برگزیده های پرشین تولز

از کدام مرورگر بهره می برید؟

از کدام مرورگر بهره می برید؟

  • IE

    Votes: 29 25.9%
  • Opera

    Votes: 25 22.3%
  • FireFox

    Votes: 53 47.3%
  • NetScape

    Votes: 1 0.9%
  • Maxthon

    Votes: 4 3.6%

  • Total voters
    112

barbie

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 ژانویه 2006
نوشته‌ها
844
لایک‌ها
2
محل سکونت
somewhere
خوب من که انتخاب کردم دارمfirefox میگیرم خدا رحم کنه
299.gif
308.gif
308.gif
308.gif
242.gif
242.gif
242.gif
242.gif
242.gif
242.gif
242.gif
 

darklord

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,085
لایک‌ها
1
محل سکونت
System32
بهتر بود به جای این همه روان شناس چندتا برنامه نویس درست و حسابی پیدا می کرد تا محصولاتش این همه باگ نداشته باشن. چرا هیچ کس theme ویندوز رو عوض نمی کنه؟ چون با این کار بلایی سرش می یاد که واسه همیشه پشیمون می شه. یادمه یکی از دوستام theme دیگه رو از اینترنت گرفته بود و نصبش کرده بود به هیچ فنی نشد این theme رو عوض کرد آخرش مجبور شد دوباره ویندوز نصب کنه.
اینجا باید شما رو تحصین کرد چون نبض بازار دستته. چون می دونی که OpenSource یعنی رایگان کار کردن!! نمی دونم اینا رو کی بهت گفته ولی بدون توی تازه ترین تحقیقات توی آمریکا درآمد حاصل از محصولات OpenSource خیلی بیشتز از محصولات انحصاری. معنی OpenSource به هیچ وجه رایگان کار کردن نیست و بهترین و محبوبترین برنامه نویس جهان هم لینوکس رو نوشته که محصول بارز OpenSource. حتی تازه گیها بیشتر مهندسین ماکروسافت دارن می رن به طرف گوگل چون همه چیز که توی دنیا پول نیست آدم باید از کارش لذت ببره.
این همه انسان دارن سعی می کنن که بهترین محصولات OpenSource رو به شما برسونن و شما سعی می کنی که جیب عمو بیلی رو پر کنی. می دونی چرا هیچ شرکت نرم افزاری توی ایران موفق نمی شه. چون نحوه تجارتش رو بلد نیست. چون یه محصول می نویسه قیمت خون باباش رو می کشه روش و می ده بازار هیچ کس هم نمی خره. اگه کمی بشینین فکر کنین می بینین که چقدر راحت می شه بازار رو به دست گرفت.

دوست عزیز و عصبانی من.
من منظورم از مجانی بودن این نیست که اونها هیچ پولی نمی گیرن، همین لینوکسش برای اینکه بتونی زمانی که تازیه به بازار میاد داشته باشیش باید پول بدی ولی این کجا و آن کجا...! درآمد یه برنامه نویس مایکروسافت رو میشه با درآمد کل شرکت mozila مقایسه کرد... اونوقت به طور نسبی یکی پولیه و دیگری مجانی.
ببین، من که تو مایکروسافت نیستم. من خودم دارم از open source بودن بعضی برنامه ها لذت می برم. چرا؟ چون بعضی وقتا یه چیز سفارشی می خوام که نمونش نیست... پول هم نمی خوام بدم... یه چیز شبیهش رو می
گیرم و یه ادیت ساده و خدا بده برکت... تازه پولی هم ندادم... یه تمرین برنامه نویسی هم کردم. ولی باید قبول کرد که کارهای مایکروسافت یه چیز دیگشت.

یه تجربه شخصی بهم میگه که با نرم افزار opensource جماعت کار درست حسابی نمیشه کرد مگه اینکه خودت نویسنده اش باشی.
توی دانشگاه ما ترم دوم یه گروه لینوکس راه انداختیم و شروع کردیم به بد و بیراه گفتن به مایکروسافت که سلطنت طلبه و از زورش در جهت تضعیف بقیه استفاده میکنه و از این چیزا....
بعد از شعار دادن، شروع به استفاده از لینوکس کردم. با ردهت 7 شروع کردم.بعد هم تا مندریک 9 یالا رفتم. نسخه های مختلف رو دیدم: دبین، سوزه، ناپیکس، شبدیکس ، ماندریک، ردهت و... . ولی هیچ کدوم نتونستن برام جذابیت و قدرت ویندوز XP Professional رو داشته باشن.
برنامه نویسی به زبان C وC++ در محیط TextBase لینوکس واقعا لذت بخش بود، ساده و سریع ولی بقیه چیزاش اصلا جالب نبود.
اطمینانی که به ویندوز داشتم رو به لینوکس نداشتم.(منظورم دقیقا امنیته!)
بعد از یه مدت یه کارایی باهاش کردم تا شاید دیدم بهش بهتر بشه. به هر حال کلی جار زده بودم که لینوکس فلانِ و بیساره و ... نمیشد یه دفعه نظرم عوض بشه.
یکی از کارایی که کردم این بود که خواستم یه مقاله در محیط لینوکس بنویسم. پدرم دراومد ... تا موفق شدم. دلیل سختی کار این بود که محیطهای مختلف با هم دیگه خوب کار نمیکردن. و از همین جا جرقه برگشتن به ویندوز زده شد.
برگشتم... داشتم لذت میبردم.... تمام محیط ها با هم 100% تطابق دارن. این خیلی دوست داشتنیه.
یه نمودار در محیط excel میکشی بعد با موس drag میکنیش و میبری تو محیط Word اون رو drop میکنی... لذت میبری که اینقدر خوب با هم کنار میان... از paint و Notepad گرفته تا محیط .net همه با هم 100% تطابق دارن.
پس از این نظر ویندوز بهتر بود.
موند مساله امنیت... یه نرم افزار Norton System Works نصب کردم. مشکل 99% حل شد. اون 1% هم مربوط به ایرادهای خود نورتن بود. سیستم هیچ وقت الکی کرش نمیکنه (من نمیدونم شما از چه ویندوزی استفاده میکنی ولی ویندوز من اصله و تا حالا نزدیکه 2 ساله بودن هیچ مشکلی داره کار میکنه، تاکید میکنم... هیچ مشکلی!). هیچ Task ی نمیتونه مدیریت سیستم عامل رو بگیره. تعداد rootkit های نوشته شده برای ویندوز فکر کنم 2 یا 3 تا باشه که میتونن آسیب جدی بزنن. (که همشون توسط نورتن شناخته شدن)
مورد بعدی سادگیه... شما وقتی پنجره ای رو در لینوکس باز میکنید و سپس پنجره ای رو ویندوز باز میکنید تفاوت واقعا محسوسه... الکی که نیست 2000 نفر خبره دارن روی ویندوز کار میکنن. ده ها گرافیست و روانشناس روی رنگ بندی ها، برجستگی ها و غیره دارن کار میکنن. هیچ چیزی الکی نیست چون باید مشتری خوشش بیاد، چون مایکروسافت پول می خواد. براش هزینه میکنه و بهترین نتیجه رو هم میخواد.
به همین سادگی از اون موقع نه تنها لینوکس رو بوسیدم گذاشتم کنار بلکه از ویندوز تعریفم میکنم. نه تنها از ویندوز که از تمام محصولات مایکروسافت چون همگی:
ساده، قابل اطمینان، زیبا، دوست داشتنی و با هم Compatible هستند.
میدونم که الان یکی برمی داره میگه: قابل اطمینان؟ آره دوست عزیر قابل اطمینان. اطمینان از امنیت در برابر نفوذ رو میسپرم به نورتن. امنیت اطلاعاتم رو میسپرم به مایکروسافت... تا این لحظه هیچ وقت برام اتفاق نیفتاده که اطلاعاتم گم بشه... حتی در قطع برق... چون نسخه پشتیبان همیشه هست.

کلام آخر: مایکروسافت کارش نوشتن برنامه های کاربردی و سیستم عامله. در این زمینه از نظر من و خیلی امثال من حرف اول رو میزنه. مایکروسافت از محصولاتش پشتیبانی میکنه و برای مبارزه با هر کسی ایده های اون رو میدزده و در برنامه هاش استفاده میکنه با این وجود : ایده دادن آسونه اجراش به مراتب سخت تره. اون TabPage ی که در فایرفاکس دیده میشه کجا (البته ایده TabPage ربطی به فایرفاکس نداره) و اون TabPageی که تو IE7.0 هست کجا... همزمان رو جفتش کلیک کنید تا مفهوم رو درک کنید.

ببخشید که سرتون رو درد آوردم.
 

zfarhad2003

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژانویه 2004
نوشته‌ها
1,155
لایک‌ها
3
سن
40
محل سکونت
R7 register
دوست عزیز و عصبانی من.
من منظورم از مجانی بودن این نیست که اونها هیچ پولی نمی گیرن، همین لینوکسش برای اینکه بتونی زمانی که تازیه به بازار میاد داشته باشیش باید پول بدی ولی این کجا و آن کجا...! درآمد یه برنامه نویس مایکروسافت رو میشه با درآمد کل شرکت mozila مقایسه کرد... اونوقت به طور نسبی یکی پولیه و دیگری مجانی.
ببین، من که تو مایکروسافت نیستم. من خودم دارم از open source بودن بعضی برنامه ها لذت می برم. چرا؟ چون بعضی وقتا یه چیز سفارشی می خوام که نمونش نیست... پول هم نمی خوام بدم... یه چیز شبیهش رو می
گیرم و یه ادیت ساده و خدا بده برکت... تازه پولی هم ندادم... یه تمرین برنامه نویسی هم کردم. ولی باید قبول کرد که کارهای مایکروسافت یه چیز دیگشت.
..........

نمی دونم چرا شما اینقدر از لینوکس ناز زده شدی ولی من که هرلحظه ای رو که توی لینوکس کار می کنم بیشتر ازش لذت می برم. به نظر می یاد چون شما قبلا به ویندوز عادت کرده بودین دیگه نمی تونستین از اون راحتی کار با ویندوز دست بکشین و یه تجربه حرفه ای داشته باشین. توی ویندوز امنیت به قدری رعایت شده که ما می تونیم فایلهای هرکس دیگه ای رو روی سیستم دست کاری کنیم یا به اشتباه پاک کنیم ولی توی لینوکس برای تک تک فایلها سطح دسترسی وجود داره و فقط می تونی با فایلهای خودت کار کنی. این تنها نمونه ای از امنیت لینوکسه. چون شما از قبل عادت کردی به ویندوز دیگه خیلی واست سخته که ببینی واسه همه فایلها امنیت وجود داره. البته شاید واست تو زیاد فرقی نکنه ولی این بخشی از امنیته و نیازی به نورتون هم نداره.
نمی دونم شما کی و چه جوری با لینوکس کار کردین ولی واقعا لذت اون رو نمی شه با هیچ چیز مقایسه کرد تو روی ویندوز یه notepad داری ولی روی لینوکس چندین و چند نرم افزار ویرایش متن داری که من خودم از کار با Gedit لذت می برم چون اصلا نمی شه با هیچ چیز مقایسه اش کرد خیلی سبکه و کلی امکانات داره. این ناهمانگی هم که می گی من تا حالا ندیدم خودم از OpenOffice استفاده می کنم همه چیزش با هم هماهنگه حتی روی ویندوز هم از همین استفاده می کنم و به خدا اصلا امکان نداره این همه امکانات رو بتونی تویه آفیس ماکروسافت پیدا کنی.
نمی دونم حالا هرکسی نظر شخصی خودش رو داره و راحته که انتخاب کنه ولی به نظر شخصی خودم محصولات OpenSource حداقل یه سروگردن بهتر از مدلهای انحصاریش هستن.

به مسئله دیگه هم هست تو هی می گی درآمد یه برنامه نویس ماکروسافت از کل شرکت موزیلا بیشتره. درسته که این حرف اصلا صحت نداره ولی اگه صحت هم داشته باشه می تونی بگی چرا گوگل تونسته این همه ماکروسافت رو به وحشت بیاندازه و اون هم فقط با محصولات OpenSource. چون همه چیز تو دنیا پول نیست یک برنامه نویس وقتی داره یه سیستم درست و حسابی می نویسه از اون لذت می ببره در حالی که ماکروسافت فقط بلده دزدی کنه و هیچ برنامه نویسی واقعی از این کار خوشش نمی یاد. من مطمئنم که گوگل توی این مبارزه برنده می شه چون بلده چطور برنامه نویس رو راضی کنه.
در ضمن اگه می خوای زیبایی لینوکس رو ببینی می تونی نسخه جدید ubuntu رو که چندروز پیش منتشر شد نگاه کنی تا لذت ببری:
http://shots.osdir.com/slideshows/slideshow.php?release=659&slide=4&title=ubuntu+6.06+screenshots
 

darklord

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,085
لایک‌ها
1
محل سکونت
System32
به خدا اصلا امکان نداره این همه امکانات رو بتونی تویه آفیس ماکروسافت پیدا کنی.

خداییش خودت حرف خودت رو باور می کنی؟

چرا گوگل تونسته این همه ماکروسافت رو به وحشت بیاندازه و اون هم فقط با محصولات OpenSource

بله واقعا تونسته.

چون همه چیز تو دنیا پول نیست

گوگل هم داره پول ایده اش رو میگیره... می دونی درآمد گوگل در سال گذشته رشدش از یاهو هم بیشتر بوده؟ گوگل تبلیغ میکنه و واقعا پولی در حد کارکنان مایکروسافت به کارکنان اصلیش میده ... فقط یه فرق کوچیک هست. فکر میکنی گوگل چند تا گرافیست داره؟ 3 نفر! که تازه در اون حدحرفه ای هم نیستن. تعداد کارمندای اصلیه گوگل بسیار کمتر از مایکروسافته ولی تعداد افرادی که به نحوی دارن به گوگل کمک میکنن در حد نصف کساییه که از کامپیوتر سر در میارن.
اتفاقا در حال حاظر همه چیز تو دنیا پوله.... مردم چرا حاظر میشن از سرویس adsence گوگل استفاده کنن؟ چون گوگل میگه من بهتون پول و بازدید کننده میدم.
چرا گوگل تولبار ساخته شده؟ چون اطلاعات مرور وب شما رو برای گوگل جمع آوری کنه... گوگل هم بهترین سایت ها رو در جستجو هاش نشون بده و از همین طریق مشتری های بیشتری برای دادن تبلیغ بهش رجوع میکنند.
می بینی همش حرف سره پوله... درسته که داره به ما کجانی خدمات میده ولی عزیز دلم مگه سورس سرچ انجینش رو به منی که 4 ساله دارم درس برنامه نویسی می خونم نشون میده؟ این که نشد open Source و من این رو دوست دارم.

البته همونطوری که گفتی نظر هر کسی محترمه و هر کس می تونه انتخاب خودش رو انجام بده.

ولی باید یه بار دیگه هم بگم که سازگاری در لینوکس معنی نداره. قبول کن. open office یه مجموعه است که 1% قدرت MSoffice رو نداره و به شکل زشتی هم از روش کپی شده. (پس کپی برداری اون قدرا هم بد نیست) ، منظور من از سازگاری در همه جای سیستم عاملی به نام ویندوز و نرم افزارهاییه که روش هست.

شنا یه عکس رو کپی کن، حالا هر جا دلت خواست پیستش کن. Microsoft, Adobe, macromedia,Ulead, و حتی شرکت های گمنام دیگه... محصولات همه بدون استثنا اون عکس رو می پذیرند. چرا؟ چون بستر ویندوز این رو براشون محیا کرده. حالا این میگی در بعضی جاهای لینوکس هم میشه... این چی؟ Drag & Drop ! با موس هر چیزی رو بگیر..
. هر جا خواستی ببر ... هر وقت خواستی رها کن. نتیجه یکسانه... اون چیز همه جا شناخته شده است.

جسارت نباشه ولی راستش من دانشجوی رشته نرم افزارم... وقتی گفتم باهاشون (نسخه های لینوکس) ور رفتم منظورم این بود که دل و رودشون رو ریختم بیرون. ;-)
به هر حال این نظر من بود و اون هم نظر شما
 

zfarhad2003

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژانویه 2004
نوشته‌ها
1,155
لایک‌ها
3
سن
40
محل سکونت
R7 register
نمی دونم چندسال پیش دل و روده لینوکس رو بیرون ریختی ولی اینو بدون که سرعت پیشرفت لینوکس تقریبا 3 یا 4 برابر ویندوزه اگه کم و کستی هم داشته باشه سریع برطرف می شه. شاید اون زمان که توی با OpenOffice کار می کردی امکاناتی رو که من الان می گم ندیده باشی ولی من بهت 100% قول می دم که OpenOffice هیچ چیز از آفیس ماکروسافت کم نداره و ماله به شرکت قدرتمند مثل sun است که با جاوا تونسته دنیا رو عوض کنه. من خودم به شخصه موقع کار با لینوکس بیشتر راحتم تا ویندوز و اون سازگاری رو که توی می گی من تو لینوکس بیشتر پیدا کردم شاید هم زیاد با ویندوز ور نرفتم ولی از وقتی لینوکس کار شدم به کار خودم افتخار می کنم چون دارم از نرم افزاری استفاده می کنم که هرروز پیشرفت می کنه و هیچ وقت هم کپی رایت رو نقض نمی کنم.

به مورد دیگه هم که فکر کنم منظورم رو درست متوجه نشدی وقتی گفتم تو دنیا همه چیز پول نیست از نظر یه برنامه نویسه نه مردم عادی. مسلما که توی زندگی عادی پول ارزش داری که براش به هرکاری دست می زنن ولی به برنامه نویس با یه انسان عادی زمین تا آسمون فرق داره دلش می خواید چیزی درست کنه که وقتی مردم باهاش کار می کنن کف کنن و محیط کارش هم براش دلپسند باشه یعنی چیزی که گوگل در اختیار برنامه نویسهاش قرار می ده نه ماکروسافت. حتما خیلی جاها شنیدی که گوگل برنامه نویسهاش رو لایه پر قو نگه می داره چون ارزششون رو می دونه و حتی بهشون این امکان رو می ده که روی نرم افزارهای آزاد با تجهیزات خود گوگل کار کنن چیزی که تویه خواب هم ماکروسافت به برنامه نویساش نمی ده. بحث فقط سر لینوکس و ویندوز نیست. شاید به گفته تو بعضی موارد ویندوز بهتر باشه ولی نمی شه با این حساب گفت که همه محصولات ماکروسافت خوبن.

به هرحال من فایرفاکس رو از هرجهت دوست دارم نه فقط به خاطر اینکه OpenSource چون واقعا محصول فوق العاده ایه همین الان هم update شد جوری که من اصلا احساس نکردم.
 

Dong Fang BuBai

Registered User
تاریخ عضویت
8 ژانویه 2006
نوشته‌ها
886
لایک‌ها
13
یه مدت IE از کار افتاده بود با firefox کار میکردم.. رسما برای خودم شب هفت می گرفتم
 

zfarhad2003

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژانویه 2004
نوشته‌ها
1,155
لایک‌ها
3
سن
40
محل سکونت
R7 register
یه مدت IE از کار افتاده بود با firefox کار میکردم.. رسما برای خودم شب هفت می گرفتم
یعنی 41 یک نفر که اینجا رای به فایرفاکس دادن همگی از ارواح حساب می شن.

ضمنا در تائید نظر دوستمون که گفته نورتون می تونه امنیت کامپیوترش رو تامین کنه :blink: این لینک رو نگاه کنین:
http://yasharco.com/html/modules.php?name=News&file=article&sid=203
 

web_doost

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 ژانویه 2006
نوشته‌ها
822
لایک‌ها
9
بر خلاف انتظار گویی طرفداران فایرفاکس بیشتر از اپرا است !!

چه دلیلی می تواند داشته باشد ؟

ایرادی که اپرا دارد این است که به صورت پیش فرض ستینگهاب بدی را فعال کرده و ستینگ های خوب را غیر فعال برای همین در نگاه اول آدم را نا امید می کند . اگر ستینگ ها به حالت مطلوب در بیاوری دیگر فایرفاکس چیزی برای رقابت با اپرا نخواهد داشت .
 

khodavandbozorg

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2005
نوشته‌ها
485
لایک‌ها
0
محل سکونت
آسمان هفتم
به نظر من مرورگر یعنی فایرفاکس !
یه Developer Toolbar داره که اگه من اینو نداشتم یکی از مهمترین پروژه هام حداقل 2 -3 ماه عقب می افتاد !
بعضی وقتها می خوام برای آماتورها توضیح بدم ! دلیل میارم :
زندگی به سمت اوپن سورس و لینوکس پیش میره !
بلاخره باید ازشون استفاده کنیم !
خب فعلاً از نرم افزارهایی که هر دو ( ویندوز و لینوکس ) ازش استفاده میکنن ، استفاده کنیم که بعداً راحت تر باشیم !
چند روز پیش هم یکی از دوستام که اینو براش توضیح داده بودم لینک دانلود GIMP رو برام فرستاده بود ! و نوشته بود که از یاهو مسنجر هم استفاده نمیکنه .....
 

web_doost

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 ژانویه 2006
نوشته‌ها
822
لایک‌ها
9
شما می دانید که آیا می توان IE 7 رو نصب کرد یا نه ؟
آخه مایکروسافت کاری کرده که روی ویندوزهای قفل شکسته کار نکنه !
 
بالا