برگزیده های پرشین تولز

اخبار و مقالات مرتبط با علم و دانش ، فن آوري هاي نوين

unknown boy

Registered User
تاریخ عضویت
1 جولای 2011
نوشته‌ها
1,019
لایک‌ها
918
[h=1] دانشمند آمریکایی در جست‌و‌جوی زنی شجاع برای تولد نوزاد نئاندرتال!

6


[/h] یک دانشمند آمریکایی مدعی شده که می‌توان کودک نئاندرتال را با استفاده از دی‌ان‌ای قدیمی شبیه‌سازی کرد درصورتیکه یک زن شجاع به عنوان رحم اجاره‌یی، این مسؤولیت را قبول کند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این فرآیند در بسیاری از کشورها قانونی نبوده و نیازمند استفاده از دی‌ان‌ای استخراج شده از فسیلها است.
جورج چرچ، استاد ژنتیک دانشکده پزشکی هاروارد مدعی شده که این فرآیند ممکن بوده و اینکه نئاندرتال‌ها در کنار خشن و بدوی بودن، درعین حال بسیار هوشمند بوده‌اند.
باورها بر این است که این گونه، یکی از اجداد انسان مدرن بوده و 33 هزار سال پیش منقرض شده است.
چرچ افزود که تغییر ژنوم انسان همچنین می‌تواند پاسخهایی را برای درمان بیماریهایی مانند سرطان و ایدز و کلید حیات تا 120 سالگی ارائه کند.
چرچ در گفتگو با مجله اشپیگل اظهار کرد: من در حال حاضر دی‌ان‌ای کافی از استخوانهای فسیلها را برای بازسازی دی‌ان‌ای گونه‌های انسانی عمدتا منقرض شده جمع‌آوری کرده‌ام. اکنون به یک گونه انسان مونث شجاع برای ادامه کار نیاز دارم.
این استاد دانشگاه گفته که می‌تواند بخشهای ژنوم نئاندرتال را به سلولهای بنیادی انسان معرفی کرده و آنها را برای تولید یک جنین همتاسازی کرده و در بدن یک زن قرار دهد.
چرچ به پروژه ژنوم انسانی که نقشه دی‌ان‌ای انسان را طراحی کرده، کمک می‌کند و در این حوزه بسیار شناخته‌شده است. نظریات وی بیشتر متخصصان ژنتیک را که باور دارند همتاسازی انسان غیر قابل قبول است، متعجب ساخته است.
چرچ اظهار کرد: ما می‌توانیم تمام گونه‌های پستاندار را همتاسازی کنیم، از این رو احتمال همتاسازی انسان نیز بسیار زیاد است. چرا نباید این کار را انجام دهیم؟
وی افزود: نئاندرتالها ممکن است از تفکر متفاوتی با ما برخوردار بوده باشند. ما می‌دانیم که آنها از اندازه جمجمه بزرگتری برخوردار بوده‌اند و حتی ممکن است هوشمند‌تر از ما بوده باشند.
چرچ در ادامه گفت: حتی اگر با یک بیماری همه‌گیر یا پایان جهان روبرو شویم، شیوه تفکر نئاندرتالها می‌تواند بسیار مفید باشد.
به گفته چرچ، این شیوه شامل تولید مصنوعی دی‌ان‌ای از ماده فسیل شده و معرفی آن به خطوط سلولهای بنیادی انسان است.
وی امکان بازسازی گونه‌های قدیمی‌تر یا دایناسورها را غیرمحتمل خوانده چرا که محدودیت سنی دی‌ان‌ای قابل استفاده حدود 10 میلیون سال است.


منبع :
ایسنا - دانشمند آمریکایی در جست‌و‌جوی زنی شجاع برای تولد نوزاد نئاندرتال!



سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱

 

neeaz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 ژوئن 2013
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
1
امکان ازدواج انسان با روبات


گروهی از متخصصان هوش مصنوعی از امکان طراحی و ساخت روباتهایی که امکان ازدواج با آنها وجود دارد خبر دادند.
دیوید لوی از محققان برجسته هوش مصنوعی در دانشگاه ماستریخ هلند گفت: این پیش بینی دور از ذهن نیست که تا سال 2050 در ایالت ماساچوست آمریکا ازدواج با روباتها قانونی اعلام شود.
این محقق اخیرا مدرک دکتری خود را بر روی موضوع روابط انسان و روبات اخذ کرده است.
دیوید لوی افزود: طی سالهای گذشته تمایل فراگیری شکل گرفته مبنی بر آنکه روبات ها بیش از گذشته با ظاهری مشابه انسانها طراحی و ساخته شوند. همچنین این تمایل نیز شدت یافته است که ارتباط میان دنیای روبات ها و انسانها بیش از گذشته شود.
بر اساس پیش بینی این محقق، در آینده روباتها انسانی تر خواهند شد و دارای شخصیتی خواهند شد که انسان ها مجذوب آنها شده و به آنها علاقمند می شوند و حتی ممکن است با آنها ازدواج کنند.
بر اساس گزارش لایو ساینس، این درحالی است که سال گذشته هنریک کریستین موسس شبکه تحقیقات روباتیک اروپا پیش بینی کرده بود مردم تا 5 سال آینده بتوانند رواتبط نزدیکتری با روباتها داشته باشند و دیوید لوی نیز این پیش بینی را محتمل دانسته است.
 

Merdas50

Registered User
تاریخ عضویت
28 نوامبر 2010
نوشته‌ها
831
لایک‌ها
960
در ماه می سال 1947 گزارشی از پیش بینی وضعیت آینده جهان در حوزه سفرهای فضایی، شهرنشینی و تولید انرژی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، «هرلاند منچستر» در مقاله ای تحت عنوان «علم هرگز متوقف نمی شود»، علم را به چک سفیدی تعبیر کرده بود که با پیشرفت های گسترده‌ و بی‌نهایت روبه‌رو می‌شود. مجله Popular Science در ماه می سال 1947 میلادی گزارشی منتشر کرده و پیشرفت های علم بشر در حوزه های مختلف را پیش بینی کرد؛ در شصت و ششمین سالگرد انتشار این گزارش، آن را مرور می کنیم.

سفر فضایی




موشک های دور برد با سرعت یک هزار و 29 تا یک هزار و 528 کیلومتر در ساعت، در آینده سفرهای فضایی استفاده خواهند شد. موشک بالستیک کوتاه برد V-2‌ آلمان با سرعت 183 کیلومتر در ساعت، بهترین نمونه در زمان خود (1944 میلادی) محسوب می شد.

راه های کمربندی در اطراف کلانشهرها




با توجه به حجم عظیم ترافیک، شهرهای آینده در محاصره بزرگراه های چند طبقه درمی‌آیند.

کنترل آب و هوا




هواشناسان قادر به کنترل وضعیت بارش خواهند بود و پوشش های پرده مانندی امکان دریافت اشعه خورشید و بازتابش مجدد آن به آسمان را فراهم می کنند.

مهار فتوسنتز گیاهان




با کنترل فتوسنتز گیاهان می توان از انرژی خورشید برای تولید شکر، نشاسته، پروتئین، چربی و سلولز استفاده کرد.

شبکه امواج مایکروویو ماه




با استفاده از امواج مایکروویو ماه، امکان رله امواج رادیو- تلویزیونی، تلفن، تلگراف و فکس فراهم می شود.

باتری های اورانیومی




استفاده از انرژی هسته ای در آینده افزایش یافته و می توان از این انرژی برای تولید برق استفاده کرد.
 

Merdas50

Registered User
تاریخ عضویت
28 نوامبر 2010
نوشته‌ها
831
لایک‌ها
960
نارنجی - دانشمندان دو دانشگاه سوییسی و شرکت آی.بی.ام برای بهبود عملکرد پروژه مشترک ابررایانه ای که به منظور شبیه سازی مغز موشها طراحی شده حافظه های فلش به کار برده اند؛ البته مقدار این حافظه ها بسیار بیشتر از آن چیزی است که روی لپتاپ ها قرار داده می‌ شود.

294835_838.jpg


مقدار اس.اس.دی هایی که امروزه روی رایانه ها نصب می شوند از ۵۱۲ گیگابایت تجاوز نمی‌کند. این در حالی است که این پروژه از ۱۲۸ ترابایت حافظه فلش که ۲۵۰ تا ۱۰۰۰ برابر سریعتر از نمونه‌های عادی هستند بهره می برد.

هدف پروژه مشترک آی.بی.ام و دو دانشگاه EPFL و ETH Zurich مدل کردن حدود ۷۰ میلیون عصب تشکیل‌دهنده مغز موش است. این پروژه و دو پروژه مغز انسان اتحادیه اروپا و پروژه مغز آبی در حال همکاری هستند.

حافظه فلش ارزانتر، با گنجایش بیشتر و کندتر از DRAMهایی است که در پردازشهای سریع رایانه مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین این نوع حافظه ها سریعتر ولی گرانتر از HDDها هستند. لذا SSDها در هرم حافظه حد واسط هارد دیسک ها و DRAMها (حافظه با دسترسی تصادفی پویا) قرار می گیرند.

الساندرو کوریونی دانشمند تحقیقات رایانشی آی.بی.ام هر دو عامل قیمت و سرعت را در این انتخاب مؤثر دانسته و بیان کرده که شبیه سازی دقیق مغز الزامات خاصی دارد که استفاده از نرخ رایانش (قدرت) و حافظه (ظرفیت) متفاوت از سامانه های امروزی را طلب می کند.

به گفته وی در این حافظه ها انواع داده‌ها شامل داده‌های مغز موش در حال مطالعه، نتایج شبیه سازی ای که نیاز به تحلیل بیشتر دارد و اطلاعاتی که به تحلیل داده‌ ها کمک می‌ کند، نگهداری می شود.

در حال حاضر اتصال حافظه های فلش با رابط SATA انجام می گیرد اما شرکت اپل در مک پروی جدید خود این حافظه را با استفاده از رابط PCI Express یک مرحله به پردازنده نزدیکتر قرار داده است. آی.بی.ام فعلاً نحوه اتصال حافظه های فلش در این پروژه را اعلام نکرده ولی قطعاً روش استفاده شده دارای ارتباط عمیق و متفاوت از روشهای مرسوم است.

دانشمندان رایانه مدتهاست که در حال بررسی مغز هستند و در دهه های اخیر به نتایج خوبی در ساخت نمونه ای که تا حد زیادی شبیه مغز واقعی عمل کند رسیده‌ اند. پروژه مغز آبی، اگرچه یک شبکه عصبی نیست ولی با این هدف ایجاد شده که واقعیت یاخته های عصبی شامل شکل، اندازه و رفتار الکتریکی آنها را شبیه سازی کند.

به نظر می رسد قسمت‌های مختلف مغز دیجیتال مثل پازل در حال کنار هم قرار گرفتن هستند. فکر می کنید قطعه بعدی پازل چه باشد؟
 

tiyam 01

Registered User
تاریخ عضویت
5 جولای 2009
نوشته‌ها
6,148
لایک‌ها
7,552
پژوهشگران ژاپنی توانسته‌اند با استفاده از تنها یک قطره خون، یک موش را شبیه‌سازی کنند.

به گزارش بی بی سی، براساس گزارشی که در نشریه علمی "زیست‌شناسی تولیدمثل" منتشر شده است، برای این شبیه‌سازی از سلول‌هایی استفاده شده است که در سیستم گردش خون یک موش بودند.

پژوهشگران گفته‌اند که موش شبیه‌سازی شده، ماده بوده و طول عمری معادل یک موش معمولی داشته است. او قابلیت تولید مثل نیز داشت.

این پژوهش در مرکز رایکن بایوریسورس انجام شده و گزارش شده است که پژوهشگران در یک موسسه مرتبط دیگر اخیرا نزدیک به ۶۰۰ نمونه ژنتیکی مشابه از یک موش را شبیه‌سازی کرده‌اند.

سلول‌هایی که تاکنون برای شبیه‌سازی موش به کار رفته‌اند، از چندین بخش مختلف از جمله گلبول‌های سفید خون در غدد لنفاوی، مغز استخوان و کبد برداشته شده‌اند.

اما در مطالعه‌ای که نتیجه‌اش اخیرا منتشر شد، گروه پژوهشگران ژاپنی بررسی کرده‌اند که آیا سلول‌های سیستم گردش خون هم برای شبیه‌سازی قابل استفاده هستند یا نه. این سلول‌ها در مقایسه با دیگر سلول‌های مورد استفاده در شبیه‌سازی، برای پژوهشگران در دسترس‌تر هستند.

هدایت گروه پژوهشگران ژاپنی به عهده آتسو اوگورا در مرکز رایکن بایوریسورس بود. آنها نمونه خونی را که برای شبیه‌سازی استفاده کرده‌اند، از دم یک موش برداشتند، گلبول‌های سفید آن را جدا کردند و هسته یاخته را برای شبیه‌سازی به کار بردند.

پژوهشگران ژاپنی در گزارش خود نوشته‌اند که مطالعه‌شان "برای اولین‌بار نشان داد که با استفاده از هسته یاخته سلول‌های خونی می‌توان موش شبیه‌سازی کرد."
پژوهشگران در ژاپن برای سال‌ها در زمینه شبیه‌سازی موش فعالیت کرده‌اند.


عصر ایران
 

tiyam 01

Registered User
تاریخ عضویت
5 جولای 2009
نوشته‌ها
6,148
لایک‌ها
7,552
بزرگترین اپراتور تلفن همراه کره جنوبی این هفته قرار است سریعترین شبکه بی‌سیم جهان را راه‌اندازی کند.

به گزارش ایسنا، به گفته شرکت تله کام SK، شبکه «LTE پیشرفته» می‌تواند داده‌ها را با سرعت دو برابر شبکه‌های چهار گیگابایتی و 10 برابر سریعتر از خدمات سه گیگابایتی دانلود کند.

با سرعت تبادل داده 150 مگابایت (بیت درسته احتمالاً)* بر ثانیه، این شبکه می‌تواند یک فیلم 800 مگابایتی را در 43 ثانیه دانلود کند. این در حالی است که در شبکه کنونی LTE این کار طی 83 ثانیه اتفاق می‌افتد.

این خدمات ابتدا در سئول و حومه آن در دسترس قرار خواهد گرفت.

کره جنوبی شاهد رشد سریع نسل چهارم سرویس LTE (تکامل طولانی مدت) بوده چرا که کاربران تلفن همراه این کشور به سرعت با فناوریهای بی‌سیم سریعتر سازگار شده‌اند.

بیش از 60 درصد از 33 میلیون کاربر تلفن هوشمند کره‌ای برای خدمات LTE ثبت نام کرده‌اند.

سازمان GSA که یکی از شرکتهای ارائه دهنده شبکه است پیش بینی کرده که شبکه LTE تا پایان سال 2013 برای 87 کشور جهان در دسترس قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که فناوری LTE پیشرفته برای پیشرفت فرصت زیادی دارد. در حالی که این شبکه بالاترین سرعت دانلود را ارائه می‌کند، سرعت آپلود آن مشابه شبکه‌های LTE و 37.5 مگابایت بر ثانیه است.

شرکت سامسونگ، بزرگترین سازنده گوشی هوشمند جهان برای همراهی با راه‌اندازی اولین شبکه LTE پیشرفته جهان اخیرا تلفن همراه گلکسی S4 TE-A را رونمایی کرده است.

این گوشی هوشمند اولین مدلی است که برای اجرای شبکه فوق سریع LTE-A کره جنوبی تولید شده است.

تله کام SK قصد دارد هفت گوشی سازگار با LTE-A را تا نیمه دوم سال 2013 به بازار عرضه کند و همچنین شرکت ال‌جی نیز قرار است تلفن‌های همراه هوشمند مشابهی را برای این شبکه تا پیش از سال 2014 تولید کند.

عصر ایران

* 150 مگابیت بر ثاینه میشه 18.75 مگابابت بر ثانیه. 800/18.75= حدود 43 ثانیه

ما تازه hspa (نسل 3 شبکه ها یبیسیم) رو تازه راه اندازی کردیم با حداکثر سرعت 0.12 مگابیت d: (البته میگن تا 1 مگابیت هم میده)
 

unknown boy

Registered User
تاریخ عضویت
1 جولای 2011
نوشته‌ها
1,019
لایک‌ها
918
مخترع ماوس رایانه درگذشت

4



«داگ انگلبارت» مخترع ماوس رایانه در سن 88 سالگی درگذشت.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «انگلبارت» علاوه بر اختراع ماوس رایانه، توسعه دهنده برنامه واژه پرداز (word processing) و اینترنت نیز محسوب می شود.
یکی از مهمترین دستاوردهای علمی این محقق، طراحی و توسعه ماوس رایانه در دهه 1960 میلادی و معرفی این محصول در سال 1970 بود که شامل دو چرخ فلزی پوشش داده شده با یک پوسته چوبی بود.
این وسیله نخستین بار در سال 1984 میلادی همراه با رایانه جدید مکینتاش اپل بصورت تجاری عرضه شد.
اختراع ماوس در زمان خود دستاورد زودهنگامی محسوب می شد و «انگلبارت» سود چندانی برای این اختراع کسب نکرد و نتوانست حق امتیاز فروش بیش از یک میلیارد ماوس تا اواخر دهه 1980 میلادی را بدست آورد.
تحقیقات «انگلبارت» در آزمایشگاه شخصی (Augmentation Research Center) و همکاری با محققان موسسه تحقیقات استنفورد (SRI) همچنین به توسعه شبکه ARPANet کمک کرد.
شبکه ARPANet بعنوان شبکه تحقیقاتی دولتی به توسعه اینترنت منجر شد.
بر اساس اعلام موزه تاریخ رایانه در کالیفرنیا، «داگ انگلبارت» روز چهارشنبه سوم جولای (12 تیر) در سن 88 سالگی درگذشته است.

منبع : ایسنا - مخترع ماوس رایانه درگذشت

 

IT GALAXY

Registered User
تاریخ عضویت
23 مارس 2013
نوشته‌ها
473
لایک‌ها
277
دوره دوره‌ی روبات‌های رنگارنگی است که توانایی‌های بسیاری دارند. گرچه این روبات‌ها به هواپیما و موشک تبدیل نمی‌شوند، اما می‌تواند زندگی بسیاری از ما را متحول کنند. بسیاری از ما نخستین بار در کارتون‌های علمی تخیلی با روبات‌های معرکه ژاپنی آشنا شده‌ایم. بیایید با ما همراه باشید تا با برخی از جذاب‌ترین روبات‌های ژاپنی آشنا شویم.





جالب است بدانید برخی کارشناسان مانند جان فانک، این اشتهای سیری‌ناپذیر ژاپنی‌ها به ساخت روبات‌های آهنی قدرتمند را ریشه‌یابی کرده و آن را ناشی از دوران پس از پایان جنگ دوم جهانی می‌داند که این مردمان هم از نظر نظامی و فنی مقهور غربی‌ها شده بودند. پس از آن ژاپنی‌ها به کشوری صنعتی تبدیل شد که سرمایه‌گذاری زیادی در حوزه‌ی روباتیک کرده بود. این قدرت‌نمایی تا بدان جا گسترش یافت که امروزه این کشور در زمینه‌ی روباتیک پیشرو است.
فانک در ادامه به جنبه‌های مثبت روبات‌ها می‌پردازد و می‌نویسد: «روبات‌ها نه تنها روند تولید را بسیار تسهیل کرده‌ بودند، بلکه حضورشان در همه صنایع گوناگون ژاپن، خود به یکی از زیرساخت‌های این کشور بدل شد و روند صنعتی‌شدن را تسریع کرد. این آدم‌های آهنی نماد و نمونه‌ای بارز از قدرت فنی و پیشرفت‌های صنعتی این کشور در عرصه‌ی جهانی به شمار می‌رفت».
جالب‌تر اینکه این روبات‌ها آنچنان در مردمان کشور نیپون، آفتاب تابان، نفوذ کرده که حتی در فرهنگ ژاپنی‌ها نیز می‌توان رگه‌هایی از این موجودات صنعتی یافت. حتی وزیر دفاع ژاپن در نمایشگاهی به بررسی امکان استفاده از روبات‌های نظامی پرداخت و گام‌هایی برای حقیقی‌سازی این حوزه برداشت.
البته ژاپنی‌ها روبات‌های حقیقی بسیاری شبیه به مرد، زن و حیوان ساخته‌اند که چشم بسیاری را در اقصی نقاط جهان گرد کرده است. در ادامه با برخی از این روبات‌های معرکه آشنا می‌شویم که نه تنها ظاهری عجیب دارند، بلکه می‌توانند وظایف مختلفی را به انجام رسانده و بدردبخور باشند.


01_robot.JPG
HRP-4C، روبات فشن


این روبات که برای استفاده در محیط‌های صنعتی طراحی شده است، دارای بیش از 42 میلیون موتوری است که حرکات روبات را مانند آدمی میسر می‌سازد. این روبات علاوه بر خرامیدن همچون مدل‌ها، قادر به صحبت و گاهی خواندن نیز هست!

02_robot.JPG
RIDC-01، خانم خانه‌دار


این یک روبات زمین‌شو، پخش کننده‌ی دی‌وی‌دی و حتی همزن دسر در آشپزخانه است. این روبات تنها 122 سانتی‌متر طول و 99 کیلوگرم وزن دارد و قادر به تشخیص صدای انسان است. در سر این روبات یک پروژکتور قرار دارد که می‌تواند فیلم‌های دی‌وی‌دی یا سایر اطلاعات را به نمایش درآورد. البته قیمت این مستخدم الکترونیکی باوفا قدری زیاد است و باید 50 هزار دلار برایش بپردازید.

asimo-1a.jpg
ASIMO، همیار آدمی


شرکت ژاپنی هوندا سازنده‌ی روبات آسیمو است. نام این روبات مخفف سامانه‌ی متحرک نوآورانه و پیشرفته است و می‌تواند به افرادی که نیاز به کمک فیزیکی دارند، کمک کند. این روبات 130 سانتیمتری حرکات افراد، ژست‌ها، صداها، صورت افراد و غیره را تشخیص داده و به راحتی می‌تواند با انسان ارتباط برقرار کند. آسیمو می‌تواند با سرعت 2.7 کیلومتر بر ساعت راه برود و با سرعت 5.9 کیلومتر بر ساعت بدود.

04_robot.jpg
GEMINOID F، صورتی واقعی!


هیروشی ایشیگوری طراح اصلی روبات GEMINOID F است که موفق شده روبات دست ساز خود را درست مانند خودش بسازد. جالب است بدانید 12 عدد فعال کننده‌ی حرکتی، وظیفه‌ی مدیریت حرکات صورت این روبات را بر عهده دارند که شامل لبخند، اخم، چشمک و ده‌ها حرکت دیگر می‌شود. این روبات انسان نما حتی می‌تواند آواز بخواند یا صحبت کند. هرچند اغلب روبات‌هایی که هیروشی ایشیگوری و همکارانش می‌سازند بیش از یک میلیون دلار هزینه در بر دارد، اما این یکی تنها با 110 هزار دلار ناقابل قابل تهیه است!

T-52 ENRYU، اژدهای نجاتگر

enryu-t52-7.JPG


زمانی که ماشینی در بهمن گیر می‌افتد یا در زیر برف‌ها مدفون می‌شود، روبات 5 تنی T-52 ENRYU که به اژدهای نجاتگر نیز معروف است به دادش می‌رسد. این روبات که دارای بدنه‌ای شبیه به بلدوزر است، بازوهایی به طول 4.5 متر داشته و می‌تواند تا 3 متر بلند شود.


AFFETTO، روبات بچه‌نما

affetto.jpg




لابراتوار آسادا در دانشگاه اوزاکای ژاپن موفق به ساخت روباتی شبیه بچه شده که AFFETTO نام دارد. این روبات واقعی‌ترین نمونه‌ای است که از بچه‌ی آدمی ساخته شده است. هدف از ساخت این روبات تحقیق بیشتر بر روی نحوه‌ی بچه‌داری و تعاملات بین والدین و طفل است. این روبات 1.3 کیلوگرمی دارای صورتی شبیه به بچه است که سطح پوستش با ژل الاستومر اورتان پوشیده شده است. جالب اینکه بعضی از اجزای بدن این روبات، من‌جمله بازوها، گردن و ستون فقراتش با استفاده از محرک‌های بادی حرکت می‌کند.

MOTOMAN، روبات املت پز!

SDA10_w_Head_cropped__low_res.jpg




دو شرکت ژاپنی دست به تولید روبات آشپز MotoMan SDA10 زده‌اند؛ از مزیت‌های این آدم آهنی‌های خوش اشتها می‌توان به پخت معرکه‌ترین املت‌ها اشاره کرد. این روبات قادر به مخلوط کردن تخم مرغ‌ها، پنیر، کلم (!!) و سپس پخت املت به سبک ژاپنی است! این شرکت معتقد است روباتی که می‌تواند املت بپزد، قابلیت‌های بسیار زیادی برای انواع کارها خواهد داشت که از آن جمله می‌توان به سرهم کردن اجزای دوربین‌های دیجیتالی اشاره کرد. اما خودمانی، هیچ روباتی نمی‌تواند آن املت معرکه‌ای که بنده برای دوستانم در محیط مفرح سربازی می‌پختم را بپزد؛ املت‌هایی که هواخواهان بسیار در تمامی سطوح و درجات داشت؛ یاد باد آن روزگاران یاد باد...

منبعPC Magazine ، اوت 2013 لینک مطلب


بخش‌های مرتبط ربات


 

behroya

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2013
نوشته‌ها
999
لایک‌ها
265
محل سکونت
neyshabur
1hh.jpg

.

دانش > فناوری - شاید هیاهوی رنگارنگی که در عکس زیر می‌بینید خیلی چشم‌نواز و خیره کننده به نظر رسد، اما ابزار هزاررنگ مرکز تصویر در حقیقت برای نگریستن به دل تاریکی طراحی شده است.​
محمود حاج‌زمان: شاید هیاهوی رنگارنگی که در عکس زیر می‌بینید خیلی چشم‌نواز و خیره کننده به نظر رسد، اما ابزار هزاررنگ مرکز تصویر در حقیقت برای نگریستن به دل تاریکی طراحی شده است. دوربین انرژی تاریک (DECam) که در آزمایشگاه فرمی ایلی‌نویز ساخته شده است، اکنون روی تلسکوپ بلانکو واقع در شیلی نصب شده است. هدف از ساخت این دوربین شکار نورهایی است که به دلیل انبساط تندشونده عالم، به سمت طول موج‌های بالاتر کش آمده‌اند. تصور می‌شود این انبساط تندشونده به دلیل وجود ماهیت مرموزی است که با عنوان انرژی تاریک شناخته می‌شود. کیهان‌شناسان امیدوارند که مطالعه میزان این کش‌آمدگی که با نام «انتقال به سرخ» شناخته می‌شود، بتواند اطلاعات بیشتری درباره طبیعت حقیق انرژی تاریک برای آنها فراهم آورد.(برای دیدن عکس در ابعاد بزرگ اینجا کلیک کنید.).
.

1hh.jpg
.
.
دوربین DECam عکس‌هایی با تفکیک 570 مگاپیکسل تهیه می‌کند، که حدود 100 بار واضح‌تر از عکس‌های گرفته شده توسط گوشی‌های هوشمند تلفن همراه است؛ اما این دوربین میدان دید گسترده‌ای نیز دارد. مساحتی از آسمان که در هر عکس ثبت می‌شود،با 10 درجه پهنا، 20 برابر بزرگ‌تر از اندازه ماه بدری است که از زمین دیده می‌شود.
اما اینها تنها تفاوت‌های میان DECam و سایر دوربین‌های زمینی نیست. کنترل‌های استوانه‌ای موسوم به شش‌پا (که در عکس بالا می‌توانید آنها را تقریبا در میانه ساختمان دوربین مشاهده کنید) به طور پیوسته فوکوس دوربین را تنظیم می‌کنند؛ تا کیفیت بالای عکس‌ها همواره تضمین شود. صندوق مشکی‌رنگ سمت چپ این استوانه‌ها نیز کارتریجی از فیلترهای قابل تعویض است، که امکام عبور طول موج‌های مختلف را فراهم می‌آورد.​
با توجه به امکانات متنوع DECam، شاید تنها کاری که این دوربین قادر به انجامش نباشد، بارگذاری عکس‌های گرفته شده روی شبکه‌های اجتماعی باشد!​
 

behroya

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2013
نوشته‌ها
999
لایک‌ها
265
محل سکونت
neyshabur
13-7-14-1463111.jpg

[h=1].[/h]
دانش > فناوری - برای رفع مشکلات زیست‌محیطی و ترغیب عموم مردم به استفاده بیشتر از خودرو، برترین طراحان جهان خودروهای شگفت‌انگیزی را طراحی کرده‌اند که آینده‌ای مطلوب را نوید می‎دهند.​
محمود حاج‌زمان: نتایج آخرین مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که مردم ایالات متحده نقطه اوج ماشین‌سواری خود را پشت سر گذاشته‌اند، و بیشترین تعداد کیلومتر طی شده را در سال 2005 / 1384 به ثبت رسانده‌اند. بر اساس این مطالعات، سرانه رانندگی آمریکایی‌ها در آوریل 2013 / فروردین 1392 به اندازه 9 درصد کمتر از اوج آن بوده است، که معادل رکوردهای ثبت شده در سال 1995 / 1374 است. دلایل زیادی برای این رویکرد بر شمرده شده است، که از بحران اقتصادی تا نگرانی‌های زیست‌محیطی را در بر می‌گیرد. مساله هر چه باشد، بزرگ‌ترین نام‌های صنعت خودروسازی جهان همچون مرسدس بنز و آئودی را واداشته تا ایده‌های تازه و آینده‌نگرانه‌ای را در طراحی‌های خود وارد کنند. شاید این خودروهای تا حدودی غیرمتعارف بتوانند بار دیگر شوق ماشین‌سواری را به مصرف‌کنندگان باز گردانند.​
.
فولکس‌واگن XL1
13-7-12-134461.jpg

..
مشکل: افزایش قیمت بنزین در کنار رکود اقتصادی، بسیاری را از سرمایه‌گذاری روی یک خودروی تازه دلسرد کرده است.
راه‌حل: فولکس‌واگن براق و دو نفره XL1 می‌تواند به شما کمک کند تا تمام پول سوخت را پس‌انداز کنید. این خوردو که فروردین‌ماه امسال در نمایشگاه ژنو از آن رونمایی شد، خودرو هیبریدی گازوئیلی-الکتریکی است که با مصرف استثنایی 0.9 لیتر در 100 کیلومتر، لقب کم‌مصرف‌ترین خودرو تولید شده جهان را با خود یدک می‌کشد.
.
Midier
.
13-7-12-135122.jpg
..
.
مشکل: خودروها برای محیط‌زیست ضرر دارند.
راه‌حل: خودرو Midier، مدل مفهومی خودرویی خورشیدی است که با الهام از محصولات اپل، توسط سیانگ لیو طراحی شده است. نور طبیعی خورشید از طریق سقف پنل خورشیدی خودرو انرژی مورد نیاز آن را فراهم می‌کند. فضای داخلی ماشین نیز همانند یک مرکز تفریحی است که دارای تجهیزات DJ قابل حمل، کنترل‌های لمسی و صندلی‌های شیک و مد روز است. اگر باتری خودرو کافی نباشد، می‌توان برای گشت‌زنی‌های شبانه آن را با استفاده از شبکه برق شهری شارژ کرد.
.

Lit Motor C-1
13-7-12-135273.jpg

مشکل: اغلب مردم در محیط‌های پر تراکم شهری زندگی می‌کنند، و در این محیط‌ها جابه‌جایی با استفاده از موتورسیکلت و سیستم حمل و نقل عمومی آسان‌تر است.
راه‌حل: خودروی شهری Lit Motor C-1 یک وسیله نقلیه کم حجم، دو چرخ، و کاملا محصور و سربسته است. طراحی آن با این هدف انجام شده است که به اندازه موتورسیکلت کوچک، و به اندازه ماشین راحت باشد.
Fun VII
13-7-14-1463111.jpg

مشکل: رانندگی شما را مجبور می‌کند تا از شبکه جهانی جدا شوید. این موضوع برای کسانی‌که با میخکوب شدن به گوشی‌های هوشمند بزرگ شده‌اند، بسیار ناخوشایند و هراس‌آور است.
راه‌حل: به دلیل ویژگی‌های تعاملی و بدنه دیجیتال، خودرو Fun VII (اینترنت تعاملی ماشینی) نام مستعار «گوشی هوشمند چرخ‌دار» را با خود یدک می‌کشد. رنگ و ظاهر این خودرو به کمک نمایشگر LED خارجی آن بی‌درنگ تغییر می‌کند. همچنین با استفاده از امکانات خودرو خود می‌توانید ایمیل بفرستید، با دوستانتان چت کنید، آب و هوا را چک کنید و در یک کلام متصل به شبکه جهانی باقی بمانید.
آئودی 2Lip
13-7-12-136115.jpg

مشکل: خودروها برای رانندگان مسن‌تر طراحی نشده‌اند؛ درحالی‌که این افراد هنوز ماشین می‌خرند.
راه‌حل: خودرو آئودی 2Lip به طور ویژه برای الگوی جمعیتی رو به پیری جهان طراحی شده است، تا چالش‌های پیش روی آنها را کاهش دهد. معماری منحصر به فرد آن امکان سوار شدن از جلو را فراهم می‌آورد، که می‌تواند بر مشکلات حرکتی احتمالی افراد غلبه کند.​
مرسدس بنز S-Class
13-7-12-136256.jpg

مشکل: قوانین رانندگی سخت‌گیرانه‌تر و سایر عوامل باعث کاهش تعداد جوانانی شده است که می‌توانند گواهینامه بگیرند.
راه‌حل: مرسدس بنز S-Class مجموعه در حال توسعه‌ای از خودروهای بدون راننده است که شتاب‌گیری، تغییر خط، پارک کردن و حفظ فاصله ایمنی از سایر خودروها را بدون دخالت راننده انجام می‌دهد. شاید این خودروها و سایر ماشین‌های خودکار بتواند قوانین سختگیرانه و گران رانندگی را سبک کند، و جوانان بیشتری را به نشستن پشت فرمان ترغیب کند
 

wikipedi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 دسامبر 2013
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
2
برای خوندن جدیدترین اخبار تکنولوژی اینجــــــــــــــــا کلیک کنید;)

موزیلا و ساخت ارزانترین گوشی هوشمند!

1396188659.jpg


خبرهای جدید حاکی از آن است که موزیلا، خالق مرورگر پرطرفدار فایر فاکس و سیستم عامل موبایل Firefox os قصد دارد ارزانترین گوشی هوشمند موجود در بازار را تولید کند.البته این شرکت بزرگ برای رسیدن به این هدف خود با spreadtrum (تولید کننده چینی چیپ های پردازشی)همکاری می کند.
اما طبیعتا این سئوال برای شما پیش آمده که قیمت این گوشی چقدر ارزان است؟در بازار دیجیتال یافتن گوشی های هوشمند کمتر از 100 دلار یک رویا است ولی به همین مقدار قانع نباشید زیرا موزیلا قرار است گوشی هوشمند خود را با قیمتی کمتر از 50 دلار روانه بازار کند! قیمت تخمینی برای این گوشی 25 دلار است که حتی از برخی گوشی های ساده موجود در بازار هم ارزانتر است!
این گوشی قرار است از یک صفحه نمایش 3.5 اینچی با رزولوشن 320 در 480 پیکسل پشتیبانی کند و دارای امکاناتی مانند وای فای،بلوتوث و یک دوربین 2 مگاپیکسلی است.سیستم عامل این گوشی به طور پیش فرض Firefox Os است و از اپلیکیشن های مبتنی بر وب و Html5 پشتیبانی خواهد نمود.


اخبار تکنولوژی, اخبار علمی, تکنولوژی های جدید, دانستنیهای جالب علمی و مفید
 

wikipedi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 دسامبر 2013
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
2
برای خوندن جدیدترین اخبار تکنولوژی اینجــــــــــــــــا کلیک کنید;)

مزرعه های آپارتمانی

1391430665.jpg


بیایید کمی خیال پردازی کنیم و تصویر کنیم وقتی از آپارتمان خود خارج می شویم از یک راهرو شیشه ای پر نور مواجه می شوید که در آن گیاهان فراوانی رویده اند و در مسیر خود از مزارع و شالیزارهای شیشه ای می گذرید که نه تنها هوای مطبوعی دارد بلکه از آب باران برای آبیاری گیاان خود و از زباله های ساختمان برای تهیه کود آن ها استفاده می کند.

حالا که خیالتان را به فراسوی زندگی ماشینی امروزی بردیم خوب است که بدانید این طرح خیالپردازانه نبود و در واقع طرح یک یک طراح بلژیکی به نام «وینسنت کالبوت» برای یک مزرعه شهری 132 طبقه است.

وی معتقد است طرح او پاسخی برای آینده سالم تر حدود شش میلیارد نفری که قرار است تا سال 2050 ساکن شهرها باشند.این طراح 36 ساله می گوید با روند کاهش منابع غذا، آب و انرژی که اکنون شاهد آن هستیم، شهرهای آینده باید «اورگانیسم های زنده» خودکفا باشند.

وی افزود: این شهر فردا، متراکم، سبز و به هم مرتبط خواهد بود. هدف این است که کشاورزی و طبیعت به هسته شهری بازگردد و هر ساختمان خودکفا و یک مینی نیروگاه باشد.

اه حل کالبوت، «سنجاقک» است- طرحی برای مزارع عمودی برج دوقلو عظیم بر روی جزیره روزولت نیویورک.این دو برج هر یک دارای یک بال شیشه و فولاد می شود از این رو این عمارت شبیه سنجاقک به نظر می رسد و به این نام خوانده می شود.

در ساختار پیش نویس این برج، مناطقی برای تولید گوشت، لبنیات و تخم مرغ، باغ میوه، مرتع و شالیزار در کنار ادارات، آپارتمان های مسکونی، باغ ها و فضاهای تفریحی عمومی در نظر گرفته شده است.

انرژی مورد نیاز برای این برج ها از خورشید و باد تامین می شود. هوای داغ بین بال های ساختمان به دام افتاده تا گرمای لازم برای زمستان را تامین کند. از سوی دیگر در تابستان ها هوای خنک از طریق تهویه طبیعی و تعرق گیاهان به دست می آید.

گیاهان بر روی سطح خارجی این برج رشد می کنند تا آب باران را تصفیه کنند. سپس این آب با ضایعات مایع برج که به طور آلی تصفیه شده ترکیب و از آن به عنوان کود استفاده می شود.

در پایه این برج غول آسا یک بازار شناور بر روی رودخانه «ایست ریور» راه اندازی می شود تا ساکنان برج محصولات ارگانیک خود را بفروشند.


اخبار تکنولوژی, اخبار علمی, تکنولوژی های جدید, دانستنیهای جالب علمی و مفید
 

eznyk

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 جولای 2016
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
سن
35

3dpe.ir

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 ژانویه 2017
نوشته‌ها
31
لایک‌ها
3
محل سکونت
تهران
%D8%A8%D8%B1%D8%AC_%D8%B3%D9%87_%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%86%D8%AA_%D8%B3%D9%87_%D8%A8%D8%B9%D8%AF%DB%8C.jpg

جدیدا یک پروژه طراحی آسمان خراش با سه مایلی با قدرت خود تمیزشوندگی در سال 2026 در آمریکا افتتاح خواهد شد. جالب اینجاست که تمام متریال ها با فناوری پرینت سه بعدی چاپ خواهد شد.
آسمان‌خراش سه مایلی سال 2026 با تکنولوژی پرینت سه بعدی، می‌تواند هوشمندانه خودش را پاک کند!
کمپانی اکرونیک متریال ساینس، رویایی باورنکردنی برای آینده معماری ترسیم کرده است. ایده آن از کارتون the Jetsons سال 1960 گرفته شده است. طرحی مفهومی برای یک برج بسیار بلند: ارتفاع سه مایل، فناوری خلاقانه خودپاکی و متریال‌های خودتکمیلی با پرینت سه بعدی! این آسمان‌خراش که همانن نام کارتون the Jetsons را دارد، طبق پیش‌بینی‌ها در سال 20622 به بهره‌برداری می‌رسد.

کمپانی Acronic، تبلیغ خلاقانه‌ای را برای آن انتخاب کرده است: کمپین Jetsons! البته هنوز مهندسان کمپانی کلنگ احداث این آسمان‌خراش رویایی را به زمین نزده‌اند، اما از هم‌اکنون می‌توانیم اقامت و زندگی در آن را طی دهه آینده تصور کنیم؛ وقتی از خواب بیدار می‌شویم و پرده‌ها را کنار می‌زنیم و خود را در میان ابرها خواهیم دید. واقعا هیجان‌انگیز است!

کمپانی Acronic سه هدف اساسی در ساخت این برج آینده‌نگرانه برنامه‌ریزی کرده است:

مشاهده ادامه مطلب و عکسهای مقاله پرینت سه بعدی آسمان خراش سه مایلی

منبع: 3dpe.ir
 
بالا