برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
کارت گرافیک کوچک و قدرتمند AMD Radeon R9 Nano ماه آگوست از راه می رسد

به نقل از وبسایت شهر سخت افزار :
پردازنده های گرافیکی سری AMD Radeon R9 Fury مبتنی بر تراشه ای با اسم رمز Fiji هستند که 4 گیگابایت حافظه HBM با رابط عریض 4096 بیتی با خود دارد. پرچمدار این سری R9 Fury X؛ برای خنک سازی به خنک کننده مایع متکی است، مدل ضعیفتر آن R9 Fury نیز خنک کننده بادی قدرتمندی را می طلبد. AMD مدل دیگری به نام Radeon R9 Nano را نیز معرفی کرده است که یک کارت گرافیک کوچک و قدرتمند مبتنی بر همین تراشه می باشد.

amd-radeon-r9-nano_3.jpg


AMD Radeon R9 Nano نیز مبتنی بر تراشه Fiji بوده و از 4 گیگابایت حافظه HBM با پهنای باند حافظه عظیم 512 گیگابایت بر ثانیه برخوردار است. با این حال Radeon R9 Nano بر خلاف برداران بزرگتر خود که تنومند و فضاگیر هستند و به خنک کننده های بزرگی نیاز دارند؛ تنها 19 سانتی متر طول داشته و خنک کننده کوچکی قادر به خنک سازی آن است. به گفته خود AMD، این کارت گرافیک به ازای هر وات انرژی مصرفی؛ دو برابر Radeon 290X کارایی بیشتری ارائه می کند که اگر این ادعا درست باشد، R9 Nano قدرتمندترین کارت گرافیک جهان در فرم فاکتور mITX خواهد بود.

-radeon-r9-nano_1-1.jpg


AMD طی کنفرانس مالی فصلی خود تایید کرده است که Radeon R9 Nano سومین محصول مبتنی بر پردازنده گرافیکی Fiji با بکارگیری حافظه های HBM خواهد بود و طی ماه میلادی آگوست رونمایی می شود. جزئیات بیشتری از R9 Nano در دست نیست اما مطمئناً مبتنی بر گونه تقلیل یافته ای از تراشه Fiji بوده و کارایی ضعیفتری نسبت به R9 Fury و R9 Fury X ارائه می کند. طبق جزئیات ارائه شده؛ توان حرارتی این تراشه 175 وات است که توان مورد نیاز آن از طریق یک کانکتور 8 پینی تامین می شود.

تراشه Fiji مبتنی بر نسل سوم از معماری پردازنده گرافیکی GCN 1.2 می باشد اما به طرز حیرت انگیزی تعداد خارق العاده 4096 واحد سایه زنی در دل آن جای گرفته است. فرکانس پایه پردازنده 1050 مگاهرتز می باشد و 4 گیگابایت حافظه HBM یا حافظه با پهنای باند بالا آن را همراهی می کند. در نگاه نخست و در مقایسه با کارت 12 گیگابایتی تایتان ایکس انویدیا شاید این 4 گیگابایت مقدار ناچیزی به نظر برسد اما به لطف فناوری HBM؛ این 4 گیگابایت که رابط حافظه 4096 بیتی خود باز هم شگفت آوراست می تواند پهنای باند حافظه عظیم 512 گیگابایت بر ثانیه را ارائه کند.

img_0578.jpg


این تراشه که بزرگترین تراشه ساخت AMD از نظر اندازه است، تعداد 64 واحد پردازشی دارد که هر واحد آن از 64 واحد سایه زنی تشکیل شده است. از دیگر مشخصه های هیجان انگیز این تراشه می توان به 64 واحد ROP و 256 واحد TMU یا آدرس دهی بافت اشاره کرد. برخورداری از چنین مشخصات وجد آورنده ای به قدرت محاسباتی 8.6 ترافالاپس انجامیده است. حافظه ویدئویی این پردازنده گرافیکی از 4 تراشه 1 گیگابایتی با فرکانس 1 گیگاهرتز که پشته سازی شده اند تشکیل شده است.
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
h646_main.jpg


اولین تصاویر منتشر شده از مادربردهای نسل جدید Intel با چیت ست Z170T، شرکت ColorFul اقدام به معرفی مادربردهای مختلف در رده های قیمتی از چیپ ست سری Z170 کرده است ، پردازنده های نسل ششم با اسم رمز : SKYLAKE - S دارای پین های متفاوت نسبت به دو نسل قبل هستن که این پردازنده ها قابل نصب بروی سوکت LGA 1151 می باشند، شرکت چینی Colorful اقدام به معرفی سه مدل از مادربردها همراه با تراشه های Z170 کرده است هنوز مشخصات زیادی از مادربردهای شرکت Colorful منتشر نشده است فقط عنوان IGame درج شده است یکی از مدلهای معرفی شده Colorful I Game - Z170 U میباشد این مادربرد دارای رنگ سفید ، دارای چهار اسلات ماژول های حافظه DIMM DDR4 که اجازه نصب تا 64 GB رم را با فرکانس Native 2133 MHZ پشتیبانی کند طراحی کلی مادربرد به رنگ سیاه هستش و در بخش تعمین برق پردازنده به نظر می رسد دارای یک Connector برق 8 PIN باشد ، در اطراف سوکت پردازنده ما شاهد 14 فاز Power طراحی شده است، که قابلیت اورکلاک با پتانسیل بالا را فراهم می کند، در بخش VRM ما شاهد یک خنک کننده بزرگ هستیم تصاویر منتشر شده از این مادربردها بصورت Concept هستن و نشون میده که این مادربرد دارای قابلیت پشتیبانی از خنک کننده های مایع را نیز دارد، در بخش پورتهای ذخیره سازی یا Storage ما شاهد 6 پورت ساتا 3 / SATA 6 Gb.s همراه با دو پورت SATA Express ، بروی برد نیز از Header ها یا پین های USB 3.0 نیز استفاده شده است ، در بخش درگاه کارت گرافیک نیز سه SLOT PCI - EXP 3.0 همراه با PCi - EX 1 سه اسلات تعیین شده است همچنین برای دست یابی به سرعت 10 Gb .s از درگاه M.2 بروی این مادربرد تعبیه شده است استفاده از تراشه Killer E2201 در بخش LAN و همراه با 8 کانال خروجی صدا ، این مادربرد از دو پورت LAN یا Ethernet بهره می برد مادربرد ذکر شده دارای شش پورت USB 3.0 و چهار پورت USB 2.0 می باشد، پردازنده ها و مادربردهای SKYLAKE-S در سه ماه سوم سال 2015 معرفی خواهند شد .
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
قانون Moore تولید پردازنده های جدید اینتل را به تعویق انداخت

طبق قانون مور که در کمپانی اینتل به عنوان سرلوحه تولید پردازنده، هر دو سال تعداد ترانزیستور های به کار رفته در پردازنده ها به میزان 2 برابر افزایش می یابد. پایبندی به قانون مور سبب گردیده تا قاعده تیک-تاک در کمپانی اینتل شکل گرفته و هر دو سال نسل جدیدی از پردازنده و چیپ ست تولید و در اختیار علاقمندان به فناوری قرار می گیرد. در حال حاضر فناوری تولید 14 نانومتری در دستور کار این شرکت قرار گرفته و پردازنده های 14 نانومتری Skylake حدود بیست روز دیگر به صورت رسمی معرفی می گردد. اما دستیابی به فناوری ساخت 10 نانومتری به دلیل هزینه بالای تولید به تعویق خواهد افتاد و ممکن است پروسه دو ساله تیک-تیک به حدود 2.5 سال یا بیشتر افزایش می یابد.



گوردون مور به عنوان موسس کمپانی اینتل برای مدیران فعلی شرکت بسیار با ارزش بوده و آنها برای زنده نگاه داشتن نام و یاد وی، قاعده ای با نام تیک-تاک را شکل دادند که در پروسه تیک به معرفی فناوری ساخت بهبود یافته و در پروسه تاک به معرفی معماری ریز پردازنده جدید می پردازند. معماری ریز پردازنده Penryn اولین فناوری ساخت 45 نانومتری اینتل بود که در مرحله بهینه سازی دو معماری جدیدتر با عنوان Conroe و Nehalem بر اساس فناوری ساخت مشابه در اختیار کاربران قرار گرفتند. پس از آن نوبت به معماری ریز پردازنده Westmere با فناوری ساخت 32 نانومتری رسید که دو نسل پردازنده های Ivy Bridge و Sandy Bridge را شکل دادند.



65a.jpg




معماری Haswell با استفاده از فناوری ساخت 22 نانومتری و معماری Broadwell با استفاده از فناوری ساخت 14 نانومتری ادامه دهنده روند تیک-تاک اینتل بودند و در حدود 20 روز دیگر معماری بهینه سازی شده از فناوری ساخت 14 نانومتری این شرکت روانه بازار می شود. آقای برایان کرزانیچ به عنوان مدیر ارشد کمپانی اینتل در خصوص به تعویق افتادن قاعده تیک-تاک به این نکته اشاره کردند که در حال حاضر با توجه به مواد و تجهیزات موجود دستیابی به فناوری ساخت جدید بسیار سخت خواهد بود. هر چند وی به این نکته اشاره کرده که اینتل در حال حاضر با استفاده از سیلیکون-ژرمانیوم قادر به تولید پردازنده هایی با فناوری ساخت 7 نانومتری خواهد بود اما علاوه بر تامین مواد مورد نیاز، سرمایه گذاری سنگینی می طلبد. طبق اعلام کرزانیچ این اولین بار نیست که اینتل برای تولید محصولات جدید به مشکلات این چنینی برخورد کرده و دوستداران اینتل باید کمی صبور باشند.
منبع سخت افزار
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
تصاویر گویا هست دیگه نیازی به توضیح نیست ! چیپ z170 گیگا و بایوستار :















 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
AMD مشتری دیگری برای پردازنده های خود پیدا کرد؛ این بار کنسول بازی [URL='http://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/console-game/5060-nintendo-s-nx-apu']Nintendo NX [/URL]

به نقل از شهر سخت افزار :با اینکه در دنیای کامپیوترها اینتل با پردازنده های خود حکم فرمایی می کند، اما در آن سو رقیب دیرینه، AMD در جبهه کنسول های بازی یکه تازی می کند. نسل اخیر کنسول های بازی ایکس باکس مایکروسافت و پلی استیشن سونی؛ هر دو مبتنی بر تراشه های ساخت AMD بوده اند و اکنون به نظر می رسد که این کمپانی باز هم در دنیای پر رونق کنسول های بازی برای خود مشتری دیگری یافته باشد.

nintendonx_1.jpg


پیش تر و در ماه دسامبر سال قبل، AMD خبر از توسعه دو تراشه نیمه سفارشی داده بود که بر اساس نیازهای مشتریان می توانستند با انعطاف بالایی سفارشی سازی شوند. به گفته خود AMD؛ یکی از این تراشه برای " دستگاه های فراتر از گیمینگ" ساخته شده است که نشان از بکار گیری آن در کنسول بازی و یا حداقل وسائل مرتبط با گیمینگ است. یکی از این تراشه ها مبتنی بر معماری x86 و دیگری مبتنی بر معماری ARM می باشد. این تراشه ها در واقع واحد پردازشی شتاب یافته یا APU هستند که از دو بخش پردازنده مرکزی (CPU) و پردازنده گرافیکی (GPU) تشکیل شده اند. بنابراین پتانسیل بالایی برای استفاده در نه تنها کسنول بازی آتی نینتندو، بلکه در کنسول های آتی سونی و مایکروسافت نیز دارند.

هم اکنون می دانیم که نینتندو در کنسول بازی آتی خود، از پردازنده گرافیکی ساخت AMD استفاده می کند و طبق شایعات اخیر؛ پردازنده مرکزی نیز می تواند ساخت همین کمپانی باشد. AMD خود برای سال جاری میلادی به درآمد چند میلیارد دلاری در بازار کنسول ها چشم دوخته است.

کنسول بازی آتی نیتندو که از آن با نام NX یاد می شود؛ سال 2016 عرضه می گردد.
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
کمپانی evga پاور 1300w خود را از سری supernova عرضه کرد
این پاور با راندمان 80 plus gold و خروجی پیوسته 1300w با چیدمان کابل های کاملا قابل جدا شدن(modular) کارائی استثنایی را رقم زده است
قابل ذکر این سری پاورهای high-end برای اولین بار با گارانتی 10 ساله evga همراه است.
مهندسین evga توانستد با طراحی کارمد خود در سری supernova 1300G2 میزان راندمان و حداقل نویز تولیدی را به شکل بهینه ای برای
علاقه مندان پیاده سازی کنند
ویزگیهای اصلی:
1:پشتیبانی بسیار عالی EVGA توسط گارانتی 10 ساله
2:دریافت استاندارد GOLD از موسسه 80PLUS به معنی بازدهی بیش از 90% در زیر LOAD معمول.
3:دارای تنها یک LINE 12V با شدت خروجی بیش از 108.3 امپر
4:دارای دو لایه عمودیه ترانس فورماتور جهت افزایش توان خروجی
5:قابلیت جدا کردن تمام کابل ها(full modular) برای افزایش نظم و چیدمان کابل
6:استفاده از خازن های زاپنی با کیفیت
7:استفاده از یک فن 14cm با نویز پایین و دارای دو بلبرینگ .
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
TSMC تولید انبوه تراشه های 10 نانومتری را از اواخر سال 2016 آغاز می کند

به نقل از شهر سخت افزار :
شرکت صنایع نیمه هادی تایوان یا به اختصار TSMC، بزرگترین تولید کننده تراشه جهان اخیراً در بیانه ای به مشتریان خود این اطمینان را بخشیده است که تولید انبوه تراشه های 10 نانومتری طبق زمانبندی پیش خواهد رفت. این بدان معنا خواهد بود که تولید انبوه تراشه های 10 نانومتری از فصل چهارم سال 2016 آغاز می شود.

tsmc_semiconductor_fab14_production_4-635x354.jpg


مدیر عامل TSMC آقای ماریک لیو درباره خط تولید مبتنی بر فناوری لیتوگرافی 10 نانومتری این کمپانی چنین گفته است:

"روند اخیر توسعه فناوری 10 نانومتری ما بسیار دلگرم کننده است و طبق برنامه پیش می رود... تولید انبوه ما از اواخر 2016 آغاز می شود"

با تولید انبوه تراشه های 10 نانومتری در فصل پایانی 2016، احتمالاً اولین محصولات مبتنی بر آن از اوایل سال 2017 در دسترس باشند. این فناری ساخت مبتنی بر ترانزیستورهای FinFET خواهد بود و امکان تبعیه تعداد بیشتری ترانزیستور را در تراشه ها ممکن می کند که افزون بر افزایش قدرت پردازشی؛ با کاهش مصرف انرژی و میزان گرمای تولید شده نسبت به نسل پیشین همراه خواهد بود.

از مشتریان اصلی این فناوری AMD و Nvidia هستند که مطمئناً برای هواداران آنها خوشایند است.
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
کیس و خنک کننده > معرفی فن های جدید PWM گرین و CFD کوگار


  • یکی از دغدغه های همیشگی کاربران سیستم های کامپیوتری دسکتاپ، حرارت بالای سیستم و داغ شدن آن در حین انجام پردازش های سنگین می باشد. به همین دلیل توصیه می گردد که از فن های مناسب با کارای بالا و نویز کم در مسیر های ورودی و خروجی کیس استفاده شود تا تهویه هوای درون کیس به نحوه مطلوبی انجام گردد.



    GREEN_Cooling_Fan_LED_White.jpg




    ==========================================================================



    معرفی فن های جدید PWM گرین:

    شرکت سیاره سبز GREEN ، اخیرا سری جدید فن های PWM خود را در ابعاد 120mm و 140mm عرضه نموده است. از ویژگی های مهم فن های جدید گرین که در مدل های GF120W-PWM و GF140W-PWM عرضه می شوند، می توان به بهره مندی از قابلیت PWM اشاره نمود که به کاربر این امکان را می دهد تا بدون هیچ گونه هزینه اضافی، میزان دور فن سیستم خود را متناسب با حرارت قطعات داخل کیس تنظیم نمایند. همچنین به واسطه استفاده از چهار عدد White LED در این سری فن های PWM گرین، نور سفید یکنواختی برروی پره ها ایجاد می شود تا به کیس و یا سیستم های خنک کننده شما، جذابیت و زیبایی خاصی را در کنار کارایی ارایه نماید. فن های جدید گرین قابلیت نصب برروی انواع کیس های کامپیوتری را دارند و علاوه برآن به دلیل قابلیت PWM میتوان از این فن ها بروی خنک کننده های پردازنده نیز استفاده نمود.



    GREEN_PWM_LED_Fan.jpg




    چگونگی عملکرد PWM در فن:

    واژه ی PWM بر گرفته از عبارت Pulse Width Modulation است که به معنای مدولاسیون عرض پالس می باشد. پالس یک موج مربعی شکل است که در فرکانس های مختلفی ایجاد می شود. این موج در نصف دوره تناوب خود مقدار صفر و در مابقی آن مقدار ماکزیمم دارد. در روش PWM ، تغییر پهنای پالس وظیفه ی تغییر دور فن را بر عهده دارد. از مزایای PWM در کنترل چرخش فن، می توان به افزایش بازدهی، پایداری بیشتر، کاهش صدا و بالارفتن دقت عکس العمل فن نسبت به دریافت دستور اشاره نمود.



    ویژگی های مهم فن های جدید PWM گرین:

    - بهره مندی از قابلیت PWM در کنترل سرعت چرخش فن که به کامپیوتر شما اجازه خواهد داد تا میزان دور فن را متناسب با حرارت خود تنظیم نمایند.

    - طراحی داسی شکل پره ها جهت افزایش حجم هوادهی و کاهش نویز ناشی از عبور هوا.

    - بهره مندی از دامنه ی باز در سرعت چرخش از 400 الی 1500 دور در دقیقه.

    - بهره مندی از نور LED سفید رنگ و پره های شفاف با روکش سمباده ای جهت پخش نور سفید برروی پره ها و افزایش زیبایی فن.

    - بهره مندی از روکش شفاف بر روی کابل فن جهت سازگاری بهتر با تنوع رنگ داخلی انواع سیستم های سخت افزاری.

    - دارای عمر مفید 50.000 ساعت در شرایط استاندارد کاری.

    - دارای یک سال گارانتی تعویض گرین.



    اقلام همراه فن های جدید PWM گرین:

    - دارای چهار عدد پیچ فلزی جهت نصب فن در مکان مورد نیاز.

    - دارای یک تبدیل 4-Pin PWM به 4-Pin Molex جهت اتصال مستقیم فن به پاور. (مخصوص شرایطی که سیستم شما فاقد سوکت 4-Pin PWM باشد)



    تصاویر مربوط به فن PWM گرین در سایز 12 سانتی متر مدل GF120W-PWM

    GF120W_PWM_120mm_White_LED_Fan_GREEN.jpg
    GREEN_GF120W_PWM_120mm_White_LED_Fan_GREEN.jpg
    GREEN_PWM_GF120W_PWM_120mm_White_LED_Fan.jpg
    GF120W_PWM_120mm_White_LED_Fan_Package.jpg

    جهت مشاهده تصاویر فوق در سایز بزرگ تر، بر روی عکس ها کلیک نمایید

    تصاویر مربوط به فن PWM گرین در سایز 14 سانتی متر مدل GF140W-PWM

    GF140W_PWM_140mm_White_LED_Fan_GREEN.jpg
    GREEN_GF140W_PWM_140mm_White_LED_Fan_GREEN.jpg
    GREEN_PWM_GF140W_PWM_140mm_White_LED_Fan.jpg
    GF140W_PWM_140mm_White_LED_Fan_Package.jpg

    جهت مشاهده تصاویر فوق در سایز بزرگ تر، بر روی عکس ها کلیک نمایید





    ==========================================================================



    معرفی فن کوگار CF-D12HB-W با گارانتی گرین:

    شرکت سیاره سبز GREEN ، جهت تکمیل سبد محصولات خود اقدام به عرضه فن کوگار CF-D12HB-W در ابعاد 120mm نیز نموده است. از ویژگی های مهم این فن می توان به طراحی دو لبه ی پره ها جهت افزایش حجم عبوری هوا و کاهش صدا در کنار بهره مندی از تکنولوزی هسته ی هیدرولیکی برای افزایش طول عمر و پایداری بیشتر اشاره نمود. همچنین به واسطه استفاده از چهار عدد White LED در فن کوگار CF-D12HB-W، نور سفید یکنواختی برروی پره ها ایجاد می شود تا به کیس و یا سیستم های خنک کننده شما، جذابیت و زیبایی خاصی را در کنار کارایی ارایه نماید. فن کوگار CF-D12HB-W قابلیت نصب برروی انواع کیس های کامپیوتری را دارد.



    GREEN_Cougar_CFD12HBW_120mm_LED_Fan.jpg




    ویژگی های مهم فن کوگار مدل CF-D12HB-W :

    - طراحی شکل دو لبه ی پره ها جهت افزایش حجم هوادهی و کاهش نویز ناشی از عبور هوا.

    - بهره مندی از تکنولوزی هسته ی هیدرولیکی برای افزایش طول عمر و پایداری بیشتر فن.

    - بهره مندی از لاستیک های ضربه گیر در نقاط اتصال به بدنه ی محل نصب مورد نظر.

    - بهره مندی از چرخش حداکثری از 1200 دور در دقیقه.

    - بهره مندی از نور LED سفید رنگ و پره های دو لبه ی شفاف با روکش سمباده ای جهت پخش نور سفید برروی پره ها و افزایش زیبایی فن.

    - بهره مندی از روکش مشبک توری مشکی بر روی کابل فن جهت زیبایی بیشتر و عدم پخش سیم در درون کیس.

    - دارای عمر مفید 100.000 ساعت در شرایط استاندارد کاری.

    - دارای یک سال گارانتی تعویض گرین.



    اقلام همراه فن کوگار مدل CF-D12HB-W :

    - دارای چهار عدد پین لاستیکی جهت نصب فن در مکان مورد نیاز برای نصب آسان و جلوگیری از انتقال لرزش.

    - دارای یک تبدیل 3-Pin به 4-Pin Molex جهت اتصال مستقیم فن به پاور.



    تصاویر مربوط به فن کوگار در سایز 12 سانتی متر مدل CF-D12HB-W

    GREEN_Cougar_CFD12HBW_120mm_LED_Fan_02.jpg
    GREEN_Cougar_CFD12HBW_120mm_LED_Fan_03.jpg
    GREEN_Cougar_CFD12HBW_120mm_LED_Fan_04.jpg
    GREEN_Cougar_CFD12HBW_120mm_LED_Fan_05.jpg

    جهت مشاهده تصاویر فوق در سایز بزرگ تر، بر روی عکس ها کلیک نمایید



    ==========================================================================



    جدول مشخصات فنی فن های جدید گرین:



    مدل فن Cougar CF-D12HB-W GF120W-PWM GF140W-PWM
    نوع هسته ی چرخشی
    Hydraulic Bearing Technology Sleeve Bearing Sleeve Bearing
    ابعاد بیرونی (میلی متر) 120 x 120 x 25 (mm) 120 X 120 X 25 (mm) 140 X 140 X 25 (mm)
    دامنه ولتاژ کاری 12V-DC (6-12V-DC) 12V-DC (5-13.5V-DC) 12V-DC (5-13.5V-DC)
    حداکثر جریان مصرفی 0.30A 0.32A 0.45A
    حداکثر مصرف انرژی 3.6 Watt 3.84W 5.4W
    میزان چرخش در دقیقه 1200 RPM 400-1500 RPM (PWM Function) 400-1500 RPM (PWM Function)
    حداکثر صدای تولید شده 16.6 dBA 23 dBA - max 20.5 dBA
    حداکثر فشار استاتیک هوا 1.74 mm-H2O Static Pressure 1.6 mm-H2O Static Pressure 1.35 mm-H2O Static Pressure
    حداکثر حجم عبور هوا 64.37 CFM 62.5 CFM 91 CFM
    تخمین عمر مفید 100.000 Hrs @ 25ºC 50.000 Hrs @ 25°C 50.000 Hrs @ 25°C
    تعداد و نوع پره ها 9pcs Dual-Layer Rigid Blades 9pcs - Transparent Blades 7pcs - Transparent Blades
    دیود نوری / LED 4pcs White LED 4pcs White LED 4pcs White LED
    قابلیت مانیتورینگ سرعت Yes Yes Yes
    قابلیت کنترل سرعت چرخش No Yes - PWM Function Yes - PWM Function
    نوع برقراری اتصال 3-pin 4-pin PWM 4-pin PWM
    طول و نوع کابل 450 mm Mesh Wires 450mm Transparent Wires 450mm Transparent Wires
    کانکتور تبدیل مولکس Yes Yes Yes
    استانداردهای تولید CE, TUV, UL, RoHs, Weee CE, TUV, RoHs, Weee CE, TUV, RoHs, Weee
    تامین کننده اصلی COUGAR Germany GmbH. EVERCOOL Thermal Co., Ltd. EVERCOOL Thermal Co., Ltd.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
اوج لذت در بازی های مسابقه ای سرعت با نمایشگر خمیده BenQ XR3501

L121.jpg

شرکت BenQ، تولید کننده نمایشگر های حرفه ای برای بازی های امروزی، از نمایشگر منحنی 35 اینچی XR3501 پرده برداری کرد، این مانیتور برای علاقهمندان به بازی خصوصا بازی های اتومبیلرانی طراحی شده است.
گیمرهای حرفه ای خواهان تجربه ای واقعی از سرعت هستند و این دقیقاً چیزی است که XR3501 ارائه می کند تا دنیای واقعی را در دنیای مجازی تجربه کنند. وضوح تصویر این نمایشگری 35 اینچی 2560 در 1080 پیکسل می باشد و گستره وسیع دید را به ارمغان می آورد. همچنین با برخورداری از نرخ بازیابی 144 هرتز و نرخ پاسخگویی 4 میلی ثانیه، XR3501 تجربه ای روان و مشاهده تغییرات آنی در بازی ها را ممکن می کند.
پنل فوق عریض سینماتیک XR3501 با نسبت ابعاد 21:9، گستره دید وسیع را در لحظات سرنوشت ساز فراهم می کند. زاویه دید افقی و عمودی این نمایشگر خمیده 178°/178° و بسیار مطلوب گیمینگ می باشد.
درگاه های ورودی این نمایشگر از یک Display Port 1.2، یک mini-Display Port و دو HDMI 1.4 تشکیل می شود که دارای ورودی صدای آنالوگ نیز می باشد. این نمایشگر به زودی در بازار های کشور با 3 سال گارانتی آواژنگ عرضه می شود.
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
معرفی هارد های 6 ترابایتی از سوی کمپانی Toshiba



  • کمپانی توشیبا بتازگی از هارد درایوهای 6 ترابایتی 3.5 اینچی SATA و SAS خود از سری MG04 رونمایی کرد. از مزایای هاردهای SAS این سری می توان به سرعت انتقال اطلاعات 12 گیگابیت درثانیه اشاره کرد که در ظرفیت های دو, چهار, پنج و شش ترابایتی از سه ماهه نخست سال 2015 عرضه خواهند شد.

    در سری جدید هارد های شش ترابایتی MG04 نسبت به هاردهای چهار ترابایتی سری MG03 ضمن افزایش پنجاه درصدی ظرفیت، نرخ تبادل اطلاعات نیز نسبت به سری MG03 سی درصد افزایش یافته است. علاوه بر این هاردهای جدید از استاندارد های 4K native و 512e Advanced Format نیز پشتیبانی می کنند که موجب عملکردی بالا در سرورها و سیستم های ذخیره سازی اطلاعات می گردد. هر دو هارد درایو 6 ترابایتی توشیبا با عنوان MG04ACA و MG04SCA از تکنولوژی انحصاری توشیبا با نام PWC که از دست رفتن اطلاعات هنگام قطع برق جلوگیری می کند، پشتیبانی می کنند. مدل های دیگری از این سری نیز با رابط SAS و SATA برای فعال سازی (SIE) یا پاک کردن سریع اطلاعات بدون قابلیت بازگردانی در دسترس خواهند بود.



    Toshiba-MG04-series-6TB.jpg

 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
ایسوس راهکاری خلاقانه برای نصب آسان CPU ابداع کرده است

به نقل از شهر سخت افزار : با اینکه انتقال پایه های پردازنده به سوکت مادربرد مزیت هایی دارد اما طی نسل های اخیر پردازنده ها، آسیب سوکت پردازنده همواره یکی از مشکلات رایج سوکت های LGA اینتل بوده است. نصب غیر اصولی پردازنده و خرابی سوکت مادربرد بیشتر با کاربران مبتدی مشاهده می شود. در همین رابطه کمپانی ایسوس دست به نوآوری خلاقانه ای زده است که نصب پردازنده را بیش از همیشه آسان و از ریسک خرابی سوکت مادربرد می کاهد.



Asus_3step_cpu_install-800x418.jpg


ایسوس پس از بررسی آمار خرابی مادربردهایی که بدلیل آسیب سوکت پردازنده به بخش خدمات ارجاع داده شده اند؛ دست به طراحی راهکاری بسیار ساده، اما موثری زده است که با مادربردهای مبتنی بر چیپ ست Z170 این کمپانی عرضه می شود. در این روش پردازنده پیش از نصب بر روی مادربرد داخل براکت (bracket) مخصوصی قرار می گیرد و سپس با همان براکت نصب می شود. این براکت هیچگونه تداخلی با سوکت پردازنده نداشته و در زمان برداشتن پردازنده نیز از احتمال آسیب به سوکت می کاهد. این راهکار همچنین از قرار گرفتن پردازنده در جهت اشتباه بر روی سوکت جلوگیری به عمل می آورد و وارد آوردن فشارهای نادرست، به سوکت آسیبی نمی رساند.

انتظار می رود که این راهکار فقط به محصولات رده بالا و گران قیمت محدود نشود.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
خلق شده برای درهم کوبیدن رکوردها: EVGA GTX 980 Ti K|NGP|N Edition

به نقل از شهر سخت افزار : کمپانی EVGA، پرچمدار آتی کارت گرافیک های خود را به نام GeForce GTX 980 Ti Classified K|ngp|n Edition رسماً معرفی کرد. این کارت توسط اورکلاکر مشهور Vince Lucido؛ با نام مستعار “K|NGP|N” که همکاری نزدیکی با این کمپانی دارد طراحی شده و تلفیقی از بهترین تراشه های GTX 980 Ti، سریعترین حافظه های GDDR5 و قویترین مدار تغذیه دیجیتال بوده و فقط برای تحقق یک هدف خلق شده و آن درهم کوبیدن رکوردهای جهان است.

75d.jpg


آنچه که این کارت را بیش از هرچیز متمایز می کند؛ امکان انتخاب بر اساس کیفیت تراشه یا ASIC Quality می باشد که پیش تر و هرگز ممکن نبوده است. با اینکه کیفیت تراشه (ASIC) بالاتر لزوماً دست یابی به فرکانس بالاتر را تضمین نمی کند، اما شانس آن را افزایش می دهد. پیش تر به منظور یافتن تراشه های مناسب و با کیفیت بالا برای اورکلاکینگ؛ به بررسی ده ها و شاید حتی صدها کارت نیاز بود تا تراشه ای با ASIC Quality بالا یافت شود، این کار غالباً با هزینه بالایی همراه بود. برای اولین بار در دنیا EVGA اقدام به دست چین تراشه های با کیفیت بالا در این کارت گرافیک کرده است و کارت ها از نظر کیفیت تراشه دسته بندی شده اند.

gtx-980-ti-kingpin-cost-850.jpg


اما برای دست یابی به رکوردهای بالا؛ افزون بر تراشه ای با ASIC Quality بالا، وجود مدار تغذیه قدرتمند نیز ضروری است. GTX 980 Ti Classified K|ngp|n Edition از مدار تغذیه ای کاملاً دیجیتال با 14 فاز برای تغذیه پردازنده گرافیکی و 3 فاز به منظور تامین توان مورد نیاز تراشه های حافظه برخوردار است که در مجموع می تواند تا 600 آمپر توان را تامین کند. این مدار تغذیه لجام گسیخته توان خود را از ترکیب دو کانکتور 8 پینی با یک 6 پینی می گیرد.

14_3-Phase_EN_w_600.jpg


کنترل دیجیتال مدار تغذیه به مدیریت بهینه آن کمک می کند و به گفته EVGA به کاهش حرارت تا 28 درجه سانتیگراد انجامیده است. خنک سازی تراشه های حافظه و ماسفت ها نیز توسط صفحات ویژه ای صورت می گیرد.

75c.jpg


هسته خنک کننده +ACX 2.0 برای انتقال بهتر حرارت از مس خالص ساخته شده و لوله های ناقل حرارت مسی بدون خم نیز حرارت را بسرعت به رادیاتور منتقل می کنند تا دو فن 100 میلیمتری آن را دفع سازند. همراه با کارت یک براکت ویژه برای خنک کننده مایع (واتر کولر) ارائه می شود که با بکارگیری آن، 980 Ti Classified K|ngp|n Edition تنها یک شکاف توسعه را اشغال می کند.

Single-Slot_EN_w_600.jpg


این خنک کننده تاپیش از رسیدن دمای پردازنده گرافیکی به 60 درجه سانتی گراد، غیر فعال می ماند و در این حالت فن ها هیچ گونه آلودگی صوتی ایجاد نمی کنند. به منظور جریان رسانی بهتر، برد PCB این کارت از 12 لایه مسی با چگالی بالا ساخته شده است.

12L-PCB_EN_w_600.jpg


EVGA برای سویچ سریع میان بایوس سه گانه K|NGP|N با سه پیکربندی پیش فرض، اورکلاکینگ با کولر بادی (ایر) و اورکلاکینگ تحت نیتروژن مایع، کلید فیزیکی ویژه ای تبعیه کرده است.

75b.jpg


فرکانس پایه هسته EVGA K|NGP|N GTX 980 Ti ا 1203 مگاهرتز می باشد که در حالت بوست به 1304 مگاهرتز می رسد و آن را به یکی از سریعترین کارت گرافیک های مبتنی بر پردازنده گرافیکی GTX 980 Ti در جهان مبدل می سازد. اورکلاکر مشهور KINGPIN خود این کارت را تا 2100 مگاهرتز تحت نیتروژن مایع اورکلاک کرده است. این کارت گرافیک از فردا عرضه می شود.
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
منتشر شدن مشخصات دو پردازنده جدید SKYLAKE



  • منتشر شدن مشخصات دو پردازنده نسل ششم شرکت Intel با اسم رمزSKYLAKE، شرکت Intel مانند نسل های گذشته اقدام به معرفی دو پردازنده در مدل های متفاوت کرده است ابتداء به سراغ پرچمدار نسل ششم می رویم پردازنده ای چهار هسته ای همراه با هشت رشته ی پردازشی با توان مصرفی 95 وات همراه با سوکت جدید LGA 1151 که همراه با چیپست سری 100 عرضه خواهد شد ، پردازنده های SKYLAKE فقط قابل نصب بروی سوکت LGA 1151 خواهند بود پس ما باید به فکر کوچ از سوکت LGA 1150 باشیم!

    پردازنده INTEL Corei7 6700K با فرکانس استاندارد 4.0GHz و در حالت Turbo Boost 2.0 به فرکانس 4.2GHz خواهد رسید، پردازنده های SKYLAKE که پیش تر گفته شد دارای دو کنترل حافظه رم های DDR3 - DDR4 می باشد به ترتیب فرکانس کاری 2133 MHZ و 1600 MHZ برای حافظه های DDR3 ، مقدار کش سطح 3 در این پردازنده 8 مگابایت اعلام شده است، همچنین قابل ذکر است پردازنده های SKYLAKE از تکنولوژی ساخت DIE یا لیتوگرافی 14 نانومتری بهره خواهند برد.

    پردازنده دیگری که معرفی شده است از سری Core i5 می باشد مدل 6600K این پردازنده دارای فرکانس استاندارد 3.5GHz و در حالت Turbo Boost 2.0 به فرکانس 3.9GHz خواهد رسید این پردازنده مانند برادر بزرگتر خود دارای چهار هسته ای فیزیکی و چهار رشته ی پردازشی می باشد این پردازنده از قابلیت Hyper Threading پشتیبانی نمی کند و توان مصرفی این پردازنده 95 وات اعلام شده است.

    قیمت نهایی این پردازنده ها مشخص نشده است.



    intel-skylake-2.jpg

 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
دنیای اورکلاکینگ در آستانه خوش آمدگویی به مادربرد
GIGABYTE Z170-SOC Force


به نقل از شهر سخت افزار :طی دو سال اخیر مادربردهای سری SOC Force کمپانی گیگابایت در بسیاری از رکوردشکنی های دنیای اورکلاکینگ نقش داشته و با برخورداری از مدار تغذیه قدرتمند، اجزای باکیفیت و پایدار در کنار قابلیت های اورکلاکینگ نورآورانه مختلف؛ همواره کلید دست یابی به رکوردهای متعددی بوده اند. جدیدترین عضو این سری، Z170-SOC Force برای میزبانی از پردازنده های Skylake اینتل و ماژول های حافظه DDR4 و به منظور درهم کوبیدن رکوردها، در آمادگی کامل بسر می برد.
80a.jpg


پرچمدار مادربردهای مبتنی بر سوکت LGA1151 گیگابایت کاربران حرفه و خوره های اورکلاکینگ را هدف می گیرد. این برد در فرم فاکتور ATX طراحی شده و از مدار تغذیه قدرتمندی برای تعذیه پردازنده مرکزی و ماژول های حافظه برخوردار است. توان مورد نیاز برد از طریق یک کانکتور 24 پینی ATX و توان پردازنده از طریق یک کانکتور 8 پینی EPS در کنار یک کانکتور 4 پینی ATX تامین می شود. به منظور جریان رسانی هرچه بهتر به کارت های گرافیک قدرتمند امروزی در پیکربندی های چندگانه و ویژه تحت اورکلاکینگ، توان رسانی به شکاف های توسعه توسط یک کانکتور 6 پینی PCIe تقویت می شود.

80c.jpg


مدار تغذیه قدرتمند Z170-SOC Force از 24 فاز رگولاتور ولتاژ برای پردازنده مرکزی بهره می گیرد که خنک سازی آن توسط حرارت گیر هیبریدی (ترکیبی) بزرگی صورت می گیرد. این حرارت گیر از پیش برای خنک سازی با مایعات نیز آماده شده است و افزون بر خنک سازی توسط هوا، می توان مایعات را نیز به خدمت گرفت.

80e.jpg


درکنار سوکت پردازنده چهار شکاف حافظه DDR4 تعبیه شده است که می تواند حداکثر میزبان 64 گیگابایت حافظه رم با فرکانس 3200 مگاهرتز (بدون اورکلاکینگ) باشد.

80d.jpg


شکاف های توسعه این برد از چهار PCI-Express 3.0 x16 (با پهنای باند در هر یک از حالت های x16/NC/NC/x4 یا x8/NC/x8/x4 یا x8/x4/x4/x4) و سه PCI-Express 3.0 x1 تشکیل می شود. Z170-SOC Force مجهز به جدیدترین و رایجترین درگاه های ذخیره سازی می باشد.

80f.jpg


از دیگر قابلیت های این ابر مادربرد می توان به جدیدترین نسل از سیستم صوتی Amp-Up انحصاری گیگابایت، کنترلر شبکه با سرعت گیگابیتی و کنترل های مختلف اورکلاکینگ بر روی برد PCB اشاره کرد. قیمت یا زمان عرضه این محصول در دست نیست.
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
معرفی کارت گرافیکی MSI GeForce GTX 980 Ti V1



  • کمپانی MSI بعنوان یکی از عرضه کنندگان مطرح و پرآوازه کارت گرافیکی، محصول جدید خود GeForce GTX 980 Ti V1 را معرفی کرد. اگر شما هم قصد خرید مدلهای سفارشی را با قیمت بالا را ندارید و از تکرار طراحی مدلهای مرجع کارت گرافیکی انویدیا خسته شده اید، کمپانی MSI با راهکاری منحصربفرد شما را شگفت زده خواهد کرد. کارت گرافیکی GeForce GTX 980 Ti مبتنی بر جدیدترین مدل پردازنده گرافیکی انویدیا ولی با محفظه خنک کننده و فن دمنده سفارشی و با شعار خنک تر، کم صداتر و شیک تر از محصولات قبلی پا به عرصه رقابت گذاشته است.

    MSI با طراحی زیرکانه این کارت سود فروش خود را از هر کارت به حداکثر رسانده است برای اینکه کارت کامل و آماده ای را از انویدیا تحویل نمی گیرد و تنها هزینه پردازنده گرافیکی مدل مرجع که شامل برد PBC طراحی انویدیا می باشد را متقبل می شود. اما با این همه توصیفات انتظار نمی رود خنک کننده این کارت با وجود حرارت گیر (هیت سینک) مشابه به راهکارهای ارائه شده خنک کننده NVTTM به همراه پوشش پلاستیکی نقره ای و مشکل متالیک بطور کامل طراحی خود کمپانی باشد. فرکانس پردازنده گرافیکی و حافظه این کارت برگرفته از مدل مرجع بهمراه سرعت کلاک 1000مگاهرتز فرکانس هسته که در صورت نیاز می‌تواند حالت بوست را به 1076 مگاهرتز برساند و7 گیگا هرتز فرکانس حافظه اختصاصی و با قیمت 649.99 دلار در دسترس علاقه مندان خواهد بود.



    MSI-GTX980-Ti-V1.jpg

 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
معرفی اسپیکرهای جدید گرین؛ امکانات مناسب، صدایی شفاف و قیمتی مقرون به صرفه

به نقل از شهر سخت افزار :
حدوداً چند سالی می‌شود که سبد محصولات برند GREEN متنوع‌تر شده و علاوه بر مونتاژ و واردات کیس و پاور و کولینگ، محصولات جدیدی نظیر سیستم‌های نیمه آماده Mini Barebone و کیبورد و ماوس را نیز به سبد محصولات خود افزوده است. در همین راستا طبق آنالیز بازار، نیاز کاربران و تکمیل هر چه بیشتر سبد محصولات گرین، تصمیم بر آن شد تا اسپیکر نیز به محصولات این برند اضافه شود. لذا پس از بررسی‌های موشکافانه واحد بازاریابی، فروش و R&D در نهایت تصمیم بر آن شد تا برای شروع کار، بازار اسپیکرهای رده متوسط و خوش قیمت هدف گرفته شود تا با دریافت فیدبک های کاربران و بازار راه برای افزایش تنوع و رنج قیمت این محصول هموارتر شود.

برای شروع 3 مدل GS315-R، GS325-R و GS330-R در 3 رنج قیمت متوسط، خوش قیمت و اقتصادی انتخاب شده که در ادامه به صورت اجمالی به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

معرفی

با توجه به اقبال عمومی در مورد اسپیکرهای با منابع ورودی متنوع، هر 3 مدل دارای کارت خوان از نوع SD و پورت USB 2.0 برای اتصال انواع فلش مموری برای پخش فایل‌های صوتی با فرمت MP3 می‌باشند. همچنین برای هر 3 مدل نیز یک ریموت کنترل برای کنترل تمامی عملکردهای اسپیکر در نظر گرفته شده است. به بیانی دیگر تمامی مدل‌ها علاوه بر یک اسپیکر باکیفیت و مدرن به‌تنهایی یک دستگاه پخش صوتی نیز محسوب می‌شوند.

هر 3 مدل نیز از نوع 2.1ch و دارای یک ساب ووفر برای پاسخگویی فرکانس‌های پایین یا به اصطلاح BASS و 2 اسپیکر Satellite برای پاسخگویی سایر فرکانس می‌باشند. این نوع پیکربندی در حال حاضر عامیانه‌ترین و پرفروش‌ترین نوع اسپیکر در بازار محسوب می‌شود. به گونه‌ای که بسیار ایده آل برای پخش موسیقی و تا حدودی گیمینگ محسوب می‌شود. شاید برگ برنده این 3 مدل نسبت به اکثر مدل‌های مشابه هم رده موجود در بازار برخورداری آن‌ها از گیرنده رادیو FM با قابلیت جستجو و ذخیره سازی خودکار ایستگاه‌های رادیویی باشد.



معرفی اسپیکر گرین مدل GS315-R

GS315R_1.jpg


تلفیقی از قیمت مناسب و ابعاد و اندازه کوچک و جمع و جور، GS315-R را به محصولی مناسب برای محیط‌های اداری و کاربرانی که با کمبود فضا بر روی میز کار خود مواجه هستند مبدل کرده است.

این مدل دارای آمپلی‌فایر 2.1 کانال 15W RMS متشکل از خروجی‌های 10W RMS برای ساب ووفر و 2 عدد 2.5W RMS برای اسپیکرهای SATELLITE می‌باشد. همچنین ساب ووفر 4.25 اینچ به همراه اسپیکرهای جانبی 3 اینچ این مدل دارای درایور از نوع (Dome) گنبدی هستند که وظیفه پخش فرکانس‌های پایین و میانی بر عهده ساب ووفر و فرکانس‌های بالا نیز توسط اسپیکرهای جانبی پخش می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های این مدل نیز می‌توان به قابلیت تنظیم حجم صدای بم (BASS) به واسطه یک ولوم آنالوگ در پشت ساب ووفر اشاره کرد.

تصاویر مربوط به اسپیکر گرین مدل GS315-R

GS315R_2.jpg


GS315R_3.jpg


GS315R_4.jpg


GS315R_5.jpg


GS315R_6.jpg


GS315R_7.jpg


GS315R_8.jpg



معرفی اسپیکر گرین مدل GS325-R

GS325R_1.jpg


حجم و وضوح صدای عالی به همراه طراحی ظاهری فوق‌العاده چشم نواز در کنار قیمت مناسب از مهم‌ترین ویژگی‌های GS325-R محسوب می‌شود. این مدل دارای آمپلی‌فایر 2.1 کانال 25W RMS متشکل از خروجی‌های 15W RMS برای ساب ووفر و 2 عدد 5W RMS برای اسپیکرهای SATELLITE می‌باشد. همچنین ساب ووفر 5 اینچ به همراه اسپیکرهای جانبی 3 اینچ این مدل دارای درایور از نوع (Dome) گنبدی هستند که وظیفه پخش فرکانس‌های پایین بر عهده ساب ووفر و فرکانس‌های میانی و بالا نیز توسط اسپیکرهای جانبی پخش می‌شوند.

فیلتر بسیار دقیق فرکانس‌ها بین اسپیکرهای جانبی و ساب ووفر به همراه توازن بسیار عالی میان قدرت آمپلی‌فایر، اندازه دیافراگم و درجه انعطاف سوراند باعث افزایش وضوح و کاهش اعوجاج صدا به کمترین میزان ممکن شده است. همچنین در این مدل نیز همانند مدل GS315-R یک ولوم آنالوگ برای تنظیم حجم صدای بم (BASS) در پشت ساب ووفر تعبیه شده است.

تصاویر مربوط به اسپیکر گرین مدل GS325-R

GS325R_2.jpg


GS325R_3.jpg




GS325R_4.jpg


GS325R_5.jpg


GS325R_6.jpg


GS325R_7.jpg


GS325R_8.jpg



معرفی اسپیکر گرین مدل GS330-R

GS330R_1.jpg


اگر به دنبال اسپیکری نیمه حرفه‌ای، فوق‌العاده باکیفیت آن هم با قیمت بسیار مناسب برای کامپیوتر یا حتی سینمای خانگی منزل خود هستید GS330-R انتخاب هوشمندانه‌ای محسوب می‌شود.

این مدل نیز دارای آمپلی‌فایر 2.1 کانال 30W RMS متشکل از خروجی‌های 20W RMS برای ساب ووفر و 2 عدد 5W RMS برای اسپیکرهای SATELLITE می‌باشد. همچنین ساب ووفر 5.25 اینچ به همراه اسپیکرهای جانبی 3 اینچ این مدل دارای درایور از نوع مخروطی (Cone) هستند که وظیفه پخش فرکانس‌های پایین بر عهده ساب ووفر و فرکانس‌های میانی و بالا نیز توسط اسپیکرهای جانبی پخش می‌شوند. پیکربندی اسپیکر با درایورهای مخروطی در حال حاضر یکی از بهینه‌ترین و در عین حال مدرن‌ترین تکنیک‌های موجود برای فرآوری صدای فول رنج در تمامی فرکانس‌ها محسوب می‌شود. صدای بم (BASS) عمیق به همراه صدای زیر (Treble) کریستالی و درنهایت وضوح صدای بسیار کم نظیر برآیند این طراحی فوق‌العاده می‌باشد.

وجه تمایز این مدل با دو مدل دیگر کنترل تمام دیجیتال ولوم صدا، حجم صدای بم (BASS)، حجم صدای زیر (Treble) و برخورداری از یک ورودی صدای مجزای دیگر برای اتصال اسپیکر به دو ورودی به صورت همزمان می‌باشد. در واقع این قابلیت برای این مدل فراهم شده که علاوه بر کامپیوتر شخصی خود بتوانید تلفن همراه و یا هر سیستم صوتی با خروجی صدای RCA و یا جک 3.5mm را به آن متصل و تنها با فشردن یک کلید بین این 2 ورودی صدا یکی را برای پخش انتخاب کنید.

تصاویر مربوط به اسپیکر گرین مدل GS330-R

GS330R_2.jpg


GS330R_3.jpg


GS330R_4.jpg


GS330R_5.jpg


GS330R_6.jpg


GS330R_7.jpg


GS330R_8.jpg



جدول مقایسه مشخصات فنی اسپیکرهای گرین:

در نهایت نیز برای اشراف بیشتر نسبت به قابلیت‌ها، مشخصات فنی و امکانات این اسپیکرها جدولی تهیه شده که می‌توانید تمامی ویژگی‌های این سه مدل را با یکدیگر مقایسه کنید:

Untitled.jpg
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
تصاویر اولیه از کارت گرافیک XFX Radeon R9 390 Double Dissipation



  • بعد از انتشار تصاویر غیر رسمی از کارت گرافیکیRadeon R9 390 Double Dissipation ، به عرضه رسمی این کارت گرافیکی نزدیک تر می شویم. از برخی ویژگی های این کارت گرافیک می توان به خننک کننده دو اسلاته بهمراه دو لوله انتقال حرارت با قطر 100 میلیمتر و هیت سینک آلومینیومی اشاره کرد. همچنین توان مصرفی این محصول جدید نیز همانند کارت گرافیکی XDMA CrossFire از طریق دو کانکتور 8 و 6پینی برق تامین می شود. کمپانی AMD پرچمدار این نسل از کارتهای گرافیکی را با اسم رمز "Bermuda" ارائه کرده که دارای 4,096 ریز پردازنده، رابط حافظه ای 4096 بیتی، 640 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند بهمراه 4 یا 8 گیگابایت حافظه از نوع HBM که از نسل جدید معماری Graphics CoreNext(GCN) بهره می برد. در یک کلام می توان گفت که کارت های گرافیک R9 390X و R9 390 قابل رقابت با کارت گرافیک GeForce GTX TITAN X تولید کمپانی NVIDIA و کارت گرافیکی GTX 990بر پایه چیپ GM200 می باشد.



    xfx-radeon-r9-390.jpg



    xfx-radeon-r9-390-2.jpg

 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
لبخند مادربرد Gaming 3 آتی کمپانی گیگابایت در مقابل دوربین

به نقل از شهر سخت افزار : همزمان که به رونمایی از پردازنده ها و مادربردهای مبتنی بر پلتفرم Skylake نزدیک می شویم؛ اولین تصویر از مادربرد آتی Gaming 3 کمپانی گیگابایت منتشر شده است. با اینکه مشخص نیست این محصول مبتی بر کدام چیپ ست از پلتفرم Skylake است، اما با توجه به مشخصات فنی و قابلیت های آن می توان به مدل چیپ ست پی برد.



83a.jpg


طراحی این مادربرد در اندازه فرم فاکتور ATX و مبتنی بر سوکت LGA1151 می باشد و از پیکربندی دوگانه کارت گرافیک در حالت SLI و همچنین CrossFireX پشتیبانی می کند. توان برد از طریق یک کانکتور 24 پینی ATX و یک کانکتور 8 پینی EPS تامین می گردد. مدار تغذیه پردازنده از 7 فاز رگولاتور ولتاژ تشکیل شده است. در سمت راست سوکت پردازنده، 4 شکاف حافظه DDR4 جای گرفته که می تواند حداکثر 64 گیگابایت حافظه رم را بصورت دو کاناله فراهم کند. بر روی برد دو شکاف توسعه PCI-Express 3.0 x16 با پهنای باند x8/x8 در حالت بکارگیری هر دو و یک PCI-Express x16 سوم تعبیه شده است که شکاف سوم از چیپ ست اصلی ناشی می شود و پهنای باند آن تنها x4 است. همچنین 3 شکاف PCI-Express 3.0 x1 دیگر نیز بر روی برد به چشم می خورد.

درگاه وسائل ذخیره سازی از دو M.2، سه SATA-Express 16 Gb/s و شش SATA 6 Gb/s تشکیل شده است. از دیگر درگاه ها می توان به دو USB 3.1، حداقل هشت USB 3.0 و تعدادی USB 2.0/1.1 اشاره کرد. همانند دیگر مادربردهای مخصوص گیمینگ؛ گیگابایت در این برد نیز سیستم صدای انحصاری AMP-UP خود را با تراشه SNR (نسبت صدا به نویز) 115 دسیبل و مدار ایزوله بخدمت گرفته است. از دیگر مشخصات این سیستم صوتی می توان به پوشش محافظ در برابر میدان مغناطیسی، تقویت کننده هدفون و خازن های مخصوص صدا اشاره کرد. تراشه کنترلر شبکه نیز Killer E2200 است.

این برد مرموز مجهز به بایوس دوگانه انحصاری Dual-UEFI گیگابایت است. از دیگر قابلیت های آن می توان فناوری TurboOverclock+ را برشمرد که همانند یک توربوشارژر سخت افزاری عمل کند و کارایی بالا و پایداری را در کنار اورکلاکینگ آسان به ارمغان می آورد.

با اینکه چیپ ست بکارگرفته شده در این برد مشخص نیست، اما بسادگی و از روی قابلیت ها و مشخصات آن می توان به Z170 رسید. این مادربرد عضوی از سری مادربردهای آتی کمپانی گیگابایت خواهد بود و همراه آن کلیدهای رایگانی برای دریافت DLC های بازی World of Tanks ارائه می شود.
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
Antec منابع تغذیه سری EDGE را گسترش می دهد.


  • antec-new-edge-line-of-power-supplies.jpg




    کمپانی Antec یکی از تولیدکنندگان اصلی تجهیزات جانبی سیستم های رومیزی نظیر خنک کننده، منابع تغذیه، کیس و .... به تازگی محصولات جدیدی را به سری منابع تغذیه ماژولار EDGE افزوده است، منابع تغذیه مورد نظر به عنوان محصولاتی پرچمدار از اجزای مرغوب و تکنولوژی های انحصاری زیادی تشکیل شده اند و بهترین گزینه برای سیستم های High-End و کاربران حرفه ای خواهند بود، طراحی سری جدید EDGE با همکاری شرکت Seasonic یکی از معتبرترین سازندگان اجزای اصلی منابع تغذیه صورت گرفته است، ساختار بدنه از فولاد ویژه 0.8mm SECC با پوشش ضد خش سیاه رنگ تشکیل شده است، استفاده از اجزای داخلی با قابلیت تولید کمترین میزان نویز، فن خنک کننده مجهز به بلبرینگ FDB همراه با روشنایی LED، سیستم کابل کشی تمام ماژولار، دو ریل اصلی ولتاژ بالا 12V+ برای تامین توان، خازن های با کیفیت ژاپنی، سازگاری با استاندارد های ATX12V 2.4 و 80 پلاس طلایی با راندمان 92 درصد از ویژگی های دیگر این سری از منابع تغذیه خواهند بود.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
جهش کارایی پردازنده های Skylake اینتل نسبت به نسل Broadwell
اینتل با نسل ششم از پردازنده های Core خود که تحت سری Skylake شناخته می شوند، هرآنچه را در توان داشته صرف افزایش کارایی و بویژه پردازنده گرافیکی مجتمع کرده است. این امر نه تنها برای رقابت با کارت های گرافیک مجزای انویدیا و AMD، بلکه با توجه جهش یکباره وضوح تصویر پس از حدود یک دهه ثبات، ضروری بنظر می رسد.

88a.jpg


طراحان تبلت ها و نوت بوک ها خواهان بکارگیری نمایشگرهایی با وضوح بالا نظیر WQHD (2560 x 1440)، 4K (3840 x 2160) و حتی بالاتر هستند، از این رو دیگر پردازنده گرافیکی معمولی نمی توانند برای چنین وضوح تصویر های بالایی پاسخگو باشند. به لطف تغییرات اخیر و تلاش های صورت گرفته از سوی سازندگان پردازنده، می توان به اجرای برخی بازی ها در وضوح تصویر 720p یا 900p با جزئیات متوسط خوشبین بود. شاید حتی بتوان بازی هایی نظیر League of Legends را در وضوح 1080p اجرا کرد. اینتل خود وعده افزایش کارایی بیش از 50% را برای پردازنده گرافیکی این Skylake نسبت به نسل پیشین داده است.

88b.jpg


پس از پردازنده گرافیکی نوبت پردازنده مرکزی یا CPU می رسد، افزایش کارایی این نسل نسبت به نسل Broadwell را می توان بین 10 تا 20% برآورد کرد. این میزان افزایش کارایی مشابه آن چیزی است که با هریک از نسل های پیشین نسبت به نسل پیش از خود مشاهده کرده ایم. اینتل در برخی از گونه های Skylake-U که برای وسائل قابل حمل طراحی شده است، با ارائه کنترلر های مختلف در قالب این تراشه ها، به رقابت با چیپ ست های SoC می پردازد که کنترلرهای مختلفی برای درگاه ها و امکانات ارتباطی با خود دارند.

88c.jpg
 
بالا