• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اموزش رانندگی حرفه ای توسط حامد سام

.......

  • ...

    Votes: 21 84.0%
  • ...

    Votes: 8 32.0%

  • Total voters
    25

bloody

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,256
لایک‌ها
17
محل سکونت
IRAN
""در لحظه ی پیچیدن هم باید به اپکس نگاه کنید ( فقط یک لحظه )"""
میشه یکم بیشتر توضیح بدی حامد جان؟
 

keykavoos

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2006
نوشته‌ها
198
لایک‌ها
267
محل سکونت
سر کلاس
آقا حامد اين تصادف شما باعث شد به فكر سيستم ترمز ماشين بيفتم. براي بهبود سيستم ترمز يه خورده توضيح ميدي كه بايد چكار كرد؟ ممنون ميشم.
راستي يه سوال ديگه اين كه ميگيد سيستم تعليق ماشين دقيقا شامل چه قطعاتي ميشه؟ قطعا بيشتر از فنر ها و كمك هاست نه؟
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
آقا حامد اين تصادف شما باعث شد به فكر سيستم ترمز ماشين بيفتم. براي بهبود سيستم ترمز يه خورده توضيح ميدي كه بايد چكار كرد؟ ممنون ميشم.
راستي يه سوال ديگه اين كه ميگيد سيستم تعليق ماشين دقيقا شامل چه قطعاتي ميشه؟ قطعا بيشتر از فنر ها و كمك هاست نه؟
عرض شود که :

سیستم تعلیق کلا به جلوبندی ماشین گفته میشه مثل : جعبه فرمون , کمکها , فنر لول , سیبک و ......

در مورد ترمز هم : برای ماشین های معمولی ترمز هایی که روشون هست بهترین گزینه است

ولی 100% ترمز ABS همون ضد قفل از بقیه بهتره ولی در بعضی ماشینها یی که این سیستم رو ندارن مثل سیلو

که اصلا تذمر خوبی نداره میشه سیلندر ترمز رو عوض کرد که کمی ترمز گیری رو بهتر میکنه .

در مورد ماشین های تقویت هم همینطور , از کیت های ABS استفاده میکنن .

ولی سعی کنید در زمان ترمز های شدید , حتما این کار رو به همراه معکوس و کلاچ درگیر انجام بدید .(ترمز موتور )

در ضمن مراکزی هستند که سیستم ABS را روی ماشین اضافه میکنن که البته بر روی هر ماشینی خوب جواب نمیده.

 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road

یکی از ساده ترین راههایی که میتونید به بهتر شدن سیستم تعلیق کمک کنید بستن استرس بار بر روی ماشینه که در موردش حتما توضیح میدم.
 

Nokia_My_Life

Registered User
تاریخ عضویت
26 اکتبر 2006
نوشته‌ها
440
لایک‌ها
1
آقا حامد میشه در مورد ترمز ABS یه مقاله بنویسی که کلا" چه فرقی با ترمز های معمولی داره ؟
این ضد قفل یعنی چی ؟
زیر دیپلم بگی خوبه :D
تشکر فراوان
یا علی
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
آقا حامد میشه در مورد ترمز ABS یه مقاله بنویسی که کلا" چه فرقی با ترمز های معمولی داره ؟
این ضد قفل یعنی چی ؟
زیر دیپلم بگی خوبه :D
تشکر فراوان
یا علی
در حالت کلی خدمتتون عرض میکنم که در اتومبیل های فاقد سیستم ABS چرخها در هنگام ترمز های ناگهانی و شدید

پیش از انکه توقف کنند , سر میخورن ! یعنی زمانی که شما پدال رو تا انتها و با قدرت فشار میدید , ماشین روی چرخها سر میخوره !

که این حالت در جاده های برفی و بارانی بسیار خطرناکتره !!!

اما سیستم ABS با داشتن چند سوپاپ و سنسور , سرعت چرخها رو محاسبه میکنه و در زمانی که شما کاملا ترمز رو می فشارید

سنسورها سرعت چرخ را محاسبه کرده و سوپاپها با باز و بسته شدنشان از ورود فشار اضافی برروی ترمز جلوگیری میکنند

در این حالت چرخها در یک لحظه , چند بار قفل شده و ازاد میشوند که سرخوردن انها را به مینیمم کاهش میدهد.

اگه اتومبیل شما دارای سیستم ترمز ABS باشد , در زمان ترمز گیری شدید , ضربه های کوچکی را در زیر پای خود حس میکنید

پس ترمز ABS از قفل شدن چرخها در زمان ترمز گیری جلوگیری میکند , این حالت(باز و بسته شدن سوپاپ) در هر ثانیه 10 تا 15 بار (بسته به ماشین) تکرار میشه.
 

Nokia_My_Life

Registered User
تاریخ عضویت
26 اکتبر 2006
نوشته‌ها
440
لایک‌ها
1
در حالت کلی خدمتتون عرض میکنم که در اتومبیل های فاقد سیستم ABS چرخها در هنگام ترمز های ناگهانی و شدید

پیش از انکه توقف کنند , سر میخورن ! یعنی زمانی که شما پدال رو تا انتها و با قدرت فشار میدید , ماشین روی چرخها سر میخوره !

که این حالت در جاده های برفی و بارانی بسیار خطرناکتره !!!

اما سیستم ABS با داشتن چند سوپاپ و سنسور , سرعت چرخها رو محاسبه میکنه و در زمانی که شما کاملا ترمز رو می فشارید

سنسورها سرعت چرخ را محاسبه کرده و سوپاپها با باز و بسته شدنشان از ورود فشار اضافی برروی ترمز جلوگیری میکنند

در این حالت چرخها در یک لحظه , چند بار قفل شده و ازاد میشوند که سرخوردن انها را به مینیمم کاهش میدهد.

اگه اتومبیل شما دارای سیستم ترمز ABS باشد , در زمان ترمز گیری شدید , ضربه های کوچکی را در زیر پای خود حس میکنید

پس ترمز ABS از قفل شدن چرخها در زمان ترمز گیری جلوگیری میکند , این حالت(باز و بسته شدن سوپاپ) در هر ثانیه 10 تا 15 بار (بسته به ماشین) تکرار میشه.
خیلی خیلی ممنون !
کامله کامل :p
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road



هر پیچ در هر پیست یک نقطه ی ورود و یک نقطه ی خروج داره , که هیچ ربطی هم به ماشین نداره ,

یعنی اگر یک پیچ رو در نظر بگیریم , چه ماشین فرمولا 1 چه ماشین معمولی زاویه ی ورود و خروجشون رو اون پیچ کاملا یکسانه .

"بهترین راننده کسی هست که با کمترین زاویه ی فرمون و سرعت بالاتر پیچ رو بپیچه .

یعنی باید سعی کنید تا حد امکان , پیچ رو شبیه به خط صاف طی کنید .

لحظه ی که شما میپیچید در یک لحظه ماشین با قسمت داخلی پیچ مماس میشه و بعد باید ماشین رو به سمت بیرون پیچ هدایت کنید

به اونه نقطه ی داخل پیچ اپکس (apex) گفته میشه به معنی راس زاویه , اپکس روی هر پیچ متفاوته .

به این خط که از زمان پیچیدن شروع و تا خروج از پیچ ادامه داره Racing line گفته میشه .

Racing line حدودی رو میشه حدس زد رو هر پیچی ولی برای تایم خوب , هر پیست احتیاج به تمرین زیاد داره برای به دست اوردن نقطه ی صحیح اپکس و نقطه ی شروع پیچیدن .

البته اکثر پیچ ها با تمرینی که انجام میدی براتون اسون میشه و مهم دقت در اجرای صحیح پیچیدن هست .

سعی میکنم یه سری عکس از ریسینگ لاین های مختلف بذارم.
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
البته این رو هم عرض کنم که ریسینگ لاین ,در حالتی که ماشینی قصد سبقت از شما رو داره یا شما قصد این کار رو دارید تغییر میکنه که بعدا شرح میدم.
 

bloody

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,256
لایک‌ها
17
محل سکونت
IRAN
مرسی حامد جان میخواستم همین رو بپرسم که خودت گفتی توضیح میدی منتظرم!!
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
چند عکس از Racing line

racing_line.gif


RacingLine1.gif


در عکس پایین سمت چپی , شما 2 اپکس رو میبینید, پس امکان وجود اپکس بیشتر از یکی هم هست .
 

bloody

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,256
لایک‌ها
17
محل سکونت
IRAN
آقا حامد یه سوال داشتم البته بی ربط نسبت به موضوع تاپیک!!


با یه پولی حدود 28 تومن چه ماشینی پیشنهاد میکنی؟ خودم جن تو رو میپسندم درسته یکم از زانتیا پایین تره ولی قیافه زانتیا هم خیلی برام تکراری شده.
 

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
41
محل سکونت
Karaj
حامد جان خیلی ممنون از توضیحاتت درباره apex حالا که گفتی مسابقات فرمول 1 خیلی دیدنی تر میشه چون هفته پیشم الونسو سر یکی از همین پیچا از ماسا جلو زد.
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
آقا حامد یه سوال داشتم البته بی ربط نسبت به موضوع تاپیک!!


با یه پولی حدود 28 تومن چه ماشینی پیشنهاد میکنی؟ خودم جن تو رو میپسندم درسته یکم از زانتیا پایین تره ولی قیافه زانتیا هم خیلی برام تکراری شده.
یه ماکسیما در حد نو .
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
حامد جان خیلی ممنون از توضیحاتت درباره apex حالا که گفتی مسابقات فرمول 1 خیلی دیدنی تر میشه چون هفته پیشم الونسو سر یکی از همین پیچا از ماسا جلو زد.
خواهش ...

ماسا افتضاح بود !!!!!
 

Seyyed_110

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2005
نوشته‌ها
19
لایک‌ها
0
با سلام.
من بازم سؤال دارم.:D
با ماشين هاي دنده اوتوماتيك وقتي به طور عادي گاز ميديد دنده روي يه دور موتور مشخص عوض ميشه ولي وقتي يك كمي زياد گاز بديد اين وضعيت فرق ميكنه.يعني اگر به طور عادي دنده روي 2500 عوض بشه در حالت غير عادي روي 5000 عوض ميشه.آيا اين كار تأثير منفي روي موتور داره؟ميتونه باعث خراب شدن جلو بندي و ميزان ماشين بشه؟

و علاوه بر اين سؤال يه پيشنهاد هم دارم و اون اينه كه اين اطلاعات چرب و نرمي كه درسته ميذاريد اينجا ميتونيد در قالب يه كتابچه در بياريد(حتى يك كتاب الكترونيكي هم باشه خوبه يا شايد هم بهتره).به همين صورتي كه الان هست.بدون مطالب اضافي و بحث هاي پيچيده و مقدمه هاي طولاني.
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
با سلام.
من بازم سؤال دارم.:D
با ماشين هاي دنده اوتوماتيك وقتي به طور عادي گاز ميديد دنده روي يه دور موتور مشخص عوض ميشه ولي وقتي يك كمي زياد گاز بديد اين وضعيت فرق ميكنه.يعني اگر به طور عادي دنده روي 2500 عوض بشه در حالت غير عادي روي 5000 عوض ميشه.آيا اين كار تأثير منفي روي موتور داره؟ميتونه باعث خراب شدن جلو بندي و ميزان ماشين بشه؟

و علاوه بر اين سؤال يه پيشنهاد هم دارم و اون اينه كه اين اطلاعات چرب و نرمي كه درسته ميذاريد اينجا ميتونيد در قالب يه كتابچه در بياريد(حتى يك كتاب الكترونيكي هم باشه خوبه يا شايد هم بهتره).به همين صورتي كه الان هست.بدون مطالب اضافي و بحث هاي پيچيده و مقدمه هاي طولاني.
معمولا هر چه دور موتور بالاتر بره همونطور که از اسمش مشخصه کارکرد موتور و فشار به اون بیشتر میشه !

پس در حالت عادی نباید به ماشین فشار اورد , ربطی هم به جلوبندی و میزان فرمون نداره .


در حال حاضر مشغول نوشتن یک کتاب هستم ولی اگه وقت شد این مطالب ناچیز رو هم در جایی جمع اوری میکنم.
 

Seyyed_110

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2005
نوشته‌ها
19
لایک‌ها
0
معمولا هر چه دور موتور بالاتر بره همونطور که از اسمش مشخصه کارکرد موتور و فشار به اون بیشتر میشه !

پس در حالت عادی نباید به ماشین فشار اورد , ربطی هم به جلوبندی و میزان فرمون نداره .


در حال حاضر مشغول نوشتن یک کتاب هستم ولی اگه وقت شد این مطالب ناچیز رو هم در جایی جمع اوری میکنم.

چه كتابيه كه اين مطالب در برابرش ناچيزه :eek: :) :cool:
با آرزوي موفقيت!;)

و با عرض پوزش يك سؤال ديگه :blush: :
آيا درسته كه استفاده از ماشينهاي SUV روي آسفالت باعث ميشه استهلاك اين ماشينا بره بالا؟ يعني از اين نظر كه اين ماشينا براي جاده هاي خاكي ساخته شدن و اين حرفا....:eek:
 
بالا