• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخبار هنر

وضعیت
موضوع بسته شده است.

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
وقتي مايکل مور بخواهد از شر بوش خلاص شود

شنبه 9 خرداد ماه 1383

در جشنواره کن 2002 «بولينگ براي کلمباين» در بخش مسابقه جشنواره حضور داشت و مايکل مور نيز با تحسين حاضران و منتقدان سينما روبه رو شد.
ولي به نظر مي رسد فيلم «فارنهايت 11/9» او که برنده جايزه نخل طلاي جشنواره امسال شد، اعتبار تازه اي براي او به همراه بياورد.
هر چند که بحث و جدل درخصوص نحوه توزيع فيلم در امريکا همچنان مطرح است و برادران واين اشتاين در تلاشند تا حق پخش آن را بخرند.
در اين گفتگو مور درباره اختلاف نظر با مسوولان ديزني و محتواي فيلم خود توضيحاتي داده است:


قبلا گزارش شده بود که تمرکز فيلم بر روابط بين خانواده بوش و خانواده بن لادن است ؛ ولي اکنون مي بينيم که فيلم کمي سياست خارجي امريکا پس از 11 سپتامبر را به چالش مي کشد. آيا فيلمنامه در حين ساخت تغيير کرد؟
اين فيلم هم مثل ديگر فيلمهاي من دچار تغييراتي شد. همه آنها ابتدا با يک ايده اصلي شروع مي شوند و سپس من جهتگيري هايي را در ذهنم براي فيلم در نظر مي گيرم.
در اين باره قضيه با اين تفکر شروع شد که چقدر جالب بود که خانواده بن لادن هنگام حادثه 11 سپتامبر در امريکا بودند و از کاخ سفيد کمک گرفتند تا از سراسر امريکا جمع شده و از آن خارج شوند.
ما قبل از شروع جنگ کار روي فيلم را آغاز کرديم و با شروع جنگ عراق به آن موضوع نيز پرداختيم.
بنابراين فيلم ترکيبي از شرح ارتباط بن لادن و بوش و همچنين تصميم گيري هاي بوش براي جنگ با عراق است.

پس از طرح نشدن توزيع فيلم از سوي ديزني ها، آيا شما از بابت اين قضيه نگران نشديد؟
من هميشه مطمئن بودم که اين فيلم اکران خواهد شد و در صورتي که اوضاع خيلي بد باشد، خودم آن را اکران خواهم کرد.
به نظر من هيچ شيوه اي وجود ندارد که بتوان مانع اکران اين فيلم شد ؛ هرچند از ابتدا مي دانستم مشاجره بالقوه اي بين برادران واين اشتاين و ديزني بر سر اين فيلم وجود دارد.
هاروي واين اشتاين هميشه در طول سال گذشته به من مي گفت: تو نگران نباش. من رضايت آيزنر را جلب مي کنم. البته من نگران پخش اين فيلم نيستم ، بلکه نگران تاثير منفي اين جريان هستم ؛ چون کارگردانان بسياري هستند که دوست دارند فيلم سياسي بسازند، ولي مايکل مور نيستند و با مشاهده اين قضايا قطعا در فيلمنامه خود تجديد نظر خواهند کرد تا پس از ساخت ، درگير مسائل توزيع و يا احتمالا سانسور نشوند.

ولي گفته مي شود آيزنر مخالفت خود را از يک سال قبل اعلام کرده بود و به عقيده او اعتراضات شما فقط براي جلب توجه عموم بوده است!
بله آنها گفته اند که هاروي واين اشتاين و مايکل مور تبحر زيادي در جلب توجه عمومي و ايجاد جنجال دارند.
ولي من فکر مي کنم آنها تجربه اين چنين مسائلي را در فيلمهاي «بچه ها» و «اوگما» نيز داشته اند و در هر دو مورد فروش خوبي نصيب آنها شده است.
ولي آنها هم قبول مي کنند که هيچ فيلمسازي از شنيدن خبر قطعي توزيع نشدن فيلمش در امريکا خوشحال نمي شود. ولي من بايد يادآور شوم که شرکتهاي رسانه اي از اعتماد عمومي برخوردارند و بخشي از اعتماد به اين مساله برمي گردد که آنها سودآوري مي کنند و در عوض بايد اجازه دهند تا هر صدايي شنيده شود.
به نظر من مسخره است که ديزني مي گويد نمي خواهد يک فيلم پارتيزاني را در يک سالي که انتخابات رياست جمهوري در راه است ، اکران کنند!

به نظر شما دليل اصلي رد فيلم از سوي ديزني چه بوده است؟
دليل اصلي اين که ما در حال حاضر توزيع کننده اي نداريم ، گزارشي است که آيزنر از يکي از مديران اجرايي ديزني دريافت کرده است.
او فيلم را در 23 آوريل تماشا کرد و در توضيح آن از کلمه «انفجاري» استفاده کرده و در ادامه آورده است ، اين خطرناک ترين فيلمي است که من تا به حال ديده ام و اکران آن براي عموم مخاطبان مي تواند مسائلي در بر داشته باشد.
ولي اين افراد ظاهرا به خاطر ندارند که ما در کشوري زندگي مي کنيم که 50 درصد مردم راي نمي دهند و اگر فقط 10 درصد آنها تحت تاثير اين فيلم در روز 2 نوامبر به پاي صندوق ها بيايند، کار بزرگي انجام شده است.

پس بخشي از تاثيرات اين فيلم مربوط به انتخابات خواهد بود؟
قطعا و بخشي از آن نيز مربوط به بعد از انتخابات است ؛ چون بخشي از مشکلاتي که ما داريم ، بي ارتباط با رئيس جمهور حاضر در کاخ سفيد است.
اين فيلم فقط با شعار «از شر بوش خلاص شويم» معنا ندارد ؛ چون وقت تماشاگر محدود است و او نبايد 2 ساعت در سينما باشد تا فقط بشنود که بوش بايد برود.
ما سعي کرديم تا اين فيلم را درباره موضوعات بزرگ تري بسازيم که همان پيامدهاي پس از حادثه 11 سپتامبر است.
بخش اعظمي از مدت زمان فيلم صرف طرح سوالات مي شود ؛ ولي لزوما به همه آنها در فيلم پاسخ داده نمي شود، بلکه از تماشاگران دعوت مي شود تا خود در يافتن پاسخ ، تلاش کنند.


منبع: آبزرور/ 22 مي 2004
امير رضا نوري زاده
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
'ابتکار نو'ی مدونا

_40193245_madonna.jpg

مدونا، خواننده موسيقی پاپ آمريکا دوشنبه شب اين هفته، با ظاهری جديد و از هميشه پر انرژی تر، تور دور دنيای کنسرت جديدش را در شهر لس آنجلس آغاز کرد.
اين مجموعه کنسرت ها که "تور جهانی ابتکار نو" نام دارد شامل ٥٠ اجرا در آمريکا، کانادا و اروپا است.

مدونا که 45 سال دارد و مادر دو فرزند است، در کنسرت جديدش با بدنی ورزيده تر از هميشه به روی صحنه آمده است.

شهرت اين خواننده پاپ، از ابتدای کارش تا به حال، به دليل محتوای بحث برانگيز موسيقی، رقص و ابتکار و شجاعتش در خلق چهره ها و شخصيت های جديد برای خودش بوده است.

عنوان "تور جهانی ابتکار نو" اشاره به همين شخصيت و ظاهر جديد دارد که، در عين نو آوری، مجموعه ای است از شخصيت های قبلی مدونا.

در کنسرت جديد مدونا از اشاره ها و محتوای برانگيزنده و جنسی که مشخصه کار او بوده کاسته شده و جای آن را تصاوير و اشاراتی به بحران های موجود آمريکا و جهان، از جمله جنگ عراق و مسئله شکنجه گرفته است.
20040524142908madonna_2203.jpg
موضوع بخش ميانی کنسرت مدونا يک ارتش تخيلی و جنون آميز است که در آن رقصنده ها، بعضی با لباس نظامی و بعضی ديگر در پوشش مذهبی، و مدونا در نقش فرماندهشان به روی صحنه می آيند.
در اين هياهو يک کشيش و نيز زنی پوشيده در حجابی الهام گرفته از پوشش زنان افغان نيز ديده می شوند.

مدونا در حين اجرای يکی از آواز های قديمی اش با عنوان "سوختن"، در حاليکه می خواند "می سوزم برای عشق تو، همچون ديگران نيستم، شرمی ندارم، آتش گرفته ام"، تصاوير مبهم ويديوئی در بالای صحنه، تصاويری از جنگ و خشونت های جنسی را منعکس می کنند که ياد آور تصاوير زندان ابو غريب است.
20040524142822madonna203.jpg.gif
محتوای سياسی اين کنسرت در بين منتقدان بازتاب های مختلفی ايجاد کرده است. بعضی بعد از شنيدن تبليغات مذهبی و اظهار نظر های ساده از زبان مدونا در طول سه سال گذشته، اين کنسرت را بازگشت او به عنوان هنرمندی هوشمند و پر جرئت می دانند که در کارش رشد کرده است، و ديگران مدونا را خواننده ای می بينند که نظريات سياسی و ضد جنگش بی جهت با کارش آميخته شده است.
مدونا در طول سه سالی که از آخرين کنسرتش می گذرد مجموعه آهنگ های تازه ای با عنوان "زندگی آمريکائی" ارائه کرد که چندان موفق نبود.
او همچنين چند کتاب قصه برای کودکان نوشته و به همراه همسرش، گای ريچی، کارگردان فيلم، پيرو آئين قبالا شد که از مکاتب فلسفی دين يهود است.
در اين اولين اجرا از مجموعه کنسرت های "ابتکار نو"، مدونا با اجرای آهنگ های قديمی تر خود، روايت تازه ای از شخصيت های قبلی اش نيز عرضه می کند.
به عنوان مثال، در حين اجرای آهنگ "دختر مادی"، وقتی می خواند "من دختر مادی هستم که در جهانی مادی زندگی می کند"، رو به تماشاچيان اضافه می کند "نه واقعا"، و در موقع خواندن آهنگ "بابا موعظه نکن" تی شرتی به تن دارد که تبليغ آئين تازه اش را می کند.
همچنين هنگامی که آهنگ "ژست بگير" را می خواند، عليرغم حرکات نمايشی گذشته که به جهان مد اشاره داشت، اين بار مدونا بر روی دو دستش در هوا بلند می شود و استقامت بازوهای عضلانی و ورزيده اش را به نمايش می گذارد.
در قسمت آخر کنسرت، نوازندگان ساز های بادی اسکاتلندی به روی صحنه می آيند، و مدونا و رقصندگانش با دامن های چهارخانه و لباس محلی اين کشور، بر زمينه صحنه هائی از ويدئوی آهنگ های قديمی و آشنا، برای تماشاچيان می رقصند.
در پايان، صحنه را پرده ای می پوشاند که بر رويش اين کلمات می درخشند: "خودت را دوباره ابداع کن."
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
آتش سوزی در تئاتر شهر تهران

سالنهای قشقائی و خانه خورشيد واقع در تئاتر شهر تهران روز جمعه هشتم خرداد دچار آتش سوزی شد.
اين آتش سوزی هيچ خسارت جانی در بر نداشت ولی قسمتهائی از اين سالنها در آتش سوخت.
بنا به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، يکی از کارکنان تئاتر شهر گفته است که احنمالا اتصالی سيم برق باعث وقوع آتش سوزی شده و وجود لوله های گازوئيل به گسترش آتش کمک کرده است.

هنوز ميزان خسارت وارد آمده به اين دو سالن اعلام نشده است. به گفته يکی از کارکنان تئاتر شهر، "اصرار يک کارگردان تئاتر برای تمرين در انباری تئاتر شهر منجر به آتش سوزی در اين سالنها شده است."

خسرو نشان رتيس مرکز هنرهای نمايشی اعلام کرد" وقوع چند باره حادثه آتش سوزی در تئاتر شهر از گذشته و مورد آخر آن امروز، هشدارهائی است که به ما گوشزد می کند؛ وقت آن رسيده که تئاتر شهر سريعا در معرض بازسازی قرار گيرد."
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
هاليوود، 11 سپتامبر را فراموش نمي کند

فيلم وان هلسينگ که ماه جاري در سينماهاي جهان اکران شد، تماشاگران شک نداشتند او پيروز مبارزه عليه شياطين خواهد بود و در شعار تبليغاتي فيلم نيز به اين نکته تاکيد شده بود: «اهريمن بايد از يک نام بترسد؛ وان هلسينگ.»
غلبه بر اهريمن ، مبارزه براي آزادي و کشته شدن با افتخار، همگي اصول اقدامات پيشدستانه هاليوود در تابستان امسال هستند و فيلمهايي که در دوران ناامن پس از 11 سپتامبر مراحل پيش توليد را گذراندند، سرانجام به روي پرده مي آيند.
در ماههاي آينده ، فيلمهاي زيادي براي منحرف کردن تماشاگران از نگراني هاي دوران جنگ به چشم مي خورد؛ فيلمهايي چون شرک 2 و زن گربه اي ، يا آخرين فيلم سري هري پاتر، ولي به نظر مي رسد کمتر کسي در هاليوود جرات داشته باشد مثل فيلم روز استقلال ، فيلم پرفروش سال - 1996 کاخ سفيد را منفجر کند.
برخي فيلمهاي تابستان جنگهاي خشن و قهرمانانه را از نگاه لنزهاي خيال پردازانه هاليوود به تصوير مي کشند که درواقع منعکس کننده خشونت اخبار شبانه هستند، با اين تفاوت که روي پرده ، قطعا آدم خوبها برنده مي شوند.
پس از وان هلسينگ ، فيلم افسانه اي 200 ميليون دلاري کمپاني وارنر به نام تروا اکران مي شود که ماجراي نبرد تاريخي اسپارتا و تروا است از سوي ولفگانگ پترسون کارگرداني شده است.
در جولاي نيز شاه آرتور از جري بروکن هايمر اکران مي شود که بازگويي قصه شواليه هاي ميزگرد است. در اين نسخه آنها خارج از وطن خود بر سر آزادي مي جنگند.
بروکن هايمر يکي از موفق ترين تهيه کنندگان سينمايي مي گويد: اين شواليه ها همچون نيروهاي ويژه هستند که اکنون در کشوري ديگر مي جنگند و نبرد آنها براي برادري و آزادي است.
آنها براي چيزي که به آن ايمان دارند، مي جنگند. هاليوود در نان به نرخ روز خوردن و يا حداقل هماهنگ کردن تبليغات تجاري فيلمها با حساسيت هاي زمانه استاد است.
روند سريع تحولات در عراق ، افزايش ميزان تلفات امريکا و رسوايي اخير زندان ابوغريب همگي دست به دست هم داده اند تا سياست هاي جاري صنعت سينماي امريکا درباره نحوه عرضه فيلمهاي تابستاني دچار تحول شود.
ولي از آنجايي که دشمنان امريکا هنوز عوامل خارجي هستند، مديران اجرايي استوديوها اين تصور را دارند که تماشاگران خواهان تماشاي فيلمهايي با شخصيت هاي منفي بارز، تکرار پيروزي ها و روايت داستان در زمان هاي دور و يا مکان هاي تخيلي هستند.
به عقيده آنها فيلمهاي ژانر فاجعه و يا حتي فيلمهاي جنگي معاصر نيز بيش از حد به واقعيت نزديک هستند و جايي در اين سياستگذاري ندارند.
استيسي اسنايدر، يکي از مديران ارشد يونيورسال مي گويد: در حال حاضر، مردم نمي خواهند شکست ما را شاهد باشند.
به عنوان يک تماشاگر، زماني که خطر در زمانه ما، در دنياي ما بيش از حد واقعي است ، در برابر آن مقاومت مي کند، ولي در اين چنين شرايطي مکاني براي وحشت و هراس تقلبي وجود ندارد، چون به اندازه کافي انگيزه در رسانه ها به چشم مي خورد.
بخشي از انگيزه خانم اسنايدر براي رزرو زمان اکران فيلم وان هلسينگ از زمستان گذشته را نيز همين قضيه تشکيل مي دهد.
او از وجود لغت «غلبه» در فيلمنامه هيجان زده شد و آن را در بازاريابي فيلم مورد استفاده قرار داد. وي در اين باره مي افزايد: اين لغت قوي است و حس محو شدن بديها را به بيننده مي دهد.
از طرف ديگر مشخص مي کند که اين يک ماموريت مشخص است و قهرمان فيلم يک تنه به مبارزه با بديها مي رود. برخي منتقدان و تاريخ نگاران اين گونه فيلمها را خواب و خيالهاي باطلي مي دانند که سعي چنداني در پنهان کردن آنها در اين دنياي آشفته امروز نشده ، يا حتي برخي آن را يک مکانيزم هماهنگ با ضربه روحي همه گيري در سطح جامعه مي دانند.
ليندا ورهس ، استاد دانشگاه کاليفرنيا مي گويد: اين يک شيوه معمولي براي برخورد با يک معضل پيچيده براي اکثر ماست ، برخورد با 11 سپتامبر و احساساتمان درباره خارجيان ، تروريست ها و کساني که بارز کردن آنها برايمان دشوار است.
در اين سيستم ما نياز به خلق شخصيت هاي منفي داريم و اين گونه فيلمها به شناخت اين شخصيت هاي منفي از سوي تماشاگران کمک مي کنند.
محتواي چنين فيلمهايي بشدت سياه و سفيد است و شخصيت ها بسيار بد يا بسيار خوب هستند و اين دقيقا در چارچوب سياست ها و اين هدف است که ما خوب هستيم و آنها بد هستند.
خانم ورهرس و ساير تحليلگران بر اين باورند که جوامع مختلف بر سر رهايي از ضربات روحي همه گير احتياج به ابزاري از درون فرهنگ عامه دارند و فيلمها بيش از ساير ابزار در اين ميان به زمان نياز دارند؛ چون بين نگارش فيلمنامه و توليد و اکران فيلمها فاصله زماني قابل توجهي وجود دارد.
در عين حال ، خشونت در عصر جديد در فيلمهاي هاليوودي براي ماهها مشهود بوده است. در ماه دسامبر سينماها پر از فيلمهايي با صحنه هاي نبرد خونين و اسطوره اي بود، از آخرين سامورايي گرفته تا کوهستان سرد و ارباب حلقه ها؛ بازگشت پادشاه در بهار نيز اين روند با نمايش فيلمهايي انتقامجويانه ادامه يافت ؛ از قسمت دوم فيلم بيل را بکش (کوئنتين تارانتينو) تا دنزل واشنگتن در فيلم مردي بر آتش و يا پانيشر.
با فرا رسيدن فصل فيلمهاي پاپ کورني اين نگاه نه تنها در فيلمهاي پرخرج رعايت شد، بلکه فيلمهايي با بودجه کمتر نيز بر اين موج سوار هستند که از آن جمله بايد به ماجراهاي ريديک با بازي وين ديزل و شمشيرزن نابينا از تاکشي کيتانو اشاره کرد؛ اما استثناهايي نيز در برنامه به چشم مي خورد.
فيلمي همچون «روز پس از فردا» از کمپاني فاکس که فيلمي سنتي و در ژانر فاجعه پيرامون عواقب بالا رفتن دماي هوا در نقاط مختلف زمين است.
برخي از اين فيلمها سالها قبل از ساخت در راهروهاي استوديوها سرگردان بودند، ولي فيلمهايي چون تروا و وان هلسينگ پس از 11 سپتامبر کليد خوردند. شرکت وارنر از ديويد نبيوف در پاييز 2002 خواست تا نگارش فيلمنامه را آغاز کند و توليد از فوريه 2003آغاز شد.
مديران اجرايي استوديوها اظهار مي دارند نگاه آنها از ابتدا ساخت يک فيلم پرخرج جنگي نبوده است.
جف رابنيف ، مدير توليد وارنر مي گويد: ما در برابر عمل انجام شده قرار گرفتيم.
نگفته بوديم حتما يک فيلم پرخرج جنگي براي امسال مي خواهيم ؛ چون سال قبل فيلم آخرين سامورايي را داشتيم ، ولي فيلمنامه خيلي خوب بود و ما هم به اين هزينه بالا تن در داديم.
تروا يک پروژه عظيم در همه ابعاد است ، با بازي براد پيت در نقش آشيل ، جنگجوي افسانه اي و هزاران کشتي جنگي رايانه اي که از مديترانه روانه يونان مي شوند.
در اين فيلم ، تصويري از 2 ارتش سنتي باستاني را شاهديم که حتي به دشمن احترام مي گذارند و اين بشدت در تناقض با جنگي است که امريکا عليه عراق و القاعده ادامه مي دهد.
فيلم ديگر مطرح در تابستان آرتورشاه نام دارد و قصه آرتورشاهي است که تصميم مي گيرد بر سر دفاع از جنگجويان آزادي در برابر حمله ساکسون ها در انگلستان بماند.
ديويد فرانزوني ، که نويسنده فيلمنامه گلادياتور بود، اين فيلمنامه را در تابستان 2000 نوشت ، ولي خود فرانزوني معتقد است که فيلم تمثيلي از جنگ ويتنام مي تواند باشد تا جنگ عراق و از سوي ديگر او رابطه اي بين اين فيلم و حادثه 11 سپتامبر نمي بيند، هرچند معتقد است اين حادثه تاثيري عميق بر وي داشته است.
بروکن هايمر نگاه متفاوتي به فيلم دارد. به عقيده او فيلمها فقط بايد جوامع را در نظر بگيرند و نظر شخصي چندان راهي در آنها ندارد.
او مي گويد: ما همه به قهرمان ها در شرايط فعلي نيازمنديم و هرگز 11 سپتامبر را فراموش نخواهيم کرد. دنيا نيز هرگز آن گونه که قبل از حادثه بوده ، نخواهد بود.


اميررضا نوري زاده
منبع: نيويورک تايمز
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
جان وو رمان تام كلنسي را فيلم مي كند

جام جم :
جان وو ، كارگردان فيلم هاي اكشني چون «تغيير چهره» مايل است يكي از اثار داستاني تام كلنسي نويسنده نامدار آمريكايي را به روي پرده سينما ببرد.
به گزارش ورايتي ، رماني كه وو قصد دارد روي آن كار كند «رنگين كمان شش» نام دارد.
«رنگين كمان شش» مانند ساير داستانهاي كلنسي كه آميخته اي از ماجرهاي جاسوسي و اكشن است داستان يك مأمور زبده اطلاعاتي سازمان سيا به نام جان كلارك است كه كار خود را رها مي كند و به شركتي مي پيوندد كه مذموريت آن مبارزه با تروريسم است.
برعكس هميشه اين بار از قهرمان خيالي كلنسي با نام جك رايان خبري نيست.
رايان ، شخصيت ساخته زهن كلنسي تا كنون ستاره چهار فيلم سينمايي بوده است.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
25 ژوئن ; اكران مستند مايكل مور در آمريكا

جام جم :
تريلر مستند سينمايي مايكل مور ، برنده نخل طلاي جشنواره فيلم كن در وب سايت شخصي اين كارگردان منتشر شد.
با اعلام اين خبر از سوي خبرگزاري رويتر و چند سايت خبري بزرگ چون هاليوود ريپورتر و ورايتي ، سايت مور با ترافيك سنگيني از كاربران مواجه شد.
با اينحال نمايش اين تريلر هنوز به موعد ديگري وعده داده شده است.
در سايت اينترنتي مذكور وعده داده شده است كه فيلم مور در تاريخ بيست و پنجم ژوئن اكران خواهد شد.
«فارنهايت يازده سپتامبر» نهايتاً پس از يك ماه كش و قوس بين والت ديزني مالك اصلي فيلم ، ميراماكس تهيه كننده و مايكل مور كارگردان آن قرار است در آمريكا اكران شود.
از همين رو ميراماكس تريلر زيبايي براي آن ساخته است كه ابتدا قرار است در سايت شخصي مور به نمايش در ايد
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
ژاپني ها به تماشاي سينماي ايران نشستند

10 فيلم بلند از 10 کارگردان سينماي ايران ، در جشنواره فيلمهاي ايراني که از ديروز آغاز شده است و تا 24 خرداد (4 الي 13 ژوئن) در شهر توکيو (ژاپن) ادامه دارد ، به نمايش درمي آيند.
به گزارش ايسنا فيلمهاي بايکوت (محسن مخملباف) ، ناخدا خورشيد (ناصر تقوايي) ، سرب (مسعود کيميايي) ، بوي کافور عطرياس (بهمن فرمان آرا) ، سفر به چزابه (رسول ملاقلي پور) ، ارتفاع پست (ابراهيم حاتمي کيا) ، زيرپوست شهر (رخشان بني اعتماد) ، بماني (داريوش مهرجويي) ، عينک دودي (محمدحسين لطيفي) و فرش باد(کمال تبريزي) با زيرنويس ژاپني در اين جشنواره به روي پرده مي روند. براساس اين گزارش ، در بخشي از مراسم افتتاحيه جشنواره که روز جمعه با حضور مقامات و دست اندرکاران سينماي ژاپن و هنرمندان سينماي ايران از جمله بهمن فرمان آرا ، رسول ملاقلي پور ، ابراهيم حاتمي کيا ، رضا کيانيان ، فاطمه معتمدآريا و گلاب آدينه انجام شد ، عليرضا رضاداد ، مديرعامل بنياد سينمايي فارابي در بخشي از سخنراني خود گفت : در عرصه هنر بخصوص سينما ، ايران و ژاپن بي ترديد 2 کشوري هستند که نامشان در جهان جديد قابل پنهان کردن نيست. هر کدام از ما توانسته ايم بخشي از فرهنگ شرق زمين را در سينماي جهان ماندگار کنيم.

تاريخ سينماي جهان معاصر هر زمان که بي نام اين 2 کشور نوشته شود ، گويي هنوز نوشته شده است.

تبديل اين تهديد به فرصت ، مهمترين معجزه سينما در 2 کشور آسيايي با فاصله اي بسيار دور از يکديگر و اما با آرمان ها و اميدهايي بسيار نزديک به يکديگر بوده و هست.

آنچه در اين روزها بينندگان عزيز مشاهده خواهند کرد ، مشتي از خروار سينماي ايران است.

گزيده اي است نشانه گونه از اين جهان جديد، جهاني که غم و شادي ، خوشي و ناخوشي و مهر و ستيز در آن به هم درآميخته است. بيشتر مي توان گفت که برگ سبزي است تحفه درويش. آشنا شدن با عمق و وسعت سينماي ايران ، زماني مي خواهد فراخ تر و امکاني وسيع تر. اميدوارم اين مختصر ، مقدمه خوبي براي اين منظور باشد.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
شبکه ويدئويي «محافظ» پيدا مي کند

3 فيلم هندي «محافظ» ، «فرض» و «ضمير» با سرپرستي شهلا ناظريان دوبله شدند و بزودي به شبکه ويدئويي مي پيوندد.
داستان فيلم «محافظ» درباره تقابل 2 مرد است که زماني دوست بوده اند. راج که پليسي وظيفه شناس و خانواده دوست است و راگو به دليل فقر به کار چاپ و نشر اسکناس تقلبي روي آورده است. طي يک درگيري ، راج زخمي و همسر و مادرش کشته مي شوند. او بعد از 3سال وقتي از حالت کما بيرون مي آيد ، به سراغ راگو مي رود تا انتقام بگيرد. به گزارش خبرنگار ما ، در اين فيلم ، جلال مقامي ، خسرو خسروشاهي ، حسين عرفاني ، مينو غزنوي ، اليزابت اورامي ، مهسا شرافت ، پرويز ربيعي ، اصغر افضلي ، ظفر گرايي ، ناصر مدقالچي ، بهمن هاشمي و ناصر احمدي صحبت کرده اند. در فيلم «فرض» جواني به نام فيروز در يکي از شهرهاي هند ، تشکيلاتي شبيه مافيا ايجاد مي کند و با معتاد کردن جوانها و دادن اسلحه به آنها ، آرامش شهر را به هم مي زند. يک پليس با تلاش فراوان ، او و گروهش را نابود مي کند. در دوبله اين فيلم علاوه بر شهلا ناظريان اين گويندگان نيز حضور داشته اند: سعيد مظفري ، جلال مقامي ، حسين عرفاني ، محمد علي ديباج ، تورج نصر ، جواد پزشکيان ، اردشير منظم ، منوچهر آذري و...ماجراهاي فيلم «ضمير» در شهر جمال پور مي گذرد. در اين شهر مردي به نام گاج راج حکومت مي کند و هر کس را که خلاف ميل او عمل کند ، مي کشد. جواني به نام کشان که جيب بر است به اين شهر مي آيد. او هنگامي که استبداد حاکم بر جمال پور را مي بيند ؛ از کارهاي خلاف دست مي کشد و به کمک مردم ، حکومت گاج راج را سرنگون مي کند. تعدادي از گويندگان اين فيلم عبارتند از: خسرو خسروشاهي (کشان) ، پرويز ربيعي (گاج راج) ، خسرو شايگان ، ناصر نظامي ، بهمن هاشمي ، اسفنديار مهرتاش و ناصراحمدي.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
آرزوي غير ممكن تام كروز ممكن شد

جام جم :
تام كروز از طريق مقامات آلماني مطلع شد كه مي تواند بخش هاي كوچكي از فيلم خود را در مجلس اين كشور فيلمبرداري كند.
پيشتر توليد كنندگان فيلم «ماموريت غير ممكن 3» اجازه خواسته بودند تا برخي از صحنه هاي اصلي فيلم در مجلس آلمان كه ساختماني زيبا و شيشه اي است فيلمبرداري شود اما بر آورده كردن خواسته كارگردان «ماموريت غير ممكن 3» غير ممكن اعلام شد.
به گزارش خبرگزاري رويتر مجلس المان پس از مذاكراتي با نمايندگان خود نهايتاً ابا فيلمبرداري قسمت هايي از فيلم «ماموريت غير ممكن 3» در اين ساختمان موافقت كرده است.
تام كروز ستاره «ماموريت غير ممكن 3» نيز پيشتر به طور رسمي و شخصاً از پارلمان آلمان خواسته بود تا به آنها اجازه بازي در اين ساختمان را بدهند.
با اينحال ورايتي گزارش داده است كه نمايندگان مجلس تنها اجازه داده اند از فضاي بيروني اين مكان براي فيلمبرداري انتخاب شود و هنوز ساختمان اصلي براي فيلبمرداري مجاز شناخته نشده است.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
جيمز باند در جستجوي وال هاي رو به انقراض

جام جم:
پيرس برازنان ، ستاره فيلم هاي مأمور دو صفر هفت ، با هزينه خود بالغ بر 5/1 ميليون پوند يك كشتي تحقيقاتي را براي تحقيق درباره وال ها روانه اقيانوس كرده است.
مأموريت اين كشتي اين است كه گونه هايي از اين حيوان را كه در خطر انقراض هستند شناسايي كند.
اين كشتي با حضور پيرس برازنان و همسرش كيلي شي برازنان ، با نام «آواز وال» از اسكله اس.تي كاترين لندن به حركت در آمد.
ستاره فيلم هاي جيمز باند علاوه بر حرفه بازيگري در امور مربوط به حمايت از حيوانات نيز فعال است و سخنگوي صندوق بين المللي رفاه حيوانات است.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
سازندگان اين فيلم به معدن طلا دست يافتند!

اين روزها فروش شگفت انگيز شرک 2 همه را غافلگير کرده است.
اين فيلم تنها در عرض 3 هفته نمايش ، دارد به مرز 300ميليون دلار فروش نزديک مي شود.
طبيعي است که اين موفقيت بزرگ ، مسوولان شرکت دريم ورکز را به فکر بيندازد حالا که به يک معدن طلا رسيده اند، تا آنجا که مي شود از آن پول در بياورند و از قطعه هاي کوچک طلا هم نگذرند.
يعني چه؟ يعني اين که قسمتهاي سوم و چهارم شرک هم در راه است. پيش از نمايش شرک 2 مسوولان ريم ورکز هيچ صحبتي درباره دنباله هاي ديگر براي ماجراهاي اين غول سبزرنگ عاشق پيشه نکرده بودند.
آنها مي خواستند عکس العمل تماشاگران را در برابر قسمت دوم ببينند و با اعتماد به نفس کافي بروند سراغ توليد دنباله هاي بعدي.
خب ، حالا ديگر آنها به اندازه کافي اعتماد به نفس دارند و اعلام کرده اند شرک 3 را به عنوان هديه کريسمس سال 2006 تقديم طرفداران خواهند کرد. دو سال و نيم ديگر صبر کنيد تا هنرپيشه هاي مشهورتر و شخصيت هاي عجيب و غريب تري را در اين انيميشن پيشرفته رايانه اي ببينيد.
مثل دو قسمت قبل مايک ميزر (در نقش شرک)، ادي مورفي (در نقش الاغ) و کامرون دياز (در نقش فيونا) جاي شخصيت هاي اصلي حرف خواهند زد.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
استراليا «هري پاتر و زنداني آزكابان» را براي كودكان مضر تشخيص داد

جام جم
هيئت فدرال بررسي طبقه بندي اثار هنري استراليا موسوم به FCRB سومين قسمت از فيلم هري پاتر را با عنوان «هري پاتر و زنداني آزكابان» از برخي لحاظ ها ضعيف دانست و آن را مناسب پخش براي كودكان زير پانزده سال ندانست. اين هيئت زير نظر اداره فيلم و ادبيات استراليا است و وظيفه آن ارزيابي و تعيين سطح كيفي آثار هنري و ادبي است.
اين اداره پيشتر فيلم هري پاتر و زنداني ازكابان را در طبقه «M» قرار داده بود كه چندان سطح بالايي براي اين اثر نيست.
اين اداره همچنين با صدور بيانيه اي فيلم هري پاتر و زنداين ازكابان را براي كودكان مضر تشخيص داده است.
معمولا فيلم هاي ترسناك و جنايي كه براي كودكان مضر است در طبقه «M» قرار مي گيرند.
اين اعلام نظر با مخالفت شديد توزيع كنندگان هري پاتر در استراليا مواجه شده است و آنها خواستار تجديد نظر در اين مورد شده اند.
استراليا همواره با آثار داستاني و سينمايي هري پاتر مخالف بوده است.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
هري پاتر ، محبوب سينماروهاي امريكا

جام جم :
هري پاتر و زنداني از كابان ، سومين فيلم هري پاتر در سه روز اول نمايش آن در سينماهاي امريكا نزديك به 93ميليون دلار فروش كرد.
به گزارش BBC ، اين فيلم بين جمعه و يكشنبه 7/92 ميليون دلار فروش كرد و به اين ترتيب از دو فيلم قبلي هري پاتر يعني سنگ فيلسوف و اتاق اسرار پرفروش تر شد.
اين فيلم با اين موفقيت از نظر فروش در سه روز اول نمايش به مقام سوم فيلم هاي تاريخ امريكا ، پس از مرد عنكبوتي با 8/114 ميليون دلار و «شرك 2» با 108 ميليون دلار ، نايل شد.
شرك 2 كه در دو هفته گذشته در صدر جدول قرار داشت اينك در جاي دوم است و از جمعه تا يكشنبه 37 ميليون دلار فروش كرد.
اين فيلم در طول دو هفته در مجموع 6/313 ميليون دلار فروش داشته و احتمال اين كه فروش آن از 339/7 ميليون دلار فروش «يافتن نمو» بيشتر بشود بسيار زياد است.
در آن صورت «شرك 2» موفق ترين فيلم كارتوني تاريخ سينماي امريكا خواهد شد.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
ری چارلز خواننده افسانه ای درگذشت


آقای چارلز يک سال بود کنسرت نداده بود
ری چارلز استاد افسانه ای سبک موسيقی "آر اند بی" (Rhythm-and-Blues) در سن 73 سالگی در لس آنجلس درگذشته است.
آقای چارلز که از سن شش سالگی نابينا بود از يک سال قبل تاکنون در انظار عمومی ظاهر نشده بود.
او به علت مشکلاتی که پس از عمل پا برايش پيش آمد مجبور به لغو کنسرت ماه قبل خود در نيويورک شد.
ری چارلز عليرغم ناراحتی های جسمی اخيرا سرگرم تهيه آلبومی دوصدايی با همکاری با خوانندگانی نظير التون جان، نورا جونز و جانی ماتيس بود.
آقای چارلز استاد مسلم سبک موسيقی "سول" (Soul) بود و آهنگ های پرطرفداری چون "فکر و ذکر من جورجيا" (Georgia on My Mind ) و "نمی توانم به تو عشق نورزم" (I Can't Stop Loving You) از خود به يادگار گذاشت.
وی که برنده 12 جايزه گرامی است ده هزارمين کنسرت خود را روز 23 ماه ماه 2003 در لس آنجلس اجرا کرد.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
اعتراض جوزاني به ساخت «باسکرويل»

مسعود جعفري جوزاني نويسنده فيلمنامه «باسکرويل» به تبديل شدن اين سناريو به فيلم توسط يک ايراني مقيم امريکا اعتراض کرد.
به گزارش ايسنا ، سناريوي باسکرويل در سال 1373 توسط جوزاني نوشته شد اما بنا به دلايلي ساخت باسکرويل با تهيه کنندگان ايراني و خارجي (امريکايي کانادايي) به نتيجه نرسيد ؛ اما حق کپي رايت آن به نام جوزاني و دادگو در امريکا و کانادا در کانون فيلمنامه نويسان خانه سينما ثبت شد. براساس اين گزارش ، چندي پيش جوزاني از طريق يکي از سايتهاي خارجي مطلع شد باسکرويل توسط يک کارگردان ايراني مقيم امريکا در ترکيه ساخته خواهد شد. وي ضمن اعتراض به اين اقدام و ذکر اين نکته که در ايران و امريکا اقامه دعوي خواهد کرد، گفت : سناريوي باسکرويل در صورتي با ارزش است که در کشور ايران و مکاني که اتفاقات در آن رخ داده فيلمبرداري شود. گفتني است ، هوارد باسکرويل (1885-1909) يک دانشجوي امريکايي بود که به قصد آشنايي با تفکرات خاورزمين به عنوان معلم مدرسه مموريال تبريز به ايران مي آيد و در وقايع سال 1278 و جنبش مشروطه خواهان و هجوم قزاق ها به مجاهدين مي پيوندد. باسکرويل به عده اي از شاگردان خود آموزش نظامي داده و فوج باسکرويل را تشکيل مي دهد و سرانجام در يک درگيري در شام غازان به شهادت مي رسد و در تبريز به خاک سپرده مي شود.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
«مادام» بازيگر نقش مرگ شد
لوريک ميناسيان هوسپيان ، بازيگر نقش مادام در سريال «کارآگاه شمسي و مادام» درگذشت.
وي که دختر آرمان از هنرمندان کشور بود ، در سال 1322 در تبريز به دنيا آمد و فعاليت تئاتري اش را با گروه تئاتر «آرمن» به سرپرستي و کارگرداني شاهين سرکيسيان و آربي آوانسيان آغاز کرد. او با تشکيل 2گروه تئاتر کودک به نامهاي آرگ (به معناي خورشيد) و نارگ (نام کتاب مقدسي از مسيحيان) به فعاليت هايش ادامه داد. «پرده آخر» فيلم به ياد ماندني واروژ کريم مسيحي آغاز فعاليت ميناسيان در سينما بود. فيلمهاي بودن يا نبودن ، تماس شيطاني ، زنداني 707 و...و همچنين سريال هاي هدف گمشده ، فروشگاه ، دلبر آهني و کارآگاه شمسي و مادام ازجمله کارهاي او در زمينه سينما و تلويزيون است.

مراسم ختم اين هنرمند که به خاطر فيلم «بودن يا نبودن» در اولين جشنواره خانه سينما نامزد بهترين بازيگر نقش دوم زن شد ، روز سه شنبه ساعت 14 در کليساي مريم واقع در خيابان ميرزا کوچک خان برگزار و پيکر او در گورستان ارامنه به خاک سپرده خواهد شد
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
خواننده آلبوم "اسکناس" چه کسی است ؟

20040618155135shahkar2.jpg


- اسم کوچک من "شاهکار" هست و فامیلیم "بینش پژوه" ... متولد 22 آذر 1351 هستم از تهران، دیپلم فرهنگ و ادب دارم بعد جغرافیای اقتصادی خوندم و در مقطع فوق لیسانس جغرافیای سیاسی، برای اینکه به این رشته ها خیلی علاقمند بودم.

من به ادبیات هم گرایش پیدا کردم و در زمانی که رشته های دیگه رو می خوندم موسیقی رو هم شروع کردم. ساز تخصصی من Drum است و ساز دومم گیتار است.

استاد دانشگاه آزاد هم هستم. چند تا کتاب از من منتشر شده تحت عناوین " دستهایت را دوست می دارم " ، " کافه نادری " ، " ابدیت یک بوسه " ، " بی شعورستان " و چیزهایی که در آتیه خواهد آمد.


اسم "شاهکار" رو روی جلد بعضی از آلبومها خوندین مخصوصا آلبومهای علیرضا عصار و شادمهر عقیلی.شاهکار براشون یا آهنگ ساخته یا شعر گفته.

20040618155202shahkar3.jpg

بعد از سالها (اولین کاستش خیلی سال قبل بیرون آمده بوده ) یک آلبوم چهارآهنگه وارد بازار ایران کرده. آلبومی به اسم "اسکناس" که چهار تا آهنگ بیشتر نداره ولی همین آهنگها هم جای تعجبه که جواز پخش پیدا کرده .

شاهکار: از لحظه ای که ما این آلبوم رو ضبط کردیم تا وقتی که به شکل مجاز آمد بیرون حدود چهار سال طول کشید و خیلی سالهای سختی بود.

بزرگترین مشکل این بود که تو این همه سال در واقع به طور طبیعی خلاقیت می مرد و وضعيت برای شروع کارهای دیگه دشوار بود ... ولی خوب چاره ای نبود جز صبر ...
سايت رسمی شاهکار

به هر حال این مقدار صبر کردیم و آمد بیرون و حدود شاید یک سال و نیم پیش کارها از استودیو به سرقت رفت که طبیعی بود برای اینکه کاری که سالها در استودیو بمونه به هر حال درز می کنه.

این کار حدود یک سال و نیم پیش توی بازار زیر زمینی در واقع حضور داشت و احتمالاً از همین طریق در موردش شنیدین و به همین دلیل چون عنوانی نداشت نمی دونستید این کار رو چه کسی گفته و کی خونده. در هر حال این روزها گذشت و حالا این آلبوم در بازار موجود هست.

اگه به شعر های این آهنگها گوش کنین شاخ در میارین. کلمات و اصطلاحاتی تو این آهنگها هست که دست کمی از آهنگهای رپ آمریکائی نداره. کلماتی مثل "عشق لاتی" یا مثلأ "سیگاری" !

دکلمه اول آلبوم هم خیلی توجه رو جلب میکنه. هر کی این کاستو شنیده خاطرخواه دکلمه اولش شده.

تو بگو ما رو زدی . . . ما م همه جا می گیم آره
خوش دارم خوش باشی تو خیال خامت . . . حالیته؟

اون نگاهت اگه بیسته ما می گیریم بیست و یک
خودمون روی دو می خوابیم ، زیر خالت . . . حالیته؟

همه این حرفا رو گفتم
ولی راستش رو بخوای بدجوری دیوونتم خیلی می خوامت . . . حالیته ؟

شاهکار : کل کاست با این دکلمه شروع میشه و بیت اولش اینه : " یک جورایی نازنین خیلی می خوامت ، حالیته ؟ " که یک در واقع ژانر و سبک لاتی مآب داره و در واقع به عشق از منظر یک چاله میدونی نگاه میکنه که اون هم به هر حال منظریست ... به هر حال این آدمهام وجود دارند و این آدمهام عاشق می شن. ما بخاطر طنز در واقع این سبک رو برای اشعار انتخاب کردیم.

ولی چرا طنز ، برای اینکه یک حس خیلی صمیمی هم توی این سبک "لاتی خیابونی" هست که به هر حال تو هم توی کارهات بهش علاقه داری ، یعنی به شکلهای مختلفی میشه اون حالت خودمونی و بی ریا رو تو اینجور کلام دید ...
- آره دقیقا من فکر می کنم که معرفتی توی افراد این قشر وجود داره که تو قشر روشن فکر و تحصیل کرده و مرفه نیست.

چرا اسم آلبوم رو " اسکناس " گذاشتی ؟
- یکی از قطعه ها اسمش هست " اسکناس " و فکر کردیم که این اسم احتمالاً نام متفاوتی خواهد بود. بنابراین انتخابش کردیم.

خوب برای من جالبه که تو خودت از اون قشر به اصطلاح "چاله میدونی" نیستی ولی به زبون اونها شعر می گی !؟
- ببینید هنوز هم وقتی تحصیل کرده ترین و روشن فکر ترین ایرانی ها ، یک فیلمی از حال و هوای چهل پنجاه سال پیش می بینند که فرض بفرمایید مثلاً آقای " بهروز وثوقی " بازی کردن ، باز یک خون جدیدی در رگهای آدم ها جریان پیدا می کنه و فکر می کنم این در واقع برگشتن به اصالت ما هست ، یعنی هر کدوم از ما حتی اگر پنجاه سال هم در قلب اروپا زندگی کرده باشیم ، باز هم وقتی اون کلمات رو می شنویم فکر می کنم که خوشمون می آید و این در واقع داستانی یا چیزی است که در خون ماست.

شاهکار، تعجب نمی کنی که فقط 20 تا بیت از شعرهای تو حذف شده و کل آلبوم اجازه گرفته که پخش بشه ؟
- این رو در کمال فروتنی عرض می کنم ... علت این بود که این کار رو من کرده بودم یعنی کسی که 24 سال درس خونده بود و الان استاد دانشگاه است این کار رو کرده نه یک کسی که از یک جایی رد می شده و اومده و Rap خونده ... فکر می کنم بزرگترین و مهمترین علتش اين بود که دوستان ما در وزارت ارشاد به این نتیجه رسیدن که پشتش تفکر وجود داره و در واقع جرقه های مطربی در پس داستان نیست !


شاهکار حالا داستان آلبوم " اسکناس بماند . دوست دارم از یک شعری برامون بگی که دو سالیه با ما بوده منظورم شعر " خیالی نیست " هست که " شادمهر عقیلی " خونده ...
- خوب شادمهر وقتی ایران بود ما خیلی با هم دوست بودیم و اون اساساً تکه کلامش این بود که " خیالی نیست ... " هر اتفاقی که می افتاد یا هر بلایی سرش می آوردن در واقع می گفت " خیالی نیست " ... بعد این " خیالی نیست " مونده بود توی ذهن من و اون رو به صورت شعر در آوردم.

حالا این شعر " خیالی نیست " اصلاً برات خاطره ای داشته و تجربه ای واقعی هم توی زندگیت بوده ؟
- موضوع شعر یک چیزیه که احتمالا تمام جوانهای امروزی باهاش برخورد کردند. حالا ممکنه مثلاً اسم دوست دختر تو با اسم دوست دختر من فرق داشته باشه یا مثلاً موهای دوست من بلند باشه و مال تو کوتاه !

ولی به هر حال این بلایی هست که خیلی از دختر ها سر پسرها و خیلی از پسرها سر دخترها آوردن! ولی اساساً من این رو به صورت تجربه جدی نگاه نمی کنم و فکر می کنم تو زندگی هر جوونی اگه این موضوعات وجود نداشته باشه اصلاً جوونی نکرده.

من " خیالی نیست " رو به هوای شادمهر نوشتم که شادمهر بخونه ... اما دو تا دیگه از کارها رو در همون آلبوم " خیالی نیست " شادمهر بدون اجازه من استفاده کرد ... یکیش " باور " بود و یکی دیگه آهنگی بود به اسم "زمستان" که من ساخته بودم و در پس اعتراض من از آلبوم حذفش کرد.و در آلبوم " آدم فروش " هم دو ترانه را بدون اجازه من استفاده کرده. یکی " دل دیوونه " و دومی " تهدید " ...

ولی رو ی جلد اسم تو رو ندیدم !
- اسم من رو نزده ، به جای اسم من اسم های دیگه ای زده ولی الان تو سایتش که برین این طوری که شنیدم ، اسم من رو زده. منتهی اصلاً مهم نیست که اسم من زده بشه یا نه ، ولی هنرمند ها لزوماً و دقیقاً اونی نیستند که دیده می شوند.

خوب شاهکار جان برگردیم به آلبوم " اسکناس " ... اخیراً یک مقاله از تو در روزنامه
Daily Telegraph چاپ لندن بود بهمراه عکسی از تو با کت شلوار و پاپیون و سیگار برگ!!
واقعاً برای خیلی از انگلیسی ها که این روزنامه را نگاه می کردند و البته خود بنده عجیب بود. شوک شده بودیم که Rap ایرانی اون هم با اون کلام " خیابونی " رو یک مدرس دانشگاه اتو کشیده، خونده !

- من یک استاد دانشگاه خیلی جوون هستم. من 31 سال بیشتر ندارم و در واقع تو برزخی بین استاد دانشگاه بودن و جوون بودن و شیطوونی کردن و اینجور چیزها موندم .


مجرد هستی یا ازدواج کردی ؟
- من مجرد هستم.

یک عده خوشحال شدند یک عده غمگین ...
- اونهایی که غمگین شدن چرا ؟

اون ها پسرها هستند فکر کنم ... !

شاهکار برام از مجموعه شعر " کافه نادری " بگو ؟
- این دومین مجموعه ای هست که از من بیرون آمده ... اولین کتاب من " دستهایت را دوست می دارم " و این مجموعه اشعار نو و یا سپید من هست. دومی کتابی است تحت عنوان " کافه نادری " که تو بهش اشاره کردی ، این مجموعه ترانه هایی است که من گفتم ، کامل نیست ولی حدود 108 ترانه توی این کتاب وجود داره از من ...

ترانه هایی است که " علیرضا عصار " ، " شادمهر عقیلی " و دیگران از من خوندند. به اضافه چند تا از آهنگ ها و شعرهایی که خودم خوندم. یک کتاب دیگری این روزها در واقع زیر چاپ است با عنوان " ابدیت یک بوسه " که ترجمه یک صد شعر عاشقانه است که ترجمه و بازسرایی کردم.

کتاب بعدی که در مراحل گرفتن مجوز رو در وزارت ارشاد طی می کنه عنوانش است. " بی شعورستان " که در صورتی که مجوز بگیره اون هم چاپ خواهد شد.

میشه یک قطعه از این کتاب شعر " بی شعورستان " رو برای ما بخونی ؟
- بله. من یک شعری برایتان می خوانم با عنوان " دختر دستفروش " که در واقع یک شعر اجتماعی است ...

در زمستان نیاز دختر دستفروش به تن پنجره ها می کوبد.
آه اما مردم شیشه هاشان بالاست. ...
دختر از پشت چراغ از غم نان به کنار اتوبان آمده است ، او گرسنه است هنوز ، شیشه ها پایین و بوقها در هیجان. دختر دستفروش تن فروش است امروز ...
سالها می گذرد ، دختری فرسوده روی یک نیمکت چوبی سرد کنج تاریک پلی می میرد ... مردمان می گذرند و به هم می گویند که زنی فاحشه بود ...

این کتاب " کافه نادری " دو بخش داره ، یک بخشش در باب اجتماع و سیاست گفته و سروده شده ، و یک بخشش در باب عشق و تنفر ... اون قسمتی که در ارتباط با اجتماع و سیاست است عنوانش هست " کافه نادری " یعنی دفتر دومش و دفتر اول که در ارتباط با عشق و تنفر دارد عنوانش هست " روسبیان باکره " ....

حالا در مورد آلبوم " اسکناس " دوست دارم باز هم صحبت کنیم. آلبومی که من حتی اسم شعر هاش رو نمیدونم چون نسخه کپی اش دست منه. همون طور که خودت گفتی یک سال و نیم پیش از استودیو دزدیده شد و من در حدود یک سال پیش تقریباً شنیدمش. بعضی از آهنگ ها رو که دکلمه هم داشت ... خودت دکلمه کردی نه ؟
- بله درسته. صدای خودمه.

و 20 بیت از ترانه ها حذف شده ، میشه یکی دو تا از این بیت ها رو بگی که ما بدونیم چه جور بیت هایی بوده ؟
- من اساساً فکر می کنم به این بخش موضوع میشه نپرداخت برای اینکه حتماً صلاح دونستند که حذفش کردند.

ولی اون اشعاری که حذف شده از نوع عاطفی بوده یا بخاطر لحن خاصش ؟
- نه هیچکدوم . ببینید نام انبیاء و اولیا در اشعار استفاده شده بوده . به طور مثال من از اسم اصغر استفاده کردم و مثلاً این اسم حضرت علی اصغر بوده و وقتی به ما گفتند که این اسم ها رو بهتره عوض بکنیم ما هم باهاش موافق بودیم برای اینکه مذهب برایمان تقدس داره و ترجیح میدیم که نام های مذهبی رو وارد محاوره نکنیم.

حالا یکی دیگه از آهنگ های تو هست که راجع به دخترها است ، درسته ؟
- آره. دخترها برای اینکه از خونه هاشون بیرون بیان به خصوص تو شهر ما و به خصوص توی این قسمتی که ما زندگی می کنیم در بالای شهر ، دو ساعت آرایش می کنند برای اینکه بیایند بیرون یک کیلو بادمجون بخرند و مثلاً این خرید خودش یک ربع طول میکشه ولی آرایش 2 ساعت !!!

در واقع ما انتقاد کردیم به این قسمت موضوع، به مصرف گرایی ، به غرب زدگی انتقاد کردیم و اینکه ایرانی که بهتره ایرانی باقی بمونه و آنقدر مسخ فرهنگ فرنگی نشه. برای اینکه ما خودمان هم یک چیزهایی داریم.

البته خودت پاپیون زدی و موقع مصاحبه دو سه بار هم خودت کلمات انگلیسی انداختی ها ! ...
- آره اصلا تردید نکن. من اول از همه همیشه به خودم خرده می گیرم. همیشه تو شعرهام ، توی کارهام برای اینکه من اگر بتونم اول از خودم انتقاد بکنم ، بعد حق دارم که از دیگران بکنم. و اصلاً زبان نقد وقتی نافذ هست که تو اول به خودت بند کنی.

یک سوالی هم که برای من مطرحه اینه که چطور اسم کوچیکت " شاهکاره " ، من اولین باره که این اسم رو می شنوم!
- این رو شما بهتره برید از پدر مادرم سوال بکنید برای اینکه فکر کردن شاهکار کردن!

آخر مصاحبه برام از یکی از ترانه هائی بگو که برای علیرضا عصار نوشتی ؟
- من فکر می کنم چیزی که برای مردم میتونه جالب باشه ، " خیال نکن " با صدای " علیرضا عصار " از آلبوم " عشق الهی " هستش.

دو کلمه هم درباره " خیال نکن " میگی برای ما ؟
- بیشتر شب ها من و علیرضا عصار با هم هستیم. دوست خیلی صمیمی من هست. یک شب که خونه " فواد حجازی " بودیم تا صبح ... اون همون شب یک ملودی برام زد گفت این قشنگه ، من هم گفتم آره ... ملودی خوبیه ... بعد رفتیم و طبق معمول ما ها هم که تا ظهر خواب هستیم ! وقتی بیدار شدم بعد از ناهار این ترانه " خیال نکن " رو نوشتم که تبدیل شد شاید به محبوب ترین آهنگی که علیرضا خوند در طول زندگیش!
 

mehrdad1355

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 فوریه 2004
نوشته‌ها
3,971
لایک‌ها
30
سن
48
نگراني‌ازتخريب
‌يك‌اثرداوينچي‌

مدونا با يارنوينتر، اثر لئوناردو داوينچي‌ در اروپا قابل‌ فروش‌ نيست‌ . به‌ همين‌ دليل‌ دزدان‌ قصد دريافت‌ جايزه‌ بازپس‌ دادن‌ آن‌ را دارند .به‌ گزارش‌ »مهر«، متخصصان‌ مرمت‌ آثار هنري‌ پس‌ از بررسي‌ آثار برجاي‌ مانده‌ از تابلوي‌ نقاشي‌ مدونا بايارنوينتر اثرلئوناردو داوينچي‌ كه‌ طي‌ سال‌ گذشته‌ از يك‌ قصر در اسكاتلند دزديده‌ شد، اعلام‌ كردند، اين‌ اثر بشدت‌ آسيب‌ ديده‌ است‌.
متخصصان‌ مذكور، اعلام‌ كرده‌اند كه‌ اين‌ آسيب‌ ها هنگام‌ يورش‌ دزدان‌ براي‌ برداشتن‌ نقاشي‌ از ديوارهاي‌ قصر دروملنريگ‌ به‌ آن‌ وارد شده‌ است‌. شدت‌ آسيب‌ اين‌ اثر به‌ حدي‌ است‌ كه‌ افت‌ قيمتي‌ معادل‌ 10% را به‌ دنبال‌ دارد.
پليس‌ معتقد است‌،اين‌ تابلوي‌ 3 ميليون‌ پوندي‌ همچنان‌ از منطقه‌ گلاسكو اسكاتلندخارج‌ نشده‌ است‌ . به‌ همين‌ دليل‌ علي‌ رغم‌ پيچيدگي‌ هاي‌ خاص‌ ايجاد شده‌ درتحقيقات‌ پليس‌، پرونده‌ رسيدگي‌ به‌ دزدي‌ اين‌ اثر همچنان‌ مفتوح‌ و جايزه‌ 200هزار پوندي‌ تعيين‌ شده‌ براي‌ اطلاعاتي‌ كه‌ منجر به‌ بازگرداندن‌ اين‌ اثر به‌ مالك‌ آن‌ ، دوك‌ بوكلچ‌ شود، برقرار است‌ .
گفتني‌ است‌، با توجه‌ به‌ اهميت‌ اثر دزديده‌ شده‌ ، دزدان‌ قادر به‌ فروش‌ اثر در اروپا نيستند، بنابر اين‌ به‌ احتمال‌ زياد، پس‌ از گذشت‌ 10 سال‌ از طريق‌ يك‌ دلال‌ آن‌ را در مقابل‌ پاداش‌ مورد نظر خود به‌ مالكان‌ اصلي‌ باز پس‌ خواهند داد .
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
غير ممكن مثل فيلمنامه مأموريت غير ممكن 3

جام جم :
رسانه ها از بروز تأخير در فيلمبرداري سومين قسمت از فيلم مأموريت غير ممكن خبر مي دهند.
به گزارش ورايتي موضوع از اين قرار است كه تام كروز هنوز فيلمنامه اي براي آغاز فيلمبرداري در اختيار ندارد.
هنوز مشخص نيست تأخير در آماده شدن فيلمنامه قسمت سوم مأموريت غير ممكن به چه دليل است اما گفته مي شود كروز بر بخش هايي از آن ايراد گرفته و خواستار اصلاح آن شده است و اين مشكل چندين هفته پيش بايد به اتمام مي رسيده است.
ستاره 41 ساله سينماي آمريكا پيشتر اعلام كرده بود فيلمبرداري مأموريت غير ممكن 3 در ابتداي جولاي در آلمان اغاز خواهد شد اما با وجود آماده نبودن فيلمنامه به نظر مي رسد اين كار به تعويق بيفتد.
در اين قسمت از فيلم اسكارلت يوهانسن و كنت برانا و چند ستاره ديگر كروز را همراهي خواهند كرد.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
جاني دپ در نقش يك ستاره موسيقي

جاني دپ ، ستاره فيلم «دزدان دريايي كارائيب» قصد دارد در فيلم جديدي ، نقش يك ستاره موسيقي را بازي كند.
به نوشته ورايتي ، دپ در اين فيلم كه هنوز هيچ نامي براي آن انتخاب نشده است نقش اوزي اوسبورن ستاره موسيقي راك را بر عهده خواهد گرفت.
ورايتي در ادامه گزارش خود نوشته است كه چند ماهي است كه دپ در حال بررسي اين پيشنهاد است.
آخرين فيلمي كه جاني دپ در ان ايفاي نقش كرده «پنجره مخفي» نام دارد.
به گفته ورايتي چند بازيگر ديگر براي ايفاي نقش اوسبورن معرفي شده بودند اما هيچكدام از آنها ويژگي و شباهت جاني دپ با اين ستاره موسيقي را نداشته اند.
با اينحال برخي از مجلات و روزنامه هاي سينمايي از قطعي نبودن اين نقش براي جاني دپ سخن گفته اند
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا