• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
رانندگی بی‌دقت و در خطر قرار گرفتن جان افراد باعث به وجود آمدن شاخه‌ای از علم به نام روانشناسی ترافیک شده است که عوامل محیطی و انسانی مؤثر بر رفتارهای رانندگی را بررسی می‌کند. دهه‌ها تحقیق در روانشناسی ترافیک نشان داده که رانندگی بد چیزی فراتر از بی‌دقتی است. در ادامه ۱۰ مورد از تعصبات و اشتباهات رانندگی را بخوانید تا هنگام سفر و رانندگی دچار آنها نشوید.

۱. نمی‌فهمیم چه زمان خشن شده‌ایم و اهمیت هم نمی‌دهیم.
برای همه ما پیش آمده که ماشینی پشتمان بیفتد و بچسباند به ماشین ما. خیلی‌ها هم عادت دارند راه دیگران را سد کنند، از سمت راست ناگهان بپیچند جلو ماشین بغل‌دستی یا در هر حالتی قلدری کنند. تحقیقات نشان می‌دهد رانندگان جوان‌تر که درجه بالاتری در ارزیابی‌های شخصیتی هیجان خواهی و تحریک پذیری گرفتند، پشت فرمان رفتار خشن‌ترین دارند.

مسئله دیگری که بسیار جالب است این است که این راننده‌ها نسبت به جریمه‌ها حساسیت کمتری نشان می‌دهند و این یعنی اقدامات تنبیهی ساده قادر به بازداشتن اغلب راننده‌های ضداجتماعی از رفتارهای پرخطر نیست.
۲. بیشتر از آنچه که واقعاً هستیم فکر می‌کنیم در امنیتیم.
به محض اینکه رانندگی یاد گرفتیم، خیلی زود برایمان به صورت یک کار اتوماتیک درآمد. به مرور زمان یاد می‌گیریم چطور رفتار بقیه راننده‌ها را حدس بزنیم و این موجب این توهم می‌شود که ما آنها را کنترل می‌کنیم.

یکی از زمینه‌هایی که افراد بیشتر در معرض اشتباه قرار دارند در قضاوت سرعت نسبی است: بیشتر به این می اندیشیم که رانندگی با سرعت بالا باعث صرفه جویی در وقت میشود، درحالیکه حداقل فاصله ایمن برای ترمز کردن را دست‌کم می‌گیریم. محاسباتی که برای این قضاوت‌ها لازم است بسیار پیچیده هستند و به صورت طبیعی برای ما اتفاق نمی‌افتند.

۳. فراموش می‌کنیم که بقیه راننده‌ها هم آدمند…
وقتی پیاده هستیم و یک نفر در خیابان ناگهان به ما تنه میزند یا بسته خریدش به ما برخورد می‌کند، واکنش عادی ما عذرخواهی کردن و رد شدن است. اما موقع رانندگی، خطرهایی که از سر رد می‌شود معمولاً با عصبانیت فوری همراه خواهد بود -- و در حادترین موارد همراه با نزاغ خیابانی. تحقیقات نشان می‌دهد که راننده‌ها برای تحقیر راننده‌های دیگر یا عابرین پیاده بسیار بیشتر از زمانی که با آدمها برخورد نزدیک دارند، آماده هستند.

تحقیقات نشان می‌دهد که بوق‌ زدن‌های ممتد، بدزبانی یا سایر رفتارهای خشن هنگام رانندگی، زمانی بیشتر اتفاق می‌افتد که کسی تصور کند فردی مهمتر از طرف مقابل به لحاظ شأن اجتماعی است

۴. با افراد از شئون اجتماعی پایین‌تر، خشن‌تر برخورد می‌کنیم.
یک تناقض جالب این است که با اینکه درمعرض تحقیر کردن راننده‌های دیگر قرار داریم، بااین حال بنابر شأن اجتماعی آنها برخورد می‌کنیم. دهه‌ها تحقیق نشان می‌دهد که بوق‌ زدن‌های ممتد، بد زبانی یا سایر رفتارهای خشن، زمانی که فرد تصور کند فرد مهمتری نسبت به طرف‌مقابل است، بیشتر اتفاق می‌افتد.

مسئله‌ای که خیلی جالب است این است که این قضاوت‌ها فقط براساس اتومبیلی که فردمقابل سوار است، میباشد و هیچ علمی نسبت به فردی که پشت آن نشسته است وجود ندارد: ماشین‌های بزرگ‌تر معمولاً به ماشین‌های کوچکتر قلدری می‌کند و ماشین‌ها نو‌تر به قدیمی‌ها. راننده‌های ماشین‌های گران‌تر معمولاً نسبت به عابرین پیاده خشن‌تر برخورد می‌کنند.

۵. تصور می‌کنیم همه اتفاقات دوروبرمان را می‌بینیم.
حواس ما اطلاعاتی فراتر از میزانی که بتوانیم در یک جا پردازش کنیم دریافت می‌کنند، که این باعث می‌شود سیستم توجه مغز برای تمرکز بر منابع در موقعیت‌ها و رویدادهای مهم، اهمیت بیشتری پیدا کند. در اکثر مواقع، نمی‌توانیم حجم بالای اطلاعاتی که از دست داده‌ایم را درک کنیم و همین می‌تواند موجب حس اشتباه امنیت در خیابان و جاده باشد.

۶. بااینحال فکر می‌کنیم بقیه راننده‌ها نمی‌توانند ما را ببینند.
این مخصوص آنهایی است که حین رانندگی عادت دارند با بینی خود یا گوششان ور بروند. چندان به امنیت رانندگی مرتبط نیست (یا هست؟) اما شما باید بدانید که هستید و متاسفانه ما هم می‌دانیم.

۷. خطرهایی که از سر رد می‌کنیم را ضعف بقیه راننده‌ها می‌دانیم.
به طور کلی، نمی‌توانیم دلایل موقعیتی که باعث می‌شود بقیه راننده‌ها سر راه ما قرار بگیرند یا خطرناک رفتار کنند را درک ‌کنیم. روانشناسان این را خطای نسبت‌دهی اساسی می‌نامند؛ ما اشتباهات دیگران را به شخصیت یا توانایی آنها نسبت می‌دهیم، درحالی که خطاهای خودمان را وابسته به موقعیت و محیط می‌پنداریم.

چیزی که باعث ناامن شدن مکالمه تلفنی هنگام رانندگی می‌شود، گرفتن موبایل در دست نیست، بلکه پرت شدن حواس است

۸. توانایی و مهارت‌های خودمان را بیشتر از آنچه واقعاً هست می‌پنداریم.
اگر تصور می‌کنید راننده‌ای بسیار ماهر هستید، این احتمال وجود دارد که نباشید. تقریباً ۸۰ تا ۹۰ درصد از راننده‌ها اعتقاد دارند که توانایی‌شان در رانندگی بالاتر از حد متوسط است و هرچه تصور کنیم ماهرتر هستیم، واقعی بودن آن احتمال کمتری دارد. این تمایل ما برای کور بودن دربرابر ناتوانی‌های خودمان، اثر دانینگ کروگر نامیده می‌شود. البته، برعکس آن این است که اگر تصور می‌کنید راننده افتضاحی هستید، ممکن است به آن اندازه بد نباشید.
۹. وقتی تنها هستیم، بی‌دقت‌تر رانندگی می‌کنیم.
معمولاً وقتی تنها هستیم بسیار بی‌دقت‌تر و خشن‌تر رانندگی می‌کنیم. دلیل این مسئله و اینکه اصلاً از آن آگاهی داریم یا نه، مشخص نیست.
۱۰. اعتقاد داریم استفاده از هندزفری برای صحبت کردن با موبایل ایرادی ندارد.
در ایران استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی ممنوع است، درحالی که برای استفاده از هندزفری قانونی وجود ندارد. این یک نمونه بارز از عقب ماندن قانون از علم است: شواهد نشان می‌دهد که استفاده از هندزفری تلفن‌همراه به هیچ عنوان کمتر از صحبت کردن مستقیم با موبایل در رانندگی خطرناک نیست. چیزی که باعث ناامن شدن مکالمه تلفنی هنگام رانندگی می‌شود، گرفتن موبایل در دست نیست، بلکه پرت شدن حواس است. فقدان زبان بدن باعث می‌شود مجبور باشیم از منابع شناختی بیشتری حین تماس استفاده کنیم و درنتیجه بیشتر و بیشتر از خیابان غافل شویم.

رانندگی یکی از پیچیده‌ترین کارهای رفتاری است که در زندگی انجام می‌دهیم. این واقعیت که خیلی سطحی به نظر می‌رسد (و تصادف خیلی کم پیش می‌آید) وصیتنامه‌ای برای مهندسی اتوبان، هشدارهای ترافیکی و پیچیدگی و کمال مغز انسان است. بااین حال، دفعه بعدی که پشت فرمان نشستید و احساس کردید اذیت می‌شوید، خسته هستید یا هر چه، از خودتان سوال کنید: آیا موارد بالا برایتان صدق می‌کند؟
منبع:مردمان
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
در این تصادف، راننده مزدای مشکی قصد داشت از جلوی لامبورگینی اونتادور بپیچد و راننده لامبو تازه زمانی متوجه می شود که دیگر ویراژ دادن فایده ای ندارد و خودرویش به کاپوت مزدای مشکی برخورد می کند و بخاطر سرعت بالای لامبورگینی، از وسط نصف می شود.

هفته گذشته در محله بروکلین نیویورک، تصادفی رخ داد که راننده جان سالم به در برد، ولی خودروی لوکس او چندان خوش شانس نبود.



همانطور که در تصاویر ضبط شده از دو دوربین مداربسته مشخص است، در این تصادف، راننده مزدای مشکی قصد داشت از جلوی لامبورگینی اونتادور بپیچد و راننده لامبو تازه زمانی متوجه می شود که دیگر ویراژ دادن فایده ای ندارد و خودرویش به کاپوت مزدای مشکی برخورد می کند و بخاطر سرعت بالای لامبورگینی، از وسط نصف می شود

نیمه جلویی لامبورگینی با دود فراوان مسافتی را به جلو لیز می خورد و بعد از چرخیدن جلوی در چند خانه جلوتر متوقف می شود و راننده آن صحیح و سالم بیرون می آید.



Jalopnik، وبلاگ خودرو در مورد این تصادف نوشت: «اتاقک ایمنی اونتادور به نوبه خود آنچه باید انجام می داد را انجام داد و نیروی تصادف را با جدا کردن خود از بقیه خودرو، کاهش داد.»


برترین ها
 

p.e.y.m.a.n

Registered User
تاریخ عضویت
12 فوریه 2013
نوشته‌ها
308
لایک‌ها
19
اتاق لامبو از مواد کامپوزیتی کربن و تایتانیوم بسیار محکم توسط شرکت بوئینگ و لامبورگینی ساخته میشه و خیلی محکمه
 

payamb

Registered User
تاریخ عضویت
17 ژوئن 2012
نوشته‌ها
1,348
لایک‌ها
434
محل سکونت
تهران..زیر سایه شما
اینکه چیزی نیست ما پیکان وانتمون وفتی از بغل تصادف کنه قسمت بارش جدا میشه مثل همین...قیمتش یک هزارم این لامبورگینی...احتمالا این تکنولوژی از پیکان وانت ما دزدیدن...
 

blake

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2011
نوشته‌ها
2,086
لایک‌ها
531
محل سکونت
شیراز
مرگ دست خداست - لامبورگینی فقط وسیلست :D
 
Last edited:

migmig3000

Registered User
تاریخ عضویت
15 دسامبر 2011
نوشته‌ها
2,603
لایک‌ها
2,719
محل سکونت
West
اینکه چیزی نیست ما پیکان وانتمون وفتی از بغل تصادف کنه قسمت بارش جدا میشه مثل همین...قیمتش یک هزارم این لامبورگینی...احتمالا این تکنولوژی از پیکان وانت ما دزدیدن...
احتمالا پیکان وانت رو اومدن مونتاژ کردن و به اسم لامبورگینی میفروشن :p
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
فورد خودروهای ارزان و قابل اطمینانی تولید می‌کند که در بسیاری از کشورها به عنوان خودروی پلیس یا تاکسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. حالا تاکسی‌های جدید ترانزیت کانکت 2014 با پشتیبانی از سوخت LPG و CNG می‌توانند تایید کننده همین روند باشند.
2014 Ford Transit Connect taxi


ترانزیت کانکت با وجود طول بیشتر نسبت به اسلاف خود، از 5 صندلی و فضای جای بار وسیع در حد 1713 لیتر برخوردار است. سیستم تعلیق عقب برای آسایش بیشتر مسافران، تغییر کرده و همچنین ارتفاع سوار شدن نیز کاهش یافته و می‌توان از طریق صندلی چرخدار نیز سوار شد. 2014 Ford Transit Connect taxi


تاکسی ترانزیت کانکت (TC) در مقابل رقیب آن یعنی نیسان NV200 که به عنوان تاکسی شهر نیویورک انتخاب شده، کمی بزرگ‌تر است. فاصله بین دو محور طولانی‌تر، علاوه بر فضای بیشتر داخلی، سوار و پیاده شدن را نیز آسانتر می‌کند. در برابر پیشرانه 2.0 لیتری 4 سیلندر 131 اسبی نیسان، فورد از یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر با توان 175 اسب بخار و گشتاور 175 پوند فوت بهره می‌برد که به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک متصل می‌شود. البته این همان موتوری است که در فورد فیوژن تنها 168 اسب بخار نیرو تولید می‌کند!




تجهیزاتی نظیر دوربین دید عقب، صفحه نمایش لمسی 6.5 اینچی همراه با سیستم ناوبری و امکانات رفاهی دیگر در این خودرو گنجانده شده‌اند. تحویل تاکسی‌های فورد ترانزیت کانکت از اوایل سال آینده انجام خواهد شد.
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
جاسوسان صنعتی موفق به گرفتن عکس‌هایی جدید از لامبورگینی کابررا 2015 (جایگزینی برای گالاردو) شده اند. این عکس‌ها می‌تواند بهترین عکس‌های جاسوسی گرفته شده تاکنون باشد اما بدان معنا نیست که این عکس‌ها، طراحی نهایی کابررا باشد!

2015 Lamborghini Cabrera prototype testing on Nurburgring


از مسافت دور این گونه به نظر می‌رسد که نسبت به گالاردو (گایاردو) طراحی نرم‌تری داشته باشد، اما با یک نگاه دقیق‌تر به ویژه در اطراف، جلو و مدخل ورودی هوا می‌توان فهمید که این پنل های سیاه و سفید صرفاً استتاری است بر بدنهٔ کابررا. از طراحی چراغ‌های LED و شکل ورودی‌های هوا انتظار می‌رود که کابررا شباهتی نزدیک به برادر بزرگ‌تر خود، آونتادور دارد. 2015 Lamborghini Cabrera prototype testing on Nurburgring


در جلوی چرخ‌های عقب نیز ورودی‌های هوایی وجود دارد که مشخص نیست که مربوط به استتار استادانه ای که روی این ماشین صورت گرفته یا این دو ورودی کوچک وظیفه به حرکت در آوردن سوپاپ‌های کابررا بر عهده خواهند داشت. 2015 Lamborghini Cabrera prototype testing on Nurburgring


در مورد چراغ‌های عقب نیز کمی شبیه چراغ‌هایی است که در آونتادور استفاده شده است. گزارش‌های اولیه حاکی از کوتاه تر و سبک‌تر بودن کابررا نسبت به گالاردو است که در مورد مدل LP-560 وزن این خودرو به 3109 پوند گزارش شده است. اگرچه لامبورگینی قبلا اشاره کرده است که به دنبال خوردوهای سبک‌تر می‌باشد که ممکن است به کم شدن وزن موتور بیانجامد و در مورد کابررا نیز این مقوله صادق خواهد بود. 2015 Lamborghini Cabrera prototype testing on Nurburgring


موتور استفاده شده در این گاو ایتالیایی v10 و با حجم 5.2 لیتری است که نسخه به روز شده موتور گالاردو است و همچنین قادر به تولید 600 اسب بخار می‌باشد. جعبه دنده شش سرعته دستی به کار گرفته شده در کابررا نیز ممکن است با گیربکس 7 دنده دوکلاچه تعویض شود. سیستم چهار چرخ متحرک به کار گرفته شده نیز قابل تعویض با رانش انحصاری چرخ‌های عقب می‌باشد.
اطلاعت بیشتر نیز در اوایل سال آینده میلادی منتشر خواهد شد. ترجمه: محمد حسن فروتنی
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
مطمئناً بسیاری از طرفداران خودروهای آمریکایی همواره چنین آرزویی داشته‌اند، که یک بدنهٔ کلاسیک را روی پیشرانه ای قوی و چابک سوار کنند. Equus Bass770 آن‌ها را به این آرزو خواهد رساند. خودرویی با موتور 6.2 لیتری V8 مجهز به سوپرشارژر که از شورلت کوروت ZR1 عاریه گرفته شده و بدنه ای با طراحی کلاسیک که از فورد موستانگ های دهه 1960 برای ساخت آن الهام گرفته شده است.
Equus Bass77

برخلاف خودروهای سنگین وزن کلاسیک، فریم تمام آلومینیومی، موجب کاهش وزن Equus Bass770 شده است. پیشرانهٔ نصب شده با قدرت 640 اسب بخار و گشتاور 820 نیوتن متر این هیولا را به جلو می‌راند و همچنین شتاب صفر تا صد 3.4 ثانیه ای و حداکثر سرعت 320 کیلومتر در ساعت را برای این خودرو به ارمغان آورده است. برخلاف کوروت ZR1 که از جعبه دنده 6 سرعته دستی بهره می‌گیرد، در این خودرو برای انتقال قدرت موتور از جعبه دندهٔ 6 سرعته مجهز به سیستم دو کلاچه بهره گرفته شده است. برای مهار این اسب سرکش از ترمزهای کربن سرامیکی برمبو استفاده خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های فنی آن می‌توان به سیستم تعلیق پیشرفتهٔ مغناطیسی و کمک فنرهای قابل تنظیم اشاره کرد.





بدنهٔ این خودرو شباهت‌های بسیاری به موستانگ های دههٔ 1960 دارد اگرچه سعی شده تا با طراحی مجدد قسمت جلو و عقب ظاهر آن اندکی بروزتر شود. در کابین نیز شما با خودرویی به روز طرف هستید. صندلی‌هایی با روکش چرم و تجهیزاتی همچون GPS، رادیو در کنار CD/DVD player، کروز کنترل، پورت USB، تهویه هوا و نشانگر فشار چرخ‌ها از جمله مواردی است که در کابین قابل مشاهده است.
Equus Bass77

بدترین قسمت ماجرا قیمت Equus Bass770 است. قیمت پایهٔ این خودرو 250 هزار دلار است و اگر مالک تمایل به منحصر به فرد کردن خودرویش داشته باشد باید تا 300 هزار دلار برای این اسب سرکش پرداخت کند.
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
Kuba Przygonski راننده ی حرفه ای ماشین های مسابقه ای یک رکورد جدید برای تیمش(ORLEN) به ارمغان آورد، شکسته شدن رکورد گینس سریعترین دریفت جهان!
Toyota GT86 sets Guinness world record for fastest drift

خودروی مورد استفاده، یک دستگاه GT86 به شدت اصلاح شده بود که قدرت خروجی آن حداقل 1068 اسب بخار اعلام شده است. این اتفاق در تاریخ 3 سپتامبر رخ داد، راننده ی هیولای 1068 اسب بخاری توانست با میانگین سرعت 217.97 کیلومتر بر ساعت رکورد را بشکند. سرعت ورود، 256 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. شما را به دیدن ویدئوی تازه ی این دریفت دعوت می کنیم.


رکورد قبلی سریعترین دریفت متعلق به Lars Verbraeken هلندی بود که در تاریخ 19 ژوئن 2012 توانست با سرعت 179.56 کیلومتر بر ساعت در آلمان رکورد بزند.
جهت یادآوری رکورد گینس طولانی ترین دریف متعلق به مرکز BMW با رانندگی یوهان شوارتر است که 82.520 کیلومتر دریف کرد. باید دید که این دو رکورد چه مدت در کتاب های گینس باقی خواهند ماند. [دانلود ویدئو]
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
موسسه ایمنی یورو NCAP با دادن پنج ستاره به کوروس 3، این ماشین را ملقب به ایمن‌ترین خودروی چینی کرد. این بالاترین امتیازی ست که تاکنون یک خودروی ساخت چین کسب کرده است.
Qoros 3 Sedan EuroNCAP


سدان Qoros 3 یک خودروی خانوادگی است که با مشارکت چری چین و بزرگ‌ترین شرکت هولدینگ اسرائیل شکل گرفته است. این خودرو با هدف بازارهای اروپا طراحی و ساخته شده و به علت ماهیت اسرائیلی صاحبان آن به بازار ایران راه نخواهد یافت.



ارزیابی ایمنی این خودرو در تست تصادف به نمره 95 برای حفاظت سرنشینان بزرگ سال، 87 برای کودکان، 77 برای عابران، 81 برای سیستم‌های ایمنی کمکی به عنوان تجهیزات استاندارد منتج شد.



در همین روز آزمایش کیا کارنز نیز مورد آزمایش این موسسه قرار گرفت و این خودرو نیز هر پنج ستاره ایمنی را از آن خود کرد. کیا برای سرنشینان بالغ، 94 درصد، برای کودکان، 76 درصد، برای عابرین پیاده 64 درصد و برای تجهیزات ایمنی کمکی 81 درصد بدست آورد.
[دانلود ویدئو تست تصادف کوروس 3] , [دانلود ویدئو تست تصادف کیا کارنز]
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
برای خیلی ها نسخه استاندارد S5 کوپه می تواند آدرنالین زیادی به بار بیاورد اما انگار مدیران کمپانی تیونر Senner، با S5 به هیجان نمی رسند و چاره ای نیست جز تیون این خودرو!
Audi S5 by Senner Tuning

آئودی S5 COUPE که حالا زیر دست سنر است از همان موتور 3 لیتری TFSI V6 استفاده می کند اما به لطف برنامه ریزی ECU، سیستم ورودی هوای سرد و سیستم اگزوز اسپرت RS5 قدرت و گشتاور این خودرو به ترتیب به 446 اسب بخار و 511 نیوتن متر رسیده است. سنر ارقام عملکرد این خودرو را فعلا اعلام نکرده اما حداکثر سرعت آن را بصورت الکترونیکی محدود کرده است.



سنر همچنین یک بادی کیت جدید برای S5 در نظر گرفته است. این کیت اسپرت شامل سپر جلوی جدید با باله های فیبرکربنی، فیبرکربن آینه های جانبی، سپر عقب جدید، رکاب های فیبرکربنی و یک دیفیوزر جدید می شود.



داخل کابین هم از دست سنر در امان نمانده است، این تیونر فرمان را تعویض و تریم های فیبرکربنی و پدال های ضد زنگ فولادی به آن اضافه کرده است. تا یادمان نرفته است باید بگوییم، این خودرو از رینگ های آلومینیومی Varianza T1S بهره می برد.
هم اکنون این خودرو با قیمت 64.900 یورو قابل خرید است.
 
بالا