برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
چرا MSI تا کنون تصویری از کارت های سفارشی Radeon RX 7900 خود منتشر نکرده است؟

احتمالا می دانید که شرکت های تولیدکننده، کارت های سری RX 7900 را در مدل های سفارشی و مدل مشابه کارت مرجع AMD تولید و عرضه می کنند. اما در این میان MSI بر خلاف دیگر رقبای تایوانی خود، نمی خواهد هیچ طراحی مرجعی از کارت های سری RX 7900 را به بازار عرضه کند.




پس از انتشار تصویر کارت های سفارشی شرکت های مختلف از سری RX 7900 با معماری RDNA 3، مشتاقان برند تایوانی ام اس آی در انتظار طرح های سفارشی این شرکت بودند اما در کمال تعجب، اژدهای تایوانی تا کنون هیچ تصویر یا رندری از کارت های خود منتشر نکرده است. همین موضوع باعث شد بسیاری گمان کنند که این شرکت کارت های جدید AMD را تولید نمی کند اما اطلاعیه جدید موضوعی دیگر را بیان می کند.

گزارش هایی که گفته می شد، ام اس آی هیچ کارتی از سری RX 7900 را تولید نمی کند، صحیح نیست. MSI تایید کرده که کارت های RX 7900 این شرکت در دسترس هستند اما با این تفاوت که تا سه ماه اول سال 2023 عرضه نمی شوند. در واقع ام اس آی کارت هایی با طراحی کارت مرجع AMD را تولید نمی کند.


ام اس آی بسیار مشتاق است که طرح ها و رندرهای محصولات خود را هفته ها قبل از ورود به بازار منتشر کند. با این حال، این بار این شرکت حتی یک رندر از مدل مورد انتظار از RX 7900 منتشر نکرده است که در این خصوص چند سناریو محتمل است. یا طراحی کارت های سفارشی MSI RX 7900 به طور چشمگیر تغییر کرده و با محصولاتی بسیار متفاوت روبرو هستیم یا هنوز ام اس آی به طرح نهایی نرسیده و در حال انتخاب طراحی های در حال توسعه است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MEG X670 ACE توسط رسانه معتبر Eteknix و کسب نشان منتخب سردبیر


مادربردهای سوکت AM5 خود را برای پردازنده‌های جدید رایزن 7000 معرفی کرد که شامل مدل‌های MEG X670E GODLIKE ،MEG X670E ACE ،MPG X670E CARBON WIFI و PRO X670-P WIFI است. در ادامه می‌توانید با مادربردهای AMD X670 و قابلیت‌های جدید آنها آشنا شوید.
Performance Switch یکی از قابلیت‌های جدید در بایوس انحصاری Click BIOS 5 مادربردهای MSI است که در کنار قابلیت‌هایی چون Precision Boost Overdrive و تنظیمات اورکلاکینگ اختصاصی MSI، به کاربران و گیمرها امکان اورکلاک کردن آسان پردازنده‌های AMD Ryzen 7000 و استخراج کارایی بالاتر را می‌دهد. این قابلیت دارای سه سطح برای اورکلاک کردن خودکار پردازنده و حالت اورکلاک کردن دستی است.

با نگاهی به نسل جدید مادربردهای MSI MEG باید بگوییم که مادربردهای سری MEG X670E نسبت به گذشته دچار تغییرات ساختاری در بخش راهکارهای حرارتی شده اند. این مادربردها، هیت سینک های بزرگ با هیت پایپ یکپارچه را کنار گذاشته و به ساختار هیت سینک بزرگ با باله های موج دار و هیت پایپ متقاطع روی آورده اند. ساختار موج دار این هیت سینک با باله متراکم، سطح انتقال را افزایش می دهد تا اتلاف گرما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. همچنین لوله حرارتی متقاطع موفق می شود گرما را به طور مؤثرتری از مراکز عملکرد (گرما) دور کند.


همچنین MSI قابلیت OC Engine را برای اورکلاک کردن دقیق‌تر و بهتر از طریق BCLK می‌دهد که به افزایش پایداری سیستم و اورکلاک بیشتر کمک می‌کند. قابلیت OC Engine که در مادربردهای سری MEG یافت می‌شود، افزون بر BCLK امکان تغییر فرکانس PCIe و SATA به صورت هم زمان یا جداگانه می‌دهد.در مادربردهای MSI X670E قابلیت مشهور Memory Try It هم یافت می‌شود که با کمک به یافتن تنظیمات بهینه، امکان افزایش سرعت حافظه تا 18 درصد و کاهش تأخیر حافظه تا 12 را می‌دهد که در پردازش‌های سنگین می‌تواند بسیار سودمند باشد. مادربرد MSI MEG X670E ACE نشان داده است فرکانس حافظه رم به راحتی و به دور از هرگونه مشکل پایداری، می‌تواند به 7000 مگاهرتز می‌رسد.


مادربردهای MSI X670 با بایوس AGESA COMBO PI 1.0.0.1 Patch H روانه بازار می‌شوند که فاقد مشکل تأخیر در راه اندازی اولیه است تا کاربران از همان لحظه اول شاهد عملکرد بالا باشند. همچنین کاربران می‌توانند آپدیت جدیدتر AGESA COMBO PI 1.0.0.3 را برای دست یابی به کارایی بهتر اعمال کنند.

















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MAG Z790 TOMAHAWK DDR4 توسط رسانه COWCOTLAND و کسب نشان


چیپست Z690 اینتل در حال حاضر مجموعه ای از ویژگی های مدرن و استانداردهای سخت افزاری مانند PCIe 5.0 و DDR5 را ارائه می دهد اما چیپست Z790 به طور موثرتری حول این فناوری‌ها ساخته می‌شود تا از تجربه نسل بعدی بهینه تر اطمینان حاصل کند.
نسل بعدی PCIe 5.0 پهنای باند فوق العاده ارائه شده توسط PCIe 4.0 را دو برابر می کند. این نه تنها نسل جدیدی از دستگاه های ذخیره سازی را با سرعت خواندن/نوشتن بسیار سریع را فعال می کند، بلکه رایانه شما را برای نسل جدیدی از کارت گرافیک ها آماده می کند. پلتفرم Z790 اینتل به شما این امکان را می‌دهد که از رابط PCIe 5.0 در اسلات‌های PCIe x16 و M.2 استفاده کنید تا با ترکیب رم های DDR5 تجربه بهتری از گیم پلی و مباحث محاسباتی را در اختیار داشته باشید.
در مادربردهای مبتنی بر پلتفرم Z790 با اینکه شاهد استفاده بروز از تکنولوژی های اینتل هستیم اما MSI هم در این میان فناوری های اختصاصی خود برای ارائه بهترین عملکرد را به کار گرفته است. فناوری هایی برای اورکلاک، افزایش کارایی پردازنده، افزایش کارایی رم، ورودی و خروجی بهتر و صدای فراگیر قدرتمند تنها بخشی از قابلیت های اختصاصی MSI بروی مادربردهای جدید است.



مادربردهای MSI Z790 دارای اجزای قدرتمندی برای انتقال انرژی هستند که به کاربران و اورکلاکرها اجازه می‌دهد بدون تأثیر بر پایداری سیستم، بیشترین استفاده را از سخت‌افزار خود ببرند. مادربردهایی با مدار قدرت 26+2 فاز 105 آمپر که پتانسیل بالایی در آزاد سازی قدرت پردازنده های پرچمدار نسل 13 دارند.
برای رسیدن به این قدرت بالا نیاز است تا راهکارهای حرارتی در بخش VRM تقویت شوند. با اینکه در نسل قبل یک هیت سینک متراکم fin stack به خوبی قادر به مدیریت گرما بود، اما این راهکارهای حرارتی در نسل جدید مادربردها با بهینه سازی های ساختاری همراه است.
هیت سینک بسیار متراکم با باله های موج دار اکنون به لطف سطح اضافی، اتلاف گرما رابه خوبی بهبود می بخشد. هر چند این تمام ماجرا نیست! در کنار این هیت سینک بزرگ و متراکم همچنین یک لوله انتقال گرما متقاطع به کار گرفته شده تا گرما را به طور مؤثر از اجزای انتقال نیرو منتقل کند. در نهایت هرچه گرما بیشتری از این بخش مهم دفع شود، با مادربردی پایدارتر و عملکردی بهتر روبرو هستیم.
سوکت LGA1700

حفظ سازگاری با پردازنده های نسل 12 و 13 اینتل از مزیت های سوکت LGA 1700 است. چیپست Z790 به لطف استفاده از سوکت LGA1700 اینتل از هر دو پردازنده نسل دوازدهم و سیزدهم اینتل پشتیبانی می کند تا به شما این امکان را بدهد که پردازنده های Core نسل دوازدهم یا سیزدهم اینتل را بدون دردسر بر روی مادربرد Z790 نصب کنید و از نهایت کارایی آنها لذت ببرید.
نصب M.2 بدون ابزار

تا کنون ارتقاء و نصب سالیدهای SSD M.2 هرگز به این آسانی نبوده است. نصب یا ارتقاء SSD M.2 یکی از چالش های کاربران است خصوصاً اگر بروی این اسلات ها هیت سینکی قرار گرفته باشد. چندین مادربرد MSI Z790 اکنون به اسلات‌های بدون ابزار M.2 مجهز شده اند که به شما امکان می‌دهد سالیدهای M.2 را بدون پیچ گوشتی به راحتی نصب و جدا کنید!. این ثبت اختراع MSI تا حدی بیش رفته که حتی نصب هیت سینک هم بروی این مادربردها بدون نیاز به ابزار و تنها با یک سوئیچ کشویی قابل انجام است.

نام TOMAHAWK برای سال‌ها مترادف با ارائه بهترین ارزش در بین همتایان خود بوده است. اکنون، MAG Z790 TOMAHAWK با ارائه راهی برای گیمرها و تولیدکنندگان محتوا که به دنبال پلتفرم Z790 نسبتاً مقرون به صرفه هستند این روند را زنده نگه می دارد!
مانند بسیاری از مادربردهای قبلی TOMAHAWK این برد نیز مجهز به انتقال قدرت قوی است. به لطف طراحی مدار قدرت 16+1+1 (18) فاز با مرحله برق هوشمند 90 آمپری، حتی می‌تواند بهترین پردازنده‌های نسل سیزدهمی را که اینتل ارائه می‌دهد، مدیریت کند.
MAG Z790 TOMAHAWK را در دو نوع DDR4 و DDR5 خواهید یافت. با این حال، مادربرد همچنان از PCIe 5.0 در اسلات کارت گرافیک اولیه پشتیبانی می‌کند تا راه‌حل‌های گرافیکی نسل بعدی بدون افت عملکرد را در خود جای دهد.
MAG Z790 TOMAHAWK دارای گیره های EZ M.2 است تا نصب و نگهداری را بدون دردسر اجرا کند. طراحی جدیدی که به شما امکان می دهد یک SSD M.2 را بدون پیچاندن پیچ نصب کنید. مانند سایر مادربردهای MSI Z790 در بالا، دیگر لازم نیست نگران عملکرد شبکه در MAG Z790 TOMAHAWK باشید. این برد دارای شبکه LAN 2.5G و Wi-Fi 6E است تا این اطمینان را بدهد که دانلودهای Steam هرگز شما را برای مدت طولانی در انتظار نگه نمی دارند.

















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
MEG CORELIQUID S360؛ یک خنک کننده حرفه‌ای و بی سر و صدا از MSI



واترکولر MEG CORELIQUID S360 یک خنک کننده حرفه‌ای از شرکت MSI برای جدیدترین پردازنده‌های اینتل و AMD است. خنک کننده MPG CORELIQUID سری S360 یک سیستم کولینگ بی‌صدا را ارائه می‌دهد که هم‌اکنون می‌توان آن را با گارانتی آونگ از بازار تهیه کرد. در ادامه با بررسی این خنک کننده همراه شوید.



شرکت MSI به واسطه خلاقیتی که در طراحی خنک کننده MEG CORELIQUID S360 به خرج داده موفق شده محصول حرفه‌ای و سایلنتی را به بازار عرضه کند. MSI در طراحی این محصول به سابقه و تجربه چندین و چند ساله خود در طراحی سخت افزارهای تخصصی اکتفا نکرده و برای تولید بهترین خنک کننده‌های نسل جدید خود از تجربه معتبرترین شرکت‌ها در این زمینه بهره برده است.


تصویر خنک کننده MEG CORELIQUID S360





خنک کننده MSI MEG CORELIQUID S360 به یک رادیاتور بزرگ 360 میلی‌متری مجهز شده که به راحتی از پس خنک کردن قدرتمندترین پردازنده‌های بازار نیز برمی‌آید. این خنک کننده به آخرین نسل پمپ‌های ساخت Aseket مجهز شده که صدای بسیار کمی دارد.


علاوه بر آن استفاده از سه فن MEG Silent GALE در سایلنت بودن این خنک کننده بی تاثیر نیست. این فن‌ها جریان هوای خنک را با فشار از میان پره‌های رادیاتور عبور داده و علاوه بر آن نویز بسیار کمی هم تولید می‌کنند.




قدرت فوق العاده خنک کننده MEG CORELIQUID S360



در بلاک خنک کننده‌ MEG CORELIQUID S360، یک فن کوچک 60 میلی‌متری نیز تعبیه شده تا هوای خنک را در اطراف پمپ خنک کننده، ماژول‌های رم و SSD پخش کند که این امر علاوه بر افزایش عمر مفید پمپ واترکولر، دمای ماژول‌های رم و درایوهای M.2 اطراف پردازنده را تا 10 درصد کاهش می‌دهد.




همانطور که گفته شد MSI از فن‌های سری MEG Silent GALE در رادیاتور خنک کننده‌های سری MEG Coreliquid S استفاده کرده است. این فن‌ها با نوآوری‌ها و ویژگی‌هایی که دارند علاوه بر نویز بسیار کم، کارایی بسیار بالایی داشته و برای کامپیوترهای شخصی گیمینگ بسیار مناسب هستند.




سازگاری فوق العاده خنک کننده MEG CORELIQUID S360




شاید جذاب‌ترین ویژگی خنک کننده MEG CORELIQUID S360 وجود یک نمایشگر 2.4 اینچی روی واتر پمپ آن است. این نمایشگر را می‌توان از طریق نرم افزار MSI Center کنترل کرد تا اطلاعاتی مانند دمای سیستم، ساعت یا تصاویر دلخواه را بر روی آن نمایش داد.


در نظر داشته باشید که خنک کننده‌ MSI MEG CORELIQUID S360 با پردازنده‌های نسل سیزدهمی Raptor Lake و پردازنده‌های AMD Ryzen 7000 سازگار بوده و براکت‌های مورد نیاز برای سوکت‌های Intel LGA1700 و AMD AM5 درون بسته‌بندی این خنک کننده یافت می‌شوند.




طراحی خنک کننده MEG CORELIQUID S360




علاوه بر این تمامی فن‌های سری MEG Silent GALE از قابلیت FAN 0 RPM Mode پشتیبانی می‌کنند تا کاربران بتوانند از طریق نرم افزار MSI Center فن‌ها را تا رسیدن دمای پردازنده به یک عدد خاص متوقف کنند.


در انتها باید گفت که خنک کننده کم‌صدا و حرفه‌ای MSI MEG CORELIQUID S360 هم‌اکنون در بازار ایران با گارانتی آونگ عرضه می‌شود. این خنک کننده برای جدیدترین پردازنده‌های پرمصرف با حرارت بالا یک خنک کننده ایده‌آل محسوب می‌شود.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
مادربرد گیمینگ MSI MPG Z790I EDGE WIFI دست کمی از مادربردهای پرچم‌دار ندارد


ظاهراً رقابت بر سر ساخت مادربردهای کوچک یا همان Mini-ITX متوقف نشده است. این بار نوبت به MSI رسیده است تا با معرفی مادربرد MPG Z790I EDGE WIFI یک محصول جمع و جور و اقتصادی را به دست گیمرها برساند. در واقع سری MPG مادربردهای MSI مفهوم جدیدی از دنیای گیمینگ برای کاربران ارائه کرده تا با عملکرد فوق العاده و سبک متفاوت، آینده گیمینگ را تعریف کند.

اگر به مادربرد گیمینگ با امکانات بالا و ابعادی کوچک نیاز دارید که در عین حال قیمت بالایی را به همراه نداشته باشد، بهتر است که به مادربرد MPG Z790I EDGE WIFI از کمپانی MSI نگاهی بیندازید. ساخت یک کامپیوتر گیمینگ با هر ابعادی که بخواهید، در کنار قیمت مناسب و البته عملکرد بالا با MPG Z790I EDGE WIFI ممکن می‌شود.



 مادربرد MPG Z790I EDGE WIFI




اژدهای تایوانی با یک محصول جدید به میدان آمده و به تازگی چند مادربرد جدید از جمله MSI MPG Z790I ED‌GE WIFI را معرفی کرده است. MPG Z790I EDGE WIFI از چیپست Z790 اینتل بهره برده و از پردازنده های نسل سیزدهمی Raptor Lake اینتل پشتیبانی می‌کند. مادربرد MPG Z790I EDGE WIFI دارای طراحی چشم نواز با هیت سینک نقره ای و سفید است.

این محصول در سری مادربردهای Mini-ITX دسته‌بندی شده و علی رغم ابعاد کوچک، دارای امکاناتی مدرن و پیشرفته است که برای یک سیستم بازی پرچمدار نیز کفایت می‌کند. این مادربرد با مدار فازی توانمند عرضه می‌شود که با آرایش (10 + 1 + 1) برای پردازنده‌های رده بالای اینتل نیز کافی است.

این مادربرد کوچک برای اورکلاک و رسیدن به فرکانس های بسیار بالا مناسب نیست اما MSI MPG Z790I EDGE WIFI برای سیستم های رده بالا در ابعاد کوچک انتخاب مناسبی است. هیت سینک بزرگ روی این ماردبرد با هدف کاهش جلوگیری از ورود گردوغبار به آن و محافظت در برابر گرما طراحی شده است.



نمای پشتی  مادربرد MPG Z790I EDGE WIFI




ویژگی‌های منحصر به‌فرد مادربرد MPG Z790I EDGE WIFI​



علاوه بر این مادربردهای MSI این امکان را به شما می‌دهند تا سرعت و دمای تمام فن‌های سیستم و فن پردازنده را از طریق بایوس یا نرم افزار مدیریت و تنظیم کنید. همچنین هدرهای فن MSI، به صورت خودکار سرعت فن‌ها را در شرایط مختلف تشخیص داده و سرعت آن‌ها را بهینه می‌کند. همچنین فناوری Hysteresis باعث می‌شود تا سرعت فن‌ها به تدریج کم یا زیاد شده تا صدایی به گوش شما نرسد.

محافظ حرارتی درنظرگرفته شده برای اسلات SSD ، مادربرد را در برابر آسیب ناشی از حرارت بالا محافظت می‌کند. محافظ دو طرفه اسلات M.2 و استفاده از هیت سینک‌های بزرگ موجب مدیریت بهتر گرما در SSD های M.2 PCIe 4.0 می‌شود.



MSI MPG Z790I EDGE WIFI می تواند تا 64 گیگابایت حافظه رم DDR5-8000 را پذیرایی کند




MSI MPG Z790I EDGE WIFI می تواند تا 64 گیگابایت حافظه رم DDR5-8000 را پذیرایی کند. این مادربرد کوچک، از گذرگاه PCI E 4.0 برای اسلات های SSD M.2 بهره برده و تنها یک اسلات SATA 3.0 دارد. همچنین این مادربرد جمع و جور از یک اسلات PCI Express 5.0 را برای کارت های گرافیک جدید بهره می‌برد.

اگر هنگام بروزرسانی بایوس به مشکل خورده یا به هر دلیلی می‌خواهید تنظیمات آن را به حالت اولیه برگردانید باید بدانید که مادربردهای جدید MSI ویژگی‌هایی برای راه‌اندازی مجدد سیستم در اختیار شما قرار می‌دهند که یکی از ویژگی‌ها کلید بازگردانی بایوس است که در پنل I/O جای گرفته است. در انتها باید گفت که مادربردهای سری MSI MPG، سرعت اتصال باورنکردنی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که نتیجه استفاده از جدیدترین فناوری‌های شبکه WiFi 6E است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
MSI کوچک‌ترین مادربرد مجهز به تراشه h610 را برای پردازنده‌های نسل جدید اینتل معرفی کرد



شرکت MSI مادربرد بسیار کوچک H610TI-S01 از خانواده PRO را معرفی کرده است که می‌تواند علی‌رغم اندازه بسیار کوچک خود، از پردازنده‌های نسل دوازده و نسل سیزده اینتل پشتیبانی کند. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به درگاه نصب حافظه M.2 و قابلیت پشتیبانی از ۶۴ گیگابایت رم با سرعت ۳۲۰۰ مگاهرتز اشاره کرد.

شرکت MSI یک مادربرد بسیار کوچک از خانواده Mini-ITX تولید کرده است که علی‌رغم ابعاد بسیار کم می‌تواند از پردازنده‌های قدرتمند نسل دوازده و نسل سیزده اینتل به‌راحتی پشتیبانی کند.

معرفی مادربرد جدید MSI H610 Mini-ITX


این مادر با ابعاد ۱۷ سانتی‌متر در ۱۷ سانتی‌متر (6.7 اینچ در 6.7 اینچ) ساخته شده و تنها با استفاده از یک آداپتور برق ۱۹ ولت DC می‌تواند کار کند. نکته جالب آن است که با وجود ابعاد بسیار کوچک، درگاه‌های خروجی متعددی از جمله پورت DP، پورت HDMI و USB برای آن در نظر گرفته شده است.

مادربرد جدید MSI H610 Mini-ITX از حافظه‌های رم DDR4 با سرعت ۲۱۳۳ مگاهرتز تا ۳۲۰۰ مگاهرتز در پیکربندی دو اسلات پشتیبانی کرده و می‌توان تا ۶۴ گیگابایت حافظه رم بر روی آن نصب کرد.

در کنار این بخش یک درگاه نصب حافظه M.2 نیز وجود دارد تا کاربر امکان نصب حافظه‌های پرسرعت را هم داشته باشد. بررسی این قسمت نشان می‌دهد که فضای کافی برای نصب حافظه SSD نوع M.2 هم‌زمان با دو حافظه رم وجود ندارد و مشخص نیست که آیا می‌توان این کار را کرد یا درصورتی‌که کاربر قصد نصب حافظه SSD را دارد باید به یک حافظه رم بسنده کند.




مادربرد بسیار کوچک MSI H610 Mini-ITX




لیست کامل پردازنده‌های قابل پشتیبانی توسط مادربرد کوچک MSI H610 Mini-ITX منتشر شده که نشان می‌دهد این محصول قابلیت پشتیبانی از پردازنده‌های Celeron، Pentium Gold، Alder Lake و Raptor Lake که از سوکت LGA 1700 استفاده می‌کنند را دارد.

درگاه‌های اتصال کافی در یک محصول کوچک​

در مجموع چهار پورت اتصال در بخش پشتی این مادربرد و دو پورت در جلوی آن نصب شده است. پورت‌های اتصال بخش پشت عبارت‌اند از یک پورت USB 3.2 Gen2 از نوع Type-A، یک پورت USB 3.2 Gen2 نوع Type-C، دو پورت USB 3.2 Gen 1 از نوع Type-A و در نهایت دو پورت USB 2.0 Type-A که در قسمت جلویی مادربرد تعبیه شده‌اند.

مادربرد جدید MSI H610 Mini-ITX


برای تضمین اتصال شبکه باکیفیت از کنترلر شبکه Realtek RTl8111H 1Gbps استفاده شده است. برای تأمین اهداف امنیتی نیز MSI تصمیم گرفته به‌جای استفاده از TPM 2.0، از TPM 1.0 پشتیبانی کند، چیزی که مایکروسافت در زمان انتشار ویندوز ۱۱ تأکید زیادی بر روی آن داشت. با این حال امکان پشتیبانی از DirectX 12 برای افزایش گرافیک و موارد بصری وجود دارد.

ازآنجاکه مادربرد کوچک H610TI-S01 در خانواده محصولات PRO شرکت MSI طبقه‌بندی شده است، جای تعجب ندارد که این شرکت ویژگی‌های دیگری مانند امکان مانیتورینگ و بررسی وضعیت پردازنده، وضعیت کلی سیستم، دما و سرعت قطعات مختلف را به همراه دارد.

البته یک نکته منفی در رابطه با این مادربرد کوچک عدم امکان نصب کارت گرافیک بر روی آن است، بنابراین کسانی که به دنبال خرید و استفاده از آن هستند باید پردازنده‌های مجهز به کارت گرافیک آنبورد یا APU خریداری کنند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
ام اس آی حداقل 7 کارت گرافیک RTX 4070 Ti را عرضه می کند


با نزدیک شدن به زمان عرضه کارت گرافیک RTX 4070 Ti یا همان نسخه 12 گیگابایت RTX 4080، شرکت ها نمونه های تولیدی خود را چه به صورت تصویر و چه لیست های فروش منتشر می کنند. در این میان شرکت تایوانی MSI قرار است با 7 کارت گرافیک سفارشی به میزبانی RTX 4070 Ti برود.


همانطور که می دانید، شرکت های تولید کننده قبل از عرضه کارت گرافیک ها باید لیست اوراسیای خود را آماده و تحویل دهند. بسیاری از خبرهای سخت افزاری از همین لیست اوراسیا فاش می شود. ام اس آی هم در لیست اوراسیا (کمیسیون اقتصادی اوراسیا) نام 7 کارت گرافیک RTX 4070 Ti را لیست کرده. کارت گرافیک های ام اس آی با سه زیر برند ونتوس، گیمینگ و سوپریم راهی بازار می شوند.


جدا از کارت های نام آشنای SUPRIM / GAMING / VENTUS یک نسخه SE از سری SUPRIM توجه ما را جلب کرد که احتمالا یک نسخه ویژه از این سری است. احتمال می دهیم که نسخه SE باید از نظر عملکردی بین سوپریم پرچمدار و گیمینگ رده بالا باشد. ام اس آی هم تأیید می کند که RTX 4070 Ti دارای 12 گیگابایت VRAM است، تمام مدل ها دارای خنک کننده سه فن هستند و اورکلاک کارخانه ای در هر سری قرار گرفته است.


ام اس آی حداقل 7 کارت گرافیک RTX 4070 Ti را عرضه می کند



RTX 4070 Ti قرار است دارای پردازنده گرافیکی کامل AD104 با 7680 هسته CUDA و 12 گیگابایت حافظه GDDR6X باشد. این کارت همان چیزی است که قبلاً با نام RTX 4080 12GB می شناختیم، قبل از اینکه NVIDIA تصمیم به لغو آن بگیرد. GeForce RTX 4070 Ti قرار است در تاریخ 5 ژانویه عرضه شود. MSI و سایر شرکای انویدیا قرار است کارت های جدید RTX 4070 Ti را در 3 ژانویه به طور رسمی معرفی کنند.


لیست کارت گرافیک های MSI RTX 4070 Ti :


  • MSI GeForce RTX 4070 Ti GAMING TRIO 12
  • MSI GeForce RTX 4070 Ti GAMING X TRIO 12G
  • MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPRIM 12G
  • MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPRIM SE 12G
  • MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPRIM X 12G
  • MSI GeForce RTX 4070 Ti VENTUS 3X 12G
  • MSI GeForce RTX 4070 Ti VENTUS 3X 12G OC
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MPG X670E CARBON WIFI توسط رسانه معتبر VORTEZ و کسب نشان


مادربردهای سوکت AM5 خود را برای پردازنده‌های جدید رایزن 7000 معرفی کرد که شامل مدل‌های MEG X670E GODLIKE ،MEG X670E ACE ،MPG X670E CARBON WIFI و PRO X670-P WIFI است. در ادامه می‌توانید با مادربردهای AMD X670 و قابلیت‌های جدید آنها آشنا شوید.
Performance Switch یکی از قابلیت‌های جدید در بایوس انحصاری Click BIOS 5 مادربردهای MSI است که در کنار قابلیت‌هایی چون Precision Boost Overdrive و تنظیمات اورکلاکینگ اختصاصی MSI، به کاربران و گیمرها امکان اورکلاک کردن آسان پردازنده‌های AMD Ryzen 7000 و استخراج کارایی بالاتر را می‌دهد. این قابلیت دارای سه سطح برای اورکلاک کردن خودکار پردازنده و حالت اورکلاک کردن دستی است.


همچنین MSI قابلیت OC Engine را برای اورکلاک کردن دقیق‌تر و بهتر از طریق BCLK می‌دهد که به افزایش پایداری سیستم و اورکلاک بیشتر کمک می‌کند. قابلیت OC Engine که در مادربردهای سری MEG یافت می‌شود، افزون بر BCLK امکان تغییر فرکانس PCIe و SATA به صورت هم زمان یا جداگانه می‌دهد.در مادربردهای MSI X670E قابلیت مشهور Memory Try It هم یافت می‌شود که با کمک به یافتن تنظیمات بهینه، امکان افزایش سرعت حافظه تا 18 درصد و کاهش تأخیر حافظه تا 12 را می‌دهد که در پردازش‌های سنگین می‌تواند بسیار سودمند باشد. مادربرد MSI MEG X670E ACE نشان داده است فرکانس حافظه رم به راحتی و به دور از هرگونه مشکل پایداری، می‌تواند به 7000 مگاهرتز می‌رسد.


مادربردهای MSI X670 با بایوس AGESA COMBO PI 1.0.0.1 Patch H روانه بازار می‌شوند که فاقد مشکل تأخیر در راه اندازی اولیه است تا کاربران از همان لحظه اول شاهد عملکرد بالا باشند. همچنین کاربران می‌توانند آپدیت جدیدتر AGESA COMBO PI 1.0.0.3 را برای دست یابی به کارایی بهتر اعمال کنند.







 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
شرکت MSI مدتی قبل مجموعه جدیدی از حافظه‌های SSD پرسرعت با نام SPATIUM را معرفی کرد که به دلیل سرعت قابل‌قبول و همچنین کیفیت ساخت بالا موردتوجه کاربران و علاقه‌مندان به حوزه کامپیوتر شد. حالا این شرکت مجموعه جدید حافظه‌های اس اس دی سری SPATIUM را معرفی کرده است که می‌توانند نیاز همه کاربران به سرعت بالا در انتقال داده را رفع کنند.

شرکت MSI به‌عنوان یکی از شناخته شده‌ترین شرکت‌های تولیدکننده قطعات سخت‌افزاری و گیمینگ، به تازگی مجموعه جدیدی از حافظه‌های SSD را به فهرست محصولات خود اضافه کرده است. سری جدید اس اس دی‌های Spatuim شرکت MSI شامل سه مدل M461، M452 و M453 است که در ادامه به معرفی و بررسی مختصر آن‌ها می‌پردازیم.


حافظه‌های SSD جدید شرکت MSI




در ابتدای لیست حافظه SSD پرسرعت SPATIUM M461 قرار گرفته است. این حافظه پرسرعت برای برآورده کردن انتظارات مصرف‌کننده و کسانی که به دنبال حافظه‌های SSD سطح بالا هستند، تولید شده است.

حافظه SPATIUM M461 که از رابط PCIe Gen 4 بهره می‌برد، سرعت فوق‌العاده سریع تا ۵ هزار مگابایت بر ثانیه در خواندن متوالی داده‌ها و سرعت نوشتن متوالی ۴۲۰۰ مگابایت در ثانیه را ارائه می‌کند.

در حال حاضر حافظه SSD مدل SPATIUM M461 در ظرفیت‌های ذخیره‌سازی ۵۰۰ گیگابایت، ۱ ترابایت، ۲ ترابایت و ۴ ترابایت در دسترس قرار گرفته است.



حافظه‌های SSD جدید شرکت MSI




حافظه‌های سطح متوسط هم در این مجموعه عرضه می‌شود​



در ادامه این مجموعه دو حافظه SSD سطح متوسط SPATIUM M452 و SPATIUM M453 قرار گرفته است که طبق اعلام شرکت MSI، نسخه‌های ارزان‌قیمت و عمومی مجموعه SPATIUM هستند. این دو محصول نیز از رابط PCIe Gen 4 بهره می‌برند.

اگرچه این دو درایو ذخیره‌سازی SSD نسبت به برادر بزرگ‌تر خود کمی کندتر عمل می‌کنند، اما همچنان در رده حافظه‌های پرسرعت قرار می‌گیرند.


حافظه‌های SSD جدید شرکت MSI



به‌عنوان‌مثال، حافظه SPATIUM M452 می‌تواند سرعت خواندن متوالی تا ۳۵۵۰ مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن اطلاعات به‌صورت متوالی ۲۷۰۰ مگابایت بر ثانیه را در اختیار کاربر قرار دهد.

این در حالی است که نسخه بالاتر آن یعنی SPATIUM 453 به ترتیب تا ۳۶۰۰ مگابایت بر ثانیه و ۲۸۰۰ مگابایت در ثانیه برای سرعت خواندن و نوشتن ارائه می‌کند و به کاربران امکان لذت‌بردن از انتقال سریع فایل‌ها و زمان بارگذاری کوتاه در بازی‌های سنگین را می‌دهد.


هر دو مدل حافظه SSD جدید MSI یعنی SPATIUM M452 و SPATIUM 453 در ظرفیت‌های ذخیره‌سازی ۵۰۰ گیگابایت، ۱ ترابایت و ۲ ترابایت عرضه شده‌اند.

همه مدل‌های جدید معرفی شده توسط MSI از طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های تصحیح خطای داده از جمله LPDC ECC و E2E Data Protection پشتیبانی می‌کنند.

علاوه بر این، MSI یک راه‌حل نرم‌افزاری پیشرفته با امکان نظارت بر وضعیت سیستم و همچنین پشتیبان‌گیری از داده‌ها را در برنامه MSI Center ارائه کرده است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تصاویر و اطلاعاتی از مادربردهای سری MSI B760M MAG Mortar منتشر شد؛ اورکلاک پردازنده‌های غیر K نسل دوازدهمی اینتل

اینتل امکان اورکلاک مستقیم برای پردازنده‌های غیر K نسل دوازدهمی را به وجود نیاورده، اما حال می‌توان با مادربرد MSI B760M MAG Mortar، پردازنده‌های غیر K را با روش BCLK اورکلاک کرد. یک افشاگر تصاویری از اورکلاک پردازنده i5-12400 با این روش را منتشر کرده است.

تصاویر جدیدی توسط یک افشاگر از مادربرد میان رده MSI B760M MAG Mortar منتشر شده است. این مادربرد به مولد پالس ساعت داخلی مجهز شده که به آن اجازه می‌دهد سرعت پردازنده‌های غیر K نسل دوازدهمی اینتل را کنترل و آن‌ها را اورکلاک کند.

اورکلاک BCLK با مادربرد MSI B760M MAG Mortar

تعداد محدودی از مادربردهای میان رده مولد پالس ساعت داخلی دارند. این ویژگی به این مادربردها امکان می‌دهد فرکانس پردازنده‌هایی که نمی‌توان به شکل سنتی اورکلاک کرد را از روش BLCK بهبود بخشند. اکنون تایید شده مادربرد جدید MSI با نام B760M Mortar Max از مولد پالس ساعت Renesas RC26008 برخوردار است.

این روش اورکلاک روی پردازنده i5-12400 اینتل به نمایش گذاشته شده است. می‌توان دید که پردازنده نسل دوازدهمی اینتل بعد از تنظیم فرکانس BCLK روی 125 مگاهرتز، به فرکانس 5 گیگاهرتز دست پیدا کرده است.

اورکلاک BCLK با مادربرد MSI B760M MAG Mortar



پیش از این اطلاعاتی از قیمت مادربردهای سری MSI B760 نیز منتشر شده بود. همه مادربردهای Mortar در اندازه Micro-ATX عرضه می‌شوند و می‌توان آن‌ها را با یا بدون پشتیبانی از Wi-Fi و DDR5 خریداری نمود. با این حال تنها سری Max از اورکلاک با روش BCLK پشتیبانی خواهد کرد. این مادربرد قیمتی تا 30 دلار بیشتر دارد.

MSI در روز 13 دی از مادربردهای MSI B760 همزمان با پردازنده‌های نسل سیزدهمی غیر K اینتل رونمایی خواهد کرد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی MSI MAG CORELIQUID C360 توسط رسانه geeknetic و کسب نشان

با پیشرفت قطعات سخت افزاری و خصوصاً پردازنده ها، شاهد افزایش توان حرارتی و افزایش گرما در بار کاری پردازنده ها هستیم. به همین دلیل برای پردازنده های میان رده به بالا، نیاز به یک خنک کننده خوب کاملاً احساس می شود.

اگر پردازنده های ضریب باز و قدرتمند نسل 12 اینتل را در نظر دارید باید به فکر خنک کننده مایع با رادیاتور 360 میلی متری باشید. پردازنده های ضریب باز مانند 12900K / 12900KF / 12900KS و پردازنده های 12700K / 12700KF در بخش ضریب بازهای پر مصرف و 12600K به عنوان یک ضریب باز با توان مصرفی کمتر، نیاز به خنک کنندگی عالی دارند. البته پردازنده 12600K با یک خنک کننده مایع 240 میلی متری هم خنک می شود پس در این یک مورد نیاز به ولخرجی ندارید.یک خنک کننده خوب برای این پردازنده ها، جدا از ابعاد بزرگ رادیاتور، می بایست پمپ کاربردی، انتقال مناسب کولانت، فن هایی با تمرکز بروی ایجاد جریان خوب هوا و کیفیت ساخت بالایی داشته باشد. اینکه یک خنک کننده تنها دارای رادیاتور 360 میلی متری باشد کافی نیست.

خنک کننده 360 میلی متری سری C و R شرکت MSI به عنوان خنک کننده هایی میان رده، ساختاری بسیار مشابه به هم دارند. شاید بتوان گفت بیشترین تفاوت این دو خنک کننده در ظاهر است نه در باطن. از مهمترین مشخصات این خنک کننده ها می توان به رادیاتور آلومینیومی 360 میلی متری، سه فن 120 میلی متری با سرعت چرخش 500 تا 2000 دور، جریان هوای 78.73 CFM، طول عمر فن 70 هزار ساعت، نویز 14 تا 34 دسی بل، واتر پمپ با سرعت 4200 دور در دقیقه، طول عمر 100 هزار ساعتی واتر پمپ، نور پردازی ARGB و براکت های مختلف خصوصاً براکت LGA 1700 داخل جعبه اشاره کرد.













 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی کارت گرافیک MSI RTX 4080 SUPRIM X توسط رسانه CLUB386 و کسب نشان

کارت گرافیک RTX 4080 مبتنی بر تراشه AD103 دارای 9728 هسته CUDA است. از دیگر مشخصات تراشه این کارت می توان به فرایند ساخت 4 نانومتری TSMC، تعداد 76 هسته RT، تعداد 304 هسته Tensor و 46 واحد SM اشاره کرد. همچنین این کارت گرافیک دارای 16 گیگابایت حافظه تصویری از نوع GDDR6X است که با سرعت 22.4 گیگابیت در ثانیه می تواند پهنای باند 716 گیگابایت در ثانیه و رابط 256 بیتی را فراهم کند. توان حرارتی نسخه مرجع RTX 4080 برابر با 320 وات است ولی در نسخه های سفارشی انتظار 400 وات هم می توان داشت. در بخش پنل I/O سه DisplayPort 1.4a و یک HDMI 2.1 بین RTX 4080 ها مشترک است. جریان ورودی برق به کارت گرافیک هم از طریق کانکتور 16 پین 12VHPWR امکن پذیر است.

کارت گرفیک های سری SUPRIM مجهز به تراشه AD103 کارت RTX 4080، در دو نسخه SUPRIM و SUPRIM X وارد میدان می شود. کارت های جدید سوپریم مجهز به جدیدترین خنک کننده بادی MSI است تا عملکردی بسیار خنک و البته نویز کمتر نسبت به نسل قبل را در این سری ارائه کند. خنک کننده TRI FROZR 3S دارای سه فن TORX Fan 5.0 با ساختاری کاملا جدید، بیس پلیت بزرگ مبنی بر اتاق بخار که حرارت تراشه گرافیکی، مدار قدرت و حافظه تصویری را جذب و به سرعت دفع می کند، هیت پایپ های اختصاصی ساخته شده به روش ماشینکاری با سطح تماس عالی به منظور دفع هر چه بهتر حرارت و نسل جدید هیت سینک با طراحی موج دار برای دفع بهتر حرارت و نویز کمتر در زمان دریافت جریان هوا، برای این نسل از سوپریم ها در نظر گرفته شده است.

این دو کارت گرافیک تماماً با ظاهر فلز برس خورده، کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد که البته سعی شده برترین ها حتی در زیر کاپوت این کارت ها هم استفاده شود. مدار قدرتی متشکل از بهترین خازن ها، چوک ها و ماسفت ها تنها برای دستیابی به بهترین عملکرد ارائه می شود. جدا از این موارد، ساختار کلی کارت با استفاده از یک فریم فلزی چند لایه، فلز برس خورده بیرونی و بک پلیتی مستحکم، استقامت ساختاری کارت ها را بالا برده و به دفع بهتر حرارت هم کمک می کند.

همچنین بایوس دوگانه با قابلیت گیمینگ و سایلنت، انتخاب بین دو گزینه را برای کاربران راحت تر کرده است. با این سوئیچ بایوس در کسری از ثانیه شما می توانید عملکرد کارت را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید. همچنین نورپردازی RGB در نقاط مختلف کارت، به زیبایی بصری اضافه کرده و ظاهری جذاب تر به آن بخشیده است .















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29

با هر سلیقه و سطح بودجه MSI ماوس گیمینگ دارد – راهنمای خرید


ام اس آی به عنوان یکی از اصلی ترین بازوهای صنعت سخت افزار و تجهیزات گیمینگ، طیف گسترده ای از محصولات را برای کاربران مختلف در نظر گرفته است. از محصولات اقتصادی تا میان رده و پرچمدار، در بین محصولات این شرکت یافت می شود. در این مطلب نگاهی داریم به ماوس های گیمینگ MSI با سطح بودجه مختلف که البته در بازار داخلی هم موجود است.

Clutch GM08

ماوس گیمینگ Clutch GM08 یک گزینه پایه برای گیمرهایی است که به دنبالی ماوسی سبک، خوش دست و اقتصادی هستند. نورپردازی تک رنگ قرمز، اتصال USB 2.0 با کابل 1.8 متری و ارگونومیک مناسب برای راست دست ها و چپ دست ها از مهمترین ویژگی های این Clutch GM08 است. ام اس آی این ماوس را به سنسور PixArt PAW-3519 مجهز کرده که به صورت سخت افزاری قادر به ارائه نهایت دقت 3200 DPI است اما می توان با استفاده از نرم افزار دقت آن را کمی بهینه کرد و به 4200 DPI رساند. همچنین 6 کلید و طول عمر 10 میلیون کلیک برای سوئیچ های اصلی از دیگر ویژگی های این ماوس گیمینگ است.
وزن : 98 گرم
محدوده قیمت در بازار داخلی : 600.000 تومان




ماوس گیمینگ MSI مدل Clutch GM08

CLUTCH GM11

یک انتخاب میان رده با قابلیت های جذاب و ظاهری زیبا. ماوس گیمینگ CLUTCH GM11 با وزن 89 گرم، هم در بخش استفاده بسیار ارگونومیک است و هم کیفیت ساخت مناسب و نورپردازی RGB جذابیت بصری آن را افزایش داده. نوع طراحی بدنه و دکمه ها به گونه ای است که هم چپ ست ها و هم راست دست ها می توانند از آن استفاده کنند. از سوی دیگر سنسور اپتیکال PixArt PMW-3325 آن قادر به ارائه 5 حساسیت و نهایت دقت 5000 DPI است. سوئیچ های استفاده شده از ساخته های شرکت نام آشنا OMRON است که با ساختاری بهینه می تواند تا 10 میلیون کلیک در کنار عملکرد بی نقص را ارائه کند. نرخ عملکرد 1000 هرتز یا 1 میلی ثانیه، 6 کلید قابل برنامه ریزی، نورپردازی RGB با 7 افکت مختلف و مدیریت با دکمه های ماوس و مدیریت ماوس با نرم افزار های اختصاصی MSI از دیگر ویژگی های این ماوس جذاب است.
وزن : 89 گرم
محدوده قیمت در بازار داخلی : 750.000 تومان



ماوس گیمینگ MSI مدل CLUTCH GM11

MSI GM20 LITE


ماوس گیمینگ CLUTCH GM20 ELITE یک گزینه جذاب از نظر بصری و ایده آل برای کاربرانی است که به وزن ماوس و دقت بالا اهمیت می دهند. این ماوس با نورپردازی RGB چهره ای کاربر پسند پیدا کرده به طوری که کاربر می تواند با دکمه های روی ماوس، 9 افکت مختلف نورپردازی را انتخاب کند. سنسور PixArt PAW-3309 با 5 حساسیت مختلف و ارائه نهایت دقت 6400 DPI گزینه ایده آل برای گیمرها و نمیاشگرهایی با رزولوشن بالا است. همچنین نرخ 1000 هرتز یا 1 میلی ثانیه زمان تاخیر عالی را برای کاربران فراهم می کند. سوئیچ های اصلی از نوع OMRON با طول عمر 20 میلیون کلیک هستند اما اگر می خواهید فرامین دستوری خود را بروی دکمه ها اعمال کنید، 6 دکمه این ماوس قابل شخصی سازی است. شاید یکی از جذابیت های CLUTCH GM20 ELITE تعیین وزن ماوس برای عملکرد بهتر است. بعضی از کاربران که حساسیت بالایی برای وزن ماوس دارند، با دو وزنه 3 گرمی و یک وزنه 5 گرمی قادر به مدیریت بهتر وزن و عملکرد ماوس هستند. لازم به ذکر است که این ماوس گیمینگ بیشتر مناسب راست دست ها است.
وزن : 98 گرم
محدوده قیمت در بازار داخلی : 1.200.000 تومان




ماوس گیمینگ MSI مدل MSI GM20 LITE

CLUTCH GM30


همچنان ام اس آی تاکید بر ارگونومیک بالا و استفاده راست دست ها و چپ دست ها از ماوس گیمینگ دارد. ماوس CLUTCH GM30 با طراحی عالی، نورپردازی RGB و دقت بالای سنسور، گزینه ای ایده آل برای کاربرانی است که به دنبال یک ماوس گیمینگ بی نقص با قیمت منطقی هستند. نوع ساختار ماوس و بافت لبه های کناری به گونه ای است که ساعت ها استفاده از آن را به کاری خسته کننده تبدیل نمی کند. سنسور PAW-3327 اپتیکال با حساسیت های مختلف قادر به ارائه نهایت دقت 6200 DPI است تا سرعت بالا و کار کردن در رزولوشن های بالا را به کاری راحت تبدیل کند. از سوی دیگر نورپردازی RGB این ماوس با 9 افکت مختلف نوری، با دکمه های روی ماوس و بی نیاز از نرم افزار مدیریت می شود. سوئیچ های OMRON با طول عمر 20 میلیون کلیک، اسکرول نرم ضد لغزش، کابل بهینه شده، 6 کلید قابل شخصی سازی و نرخ 1000 هرتز یا 1 میلی ثانیه از دیگر قابلیت های CLUTCH GM30 است.
وزن : 98 گرم
محدوده قیمت در بازار داخلی : 1.500.000 تومان



ماوس گیمینگ MSI مدل CLUTCH GM30

CLUTCH GM50


یک ماوس گیمینگ همه چیز تمام با کیفیت ساخت عالی که قابلیت هایش در کنار متریال استفاده شده، آن را مناسب سخت پسندها کرده است. ماوس گیمینگ CLUTCH GM50 با سنسور PixArt PMW-3330 قادر به ارائه 5 حساسیت و نهایت دقت 6400 DPI به طور سخت افزاری و 7200 DPI به طور نرم افزاری است. سوئیچ های اصلی OMRON با طول عمر 20 میلیون کلیک، سال ها این ماوس را در خدمت کاربر قرار می دهد. نورپردازی RGB در نقاط مختلف، 9 افکت مختلف را در اختیار کاربر قرار می دهد و کاربر می تواند چه از نرم افزارهای اختصاصی و چه با دکمه های روی ماوس، نورپردازی را مدیریت کند. اسکرول نرم ضد لغزش، پدهای زیرین ضد لغزش، کابل تقویت شده، 6 کلید با قابلیت شخصی سازی، کیفیت ساخت بالا و ارگونومیک عالی برای راست دست ها و چپ دست ها از مهمترین ویژگی های این ماوس گیمینگ است.
وزن : 87 گرم
محدوده قیمت در بازار داخلی : 1.750.000 تومان


ماوس گیمینگ MSI مدل CLUTCH GM50

CLUTCH GM41 LIGHTWEIGHT WIRELESS

ماوس گیمینک ستایش شده از CES 2022 و برنده جوایز مختلف طراحی و عملکرد از رسانه های معتبر جهانی. ماوس گیمینگ CLUTCH GM41 LIGHTWEIGHT WIRELESS شاید اوج هنر مهندسی باشد. قطعاً ممکن است کاربرانی با ظاهر ساده آن ارتباط برقرار نکنند اما زمانی که ساختار آن را ببینید حتماً عاشقش می شوید. این ماوس گیمینگ یک گزینه بی سیم است اما نه مانند بسیاری از ماوس های بی سیم بازار. ام اس آی در طراحی مهندسی، دانگل و شارژر ماوس را در یک پایه قرار داده. این پایه به واسط یک کابل بلند، همیشه در دسترس شما است تا نه شاهد تاخیر در عملکرد باشید و نه خالی شدن باتری. باتری بزرگ آن قادر است تا با تنها 10 دقیقه شارژ، 9 ساعت بازدهی را هدیه کند. شارژر 0 تا 100 آن حدود 90 دقیقه طول می کشد تا در نهایت 80 ساعت کارکرد را ارائه کند. همچنین پدهای ضد لغزش در زیر ماوس، حرکت آن را در هر سطحی نرم کرده و سنسور PixArt PAW 3370 اپتیکال با نهایت حساسیت یا دقت 20.000 DPI هیچ جای شکی را برای عملکرد عالی باقی نمی گذارد. با اینکه با یک ماوس بی سیم طرف هستیم اما زمان تاخیر 1 میلی ثانیه آن فرقی با ماوس های سیمی ندارد. نورپردازی RGB با مدیریت کامل، کیفیت ساخت عالی، کابل مستحکم از ساخته های FRIXION FREE، دانگل با فعالیت در باند 2.4 گیگاهرتز، اسکرول ضد لغزش، طراحی ارگونومیک برای چپ دست ها و راست دست ها، دانگل همیشه همراه، مدیریت ماوس با نرم افزارهای اختصاصی، سوئیچ OMRON با طول عمر 60 میلیون کلیک و 6 کلید با قابلیت شخصی سازی از مهمترین ویژگی های این ماوس گمینیگ جذاب است.
وزن : 74 گرم
محدوده قیمت در بازار داخلی : 2.800.000 تومان
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MEG X670 ACE توسط رسانه معتبر TWEAKTOWN و کسب نشان


مادربردهای سوکت AM5 خود را برای پردازنده‌های جدید رایزن 7000 معرفی کرد که شامل مدل‌های MEG X670E GODLIKE ،MEG X670E ACE ،MPG X670E CARBON WIFI و PRO X670-P WIFI است. در ادامه می‌توانید با مادربردهای AMD X670 و قابلیت‌های جدید آنها آشنا شوید.
Performance Switch یکی از قابلیت‌های جدید در بایوس انحصاری Click BIOS 5 مادربردهای MSI است که در کنار قابلیت‌هایی چون Precision Boost Overdrive و تنظیمات اورکلاکینگ اختصاصی MSI، به کاربران و گیمرها امکان اورکلاک کردن آسان پردازنده‌های AMD Ryzen 7000 و استخراج کارایی بالاتر را می‌دهد. این قابلیت دارای سه سطح برای اورکلاک کردن خودکار پردازنده و حالت اورکلاک کردن دستی است.

با نگاهی به نسل جدید مادربردهای MSI MEG باید بگوییم که مادربردهای سری MEG X670E نسبت به گذشته دچار تغییرات ساختاری در بخش راهکارهای حرارتی شده اند. این مادربردها، هیت سینک های بزرگ با هیت پایپ یکپارچه را کنار گذاشته و به ساختار هیت سینک بزرگ با باله های موج دار و هیت پایپ متقاطع روی آورده اند. ساختار موج دار این هیت سینک با باله متراکم، سطح انتقال را افزایش می دهد تا اتلاف گرما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. همچنین لوله حرارتی متقاطع موفق می شود گرما را به طور مؤثرتری از مراکز عملکرد (گرما) دور کند.


همچنین MSI قابلیت OC Engine را برای اورکلاک کردن دقیق‌تر و بهتر از طریق BCLK می‌دهد که به افزایش پایداری سیستم و اورکلاک بیشتر کمک می‌کند. قابلیت OC Engine که در مادربردهای سری MEG یافت می‌شود، افزون بر BCLK امکان تغییر فرکانس PCIe و SATA به صورت هم زمان یا جداگانه می‌دهد.در مادربردهای MSI X670E قابلیت مشهور Memory Try It هم یافت می‌شود که با کمک به یافتن تنظیمات بهینه، امکان افزایش سرعت حافظه تا 18 درصد و کاهش تأخیر حافظه تا 12 را می‌دهد که در پردازش‌های سنگین می‌تواند بسیار سودمند باشد. مادربرد MSI MEG X670E ACE نشان داده است فرکانس حافظه رم به راحتی و به دور از هرگونه مشکل پایداری، می‌تواند به 7000 مگاهرتز می‌رسد.


مادربردهای MSI X670 با بایوس AGESA COMBO PI 1.0.0.1 Patch H روانه بازار می‌شوند که فاقد مشکل تأخیر در راه اندازی اولیه است تا کاربران از همان لحظه اول شاهد عملکرد بالا باشند. همچنین کاربران می‌توانند آپدیت جدیدتر AGESA COMBO PI 1.0.0.3 را برای دست یابی به کارایی بهتر اعمال کنند.

















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29

واترکولرهای سری MAG CORELIQUID P؛ خنک کننده های حرفه‌ای و بی سر و صدا از MSI

واتر کولر های P240 و P360 سری MAG CORELIQUID یک خنک کننده پردازنده حرفه‌ای از شرکت MSI بوده که علاوه بر گیمرها برای کاربرانی که علاقه‌ای به نورپردازی RGB ندارند نیز مناسب است. علاوه بر این در کولرهای MAG CORELIQUID شرکت MSI به سایلنت بودن و ایجاد کمترین میزان نویز ممکن توجه زیادی شده و می‌توان این محصولات را با قیمت مناسب در بازار تهیه کرد. در ادامه این مطلب به بررسی این دو خنک کننده می‌پردازیم.

بدون شک پردازنده‌های جدید اینتل و AMD با توان مصرفی بالای خود حرارت زیادی را تولید کرده و اینجاست که خنک کننده های قدرتمند MSI MAG CORELIQUID با عملکرد فوق العاده خود پا به میدان می‌گذارند.

خنک کننده های سری MAG CORELIQUID P در واقع تمام انتظارات کاربر از یک واترکولر را برآورده می‌کنند. MSI در ساخت این خنک کننده‌ها از مواد با کیفیتی استفاده کرده که علاوه بر دوام بالا از فناوری‌های مختلفی برای دفع حرارت به موثرترین شکل ممکن بهره می‌برند.



کولرهای جذاب و باکیفیت MAG CORELIQUID P را می‌توانید در بازار ایران با گارانتی معتبر آونگ و قیمت مناسب تهیه کنید.

تصویر کولرهای MAG CORELIQUID P


جدیدترین خنک کننده‌های مایع MSI از سوکت‌های نسل جدید AMD AM5 و LGA 1700 اینتل پشتیبانی می‌کنند تا خیال کاربران برای ارتقای سیستم خود کاملاً راحت باشد. از قابلیت‌های مهم کولرهای MAG CORELIQUID P می‌توان به تعبیه پمپ درون رادیاتور اشاره کرد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

این ابتکار MSI در نهایت موجب کاهش نویز شده و البته که به علت فاصله گرفتن پمپ از پردازنده باعث افزایش طول عمر سیستم خنک کننده می‌شود. موتور سه فاز قدرتمند نیز حداقل میزان لرزش را ایجاد می‌کند تا کاربران نگران خراب شدن پمپ این خنک کننده نباشند.

خنک کننده‌های سری MAG CORELIQUID P نویز بسیار کمتری نسبت به سایر رقبا ایجاد می‌کنند که این مقدار تا 10 درصد کاهش می‌یابد. مادربردهای مختلف اینتل و AMD توسط این کولرها پشتیبانی می‌شوند تا خیال کاربران از این بابت هم راحت باشد.

اما پیش از پرداختن به مدل‌های این سری باید گفت که بهتر است از مدل P360 برای نسل جدید پردازنده‌های Core i9 و Core i7 اینتل استفاده شود و مدل P240 نیز برای پردازنده‌های Core i7 و Core i5 سری Non K مناسب خواهند بود.

خنک کننده آبی MAG CORELIQUID P240


خنک کننده آبی MAG CORELIQUID P240

واترکولرهای MSI MAG CORELIQUID P240 در عین زیبایی و کیفیت ساخت بسیار بالا، تقریباً بی صدا بوده و انتخاب ایده آلی برای سیستم‌های کاری هستند. واترکولرهای سری MAG CORELIQUID P دارای فن‌های بسیار مرغوب و کم صدا بوده تا علاوه بر عملکرد خنک، کمترین آلودگی صوتی ممکن را ایجاد کند. همچنین این فن‌ها بسیار کم لرزش و بادوام هستند.

در واترکولرهای MAG CORELIQUID P240 از شیلنگ‌های سه لایه 100 درصد ضد نشت و تبخیر استفاده شده است. جالب‌تر اینکه در این سری از واترکولرهای MSI شاهد انتقال واتر پمپ به رادیاتور هستیم که مزایایی چون ایجاد نویز کمتر و افزایش طول عمر پمپ را شاهد هستیم.

تصویر پمپ خنک کننده آبی MAG CORELIQUID P240


همچنین در ساخت واترکولرهای MAG CORELIQUID P240 از از پمپ‌هایی با موتور سه فاز استفاده شده است که شدت لرزش را به حداقل رسانه و طول عمر بسیار بالایی دارد. در صورتی که به دنبال یک واترکولر خوش قیمت با اندازه بزرگ‌تر و طراحی زیبا می‌ گردید، خنک کننده MSI MAG CORELIQUID P360 هم در دسترس است.

ناگفته نماند که خنک کننده‌ MAG CORELIQUID P240 با جدیدترین پردازنده‌های موجود در بازار مانند پردازنده‌های نسل سیزدهمی Raptor Lake و پردازنده‌های Ryzen 7000 سازگاری کامل دارد. در واقع واترکولرهای باکیفیت MSI با طیف وسیعی از سوکت های پردازنده رایج کاملاً سازگاری دارند که از جمله آنها می‌توان LGA 1700 و AM5 را برشمرد.

خنک کننده کم‌صدا و حرفه‌ای MAG CORELIQUID P240


در انتها باید گفت که خنک کننده کم‌صدا و حرفه‌ای MAG CORELIQUID P240 هم‌اکنون در بازار ایران با گارانتی آونگ عرضه می‌شود. این خنک کننده برای جدیدترین پردازنده‌های پرمصرف با حرارت بالا یک خنک کننده ایده‌آل محسوب می‌شود.

خنک کننده آبی MAG CORELIQUID P360

خنک کننده MSI MAG CORELIQUID P360 به یک رادیاتور بزرگ 360 میلی‌متری مجهز شده که به راحتی از پس خنک کردن قدرتمندترین پردازنده‌های بازار نیز برمی‌آید. MSI خنک کننده مورد اشاره را با طراحی جذاب و منحصر به فردی روانه بازار کرده به طوری که مشابه آن را در بازار کمتر دیده‌ایم.

خنک کننده آبی MAG CORELIQUID P360


بلوک خنک کننده آن به چهار بخش با طراحی منحصر به‌ فرد برش خورده با الماس تقسیم شده و سه قسمت آن قابلیت نورپرداری دارد و بخش دیگر هم به لوگوی MSI مجهز شده است.

علاوه بر آن استفاده از فن‌های جدید در سایلنت بودن این خنک کننده بی تاثیر نیست. این فن‌ها جریان هوای خنک را با فشار از میان پره‌های رادیاتور عبور داده و علاوه بر آن نویز بسیار کمی هم تولید می‌کنند.

تصویر رادیاتور خنک کننده آبی MAG CORELIQUID P360


پشتیبانی هم زمان از بیشتر سوکت‌های پردازنده موجود در بازار مانند AM4 و AM5 و LGA 1700 به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به خرید یک خنک‌کننده مایع جدید، پردازنده سیستم خود را ارتقا داده و از آن لذت ببرید.

همچنین پمپ MAG CORELIQUID P360 هم در کاهش صدا و نویز رادیاتور موثر است. علاوه بر این، قرار دادن پمپ در بخش خنک کننده رادیاتور طول عمر کل سیستم را افزایش می‌دهد.

کیت نصب خنک کننده آبی MAG CORELIQUID P360


همچنین استفاده از یک موتور سه فاز بادوام در هسته پمپ، حداقل صدا را پس کارکرد طولانی مدت ایجاد می‌کند. یک مسیر تفکیک شده از طریق رادیاتور به سرعت گرما را به محیط انتقال داده و مایع خنک شده را به سمت پردازنده پمپ می‌کند. لوله‌های انتقال مایع هم از سه لایه پلاستیکی توری و لایه بیرونی مشبک تقویت شده ساخته شده است.

در انتها باید گفت که خنک کننده‌های سری MAG CORELIQUID P علاوه بر طراحی شیک و انعطاف‌پذیر همراه با یک بسته ابزار نصب سازگار با مادربردهای اینتل و AMD عرضه شده است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
مادربردهای MPG B650 EDGE برای سیستم های گیمینگ بالا رده با تم سفید معرفی شدند

شرکت MSI به‌تازگی دو مادربرد جدید گیمینگ برای پردازنده‌های AMD معرفی کرده است که می‌توانند برای کسانی که به دنبال ساخت یک سیستم گیمینگ با تم سفید هستند، گزینه‌های ایده عالی توصیف شوند. این دو مادربرد از PCB چندلایه با درجه کیفیت مادربردهای مخصوص سرور بهره برده و ویژگی‌های کاملی برای یک سیستم گیمینگ در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

شرکت MSI از دو مادربرد گیمینگ بالا رده گیمینگ با تراشه B650 رونمایی کرده است. این مادربردهای جدید که مختص پردازنده‌های AMD طراحی و تولید شده‌اند، از خانواده MPG EDGE محسوب شده و دارای یک هیت‌سینک با پوشش نقره‌ای مایل به سفید هستند؛ بنابراین اگر به دنبال ساخت یک سیستم گیمینگ رده بالا با تم سفید هستید، مادربردهای جدید MSI می‌توانند گزینه‌های بسیار خوبی برای شما باشند.

مادربردهای جدید MPG B650I EDGE WIFI برند MSI


قابلیت‌های شبکه این مادربردهای جدید شامل درگاه LAN 2.5 گیگابیت از نوع Realtek RTL8125BG و همچنین پشتیبانی از شبکه وایرلس Wi-fi 6E اختصاصی شرکت AMD است.

مادربرد MPG B650I EDGE WIFI

مادربرد MPG B650I EDGE WIFI شرکت MSI یک محصول رده Mini-ITX است که دارای مدار تغذیه فاز مستقیم 1+2+8 و SPS 80A و همچنین یک بورد PCB ده لایه با درجه کیفیت مادربردهای مخصوص سرور است.

مادربرد MPG B650I EDGE WIFI


این مادربرد کوچک گیمینگ توانایی پشتیبانی از حافظه‌های رم فوق سریع DDR5 سرعت 6600 تا ۶۴ گیگابایت و دو عدد حافظه M.2 را دارد. از دیگر ویژگی‌های مادربرد MPG B650I EDGE WIFI شرکت MSI می‌تواند به وجود چهار درگاه SATA 3.0 و یک اسلات PCI Express 4.0 اشاره کرد.

ازآنجاکه با یک مادربرد کوچک و جمع‌وجور سروکار داریم، برای خروجی نمایشگر تنها یک درگاه HDMI در نظر گرفته شده است.

مادربرد جدید MPG B650 EDGE WIFI


مادربرد MPG B650 EDGE WIFI

محصول بعدی MSI مادربرد MPG B650 EDGE WIFI است که در رده مادربردهای ATX طبقه‌بندی شده و از برد PCB شش لایه باکیفیت مادربردهای سرور، سیستم مدار تغذیه 1+2+14 و سیستم دو ریلی SPS 80A بهره می‌برد.


برای این مادربرد هم یک درگاه نصب حافظه M.2 از نوع PCI Express 5.0، یک درگاه نصب حافظه M.2 دیگر از نوع PCI Express 4.0، شش پورت SATA 3.0 و دو اسلات PCI Express 4.0 برای نصب کارت گرافیک در نظر گرفته شده است.

مادربرد جدید MPG B650 EDGE WIFI دارای یک پورت HDMI و یک پورت DisplayPort به‌عنوان خروجی نمایشگر است و همانند برادر کوچک‌تر خود به تراشه صوتی Realtek ALC4080 مجهز شده است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
شرکت MSI کارت گرافیک های سفارشی RTX 4070 Ti را به طور رسمی معرفی کرد



ام اس آی به عنوان یک برند پیشرو در حوزه سخت افزار، جدیدترین کارت گرافیک های سفارشی خود مبتنی بر RTX 4070 Ti انویدیا را معرفی کرد. میزبانی کارت های سفارشی برای این تراشه گرافیکی بر عهده سه زیر برند سوپریم (SUPRIM)، گیمیگ تریو (GAMING TRIO) و ونتوس (VENTUS) می باشد که مجهز به جدیدترین فناوری های ساخت، مدار تمام سفارشی با عملکرد بالا، خنک کننده پیشرفته و طراحی خیره کننده است.




RTX 4070 Ti SUPRIM









4070-20221229-2.jpg





کارت گرافیک های سری SUPRIM به عنوان برترین زیر برند کارت های ام اس آی برای بالاترین عملکرد و بهترین خنک کننده به همراه کیفیت ساخت بی نقص ساخته شده است. مدل مبتنی بر GeForce RTX 4070 Ti مجهز به پیشرفته‌ترین سیستم خنک‌کننده بادی مبنی بر TRI FROZR 3S است که گرما را به‌ طور موثری از اجزای مهم برد از جمله تراشه گرافیکی، مدار قدرت و حافظه تصویری دور می کند. همراهی فن های جدید TORX FAN 5.0 و 7 هیت پایپ در کنار محفظه بخار پیشرفته، وظیفه دور کردن حرارت را بر عهده دارند. انتقال اولیه حرارت به سیستم خنک کننده توسط یک صفحه پایه مسی با روکش نیکل عظیم انجام می شود.


فناوری کنترل جریان هوا با طراحی Wave-curved 3.0 هیت سینک، الهام گرفته از موج دریا و باله‌های متضاد، آلومینیوم ربس خورده در قسمت بیرونی خنک کننده و صفحه پشتی، زیبایی بصری و طول عمر بیشتر را به همراه دارد. بایوس دوگانه به کاربران این امکان را می دهد که به سرعت بین حالت نویز کم یا حالت گیمینگ برای عملکرد بیشتر جابجا شود. نورپردازی RGB Mystic Light با میلیون‌ها رنگ در این کارت جریان دارد که با استفاده از نرم افزار اختصاصی و پلتفرم یکپارچه MSI CENTER، قابلیت مدیریت کامل را برای آن فراهم می کند.





RTX 4070 Ti GAMING TRIO

4070-20221229-3.jpg











سری GAMING TRIO با ظاهری جدید و در عین حال آشنا به روز شده است. هدف اصلی این سری تعادل عالی بین عملکرد، خنک کننده و نویز کم است تا گیمرها و کاربران سخت پسند را راضی نگه دارد. طراحی جدید خنک کننده مبنی بر فن های TORX Fan 5.0 با سه تیغه متصل به هم به همراه سیستم خنک کننده به روز TRI FROZR 3 در این سری دیده می شود. مدل های مبتنی بر RTX 4070 Ti دارای صفحه پایه مسی نیکل اندود شده و حداکثر 6 هیت پایپ اختصاصی در هسته هیت سینک برای دفع موثر گرما هستند.


سری جدید GAMING TRIO همچنین به بایوس دوگانه مجهز شده است، کاربران می توانند به سرعت نویز کم یا عملکرد بیشتر را با تکان دادن سوئیچ انتخاب کنند. یک صفحه پشتی فلزی برس خورده با طراحی جذاب، کارت گرافیک را تقویت می کند، در حالی که از طریق پدهای حرارتی، خنک کننده غیرفعال را نیز فراهم می کند. نورپردازی Mystic Light نمای بیرونی کارت گرافیک را با میلیون ها رنگ زیباتر ساخته که از طریق Mystic Light Sync و Ambient Link قابلیت شخصی سازی و همگام سازی را به کاربر می دهد.







RTX 4070 Ti VENTUS 3X


4070-20221229-4.jpg






کارت گرافیک سری محبوب ونتوس اکنون با RTX 4070 Ti بازگشته است. سیستم خنک کننده بهینه شده با فن های حرفه ای TORX Fan 4.0 که بارها مورد تمجید رسانه ها قرار گرفته به همراه هیت سینک بزرگ و هیت پایپ های اختصاصی، وظیفه خنک کردن این کارت را بر عهده دارند. فلسفه طراحی سری ونتوس بر اساس عملکرد بالا، خنک کننده بی نقص و ظاهری همگام با تمام قطعات است. سیستم خنک کننده قدرتمند، طراحی به روز، بک پلیت یا صفحه پشتی برس خورده برای تقویت کارت و بهبود خنک سازی و اورکلاک کارخانه ای، این کارت را برای هر ساختاری مناسب می کند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29

MSI جدیدترین مادربردهای خود مبتنی بر چیپست B760 را معرفی کرد



اینتل سال گذشته (2022) پلتفرم Z790 را به بازار معرفی کرد تا گیمرهای مشتاق را تحت تأثیر قرار دهد. امسال انتظار داریم پلتفرم B760 به اوج شکوفایی خود برسد. سری جدید مادربردهای MSI B760 برای کاربران شگفت‌انگیز خواهد بود و علاقه‌مندان را به خود جلب می کند. مادربردهای MSI B760 با هدف نیاز بازار اصلی (میان رده)، طراحی منحصر به فرد و مشخصات بهینه شده ای دارند.

سری MSI MAG B760



ام اس آی مادربردهای جدید B760 خود را در سری MAG / MPG / PRO راهی بازار می کند. همین سه زیر برند مشخص می کند هدف اصلی ماردبردهای B760، میزبانی از پردازنده های میان رده و غیر K یا ضریب بسته های اینتل است. سری MAG شامل مادربردهای محبوبی همچون TOMAHAWK سیاه پوش و MORTAR سفید پوش است. مادربردهای سری MSI MAG B760 دارای مدار قدرت 12+1+1 فاز 75 آمپر دیجیتال PWM هستند که با ورودی دو کانکتور 8 پین، به خوبی جریان مورد نیاز پردازنده را تامین می کنند. ساختار 6 لایه PCB با مس ضخیم شده 2 اونس، جریانی پایدار و بدون تداخلات نویز را تحویل قطعات می دهد. در بخش توسعه، سری MSI MAG از Lightning Gen 5 PCIe پشتیبانی می کند و دارای حداکثر 3 اسلات M.2 Gen4 است. برای مقابله با گرمای تولید شده در بار کاری بالا، سری MAG دارای راه حل های حرارتی درجه یک از جمله طراحی تمام آلومینیومی و هیت سینک بزرگ است. همچنین اسلات های M.2 با هیت سینک M.2 Shield Frozr نیز پوشیده شده اند.

لازم به ذکر است که مادربردهای سری MAG B760 TOMAHAWK WIFI در دو نسخه DDR5 و DDR4 عرضه می شوند و مادربردهای سری MAG B760M MORTAR در شش نسخه DDR5 و DDR4، بدون و با Wi-FI و دو مدل MAX با اورکلاک BCLK راهی بازار می شوند.







MAG B760 TOMAHAWK WIFI
MAG B760 TOMAHAWK WIFI



MAG B760M MORTAR MAX WIFI
MAG B760M MORTAR MAX WIFI

سری MSI MPG B760



برای دوستداران فرم های جمع و جور، ام اس آی MPG B760I EDGE WIFI DDR4 را عرضه می کند. هیت سینک آلومینیومی سفید نقره ای در نگاه اول چشم نواز است. مادربرد با مدار قدرت 8 فاز مستقیم DrMOS با آمپراژ 90 آمپر و ساختار 8 لایه PCB با مس ضخیم شده 2 اونس، قدرت واقعی پردازنده های نسل 13 اینتل (و نسل 12) را به نمایش می گذارد. این مادربرد از جدیدترین لایتنینگ Gen5 PCIe پشتیبانی می کند و دارای 2 اسلات M.2 داخلی است که قابلیت گسترش بالایی را ارائه می دهد.




MPG B760I EDGE WIFI DDR4
MPG B760I EDGE WIFI DDR4




MPG B760I EDGE WIFI DDR4
MPG B760I EDGE WIFI DDR4


سری MSI PRO B760



مادربردهای سری PRO همچنان تاکید بر عملکرد، کیفیت ساخت و اقتصادی بودن دارند. الگوی ساده طراحی این سری کاملاً با دفتر یا استودیو شما هماهنگ است. مشخصات استاندارد مادربردهای سری PRO MSI قادر به رفع نیازهای تجاری، ادارات و سازمان ها است. مادربردهای MSI PRO در بخش مدار قدرت دارای 12 فاز با تامین قدرت Duet Rail هستند و از Lightning Gen4 PCIe و M.2 پشتیبانی می کنند. با طراحی Extended Heatsink و M.2 Shield Frozr، گرمای بیش از حد هرگز مشکل ساز نخواهد شد. این سری شامل 5 مادربرد در طرح های مختلف است که همگی از DDR4 پشتیبانی می کنند.




PRO B760M-A WIFI DDR4
PRO B760M-A WIFI DDR4


PRO B760-P WIFI DDR4




PRO B760-P WIFI DDR4

سایر قابلیت ها

موارد بیشتری وجود دارد که مادربردهای MSI B760 را شگفت‌انگیز می‌کند. سری مادربردهای MSI B760 هر دو گزینه DDR4 و DDR5 را برای مشتریان فراهم می کند. همه مادربردهای Wi-Fi از جدیدترین Wi-Fi 6E و 2.5G LAN اینتل پشتیبانی می کنند تا به شما کمک کنند از یک تجربه شبکه پرسرعت لذت ببرید. علاوه بر این، مادربردهای MSI B760 دارای یک I/O Shield از پیش نصب شده و گیره های EZ M.2 برای نصب راحت تر سالیدها هستند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
روتر جدید MSI با آنتن‌های متحرک رونمایی شد

شرکت MSI در جریان نمایشگاه CES 2023 روتر جدیدی را معرفی کرده که آنتن‌های آن با توجه به حرکت کاربر در خانه می‌چرخد تا مشکل ضعف سیگنال وای فای را حل کند. قرار است روتر جدید MSI با نام RadiX BE22000 Turbo در آینده‌ای نزدیک روانه بازار شود.

روتر جدید MSI با نام RadiX BE22000 Turbo معرفی شده و از قابلیت‌های جذابی برخوردار است. مهم‌ترین قابلیت روتر به آنتن‌های آن مربوط می‌شود که برخلاف سایر محصولات مشابه بازار می‌تواند به‌طور خودکار یک دستگاه خاص را ردیابی کرده و آنتن‌های خود را برای بهترین پوشش سیگنال بچرخاند.


روتر جدید MSI با نام RadiX BE22000 Turbo



این روتر در سال 2024 به دست مشتریان خواهد رسید چون هنوز بعضی از ایرادات آن برطرف نشده است و نمی‌توان اطمینان حاصل کرد که موتور حرکت‌دهنده آنتن‌ها می‌تواند تا سال‌ها بدون مشکل کار کند. نکته جالب تر اینکه آنتن‌ها با بالا رفتن دمای روتر کمی جابجا می‌شود.

علاوه بر این هنوز معلوم نشده که در خانه‌ای پر از دستگاه‌های مختلف چگونه روتر MSI گجت مورد نظر را تشخیص داده و کدام دستگاه را در اولویت سیگنال‌دهی قرار می‌دهد و اگر یکی از آنتن‌ها خراب شود، فرایند تعمیر آن چگونه خواهد بود.


روتر RadiX BE22000 Turbo



اگرچه استاندارد وای‌فای 7 هنوز به صورت رسمی معرفی و نهایی نشده اما MSI این دستگاه را منطبق بر این فناوری طراحی کرده است. روتر RadiX BE22000 Turbo از فناوری AI QoS بهره می‌برد که می‌تواند پینگ را در حین بازی کاهش داده یا با زدن یک کلید اولویت دانلود محتوا را تنظیم کند.

به عبارت دیگر می‌توان روتر مورد اشاره را طوری تنظیم کرد اولویت را روی دریافت اطلاعات استریم‌های ویدیویی بگذارد. MSI مدعی است که این روتر با کانال پهنای باند 320 مگاهرتزی، در مقایسه با روترهای معمولی وای‌فای 6 چهار برابر سرعت بیشتری دارد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
رونمایی MSI از RTX 4080 و 4070Ti از سری Gaming Trio با رنگ سفید

در خبری دیگر از MSI و کارت گرافیک‌های آن، این شرکت به تازگی در CES از GPU های RTX 4080 و RTX 4070 Ti از سری Gaming Trio با رنگ سفید رونمایی کرده است. طبق گفته‌‎ها این سری کارت‌ها از محصولات رده بالای MSI در نظر گرفته می‌شوند. عمده کارت گرافیک‌های MSI بیشتر تحت زیربرند SUPRIM و سری گیمینگ عرضه می‌شوند و محصولات SUPRIM بیشتر از طراحی رنگ نقره‌ای با ظاهری زیبا بهره می‌برند.

این در حالی است که GPU های سری گیمینگ بیشتر از تم رنگی مشکی و قرمر استفاده می‌کنند و از تم رنگی گذشته یعنی تلفیقی از تیره و خاکستری فاصله گرفته‌اند. با این حال سری جدید محصولات Gaming Trio شرکت MSI با تلفیقی از رنگ سفید روشن با نقره‌ای عرضه می‌شوند که در تصاویر بسیار زیبا به نظر می‌رسد.






طبق اطلاعاتی که MSI در CES به اشتراک گذاشته این دو کارت سفید از پردازنده گرافیکی RTX 4080 16GB و RTX 4070 Ti که به تازگی منتشر شده‌اند پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، برای انتخاب نام محصولات از X استفاده شده که می‌تواند به این معنای عرضه این GPU های رده بالا با اورکلاک کارخانه‌ای خود MSI باشد.



MSI RTX 4080 سفید




MSI در روزهای گذشته نیز از کارت‌های مبتنی بر RTX 4070 Ti در 3 سری SUPRIM ،GAMING TRIO و VENTUS رونمایی کرده بود. در همین راستا MSI جزئیات بیشتری در رابطه با سیستم خنک کننده این کارت‌های جدید به اشتراک نگذاشته اما طبق طراحی ظاهری و اطلاعات قبلی می‌توان احتمال استفاده از فن‌های TORX Fan 5.0 و پشتیبانی از سیستم خنک کننده TRI FROZR 3 را داد.

MSI RTX 4080 سفید




MSI همچنین تاکنون هیچ تاریخ عرضه و یا اطلاعاتی قیمتی در خصوص این کارت گرافیک‌ها در دسترس قرار نداده است. با این حال می‌توان انتظار داشت که قیمت آن‌ها مقداری بیشتر از بقیه کارت‌های این کمپانی باشد.
 
بالا