• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

ايران - جام جهاني 2006

daftarekhaterat

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 جولای 2003
نوشته‌ها
4,989
لایک‌ها
58
سن
41
محل سکونت
در قلب پاك او
نميدونم چرا وقت مسابقه داربي از همون اول گفتن 65 هزار بليت فروخته ميشه. بعد فردوسي پور ميگفت بايد مردم روز بازي با ژاپن بيشتر از اينها بيان! :blink:
 

t_mohsen

Registered User
تاریخ عضویت
2 آگوست 2003
نوشته‌ها
808
لایک‌ها
1
سن
40
محل سکونت
Tehran
به به به بروبچ فعال
:) :) :)
 

daftarekhaterat

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 جولای 2003
نوشته‌ها
4,989
لایک‌ها
58
سن
41
محل سکونت
در قلب پاك او
سرمربي تيم ملي فوتبال ژاپن پس از پايان آخرين تمرين تيمش در جمع خبرنگاران گفت: به طور كاملا هجومي در برابر ايران صف‌آرايي خواهيم كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، زيكو در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران ايراني كه پرسيده بود، آيا شما به كسب حداقل امتياز رضايت داريد يا خير؟ گفت: بازيكنان هجومي همچون ناكاتا ، ناكامورا ، اونو، تاكاهارا و غيره بازيكناني بسيار تهاجمي هستند و ما بااين بازيكنان به دروازه ايران حمله خواهيم كرد.

وي درباره تعويض سيستم تيم ملي ژاپن گفت: ما در اردوي آلمان سيستمهاي متفاوتي را تمرين كرده‌ايم و بازيكنان به طور كامل با سيستم جديد هماهنگ هستند.

زيكو درباره اختلاف نظر فدراسيون فوتبال ژاپن و خودش درباره دعوت از ناكاتا گفت: من مربي اين تيم هستم و من هرچه تصميم بگيرم همان را اجرا خواهيم كرد.
 

daftarekhaterat

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 جولای 2003
نوشته‌ها
4,989
لایک‌ها
58
سن
41
محل سکونت
در قلب پاك او
خبرگزاري كيودو امروز (پنج شنبه) در گزارشي به ممنوعيت ورود بانوان به ورزشگاه‌ آزادي پرداخته است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين گزارش آمده است: «زنان ايراني براي تشويق تيم‌هاي محبوبشان اجازه حضور در ورزشگاه را ندارند و اين قانوني است كه پس از انقلاب 1979 در ايران به تصويب رسيد. نويسندگان ورزشي ايران دليل ممنوعيت حضور بانوان ايراني را در ورزشگاه به دليل شعارهاي ركيك در استاديوم مي‌دانند.

همچنين در اين گزارش سيامك گرامي كه خود را سخنگوي فدراسيون فوتبال ايران ناميده است، در گفت و گو با كيودو مي‌گويد: در بعضي مسابقات مانند بسكتبال زنان مي‌توانند ديدارها را تماشا كنند. اما به دليل سن كم تماشاگران فوتبال ممكن است آنها جنجال به پا كنند.

در ادامه اين گزارش آمده است: وزارت امور خارجه ژاپن به زنان ژاپني اعلام كرده است كه بدليل شرايط مذهبي در ايران پوشش متعارف را رعايت كنند.

تاناكا يكي از تماشاگران زن ژاپني كه به همراه تيمش به ايران آمده است؛ در اين باره مي‌گويد: ما به پند وزارت امور خارجه گوش كرده و از روسري در تهران استفاده خواهيم كرد. اما نمي‌توانم تصور كنم كه در بازي روز جمعه ميان سيل مردان حضور خواهم داشت. واقعا دليل ممنوعيت حضور زنان در ورزشگاه را نمي‌دانم
 

daftarekhaterat

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 جولای 2003
نوشته‌ها
4,989
لایک‌ها
58
سن
41
محل سکونت
در قلب پاك او
تهران IranSports.Net_ دو هافبك تيم ملي فوتبال ژاپن چهارشنبه‌شب پس از تمرين اين تيم در تهران به درگيري لفظي پرداختند. به گزارش خبرگزاري رويترز از تهران، "هيده‌توشي ناكاتا" كاپيتان و "تاكاشي فوكونيشي" هافبك تيم ملي فوتبال ژاپن بر سر تاكتيك جديد اين تيم، مشاجره لفظي در ميان بازيكنان ژاپن انجام دادند. "زيكو" سرمربي برزيلي تيم ژاپن و "شينجي اونو" هافبك اين تيم از نزاع اين دو بازيكن جلوگيري كردند. روزنامه نيكان اسپورت ژاپن روز پنجشنبه به نقل از "فوكونيشي" نوشت : اين دو بازيكن پس از اين نزاع، تفكرات خود را تغيير داده و هم اكنون آماده رويارويي با تيم ملي فوتبال ايران هستند. برخي از بازيكنان تيم ملي فوتبال ژاپن از تغيير تاكتيك "زيكو" از شيوه ‪ ۵ -۳-۲‬به ‪ ۴-۴-۲‬ناراحت هستند. اين بازيكنان معتقدند كه سرمربي تيم ملي فوتبال ژاپن براي تطيبق بازي "ناكاتا" دست به تغيير شيوه اين تيم زده است. ناكاتا كه هم اكنون در عضويت تيم فيورنتينا ايتالياست، عصر فردا پس از يك سال دوري از تيم ملي فوتبال ژاپن با پيراهن اين تيم به ميدان مي رود. "تسونه ياسو مياموتو" مدافع ‪ ۲۸‬ساله تيم ملي فوتبال ژاپن با بيان اينكه بازيكنان اين تيم به سيستم ‪ ۳-۵-۲‬عادت كرده‌اند، افزود: فكر نمي‌كنم زمان كافي براي اتخاذ شيوه‌اي جديد وجود داشته باشد. "نائوهيرو تاكاهارا" مهاجم ژاپني تيم هامبورگ آلمان نيز نگراني خود را از تغيير تاكتيك تيم ژاپن اعلام كرد. وي با اشاره به اينكه با حضور "ناكاتا" شيوه تيم ملي فوتبال ژاپن تغيير كرده است، افزود : هنوز متقاعد نشده‌ام كه تاكتيك جديد بهترين شيوه براي اين تيم باشد.
 

daftarekhaterat

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 جولای 2003
نوشته‌ها
4,989
لایک‌ها
58
سن
41
محل سکونت
در قلب پاك او
بازيكنان ژاپن از تغيير سيستم تيم ملي براي بازي با ايران نگران هستند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خبرگزاري كيودو امروز در گزارشي ويژه درباره ديدار ايران و ژاپن نوشت: «پس از آنكه هيده‌توشي ناكاتا به تيم ملي دعوت شد زيكو تصميم گرفت چيدمان تيم را از 2 ـ 5 ـ 3 به 2 ـ 4ـ 4 تغيير دهد اما برخي از بازيكنان تيم ملي ژاپن نگران اين تغيير چيدمان هستند. مياموتو و تاكاهارا از جمله اين بازيكنان هستند.

مياموتو كه قبل از دعوت ناكاتا كاپيتان تيم ملي ژاپن بوده است در اين باره مي‌گويد: «هر يك از بازيكنان نظر خاصي دراين باره دارند اما قبل از اين از اين سيستم استفاده نكرده بوديم و فكر كنم اين تغيير سيستم در كوتاه مدت جوابگو نباشد. تطبيق با اين سيستم نيازمند زمان طولاني‌تري است چرا كه بايد به حضور 4 دفاع عادت كنيم. من فكر مي‌كنم سيستم 2 ـ 5ـ 3 براي ما مثمرثمرتر باشد.»

تاكاهارا نيز در اين باره گفت: «سيستم 2ـ 5ـ 3 براي ما خوب كار مي‌كرد. ما بايد با سيستم جديد عادت كنيم چرا كه ناكاتا بار ديگر به تيم ملي بازگشته است. اما مطمئن نيستم كه اين سيستم براي ما خوب باشد.»

همچنين ” نارازاكي“ دروازه بان تيم ملي ژاپن درباره تمرينات ملي ژاپن در تهران مي‌گويد: «روز گذشته براي اولين بار توانستيم با بازيكناني همانند ناكاتا و ناكامارا تمرين كنيم. گرچه آنها بسيار سخت تلاش مي‌كنند اما بسيارمشكل است كه بتوانيم با اين سيستم با يكديگر هماهنگ شويم.»
 

daftarekhaterat

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 جولای 2003
نوشته‌ها
4,989
لایک‌ها
58
سن
41
محل سکونت
در قلب پاك او
برانکو ایوانکوویچ : بازیکنان تیم ملی با قلبهایشان بازی کردند
تیم ملی ایران یکی از سخت ترین و دشوارترین مسابقات خود را با پیروزی به پایان برد و این پیروزی متعلق به مردم ایران بوده و به پای آنها نوشته خواهد شد.
به گزارش خبرنگار"مهر" برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان پس از پیروزی مقابل ژاپن با بیان مطلب فوق افزود : این تماشاگران و علاقمندان را من در هیچ جای دنیا ندیده ام و از آنها به خاطر حمایتهای بی دریغشان سپاسگزارم.
وی با ابرازرضایت از عملکرد تمام بازیکنان اظهار داشت : از همه بازیکنان راضی هستم زیرا آنها با قلبهایشان بازی کردند واز این نوع بازی چیزی جز پیروزی حاصل نخواهد شد.
برانکو در خصوص تعویض دایی و تغییر سیستم تیم ملی نیز اظهار داشت : دایی به خاطر کشیدگی عضله تعویض شد و فکر نمی کنم به بازی به کره شمالی نیز برسد. با این حال بازیکنان من با درک شیوه جدید بازی و تغییر آن باعث شدند تا حریف سردرگم شده و تا پایان بازی نتواند به ما ضربه وارد آورد. آنها نشان دادند که توانایی تغییر هر سیستم و روشی را دارند و من از این بابت از آنها متشکرم.
وی از عملکرد فریدون زندی نیز ابراز رضایت کرده و تصریح کرد : این بازیکن اعتماد مرا به خوبی جلب کرد و بازی خوبی را به نمایش گذاشت ضمن اینکه تعویض او نیز به خاطر بالا بردن کیفیت دفاعی تیم صورت گرفت و از علوی نیز به خاطر انجام درست وظایفش ممنون هستم.
سرمربی تیم ملی در خصوص حضور نیکبخت در زمین نیز گفت : نیکبخت با حرکات خود مدافعان حریف را عصبی کرده بود و موفق شد به آنچه از وی خواسته بودم دست یابد.
وی در پایان تصریح کرد : من خوشحالم که بازیکنان ارزشمند بسیاری دارم که می توانند هر لحظه به تیم ملی کمک کنند. تیم ملی از 25 بازیکن شکل گرفته و هرکدام آماده هستند برای موفقیت تیم ملی از جان مایه بگذارند. ما برای پیروزی به کره شمالی می رویم و امیدوارم با دست پر به ایران بازگردیم.
 

daftarekhaterat

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 جولای 2003
نوشته‌ها
4,989
لایک‌ها
58
سن
41
محل سکونت
در قلب پاك او
زيكو سرمربي تيم ژاپن پس از شكست در برابر ايران گفت: مي‌دانستم كه ديدار مشكلي را پيش روي داريم اما برابر ايران به مشكل آنچناني برخورد نكرديم.

به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ سرمربي تيم ژاپن پس از پايان ديدار ايران و ژاپن در جمع خبرنگاران گفت:‌ ايران، بحرين و ژاپن سه تيم مدعي صعود به جام جهاني هستند و ما نيز پس از شكست در برابر ايران نااميد نيستيم و ايران نيز صد درصد مطمئن از صعود نيست.

وي افزود: مطمئن باشيد اگر تيم سوم هم باشيم در پلي آف به جام جهاني مي‌رويم.

زيكو در مورد بازي ژاپن در برابر ايران تصريح كرد:‌ تيم ايران راه گل‌زني را به خوبي مي‌دانست با اين حال مشكل چنداني پيدا نكرديم كه افكار ما را متشنج كند.

سرمربي تيم ژاپن تفاوت سيستم بازي ايران نسبت به ديدار برابر بحرين خاطرنشان كرد: ايران در خانه‌ي بحرين بازي مي‌كرد و به همين دليل براي كسب يك امتياز با سيستم متفاوتي كار مي‌كرد و توانست حداقل امتياز را كه بسيار مهم نيز بود به دست آورد اما مي‌دانستيم ايران در برابر ما با سيستم متفاوتي بازي خواهد كرد.

وي در مورد بازي هيده‌توشي ناكاتا نيز خاطرنشان كرد: ناكاتا بازيكن بزرگي است در اين بازي خوب كار كرد اما به طور قطع در آينده با آماده‌تر شدن تاثير بيشتري در نتيجه‌گيري تيم خواهد داشت.

زيكو در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ‌كه از وي در مورد جابجايي كاپيتاني از ناكاتا به مياموتو سوال كرده بود، گفت:‌ تعويض كاپيتاني هيچ ربطي به بازي امروز نداشت تنها دليل كاپيتاني مياموتو دوري يكساله ناكاتا از تيم ملي بود و سه روز پيش از بازي نيز با صحبتي كه با ناكاتا داشتم اين تصميم را گرفتيم.

وي در مورد حضور در ايران نيز تصريح كرد: سه روز است كه در ايران اقامت دارم و از مردم شما و آشنايي با آنها خشنود هستم.

زيكو درباره‌ي آينده‌ي كاري خود در ژاپن گفت: بدون كمترين مشكل در ژاپن در حال كار كردن هستم و حضور در ژاپن يكي از بهترين دوران زندگي‌ام بوده است.

زيكو در مورد بازي برگشت ايران و ژاپن اظهار داشت: به عقيده‌ي من بازي برابري انجام شد اما مهم اين است كه بازي در ژاپن شرايط خاص خود را دارد و ما براي آن بازي اهداف مشخصي را تعيين خواهيم كرد اما اختلاف نتيجه‌ي ما با ايران آنقدر زياد نيست كه تنها به اين تيم فكر كنيم چرا كه هدف بعدي ما بي‌ترديد بحرين خواهد بود.

زيكو در مورد سيستم چهار دفاعي ژاپن نيز گفت: ما تاكيد زيادي روي اين سيستم داشتيم چرا كه در ديدار با كره‌ي شمالي با سه دفاع به مشكل برخورديم و تصميم‌ گرفتيم در بازي با ايران از چهار دفاع استفاده كنيم و من نيز بر روي تصميم خودم تاكيد دارم و از اتخاذ آن پشيمان نيستم.
 

daftarekhaterat

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 جولای 2003
نوشته‌ها
4,989
لایک‌ها
58
سن
41
محل سکونت
در قلب پاك او
علي دايي به همراه ملي‌پوشان فوتبال ايران به پيونگ يانگ مي‌رود :(

پرهام خانلري پزشك تيم ملي فوتبال ايران گفت " علي دايي " مهاجم تيم ملي فوتبال ايران به همراه ديگر بازيكنان اين تيم براي ديدار با تيم ملي كره شمالي عازم پيونگ يانگ مي‌شود. با آنكه دايي در ديدار مقابل تيم ژاپن دچار مصدوميت شد ولي اين بازيكن به پيونگ يانگ اعزام مي‌شود. وي افزود كاپيتان تيم ملي فوتبال ايران از ناحيه قوزك پا دچار مصدوميت شده است واكنون نمي‌توان درباره شدت اين مصدوميت ابراز نظر كرد. پزشك تيم ملي فوتبال ايران در ادامه اظهارداشت كادر پزشكي تيم ملي فوتبال ايران فردا شنبه در چين ، مداواي خود را آغازمي‌كنند كه اميد داريم بتوانيم اين بازيكن را براي ديدار با تيم كره شمالي آماده كنيم . علي دايي جمعه‌شب در نيمه نخست ديدار تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و ژاپن دچار مصدوميت شد و جاي خود را به محرم نويدكيا داد. تيم ملي فوتبال ايران در چارچوب رقابت‌هاي فوتبال مقدماتي جام جهاني ‪ ۲۰۰۶‬آلمان در گروه بي‌آسيا روز چهارشنبه هفته آينده در ورزشگاه شهر پيونگ يانگ به مصاف تيم كره شمالي مي‌رود.
 

daftarekhaterat

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 جولای 2003
نوشته‌ها
4,989
لایک‌ها
58
سن
41
محل سکونت
در قلب پاك او
خانواده يكي از متوفيان حادثه استاديوم آزادي: مقصر حادثه بايد پيدا شود

تهران IranSports.Net_ خانواده يكي از متوفيان حادثه شب گذشته مجموعه ورزشي آزادي، خواستار مشخص شدن و پيگيري قانوني مقصر يا مقصران اين حادثه شدند. پدر متوفي "اميد چوبدار خوشخوي" كه پسر ‪ ۲۲‬ساله‌اش را در اين حادثه از دست داده، روز شنبه در بيمارستان امام خميني (ره) در گفت و گو با ايرنا افزود: " نبايد عاقبت تماشاي يك مسابقه فوتبال به كشته و زخمي شدن تعدادي از تماشاچيان منجر شود." وي خاطر نشان كرد كه اين گونه حوادث براي نخستين بار نيست كه به وقوع مي‌پيوندد و در گذشته نيز ما شاهد وقوع چنين حوادثي بوده‌ايم. وي اظهار داشت: از ساعت سه بامداد براي پيدا كردن پسرم به بسياري از كلانتري‌ها و بيمارستان‌ها مراجعه كرديم تا اينكه در ساعت ‪ ۱۲‬ظهر جنازه او را در بيمارستان امام خميني(ره) شناسايي كرديم. "چوبدار خوشخوي"، از مسوولان بيمارستان به دليل معطل كردن آنان براي دريافت وجه درمان انجام شده روي پسر متوفي خود، اظهار گلايه كرد. "سعيد سرخ فام"، برادر خانم متوفي كه خود به همراه متوفي در استاديوم بوده است، در گفت و گو با ايرنا بسته بودن درهاي اصلي خروجي و نيز فشار وارده از سوي جمعيت را علت اصلي وقوع اين حادثه دانست. وي تصريح كرد: پس‌از پايان مسابقه فوتبال موقعي كه تماشاگران استاديوم را ترك مي‌كردند با بسته بودن در اصلي خروجي مواجه شدند كه متاسفانه براثر فشار جمعيت تعدادي از تماشاگران كشته و تعدادي نيز زخمي شدند. وي خاطر نشان‌كرد: من هم زير دست و پا تماشاگران گير كردم كه خوشبختانه با كمك ديگران توانستم خود را از آن وضعيت خارج كنم. رئيس خدمات بيمارستان امام خميني (ره)، نيز گفت: يكي از تماشاگران اين حادثه را به‌اين بيمارستان منتقل كردند امابيمار پس از رسيدن به بيمارستان در حالت كما بود. "مختار نجفي" افزود: اقدامات و معاينات اوليه درماني، همچون عكس، آزمايش و غيره از بيمار صورت گرفت. وي اضافه كرد كه ‪ ۵۰‬درصد به خانواده متوفي براي انجام اين اقدامات درماني تخفيف داده شده است.
 

daftarekhaterat

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 جولای 2003
نوشته‌ها
4,989
لایک‌ها
58
سن
41
محل سکونت
در قلب پاك او
به دنبال فوت تماشاچيان فوتبال‌دوست در ديدار ايران و ژاپن روابط عمومي سازمان تربيت بدني پيام تسليت صادر كرد
مهندس مهرعليزاده براي پيگيري حادثه دستور داد سرويس: ورزشي - سازمان ورزش

سازمان تربيت بدني با صدور اطلاعيه‌اي در پي استقبال بي‌نظير تماشاگران فهيم ايراني در بازي ايران و ژاپن، فوت پنج تن از تماشاگران اين بازي را در هنگام خروج از ورزشگاه به مردم شريف ايران تسليت گفت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از روابط عمومي سازمان تربيت بدني هم‌زمان با ديدار ايران و ژاپن از سري مسابقات مقدماتي جام جهاني 2006 آلمان و هنگام خروج از درب‌هاي خروجي به دليل ازدحام بيش از حد تماشاگران پنج از تن تماشاگران به دليل شدت فشار وارده جان خود را از دست دادند. همچنين در اين حادثه سي و پنج نفر مصدوم شدند.

پس از وقوع اين حادثه مهندس محسن مهرعليزاده معاون رييس جمهور و رييس سازمان تربيت بدني نسبت به پيگيري مداواي مصدومين و رسيدگي به امور آنها دستور لازم را صادر كرد.

بر اساس اين گزارش سازمان تربيت بدني يك بار ديگر درگذشت پنج تن از تماشاچيان هنگام ديدار ايران و ژاپن را به مردم شريف و جامعه‌ي ورزشي كشورمان تسليت گفت.
 

daftarekhaterat

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 جولای 2003
نوشته‌ها
4,989
لایک‌ها
58
سن
41
محل سکونت
در قلب پاك او
اتفاق‌هاي تلخ ورزشگاه آزادي به روايت آسوشيتدپرس
زخمي شدن هوادار زن ژاپني و كشته شدن چند تماشاگر ايراني سرويس: ورزشي - فوتبال


پيروزي تاريخي و ارزشمند ايران در ديدار انتخابي جام جهاني برابر ژاپن قهرمان آسيا با زخمي شدن هوادار زن ژاپني و كشته شدن چند نفر از تماشاگران ايراني ورزشگاه آزادي همراه بود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خبرگزاري آسوشيتدپرس (AP) در مورد اين دو حادثه گزارش ويژ‌ه‌اي داده است.

يكي از تماشاگران زن ژاپني با پرتاب مواد آتش زا از سوي يكي از تماشاگران مجروح شد.

عكس و گزارش AP ممكن است براي فوتبال ايران گران تمام شود. پيشتر كنفدراسيون فوتبال آسيا AFC در مورد تكرار چنين اتفاق‌هاي ناگواري هشدار داده بود.

آسوشيتدپرس در مورد كشته شدن چند تماشاگر پس از پايان ديدار ايران برابر ژاپن اين چنين گزارش داد:« شنبه تلويزيون ملي ايران از كشته شدن دست كم پنج نفر و زخمي شدن چهل نفر پس از پايان ديدار ايران برابر ژاپن در تهران خبر داد.

جمعه شب پس از پيروزي دو بر يك ايران برابر ژاپن در مرحله‌ي انتخابي جام جهاني در گروه B هزاران تماشاگر به دروازه‌هاي خروجي ورزشگاه آزادي يورش بردند.

بيش از صد هزار نفر در اين ورزشگاه جمع شده بودند و پزشكان محلي به شبكه‌هاي تلويزيوني گفتند اين خروج ناگهاني تماشاگران سبب كشته شدن تماشاگران شد. هنوز دليلي براي اين خروج منتشر نشده است.

دست كم پنج نفر از زخمي‌ها شرايط بحراني دارند و شايد تعداد كشته شدگان بيشتر شود.

نيروهاي پليس، قضايي و فدراسيون فوتبال ايران پرونده را به طور جدي دنبال مي‌كنند.

ايران، كشور شيفته‌ي فوتبال كه پيشتر در سال 1978 به جام جهاني آرژانتين و 1998 به جام جهاني فرانسه رسيده بود مشتاقانه به دنبال رسيدن به سومين جام جهاني خود است.
 

daftarekhaterat

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 جولای 2003
نوشته‌ها
4,989
لایک‌ها
58
سن
41
محل سکونت
در قلب پاك او
تحقيقات رسمی فيفا درباره ازدحام مرگبار ورزشگاه آزادی :(

ازدحام جمعيت هنگام خروج تماشاگران از ورزشگاه آزادی، علت حادثه مرگبار پس از ديدار تيمهای ايران و ژاپن بوده است
فدراسيون جهانی فوتبال، فيفا روز شنبه 26 مارس، تحقيقات رسمی خود را درباره ازدحام جمعيت در ورزشگاه آزادی تهران که بر اساس گزارشها دست کم پنج کشته برجای گذاشت، آغاز کرده است.
اين ورزشگاه صدهزار نفری عصر جمعه، 25 مارس (پنجم فروردين) محل بازی تيمهای ايران و ژاپن در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی بوده است. پس از اين ديدار که با نتيجه دو بر يک به سود ايران به پايان رسيد، به گفته منابع رسمی دست کم پنج نفر در ازدحامی که برای خروج از ورزشگاه ايجاد شده بود، زير دست و پا درگذشتند.

برخی منابع خبری تعداد کشته شدگان را شش نفر اعلام کرده اند اما سازمان تربيت بدنی ايران در اطلاعيه ای که به اين مناسبت صادر کرده، تعداد کشته شدگان را پنج نفر ذکر کرده است.

تلويزيون ايران گزارش داده است که چهل نفر ديگر نيز بر اثر ازدحامی که با خروج جمعيت از ورزشگاه يکصد هزار نفری آزادی ايجاد شد، مجروح شده اند.

مسئولان فيفا روز شنبه با ارسال نمابری به فدراسيون فوتبال ايران، خواستار اطلاعات بيشتر درباره اين "حادثه حزن انگيز" شدند.

ازدحام مرگبار

هرچند ديدار تيمهای ايران و ژاپن با تعطيلات سال نوی ايرانی همزمان شده بود اما استقبال هواداران تيم ايران از اين مسابقه چنان گسترده بود که چهار ساعت پيش از برگزاری بازی، ظرفيت ورزشگاه صدهزار نفری تکميل شد و درهای ورودی بسته شدند. رئيس فدراسيون فوتبال ايران، اين حضور و حمايت را "بی سابقه" توصيف کرد.

رقابت نزديک برای راهيابی به جام جهانی آلمان و هيجان انباشته هواداران ايرانی که چهار سال پيش از صعود به مرحله نهايی جام جهانی بازماندند، سبب شد تا تماشاگران با چشمپوشی از تعطيلات سالانه به ورزشگاه بيايند.

حدود سه هزار هوادار ژاپنی هم از قبل بليتهای بازی را رزرو کرده بودند که گروهی از آنها در قالب تورهای مسافرتی به ايران سفر کرده اند.

اما پس از پايان ديدار تيم‌های ملی ايران و ژاپن، به دلايلی که هنوز رسما اعلام نشده است، ازدحام جمعيت برای خروج از ورزشگاه به حدی رسيد که چندين تن از هواداران تيم ملی زير دست و پا ماندند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، هادی ربيعی و مجتبی ابراهيم زاده، دو هوادار تيم ملی فوتبال ايران که نسبت فاميلی نيز با هم داشتند از کشته ‌شدگان اين حادثه اند و يکی ديگر از کشته شدگان نيز جوانی است که هويت او هنوز مشخص نشده است.

نام جوان بيست و دو ساله ای به نامه اميد چوبدار خوشخوی نيز به عنوان يکی ديگر از كشته شدگان حادثه اعلام شده است.

برادر همسر او در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی، علت کشته شدن وی را بسته بودن درهاي اصلي خروجی و فشار وارده از سوی جمعيت عنوان کرده و گفته که پس‌ از پايان مسابقه فوتبال موقعي كه تماشاگران استاديوم را ترك مي‌ كردند با بسته بودن در اصلي خروجي مواجه شدند كه متأسفانه براثر فشار جمعيت تعدادی از تماشاگران كشته و تعدادی نيز زخمي شدند.

بر اساس گزارش اين خبرگزاری، حال برخی از مجروحان از جمله دختری ‪ يازده‬ساله به نام بهناز اسکندری نيز وخيم اعلام شده است.

اين دختر به همراه پدر، عمو و پسر عموی خود برای تماشای ديدار تيم های ملی ايران و ژاپن به ورزشگاه آزادی رفته بود.

اين خبرگزاری گزارش داده که از ميان مجروحان حادثه، پسر ‪ نه‬ساله ای به نام حميد ميری نيز در مجتمع درماني حضرت الرسول بستری است که از ناحيه سر دچار ضربه شده بوده و ابتدا با استفاده از دستگاه تنفس مي ‌كرده اما اکنون به هوش آمده و بدون نياز به دستگاه تنفس كند اما سطح هوشياری اش پايين است.

علت بروز حادثه رسماً اعلام نشده اما به گفته معاون فرهنگی فدراسيون فوتبال، ستادی برای رسيدگی به وضعيت حادثه ديدگان تشکيل شده و از ابتدای بروز حادثه، نماينده دادستان تهران در محل حضور يافته و تحقيقات در اين زمينه آغاز شده است.
 

Bahreyni

Registered User
تاریخ عضویت
12 آپریل 2004
نوشته‌ها
1,733
لایک‌ها
6
سن
43
محل سکونت
کرمان دیار کریمان
81.gif
81.gif
81.gif
81.gif
 

Reza364

Registered User
تاریخ عضویت
12 آگوست 2004
نوشته‌ها
2,490
لایک‌ها
9
سن
46
به نقل از daftarekhaterat :
نشد كه يه مسابقه بدون حاشيه تموم بشه... :(

آي گفتي يه بارم كه بازي بي حاشيه بود يه بهانه ديگه پيدا شد. :hmm: :(
 

daftarekhaterat

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 جولای 2003
نوشته‌ها
4,989
لایک‌ها
58
سن
41
محل سکونت
در قلب پاك او
تماشاگران كره‌اي داوران سوري تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و كره‌شمالي را با بطري بدرقه كردند

تهران IranSports.Net_ هواداران تيم ملي فوتبال كره شمالي،پس از شكست ‪ ۲‬بر صفر تيم كشورشان مقابل تيم ايران با پرتاب بطري و صندلي به سمت داوران سوري ، آنان را بدرقه كردند. ديدار تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و كره شمالي در چارچوب رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني ‪ ۲۰۰۶‬آلمان در گروه بي‌آسيا روز چهارشنبه در ورزشگاه شهر پيونگ يانگ با نتيجه ‪ ۲‬بر صفر به سود تيم ايران خاتمه يافت. به گزارش خبرگزاري فرانسه از پيونگ يانگ ، حدود ‪ ۷۰‬هزار تماشاگر ورزشگاه كيم ايل سونگ شهر پيونگ يانگ كه معتقد به ضعف داوري بودند، پس از پايان اين ديدار " محمد كوسا " داور سوري و كمك‌هاي وي را به مدت بيش از‪۲۰‬ دقيقه در زمين نگه داشتند. اين حادثه از زماني آغاز شد كه بازيكنان تيم كره شمالي تمامي تصميمات داور را به‌ضرر خود مي‌پنداشتند ، در لحظات پاياني بازي با حمله دسته جمعي به سمت " كوسا " به علت نگرفتن يك ضربه پنالتي واكنش تندي نسبت به وي نشان دادند. پس از اين حادثه ، بازي بيش از ‪ ۵‬دقيقه متوقف شد و داور سوريه‌اي از دست بازيكنان خشمگين كره شمالي فرار كرد. پس از آن از سوي تماشاگران حاضر در ورزشگاه پرتاب بطري به پيست دووميداني زمين آغاز شد و مسوولان برگزاري اين ديدار مجبور به دخالت و كمك به كوسا شدند. داور سوري اين ديدار بالاخره توانست نظم را به بازي برگرداند و با دادن كارت قرمز " نام سونگ چول " مدافع تيم كره شمالي را از زمين اخراج كرد. در پايان اين ديدار ، "كوسا" و دو كمكش به علت پرتاب بطري ،صندلي و اشيا ديگر به مدت بيش از ‪ ۲۰‬دقيقه در زمين ورزشگاه باقي ماندند. دراين هنگام ماموران انتظامي كه دور تا دور زمين قرار گرفته بودند و در حالي كه ده‌ها هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه داوران اين ديدار را هو مي‌كردند و آنان را زير باراني از پرتاب بطري قرار داده بودند ، توانستند اين داوران را به رختكن انتقال دهند. شكست تيم كره شمالي مقابل ايران سبب شد كه اين تيم در ‪ ۳‬ديدار انجام داده خود بدون كسب امتيازاتي در قعر جدول رده‌بندي مسابقات فوتبال مقدماتي جام جهاني ‪ ۲۰۰۶‬آلمان در گروه بي‌آسيا قرار گيرد. در اين چارچوب هم‌اكنون دو تيم ژاپن و بحرين در ورزشگاه سايتاما شهر توكيو به مصاف هم رفته‌اند.
 

daftarekhaterat

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 جولای 2003
نوشته‌ها
4,989
لایک‌ها
58
سن
41
محل سکونت
در قلب پاك او
خشونت هواداران تيم فوتبال كره‌شمالي پس از ديدار اين تيم مقابل ايران

تهران IranSports.Net_ پس از شكست تيم ملي فوتبال كره شمالي مقابل تيم ايران ، صحنه‌هاي خشونت باري از سوي هواداران كره‌اي در داخل و بيرون از ورزشگاه كيم ايل سونگ شهر پيونگ يانگ به نمايش گذاشته شد. تيم ملي فوتبال كره شمالي در چارچوب رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني ‪ ۲۰۰۶‬آلمان در گروه بي‌آسيا روز چهارشنبه با نتيجه ‪ ۲‬بر صفر مغلوب تيم ايران شد. به‌گزارش خبرگزاري فرانسه از پيونگ يانگ، تماشاگران عصباني حاضر در ورزشگاه كيم ايل سونگ ، پس از پايان اين ديدار به پرتاب بطري و صندلي به سوي داوران و بازيكنان حريف پرداختند. تماشاگران خشمگين كره‌اي در بيرون از ورزشگاه تجمع كرده و مانع از خروج بازيكنان تيم ايران از ورزشگاه شدند ، اين در حالي بود كه پليس در داخل و خارج از ورزشگاه تلاش داشتند كه نظم و امنيت را برقرار كنند. " برانكو ايوانكوويچ " سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در گفت وگو با خبرنگار كنفدراسيون فوتبال آسيادر حالي كه جمعيت حاضر در بيرون ورزشگاه در پشت استحكامات پليس تجمع كرده بودند ، گفت بازيكنان من قصد داشتند سواراتوبوس شوند كه اين امر در آن موقعيت خطرناك امكان پذير نبود. هواداران خشمگين كره‌اي كه حدود ‪ ۱۰‬متر بيرون از ورزشگاه كيم ايل سونگ تجمع كرده بودند بالاخره پس از دو ساعت از پايان بازي ، يكصد متر به عقب تر رانده‌شدند ، اگر چه بسياري از آنان اين محل را تا ساعت ‪ ۱۹‬به وقت محلي ترك نكردند. تيم ملي فوتبال كره‌شمالي بازي را ‪ ۲‬بر صفر به تيم ايران واگذار كرد و تقريبا اميدش براي صعود به مرحله نهايي مسابقات فوتبال جام جهاني ‪۲۰۰۶‬ آلمان از دست رفت. بازيكنان كره شمالي ، تماشاگران را زماني تهييج كردند كه آنها به سمت "محمد كوسا" داور سوري اين ديدار حمله كردند، بر سر او فرياد كشيدند ،او را هل دادند ، بعد از اينكه او خطايي را كه كره‌اي‌ها معتقد به پنالتي بودند، اين داور سوري نگرفت. پس از اين حادثه ، بازي بيش از ‪ ۵‬دقيقه متوقف شد و داور سوريه‌اي از دست بازيكنان خشمگين كره شمالي فرار كرد. پس از آن از سوي تماشاگران حاضر در ورزشگاه پرتاب بطري به پيست دووميداني زمين آغاز شد و مسوولان برگزاري اين ديدار مجبور به دخالت و كمك به كوسا شدند. داور سوري اين ديدار بالاخره توانست نظم را به بازي برگرداند و با دادن كارت قرمز " نام سونگ چول " مدافع تيم كره شمالي را از زمين اخراج كرد. در پايان اين ديدار ، "كوسا" و دو كمكش به علت پرتاب بطري ،صندلي و اشيا ديگر به مدت بيش از ‪ ۲۰‬دقيقه در زمين ورزشگاه باقي ماندند. دراين هنگام ماموران انتظامي كه دور تا دور زمين قرار گرفته بودند و در حالي كه ده‌ها هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه داوران اين ديدار را هو مي‌كردند و آنان را زير باراني از پرتاب بطري قرار داده بودند ، توانستند اين داوران را به رختكن انتقال دهند. تيم ملي فوتبال ايران نيز مجبور شد ، ‪ ۱۰‬دقيقه در زمين ورزشگاه بماند و در حالي كه اشياي مختلفي به طرف آنان پرتاب مي‌شد ، زمين را ترك كنند. اگر چه بازيكنان ايران خطر را كاملا را حس كردند اما به گفته‌ايوانكوويچ هيچ يك از بازيكنان وي مورد اصابت شيئي قرار نگرفتند. وي گفت شرايط بسيار بد بود بسياري از اتفاقات قبل و بعد از بازي عادي نبود ،شما مي‌دانيد كه وقتي كه گروه زيادي از تماشاگران بيرون از ورزشگاه تجمع مي‌كنند هر اتفاقي ممكن است رخ دهد.
 

daftarekhaterat

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 جولای 2003
نوشته‌ها
4,989
لایک‌ها
58
سن
41
محل سکونت
در قلب پاك او
مفسران ورزشي تلويزيون دبي :بازي حرفه‌اي ايران، كره‌شمالي را تسليم كرد

تهران IranSports.Net_ مفسران ورزشي تلويزيون دبي گفتند: بازي حرفه‌اي تيم ملي فوتبال ايران، تيم كره شمالي رادر زمين‌اش تسليم كرد و دومين پيروزي اين تيم در پيكارهاي فوتبال مقدماتي جام جهاني ‪ ۲۰۰۶‬آلمان در گروه بي‌آسيا رقم خورد. پيروزي ‪ ۲‬بر صفر تيم ملي فوتبال ايران مقابل كره شمالي در پيونگ يانگ سبب تمجيد مفسران تلويزيون يادشده از ملي‌پوشان كشورمان شد. "احمد الجراح " مفسر تلويزيون مذكور گفت : ملي‌پوشان فوتبال ايران با مهارت و كاركشتگي به اداره بازي پرداختند و حريف را در برابر تماشاگرانش شكست دادند. وي افزود: هوشياري بازيكنان تيم ايران سبب شد تا بازي در اختيار آنان باشد و مدافع كره‌شمالي براثر فشار حريف گل اول بازي را به اشتباه وارد دروازه خودي كرد. " ابوشقره " كارشناس فوتبال تلويزيون دبي نيز اظهارداشت : سرمربي تيم ملي فوتبال ايران با بكارگيري بازيكنان باتجربه خود در ميانه ميدان توانست جريان بازي را بسود خود هدايت كند . وي اضافه كرد: دراختيار گرفتن كمربند مياني توسط ايران سبب شد تا تيم كره شمالي نتواند در نيمه نخست حريف را تحت فشار قرار دهد . به‌گفته اين كارشناس بازيكنان كره شمالي قدرت بدني و تكنيك حريف ايراني خود را نداشتند و از سرعت خود براي دستيابي به گل از دو جناح نتوانستند استفاده كنند. كارشناسان يادشده پيروزي ايران دراين ديدار راگام ديگري براي راه‌يابي ملي پوشان كشورمان به جام جهاني ‪ ۲۰۰۶‬آلمان دانستند و براي دستيابي به اين هدف بازيكنان ايراني را مصمم توصيف كردند. اين كارشناسان قضاوت داور سوري اين ديدار را متوسط و بدون قاطعيت ارزيابي كردند و گفتند ، او مي‌توانست براي اداره بهتر بازي از كارتهاي بيشتري استفاده كند . تيم ملي فوتبال ايران در چارچوب مسابقات مقدماتي جام جهاني ‪۲۰۰۶‬ آلمان در گروه بي‌آسيا صبح امروز توانست در ورزشگاه كيم ايل سونگ شهر پيونگ يانگ تيم كره شمالي را با نتيجه ‪ ۲‬بر صفر مغلوب كند.
 

hwt

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,954
لایک‌ها
2,415
فريدون زندي براي نخستين بار در ديدارهاي انتخابي جام جهاني 2006 پيراهن تيم ملي ايران را پوشيد.
دو پيروزي ارزشمند برابر ژاپن و كره‌ي شمالي ياران زندي را براي راهيابي به تورنمنت سال آينده‌ي آلمان در جايگاه خوبي قرار داده است.


زندي در گفت‌وگو با سايت رسمي باشگاه كايزرسلاترن درباره‌ي احساس و تجربه‌ي جديدش و بازي كردن براي مردم ايران سخن گفت:

* فريدون زندي روزهاي هيجان انگيز و موفقي را پشت سر گذاشته است. با تيم ملي ايران دو پيروزي را در ديدارهاي انتخابي جام جهاني برابر ژاپن و كره‌ي شمالي جشن گرفتيد. بي‌ترديد حرف‌هاي زيادي براي گفتن داري...

- اين احساس طبيعي است. در ديدار برابر ژاپن براي نخستين بار در خانه، تهران برابر يكصد و بيست هزار تماشاگر به ميدان رفتم. در آن شرايط غرور و سرود ملي را با تمام وجود احساس مي‌كردم. نمي‌توان اين احساس را شرح داد. حتي نمي‌توانم كلمه‌اي براي آن پيدا كنم. همچنين نكته‌ي جديدي هم آموختم اين كه در كشورم صداي سوت تماشاگران بر خلاف آنچه در اروپا رخ مي‌دهد شنيده مي‌شود!


* در ايران شيفته‌ي چه ويژگي و تجربه‌هايي شدي؟

- من به همراه پدر و مادرم كه به تهران سفر كرده بودند وابستگان و خانواده‌ي خود را ملاقات كردم. پدرم براي نخستين بار در ورزشگاه، من را با پيراهن تيم ملي سرزميني كه در آن متولد شده است، ديد. آن هفته جشن‌هاي سال نو ايران هم بود. بيشتر كارهاي تجاري و فروشگاه‌ها تعطيل بودند. اما مردم فراواني در جاده‌ها و خيابان‌ها بودند. تهران پايتخت و شهر بزرگي است.






* سفر خطرناك و دشوار براي بازي كردن در كره‌ي شمالي چگونه بود؟

- با وجود اين كه ما را دوستانه پذيرفتند، آنجا هم هيجان فراواني وجود داشت. حقيقت اين است كه اتفاق‌هايي پس از شروع بازي رخ داد كه آن جنجال را به وجود آورد. شايد داوران شرايط دشوارتري را تجربه كرده باشند. همچنين بازي كردن در زمين چمن مصنوعي كه كامل و تازه نبود براي ما دشوار بود. به هر حال ما در آن ورزشگاه پيروز شديم.








* پيروزي دو بر صفر برابر كره‌ي شمالي پيش از به زانو درآوردن ژاپن در تهران نتايج ارزشمندي است. اكنون ايران با هفت امتياز در صدر گروه خود قرار دارد. دو تيم از هر گروه به طور خودكار به مرحله‌ي نهايي جام جهاني مي‌رسند. شروع اميدوار كننده‌اي داشتيد. در اين باره چه نظري داري.

- اكنون ما پس از پايان ديدارهاي ليگ دو ديدار خانگي برابر كره‌ي شمالي و بحرين پيش رو داريم. رسيدن به جام جهاني آلمان تجربه‌ي بي‌نظيري است.


* بازي كردن و آماده بودن با توجه به پروازهاي طولاني كه داشتي سخت به نظر مي‌رسد. اكنون تا چه اندازه آماده هستي؟

- ما تنها توانستيم از كره‌ي شمالي به چين پرواز كنيم. از پكن به فرانكفورت بازگشتم كه در مجموع يازده ساعت پرواز بود. پنجشنبه شرايط خوبي نداشتم. جمعه بار ديگر به مرز آمادگي رسيدم.
 
بالا