برگزیده های پرشین تولز

ادامه تحصیل در سنین بالا

پویا-دانش

Registered User
تاریخ عضویت
8 ژوئن 2012
نوشته‌ها
276
لایک‌ها
78
ببین برادر بزرگوارم من یه چند تا نکته به ذهنم میرسه که سعی میکنم برات شرحشون بدم :

1 - با شرایط فعلی شما ادامه تحصیل برات بهترین گزینه ی ممکن هستش ! چرا ؟ چون شما به قول خودت نه پس اندازی داری نه کار درست و حسابی پس نتیجه میگیریم که گزینه ی ادامه ی تحصیل اونم در این سنین دقیقا جون میده برای افرادی با شرایط شما ! مثلا اگه شما الان یه شغلی داشتی که ماهی 15 میلیون درآمدت بود یا اصلا نه ماهی 5 میلیون درآمد داشتی بنده گزینه ی ادامه تحصیل رو برات مناسب نمیدونستم ولی با شرایطی که فعلا داری ( که احتمالا بر اثر این وضعیتت به یک مقدار دلزدگی و افسردگی هم دچار شدی ) بنده میگم تحصیلاتت رو بیدرنگ ادامه بده چون چیزی رو که از دست نمیدی که !

2 - ببین برای مثال اشتغال با داشتن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد توی شرکت های خصوصی نهایتا منجر به 50 یا 100 هزار تومن افزایش حقوق میشه خصوصا وقتی که مدرکت غیر مرتبط با کارت باشه و به اصطلاح مدرکت برای اون بخش خصوصی سودآوری و بازده نداشته باشه ! پس در این حالت داشتن مدرک فقط ممکنه برات شان حیثیتی و اطمینان درونی بالاتری رو به ارمغان بیاره نه مالی ( درست عین احساس سرمستی و دلگرمی جوونی که وقتی یه چاقو ته جیبشه احساس امنیت بیشتری توی اجتماع میکنه و با اعتماد به نفس بهتری توی محیط چرخ میزنه هر چند که در عمل حمل اون چاقو براش ناکارآمد و غیر مفیده ) ! از یه طرف دیگه توی بخش های دولتی خوب مثل آموزش و پرورش یا بهداشت و درمان یا نیروهای مسلح و .... سال هاست که ظرفیت ها پر شده و پذیرش ها به شدت وابسته به بند پ شده در عین حالیکه در همین زمان به علت تعداد بالای پذیرش و اشتغال افراد در این ارگان ها حقوق و مزایای پرسنل فعلیش هم کاهش چشمگیر داشته به طوری که خود این پرسنل فعلی این ارگان ها همش در حال جستجو برای پیدا کردن کار دوم یا آزاد هستند یا حداقل حداقلش میخواند به یه نحوی از این سازمان ها بزنند بیرون چون چرخ زندگیشون حقیقتا نمیچرخه ! در مجموع جان کلامم اینه که چیز زیادی از دست ندادی پس شروع کن !

3 - شما الان 31 سالته ( درست همسن من هستی ) فرض کن که مثلا بخوای تا 75 سالگی حداقل حداقل عمر کنی ! حالا یعنی میخوای 44 سال دیگه ی باقیمونده ی عمرت رو هی افسوس بخوری که چرا مثلا تا حالا 10 سال وقتتو تلف کردی ؟ شرط میبندم اگه همین امروز استارت بزنی و نا امیدی رو بگذاری کنار سر 40 سالگی دکترات رو هم گرفتی و از 80 درصد افراد تحصیل کرده ای که سر 18 سالگی رفتند دانشگاه هم جلوتر هستی چون این بینش و بصیرت و دیدگاهی که الان شما به تحصیلات و علم داری عمرا یک جوون 18 ساله داشته باشه !

4 - بزار یکم خودمونی تر بهت بگم الان منی که خیر سرم 8 ساله مدرکم رو گرفتم ( لیسانس فیزیک اتمی دارم ) چه غلطی کردم که با عرض معذرت شما نکردی که اینقدر احساس عقب موندن از جامعه میکنی ؟ بنده و امثال من که 99 درصد افراد مثلا تحصیل کرده ی جامعه رو تشکیل میدیم چه اکتشافی کردیم که شما نکردی ؟ بزار یکم مساله رو برات بازترش کنم ! ببین انیشتن تو 24 سالگی نظریه نسبیت خاص و پدیده فتو الکتریک رو ارائه داد ! نیوتن تو 22 سالگی مکانیک نیوتنی و حساب دیفرانسیل و انتگرال ابداع کرد و ...... ! حالا اگه این تعداد افراد انگشت شمار در تاریخو که همه شون رو هم 500 یا 1000 نفر بیشتر نمیشند رو بگذاری کنار بقیه ی ماها افراد معمولی همه سیاه لشکریم ! یعنی در بین ما افراد معمولی و عادی فرقی بین اونی که تو 22 سالگی کارشناسی گرفته با اونی که 32 سالگی گرفته یا حتی اونی که 42 سالگی گرفته نیست چون ما افراد حاشیه نشین تولید علم که نداریم مدرکمون رو هم که میگیریم نهایتش یه جا میریم سر کار و تا آخر عمرمون هم همین زندگی یکنواخت و تکرارری رو بارها و بارها تکرار میکنیم ! از یه طرف دیگه اگه مدرک دانشگاه هایی مثل صنعتی شریف و دانشگاه تهران و در درجه بعدی امیرکبیر و شهیدبهشتی و علم و صنعت بگذاری کنار ( البته این ها هم تو یکسری رشته ها و رتبه های خاص و گرنه طرف با 18 هزار هم کشاورزی دانشگاه تهران قبول شده ) مدرک دانشگاه هایی مثل آزاد و پیام نور و علمی کاربردی و مجازی و پردیس و شبانه و پاره وقت و .... این ها چه تحفه ای هستند که حالا ده سال دیر یا زود گرفتنشون تاثیر خاصی رو حال آدم داشته باشه ! این ها رو هم گفتم که باز بهت ثابت کنم از هیچ چی عقب نیستی !

5 - شما الان پیش دانشگاهیت رو تموم کردی یعنی 12 سال درس خوندی یعنی 70 درصد مسیر اومدی یه یا علی بگی اون 30 درصد هم تموم کردی رفته پی کارش ! حیف نیست برای 4 سال ادامه تحصیل باقیمونده اینقدر داری خودتو عذاب میدی ! درسته اگه تو 22 سالگی مدرکت رو میگرفتی بهتر بود ولی حسابشو بکن ما تو مملکتی داریم زندگی میکنیم که 7.5 میلیون نفر از افراد بالای 18 سالش سواد خواندن و نوشتن هم ندارند یا در حالت خوب خوبش تحصیلاتی در حد ابتدایی دارند پس زیاد به خودت تلقین نکن که همه رفتند و یه چیزی شدند و شما الان از قافله ی دانشمندان و فلاسفه و مخترعان و شعرا و نویسندگان و .... جا موندی !

6 - در آخر یادت باشه بسیاری از افراد معاصر هستند که تحصیلاتشون رو در سنین بالا شروع کردند و بسیار هم موفق شدند ! بسیار موفق تر از اون هایی که سر وقتش رفتند دانشگاه ! برای مثال :
پرفسور ادوارد ویتن یکی از بزرگترین ریاضیدان ها و فیزیکدان های حال حاضر جهان که جایزه فیلدز ریاضیات رو هم برده فیزیک خوندن رو از 24 سالگی شروع کرده !
دکتر علی ملک حسینی که پدر پیوند کبد ایران هستش پزشکی رو از 26 سالگی شروع کرده !
مهندس نورمن فاستر یکی از برجسته ترین معماران معاصر که جایزه ی پریتزکر رو برده ! جایزه پریتزکر مثل نوبل در علوم پایه میمونه ! ایشون در 27 سالگی تازه تحصیلات دانشگاهی خودش شروع کرده و در دوران دبیرستان برای چندین سال ترک تحصیل کرده بوده !

:)
سلام
خیلی الهام بخش بود.
لطفا بیشتر بفرمایید.
 

Sami@

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 آگوست 2015
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
86
سن
38
آقا شرمنده که جوابت یه مقداری دیر شد چون این یک ماهه اخیر سرم خیلی شلوغ شده و فقط میرسم که یه سری به آگهی هایی که تو سایت های مختلف زدم بزنم و جواب مشتری ها رو بدم ! بنده فیزیک خوندم گرایش اتمی و مولکولی و الان هم با اجازه تون شاغل هستم ! البته یه چند وقتی هم میشه که تصمیم دارم رشته ی ادبیات فارسی بخونم اونم نه برای کلاس گذاشتن که بگم من دو تا مدرک دارم و یا اینکه بخوام جلوی بقیه تظاهر کنم که من خیلی روحیات لطیف و ظریف و عرفانی دارم ! نه ! واقعیت امرش به ادبیات فارسی و فلسفه و بعضی دیگه از شاخه های علوم انسانی واقعا علاقه دارم ! البته فلسفه و جامعه شناسی و روانشناسی رو به صورت خودآموز مطالعه کردم و بیشتر الان دوست دارم ادبیات فارسی رو به صورت آکادمیک ادامه بدم اونم صرفا برای دل خودم چون حقیقتش من در زندگیم دنبال پول نبوده و نیستم ! پول در همون حدی که گذران زندگی کنم و در مشقت نباشم برام کافیه ! من هیچ وقت در زندگیم نگذاشتم که پول روی مناسبات رفتاری من با دیگران تاثیر بگذاره و تعیین کنه که با چه کسانی دوست باشم و با چه کسانی دوست نباشم ! ببین مدرک داشتن هم متاسفانه در ایران سال هاست که از هدف اصلیش که تولید علم هستش دور شده و مبدل به یه ابزار تجملاتی شده ! تجملات هم دشمن درجه یک هر تمدن و فرهنگی در تاریخ بوده و هستش چرا که تجملات در ذات خودشون مقدار کمی ثروت و حرفه تولید میکنند ولی در کنارش یه حجم زیادی از ثروت و نیروی اقتصادی اون تمدن و جامعه رو مصرف کرده و به کالاهای غیر ضروری و پر هزینه ی اغلب بدرد نخور تبدیل میکنند ! جامعه تجملاتی درست مثل آدمی هستش که بخواد سه برابر میزان غذایی که میخوره کار کنه ! برای همین هم دوران تجمل گرایی رو فلاسفه و مورخین و جامعه شناس ها دوران پایانی و نشانه دوران زوال و انحطاط هر فرهنگی میدونند که عینا در تمدن و سلسله های مختلفی مثل بابلی ها و هخامنشیان و ساسانیان و رومی ها و امپراطوری اسلامی اعراب و الان هم در تمدن غربی ها داره تکرار و مشاهده میشه ! آسیب شناسی این مطلب خودش یه بحث مفصل و جداست که بماند برای بعد ! حالا تحصیلات عالیه در ایران هم درست مثل خدمت سربازی شده ! چرا ؟ ببین سربازی رفتن افتخاری نیست ولی نرفتنش مساوی با بدبختیه ! مدرک هم همین طوره ! داشتنش افتخاری نیست بلکه نداشتنش مساوی با گرفتاری و بدبختیه ! بنده هم پیشنهاد هم به شما اینه که مدرک کارشناسی ایت رو حتما بگیر ! نهایتش یه 4 سال از عمرت و یه چند میلیون از پولت صرف میشه دیگه ! 4 سال عمری که هر جای دیگه هم باشی قطعا طی خواهد شد ! تازه بزار بری با این جوون ها سر یه کلاس بشینی اینقدر تو روحیه ات تاثیر مثبت داره که نگو ! عین دوران دبیرستانت سر حال میشی ! اصلا شما بحث مدرک برای اشتغال و شان اجتماعی و ..... رو بگذار کنار به عنوان یه دوره کلاس درمان افسردگی و غلبه بر استرس نگاهش کن !
و اینگونه بود که دمو مانند نوری به سیاهی زندگی ما تابید ، دمو من هر چند وقت یکبار ازت راهنمایی میگیرم وظیفته جواب بدی :D
 

جان تنها

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
9 نوامبر 2015
نوشته‌ها
66
لایک‌ها
505
احتياج به اين همه تعريف نبود.هرکسي در هر سني براي اين که خودش وروحيه وافکارش رو ارتقا بده ميتونه درس بخونه مطالعه کنه وچيزهاي جديد ياد بگيره.چون به آرامش خودش هم کمک ميکنه
 

Doctor Splinter

Registered User
تاریخ عضویت
24 فوریه 2012
نوشته‌ها
1,346
لایک‌ها
703
محل سکونت
قم
کسب علم و دانش به سن و سال نیست!
در هر سنی باید علم رو آموخت!
تا لحظه مرگ باید مطلب جدید یاد گرفت.
 

gorbachof4

Registered User
تاریخ عضویت
3 اکتبر 2013
نوشته‌ها
1,247
لایک‌ها
1,889
دوستان من پارسال در همین تایپیک در مورد رفتن بعه دانشگاه با سن 30 سال ازتون نظر خواستم حتی علمی کاربردی شرکت هم کردم اما نرفتم.یکسال گذشت سنمون یکسال بالاتر رفت شد 31 ..:( ولی اینبار دیگه تصمیم جدیه برا خوندن.علمی کاربردی رو به خاطر مدت زمان زیاد مدرک گیریش و اینکه باید اول فوق گرفت و بعد دوباره ثبت نلام کرد برای لیسانس بیخیال شدم.میخوام پیام نور فراگیر شرکت کنم که اگه کار پیذدا کردم بتونم سر کار هم برم هرچند که میدونم پیام نور سخت تر از علمی کاربردیه.الان سوالم از شما اینه یک ادم 31 ساله ی مجرد بیکار بی پول که هدفش از درس خوندن اینه که بتونه با مدرکش در سن 35 یا 36 که لیسانس میشه کاری هم پیدا بکنه یا اگه پیدا هم نشه حداقل رشتش چیزی باشه که احتمال پیدا کردن کار با اون رشته در سن 36 سالگی بیشتر از رشته های دیگه باشه کدوم رشته ست؟هر رشته یی هم باشه مهم نیست.رشته های مدیریت چطوره؟
 

ehsanservat

Registered User
تاریخ عضویت
8 جولای 2013
نوشته‌ها
3,589
لایک‌ها
2,509
محل سکونت
دیار دور درست ها
داداش نخون خریت محضه - نمونه اش من
من بعد از خدمت بعد از مدت کار کردن شروع کردم در خوندن , کاردانی مدیریت کسب و کار گرفتم
رشته دولتی کارشناسی آسیب شناسی اجتماعی گرایش پیشگیری از اعتیاد , تو دانشگاه فرهنگ و هنر شهرداری تهران خوندم - پدرم تو شهرداری , نصف فک و فامیل تو شهرداری هستن اما بازم نتونستم برم تو شهرداری

ببین الان 28 سالمه بیکارو دولم - خیلی جاها آشنا داشتم رفتم مصاحبه و ...... حداقل 70 جا رفتم اما هیجا نشد
فقط پارتی دم کلفت مهمه , مدرک و اینا کشکه

الانم متاسفانه دارن از کل ادارات و جاها درست حسابی نیرو ها رو میریزن بیرون , حتی با رفیقی که پیدا کرده بودم و تو کمیته امداد بود رفتم از اینا که پول ها صندوق صدقات جمع میکنن بشم اونم روز مزد , با این رفیق رفتیم طرف گفت 16 هزار تا نیرو تخلیه صندوق داشتیم امثال 6 هزارتا ریختن بیرون , قراره سال 95 هم هزار تا بریزن بیرون

من با این که لیسانس داشتم هر جا از اون 70 جا رفتم گفتم آبدار چی - نگهبان و ...... هم میشم بازم راهم ندادن --- نگفتم دنبال کار پشت میزیم
 

gorbachof4

Registered User
تاریخ عضویت
3 اکتبر 2013
نوشته‌ها
1,247
لایک‌ها
1,889
دادا نخوندم رفتم علمی کاربردی دانشجوها و اساتیدش رو که دیدم از درس خوندن بیزار شدم زدم بیرون
 

ehsanservat

Registered User
تاریخ عضویت
8 جولای 2013
نوشته‌ها
3,589
لایک‌ها
2,509
محل سکونت
دیار دور درست ها
دادا نخوندم رفتم علمی کاربردی دانشجوها و اساتیدش رو که دیدم از درس خوندن بیزار شدم زدم بیرون

بهترین کار دنیا کردی :p من 5 تا 6 سال وقت گذاشتم الان هیچی نیستم , اگر کارگرری ساده هم کرده بودم این مدت الان 15 تا 20 میلیون داشتم راحت
 
Last edited:

gorbachof4

Registered User
تاریخ عضویت
3 اکتبر 2013
نوشته‌ها
1,247
لایک‌ها
1,889
بهترین کار دنیا کردی :p من 5 تا 6 سال وقت گذاشتم الان هیچی نیستم , اگر کارگرری ساده هم کرده بودم این مدت الان 15 تا 20 میلیون داشتم راحت
6 سالی کارگری هم کردم شرکتم ورشکست شد تعطیل شد یکم سرمایه جمع کرده بودم اونم بردم بورس ضرر کردم الناس هیچی ندارم صفرم
 

ehsanservat

Registered User
تاریخ عضویت
8 جولای 2013
نوشته‌ها
3,589
لایک‌ها
2,509
محل سکونت
دیار دور درست ها
6 سالی کارگری هم کردم شرکتم ورشکست شد تعطیل شد یکم سرمایه جمع کرده بودم اونم بردم بورس ضرر کردم الناس هیچی ندارم صفرم

خوب پس مثل همیم الان هیچی نداریم :p
 

gorbachof4

Registered User
تاریخ عضویت
3 اکتبر 2013
نوشته‌ها
1,247
لایک‌ها
1,889
عزیز من ۳۰ رو رد کردم پیر پسرم
 

پویا-دانش

Registered User
تاریخ عضویت
8 ژوئن 2012
نوشته‌ها
276
لایک‌ها
78
ببین برادر بزرگوارم من یه چند تا نکته به ذهنم میرسه که سعی میکنم برات شرحشون بدم :

1 - با شرایط فعلی شما ادامه تحصیل برات بهترین گزینه ی ممکن هستش ! چرا ؟ چون شما به قول خودت نه پس اندازی داری نه کار درست و حسابی پس نتیجه میگیریم که گزینه ی ادامه ی تحصیل اونم در این سنین دقیقا جون میده برای افرادی با شرایط شما ! مثلا اگه شما الان یه شغلی داشتی که ماهی 15 میلیون درآمدت بود یا اصلا نه ماهی 5 میلیون درآمد داشتی بنده گزینه ی ادامه تحصیل رو برات مناسب نمیدونستم ولی با شرایطی که فعلا داری ( که احتمالا بر اثر این وضعیتت به یک مقدار دلزدگی و افسردگی هم دچار شدی ) بنده میگم تحصیلاتت رو بیدرنگ ادامه بده چون چیزی رو که از دست نمیدی که !

2 - ببین برای مثال اشتغال با داشتن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد توی شرکت های خصوصی نهایتا منجر به 50 یا 100 هزار تومن افزایش حقوق میشه خصوصا وقتی که مدرکت غیر مرتبط با کارت باشه و به اصطلاح مدرکت برای اون بخش خصوصی سودآوری و بازده نداشته باشه ! پس در این حالت داشتن مدرک فقط ممکنه برات شان حیثیتی و اطمینان درونی بالاتری رو به ارمغان بیاره نه مالی ( درست عین احساس سرمستی و دلگرمی جوونی که وقتی یه چاقو ته جیبشه احساس امنیت بیشتری توی اجتماع میکنه و با اعتماد به نفس بهتری توی محیط چرخ میزنه هر چند که در عمل حمل اون چاقو براش ناکارآمد و غیر مفیده ) ! از یه طرف دیگه توی بخش های دولتی خوب مثل آموزش و پرورش یا بهداشت و درمان یا نیروهای مسلح و .... سال هاست که ظرفیت ها پر شده و پذیرش ها به شدت وابسته به بند پ شده در عین حالیکه در همین زمان به علت تعداد بالای پذیرش و اشتغال افراد در این ارگان ها حقوق و مزایای پرسنل فعلیش هم کاهش چشمگیر داشته به طوری که خود این پرسنل فعلی این ارگان ها همش در حال جستجو برای پیدا کردن کار دوم یا آزاد هستند یا حداقل حداقلش میخواند به یه نحوی از این سازمان ها بزنند بیرون چون چرخ زندگیشون حقیقتا نمیچرخه ! در مجموع جان کلامم اینه که چیز زیادی از دست ندادی پس شروع کن !

3 - شما الان 31 سالته ( درست همسن من هستی ) فرض کن که مثلا بخوای تا 75 سالگی حداقل حداقل عمر کنی ! حالا یعنی میخوای 44 سال دیگه ی باقیمونده ی عمرت رو هی افسوس بخوری که چرا مثلا تا حالا 10 سال وقتتو تلف کردی ؟ شرط میبندم اگه همین امروز استارت بزنی و نا امیدی رو بگذاری کنار سر 40 سالگی دکترات رو هم گرفتی و از 80 درصد افراد تحصیل کرده ای که سر 18 سالگی رفتند دانشگاه هم جلوتر هستی چون این بینش و بصیرت و دیدگاهی که الان شما به تحصیلات و علم داری عمرا یک جوون 18 ساله داشته باشه !

4 - بزار یکم خودمونی تر بهت بگم الان منی که خیر سرم 8 ساله مدرکم رو گرفتم ( لیسانس فیزیک اتمی دارم ) چه غلطی کردم که با عرض معذرت شما نکردی که اینقدر احساس عقب موندن از جامعه میکنی ؟ بنده و امثال من که 99 درصد افراد مثلا تحصیل کرده ی جامعه رو تشکیل میدیم چه اکتشافی کردیم که شما نکردی ؟ بزار یکم مساله رو برات بازترش کنم ! ببین انیشتن تو 24 سالگی نظریه نسبیت خاص و پدیده فتو الکتریک رو ارائه داد ! نیوتن تو 22 سالگی مکانیک نیوتنی و حساب دیفرانسیل و انتگرال ابداع کرد و ...... ! حالا اگه این تعداد افراد انگشت شمار در تاریخو که همه شون رو هم 500 یا 1000 نفر بیشتر نمیشند رو بگذاری کنار بقیه ی ماها افراد معمولی همه سیاه لشکریم ! یعنی در بین ما افراد معمولی و عادی فرقی بین اونی که تو 22 سالگی کارشناسی گرفته با اونی که 32 سالگی گرفته یا حتی اونی که 42 سالگی گرفته نیست چون ما افراد حاشیه نشین تولید علم که نداریم مدرکمون رو هم که میگیریم نهایتش یه جا میریم سر کار و تا آخر عمرمون هم همین زندگی یکنواخت و تکرارری رو بارها و بارها تکرار میکنیم ! از یه طرف دیگه اگه مدرک دانشگاه هایی مثل صنعتی شریف و دانشگاه تهران و در درجه بعدی امیرکبیر و شهیدبهشتی و علم و صنعت بگذاری کنار ( البته این ها هم تو یکسری رشته ها و رتبه های خاص و گرنه طرف با 18 هزار هم کشاورزی دانشگاه تهران قبول شده ) مدرک دانشگاه هایی مثل آزاد و پیام نور و علمی کاربردی و مجازی و پردیس و شبانه و پاره وقت و .... این ها چه تحفه ای هستند که حالا ده سال دیر یا زود گرفتنشون تاثیر خاصی رو حال آدم داشته باشه ! این ها رو هم گفتم که باز بهت ثابت کنم از هیچ چی عقب نیستی !

5 - شما الان پیش دانشگاهیت رو تموم کردی یعنی 12 سال درس خوندی یعنی 70 درصد مسیر اومدی یه یا علی بگی اون 30 درصد هم تموم کردی رفته پی کارش ! حیف نیست برای 4 سال ادامه تحصیل باقیمونده اینقدر داری خودتو عذاب میدی ! درسته اگه تو 22 سالگی مدرکت رو میگرفتی بهتر بود ولی حسابشو بکن ما تو مملکتی داریم زندگی میکنیم که 7.5 میلیون نفر از افراد بالای 18 سالش سواد خواندن و نوشتن هم ندارند یا در حالت خوب خوبش تحصیلاتی در حد ابتدایی دارند پس زیاد به خودت تلقین نکن که همه رفتند و یه چیزی شدند و شما الان از قافله ی دانشمندان و فلاسفه و مخترعان و شعرا و نویسندگان و .... جا موندی !

6 - در آخر یادت باشه بسیاری از افراد معاصر هستند که تحصیلاتشون رو در سنین بالا شروع کردند و بسیار هم موفق شدند ! بسیار موفق تر از اون هایی که سر وقتش رفتند دانشگاه ! برای مثال :
پرفسور ادوارد ویتن یکی از بزرگترین ریاضیدان ها و فیزیکدان های حال حاضر جهان که جایزه فیلدز ریاضیات رو هم برده فیزیک خوندن رو از 24 سالگی شروع کرده !
دکتر علی ملک حسینی که پدر پیوند کبد ایران هستش پزشکی رو از 26 سالگی شروع کرده !
مهندس نورمن فاستر یکی از برجسته ترین معماران معاصر که جایزه ی پریتزکر رو برده ! جایزه پریتزکر مثل نوبل در علوم پایه میمونه ! ایشون در 27 سالگی تازه تحصیلات دانشگاهی خودش شروع کرده و در دوران دبیرستان برای چندین سال ترک تحصیل کرده بوده !

:)
فوق العاده زیبا گفتید.

استفاده کردم. ممنون
 

پویا-دانش

Registered User
تاریخ عضویت
8 ژوئن 2012
نوشته‌ها
276
لایک‌ها
78
دوست عزیز.
شما درس میخواهید بخونی برای کسب درآمد یا خود علم؟
اگر هدفون کسب درآمد هیت کلا پیشنهادم بکنم .راههای بسیار سریعتر وجود داره. شما که بقول خودتون اینهمه وقت تلف کردید. یکسال دیگه هم وقت بذارید به نامه نویسی ios یاد بگیرید.
الان با موبایلم. ایشالا سر فرصت کامل توضیح میدم.

Sent from my SM-G900H using Tapatalk



فرمودید:
الان با موبایلم. ایشالا سر فرصت کامل توضیح میدم.
الان فرصت دارید بیشتر توضیح بفرمایید؟
 

sferesh

Registered User
تاریخ عضویت
27 نوامبر 2015
نوشته‌ها
149
لایک‌ها
36
پزشکی یه کم دورش طولانی هست اگه دغدغه ای نداشته باشی خوبه
 

gorbachof4

Registered User
تاریخ عضویت
3 اکتبر 2013
نوشته‌ها
1,247
لایک‌ها
1,889
3 سال از اولین تایپیکی که اینجا زدم گذشت.چه کنیم شد 34 سالمون.دم روزشمار تاریخ اینجا
 

komiser185

Registered User
تاریخ عضویت
27 دسامبر 2008
نوشته‌ها
203
لایک‌ها
60
محل سکونت
Space
3 سال از اولین تایپیکی که اینجا زدم گذشت.چه کنیم شد 34 سالمون.دم روزشمار تاریخ اینجا
چقدر شرایطم شبیه روزی هست که تاپیک رو زدید
هیچ وقت فکر نمیکردم تو ۳۱ سالگی اینقدر بلاتکلیف و سردرگم باشم!
 

Roham_06

Registered User
تاریخ عضویت
31 جولای 2006
نوشته‌ها
423
لایک‌ها
49
محل سکونت
..::تهران::..
من خودم ۲۴ سالگی رفتم دندونپزشکی ، الان دانشجوی سال سومم
و تو کلاسمون داریم سی سال به بالا که درسشون از من بهتره

Sent from my P024 using Tapatalk
 

gorbachof4

Registered User
تاریخ عضویت
3 اکتبر 2013
نوشته‌ها
1,247
لایک‌ها
1,889
بنده هم تو فکرم ! ولی دارم 39 ساله میشم
شما میخوای تو این سن بخوونی که چی بشه؟مگه اینکه مرفه بی درد باشی یا اینکه اگه بخونی مدرکت بره بالا حقوقت تو ادارهتون بره بالا در غیر اینصورت....
 
بالا