• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

persiangalaxy

Registered User
تاریخ عضویت
27 مارس 2013
نوشته‌ها
233
لایک‌ها
2
[SUB]یک دستگاه موتور سیکلت آپاچی سفید 180CC سال 90 کارکرد 8000 km وضعیت ظاهری و فنی عالی یک سال بیمه لامپ زنون لاستیکها در حد فلاپها سالم 4/100/000 تومان [/SUB]
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
37
محل سکونت
Old Persian Empire

silva14

Registered User
تاریخ عضویت
17 نوامبر 2011
نوشته‌ها
1,192
لایک‌ها
454
محل سکونت
earth
قراره از فردا ابلاغ بشه!!ببینیم دوتا غول خودروسازی زیر بار میرن یا......
 

bonite

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2013
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
0
حذف تعرفه واردات ، تاثیری در قیمت خودروها و منافع مصرف کنندگان نخواهد داشت

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : کاهش تعرفه خودرو عملا تاثیری در قیمت خودروهای وارداتی نداشته بلکه به جهت افزایش نرخ ارز قیمت این خودروها بیش از گذشته شده است.


محسن بیگلری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : پیش بینی می شود با فشاری که بر قیمت خودروهای داخلی صورت گرفته این مساله بر قیمت خودروهای وارداتی نیز تاثیر بگذارد چرا که به نظر نمی رسد خودروهای داخلی و وارداتی در جریان افزایش و کاهش قیمت ها جدای از یکدیگر باشند.

وی سیر صعودی قیمت خودرو را در ماههای اخیر ، علی رغم میل باطنی خودروسازان دانست و گفت : مسلما افزایش قیمتی که در بازار خودرو صورت گرفت برخلاف میل خودروسازان بود بنابراین حذف تعرفه واردات نیز تاثیری در قیمت خودروها و منافع مصرف کنندگان نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری باید حمایت بیشتری از صنعت خودرو صورت گیرد ، اظهار داشت : در صورت عدم توجه و حمایت از تولید داخل و ادامه شرایط گذشته،به نظر می رسد امسال ، سال سختی برای خودروسازان خواهد بود.

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در ادامه یاد آورشد : متاسفانه کم مهری و بی توجهی به تولید داخل در سالهای گذشته موجب افزایش بیکاری در جامعه ، تورم و در نهایت نارضایتی مردم شده است.

بیگلری افزود : انتظار می رفت در سال حمایت از تولید ملی و امسال که به نام حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری شده ، اتفاقات خیلی خوبی در صنعت و تولید رخ دهد در حالی که در سال گذشته عکس این مساله صورت گرفت به عنوان نمونه سال 91 مقرر گردید به منظور حمایت از خودروسازان ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به صنعت خودرو اختصاص یابد که نه تنها این رقم محقق نشد بلکه این میزان به هزار و سپس 500 میلیارد تومان رسید که در نهایت نیز پرداخت نشد.

وی در پایان تاکید کرد : باید از صنعت خودرو به منظور حفظ اشتغال در کشور ،حمایت بیشتری صورت گیرد
 

bonite

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2013
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
0
کیفیت محصولات ایران خودرو به سطح خیلی خوب رسید

به گزارش خبر خودرو، تمامي خودروهاي توليدي ايران خودروبه غیر از 405 در سطح كيفيتي خيلي خوب قرار دارند.

کیانوش پورمجیب معاون کیفیت ایران خودرو با بیان این مطلب گفت : پژو 405 درحال حاضر در رده کیفی خوب قرار دارد که این خودرو درسال جاری به سطح خیلی خوب ارتقاء خواهد یافت .

وی افزود: سمند، 206، رانا، گراندويتارا و تندر در سطح خيلي خوب قرار دارند.

پورمجیب ، نمره منفي را از شاخص هاي مهم كيفيت محصولات دانست و گفت: روند كاهش اين شاخص از سال 87 به گونه اي بوده كه اغلب توليدات ايران خودرو در سطح خيلي خوب قرار گرفته است.

پورمجيب اين موفقيت را حاصل تشكيل كميته عالي كيفيت و اجراي پروه هاي كيفيت با تمركز روي قطعه ساز و فرايندهاي توليدي دانست و گفت: در اين چهار سال بالغ بر 500 پروژه ارتقاي كيفيت به اجرا در آمده و نمره منفي محصولات به يك سوم كاهش يافته، يعني سطح كيفيت محصولات سه برابر رشد كرده است.

معاون كيفيت ايران خودرو نمره منفي 206 در سال 88 را 37 نمره ذكر كرد كه در 11 ماه سال 91 به 23.8 كاهش يافته و 36 درصد بهبود نشان مي دهد.

وي بهبود نمره منفي 206 اس. دي. را 43 درصد، تندر 38 درصد، سوزوكي 26 درصد، سمند 43 درصد، 405 توليد تهران 51 درصد و توليد خراسان 47 درصد و پارس را در اين مدت 47 عنوان كرد و گفت: به اين ترتيب ميانگين كاهش نمره منفي محصولات ايران خودرو 42 درصد و مويد تمركز ايران خودرو بر قطعات و پروسه هاي توليدي است.

پورمجيب افزود: روزانه چند نمونه از خودروهاي توليدي توسط سيستم كيفيت كارخانه و شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران از جنبه هاي ظاهري و عملكردي كنترل و تست مي شود.

معاون كيفيت ايران خودرو، نمره منفي زير 25 را داراي رتبه خيلي خوب A + ، بين 25 تا 63 را داراي رتبه خوب A،بين 63 تا 94 نمره را داراي سطح خوب B+و بين 94 تا 140 امتياز منفي را داراي سطح كيفيتي خوب Bعنوان كرد و گفت: تمامي تست هاي مرحله نهايي توليد بر اساس چك ليست هايي انجام مي شود كه بر گرفته از استاندارد هاي مشابه خودروسازان جهاني است.
 

pooria-ir

Registered User
تاریخ عضویت
7 جولای 2011
نوشته‌ها
6,492
لایک‌ها
2,424
محل سکونت
Tehran
هرکی باور کرده از خودش احمق تر نیست....

Sent from my GT-P7510 Using tapatalk 2
 

shadow fiend

Registered User
تاریخ عضویت
27 ژوئن 2012
نوشته‌ها
1,301
لایک‌ها
515
فکرشو بکن.
قیمت پراید بشه 10تومن.
بابام یه مدل 76 میگیره برام :دی
 

bonite

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2013
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
0
نجات صنعت خودرو در تدوین و مستندسازی دانش طراحی و تولید است

به گزارش خبر خودرو، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف گفت : خودروسازان باید به لحاظ کیفیت در تولید قطعات و همچنین تنوع در محصولات تلاش و دقت بیشتری نمایند.


دکتر احمدیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : در حال حاضر مدل هایی در طراحی خودرو ها مشاهده می شود تقریبا ثابت است و هیچ تغییر اساسی در آنها داده نمی شوددر حالی که مشتریان تنوع طلب بوده و خواهان محصولات جدید و متنوع هستند.

وی تصریح کرد : البته در موتور خودروها تنوع چندانی نمی توان ایجاد کرد و تنها باید بهینه سازی نمود ولی در فضایی که سرنشین خودرو استفاده می کند مسلما امکان تغییرات و ارائه ظاهری جدید وجود دارد.

وی در ادامه بر توانایی صنعت خودرو ایران در عرضه مدلهای جدید و متنوع اشاره کرد و اظهار داشت : تا زمانی که تفکر خودروسازان داخلی، جذب بازارهای داخلی است همچنان این مشکل ادامه خواهد داشت اما چنانچه خودروسازان به دنبال جذب بازارهای خارجی باشند قطعا تنوع در تولید و عرضه محصولاتی با ظاهر زیباتر را به طور جدی پی گیری خواهند کرد.

این کارشناس صنعت خودرو یاد آور شد : هر چند در شرایط فعلی ، تورم و افزایش مواد اولیه مشکلاتی را برای شرکتها ایجاد کرده اما به جهت اینکه نرخ دلار افزایش یافته ، مسلما توسعه صادرات و جذب بیشتر بازارهای خارجی شرایط و انگیزه خوبی در این راستا خواهد بود.

احمدیان گفت : البته تا زمانی که سرمایه گذاری کافی در حوزه کمی و کیفی و روند بهینه سازی در تولید صورت نگیرد و در این زمینه همکاری مستمری با دانشگاههای و مجموعه های علمی کشور ایجاد نشود قطعا خروجی صنعت خودرو همین محصولات موجود خواهد بود.

وی در ادامه رشد کیفی و تنوع در تولید را در همکاری و تعامل صنعت و دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت : توسعه کیفی صنعت خودرو در همکاری جدی با دانشگاههاست در حالی که امروز این همکاری ضعیف است.

وی تصریح کرد : باید راهکارها و برنامه های مورد نیاز توسعه صنعت خودرو تدوین و مستند شود بنابراین چنانچه دانش طراحی و تولید در کشور مستند و برنامه ای برای ساخت تمامی قطعات، ارائه شود این حرکت می تواند صنعت خودرو را نجات دهد.

وی همچنین ضمن اشاره به لزوم تعرفه خودرو به جریان قیمت گذاری خودرو در ماههای اخیر اشاره کرد و گفت : تعرفه واردات خودرو باید رقم معقولی باشد از سویی باید قیمت خودرو توسط شرکتها و بواسطه عرضه و تقاضا تعیین شود، چنانچه در هیچ کجای دنیا نیز قیمت خودرو را دولت ها مشخص نمی کنند.
 

bonite

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2013
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
0
تدوین استاندارد ملی مصرف سوخت خودروهای ال پی جی سوز تا پایان امسال

به گزارش خبر خودرو ، مدیر بهینه‌سازی انرژی در بخش حمل و نقل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت از آغاز مطالعات تدوین استاندارد ملی مصرف سوخت خودروهای ال پی سوز در کشور خبر داد و گفت : تا پایان امسال استاندارد ملی مصرف سوخت خودروهای ال پی جی سوز تدوین می شود.

محمدرضا فیض‌آبادی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با توجه به وظیفه اصلی این شرکت در خصوص تدوین و بازنگری در استاندارد مصرف سوخت خودروها ، اظهار داشت : از آنجا که مصرف سوخت ال پی جی روز به روز در حال افزایش است و سیاست وزارت نفت افزایش سهم این سوخت در چارچوب سبد سوختی کشور است ، قطعا باید استاندارد مصرف این سوخت نیز همانند سایر سوخت ها هر چه سریعتر تدوین شود.

وی تصریح کرد : از آنجا که سوخت ال پی جی به عنوان یکی از سوخت های پاک در بخش خودرو دیده شده است شرکت بهینه سازی مصرف سوخت وظیفه خود می داند که انجام مطالعات کارشناسی مربوط به استاندارد مصرف این سوخت را تا مرحله تدوین و تصویب در دستور کار خود قرار دهد .

وی افزود : امید است ظرف امسال این استاندارد تدوین شده و به کمیته اصلی تدوین استاندارد برای تصمیم گیری و تصویب ارائه گردد.

وی با اشاره به مزیت های سوخت ال پی جی نسبت به سایر سوخت ها، گفت : وزارت نفت گام بسیار مهم و استراتژیک به منظور امنیت انرژی برداشته است به طوری که در سال جاری سهم این سوخت در سبد سوخت کشور نسبت به گذشته افزایش داده است که با توجه به حجم بالای تولید LPG در کشور و قابل تامین بودن آن و مزیت های ال پی جی نسبت به سایر سوخت ها، تصمیمات اتخاذ شده با سرعت اجرایی می گردند و یقینا مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت.

مدیر بهینه‌سازی انرژی در بخش حمل و نقل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت تصریح کرد: بر اساس تصمیم گیری اخیر وزارت نفت برنامه ریزی گردیده است تا در افق چشم انداز 1404 سهم گاز مایع حدود 5 درصد درسبد سوخت کشور باشد.

فیض آبادی افزود : ال پی جی جایگزین خوبی برای بنزین است و به وفور امکان تولید دارد به نحوی که مازاد مصارف داخلی است و با قیمت به مراتب کمتر از بنزین صادر می گردد بنابراین استفاده از آن به عنوان سوخت خودروها نیاز کشور به واردات بنزین را به شکل چشم گیری کاهش خواهد داد و حتما حذف می گردد،

وی در ادامه تاکید کرد : از سویی سوخت ال پی جی آلایندگی کمتری نسبت به بنزین دارد ،عدد اکتان آن بالای 100 و بالاتر از بنزین است ، ارزش حرارتی ، وزنی آن از بنزین بالاتر است ،همچنین فشار بخار آن 4 اتمسفر است در حالی که سی ان جی 250 اتمسفر است همچنین قیمت جهانی آن نیز از بنزین کمتر است لذا استفاده از این سوخت مقرون به صرفه بوده و به لحاظ ایمنی و حتی عملیاتی در شرایط مطلوبی قرار دارد ضمن اینکه با توجه به فشار کار پایین کلیه ادوات آن در داخل کشور ، با هزبنه بسیار اندک قابلیت ساخت دارد و هیچ گونه ارزبری را به همراه ندارد به طوری که در حال حاضر تولید و به خارج از کشور صادر می گردد.

وی همچنین با توجه به مزیت های ال پی جی ،افزود : سوخت ال پی جی با خودروهای بنزینی سازگار است و نیاز چندانی به تنظیمات خاص موتور در خودروها را ندارد و همان گونه که ذکر شد به طور کلی تکنولوژی آن بومی بوده و احتیاجی به واردات ندارد و مخازن آن هم نیز در داخل کشور امکان تولید دارند.
 

bonite

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2013
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
0
باید شورای راهبردی در صنعت خودرو تشکیل شود

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیته تخصصی کارگروه حمایت از تولید گفت : در صورتی که در سال جاری تامین نقدینگی بخش تولید فراهم نشود قطعا امسال نیز اتفاق خاصی در صنعت خودرو صورت نخواهد گرفت.


آرمان خالقی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : با تدوین و رونمایی از سند استراتژی توسعه صنعت کشور ، باید منتظر اعلام نظر کارشناسان بود چرا که سند مذکور نقشه راه ، جایگاه و آینده کلیه صنایع از جمله صنعت خودرو را مشخص نموده است.

وی گفت : چنانچه اصلاحات و تغییراتی که از سال گذشته باید در عرصه تولید و صنعت خودرو صورت می گرفت انجام نشود به واقع شعار امسال نیز محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد : با اجرای فاز دوم هدفمند سازی یارانه ها و قیمت های پیش بینی شده و نرخ ارز موجود ، قطعا شوکی جدید به صنعت خودرو وارد خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به انتقاداتی که بسیاری از تولید کنندگان و صنعتگران در خصوص حمایت از تولید در سال گذشته عنوان می کنند، گفت :اینکه مطرح شود حمایتی صورت نگرفته مسلما بی انصافی است اما قطعا حمایت از صنایع خصوصا صنعت خودرو در سال 91 کافی نبود چرا که شتاب تغییرات و حجم مشکلات به میزانی بود که اقدامات صورت گرفته در این راستا پاسخ گوی نبود.

وی تاکید کرد : متاسفانه کاهش ارزش پول ملی در کشور ، ضربه سنگینی را به بخش تولید در کشور زد و از آنجا که غیر قابل پیش بینی بود به درستی نیز مدیریت نگردید و مشکلاتی را بوجود آورد به طوری که موجب شد قیمت اغلب کالاها از جمله خودرو دچار نوسانات زیادی شود.

عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن در ادامه خاطر نشان کرد : در سال گذشته که سال حمایت از تولید ملی نام داشت بسیاری از حمایت هایی که باید در حوزه تامین نقدینگی و تسهیل شرایط جهت مبادلات خارجی در صنعت خودرو صورت می گرفت متاسفانه انجام نشد.

خالقی با توجه به نامگذاری امسال ، مهمترین گام در راستای تحقق این شعار در صنعت خودرو را تعیین شرایط و موقعیت فعلی خودروسازان دانست و گفت : برای رسیدن به نقطع مطلوب در صنعت خودرو قطعا گام اول موقعیت کنونی و نقشه راه جهت رسیدن به رسیدن به هدف است و قطعااین اقدامی مهمی است که کلیه صنایع باید دنبال نمایند.

وی تصریح کرد : در ابتدای امسال که سال حماسه سیاسی و اقتصادی تمام مسئولین از اجرایی و سیاستگذار باید برنامه ای را تدوین نمایند که زمینه ساز جهش و رشد کلیه صنایع خصوصا صنعت خودرو در سال آینده شود.

وی در ادامه به اجرای استاندارد یورو4 و الزامات شماره گذاری خودرو در سال 92 پرداخت و گفت : با توجه به مشکلاتی که در سال گذشته رخ داد باید پیش از اجرای این الزامات قانونی بررسی شود که آیا شرایط برای تحقق این موضوع در صنعت خودرو فراهم است ؟ آیا سوخت لازم برای تبدیل خودروهای به یورو4 در جایگاههای عرضه سوخت به وفور وجود دارد؟ قطعا تغییر از یک نقطه به نقطه بالاتر باید تمامی امکانات از حمل و نقل ، تولید و توزیع فراهم باشد.

وی با انتقاد نسبت به دوگانگی در تصمیم گیری ها، تاکید کرد : در شرایطی که امکان تامین بسیاری از قطعات و تجهیزات مانند ایربگ وجود ندارد چرا باید خودروسازان ملزم به نصب ایربگ دوم شوند و خودروها با این شرط شماره گذاری شوند ؟ در شرایطی که قیمت خودرو موضوع مهمی از سوی دولت عنوان می شود قطعا اجرای این الزامات در این شرایط قیمت ها افزایش خواهد داد بتابراین دوگانگی در تصمیم گیری هاست که امکان رفع موانع را بوجود نمی آورد.

وی گفت : برای تصمیم گیری نسبت به صنعت خودرو در کلیه حوزه ها، باید شورای راهبردی صنعت خودرو تشکیل شود و کلیه تصمیمات در این شورا صورت گیرد
 

bonite

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2013
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
0
شرکت سایپا شیشه موفق به اخذ گرید A تأمین کنندگان شد

به گزارش خبر خودرو، شرکت سایپاشیشه موفق به اخذ گرید A تأمین کنندگان از سوی شرکت سازه گستر شد.

مدیر کنترل و تضمین کیفیت شرکت سایپا شیشه در خصوص دریافت گرید A تأمین کنندگان گفت: هر ساله شرکت سازه گستر به عنوان تأمین کننده اصلی در زنجیره تأمین گروه خودرو سازی سایپا نسبت به ارزیابی تأمین کنندگان ( قطعه سازان ) خود اقدام می کند که هدف اصلی آن ارتقاء سیستم مدیریت کیفیت و رتبه بندی تأمین کنندگان به منظور توسعه دانش فنی تأمین کنندگان و در نتیجه ارتقاء سطح کیفی قطعات دریافتی است

دولتشاهی با اشاره به موفقیت این شرکت در کسب گرید A ارزیابی این دوره افزود : شرکت سایپا شیشه مصمم است تا با بهینه کاوی ( Bench marking) از نقاط قوت سایر سازمانها به منظور بهبود نقاط ضعف خود استفاده کند .

به گفته مدیر کنترل و تضمین کیفیت شرکت سایپا شیشه ، ارزیابی در روزهای مختلف در حوزه های کیفیت ، مالی ، سیستم ها و روش ها و تکنولوژی اطلاعات صورت گرفته و با توجه به نتایج بدست آمده از سنجش عملکرد سازنده و میزان برگشتی از محل خودرو ساز (ppm)و سایر نظر سنجی های بعمل آمده نتیجه نهایی این ارزیابی مشخص خواهد شد

واحد تضمین کیفیت سازه گستر چک لیست های این ارزیابی را قبل از شروع فعالیت ارزیابی در اختیار سازندگان قرار داده تا بتوانند برای فعالیت های مورد نظر آمادگی کسب کنند . در واقع باید بگویم ماهیت و ساختار کلی این ارزیابی بر همگان مشخص است .
 

bonite

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2013
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
0
انتخاب سبزترین خودروی سال کانادا

گروه بین الملل: فورد فوژن هیبریدی مدل 2013 توانست جایزه افتتاحیه خودروی سبز کانادا را دریافت کند.

به گزارش خبرخودرو، این جایزه توسط هیئتی متشکل از اعضاء خبرنگاران خودروی کانادا (AJAC) به فورد فوژن هیبریدی ارائه شده است.

در واقع پس از انتخاب فوژن هیبریدی به عنوان بهترین خودروی زیر 30 هزار دلار خانواده ، این دومین باری است که AJAC به اتومبیل مذکور جایزه می دهد.

در این مراسم اسکیپ 1.6 اکوبوست، به عنوان بهترین شاسی بلند زیر 35 هزار دلار، فوکس ST به عنوان بهترین خودروی اسپرت زیر 50 هزار دلار و فوکس الکتریکی به عنوان بهترین خودروی شهری نیز انتخاب شدند.

استیو راس – مدیر AJAC – گفت: بسیار خوشحالیم که فورد فوژن هیبریدی 2013 امسال از سوی خبرنگاران ما به عنوان بهترین خودروی سبز کانادا انتخاب شد.

گفتنی است فولکس واگن توربو شارژ هیبریدی جتا، مزدا 3، هیوندای سوناتا هیبریدی و فورد سی ماکس انرژی هیبریدی الکتریکی جزء فینالیست های سبزترین خودروی سال کانادا بودند. این اتنخاب بر اساس میزان مصرف سوخت، تولید آلایندگی و استفاده از مواد قابل بازیافت انجام شده است.
 

bonite

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2013
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
0
درخواست خودروسازان ژاپنی از دولت هند

گروه بین الملل: تولیدکنندگان خودروی ژاپنی نظیر ماروتی سوزوکی، نیسان، تویوتا و هوندا خواستار دریافت امتیازاتی هستند که در توافق نامه تجارت آزاد هند-اروپا به شرکت های خودروی اروپایی داده می شود.

به گزارش خبر خودرو، مدیر عامل شرکت تویوتا در هند- هیروشی ناکاگاوا - گفت:به منظور ایجاد فرصت های برابر برای تمام شرکت های تولیدکننده خودرو، باید در توافق نامه تجارت آزاد هند-اروپا امتیازات یکسانی را درج کرد.

وی افزود: در صورتی که هند امتیازات گزینشی را برای شرکت های اروپایی قائل شود، شرکت های ژاپنی در وضعیت نامساعدی قرار خواهند گرفت.

هند طی مذاکراتی با ایالت اروپا، پیشنهادی را مبنی بر کاهش عوارض گمرکی واردات ماشین های لوکس مطرح کرده است که در صورت موافقت، شرکت های اروپایی قادر خواهند بود برخی از برندها را با قیمت های رقابتی به فروش برسانند.

شرکت های خودروساز هندی نیز با این امتیازات مخالفت کرده اند و اقتصادانان و مشاوران اشاره داشته اند که واردات با هزینه ساخت داخلی برای شرکت های اروپایی تولید خودرو تبدیل به بهترین گزینه خواهد شد.

در حال حاضر تعرفه وارداتی خودروها 75% است، اما این مقدار پس از افزودن عوارض جبرانی، مالیات بر ارزش افزوده و دیگر عوارض ها، به120% خواهد رسید. قیمت خودروها نیز به بالای 40 هزار دلار می رسد.
 

bonite

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2013
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
0
افزایش تکیه خودروسازان ژاپنی بر قطعات ساخت چین

گروه بین الملل: خودروسازن ژاپنی در صددند ، با هدف کاهش هزینه های تولید در چین بر قطعات یدکی ساخت این کشور تکیه کنند.

به گزارش خبر خودرو، در حالی که هر روز رقابت در بازار چین سخت تر می شود خودروسازان ژاپنی نمی توانند یارای مقابله با تولید کنندگان داخلی نظیر جیلی را داشته باشند.

از سویی با هجوم مردم به خرید خودروهای ده هزار دلاری ، این بخش که گمان می رود حدود 40% در آینده رشد داشته باشد ، به یک میدان نبرد واقعی برای شرکت ها تبدیل شده خودروسازان ژاپنی یک دهه پیش وارد بازار چین شدند و همواره قطعاتشان را از کشور خودشان وارد کردند.اما هم اکنون با هدف تولید محصولات رقابتی مجبور به انتقال زنجیره تامین قطعات خود به چین شده اند.

نیسان و هوندا اعلام کرده اند که حتی در حالی که 90% قطعاتشان را در چین تولید کنند باز هم قطعاتشان از نمونه های ساخته شده توسط شرکت های چینی گران تر خواهد بود.

نوسان قیمت ین و افزایش تنش ها میان دو کشور نیز خودروسازان ژاپنی را مجبور به تهیه قطعه از داخل مرزهای چین کرده است.

در واقع برای دوام آوردن در مقابل رقبایی همچون جیلی ، ژاپنی ها محکوم به پایین نگه داشتن قیمت محصولات تا حد ممکن می باشند.
 

bonite

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2013
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
0
2 سال است که اتوبوس جدیدی از دولت تحویل نگرفته ایم

به گزارش خبر خودرو، دولت در سال گذشته از 220 میلیارد تومان تنها حدود 20 میلیارد تومان یارانه بلیت پرداخت کرده است

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه سال گذشته دولت باید 220 میلیارد تومان بابت یارانه بلیت اتوبوس پرداخت می کرد که از این میزان تنها حدود 20 میلیارد تومان پرداخت شده است گفت: متاسفانه علاوه بر عدم پرداخت کامل یارانه های بلیت، 2 سال است که اتوبوس جدیدی از دولت دریافت نکرده ایم و این موضوعات، مشکلات زیادی را برای اتوبوسرانی پایتخت به وجود آورده است.

مهندس پیمان سنندجی در گفتگو با خبرنگار "تهران سما" با بیان این مطلب اظهار کرد: براساس قانون برای ورود هر اتوبوس جدید به ناوگان باید 5/82 درصد هزینه توسط دولت و 5/17 درصد توسط شهرداری ها پرداخت شود اما متاسفانه طی 2 سال گذشته از محل این اعتبارات، هیچ بودجه ای به اتوبوسرانی تهران اختصاص نیافته و در واقع دولت هیچ اتوبوس جدیدی را به تهران اختصاص نداده است.

وی با تاکید براینکه تنها برای حفظ وضعیت موجود، سالانه باید 1000 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان وارد شود گفت: امید است که در سال جدید شاهد واگذاری اتوبوس های جدید به شهر تهران باشیم تا بتوانیم ضمن نوسازی ناوگان، ارتقا خدمات رسانی به شهروندان را محقق کنیم.

سنندجی خاطر نشان کرد: هر سفر با اتوبوس در سال گذشته حدود 700 تومان هزینه در برداشته است که باید این مبلغ به طور مساوی توسط دولت، شهرداری و مردم پرداخت می شد یعنی برای هر سفر باید 230 تومان توسط مردم و به همین میزان توسط دولت و شهرداری پرداخت می شد .

وی افزود: اما دولت از مجموع 220 میلیارد تومان یارانه بلیت اتوبوس در سال 91 تنها حدود 20 میلیارد تومان را پرداخت کرد و قیمت بلیت اتوبوس نیز از 5 تومان تا 220 تومان بود که میانگین قیمت بلیت حدود 100 تومان می شد، از این رو شهرداری تهران مجبور شد که هم کسری پرداخت مردم و هم دولت را متقبل شود تا روند خدمات رسانی در مجموعه اتوبوسرانی با خلل یا مشکلی مواجه نشود.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه پیشنهاد افزایش 20 درصدی قیمت بلیت در سال 92 داده شده است گفت: برای اینکه مردم هزینه کمتری برای سفر با وسایل نقلیه عمومی بدهند باید دولت و شهرداری مابه التفاوت هزینه ها را تقبل کنند که شهرداری طی سال های گذشته به تنهایی این بار را به دوش کشیده اما امید است در سال جدید دولت نیز حمایت های بیشتری از حمل و نقل عمومی داشته باشد و یارانه های بلیت مترو و اتوبوس به طور کامل پرداخت شود.
 

bonite

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2013
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
0
احتمال سرمایه گذاری جدید تویوتا در آمریکا قوت گرفت

گروه بین الملل: احتمال می رود تویوتا محصول جدیدی را در تاسیسات جرج تاون ایالات کنتاکی تولید کند و به همین منظور حدود 750 عد فرصت شغلی را به آن افزوده است.

به گزارش خبر خودرو، چند روز پیش مقامات کنتاکی پیشنهاد سرمایه گذاری 146.5 میلیون دلاری را به تویوتا ارائه کردند و در صورت قبول آن یک محصول جدید وارد این واحد می شود و ظزفیت آن گسترش می یابد.

ریک هستربرگ – سخنگوی تویوتا – گفت : این واحد بایستی در سال جاری50 هزار دستگاه از این محصول جدید را تولید کند و با دیگر تاسیسات آمریکا رقابت نماید.

این پروژه جدید 531.2 میلیون دلار هزینه خواهد داشت که از این بخش 326 میلیون دلار به بخش تجهیزات و مابقی به توسعه اختصاص دارد.

در صورت قبول چنین پیشنهادی توسط تویوتا ، 750 فرصت شغلی – که 570 عدد آن ثابت می باشد – ایجاد خواهد گردید.

کارشناسان متعقدند از آن جا جه هر چهار سال یکبار تغییر محصول خواهیم داشت می توان گفت که محصول جدید واحد جرج تاون نسخه باز طراحی شده کمری است.
 

bonite

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2013
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
0
ناامیدی ولوو از بهبود فروش در اروپا

گروه بین الملل: بعد از افت 15 درصدی فروش ولوو در بازار اروپا ، هاکان ساموئلسون – مدیر این شرکت – پیش بینی کرد که شرکتش چالش های بیشتری را در منطقه خواهد داشت.

به گزارش خبر خودرو، هاکان ساموئلسون – مدیر ولوو – گفت : شرکت فروش کمی را برای بازار سال 2013 اروپا می بیند و در این بین امیدی به بهبود نیز نخواهد بود.

در حالی که هیچ نشانه ای از بهبود در اروپا دیده نمی شود ، بازارهای دیگری نظیر ایالات متحده و چین در حال رشد هستند و کسری فروش اروپا را جبران می کنند.

وی گفت که ولوو در جنگ میان خودروسازان حاضر در اروپا برای دریافت یارانه و کمک های مالی شرکت نخواهد کرد.

وی افزود : فروش آمریکا نیز به دلیل از رده خارج کردن برخی محصولات و تغییرات ایجاد شده بر روی N40 اندکی کاهش یافته است.

ولوو از پاییز امسال شش محصول جدید را معرفی می کند و حساب زیادی را بر روی فروش بالای XC60 در سال جاری باز کرده است.

ولوو در طی سه ماهه نخست سال حدود 13780 دستگاه در چین به فروش رساند و طبق پیش بینی ساموئلسون فروش خود در این منطقه را 7 تا 8 درصد افزایش خواهد داد.

وی همچنین از تولید 200 هزار دستگاه خودرو در بازار سال 2013 کشور چین خبر داد.
 

bonite

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2013
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
0
آمادگی میتسوبیشی برای آغاز فروش میریج جدید در آمریکا

گروه بین الملل: شرکت ژاپنی میتسوبیشی آماده می شود تا خودروی جدید میریج را با قیمت پایه 13 هزار دلار وارد آمریکا کند.

به گزارش خبر خودرو، میریج – خودروی جدید ساخت میتسوبیشی – آماده می شود تا برای اولین بار وارد نمایندگی های فروش بازار خودروی ایالات متحده شود.

طبق گفته افراد آگاه ، میتسوبشی میریج جدید به هنگام ورود به بازار قیمتی در حدود 13 هزار دلار خواهد داشت.

در واقع راجر یاسوکاوا – مدیر ارتباطات میتسوبیشی در آمریکا – این خبر را اعلام کرده و وعده داده که قیمت خودروی مذکور در کانادا حتی از 13 هزار دلار هم کم تر باشد.

خودروی میتسوبیشی میریج جدید رقیب مستقیم شورولت اسپارک 12995 دلاری در ایالات متحده خواهد بود.

این خودروی ژاپنی دارای یک موتور 1.2 لیتری سه سیلندر به توان 74 اسب بخار و گشتاور 74 پوند فوت است.

دو جعبه دنده پنج سرعته و CVT برای میریج جدید عرضه می شود.

قرار است جزئیات تکمیلی درباره میریج جدید به هنگام آغاز فروش آن در ایالات متحده اعلام گردد.
 

bonite

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2013
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
0
تعدیل 500 فرصت شغلی در فولکس واگن

گروه بین الملل: فولکس واگن اعلام کرد به دلیل تقاضای پایین برای خودروی پاسات بیش از 500 نفر از کارگران چاتانوگا را اخراج خواهد کرد.

به گزارش خبر خودرو، فرانک فیشر – مدیر اجرایی تاسیسات پاتانوگا – گفت : حدود 1500 واحد از فرصت های شغلی نیروی کار کاهش داده خواهد شد.

این تاسیسات اگر چه همچنان انتظار افزایش فروش پاسات را دارد ولی می داندکه رشد فروش آن در مقایسه ، سال های پیشین کاهش یافته است.

فیشر افزود : تنها پاسات نیست که به کاهش تقاضا مواجه شده است بلکه تمامی محصولات سدان مشمول این روند می شود .

البته این در حالی است که فروش شاسی بلندها و پیکاپ ها رشد پیدا کرده است شرکت در حال حاضر 650 کارگر قراردادی در چاتانوگا دارد که تا اواخر ماه می 500 نفر آن ها را اخراج می کند با این حال دستمزدشان تا پایان ماه ژوئن را پرداخت می نماید.

این در حالی است که فولکس واگن ماه گذشته از اتحادیه های کاریش خواسته بود که درباره چاتوناگا تصمیم گیری کنند.

این شرکت عقیده دارد که اتحادیه ها می توانند نقش بسزایی در میان خواسته ها داشته باشند.

جاناتان برانینگ – مدیر فولکس واگن آمریکا – گفت : ما مطمئنا از شنیدن حرف های نمایندگان رسمی کارگران خرسند می شویم کارگران این واحد نیز می توانند بنا بر حق خود نمایندگان رسمی و اتحادیه داشته باشند.

با این وجود گمان نمی رود تاکید فولکس واگن بر معرفی نمایندگان کارگران چاتوناگا تاثیری در عدم اخراج 500 نفر اعلام شده داشته باشد.
 
بالا