• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
گران‌ترین مرسدس بنز دنیا در ایران


شاید هنگامی که تیتر این مقاله را دید گفتید باز هم یک مدل 2014 یا یک کوپه لوکس زیبا از مرسدس است که تازه از گمرک ترخیص شده و به بازار ایران راه پیدا نموده است اما کاملا در اشتباه هستید، این زیبا ترین و شاید گران ترین مرسدسی باشد که در ایران تا به امروز وجود داشته و این خودرو در دنیا هیچ مشابهی ندارد .

هیچ مشابهی ندارد چون ، رنگ بدنه آن کاملا سالم بوده و فابریک است ، موتور آن تک در دنیا می باشد ، طراحی بدنه آن دیگر هیچ نمونه ای ندارد و یا اگر باشد بازسازی شده است که به ارزش این مدل نخواهد رسید ، در کل این خودرو زیباترین و بهترین خودروی مرسدسی بوده که تا به امروز به صورت کاملا فابریک موجود بوده است .

1iexsszq9ap1v4uxmvlt.jpg



این خودرو در اوایل دهه 80 شمسی توسط کارشناسان رسمی مرسدس بنز دیدن شده و رقمی نجومی در آن سال برای خرید این خودرو به موزه خودروهای کلاسیک پیشنهاد شد ( بر اساس شنیده ها و منابع غیر رسمی بیش از 2 میلیون دلار ) که این موزه این رقم را نپذیرفت و بعدها شاهد این مطلب بوده ایم که از طرف این موزه هر رقمی که برای فروش پیشنهاد بشود ( برای این خودرو ) ، موزه مرسدس آنرا به سرعت پرداخت خواهد داشت ، زیرا اکنون از این خودرو دیگر در دنیا موجود نیست ، تنها این نکته را باید اشاره داشت که هنوز هیچ فردی نتوانسته به درستی بر روی این خودرو قیمت گذاری مناسبی را به انجام رساند .

منظور از اینکه این خودرو دیگر مشاهده نخواهد شد جز موزه خودروهای کلاسیک ایران ، این بوده که هم اکنون مدل های بدون سقف این خودرو در دسترس عموم برای خرید و فروش بوده ولی نمونه کوپه یا اتوبان کروزر آن ظاهرا دیگر وجود نداردو تنها 4 دستگاه از آن تولید شده که فقط این مدل سالم مانده است و این مدل در نوع خود نیز تک رنگ است ( اشاره شد که اگر هم موجود باشد به صورت بازسازی شده می باشد و نه کاملا سالم ) .

این خودرو دارای موتوری 8 سیلندر خطی و به حجم دقیق 5018 سی سی بوده که قدرتی معادل 160 اسب بخار را دراختیار راننده خویش قرار خواهد داد . سیستم تعلیق جناغی دوبل ( اکنون در خودروهای لوکس و اسپرت بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد این سیستم ) در جلو و در عقب سیستم سیستم مولتی لینک یا همان اتصال چند گانه ( اتصال دو گانه در اصل ) موجود می باشد . با مراجعه به مشخصات فنی برخی از خودروهای امروزی به راحتی میتوانید از تکنولوژی این خودرو در زمان خویش مطلع شوید .

موتور این خودرو ساخت جنرال موتورز بوده و دارای توربو شارژ می باشد و حرف اول این خودرو یعنی K نشان دهنده سیستم کمپرسور یا همان توربو شارژ می باشد . این خودرو در زمان خویش دارای حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت بوده و به همراه یکی از نمونه های خاص میباخ ، صرفا برای حرکت در اتوبان طراحی شده بود .

این خودرو با ظاهری آرام دل هر بیننده ای را می برد اما ، وای بر روزی که راننده آن نا آرام باشد ، چون این خودرو در آن زمان به هیولایی تبدیل گشته که دیگر نیازی به آیینه سمت شاگرد نخواهد داشت .

منبع: صبحانه
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» هیوندای پاسو کورتو ؛ هم کره ای هم ایتالیایی
اختصاصی ژنو 2014: در کنار کراس اور اینترادو، هیوندای مفهومی دیگری را در نمایشگاه امسال رونمایی کرد که دیگر نمی توان آنرا یک خودروی کره ای دانست . . .


پاسو کورتو بدست دانشجویان استودیوی طراحی IED یا Istituto Europeo di Design در شهر تورین ایتالیا شکل گرفته؛ IED در چندسال اخیر پای ثابت نمایشگاه ژنو بوده و اگر خاطرتان باشد سال گذشته میلادی هم با مفهومی آلفارومئو گلوریا به نمایشگاه آمده بود.





اما ایده ساخت پاسو کورتو با این پرسش آغاز شد که اگر روزی هیوندای خودرویی 2 نفره و موتور وسط برای رقابت با آلفارومئو 4C بسازد، آن محصول می تواند چه ویژگی هایی داشته باشد. در این محصول آینده نگرانه در همان نگاه اول می توان دید که طراحی اش مخلوطی از اسپرت های گوناگون است، ازآپولوهای گامپرت و آکورا NSX گرفته تا لایکن هایپر اسپرت و حتی لامبورگینی اگویستا.




















حال به سراغ نام این خودرو برویم؛ پاسو کورتو در زبان ایتالیایی به معنای “فاصله محوری کم” است. اما واقعا فاصله محوری کمی دارد؟ برای جواب دادن به این پرسش بهترست نگاهی به ابعاد این خودرو داشته باشیم:

  • 4100 میلیمتر طول.
  • 1880 میلیمتر عرض.
  • 1160 میلیمتر ارتفاع.
  • 2450 میلیمتر فاصله محوری.
پاسو کورتو بر روی یک شاسی مونوکوکی کربنی ساخته شده به همین دلیل بیشتر از 840 کیلوگرم وزن ندارد. پیشرانه آن را هم خود کره ای ها ساخته اند که یک انجین چهار سیلندر 1.6 لیتری است که با توربوهای دوقلو حدود 270 اسب بخار قدرت دارد.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» ابارث 695 ؛ جشن 50 سالگی
اختصاصی ژنو 2014: خودرویی که می بینید سریع ترین محصول خیابانی تاریخ ابارث است که به بهانه جشن 50 سالگی مدل های 695 ابارث ساخته شده . . .




در لیست ویژگی های این کوچولوی ایتالیایی، انبوهی از نام های بزرگ به چشم می خورند که مهم ترین آنها عبارتند از:

  • سیستم اگزوز آکراپوویک.
  • تعلیق Extreme Shox با قابلیت تنظیم ارتفاع.
  • سیستم دیجیتالی ثبت داده های MXL .
  • صندلی های اسپرت Sabelt با کمربندهای چهار نقطه ای.
  • رینگ های 18 اینچی OZ.
  • کیت ترمز برمبو با کایپرهای قرمز رنگ.
  • رول بارهای تیتانیومی Poggipolini .
این 695 ویژگی خاص دیگری هم دارد؛ بعنوان مثال شیشه های جانبی آن ثابت است به همین دلیل دریچه کوچکی درون آنها تعبیه شده که از جنس پلی کربنات بوده و قابلیت بازوبسته شدن را دارد تا مبادا سرنشینان دچار تنگی نفس شوند! همچنین کیت کربنی آن شامل سپرها، رکاب، گلگیرها و اسپویلر سقفی عقب توسط کمپانی Zender طراحی و ساخته شده اند.








بر روی این فیات 997 کیلوگرمی، انجین 1.4 لیتری T-Jet نصب شده که با قدرت 190 اسبی می تواند در 5.9 ثانیه به سرعت 100 و سپس به حداکثر سرعت 230 کیلومتر برساعت برسد. این خودروی 2 نفره که در سه تریم با نام های 124Speciale Kit و Carbon Kit و Pista Kit قابل سفارش است، بصورت استاندارد دارای امکاناتی نظیر ترمزهای ABS، کنترل پایداری و همچنین TTC است.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» کیا سول الکتریکی 2015
اختصاصی ژنو 2014: بعد از اولین رونمایی سول الکتریکی در بازار آمریکای شمالی که در نمایشگاه شیکاگو 2014 محقق شد، حالا نوبتی هم باشد نوبت اروپایی هاست تا این جعبه برقی کره ای اولین رونمایی اش را در بازار آنها تجربه کند . . .



تفاوت ظاهری سوال الکتریکی نسبت به نسخه های بنزینی استاندارد را می توان از همان جلوپنجره بسته اش شناخت که پورت شارژ در آن جاسازی شده؛ پروژکتورهای جلو، رنگ دوگانه بدنه، LEDهای روز، رینگ های 16 اینیچ و نهایتا لوگوی “Eco Electric” از دیگر مشخصه های ظاهری این خودروست.












درون کابین سوال الکتریکی می توان روکش های پارچه ای صندلی ها، نویگیشن، دوربین عقب و سیستم بهبودیافته تهویه را دید. همچنین امکانات دیگری مانند صندلی برقی راننده، کروز کنترل، بلوتوث و نمایشگر 3.5 اینچی OLED که اطلاعاتی مانند میزان شارژ باتری ها و مقدار مصرف آنها را به راننده نشان می دهد، بصورت استاندارد خواهند بود.

تنها نکته منفی سوال را می توان در دو جمله زیر خلاصه کرد که بدلیل فضای اشغال شده توسط پکیج باتری های آنست:

  • کاهش هشت سانتیمتری فضای پای سرنشینان عقب.
  • کاهش حجم محفظه بار و رسیدن به گنجایش 541 لیتر.







موتور الکتریکی این خودرو که با باتری های لیتیوم/یونی کار می کند، قدرتی 109 اسبی و گشتاوری 284 نیوتن متری دارد که موجب شده شتاب آن به 12 ثانیه برسد و حداکثر سرعتش نیز در 145 کیلومتر برساعت بصورت الکترونیکی محدود شود. با یکبار شارژ می توان مسافتی مابین 130 الی 160 کیلومتر را با آن طی کرد. زمان لازم برای شارژ باتری ها نیز 24 ساعت با ولتاژ 120 یا 5 ساعت با ولتاژ 240 است. این محصول از نیمه دوم 2014 در اختیار مشتریان قرار می گیرد.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» فیس لیفت شیراکو برای 2014
اختصاصی ژنو 2014: بیش از چهار سال از آمدن نسل سوم شیراکو می گذرد و حالا بهترین زمان ممکن برای فولکس است تا دستی بر روی فرزند وولفسبورگی خود بکشد . . .
در اولین فیس لیفت نسل سوم، منتظر تغییرات بنیادی نباشید چراکه فولکس به کمترین تغییرات قانع بوده؛ عریض تر شدن خطوط جلوپنجره، تغییر سپرها، چراغ های جدید بای زنون به همراه LED های روز در جلو، چراغ های LEDدار جدید عقب و نهایتا طراحی مجدد درب صندوق از مهم ترین تغییرات اعمال شده در مدل های 2014 شیراکو است.
























همچنین پنج رنگ جدید بدنه زرد (Pyramid Gold)، سفید (Pure White)، خاکستری (Urano Grey)، قرمز (Flash Red) و بنفش (Ultra Violet) نیز به لیست رنگ های شیراکوی جدید اضافه شده اند.

برای فضای درونی کابین تنها می توان به ذکر این نکته بسنده کرد که جنس مواد بکار رفته بهتر شده و همچنین سه نشانگر جدید شامل دمای روغن، کرونومتر و فشار توربوشارژ نیز در قسمت بالایی داشبورد نیز افزوده شده اند. سایر جزییات جدید کابین عبارتند از:

  • طراحی مجدد فرمان چرمی خودرو که قسمت زیرین آن تخت شده.
  • دریچه های جدید تهویه که احتمالا از مدل های گلف GTI گرفته شده اند.
  • سیستم پخش Dynaudio Excite .
  • سیستم کمکی پارک (ParkAssist).
  • تعبیه کاور برای محفظه نگهدارنده اشیایی که درست در جلوی ترمز دستی قرار دارد.











تمامی انجین های شیراکو مجهز به سیستم استارت/استاپ پیشرانه و همچنین سیستم بازیابی انرژی باتری ها هستند البته بجز انجین های 280 اسبی بکار رفته در مدل های شیراکوR . گیربکس استاندارد خودرو نیز 6 سرعته دستی بوده اما سفارش گیربکس های دوکلاچه DSG نیز (بغیر از انجین های 1.4 لیتری TSI ) امکان پذیرست. اما لیست کامل انجین های شیراکوی 2014 به قرار زیر هستند:

  • 1.4 لیتری TSI با قدرت 125 اسب بخار (افزایش 3 اسبی).
  • 2.0 لیتری TSI با قدرت 180 اسب بخار (افزایش 20 اسبی).
  • 2.0 لیتری TSI با قدرت 220 اسب بخار (افزایش 10 اسبی).
  • 2.0 لیتری TSI با قدرت 280 اسب بخار (افزایش 15 اسبی).
  • 2.0 لیتری TDI با قدرت 150 اسب بخار (افزایش 10 اسبی).
  • 2.0 لیتری TDI با قدرت 184 اسب بخار (افزایش 7 اسبی).
شیراکوی جدید از ابتدای پاییز 2014 در بازار اروپا عرضه شده و سپس راهی کره جنوبی، چین، استرالیا، روسیه و آرژانتین می شود.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» هوندا سیویک تیپ R
اختصاصی ژنو 2014 : هوندا از کانسپت سیویک تیپ R رونمایی کرد ، کانسپتی که در سال آینده وارد خط تولید خواهد شد .


Honda Civic Type R concept

کیت بدنه جدید با اجزایی همچون سپرهای جدید ، اسپلیترهای جلو ، گلگیرهایی وسیع ، رکاب های جانبی آیرودینامیک و دیفیوزر عقب ، از سیویک یک هیولا ساخته است . مهمترین مشخصه ظاهری سیویک تیپ R را می توان اسپویلر عقب برشمرد که ثمره آزمایشات آیرودینامیکی هوندا در پیست مسابقه است . طراحی خاص اسپویلر نیروی رو به پایین مضاعفی را برای خودرو ایجاد خواهد کرد .












همچنان مشخصات فنی این کانسپت منتشر نشده است ، اما ظاهر خشن آن انتظارات را بالا برده است . بنا به گفته مدیران هوندا ، این خودرو از موتور 2 لیتری 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر بهره خواهد برد که حداقل قدرت آن ، 280 اسب بخار است . هوندا با عرضه این مدل تصمیم دارد مسابقات قهرمانی Touring را به سلطه خودش در بیاورد .



 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» آئودی RS 5 در راه دی تی ام 2014
اختصاصی ژنو 2014: عضو جدید باشگاه موتور اسپرت آئودی از راه رسید؛ خودرویی که باید با M4 DTMتازه نفس بجنگد . . .


2014 Audi RS 5 DTM

با اینکه مثل همیشه خبری از جزییات فنی اینگونه خودروها منتشر نمی شود اما حداقل میتوان در مورد مشخصات کلی یا ظاهرا آنها صحبت کرد! در کیت بدنه ویژگی های تازه ای به چشم می خورند؛ مانند قاب جدید آینه های جانبی، کاناردهایی که طرفین سپر جلو و همچنین طرفین خودرو نصب شده، جلوپنجره ای با خانه های لانه زنبوری، گلگیرها و کاپوت جدید با خروجی دوگانه هوا، دیفیوزر و نهایتا باله بزرگ عقب.








آقای Stefan Aicher سرپرست گروه طراحی Audi Sport درباره تغییرات اعمال شده در RS 5 کوپه چنین می گوید:

قوانین DTM بسیار جدی و سختگیرانه است به همین دلیل تیم ها مجبورند که تغییرات را تا یک محدوده خاص انجام دهند. بعنوان مثال در زیر پوست کربنی این خودرو ما تنها به تغییر تعلیق های جلو و عقب بسنده کرده ایم؛ نکته ای که در نمای بیرونی مشخص نیست اما حقیقت دارد!

این RS 5 مسابقه ای هنوز دو تست تمرینی در بوداپست و پیست Hockenheimring آلمان دارد. بعد از آن در 14 اردیبهشت ماه 93 به رانندگی Mike Rockenfeller و با شماره #1 رسما راهی مسابقات می شود.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» روولوسیون ؛ آخرین پاگانی زوندا
اختصاصی ژنو 2014: خودرویی که می بینید Revolucion نام دارد که نه تنها آخرین مدل تولیدی پاگانی زوندا بوده بلکه پنجمین و آخرین دستگاه باقی مانده از آن است؛ پس آماده شنیدن یک قیمت نجومی برای آن باشید . . .

روولوسیون که در واقع همان واژه لاتین Revolution (به معنای تحول و انقلاب) است که به زبان ایتالیایی رفته؛ دارای شاسی فوق مستحکم و فوق گران قیمت مونوکوکی است که هم از تیتانیوم و هم از فیبرکربن ساخته شده؛ به همین دلیل وزن خالص خودرو بیشتر از 1070 کیلوگرم نیست.








انجین روولوسیون همان 6.0 لیتری V12 دست ساز AMG است که حالا 800 اسب بخار به همراه 730 نیوتن متر گشتاور دارد؛ یعنی نسبت قدرت به وزن این ایتالیایی حالا به عدد 748 اسب بخار به هر تن می رسد. اما وظیفه انتقال قدرت بر عهده یک گیربکس سکوئنشال شش سرعته تمام منیزیومی است که زمان تعویض هایش تنها 20 میلی ثانیه طول می کشد. حداکثر سرعت این خودرو حدود 350 کیلومتر برساعت بوده و شتاب غیر رسمی آن نیز به 2.6 ثانیه میرسد.










علاوه بر بهبود کیت بدنه و استفاده از باله بزرگ عقب که به تقلید از خودروهای فرمول، مجهز به سیستم DRS یا Drag Reduction System بوده و اجازه می دهد ارتفاع و زاویه آن در دو حالت مختلف قابل تنظیم باشد، بر روی روولوسیون سیستم کنترل کششی تعبیه شده که مهندسان آلمانی Bosch آنرا طراحی کرده اند و دارای 12 حالت مختلف است.

برای متوقف کردن این گلوله علاوه بر بهبود مجدد سیستم ABS خودرو، از کیت ترمزهای برمبو با دیسک هایی از جنس کربن/سرامیکی CCMR استفاده شده؛ تکنولوژی دیگری که بازهم از خودروهای فرمول به عاریت گرفته شده و حدود 15 % سبکتر و چهار برابر کارآمدتر از ترمزهای زونداهای استاندارد است.

همانطور که گفته شد از روولوسیون تنها 5 دستگاه ساخته شده که قیمت پایه ای هرکدام حدود 3,000,000 دلار است. فراموش نکنید که این مدل اجازه ورود به خیابان ها را ندارد.



















 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» فرانسوی تازه وارد: پاریس الکتریک رودستر
اختصاصی ژنو 2014: کمپانی پاریس الکتریک نخستین محصولش را با شعار ” الکتریکی لوکس” ساخته است؛ اما هرچه نگاه می کنیم به جز چرم های آلکانترا یا نمایشگر لمسی کنسول چیزی از لوکس بودن نمی یابیم؛ آیا واقعا این خودرو پتانسیل رقابت با تسلاهای آمریکایی را دارد . بعیدست . . . !




قبل از آنکه به سراغ مشخصات فنی این خودرو برویم اجازه دهید اندکی در مورد کلیات آن صحبت کنیم. این خودرو بدست Damien Biro (مدیر کمپانی) و با الهام از اسپرت های 2 نفره بریتانیایی سالهای 1960 میلادی طراحی شده. این رودستر که بر روی شاسی مونوکوکی فیبرکربنی ساخته شده، هرچند هنوز در فاز تحقیقاتی است اما طبق ادعای سازنده اش ورود آن به خط تولید حتمی خواهد بود. همچنین پیش بینی می شود قیمتی کمتر از 100 هزار دلار برای مشتریان اروپایی داشته باشد.




















  • طول: 3.6 متر.
  • عرض: 1.8 متر.
  • فاصه محوری: 2.3 متر.
  • وزن: 800 کیلوگرم.
  • سایز رینگ ها: 18 اینچی.
  • دارای دو موتور الکتریکی برای هر دو محور جلو و عقب.
  • مجموع قدرتی معادل 240 اسب بخار.
  • شتاب 3.7 ثانیه ای.
  • مسافت قابل پیمایش: 200 کیلومتر. (امکان سفارش پکیج Range Extender که هم وزن خودرو را 100 کیلوگرم اضافه می کند و هم مسافت قابل پیمایش را از 200 به حدود 700 کیلومتر می رساند).
  • زمان لازم برای شارژ: 5 ساعت با ولتاژ استاندارد 240.













 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
ورود رسمی سوبارو به ایران + جدول قیمتها

با خبر شده ایم که فردا یکشنبه به مورخ 18/12/1392 سیف خودرو از محصولات جدید خود که شامل لگاسی، فارستر، xv و out back مدل ۲۰۱۴ می باشد ، در تهران رونمایی خواهد نمود .

صدیقه ضیایی ، قائم مقام نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش سوبارو در ایران ، گفت : پیش از این ، مشکلاتی بر سر راه ورود خودروهای سوبارو در کشور وجود داشت که هم اکنون با برطرف شدن آنها ، شرایط فراهم شده است ، در حالیکه تا پیش از این ، علیرغم واردات این خودروها، امکان عرضه آنها فراهم نبود.

ضیایی در خصوص کیفیت خدمات پس از فروش این خودرو ، اظهار داشت : یکی از ویژگی های ممتاز خودروهای سوبارو که نهایت رضایت را برای مشتریان آن فراهم کرده ، موضوع خدمات پس از فروش است، ضمن اینکه هم اکنون تعمیرگاه مرکزی این شرکت در تهران افتتاح شده و ارائه خدمات خود را به مشتریان آغاز کرده است.

وی اظهار داشت: در نظر داریم تا با اجرای استانداردهای سوبارو در ایران، خدمات پس از فروش را متحول کنیم، بنابراین با توجه به استانداردهای بالای این خودروساز ژاپنی در جذب نماینده بسیار سخت گیر خواهیم بود، همچنین سیف خودرو در حال پذیرش نمایندگی جدید در سراسر کشور است.

ضیایی افزود: به هرحال خریداران سوبارو نگران خدمات پس از فروش نباشند، زیرا سیاست این مجموعه در بخش خدمات پس از فروش این است که تمام مشتریان سوبارو VIP به شمار روند و در هر کجا از کشور که با مشکلی مواجه شوند، می توانند خدمات پس از فروش را به نحو مطلوبی دریافت کنند.

وی اظهار داشت: مشتریان می توانند با تعمیرگاه مرکزی سیف خودرو نماینده انحصاری سوبارو ژاپن تماس بگیرند تا از نحوه دریافت خدمات سوبارو در شهر خود مطلع شوند. البته ما مدعی هستیم تمام خودروهای شرکت سوبارو تا ۵ سال نیاز به تعمیرات اساسی ندارد. دلیل اصلی ارائه خدمات پس از فروش ۶ ساله یا ۱۰۰هزار کیلومتر برای این خودروها، اطمینان کامل به کیفیت فوق العاده محصولات است.

ضیایی گفت: مدل‌های ۲۰۱۴ شامل لگاسی، فارستر، ایکس وی و اوت بک از ۱۴۸ تا ۱۹۹ میلیون تومان قیمت دارند که ۴۵ درصد آن زمان عقد قرارداد، ۳۰ درصد یک ماه بعد و ۲۵ درصد زمان تحویل صد روزه دریافت می شود.

از ویژگی ها و قابلیت های خودروهای سوبارو می توان به وجود موتورهای تخت یا همان بوکسر اشاره داشته که این موتورها به دلیل وجود مرکز ثقل پایین از رقبای خویش ، دارای عمکرد و نرمی بسیار بهتری بوده به نحوی که موتورهای 6 سیلندر و 4 سیلندر بوکسر ، دارای توازن در عملکرد و دفع ضربات ناشی از احتراق در میل لنگ می باشد و این مهم به عملکرد بهتر و شتابگیری سریع تر موتور اضافه خواهد نمود .

البته جایی برای تعریف از سوبارو وجود ندارد ، زیرا این نام ژاپنی به خوبی توانسته در بازارهای امریکای شمالی با توجه به حضور رقبای پر سابقه و مشهور ، به فروش مناسبی دست پیدا نماید .

حال با ورود میتسوبیشی و سوبارو به بازار ایران منتظر رقابت بین ژاپنی ها و کره ای ها هستیم و البته هیچ پیش داوری در اینکه کدام طرف برنده این رقابت خواهد شد یا نه ، نخواهیم داشت .


 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
رونمایی از ب ام و X4 در نمایشگاه ژنو


ب ام و X4 سبک و سیاق کوپه را به شاسی بلند X3 اضافه کرده است تا باز هم کلاس جدیدی در بین خودروهای این شرکت باواریایی خلق شود. همان‌طور که سری 2 را باید کوپه سری 1 و سری 4 را باید کوپه سری 3 بدانیم، اینجا هم چنین قیاسی را می‌توان به کار برد. البته X4 یک کوپه نیست و البته 5 در (با احتساب در پشتی) دارد اما سبک خاص بدنه همان رابطه بین X5 و X6 را بازسازی می‌کند. بنابراین برای آینده نیز می‌توان X2 را بر روی پلتفرم X1 و به صورت کوپه اسپرت شاسی بلند تصور نمود.








ب ام و X4 بر اساس نسل دوم خودروی X3 و با فیس لیفت و تغییراتی در چهره رونمایی شده است. بنابراین نباید انتظار هیچ طرح شگفت آوری از آن داشته باشید. X4 اندکی بزرگ‌تر از X3 است. اما نکته مهم آن این است که سرنشینان 36 میلی‌متر در ارتفاع پایین‌تری می‌نشینند. سقف شیب دار ممکن است فضای کمتری برای سر افراد بلند قد در ردیف عقب باقی بگذارد. با این وجود فضای کافی برای سه سرنشین متوسط در عقب مهیا است. با تا کردن صندلی‌های عقب می‌توان فضای بار 500 لیتری را به 1400 لیتر افزایش داد.








طراحی جلو داشبورد همانند X3 و البته سایر محصولات ب ام و است. یک صفحه نمایشگر لمسی بزرگ با کارکرد ناوبری، سرگرمی و کنترل تجهیزات تدارک دیده شده است. تریم داخلی دو رنگ با استفاده از آلومینیوم، جذاب به نظر می‌رسد.








در حال حاضر شش موتور برای X4 موجود است. سه تا از این موتورها دیزلی و سه تای باقی مانده بنزینی هستند. همه مدلها با انتقال نیرو به چهار چرخ ارائه می‌شوند. مدل xDrive20i دارای 184 اسب بخار نیرو و 270 نیوتن متر گشتاور تولیدی است. شتاب صفر تا صد این مدل 8.1 ثانیه و نهایت سرعت آن 212 کیلومتر بر ساعت است. مدل xDrive28i با قدرت 245 اسب بخار و تورک 350 نیوتن متر می‌تواند در 6.4 ثانیه ب سرعت 100 کیلومتر و در نهایت به سرعت 232 کیلومتر بر ساعت برسد. مدل xDrive35i هم پادشاه این مجموعه است و می‌تواند 306 اسب بخار نیرو و 400 نیوتن متر گشتاور تولید کند که برای شتاب گیری 5.5 ثانیه ای و حداکثر سرعت 247 کیلومتر بر ساعتی کفایت می‌کند.





برای طرفداران دیزل هم xDrive20d با 190 اسب بخار نیرو و 400 نیوتن متر گشتاور و xDrive30d با 258 اسب بخار نیرو و 560 نیوتن متر گشتاور و در نهایت xDrive35d با 313 اسب بخار قدرت و گشتاور حیرت انگیز 630 نیوتن متری انتخاب‌های بهتری فراهم گردیده است. شتاب مدل دیزلی اخیر تنها 5.2 ثانیه می‌باشد. یک گیربکس هشت سرعته خودکار نیز باعث شده که مصرف سوخت نیز کاهش چشمگیری را نشان دهد.


























































































 
بالا