخش گارانتي و وارانتي از ديگر اهداف تعيين شده درخصوص سودآوري بلندمدت و رشد درآمد شركت ايساكو در سال 92 است. شركت ايساكو در پايان بهمن ماه سال گذشته 48.4 درصد از سهم بازار خدمات را در اختيار داشته است. همچنين دستيابي به قيمت رقابتي در خدمات پس از فروش در بازارهاي هدف از طريق مديريت هزينه و همچنين دستيابي به كيفيت رقابتي در خدمات خودرو از طريق ارتقاي رضايت از كيفيت خدمات پس از فروش به عنوان ديگر هدف كلان استراتژيك در حوزه خدمات پس از فروش ايران خودرو تعريف و تعيين شده است.
 

bonite

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2013
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
0
سایه بحران کره بر صنعت خودرو
[h=1]نگرانی آمریکایی، خونسردی کره‌ای[/h]

گروه خودرو - این روزها بزرگراهی که از مرکز شهر سئول به نمایشگاه خودروی شهر می‌رسد پر از تانک‌ها و برج‌های مراقبتی است که در کمین هر تحرکی از سوی همسایه شمالی نشسته‌اند و کاملا آماده به نظر می‌رسند. فاصله از اینجا تا مرز همسایه تندرو کمونیست به اندازه تنها 30 دقیقه رانندگی است.

a4d1fd1a3b47b943e5e144f514c76e53.jpg

گروه خودرو - این روزها بزرگراهی که از مرکز شهر سئول به نمایشگاه خودروی شهر می‌رسد پر از تانک‌ها و برج‌های مراقبتی است که در کمین هر تحرکی از سوی همسایه شمالی نشسته‌اند و کاملا آماده به نظر می‌رسند. فاصله از اینجا تا مرز همسایه تندرو کمونیست به اندازه تنها 30 دقیقه رانندگی است.

بحران شبه جزیره کره همچنان در وضعیتی حساس است و به نظر می‌رسد تنها یک جرقه برای بروز جنگی احتمالی کافی باشد. تجربه‌های قبلی در خاور دور نشان داده‌اند که هر حادثه غیرمترقبه مانند بلایای طبیعی و یا بروز درگیری‌های سیاسی و نظامی تأثیر منفی تقریبا بلافاصله‌ای بر صنعت خودروی پررونق کشورهای ساکن این نقطه از جهان دارد. خاطره زلزله و سونامی سال 2010 ژاپن هنوز از یاد خودروسازان این کشور نرفته است.
اگرچه تویوتا، هوندا و مزدا توانستند در مدتی نسبتا کوتاه خود را دوباره بازیابند و بازارهای آمریکای شمالی و آسیا را قبضه کنند، اما ضرر و زیان‌های ناشی از این فاجعه بسیار سنگین برآورد شدند. نمونه دیگر جنگ لفظی و درگیری دو کشور چین و ژاپن بر سر جزایری کوچک در مرزهای آبی دو کشور بود که به گسترش غیرمنتظره احساسات ضدژاپنی در چین و کاهش باورنکردنی تولید و فروش سه خودروساز بزرگ ژاپن در این کشور منجر شد؛ اتفاقی که دامنه‌اش هنوز هم دامن ژاپنی‌ها را رها نکرده و فروش آنها در چین همچنان پایین‌تر از روزهای پیش از شروع این منازعه است.
کره جنوبی پس از چین، آمریکا، ژاپن و آلمان پنجمین تولیدکننده بزرگ خودرو در دنیاست و سئول، پایتخت این کشور با جمعیت حدودا 10 میلیون نفری خانه هیوندای، کیا (که در کنار هم پنجمین تولیدکننده بزرگ خودرو در دنیا هستند) و شاخه جنرال موتورز در کره است. در همين حال کره شمالی اگرچه ممکن است برای همسایه جنوبی تهدیدی جدی محسوب شود، اما بارها اعلام کرده که جنگ را علیه آمریکا اقامه خواهد کرد و این ادعا مایه نگرانی جنرال موتورز شده است. به همین دلیل دن اکرسون، مدیرعامل جنرال موتورز، چند روز پیش گفت با وجود اینکه فعالیت و تولید در کره جنوبی برای جنرال موتورز اهمیتی حیاتی دارد، در صورت بالاگرفتن آتش درگیری‌ها در این منطقه جنرال موتورز برنامه‌ها و فعالیت‌هایش در کره جنوبی را بازنگری خواهد کرد، از جمله انتقال کارکنان و کارگرانش به نقطه‌ای امن و تجدیدنظر در سرمایه‌گذاری‌های بعدی. او حتی می‌گوید اگر قرار باشد این تهدیدها ادامه یابند، انتقال کلیه فعالیت‌های جنرال موتورز در درازمدت را هم بررسی خواهد کرد. خودروساز بزرگ آمریکایی در حال حاضر 4 کارخانه و 17 هزار کارگر شاغل در کره جنوبی دارد.
این مجموعه سالانه بیش از 5/1 میلیون دستگاه خودرو تولید و آنها را به 150 کشور جهان صادر می‌کند. در صورت عملی شدن انتقال فعالیت‌های جنرال موتورز به نقطه‌ای دیگر، یکی از مقاصد احتمالی آدلاید استرالیا خواهد بود. هنر لن، از موسسه تحقیقاتی IHS آمریکا در این مورد می‌گوید که این موسسه دیگر چندان مطمئن نیست که کره جنوبی نقطه‌ای ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری و تولید باشد.
با این حال به نظر می‌رسد بروز جنگی احتمالی بیش از همه برای هیوندای و کیا گران تمام شود. این دو ظرف 8 سال گذشته موفق شده‌اند درصد بالایی از تولیدشان را به نقاط دیگر دنیا، از جمله آمریکای شمالی منتقل کنند، اما هنوز 58 درصد از کل خودروهای هیوندای و 43 درصد از کل خودروهای کیا در کره جنوبی ساخته می‌شوند. خطر حتی تولیدات دو خودروساز موفق کره‌ای در آمریکای شمالی را هم تهدید می‌کند؛ چرا که قطعات و ملزومات خدمات پس از فروش آنها همچنان در کره جنوبی تولید می‌شوند. علاوه بر این دو خودروساز کره‌ای در مجموع 70 درصد بازار داخلی را در اختیار خود دارند، اما این دو، در کنار اغلب کره‌ای‌ها چندان نگران این تهدیدات نیستند و آنها را جدی نمی‌گیرند. 13 روز قبل، روز 28 مارس و در کنفرانس خبری نمایشگاه خودروی سئول تهدیدات کره شمالی کمتر محل پرسش و پاسخ بود و حاضران ترجیح دادند به موضوعات اصلی نمایشگاه بپردازند. نمایندگان هیوندای و کیا حاضر نشدند به این پرسش که چقدر برای مقابله با جنگ و تبعات بعدی آن آماده‌اند، پاسخ دهند. سخنگوی یک خودروساز کره‌‌ای تنها گفت که خطر بروز فاجعه‌ای نظیر آنچه در ژاپن رخ داد بسیار ترسناک‌تر است تا رجزخوانی‌های رهبران کره شمالی، اما آقای اکرسون در گفت‌وگویی با شبکه CNBC آمریکا گفت که اگر جنگی در شبه جزیره کره رخ دهد، نه فقط جنرال موتورز که کل صنعت خودروی این کشور را در معرض نابودی قرار خواهد داد.
با این وصف صنعت خودرو در کره جنوبی همچنان در وضعیتی عادی به سر می‌برد؛ زیرا کره‌ای‌ها آموخته‌اند که در برابر تهدید صبور باشند و تا زمانی که اتفاقی نیفتاده تلاش را ادامه دهند. آمریکایی‌ها اما نگرانند و خود را محق می‌پندارند؛ چرا که به درستی نوک پیکان تهدید و جنگ را نشانه‌رفته به سوی خود و مواضع خود، چه نظامی و چه اقتصادی، می‌بینند.
 

bonite

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2013
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
0
[h=1]مهلت دوباره برای ایربگ؟ [/h]

گروه خودرو- تجهیز خودروها به استاندارد یورو ۴ و نصب دو کیسه هوا بر تمام محصولات تولیدی داخلی، استانداردهایی هستند که هنوز از جانب خودروسازان اجرا نشده است و با شروع سال ۹۲ نیز دیگر مهلتی برای اجرای آن وجود ندارد.

گروه خودرو- تجهیز خودروها به استاندارد یورو ۴ و نصب دو کیسه هوا بر تمام محصولات تولیدی داخلی، استانداردهایی هستند که هنوز از جانب خودروسازان اجرا نشده است و با شروع سال ۹۲ نیز دیگر مهلتی برای اجرای آن وجود ندارد.
اما این در حالی است که احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا از بررسی طرحی در هیات دولت خبر داد که براساس آن مهلت جدیدی برای ادامه تولید خودروهای داخلی با یک کیسه هوا به خودروسازان ارائه خواهد شد. به گفته نعمت‌بخش قرار است با موافقت هیات دولت با این پیشنهاد، جدول زمان‌بندی جدیدی با مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد برای تجهیز سواری‌های داخلی به دو کیسه هوا تدوین شود.
اين در شرايطي است كه فریدون بلغاری، مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دنیای اقتصاد در این رابطه می‌گوید: هنوز تصمیمی برای رفع ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای بدون ایربگ یا تک ایربگه گرفته نشده است. چراکه با شروع سال جدید مصوبه سال گذشته دولت برای ادامه تولید و شماره‌گذاری برخی خودروهای تک ایربگ یا بدون ایربگ تا پایان سال ۹۱ پایان یافته است. حال با توجه به ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهایی که مشکل ایربگ دارند، بلغاری به مشتریان این خودروها تاکید می‌کند که از خرید خودروهای تک ایربگ یا بدون ایربگ خودداری کنند؛ چرا که به علت ممنوعیت شماره‌گذاری این خودروها و روشن نبودن تکلیف آنها، دچار مشکل خواهند شد.
اما خودروسازان در حالی با توجیهاتی مانند نبود ایربگ به علت محدودیت‌های بین‌المللی از اجرای این استاندارد طفره می‌روند و باز هم مهلت می‌خواهند که به گفته بلغاری در حال حاضر چهار شرکت تولید کننده ایربگ در داخل کشور فعال هستند. بلغاری در این رابطه می‌گوید: چهار شرکت یاد شده سال گذشته طی جلسه‌ای با سازمان ملی استاندارد آمادگی خود را جهت تولید و تامین ایربگ اعلام کردند، اما خودروسازان به بهانه تحریم و افزایش قیمت خودرو از اجرای این الزام قانونی طفره می‌روند.
تولید خودروهای داخلی با دو ایربگ در حالی چند سالی است به تعویق افتاده که اجرای آن از ابتدای سال ۹۲ الزامی است. حال تا زمانی که شورای عالی استاندارد این قانون را تغییر ندهد، شماره‌گذاری خودروهای یک ایربگ متوقف خواهد ماند، مگر اینکه باز هم دولت از اختیارات خود استفاده کند و ماجرا را به نفع خودروسازان عقب بیندازد.
 

bonite

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2013
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
0
رکود در خرید و فروش خودرو ادامه دارد
[h=1]بهار پاییزی بازار خودرو[/h]

گروه خودرو - بازار خودرو کشور این روزها یکی از راکدترین دوران خود را طی سال‌های گذشته پشت سر می‌گذارد و خرید و فروش در آن به مرز صفر نزدیک شده است.

6c02f8ce4ed8e69118480d0afa50a8ee.jpg

به گفته فعالان بازار، مشتریان هیچ تمایلی به خرید و فروش خودرو از خود نشان نمی‌دهند و این بی میلی از اوایل اسفند‌ماه سال گذشته گریبان بازار را گرفته است. بازار خودرو پس از آن به رکود رفت که رییس جمهور به خودروسازان دستور کاهش قیمت داد و مشتریان نیز به هوای آنکه قرار است قیمت‌ها افتی چشمگیر داشته باشند، دست از خرید کشیدند. هرچند گمان می‌رفت با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، مشتریان دوباره به سراغ بازار خودرو بروند و خرید و فروش رونق بگیرد؛ اما این اتفاق رخ نداد تا مشخص شود بازار به معنای واقعي توسط مشتریان تحریم شده است.
حالا هم بهار 92 به یکی از پاییزی‌ترین دوران بازار خودرو کشور تبدیل شده و مشتریان در انتظار کاهش قیمت‌ها نشسته و دست از خرید کشیده‌اند.
در این بین، شورای رقابت و کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان مدعیان جدی قیمت‌گذاری خودرو، مشتریان را به نخریدن خودرو توصیه می‌کنند و از آن سو وعده کرده‌اند که قیمت‌ها تا حدود 10 روز دیگر پایین خواهند آمد.
به گفته آنها، قیمت‌های فعلی که توسط خودروسازان تعیین شده، غیر قانونی اند و قیمت‌های جدید تا آخر فروردین‌ماه اعلام خواهند شد. این دو مدعی قیمت‌گذاری معتقدند قیمت خودرو باید پایین تر از نرخ‌های فعلی باشد و از همین رو به مشتریان توصیه می‌کنند فعلا خودرو نخرند تا تکلیف مشخص شود. مشتریان نیز علاوه بر تحریم بازار، در حال انصراف از دریافت خودروهای ثبت نامی خود نیز هستند؛ زیرا متوجه شده‌اند با قیمت کمتری می‌توانند این خودروها را تهیه کنند.
آنها البته به انتظار کاهش قیمت شدید خودروها نیز نشسته و منتظرند تا ببینند 31 فروردین تکلیف قیمت‌ها چه خواهد شد.
این در حالی است که خودروسازان نیز پی در پی تاکید دارند قیمت خودرو پایین نمی‌آید و اگر قرار بر کاهش دستوری آن باشد، چیزی از صنعت خودرو باقی نخواهد ماند.
بازار خودرو زرد شد
اما به بازار برویم و ببینیم اوضاع قیمت خودرو به چه شکل است. آن طور که فعالان بازار می‌گویند، مگان هم‌اکنون 78 میلیون تومان قیمت دارد و این موضوع از افت دو میلیونی آن طی سال جدید حکایت می‌کند. همچنین تندر - ۹۰ نیز که این روزها قیمتی زیر نرخ کارخانه دارد، هم‌اکنون در مدل پارس خودرویی خود 32 میلیون تومان به فروش می‌رسد. مدل ایران خودرویی آن نیز 31 میلیون تومان قیمت دارد که این نشان می‌دهد هر دو تندر یک میلیون تومان در سال جدید افت قیمت داشته‌اند.
تندر مدل E1 نیز با توجه به افت 500 هزار تومانی‌اش با قیمت 28 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد.
از تندر و مگان که بگذریم، تیبا نیز دیگر خودرویی است که طی سال جدید با کاهش قیمت روبه‌رو شده است. این محصول
19 میلیون تومان قیمت دارد و یک میلیون تومان ارزانی را به خود می‌بیند؛ اما ماکسیما خودرویی است که با افزایش قیمت روبه‌رو شده است. ماکسیما در حال حاضر 112 میلیون تومان به فروش می‌رسد که این موضوع از رشد قیمت دو میلیونی تومانی آن حکایت می‌کند.
نیسان تيانا هم در حال حاضر با قیمتی برابر با 137 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که این به معنای افت قیمت هشت میلیون تومانی اش است. همچنین سوزوکی گرندویتارا نیز در سال جدید با کاهش قیمت روبه‌رو شده و پنج میلیون تومان ارزانی را به خود می‌بیند. این محصول در حال حاضر 115 میلیون تومان در بازار قیمت دارد، اما دیگر خودرو بالای ۱۰۰ میلیون بازار، مزدا۳ است که با افتی یک میلیونی هم‌اکنون قیمتی برابر با 119 میلیون تومان قیمت دارد.
دیگر مدل مزدا یعنی مزدا۲ نیز در حال حاضر ۷5 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و این به معنای کاهش قیمت دو میلیونی آن است.در بین محصولات ایران خودرو، اما پژو ۲۰۶ و ۴۰۵ و پارس و سمند و پژو ۲۰۷ نیز با کاهش قیمت روبه‌رو شدند. به گفته فعالان بازار، در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۲ قیمتی برابر با 32 میلیون و 800 هزار تومان دارد. تیپ۶ این محصول در حال حاضر ۵2 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. در بین مدل‌های صندوقدار ۲۰۶ نیز V9 با قیمتی برابر با 53 میلیون تومان به فروش می‌رسد و V8 هم 43 میلیونی است. این خودرو نیز افتی دومیلیونی را تجربه کرده است.همچنین پژو 207 اتومات نیز در حال حاضر 56 میلیون تومان به فروش می‌رسد. در بین دیگر مدل‌های پژو، هم‌اکنون پژو ۴۰۵ نیز که حدود یک میلیون تومان افت قیمت داشته، 24 میلیون تومان به فروش می‌رسد. سمند هم در مدل LX خود قیمتی برابر با 23 میلیون و 500 هزار تومان دارد. پژو پارس نیز در حال حاضر ۳۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد و این موضوع از افت قیمت چهار میلیونی آن حکایت می‌کند. همچنین به گفته فعالان بازار، پراید در حال حاضر 16میلیون و 200 هزار تومان در مدل ۱۱۱ خود قیمت دارد. پراید مدل 131 نیز 15 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رود و مدل 132 هم در حال حاضر 15 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رود.
پرایدها بین 200 تا 500 هزار تومان ارزانی را در مقایسه با اواخر اسفند سال گذشته به خود می‌بینند.
 

bonite

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2013
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
0
ادامه افت بازار خودرو در هند

378c6e2d330df2d137f73f3798a870a6.jpg




انجمن خودروسازان هند روز گذشته اعلام کرد فروش خودرو‌های ساخت این کشور در بازار داخلی طی‌ماه مارس بیش از 22 درصد کاهش یافته و از 233 هزار و 151 دستگاه در‌ماه مشابه سال 2012 به 180 هزار و 675 دستگاه رسیده است.

اگرچه این اتحادیه دلیلی قطعی برای این کاهش ذکر نکرده، به نظر می‌رسد افزایش قیمت سوخت، رشد کند اقتصاد و ابهام در مورد آینده و نیز نرخ بالای بهره از اصلی‌ترین دلایل افت یکی از بزرگترین بازارهای خودرو در آسیا باشد. فروش موتور سیکلت هم که همواره در هند بسیار بالا بوده است بیش از 8 درصد کمتر از‌ماه مشابه در سال 2012 بوده و از 850 هزار و 637 دستگاه به 779 هزار و 878 دستگاه رسیده است.
 

bonite

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2013
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
0
[h=1]فراخوان خودروهای کرایسلر[/h]

73c160a0dae84d6dea2bf637d63fe06a.jpg


کرایسلر بیش از 214 هزار دستگاه از خودروهایش را به دلیل بروز رشته‌ای از نقوص فنی فرامی‌خواند.
اداره امنیت ملی ترافیک آمریکا اعلام کرده خودروهای جیپ، دوج و رم در مکزیک، کانادا و چند کشور دیگر مشمول این فراخوان خواهند شد. تعداد 6 هزار و 143 دستگاه از خودروهای رم 2500 و 3500 که در فاصله بین‌ماه ژانویه تا مارس سال جاری ساخته شده‌اند دارای نقصی در پوشش موتور آنها هستند که ممکن است به ایجاد گرمای بیش از حد و احتمال بروز آتش‌سوزی در موتور آنها منجر شود.

کرایسلر می‌گوید اغلب این خودروها همچنان در نمایندگی‌هایش هستند و هنوز به فروش نرفته‌اند. کرایسلر نزدیک به 120 هزار دستگاه خودروی کرایسلر 300، دوج چلنجر و دوج شارژر و همچنین 20 هزار و 530 دستگاه جیپ پتریوت و کامپس را هم به دلیل نقص‌های فنی از جمله در باک بنزین آنها بازبینی خواهد کرد.
 

bonite

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2013
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
0
[h=1]احتمال تعطیلی شرکت‌های خودروسازی[/h]
خانه ملت - نايب ريیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بازار خودرو به خاطر تعلل شورای رقابت در اعلام نحوه قیمت‌گذاری خودرو با اختلال مواجه شده و ادامه این مشکل آنهم در این سطح کلان به هیچ وجه منطقی نیست زیرا موجب رکود شدید در بازار خودرو شده و هم خریداران و هم فروشندگان را با بلاتکلیفی و سرگردانی مواجه کرده است. در این میان ادامه روند فعلی احتمال تعطیلی کارخانه‌های خودروسازی را افزایش خواهد داد.
روح الله بیگی ئیلانلو ضمن اشاره به اتخاذ تصمیمات شتابزده در حوزه‌های فعالیتی مربوط به صنعت خودرو گفت: صنایع خودروسازی کشور با حجم انبوهی از نیروی انسانی فعال در این حوزه به خاطر عدم درک صحیح از سوی برخی نهادها و ارگان‌های مربوطه دچار مشکلات بسیاری شده‌اند و متاسفانه این نهادها با اقدامات خود مشکلات صنایع خودروسازی ایران را دو چندان کرده‌اند.این نماینده مجلس با انتقاد از تصمیمات نادرست در خصوص صنایع خودروسازی کشور اظهار كرد: با ادامه رویکردهای فعلی در مواجهه با صنایع خودروسازی کشور، شرکت‌های خودروساز که موفق به تثبیت موقعیت خود در شرایط دشوار اقتصادی شده بودند بار دیگر دچار مشکلات جدی خواهند شد.
 

bonite

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2013
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
0
[h=1]احتمال تصویب بخشی از دستور‌العمل خودرو[/h]

ایسنا - رییس شورای رقابت از احتمال تصویب بخشی از دستور‌العمل قیمت خودرو در جلسه هفته آینده این شورا خبر داد. جمشید پژویان با اشاره به بررسی اختلالات بازار خودرو در جلسه یکشنبه گذشته این شورا گفت: در این جلسه اعضا به بررسی ابعادی از بازار خودرو پرداختند و در پایان مرکز ملی رقابت را به تهیه دستورالعمل قطعی تا پایان فروردین‌ماه مکلف کردند.

در حال حاضر کارگروه شورا در حال بررسی است و در جلسه یکشنبه آینده احتمال دارد بخشی از دستورالعمل آماده و تصویب شود. وی درباره‌ وضعیت افرادی که اقدام به پیش خرید خودرو کرده‌اند نیز توضیح داد: من به شرکت‌های خودروسازی اولتیماتوم داده‌ام که حق افزایش قیمت به صورت صد‌درصد را ندارند و اگر بناست بهای خودروها افزایش پیدا کند، باید در مبلغ باقی‌مانده انجام شود برای مثال اگر فردی 10 میلیون از مبلغ یک خودرو 20 میلیونی را پرداخت کرده باشد که قیمت فعلی آن به 30 میلیون رسیده فرد قانونا مالک 50 درصد از خودرو است و شرکت خودرو‌ساز حق دریافت مبلغی بیش از آن را ندارد.
پژویان در رابطه با بحث‌هایی که از سوی یکی از اعضای کمیسیون اصل 90 در رابطه با شورای رقابت مطرح شده نیز اظهار کرد: کمیسیون اصل 90 دارای وظایف بسیار مهمی است اما در این حوزه حق دخالت در وظایف شورای رقابت را ندارد، زیرا این شورا قانونی است، در کنار آن در شورا سه نماینده مجلس نیز حضور دارند که از نزدیک با وضعیت جلسات مرتبطند و اطلاعات را به همکاران خود خواهند رساند.
 

ex_man99

Registered User
تاریخ عضویت
9 فوریه 2013
نوشته‌ها
322
لایک‌ها
57
خدا لعنتشون کنه حتما فردا هم میگن خوب ماشینهای که روشون سیستم بسته شده رو فلان قدر جریمه کنید
و بعدشم ما باید عشقمون(( ریو عزیزم)) که کلی برای سیستمش خرج کردیم رو نباید از ترس بیاریم بیرون
 

ex_man99

Registered User
تاریخ عضویت
9 فوریه 2013
نوشته‌ها
322
لایک‌ها
57
همه حرفای دوستان گلم درست
ولی یادتون رفته که تو کشور ما ماشین یه کالای سرمایه ای هست
مثلاْ شما رانا ثبت نام میکنی یعدش سه ماه بعدش فیشش رو با 2 میلیون استفاده میفروشی
حالا چرا این کار رو میکنی چون کسب و کار درست تو کشور ما وجود نداره 30 درصد شغلهای کشور ما کاذب هستند
مردم مجبوراْ دلالی کنن و سر هم کلاه بزارن تا از گشنگی نمیرن
 
بالا