برگزیده های پرشین تولز

اخبار و تازه هاي NETBOOK-NOTEBOOK

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
ابداع باتری هوشمند لپ تاپ توسط مایکروسافت

به نقل از وبسایت شهر سخت افزار :بخش پژوهشی کمپانی مایکروسافت گونه جدیدی از باتری‌های لپ تاپ را توسعه داده است که نه تنها نحوه استفاده کاربر از دستگاه را تحلیل می‌کند، بلکه باعث افزایش دوام باتری نیز می‌شود. این باتری دارای بخشی نرم افزاری است که با تحلیل پارامترهای مختلف و اتخاذ تدابیر خاص، حداکثر بهره وری و دوام را ارائه می کند.

microsoft-creates-smart-laptop-battery-system-that-learns-how-you-work-and-lasts-longer-493496-2.jpg


اساس کار این سیستم باتری به این صورت است که توان مناسبی را بر اساس نحوه استفاده کاربر از دستگاه، به آن ارائه می‌کند و باعث افزایش دوام باتری می‌شود. باتری‌های معمولی همواره به صورت یکسانی توان خود را در اختیار دستگاه‌ها می‌گذارند که با اتلاف انرژی همراه است، اما در سیستم جدید مایکروسافت، همگان استفاده‌های مختلف از دستگاه، بخش خاصی از باتری وظیفه تامین توان مورد نیاز دستگاه را بر عهده می‌کند.

در این نوع از باتری‌ها فقط از یک نوع سلول باتری استفاده نمی‌شود و به منظور ارائه کارایی بهتر در سناریوهای مختلف، در‌‌ همان باتری چندین نوع باتری نختلف به خدمت گرفته می‌شود که هر یک برای شرایط خاصی مناسب هستند. مایکروسافت سیستم ابداعی خود را چنین شرح می‌دهد:

«این سیستم چندین نوع باتری مختلف را با هم ترکیب می‌کند که هر یک از آن‌ها برای یک استفاده خاص بهینه هستند و همگی در یک سیستم واحد به خدمت گرفته می‌شوند. این سیستم در تعامل با سیستم عامل به بررسی استفاده کاربر از دستگاه می‌پردازد، برای نمونه آیا کاربر به یک سند ورد نگاه می‌کند و یا مشغول ویرایش ویدئو است، در هر یک از این حالت‌ها باتری با بالا‌ترین بهره وری استفاده می‌شود»

این نوع باتری جدید از یادگیری ماشین برای تحلیل و یافتن الگوهای استفاده کاربر از دستگاه بهره می‌گیرد. برای نمونه اگر کاربر هر روز پیش از یک ارائه باتری دستگاه را به مدت 15 دقیقه شارژ می‌کند، این سیستم متوجه نیاز کاربر به شارژ سریع می‌شود و باتری با سرعت شارژ و دوام بیشتر را به خدمت می‌گیرد.
به گفته مایکروسافت؛ این سیستم هوشمند را می‌توان در اسمارت فون‌ها نیز به خدمت گرفت، با این حال هنوز در مرحله توسعه به سر می‌برد و از این رو احتمالاً فاصله زیادی با بکارگیری آن داشته باشیم.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
پس از بدافزار: لپ تاپ‌های لنوو به جاسوس‎افزار آلوده هستند

به نقل از شهر سخت افزار :پیش‌تر و طی سال جاری، مشخص شد لنوو بر روی لپ تاپ‌ها و سیستم‌های کاری خود از پیش بدافزاری نصب کرده که باعث نمایش تبلیغات آزار دهنده می‌شود. اما اکنون و پس از مدتی، یکبار دیگر لنوو بدون اجازه کاربران بر روی سیستم‌های آن‌ها جاسوس‎افزاری نصب کرده است که اطلاعات کاربران را جمع آوری و روزانه به سرورهایی ارسال می‌کند. به نظر می‌رسد لنوو یک گام دیگر در راستای بدنام کردن خود برداشته است.

lenovo-laptop-y50-front-1-e1424339475475.jpg


ماه فوریه متخصصان امنیتی متوجه از پیش نصب بودن بدافزاری بر روی محصولات لنوو شدند که هنگام جستجوی کاربر در موتورهای جستجو، تبلیغات آزار دهنده‌ای را نمایش می‌دهد. این نرم افزار نه تنها از دید کاربر مخفی بود؛ بلکه دارای حفره‌های امنیتی است که می‌تواند از سوی نفوذگران مورد استفاده قرار گیرد. اما این ماجرا که بازتاب گسترده‌ای یافت، لنوو را از این دست از اقدامات تنفر آمیز باز نداشته و اکنون مشخص شده لنوو قطعه کدی به firmware لپ تاپ‌های خود افزوده که امکان نصب نرم افزار بر روی سیستم عامل کاربر بدون اطلاع وی را ممکن می‌کند. همانند دفعه پیشین، این بار نیز حفره‌های امنیتی وجود دارند و نفوذگران ثانویه نیز می‌توانند کاربران را تهدید کنند.

آقای هورویتز پژوهشگری است که از دومین اقدام تهدید کننده لنوو پرده برداشته و طبق یافته‌های وی، لنوو بر روی لپ تاپ‌ها و سیستم‌های کاری سری ThinkPad، ThinkCentre و ThinkStation نرم افزار مخفی دیگری نصب کرده که به سادگی می‌توان آن را جاسوس‎افزار خواند. این نرم افزار Lenovo Customer Feedback Program 64 نام داشته و به طور مرتب روزانه به سرورهای لنوو متصل شده و «اطلاعات غیر شخصی و غیر قابل شناسایی کاربران نسبت به استفاده از نرم افزارهای لنوو» را آپلود می‌کند. هر دو این نرم افزار‌ها در حالی کشف می‌شوند که لنوو در تعهدنامه استفاده کاربر از محصولات خود، بندهایی را در نظر گرفته که اجازه چنین کاری را حداقل از نظر قانونی به این کمپانی می‌دهد.
برای اینکه متوجه نصب بودن این جاسوس‎افزار بر روی لپ تاپ لنوو خود شوید؛ با نرم افزار TaskSchedulerView در حال اجرا بودن پردازشی با نام Lenovo Customer Feedback Program 64 را بررسی کنید، اگر این پردازش را بر روی لپ تاپ خود یافتید، نام پوشه «C: \Program Files (x86) \Lenovo» را تغییر دهید.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
وقتی تمامی نرم افزارهای حرفه ای زانو خواهد زد! (نوت بوک قدرتمند MSI WT72)

آیا شما هم از مهندسین رشته های طراحی هستید؟آیا نرم افزارهای رشته های شما بسیار سنگین است و خارج از توان لپ تاپ های معمولی و حتی گیمینگ است؟آیا شما هم از سرعت پائین آنها کلافه شده اید؟انتخاب شما یک لپ تاپ قدرتمند کاری (Workstation) است.شما نیازمند یک ایستگاه کاری قدرتمند هستید که قابل حمل بوده و سلاح شما در امور کاری سنگین باشد.این لپ تاپ ها با استفاده از سخت افزارهایی ویژه و بهینه برای این کاربردها،نیازهای روزانه شما را برآورده میکنند.

مدار خنک کننده قدرتمند،رم های ECC،ماردبردهای تقویت شده به همراه قطعات با پشتیبانی از استانداردهای بالای حرارتی و نمایشگرهایی با تراکم پیکسلی بالا از بارزترین فاکتورهای این نوت بوک های کاری هستند.MSI نیز پس از به روز رسانی مدل های گیمینگ خود،اینکه به سراغ لپ تاپ های ایستگاه کاری خود آمده است و بشنوید از سخت افزار و امکانات آنها! مدل های WT72 در چند کانفیگ متفاوت عرضه خواهند شد.پردازنده این محصولات همگی از نوع Intel XEON E3-1505 خواهد بود.لازم به ذکر است که این پردازنده از نسل ششم اینتل و Skylake است.در بخش حافظه رم جای هیچ حرفی نخواهد بود چرا که MSI با استفاده از 64 گیگابایت رم از نوع (DDR4 ECC) در فرکانس کاری 2133 مگاهرتز برای این محصول استفاده کرده است.رم های ECC توان کار در شرایط سخت و طولانی مدت را دارا بوده و با کاهش سطح خطا،عملیات پردازش را بی نقص میکنند.بر طبق ادعای MSI،استفاده از این رم ها در کنار پردازنده های نسل ششم باعث افزایش 20% راندمان کاری و پائین آوردن زمان مصرف شده تا 30% برای خواندن و تبادل اطلاعات بین CPU و RAM شده است.پردازش و رندرهای گرافیکی نیز توسط تراشه های قدرتمند QUADRO انجام میگردد.دو کارت گرافیک انویدیا در مدل های M2000M و M5000M نیز به انتخاب کابران در دسترس هستند.این کارت گرافیک ها از آخرین نسل کوادرو هستند که توانایی هایی مانند ساخت 3D و رندر آن را برای کاربران معمار و طراح به ارمغان خواهد آورد.بدین طریق ایجاد مدل سازی های (Real Time) نیز بسیار ساده تر از گذشته صورت خواهد گرفت و رندرهای گرافیکی نیز از کیفیت بالایی برخوردار خواهند بود.تمامی کانفیگ های WT72 به ویندوز 10 و بلوتوث نسخه 4.0 در کنار پورت های USB-C مجهز خواهند بود.در قسمت ذخیره سازی،قابلیت استفاده از چهار سوکت درایو سالید M.2 در حالت RAID در اختیار کاربران است.سیستم صوتی WT72 به تقویت کننده های Nahimic مجهز است و پورت های USB-C توانایی اتصال دو مانیتور 4K را خواهند داشت.به طور کلی WT72 یک لپ تاپ ایستگاه کاری است که تمامی نرم افزارهای مهندسی و معماری را به زانو در می آورد.قیمت نهایی این محصول هنوز نامشخص است.
منبع سایت ماهنامه سخت افزار
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
لپ تاپ 13.5 اینچی Surface Book مایکروسافت معرفی شد، رقیبی جدی برای MacBook Pro

به نقل از شهر سخت افزار :
با معرفی لپ تاپ جدیدی که Surface Book نامیده می‌شود، مایکروسافت گستره محصولات سری Surface را امروز وارد عصر تازه‌ای کرد. این اولین لپ تاپ ساخت مایکروسافت است و با آن به جنگ مک بوک‌های اپل می‌رود.

microsoft-surface-book-2.0.jpg


با اینکه Surface Book یک لپ تاپ است، اما نمایشگر آن کاملاً قابل جدا سازی است و همچنین می‌توان تنها با یک چرخش، از آن به عناون تبلت نیز استفاده کرد. Surface Book به نمایشگری 13.5 اینچی با نرخ تراکم پیکسل 267 پیکسل در هر اینچ مجهز می‌باشد و به لطف حذف فاصله میان نمایشگر و لایه محافظت، می‌بایست کیفیت تصویر بسیار خوبی را ارائه کند.

microsoft-surface-book-6.0.jpg


به گفته مایکروسافت، این لپ تاپ برای کسانی طراحی شده که خواهان نمایشگری بزرگ‌تر برای خلق تجربه‌ای بهتر از تایپ کردن هستند، از این رو دارای نور پس زمینه صفحه کلید نیز می‌باشد. دکمه‌های این صفحه کلید برای عمل کردن تنها به 1.6 میلی متر فشار نیاز دارند که به تایپ آسان‌تر کمک چشمگیری می‌کند. کمی پایین‌تر از این صفحه کلید ویژه، یک ترک پد با پنج سطح حساسیت مختلف تعبیه گردیده است.

microsoft-surface-book-23.0.jpg


اولین لپ تاپ مایکروسافت توان پردازشی خود را از پردازنده Skylake اینتل و پردازنده گرافیکی ساخت انویدیا با حافظه ویدئویی مستقل GDDR5 می‌گیرد. مایکروسافت وعده دوام باتری به مدت 12 ساعت را هر بار شارژ کامل داده است. به ادعای این کمپانی، Surface Book سریع‌ترین لپ تاپ 13 اینچی دنیا و تا دو برابر MacBook Pro سریع‌تر است.

فروش Surface Book با قیمت 1499 دلار از روز 26 اکتبر آغاز می شود. این محصول تنها 728 گرم وزن دارد.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
نسل جدید از لپ تاپ‌های حرفه‌ای WS60 و WT72 شرکت MSI راهی بازار شدند

به نقل از شهر سخت افزار :
شرکت MSI اخیراً نسل جدید و بروزشده ای از لپ تاپ های Workstation و قابل حمل خود را معرفی کرده است. این لپ تاپ های جدید هم اکنون از آخرین محصولات اینتل و آخرین هسته های گرافیکی شرکت انویدیا یعنی هسته های Quadro بهره می برند. در ادامه مطلب به بررسی و معرفی ویژگی ها و قابلیت های جدید دو لپ تاپ WT72 و WS60 خواهیم پرداخت.

MSI%20new%20lap2.jpg


لپ تاپ WT72 با برخورداری از قطعات سخت افزاری قدرتمند قرار است عملکرد عالی سیستم های دسکتاپ را در یک لپ تاپ قابل حمل فراهم کند. به این منظور برای بخش پردازشی این لپ تاپ پردازنده قدرتمند و 4 هسته ای Intel i7-6700HQ همراه با یک تراشه Xeon (به صورت اختیاری) انتخاب شده است. علاوه بر این کاربران می توانند بسته به نیازهای خود از هسته های گرافیکی M3000M، M4000M و یا 5000M Quadro که دارای 4 گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR5 هستند یک محصول را برگزینند.

لپ تاپ WS60 نسبت به مدل قبل کمی سبک تر طراحی شده است تا قابلیت حمل ساده تری را برای کاربران خود به ارمغان بیاورد. اگرچه پردازنده های موجود بر روی این لپ تاپ مشابه با لپ تاپ WT72 هستند اما برای بخش گرافیک قطعات دیگری در دسترس کاربران قرار دارد. هرکدام از هسته های گرافیکی Quadro M1000M یا M2000M به ترتیب با دو و چهار گیگابایت حافظه می توانند انتخاب کاربران در این بخش باشند.

در قسمت صفحه نمایش نیز برای هر کدام از این دو لپ تاپ ابعاد های مختلفی در نظر گرفته شده است و در حالی که لپ تاپ WT72 از یک صفحه نمایش 17.3 اینچی با وضوح FHD بهره می برد لپ تاپ WS60 دارای یک صفحه نمایش 15.3 اینچی با همین وضوح است. از دیگر ویژگی های مشترک این دو لپ تاپ می توان به برخورداری از فناوری True Color Technology شرکت MSI برای تولید تصاویر دقیق و واضح، اسپیکرهای قدرتمند Dynaudio و صفحه کلیدهای با نور پس زمینه شرکت SteelSeries اشاره کرد.

MSI%20new%20lap3.jpg


هر دو لپ تاپ از پورت های اتصال قدرتمندی نیز برخوردار هستند. در بین این پورت ها دو پورت USB 3.1 و USB Type-C دیده می شود که می توانند از دو نمایشگر خارجی با وضوح 4K و همچنین قابلیت شارژ با ولتاژ 5 ولت و 3 آمپر جریان پشتیبانی کنند. در قسمت ذخیره سازی هر دو لپ تاپ دارای حافظه های SSD و یک ترابایت حافظه SATA با سرعت چرخش 7200 دور بر دقیقه هستند. علاوه بر این موارد لپ تاپ WS60 و WT72 به ترتیب از حافظه های M.2 SSD و NVMe SSD نیز برخوردارند.

قیمت پایه برای هردو لپ تاپ WT72 و WS60 به ترتیب از 2100 و 1900 دلار آغاز می شود. هر دو لپ تاپ جدید از هم اکنون در دسترس علاقمندان قرار دارند.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
لپ تاپ/ تبلت جدید HP Spectre x360، چشم اندازی زیبا از ظرافت و قدرت

به نقل از شهر سخت افزار :
سری کامپیوترهای تبدیل پذیر (Convertible) که برای اولین بار توسط شرکت لنوو در سری محصولات Yoga معرفی شد، به محض معرفی توانست علاقمندان بسیاری را از سطح دنیا به سوی خود جذب کند. پس از آن نیز شرکت های بسیاری مثل ایسوس و HP به تولید چنین محصولاتی روی آوردند. پس از
معرفی لپ تاپ HP ENVY
، در این مطلب قصد داریم به بررسی کامپیوتر تبدیل پذیر Spectre x360 محصول جدید شرکت HP بپردازیم.

HP-Spectre-x360-02.jpg


لپ تاپ/تبلت جدید شرکت HP که امروز با نام Spectre x360 به صورت رسمی به کاربران دنیا معرفی شد از یک صفحه نمایش 13.3 اینچی و طراحی بسیار باریکی برخوردار است. اگر چه باریکی بدنه این محصول همچنان قادر به رقابت با تبلت ها نیست اما بازهم می توان آن را به عنوان یک طراحی ظریف و زیبا به حساب آورد. Spectre x360 با وزنی در حدود 1.45 کیلوگرم تنها 1.5 سانتی متر ضخامت دارد. بدنه این محصول تماماً از آلومنیوم تولید شده است تا علاوه بر وزن مناسب، از مقاومت خوبی هم برخوردار باشد و بتواند در برابر استفاده های طولانی مدت از خود پایداری مورد انتظار را به نمایش بگذارد.

از آنجایی که این محصول با نام تبدیل پذیر معرفی شده است می تواند در چهار حالت مختلف و به صورت لپ تاپ، تبلت، خیمه و ایستاده مورد استفاده قرار بگیرد. از حیث سخت افزار صفحه نمایش 13.3 اینچی این محصول می تواند بنا به سلیقه کاربران هرکدام از وضوح های Full HD و یا QHD را داشته باشد. پردازنده های انتخاب شده برای این محصول هم می تواند از میان پردازنده های نسل ششم اینتل یعنی Core i5 یا i7 انتخاب شود. گفته می شود باتری این محصول قادر است تا 15 ساعت کاربران خود را همراهی کند که این ویژگی به نوبه خود بسیار عالی و جذاب به نظر می رسد. کاربران بنا به نیاز خود می توانند برای شیار رم موجود بر روی لپ تاپ از 4 تا 8 گیگابایت ظرفیت را انتخاب کنند.

HP-Spectre-x360-03.jpg


HP-Spectre-x360-04.jpg


HP-Spectre-x360-05.jpg


سه پورت USB 3.0، صفحه کلید با نور پس زمینه و اسپیکرهای دو گانه همراه با فناوری های شرکت Bang & Olufsen از دیگر ویژگی های این محصول تبدیل پذیر است. HP برای میزان حافظه موجود بر روی این محصول دست کاربران خود را باز گذاشته است تا به نیاز خود از 128، 256 و یا 512 گیگابایت حافظه SSD بهره مند شوند. قیمت تعیین شده برای مدل پایه Spectre x360 در حدود 900 دلار عنوان شده است.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
اتمام موجودی گران قیمت‌ترین لپ تاپ مایکروسافت، کابوسی برای اپل ؟

به نقل از شهر سخت افزار :
لپ تاپ Surface Book، جدید‌ترین تلاش مایکروسافت در صنعت سخت افزار و البته یک رقیب واقعی برای سری MacBook اپل است، بنابراین انتظار می‌رود که با استقبال چشمگیری مواجه شود. با اینکه هنوز این محصول عرضه نشده، اما پیش خرید‌ آن در اغلب فروشگاه‌ها با کمبود موجودی مواجه است و به نظر می‌رسد که استقبال بسیار خوبی را تجربه می‌کند.

microsoft-surface-book-6.0.jpg


طبق خبر‌ها، موجودی گران قیمت‌ترین پیکربندی Surface Book تنها با گذشت یک هفته از رونمایی و دو هفته مانده به عرضه آن، به اتمام رسیده است. البته مشخص نیست که حجم تولید پایین بوده و یا با استقبال بی‌نظیری همراه بوده است. اگر زمان بندی مایکروسافت به درستی پیش برود که البته تاخیر نیز دور از انتظار نیست، روز 26 اکتبر Surface Book به آنهایی که دست به پیش خرید زده‌اند، تحویل می‌گردد.

microsoft-s-most-expensive-ultimate-laptop-already-out-of-stock-494351-2.jpg


رده بالا‌ترین و گران قیمت‌ترین پیکربندی Surface Book با 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی از نوع SSD، پردازنده Core i7، ا16 گیگابایت حافظه رم و پردازنده گرافیکی مجزای انویدیا 2699 دلار قیمت دارد و همین مدل نیز با اتمام موجودی همراه بوده است. در حالی که اتمام موجودی رده بالا‌ترین پیکربندی Surface Book می‌تواند به دلیل استقبال بالا باشد، اما هم زمان می‌تواند به دلیل محدودیت در تولید اولیه نیز باشد، به خوبی می‌دانیم که اغلب سازندگان معمولاً محصولات گران قیمت جدید را با احتیاط بالایی تولید و سپس با تحلیل بازخوردهای اولیه، حجم تولید انبوه آن را تعیین می‌کنند.

از آنجایی که مایکروسافت هیچگونه آماری ارائه نکرده، در این مورد خاص مشخص نیست که عامل اصلی اتمام موجودی کدام یک از دو دلیل مورد اشاره است اما انتظار می‌رود که طی هفته‌های آینده، دوباره موجود شود. هم زمان رده بالا‌ترین پیکربندی Surface Book با 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی SSD نیز در راه است که قیمت بالاتری خواهد داشت.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
قدرتمند ترین لپ تاپ جهان به همراه چیپست Z170 !

همانطور که میدانید اولین پردازنده های نوع دسکتاپ در ماه پیش وارد لپ تاپ های گیمینگ شده و کمپانی NVIDIA نیز در یک طرح همگانی با کمک برندهای تولید کننده نوت بوک،کارت گرافیک های PC را وارد لپ تاپ ها کرده.لازم به ذکر است که در این ارتقاء هیچ یک از فرکانس ها و دیگر مشخصات دانگرید و یا ضعیف نشده است.تمامی قطعات سخت افزاری لپ تاپ های گیمینگ دقیقا مانند مدل های PC بوده و این مورد یک زنگ خطر برای کامپیوترهای دسکتاپ است.



آیا قطعات PC جایگزین سخت افزارهای لپ تاپی میگردد؟آینده لپ تاپ های گیمینگ چه خواهد بود؟کمپانی های خلاق و سفارشی ساز فعال در این زمینه،به وسیله طراحی های جدید قادر به نصب و اجرای قطعات سخت افزاری PC شده اند و دیگر هیچ فاصله ایی در میان پرفورمنس این لپ تاپ ها با سیستم های دسکتاپ نمانده است.

کمپانی "EUROCOM" امروز به طور رسمی قدرتمند ترین لپ تاپ خود را معرفی کرد.این لپ تاپ گیمینگ با نام SKY X9 شناخته شده و از یک نمایشگر 17.3 اینچی در دقت FHD بهره میبرد.در قسمت حافظه،64 گیگابایت حافظه رم DDR4 2133/2400 SO-DIMM در کنار حافظه های ذخیره سازی M.2 PCI،HDD 2.5 و SSD SATA فعالیت خواهند کرد.به طور کلی کاربران قادر به تعویض و ارتقاء بخش ذخیره سازی هستند چرا که تعداد سوکت ها و محل قرار گیری این سخت افزارهای بسیار زیاد است.صفحه کلید Iluminated کاربران را قادر به استفاده از 7 نوع رنگ متفاوت میکند.کارت گرافیک این محصول را NVIDIA GTX980 تامین خواهد کرد.این کارت دارای 8 گیگابایت حافظه GDDR5 است که به همراه 2048 هسته CUDA و فرکانس حافظه 7 گیگابایت بر ثانیه،تجربه ایی بی نظیر از اجرای بازی ها را در اختیار کاربران خواهد گذاشت.

FAN.png


مادربرد X9 مجهز به سوکت 1151 بوده و پذیرای پردازنده Intel i7-6700k است.این پردازنده از قوی ترین مدل های SKYLAKE است که قلب تپنده X9 را درست کرده است.چیپست استفاده شده در این سیستم نیز Z170 است که قابلیت اورکلاک پردازنده را نیز فراهم میسازد.کاربران علاوه بر در اختیار داشتن قابلیت توربو،قادر به اورکلاک پردازنده نیز هستند. Sound Blaster X-Fi MB3 توان ایجاد یک صدای 7.1 واقعی را دارا بوده و یک ساب ووفر اونیکو 2.5 واتی صدای بیس را تقویت خواهد کرد.X9 را میتوان قدرتمند ترین لپ تاپ جهان نامید.امکانات این لپ تاپ بسیار کامل است و اطراف بدنه را پورت های ارتباطی بسیاری در بر گرفته اند.یک سیستم خنک کننده قدرتمند به همراه 3 فن وظیفه دفع حرارت را بر عهده دارند.این لپ تاپ نزدیک به 5 کیلوگرم وزن دارد.با این وجود،آینده لپ تاپ های گیمینگ کاملا روشن است.حرکت به سمت قطعات دسکتاپ.
منبع وبسایت ماهنامه سخت افزار
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
لپ‎تاپ گیمینگ ASUS ROG G752، انتخاب قهرمانان

به نقل از شهر سخت افزار :
جمهوری خلق گیمرهای ایسوس امروز لپ‎تاپ G752 را با برخورداری از پردازنده نسل ششمی اینتل و پردازنده گرافیکی GeForce GTX 980M برای علاقمندان به گیمینگ معرفی کرد. ROG G752 در کنار کارایی خیره کننده، طراحی بسیار چشم نوازی داشته و می‌تواند میزبان حرفه‌ای‌ترین گیمر‌ها باشد.

61a.jpg


ایسوس در طراحی ROG G752 از رنگ بندی بسیار زیبای تیتانیومی و مس پلاسمایی بهره گرفته است. راهکار خنک سازی انحصاری 3D Vapor ایسوس، خنک سازی بهینه‌تر و پایداری بیشتری را نسبت به راهکارهای معمولی ارائه می‌کند. ROG G752 را می‌توان حداکثر به 64 گیگابایت حافظه رم تجهیز کرد.

ROG G752 از پیش به ویندوز 10 مجهز می‌باشد و در ترکیب با پردازنده نسل ششمی Core i7 اینتل و کارت گرافیک مجزای GeForce GTX 980M انویدیا، کارایی برتری را در گیمینگ به نمایش می‌گذارد و گیمر‌ها گیم پلی روان‌تر و غنی تری را تجربه می‌کنند. ROG G752 از ماژول‌های حافظه DDR4 بهره می‌گیرد که نسبت به ماژول‌های DDR3 تا 30% بهینه‌تر و تا 20%سریع‌تر هستند. به لطفت تعبیه چهار شکاف DDR4، حداکثر می‌توان 64 گیگابایت حافظه رم DDR4 نصب کرد.

61a.jpg

ROG G752 دارای طراحی شش ضلعی و گوشه‌های خمیده است که در نسل‌های پیشین نیز شاهد آن بوده‌ایم اما طراحی ROG در سیر تکامل خود زیبا‌تر از پیش شده است. رنگبندی جدید نمای بسیار چشم نوازی و مدرنی را ایجاد می‌کند. راهکار خنک سازی انحصاری 3D Vapor به طرز بسیار موثری پردازنده گرافیکی را به منظور گیم پلی بدون نقص خنک نگه می‌دارد. این راهکار طوری طراحی شده که مانع از ورود گرد و غبار به دیگر بخشهای دستگاه و نشست بر روی اجزای مختلف می‌شود. بدون شک ROG G752 به عنوان یک لپتاپ مخصوص گیمینگ، صفحه کلید ویژه‌ای نیز برای خلق یک تجربه بهتر دارد.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
مایکروسافت با آغاز پیش فروش گران قیمت ترین پیکربندی Surface Book، اپل را رو سفید کرد؛ 3199 دلار!

به نقل از شهر سخت افزار :با اینکه مدتی از آغاز پیش فروش لپ‎تاپ Surface Book می‌گذرد، اما رده بالا‌ترین و گران قیمت‌ترین پیکربندی Surface Book با 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی از نوع SSD، پردازنده Core i7،ا16 گیگابایت حافظه رم و پردازنده گرافیکی مجزای انویدیا اخیراً شروع شده است. البته اگر به فکر تهیه این پیکربندی هستید، پیشنهاد می‌شود که حواستان به قیمت آن باشد.

surface-book-598x407_c.jpg


تهیه بهترین پیکربندی Surface Book برای خریداران 3199 دلار هزینه در برخواهد داشت و مطمئناً هر کسی قادر به تهیه آن نخواهد بود. اولین لپ تاپ مایکروسافت توان پردازشی خود را از پردازنده Skylake اینتل و پردازنده گرافیکی ساخت انویدیا با حافظه ویدئویی مستقل GDDR5 می‌گیرد. مایکروسافت وعده دوام باتری به مدت 12 ساعت را هر بار شارژ کامل داده است. به ادعای این کمپانی، Surface Book سریع‌ترین لپ تاپ 13 اینچی دنیا و تا دو برابر MacBook Pro سریع‌تر است.
ارزان‌ترین پیکربندی Surface Book با برخورداری از پردازنده Core i5،ا 8گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی از نوع SSDا،1499 دلار قیمت دارد. با این حال حتی کسانی که چنین مبلغ بالایی را پرداخت می‌کنند، تا هفت یا هشت هفته دیگر، نمی‌توانند Surface Book را تجربه کنند. شاید جالب باشد که بدانید گران قیمت ترین مدل MacBook Pro اپل 2499 دلار قیمت دارد و با مدل 512 گیگابایتی Surface Book برابری می کند.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
سرانجام اپل مشکل مخدوش شدن نمایشگرهای Retina را پذیرفت

به نقل از شهر سخت افزار :
از مدت‌ها قبل کاربران زیادی خبر از مخدوش شدن لایه ضد بازتاب نور (چیزی شبیه به پوشش مات) در نمایشگر مک بوک‌ها داده بودند و تصاویر متعددی نیز در فضای اینترنت منتشر شوده بود اما اپل زیر بار نمی رفت. با این حال سرانجام اپل رسماً وجود این مشکل را تایید کرد و برنامه‌ای به منظور تعویض نمایشگر دستگاه‌های معویب را اعلام داشته است.

24221-39b5e838.jpg

این مشکل از آنجایی ناشی می‌شود که لایه ضد بازتاب نور در مک بوک و مک بوک پرو برخی کاربران بر اثر فشار مخدوش می‌شود، در برخی دستگاه‌ها این خرابی تنها به لکه‌های کوچکی محدود می‌شود اما در برخی دیگر بخش زیادی از نمایشگر مخدوش و غیرقابل خواندن می‌شود. به نظر می‌رسد که این مشکل بر اثر فشار وارد آمده بر سطح نمایشگر حین تمیز کردن از سوی کاربر و فشار ترک پت خود دستگاه حین بسته بودن آنرخ می‌دهد. با این حال اگر کمتر از سه سال از زمان خرید دستگاه‌های معیوب می‌گذرد؛ اپل نمایشگر آن را به صورت رایگان تعویض می‌کند.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
Surfacebook دستخوش تغییرات!

پس از معرفی جدید ترین محصول مایکروسافت (Surfacebook) کانفیگ های اولیه در چند مدل متنوع اعلام و در صفحه رسمی مایکروسافت درج شد.سه پردازنده i5 و دو کانفیگ به همراه پردازنده های i7 درقسمت پیش فروش قرار گرفت.اما ظاهرا مایکروسافت زیر فشار کاربران تغییر رویه داده است.

سیستم عامل تمامی مدل ها را ویندوز 10 تشکیل خواهد داد.نمایشگر لمسی 13.5 اینچی در دقت 2000*3000 و قلم مخصوص سرفیس بوک جدید عضو ثابت تمامی مدل ها خواهد بود.حافظه های رم نیز در دو مدل 8 و 16 گیگ بر روی محصولات نصب شده است.و اما موضوع مورد بحث فضای ذخیره سازی است.حافظه های سالید 128،256 و 512 گیگابایتی تنها فضای ذخیره سازی این محصولات گران قیمت هستند که به مذاق بسیاری از کاربران خوش نیامده است.به طور حتم با وجود مدیا های با کیفیت امروزی،نرم افزارها و حتی بازی های جدید،این حجم از حافظه بسیار کم خواهد بود.درست به همین علت مایکروسافت تصمیم به توزیع یک کانفیگ جدید گرفته است که در آن یک حافظه در حجم 1 ترابایت به کار گرفته خواهد شد.پردازنده i7 در کنار 16 گیگابایت حافظه رم از دیگر امکانات این مدل خواهند بود.این مدل با قیمتی معادل 3199 دلار عرضه میگردد و کاربران پس از خرید اینترنتی،7 الی 8 هفته دیگر محصول را دریافت خواهند کرد.دلیل این تاخیر میتواند اضافه کردن یک کانفیگ جدید باشد.نسخه 512 گیگابایتی نیز با قیمتی معادل 2699 دلار عرضه میگردد که تنها در قسمت ذخیره سازی متفاوت خواهد بود.قیمت های Surfacebook نسبتا بالا بوده و رقابت مایکروسافت با رقبایی مانند Mackbook کمپانی اپل و XPS کمپانی دل به طور حتم آسان نخواهد بود.


منبع وبسایت ماهنامه سخت افزار
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
ASUS V502 یک لپ تاپ با قابلیت های ویژه و طراحی شده برای بازار ایران

به نقل از شهر سخت افزار :
ایسوس توجه زیادی به کاربران دارد، به طوریکه این شرکت بر اساس نظراتی که از کاربران دریافت می نماید اقدام به طراحی محصولات خود می کند. این شرکت در راستای همین موضوع یک سری ویژه برای بازار ایران عرضه کرده است که با نامV ارائه می شود و اولین مدل از این سری V502 نام دارد. طبق اعلام ایسوس بدنه این مدل تماما از جنس فلز می باشد که ظاهری خاصی و شیک را به این مدل بخشیده است. این مدل به همراه دو پردازنده نسل جدید اینتل عرضه می شود که کاربر می تواند بر حسب نیاز خود یکی از آنها را انتخاب نماید.

این دستگاه مجهز به پردازنده گرافیکی پرقدرت NVidia GTX 950M می باشد. نکته مهم در مورد این کارت گرافیک مجهز بودن به 4 گیگابایت حافظه مستقل گرافیکی می باشد که معمولا در دستگاه های مخصوص بازی این موضوع یافت می شود. این کارت گرافیک از Direct X 11 پشتیبانی می نماید که این به معنای پشتیبانی از جدیدترین بازی های کامپیوتر می باشد. همچنین پردازنده گرافیکی GTX 950M مجهز به واحد های مستقل برای اجرای هرچه بهتر تصاویر با کیفیت 4k می باشد.

2212.jpg


V502 مجهز به سیستم خنک کننده پیشرفته ای متشکل از لوله های حرارتی مسی و دو فن می باشد. این سیستم که Hyper Cool نام دارد به صورت هوشمندانه عمل می نماید به طوریکه هر کدام از فن ها به صورت مستقل و با توجه به دما فعالیت می نمایند. این موضوع بدان معنی می باشد که به طور مثال در صورتی که پردازنده دستگاه دارای حرارت زیاد و پردازنده گرافیکی دارای حرارت کمی باشد فن ها با سرعت های متفاوتی و با توجه به میزان دما فعالیت می نمایند. این موضوع منجر به کاهش تولید صدا ،مصرف انرژی ، طول عمر باتری و در نهایت خنک بودن همیشگی سیستم می شود. یکی دیگر از اجزای این سیستم خنک کننده فناوری IceCool می باشد. این فناوری پیشتر در دستگاههای ایسوس استفاده شده و دارای یک قانون ساده می باشد. شما دمای بیش از 28 الی 35 درجه سانتیگراد در هنگام کار با این دستگاه حس نخواهید نمود.

2213.jpg


همانطور که پیشتر بدان اشاره شد یکی دیگر از ویژگی های بارز این مدل طراحی آن می باشد. این دستگاه بسیار باریک و درعین حال سبک می باشد به طوریکه این دستگاه فقط 21.7 میلیمتر ضخامت دارد. اما به کار رفتن فلز در بدنه این دستگاه بر خلاف تصور همگان نه تنها باعث افزایش وزن این دستگاه نشده و بلکه ایسوس به واسط تکنولوژی خاص ساخت خود توانسته وزن این دستگاه را به 2 کیلوگرم برساند. این موضع برای یک دستگاه 15.6 اینچی یک مزیت مهم محسوب می شود. همچنین قاب این دستگاه از نوع آلومینیوم برجسته می باشد که جلوه خاص و زیبایی بدان بخشیده است.

صفحه نمایش این دستگاه مجهز به فناوری Eye Care ایسوس می باشد. این فناوری از ساتع شدن امواج آبی رنگ مزاحم که برای چشم ضرر دارد جلوگیری می نماید. در نهایت این موضوع باعث افزایش کیفیت تصویر و دید می شود. صفحه کلید این دستگاه از نوع ارگونومیک و بر اساس حالت دست کاربران طراحی شده است که به واسطه آن در طولانی مدت کاربران را از شر آسیب هایی احتمالی راحت می نماید.

 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
ارزان‌ترین پیکربندی Surface Book با پردازشگر گرافیکی انویدیا، 1,699 دلار برایتان آب می‌خورد!

به نقل از شهر سخت افزار :
لپ‎تاپ Surface Book مایکروسافت با برخورداری از سخت افزارهای قدرتمند و طراحی زیبا، به عنوان رقیبی سرسخت برای مک بوک‌های اپل ظاهر شده و برای بسیاری از کاربران برانگیزنده است. با این حال قیمت بالا برای برخی ناامید کننده است. اکنون به لطف ارائه مدل‌های با قیمت گذاری مناسب‌تر، افراد بیشتری قادر به تهیه اولین لپ تاپ ساخت مایکروسافت خواهند بود.

microsoft-launches-cheaper-surface-book-with-nvidia-graphics-495169-2.jpg


برخورداری برخی مدل‌های Surface Book از پردازشگر گرافیکی مجزای انویدیا، آن‌ها را به گزینه بسیار مناسبی برای گیمینگ، ویرایش ویدئو و تصویر مبدل می‌سازد که البته در افزایش قیمت آن نسبت به مدل پایه بی‌تاثیر نبوده، بنابراین اگر مایل به تهیه مدل‌های مجهز به پردازشگر گرافیکی ساخت انویدیا هستید، می‌بایست چند صد دلار بیشتر هزینه کنید.

اگر تا اینجا نسبت به تهیه لپ‎تاپ Surface Book به دلیل قیمت بالای آن نا‌امید شده‌اید، خوشبختانه امروز مایکروسافت پیکربندی جدیدی مجهز به پردازشگر گرافیکی انویدیا اما قمیت کمتری معرفی کرد و اکنون کاربران بیشتری می‌توانند از قدرت پردازش گرافیکی بالا‌تر لذت ببرند. اکنون می‌توان مدل پایه این لپ تاپ متشکل از پردازنده Core i5 اینتل، 128 گیگابایت حافظه SSD و 8 گیگابایت حافظه رم را به دو صورت ارتقا داد، افزایش حافظه ذخیره سازی به 256 گیگابایت و یا تجهیز آن به پردازشگر گرافیکی انویدیا، البته با انتخاب هر یک از این دو، می‌بایست 200 دلار بیشتر بپردازید که قیمت آن را به 1،699 دلار می‌رساند.
بجز تغییر میزان حافظه ذخیره سازی و یا انتخاب پردازشگر گرافیکی ساخت انویدیا، دیگر مشخصات با مدل پایه یکسان خواهد بود و‌‌ همان نمایشگر 13.5 اینچی PixelSense با وضوح تصویر 3000x2000 پیکسل با قابلیت چند لمسی (تا 10 لمس همزمان)، دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی، دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی و بلندگوهای مجهز به فناوری Dolby را به دست خواهید آورد.
رده بالا‌ترین پیکبرندی Surface Book با برخورداری از پردازنده Core i7 اینتل، 16 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت حافظه SSD، ا3،199 دلار قیمت دارد. عرضه Surface Book از اوایل 2016 آغاز می‌شود.

 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
جدیدترین نوت بوک گیمینگ گیگابایت خسته است!

حضور لپ تاپ های گیگابایت چند مدتی است که در بازار کشور بسیار کمرنگ شده است.از طرفی این برند در زمینه نوت بوک نیز با یک کاهش تولید مواجه شده است و بازارهای جهانی را برای برندهای دیگر باز گذاشته است.اما با این وجود هنوز هم هستند لپ تاپ های با کیفیتی که نام گیگابایت را به همراه دارند و انتخاب بسیاری از کاربران هستند.این کمپانی از جدیدترین نوت بوک بازی خود پرده برداشته است.



P55W V4-CF1 نام یک لپ تاپ 15.6 اینچی است.گیگابایت از یک پنل IPS در دقت FHD استفاده کرده است.ظاهر بدنه و طراحی بسیار ساده است و هیچ نکته جالب توجه ایی در آن دیده نمیشود.یک پردازنده نسل پنجم اینتل (Brodwell) مدل i7 5700HQ قلب تپنده این نوت بوک است.شاید بهتر بود گیگابایت در این زمینه مقداری به روز تر عمل کرده و از پردازنده های نسل ششم استفاده میکرد.البته این بدان معنی نیست که برادول را ضعیف و ناکار آمد بدانیم.متاسفانه اینتل در مدیریت دو نسل گذشته چندان موفق عمل نکرده و باعث سردرگمی کاربران و کمپانی ها شده است.در نهایت این پردازنده در فرکانس کاری 2.7~3.5 گیگاهرتز فعالیت میکند.حافظه رم را یک اسلات 8 گیگاباتی از نوع DDR3 1600 بر عهده دارد.در صورت تمایل میتوان این میزان را به 16 گیگابایت افزایش داد که البته در حال حاضر کافی به نظر میرسد.

P1010641.jpg


چیپست این محصول مدل HM97 است که به خوبی قادر به پوشش نیازهای آن است.کارت گرافیک انویدیا GTX970 در کنار سه گیگابایت حافظه GDDR5 پردازش بازی ها را بر عهده خواهد داشت.در قسمت ذخیره سازی نیز یک هارد دیسک 1 ترابایتی به همراه یک حافظه سالید مدل LITEON 128GB فعالیت خوهند کرد.لازم به ذکر است که حافظه سالید در کانفیگ های مختلف،تفاوت خواهد داشت.پورت HDMI 1.4،USB 3.0،باتری لیتیومی 57WH و سیستم هوشمند گرفتن نسخه پشتیبان از دیگر امکانات آن هستند. P55W V4-CF1از پورت های مدرن امروزی مانند USB-C محروم است و امکانات جانبی بسیار ساده تر از مدل های مشابه در بازار هستند.از رنگ و لعاب لپ تاپ های گیمینگ در این مدل خبری نیست.عدم وجود این امکانات میتواند برای پایین نگاه داشتن قیمت نهایی باشد.سیستم خنک کننده این لپ تاپ چندان رضایت بخش نبوده و در بررسی ها به هیچ وجه موفق عمل نکرده است.در نهایت بسیار بعید به نظر میرسد که P55W V4-CF1 به عنوان یک لپ تاپ بازی در بازار قد علم کرده و به فروش مناسبی دست یابد.
منبع ماهنامه سخت افزار
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
با MSI GS40 Phantom، سبک‌ترین و باریک‌ترین لپ‎تاپ گیمینگ دنیا آشنا شوید

به نقل از شهر سخت افزار :
کمپانی MSI، از تولیدکنندگان بر‌تر و پیشرو سخت افزارهای مخصوص گیمینگ، عرضه لپ‎تاپ جدید GS40 Phantom را به جامعه گیمر‌ها اعلام داشت. این محصول باریک‌ترین و سبک‌ترین لپ تاپ گیمینگ دنیا است.

MSI_GS40_Phantom_002.jpg


این محصول برای گیمرهایی طراحی شده که کارایی بالا را فدای هیچ چیز نمی‌کنند. جدید‌ترین لپ تاپ گیمینگ MSI تنها 1.58 کیلوگرم وزن داشته و ضخامت آن 2.18 سانتی متر است. GS40 Phantom قدرت خود را از پردازنده نسل ششمی Core i7 اینتل، پردازنده گرافیکی GTX 970M انویدیا و چندین اجزای پیشرفته دیگر شامل درایو SSDاPCI-E 3.0 و ماژول‌های حافظه DDR4 می‌گیرد. GS40 Phantom یک نقطه عطف در طراحی است که قدرت لپ تاپ‌های گیمینگ بزرگ را با قابلیت قابل حمل بودت نت بوک‌ها ترکیب کرده است. در ساخت این لپ تاپ، کارایی بالا فدای سبک‌تر و باریک‌تر بودت آن نشده و فناوری‌هایی در آن بکارگرفته شده که حتی در محصولات بزرگ‌تر نیز یافت نمی‌شود.

MSI_GS40_Phantom_004.jpg


جدید‌ترین لپ تاپ گیمینگ فوق سبک MSI از پیش به ویندوز 10 برای بهره گیری کامل از قابلیت‌های DirectX 12 تجهیز گردیده تا در غنی‌ترین بازی‌ها نیز عملکردی خیره کننده داشته باشد. افزون بر فناوری‌های بر‌تر، این لپ تاپ دارای بنده آلومینیومی براقی نیز می‌باشد که همه چیز را برای گیمینگ در هر مکانی فراهم می‌کند.
لپتاپ مخصوص گیمینگ MSI GS40 Phantom مجهز به پردازنده Skylake اینتل از هم اکنون با قیمت 1599 دلار در دسترس است.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
از اوایل سال 2016 منتظر ورود لپ تاپ های ساخت شیائومی به بازار باشید

به نقل از شهر سخت افزار :
شیائومی را همگی ما به عنوان شرکتی می‌شناسیم که قیمت را تا حد ممکن پایین می‌آورد تا با فروش بیشتر به سود بیشتری برسد. اخیراً از منبعی آگاه در چین خبرهایی به گوش میرسد که این کمپانی در حال برنامه ریزی برای ورود به بازار لپتاپ است و سال آینده باید شاهد حضور محصولات این شرکت در بازارهای نوت بوک باشیم.

xiaomi-laptop-leaked-cheap-650x330.jpg


در ادامه اطلاعاتی که از این منبع منتشر شده این را می‌بینیم که لپتاپ ها شیائومی در دو مدل 12.5 و 13.3 اینچی عرضه خواهند شد که برای مدل کوچکتر 250 هزار دستگاه و برای مدل بزرگتر در حدود 500 هزار نسخه سفارش ساخت داده شده اند.

همانطور که گفتیم با توجه به سابقه و سیاست کلی این شرکت، سود حاصله از فروش یک محصول در پایین ترین سطوح قرار می‌گیرد و تمرکز ویژه روی تعداد فروش بالا خواهد بود. در همین زمینه پیش بینی می‌شود با فروش محصولات شیائومی بیشترین تهدید متوجه شرکت لنوو باشد که در حال حاضر بازار بسیار خوبی را با توجه به قیمت پایین محصولات و کیفیت معقول آنها، از آن خود کرده است.

شیائومی در ابتدای امر، لپتاپ های خود را به صورت یک پک همراه با اسمارت فون های خود به فروش می‌رساند.

شیائومی همواره نشان داده که با دقیق ترین سیاست ها وارد هر بازار و حوزه ای می‌شود و سعی میکند بهترین ها را در آن حوزه با مقرون به صرفه ترین قیمت ها عرضه کند. در این حال گمانه زنی هایی هم صورت گرفته که شیائومی در ابتدای امر، لپتاپ های خود را به صورت یک پک همراه با اسمارت فون های خود به فروش برساند تا با این کار هر دو بازار را نشانه رفته و از وجحه مثبت اسمارت فون های خود برای فروش نوت بوک های تولیدی خود بهره بگیرد. پس اگر در آینده ای نزدیک دیدید که یک لپتاپ میان رده و یک گوشی میان رده تولیدی شیائومی را میتوانید به قیمت یک لپتاپ میان رده از برند های معروف بازار بخرید، چندان تعجب نکنید. شیائومی نشان داده که خواستن، توانستن است.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
G.SKILL کیت‌های حافظه DDR4 با فرکانس 2800 مگاهرتز را برای لپ‏تاپ‌ها معرفی کرد

به نقل از شهر سخت افزار :
G.Skill، از سازندگان شناخته شده ماژول های حافظه، درایو وضعیت جامد، منبع تغذیه و سخت افزارها و لوازم جانبی مخصوص گیمینگ، ماژول‌های DDR4 SO-DIMM پرسرعت سری Ripjaw خود را به لپ‎تاپ‌ها و مینی پی‎سی‌ها آورد. کیت‌های معرفی شده از سوی G.SKILL، با فرکانس 2800 مگاهرتز، در ترکیب با پردازنده‌های Skylake اینتل، می‌توانند کارایی لپ تاپ‌ها را به سطح جدیدی برسانند.

G.Skill-DDR4-SODIMM.png


ماژول‌های جدید G.SKILL به لطف انتخاب تراشه‌های بر‌تر، از فرکانس 2800 مگاهرتز برخوردار هستند. در حال حاضر اغلب ماژول‌های SO-DIMM DDR4 تنها در فرکانس‌های 2133 مگاهرتز و یا 2400 مگاهرتز عرضه می‌شوند. با اینکه G.Skill به فرکانس 2800 مگاهرتز دست یافته، اما این ماژول‌ها با‌‌ همان ولتاژ استاندارد 1.2 ولت کار می‌کنند که خود نکته بسیار مثبتی است.

118a.jpg


بر خلاف ماژول‌های حافظه رم دسکتاپ که به فناوری‌هایی نظیر XMP برای اعمال فرکانس بالا‌تر از میزان استاندارد نیازد دارند، این ماژول‌ها دارای قابلیت اورکلاک خودکار هستند که به طور خودکار فرکانس را افزایش می‌دهد.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
ایسوس به عنوان اولین برند، نوت بوک های مجهز به پلتفرم Sky Lake را روانه بازار کرد
به نقل از شهر سخت افزار :
ایسوس به تازگی چندین مدل جدید و ارتقا یافته از سری های K را معرفی نموده که مجهز به نسل ششم پردازنده های اینتل می باشند. این پلتفرم جدید اینتل معروف به Skylake نوعی انقلاب در زمینه دستگاه های قابل حمل محسوب می شود.

ایسوس به تازگی مدل های جدیدی از خانواده محصولات نوت بوک را معرفی نموده است که آخرین نسل از پلتفرم اینتل و همچنین نوآوری های خاص خود مجهز است. نوت بوک K556UB و K556UF از خانواده سری K این شرکت می باشند که به تازگی معرفی شده اند. اما از مهمترین ویژگی های این مدل ها می توان به تجهیز شدن آنها به جدیدترین پلتفرم اینتل با نام Sky Lake و پردازنده های نسل ششم این شرکت می باشد. این پلتفرم به نوعی انقلابی در دستگاه های قابل حمل می باشد که در نهایت از 30% کارآیی بیشتر و در عین حال 15% مصرف انرژی کمتر بهره می برد. این موضوع باعث خواهد شد تا حجم باتری ها کم شده در نهایت وزن و ابعاد دستگاه ها نیز کم تر شده است.

2235.jpg


از دیگر بهبود های چشم گیر در این سری می توان به افزایش کارایی پردازنده گرافیکی Intel اشاره نمود که به واسط آن شما کمتر از کارت گرافیک دوم استفاده خواهید نمود. اولین نکته در مورد این پردازنده گرافیکی پشتیبانی از 3 نمایشگر با وضوح تصویر 4K به صورت همزمان می باشد که نشان از توان بالای این پردازنده ها دارد. طبق اعلام ایسوس این مدل های جدید به پردازنده های Core i5/i7 مجهز خواهند بود و کد پردازنده های آنها با شماره 6 شروع خواهند شد و نام آنها همچنان Core i باقی خواهد ماند با این تفاوت که سری موازی نسل ششم پردازنده های اینتل با تنها 4.5 W مصرف انرژی با نامهای Core M7/M5/M3 در سری UX305 به بازار ایران معرفی خواهند شد. حداقل میزان RAM در این مدل ها برابر با 6 گیگابایت خواهد بود که تا 16 گیگابایت قابل ارتقا می باشد.

blank.gif


ایسوس از تکنولوژی انحصاری خود با نام ASUS Eye Care در صفحه نمایش سری K استفاده نموده است. فناوری که به ادعای ایسوس 33% بیشتر از چشم کاربر محافظت می نماید. همچنین تمامی این مدل های مجهز به فناوری SonicMaster می باشند .این تکنولوژی باعث بهبود کیفیت صدا می شود و به همراه تکنولوژی ASUS AudioWizard که شامل 6 تنظیم مختلف جهت بهبود صدا می باشد، می تواند تجربه جدیدی را در زمینه صدای نوت بوک در اختیار کاربران بگذارد.

blank.gif


در زمینه طراحی نیز ایسوس به مانند همیشه خلاقانه عمل نموده برا ی این سری بسته به مدل 3 نوع کاور با رنگ ها و طرح های مختلف معرفی نموده است. فناوری ASUS IceCool از دیگر مواردی می باشد که ایسوس به این سری اضافه نموده است. فناوری که دمای دستگاه را مابین 28 الی 35 درجه سانتیگراد حفظ می نماید، . این بدان معنی می باشد که کاربر همیشه دمایی کمتر از دمای بدن خود را حس خواهد نمود.

blank.gif


ASUS این مدل ها را مجهز به باتری های لیتیوم-پلیمر نموده است. این نوع باتری ها از 2.5 برابر عمر بیشتر نسبت به باتری های لیتیوم-یون برخوردار می باشند و از تعداد سیکل بالاتری در زمینه شارژ برخوردار می باشند.یکی دیگر از مواردی که به این مدل ها اضافه شده USB Type-C می باشد.به واسطه این فناوری کاربران می توانند سرعت انتقال اطلاعات معادل 5Gbit/s را تجربه نمایند.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
ه قدرت بی نظیر HP سلام کنید!

ظاهرا تب و تاب 4K به نوت بوک های 15.6 اینچی هم رسیده است.پس از نوت بوک PRO 9 کمپانی سامسونگ،اینک نوبت به HP رسیده است.این کمپانی در 5 ماه گذشته مجددا تمرکز خود را بر روی نوت بوک ها جمع کرده و خواهان سهم بیشتر از بازار کامپیوترهای قابل حمل است.HP سال جدید را با AIO های پیشرفته شروع خواهد کرد و چند کامپیوتر هیبریدی با قیمت مناسب نیز در چند روز گذشته به طور رسمی در بازار مشاهده شده است.این کمپانی در سیستم های ایستگاه کاری نیز ید طولانی دارد و کامپیوترهای آماده در کنار نوت بوک های قدرتمند (Work Station) این برند در بازار کشور ما نیز یافت میشود.پس از نوت بوک های جنگ ستارگان،اینک نوبت به 4K های HP رسیده است.
HP ZBook نام سری جدید نوت بوک های HP است.این لپ تاپ ها از نمایشگرهای 4K در ابعاد 15.6 بهره میبرند.در نگاه اول این نوت بوک به هیچ وجه ظاهر گیمینگ ندارد و پس از بررسی آن متوجه خواهید شد که این لپ تاپ یک نمونه کاری است و برای گیمرها کاربرد چندانی ندارد.هرچند که سخت افزار قدرتمند این محصول از پس بازی های روز بر خواهد آمد. ZBook از یک بدنه منسجم و قدرتمند آلومینیومی تولید شده است که قطر آن به حداکثر 18 میلی متر میرسد.وزن این محصول تنها 1.99 کیلوگرم است.کارت گرافیک های انویدیا (Quadro) و AMD FirePro در این محصولات استفاده خواهند شد.همانطور که میدانید،این پردازنده های گرافیکی به منظور استفاده های طولانی مدت و انجام پروسس های کاری/گرافیکی طراحی شده است.نرم افزارهای مهندسی معماری و طراحی های گرافیکی به شدت به این کارت گرافیک ها نیازمند هستند.حافظه رم بین 32 و 64 گیگابایت است و حافظه ذخیره سازی نیز از 1.5 ترابایت الی 4 ترابایت متغیر است.پردازش اطلاعات نیز بر عهده پردازنده های نسل ششم اینتل (Skylake) در مدل های (Xeon) است.همانطور که میدانید پردازنده های زئون به منظور استفاده در سیستم های Work Station کاربرد دارد.البته خانواده ZBook تنها به مدل های 4K 15.6 اینچی محدود نمیشود و مدل های 17.3 اینچی نیز در خط تولید قرار گرفته اند که علاوه بر سخت افزارهای ذکر شده،از نمایشگرهای FHD استفاده میکنند.مدل های 17.3 اینچی از 64 گیگابایت حافظه رم برخوردار هستند و سیستم خنک کننده آنها دارای بیش از یک سوم لوله مسی بیشتر از نمونه های دیگر است.کمپانی HP نیز به جمع استفاده کنندگان از Thunderbolt 3 پیوسته است و تمامی محصولات ZBook از این پورت در کنار خود بهرمند هستند.خانواده ZBook از ابتدای ماه دسامبر و با شروع قیمت 1699 دلار عرضه خواهند شد.این لپ تاپ ها برای مهندسین فعال و جوان بهترین گزینه است.
منبع ماهنامه سخت افزار
 
بالا