• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخبار وزارت علوم تحقیقات و فناوری

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
سرورالدین به مهر خبر داد: تکمیل ظرفیت کنکور نخواهیم داشت/ تصمیمگیری برای صندلیهای خالی غیرانتفاعیها رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از نهایی شدن بررسی ها و تصمیمات سازمان سنجش برای پر شدن صندلیهای خالی دانشگاههای غیرانتفاعی تا پایان هفته جاری خبر داد. محمد حسین سرورالدین در گفتگو با مهر درباره درخواست رئیس اتحادیه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی برای "اعلام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 89" گفت: "تکمیل ظرفیت در کارشناسی عملی نیست و انجام نخواهد شد چرا که در گذشته این کار صورت گرفته اما مشکلات زیادی ایجاد کرده است. بنابراین امکان موافقت با این درخواست وجود ندارد."
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در عین حال خاطرنشان کرد: "این احتمال وجود دارد که تکمیل ظرفیت برای کنکور کاردانی به کارشناسی اعلام شود اما هنوز در دست بررسی است و تا پایان هفته مشخص می شود."
وی درباره درخواست اتحادیه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی به این شرح که "کلیه داوطلبانی که حق انتخاب رشته داشته و به هر دلیل پذیرفته نشده اند به موسسات مورد نظر خود مراجعه کنند تا اسامی آنها از طریق آن موسسه جهت انجام تشریفات قانونی و درج در پورتال سازمان سنجش به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال و در صورت تأیید سازمان دانشجوی آن موسسه به حساب آیند" نیز نظر مثبت اعلام کرد.
سرورالدین به مهر گفت: "این گزینه از مواردی است که به نظر می رسد می تواند انجام گیرد و یک پیشنهاد مثبتی است. سعی می کنیم این کار انجام شود اما تا پایان هفته جاری درباره آن تصمیم گیری خواهد شد."
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد



كميسيون اصل 90 درباره وقف دانشگاه ها به صحن علني گزارش مي‌دهد
خبرگزاري فارس: عضو كميسيون اصل 90 مجلس گفت: شكايت تعدادي از نمايندگان از هيئت رئيسه مجلس درباره وقف دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي در اين كميسيون بررسي و مقرر شد كه كميسيون در اين باره گزارشي را براي بررسي در صحن علني تهيه كند.

A0839801.jpg



سيدفاضل موسوي عضو كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، با اشاره به جلسه اخير اعضاي اين كميسيون اظهار داشت: تعدادي از نمايندگان شكايتي را از هيئت رئيسه مجلس به كميسيون ارائه كرده بودند كه در اين شكايت نمايندگان معتقد بودند كه هيئت رئيسه در بحث وقف دانشگاههاي غيرانتفاعي خارج از ضوابط عمل كرده است.

وي افزود: بنا شد گزارشي در خصوص اين موضوع آماده شود و هفته بعد اين مسئله در صحن علني كميسيون مورد بحث و بررسي قرار گيرد.
انتهاي پيام/
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


در دانشگاه صنعتي شاهرود مطرح شد؛
انتقاد حسن عباسي از **** آموزشي دانشگاه‌هاي كشور
خبرگزاري فارس: رئيس مركز بررسي‌هاي دكترينال امنيت بدون مرز، گفت: متاسفانه دانشجويان ما بعد از فوق‌دكترا هم به مرحله انديشه‌ورزي نمي‌رسند زيرا در دانشگاه‌ها مدام چيزهاي آماده به آنها داده شده و براي همين نمي‌توانند راه تعقل و انديشه را بياموزند.

A0862787.jpg



به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس، حسن عباسي رئيس مركز بررسي‌هاي دكترينال امنيت بدون مرز در دانشگاه صنعتي شاهرود ضمن بررسي سير تكاملي عقيده و انديشه انسان، گفت: جامعه‌اي مي‌تواند بالنده باشد كه براي يك ربع قرن برنامه داشته باشد.

وي با اشاره به محدوديت و بسته شدن انديشه‌ها در دام تعصب‌ها و گاه در حب و بغض‌ها، خاطرنشان كرد: براي اينكه از اين حالت خارج شده و به آزادانديشي برسيم تمرين لازم است.

عباسي در ادامه تصريح كرد: براي كسب معرفت 3 بستر؛ طبيعي يا حسي معرفت، فرهنگي معرفت و بستر تجربي معرفت لازم است كه در مرحله سوم خود به جايي مي‌رسد كه مي‌تواند تعقل كند و انديشه‌اش را بپروراند.

رئيس مركز بررسي‌هاي دكترينال امنيت بدون مرز با انتقاد از **** آموزشي دانشگاه‌ها، تاكيد كرد: متاسفانه دانشجويان ما بعد از فوق‌دكترا هم به اين مرحله نمي‌رسند زيرا در دانشگاه‌ها مدام چيزهاي آماده به آنها داده شده و براي همين راه تعقل و انديشه را نمي‌توانند بياموزند.
انتهاي پيام/ع
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


اختصاصي فارس/
آيين‌نامه نقل و انتقال دانشجويان تصويب شد
خبرگزاري فارس: پس از كش و قوس‌هاي فراوان بالاخره آيين‌نامه نقل و انتقال دانشجويان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي تصويب و اعلام شد.

A0880856.jpg



به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس، در مقدمه اين آيين‌نامه است كه اين آئين‌نامه به منظور تسهيل در انتقال و ميهماني دانشجويان به ويژه دانشجويان دختر متقاضي به نزديك‌ترين دانشگاه محل زندگي خانواده، تدوين مي‌شود.

در اين آيين‌نامه تعاريف به صورت زير است:

ميهمان: در مواردي كه دانشجو براي نيمسال تحصيلي مشخصي اقدام به تغيير محل تحصيل خـود مي‌كند به عنوان دانشجوي ميهمان براي همان نيمسال در دانشگاه مقصد شناخته مي‌شود.

ميهمان دائم: دانشجو، تمام واحدهاي خود را به صورت ميهمان مي‌گذراند و در پايان هر نيمسال تحصيلي ريزنمرات وي به دانشگاه مبدأ ارسال و در پايان تحصيلات، مدرك ايشان توسط دانشگاه مبدأ صادر مي‌شود.

ميهمان مبنا: ميهمان بر اساس نمره آزمون سازمان سنجش آموزش كشور

انتقال: تغيير محل تحصيل دانشجو از يك دانشگاه به دانشگاه ديگر در همان رشته، همان دوره و همان مقطع تحصيلي است.

دانشگاه: دانشگاه و مؤسسه آموزش عالي دولتي

مؤسسه: دانشگاه و مؤسسه آموزش عالي غيردولتي ـ غيرانتفاعي

گروه: تعدادي از دانشگاه‌ها و مؤسسات كه براساس فراواني تقاضاي ميهماني و انتقال در يك رديف قرار گرفته‌اند.

ماده 2) در اين آيين‌نامه، دانشگاه‌‌ها و مؤسسات به هشت گروه دسته بندي شده‌اند. توضيح اين‌كه اين دسته بندي صرفاً بر اساس فراواني تقاضاي ميهماني و انتقالي بــوده و نشان دهنده اولويت يا برتري دانشگاه‌ها نيست.

تبصره: گروه بندي در دانشگاه پيام نور بر اساس نواحي يك تا پنج آن دانشگاه است.

ب- ميهمان شدن

ماده3) ميهمان مبنا: در صورتي كه سكونت دائمي والدين دانشجو در نزديك‌ترين محل به دانشگاه مقصد باشد، با احراز شرط زير دانشجو مي‌تواند ميهمان مبنا شود:

براي هر يك از دانشگاه‌هاي گروه‌هاي 2 تا 6 ، كسب حداقل 85 درصد ،دانشگاه‌هاي گروه 7 ، كسب حداقل 90 درصد و براي دانشگاه‌هاي گروه 8 ، كسب حداقل 95 درصد نمره آزمون سراسري آخرين فرد پذيرفته شده در همان رشته در دانشگاه مقصد يا نظر كميته منتخب وزير علوم، تحقيقات وفناوري.

تبصره1: دانشجو مي‌تواند پس از اعلام قبولي از طرف سازمان سنجش آموزش كشور يا در حين تحصيل در دانشگاه مبدأ درخواست ميهمان مبنا را ارائه كند.

تبصره2: اين ماده توسط سازمان سنجش آموزش كشور بر اساس دستور العمل آن سازمان اجرا و داوطلب بايد مستقيماً با آن سازمان مكاتبه كند.

ماده4) ميهمان : در صورتي كه دانشجو حداقل يك نيمسال تحصيلي را در دانشگاه يا مؤسسه مبدأ با ميانگين كل حداقل 13 گذرانده باشد، مي‌تواند تقاضاي ميهمان شدن كند.

تبصره 1: مدت ميهماني مي‌تواند با موافقت دانشگاه‌هاي مبدأ و مقصد تا سه نيمسال براي مقطع كارشناسي پيوسته و دو نيمسال تحصيلي براي مقاطع كارداني و كارشناسي ناپيوسته ادامه يابد. پس از آن دانشجو بايد يا به دانشگاه مبدأ بازگردد يا با احراز شرايط مندرج در اين آئين‌نامه تبديل به ميهمان دائم شده يا به دانشگاه مقصد منتقل شود.

تبصره 2: ميهمان شدن در دانشگاه‌هاي هم گروه يا ساير گروه‌ها، بدون لحاظ گروه بندي، به شرط موافقت دانشگاه‌هاي مبدأ و مقصد يا نظر كميته منتخب وزير علوم، تحقيقات و فناوري امكان‌پذير است.

تبصره3: : در صورتي كه سكونت دائمي والدين دانشجو در نزديك‌ترين محل به دانشگاه مقصد باشد، دانشگاه‌ها بايد درصورت احراز يكي از شرايط زير نيز با ميهمان شدن وي موافقت كنند.

3-1- ازدواج رسمي دانشجوي دختر (در زمان دانشجويي) در صورتي كه محل اشتغال دائم همسر دانشجو، قبل از ازدواج، در نزديك‌ترين محل به دانشگاه مقصد باشد.

3-2- فوت يا معلول شدن سرپرست خانواده، در زمان دانشجويي به طوري كه وي به تشخيص مراجع قانوني به عنوان كفيل خانواده شناخته شود.

3-3- بيماري خاص دانشجو به تأييد مراجع ذيصلاح

3-4- معلوليت مؤثر دانشجو كه در زمان دانشجويي صورت گرفته باشد.

تبصره4: ميهمان شدن دانشجويان مؤسسات، بدون شرط گروه‌بندي، فقط در مؤسسات امكان پذير است.

تبصره5: دانشجويان دانشگاه پيام نور براي ميهمان شدن در مراكز و واحدها، نياز به كسب حداقل ميانگين ندارند.

ماده5) ميهمان دائم: دانشجوي ميهمان در صورت كسب معدل بالاتر از ميانگين معدل دانشجويان همان رشته در دانشگاه مقصد در دو نيمسال متوالي، مي‌تواند با موافقت دانشگاه‌هاي مبدأ و مقصد يا كميسيون مركزي بررسي موارد خاص ميهمان دائم شود.

تبصره : در صورت ميهماني دائم، نيازي به مراجعه دانشجو در هر نيمسال به دانـشگاه مبدأ نيست و صرفاً در پايان هر نيمسال، كارنامه دانشجو به دانشگاه مبدأ ارسال و در پايان تحصيل، مدرك توسط دانشگاه مبدأ صادر خواهد شد.

ماده 6) انتخاب واحدهاي درسي دانشجوي ميهمان، چه به صورت تك درس و چه به صورت نيمسال تحصيلي كامل، بايد با تأييد دانشگاه مبدأ و طبق شرايط دانشگاه مقصد باشد.

تبصره 1: دانشجويان دوره روزانه دانشگاه‌ها در دوران ميهماني، ملزم به پرداخت شهريه مطابق تعرفه دانشجويان نوبت دوم هستند.

تبصره 2: دانشجويان مؤسسات و نوبت دوم دانشگاه‌ها در طول دوره ميهماني، ملزم به پرداخت شهريه ثابت به مؤسسه يا دانشگاه مبدأ و كل شهريه ثابت و متغير به مؤسسه يا دانشگاه مقصد هستند.

ماده 7) واحدهايي را كه دانشجوي ميهمان در يك دانشگاه مي‌گذراند عيناً در كارنامه او در دانشگاه مبدأ ثبت مي‌شود و نمرات آنها در محاسبات ميانگين نيمسال و ميانگين كل او منظور خواهد شد.

ماده 8) مدرك فراغت از تحصيل دانشجوي ميهمان، در هر صورت توسط دانشگاه مبدأ صـادر مي‌شود.

ماده 9) سقف پذيرش دانشجوي ميهمان در هر سال تحصيلي براي تمام دانشگاه‌هاي گروه‌هاي 7 و 8 ، 20 درصد و براي گروه‌هاي 2 تا 6 ، 25 درصد تعداد پذيرش كل دانشجويان ورودي همان سال تحصيلي است.

تبصره: سقف پذيرش دانشجويان ميهمان براي مؤسسات در هر سال تحصيلي، 15درصد تعداد پذيرش كل دانشجويان ورودي همان سال تحصيلي است. مؤسسات مبدا موظفند در صورت تطبيق درخواست ميهماني دانشجو با مفاد اين آئين‌نامه، تا سقف فوق‌الذكر با تقاضاها موافقت كنند.

ج- انتقال

ماده 10) انتقال دانشجو به دانشگاه ديگر، مشروط به كسب معدل بالاتر از ميانگين معدل دانشجويان ورودي‌هاي همان سال و همان رشته در دانشگاه مقصد، در مدت حداقل سه نيمسال متوالي ميهماني براي مقطع كارشناسي پيوسته و دو نيمسال متوالي براي مقاطع كارداني و كارشناسي ناپيوسته است.

تبصره: انتقال به دانشگاه‌هاي هم گروه يا ساير گروه‌ها، بدون لحاظ گروه‌بندي به شرط موافقت دانشگاه‌هاي مبدا و مقصد يا نظر كميته منتخب وزير علوم، تحقيقات و فناوري امكان‌پذير است.

ماده 11) انتقال از دوره شبانه به روزانه دانشگاه‌ها، از دانشگاه پيام نور به دوره‌هاي روزانه و شبانه دانشگاه‌ها و از مؤسسات به دانشگاه‌ها ممنوع است ولي انتقال به عكس يا از دانشگاه پيام نور به مؤسسات با رعايت مفاد اين آيين نامه بلامانع است.

تبصره: انتقال دانشجويان دانشگاه پيام نور بر اساس نواحي پنج گانه است و انتقال از ناحيه بالاتر به ناحيه هم تراز و پايين‌تر بلامانع است.

د- شيوه اجرا

ماده 12) دانشجوي متقاضي انتقال يا ميهماني بايد درخواست خود را با ذكر مورد در ارديبهشت ماه هر سال براي نيمسال اول و آبان ماه هر سال براي نيمسال دوم به اداره آموزش دانشگاه مبدأ تسليم كند.

ماده 13) دانشگاه مبدأ موظف است بر اساس مفاد اين آيين‌نامه، درخواست دانشجو را بررسي كرده و در صورت داشتن شرايط در نيمه اول خرداد ماه براي نيمسال اول و نيمه اول آذر ماه براي نيمسال دوم ريز نمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد ارسال كند. دانشگاه مقصد مكلف است حداكثر تا 10 شهريور ماه براي نيمسال اول و تا 15 دي ماه براي نيمسال دوم نتيجه را به دانشگاه مبدا و دانشجو اعلام كند.

تبصره1: درصورت عدم موافقت با درخواست دانشجو از طرف دانشگاه‌هاي مبداء يا مقصد لازم است دانشگاه يا مؤسسه، دلايل عدم موافقت با درخواست دانشجو را، كتباً به وي اعلام كند.

تبصره2: درصورتي كه دانشجو خود را واجد شرايط بداند، مدارك مربوطه را، به كميسيون بررسي موارد خاص استاني جهت رسيدگي ارائه مي‌كند. در صــورت عدم موافقت كميسيون مذكور، دانشجو مي‌تواند مدارك مربوطه را، به كميسيون مركزي بررسي موارد خاص جهت رسيدگي نهايي ارائه دهد.

در هر حال، آراي كميسيون بررسي موارد خاص استان و مركز، بنا به مورد براي تمام دانشگاه‌هـا و مـؤسسـات لازم الاجراست.

ماده 14) در صورت انتقال، واحدهاي گذرانده شده دانشجو كه نمرات آنها 12 يا بالاتر است پذيرفـتــه مي‌شود و پذيرفتن واحدهاي با نمره كمتر از 12، برعهده دانشگاه مقصد است.

تبصره: تمام نمرات درسي دانشجو در دانشگاه مبدا اعم از قبولي يا ردي و سوابق آموزشي دانشجوي انتقالي، عيناً در كارنامه دانشجو ثبت و نمرات دروس پذيرفته شده در محاسبه ميانگين كل او محسوب مي‌شود.

ماده 15) مدرك فراغت از تحصيل دانشجوي انتقالي توسط دانشگاه مقصد صادر مي‌شود. واحدهاي گذرانده دانشجو در دانشگاه‌هاي مبدأ و مقصد با ذكر ميانگين نمرات آنها در مدرك صادره قيد مي‌شود.

ماده 16) انتقال دانشجو در طول مدت تحصيل، در هر مقطع تحصيلي فقط يك بار مجاز است.

ماده 17) در تمامي موارد ميهماني، ميهماني دائم و انتقال و با شرايط مساوي اولويت با دانشجويــان دختر است.

هـ- نظارت بر اجراي آئين‌نامه

ماده 18) انتقال و ميهماني دانشجوياني كه مشمول يكي از بندهاي اين آئين نامه هستند، احتياجي به بررسي و طرح در جلسات كميسيون بررسي موارد خاص يا شوراي انتقال دانشگاه‌ها نداشته و ايجاد تسهيل در امر انتقال يا ميهماني براساس بندهاي اين آئين‌نامه، براي تمام دانشگاه‌ها و مؤسـســات لازم الاجرا است.

مسئوليت حسن اجراي اين آئين‌نامه در هر دانشگاه يا مؤسسه به عهده رئيس آن دانشگاه يا مؤسسـه است.

ماده19) نظارت بر اجراي اين آئين‌نامه به عهده معاونت دانشجويي وزارت است. دانشگاه‌ها و مؤسسات موظفند در شروع هر نيمسال اسامي، رشته، مقطع و دوره دانشجويان انتقالي و ميهمان را به همراه دليل موافقت به معاونت دانشجويي وزارت (اداره كل امور دانشجويان داخل) جهت تطبيق با مفـاد آئين نامه اعلام كنند.

ماده 20) هرگونه تخلف از آئين‌نامه يا عدم اجراي مفاد آن تخلف اداري محسوب شده و قابل پيگيري است.
انتهاي پيام/ك
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
اعلام زمان مراجعه برای نقل و انتقال دانشجویان

محمود ملاباشی در این باره گفت: دانشجوی متقاضی انتقال یا میهمانی باید پس از مطالعه متن آیین نامه و در صورت داشتن شرایط لازم درخواست خود را با ذکر مورد در اردیبهشت هر سال برای نیمسال اول تحصیلی و آبان هر سال برای نیمسال دوم تحصیلی به معاونت آموزشی دانشگاه محل تحصیل تسلیم کند.
معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، زمان مراجعه برای ارائه تقاضا برای مهمانی یا انتقال دانشجویان به دانشگاهی غیر از محل تحصیل خود را اعلام کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر، محمود ملاباشی در این باره گفت: دانشجوی متقاضی انتقال یا میهمانی باید پس از مطالعه متن آیین نامه و در صورت داشتن شرایط لازم درخواست خود را با ذکر مورد در اردیبهشت هر سال برای نیمسال اول تحصیلی و آبان هر سال برای نیمسال دوم تحصیلی به معاونت آموزشی دانشگاه محل تحصیل تسلیم کند.
وی افزود: همچنین دانشجویان متقاضی میهمان مبنا نیز باید براساس اطلاعیه ای که سازمان سنجش آموزش کشور در روز های آینده صادر خواهد نمود اقدام کنند.
معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: دانشگاه مبدأ موظف است بر اساس مفاد این آیین نامه، درخواست دانشجو را بررسی و در صورت داشتن شرایط در نیمه اول خرداد برای نیمسال اول و نیمه اول آذر برای نیمسال دوم ریز نمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد ارسال کند و دانشگاه مقصد مکلف است حداکثر تا 10 شهریور برای نیمسال اول و تا 15 دی برای نیمسال دوم نتیجه را به دانشگاه مبدا و دانشجو اعلام کند.
معاون دانشجویی وزارت علوم گفت: دانشجویان متقاضی میهمان باید یک ترم حداقل میانگین 13، میهمانی دایم 2 ترم حداقل میانگین 13 و انتقال نیز پس از سه ترم متوالی تحصیل در دانشگاه مقصد میانگین نمرات بالاتر از میانگین دانشجویان رشته تحصیلی خود را کسب کنند.
وی از دانشجویان متقاضی خواست پس از مطالعه دقیق آیین نامه جدید و در صورت انطباق شرایط خود و صرفاً در زمان اعلام شده با در دست داشتن مدراک مورد نیاز درخواست های خود را حسب مورد به معاونت آموزشی دانشگاه محل تحصیل ارائه کنند.
معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: بر اساس آئین نامه انتقال دانشجو در طول مدت تحصیل در هر مقطع تحصیلی فقط یک بار مجاز است و مدرک فراغت از تحصیل دانشجوی انتقالی را دانشگاه مقصد صادر می کند، همچنین در همه موارد انتقال یا میهمانی دانشجویی، در صورت شرایط مساوی اولویت با دانشجویان دختر است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
عاون وزير علوم :
با ادامه روند فعلي بايد با چراغ به دنبال دانشجو بگرديم
گرگان- معاون آموزشي وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري با انتقاد از تقاضاهاي روز افزون براي ايجاد مراكز آموزش عالي جديد در كشور گفت: در صورت ادامه روند فعلي بايد از اين به بعد با چراغ بگرديم تا براي دانشگاه هاي خود ، دانشجو پيدا كنيم .
به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا، حسين نادري منش كه عصر سه شنبه به نمايندگي از وزير علوم در ديدار با استادان دانشگاه هاي استان گلستان شركت كرده بود، افزود: در بسياري از مناطق كشور ، ظرفيت تعدادي از موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي خالي است و با خطر ورشكستگي روبرو هستند و اين در حالي است كه درخواست هاي زيادي براي ايجاد مراكز جديد در اين مناطق مطرح مي شود.
وي به عنوان نمونه به دانشگاه هاي غيرانتفاعي استان گلستان اشاره كرد و گفت: 12 موسسه آموزش عالي غيرانتفاعي در اين استان فعاليت مي كنند كه براساس استانداردهاي تعريف شده هركدام بايد حداقل دو هزار دانشجو داشته باشند اما تعداد دانشجويان تمام اين موسسات در حال حاضر تكميل نشده است ودر كل به شش هزار نفر نمي رسند.
به اعتقاد نادري منش ادامه روند فعلي ايجاد موسسات آموزش عالي ديگر امكان پذير نيست و جوابگو نخواهد بود.
وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با استادان دانشگاه ها مبني بر ضرورت هدفمند شدن گسترش آموزش عالي خاطرنشان كرد: در حال حاضر به لحاظ شاخص هاي كمي جزء بهترين هاي آموزش عالي دنيا هستيم و از اين پس بايد تمركز خود را بر ارتقاء كيفيت قرار دهيم .
وي با بيان اينكه در كشورهاي پيشرفته دنيا كمتر از دو درصد جمعيت دانشجويي را دانشجويان تحصيلات تكميلي تشكيل مي دهند گفت:‌نبايد انتظار داشت كه هرم آموزش عالي تبديل به استوانه شده و تحصيلات تكميلي به صورت بي حد و حصر گسترش يابد.
نادري منش تاكيد كرد: در زمان حاضر در كشور نيازمند توانمنديهاي كارشناسي و تكنسين هستيم و بايد ماهيت آموزش عالي را به گونه اي شكل دهيم كه محتوا با مهارت افزايي تركيب شود.
وي از تغيير برخي ساختارهاي محتوايي در وزارت علوم خبر داد و گفت: اخيرا مركز مطالعات محتوا را درمعاونت آموزشي وزارت علوم راه اندازي كرده ايم تا نيازهاي موجود و آينده را به طور دقيق بررسي كنيم .
معاون آموزشي وزير علوم تحقق عدالت در آموزش عالي را به عنوان يكي از محوري ترين اهداف اين وزارتخانه مطرح كرد و افزود: ‌به اعتقاد ما هرانسان مستعدي كه در كشور زندگي مي كند حق دارد به سيستم آموزش عالي وارد شود .
وي خطاب به دانشگاهيان گفت: محيط دانشگاه بايد فرهنگي ترين محل جامعه باشد و دانشگاه به عنوان محل توسعه علم بايد داراي فرايندي باشد كه هرفردي كه به آن وارد مي شود به لحاظ فكري ، روحي و علمي ارتقاء پيدا كند.
تعدادي ازاستادان دانشگاه هاي استان گلستان در اين نشست به طرح مسائل و ديدگاه هاي خود پرداختند.
همچنين دراين نشست ، علت عدم حضور كامران دانشجو وزير علوم ، تحقيقات و فناوري در سفر استاني هيئت دولت ، كسالت و مشكلات جسمي اعلام شد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
سازمان سنجش اعلام کرد: جزئیات پذیرش قبول‌نشدگان کنکور در غیرانتفاعیها/ آغاز ثبت‌نام از فردا سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات پذیرش قبول نشدگان کنکور سراسری سال 1389 در موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در مقطع کاردانی را اعلام کرد. به گزارش خبرنگار مهر، کلیه حاضران در جلسه آزمون سراسری سال 1389 (اعم از داوطلبان مجاز و غیرمجاز به انتخاب رشته) که در ردیف پذیرفته ‌شدگان نهایی این آزمون قرار نگرفته ‌اند امکان ادامه تحصیل در دانشگاههای غیرانتفاعی را دارند.
این افراد در صورت تمایل برای ادامه تحصیل می توانند با ارائه کارنامه اولیه که از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش قابل دریافت است و با ارائه مدارک لازم شامل اصل شناسنامه عکسدار، اصل کارت ملی، 2 قطعه عکس 4×3 و گواهی پیش‌دانشگاهی از 18 مهرماه تا 22 مهر به یکی از مؤسسات غیرانتفاعی پذیرنده رشته‌های تحصیلی مقطع کاردانی مراجعه و نسبت به ثبت ‌نام خود به صورت مشروط و منحصراً در یک رشته تحصیلی کاردانی اقدام کنند.
بدیهی است نتایج نهایی این مرحله از تکمیل ظرفیت از سوی سازمان سنجش متعاقباً به مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی ذیربط اعلام می شود و ثبت ‌نام قطعی پس از اعلام نتیجه از طرف سازمان سنجش صورت خواهد گرفت.

هر داوطلب منحصراً مجاز به انتخاب یک رشته کاردانی از یک مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی خواهد بود در صورت انتخاب بیش از یک رشته و یا ثبت ‌نام در بیش از یک مؤسسه غیرانتفاعی، مشخصات داوطلب متقاضی از ردیف متقاضیان تکمیل ظرفیت حذف شده و هزینه‌ های پرداختی اش نیز قابل استرداد نیست.

رشته کاردانی انتخابی داوطلب در هر یک از مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی باید منطبق با رشته ‌های تحصیلی گروه آزمایشی مربوط که داوطلب در آن ثبت ‌نام کرده و در جلسه آزمون آن شرکت کرده است باشد داوطلبان متقاضی ‌باید علاوه بر ثبت ‌نام و حضور در آزمون، واجد شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه‌های راهنما بوده و حداکثر تا پایان شهریورماه سال 1389 موفق به اخذ گواهینامه پیش‌دانشگاهی خود شده باشند.

داوطلبان متقاضی در آن دسته از رشته‌های تحصیلی کاردانی مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی که شروع کلاس آن با توجه به مندرجات دفترچه راهنمای انتخاب رشته از نیمسال دوم سال تحصیلی 90-1389 (بهمن ماه) است می‌توانند حداکثر تا پایان دی ‌ماه سال جاری نسبت به ارائه مدرک پیش‌دانشگاهی خود اقدام کنند.

ثبت ‌نام از داوطلبان در یک رشته‌ تحصیلی بر اساس ظرفیت مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی به صورت مشروط و با اخذ تعهد کتبی و شهریه ثبت ‌نامی صورت می‌ گیرد، گفت: داوطلبان متقاضی شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری سال 1389، موظف به رعایت کلیه شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه‌های راهنمای ثبت ‌نام و دفترچه راهنمای انتخاب رشته هستند و مسئولیت عواقب ناشی از عدم دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی داوطلبان به عهده شخص داوطلب است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


خواجه‌سروي در نشست خبري جشنواره فارابي-1
بيشترين بيكاران كشور در حوزه علوم انساني هستند؛ چاره‌اي انديشيده‌ايم
خبرگزاري فارس: معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم با بيان اينكه بيشترين تعداد بيكاران كشور در حوزه علوم انساني هستند، گفت: 180 رشته ميان‌رشته‌اي كاربري در حوزه علوم انساني در انتظار تصويب شوراي گسترش آموزش عالي قرار دارند.

A0858218.jpg



به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس، غلامرضا خواجه‌سروي معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري صبح امروز شنبه در نشست خبري چهارمين جشنواره بين‌المللي فارابي با تبريك آغاز دهه كرامت به تشريح فعاليت‌هاي وزارت علوم در حوزه علوم انساني پرداخت و اظهار داشت: يكي از مهمترين برنامه‌هاي قابل توجه در دولت‌هاي نهم و دهم تقويت علوم انساني بوده است، چون در كشور تعداد زيادي از اساتيد در رشته علوم انساني با مرتبه علمي بالا حضور دارند كه در گذشته نمي‌توانستند آثار و مقالات خود را در جايي ارائه كنند.

وي در همين زمينه افزود: وزارت علوم برنامه‌هاي را براي حل اين مسئله در نظر گرفت كه تقويت مركز استنادي جهان اسلام (ISC) يكي از اين برنامه‌ها بوده و اميدواريم اين مركز بتواند در جهان اسلام جايگزين ISI شود.

دبير چهارمين جشنواره بين‌المللي فارابي همچنين گفت: در همين زمينه براي كميسيون نشريات علمي نيز كارگروه ويژه علوم انساني تشكيل شده است و افزايش تعداد مجلات علمي-پژوهشي و علمي-ترويجي زمينه ارتقاي اساتيد را فراهم آورده است.

خواجه‌سروي با بيان اينكه هيئت مميزه ويژه رشته‌هاي علوم انساني نيز در وزارت علوم تشكيل شده است، خاطرنشان كرد: در آئين‌نامه ارتقاي اعضاي هيئت علمي نيز تغييرات زيادي ايجاد شده و به رشته‌هاي علوم انساني بهاي بيشتري داده شده است كه تمامي اين اقدامات گامي اساسي براي تقويت اين حوزه محسوب مي‌شود.

وي با بيان اينكه در گذشته علوم انساني زير مجموعه جشنواره خوارزمي بود، تصريح كرد: در دولت نهم براي اين رشته نيز يك جشنواره مستقل به نام جشنواره بين‌المللي فارابي تعريف شد كه در آن آثار برگزيده در حوزه علوم انساني معرفي و از فعالين اين حوزه تقدير مي‌شود.

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم با اشاره به استقبال خوب از دوره‌هاي گذشته اين جشنواره اضافه كرد: در دوره‌هاي گذشته آثار جالب توجهي به دبيرخانه جشنواره ارسال مي‌شد و بررسي اين آثار نشان مي‌دهد كه اين جشنواره مورد توجه ايران‌شناسان و اسلام‌شناسان سراسر دنيا قرار دارد.

خواجه‌سروي در ادامه سخنان خود به تشريح اهداف برگزاري اين جشنواره پرداخت و اظهار داشت: در اين جشنواره از آثار برگزيده و فاخر حوزه علوم انساني و معارف اسلامي تقدير خواهد شد و گام‌هايي در جهت رشد محتوي و مباني اين حوزه برداشته مي‌شود.

وي با تاكيد تلاش براي كاربردي كردن علوم انساني در كشور تصريح كرد: در جشنواره بين‌المللي فارابي به دنبال آثار توليدي بوده و آثار ترجمه كنار زده شده است از سوي ديگر به آثار كاربردي در اين جشنواره اهميت ويژه داده شده است.

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم در ادامه به حمايت نهادها و سازمان‌هاي مختلف از اين جشنواره اشاره كرده و گفت: بخش‌هاي مختلف نظير معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و همچنين معاونت پژوهشي وزارت علوم حمايت‌هاي ويژه‌اي را از چهارمين جشنواره بين‌المللي فارابي داشته‌اند.

خواجه‌سروي با بيان اينكه چهارمين جشنواره بين‌المللي فارابي در روز شنبه اول آبان ماه برگزار خواهد شد، يادآور شد: دوره‌هاي گذشته اين جشنواره به غير از جشنواره سال پيش با حضور رئيس جمهور و وزير علوم برگزار مي‌شد.

وي با بيان اينكه در سال گذشته حدود 500 ميليون تومان صرف جوايز جشنواره شد، خاطرنشان كرد: ما اين هزينه را يك سرمايه‌گذاري مناسب براي آينده كشور مي‌دانيم و امسال نيز جوايز نقدي جشنواره به حدود 580 ميليون تومان رسيده كه با محاسبه گرنت‌هاي پژوهشي‌ تقريبا دو برابر خواهد شد.

دبير چهارمين جشنواره بين‌المللي فارابي در ادامه يادآور شد: اين جشنواره در 12 گروه اصلي با تقدير از نفرات برگزيده برگزار مي‌شود و در كنار آن 7 بخش جنبي نيز فعاليت خواهند كرد.

خواجه‌سروي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع تدوين رشته‌هاي ميان‌رشته‌اي براي كاربردي مباحث علوم انساني اشاره كرد و اظهار داشت: اقداماتي براي تدوين 230 رشته ميان‌رشته‌اي كاربردي در حوزه علوم انساني در مقاطع بالاتر از ارشد انجام شده است كه متاسفانه اين رشته‌ها اكنون در انتظار تصويب شوراي گسترش آموزش عالي هستند.

وي با بيان اينكه مهمترين تاثير وجود چنين رشته‌هاي كاهش بيكاري در حوزه علوم انساني خواهد بود، اضافه كرد: اكنون بيشترين تعداد بيكاران كشور در حوزه علوم انساني هستند.

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم در اين زمينه يادآور شد: تاكنون حدود 50 رشته از اين رشته‌ها به تصويب رسيده و 180 رشته ديگر در انتظار تصويب شوراي گسترش آموزش عالي قرار دارند.
ادامه دارد...
انتهاي پيام/
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


نادري‌منش در گفت‌وگو با فارس مطرح كرد:
تحصيل 40 درصد دانشجويان در 5 رشته؛ پيشتازي علمي ايران در سال 1404 قطعي است
خبرگزاري فارس: معاون آموزشي وزارت علوم گفت: با پيش‌بيني‌هاي صورت پذيرفته ايران قطعاً تا سال 1404 رتبه اول منطقه را كسب خواهد كرد.

A0762626.jpg



حسين نادري‌منش، معاون آموزشي وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس با بيان اين‌كه براساس سند چشم انداز 1404 ايران بايد از لحاظ علمي آموزشي به رتبه اول منطقه دست يابد، افزود: براساس اين سند بايد در ايران بتوانيم به اندازه 60 درصد جمعيت متقاضي ورود به دانشگاه، ايجاد ظرفيت كنيم.

وي با بيان اين‌كه در برنامه چهارم توسعه 30 درصد جمعيت متقاضيان ورود به دانشگاه‌ها وارد دانشگاه شده‌اند، گفت: با پيش‌بيني‌هاي صورت پذيرفته ايران قطعاً تا سال 1404 رتبه اول منطقه را كسب خواهد كرد.

معاون آموزشي وزارت علوم با اشاره به تحصيل 40 درصد از جمعيت دانشجويي در 5 رشته حسابداري، مهندسي كامپيوتر، مديريت، مهندسي برق و حقوق، گفت: تقاضاهاي فراواني كه براي اين رشته‌ها وجود داشته و همچنين راحتي تأسيس برخي رشته‌ها به ويژه در مؤسسات غيردولتي و غيرانتفاعي موجب شده تا برخي رشته‌ها بيش از اندازه رشد كنند كه اجراي طرح توسعه آموزش عالي بر اساس آمايش سرزمين اين مشكل را جبران مي‌كند.

وي با بيان اين‌كه در طرح آمايش آموزش عالي وضعيت موجود رشته‌ها و دانشگاه‌ها در كارگروه‌هاي استاني بررسي و وضعيت مطلوب ترسيم مي‌شود، اظهار كرد: تآسيس رشته‌هاي دانشگاهي نخست براساس نيازهاي كشور، سياست‌هاي **** و برنامه‌هاي توسعه و سپس تقاضاي مردمي صورت مي‌گيرد.
انتهاي پيام/
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


مدير آموزش مركز امور زنان در گفت‌وگو با فارس خبر داد
تدريس كتاب روانشناسي ازدواج و شكوه همسرداري در دانشگاه‌ها از ترم آينده
خبرگزاري فارس: مدير آموزش مركز امور زنان رياست جمهوري با بيان اينكه كتاب روانشناسي ازدواج و شكوه همسرداري از ترم آينده در دانشگاه‌ها تدريس مي‌شود، گفت: اين كتاب در قالب دو واحد درس تنظيم خانواده ارائه خواهد شد.

A0483197.jpg



زهره لاجوردي در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبري فارس «توانا» اظهار داشت: كتاب روانشناسي ازدواج و شكوه همسرداري توسط غلامعلي افروز استاد دانشگاه تهران تأليف شده است و در قالب دو واحد درس تنظيم خانواده در دانشگاه‌ها تدريس خواهد شد.

وي در ادامه افزود: اين كتاب به مسائلي همچون نگاهي به فلسفه، هدف اصلي ازدواج، مشاوره در ازدواج، ويژگي‌هاي شخصيتي و مهارتي و رفتاري مورد انتظار از داوطلبان ازدواج و مسائلي در زمينه نحوه روابط بين زن و مرد در تحكيم خانواده مي‌پردازد كه هم‌اكنون مراحل پاياني را طي كرده و به زودي از زير چاپ در‌آمده و از ترم آينده در دانشگاه‌هاي كشور تدريس مي‌شود.

*شعار فرزند كمتر زندگي بهتر را تأييد نمي‌كنيم

لاجوردي با بيان اينكه هدف از تدريس اين كتاب در دانشگاه‌ها، تحكيم بنيان خانواده و راه‌هاي حفظ ازدواج به جوانان است، گفت: شعار فرزند كمتر زندگي بهتر مورد تأييد ما نيست و هدف اصلي بايد آمادگي كامل جوانان براي تعامل و رابطه بهتر با يكديگر به منظور حفظ زندگي باشد ولي در گذشته اين آموزش‌ها به جوانان ارائه نمي‌شد.

مدير آموزش مركز امور زنان رياست جمهوري ادامه داد: در كتاب روانشناسي ازدواج و شكوه همسرداري مهارت‌ها و آموزش‌هاي لازم به جوانان براي حفظ زندگي ارائه مي‌شود و بحث تعداد فرزندان مطرح نيست و تأكيد اصلي بر رابطه ميان زن و شوهر است.
انتهاي پيام/ر
 

GFX

Registered User
تاریخ عضویت
28 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,705
لایک‌ها
747
محل سکونت
TH
ثبت ارسال درخواست مهماني دانشگاه‌ها از فردا آغاز مي‌شود

ابراهيم خدايي، معاون سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به اين‌كه بر اساس آيين‌نامه انتقال دانشجويان ميهمان مبنا يعني ميهمان بر اساس نمره آزمون سازمان سنجش آموزش كشور، افزود: داوطلبان انتقال بايد براي ثبت ارسال درخواست مهماني دوره‌هاي كارداني و كارشناسي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي دولتي و غيردولتي سال 1389 از ساعت 18 دوشنبه 19 مهر ماه به سايت سازمان سنجش اموزش كشور مراجعه كنند.
وي گفت: در صورتي كه سكونت دائمي والدين دانشجو در نزديك‌ترين محل به دانشگاه مقصد باشد، با احراز شرط دانشجو مي‌تواند ميهمان مبنا شود.
معاون سازمان سنجش آموزش كشور اظهار كرد: براي هر يك از دانشگاه‌هاي گروه‌هاي 2 تا 6 ، كسب حداقل 85 درصد، دانشگاه‌هاي گروه 7 ، كسب حداقل 90 درصد و براي دانشگاه‌هاي گروه 8 ، كسب حداقل 95 درصد نمره آزمون سراسري آخرين فرد پذيرفته شده در همان رشته در دانشگاه مقصد يا نظر كميته منتخب وزير علوم، تحقيقات وفناوري براي ميهمان مبنا شدن لازم است.
وي گفت: دانشجو مي‌تواند پس از اعلام قبولي از طرف سازمان سنجش آموزش كشور يا در حين تحصيل در دانشگاه مبدأ درخواست ميهمان مبنا را ارائه كند.
 

joelandos

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 سپتامبر 2006
نوشته‌ها
75
لایک‌ها
23
محل سکونت
TEH


مدير آموزش مركز امور زنان در گفت‌وگو با فارس خبر داد
تدريس كتاب روانشناسي ازدواج و شكوه همسرداري در دانشگاه‌ها از ترم آينده
خبرگزاري فارس: مدير آموزش مركز امور زنان رياست جمهوري با بيان اينكه كتاب روانشناسي ازدواج و شكوه همسرداري از ترم آينده در دانشگاه‌ها تدريس مي‌شود، گفت: اين كتاب در قالب دو واحد درس تنظيم خانواده ارائه خواهد شد.

A0483197.jpg



زهره لاجوردي در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبري فارس «توانا» اظهار داشت: كتاب روانشناسي ازدواج و شكوه همسرداري توسط غلامعلي افروز استاد دانشگاه تهران تأليف شده است و در قالب دو واحد درس تنظيم خانواده در دانشگاه‌ها تدريس خواهد شد.

وي در ادامه افزود: اين كتاب به مسائلي همچون نگاهي به فلسفه، هدف اصلي ازدواج، مشاوره در ازدواج، ويژگي‌هاي شخصيتي و مهارتي و رفتاري مورد انتظار از داوطلبان ازدواج و مسائلي در زمينه نحوه روابط بين زن و مرد در تحكيم خانواده مي‌پردازد كه هم‌اكنون مراحل پاياني را طي كرده و به زودي از زير چاپ در‌آمده و از ترم آينده در دانشگاه‌هاي كشور تدريس مي‌شود.

*شعار فرزند كمتر زندگي بهتر را تأييد نمي‌كنيم

لاجوردي با بيان اينكه هدف از تدريس اين كتاب در دانشگاه‌ها، تحكيم بنيان خانواده و راه‌هاي حفظ ازدواج به جوانان است، گفت: شعار فرزند كمتر زندگي بهتر مورد تأييد ما نيست و هدف اصلي بايد آمادگي كامل جوانان براي تعامل و رابطه بهتر با يكديگر به منظور حفظ زندگي باشد ولي در گذشته اين آموزش‌ها به جوانان ارائه نمي‌شد.

مدير آموزش مركز امور زنان رياست جمهوري ادامه داد: در كتاب روانشناسي ازدواج و شكوه همسرداري مهارت‌ها و آموزش‌هاي لازم به جوانان براي حفظ زندگي ارائه مي‌شود و بحث تعداد فرزندان مطرح نيست و تأكيد اصلي بر رابطه ميان زن و شوهر است.
انتهاي پيام/ر


خوشم اومد
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
دانشجو به مهر خبر داد: تسهیل انتقال دانشجو از خارج به داخل کشور/ ابلاغ آیین‌نامه دکتری پیوسته وزیر علوم گفت: شرایطی که در آئین نامه انتقال دانشجویان خارج کشور به داخل کشور بود تسهیل شده و ظرف دو هفته آینده آئین نامه جدید آن ابلاغ می شود بدینوسیله دانشجویانی که در خارج مشغول تحصیل هستند می توانند با شاخصهای خاص خود به کشور بازگردند. کامران دانشجو در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در وزارت علوم شرایطی را اعمال کرده ایم که فرد بدون گذراندن دوره کارشناسی ارشد مستقیما از دوره کارشناسی وارد دوره دکتری شود که بزودی آئین نامه آن را ابلاغ خواهیم کرد.
وزیر علوم گفت: آئین نامه دکتریی پژوهشی را نیز ظرف ماه آینده برای اجرا به دانشگاهها ابلاغ خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: وزارت علوم بدلیل پراکنده بودن آزمایشگاههای مجهز در دانشگاههای سراسر کشور و عدم دسترسی دانشجویان دانشگاههایی که از آزمایشگاههای مجهز بی نصیب هستند، شبکه آزمایشگاهی گسترده ای را در دانشگاههای سراسر کشور راه اندازی کرده است تا هر دانشجویی که وارد این شبکه آزمایشگاهی شود بتواند از امکانات آزمایشگاههای مجهز استفاده کند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


خدايي در گفت‌وگو با فارس:
دانشجويان ورودي قبل از 1389 مشمول استفاده از آيين‌نامه نقل و انتقال نمي‌شوند
خبرگزاري فارس: معاون سازمان سنجش آموزش كشور گفت: دانشجويان پذيرفته شده در آزمون‌هاي سراسري قبل از سال 1389 در اين مقطع زماني مشمول استفاده از آيين‌نامه نقل و انتقال نمي‌شوند.

A0889514.jpg



ابراهيم خدايي، معاون سازمان سنجش آموزش كشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس با بيان اين‌كه براي ميهمان مبنا شدن متقاضي بايد در رشته‌هاي متمركز آزمون سراسري سال 1389 در يكي از مقاطع كارداني يا كارشناسي پذيرفته شده باشد، افزود: پذيرفته شدگان رشته‌هاي داراي شرايط خاص معرفي شدگان رشته‌هاي نيمه متمركز براي شركت در مراحل مصاحبه، معاينه يا آزمون علمي و عملي در اين مرحله مشمول استفاده از آيين‌نامه نمي‌شوند.

وي گفت: پذيرفته‌شدگان رشته‌هاي مختلف تحصيلي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي (به عبارتي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي)، پذيرفته شدگان رشته دكتري دامپزشكي و دانشگاه آزاد مشمول استفاده از اين آيين‌نامه نمي‌شوند، گفت: دانشجويان پذيرفته شده در آزمون‌هاي سراسري قبل از سال 1389 در اين مقطع زماني مشمول استفاده از آيين‌نامه نمي‌شوند.

معاون سازمان سنجش آموزش كشور اظهار كرد: دانشجوياني مي‌توانند متقاضي ميهمان مبنا شوند كه دانشگاه محل قبولي آن‌ها خارج از شهر محل سكونت دائمي خانواده دانشجو باشد.

وي گفت: با توجه به اين‌كه يكي از شرايط موافقت با ثبت‌نام افرادي كه به عنوان ميهمان مبنا به دانشگاه مقصد معرفي مي‌شوند احراز سكونت دائمي خانواده دانشجو در محل دانشگاه مورد تقاضاست،‌ متقاضي بايد مداركي همچون سند ملكي به نام پدر يا مادر يا همسر يا خود متقاضي در همان محل،‌ حكم اشتغال پدر يا مادر يا همسر يا فرد متقاضي در همان محل و جواز كسب پدر يا مادر يا همسر يا فرد متقاضي در همان محل را در زمان معرفي ارايه دهد.

خدايي با بيان اين‌كه توزيع متقاضيان واجد شرايط بر اساس نمرات داوطلبان انجام مي‌شود و در شرايط مساوي اولويت معرفي تا سقف تعيين شده با دانشجويان دختر است، اظهار كرد: شرط دارا بودن نمره در هر يك از دانشگاه‌هاي گروه‌هاي 2 تا 6 داشتن حداقل 85درصد، دانشگاه‌هاي گروه 7 داشتن حداقل 90 درصد و براي دانشگاه‌هاي گروه 8 داشتن حداقل 95 درصد نمره آخرين فرد پذيرفته شده در سهميه مربوط با توجه به سهميه متقاضي در همان رشته قبولي است.
انتهاي پيام/ع
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
بر اساس مصوبه وزارت علوم ؛ ثبت پایان نامه در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات شرط فارغ التحصیلی شد رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با تاکید بر اینکه طبق مصوبه وزارت علوم شرط فارغ التحصیلی دانشجویان ثبت پایان نامه در این پژوهشگاه است، گفت: علاوه بر این دریافت پژوهانه نیز منوط به ثبت پروپزال در این پایگاه است. به گزارش خبرنگار مهر، سید امید فاطمی امروز سه شنبه در مراسم رونمایی از سایت جدید پایگاه اطلاعات علمی ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به تعداد رکوردهای موجود در این پایگاه، گفت: در این پایگاه دانشگاه تربیت مدرس با 2 هزار و 166 تعداد پایان نامه رتبه اول، دانشگاه پیام نور مرکز تهران و دانشگاه علامه طباطبایی به ترتیب با هزار و 528 و هزار و 552 پایان نامه رتبه های دوم و سوم را از آن خود کرده اند.
رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با اشاره به شرط دریافت پژوهانه نیز اظهار داشت: از این پس دانشجویان واجد شرایط دریافت پژوهانه باید اطلاعات و مشخصات و همچنین پروپوزال های رساله خود را در پایگاه پژوهشگاه ثبت کنند.

فاطمی گفت: دانشجویان علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی شیوه نامه اجرایی طرح پژوهانه مصوب بهمن ماه 88، باید ورودی نیمسال دوم سال 86 به بعد باشند و پروپزال آنها از 15 بهمن ماه 88 تا 31 شهریورماه سال جاری تصویب شده باشد.

وی با بیان اینکه پروپزال این دسته از دانشجویان باید از اول مهرماه سال جاری در این پایگاه ثبت شده باشد، خاطر نشان کرد: اطلاعات دانشجویان متقاضی پژوهانه پس از تایید موسسه مربوط توسط پژوهشگاه دریافت خواهد شد و در مقاطع زمانی طراحی شده به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال می شود.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
حسینی نژاد به مهر خبر داد: میزان استفاده از سهمیه شاهد و ایثارگر در رشته های علوم پزشکی کنکور مدیر کل دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت با اشاره به میزان استفاده از سهمیه شاهد و ایثارگر برای رشته های علوم پزشکی کنکور گفت: تنها 2 تا 2.5 درصد از ظرفیت مربوط به سهمیه شاهد و ایثارگر در دانشگاههای علوم پزشکی تکمیل شد. دکتر اکبر حسینی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس قانون 40 درصد ظرفیت دانشگاهها به سهمیه شاهد و ایثارگر اختصاص دارد البته به شرطی که افراد 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده را کسب کرده باشند می توانند از این سهمیه استفاده کنند.
وی اضافه کرد: بسیاری از دانشجویان شاهد و ایثارگر که در حال حاضر مشغول به تحصیل هستند از این سهمیه استفاده نکردند و در دانشگاه پذیرفته شده اند و همین موضوع باعث خالی ماندن این ظرفیت و پر شدن با سهمیه های دیگر شده است.
حسینی نژاد یادآور شد: در سال تحصیلی جاری نیز تنها 2 تا 2.5 درصد ظرفیت پر شد و بخشی از دانشجویان شاهد و ایثارگر در این ظرفیت پذیرفته شدند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
توسط وزارت علوم/ تقویم دانشگاهی مهر تا مهر منتشر شد تقویم علمی، فرهنگی و دانشگاهی مهر تا مهر 89-90 توسط اداره کل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر شد. به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام دفتر امور فرهنگی وزارت علوم هدف از تدوین این تقویم برجسته کردن رویدادهای علمی – فرهنگی و معرفی مفاخر و نخبگان علمی و فرهنگی کشور است.
از مزایای این تقویم نسبت به سال های گذشته می توان به اهتمام در معرفی شخصیت ها و مفاخر علمی – فرهنگی در قید حیات، اصلاح و ویرایش غلط های تاریخی در تقویم سال های گذشته و‌ طراحی نقشه مناطق دانشگاهی کشور اشاره کرد.
پنجمین تقویم علمی – فرهنگی و دانشگاهی مهر تا مهر پس از ساعت ها تلاش و کارشناسی به همت اداره برنامه ریزی و آموزش دفتر امور فرهنگی تدوین و اکنون با تیرا‍‍‍ژ 10 هزار نسخه آماده توزیع در دانشگاه ها و مراکز فرهنگی کشور است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
طی یک ماه گذشته صورت گرفت؛ توسعه کارشناسی ناپیوسته در غیرانتفاعیها / ایجاد 12 رشته جدید خالی ماندن نیمی از صندلی‌های دانشگاههای غیرانتفاعی در سال تحصیلی جدید توسعه رشته ها در این دانشگاهها را متوقف نکرد اما شورای گسترش آموزش عالی چندی است توسعه رشته های دانشگاههای غیرانتفاعی را به مقطع کارشناسی ناپیوسته محدود کرده است. به گزارش خبرنگار مهر، شورای گسترش آموزش عالی از آغاز مهرماه تا کنون در جلسات متعدد خود تصویب کرد تا مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته های جدیدی در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی راه اندازی شود.
دانشگاههای غیرانتفاعی که طی یک ماه اخیر موفق به کسب مجوز راه اندازی رشته های جدید از شورای گسترش آموزش عالی شدند شامل موسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی دانش پژوهان اصفهان، کمال الملک نوشهر، آیا در آبیک، البرز قزوین، راهبرد شمال، باختر ایلام، مراغه، خراسان، کوشیار، سهروردی قزوین، سناباد چناران و پردیسان فریدون کنار می شود.
رشته های مقطع کارشناسی ناپیوسته که شورای گسترش آموزش عالی طی یک ماه گذشته مصوبات خود برای راه اندازی آنها در دانشگاههای غیرانتفاعی را اعلام کرده است شامل مهندسی تکنولوژی شهرسازی در موسسه دانش پژوهان اصفهان، مهندسی تکنولوژی شهرسازی در موسسه کمال الملک نوشهر، مهندسی تکنولوژی معماری در موسسه آیا در آبیک، مدیریت دولتی در موسسه البرز قزوین، مدیریت جهانگردی در موسسه راهبرد شمال و مدیریت دولتی در موسسه باختر ایلام می شود.
شورای گسترش آموزش عالی همچنین با راه اندازی مقطع کارشناسی ناپیوسته در رشته های مهندسی تکنولوژی عمران- عمران در موسسه صنعتی مراغه، مهندسی تکنولوژی کنترل- فرآیند در موسسه خراسان، مهندسی تکنولوژی ساختمان و مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر در موسسه آبا- آبیک، مهندسی تکنولوژی ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) - مدیریت (ICT) و مترجمی زبان انگلیسی به طور مشترک در موسسه های کوشیار، سهروردی قزوین و سناباد- چناران و در مقطع کارشناسی مهندسی کامپیوتر- نرم افزاردر موسسه پردیسان فریدون کنار برای یکبار پذیرش موافقت کرد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


زعيم‌زاده در گفت‌وگو با فارس:
دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي به محلي براي بهره‌مندي عده‌اي خاص تبديل شده است
خبرگزاري فارس: عضو شوراي مركزي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل گفت: دانشگاه‌هاي غير انتفاعي كارتل اقتصادي براي بهره‌مندي عده‌اي خاص شده است كه متاسفانه برخي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز از اين دسته از افراد هستند.

A0893141.jpg



محمد زعيم‌زاده عضو شوراي مركزي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي كشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس، در خصوص وضعيت دانشگاه‌هاي غير انتفاعي و غير دولتي كشور گفت: از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي، امام خميني (ره) در اعتراض به سياست‌هاي بسته دولت مير حسين موسوي معتقد بودند كه بايد مردم را در اقتصاد مشاركت داد.

وي افزود: پر واضح است كه منظور از مردم آحاد و توده ملت است نه عده‌اي سرمايه دار كه تنها به فكر منافع شخصي خود هستند.

اين فعال دانشجويي خاطرنشان كرد: امام خميني (ره) در خصوص تأسيس دانشگاه آزاد به اين دليل موافق بودند كه با تأسيس اين دانشگاه جوانان كشورمان براي علم آموزي به خارج از كشور نروند و دانش غربي وارد كشور نشود.

زعيم‌زاده در خصوص نگاه قانون اساسي به دانشگاه‌هاي غير انتفاعي و غير دولتي تصريح كرد: به تعبير مقام معظم رهبري در آخرين ديدارشان با دانشجويان، آموزش و بهداشت در ذيل اصل 43 قانون اساسي تعريف مي‌شود و ذيل اصل 44 اين قانون نيست.

عضو شوراي مركزي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي كشور تاكيد كرد: هنگامي كه بحث خصوصي سازي در حوزه آموزش مطرح شد افرادي كه در جناح راست سابقه فعاليت داشتند موافق اين موضوع بودند، اما افراد نزديك به جناح چپ مانند آقاي اكرمي وزير آموزش و پرورش دولت مير حسين موسوي با تاسيس دانشگاه‌هاي غير دولتي مخالف بود اما اكنون مي‌بينيم كه خود وي چندين دانشگاه غيرانتفاعي دارد.

وي افزود: افرادي كه در جناح چپ سابق و راست سنتي سابق فعاليت داشتند و نيز برخي از نمايندگان مجلس مانند آقاي كواكبيان در راه‌اندازي و مديريت دانشگاه‌هاي غير انتفاعي دست دارند.

زعيم زاده با اشاره به اينكه وزارت علوم تحقيقات و فناوري طرحي را تحت عنوان نظارت بر دانشگاه‌هاي غير انتفاعي مطرح كرده است خاطرنشان كرد: دانشگاه غير انتفاعي داراي 2 ايراد اساسي هستند كه يكي از آنها سطح آموزشي پايين اين دانشگاه‌ها است.

اين فعال دانشجويي در ادامه تصريح كرد: كيفيت پايين آموزشي دانشگاه‌هاي غير انتفاعي موجب عدم اقبال عمومي مردم نسبت به اين دانشگاه‌ها شده و امسال 60 درصد از ظرفيت‌هاي اين دانشگاه‌ها خالي مانده است و حتي سازمان سنجش آموزش كشور به كنكوري‌هايي مجاز به انتخاب رشته نبودند فرصت داد تا دانشگاه‌هاي غير انتفاعي را انتخاب كنند اما با بي ميلي كنكوري‌ها مواجه شدند.

وي با بيان اينكه امكانات آموزشي و رفاهي بسيار پايين دانشگاه‌هاي غير دولتي از ديگر معضلات اين دانشگاه‌ها است تاكيد كرد: دانشگاه‌هاي غير انتفاعي كارتل اقتصادي براي بهره‌مندي عده‌اي خاص شده است كه متاسفانه برخي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز از اين دسته از افراد هستند.

عضو شوراي مركزي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي كشور در ادامه اظهار داشت: مجلس شوراي اسلامي در خصوص دانشگاه‌هاي غير انتفاعي سعي دارد تا فشارهايي را به وزارت علوم تحقيقات و فناوري وارد كند اما اين در حالي است كه وزارت علوم دولت دهم دست به خالص سازي‌هاي زده كه از جمله مي‌توان به بازنشستگي برخي از اساتيد با گرايش‌هاي سكولاريستي اشاره كرد.

اين فعال دانشجويي خاطرنشان كرد: خواسته دانشجويان و تشكل‌هاي دانشجويي از وزارت علوم اين است كه در خصوص دانشگاه‌هاي غير انتفاعي نظارت منسجم و دقيقي داشته باشند و قطعاً از اين اقدام وزارت علوم حمايت خواهيم كرد.

وي با اشاره به اينكه وضعيت نابسامان دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي خلاف شان دانشجويان ايراني اسلامي است و موجب وهن و شان **** اسلامي مي‌شود، تاكيد كرد: وزارت علوم بايد نسبت به معضلات دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي رسيدگي كاملي داشته و از فشارهاي سياسي وارد شده به خود واهمه نداشته باشد.
انتهاي پيام/ع
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


فارس منتشر كرد؛
اسامي برخي صاحبان دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي در ايران
خبرگزاري فارس: اسامي برخي صاحبان دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي در ايران منتشر شد. در بين اين اسامي از چهره هاي فتنه گر (مهاجراني)تا چهره هاي اصولگرا (قاليباف)به چشم مي خورد.

A0926938.jpg



به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس، موضوع دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي و سطح پايين اين دانشگاه‌ها مدتي است كه در فضاي دانشگاهي كشور مطرح شده است.

با وجود 295 مؤسسه غيردولتي داراي مجوز قطعي فعاليت كه به طور متوسط بايد هر كدام حدود 2 هزار دانشجو داشته باشند، تعداد دانشجويان مشغول به تحصيل كشور در مؤسسات غيردولتي بايد به 550 هزار نفر برسد، اما در حال حاضر مجوزهاي مؤسسات غيرانتفاعي غيردولتي به حدي افزايش يافته كه در مراكز دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي ظرفيت خالي وجود دارد و به طور ميانگين هر كدام از اين دانشگاه‌ها حدود هزار دانشجو دارند.

يك آمار جالب توجه از سوي وزارت علوم نشان مي‌دهد كه در طول 65 ماه گذشته به طور متوسط در هر ماه، 3 مؤسسه آموزش عالي غيردولتي غيرانتفاعي در كشور تأسيس شده و همچنان متقاضيان بسياري در صف دريافت مجوز قرار دارند!

در بررسي دلايل افزايش تعداد موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي در كشور به يك مساله مهمتر نيز برمي‌خوريم كه همان سرمايه تاسيس و اداره چنين موسساتي است، در واقع انتظار اين است كه هزينه فعاليت اين موسسات نيز از شهريه دانشجويان تامين شود كه با وجود استقبال كم دانشجويان، طبيعتا زيان‌ده بودن اين موسسات هم چندان غيرمنطقي نخواهد بود، اما اكنون شاهديم كه علي‌رغم ادعاي زيان‌ده بودن مؤسسات آموزش عالي غيردولتي و احتمال ورشكستگي آنها، همچنان تعداد اين مؤسسات افزايش يافته و استقبال گسترده سرمايه‌گذاران بخش خصوصي در اين حوزه رو به فزوني است.

گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، در ذيل اسامي برخي صاحبان دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي در كشور را منتشر مي‌كند.

فاضل اردشير لاريجاني - "دانشگاه غيرانتفاعي طبري " در بابل
سعدالله نصيري قيداري - مؤسسه غيرانتفاعي "عبدالرحمن صوفي " در زنجان
محمد مهدي زاهدي وزير علوم دولت نهم- مؤسسه غيرانتفاعي كرمان در كرمان
حسين عبده تبريري - دبير كل بورس دولت نهم- مؤسسه غيرانتفاعي "پژوهش صنايع ايران " در قزوين
حميدرضا ناطق نوري - مؤسسه غيرانتفاعي "محدث نوري " در شهرستان نور
يحيي طالبيان مدير كل دفتر وزارتخانه ارشاد - مؤسسه غيرانتفاعي كرمان در كرمان
سيد عطاء الله مهاجراني - مؤسسه غيرانتفاعي حافظ در شيراز
خرازي وزير خارجه دولت خاتمي - مؤسسه غيرانتفاعي مهر البرز در تهران
مرتضي حاجي وزير آموزش و پرورش- مؤسسه غيرانتفاعي "علوم و فنون " در مازندران
مصطفي كواكبيان نماينده مجلس- مؤسسه غيرانتفاعي "فضيلت " در سمنان
عليرضا محجوب نماينده مجلس- مؤسسه غيرانتفاعي "كار " در قزوين
هاشمي رفسنجاني و ناصر باهنر - مؤسسه غيرانتفاعي "رفاه " در تهران
محمد باقر قاليباف - موسسه آموزش عالي غيرانتفاعي- غيردولتي خراسان- مشهد
موسوي لاري وزير كشور دولت خاتمي - مؤسسه غيرانتفاعي "ارشاد " دماوند
حسين نادري منش معاون آموزشي وزارت علوم- مؤسسه غيرانتفاعي ربع رشيدي در تبريز
انتهاي پيام/ع
 
بالا