برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,806
لایک‌ها
175
سن
29
MSI به عنوان یکی از بزرگترین سازندگان تجهیزات گیمینگ با دستی پر به نمایشگاه کامپیوتکس 2023 آمده و تعداد زیادی از جدیدترین محصولات و دستاوردهای خود را در معرض دید عموم قرار داده است. به همین خاطر در ادامه این مطلب به بررسی مهم‌ترین محصولات MSI که در COMPUTEX 2023 به نمایش درآمده، خواهیم پرداخت.

MSI نمایش جذابی از محصولات خود برای حرفه‌ای‌ها راه انداخته و جدیدترین دستاوردهای خود در حوزه لپ‌تاپ، کامپیوترها، کارت‌های گرافیک، مادربردها، مانیتورها، روترها را در کنار یک برنامه بسیار کاربردی به نمایشگاه COMPUTEX 2023 آورده است. محصولاتی که تلفیقی از هنر و زیبایی به فناوری‌های نوین است. در ادامه به بررسی تعدادی از این دستاوردها خواهیم پرداخت.



کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 4060 Ti




کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 4060 Ti



یکی از مهم‌ترین سخت‌افزارهای گیمینگ MSI که به تازگی معرفی شده کارت گرافیک GeForce RTX 4060 Ti است که با سیستم خنک‌کننده منحصر به فرد ام اس آی راهی بازار می‌شود.

ام اس آی هم به عنوان یکی از شرکای انویدیا، هشت مدل کارت گرافیک GeForce RTX 4060 Ti برای علاقه‌مندان طراحی کرده است که شامل یک کارت از هر یک از سری‌های GAMING TRIO ،GAMING ،VENTUS 3X و VENTUS 2X BLACK می‌شود.

کارت‌های گرافیک جدید ام اس آی در دو نسخه اورکلاک شده کارخانه‌ای (OC) و معمولی عرضه می‌شوند، بنابراین عملاً امکان انتخاب از میان 8 مدل کارت گرافیک RTX 4060 Ti ساخت ام اس آی وجود خواهد داشت.

سری GAMING TRIO و GAMING به ترتیب دارای کولر مجهز به سه و دو فن TORX Fan 5.0 بوده و رده بالاترین کارت‌های RTX 4060 Ti ام اس آی هستند. در سری GAMING شاهد به‌کارگیری کولر TWIN FROZR 9 هستیم، این در حالی است که سری دیگر دارای نسل جدید کولر TRI FROZR 3 است. همچنین هر دو مدل دارای بک پلیت فلزی و نورپردازی RGB هستند.

سری VENTUS یک گزینه قابل اعتماد و مقرون به صرفه برای گیمرهایی است که به دنبال رویکردی متمرکز بر عملکرد هستند. کارت‌های گرافیکی این سری با فن های TORX Fan 4.0 در کنار بک پلیت فلزی با طراحی زیبا و قیمتی کاملاً مناسب عرضه می‌شوند.



مادربرد سری Z790 MAX اینتل


مادربرد سری Z790 MAX اینتل

مشخصات و توضیحات مربوط به Z790 MAX نشان می‌دهد که این مادربرد به سیستم شبکه ارتقا یافته با پشتیبانی از WiFi 7 به عنوان راهکار بی‌سیم و اترنت ۵ گیگابیتی به عنوان راهکار سیمی مجهز خواهد بود. مادربردهای سری Z790 MSI که هم اکنون در بازار موجود هستند، تنها از فناوری ارتباطی WiFi 6E و اترنت 2.5 گیگابیتی پشتیبانی می‌کنند.

در کنار این مادربرد یک کارت توسعه USB 4 با توان 100 وات به نمایش درآمده که به کاربران اجازه می‌دهد از دو پورت USB 4.0 نوع Type-C با سرعت 40Gb/s استفاده کرده و هم‌زمان بتوانند گوشی یا تبلت خود را با یک شارژر سریع 100 واتی شارژ کنند.



کارت توسعه USB 4 با توان 100 وات




همچنین MSI در رویداد Computex 2023 مادربرد دیگری به نام B650 Project Zero را هم به نمایش گذاشته است که ویژه برجسته آن انتقال درگاه‌ها و پورت‌های ارتباطی به پشت مادربرد است. در واقع تمام کانکتورهای این مادربرد از جمله کانکتورهای برق، فن‌ها یا لوازم جانبی به پشت مادربر انتقال یافته است تا امکان مدیریت بهتر و ظریف‌تر کابل‌ها فراهم باشد.



سری جدید مانیتورهای QD-OLED ام اس آی



سری جدید مانیتورهای QD-OLED ام اس آی



مانیتورهای گیمینگ QD-OLED با ترکیب فناوری کوانتوم دات در نمایشگر OLED، تجربه واقعی‌ترین رنگ‌ها را برای گیمرها فراهم می‌کنند. مانیتور MEG 342C QD-OLED دارای زمان پاسخدهی 0.03 میلی‌ثانیه بوده و از دیگر خصوصیات آن می‌توان به کسب گواهی VESA DisplayHDR True Black 400 و ClearMR 9000 اشاره کرد.

این مانیتور گیمینگ از درگاه HDMI 2.1 پشتیبانی کرده و توانایی شارژ گوشی هوشمند از طریق USB Type-C تا توان 65 وات را دارد. منحصر به فردترین قابلیت این مانیتور یک نوار ال ای دی RGB در زیر این نمایشگر است که MSI نام SpectrumBar را برای آن در نظر گرفته است.

ام اس آی در کامپیوتکس از یک مدل 49 اینچی مانیتورهای سری QD-OLED با نسبت ابعاد تصویر 32:9 رونمایی کرده که اولین در نوع خود محسوب می‌شود. این مانیتور با نرخ تازه‌سازی 240 هرتز با ویژگی‌های انحصاری MSI مانند Gaming Intelligence و OLED Care همراه شده تا گیمرها بتوانند واقعی‌ترین رنگ‌ها را در هنگام اجرای بازی‌ها تجربه کنند.



مانیتور مدرن سری MD272QXP





در کنار مانیتورهای گیمینگ شاهد رونمایی از مانیتور مدرن سری MD272QXP هستیم که از نمایشگر 27 اینچی نوع IPS با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل بهره برده و با فناوری پیشرفته مراقبت از چشم EyesErgo و طراحی ارگونومیک خود، تجربه بصری عالی را برای کاربران فراهم می‌کند.

بلندگوهای داخلی، پایه قابل تنظیم 4 جهته، نرخ نوسازی 100 هرتز و پشتیبانی از فناوری‌های Anti-Flicker و Less Blue Light PRO از دیگر ویژگی‌های این محصول به حساب می‌آیند. علاوه بر این ام اس آی از هوش مصنوعی برای نمایش بهتر رنگ‌ها در این مانیتور استفاده کرده است.

قابلیت KVM امکان جابجایی آسان میان دو سیستم را فراهم کرده و درگاه USB Type-C با توان 65 وات به کاربران اجازه می‌دهد گوشی هوشمند خود را به راحتی شارژ کنند.



کولرهای مایع سری MAG CORELIQUID E



خنک کننده مایع سری MAG CORELIQUID E


سری MEG CORELIQUID E جدیدترین عضو از خانواده کولرهای مایع شرکت ام‌اس‌آی است. این محصولات قادرند با ارائه بالاترین حد از خنک‌کنندگی سیستم، کمترین میزان صدای اضافی را ایجاد کنند طوری که از آن‌ها به عنوان کولرهای صامت یاد می‌شود.

با بزرگتر شدن سطح تماس بلوک مسی با پردازنده، کولر MAG CORELIQUID E توانایی جذب گرمای بیشتری داشته و در ادامه نیز حرارت انتقال یافته به لطف بهره‌گیری از نوآوری‌های موجود در ساخت فن‌های خنک‌کننده‌های سری MEG CORELIQUID E، به شکلی کارآمد و بدون ایجاد صدا از بین می‌رود.

برای فراهم آوردن امکان عملکرد بی صدا، تمامی فن‌های رادیاتور و فن واتر بلاک از حالتی تحت عنوان Fan 0 RPM پشتیبانی می‌کنند. کاربران می‌توانند در این حالت چرخش فن را در نرم افزار اختصاصی MSI Center تنظیم کنند.



SSD های سری MSI SPATIUM M570 PRO




SSD های سری MSI SPATIUM M570 PRO

MSI با ارائه اس اس دی SPATIUM M570 PRO محدودیت‌ها را برای دستیابی به عملکرد ذخیره‌سازی پیشرفته با آخرین فناوری کنترلر PCIe Gen 5 و پیشرفته‌ترین فلش3D NAND کنار می‌زند؛ به طوری که سرعت خواندن و نوشتن تا 1.5 برابر بیشتر در مقایسه با SSD های نسل قبلی، ارائه می‌کند.

به گفته‌ ام اس آی در ساخت اس اس دی‌های سری SPATIUM M570 PRO از کنترلر PHISON E26 PCIe Gen 5 و تراشه‌های حافظه چند لایه مرغوب استفاده شده که حاصل آن سرعت خواندن سرسام آور 14 گیگابایت در ثانیه است. سرعت نوشتن SPATIUM M570 PRO هم به 12 گیگابایت در ثانیه می‌رسد که خیره کننده است.

در حافظه اس اس دی SPATIUM M570، هیت سینک آلومینیومی برنزی، اتلاف گرما را بهبود می‌بخشد تا سرعت انتقال اطلاعات برای حرفه‌ای‌هایی که به دنبال بیشترین عملکرد هستند، تولیدکنندگان محتوا و گیمرها حفظ شود. SSD های سری MSI SPATIUM M570 PRO در ظرفیت‌های 1 ترابایت، 2 ترابایت و 4 ترابایت برای کاربران حرفه‌ای‌، تولیدکنندگان محتوا و گیمرها عرضه خواهد شد.



روتر MRAX60 ام اس آی




روتر MRAX60 ام اس آی

سرعت روتر MRAX60 ام اس آی به بیش از 6000 مگابیت در ثانیه می‌رسد. طراحی منحصر به فرد آنتن‌های این روتر در کنار استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود پوشش سیگنال وای فای در تمامی اتاق‌های خانه از دیگر ویژگی‌های این روتر اعلام شده است.

همچنین این روتر می‌تواند پهنای باند لازم برای تماشای ویدیوی‌های 4K و 8K، بازی های آنلاین و کنفرانس‌های ویدیویی را تامین کند. کاربران می توانند به سرعت و به راحتی با برنامه MSI Router شبکه خود راه تنظیم کرده و مدیریت پهنای باند خود را به قابلیت هوش مصنوعی AI QoS بسپارند. MRAX60 از جدیدترین پروتکل‌های امنیتی مانند WPA3 پشتیبانی کرده و تجربه اینترنت پرسرعت یکپارچه و ایمن را برای کاربران فراهم می‌کند.




اپلیکیشن Voicemod X ام اس آی




اپلیکیشن Voicemod X ام اس آی


MSI علاوه بر معرفی سخت‌افزارهای قدرتمند گیمینگ در حوزه نرم‌افزار نیز دستاوردهای جالبی داشته است. اپلیکیشن معروف تغییر صدای Voicemod برای افرادی است که می‌خواهند تُن صدای خود را تغییر داده و آن را با افکت‌هایی جالب و خنده‌دار ترکیب کنند.

این نرم افزار، با دارا بودن مجموعه‌ای مختلف از انواع افکت‌های رایگان و جالب، کاربران را قادر می‌سازد تا صدای خود را با میکروفون تغییر داده و سپس آن را گوش کنند. MSI نسخه خاصی از این اپلیکیشن را ارائه داده که جلوه‌های صوتی را با سیستم نورپردازی RGB ترکیب می‌کند. این اپلیکیشن پاییز امسال از راه می‌رسد و با بیشتر سخت‌افزارهای ام اس آی سازگار خواهد بود.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,806
لایک‌ها
175
سن
29
MSI در نمایشگاه کامپیوتکس 2023 جدیدترین SSD های سری Spatium M570 خود را به نمایش گذاشته است. این اس اس دی های Gen 5 به هیت‌سینک مجهز به فناوری خنک کننده FROZR و سرعت تا 14 گیگابایت بر ثانیه مجهز شده‌اند.

MSI به تازگی در نمایشگاه کامپیوتکس 2023 SSD های Spatium M570 خود را در نسخه‌های Pro و استاندارد به نمایش گذاشته است. این محصولات به هیت‌سینک بزرگ‌تر مجهز شده‌اند و به عملکردی حرفه‌ای پسند دست پیدا می‌کنند.



خصوصیات SSD های MSI Spatium M570 PRO با فناوری FROZR

اس اس دی های MSI Spatium M570 PRO Gen5 NVMe در دو طراحی مختلف با فناوری FROZR یا +FROZR عرضه می‌شوند. هرچند FROZR به فن خنک کننده فعال اشاره دارد، MSI در سری جدید SSDهای خود از این کلمه برای اشاره به طراحی هیت‌سینک استفاده کرده است.



MSI SPATIUM M570 PRO Gen5 SSD With FROZR



MSI SPATIUM M570 PRO Gen5 SSD FROZR



هیت‌سینک استاندارد Spatium FROZR یک بلاک بسیار بزرگ دارد و از سه Core Pipe در آن استفاده شده است. Core Pipe به لوله‌های حرارتی با طراحی Ascent انویدیا گفته می‌شود که با سطح صاف خود می‌توانند در تماس کامل با کنترلرهای NVMe و ماژول‌های DRAM باشند و انتقال حرارت را به خوبی به انجام رسانند.

راهکار دیگر MSI یعنی +Frozr در SSDهای سری Spatium M570 PRO از مورد قبلی پیشرفته‌تر است. این راهکار از بلاک هیت‌سینک آلومینیومی بهره می‌برد و در کنار یک لوله حرارتی 6 میلی‌متری، برای خنک کنندگی بهتر به فن TORX 5.0 مجهز شده است.

MSI Spatium M570 PRO Gen5 FROZR+



+MSI Spatium M570 PRO Gen5 FROZR



MSI عنوان کرده دما با هیت‌سینک FROZR تا 20 درجه و با +FROZR تا 30 درجه کاهش پیدا می‌کند و کاربران می‌توان تا ذره آخر عملکرد را از از SSD های Spatium M570 PRO بیرون بکشند. MSI در دموی خود اس اس دی +Spatium M570 PRO Frozr را به سرعت 14.5 گیگابایت بر ثانیه و با دمای تنها 44 درجه رسانده است.

حالت RAID 0 برای MSI Spatium M570 PRO Gen5 FROZR

MSI همچنین حالت RAID 0 اس اس دی های Spatium M570 PRO FROZR که از طریق کارت Gen5 XPANDER-Z متصل شده‌اند را به نمایش گذاشته است. این حالت RAID توانسته عملکرد خواندن را تا 22 گیگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن را تا 23 گیگابایت بر ثانیه افزایش دهد.



عملکرد حالت RAID 0


MSI ادعا کرده در نسخه نهایی بازار، با استفاده از کنترلرهای Phison E26 و فریمور جدیدتری Gen5 SSD، این عملکرد RAID 0 از این نیز بهتر خواهد بود.

MSI نسخه 2 ترابایتی SSD سری MSI Spatium M570 PRO خود را برای رده قیمتی بین 300 تا 400 دلار آماده می‌کند. اطلاعات بیشتر در این مورد، با عرضه نهایی در فصل سوم 2023 منتشر خواهند شد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,806
لایک‌ها
175
سن
29
MSI در نمایشگاه کامپیوتکس 2023 جدیدترین دست آوردهای خود در زمینه طراحی کولر برای کارت گرافیک را به نمایش گذاشت و وعده پیشرفت بزرگ را داده است. در عین حال MSI ادعا می‌کند کولرهای آتی این کمپانی نسبت به راهکارهای رقبا برتری خواهند داشت. در ادامه با سه نوآوری‌ ام اس آی به نام‌های DBFs ،DynaVC و Fusion Chill آشنا شوید.

تازه های MSI برای کولر کات گرافیک

همه ما می دانیم سازندگان کارت گرافیک همواره در تلاش هستند تا کولرهایی قوی‌تر و در عین حال با نویز پایین‌تر طراحی کنند. نمونه خوبی از این کولرها MSI Suprim است که از بسیاری جهات نسبت به طراحی مرجع انویدیا و رقبا برتری‌هایی دارد. با این حال MSI بیکار ننشسته است و در تلاش برای ساخت کولرهای خنک‌تر و کم صداتر است.

msi-fins.jpg



یکی از اجزایی که مورد توجه ام اس آی قرار گرفته است، پره‌ یا تیغه های حرارت گیر است. این کمپانی نوع جدیدی از پره‌های حرارت گیر را به نام Dynamic Bimetallic Fins به نمایش گذاشت که هر صفحه آن از دو صفحه آلومینیومی معمولی و یک هسته مسی تشکیل شده است. به این ترتیب ضخامت و سطح تیغه‌ها به منظور دفع بهتر گرما افزایش یافته است.

msi-fins2-1068x712.jpg



تصویر فوق نمونه‌ای از این کولر جدید را نشان می‌دهد که به ادعای MSI در مقایسه با کولر بدون فناوری DBFs، دمای پردازنده گرافیکی را 5 درجه پایین‌تر می‌آورد. به وضوح چنین پیشرفتی برای کارت‌های رده بالا چون GeForce RTX 5090 یا Radeon RX 8900 XTX می‌تواند حائز اهمیت باشد.

9nThctkNVU2glRUY.jpg




Fusion Chill یکی دیگر از طراحی‌های جدید ام اس آی در زمینه کولر برای کارت گرافیک است. این سیستم کولینگ AIO بی نیاز از رادیاتور یا فن بیرونی است و تمامی اجزای خنک کننده مایع بر روی خود کارت قرار دارد. برای این کار MSI یک پمپ-بلاک با ضخامت بسیار کم و یک به یس پلیت ویژه طراحی کرده است که با اتمامی اجزای داغ کارت در ارتباط است. به این ترتیب نیازی به شیلنگ، رادیاتور و فن خارجی نیست.


1gnsHhPtvz8MxbTv.jpg



کولر Fusion Chill ام اس آی دارای یک رادیاتور با طراحی ویژه است که مخزن مایع کولانت را هم در خود جای داده است. جالب اینکه‌ام اس آی می‌گوید حجم کولانت این کولر 15 درصد بیشتر از یک کولر 240 میلی متری AIO است. به این ترکیب دو فن با TorX با فشار هوای بالا را هم اضافه کنید.

طبق اعلام MSI از این کولر جدید در کارت‌های گرافیک آتی سری SUPRIM استفاده می‌شود.



msi-fins4.jpg



یکی از محصولات جالبی که MSI به نمایش گذاشت، یک کارت گرافیک GeForce RTX 4090 با کولر عظیم‌الجثه بود. این کولر 4.2 شکاف توسعه را اشغال می‌کند که در عمل به 5 شکاف توسعه آزاد نیاز دارد. با توجه به قسمت‌های مسی در لابلای حرارت گیر، به نظر می‌رسد در این کارت از طراحی جدید Dynamic Bimetallic Fin برای دفع بهتر گرما استفاده کرده باشد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,806
لایک‌ها
175
سن
29
یک قاب زیبا از کامپیوتکس 2023 : کارت گرافیک MSI RTX 4090 SUPRIM LIQUIDX و امضای مدیر عامل NVIDIA بر روی آن 😍🏅

 

mahdian57

کاربر فعال بخش فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 مارس 2009
نوشته‌ها
6,319
لایک‌ها
10,751
محل سکونت
تهران
این دوربین سونی عجب چیزیه
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,806
لایک‌ها
175
سن
29
کمپانی MSI اولین کارت گرافیک RTX 4060 را در کامپیوتکس ۲۰۲۳ به نمایش گذاشت


انویدیا مدتی قبل تمام کارت‌های سری RTX 4060 خود را معرفی کرد، از جمله کارت گرافیک RTX 4060 Ti نسخه ۸ گیگ، RTX 4060 Ti نسخه 16 گیگ و در نهایت کارت گرافیک RTX 4060، که قرار است در ماه جولای به صورت رسمی عرضه شوند. با این حال، اکنون در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۳ اولین کارت RTX 4060 (نسخه غیر Ti) یک ماه پیش از عرضه مشاهده شده است.
در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۳ امسال، شرکت MSI با دست پر به میدان آمده و طیف گسترده‌ای از محصولات مختلف را به نمایش گذاشته است. یکی از این محصولات که باعث جلب توجه علاقه‌مندان دنیای کامپیوتر شده، اولین کارت گرافیک RTX 4060 بازار محسوب می‌شود که توسط MSI به نمایش درآمده است.


اولین کارت RTX 4060 توسط MSI نمایش داده شد



کارت گرافیک RTX 4060 نمایش داده شده در غرفه MSI نسخه Ventus 2X Black از این کارت محسوب می‌شود که تشابه زیادی با کارت گرافیک RTX 4060 Ti 8GB Ventus 2X شرکت MSI دارد.
به گزارش Fudzilla، این واقعیت که کارت گرافیک RTX 4060 در نمایشگاه Computex 2023 به نمایش گذاشته شده، نشان می‌دهد که شرکای انویدیا برای عرضه آن آماده هستند و احتمالاً انویدیا بنا به دلایل نامشخص زمان عرضه را به تعویق انداخته است.

کوچک و جمع‌وجور

کارت گرافیک RTX 4060 Ventus 2X Black نمایش داده شده در کامپیوتکس 2023 دارای دو عدد فن خنک‌کننده است و در اندازه نسبتاً کوچک ساخته شده تا برای کامپیوترهای جمع‌وجور یا SSF (Small form factor) گزینه مناسبی باشد.

کارت گرافیک RTX 4060 دارای ۸ گیگابایت حافظه ویدئویی GDDR6 و TGP تنها ۱۱۵ وات است و طبق اعلامیه انویدیا، در نیمه اول ماه جولای و با برچسب قیمت 299 دلار به بازار عرضه خواهد شد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,806
لایک‌ها
175
سن
29
نمایشگاه معتبر کامپیوتکس، بستری است برای ارائه جدیدترین و برترین محصولات سخت افزاری و گیمینگ. شرکت تایوانی MSI هم مانند همیشه با دست پر به این رویداد خیره کننده آمده، اما در غرفه MSI، یکی از مواردی که نظر ما را جلب کرد، سرعت 22 گیگابایت در ثانیه خواندن و 23 گیگابایت در ثانیه نوشتن دو SSD مدل SPATIUM M570 PRO PCIe 5.0 NVMe M.2 FROZR متصل به یک کارت توسعه PCIe 5.0 M.2 XPANDER بود.

MSI پس از معرفی SSD مدل +SPATIUM M570 PRO FROZR با سرعت خیره کننده 14 گیگابایت در ثانیه خواندن و سرعت 12 گیگابایت در ثانیه نوشتن با سیستم خنک کننده ای شکل گرفته از یک هیت سینک بسیار بزرگ و فن TROX 5.0، یک سالید دیگر از این خانواده را معرفی کرد. نسخه +FROZR سالید SPATIUM M570 PRO به دلیل دست یابی به سرعت 14 گیگابایت در ثانیه، با هیت پایپ 6 میلی متری و فن TROX 5.0 معرفی شد تا در بیشترین سرعت انتقال داده، گرمای کنترل شده و پایداری بیشتر را در اختیار کاربر قرار دهد اما نسخه FROZR سالید SPATIUM M570 PRO با توجه به سرعت کمتر از 14 گیگابایت در ثانیه (12 گیگابایت در ثانیه)، به خنک کننده فعال نیاز ندارد.

اختصاصی: دو سالید SPATIUM M570 PRO FROZR با سرعت 22 گیگابایت در ثانیه


شرکت MSI محصول SPATIUM M570 PRO PCIe 5.0 NVMe M.2 FROZR را با نهایت سرعت 12 گیگابایت در ثانیه (12000 مگابایت در ثانیه) در بخش خواندن و 10 گیگابایت در ثانیه در بخش نوشتن معرفی کرد. رابط و کنترلر PCIe Gen 5 این SSD با سیستم خنک کننده غیر فعال، کار می کند تا در کنار هیت سینک بزرگ و هیت پایپی که کنترلر و و ماژول ها را تحت پوشش قرار می دهند، گرما را به خوبی دفع کرده و پایداری را در بار کاری بالا ارائه کند. MSI این SSD را در ظرفیت های 1 ترابایت، 2 ترابایت و 4 ترابایت عرضه می کند.

اختصاصی: دو سالید SPATIUM M570 PRO FROZR با سرعت 22 گیگابایت در ثانیه



اما در غرفه MSI، دو SPATIUM M570 PRO PCIe 5.0 NVMe M.2 FROZR به همراه کارت توسعه PCIe 5.0 M.2 XPANDER توانستند به سرعت 22 گیگابایت در ثانیه و 23 گیگابایت در ثانیه در بخش خواندن و نوشتن دست یابد. سیستم تست شامل مادربرد X670E CARBON WIFI، پردازنده R9 7950X، دو ماژول 48 گیگابایت G-SKILL از نوع DDR5-6400، پاور MPG A750GF و خنک کننده S360 بود.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,806
لایک‌ها
175
سن
29
وقتی اسمی از اورکلاک و رکورد جهانی می شود، ذهن به سمت قطعات پرچمدار می رود اما این بار LUCKY_NOOB اورکلاکر MSI دست بر روی پردازنده میان رده 13600K گذاشته تا ثابت کند با این پردازنده و به کمک مادربرد Z690 UNIFY-X هم می توان رکورد جهانی را شکست.

شاید رکوردهای زده شده به پای پردازنده های پرچمدار و قدرتمند نرسد اما پردازنده 13600K در دستان این اورکلاکر و بر روی مادربرد مخصوص اورکلاک ام اس آی، در بخش GPUPI FOR CPU و CINEBENCH R20 هم رکورد جهانی GLOBAL 14X CPU RANK را به دست آورده و هم رکورد جهانی در بین تمام پردازنده های 13600K اینتل.



دو رکورد جهانی از LUCKY_NOOB با مادربرد Z690 UNIFY-X و پردازنده 13600K




پردازنده 13600K اینتل به طور معمول در CINEBENCH R20 بخش تمام هسته ها، امتیازی بین 9000 تا 9100 را به دست می آرود اما به لطف خنک کننده نیتروژن مایع و دمای منفی 0 درجه سانتی گراد، به فرکانس خیره کننده 7551 مگاهرتز رسیده که برای این پردازنده 14 هسته ای 20 رشته، عدد قابل توجهی است. پس از این اورکلاک، امتیاز به دست آمده 14036 در CINEBENCH R20 بود که همین موضوع باعث جابجایی رکورد جهانی در بخش های گفته شده شد.







اما برای رسیدن به برترین رکورد GPUPI پردازنده 13600K، این اورکلاکر توانست به فرکانس شگفت انگیز 7800 مگاهرتز دست یابد. مادربرد MSI MEG Z690 UNIFY-X که یک گزینه بهنیه شده برای اورکلاک است، با کمک 96 گیگابایت رم DDR5 جی اسکیل و یک کارت GTX 1030 در این رکورد شکنی نقش داشته اند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,806
لایک‌ها
175
سن
29
در حاشیه نمایشگاه Computex 2023، شرکت MSI از کارت توسعه جدیدی با عنوان USB4 100 W و با کد MS-4489 رونمایی کرد که نخستین کارت توسعه مبتنی بر ارتباط USB4 محسوب می‌شود. این کارت توسعه قادر است با اتصال به مادربرد سیستم‌های خانگی ارتباط USB4 و همچنین فناوری Power Delivery با حداکثر توان 100 وات را فراهم کند.

MSIکمپانی توانست با معرفی برد USB4 100 W که با عنوان MS-4489 نیز شناخته می‌شود خود را به عنوان اولین تولید کننده بردهای توسعه مبتنی بر ارتباط USB4 معرفی کند. اگرچه هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است که این برد توسعه از چه تراشه‌ای بهره می‌برد اما بنا به گزارش سایت Techpowerup، در آن از تراشه کنترلر ASMedia ASM4242 بهره گرفته شده است.

طراحی برد توسعه مادربرد USB4 شرکت MSI


همچون کارت‌های توسعه Thunderbolt، این برد نیز از طریق کابل به مادربرد متصل می‌شود و همراه با ارتباط PCIe دسترسی به ارتباط USB4 را ممکن می‌کند. می‌توان بر روی این برد یک پین‌ هدر USB 2.0 را هم مشاهده کرد که مشخص نیست با چه هدفی بر روی آن تعبیه شده است. در بردهای توسعه Thunderbolt این پورت به عنوان یک ورودی استفاده می‌شود، اما در این برد که به تراشه ASM4242 مجهز است به صورت پیش‌فرض پشتیبانی از این ارتباط وجود دارد. ممکن است این پین‌ هدر به منظور فراهم کردن یک خروجی برای ارتباط USB 2.0 مورد استفاده قرار بگیرد.

قابلیتی که سبب می‌شود این کارت نسبت به کارت‌های توسعه Thunderbolt تولید شده توسط MSI متمایز باشد فناوری USB Power Delivery یا USB PD با حداکثر توان خروجی 100 وات است. این قابلیت را می‌توان بر روی خروجی اصلی USB-C این کارت مشاهده کرد. دیگر پورت USB-C این کارت دارای توان خروجی 27 وات است. به منظور فراهم کردن این توان خروجی بر روی پورت‌های USB-C، MSI یک کانکتور 6-پین را به این کارت اضافه کرده است. این کارت توسعه دارای دو ورودی Display Port نیز هست که می‌تواند امکان اتصال نمایشگرهای مختلف را به آن فراهم کند.



درگاه های خروجی برد توسعه USB4 100 W MSI



یکی دیگر از قابلیت‌های عجیب این کارت اسلات فیزیکی PCIe x8 است که تنها ارتباط PCIe x4 را ممکن می‌کند. این موضوع ممکن است در سازگاری این برد توسعه با بسیاری از مادربردها محدودیت ایجاد کند. انتظار می‌رود MSI در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری در مورد این برد توسعه خود منتشر کند. همچنین گفته می‌شود در آینده دیگر تولید کنندگان مادربرد نیز چنین کارت‌های توسعه‌ای را روانه بازار خواهند کرد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,806
لایک‌ها
175
سن
29
کارت گرافیک MSI RTX 4070 VENTUS 3X 12G ؛ بهترین کارت برای بازی‌ های 1440p


MSI به تازگی کارت‌های گرافیک سری RTX 4070 را روانه بازار کرده است. در این میان کارت گرافیک RTX 4070 VENTUS 3X 12G عملکرد فوق العاده‌ای در اجرای بازی‌ها را از خود نشان داده و لقب با ارزش‌ترین کارت گرافیک برای بازی‌های 1440p را به خود اختصاص داده است. در همین رابطه شاهد انتشار نتایج بررسی عملکرد کارت گرافیک MSI توسط رسانه‌های معتبر سخت افزاری نظیر TechPowerUp هستیم که خود دلیلی بر اثبات این مدعاست.

بر اساس نتایج بنچمارک‌های منتشر شده توسط TechPowerUp کارت گرافیک RTX 4070 VENTUS 3X 12G ام اس آی در وضوح 1440p عملکرد فوق‌العاده‌ای در اجرای بازی‌هایی نظیر Cyberpunk 2077 و F1 22 و Hogwarts Legacy داشته که حتی بهتر از کارت‌های گرافیک سری RTX 3080 ارزیابی شده است.

ابعاد کارت گرافیک RTX 4070 VENTUS 3X 12G


کارت گرافیک RTX 4070 VENTUS 3X 12G ام اس آی در فناوری Ray Tracing تا دو برابر و در DLSS 3 تا چهار برابر سریع‌تر از گرافیک‌های نسل قبلی است. همچنین MSI RTX 4070 VENTUS 3X 12G از یک کانکتور برق 8 پین بهره می‌برد و گیمرها می‌توانند بدون دردسر ناشی از ارتقای سایر قطعات سیستم از این کارت گرافیک استفاده کنند.

بسته بندی کارت گرافیک RTX 4070 VENTUS 3X 12G


اما رسانه معتبر سخت افزاری TechPowerUp با بررسی عملکرد کارت‌های گرافیک مختلف اعلام کرده که MSI 4070 VENTUS 3X 12GB با ارزش‌ترین کارت گرافیک برای اجرای بازی‌های 1440p است.

نتایج بنچمارک‌ها حاکی از آن است که کارت گرافیک RTX 4070 VENTUS 3X 12G در بازی Cyberpunk 2077 با وضوح 1440p و فعال بودن Ray Tracing عملکرد خوبی دارد. به عنوان مثال در حالت تنظیمات گرافیکی Ultra سرعت این کارت به 33 فریم در ثانیه می‌رسد که تقریباً با عملکرد کارت گرافیک 3080 برابر است.

عملکرد کارت گرافیک RTX 4070 VENTUS 3X 12G در بازی Cyberpunk 2077


اما با فعال کردن DLSS 3 سرعت کارت VENTUS 3X 12G از 110 فریم بر ثانیه عبور کرده که بسیار بالاتر از عملکرد کارت گرافیک 3080 با 63 فریم بر ثانیه در حالت DLSS روشن است.

کارت گرافیک RTX 4070 VENTUS 3X 12G بازی F1 22 را با سرعت 81 فریم در ثانیه اجرا می‌کند که در مقابل میانگین 70 فریم بر ثانیه گرافیک 3080 چیزی در حدود 16 درصد بهبود را نشان می‌دهد.

عملکرد کارت گرافیک RTX 4070 VENTUS 3X 12G در بازی F1 22


اما اگر قابلیت DLSS 3 را روشن کنیم سرعت کارت گرافیک VENTUS 3X 12G به 241 فریم در ثانیه می‌رسد که در مقابل سرعت 154 فریم در ثانیه کارت گرافیک 3080 با DLSS روشن حدود 56 درصد بهبود را نشان می‌دهد.

MSI RTX 4070 VENTUS 3X 12G در بازی Hogwarts Legacy با همان تنظیمات قبلی سرعتی برابر 63 فریم بر ثانیه دارد که تقریباً با کارت گرافیک 3080 برابر است. در حضور فناوری DLSS 3 نیز سرعت این کارت به 100 فریم در ثانیه می‌رسد که نسبت به گرافیک 3080 افزایش 13.6 درصدی را شاهد هستیم.

عملکرد MSI RTX 4070 VENTUS 3X 12G در بازی Hogwarts Legacy


عملکرد فوق العاده کارت گرافیک MSI RTX 4070 VENTUS 3X 12G در حالی ثبت شده که مصرف انرژی این کارت در بازی‌های فوق از 206 وات بالاتر نمی‌رود که در مقابل کارت گرافیک RTX 3080 10GB با 336 وات توان کاهش 63 درصدی را نشان می‌دهد. در انتها باید گفت که عملکرد مناسب این محصول موجب شده تا کارت گرافیک MSI RTX 4070 VENTUS 3X 12G نشان Editor's Choice را از رسانه TechPowerUp دریافت کند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,806
لایک‌ها
175
سن
29
تست بررسی کارت گرافیک MSI RTX 4060 Ti GAMING X TRIO توسط رسانه thepcenthusiast و کسب نشان

سری‌های GAMING TRIO و GAMING ظاهری دوست‌داشتنی و آشنا دارند و در عین حال تعادل عالی بین عملکرد، خنک‌کننده و نویز کم را که گیمرها به آن اعتماد دارند ، حفظ می‌کنند. طراحی TORX Fan 5.0 دارای جفت سه پره فن است که با یک پیوند بیرونی به یکدیگر متصل شده اند تا یک لبه ایجاد کنند که جریان هوا را به سیستم های خنک کننده به روز شده TRI FROZR 3 و TWIN FROZR 9 متمرکز می کند.هر دو سری با یک بک پلیت فلزی برس خورده تقویت شده‌اند که دارای طراحی جریانی است که گرمای کارت گرافیک را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، Mystic Light نمای بیرونی کارت گرافیک را زینت می دهد و نورپردازی را همزمان با بقیه قطعات از طریق Mystic Light Sync و Ambient Link همسان سازی میکند.
















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,806
لایک‌ها
175
سن
29
ام اس آی به تازگی از یک مانیتور گیمینگ خمیده 27 اینچی با نام MAG 275CQRF-QD رونمایی کرده است. وضوح نمایشگر این مانیتور معادل 1440p بوده و شعاع انحنای آن به 1000R می‌رسد. همچنین حداکثر روشنایی 300 نیت و نرخ نوسازی 170 هرتزی از دیگر ویژگی‌های این مانیتور خمیده گیمینگ محسوب می‌شود.

ماه گذشته MSI از مانیتور گیمینگ G253PF IPS با نرخ تازه‌سازی 380 هرتز رونمایی کرد. اکنون این برند نام آشنای دنیای سخت افزار از یک مانیتور گیمینگ 27 اینچی خمیده با نام MAG 275CQRF-QD رونمایی کرده است.

مشخصات مانیتور MAG 275CQRF-QD ام اس آی


مشخصات مانیتور MAG 275CQRF-QD ام اس آی

مانیتور MAG 275CQRF-QD به یک پنل خمیده 27 اینچی نوع Rapid VA مجهز شده و میزان انحنای نمایشگر آن برابر 1000R است که یک تجربه فراگیر را برای گیمرها فراهم می‌کند. وضوح صفحه نمایش این مانیتور برابر 1440p یا معادل WQHD است.

همچنین مانیتور MAG 275CQRF-QD با نسبت تصویر 16:9 و حداکثر روشنایی 300 نیت روانه بازار شده است. همانطور که گفته شد مانیتور جدید ام اس آی از پنل VA بهره می‌برد که نسبت کنتراست 4000:1 را فراهم کرده تا گیمرها شاهد نمایش رنگ‌های زنده باشند.

درگاه های مانیتور MAG 275CQRF-QD ام اس آی


زمان پاسخدهی نمایشگر MAG 275CQRF-QD از یک میلی ثانیه فراتر نمی‌رود تا گیم پلی روانی را برای گیمرها به ارمغان بیاورد. پشتیبانی از فناوری FreeSync Premium و در کنار نرخ تازه‌سازی 144 هرتز و امکان اورکلاک آن تا 170 هرتز از دیگر ویژگی‌های این مانیتور گیمینگ است.

بر اساس اعلام Gizmochina مانیتور MAG 275CQRF-QD از درگاه‌های ورودی و خروجی جک 3.5 میلی متری، دو پورت HDMI 2.0b برای وضوح 1440p و نرخ نوسازی 144 هرتز، درگاه DisplayPort 1.2a برای وضوح 1440p و نرخ نوسازی 170 هرتز، پورت USB 2.0 Type-A بهره می‌برد.



همچنین یک پورت USB 2.0 Type-B در کنار درگاه USB Type-C با پشتیبانی از حالت DisplayPort Alt و توان شارژ 15 وات روی بدنه این مانیتور تعبیه شده است. مضاف بر این شاهد استفاده ام اس آی از سوئیچ KVM برای جابجایی آسان بین دستگاه متصل به مانیتور هستیم. در انتها باید گفت که تاکنون اطلاعات بیشتری درباره قیمت و زمان عرضه مانیتور گیمینگ MAG 275CQRF-QD توسط ام اس آی اعلام نشده است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,806
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی کارت گرافیک MSI RTX 4070 GAMING X TRIO توسط رسانه VMODTECH و کسب 2 نشان

کارت های گرافیک سری GAMING TRIO ام اس آی با طراحی جذاب، عملکرد مناسبی داشته و از یک سیستم خنک کننده کم صدا بهره می‌برد. برای خنک کردن این کارت گرافیک از فن‌های TORX FAN 5.0 در کنار 6 لوله مسی و یک صفحه مسی با روکش نیکل استفاده شده است.سری جدید GAMING TRIO همچنین به بایوس دوگانه مجهز شده و کاربران می توانند به سرعت بین حالت سایلنت و گیمینگ جابجا شوند. نورپردازی Mystic Light زینت بخش نمای بیرونی کارت گرافیک سری GAMING TRIO است. همچنین استفاده از یک صفحه فلزی روی این کارت گرافیک علاوه بر بهبود کارایی به استحکام و کاهش دمای کارت گرافیک کمک می‌کند.














 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,806
لایک‌ها
175
سن
29
MSI که چند روز قبل مانیتور گیمینگ سطح بالای Optix G274QPX را با پنل IPS رزولوشن 2K معرفی کرده بود، اکنون دست به کار شده و یک محصول مقرون به صرفه و ارزان‌تر نیز به لیست مانیتورهای گیمینگ خود اضافه کرده است تا امکان تجربه بهتر بازی‌ها برای همه فراهم شود.

این شرکت اخیراً از مانیتور منحنی MSI G24C4 E2 با رزولوشن Full HD+ رونمایی کرده که در ادامه نگاهی اجمالی به مشخصات فنی آن خواهیم داشت.

مانیتور منحنی MSI G24C4 E2


G24C4 E2 یک مانیتور گیمینگ خمیده 23.6 اینچی با پنل VA و نرخ انحنای 1500R است که رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

این نمایشگر گیمینگ MSI می‌تواند حداکثر نرخ تازه‌سازی تصویر 170 هرتز را در اختیار کاربر قرار دهد که در کنار زمان پاسخ‌دهی ۱ میلی‌ثانیه تضمین کننده یک تجربه گیمینگ روان و فاقد هرگونه پارگی تصویر (Tearing) خواهد بود.

سایر مشخصات فنی مانیتور گیمینگ G24C4 E2​

به گزارش Gizmochina، از آنجا که با یک مانیتور مقرون به صرفه مواجه هستیم، MSI فناوری Nvidia G-Sync را کنار گذاشته و به سمت استفاده از فناوری AMD FreeSync Premium حرکت کرده است تا کاربرانی که از کارت‌های گرافیک AMD استفاده می‌کنند، امکان هماهنگ‌سازی نرخ فریم با نرخ تازه‌سازی تصویر را داشته باشند.

مانیتور منحنی MSI G24C4 E2


پنل VA این نمایشگر امکان ارائه نسبت کنتراست 3000 به 1 را می‌دهد که برای نمایش نقاط تاریک تصویر و رنگ‌های زنده معقول به نظر می‌رسد. از دیگر ویژگی‌های این مانیتور می‌توان به عمق رنگ ۸ بیتی و حداکثر میزان روشنایی ۲۵۰ نیت (کاندلا بر متر مربع) اشاره کرد که برای یک مانیتور گیمینگ نسل جدید چندان جذاب نیست. این روشنایی کم باعث شده که دیگر امکان پشتیبانی از HDR وجود نداشته باشد.

از نظر اتصالات، مانیتور جدید MSI G24C4 E2 دارای دو ورودی HDMI 2.0b برای ارائه رزولوشن Full HD و حداکثر نرخ تازه‌سازی 144 هرتز است. در کنار آن نیز یک پورت DisplayPort 1.2a با پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی حداکثر 170 هرتز در نظر گرفته شده است. علاوه بر این دو، یک جک خروجی صدا نیز وجود دارد.


در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با قیمت مانیتور گیمینگ G24C4 E2 در دسترس نیست، با این حال MSI تأیید کرده که این مانیتور منحنی جدید در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ و پاییز امسال به قفسه فروشگاه‌های کامپیوتری اضافه خواهد شد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,806
لایک‌ها
175
سن
29
شرکت ام اس آی اخیراً سه مادربرد خوش قیمت و اقتصادی B760 با سوکت LGA 1700 برای پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل عرضه کرده است که علاقه‌مندان همین امروز می‌توانند برای خرید آن‌ها اقدام کنند. مادربردهای MSI PRO B760-P WIFI DDR4 ،MSI PRO B760M-P DDR4 و MSI B760M Mortar WiFi DDR4 جدیدترین مادربردهای اقتصادی شرکت ام اس آی هستند که می‌توانند گزینه‌ای ایده‌آل برای سیستم شما باشند.

مادربردهای MSI PRO B760-P WIFI DDR4 ،MSI PRO B760M-P DDR4 و MSI B760M Mortar WiFi DDR4 همگی از پردازنده‌های نسل 12 و نسل 13 و همچنین پردازنده‌های Pentium Gold و Celeron اینتل پشتیبانی می‌کنند و به راحتی می‌توانند در انواع سیستم‌های اداری، خانگی و گیمینگ اقتصادی مورد استفاده قرار گیرند. این مادربردهای خوش قیمت از سوکت LGA 1700 بهره می‌برند و می‌توانند نهایتاً 128 گیگابایت حافظه رم DDR4 را پشتیبانی کنند.



1024.jpg




مادربرد MSI PRO B760M-P DDR4 در فرم فاکتور mATX و با ابعاد 243x243 میلی‌متر طراحی شده است و از پورت‌های USB Type-C با سرعت انتقال 10 گیگابیت بر ثانیه (USB 3.2 Gen2) و USB Type-A با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه بهره‌مند است.

از سوی دیگر مادربرد MSI PRO B760-P WiFi DDR4 در فرم فاکتور ATX و با ابعاد 243x304 میلی‌متر تولید می‌شود و افزون بر پورت‌های USB-C و USB-A پرسرعت، از پورت اترنت 2.5G و همچنین فناوری WiFi 6E نیز بهره‌مند است.



msi).jpg




همانطور که از نام آن مشخص است، مادربرد MSI B760M Mortar WiFi DDR4 هم مانند مدل قبلی به Wi-Fi 6E مجهز شده است. تفاوت بین این مدل و نسخه قبلی، فرم فاکتور آن است که در این مادربرد mATX است. در نتیجه مادربرد MSI B760M Mortar WiFi DDR4 ابعاد کوچکتری دارد. از دیگر ویژگی‌های مهم این مادربرد طراحی منحصربفرد و زیبای آن است که با رنگ‌های نقره‌ای و سیاه تزئین شده است.



msi-mag-b760m-mortar-wifi-ddr4-kv.jpg



نکته بسیار مهم در مورد مادربردهای MSI PRO B760-P WIFI DDR4 ،MSI PRO B760M-P DDR4 و MSI B760M Mortar WiFi DDR4 این است که علیرغم قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه‌ای که دارند، از نظر قابلیت‌ها و عملکرد نیز ضعفی ندارند. از این رو، مادربردهای جدید B760 ام اس آی برای تمام سیستم‌های خانگی، اداری، آموزشی و همچنین گیمینگ اقتصادی کاربردی هستند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,806
لایک‌ها
175
سن
29
پس از نمایش اولیه پاورهای سری MAG GL در نمایشگاه Computex 2023، شرکت MSI امروز به صورت رسمی از این محصولات خود رونمایی کرد. بنا به گفته این شرکت این پاورها با استانداردهای PCIe 5.0 و ATX 3.0 مطابقت کامل دارند و در کنار کانکتورهای 12VHPWR، در بهترین حالت توان خروجی 850 وات را در دسترس کاربران قرار می‌دهند.

MSI امروز با معرفی سری محصولات MAG GL، رده پاورهای ماژولار خود را گسترش داد. بنا به گفته این شرکت، پاورهای سری MAG GL دارای استاندارد 80 Plus Gold هستند و قرار است در قالب آن سه محصول جدید روانه بازار شود. این محصولات دارای توان‌های خروجی متفاوتی هستند و در سه رده 850، 750 و 650 وات عرضه می شوند. این پاورهای جدید MSI با استانداردهای PCIe 5.0 و ATX 3.0 نیز سازگاری کامل دارند و با استفاده از کانکتورهای 12+4 پین 12VHPWR می‌توان آن‌ها را به جدیدترین نسل از کارت‌های گرافیک انویدیا نیز متصل کرد.



طراحی پاورهای Mag GL شرکت MSI


این سه پاور جدید MSI با عنوان‌های MAG A850GL PCIE5، MAG A750GL PCIE5 و MAG A650GL معرفی شده‌اند و همانطور که از نام آن‌ها نیز مشخص است نسخه دارای خروجی 650 وات از استانداردهای PCIe 5.0 و ATX 3.0 بهره نمی‌برد و به همین دلیل به کانکتور 12VHPWR نیز مجهز نیست. استاندارد 80 Plus Gold نیز که در تمامی این سه محصول یافت می‌شود نشان می‌دهد که آن‌ها حتی در فشارهای کاری بالا نیز بازدهی بسیار خوبی دارند و این میزان بازدهی به بیش از 90 درصد می‌رسد.

همانطور که در تصاویر منتشر شده نیز نشان داده شده است کانکتور 12VHPWR در این پاورهای جدید MSI با رنگ زرد نشان داده شده‌اند تا امکان اتصال کامل و درست آن‌ها به کارت‌های گرافیک وجود داشته باشد. این کانکتور معمولاً به سختی وارد کارت‌های گرافیک می‌شود و در ماه‌های اخیر اتصال ناقص آن‌ها به این محصولات سبب خرابی تجهیزات سخت افزاری شده است. می‌توان گفت رنگ مشکی این کانکتورها در ایجاد این مشکل سهم قابل توجهی داشته است.

کانکتور زرد رنگ 12VHPWR پاورهای Mag GL MSI




MSI اعلام کرده که رنگ زرد این کانکتور سبب می‌شود کاربران از اتصال نادرست آن به کارت‌های گرافیک آگاه شوند و یا در بدترین حالت احتمال اتصال اشتباه آن‌ها را کاهش دهد. نیمی از کابل 12VHPWR طراحی شده برای این پاور زرد رنگ و نیمی دیگر مشکی است. ایده طراحی صورت گرفته برای این کابل از این موضوع نشات می‌گیرد که اگر پس از اتصال آن به کارت‌های گرافیک همچنان بخش زرد رنگ توسط کاربران قابل مشاهده بود آنگاه می‌توان اطمینان یافت که آن به صورت ناقص به این تجهیزات متصل شده است. این کانکتور باید تا جایی که قسمت زرد رنگ آن قابل مشاهده نباشد وارد کارت‌های گرافیک شود.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,806
لایک‌ها
175
سن
29
بررسی اس اس دی MSI Spatium M480 2TB؛ انفجار سرعت در نهایتِ ظرفیت!

تا کنون محصولات مختلفی را از برند MSI در شهرسخت‌افزار مورد بررسی قرار داده‌ایم. این بار از گروه حافظه‌های اس‌اس‌دی شرکت ام‌اس‌آی مدل Spatium M480 را که یک حافظه M.2 NVMe با حجم 2 ترابایت است، در اختیار داریم تا مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. در ادامه با جعبه‌گشایی، معرفی و بررسی اس‌اس‌دی MSI Spatium M480 2TB همراه ما باشید.

حافظه اس‌اس‌دی M.2 ام‌اس‌آی Spatium M480 با ظرفیت دو ترابایت، از نظر کارایی یک حافظه ارزشمند مبتنی بر رابط PCIe 4.0 است که به راحتی می‌تواند نیاز کاربر و به خصوص گیمرها را مرتفع کند. البته حجم دو ترابایت هنوز هم برای برخی گیمرها یا کاربران معمولی، گران به حساب می‌آید و شاید نسخه‌ یک ترابایتی انتخاب بهتری از نظر ارزش خرید باشند.
پس از تست و اجرای آزمون‌های مختلف، همانطور که مشاهده کردید کنترلرهای پیشرفته و پرسرعت، گرمای زیادی نیز تولید می‌کنند. اگرچه کاربری‌های معمولی مانند تست کپی فایل 50 گیگابایتی به حدی سریع انجام می‌شوند که گرما تأثیر چندانی روی کارایی نهایی آن ندارد؛ اما برای کاربرانی که با حجم زیادی از فایل‌ها در مدت زمان کوتاه کار می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت حداکثر کارایی و افزایش طول عمر اس‌اس‌دی خود حتماً از هیتسینک برای Spatium M480 استفاده کنند یا مدل هیتسینک‌دارِ همین مدل که با نام Spatium M480 HS یافت می‌شود را تهیه کنند.

این محصول توسط دفتر MSI در ایران ) برای بررسی در اختیار شهرسخت‌افزار قرار گرفته است. اس‌اس‌دی MSI Spatium M480 2TB با قیمت حدود 8.5 میلیون تومان و 5 سال گارانتی رسمی در بازار کشور در دسترس است.

نکات مثبت:
▫️کارایی بالا
▫️قیمت مناسب نسبت به هم‌رده‌های موجود در بازار
▫️گارانتی 5 ساله

لینک بررسی : https://b2n.ir/u97961
















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,806
لایک‌ها
175
سن
29
بر اساس گزارش‌های رسمی اخیر، بالاخره شرکت ام اس آی از کارت گرافیک های سفارشی GeForce RTX 4060 (non-Ti) خود در دو سری Gaming و Ventus 2X رونمایی کرد.

اگر خبرهای صنعت سخت افزار را در چند هفته اخیر دنبال کرده باشید حتماً مطلع هستید که اخیراً NVIDIA اعلام کرد جدیدترین عضو خانواده RTX 40 در تاریخ 29 ژوئن (8 تیر) عرضه خواهد شد. این خبر رسمی تمام شایعاتی که از عرضه RTX 4060 در ماه جولای سخن می‌گفتند را تکذیب کرد.

کارت گرافیک rtx 4060


این بدان معنی است که شرکای انویدیا اکنون کمتر از 2 هفته فرصت دارند تا کارت های گرافیک سفارشیِ مبتنی بر کارت گرافیک RTX 4060 خود را معرفی کنند. البته این امر برای اکثر تولیدکنندگان کارت گرافیک مشکلی ایجاد نمی‌کند چراکه برخی از برندها قبلاً کارت های گرافیک خود را رونمایی کرده‌اند.

با این وجود به گزارش وبسایت VideoCardz، شرکت MSI یکی از شرکت‌هایی بود که کارت‌های گرافیک سفارشی RTX 4060 مبتنی بر AD107 خود را حداقل تا امروز نشان نداده بود. اکنون حداقل چهار مدل جدید از سری کارت های گرافیک GAMING یا Ventus 2X در وب سایت MSI یافت می‌شود. جالب اینجاست که همه این کارت های گرافیک در یک چیز مشترک هستند و آن هم طراحی بی‌زرق‌وبرق و کمترین میزان RGB است.

 کارت گرافیک سفارشی msi




سری کارت های گرافیک Ventus Black یک طراحی جدید است، که در مجموعه محصولات مبتنی بر کارت گرافیک RTX 4060 Ti نیز حضور داشت. سری Gaming X در کارت های گرافیک RTX 4060 Ti ام اس آی حضور ندارد و نورپردازی RGB این کارت های گرافیک نیز بسیار اندک است.

سری کارت های گرافیک Gaming ام اس آی در دو نوع اورکلاک شده و اورکلاک نشده عرضه خواهد شد. با این حال، هر دو کارت گرافیک به لطف نرم افزار MSI می‌توانند با سرعت بالاتری کار کنند.

  • کارت گرافیک MSI RTX 4060 GAMING X: فرکانس بوست ۲۶۱۰ مگاهرتز، پیش‌فرض: ۲۵۹۵ مگاهرتز
  • کارت گرافیک MSI RTX 4060 GAMING: فرکانس بوست 2475 مگاهرتز، پیش‌فرض: 2460 مگاهرتز
سری کارت های گرافیک Ventus 2X Black محصولات پایین رده مجموعه کارت های گرافیک جدید MSI هستند. این کارت های گرافیک بسته به مدل تا 2475 یا 2505 مگاهرتز بوست می‌شوند. اگرچه این قطعات در فرم فاکتور Mini-ITX نیستند، اما این کارت های گرافیک هنوز نسبتاً کوچک بوده و طول آن‌ها کمتر از 20 سانتی متر است.







MSI-GeForce-RTX-4060-8GB-VENTUS-2X-BLACK-OC-1-850x638.jpg





کارت های گرافیک سفارشی MSI RTX 4060 در تاریخ 29 ژوئن (8 تیر) با قیمت پایه 299 دلار عرضه می‌شوند. فقط مدل‌های غیر OC و غیر X هستند که با همان قیمت اولیه تعیین شده توسط انویدیا (MSRP) عرضه می‌شوند. بقیه کارت های گرافیک سفارشی MSI احتمالاً قیمتی بالاتر از قیمت اولیه انویدیا خواهند داشت.



نظر شما در مورد سری کارت های گرافیک سفارشی MSI RTX 4060 چیست؟ آیا از طراحی این محصولات راضی هستید یا خیر؟
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,806
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی روتر گیمینگ سه بانده ام اس آی RadiX AXE6600 توسط رسانه معتبر tweaktown و کسب نشان منتخب نویسنده


RadiX AXE6600 و RadiX AX6600 هر دو روترهای گیمینگ سه بانده هستند که مجموع پهنای باند هر یک از آنها به 6600 مگابیت در ثانیه می‌رسد. این روترها از پردازنده چهار هسته‌ای ساخت کوالکام و قطعات شبکه پیشرفته بهره می‌برند که ضمن ارائه بالاترین سرعت با پایین‌ترین پینگ و کمترین نوسان، یک ارتباط بی نقص را برای گیمینگ آنلاین فراهم می‌کنند.روتر RadiX AXE6600 ام اس آی با بهره گیری از فناوری WiFi 6E با کانال‌های 160 مگاهرتزی در باند 6 گیگاهرتز، ارتباط تقریباً بدون هرگونه تداخل سیگنال را برای گیمرها ممکن می‌کند. فناوری جدید WiFi 6E با داشتن نرخ تبادل بیشتر، انتخابی عالی برای استفاده‌های تشنه پهنای باند بالا چون گیمینگ و سیستم‌های واقعیت افزوده-واقعیت مجازی است.AI QoS یک تحول شگرف در مدیریت پهنای باند است که در روترهای گیمینگ MSI یافت می‌شود. این فناوری پیشرفته به طور خودکار ترافیک شبکه را اولویت بندی نموده و استفاده از پهنای باند شبکه را به طور هوشمند تنظیم می‌کند تا کاربر از کمترین تأخیر با بیشترین سرعت ممکن برخوردار شود.فناوری AI QoS دارای چهار حالت شامل گیمینگ، استریمینگ، کار از راه دور و AI-auto است و کاربر می‌تواند بسته به نیاز خود شبکه را به بهترین نحو ممکن تنظیم کند. مدل RadiX AXE6600 حالت AI QoS فعال را از طریق نورپردازی RGB نشان می‌دهد. گیمرها می‌توانند از طریق مرورگر، اپلیکیشن MSI Router یا برنامه MSI Center تنظیم دلخواه را اعمال کنند.MSI با تکیه به سال‌ها تجربه در طراحی قطعات کامپیوتر، در روترهای سری RadiX برای اولین بار از لوله ناقل گرما و هیت سینک‌های گرافیت اندود شده برای سیستم دفع گرما استفاده کرده است تا عملکرد پایدار و بی نقص را فراهم کنند.MSI راهکار پیشرفته MSI FIRST را با روترهای RadiX AXE6600 و RadiX AX6600 ارائه می‌کند که توسط محصولات مخصوص گیمینگ این کمپانی چون کامپیوترهای دسکتاپ، لپ تاپ، مادربرد و آداپتور AX1800 WiFi USB پشتیبانی می‌شود. این راهکار ارتباط شبکه بهینه‌تر و سریع‌تر را با ترکیب کردن محصولات MSI به ارمغان می‌آورد.روترهای گیمینگ سری RadiX دارای رابط کاربری گرافیکی پیشرفته هستند که از طریق مرورگر وب، اپلیکیشن موبایل MSI Router و برنامه MSI Center در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و می‌توانند ضمن نظارت بر ترافیک شبکه، به آسانی اقدام به تنظیم روتر و استفاده از قابلیت‌های پیشرفته کنند.













 
بالا