برگزیده های پرشین تولز

اخبار نتورك ماركتينگ در ايران

نظر شما درباره نتورك ماركتينگ چيه ؟

  • خوبه

    Votes: 96 50.8%
  • بده

    Votes: 74 39.2%
  • نظري ندارم

    Votes: 19 10.1%

  • Total voters
    189

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
شورای نگهبان برای بررسی ممنوعیت فعالیت شرکت‌های هرمی درخواست مهلت کرد (رسا نيوز 3/8/84)

page37%20copy.jpg


به گزارش پايگاه اطلاع رساني رسا، شوراي نگهبان قانون ‌اساسي زمان ده روزه را براي بررسي طرح الحاق يك بند و يك تبصره به ماده 1 قانون مجازات اخلالگران در **** اقتصادي كشور مصوب 1369 و اصلاح تبصره 1 ماده 2 ان كافي است ندانست و طي نامه‌اي به رييس مجلس شوراي اسلامي خواستار مهلت ده روزه ديگري براي بررسي اين طرح شد.

بر اساس اصل نود و پنجم قانون اساسي در مواردي كه شوراي نگهبان مدت ده روز را براي رسيدگي و اظهار نظر نهايي كافي نداند، مي‌تواند از مجلس شوراي اسلامي حداكثر براي ده روز ديگر با ذكر دليل خواستار تمديد وقت شود.

بر اساس اصل نود و پنجم قانون اساسي در مواردي كه شوراي نگهبان مدت ده روز را براي رسيدگي و اظهار نظر نهايي كافي نداند، مي‌تواند از مجلس شوراي اسلامي حداكثر براي ده روز ديگر با ذكر دليل خواستار تمديد وقت شود.

طبق ماده واحده طرح الحاق يك تبصره به ماده 1 قانون مجازات اخلال‌گران در **** اقتصادي كشور كه 19 مهر به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد، تاسيس، قبول نمايندگي، عضو گيري و ثبت‌نام در بنگاه، موسسه، گروه يا فهرست اسامي با وعده كسب درآمد ناشي از افزايش اعضا به صورت شبكه‌اي، خواه از طريق عرضه كالا و يا خدمات يا اجبار به خريد كالا يا دريافت حق عضويت يا شيوه‌هاي مشابه ديگر، خواه از طريق جلب مشتريان به عنوان بازارياب يا هر عنوان ديگر با وعده دريافت كالا يا خدمات رايگان يا به قيمتي كمتر از قيمت واقعي يا دادن درصد (پورسانت) يا توزيع جايزه ممنوع است.

بر اساس گزارش فارس، طبق تبصره 1 اين ماده واحده مرتكبين به هريك از موارد مذكور علاوه بر رد مال به حبس از 6 ماه تا 3 سال و جزاي نقدي به دو برابر اموالي كه از طريق مزبور به دست آورده محكوم مي‌شود

منبع: http://www.rasanews.com/More_News.asp?id=6258
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
قاضي طايفي: 20 شركت غيرمجاز هرمي داخلي و خارجي در كشور فعاليت مي‌كنند. ( خبرگزاري فارس 4/8/84)

خبرگزاري فارس: رئيس شعبه سوم دادسراي كاركنان دولت گفت: هم اكنون 20 شركت غيرمجاز داخلي و خارجي كه به صورت هرمي در كشور فعاليت مي‌كنند، شناسايي شده‌اند كه اين شركت‌ها به زودي توسط مقامات قضايي پلمپ خواهند شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، قاضي حميدرضا طايفي در ميزگرد بررسي فعاليت شركت‌هاي هرمي در ايران در محل خبرگزاري فارس، افزود: به ثبت رسيدن يك شركت به معناي قانوني بودن فعاليت آن نيست و چه بسا شركت‌هايي كه هم‌اكنون ثبت شده‌اند ولي اقدام به فعاليت‌هاي غيرقانوني مي‌كنند.

قاضي پرونده شركت گلدكوئيست با بيان اينكه قوه قضائيه با شدت با عوامل شركت‌هاي هرمي برخورد خواهد كرد خاطرنشان كرد: اينگونه جرايم حتي اگر داراي شاكي خصوصي هم نباشد به لحاظ عمومي بودن جرم قابل رسيدگي در مراجع قضايي است.

وي افزود: مطابق قانون جديدي كه به تازگي در مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيده است فعاليت در شركت‌هاي هرمي تحت هر عنوان جرم محسوب مي‌شود و اين جرم در خصوص افرادي كه كارمند دولت بوده و در مراكز دولتي اقدام به بازاريابي و خريد از شبكه‌هاي هرمي كنند علاوه بر مجازات كيفري انفصال از خدمت نيز پيش‌بيني كرده است.

قاضي طايفي گفت: در شركت‌هاي هرمي افرادي كه در راس هرم قرار مي‌گيرند درآمد بالايي كه همان كلاهبرداري است را كسب مي‌كنند و افراد زير شبكه نيز به دليل عدم رعايت بالانس و جذب زيرمجموعه متضرر مي‌شوند كه اين عمل علاوه بر اينكه در شرع مقدس باطل است از لحاظ قانوني نيز اخذ مال نامشروع تلقي شده و قابل پيگرد است.

رئيس شعبه سوم دادسراي كاركنان دولت با اشاره به خسارات اقتصادي فعاليت شركت‌هاي هرمي به جامعه و كشور گفت: چون اين فعاليت‌ها به دليل اينترنتي بودن از حيطه نظارت دولت خارج مي‌شود باعث شده تا مبالغ سنگيني ارز از كشور خارج شده و مقداري نيز مصنوعات طلا به كشور وارد شود كه اين امر لطمات اقتصادي زيادي به كشور تحميل مي‌كند.

وي ادامه داد: در بعد سياسي اين اقدام نيز چون افراد و مسئولين شركت گلدكوئيست خارجي هستند اطلاعاتي داريم كه تعدادي از آنها نيز با صهيونيست‌ها ارتباط نزديك دارند.

قاضي طايفي در پاسخ به سوالي در خصوص علت عدم برخورد قوه قضائيه با شركت‌هاي داخلي كه فعاليت هرمي دارند ضمن رد اين موضوع گفت: قوه قضائيه با هرگونه شركتي اعم از داخلي و خارجي كه اقدام به فعاليت‌هاي هرمي كند به شدت برخورد مي‌كند.

وي افزود: دستگاه‌هايي كه متولي نظارت بر شركت هستند نيز بايد به محض اطلاع از چنين شركت‌هايي موضوع را به دستگاه قضايي اطلاع دهند.

رئيس شعبه سوم دادسراي كاركنان دولت با بيان اينكه تاكنون 4 هزار پرونده در خصوص شركت گلدكوئيست در دادسرا تشكيل شده گفت: 30 نفر از عوامل شركت گلد‌كوئيست در ايران توسط دستگاه‌ قضايي دستگير شدند كه بعد از تكميل پرونده و صدور كيفرخواست به دادگاه معرفي خواهند شد.

قاضي طايفي با اشاره به پيامدهاي اجتماعي عضويت در شبكه‌هاي هرمي و گلد‌كوئيستي گفت: چون معمولا جلسات اين شركت‌ها به صورت مختلط و در محلهاي مخفي انجام مي‌شود اين موضوع باعث بروز مشكلات خانوادگي زيادي شده است كه در اين خصوص نيز پرونده‌هاي زيادي به دادسرا واصل شده است.

وي ادامه داد: تعدادي از سرشاخه‌هاي اين شركت كه از طريق كلاهبرداري اقدام به جذب پول افراد مي كنند نيز بعد از اخذ پورسانت‌هاي غيرمجاز از خانواده خود بريده و به دنبال فساد مي‌روند.

رئيس شعبه سوم دادسراي كاركنان دولت گفت: تعدادي از افراد سودجو نيز جهت جذب زيرشاخه اقدامات متقلبانه مختلفي را انجام داده‌آند كه يك نمونه آن خواستگاري سوري جهت جذب زيرشاخه بود كه در اين پرونده تعدادي از افراد شياد به بهانه خواستگاري وارد خانواده شده و اشخاص خانواده را با تبليغات به عنوان زيرشاخه خود قرار داده و بعد متواري شدند.

قاضي رسيدگي كننده به پرونده گلد‌كوئيست در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه اگر شركت گلدكوئيست اقدامات خود را مطابق قوانين ايران انجام دهد آيا باز هم با برخورد قضايي مواجه مي شود گفت: اگر اين شركت تمامي فعاليت خود را بر طبق قوانين ايران انجام دهد بحث جداگانه‌اي است كه بايد بررسي شود.

منبع: خبرگزاری فارس
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
فعالیت در شرکت های هرمی خانواده را متلاشی می کند (هموطن سلام 4/8/84)

نايب رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي گفت: بر اساس گزارش اخير وزارت اطلاعات، با تصويب طرح مقابله با شركت‏هاي هرمي در مجلس، فعاليت شركت گلدكوئيست به 10 درصد كاهش يافته است.

ميزگرد «بررسي فعاليت شركتهاي هرمي در ايران» با حضور حميدرضا كاتوزيان، نايب رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي، حميدرضا طائفي قاضي پرونده گلدكوئيست و صمد عزيزنژاد پژوهشگر مسائل پولي و مالي دفتر اقتصادي مركز پژوهش‏هاي مجلس با حضور خبرنگاران و شركت تعدادي از اعضاي شركت‏هاي بازاريابي هرمي در محل خبرگزاري فارس برگزار شد.

حميدرضا كاتوزيان در اين جلسه اظهارداشت: از روزي كه قانون مجلس در مورد شبكه‌هاي بازاريابي هرمي نظير گلد کوئیست ابلاغ شود، هر كسي كه در جلسات اين شبكه‌ها شركت كند يا جلسه برگزار كند و يا در خانه او اين جلسات برگزار شود، مجرم محسوب مي‌شود.

وي همچنين با بيان اين كه در شبكه‌هاي بازاريابي به وفور با اشباع بازار مواجه هستيم، تصريح كرد: اين مشكل از سال 1995 تا 1997 در آلباني كه كشوري فقير و با جمعيت كم بود، اتفاق افتاد و شركت‏هاي هرمي و بازارياب هاي شبكه اي در الباني شروع به فعاليت كردند در ان زمان از سوي بانك جهاني و صندوق بين المللي پول بيش از 50 نام نوشته شد كه ادامه فعاليت اين شركت‏ها منجر به ورشكستگي اقتصادي كل آن كشور خواهد شد، به طوري كه مردم با استقراض از بانك‏ها وارد اين شبكه‌ها شدند.

نماينده مردم تهران ادامه داد: از سال 1997 بازار آلباني اشباع شد و رژيم آلباني با بحراني مواجه شد كه به سقوط اين رژيم منجر شد.
كاتوزيان در ادامه در پاسخ به سوالي در ارتباط با تبعات اجتماعي و فرهنگي فعاليت مردم در اين گونه شبكه‌ها هشدار داد؛ حضور مداوم افراد و ارتباط نزديك اعضا در جلسات شركت‏هاي بازاريابي هرمي در برخي موارد به گسست خانواده از يكديگر منجر شده است.

پژوهشگر مركز پژوهش هاي مجلس نیز در این ميز گرد، گفت: بر اساس برآورد مركز پژوهش‏هاي مجلس، از سال 78 تاكنون حدود 5 ميليون نفر عضو شركت‏هاي شبيه گلدكوئيست شده‌اند.

صمد عزيز نژاد افزود: با توجه به اين كه آمار رسمي از فعاليت شركت هاي هرمي شكل شبيه گلدكوئيست وجود ندارد، به طور ميانگين سالانه 300 هزار نفر عضو شركت‏هاي ياد شده مي‌شوند.

وي گفت: بر اساس برآورد صورت گرفته اگر هر نفر كه عضو شركت هاي هرمي شكل مي‌شود، به طور ميانگين 100 دلار هزينه كند و كالايي دريافت كند كه 25 دلار ارزش دارد، بر فرض رسوب 75 دلار در داخل كشور، باز 25 دلار ارز از كشور خارج مي‌شود.

وي افزود: به ازاي هر 10 درصد درآمد كه نصيب شركت هاي هرمي شكل مي‌شود 2/6 درصد درآمد ارزي معادل آن از كشور خارج مي شود.
عزيزنژاد گفت: بر اساس ادعاي خود شركت گلدكوئيست 240 ميليون دلار ارز از كشور خارج شده است، ولي آمار رسمي از خروج ارز توسط اين شركت‏ها وجود ندارد.

عزيزنژاد گفت‌: جذب افراد جديد در شركت هاي هرمي شكل به عنوان گرفتن درصدي از شركت به جاي فروش كالا طبق قانون 6-122 حمايت از مصرف كننده در فرانسه ممنوع است و قانون جديد مجلس بر اساس تجربه كشورهاي يادشده است.

پژوهشگر مركز پژوهش هاي مجلس گفت: مجلس قصد دارد با كاهش انگيزه بورس بازي مردم براي پول، نقدينگي مردم را به سمت بازار بورس و تجهيز سرمايه براي توليد كنندگان سوق دهد و با استفاده از ابزارهايي مانند فروش سهام به صورت قسطي، دادن امتياز به خريداران سهام و ساير ابزارهاي تشويقي، نقدينگي مردم را به سمت بازار بورس هدايت كند.

وي افزود: فعاليت شركت هاي هرمي گلدكوئيستي مربوط به بخش واقعي اقتصاد نيست و جز درآمد ملي محسوب نمي‌شود زيرا كالاي آنها بايد ارزش بازاري داشته باشد و ماليات مستقيم يا غير مستقيم بپردازد،‌درحالي كه اين گونه نيست.

منبع: http://www.hamvatansalam.com/news47267.html
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
كاهش فعاليت شركت هاي هرمي خارجي در ايران ( همشهري 4/8/84)

page40%20copy.jpg



نايب رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي گفت: بر اساس گزارش اخير وزارت اطلاعات، با تصويب طرح مقابله با شركتهاي هرمي در مجلس، فعاليت شركت گلدكوئيست به شدت كاهش يافته است. كاتوزيان با بيان اين كه در هر فعاليت اقتصادي معمولا افراد سعي مي كنند كالاي توليدي يا خدمات خود را با كمترين هزينه به دست مصرف كننده نهايي برسانند، يادآور شد: به همين خاطر روش بازاريابي چند سطحي يا بازاريابي شبكه اي ايجاد شد تا توليدكننده يا ارائه كننده خدمات بتواند مستقيما كالا يا خدمت را به دست مصرف كننده نهايي برساند و واسطه ها يا بازارياب ها نيز در اين سيستم به ميزاني كه مشتري جذب مي كنند، پورسانت مي گيرند كه اين روش مطلوبي است. كاتوزيان ادامه داد: با كمال تاسف طي سالهاي گذشته اين روش اقتصادي مورد سوء استفاده قرار گرفت و منجر به ايجاد شبكه هاي هرمي نظير پنتاگونا در آمريكا شد. كاتوزيان عمده ترين عوامل توسعه شبكه هاي بازاريابي در ايران را فقر، وضعيت اجتماعي، شكاف طبقاتي و نبود شغل كافي عنوان كرد و يادآور شد: حاكميت وظيفه دارد در جهت ايجاد شرايط رفاه براي مردم بكوشد كه اين وظيفه نيز طي چهار دوره رياست جمهوري قبلي و نيز دوران فعلي در حال انجام است. وي در عين حال تنها فقر و نبود اشتغال را از عوامل گرايش مردم به اين شبكه ها ندانست و گفت: اين شبكه ها در كشورهايي نظير آمريكا نيز در دوره هايي نفوذ و توسعه زيادي پيدا كردند. وي با اشاره به اينكه برخورد قانوني با اين شبكه ها ممكن است منجر به زيرزميني شدن اين فعاليت شود، گفت: وقتي قانون تصويب مي شود، مطمئنا كسي نمي تواند تضمين كند كه هيچ كسي از آن تعرض نمي كند. در خواست مهلت۱۰ روزه شوراي نگهبان از مجلس همچنين به گزارش خبرگزاري فارس شوراي نگهبان براي اظهارنظر درباره مصوبه مجلس شوراي اسلامي پيرامون ممنوعيت فعاليت شركت هاي گلدكوئيستي درخواست مهلت كرد. شوراي نگهبان قانون اساسي زمان ۱۰ روزه را براي بررسي « طرح الحاق يك بند و يك تبصره به ماده (۱) قانون مجازات اخلالگران در **** اقتصادي كشور مصوب ۱۳۶۹ و اصلاح تبصره (۱) ماده (۲) آن » كافي ندانست و طي نامه اي به رئيس مجلس شوراي اسلامي خواستار مهلت ۱۰ روزه ديگري براي بررسي بيشتر اين طرح شد.

منبع: http://www.hamshahri.net/hamnews/1384/840804/news/ejtem.htm#s21759
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
طرح مرکز پژوهش‌های مجلس برای هدایت فعالیت شبکه های هرمی به بورس ( روزنامه اسيا 4/8/84)

page41%20copy.jpg


پژوهشگر مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: این مرکز قصد دارد با یکسری از تدابیر و طرح‌های ویژه، ارزهایی که به سمت فعالیت‌های شرکت‌های با فعالیت هرمی‌شکل سرازیر می‌شود را به بازار بورس هدایت کند. به گزارش صمد عزیزنژاد در میزگرد خبری"بررسی فعالیتهای شرکتهای هرمی‌در ایران" ، سهام فروشی توسط بازاریاب وفرش قسطی سهام را از جمله این طرح ذکر کرد که می‌تواند در هدایت ارزهای سرازیر شده به سمت شرکت‌های با فعالیت هرمی‌شکل به بازار بورس تاثیر گذار باشد. وی در خصوص این که کارهایی نظیر شرکت گلدکوئیست در برخی بانک‌های کشور نیز هم اکنون انجام می‌شود، گفت: الان مجلس بیکاری ننشسته بلکه ریشه‌های فرهنگی که موجب حضور در این فعالیت‌ها می‌شود شناسایی شده است. پژوهشگر مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس معتقد است که بانک‌های کشور به جای اعطای جوایز میلیارد ریالی باید نرخ سود تسهیلات بانکی خود را کاهش دهند. عزیز نژاد، ساماندهی فعالیت قرض الحسنه‌ها و منطقی کردن نرخ سود تسهیلات بانکی را از جمله طرح‌های مهم مرکز پژوهش‌های مجلس ذکر کرد وگفت: قصد داریم با فرهنگ سازی جدیدی که در خصوص شرکت‌های با فعالیت هرمی‌شکل انجام خواهیم داد، از سوداگری این گونه شرکت‌ها جلوگیری کنیم. وی خاطرنشان کرد: بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد چیزی که در شرکت‌های با فعالیت هرمی‌شکل به فروش می‌رسد مربوط به بخش اقتصادی نیست و جزو درآمدهای ملی کشور نیز محسوب نمی‌شود .

منبع: http://www.asianews.ir/main1.asp?a_id=17879
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
از فعالیت گلدکوییست در محیط دانشگاه جلوگیری می شود ( خبرگزاري مهر 4/8/84)

page42%20copy.jpg


مدیر کل دفتر مرکزی حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت : از فعالیت شرکت های بازاریابی هرمی در محیط دانشگاه جلوگیری می شود و با دانشجویان فعال در این سیستم های درآمدزایی در چارچوب های کمیته انضباطی برخورد می شود. دکتر اصغر زارعی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دانشگاهی "مهر"، با بیان این مطلب در زمینه پیشگیری و برخوردهای لازم با بازاریابی های اینترنتی در دانشگاه ها اظهار داشت: با توجه به اینکه بازاریابی اینترنتی در جامعه ما به درستی شناخته نشده است، زمینه آسیب پذیری بسیاری وجود دارد و برخوردها در این زمینه بیشتر شخصی و سلیقه ای است و بر مبنای مطالعه و شناخت شکل نمی گیرد. وی خاطرنشان کرد: در این زمینه تلاش می شود، اقدامات پیشگیرانه را در محیط های دانشگاهی رواج دهیم تا دانشجو از ورود به بازاریابی های اینترنتی اجتناب کند و بیشتر به مسائل آموزشی و پژوهشی خود بپردازد. این مقام مسئول یادآور شد: همچنین روشنگری دانشجو در این زمینه از اولویت های کاری ما محسوب می شود. ما ورود به این عرصه را به صلاح دانشجو نمی دانیم و از فعالیت شرکت های هرمی دانشجویان در محیط دانشگاه جلوگیری به عمل می آوریم. در صورت اقدام و برخورد با افرادی که در این زمینه در دانشگاه فعالیت می کنند، طبق چارچوب های کمیته انضباطی برخورد می شود. مدیر کل دفتر مرکزی حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اعتماد سازی و ایجاد صمیمت و نشاط در دانشگاه افزود: نگاه ما به دانشجو نگاه معلم به شاگرد است، با روی باز از دانشجو استقبال می کنیم و همچنان آماده شنیدن مشکلات و درد دل های دانشجویان هستیم.

منبع: http://www.mehrnews.ir/fa/NewsPrint.aspx?NewsID=245438
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
مجوز عدم فعاليت نت‌‏ورك‌‏هاي ايراني با مصوبه هيات دولت لغو شد.( خبرگزاري كار ايران 4/8/84)

page46%20copy.jpg


دکتر صحراييان درگفت و گو با ايلنا:
نت‌‏ورك‌‏هاي ايراني مجددا مجوز فعاليت مي‌‏گيرند

تهران- خبرگزاري كار ايران
مجوز عدم فعاليت نت‌‏ورك‌‏هاي ايراني با مصوبه هيات دولت لغو شد.

دكتر سيدمهدي صحراييان ، كارشناس مسايل اقتصادي ،‌‏ درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاري كار ايران , ايلنا , گفت: در حال حاضر دولت طرحي را در دست بررسي دارد كه براساس اين طرح آن دسته از نت‌‏ورك‌‏هايي كه موفق به كسب مجوز از وزارت امور اقتصادي و دارايي شده‌‏اند ، مي‌‏توانند آزادانه فعاليت كنند.

وي ،‌‏ اظهار داشت: در صورتي كه فعاليت اين نت‌‏ورك‌‏ها تاثير مستقيم در توليد ناخالص داخلي داشته باشد و از سويي داراي توجيه اقتصادي باشند ، براساس مجوز دريافتي از وزارت اقتصاد و دارايي فعاليت آزادانه آنها بلامانع است.

منبع : http://www.ilna.ir/shownews.asp?code=244649&code1=2
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
وزارت اقتصاد مجوزي به شركت‌هاي هرمي نداده است ( ايسنا 6/8/84)

page43%20copy.jpg


« در حاليكه از توسعه فعاليت شركت‌هاي هرمي بايد به‌صورت جدي ‌جلوگيري شود بايد مراقب هم باشيم كه توسعه تجارت، بازاريابي و اقتصاد الكترونيكي با شكلي منطقي و سازوكارهاي مناسب پيش برود.»

مهندس طهماسب مظاهري ـ معاون‌كل وزير امور اقتصادي و دارايي ـ در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي ايسنا، درباره برخي اظهار نظرها در خصوص صدور مجوز وزارت امور اقتصادي و دارايي به دو شركت هرمي گفت:« صدور مجوز براي فعاليت اين نوع شركت‌ها جزو حيطه كار وزارت امور اقتصادي و دارايي نبوده و دليلي ندارد كه وزارت اقتصاد چنين مجوزي را صادر كرده باشد.»

وي افزود:« با توجه به تصميمات اخير دولت و مجلس، قرار است از فعاليت اين گونه شركت‌ها ممانعت به عمل آيد و با آگاه‌سازي مردم در خصوص ترفندهاي شركت‌هاي هرمي و مشكلات ناشي از فعاليت در اين شركت‌ها، تمهيداتي اتخاذ شود تا مردم فريب ترفند اين شركت‌ها براي جلب مشتري و سودجويي بيشتر را نخورند.»

معاون‌كل وزير امور اقتصادي و دارايي، همچنين گفت:« بايد توجه كنيم كه موضوع شركت‌ها هرمي از نوع گلدكوئيست كه فعاليتشان خلاف مصلحت عمومي است با موضوع تجارت و بازاريابي الكترونيكي كالا و خدمات كاملا متفاوت و مجزا است و بايد ضمن جلوگيري شديد و جدي از توسعه فعاليت شركت‌هاي هرمي، ‌مراقب باشيم كه توسعه تجارت، بازاريابي و اقتصاد الكترونيكي با شكلي منطقي و سازوكارهاي مناسب و ضمن نظارت كامل و دقيق پيش برود.»

منبع: http://isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-603587
 

iranjava.net

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
373
لایک‌ها
0
اينجا خبر رساني ميكني يا اومدي مثلا بگي كه نتورك ما كاملا قانوني هست در مورد نتورك شما من يه بار گفته بودم همچين چيزهاي كه ميگين اصلا نيست خودتون خبر مي سازيد بعد ميگيد روزنامه ها چاپ كنند مثلا اگه شركتي ثبت شده باشه مگر نميتونه كلاه براداري كني؟؟
در ضمن بهتره رو طراحي سايت هم بهتر كار كنيد
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
به نقل از iranjava.net :
اينجا خبر رساني ميكني يا اومدي مثلا بگي كه نتورك ما كاملا قانوني هست در مورد نتورك شما من يه بار گفته بودم همچين چيزهاي كه ميگين اصلا نيست خودتون خبر مي سازيد بعد ميگيد روزنامه ها چاپ كنند مثلا اگه شركتي ثبت شده باشه مگر نميتونه كلاه براداري كني؟؟
در ضمن بهتره رو طراحي سايت هم بهتر كار كنيد

شما بهتره نظرت براي خودت نگه داري!!!!!!!!!

اخبار نتورك ماركتينگ الان تويه ايران فروش روزنامه ها را بالا برده!

منم نمي خوام كه دوستان پول اين روزنامه هاي بي خود را بدند!
به نقل از iranjava.net :
همچين چيزهاي كه ميگين اصلا نيست خودتون خبر مي سازيد بعد ميگيد روزنامه ها چاپ كنند

يعني شما مي گيد ما با همه ي سايت هاي خبر رساني رفيقيم :lol:
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
فعاليت مالي و اعتباري شركتهاي هرمي با مجوز بانك مركزي مجاز است (خبرگزاري موج 7/8/84)

47%20copy.jpg



مخبر كمسيون اقتصادي گفت: فعاليت شركتهاي هرمي با مجوز بانك مركزي در صورت عدم مغايرت با قوانين مصوب مجلس شوراي اسلامي منعي ندارد.
ايرج نديمي در گفتگو با خبر نگار خبر گزاري موج در مورد مصوبه هيات دولت راجع به فعاليت نتوركهاي ايراني گفت: دولت نميتواند مصوبات مجلس را لغو كند و قانون جديد وضع نمايد. دولت فقط ميتواند بخشنامه هائي متناسب با قوانين صادر نمايد.
وي همچنين سه عامل نياز مردم و عدم وجود قانون و انتقال ارز از كشور را از مسائل اصلي شركتهاي هرمي دانست و گفت:چنين شركتهايي نه ايجاد اشتغال ميكنند و نه داراي مجوز هاي قانوني لازمند. بلكه به علت خلا قانون از خانواده هايي كه نياز مالي دارند استفاده ميكنند و هر كس از دوست و اشناي خود به نوعي سهمي ميدزدد.

منبع: http://www.mojnews.com/news_full_story.asp?nId=43342
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
بانك مركزي حق صدور مجوز فعاليت شركتهاي هرمي را ندارد (خبرگزاري موج 7/8/84)

48%20copy.jpg



نايب ريس كميسيون اقتصادي مجلس گفت: بانك مركزي اختيارات قانوني جهت صدور مجوز فعاليت براي شركتهاي هرمي ندارد. محمد شاهي عربلو در گفتگو با خبر نگار خبر گزاري موج در مورد قانونمند كردن فعاليت شركتهاي هرمي داخلي گفت: قانونمند كردن انها نياز به كارشناسي دقيق و تصويب قوانيني در اين موضوع دارد.همچنين دررابطه بامسايل اقتصادي و اين موضوع كمسيون اصلي كه بايد اين مساله را بررسي ميكرد كمسيون اقتصادي بود نه كمسيون حقوقي قضايي. وي همچنين در مورد توجيه اقتصادي و تاثير اينگونه شركتها در توليد ناخالص داخلي گفت: چون هنوز كمسيون كار كارشناسي در اين مورد انجام تداده نميتوانم ابراز نظر كنم. چنانچه هيات ريسه مجلس متقاعد شد به كميسيون اقتصادي ارجاع دهد مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

منبع: http://www.mojnews.com/news_full_story.asp?nId=43369
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
هيچگونه مجوزي براي فعاليت گلدكوئيست در ايران صادر نخواهد شد. (خبرگزاري فارس 9/8/84)

خبرگزاري فارس: رئيس شعبه سوم دادسراي كاركنان دولت گفت: با توجه به ساختار شركت گلدكوئيست اين شركت هيچگونه مشروعيتي در ايران ندارد و هيچگونه مجوزي نيز جهت فعاليت آن در ايران صادر نخواهد شد.

قاضي حميدرضا طايفي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس افزود: انتشار اخباري مبني بر سفر نمايندگان شركت گلدكوئيست به ايران ترفندهايي است كه به منظور اعتمادسازي كاذب صورت گفته است كه در اين خصوص جا دارد تا رسانه‌ها در خصوص اينگونه اقدامات هوشياري لازم را داشته باشند.

وي اضافه كرد: انتشار چنين شايعه‌هايي در جامعه صرفا جهت مشروعيت بخشيدن كاذب به اين شركت غيرقانوني است و هيچ نماينده‌اي هم از اين شركت به ايران سفر نكرده است.

منبع : خبرگزاري فارس
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
شركت‌هاي گلدكوئيستي پورسانت رابه ازاي معرفي اشخاص مي‌دهندنه فروش كالا (ايسنا 9/8/84)

50%20copy.jpg



كاتوزيان با تاكيد بر انجام فعاليت گسترده و عميق مجلس براي تصويب طرح ممنوعيت فعاليت شركت‌هايي از قبيل گلدكوئيست ابراز اميدواري كرد كه وقتي اين قانون ابلاغ شود شرايط خوبي براي كساني كه دنبال بازاريابي صحيح هستند به وجود آيد و فضا به كساني كه دنبال كلاهبرداري و خالي كردن جيب مردم هستند تنگ شود.

حميدرضا كاتوزيان، نايب رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: اخيرا عده‌اي از افراد كه خودشان را به عنوان اقتصاددان معرفي كرده‌اند در خصوص مصوبه‌ي مجلس يعني ممنوعيت فعاليت شركت‌هايي كه ساختار گلدكوييستي دارند، اظهاراتي عنوان كرده‌اند مبني بر اينكه مجلس كار كارشناسي انجام نداده و به جاي حل مساله، صورت مساله را پاك كرده است.

وي افزود: كاري كه در مجلس انجام شد نتيجه‌ي ساعت‌ها مذاكره و مطالعه در مركز پژوهش‌ها، كميسيون قضايي و حقوقي مجلس، اخذ نظر از وزارت امور اقتصادي و دارايي، بانك مركزي، قوه‌ي قضاييه و وزارت اطلاعات است. هم‌چنين قوانين مربوط به اين قبيل شركت‌ها در كشورهاي ديگر از جمله آمريكا، كانادا، فرانسه و آلباني كه منجر به سقوط دولت آن شد و بحراني كه اين شركتها در دهه 90 در روسيه بوجود آوردند مورد مطالعه قرار گرفت و گلوگاه‌ها بررسي و شناسايي شد و در اين مصوبه تلاش كرديم تا به نحوي وضعيت فعاليت اين قبيل شركت‌ها سازماندهي شود به نحوي كه مخل در وضعيت اقتصادي نباشند.

نماينده‌ي مردم تهران در مجلس با بيان اينكه مجلس با شناسايي مساله و مشكلي كه شركت‌ها به وجود آوردند راه‌حلي را پيشنهاد كرد و صورت مساله را پاك نكرد، تصريح كرد: تعجب مي‌كنم كه چطور عده‌اي بدون مطالعه، تحت تاثير فضاها و القائاتي موجود، غوغاسالاري مي‌كنند و به جاي برخورد كارشناسي سعي مي‌كنند مطالبي را به شكل عوامانه مطرح كنند. لذا بايد از ايجاد چنين فضاهاي غوغاسالارانه كه به نحوي درآن تلاش شده تا مجلس تضعيف شود جلوگيري به عمل آيد و اين افراد نيز بايد پس از مطالعه‌ي دقيق، اظهارنظر كنند.

وي ادامه داد: ما در اين قانون به بازاريابي كه هزاران سال است در كشور ما و بقيه‌ي كشورها بوده، متعرض نشده‌ايم چرا كه بازارياب كالايي مي‌فروشد و به عنوان حق‌الزحمه فروش آن، مبلغي به عنوان پورسانت يا مزد دريافت مي‌كند. ولي متاسفانه كار شركت ها از قبيل گلدكوئست ، EBL ، MY SEVEN DYMOND بازاريابي نيست، بلكه آدم‌يابي و توسعه‌ي هندسي سازمان‌شان است و پورسانتي كه پرداخت مي‌كنند به ازاي معرفي اشخاص است نه فروش كالا، همچنين اينكه گفته مي‌شود با اين قانون فرش فروشان و بيمه‌اي‌ها زير سوال مي‌روند، اينگونه نيست، بيمه‌ها مي‌تواند كار خود را ادامه دهند و الان هم ادامه مي‌دهند.

عضو فراكسيون اكثريت مجلس، در خصوص ساماندهي قانون Netwok Marketing ، گفت:اين قانون مي‌تواند قانون جدايي باشد كه كميسيون‌هاي اقتصادي و صنايع و مركز پژوهش‌ها براي تهيه آن فعاليت خواهند كرد، ولي فعلا خواستيم ضررهايي كه اين قبيل فعاليت‌هاي نامتعارف به اقتصاد مي‌زند، را علاج كنيم و بعدا قانوني جامع براي بقيه‌ي موضوعات تهيه كنيم.

كاتوزيان در پايان اظهار داشت: مراجع ذي‌صلاحي براي صدور مجوز به شركت‌ها ، بايد نحوه‌ي فعاليت آنها را ببينند، تعهدات لازم را بگيرند و بعد به آنها مجوز دهند و وقتي قانون ابلاغ شد، شركت‌ها مي‌توانند كارشان را شروع كنند.

منبع : http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-604564
 

eparsianmashhad

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 آگوست 2005
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
0
مجوز عدم فعاليت نت ورك هاي ايراني با مصوبه هيات دولت لغو شد.
جهت اطلاعات بيشتر به وبلاگ ما مراجعه نمائيد:
http://esun.blogfa.com
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
شاكيان گلدكوئيست براي پيگيري پرونده خود به دادستاني مراجعه كنند (خبرگزاري فارس 11/8/84)

004.jpg


دادستان عمومي و انقلاب شهرستان اراك گفت: افرادي كه در دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان اراك از شركت گلدكوئيست به دليل متحمل شدن زيان مالي شكايت كرده‌اند براي رسيدگي به شكايت خود به دادسراي شهرستان اراك مراجعه كنند. حمزه پاك‌بين در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اراك افزود: اين افراد حداكثر ظرف امروز و فردا فرصت دارد تا با مراجعه به دادسراي اراك نسبت به پي‌گيري پرونده خود اقدام كنند.
وي ادامه داد: شركت گلدكوئيست 2 وكيل ايراني براي رسيدگي به شكايت شاكيان و پرداخت بدهي و خسارات آنان را در تهران به خدمت گرفته و در اطلاعيه‌اي از دادستاني‌هاي كشور خواسته تا نسبت به معرفي شاكيان اقدام كنند.
پاك‌بين با بيان اين كه طبق اين اطلاعيه تنها به شكايت شاكياني ترتيب اثر داده مي‌شود كه قبلاً نسبت به طرح شكايت در دادگستري‌ها اقدام كرده‌اند، گفت: اين نيز نوعي تبعيض است كه تنها عده‌اي به پولشان برسند.
وي خاطر نشان كرد: رسيدگي به شكايت مدعيان در تهران مستلزم داشتن معرفي‌نامه از دادسراي محل و طرح شكايت در اين دادسراها است و مدعيان بايد به دفتر دادستان مراجعه كنند تا پرونده آن‌ها براي رسيدگي به تهران ارسال شود.
پاك‌بين افزود: متأسفانه علي‌رغم آن كه مجموعه دولت و دستگاه قضايي به اين مسأله واقف بودند كه شركت و اعضاي آن در كشور به عنوان اخلال‌گران **** اقتصادي چه ضربه مهلكي بر پيكره اقتصادي كشور وارد مي‌كردند متأسفانه عدم وجود يك قانون مدون و مشخص باعث شد تا فعاليت اين افراد در سطح كشور گسترش يابد.
وي با بيان اينكه جلوگيري از فعاليت اين شركت در كشور وظيفه قوه مقننه و دولت بوده است افزود: قوه قضائيه با آن كه قانوني براي برخورد با فعاليت اين شركت در دست نداشت مكرراً هشدارهاي لازم را در خصوص غيرقانوني بودن فعاليت‌هاي آن به مردم داده است.
وي در پايان اظهار داشت: علاوه بر اين نسبت به دريافت شكايت شاكياني كه حتي متهم را نمي‌شناختند و در شكايت خود تنها عنوان مي‌داشتند از شركت گلدكوئيست شاكي هستند نيز اقدام شده است

منبع: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8408090217
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
دو نفراز وارد كنندگان شركت گلدكوئيست در مشهد دستگير شدند (خبرگزاري فارس 11/8/84)

005.jpg


ماموران اداره عمليات ويژه معاونت آگاهي فرماندهي انتظامي خراسان رضوي دو نفر از اعضاي شركت گلد كوئيست را در مشهد دستگير كردند. به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد به نقل از مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي خراسان رضوي، اين زوج اقدام به انتقال غيرقانوني محصولات شركت گلدكوئيست از دبي به مشهد مي كردند.
بر پايه اين گزارش در بازرسي از منزل اين افراد، يك دستگاه آنتن ماهواره اي، صدها حلقه cd، تعدادي جزوه هاي تبليغاتي مربوط به شركت گلدكوئيست، 1782فقره گردن بند طلا و نقره، يك عدد ساعت طلا،1783 فقره دسته چك و كارت عابر بانك كشف و ضبط شد.
در پي اعترافات متهمان، يك محموله ارسالي از دبي حاوي1780جعبه محصولات شركت فوق از گمرك فرودگاه مشهد تحويل گرفته بودند، را ضبط كردند.

منبع: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8408110413
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
فرشته گلدکوئست در الهیه (خورشيد 11/8/84)

003.jpg


« جوزف بيسمارك» در ورود به ايران بجاي استفاده از هتل، در ويلايي واقع در الهيه تهران اقامت گزيد.
به گزارش سايت خورشيد، بيسمارك كه از وي به عنوان فرشته اقبال شركت هرمي گلدكوئيست نام برده مي شود، با هماهنگي سفارت يك كشور اروپايي در يكي از ويلاهاي منطقه الهيه ( فرشته) ساكن شده است.
در مدت اقامت بيسمارك، سرشاخه هاي اين شركت در ايران در ديدار با وي در مورد ادامه كار خود به گفت و گو پرداختند. بيسمارك نيز با ابراز اميدواري از كسب مجوز فعاليت گلدگوئيست از سوي مقامات ايراني، گفت: در صورتي كه اين مجوز صادر نشود، اين شركت تمهيداتي را براي ارتباط با سرشاخه ها و ارسال مرسوله خود اتخاذ خواهد كرد.
بر پايه اين گزارش، بيسمارك كه دربرخي خبرها از او به عنوان يهودي زاده نام برده شده، يك مسيحي است ليكن ارتباط نزديكي با مقامات رژيم صهيونيستي دارد. وي چندي پيش در سفري به اسراييل در ديدار با وزير فرهنگ اين رژيم گفته است: « همه راهها به تل آويو ختم مي شود!» كه اين گفته، حاكي از اهداف مسوولين گلدكوئيست و گرايش اين شركت به رژيم اشغالگر قدس است.
گفتني است، بسياري از كشورهاي اروپايي با فعاليت اين شركت به دليل شفاف نبودن مراودات مالي و عدم پرداخت ماليات مشخص جلوگيري كرده اند. اين مساله و نيز عدم رغبت مردم اروپا از اين روش تجارت، شركت گلدكوئيست را مجبور ساخته تا فعاليت هاي خود را بيشتر در كشورهايي متمركز كند كه از سيستم مالياتي مناسبي برخوردار نباشند.
فعاليت هاي شركت هاي هرمي چند دهه قبل با فعاليت شركت پنتاگونه آغاز شد و از آن زمان تاكنون فعاليت اين نوع شركت ها در كشورهايي با اقتصاد بيمار و جهان سوم ميليارد ها دلار از اين كشورها خارج كرده و نصيب سرمايه گذاران كلان آن كرده است.

منبع: http://www.khorshid.ir/NewsBody.aspx?ID=2838
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
انصارالمجاهدین و انصارالموحدین فقط یک تشابه اسمی است (خبرگزاري مهر 11/8/84)

006.jpg


به گزارش خبرگزاری مهر ، محمدرضا بخشی پور افزود : موسسه انصار الموحدین و شرکتهای مشابه که فعالیتهایی مانند گلدکوئیست داشته و به طرق مختلف از نیات پاک و صادق مردم ایران سوء استفاده می نمایند ، هیچگونه ارتباطی به موسسه قرض الحسنه انصارالمجاهدین ندارد .

براساس این گزارش ، صندوق انصاراالمجاهدین که 17 سال پیش با هبه حضرت امام ***** (ره) تاسیس شد ، طی سالیان گذشته ، تلاش نموده است سنت زیبای قرض الحسنه را احیا نموده و باتوسعه شعب رد سراسرکشور موجب ترویج این سنت الهی در سطح کشور گردد.

مدیرروابط عمومی صندوق انصارالمجاهدین افزود : این صندوق با دریافت موافقت اصولی از بانک مرکزی به موسسه مالی و اعتباری ، توسعه ماهیتی یافته و هم اکنون با بیش از 500 شعبه گسترده در سطح کشور تنها صندوق قرض الحسنه و موسسه مالی و اعتباری است که با استفاده از دستگاههای خودپراز ATM موجب تسریع و تسهیل درخدمت رسانی شده است .

منبع : http://www.mehrnews.ir/fa/NewsPrint.aspx?NewsID=247957
 
بالا