• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اموزش رانندگی حرفه ای توسط حامد سام

.......

  • ...

    Votes: 21 84.0%
  • ...

    Votes: 8 32.0%

  • Total voters
    25

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
بر فرض با سرعت 80 کیلومتر در ساعت به نزدیکی سرعت گیری میرسیم . صحیح ترین کار چی هست پا رو اول رو چه پدالی میزاریم و ...

من دارم آموزش می بینم تازه . مشکلی که دارم پا چپ هستم و دوست دارم ترمز رو هم با همون پا بگیرم !

خب منم چپ دست و چپ پا هستم.باید تمرین و تمرکز کنی تا عادت شه کم کم. وقتی به سرعت گیر میرسی بهترین کار ترمز کردنه و همزمان معکوس دادن و استفاده از ترمز موتور برای اینکه وزن ماشین بره رو چرخ های جلو.

هیچ وقت روی سرعت گیر پا روی ترمز نباشه چون احتمال قفل شدن چرخ ها و از دست رفتن تعادل زیاده.
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
درود گرامی
بنده یک ماشین دوج دارم وزنش حدودای 2600 هست و هرکاری میکنم به خوبی یک 405 که دارم نمیشه باهاش دستی کشید
البته یک مزدا3 رو فکر کنم راحتتر بشه

خوبیش اینه که صداش خودش به آدم جوشو میده اما دستی که میکشی باید درحالت درجا باشه و تو سرعت نمیشه زیاد کنترلشو به هم زد
پیشنهاد شما چیه ؟

میتونید در سطحی که چسبندگی کمتری داره دستی بکشید مثلا اسفالت خیس.یا سرعت رو بالاتر ببرید یا از تکنیک فینت faint استفاده کنید تا تعدل رو قبل از دستی کشیدن بهم بزنید.موقعی که دستی می کشید کلاچ بگیرید تا ارتباط موتور و چرخ ها یه لحظه قطع شه.
 

ToxCity

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 جولای 2013
نوشته‌ها
931
لایک‌ها
596
محل سکونت
E:\Program Files\karaj.exe
درود بر استارتر گرامی...........

عزیز جان 2تاسئوال داشتم..(والا جای دیگه نبود ک بپرسم)

1:چگونه وارد رشته موتور سواری بشم؟ آیا ارگان خاصی هست ک آموزشی بده تحت نظر مربی..?(والا من دنبال دوچرخه سواری ش هم رفتم پیدا نکردم!)

2: بنده علاقه شدیدی ب خودرو و مباحث پیرامون خودرو دارم..ولی اصلا رانندگی بلد نیستم و اصن دل و دماغ اینو ندارم ک برم دنبال گواهی نامه دلیل ش هم اینه ک اصن دوست ندارم با ماشین های غیراستاندارد و فاقد هر گونه ایمنی و جاده های غیر استاندارد و نحوه رانندگی دردسرساز مردم سرو کله بزنم...میخواستم نظر شمارو راجع ب فرهنگ رانندگی - خودرو -و صنعت خودروسازی ایران بدونم..آیا امیدی هست؟

مرسی.

بنده یک ماشین دوج دارم

عزیز اگه برات مقدوره عکسشو بذار تا بار دیگر ب عظمت آمریکای پی ببریم..

mopar نباشد تَن من مَباد
 

m343

Registered User
تاریخ عضویت
9 ژوئن 2012
نوشته‌ها
1,943
لایک‌ها
356
محل سکونت
TEHRAN
میتونید در سطحی که چسبندگی کمتری داره دستی بکشید مثلا اسفالت خیس.یا سرعت رو بالاتر ببرید یا از تکنیک فینت faint استفاده کنید تا تعدل رو قبل از دستی کشیدن بهم بزنید.موقعی که دستی می کشید کلاچ بگیرید تا ارتباط موتور و چرخ ها یه لحظه قطع شه.

اگر به فرض یک معکوس و نیم کلاچ بزنم هنگام دستی چطوره ؟
یک بار تست کردم بدک نبود اما بپرسم قبلش بهتره
سپاس از پاسخ شما
 

Tesoke

Registered User
تاریخ عضویت
29 آگوست 2012
نوشته‌ها
138
لایک‌ها
18
این سوال رو بقیه هم میتونن جواب بدن .

هنگام راه انداختن ماشین کلاچ و گاز همزمان باشن یا اول کلاچ رو کمی ول کنم تا ماشین کمی حرکت کرد گاز بدم ؟
 

amir69r

Registered User
تاریخ عضویت
25 ژوئن 2009
نوشته‌ها
246
لایک‌ها
10
محل سکونت
شيراز
سلام به چه صورت ميشه با ماشين بوكس باد كرد جوري كه ماشين صدمه نبينه
 

a1a1

Registered User
تاریخ عضویت
5 آگوست 2007
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
146
این سوال رو بقیه هم میتونن جواب بدن .

هنگام راه انداختن ماشین کلاچ و گاز همزمان باشن یا اول کلاچ رو کمی ول کنم تا ماشین کمی حرکت کرد گاز بدم ؟

شما قبل از این که گاز بدی کلاچو ول کنی ماشین خاموش میشه
باید همزمان گازو بدی کلاچو ول کنی

سلام به چه صورت ميشه با ماشين بوكس باد كرد جوري كه ماشين صدمه نبينه

همون حرکت معمولی ولی شدیدتر -گازو بیشتر میدی کلاچم سریعتر ول میکنی
سعی کن کلاچو یدفه ول نکنی که ضربه بزنه صدمش کمتره
 

mahyar999

Registered User
تاریخ عضویت
28 مارس 2013
نوشته‌ها
244
لایک‌ها
362
محل سکونت
سنگ کوهت در و گوهر است خاک دشتت بهتر از زر است
این سوال رو بقیه هم میتونن جواب بدن .

هنگام راه انداختن ماشین کلاچ و گاز همزمان باشن یا اول کلاچ رو کمی ول کنم تا ماشین کمی حرکت کرد گاز بدم ؟
دادا کلاجو که ول میکنی باید نرم نرم گاز بدی وگرنه خاموش میکنه
یه چندباری امتخان کن خیلی زود راه میفتی
 

Aftabe zendegi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 آگوست 2013
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
1

khorshid1

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 آگوست 2013
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
1
در ایران رانندگی دارای اصول خاصی نیست و هرکسی بر مبنای دلخواه خودش رانندگی میکنه...
به امید روزیکه تلفات ناشی از حوادث رانندگی به صفر برسه
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
ما هم داریم برای رسیدن به همین هدف تلاش می کنیم.
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
درود بر استارتر گرامی...........

عزیز جان 2تاسئوال داشتم..(والا جای دیگه نبود ک بپرسم)

1:چگونه وارد رشته موتور سواری بشم؟ آیا ارگان خاصی هست ک آموزشی بده تحت نظر مربی..?(والا من دنبال دوچرخه سواری ش هم رفتم پیدا نکردم!)

2: بنده علاقه شدیدی ب خودرو و مباحث پیرامون خودرو دارم..ولی اصلا رانندگی بلد نیستم و اصن دل و دماغ اینو ندارم ک برم دنبال گواهی نامه دلیل ش هم اینه ک اصن دوست ندارم با ماشین های غیراستاندارد و فاقد هر گونه ایمنی و جاده های غیر استاندارد و نحوه رانندگی دردسرساز مردم سرو کله بزنم...میخواستم نظر شمارو راجع ب فرهنگ رانندگی - خودرو -و صنعت خودروسازی ایران بدونم..آیا امیدی هست؟

مرسی.



عزیز اگه برات مقدوره عکسشو بذار تا بار دیگر ب عظمت آمریکای پی ببریم..

mopar نباشد تَن من مَباد

درود

1: اگه تهران تشریف دارید میتونید تشریف ببرید فدراسیون و اقدام کنید.

2: خیر
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
اگر به فرض یک معکوس و نیم کلاچ بزنم هنگام دستی چطوره ؟
یک بار تست کردم بدک نبود اما بپرسم قبلش بهتره
سپاس از پاسخ شما

به هر حال باید تو دنده ای باشید که بعد از سر خوردن بتونید با گاز ماشین رو کنترل کنید! نیم کلاچ تاثیری نداره و فقط لحظه ی دستی کشیدن, کلاچ رو نگه دارید.معکوس هم اگه باعث شه وزن ماشین یخورده بیاد جلو بد نیست.
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
اگر به فرض یک معکوس و نیم کلاچ بزنم هنگام دستی چطوره ؟
یک بار تست کردم بدک نبود اما بپرسم قبلش بهتره
سپاس از پاسخ شما

به هر حال باید تو دنده ای باشید که بعد از سر خوردن بتونید با گاز ماشین رو کنترل کنید! نیم کلاچ تاثیری نداره و فقط لحظه ی دستی کشیدن, کلاچ رو نگه دارید.معکوس هم اگه باعث شه وزن ماشین یخورده بیاد جلو بد نیست.
 

satar1363

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 اکتبر 2013
نوشته‌ها
64
لایک‌ها
19
آقا حامد وقتی میخوای از وسط 2تا ماشین عبور کنی چطور باید فهمید که آیا گیر میکنی یا نه؟
من وقتی میخوام از وسط 2تا مانع عبور کنم میترسم مبادا بهشون بمالم.
یا وقتی میخوام از کنار موتوری رد بشم ترس دارم مبادا بزنم بهش
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
آقا حامد وقتی میخوای از وسط 2تا ماشین عبور کنی چطور باید فهمید که آیا گیر میکنی یا نه؟
من وقتی میخوام از وسط 2تا مانع عبور کنم میترسم مبادا بهشون بمالم.
یا وقتی میخوام از کنار موتوری رد بشم ترس دارم مبادا بزنم بهش

دوست عزیزم اینها هم بستگی به استعداد و ضریب هوش داره و هم تمرین حرفه ای و چیزی نیست که بتونم اینجا توضیح بدم.
 

saeedoffice

Registered User
تاریخ عضویت
27 ژانویه 2013
نوشته‌ها
1,038
لایک‌ها
75
power shift:در این تکنیک بر خلاف حالت عادی که گاز رو رها کرده , کلاچ میگیریم و بعد دنده رو تعویض می کنیم ,

بدون اینکه پا رو از روی پدال گاز برداریم , کلاچ گرفته و به سرعت دنده رو تعویض میکنیم و پا رو از روی کلاچ بر می داریم

این تکنیک باعث میشه که در هنگام تعویض دنده , دور موتور افت نکنه.

البته در مواقع ضروری از این تکنیک استفاده میشه چون به سیستم کلاچ و موتور فشار میاره.


رانندگی , رانندگی حرفه ای , پیست , ریس , رالی , race , driving , pro driving , driving pro , اموزش , اموزش رانندگی , اموزش رانندگی حرفه ای , ریس لاین , ریسینگ لاین , کارتینگ , Karting
سلام
ممنون از توضیحاته عالیتون
من قبلا این کارو میکردم
ولی یه مشکلی که پیدا کردم و فک میکنم صفحه کلاجه اینه که وقتی کلاچ رو رها میکنم سیستم کلاچ به کلی در گیر نمیشه و حالت نیم کلاچ پیدا میکنه
البته وقتی تازه به ماشین دارم فشار میارم خوبه ولی یکم که داغ میکنه اینجوری میشه
به نظرتون مشکلش چی میتونه باشه
ممنون
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
سلام
ممنون از توضیحاته عالیتون
من قبلا این کارو میکردم
ولی یه مشکلی که پیدا کردم و فک میکنم صفحه کلاجه اینه که وقتی کلاچ رو رها میکنم سیستم کلاچ به کلی در گیر نمیشه و حالت نیم کلاچ پیدا میکنه
البته وقتی تازه به ماشین دارم فشار میارم خوبه ولی یکم که داغ میکنه اینجوری میشه
به نظرتون مشکلش چی میتونه باشه
ممنون
همونطور که عرض کردم , اینکار به سیستم کلاچ فشار زیادی وارد می کنه و صفحه داغ میشه و ممکنه درست عمل نکنه خصوصا در ماشین های شهری
 
بالا