برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
معرفی کیس گیمینگ MSI MEG PROSPECT 700R با ظاهری جذاب و پنل لمسی

همانطور که می‌دانید محصولات سری MEG شرکت MSI مربوط به پرچم‌داران این کمپانی خوشنام است که اکثراً به صورت اختصاصی برای گیمرها طراحی می‌شوند. کیس MSI MEG PROSPECT 700R نیز از این رویه مستثنی نبوده و در دسته کیس‌های بالارده‌ MSI قرار می‌گیرند. در ادامه به بررسی ویژگی های بارز این کیس قدرتمند از دید رسانه های معتبر سخت افزاری می‌پردازیم.

MSI با رونمایی از کیس‌های سری MEG نشان داد که نهایت ظرافت و دقت را در طراحی این محصولات گیمینگ خود به خرج داده است. کیس MSI MEG PROSPECT 700R در فرم فاکتور Mid-Tower با ابعاد 58.5 در 25.7 در 53.7 سانتی‌متر و وزن 15.95 کیلوگرم معرفی شده است.


ظرافت و استحکام مثال زدنی کیس MSI MEG PROSPECT 700R


ظرافت و استحکام مثال زدنی کیس MSI MEG PROSPECT 700R

در سمت چپ این کیس یک شیشه حرارت دیده و مقاوم قرار گرفته است که به راحتی محتویات داخل کیس را به نمایش می‌گذارد و به آسانی باز و بسته می‌شود. جنس بدنه‌ کیس پرچم دار ام اس آی از فلزی مستحکم بوده و از مادربردهایی با فرم فاکتور ATX و EATX و M-ATX و ITX پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر لمسی GAMING INTELLIGENCE


نمایشگر لمسی GAMING INTELLIGENCE

شاید مهم ترین ویژگی کیس MSI MEG PROSPECT 700R از دید رسانه Techpowerup وجود یک پنل لمسی 4.3 اینچی در جلوی آن است که MSI آن را Gaming Intelligence می‌نامد. این نمایشگر اطلاعات مختلفی از PC کاربر مانند کنترل کامل فن‌ها، کنترل نورپردازی ARGB، کنترل دما، نمایش ساعت و وضعیت آب و هوا را به نمایش می‌گذارد که قابل شخصی‌سازی است.

همین قابلیت موجب شده تا کیس جذاب MSI موفق به کسب جایزه نوآوری از نمایشگاه CES و همچنین رسانه معتبر سخت افزاری Techpowerup شود. نکته جالب دیگر استفاده MSI از سنسورهای بیشتر برای اندازه گیری دمای پردازنده و کارت گرافیک و نمایش آن بر روی پنل لمسی کیس است که امکان همگام سازی آن با نرم افزار MSI Center نیز وجود دارد.

همچنین این کیس به گونه‌ای طراحی شده که تمام قطعاتی که یک گیمر برای انجام یک بازی نیاز دارد را بتواند درون کیس قرار دهد. به عنوان مثال می‌توان جدیدترین کارت گرافیک NVIDIA یعنی GeForce RTX 4090 را به راحتی در این کیس قرار دهید. حتی می‌توان کارت گرافیک به شکل عمودی درون کیس جای داد.



فن های کیس MSI MEG PROSPECT 700R



کیس MSI MEG PROSPECT 700R به صورت پیش‌فرض به چهار فن شامل سه فن 140 میلی‌متری ARGB در قسمت جلویی و یک فن ARGB در بخش پشتی مجهز شده است. اما در حالت کلی می‌توان تا 10 فن 120 میلی‌متری یا 7 فن 140 میلی‌متری را بر روی این کیس نصب کرد. همچنین فن های ARGB حاضر در کیس MSI MEG PROSPECT 700R از بهترین خنک‌کننده‌های موجود در بازار هستند که علاوه بر نورپردازی RGB، عملکرد PC را نیز بهبود می‌دهند.

همچنین امکان نصب خنک کننده های مایع 120 و 140 و 240 و 280 و 360 میلی متری در جلو و بالای کیس وجود دارد. علاوه بر این می‌توان رادیاتورهای 120 و 140 میلی متری در پشت و رادیاتورهای 120 و 240 و 360 میلی متری در سمت راست این کیس قرار داد.



کیس‌های سری MEG نگاهی به آینده


طراحی کیس‌های سری MEG با نگاهی به آینده

کیس‌های سری MEG به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تا چند سال آینده جوابگوی نیاز گیمرها بود و ظرفیت افزودن کارت گرافیک، حافظه رم، کارت صدا را نیز دارند. درون کیس MSI MEG PROSPECT 700R مسیرهایی برای کابل‌ها در نظر گرفته شده و برای درب آن لولاهایی تعبیه شده است تا عملیات نصب و راه‌اندازی سیستم به راحتی و بدون دردسر انجام شود. همچنین فیلترهایی در اطراف این کیس قرار گرفته تا از ورود گرد و غبار به داخل آن جلوگیری کند.

در انتها باید گفت که به زودی کیس MSI MEG PROSPECT 700R با قیمتی کاملاً رقابتی و گارانتی معتبر آونگ در ایران نیز عرضه خواهد شد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و برررسی درایو MSI SPATIUM M480 با ظرفیت 2 ترابایت توسط رسانه PCTEKREVIEWS و کسب نشان پرفورمنس

سری M درایوهای MSI SPATIUM به عنوان جدیدترین لاین آپ محصولات SSD یا به شکل دقیق‌تر M.2 NVMe SSD معرفی شدند و در ابتدا شامل سه محصول خواهند بود. این سه درایور M480 و M470 و M370 نام دارند که در قالب دو مدل PCIe Gen 4.0 و یک مدل PCIe Gen 3.0 با فرم فاکتور M.2 2280 ارائه خواهند شد.در واقع MSI به دنبال گسترش برند خود به عنوان یک برند رایانه شخصی معتبر است و مشخصا SPATIUM می‌تواند حضور آنها را در بازار بهبود داده و اکوسیستم شرکت را پیشرفت دهد. این SSDها با 3D NANDهای بسیار با کیفیت و متراکم توید شده‌اند تا بهترین کارایی و طول عمر را برای حرفه‌ای‌ها، خالقین محتوا و گیمرها به همراه داشته باشند. در عین حال برای دو مدل M480 و M470 حافظه کش DRAM و برای تمام مدل‌ها حافظه کش SLC در نظر گرفته شده است.

درایو SPATIUM M480 کارایی در سطح جدیدی را برای خالقین محتوا و گیمرها فراهم می‌کند. با توجه به حضور استانداردهای PCI Express Gen 4.0 و NVMe 1.4 ما شاهد سرعت خارق العاده خواندن ترتیبی تا 7000 مگابایت بر ثانیه و نوشتن ترتیبی 6850 مگابایت بر ثانیه هستیم. M480 در سه ظرفیت به بازار عرضه خواهد شد، 500 گیگابایت، 1 و 2 ترابایت. این مدل سریع‌ترین نمونه لاین آپ SPATIUM می‌باشد.

نکات مثبت این SSD از دیدگاه سردبیر این رسانه :
+ عملکرد بسیار مطلوب
+ پشتیبانی از PCIE GEN 4
+ هیت سینک زیبا و کارآمد
+ 5 سال گارانتی

لازم به ذکر است که SSD های شرکت MSI با گارانتی شرکت معتبر ماتریس در بازار ایران موجود هستند .
















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29

قبل از خرید واترکولر مطمئن شوید که براکت مورد نیاز در جعبه وجود دارد !


خنک کننده مایع این روزها طرفداران بسیاری دارد که این موضوع را باید مدیون، طراحی های جذاب، اسمبل راحت تر، فشار کمتر به مادربرد، قدرت خنک کنندگی مناسب و پشتیبانی از طیف وسیع پردازنده بود. در این میان ممکن است خنک کننده ای انتخاب کنید که براکت مورد نظر پردازنده شما را در جعبه ندارد. اما بدتر از آن این است که در وب سایت تولیدکننده خنک کننده براکت مورد نظر به عنوان موجودی در جعبه ذکر شده اما با بازکردن جعبه متوجه می شوید که از براکتی که منتظرش بودید خبری نیست! متاسفانه گزارش هایی از کاربران ایرانی منتشر شده که بعضی از خنک کننده های معتبر و گران قیمت بازار، براکت های ذکر شده شرکت را در جعبه ندارند.
در حال حاضر بیشتر تبلیغات شرکت های تولید کننده خنک کننده بر سر موجودی براکت LGA 1700 و AM5 است. البته براکت AM5 و AM4 یک براکت مشترک است اما نقش تبلیغاتی آن بیشتر به جهت آشنایی کاربران می باشد. اما براکت سوکت هایی مانند sTRX4 که مربوط به پردازنده های AMD Ryzen Threadripper است، به دلیل انتخاب مشتریان خاص و گران بودن پردازنده ها معمولاً مظلوم واقع می شود. توجه کمتر نسبت به این سوکت ها باعث شده تا بعضی از خریداران ایرانی در انتخاب خنک کننده با مشکل روبرو شوند.

همانطور که در ابتدا گفته شد بر اساس گزارش های به دست آمده براکت sTRX4 در جعبه یکی از گران ترین خنک کننده های بازار وجود نداشت این در حالی است که لیست موجودی این براکت در سایت شرکت درج شده است. حال مشخص نیست که این براکت از مبدا برداشته شده یا در شرکت وارد کننده داخلی !. اما شرایط زمانی وخیم می شود که شرکت وارد کننده برخورد مناسبی با خریدار نداشته و چالش بزرگی را پیش روی خریدار قرار داده است.
بر اساس تست هایی که طی چند سال اخیر و پس از معرفی جدیدترین سوکت ها انجام داده ایم، خنک کننده های مایع MSI موجود در بازار با حاشیه سازی کمتر، تمام براکت ها را در جعبه، موجود دارند. تمام براکت های اینتلی و AMD در جعبه این خنک کننده ها وجود دارد که البته در زیر لیست می شود. حال این به انتخاب پردازنده شما بستگی دارد که کدام مدل خنک کننده را انتخاب کنید. قطعاً هر چه توان حرارتی پردازنده شما بالاتر باشد به خنک کننده های قدرتمندتری مانند MEG CORELIQUID S360 نیاز دارید اما اگر پردازنده ای میان رده دارید گزینه ای مانند MAG CORELIQUID 360R V2 یا MAG CORELIQUID 240R V2 هم می تواند یکی از انتخاب های شما باشد.


قبل از خرید واترکولر مطمئن شوید که براکت مورد نیاز در جعبه وجود دارد !

براکت های INTELبراکت های AMD
LGA 1700 / 1200 / 1151 / 1150 / 1155 / 1156
LGA 2066 / 2011-3 / 2011
AM5 / AM4 / AM3+ / AM3 / AM2+ / AM2 / FM2+ / FM2 / FM1
Socket TR4 / sTRX4 / SP3
قبل از خرید واترکولر مطمئن شوید که براکت مورد نیاز در جعبه وجود دارد !

این خنک کننده ها در کنار پشتیبانی کامل از پردازنده ها، سطح تماس بسیار خوبی با پردازنده بر قرار می کنند تا حتی پردازنده هایی با بیشترین سطح رویی یا IHS هم به خوبی خنک شوند. عملکرد بالا و ایمن، طراحی زیبا و ساختار همه جانبه خنک از مهمترین ویژگی های این خنک کننده های مایع موجود در بازار است. کاربرانی که می خواهند خنک کننده ای پرچمدار داشته باشند تا جدا از پردازنده، مدار قدرت مادربرد را هم به خوبی خنک کند، می توانند به خرید خنک کننده های سری MEG CORELIQUID S ام اس آی فکر کنند.
لازم به ذکر است که طیف وسیعی از خنک کننده های مایع MSI اکنون در بازار داخلی با گارانتی معتبر آونگ در دسترس خریداران قرار دارد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
ماوس گیمینگ سبک وزن MSI CLUTCH GM51 با دقت 26 هزار DPI و شارژدهی 150 ساعت عرضه شد

کمپانی تایوانی MSI به تازگی ماوس های گیمینگ سری CLUTCH GM51 شامل دو نوع سیمی و بی سیم را به بازار عرضه کرده است.

ماوس های گیمینگ سری CLUTCH GM51 از همان زبان طراحی MSI بهره می‌برند اما وزن آنها کاهش یافته و MSI نسبت به نسل قبلی تا 25 درصد از مواد پلاستیکی کمتری در ساخت این موس استفاده کرده‌ است.

نورپردازی موس CLUTCH GM51


طراحی منحصر به فرد موس MSI CLUTCH GM51

طراحی ارگونومیک CLUTCH GM51 علاوه بر بهبود سرعت عمل گیمرها، خستگی ناشی از کارکردن طولانی مدت با موس را کاهش می‌دهد. بهره مندی از فناوری اختصاصی Diamond LightGrips ام اس آی هم موجب شده تا موس های گیمینگ به خوبی در دستان گیمر جا بگیرند و احتمال لغزش و سر خوردن آن در هنگام اجرای بازی به صفر برسد.


دقت بالای  موس CLUTCH GM51


دقت فوق العاده موس CLUTCH GM51

ماوس گیمینگ وایرلس MSI CLUTCH GM51 با داشتن وزن تنها 8۵ گرم، یک انتخاب بی بدیل برای گیمرهای سبک FP‌S است. این ماوس از طراحی کاملاً آرگونومیک با حسگر حرفه‌ای با دقت ۲۶۰۰۰dpi بهره می‌برد که توانایی‌ها و سرعت عمل هر گیمری را افزایش می‌دهد تا بتوانند با یک حرکت دقیق و ریز، نبردها را یکی پس از دیگری پیروز شوند.

سازگاری  موس CLUTCH GM51 با نرم افزار ام اس آی سنتر



از ویژگی‌های بارز این دستگاه می‌توان به وزن بسیار کم، سنسور دقیق، اتصال بی‌سیم با تأخیر پایین و بیش از 150 ساعت شارژدهی با یک بار شارژ اشاره کرد. این موس به 5 کلید قابل برنامه‌ریزی شامل کلیک‌های راست و چپ، دکمه اسکرول و دکمه‌های Forward-Backward مجهز شده است. ساختار متقارن دستگاه، این اجازه را می‌دهد تا علاوه بر افراد راست دست، چپ دست‌ها نیز بتوانند از ماوس بی‌سیم MSI GM51 استفاده کنند.


بسته بندی موس CLUTCH GM51


در زیر کلیک‌های راست و چپ ماوس ام اس آی GM51 از سوئیچ‌های مکانیکی باکیفیت Omron استفاده شده است. این سوئیچ‌ها قابلیت بیش از 60 میلیون بار کلیک شدن را دارند که استفاده طولانی مدت از دستگاه را تضمین می‌کند.

MSI برای این ماوس از سنسور اپتیکال PixArt PAW-3395 استفاده کرده است که حداکثر دقت 26 هزار DPI را ارائه می‌دهد. ردیابی حرکت ماوس نیز با دقت 650IPS انجام می‌شود.

همچنین حداکثر نرخ نمونه‌برداری این سنسور به 1000 هرتز می‌رسد که زمان پاسخگویی 0.125 میلی ثانیه را برای این موس فراهم می‌کند. در واقع Polling Rate بالا منجر می‌شود تا ماوس در هر ثانیه تعداد دفعات بیشتری موقعیت خود را به سیستم ارسال کرده و در نتیجه حرکت نشانگر روی صفحه مانیتور با نرمی و سرعت بیشتری انجام پذیرد.

شارژدهی بالای موس CLUTCH GM51

شارژ شدن باتری 550 میلی آمپری موس می‌تواند از طریق اتصال مستقیم کابل با سرعت 3 برابر نسبت به نسل قبلی یا با استفاده از پایه شارژ انجام شود. مزیت دیگر GM51 ام اس آی، سرعت بالای شارژ شدن آن است. این دستگاه با تنها 15 دقیقه شارژ قادر به بیش از 27 ساعت استفاده مداوم خواهد بود.

ماوس گیمینگ بی‌سیم ام اس آی CLUTCH GM51 به زودی و با گارانتی معتبر آونگ در بازار کشور عرضه خواهد شد. در ادامه از شما دعوت می‌شود ویدیوی معرفی این موس جذاب را تماشا کنید:
لینک ویدیو
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29

ام اس آی طرح DIY-APE مادربردها با کانکتور پشت را با دو برد B650 آغاز کرد


طرح کوچ کردن کانکتورها و اتصالات سیمی به پشت مادربرد با نام DIY-APE مدتی است که بین تولیدکنندگان مادربرد مطرح است. تا کنون ام اس آی چند طرح مختلف را بر اساس این نوع چیدمان مطرح کرده که آخرین طرح آن بروی یک برد B650 اجرا شده.
طراحی DIY-APE یا قرارگیری کانکتورها و اتصالات سیمی به پشت مادربرد طرحی است که در آن تمام کانکتورهای برق، هدر فن، ذخیره سازی و اتصالات جانبی به قسمت پشتی منتقل می شوند. با این حال، این مفهوم به یک مورد سازگار نیاز دارد زیرا در غیر این صورت راهی برای اتصال هیچ یک از کانکتورها وجود نخواهد داشت. طرح های کنونی شرکت ها از جمله MSI در حال حاضر یک نمونه مفهومی است که هنوز نهایی نشده است. دلیل نهایی نشدن زود هنگام طرح DIY-APE پشتیبانی همه جانبه دیگر قطعات با این طراحی است. به طور مثال باید کیس هم با این طراحی سازگار باشد تا دسترسی به تمام کانکتورهای قرارگرفته در پشت مادربرد راحت باشد.


ام اس آی طرح DIY-APE مادربردها با کانکتور پشت را با دو برد B650 آغاز کرد


خبرهای منتشر شده نشان می دهد که تا کنون دو مادربرد MSI AMD B650 صلاحیت این طراحی را دریافت کرده اند که می تواند در هفته ها یا ماه های آینده به اجرا و تولید آن منجر شود. همانطور که عنوان کردیم عجله در نهایی شدن، این طرح را با شکست روبرو می کند. از مزیت های طرح کانکتورهای پشت مادربرد می توان به سیم کشی مخفی، بالا بردن جذابیت بصری سیستم و افزایش توان گردش هوا داخل کیس اشاره کرد.


ام اس آی طرح DIY-APE مادربردها با کانکتور پشت را با دو برد B650 آغاز کرد


این که تا کنون چهار شرکت مطرح از جمله ام اس آی در حال کار بروی این طرح هستند، نشان می دهد که به زودی باید شاهد همه گیری DIY-APE باشیم. تنها مشکل پیش رو، کم بودن تعداد مدل کیس ها با پشتیبانی از این طرح است که اکنون تنها به دو مدل خلاصه می شود.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
MSI CENTER



سخت افزار هرچه قدرتنمند باشد باز هم برای هماهنگی بهتر نیاز به نرم افزاری خوب است. نرم افزارهای اختصاصی محصولات تکنولوژی محور یا می تواند کاربری تک محوره داشته باشد یا به عنوان یک پلتفرم یکپارچه خود را نشان دهد. ام اس آی سال ها نرم افزار اختصاصی محصولاتش را با نام دراگون سنتر معرفی کرد اما با تغییر پلتفرم، رابط کاربری و هوش مصنوعی این پلتفرم یکپارچه با نام MSI CENTER شناخته می شود.
همانطور که عنوان شد MSI CENTER نسخه ای بروز شده از DRAGON CENTER است که این بار در قالبی جدید در خدمت محصولات این شرکت تایوانی است. ام اس آی سنتر با دستگاهی مانند مادربرد، کارت گرافیک، تجهیزات گیمینگ، آل این وان (All-in-One)، کامپیوترهای آماده و لپ تاپ سازگار است. از این رو اگر یکی از این محصولات MSI را خریداری کردید، بهتر است به وب سایت این شرکت سر زده و جدیدترین نسخه ام اس آی سنتر را دانلود و نصب کنید.

برای دانلود جدیدترین نسخه MSI CENTER کلیک کنید
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
اس اس دی MSI SPATIUM S270 ؛ نهایت سرعت و قدرت با ظرفیت بسیار بالا

این روزها استفاده از SSD در میان کاربران اهمیت فوق العاده ای پیدا کرده و تقریباً دیگر سیستمی بدون SSD وجود ندارد. از زمان عرضه نسل جدید کنسول‌های بازی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X و S توسعه دهندگان بازی‌ها نیز وجود SSD را یک الزام می‌دانند. در میان برندهای مختلف و متنوع SSDهای سری MSI SPATIUM در فرم فاکتور SATA و M.2 مانند S270 و مشخصات جذاب در بازار داخلی عرضه می‌شود.

MSI به عنوان یکی از سرشناس‌ترین شرکت‌های تولید کننده قطعات سخت افزاری و گیمینگ، محصولات جدیدی را معرفی کرده است. این برند پرآوازه و محبوب اس اس دی جدید 2.5 اینچی SPATIUM S270 روانه بازار کرده که در ادامه می توانید با ویژگی های ممتاز آن آشنا شوید.

بسته بندی اس اس دی SPATIUM S270


در طی سال‌ها شرکت MSI همیشه به عنوان تولید کننده سخت‌افزارهای باکیفیت و قابل اعتماد شناخته شده است و حالا اس اس دی های SPATIUMM به عنوان یک از برترین گزینه ها برای افزایش سرعت سیستم های کامپیوتری هستند.

SSDهای SPATIUM از تراشه‌های چند لایه یا 3D NAND بسیار با کیفیت و بادوام ساخته می شوند که این امر عملکرد و پایداری این اس اس دی ها را در استفاده سنگین، بسیار بالا برده و آن را برای استفاده گیمرها و تولید کنندگان محتوا که به سرعت بالا یا انتقال حجم بالایی از اطلاعات به صورت متوالی احتیاج دارند کاملاً مناسب کند.

اس اس دی SPATIUM S270 گزینه مناسب برای سیستم های قدیمی


اس اس دی SPATIUM S270 ایده آل برای سیستم های قدیمی

اگر شما به دنبال یک نمونه M.2 نیستید و تنها قصد دارید از مدل‌های SATA استفاده کنید، مدل SPATIUM S270 ایده آل به نظر می‌رسد. اس اس دی های پرسرعت MSI سری SPATIUM سرعت بالایی در خواندن و نوشتن دارند و از این جهت مناسب استفاده در سیستم‌های حرفه‌ای و حتی کنسول گیمینگ هستند. مدل S270 با ظرفیت 960 گیگابایت از سرعت خواندن ترتیبی 500 مگابایت بر ثانیه و نوشتن ترتیبی 450 مگابایت بر ثانیه بهره می‌برد.

اس اس دی SPATIUM S270 با ظاهری زیبا


خوشبختانه به لطف حضور رابط SATA III کاربران بسیاری حتی در سیستم‌های قدیمی‌تر می‌توانند از این مدل استفاده کنند. با توجه به این که هارد دیسک‌ها سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی بسیار ضعیف 160 و 150 مگابایت بر ثانیه را در اختیار دارند، بدون شک حتی SSDهایی با رابط SATA نیز سرعت بسیار بالاتری را فراهم می‌کنند.

سرعت فوق العاده اس اس دی SPATIUM S270


شرکت MSI در این مدل SSD از تراشه های 3D NAND مرغوب استفاده کرده که در نتیجه آن امنیت و دوام اطلاعات کاربران تضمین می‌شود. فاصله خرابی یک و نیم میلیون ساعت هم این را تضمین می‌کند که برای مدتی طولانی قادر به استفاده از آن خواهید بود. نرم‌افزار محبوب MSI Center از این اس اس دی های جدید پشتیبانی می کند و قادر به نظارت روی سلامت و عملکرد این محصول و همچنین بک‌آپ گرفتن از آن خواهید بود.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MAG Z790 TOMAHAWK DDR4 توسط رسانه معتبر PC GAMER و کسب امتیاز 89 از 100


چیپست Z690 اینتل در حال حاضر مجموعه ای از ویژگی های مدرن و استانداردهای سخت افزاری مانند PCIe 5.0 و DDR5 را ارائه می دهد اما چیپست Z790 به طور موثرتری حول این فناوری‌ها ساخته می‌شود تا از تجربه نسل بعدی بهینه تر اطمینان حاصل کند.
نسل بعدی PCIe 5.0 پهنای باند فوق العاده ارائه شده توسط PCIe 4.0 را دو برابر می کند. این نه تنها نسل جدیدی از دستگاه های ذخیره سازی را با سرعت خواندن/نوشتن بسیار سریع را فعال می کند، بلکه رایانه شما را برای نسل جدیدی از کارت گرافیک ها آماده می کند. پلتفرم Z790 اینتل به شما این امکان را می‌دهد که از رابط PCIe 5.0 در اسلات‌های PCIe x16 و M.2 استفاده کنید تا با ترکیب رم های DDR5 تجربه بهتری از گیم پلی و مباحث محاسباتی را در اختیار داشته باشید.
در مادربردهای مبتنی بر پلتفرم Z790 با اینکه شاهد استفاده بروز از تکنولوژی های اینتل هستیم اما MSI هم در این میان فناوری های اختصاصی خود برای ارائه بهترین عملکرد را به کار گرفته است. فناوری هایی برای اورکلاک، افزایش کارایی پردازنده، افزایش کارایی رم، ورودی و خروجی بهتر و صدای فراگیر قدرتمند تنها بخشی از قابلیت های اختصاصی MSI بروی مادربردهای جدید است.

مادربردهای MSI Z790 دارای اجزای قدرتمندی برای انتقال انرژی هستند که به کاربران و اورکلاکرها اجازه می‌دهد بدون تأثیر بر پایداری سیستم، بیشترین استفاده را از سخت‌افزار خود ببرند. مادربردهایی با مدار قدرت 26+2 فاز 105 آمپر که پتانسیل بالایی در آزاد سازی قدرت پردازنده های پرچمدار نسل 13 دارند.
برای رسیدن به این قدرت بالا نیاز است تا راهکارهای حرارتی در بخش VRM تقویت شوند. با اینکه در نسل قبل یک هیت سینک متراکم fin stack به خوبی قادر به مدیریت گرما بود، اما این راهکارهای حرارتی در نسل جدید مادربردها با بهینه سازی های ساختاری همراه است.
هیت سینک بسیار متراکم با باله های موج دار اکنون به لطف سطح اضافی، اتلاف گرما رابه خوبی بهبود می بخشد. هر چند این تمام ماجرا نیست! در کنار این هیت سینک بزرگ و متراکم همچنین یک لوله انتقال گرما متقاطع به کار گرفته شده تا گرما را به طور مؤثر از اجزای انتقال نیرو منتقل کند. در نهایت هرچه گرما بیشتری از این بخش مهم دفع شود، با مادربردی پایدارتر و عملکردی بهتر روبرو هستیم.
سوکت LGA1700

حفظ سازگاری با پردازنده های نسل 12 و 13 اینتل از مزیت های سوکت LGA 1700 است. چیپست Z790 به لطف استفاده از سوکت LGA1700 اینتل از هر دو پردازنده نسل دوازدهم و سیزدهم اینتل پشتیبانی می کند تا به شما این امکان را بدهد که پردازنده های Core نسل دوازدهم یا سیزدهم اینتل را بدون دردسر بر روی مادربرد Z790 نصب کنید و از نهایت کارایی آنها لذت ببرید.
نصب M.2 بدون ابزار

تا کنون ارتقاء و نصب سالیدهای SSD M.2 هرگز به این آسانی نبوده است. نصب یا ارتقاء SSD M.2 یکی از چالش های کاربران است خصوصاً اگر بروی این اسلات ها هیت سینکی قرار گرفته باشد. چندین مادربرد MSI Z790 اکنون به اسلات‌های بدون ابزار M.2 مجهز شده اند که به شما امکان می‌دهد سالیدهای M.2 را بدون پیچ گوشتی به راحتی نصب و جدا کنید!. این ثبت اختراع MSI تا حدی بیش رفته که حتی نصب هیت سینک هم بروی این مادربردها بدون نیاز به ابزار و تنها با یک سوئیچ کشویی قابل انجام است.

نام TOMAHAWK برای سال‌ها مترادف با ارائه بهترین ارزش در بین همتایان خود بوده است. اکنون، MAG Z790 TOMAHAWK با ارائه راهی برای گیمرها و تولیدکنندگان محتوا که به دنبال پلتفرم Z790 نسبتاً مقرون به صرفه هستند این روند را زنده نگه می دارد!
مانند بسیاری از مادربردهای قبلی TOMAHAWK این برد نیز مجهز به انتقال قدرت قوی است. به لطف طراحی مدار قدرت 16+1+1 (18) فاز با مرحله برق هوشمند 90 آمپری، حتی می‌تواند بهترین پردازنده‌های نسل سیزدهمی را که اینتل ارائه می‌دهد، مدیریت کند.
MAG Z790 TOMAHAWK را در دو نوع DDR4 و DDR5 خواهید یافت. با این حال، مادربرد همچنان از PCIe 5.0 در اسلات کارت گرافیک اولیه پشتیبانی می‌کند تا راه‌حل‌های گرافیکی نسل بعدی بدون افت عملکرد را در خود جای دهد.
MAG Z790 TOMAHAWK دارای گیره های EZ M.2 است تا نصب و نگهداری را بدون دردسر اجرا کند. طراحی جدیدی که به شما امکان می دهد یک SSD M.2 را بدون پیچاندن پیچ نصب کنید. مانند سایر مادربردهای MSI Z790 در بالا، دیگر لازم نیست نگران عملکرد شبکه در MAG Z790 TOMAHAWK باشید. این برد دارای شبکه LAN 2.5G و Wi-Fi 6E است تا این اطمینان را بدهد که دانلودهای Steam هرگز شما را برای مدت طولانی در انتظار نگه نمی دارند.

مزایای این مادربرد از دید سردبیر این رسانه :
+ بالانس خوب میان قیمت و قابلیت ها
+ مدار رگلاتور ولتاژ قدرتمند
+ 7 درگاه ساتا
+ گزینه های متعدد ارتباطی













 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی SPATIUM M480 PLAY 2TB تست رسانه THINK COMPUTERS و کسب نشان و امتیاز 10 از 10


شرکت MSI در حال راه‌اندازی مدل جدید و سریع از سری محصولات SSD خود برا گیمینگ است و در جدیدترین اقدام خود SPATIUM M480 PLAY را معرفی کرد. این محصول از NVMe M.2 و PCIe 4.0 پشتیبانی می‌کند و از تمام نیازمندی‌های سخت افزاری پلی استیشن 5 عبور کرده است. MSI با عرضه‌ی این SSD ها هویت شرکت خود را در این بخش ارتقا می‌دهد و برای کمپانی، توانایی رقابت در زمینه‌ی محصولات رده‌بالای ذخیره‌ساز سریع را فراهم می‌کند.طبق گفته MSI این محصولات با NAND flash کیفیت بالا و تراکم زیاد 3 بعدی ساخته شده‌اند و با عملکرد عالی که دارند می‌توانند تا 7000 مگابایت در دقیقه را بخوانند. در SPATIUM M480 PLAY هیت سینک آلومینیومی با روکش دوگانه‌ی شفاف تعبیه شده و این محصول برای قراردادن در پلی استیشن 5 مناسب است.

این محصول با هیت سینک آلومینیومی دوگانه عرضه شده و سرعت Read و Write آن به ترتیب 7000MB و 6800 است


استفاده از این هیت سینک امر پراکندگی گرما را برای استفاده‌های پرفورمنس بالا را در همه‌ی پلتفرم‌ها با حفظ سرعت انتقال زیاد، ممکن می‌سازد و به گیمر‌ها، تولیدکنندگان محتوای دیجیتال و بقیه افراد کمک خواهد کرد. تکنولوژی‌های دیگری که در SPATIUM M480 PLAY استفاده شده شامل DRAM cache buffer و SLC cache می‌شود.SSD جدید گیمینگ یک محصول بهینه شده برای استفاده در کنسول‌های بازی است و در چهار پیکربندی مختلف حافظه که شامل 500 گیگابایت، 1TB ،2TB و 4 ترابایت می‌شود ارائه خواهد شد. انتخاب‌های متعدد برای حجم فضای ذخیره‌ساز برای استفاده در کنسول‌های بازی مناسب است.


نصب این دستگاه نیز بر روی PS5، آپگریدی نسبتا ساده است و امکان لود و اجرای سریع‌تر بازی‌ها را فراهم می‌کند. این محصول با استاندارد PCIe Gen 4 و NVMe 1.4 سرعت حداکثری برای خواندن دیتای متوالی (sequential read) و نوشتن متوالی به ترتیب و با سرعت 7000MB و 6800 مگابایت را فراهم می‌کند.هیت سینک دوگانه‌ی آلومینیومی به این محصول اجازه می‌دهد در عملکرد بالا، پایداری و دمای کارکردی خود را حفظ کند. MSI این دستگاه را با پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های تصحیح خطای دیتا از جمله LPDC ECC و E2E Data Protection عرضه کرده و با رتبه‌ی بالای TBW، طول عمر و دوام بالای محصول را تضمین می‌کند. MSI این SSD را با گارانتی 5 ساله و محدود ارائه خواهد کرد.MSI از SSD گیمینگ SPATIUM M480 سازگار با PS5 رونمایی کرد.

















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
با خوش قیمت‌ترین مادربرد AM5 شرکت MSI همراه شوید؛ A620 تنها با 4 میلیون تومان



انتخاب مادربردی با چیپست میان‌رده AMD A620 بهترین گزینه برای تجربه ارزان‌قیمت مادربردهای AMD AM5 است. به تازگی شرکت MSI محصولاتی را در لیست مادربردهای جدید خود با این چیپست قرار داده که ارزش خرید بسیار بالایی را با قیمت جالب توجه خود در اختیار کاربر قرار خواهند داد.

عرضه مادربردهای زیر 100 دلار (یورو) شرکت‌ها می‌تواند به جذابیت هر چه بیشتر بازار مادربردهای با سوکت AM5 منجر شود. در این زمینه شرکت MSI به تازگی لیست جدیدی از مادربردهای خود را در بازارهای اروپایی عرضه کرده که در آنها تجهیزات بر پایه چیپست میان‌رده A620 نیز دیده می‌شوند.

یکی از ویژگی‌های جذاب این چیپست پتانسیل بالای آن برای همراه شدن با مادربردهای ارزان قیمت است. بر این اساس شرکت MSI چندین مدل از مادربردهای جدید خود را با چیپست A620 عرضه نموده که در حال حاضر در یک وبسایت خرده فروشی مربوط به کشور اسلواکی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

طبق قیمت‌های عرضه شده در این وبسایت، مادربرد MSI Pro A620M-E که از سوکت AM5 پشتیبانی کرده و همانطورکه از نامش مشخص است بر پایه چیپست A620 ساخته شده، تنها 87.55 یورو قیمت دارد. این قیمت با احتساب مالیات ارزش افزوده محاسبه شده که بدون آن قیمت مادربرد مذکور تنها 72.96 دلار است که معادل 79 دلار می‌شود.

قیمت مادربردهای جدید A620


ذکر این نکته حائز اهمیت است که در حال حاضر در روزهای ابتدایی عرضه مادبردهایی از این دسته هستیم که مسلماً با عرضه انبوه و گسترده‌تر، کاهش قیمت بیشتری نیز از مادربردهای مذکور انتظار می‌رود. متأسفانه هیچ عکسی در سایت مذکور از مادربرد مورد نظر منتشر نشده و نمی‌توان در مورد مشخصات دقیق و پورت‌های این مادربرد همراه با امکانات آن به صورت دقیق صحبت کرد.

مادربرد MSI Pro A620M-E به عنوان یک مادربرد با فرم فاکتور Micro-ATX در لیست انتخاب کاربران خواهد بود ولی مسلماً شرکت MSI انتخاب‌های دیگر با فرم‌فاکتورهای دیگر و همچنین مشخصات و قابلیت‌های متنوع بسیار بیشتری را در لیست انتخاب کاربران قرار خواهد داد.

نکته جالب توجه و جذاب در مورد این مادربردها آن است که قابلیت استفاده از پردازنده‌های جدید Ryzen 7 7800X3D تیز به واسطه آنها ممکن خواهد بود که وقتی آنها را با مادربردهای ارزان قیمت زیر 100 دلار همراه کنیم، ترکیبی بسیار خوش قیمت برای گیمینگ ایجاد خواهد شد.

در نظر داشته باشید که در حال حاضر مادربردهای B650 در بازار با قیمت‌های بالای 125 دلار عرضه می‌شوند و شرکت AMD با معرفی چیپست A620 توانسته به خوبی بازار زیر 100 دلار را نیز با یک گزینه جذاب همراه کند.

انتظار می‌رود این مدل مادربردها به زودی وارد بازار ایران شده و با قیمت‌های مناسب در اختیار کاربران قرار گیرند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
پس از معرفی اس اس دی‌های پرسرعت SPATIUM M570 ام اس آی، حالا این شرکت اعلام کرده است که به زودی شاهد عرضه جهانی آن هستیم. در ادامه همراه باشید تا نگاهی به ویژگی‌های بارز اس اس دی SPATIUM M570 با سرعت 12 گیگابیت در ثانیه‌ای داشته باشیم.

ام اس آی، اس اس دی‌های برند SPATIUM خود را شهریور سال گذشته در سری M570 معرفی کرد. این شرکت که همواره از خوش‌آوازه‌های صنعت تجهیزات گیمینگ محسوب می‌شده است، حالا نیز با ورود به حیطه SSD ها، پازل خود را تکمیل‌تر می‌کند.

به دنبال همین موضوع، MSI از عرضه نسل بعدی SSD های خود یعنی SPATIUM M570 PCIe 5.0 NVMe M.2 HS خبر داده است.

این محصولات نیز کماکان با همان نگرش اولیه‌ای که گیمرها را مجذوب محصولات MSI کرده است روانه بازار می‌شود. درواقع این شرکت همچنان محدودیت‌ها را برای دستیابی به عملکرد ذخیره‌سازی پیشرفته با آخرین فناوری کنترلر PCIe Gen 5 و پیشرفته‌ترین فلش3D NAND کنار می‌زند؛ به طوری که سرعت خواندن/نوشتن تا 1.5 برابر بیشتر در مقایسه با SSD های نسل قبلی، ارائه می‌کند.

در حافظه اس اس دی SPATIUM M570، هیت سینک آلومینیومی برنزی، اتلاف گرما را بهبود می‌بخشد تا سرعت انتقال اطلاعات برای حرفه‌ای‌هایی که به دنبال بیشترین عملکرد هستند، تولیدکنندگان محتوا و گیمرها حفظ شود. بدین ترتیب، در پردازش چندین گیگابایت فایل، تأخیرهای میلی ثانیه‌ای به حداقل خود می‌رسند.

SPATIUM-M570-3.JPG


سایر فناوری‌های بهبود عملکرد این اس اس دی MSI نیز شامل بافر کش DRAM و کش SLC هستند. همانطور که گفته شد، حافظه اس اس دیSPATIUM M570 HS ام اس آی از جدیدترین فناوری کنترلر PCIe Gen 5 با فلاش باکیفیت 3 بعدی NAND استفاده می‌کند و خنک کننده پیشرفته آن، جهشی چشمگیر در عملکرد ذخیره سازی از خود نشان می‌دهد؛ طوری که سرعت انتقال فوق العاده تا 10000 مگابایت بر ثانیه خواندن و نوشتن متوالی را ارائه می‌دهد.

طراحی هوشمندانه با یک هیت سینک آلومینیومی برنزی، گرمای M570 را به شکل مؤثری دفع می‌کند و حداکثر توان را تحت بارهای کاری سنگین حفظ می‌نماید. با بکارگیری فرم فاکتور NVMe 2.0 و M.2 2280 نیز حافظهSPATIUM M570 HS عملکرد بهینه و دوام طولانی مدتی را در انواع ظرفیت 1 ترابایت و 2 ترابایت از خود نشان می‌دهد.

اس اس دی SPATIUM M570 HS از طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های تصحیح خطای داده‌ها از جمله حفاظت از داده‌های LPDC ECC و E2E پشتیبانی می‌کند و TBW (ترابایت نوشته شده) رده بالا برای دوام و طول عمر عالی همراه با ضمانت ۵ ساله در اختیار کاربر می‌گذارد.

SPATIUM-M570-2.JPG


MSI همچنین با همکاری Actiphy، نرم‌افزار اختصاصی خود یعنی MSI Center را به قابلیت نظارت بر عملکرد و فضای ذخیره‌سازی SSD های این شرکت از جمله حافظه اس اس دی پر سرعت SPATIUM M570 مجهز کرده است.

اس اس دی MSI SPATIUM M570 به زودی به گارانتی رسمی، وارد بازار ایران خواهد شد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی پاور ام‌اس‌آی MPG A1000G توسط رسانه معتبر GURU3D و کسب نشان

شرکت تایوانی ام اس آی اولین پاور 1000 وات از سری MPG را معرفی کرد. پاور MPG A1000G اولین منبع تغذیه 1000 واتی شرکت MSI است که برای گیمرهایی طراحی شده است که به دنبال بهترین ها برای ساخت کامپیوتری قدرتمند هستند. MPG A1000G علاوه بر گواهی 80PLUS GOLD، دارای خازن های 100% ژاپنی 105 درجه سانتی گراد و خازن های جامد برای بهترین کیفیت محصول و پایداری عملکرد است. در واقع هدف اصلی این پاور پردازنده های نسل 12 اینتل و کارت گرافیک های RTX 30 انویدیا با توان مصرفی و حرارتی بالا است.
طراحی پاور MPG A1000G را باید یک گام رو به جلو در بخش منبع تغذیه های شرکت MSI دانست. پاوری با زبان طراحی جدید ولی هماهنگ با دیگر قطعات این شرکت. بدنه ای با حجم های سه بعدی، خطوط اریب و شبکه ورودی جریان هوا هماهنگ با طراحی کلی، نشان گیمینگ MPG در پنلی نقره ای و نشان گیمینگ این شرکت در یک پنل فلزی برس خورده را باید مهمترین بخش زبان طراحی این پاور دانست. در واقع تشابه زبان طراحی پاور MPG A1000G با کیس MPG VELOX 100P AIRFLOW و مادربرد MPG Z690 CARBON WIFI نشان از این هماهنگی بالا دارد.
همانطور که می دانید، عملکرد بالای پاور یا منبع تغذیه به طور مستقیم بر عملکرد کلی سیستم و مصرف برق آن تاثیر می گذارد. گواهینامه 80PLUS GOLD نوید مطرف بهینه و راندمان بالا دارد. این پاور در کنار خازن های 100 درصد ژاپنی، به فنی با عملکرد بی صدا مجهز شده است. در زمانی که توان مصرفی کلی زیر 40 درصد باشد، فن پاور فاقد حرکت است تا هم نویز سیستم و هم مصرف انرژی کاهش یابد.
پاور MPG A1000G با توجه به ابعاد 150mm x 150mm x 86mm کوچکتر از پاورهای رایج با فرم فکتور ATX با این توان است. این ابعاد نصب پاور را راحت تر کرده و در عین حال فضای بیشتری برای مدیریت کابل ها یا جریان هوا در محفظه منبع تغذیه کیس در دسترس قرار می دهد. طراحی تمام ماژولار این نوید را می دهد که کاربر تنها کابل های مورد نیاز را به پاور متصل می کند تا مدیریت بهتری در این بخش داشته باشد و از شلوغی های ناخواسته جلوگیری شود.











 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی واتر کولینگ MSI MAG CORELIQUID 240R V2 توسط رسانه PCTEKREVIEWS و کسب نشان

خنک کننده های سری R ام اس آی اکنون در نسخه بهینه شده دوم یا V2 در بازار داخلی موجود هستند. واترکولرهایی زیبا با کفیت ساخت خوب که قدرت خنک سازی بالا در کنار نویز کم را ارائه می کنند. این واترکولرها چند ویژگی جذاب مانند، قرار گرفتن واترپمپ بروی رادیاتور به منظور طول عمر بیشتر و نویز کمتر، فن های کاربردی با نورپردازی RGB که نویز کم، جریان هوای بالا و زیبایی را به همراه دارند و هد بلاکی با نورپردازی RGB و قابلیت چرخش 270 درجه به منظور پشتیبانی از هر نوع اسمبل را ارائه می کنند. پشتیبانی از سوکت های مختلف و حتی جدیدترین سوکت های INTEL و AMD همچون LGA 1700 و AM5 از دیگر ویژگی های این واترکولر است.
















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی کارت گرافیک MSI RTX 4070 Ti GAMING X TRIO WHITE توسط رسانه معتبر TWEAKTOWN و کسب نشان

به تازگی MSI از سری جدید کارت‌های گرافیک‌ RTX 4070 Ti و RTX 4080 انویدیا رونمایی کرده است. کارت های گرافیک سری GAMING X TRIO WHITE با طراحی زیبا و رنگ سفید ارائه شده است. جزئیات بیشتر درباره سری کارت‌های گرافیک گیمینگ ام اس آی را در ادامه این خبر شهر سخت افزار بخوانید.سری جدید محصولات Gaming X Trio شرکت MSI با تلفیقی از رنگ سفید و نقره‌ای عرضه می‌شوند که در تصاویر بسیار زیبا به نظر می‌رسد. این سری شامل کارت‌های گرافیک RTX 4080 GAMING X TRIO 16GB و RTX 4070 Ti GAMING TRIO 12GB نسخه WHITE با تعادل عالی بین عملکرد، خنک‌کننده قدرتمند و نویز کم راهی بازار می‌شوند.
4070-ti-msi-2.jpg
سیستم خنک‌کننده TRI FROZR 3 این کارت‌ها به سه فن TORX Fan 5.0 مجهز شده که با طراحی منحصر به فرد خود شدت جریان هوا را به بهترین حالت ممکن مدیریت می‌کند. صفحه مسی سیستم خنک کننده با سطح بسیار صاف خود می‌تواند حرارت تراشه گرافیکی، مدار قدرت و حافظه ها را به بهترین شکل ممکن دفع کند.پشتیبانی کارت‌های گرافیک سری GAMING X TRIO WHITE از بایوس دوگانه در کنار امکان دسترسی به پروفایل‌های مختلف برای مدیریت عملکرد کارت گرافیک، دست گیمرها را برای استفاده حداکثری از قابلیت‌های کارت گرافیک خود باز می‌گذارد.
همچنین نورپردازی RGB جذابی نیز روی این محصول چشم‌نواز با تم سفید قرار گرفته است که درکنار براکت‌های سفیدی که همراه این محصولات عرضه می‌شود، کار را برای گیمرهای حرفه‌ای با کیس‌های متفاوت و خاص ساده می‌کند. این محصول متفاوت و زیبا در ماه جاری میلادی به دست کاربران می‌رسد.کارت گرافیک RTX 4070 Ti GAMING TRIO 12GB با پردازنده گرافیکی کامل AD104 با 7680 هسته CUDA و 12 گیگابایت حافظه ویدیویی GDDR6X از راه می‌رسد. علاوه بر این استفاده از پسوند X می‌تواند به معنای عرضه این GPU های رده بالا با اورکلاک کارخانه‌ای خود MSI باشد.کارت‌های گرافیک سری GAMING TRIO WHITE از نرم‌افزار MSI Afterburner پشتیبانی می‌کنند. این اپلیکیشن معروف‌ترین و محبوب‌ترین نرم‌افزار در میان اورکلاکرها شناخته می‌شود.نرم‌افزار Afterburner امکان کنترل کامل کارت گرافیک را برای گیمرها فراهم می‌کند. MSI Afterburner با اورکلاک کارت گرافیک و افزایش سرعت بازی‌ها تجربه متفاوتی را برای گیمرها فراهم می‌کند. MSI با پشتیبانی قوی از Afterburner به صورت ماهانه اپلیکیشن خود را بروز می‌کند.علاوه بر این کاربران می‌توانند از پلتفرم نرم‌افزاری انحصاری MSI که با نام MSI CENTER شناخته می‌شود بهره برده و با استفاده از ابزارهای آسان و کاربردی، لحظات هیجان انگیزی را در هنگام کار با پلتفرم MSI تجربه کنند.













 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
گیمرها همیشه به دنبال پیدا کردن بهترین سخت‌افزار برای رسیدن به بالاترین عملکرد در هنگام اجرای بازی ها هستند. بهره مندی از سخت افزار قدرتمند نظیر آخرین پردازنده ها و کارت های گرافیک بدون داشتن شبکه وای فای پر سرعت می‌تواند به کابوس گیمرها در هنگام اجرای بازی های آنلاین تبدیل شود. به همین خاطر در ادامه این مطلب از شهر سخت افزار به سراغ روترهای مخصوص گیم و علاوه بر بررسی روتر گیمینگ از ضرورت تهیه روترگیمینگ برای خوره های بازی گفته‌ایم.

پیش از این گیمرها استفاده از کابل اترنت را به شبکه وای فای ترجیح می‌دادند اما استفاده از ارتباط سیمی مشکلات خاص خود را داشته و به نوعی امکان جابجایی را سلب می‌کند. اما با ظهور استاندارد Wi-Fi 6 و Wi-Fi 6E و جدیدترین نسخه آن، یعنی Wi-Fi 7 کیفیت شبکه های بی سیم از شبکه سیمی پیشی گرفته است.



شاید از خود پرسیده باشید که روتر گیمینگ چیست؟ یا روتر گیمینگ چیست؟ در ادامه این مطلب سعی شده به این سوالات درباره روتر روتر گیمینگ پاسخ داده و به سراغ بررسی بهترین روتر های گیمینگ نیز برویم.

تفاوت روتر گیمینگ و معمولی

بسیاری از کاربران وجود دارند که با مشخص کردن هدف خود، می‌دانند که برای اموری مانند بازی و گیم، باید نسبت به ساخت یک شبکه برای محیط منزل یا کار (گیم نت) اقدام کنند. در این شرایط شاید بدون بررسی و نظر دقیق نیز انتخاب اول آنها روتر‌های گیمینگ باشد. اما آیا تا به حال به این سوال فکر کرده‌اید که تفاوت روتر های گیمینگ و معمولی چیست؟ برتری های روتر های گیمینگ بر روتر های ساده شامل چه مواردی می‌شود؟

روتر های مخصوص گیم بر اساس جدیدترین استانداردهای بی‌سیم طراحی شده تا خیال گیمرها را بابت تاخیر در هنگام اجرای بازی یا استریم از طریق Wi-Fi راحت کنند. پایداری بی‌نظیر شبکه وای فای، تاخیر بسیار کم و سرعت‌ بسیار بالا تنها برخی از مزایای یک روتر برای بازی هستند که این محصولات بی سیم را به بهترین گزینه برای اتصال گیمرها به اینترنت تبدیل کرده است.



روتر گیمینگ ایرانسل


آینده نگری با روتر های گیمینگ

یک روتر گیمینگ به جدیدترین استانداردهای شبکه برای برآورده کردن حداقل الزامات بازی‌های مدرن و استریم آنلاین مجهز شده‌ است. به عنوان مثال، مجموعه روترهای بازی RadiX MSI از استاندارد Wi-Fi 6/6E و اتصال سه باند مجهز شده و دیگر رسیدن به سرعت 6600 مگابیت بر ثانیه برای گیمرها یک رویا نیست.

این پهنای باند فوق العاده به گیمرها این امکان را می‌دهد تا از طریق وای فای به اینترنت های پر سرعت گیگابیتی (نظیر فیبر نوری) دسترسی داشته و بتوانند تعداد زیادی دستگاه را از طریق وای فای در شبکه همراه خود داشته باشند. همچنین با داشتن یک روتر گیمینگ تا سال ها نیاز به ارتقای شبکه وای فای خود نخواهید داشت چرا که پهنای باند یک روتر برای گیمینگ بسیار بیشتر از نیاز گیمرهاست.

روتر گیمینگ همراه اول


استفاده از هوش مصنوعی برای اولویت بندی ترافیک شبکه

همانطور که می دانید قابلیت QoS در روتر های هوشمند امروزی به دسته بندی ترافیک شبکه پرداخته و اولویت ترافیک شبکه را به برنامه های مهم تر مانند بازی های آنلاین اختصاص می‌دهند البته اکثر روترها به این قابلیت مجهز شده‌اند اما روتر برای گیمینگ با استفاده از هوش مصنوعی رویکرد هوشمندانه تری در مواجه با ترافیک شبکه دارند و یک قدم از روتر های معمولی جلوتر هستند.

به عنوان مثال، روترهای گیمینگ MSI، قابلیت QoS را با هوش مصنوعی ترکیب کرده تا داده ها را بر اساس نیاز گیمرها به صورت خودکار اولویت‌بندی کنند. بهره مندی از هوش مصنوعی نه تنها ارتباطی پایدار را تضمین می کند، بلکه میزان تاخیر را تا حد چشمگیری کاهش می‌دهد و همین امر سرعت عمل گیمرها را بالا برده تا در بازی های آنلاین دست برتر را داشته باشند.

گیمرها با فشردن کلید Dragon Shield بر روی روتر گیمینگ می‌توانند بسته به نیاز خود بین پروفایل های AI Auto و Gaming و Streaming و Work-From-Home جابه‌جا شده تا داده های شبکه بر اساس نیاز آنها اولویت بندی شود.

روتر گیمینگ ایسوس


آنتن دهی فوق العاده با امکانات روتر گیمینگ

روتر گیمینگ به لطف بهره مندی از سخت افزار و فناوری های پیشرفته پوشش بهتری را برای گیمرها فراهم می‌کنند. یک روتر برای گیمینگ دارای آنتن های قدرتمندی بوده که به بهبود وضعیت پوشش سیگنال در محیط کمک می‌کند.

اما یک روتر مناسب بازی سه باند به لطف تعداد زیاد کانال های بی سیم پوشش گسترده تری داشته و ازدحام ناشی از اتصال دستگاه های بسیار در شبکه را کاهش می دهد تا گیمرها تجربه خوبی را در هنگام اجرای بازی های آنلاین داشته باشند حتی اگر فاصله شان از روتر دور باشد.

بهترین روترهای گیمنگ در ایران


عملکرد فوق العاده با سخت افزار قدرتمند

سازندگان سخت افزار طراحی متفاوتی را برای روتر مخصوص بازی در نظر گرفته و متریال و سخت افزار بهتری بهره می‌برند. استفاده از پردازنده های بهتر در کنار حافظه داخلی بیشتر و راهکارهای هوشمندانه برای مدیریت بهتر گرمای دستگاه از دیگر ویژگی های یک روتر برای گیمینگ است.

در حالی که اکثر سازندگان دستگاه‌های بی‌سیم با مشکل خنک‌کردن پردازنده در فضای محدود روتر دست و پنجه نرم می‌کنند اما برندهایی مانند MSI با بهره گیری از چندین دهه‌ تجربه موفق به طراحی راهکارهایی برای دفع موثر گرمای سخت‌افزار روتر برای بازی شده اند.

به عنوان مثال، روتر گیمینگ سری RadiX MSI به یک پردازنده چهار هسته‌ای 1.8 گیگاهرتزی مجهز شده که می‌تواند تمام قابلیت های Wi-Fi 6E مانند فناوری MU-MIMO و OFDMA و Beamforming را برای تعداد زیادی دستگاه متصل بدون داغ شدن روتر ارائه کند.



بهترین مودم گیمینگ در ایران


جمع بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

برندهای معتبر مانند MSI جدیدترین فناوری های ارتباطی مانند Wi-Fi 6E را در روتر گیمینگ خود به کار بسته اند تا محصولی همه چیز تمام را در اختیار گیمرها قرار دهند. بهره مندی از ویژگی هایی مانند پهنای باند بسیار بالا و با تاخیر کم در کنار سایر ویژگی هایی که در این مطلب از شهر سخت افزار بدان اشاره شد می‌توان گیمرها را مجاب کند تا به ارتقای شبکه وای فای خود بیاندیشند.

فرق روتر گیمینگ با معمولی چیست؟

یک روتر مناسب برای بازی به جدیدترین فناوری های ارتباطی مجهز شده و علاوه بر پهنای باند بالا نسبت به روتر معمولی، نرخ تاخیر بسیار پایینی دارد.

چگونه روتر معمولی خود را گیمینگ کنیم؟

شاید بتوان با برخی اعمال مانند فعال کردن قابلیت QoS یا بهره بردن از باند 5 گیگاهرتز می‌توان تا حدود کیفیت شبکه وای فای را ارتقا داد اما نمی‌توان به طور کامل از مزایای روتر گیمینگ بهره برد.

بهترین روتر گیمینگ در ایران کدام است؟

اگر به فکر تهیه یک روتر برای بازی هستید باید بدانید که برندهای معتبری نظیر MSI روتر های مناسب گیمینگ را با امکانات بسیار جذاب با قیمت رقابتی به بازار عرضه کرده‌اند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29

نتیجه تست MSI روی پردازنده Ryzen 7 7800X3D ؛ امکان بهبود بین 9 تا 12 درصدی عملکرد با بهینه‌سازی

پردازنده هشت هسته‌ای Ryzen 7 7800X3D چندی است معرفی شده و بنچمارک‌های مختلفی از آن نیز منتشر می‌شود. شرکت MSI نیز در اولین تست‌های خود توانسته عملکرد این پردازنده را با بهینه‌سازی‌های مختلف بین 9 تا 12 درصد بهبود بخشد.

یک افشاگر دنیای سخت‌افزار دنیای سخت افزار که به اطلاعات شرکت MSI دسترسی دارد، توانسته نتیجه تست‌های گیمینگ این شرکت روی پردازنده Ryzen 7 7800X3D را به دست آورد. این پردازنده 8 هسته‌ای قرار است تا دور روز دیگر با فناوری 3D V-Cache و ریزمعماری Zen 4 به بازار عرضه شود.



فردا نتیجه بسیاری از تست‌های مربوط به پردازنده Ryzen 7 7800X3D منتشر می‌شوند و اکنون بخشی از تست شرکت MSI روی این پردازنده افشا شده است. این شرکت توانسته با ارائه برخی از بهینه‌سازی‌ها، عملکرد پردازنده را به صورت میانگین بین 2 تا 4 درصد بهبود بخشد. این بهبود عملکرد در برخی بازی‌ها به 9 تا 12 درصد نیز می‌رسد.

بهینه‌سازی پردازنده Ryzen 7 7800X3D


بهینه‌سازی پردازنده Ryzen 7 7800X3D

  • 100%: Stock
  • 102%: DDR5-6000
  • 103%: DDR5-6000 + High-Efficiency Mode
  • 104%: DDR5-6000 + High-Efficiency Mode + Enhanced Mode Boost
سیستم مورد تست قرار گرفته از یک مادربرد MSI X670E Tomahawk، کیت حافظه Kingston Fury DDR5-6000 EXPO، کارت گرافیک RTX 4090 و خنک کننده و پاور MSI تشکیل شده است. با این سیستم پردازنده Ryzen 7 7800X3D در 7 عنوان با رزولوشن 2560 در 1440 تست شده است.

پردازنده قدرتمند Ryzen 7 7800X3D تا دو روز دیگر با قیمت 449 دلار عرضه خواهد شد. بعد از این به احتمال زیاد تا مدت‌ها شاهد عرضه پردازنده‌های سری Ryzen 7000 نخواهیم بود.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
کارت گرافیک RTX 4070 به زودی رونمایی خواهد شد تا بسیاری از سازندگان سخت افزار نسخه سفارشی خود از این محصول میان رده را برای عرضه به بازار آماده نمایند. در این بین تصاویری از کارت گرافیک RTX 4070 شرکت MSI منتشر شده که برخی از مشخصات آن را نیز افشا کرده است.

MSI قصد دارد به زودی از کارت های گرافیک سری RTX 4070 خود رونمایی کند. در آستانه رونمایی از این کارت گرافیک، تصاویری از مدل‌های کاستوم MSI در وبسایت VideoCardz منتشر شده که مرور آن‌ها خالی از لطف نیست. بر اساس اطلاعات قبلی، این شرکت عرضه 6 مدل از کارت گرافیک RTX 4070 را در برنامه خود دارد.



کارت گرافیک RTX 4070 با پردازنده گرافیکی AD104 تولید شده و قرار است هفته آینده به بازار بیاید. این اولین کارت گرافیک از سری Ada Lovelace انویدیا خواهد بود که از اتصال‌های پاور استاندارد برخودار است. روز گذشته نیز اطلاعاتی از شرکت گیگابایت مبنی بر عرضه RTX 4070 در دو سری با کانکتور 8 پین و کانکتور مدرن 16 پین منتشر شده بود.

کارت گرافیک MSI RTX 4070

ترکیب کارت های گرافیک RTX 4070 شرکت MSI مدل‌های سوپریم، گیمینگ، Ventus 2X و Ventus 3X را شامل خواهد شد. حال تصاویری از دو مدل Ventus 3X و Gaming X Trio کارت گرافیک RTX 4070 منتشر شده است. مدل 3X برای کاربران اقتصادی و با کانکتور 8 پین عرضه می‌شود و مدل Gaming به کانکتور 16 پین مجهز شده است.

  • MSI RTX 4070 SUPRIM X 12G
  • MSI RTX 4070 SUPRIM 12G
  • MSI RTX 4070 GAMING X TRIO 12G
  • MSI RTX 4070 GAMING TRIO 12G
  • MSI RTX 4070 VENTUS 3X 12G OC
  • MSI RTX 4070 VENTUS 3X 12G
  • MSI RTX 4070 VENTUS 2X 12G OC
  • MSI RTX 4070 VENTUS 2X 12G
کارت گرافیک rtx 4070


باید به این نکته اشاره کرد که Gaming Trio با طراحی 2.5 اسلات به بازار خواهد آمد و Ventus 3X به عنوان اولین کارت گرافیک سری RTX 40 انویدیا با 2 اسلات به دست کاربران می‌رسد. تغییرات جزئی در طراحی نسبت به RTX 4070 Ti قابل مشاهده هستند که مهم‌ترین آن‌ها را باید اتصال 8 پین دانست.

کارت گرافیک MSI RTX 4070 Gaming Trio به شکل محسوسی بزرگ‌تر بوده و برای رسیدن به فرکانس‌های بالاتر طراحی شده است. با این وجود هر دو کارت گرافیک مورد اشاره به صورت اورکلاک شده به بازار می‌آیند و فرکانس بوست یکسانی دارند.

کارت گرافیک rtx 4070


MSI کارت های گرافیک سری RTX 4070 خود را در روز 25 فروردین به بازار خواهد فرستاد. ارزان‌ترین این محصولات احتمالاً با قیمت 599 دلار به بازار خواهد آمد.

منبع : شهر سخت افزار
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29

بررسی مادربرد MSI MPG Z790 Edge DDR4 و پردازنده 13700K؛ اژدهای سفید میزبان تیم آبی​


همانطور که می‌دانید شرکت ام‌اس‌آی مادربرد Z790 Edge WIFI را به عنوان یکی از اعضای خانواده MPG عرضه کرده که در بازار نیز در دو نسخه DDR4 و DDR5 قابل تهیه است. این مادربرد با تم سفید رنگ و نورپردازی RGB خود ظاهری متفاوت و خاص را از یک مادربرد گیمینگ به نمایش گذاشته و همزمان با دارا بودن انواع پورت‌ها و درگاه‌های خروجی در کنار قابلیت‌های خوب اورکلاکینگ، یک مادربرد میان‌رده ارزشمند و کارآمد به حساب می‌آید.

در پشت جعبه مشخصات و برخی از ویژگی‌های اختصاصی ام‌اس‌آی که در مادربرد MPG Z790 Edge DDR4 به کار رفته را مشاهده می‌کنید که به شرح زیر است:

  • 16+1+1Powe Phase مدار رگولاتور 16 فاز برای پردازنده، یک فاز گرافیک داخلی و یک فاز ورودی
  • Premium Thermal Design استفاده از هیتسینک و پد حرارتی با بازدهی بالا برای دفع گرمای VRM
  • M2 Shield Frozr هیتسینک اختصاصی به همراه پد حرارتی برای هر یک از اسلات‌های M2
  • Memory Boost تکنولوژی اختصاصی MSI برای افزایش پایداری و قابلیت اورکلاکینگ ماژول‌های رم
  • Lighting Gen5 پشتیبانی از پهنای‌باند PCIe نسخه 5.0
  • Audio Boost 5 راهکار اختصاصی ام‌اس‌آی برای سیستم صوتی مادربرد
  • WiFi 6E / Bluetooth 5.2 مجهز به ماژول شبکه بی‌سیم و بلوتوث
  • 2.5‌G LAN درگاه اترنت (شبکه سیمی) با سرعت 2.5 گیگابیت بر ثانیه

جمع‌بندی و امتیاز شهرسخت‌افزار به مادربرد MSI MPG Z790 Edge DDR4​

پس از تست و بررسی کامل مادربرد MSI MPG Z790 Edge DDR4 به همراه پردازنده Intel Core i7 13700K به عنوان جمع‌بندی ابتدا به پردازنده و سپس به مادربرد می‌پردازیم.

پردازنده 13700K با داشتن 16 هسته (8E+8E) و 24 رشته پردازشی (همانطور که در نتایج آزمون‌های مختلف مشاهده کردید)، یک پردازنده توانمند است و به راحتی از پس گیمینگ و رندرینگ رده بالا بر می‌آید.

اگر به دنبال یک پردازنده قدرتمند از نسل 13 به خصوص برای گیمینگ هستید الزاماً نیاز به تهیه سری Core i9 نیست و می‌توانید با خرید پردازنده 13700K نیز به حداکثر فریم دهی در بازی‌ها دست پیدا کنید. ضمن اینکه توانایی پردازشی بسیار بالایی در سایر کاربری‌ها نیز در دسترستان خواهد بود و در عین حال هزینه کمتری می‌پردازید.

اما MPG Z790 Edge به عنوان یک مادربرد میان‌رده از تمامی امکانات به روز برای ارتباط شبکه و لوازم جانبی برخوردار است. نسخه DDR4 این مادربرد که به بررسی آن پرداختیم می‌تواند برای کاربرانی که از پلتفرم‌ها گذشته قصد ارتقاع دارند یک گزینه ارزشمند باشد که کاربر را از خرید رم DDR5 بی‌نیاز می‌کند.

البته بر اساس اخبار رسیده از سازندگان، به دلیل کاهش قیمت ماژول‌های DDR5 به زودی بیشتر سازندگان مادربرد، تولید نسخه‌های DDR4 از مدل‌های مختلف را متوقف خواهند کرد و برای مهاجرت به نسل جدید امکان استفاده از حافظه‌های رم DDR4 قبلی خود را نخواهید داشت.

همچنین مادربرد MSI MPG Z790 Edge DDR4 اگرچه برای اورکلاکینگ حرفه‌ای طراحی نشده اما از نظر پتانسیل مدار رگولاتور ولتاژ و امکانات مدیریتی در بایوس کاملاً گزینه‌های مورد نیاز برای یک اورکلاک حرفه‌ای را در اختیارتان می‌گذارد و به خصوص در زمینه اورکلاک رم، بسیار سریع و بی‌دردسر عمل می‌کند.

نقاط قوت و ضعف مادربرد MPG Z790 Edge DDR4 را می‌توان در گزینه‌های زیر خلاصه کرد:



نکات مثبت:

  • طراحی زیبا با تِم رنگی سفید
  • درگاه‌های متعدد و پر سرعت
  • توانایی اورکلاکینگ دقیق و سریع

با تمامی این توضیحات، مادربرد MSI MPG Z790 Edge WIFI DDR4 با قیمت حدودی 20 میلیون تومان (در زمان نگارش مطلب) و گارانتی سه ساله آونگ، موفق به کسب امتیاز بسیار خوب 9.0 و نشان Gamer's Choice و ریز امتیازات زیر در کلاس محصولات میان‌رده از لابراتوار شهر سخت‌افزار شد.





















لینک بررسی : https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/review/motherboard/44577-msi-z790-edge-ddr4-review
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
گیمرها همیشه به دلایل قابل قبولی از شبکه بی سیم وای فای دوری می کنند. مسائلی مانند اتصال نقطه‌ای، سرعت‌های پایین‌تر و تأخیر بیشتر همیشه باعث شده تا اتصال با سیم یا کابل محبوبیت بیشتری نسبت به وای فای داشته باشد. با این حال، نمی‌توانید از اتصال کابل‌ در سراسر خانه یا محیط بیرون استفاده کرد و البته ممکن است اتصال کابل شبکه دست شما را برای بهترین عملکرد ببندد. گیمرها همیشه باید تجهیزات خاص خود را برای بهترین نتیجه به همراه داشته باشند که البته روترهای گیمینگ از این قاعده مستثنی نیستند.

خوشبختانه روترهای گیمینگ و فناوری‌های بی‌سیم راه طولانی را پیموده‌اند. با ظهور Wi-Fi 6 و Wi-Fi 6E، و اکنون Wi-Fi 7، اتصال بی سیم هرگز بهتر از امروز نبوده تا به یک تجربه سیمی با کیفیت نزدیکتر شود. روترهای گیمینگ بر اساس آخرین استانداردهای بی‌سیم ساخته شده‌اند تا اتصال پایدار و تاخیر کم را ارائه دهند. اگر می خواهید بهترین تجربه Wi-Fi را داشته باشید، بیایید به چند دلیل کلیدی بپردازیم که چرا روترهای گیمینگ برای گیمرها گزینه بهتری هستند ! لازم به ذکر است در این مقاله جدیدترین روترهای شرکت ام اس آی را مورد ارزیابی قرار می دهیم تا ببینیم این فناوری ها تا چه میزان قابل اجرا هستند؟



بهترین تجربه Wi-Fi

آیا روتر گیمینگ ارزش خرید دارد؟ 5 مزیت برتر از روتر گیمینگ که باید بدانید




روترهای گیمینگ معمولاً از فناوری‌های پیشرفته برای برآورده کردن نیازهای بازی‌های مدرن و استریم استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، مجموعه روترهای بازی RadiX ام اس آی مجهز به Wi-Fi 6/6E و اتصال سه باند برای دستیابی به سرعت تا 6600 مگابیت بر ثانیه است! این پهنای باند اضافی به شما امکان می‌دهد از قابلیت‌های کامل اتصالات اینترنت از طریق Wi-Fi استفاده کنید، و به شبکه‌تان فضای تنفسی می دهد حتی زمانی که مملو از دستگاه‌های متصل به شبکه است. یکی دیگر از مزایای نسل جدید روترهای گیمینگ این است که می توان مطمئن بود تا سال ها با پایداری و عدم کندی سرعت به دستگاه ها متصل شد.

هوش مصنوعی و QoS با اولویت بندی ترافیک



آیا روتر گیمینگ ارزش خرید دارد؟ 5 مزیت برتر از روتر گیمینگ که باید بدانید




ویژگی QoS استفاده از فناوری‌ها برای حفظ یکپارچگی ارتباط به سرور برنامه‌های حیاتی بر اساس اولویت‌بندی ترافیک و مدیریت ترافیک شبکه است. اگرچه اکثر روترهای بی سیم ویژگی های QoS را ارائه می دهند، روترهای گیمینگ با رویکردی هوشمندتر و متمرکز بر بازی، این کار را انجام می دهند. به عنوان مثال، روترهای گیمینگ MSI، ویژگی‌های QoS تقویت‌شده با هوش مصنوعی را ارائه می‌کنند تا نیازهای اتصال فوری و بلادرنگ شما را به‌طور خودکار اولویت‌بندی کنند. این نه تنها اتصال پایدار را تضمین می کند، بلکه تأخیر را نیز کاهش می دهد، پاسخگویی را بهبود می بخشد و تاخیر را در جلسات بازی آنلاین به حداقل می رساند.

نکته جالب این است که در این روترهای گیمینگ شما می توانید به طور سفارشی مشخص کنید که اولویت شما با چه برنامه هایی است. به طور مثال شما می توانید بین تنظیمات پیش فرضی مانند AI Auto (تشخیص خودکار هوش مصنوعی)، Gaming (بازی)، Streaming (استریم) و Work-from-Home (WFH) (کارهای روزمره) سوئیچ کنید. این کار با استفاده از دکمه اژدها روی روتر یا نرم افزار اختصاصی انجام می شود.

به دستگاه‌ها و اتاق‌های بیشتری دسترسی پیدا کنید



آیا روتر گیمینگ ارزش خرید دارد؟ 5 مزیت برتر از روتر گیمینگ که باید بدانید



به لطف ترکیبی از طراحی، ساختار سخت افزاری برتر و فناوری های پیشرفته، روترهای گیمینگ به طور کلی پوشش بی سیم بهتری را در سراسر محیط ارائه می دهند. این نوع روترها اغلب دارای آنتن هایی هستند که به بهبود برد موثر و کارایی آنها کمک می کند. روترهای سه باند همچنین می توانند به طور موثر پهنای باند بی سیم موجود در شبکه شما را با پوشش گسترده تر افزایش دهند. این امر ازدحام شبکه را کاهش می دهد که به نوبه خود تجربه آنلاین کاربرانی که از روتر دورتر هستند را نیز بهبود می بخشد. حتی روتری مانند RadiX BE22000 با تغییر مکان کاربر، موقعیت آنتن های خود را به صورت مکانیکی عوض می کند تا بهترین آنتن دهی را ارائه کند.

ساختار و سخت افزار برتر



آیا روتر گیمینگ ارزش خرید دارد؟ 5 مزیت برتر از روتر گیمینگ که باید بدانید



روترهای گیمینگ معمولاً همیشه دارای ساختار و طراحی برتر در مقایسه با همتایان سنتی خود هستند. از متریال بهتر گرفته تا برترین قطعات، طراحی جذاب تر و بسته‌بندی پرمیوم مشخص کننده حساسیت بیشتر شرکت ها بروی روترهای گیمینگ است. روترهای گیمینگ به طور کلی دارای پردازنده قوی تر، راه حل های حرارتی استثنایی و حافظه داخلی بیشتر برای تجربه بی سیم ممتاز هستند. به عنوان مثال، سری RadiX MSI مجهز به یک پردازنده چهار هسته‌ای 1.8 گیگاهرتزی است که می‌تواند به راحتی از ویژگی‌های Wi-Fi 6E مانند MU-MIMO، OFDMA و Beamforming برای تعداد زیادی دستگاه استفاده کند و البته خنک کننده حرفه ای را به کار می گیرند تا اتصال در سخت ترین شرایط هم پایدار بماند.

 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی کارت گرافیک MSI RTX 4070 Ti GAMING X TRIO WHITE توسط رسانه معتبر OVERCLOCK3D و کسب نشان منتخب گیمرها

به تازگی MSI از سری جدید کارت‌های گرافیک‌ RTX 4070 Ti و RTX 4080 انویدیا رونمایی کرده است. کارت های گرافیک سری GAMING X TRIO WHITE با طراحی زیبا و رنگ سفید ارائه شده است. جزئیات بیشتر درباره سری کارت‌های گرافیک گیمینگ ام اس آی را در ادامه این خبر شهر سخت افزار بخوانید.سری جدید محصولات Gaming X Trio شرکت MSI با تلفیقی از رنگ سفید و نقره‌ای عرضه می‌شوند که در تصاویر بسیار زیبا به نظر می‌رسد. این سری شامل کارت‌های گرافیک RTX 4080 GAMING X TRIO 16GB و RTX 4070 Ti GAMING TRIO 12GB نسخه WHITE با تعادل عالی بین عملکرد، خنک‌کننده قدرتمند و نویز کم راهی بازار می‌شوند.
سیستم خنک‌کننده TRI FROZR 3 این کارت‌ها به سه فن TORX Fan 5.0 مجهز شده که با طراحی منحصر به فرد خود شدت جریان هوا را به بهترین حالت ممکن مدیریت می‌کند. صفحه مسی سیستم خنک کننده با سطح بسیار صاف خود می‌تواند حرارت تراشه گرافیکی، مدار قدرت و حافظه ها را به بهترین شکل ممکن دفع کند.پشتیبانی کارت‌های گرافیک سری GAMING X TRIO WHITE از بایوس دوگانه در کنار امکان دسترسی به پروفایل‌های مختلف برای مدیریت عملکرد کارت گرافیک، دست گیمرها را برای استفاده حداکثری از قابلیت‌های کارت گرافیک خود باز می‌گذارد.
همچنین نورپردازی RGB جذابی نیز روی این محصول چشم‌نواز با تم سفید قرار گرفته است که درکنار براکت‌های سفیدی که همراه این محصولات عرضه می‌شود، کار را برای گیمرهای حرفه‌ای با کیس‌های متفاوت و خاص ساده می‌کند. این محصول متفاوت و زیبا در ماه جاری میلادی به دست کاربران می‌رسد.کارت گرافیک RTX 4070 Ti GAMING TRIO 12GB با پردازنده گرافیکی کامل AD104 با 7680 هسته CUDA و 12 گیگابایت حافظه ویدیویی GDDR6X از راه می‌رسد. علاوه بر این استفاده از پسوند X می‌تواند به معنای عرضه این GPU های رده بالا با اورکلاک کارخانه‌ای خود MSI باشد.کارت‌های گرافیک سری GAMING TRIO WHITE از نرم‌افزار MSI Afterburner پشتیبانی می‌کنند. این اپلیکیشن معروف‌ترین و محبوب‌ترین نرم‌افزار در میان اورکلاکرها شناخته می‌شود.نرم‌افزار Afterburner امکان کنترل کامل کارت گرافیک را برای گیمرها فراهم می‌کند. MSI Afterburner با اورکلاک کارت گرافیک و افزایش سرعت بازی‌ها تجربه متفاوتی را برای گیمرها فراهم می‌کند. MSI با پشتیبانی قوی از Afterburner به صورت ماهانه اپلیکیشن خود را بروز می‌کند.علاوه بر این کاربران می‌توانند از پلتفرم نرم‌افزاری انحصاری MSI که با نام MSI CENTER شناخته می‌شود بهره برده و با استفاده از ابزارهای آسان و کاربردی، لحظات هیجان انگیزی را در هنگام کار با پلتفرم MSI تجربه کنند.

















 
بالا