• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

ايران - جام جهاني 2006

hwt

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,954
لایک‌ها
2,415
«سازگارنژاد:‌ حمايت صداوسيما از تيم ملي حركت خيرخواهانه‌اي است كه خوب هدايت نمي‌شود»
«هاشمي طبا:‌ تبليغات رسانه‌ها نبايد افراط و باعث تحريك احساسات مردم شود»
«فتح الله زاده: در ايران به نقش هواداران كمتر توجه مي‌شود»
«سعيد فائقي: نبايد مسايل را از ديد مردم مخفي كنيم»
«ميثاقيان: تا اتفاقي نيافتد كسي به فكر حل مشكلات استاديومها نمي‌افتد»
«بهزاد كتيرايي: كار صداوسيما اشتباه بود»
«آذري: كساني كه به جان مردم فكرنكرده‌اند، به آنها وفوتبال خيانت كرده‌اند»
«مهدي تاج: تبليغات صداوسيما با قابليت‌هاي ورزش كشور متناسب نيست»

بسيار غم‌انگيز است هنگامي كه ده‌ها تن از هموطنان عزيز كشورمان پس از پايان ديدار جذاب و ديدني ايران و ژاپن در ورزشگاه آزادي كشته و زخمي شدند تازه به اين فكر مي‌افتيم كه آيا در ورزش صاحب مديريت رويداد هستيم يا خير؟ تجربيات تلخ آزموده را آزمودن خطاست همچنان تكرار مي‌شود و در حالي كه داعيه‌ي حرفه‌اي‌گري در ورزش را در سر مي‌پرورانيم هيچ گاه به اصول اوليه‌ي آن فكر نمي‌كنيم. به طوري كه در اولين ساعات وقوع رويداد هيچ مسوولي مسووليت حادثه‌ي به وقوع پيوسته را بر گردن نگرفت كه اگر در ورزش كشورمان صاحب «مديريت رويداد» بوديم نه تنها درصد وقوع چنين حوادثي به صفر نزديك تر بود بلكه بسيار ساده‌تر مي‌شد مسوول وقوع حادثه را تشخيص داد.


دكتر محمد احساني استاد دانشگاه تربيت مدرس با انتقاد از عدم وجود مديريت رويداد در ايران گفت:« اگر مديريت رويداد در ورزش ما وجود داشت با اين وضعيت و بدون حساب و كتاب بليت‌ فروشي براي تماشاچيان انجام نمي‌شد و خيل عظيم مردم پشت درب‌هاي ورزشگاه نمي‌ماندند. مديريت رويداد در اين لحظه است كه بايد امور را سازماندهي كند در حالي كه مشخص نيست متولي كار چه كسي است؟ اين وضعيت نابهنجار است و هر اتفاقي به عدم سازماندهي لازم بازمي‌گردد.»

رويداد در سال و ماه معيني، تاريخ خاص و مكاني ويژه به وقوع مي‌پيوندد. همه‌ي تداركات بايد پيش از وقوع رويداد انجام گيرد. سرجمع تلاش‌ها بيشتر مانند هنرپيشه‌اي است كه پشت صحنه منتظر ايستاده تا پرده كنار برود.

وي مي‌گويد: «مديريت رويداد يك سري نيروهاي متخصص هستند كه تمام مراحل از برنامه‌ريزي رويداد، مذاكره در مورد رويداد، هماهنگ سازي رويداد و مرحله‌بندي رويداد را بر عهده دارد. در روز رويداد با گشودن درها در ساعت مقرر و هجوم جمعيت به داخل، رويداد آغاز مي‌شود. در اين وهله، هماهنگ كننده متوجه مي‌شود كه آيا برنامه‌ريزي و هماهنگ‌سازي در صحنه پردازي رويداد شامل پاركينگ، محل‌هاي نشستن، محدوديت‌هاي مصرف الكل و كنترل جمعيت موفق بوده است يا خير.»

اما در رابطه با سياست كنترل جمعيت بايد گفت كه به موازات فلسفه‌ي رويداد مبني بر ايجاد محيطي بي‌خطر، لذت بخش و ايمن براي تمامي شركت كنندگان بايد پيش رفت. نخستين جزء سياست موثر كنترل جمعيت، فراهم آوردن تابلوهاي اطلاعاتي كافي است. در كنترل جمعيت بايد روش‌هايي براي اخراج افراد متمرد، قانو‌ن‌شكن و مشوقان غير عادي در نظر گرفته شود. از طرفي ما بايد كاركنان آموزش ديده و شايسته‌اي را براي پياده كردن سياست كنترل جمعيت تماشاگران به كار گماريم. از طرفي ما مجبوريم كه براي طرفدارانمان محيطي امن و مطمئن فراهم آوريم. در پنجمين قسمت بايد سيستمي ارتباطي كارآمد را ايجاد كنيم، در ايجاد چنين **** ارتباطي راديوهاي چند شبكه‌اي يكي از اجزاي جدا نشدني سيستم را تشكيل مي‌دهد.

دكتر احساني در قياس حوادثي كه منجر به كشته و زخمي شدن تماشاگران در كشورهاي ديگر مي‌شود توضيح داد:« در كشورهاي ديگر كشته شدن هواداران به اين شكل نيست. شايد يك سري افراد به دليل شورش و شرط‌بندي حوادثي را رقم بزنند اما هيچ گاه در يك ورزشگاه صد هزار نفري صد و بيست هزار تماشاگر را دعوت نمي‌كنند. اين كار يعني عدم برنامه‌ريزي و حاكم نساختن نظم حقيقي در ورزشگاه. در اين زمينه با توجه به زحمت تلويزيون براي تشويق مردم، متاسفانه يك اشتباه بزرگ انجام داد. چرا كه هر كس بايد در كار و تخصص خودش از سازماندهي دقيقي برخوردار باشد. اگر ما از قبل عده‌اي را از شهرستان‌ها به تهران دعوت مي‌كنيم بايد براي خطرات جاني و مالي آنها نيز توجيه لازم را داشته باشيم. از طرفي تا پيش از اين گفته مي‌شد ما با گروهي تماشاگر نما در فوتبال مواجه هستيم اما در حال حاضر كه تماشاگران ما خوب هستند و كمترين ايراد به آنها وارد است ما بايد بتوانيم آنها را به خوبي سازماندهي كنيم. آيا فدراسيون فوتبال افراد متخصصي را براي اداره كردن تماشاگران دارد؟ قطعا اين گونه نيست.»

وي در بخش ديگري از گفت‌وگوي خود پيرامون آسيب شناسي حادثه‌ي به وقوع پيوسته در ديدار ايران و ژاپن كه منجر به كشته و زخمي شدن چهل و شش تن شد، عدم انعكاس صحيح اخبار پس از اين حادثه را نوعي توهين به مردم و بازماندگان اين عزيزان ارزيابي كرد:« عدم انعكاس اخبار يعني پوشاندن و پنهان كردن،

در حالي كه خبر فوق در شبكه‌هاي تلويزيوني و خبرگزاري‌هاي جهان مخابره شد. من به بازماندگان كشته شدگان تسليت مي‌گويم و واقعا بايد براي آن چاره‌انديشي كرد. اما به عنوان كسي كه متخصص مديريت ورزش است تاكيد مي‌كنم كه نبايد بيشتر از اين ما خسارت آزمودن و خطاهاي مكرر خود را پس دهيم. نمي‌دانم واقعا چه كساني مسوول هستند؟ مگر جان انسان‌ها كم ارزش دارد كه اين گونه به آن مي‌نگريم؟ شك نكنيد اگر چنين وضعيتي ادامه يابد مردم نسبت به وظايف مديران جامعه بي‌اعتماد مي‌شوند. بنابراين مي‌توان نتيجه گرفت كه هم اكنون زماني است كه در دانشگاه‌هاي ما بايد تخصص و گرايش مديريت رويداد و تاسيسات ايجاد شود و پليس با هماهنگي اين متخصصان برگزار كننده‌ي مسابقات باشد. شرايط مسابقه نبايد به گونه‌اي باشد كه پليس مسوول هماهنگي تداركات قبل از مسابقه و بعد از آن باشد. چرا كه پليس در اين زمينه وظيفه‌اي ندارد.»

اما توضيح ذيل در رابطه با مديريت خطر با توجه به خسارت‌هايي كه طي ساليان گذشته به ميليون‌ها نفر طي برگزاري رويدادهاي ورزشي به تماشاگران وارد مي‌شد ارايه مي‌شود:« خطر عبارت است از امكان آسيب ديدن در حين فعاليت يا مشاركت در رويداد. مديريت خطر يكي از وظايف قانوني مديران، آموزش دهندگان و متصديان اداري براي ايجاد محيطي ايمن و لذت‌بخش براي تماشاگران است. شخصي كه به منظور پيش بيني خطر و كاهش اين گونه مشكلات به كار گمارده شود مديريت خطر نام دارد. به طور معمول وظيفه‌ي مديريت رويداد با تسهيلات ورزشي به سه حوزه‌ي مسووليت تقسيم مي‌شود: فراهم آوردن محيطي عاري از عوامل يا مواد زيان بار، اعمال مراقبت در نگهداري از تاسيسات و تجهيزات و حفاظت از مشوقان و حاميان در مقابل اعمال خشونت‌بار به وسيله‌ي شخص ثالث. در بسياري از تاسيسات اين وظايف به عهده‌ي مديران خطر واگذار مي‌شود يا در حيطه‌ي مسووليت كميته‌ي ايمني است. بدون كمك مدير خطر هر يك از اين وظايف ممكن است با اشكال مواجه شود و مديريت تاسيسات را به علت كوتاهي به دادگاه بكشاند. با توجه به ارقام نجومي كه هم اينك به عنوان جبران خسارت بايد پرداخت شود و تبليغاتي كه پيرامون مباحث ورزشي انجام مي‌گيرد فرض منطقي اين است كه دستمزدي كه به مدير خطر پرداخت مي‌شود با جلوگيري از دادخواهي براي دريافت خسارت جبران مي‌شود. علاوه بر اين تبليغات منفي ناشي از دادخواهي ممكن است بر ميزان حمايت جامعه از رويداد تاثير بدي بر جاي گذارد. بنابراين احتياط ايجاب مي‌كند كه مديران تسهيلات و رويدادها مديران خطر تمام وقت استخدام كنند. اين رديف شغلي جديدي براي دانشجويان رشته‌ي مديريت ورزش است و آنان با داشتن اطلاعاتي در زمينه‌ي حقوق و اداره‌ي تسهيلات مي‌توانند سهمي در زمينه‌ي مديريت تسهيلات به دست آورند.»


«بهزاد كتيرايي: فقدان هماهنگي بين ارگانهاي مسئول باعث بروز حادثه ورزشگاه آزادي شد»

مديركل سابق حراست سازمان تربيت بدني معتقد است، فقدان هماهنگي لازم بين ارگانهاي مسئول و ورزشگاه آزدي باعث بروز حوادث دلخراش پس از خاتمه ديدار تيمهاي ملي ايران و ژاپن بوده است.

بهزاد كتيرايي در مورد اتفاقات رخ داده پس از ديدار دو تيم ايران و ژاپن كه منجر به كشته و زخمي شدن جمعي از هموطنانمان شد، اظهار كرد: در ورزشگاه آزادي ارگانهاي مختلفي درگير هستند كه بخشي در مسايل حاشيه‌اي حضور دارند و يك بخش نيز مسئول امنيت مسابقه است.

وي افزود: در اين ميان براي همسويي اين ارگانها نياز به مركزي است كه نقش هماهنگ كننده، و نه دستور دهنده را به عهده داشته باشد تا بستر لازم را براي حفظ نظم و امنيت به وجود آورد.

كتيرايي خاطر نشان كرد: در گذشته حراست سازمان تربيت بدني اين بستر را فراهم مي‌كرد اما متاسفانه در حال حاضر اين هماهنگي وجود ندارد و تمامي نهادهاي مسئول با وجود حسن نيت فاقد هماهنگي لازم با يكديگر هستند.

وي با اشاره به اين كه در زمان برگزاري رويدادهاي ورزشي حفظ جان افراد و برقراري نظم و امنيت حتي از برگزاري مسابقه نيز مهم‌تر است، تصريح كرد: يك بي تدبيري باعث شد تا يك رخداد عجيب و بي سابقه در ورزش كشور اتفاق بيافتد كه علاوه بر از دست دادن تعدادي از هموطنانمان، آبروي ورزش نيز به خطر بيافتد.

مدير كل سابق حراست سازمان تربيت بدني در ادامه به بررسي نقش ارگانهاي مختلف حاضر در مجموعه‌ي ورزشي آزادي پرداخت.

كتيرايي در مورد نيروي انتظامي تصريح كرد: شايد نيروي انتظامي اختيارات ويژه‌اي داشته باشد اما اين موضوع سبب سلب مسئوليت از برگزاركنندگان نمي‌شود.

وي فدراسيون فوتبال را مسئول برگزاري مسابقه دانست و تصريح كرد: فدراسيون فوتبال داراي نهادها و كميته‌هايي از جمله نهاد حفاظتي امنيتي است كه به كنفدراسيون فوتبال آسيا نيز معرفي شده است كه اين نهاد بايد قبل از بازي بررسيهاي لازم را از شرايط ورزشگاه به عمل آورد.

كتيرايي در ادامه خاطرنشان كرد: سابقه نشان داده كه اگر محدوديتي در خروجي‌هاي ورزشگاه ايجاد نشده باشد، جمعيت صد هزار نفري در مدت زمان هفت دقيقه خارج مي‌شوند و در هر صورت وقوع اين حادثه به علت خاصي بوده است.

وي افزود: با توجه به اين كه كليه‌ي وظايف نهادها و ارگانهاي تعريف شده است، مسئولين هر بخش مشخص است و اكنون بايد ديد از كدام ناحيه قصور شده است. ولي در هر صورت فدراسيون فوتبال به عنوان مسئول برگزاري، نيروي انتظامي و حراست سازمان تربيت بدني نمي‌توانند از مسئوليت برگزاري وظايف خود شانه خالي كنند.

كتيرايي با اشاره به تجربه هشت ساله خود در پست مدير كل حراست سازمان تربيت بدني گفت: نظر شخصي من اين است كه حراست سازمان تربيت بدني بايد محور هماهنگي بين نهادها در ورزشگاه آزادي باشد.

وي افزود: حراست سازمان تربيت بدني در واقع پليس ورزشي است و نقش اين نهاد به عنوان محور نيز به معناي دستور دهنده نيست بلكه بايد از ساير ارگانها پشتيباني لازم را به عمل آورد.

كتيرايي در ادامه پيشنهاد كرد: شيوه برگزاري امنيت و نظم ورزش از فاز سخت افزاري خارج شود و به استفاده از تدابير نرم افزاري مانند كانون هواداران روي آورد.

وي تصريح كرد: اگر وظيفه انتظامات و نه امنيت به مردم سپرده شود به طور يقين مردم از عهده اين كار برخواهند آمد و نيروي انتظامي نيز مي‌تواند با حضوري حداقلي كه تنها در موارد بحران وارد عمل شود در حفظ امنيت ورزشگاه تاثير گذار باشد.

مدير كل سابق حراست سازمان تربيت بدني خاطر نشان كرد: مردم ما فهيم ، مظلوم و همراه هستند و به همين دليل بايد به مردم اعتماد كرد و كانونهاي هواداران با مسئوليت باشگاهها مي‌توانند نقش موثرتري در حفظ نظم ميان تماشاگران حاضر در ورزشگاه داشته باشند.

كتيرايي در ادامه در مورد آثار تبليغات پيش از بازي ايران و ژاپن نيز اظهار كرد: به نظر مي‌رسد صدا و سيما بيش از اندازه به ديدار دو تيم ايران و ژاپن پرداخت و در واقع اين تبليغات بيش از حد باعث حضور تعداد زياد تماشاگران در ورزشگاه شد ولي اكنون كه اين اتفاق پيش آمده تقريبا از بازگو كردن اين خبر خودداري كرده است.

وي افزود: كار اشتباه صدا و سيما تبليغ بيش از اندازه بر روي فوتبال است، ما در ورزش كشور رشته‌هاي بسياري داريم كه صدا و سيما بايد يار تمامي آنها باشد، نه اين كه تنها به عنوان يار دوازدهم يك رشته خاص فعاليت كند.


«ميثاقيان: تا اتفاقي نيافتد كسي به فكر حل مشكلات استاديومها نمي‌افتد»

سرمربي تيم فوتبال ابومسلم خراسان گفت: تا زماني كه حادثه‌اي بروز نكند كسي به فكر استاندارد سازي ورزشگاه‌ها نمي‌افتد.

اكبر ميثاقيان پس از حوادث ورزشگاه آزادي بعد از بازي تيمهاي ايران و ژاپن كه منجر به كشته و زخمي شدن 43 نفر شد اظهار كرد: كسي نمي‌دانست كه چنين اتفاق ناگواري قرار است بيافتد ولي در ايران تا زماني كه حادثه‌اي پيش نيايد هيچ كس به فكر حل مشكلات ورزشگاهها نمي‌افتد.

وي افزود: در اين كه ورزشگاههاي كشور در حد استانداردهاي جهاني هستند يا نه را بايد از كارشناسان فني سوال كرد اما ورزشگاه ثامن مشهد كه به تازگي به بهره برداري رسيد در سطح بالايي از استاندارد قرار دارد و حتي هنگام ورود و خروج تماشاگران نيز هيچ اتفاقي نمي‌افتد.

سرمربي تيم ابومسلم خراسان با تاكيد بر اين كه تماشاچيان بر اساس ظرفيت ورزشگاهها بايد پذيرفته شوند، خاطر نشان كرد: اتفاق ورزشگاه آزادي عوامل بسياري دارد اما مهمترين عامل آن پذيرش تماشاگر بيش از ظرفيت ورزشگاه بود هر چند كه نبايد شادي مردم پس از برد مقابل ژاپن و حالت هيجاني آنها را ناديده گرفت.

ميثاقيان در ادامه ياد آور شد: شايد اگر ديدار مقابل ژاپن به تساوي مي‌انجاميد اين مشكلات به وجود نمي‌آمد، خود مردم هم بايد از بروز چنين مسائلي جلوگيري كنند البته در مورد مسائل مجموعه ورزشي آزادي بايد گروه كارشناسي تشكيل شده و مسائل را از هر جهت بازبيني كند تا مقصر اصلي پيدا شود و در آينده شاهد بروز چنين اتفاقات ناگواري نباشيم.


«سعيد فائقي: دستگاه ورزش پاسخگوي مسايل بوجود آمده باشد»

حادثه‌ي استاديوم آزادي پس از ديدار تيم‌هاي ملي ژاپن و ايران كه به كشته شدن هفت نفر از هموطنانمان منجر شد بعد از حادثه ورزشگاه شهيد متقي ساري چندمين حادثه اين‌گونه است. معاون سابق سازمان تربيت بدني در همين رابطه دستگاه ورزش كشور را پاسخگوي نهايي مسايل بوجود آمده دانست.

مهندس سعيد فائقي اظهار كرد: افرادي كه به ورزشگاه‌ها براي تشويق تيم‌هاي خود مي‌روند بر اساس اعتمادي است كه به دستگاه ورزش دارند و اگر در اين ميان اتفاقي رخ دهد تنها سازمان تربيت بدني و متولي ورزش پاسخگوي نهايي اين اتفاقات است.

وي افزود: با ارتقا فرهنگ تماشاي بازي در ميان تماشاگران و پذيرش اين مطلب كه در بروز چنين اتفاقاتي مسووليت اصلي به دوش دستگاه ورزش كشور است و نهادهاي ديگر براي كمك به اين دستگاه آمده‌اند مي‌توان تا حدودي بروز اين حوادث را كاهش داد.

معاون سابق سازمان تربيت بدني با بيان اين كه پذيرش مسووليت و عذرخواهي از مردم و درعين حال بيان صريح دلايل بروز حوادث مهم‌ترين مساله در كاهش آلام خانواده‌هاي داغدار است خاطر نشان كرد: نبايد مسايل را از ديد مردم مخفي كنيم، به مردم اعتماد داشته باشيم و در مقابل هم مردم فرصت دهند تا مديران ورزش با شناخت و رفع مشكلات بروز اين حوادث را به حداقل برسانند.

وي حادثه‌ي ورزشگاه آزادي را يك استثناء دانست و گفت: تمامي ورزشگاه‌هاي كشور بر اساس يك استاندارد جهاني ساخته شده‌اند و در آينده نيز ساخته مي‌شوند و تنها در زمينه‌ي كيفيت تجهيزات سخت افزاري و نرم‌افزاري نواقصي داريم كه آن هم در مسابقات رسمي و بين‌المللي كه ميزبان هستيم تا حدي به استانداردهاي جهاني نزديك مي‌شود در غير اين صورت در مباحث تمريني به دليل فرسودگي و فقر تجهيزات ورزشي كشور با استانداردهاي جهاني فاصله وجود دارد.

فائقي كه در حادثه‌ي ورزشگاه شهيد متقي ساري مسوول بوده است اظهار كرد: اين حادثه تلخ‌ترين خاطره‌ي ورزشي من است و همانگونه در آن زمان سازمان تربيت بدني تمامي مسووليت‌ها را بر عهده گرفت الان نيز بايد تبعات حادثه استاديوم آزادي را قبول كند و به طور كاملا واضح دلايل بوجود آمدن حادثه را بازگو كند.

معاون سابق سازمان تربيت بدني پيش فروش كردن بليت ديدارها از طريق سايت‌هاي اينترنتي، باجه‌هاي پست، بانك‌ها و غيره را يكي از راه‌هاي كنترل تماشاچيان و پذيرش بر اساس گنجايش ورزشگاه‌ها دانست و تصريح كرد: در ايران حجم زيادي از تماشاگران براي تماشاي مسابقات مختلف ورزشي وجود دارد كه برنامه‌ريزي صحيح و فروش بليط‌ها بر اساس شماره‌ي صندلي‌ها يكي از راه‌هاي كنترل آنها است.


«فتح الله زاده: قانون واحدي براي حفظ امنيت ورزشگاهها تدوين شود»

مشاور رييس سازمان تربيت بدني در مورد اتفاقات و حوادثي كه بعد از مسابقه ايران و ژاپن در ورزشگاه آزادي كه منجر به كشته شدن 6 نفر از تماشاگران ايراني شده بود گفت: بايد فرهنگ درستي در بين تماشاگران ايجاد شود!

علي فتح الله زاده اظهار داشت: ورزشگاه آزادي تمام استانداردهاي لازم را براي ورود و خروج تماشاگران دارد ولي به علت اين كه از تمام درهاي خروجي استفاده نمي‌شود و بيشتر آنها در بازيهاي مهم بسته است به همين دليل ازدحام وحشتناكي در زمان خروج ايجاد مي‌شود كه اين خيلي خطرناك است و مشكل ساز مي‌شود.

وي اضافه كرد: به نسبت گذشته ماموران امنيتي وظايف خود را به نحو بهتري انجام مي‌دهند و ضريب امنيت در بازيهاي مهم خصوصا مسابقات حساسي كه تماشاگران فراواني به ورزشگاه مي‌آيند خيلي بالاتر رفته است. البته بايد تعريف درستي در مورد حراست و ايجاد امنيت در بازيها ايجاد شود تا به مشكل بر نخوريم.

فتح الله زاده افزود: در تمام جهان هواداران نيز نقش مهمي در نظم و امنيت ورزشگاه‌ها دارند تا بازي به بهترين شكل برگزار شود و هيچ مشكلي در روند برگزاري آن نباشد ولي در ايران به نقش هواداران كمتر توجه مي‌شود.

مشاور سازمان تربيت بدني در مورد پاسخگو بودن ارگانهاي ذيربط در مورد علت اين حوادث گفت: به نظر من نمي‌توان فقط فرد خاصي را مقصر دانست زيرا در زمان خروج تمام درهاي خروجي باز نبوده و به اين علت ازدحام بيشتري در برخي دربهاي خروجي ايجاد شده، البته در اين بين تماشاگران ايراني نيز بيش از اندازه احساساتي مي‌شوند و اين عامل تشديد كننده در حوادثي اين چنيني است.

وي اضافه كرد: بايد در زمان برگزاري مسابقات مهم و حساس كه تماشاگران زيادي به ورزشگاه مي‌آيند تمام مسوولين برگزاري و امنيت مسابقات تعريف مشخصي از وظايف خود داشته باشند تا در انجام آنها تداخلي به وجود نيايد و در اين مورد هنوز در ايران نواقص فراواني وجود دارد.

فتح الله زاده در مورد فرهنگ سازي در ورزشگاه‌ها تصريح كرد: در ورزشگاه آزادي هنوز صندلي‌ها شماره گذاري نشده‌اند و به همين دليل تماشاگران از ساعتها قبل براي ديدن يك مسابقه به انتظار مي‌نشينند كه اين مي‌تواند در روحيه آنها تاثيرگذار باشد. اگر بليت با شماره‌ صندلي فروخته شود افراد مي‌توانند در يك زمان بندي درستي به ورزشگاه‌ها بيايند و بازي‌ها را به خوبي تماشا كنند.

فتح الله زاده افزود: اگر قانون منظم و مدوني تنظيم و به بهترين نحو عمل شود مي‌توان به حراست و حفاظت از بازيها پرداخت و تماشاگران نيز دچار هيچ گونه مشكل و آسيب ديدگي نمي‌شوند.


«آذري: حادثه ورزشگاه آزادي نتيجه تفكيك نكردن وظايف ارگانهاست»

مديرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان گفت: بروز حوادث دلخراشي همچون اتفاقي كه در ورزشگاه آزادي رخ داد، نتيجه تفكيك نكردن وظايف ارگانهاي مسئول است.

سعيد آذري اظهار كرد: به طور يقين در زمان برگزاري مسابقات بزرگ بايد وظايف تفكيك شود و نقش نيروي انتظامي، شوراي تامين استان، كميته امنيتي فدراسيون فوتبال و حراست سازمان تربيت بدني مشخص است.

وي ورزشگاه آزادي را فاقد استانداردهاي بين المللي دانست و افزود: زماني كه از طريق رسانه‌هاي جمعي با حجم وسيع مردم را دعوت به حضور در ورزشگاه مي‌كنيم بايد بتوانيم طبق استانداردهاي بين المللي زمينه حضور و خروج آنها از ورزشگاه را نيز فراهم كنيم.

آذري خاطرنشان كرد: البته ورزشگاه آزادي با وجود قدمت 30 ساله خود بارها شاهد حضور تعداد زياد تماشاگر بوده است و اگر بخواهيم اين حضور را براي نخستين بار نشان دهيم اغراق است اما براي نخستين بار است كه چنين شرايط ناگواري رخ مي‌دهد و بايد مشخص شود چه ارگانهايي در اين زمينه سهل انگاري كرده‌اند.

مدير عامل باشگاه ذوب آهن اصفهان خاطرنشان كرد: وظيفه مسئولين ورزشگاه آزادي ايجاد محيط مناسب براي برگزاري مسابقه است ولي در مورد مسايل حفاظتي ارگاني كه حفظ امنيت ورزشگاه را بر عهده داشته است بايد پاسخگو باشد.

آذري تاكيد كرد: زماني كه زمينه حضور چنين جمعيت مشتاقي را در ورزشگاه فراهم كرده بوديم بايد به مسايل جاني آنها نيز فكر مي‌كرديم كه اگر اين كار صورت نگرفته است، خيانت به مردم و فوتبال است، چرا كه باعث مي‌شود تا خانواده‌ها نسبت به حضور فرزندان خود در ورزشگاه‌ها بدبين شوند و اين امر باعث كاهش حضور تماشاگران در آينده مي‌شود.

آذري تصريح كرد: مسئولين برگزاري مسابقه نبايد فكر كنند كه وقتي سوت پايان بازي به صدا در مي‌آيد همه چيز تمام شده است چرا كه مهمترين وظيفه آنها حفاظت از جان تماشاگران است و بايد تا تخليه‌ي كامل ورزشگاه در محل حضور داشته باشند.

وي در ادامه با اشاره به اين كه اگر نهادي پيش از اين تضمينهاي لازم را در مورد حفاظت امنيت ورزشگاه داده است بايد پاسخگو باشد، تصريح كرد: ورزش فوتبال نه يك مسابقه بلكه يك فرهنگ است كه بايد مردم را به هم نزديك كند و دوستي‌ها را افزايش دهد و به طور يقين اتفاقي كه در ورزشگاه آزادي پيش آمد خلاف اين جريان است.

آذري با اشاره به اين كه صدا و سيما وظيفه خود را در زمينه‌ي ايجاد وفاق ملي به خوبي انجام داده است، افزود: ولي به نظر مي‌رسد كه تبليغات صورت گرفته كمي بيش از اندازه بود. گنجايش ورزشگاه آزادي مشخص بود و صدا و سيما نيز اين موضوع را مي‌دانست و با توجه به اين كه ورزشگاه از ساعت 11 صبح تقريبا گنجايش كامل را پيدا كرده بود بايد اين موضوع را سريعتر به مردم انتقال مي‌داد.


«ذوالفقارنسب: ورزشگاههاي كشور داراي استانداردهاي لازم نيستند»

حادثه دردناك ورزشگاه آزادي پس از ديدار دو تيم ايران و ژاپن از ابعاد مختلفي قابل بررسي است، بيژن ذوالفقار نسب كارشناس فوتبال كشورمان كه در روز برگزاري اين ديدار در ورزشگاه آزادي حضور داشته است، استانداردهاي قديمي اين مجموعه را يكي از عوامل بروز اين حادثه عنوان كرد.

دكتر ذوالفقارنسب اظهار كرد: برخي ورزشگاههاي كشور داراي استانداردهاي لازم نيستند. ورزشگاه آزادي نيز قديمي است و استانداردهاي صد درصد را دارا نمي‌باشد.

وي افزود:‌ راهروهاي نامشخص ورزشگاه و نبود افراد راهنما در راهروها نيز در بروز اين حادثه تاثير داشته است و به طور يقين تاريكي سريع راه‌هاي خروجي باعث شده تا اين اتفاق پيش بيايد.

ذوالفقارنسب در ادامه با اشاره به اين كه اين حادثه باعث تاسف جامعه ورزش كشور شد، افزود: تا زماني كه در ورزشگاه حضور داشتم اوضاع خوب بود و نظم مناسبي برقرار بود و حتي پس از خروج از ورزشگاه نيز متوجه موضوع خاصي نشدم و روز بعد از اين اتفاق باخبر شدم.

وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر نمي‌توان به طور يقين، كسي را مقصر دانست بلكه مسولين زيربط بايد در اين زمينه پيگيريهاي لازم را انجام دهند تا مقصر اصلي مشخص شود.

وي تاكيد كرد:‌ وقوع بعضي اتفاقات قابل پيش‌بيني است و مي‌شود جلوي بروز آن را گرفت.


«رضاييان: حافظ نظم و انضباط نيروي انتظامي بوده است»

مديرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت: با توجه به حضور جمعيت زياد تماشاگر در جريان ديدار ايران و ژاپن به نظر مي‌رسد شرايط پذيرش اين جمعيت مناسب نبوده است.

مسعود رضائيان تصريح كرد: در شرايطي كه با توجه به تبليغات پيش از بازي كه باعث شده بود تا اين ديدار به عنوان كار بزرگ ملي دربيايد، تماشاگر بسياري به ورزشگاه آمده بود كه شرايط پذيرش به گونه‌اي بوده است كه اتفاقات ناخوشايند پس از بازي پيش آمده است.

وي افزود: در زمان خروج تماشاگران از ورزشگاه بايد روشنايي كافي در راهروها و ورزشگاه وجود داشته باشد و اگر در زمان خروج تماشاگران نور ورزشگاه خاموش شده است به طور يقين اقدامي است كه مسؤولان ذيربط بايد در مورد آن پاسخگو باشند.

رضائيان در ادامه با تأكيد بر نقش نيروي انتظامي در حفظ **** در ورزشگاههاي كشور، تصريح كرد: در تمام دنيا مسؤولان ورزشگاه از پليس به عنوان حافظ نظم و انضباط استفاده مي‌كنند و در مورد ورزشگاه آزادي نيز وظيفه مسؤولان است كه علل اين حادثه تلخ را بررسي كنند.

مديرعامل باشگاه فولاد خوزستان خاطرنشان كرد: در ورزشگاههاي معتبر دنيا جمعيت 50، 60 هزار نفري به سادگي در زمان هفت دقيقه از ورزشگاه خارج مي‌شوند در زمان ورود نيز تماشاگران مي‌دانند كه از كدام قسمت وارد ورزشگاه شده و بايد در كجا بنشينند.

رضائيان تصريح كرد: هيجانات كاذب بين تماشاگران نيز در بروز اين حوادث نقش داشته است چراكه در ورود و خروج به ورزشگاه و حفظ نظم مردم بسيار تأثيرگذار هستند و بي‌نظمي تماشاگران مي‌تواند در اين اتفاقات تأثيرگذار باشد.


«سازگارنژاد:‌ حمايت صداوسيما از تيم ملي حركت خيرخواهانه‌اي است كه خوب هدايت نمي‌شود»

عضو هيات رئيسه‌ي فدراسيون فوتبال با بيان اينكه حمايت صدا و سيما از تيم ملي يك حركت خيرخواهانه‌ است كه با اهداف رشد و تعالي فوتبال ملي صورت مي‌گيرد گفت كه اين روند در مسير اجرايي خود خوب هدايت نمي‌شود.

جليل سازگارنژاد ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: حوادث ناخوشايند پس از بازي تيم‌هاي ايران و ژاپن حاصل برآيند احساسات فوتبالي مردم و تبليغات فزاينده‌ي صدا و سيما است كه عليرغم خيرخواهانه بودن آن با عدم هدايت سالم در ايجاد شرايط بحراني همانند بازي مذكور بي‌تاثير نبوده است.

وي افزود: در فوتبالي با هواداران چندصد هزار نفري وقوع چنين حوادثي قابل پيش‌بيني است اما چيزي كه در اين خصوص قابل توجه است عدم امكانات مناسب با شرايط ورزشگاههاست كه تاثير مستقيمي در بروز چنين حوادثي دارد.

سازگارنژاد تاكيد كرد: حوادثي مشابه استاديوم آزادي وظيفه‌ي مسوولين را در اجراي دقيق وظايف خود سنگين‌تر مي‌كند به گونه‌اي كه مسوولان امنيتي و اجرايي بايد در اجراي برنامه‌هاي دقيق كاري خود دقت عمل بيشتري به خرج دهند.

وي تاكيد كرد: كشته شدن فوتبالدوستان در استاديوم آزادي موضوعي است كه بايد تا نتيجه‌گيري نهايي رسيدگي شود و علل و عوامل آن مشخص گردد.

عضو هيات رئيسه‌ي فدراسيون فوتبال با بيان اينكه بايد امكانات مناسبي با شرايط استاديوم آزادي به اين مجموع تزريق شود، خاطرنشان كرد: راه‌هاي ورود و خروج و امكانات رفاهي استاديوم آزادي به گونه‌اي نيست كه جوابگوي صدهزار تماشاگر مشتاق باشد. اگر خواهان به حداقل رساندن حوادث اينچنيني در استاديوم‌ها هستيم بايد امكاناتي متناسب با ظرفيت استاديوم‌ها نيز مدنظر قرار گيرد.

وي با دفاع از حمايت صدا و سيما و فراخواني اين رسانه براي حضور هواداران در استاديوم آزادي خاطرنشان كرد: نفس حركت سازمان صدا و سيما در تبليغات گسترده براي ايجاد اشتياق در هموطنان و حضور پرشور آنان در استاديوم آزادي خيرخواهانه بوده است اما اين مهم بايد به نحو شايسته‌اي انجام مي‌شد و در مسير راه نيز با عقلانيت هدايت مي‌شد.

سازگارنژاد خاطرنشان كرد: صدا و سيما مي‌تواند يك حمايت‌گر خوب براي ورزش باشد اما بايد بگونه‌اي رفتار كند كه تعبيرات سياسي كاري و القاء تفكرات حاشيه‌ساز در ورزش را موجب نشود.

عضو هيات رئيسه‌ي فدراسيون فوتبال در پايان ابراز اميدواري كرد كه با هوشياري مسوولان و رسانه‌ها از بروز حوادثي مشابه در بازي‌هاي آينده‌ي تيم ملي جلوگيري شود.


«هاشمي طبا:‌ تبليغات رسانه‌ها نبايد افراط و باعث تحريك احساسات مردم شود»

رييس سابق سازمان تربيت بدني گفت: تبليغات رسانه‌ها در ورزش نبايد به گونه‌اي باشد كه احساسات مردم از حالت طبيعي خارج شود.

مصطفي هاشمي طبا اظهار كرد: در تبليغات به خصوص در عرصه‌ي ورزش اهداف مختلفي مطرح است به عنوان نمونه در حال حاضر مهم‌ترين هدف در رشته‌ي فوتبال راهيابي جام جهاني است و بار تبليغي رسانه‌ها نيز همسو با اين موضوع است.

وي افزود: در رسانه‌هاي مختلف و به خصوص صدا و سيما احساسات با روش‌هاي گوناگوني مطرح مي‌شود، گاهي اوقات عده‌اي با حرارت صحبت مي‌كنند، گاهي عده‌اي نظريات غير واقعي را مطرح مي‌كنند كه تنها جنبه تبليغي دارد و هيچ بار فرهنگي در آن وجود ندارد و البته بعضي مواقع نيز مطالبي منطقي و معقول مطرح مي‌شود.

هاشمي طبا تصريح كرد: گوينده‌هاي تلويزيوني و افراد مختلف برخي اوقات به گونه‌اي نظريات خود را بيان مي‌كنند كه احساسات بر مخاطب غلبه پيدا مي‌كند و اين وضعيتي است كه چندان مناسب نيست.

وي تصريح كرد: با اين حال شبكه‌هاي تلويزيوني ما بسيار فعال هستند و در افزايش شوق و رغبت مردم به ورزش تلاش خوبي داشته‌اند.

هاشمي طبا با اشاره به افراط در تبليغات و عدم كنترل احساسات از سوي برنامه‌ريزان برنامه هاي ورزشي تلويزيون گفت: مسوولين صدا و سيما بايد دقت كامل داشته باشند تا افرادي كه از طريق اين رسانه با مردم در ارتباط هستند كنترل خود را از دست ندهد و اگر نمي‌توانند احساسات شخصي را كنترل كنند جاي خود را به ديگران بدهند.

وي خاطرنشان كرد: البته نوع فعاليت شبكه‌هاي مختلف در زمينه ورزش در صدا و سيما به گونه‌اي است كه هر شبكه قصد جذب مخاطب بيشتري را دارد و براي اين كار سعي مي‌كند تا هر چه بيشتر خود را به علايق مردم نزديك كند و در تعاريف انجام شده نيز هيچ محدوديتي براي اين فعاليت در نظر گرفته نشده است.

هاشمي طبا در ادامه با مقايسه تبليغات رسانه‌هاي صوتي و تصويري كشور در ورزش با ساير مقوله‌هاي جامعه گفت: تبليغات در هر زمينه‌اي بايد با توجه به شرايط زماني صورت بگيرد به طور يقين در زماني كه كشور در عرصه‌ي ورزشي درگير مسابقات مهمي است تبليغات در ورزش افزايش مي‌يابد و يا زماني كه انتخابات رياست جمهوري و يا مجلس در كشور برگزار مي‌شود توجه به آن بيشتر خواهد بود. بنابراين رسانه‌ها نيز با توجه به اين موقعيت، تبليغات و برنامه‌هاي خود را تنظيم مي‌كنند.

رييس سابق كميته‌ي ملي المپيك در ادامه با اشاره به نقش تمامي شبكه‌هاي تلويزيوني كشور در ايجاد فضاي حمايت از تيم ملي تصريح كرد: با توجه به اين كه تمامي شبكه‌هاي صدا و سيما از يك سياستگذاري واحد تبعيت مي‌كنند در چنين شرايطي نمي‌توانند خود را كنار بكشند و در راستاي سياست خود فعاليت ‌كنند.

هاشمي طبا در بخش ديگري، مهم‌ترين وظيفه‌ي صدا و سيما را انتقال به موقع اخبار به مخاطبان دانست و افزود: بسيار بد است كه اخبار داخلي كشور به جاي آن كه از طريق رسانه‌ي ملي در اختيار مردم قرار گيرد از رسانه‌هاي بيگانه نقل شود چرا كه مردم بايد در جريان كليه امور قرار بگيرند.

وي افزود: به طور يقين اطلاعات مخفي نمي‌ماند و از طريق رسانه‌هاي مختلف منعكس مي‌شود و بهتر آن است كه رسانه‌هاي داخلي زودتر از ديگران اين اطلاعات را به مردم منتقل كنند.

هاشمي طبا خاطرنشان كرد: البته صدا و سيما نيز با توجه به سياست‌هاي خود عمل مي‌كند، به عنوان نمونه شايد پرداختن بيش از حد به اخبار اتفاقات ناگوار پس از بازي ايران و ژاپن با توجه به شادي مردم از پيروزي ايران و همچنين ايام عيد چندان مناسب نبود اما در كنار آن نيز نبايد به طور كامل همه چيز را فراموش كرد و از پرداختن به دلايل بروز چنين حادثه‌اي خودداري كرد.


«دبير كل اتحاديه‌ي فوتبال: تبليغات صداوسيما با قابليت‌هاي ورزش كشور متناسب نيست»

دبير كل اتحاديه‌ي فوتبال گفت: بروز حادثه در استاديوم آزادي حاصل متناسب نبودن تبليغات صدا و سيما با توانمندي‌ها و قابليت‌هاي ورزش كشور است.

مهدي تاج اظهار كرد: تبليغات ورزش در صدا و سيما بايد بهتر از اين‌ها ارايه شود و در حال حاضر نيز اگر براي تبليغاتي كه انجام مي‌شود برنامه‌ريزي مشخصي باشد من بي‌اطلاعم و زماني كه اين تبليغات با توانمندي‌ها و قابليت‌هاي كشور متناسب نباشد باعث بوجود آمدن حادثه مي‌شود.

وي افزود: در صورتي كه حوادث استاديوم آزادي كه حتي يك خبر كوتاه هم از سوي صدا و سيما در رابطه با آنها پخش نشد، آسيب شناسي نشوند اين اتفاق قطعا دوباره و سه باره هم پيش خواهد آمد.

دبير كل اتحاديه‌ي فوتبال كشور با تاكيد بر اين كه صدا و سيما بايد در يك برنامه اتفاقات ورزشگاه آزادي را نقد كرده و شفاف‌سازي كند و مسوولين اصلي را نشان دهد خاطرنشان كرد: سازمان صدا و سيما همانگونه كه پيروزي‌ها را منعكس مي‌كند بايد شكست‌ها را هم انعكاس دهد اما در انعكاس شكست‌ها نبايد بزرگ‌نمايي كند كه در اين صورت شكست‌ها به ياس و نااميدي تبديل مي‌شوند.

وي ادامه داد: تبليغات ورزشي بهترين راه براي توسعه‌ي ورزش همگاني و جذب اقبال عمومي به ورزش است اين تبليغات در جهان به صورت رايگان ارايه مي‌شوند كه صدا و سيماي ايران نيز اين كار را تا حدي انجام مي‌دهد.

تاج حمايت از تيم‌هاي ملي و جذب تماشاگران به ورزشگاه‌ها، با توجه به استانداردهاي خاص را بسيار مهم ارزيابي كرد و گفت: اين حمايت‌ها بايد به گونه‌اي معين و معقول انجام شود و نه مانند ديدار ايران با ژاپن كه شايد كمي افراط وجود داشت هر چند كه اين تبليغات از جنبه‌ي جذب تماشاگران آن هم در زمان تعطيلات بسيار خوب بود.

وي با تاكيد بر اين كه استفاده از يك شبكه‌ي اختصاصي ورزش چه در زمينه‌ي جذب تماشاگران و چه در زمينه‌ي رفع مسايل ورزش بسيار موثر است يادآور شد: بهتر بود تبليغات ارايه شده پيش از ديدار با ژاپن از يك شبكه انجام مي‌شد و اين كار از شبكه‌ي سوم كه ماموريت اصلي آن حمايت از ورزش است صورت مي‌گرفت.

دبير كل اتحاديه‌ي فوتبال مهم‌ترين مساله استفاده از تبليغات را توسعه ورزش برشمرد و ابراز داشت: تبليغات هر امكاني را ايجاد مي‌كند و با توجه به جمعيت جوان كشور و علاقه‌مندي آنها به ورزش اگر از اين تبليغات استفاده‌ي صحيح نشود در آينده سهم عمده‌اي از تماشاچيان را از دست خواهيم داد.
 

hwt

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,954
لایک‌ها
2,415
تيم ملي ايران با كسب هفت امتياز از سه بازي ابتدايي خود كه شامل يك پيروزي برابر تيم مدعي ژاپن با نتيجه‌ي دو بر يك بود، شانس مسلم صعود از گروه B به جام جهاني است.
سايت رسمي فدراسيون بين‌المللي فوتبال (فيفا) در گزارش خود با نوشتن مطلب فوق از قول برانكو ايوانكوويچ، نوشت:« ما حالا براي صعود به جام جهاني به كسب تنها چهار امتياز نياز داريم.»
در ادامه‌ي گزارش فيفا آمده است: «از سه بازي باقيمانده، دو بازي ايران در ورزشگاه آزادي تهران برگزار مي‌شود. يكي در برابر كره‌ي شمالي و ديگري برابر بحرين. بنابراين ايران هم اكنون شانس زيادي براي صعود مستقيم به جام جهاني 2006 آلمان دارد.
پس از ناكامي ايران در مسابقات مقدماتي جام جهاني 2002، تيم ملي ايران زير نظر برانكو ايوانكوويچ بازسازي شد. تيم جوان ايران موفق شد در مسابقات جام ملت‌هاي آسيا كه تابستان سال گذشته برگزار شد به مقام سوم دست پيدا كند. برانكو در اين باره به فيفا مي‌گويد:

«از اين مساله خوشحالم كه آينده‌ي تيم ملي ايران ساخته شده است. هم اكنون ما پنج بازيكن زير بيست و سه سال داريم كه وظايفشان را به خوبي انجام مي‌دهند.»
لژيونرهاي آلماني تيم ملي ايران شامل وحيد هاشميان (بايرن مونيخ)، مهدي مهدوي‌كيا (هامبورگ) و فريدون زندي (كايزرسلاترن)، نقش مهمي را در پيروزي ايران داشتند. هاشميان با دو گل ايران برابر ژاپن را به ثمر رساند و سانتر مهدوي كيا باعث گل اول ايران به كره‌ي شمالي شد.
نكته‌ي مهم در تيم ملي ايران كه رضايت ايوانكوويچ را برانگيخته يادگيري بازيكنان ايران براي عادت به بازي كردن در بالاترين سطح بدون حضور علي دايي مهاجم افسانه‌اي اين تيم است. مهاجم 35 ساله‌ي تيم ملي ايران پيش از پايان نيمه‌ي نخست ديدار برابر ژاپن دچار مصدوميت شد و نتوانست ايران را برابر كره‌ي شمالي همراهي كند.
تيم ملي ايران اگر مي‌خواهد به جام جهاني صعود كند بايد از تجربيات پيشين درس گيرد. جايي كه ايران پس از تساوي بدون گل برابر تايلند، از بحرين با نتيجه‌ي سه بر يك شكست خورد و اين تيم مانع حضور ايران در جام جهاني شد.
ايوانكوويچ در اين باره مي‌گويد:« من مطمئن هستم كه ما به پيش خواهيم رفت اما هيچ ضمانتي براي صعود وجود ندارد. ما بايد براي رسيدن به هدف سخت تلاش كنيم.»
 

hwt

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,954
لایک‌ها
2,415
علي دايي «پادشاه گل» در ديدارهاي ملي روياي جام جهاني را در سر دارد.

در گزارش ويژه‌ي خبرگزاري فرانسه (AFP) آمده است:« علي دايي به تازگي تولد سي و شش سالگي خود را جشن گرفته است. اما با اين حال او هميشه شاداب و با طراوت است. بهترين گلزن ديدارهاي ملي به آويزان كردن كفش‌هايش ميلي ندارد. بازي كردن در مرحله‌ي نهايي جام جهاني ديگر دايي را وسوسه كرده است.
علي دايي مهاجم ايران و يكي از شخصيت‌هاي قابل احترام فوتبال آسيا نوامبر 2004 نامش در تاريخ جاودانه شد. او نخستين مردي بود كه به ركورد بي‌نظير يكصد گل در فوتبال ملي رسيد.
پس از آن دايي به ركورد يكصد و چهار گل در يكصد و سي و شش ديدار هم رسيد. او اسطوره‌هايي مانند پوشكاش (مجارستان ـ 84 گل)، پله (برزيل ـ 77 گل) را پشت سر گذاشت.
علي دايي كه تيم كشورش در راه رسيدن به جام جهاني تابستان آينده در آلمان است و در نيمه‌ي اين راه در بالاي گروه B آسيا قرار دارد گفت:

«جام جهاني روياي هر بازيكن فوتبالي است. در مدت ده سال گذشته سخت براي تيم ملي با آرزوي رسيدن به مرحله‌ي نهايي اين رقابت‌ها بازي كرده‌ام. ما به جام جهاني 1998 فرانسه رسيديم اما جام جهاني 94 آمريكا و 2002 كره‌ي جنوبي و ژاپن را كه طعم تلخي داشت از دست داديم.»
دايي در تيم‌هاي باشگاهي فراواني بازي كرده است.
او اكنون به سرزمينش بازگشته است و براي صباباتري بازي مي‌كند. اما پيش از بازگشت به تهران كاپيتان ايران براي بايرن مونيخ، آرمينيا بيله‌فلد و هرتابرلين در آلمان بازي كرده بود. مدتي هم قراردادي گران قيمت با باشگاه السد قطر امضا كرد.
دايي مانند هيده‌توشي ناكاتا (ژاپن) و فان زهي (چين) از پيشگامان لژيونرهاي قاره‌ي آسيا بود كه توانستند فوتبال در اروپا را تجربه كنند.
با وجود اين ركورد گلزني كه بعضي‌ها آن را به سبب ماهيت و كيفيت فوتبال آسيا جدي نمي‌گيرند دايي هرگز مغرور نمي‌شود. او پيشتر به سايت رسمي فيفا گفته بود:« من تنها بازيكن معمولي هستم. گلزني حرفه‌ي من است. تيم خوبي داريم و من را به خوبي تغذيه و پشتيباني مي‌كنند. اين بخشي از دليل به ثمر رسيدن اين تعداد گل در اين سال‌ها است. گل‌ها تنها از آن من نيستند و ايران، مربي اين تيم و كساني كه مرا پشتيباني كردند در آن سهم دارند. شعار من اين است بايد هميشه بهترين باشيم. زندگي ساده‌اي دارم و مي‌كوشم تا آنجا كه مي‌توانم آن را ساده بگيرم. براي فوتبال از خيلي چيزها در زندگي گذشتم.»
جام جهاني آينده در خاك آلمان برگزار مي‌شود. اين كشور جايگاه ويژه‌اي در قلب دايي دارد. فرانس بكن باوئر اسطوره‌ي فوتبال آلمان به او پيشنهاد داد تا به بايرن مونيخ بيايد. علي دايي نخستين بازيكن آسيا بود كه توانست در ليگ قهرمانان اروپا بازي كند.
نفوذ و تاثيرگذاري دايي به اندازه‌اي است كه برانكو ايوانكوويچ سرمربي ايران هفته‌ي پيش با وجود مصدوميت اين بازيكن از او خواست براي ديدار انتخابي جام جهاني برابر كره‌ي شمالي به پيونگ يانگ بيايد.
ايوانكوويچ در اين باره گفت:« دايي كاپيتان ما و بخش مهمي از تيم است و براي بيشتر شدن انگيزه و روحيه‌ي ايران ارزش فراواني دارد.»
 

hwt

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,954
لایک‌ها
2,415
دور جديد تمرينات آماده‌سازي تيم ملي فوتبال كشورمان جهت بازي‌هاي دور برگشت مقدماتي جام جهاني از بيست و هشتم ارديبهشت ماه سال جاري آغاز مي‌شود.

اين تمرينات به منظور آماده‌سازي تيم ملي ايران جهت شركت در دور برگشت رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني 2006 آلمان به مدت دو هفته در كمپ تيم‌هاي ملي برگزار مي‌شود.

همچنين برانكو ايوانكوويچ در نظر دارد ظرف روزهاي آينده براي بازديد از چند كمپ كشورهاي اروپايي عازم اين كشورها شود تا محلي را براي برگزاري اردوي تيم ملي در فاصله‌ي زماني بين ديدارهاي تيم ملي در خرداد ماه تا بازي ايران و ژاپن انتخاب كند.



پس از برگزاري ديدارهاي اول و دوم تيم ملي ايران در روزهاي سيزدهم و هجدهم خرداد ماه سال جاري برابر كره‌ي شمالي و بحرين، ملي‌پوشان براي آماده‌سازي جهت انجام آخرين بازي در برابر تيم ملي ژاپن اردويي را در اواخر ماه ژوئيه و اوايل اوت (تير ماه و مرداد ماه سال جاري) در كشور مورد نظر برانكو ايوانكوويچ برگزار مي‌كنند.

تيم ملي ايران در آخرين ديدار خود در راه صعود به جام جهاني آلمان روز بيست و هفتم مرداد ماه به مصاف ژاپن مي‌رود.

تيم ملي كشورمان پس از به پايان رساندن رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني آلمان در آبان ماه امسال چند بازي تداركاتي را در كشورهاي اروپايي برگزار مي‌كند
 

hwt

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,954
لایک‌ها
2,415
بازپرس پرونده ورزشگاه آزادي: تا7روز ديگر راي مي‌دهم»
«وكيل نيروي انتظامي: تركيب كارشناسان،هماهنگ با حادثه نيست»
«وكيل تربيت بدني: به نظريات كارشناسي اعتراض داريم»

پس از 25 روز از وقوع حادثه‌ي ورزشگاه آزادي و برگزاري پنج جلسه‌ي بازپرسي و چند بار بازسازي صحنه‌ي حادثه، كار بازپرس اين پرونده در شعبه‌ي يك بازپرسي دادسراي جرايم پزشكي و دارويي پايان يافت.

در پايان اين جلسه كه به واسطه‌ي اعتراض وكلاي نيروي انتظامي و سازمان تربيت بدني به تكميل نظريه‌ي كارشناسي و تغييراتي در نظريه‌ي قبلي اختصاص داشت، بازپرس پرونده اعلام كرد كه وكلاي پرونده تا فردا وقت دارند نظرات خود را در قالب لايحه‌اي ارايه دهند تا ظرف هفت روز بازپرس پرونده رأيش را صادر كند.
قائدي كه از هرگونه اظهارنظر درباره‌ي افرادي كه امروز براي آنها قرار صادر شده و ميزان قرار تعييني خودداري مي‌كرد با بيان اين كه در طول 7 روزي كه از فردا آغاز مي‌شود، پرونده را كه شامل پنج جلد است مطالعه مي‌كنم، گفت: چنان‌چه پرونده واجد راي شناخته شود راي صادر يا در صورت متهم شناخته شدن افراد ديگر در اين پرونده، براي آنها نيز قرار صادر مي‌شود.
وي هم‌چنين در پاسخ به اعتراض وكيل نيروي انتظامي درباره‌ي عدم هم‌خواني كارشناسان به كار گرفته شده در اين پرونده با نوع حادثه نيز اظهار داشت:

به لحاظ آن‌كه كارشناسان تعريف شده براي رشته‌هاي به‌خصوص نداريم، امكان دعوت از آنها وجود ندارد.
قائدي كه با توجه به نوع حادثه‌ي ورزشگاه آزادي اظهار مي‌داشت كارشناس متناسب با اين حادثه وجود ندارد، به جريان دعوت از كارشناسان مربوط به حوادث كار براي اظهارنظر در اين پرونده اشاره كرد و گفت: كارشناسان ورزشي در حوادث و صدمات ناشي از ورزش مي‌توانند اظهارنظر كنند لذا كارشناسان دعوت شده كه كارشناس مربوط به حوادث كار هستند نزديك‌ترين كارشناسان به اين موضوع به شمار مي‌آيند.
وي كه روز گذشته نيز با دعوت از مسوولان و وكلاي سازمان تربيت بدني و نيروي انتظامي بار ديگر براي بازسازي صحنه در محل حادثه حاضر شده بود، پرونده‌اي كه در شعبه‌ي متبوعش بررسي مي‌شود را محدود به آن‌چه به واسطه‌ي حضور هلي‌كوپتر در درب شماره 2 ورزشگاه آزادي اتفاق افتاد، عنوان كرد و گفت: در حال حاضر شكايت خانواده‌هاي 7 نفر از فوت‌شدگان و 16 نفر از مجروحان حادثه در پرونده موجود است و ديه و ارش تعيين شده براي آنها نيز همان مقدار 25 ميليون توماني كه براي سال 84 تعيين شده، خواهد بود.
بازپرس پرونده‌ي حادثه‌ي ورزشگاه آزادي هم‌چنين از نماينده‌ي دادستان به عنوان اولين فردي كه علاوه بر ناظر بودن و حضور در محل، گزارشش را تنظيم و بر روي پرونده قرار داده نام برد و درباره‌ي شكايت اتباع آسيب‌ديده ژاپني گفت: در اين پرونده شكايت افرادي كه در جلوي درب شماره 2 حضور داشتند و به نوعي آسيب ديده‌اند بررسي مي‌شود و از آنجا كه اتباع ژاپني از درب ديگري خارج شده‌اند هيچ شكايتي را از آنها دريافت نكرده‌ايم.
هم‌چنين خرمشاهي، وكيل نيروي انتظامي در اين پرونده نيز كه در جلسه‌ي قبلي اعتراضش را نسبت به نظريات كارشناسي تقديم بازپرسي كرده بود، در پايان اين جلسه با بيان اين‌كه در جلسه بازپرسي امروز، چند درصدي در نظريه‌ي قبلي كارشناسان تغيير ايجاد شد، گفت: تركيب كارشناسان، هماهنگ با ميزان حادثه نيست لذا مي‌توان از كارشناسان ورزشي انتظامي و امنيتي كه به نوعي مرتبط‌ ‌تر با حادثه هستند استفاده كرد.
وي كه موكلانش در حادثه، 80 درصد مقصر شناخته شده‌اند، با ناگوار خواندن حادثه، بر جنبه عدم تعمدي بودن آن تاكيد كرد و اظهار داشت: ديه‌ي آسيب‌ديدگان و فوت‌شدگان اين پرونده پرداخت مي‌شود.
رياحي، وكيل مسوولان سازمان تربيت بدني در اين پرونده نيز پس از پايان جلسه‌ي پنجم بازپرسي حادثه ورزشگاه آزادي اظهار داشت: در اين حادثه عوامل نيروي انتظامي 80 درصد و مسوولان سازمان تربيت بدني 20 درصد مقصر شناخته شده‌اند كه بر اين اساس بازپرس پرونده، 50 ميليون تومان قرار براي آذري، رييس ورزشگاه آزادي و 250 ميليون تومان براي هادي‌نژاد، جانشين رييس يگان ويژه ناجا صادر كرد كه قرارهاي صادره تامين شد.
وي با بيان اين‌كه مسوولان نيروي انتظامي و سازمان تربيت بدني به نظريات كارشناسي اعتراض دارند، در بيان دلايل اعتراض موكلانش به سابقه‌ي 30 ساله‌ي بناي ورزشگاه آزادي كه به گفته‌ي وي توسط بهترين مهندسان سازه‌ي 30 سال قبل (سال 1353) ساخته شده، گفت: در طول اين مدت نيز به واسطه‌ي فرماندهي صحيح هيچ حادثه‌اي اتفاق نيفتاده اما اين بار به خاطر تغيير مسير ناشي از وجود هلي‌كوپتر شاهد وقوع حادثه 5 فروردين در اين ورزشگاه بوديم.
 

hwt

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,954
لایک‌ها
2,415
فدراسيون فوتبال طي نامه‌اي خطاب به محمد مايلي كهن، وفاق همدلي و همبستگي ملي را براي صعود تيم ملي فوتبال به جام جهاني 2006 را خواستار شد.

در اين نامه كه از سوي محمد عليپور معاون فرهنگي فدراسيون فوتبال بر روي سايت رسمي فدراسون منتشر شده آمده است: « امروز خواست مردم و مسئولين عزيز و شريف خطة ايران زمين حضور مقتدرانه تيم ملي فوتبال جمهوري اسلامي ايران در مرحله نهايي جام جهاني 2006 آلمان است و بر همة ما لازم است، وفاق همدلي و همبستگي ملي كه به همت دلسوزان و خدمتگزاران به مردم و ورزش پرطرفدار فوتبال، فضاي آرام و زمينه مناسب روحي و رواني را براي بازيكنان مربيان تيم ملي و مسئولين ذيربط جهت صعود به جام جهاني فراهم آورده تقويت نموده و با ابراز برخي نظرات موجبات دلسردي و نااميدي بازيكنان و مربيان مسئولين تيم ملي را باعث نگرديم. انشاءا... صراحت شما قرين با صداقت در خدمت مردم و اعتلاي فوتبال مصروف شود.»

لازم به ذكر است، محمد مايلي كهن سرمربي سابق تيمهاي ملي اميد و بزرگسالان كشورمان در يك برنامه تلويزيوني و در گفت‌وگو با برخي از مطبوعات به انتقاد از فدراسيون فوتبال و برانكو ايوانكوويچ سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان پرداخته بود.
 

hwt

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,954
لایک‌ها
2,415
مربي تيم ملي فوتبال گفت: برنامه‌هاي تيم ملي براي حضور قوي‌تر در ادامه‌ي رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني 2006 تدوين شده است و از 27 ارديبهشت ماه با دعوت از بازيكنان اردوي آمادگي را برگزار خواهيم كرد.

حسين فركي اظهار داشت: بر اساس پيش بيني بازيكنان جديدي هم در ليست تيم ملي قرار خواهند داشت.
وي افزود: كليه‌ي برنامه‌هاي تيم ملي به فدراسيون فوتبال اعلام شده است و براي اجرايي كردن اين برنامه‌ها هيچ مشكلي وجود ندارد.
فركي با اشاره به حضور تيم منتخب باشگاه‌ها در رقابت‌هاي كشورهاي اسلامي خاطرنشان كرد:

خوشحاليم كه اين فرصت براي فوتبال كشور پيش آمده است كه يك تيم با تركيبي جدا از تيم ملي بزرگسالان زمينه‌ي حضور در رقابت‌هاي بين‌المللي را پيدا كرده است.
وي گفت: كادر فني تيم ملي توجه خاصي به بازي‌هاي تيم منتخب دارد و كليه‌ي نفراتش را زير نظر داريم. اگر قرار باشد انتخاب جديدي صورت گيرد قطعا به بازيكنان تيم منتخب توجه ويژه‌اي خواهد شد.
مربي تيم ملي فوتبال اظهار داشت: تصميم نهايي براي دعوت از بازيكنان جديد با برانكو است و او نظر نهايي را در اين خصوص خواهد داد.
وي تاكيد كرد: جاي خوشحالي است كه فوتبال ايران به جايگاهي رسيده است كه بازيكنان زيادي در فوتبال باشگاهي حضور دارند و همه لياقت حضور در تيم ملي و پوشيدن پيراهن ملي را دارند. اين موضوع قطعا شرايط دشواري را پيش روي كادر فني تيم ملي قرار خواهد داد.
فركي گفت: اميدواريم كه تيم ملي با بهره‌گيري از تجربيات بازيكنان ارزنده‌ي خود و انجام بازي‌هاي حرفه‌اي در ادامه‌ي راه جام جهاني با كسب نتايج قاطع حضور خود را به عنوان يك تيم برتر در رقابت‌هاي جام جهاني 2006 آلمان مسجل كند.
دستيار برانكو ايوانكوويچ در پايان با بيان اين كه كادر فني تمام تلاش خود را براي آمادگي كامل تيم ملي به كار گرفته است ابراز اميدواري كرد كه تيم ملي بتواند جشن شادماني علاقه‌مندان فوتبال را كه از ابتداي سال 84 و با پيروزي بر كره و ژاپن شروع شد با صعود به جام جهاني تكميل كند.
 

Niaz

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2003
نوشته‌ها
1,407
لایک‌ها
16
سن
41
محل سکونت
Tabriz
90 رو ديديد ؟ اين مايلي كهن داشت خودشو ميكشت :D ميگفت زندي بازيكن خوبي نيست , نبايد بازي كنه . فردوسي پور گفت "به نظر من بازيكن خيلي خوبيه و خيليم خوب بازي ميكنه " ... اولين باري بود كه از فردوسي پور خوشم اومد :)

به نظر من تو اين شرايط حساس كاري كه مايلي كهن انجام ميده يه جورايي وطن فروشي و خيانت به اين مردم هست .
 

daftarekhaterat

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 جولای 2003
نوشته‌ها
4,989
لایک‌ها
58
سن
41
محل سکونت
در قلب پاك او
به نقل از Niaz :
90 رو ديديد ؟ اين مايلي كهن داشت خودشو ميكشت :D ميگفت زندي بازيكن خوبي نيست , نبايد بازي كنه . فردوسي پور گفت "به نظر من بازيكن خيلي خوبيه و خيليم خوب بازي ميكنه " ... اولين باري بود كه از فردوسي پور خوشم اومد :)

به نظر من تو اين شرايط حساس كاري كه مايلي كهن انجام ميده يه جورايي وطن فروشي و خيانت به اين مردم هست .
حالا كه تيم داره نتيجه ميگيره ديگه نبايد موش دواني كرد. حالا برانكو از مبعلي استفاده نميكنه... خب نكنه. تيم بره جام جهاني بسه.
 

electronic

Registered User
تاریخ عضویت
16 ژانویه 2005
نوشته‌ها
1,661
لایک‌ها
75
سن
37
محل سکونت
USA
به نظر منم تو این شرایط جایز نیست که از تیم انتقاد بشه.هر چقدر هم بر حق باشه ضررش بیشتر از سودشه.
 

hwt

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,954
لایک‌ها
2,415
منم موافقم .

دليلي نميبينم كسي بخواد تو كار برانكو دخالت كنه .

هر مربي رو با كارنامه ي كاريش ميسنجن . و به نظر من برانكو يكي از بهترين كارنامه ها رو داشته :rolleyes:
 

mahdi206

Registered User
تاریخ عضویت
12 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
2,362
لایک‌ها
5
سن
41
محل سکونت
Tehran
تو اينكه برانكو موفق ترين مربي بعد از انقلاب فوتبال ما بوده هيچ شكي نبايد كرد ولي اشكالات هر مربي رو بايد بهش گفت. البته مايلي كهن خيلي بد حرف زد (اون اصلا با مربي خارجي مخالفه) ولي برانكو هم بعضي موقع ها تصميمات اشتباهي ميگيره مثلا بازي با ژاپن نويدكيا 30 دقيقه بازي كرد كه حتي يه كار مثبت هم تو اون 30 دقيقه انجام نداد و درست 4-5 دقيقه بعد از ورود او بود كه ما گل خورديم، اما مبعلي بازي نكرد. براي بازي با كره شمالي هم كه مبعلي اصلا جزو 18 نفر نبود!!! نويدكيا كه حدود 1 سال از فوتبال دور بود و الان هم هميشه روي نيمكت ذخيره بوخوم نشسته تو بازي با ژاپن به اون حساسي بازي كرد و حداقل ميتونم بگم 3 تا موقعيت ضد حملات خطرناك رو به خاطر تعلل بيش از حدش خراب كرد ولي شما ببينيد هر بازي كه فولاد ميبره 90 درصدش به مبعلي بر ميگرده. به نظر من تنها اشتباه برانكو بازي ندادن مبعلي تو اين دو تا بازي بود.
 

hwt

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,954
لایک‌ها
2,415
فريدون زندي:
من‌ در شهر "زيردريايى‌ها" به‌ دنيا آمدم‌
به‌ منتقدان‌ جواب‌ خشن‌ نمى‌دهم‌
براي حضور دوباره در تهران بى‌تابم
فعلا قصد ازدواج ندارم


او 26 ساله‌ شد البته‌ بدون‌ صغرسنى‌ و مسائلى‌ از اين‌ قبيل !خوشحال‌ بود، کاملاً‌ مشخص‌ بود که‌ روز خوبى‌ دارد. خودش‌ را براى‌ تمرين‌ آماده‌ کرد، براى‌ مسابقه‌ با بايرن‌ مونيخ! هر چند که‌ اين‌ روزها حضورش‌ در ترکيب‌ ثابت‌ کايزرس‌لاترن‌ کمتر شده‌ است‌ اما او باانگيزه‌ و آرام‌ نشان‌ مى‌داد. به‌ خاطر روز تولدش‌ به ما پاسخ‌ داد‌ و همين‌ فرصت‌ براى‌ ما کافى‌ بود تا متوجه‌ شويم‌ در آلمان‌ محال‌ است‌ که‌ جشن‌ تولد افراد فراموش‌ شود و اين‌ جشن‌ يکى‌ از جشن‌هاى‌ مهم‌ آنهاست. با فريدون‌ زندى‌ پسر ملى‌پوش‌ ايرانى‌ گفتگو کرديم.





فريدون! از اينکه‌ 26 ساله‌ شدى‌ چه‌ احساسى‌ داري؟
بسيار خوشحالم‌ و سعى‌ مى‌کنم‌ از تجربياتم‌ در رسيدن‌ به‌ اهدافم‌ استفاده‌ کنم.

در کدام‌ شهر آلمان‌ متولد شده‌اي؟
من‌ در شهر بندرى‌ اندن‌(enden) متولد شده‌ام‌ شهرى‌ که‌ در شمال‌ آلمان‌ قرار دارد و با کشور هلند مرز آبى‌ و خاکى‌ دارد. در اين‌ شهر که‌ من‌ متولد شده‌ام‌ زيردريايى‌هاى‌ مدرن‌ آلمان‌ قرار دارند ضمن‌ اينکه‌ کارخانه‌ فولکس‌ واگن‌ هم‌ در اين‌ شهر است. من‌ در بيمارستان‌ دولتى‌ اين‌ شهر و صبح‌ روز 26 آوريل‌ به‌ دنيا‌ آمدم.

آيا در باشگاه‌ به‌ خاطر تولدت‌ جشن‌ گرفتند؟
در آلمان‌ محال‌ است‌ که‌ جشن‌ تولد افراد چه‌ کوچک‌ و چه‌ بزرگ‌ فراموش‌ شود. دوستانم‌ به‌ اتفاق‌ هم‌بازى‌هايم‌ جشن‌ کوچکى‌ ترتيب‌ دادند و به‌ خاطر روز تولدم‌ به‌ من‌ هديه‌ مى‌دادند.

براى‌ آينده‌ات‌ چه‌ برنامه‌ جديدى‌ در سر داري؟
من‌ اکنون‌ فقط‌ به‌ رشد ورزشى‌ام‌ فکر مى‌کنم‌ به‌ حضور در ديدارهاى‌ تيم‌ملى‌ ايران‌ مقابل‌ کره‌ شمالى‌ و بحرين، همين.

چه‌ زمانى‌ ازدواج‌ مى‌کني؟
فعلاً‌ زود است، فعلا قصد ازدواج ندارم. پدرم در 30 سالگى‌ ازدواج‌ کرد ضمن‌ اينکه‌ در آلمان‌ مثل‌ ايرانى‌ها در سن‌ کم‌ ازدواج‌ نمى‌کنند.

راجع‌ به‌ ديدار حساس‌ اين‌ هفته‌ مقابل‌ بايرن‌ مونيخ‌ چه‌ نظرى‌ داري؟
اين‌ بازى‌ براى‌ ما مهم‌ است‌ دوست‌ دارم‌ در اين‌ ديدار به‌ ميدان‌ بروم‌ اما اگر نرفتم‌ هم‌ ايرادى‌ ندارد.

به‌ نظرت‌ «وحيد» در ترکيب‌ بايرن‌ مونيخ‌ بازى‌ مى‌کند؟
او بسيار آماده‌ است‌ اما بايد ديد نظر مربى‌اش‌ در اين‌ زمينه‌ چيست. من‌ به‌ وحيد شديداً‌ علاقمند هستم‌ و با او تماس‌ تلفنى‌ داريم‌ ضمن‌ اينکه‌ با مهدوى‌کيا و نويدکيا هم‌ رفيقم.

اگر بازهم‌ در ترکيب‌ کايزرس‌لاترن‌ قرار نگيرى‌ ناراحت‌ نمى‌شوي؟
براى‌ من‌ «هدفم» مهم‌تر است. من‌ از سياست‌هاى‌ پشت‌ پرده‌ باشگاه‌ خبر ندارم‌ اما از اين‌ موضوع‌ باخبرم‌ که‌ باشگاه‌ به‌ شدت‌ مرا مى‌خواهد و با اينکه‌ چند پيشنهاد خوب‌ از ساير باشگاه‌ها دارم، اما آنها در حفظ‌ من‌ مى‌کوشند من‌ در اين‌ موقعيت‌ بيش‌ از اندازه‌ به‌ 7 امتياز تيم‌ملى‌ فکر مى‌کنم‌ و براى‌ حضور دوباره‌ در تهران‌ بى‌تابم.

احتمال‌ دارد به‌ خاطر مسائل‌ پشت‌ پرده‌ باشگاه‌ يا حتى‌ تيم‌ملى‌ ايران‌ عصبانى‌ بشوي؟
اگر به‌ بازى‌ من‌ دقت‌ کرده‌ باشيد، من‌ هرگز در بازى‌ هم‌ خشن‌ و عصبى‌ ظاهر نمى‌شوم‌ مطمئن‌ باشيد در حرف‌ها و مصاحبه‌هايم‌ نيز به‌ منتقدانم‌ جواب‌ خشن‌ و عصبى‌ نخواهم‌ داد.
(توضيح: فريدون‌ از صحبت‌هاى‌ مايلى‌کهن‌ اصلاً‌ باخبر نبود از اين‌ رو ما هم‌ از او در اين‌ زمينه‌ سئوالى‌ نکرديم.)

حرف‌ آخر؟
از اينکه‌ ياد من‌ بوديد تشکر مى‌کنم‌ من‌ اين‌ مصاحبه‌ را از طريق‌ اينترنت‌ مطالعه‌ خواهم كرد.
 

hwt

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,954
لایک‌ها
2,415
«كريمي جادوگر بي‌ثبات فوتبال قاره!»

«مهدوي كيا مانند مايكل اوون»

بشار عبدالله رونالدوي خاورميانه»

ديگر دوران پيشنهاد دادن و خريدن بازيكنان آسيايي از سوي باشگاه‌هاي اروپايي تنها به بهانه‌هاي تجاري به پايان رسيده است.
عملكرد بي‌نظير ستارگان بزرگ‌ترين قاره‌ي جهان در جام جهاني 2002 سبب شد كه بسياري از آنها به ابر ليگ‌هاي اروپايي بپيوندند.
در گزارش روزنامه‌ي كره‌اي «اهمي نيوز» آمده است:
(در زير فهرست ده بازيكن برتر قاره‌ي آسيا ديده مي‌شود:

شونسوكه ناكامورا ـ رجينا و ژاپن

فيليپ تروسيه سرمربي پيشين ژاپن از اين بازيكن براي جام جهاني 2002 چشم پوشيد. مرد مياني ژاپن براي رجينا بيشتر تلاش مي‌كند و با وجود اين كه زندگي در ايتاليا دشوار است مهره‌ي كليدي اين تيم در سري ‌A است. زيكو اسطوره‌ي فوتبال برزيل اين استعداد را شناسايي كرد. بازيكن بيست و شش ساله رجينا به تيم ملي آمد و به اعتماد مربي‌اش با عملكرد بي‌نظير در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا 2004 پاسخ داد.


مهدي مهدوي‌كيا ـ هامبورگ و ايران

مرد سال 2003 آسيا بازيكن كناري با سرعتي است و ارسال‌هاي دقيق و مناسبي براي تيم ملي كشورش و هامبورگ انجام مي‌دهد و مهاجمان به راحتي از آنها استفاده مي‌كنند مانند مايكل اوون مهاجم انگلستان. “كيا“ مدت‌ها است كه براي ايران بازي مي‌كند. او نخستين بار سال 1996 براي كشورش به ميدان رفت اما با اين وجود هنوز تنها بيست و هفت سال دارد. ستاره‌ي هامبورگ نامش را در تاريخ رقابت‌هاي جام جهاني ايران جاودانه كرد. او گل فراموش نشدني را در برابر آمريكا، “مادر بازي‌ها“ي جام جهاني 1998 به ثمر رساند. ايران دو بر يك پيروز شد و اين يگانه پيروزي اين كشور در جام جهاني بود.


الكساندر گينريخ ـ پاختاكور و ازبكستان

نام اين مهاجم بيست ساله با گل زيبايي كه در جام ملت‌هاي آسيا زد بر سر زبان‌ها افتاد. او نيمي از ميدان بازيكنان عربستان را از پيش رو برداشت و از فاصله‌ي بيست و پنج متري دروازه‌ي اين تيم را باز كرد. مهاجم پيشين زسكامسكو سرعت و نيروي فراواني دارد. او از تابستان گذشته توان بيشتري پيدا كرده است. شايد تجربه‌ي كمي داشته باشد اما گينريخ اعتماد به نفس خوبي دارد و ممكن است نخستين بازيكن ازبك باشد كه نامي براي خودش در جهان دست و پا مي‌كند.


آن يونگ هوان ـ يوكوهاما اف مارينوس و كره‌ي جنوبي

شايد يونگ هوان شناخته‌ شده‌ترين بازيكن آسيا در جهان باشد. قهرمان جام جهاني 2002 با گل طلايي خود ايتاليا را از رقابت‌ها كنار زد و به كره‌ي جنوبي كمك كرد به ديدار يك چهارم پاياني برسد. آن گل سبب شد از پروجا، باشگاه ايتاليايي كنار زده شود. مالك باشگاه، مهاجم كره‌اي را يك روز پس از كنار رفتن ايتاليا اخراج كرد. مهاجم توانمند به يوكوهاما اف مارينوس پيوست و مهم‌ترين بازيكن باشگاه شد. در سن بيست و نه سالگي اين بازيكن منتقداني دارد كه او را به نداشتن غريزه‌ي “تمام كنندگي“ متهم مي‌كنند. اما يونگ هوان مي‌تواند از كاه كوه بسازد.


شائو جيايي ـ مونيخ 1860 و چين

اين بازيكن بيست و پنج ساله به بهترين بازيكن چين تبديل شده است. اگر او عالي بازي كند تيم ملي چين هم نمايش خوبي خواهد داشت. متخصص ضربات آزاد هر هفته براي مونيخ 1860 به ميدان مي‌رود اما متاسفانه جام جهاني آينده كه به آلمان و باواريا مي‌آيد جيايي در آن ديده نخواهد شد چرا كه چين در مرحله‌ي انتخابي آسيا كنار رفت.


بشار عبدالله ـ الكويت و كويت

رونالدوي خاورميانه ركوردي دارد كه داشتن نام مهاجم برزيل را سزاوارش مي‌كند. بشار عبدالله شصت گل براي كشور كوچك خليج فارس به ثمر رسانده است. او يك روباه حقيقي در محوطه‌ي جريمه است. غريزه‌ي گلزني‌اش به كويت كمك كرد چين را كنار بزند و به جمع هشت تيم پاياني آسيا براي راهيابي به رقابت‌هاي جام جهاني 2006 برسد. در مرحله‌ي نهايي دو گل بشار عبدالله برابر ازبكستان روياي كويتي‌ها را براي تجربه جام جهاني ديگر تحريك كرد.


علي الحبشي ـ لين و عمان

سنگربان عمان در جام ملت‌هاي 2004 آسيا و مرحله‌ي نخست جام جهاني 2006 براي خود نامي دست و پا كرده است. اين شوت‌گير توانمند پس از نمايش خيره كننده براي لين به عنوان بهترين دروازه‌بان سال 2004 نروژ برگزيده شد. لين با هنرنمايي الحبشي در جايگاه ششم ليگ نروژ ايستاد. ليورپول هم مي‌خواهد اين دروازه‌بان بيست و سه ساله را به خدمت بگيرد. الحبشي هنوز در اسلو است. اما براي پيوستن به يكي از ليگ‌هاي بزرگ اروپا به زمان نياز دارد.


علي كريمي ـ الاهلي و ايران

لقب او “جادوگر تهران“ است. بازيكن ايراني با موهاي بلندش در دنياي فوتبال جادو مي‌كند. مرد سال 2004 فوتبال آسيا سرعت و مهارت فراواني دارد و در همين حال به دروازه‌ي حريفان هم چشم دارد. مدافعان كره‌ي جنوبي در جولاي 2004 در جام ملت‌هاي آسيا تنها سايه‌ي كريمي را دنبال مي‌كردند. اگر كريمي نقطه ضعفي داشته باشد آن بي‌ثباتي است. انتقال به ليگ قدرتمندري نسبت به ليگ امارات و تيمي بهتر از الاهلي چالش و رقابت‌هاي محكم‌تري را هر هفته براي علي كريمي رقم خواهند زد.


شين‌جي اونو ـ فاينورد و ژاپن

درگيري چند ماه گذشته فاينورد و اتحاديه‌ي فوتبال ژاپن براي آزاد كردن اين بازيكن براي رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني نشان داد تا چه اندازه شين‌جي اونو رشد كرده است. باشگاه شهر روتردام براي رها نكردن مرد سال 2002 فوتبال آسيا پافشاري مي‌كرد چرا كه او هنوز با مشكل مصدوميت دست به گريبان بود. اين بازيكن بيست و پنج ساله در مركز خط مياني مي‌تواند پاس بدهد، گل بزند و توپ را از حريف بگيرد. او به سرعت به يكي از پايه‌هاي اساسي فاينورد تبديل شد. تنها مصدوميت سبب شد به ليگي بزرگ‌تر نرود.


پارك جي سونگ ـ آيندهون و كره‌ي جنوبي

بازيكن بيست و سه ساله‌ي كره‌اي به بهترين بازيكن كشورش و يكي از بهترين‌هاي آيندهون تبديل شده است. او يكي از پايه‌هاي اساسي فاينورد براي رسيدن به جمع چهار تيم ليگ قهرمانان اروپا بود. مانند آنچه هميشه در فوتبال رخ مي‌دهد موفقيت با خودش خطرهايي به دنبال دارد. باشگاه‌هايي از سه ليگ برتر اروپا لحظه‌اي پارك جي سونگ را رها نمي‌كنند. انتقال به انگلستان، ايتاليا يا اسپانيا اين بازي‌ساز با استعداد و پر توان را به يك ستاره تبديل مي‌كند.
 

hwt

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,954
لایک‌ها
2,415
حتما براي شما جالب است بدانيد چرا ايران موفق شد از آلمان جلو بزند و ژاپن عليرغم شكست برابر ايران يك پله صعود كرد. در رده بندي فيفا نتايج بازي هاي تيم هاي A كشور ها محسوب مي شود و بر اساس نتيجه بازي تعداد گل، ميزبان يا مهمان بودن، اهميت بازي و منطقه اي بودن بازي ها به تيم ها امتياز داده مي شود. در اين ميان اهميت بازي فاكتور تعيين كننده اي است. يك بازي دوستانه ضريب يك دارد. بازي هاي مقدماتي قاره اي و مقدماتي جام جهاني ضريب 5/1 قهرماني قاره و جام كنفدراسيون ها ضريب 75/1 و جام جهاني ضريب دو را به خود اختصاص داده اند.

به همين دليل آلمان كه در مسابقات مقدماتي جام جهاني شركت نمي كند و صرفا در بازي هاي دوستانه حضور دارد بازي هايش ضريب يك به خود مي گيرند و همين مسئله باعث نزول اين تيم در رده بندي جام جهاني مي شود.
 

daftarekhaterat

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 جولای 2003
نوشته‌ها
4,989
لایک‌ها
58
سن
41
محل سکونت
در قلب پاك او
جريمه ايران از سوي فيفا
محمد دادکان: تخفيف گرفته ايم

«ورزشگاه آزادي در بازي 13 خرداد بيش از 50 هزار تماشاگر را نمي پذيرد». اين حکمي است که کميته انضباطي فيفا براي ما نوشته و بايد رعايت کنيم.
بعد از اتفاقات بازي ايران و ژاپن که به درگذشت 7 هموطن و مجروح شدن 40 نفر ديگر ختم شد ، کميته انضباطي فيفا پرونده اين بازي را بررسي کرد و حکم ما صادر شد: 30 هزار فرانک سوييس و انجام بازي با کره شمالي در برابر چشم 50 هزار نفر. احتمالا جلسه روز جمعه کميته انضباطي مربوط به وقايع آسيا بود ، چون در اين جلسه کره شمالي هم محکوم شد و بايد بازي با ژاپن را در کشوري بي طرف برگزار کند. بعد از آن که رئيس فدراسيون فوتبال از جلسه جمعه خبردار شد ، پهلوان و دانشور را براي دفاع از ايران به زوريخ سوئيس فرستاد. دادکان در اين باره مي گويد: حکم فيفا قرار بود سنگين تر از اين باشد ، اما دفاع خوب 2نماينده ما حکم را تخفيف داد. هم جريمه ما سنگين تر بود و هم تعداد تماشاگران کمتر از اين.

با آن که رئيس فدراسيون از موفقيت نمايندگانش راضي است ، سخنگوي فدراسيون فوتبال از اعتراض اين فدراسيون به فيفا سخن مي گويد: غفاري ، رئيس کميته روابط بين الملل هم حکم محروميت را نيمه رسمي مي داند: هنوز حکمي به ما ابلاغ نشده است.

او و کميته اش منتظرند نامه اي با امضاي اورس لينسي ، دبيرکل فيفا براي آنها ارسال شود و محکوميت آنها را ابلاغ کند. لينسي اگرچه اختيارات بلاتر را در زمان دبيرکلي اش ندارد ، اما به هر حال دبيرکل است و نامه هاي فيفا با امضاي او ارسال مي شوند. حکمي که فيفا براي ما ارسال کرده به زعم بسياري از کارشناسان سنگين و دور از عدالت است.

حسن ضيائ آذري ، مديرکل مجموعه ورزشي آزادي مي گويد: اتفاقي که در 5 فروردين افتاد بعد از پايان مسابقه بود نه در زمان 90 دقيقه اي.

فيفا هم حق دخالت در اتفاقي را که بعد از بازي افتاده ندارد. اين حکم براي ما سنگين است.

کميته انضباطي فيفا يک رئيس فرانسوي به نام مارسل ميتر دارد. 16 نفر عضو عادي هم از کشورهاي ونزوئلا ، ايرلند شمالي ، جامائيکا ، رژيم صهيونيستي ، سوئد ، بلژيک ، بوسني وهرزگوين ، نپال ، هندوراس ، برمودا ، جزاير سليمان ، فيجي ، پاراگوئه ، کويت ، ناميبيا و آلمان دارد و معاون اين کميته هم شيخ سلمان بن ابراهيم الخليفه از بحرين است.

به دادکان مي گوييم امکان دارد دخالت نفر دوم کميته که کشورش با ما همگروه است ، باعث صدور چنين حکمي شده باشد ، اما نظر او چنين نيست : نظر يک نفر نمي تواند در يک پرونده تعيين کننده باشد ؛ ضمن آن که حکم محدوديت تماشاگر فقط مربوط به بازي ايران و کره شمالي در روز 13 خرداد است ، يعني ما در بازي 18 خرداد با بحرين که نياز به حمايت تماشاگر هم داريم ، مي توانيم از تمام ظرفيت ورزشگاه استفاده کنيم.
 

daftarekhaterat

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 جولای 2003
نوشته‌ها
4,989
لایک‌ها
58
سن
41
محل سکونت
در قلب پاك او
محرومیت ایران و کره شمالی به نفع ژاپن


آن 7 نفر زنده نخواهند شد و آب رفته به جوی باز نمی‏گردد، اما فیفا حاضر نیست به این بهانه‏ها از سر تقصیرات مسئولان فوتبال ایران بگذرد.

بالاخره اتفاقی که نباید می‏افتاد افتاد برای برگزارکنندگان فوتبال در سطح جهان هنوز این نکته در اولویت است که مهمترین عضو یک مسابقه فوتبال، هواداران و تماشاچیان آن هستند و این هواداران باید از تامین جانی برخوردار باشند. مرگ 7 نفر از هموطنان در هنگام خروج از استادیوم آزادی بعد از مسابقه ایران-ژاپن اگر چه برای خود ما هم بسیار ناگوارا بود و تبعات آن تا مقامات بالای مملکتی هم کشیده شد و مقصران هم شناسایی شدند، اما این برای فیفا کافی نیست. آن 7 نفر زنده نخواهند شد و آب رفته به جوی باز نمی‏گردد، اما فیفا حاضر نیست به این بهانه‏ها از سر تقصیرات مسئولان فوتبال ایران بگذرد. درآخرین جلسه فیفا در زوریخ، تصمیم بر این شد که برای عبرت سایران جریمه‏ای متوجه ایران شود، اما نکته این بود که در ایران به تیم حریف یا به داوران تعرضی نشده بود و تماشاگران خودی دچار سانحه شدند. همین مسائل باعث شد تا فیفا رای نسبتا عجیبی که تاکنون نمونه آن سابقه نداشته است صادر کند. یعنی تعیین میزان تماشاگر برای بازی بعدی. طی این حکم ایران برای بازی بعد مقابل کره شمالی در تاریخ 13 خرداد تنها 50 هزار نفر را باید به ورزشگاه آزادی راه دهد بعلاوه 30هزار فرانک سوئیس به عنوان جریمه نقدی.

مسئولان فدراسیون فوتبال بلافاصله نسبت به این حکم واکنش نشان دادند. اعتراضیه‏ای نوشته و به مقر فیفا ارسال شد. سخنگوی فدراسیون می‏گوید: فیفا با اعمال نفوذ ژاپن این محرومیت را برای ما در نظر گرفته است تلاش می‏کنیم با رایزنی‏های لازم این حکم را لغو کنیم. شاید آقای سخنگو تا حدود زیاد در مورد ژاپن درست نتیجه‏گیری کرده باشد چون فیفا در همان جلسه حکم دیگری هم داده است که تمام و کمال به نفع ژاپنی‏ها تمام خواهد شد. در این حکم کره شمالی به دلیل آشوب هوادارانش در بازی مقابل ایران و پرتاب اشیای مختلف درون زمین و تهدید بازیکنان ایران و داوران مسابقه بازی بعد هم میزبانی را از دست داده و هم از حمایت تماشاگرانش محروم است و البته 20 هزار فرانک سوئیس جریمه نقدی.

در حکم فیفا آمده که بازی بعدی کره‏ مقابل ژاپن به جای کره در کشوری بی‏طرف برگزار خواهد شد، اما فعلا نامی از این کشور نمی‏برد. جالب این که مسئولان فوتبال ژاپن اعلام کردند که مایلند این مسابقه در کشور مالزی انجام شود! کاوابوچی، رئیس اتحادیه فوتبال ژاپن می‏گوید:« مالزی برای ژاپن بهترین کشور است. جریمه فیفا سختگیرانه بود، اما کره شمالی باید آن را بپذیرد.»

جالب این که آنها پیشاپیش نسبت به انجام این مسابقه در کشور چین اعتراض خود را اعلام کرده‏اند. چرا که چین هم از نظر دشمنی با ژاپن چیزی کم از کره شمالی ندارد. کاواگوچی ادامه می‏دهد« چین برای میزبانی این دیدار جای مناسبی نیست. اگر فیفا این کشور را انتخاب کند ما موضع خودمان را روشن خواهیم کرد ما نمی‏توانیم بپذیریم که خطری بازیکنان و داوران را تهدید کند.» اینطور که معلوم است آنها هم خدا را می‏خواهند و هم خرما را. دود این ماجرا هم در چشم ما خواهد رفت چون در بازی‏ که به احتمال فراوان ژاپن امتیاز از دست می‏داد و حالا با خیال راحت می‏تواند تمام امتیاز آن را جمع کند.

این حکم با اعتراضی شدید رسانه‏های کره‏ای مواجه شده است آنها ادعا کرده‏اند که پرتاب صندلی به درون میدان به سبب تصمیمات «داور تبهکار » بوده است!!!
 

hwt

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,954
لایک‌ها
2,415
ناظر AFC به نحوه‌ي بليت فروشي نظارت خواهد كرد
به مربيان ايراني افتخار مي‌كنم؛ برانكو نمونه است


بر اساس مصوبه‌ي هيات رييسه‌ي فدراسيون فوتبال رييس، نايب رييس، دبير كل، سخنگو، سرمربي تيم ملي و ... از گفت‌وگو با رسانه‌هاي گروهي منع شدند و تصميم گرفته شد براي حفظ آرامش تيم ملي تا صعود به جام جهاني تمامي مصاحبه‌ها با هماهنگي فدراسيون انجام شود.

دكتر محمد دادكان شب گذشته (يكشنبه) در برنامه‌ي تلويزيوني ورزش و مردم حضور يافت تا بنا به گفته‌ي خودش اطلاع رساني مناسب از تيم ملي صورت گيرد تا مردم و رسانه‌هاي مختلف از وضعيت تيم ملي اطلاع يابند.

دادكان جريمه‌ي فيفا عليه ايران را حداقل جريمه‌اي دانست كه فيفا براي تيم ملي در نظر گرفته است. وي در اين باره گفت: «ما در برگزاري ديدار ايران و ژاپن كوتاهي كرديم و فيفا بايد ما را مورد مواخذه قرار مي‌داد. پس از اطلاع از حكم فيفا آقايان نوآموز و پهلوان به سوييس اعزام شدند و توانستند با توضيحات خويش كميته‌ي انضباطي فيفا را متقاعد كنند و اين حداقل تنبيهي بود كه فيفا براي ما در نظر گرفته بود. من نمي‌خواهم اين اتفاق را به گردن ارگان‌هاي ديگر بيندازم چرا كه همه‌ي ارگان‌هاي درگير، تمام تلاش خود را براي انجام ديدار در كمال آرامش انجام دادند و من بار ديگر ضمن عذرخواهي به خانواده‌هاي داغدار به آنها تسليت مي‌گويم.»





خبرنگاري از رييس فدراسيون فوتبال پرسيد، اين فدراسيون براي تسلي خاطر دل داغديدگان چه اقداماتي را انجام داده است، كه دادكان، گفت:« پس از برگشت از كره‌ي شمالي از اين خانواده‌ها عذرخواهي كردم. شايد عذرخواهي من تسلي دل داغداران نباشد. پس از آن به دادگاه احضار شديم و مطالبي را كه بايد دادگاه از آن اطلاع مي‌يافت را گفتيم. هر بخش و ارگاني كه مقصر اعلام شود من نمي‌توانم خودم را كنار بكشم و مي‌پذيرم كه ما نيز در برگزاري اين مسابقه قصور داشتيم. از دو خانواده‌ي داغدار ديدار كردم و همين جا اعلام مي‌كنم تا زماني كه دادگاه حكم نهايي خود را صادر نكرده فدراسيون فوتبال از اين خانواده‌ها دستگيري خواهد كرد.»

وي درباره‌ي نحوه‌ي بليت فروشي در ديدار با كره‌ي شمالي با توجه به محدوديت اعلام شده‌ي از سوي فيفا، اظهار كرد: «تمهيدات لازم براي اين ديدار را با هماهنگي شوراي تامين، حراست سازمان تربيت بدني، ايجاد كرده‌ايم. طبقه‌ي اول سي و پنج هزار تماشاگر ظرفيت دارد و ما پانزده هزار تماشاگر ديگر در طبقه‌ي دوم جا خواهيم داد. ضمن آن كه ناظر AFC به نحوه‌ي بليت فروشي نظارت خواهد كرد و براي اين ديدار كمتر از 5 هزار بليت صادر خواهد شد.»

دادكان از انگيزه‌ي بالاي كادر فني، بازيكنان و اعضاي فدراسيون براي برگزاري جشن صعود در روز هجدهم خرداد خبر داد. به گزارش ايسنا وي افزود: «بايد دورانديشي كنيم. براي شروع دور برگشت هفت امتياز كسب شده در مرحله‌ي اول را نديد خواهيم گرفت. هفته‌ي گذشته با بازيكنان تيم ملي كه در تهران ساكن هستند صحبت كردم و به آنها گفتم كه نبايد براي ادامه‌ي مسابقات احساساتي شوند.»

وي درباره‌ي تمديد قرارداد برانكو ايوانكوويچ با فدراسيون فوتبال، تصريح كرد: «برانكو به غير از بعد فني در بعد اخلاقي نيز نمونه بوده است. وي طي چهار سال حضورش در ايران كمترين مشكل اخلاقي كه به بيرون از فدراسيون درز كند نداشته و اگر موردي بوده در فدراسيون حل شده است. ما با برانكو تا پايان بازي‌هاي آسيايي قطر قرارداد داريم و اميدوار به تداوم همكاري با او خواهيم بود. من به همه‌ي مربيان ايراني افتخار مي‌كنم اما بايد پذيرفت كه مربيان ايراني براي حضور در كادر فني تيم ملي بايد تلاش بيشتري را انجام دهند.»

دادكان افزود: «براي بعد از صعود به جام جهاني نيز برنامه‌ريزي‌هاي لازم را انجام داده و مكاتبات مختلفي با كشورهاي صاحب سبك فوتبال صورت گرفته و به توافقاتي رسيده‌ايم و 90 درصد اين كارها براي برنامه‌ريزي پس از صعود انجام شده است.»

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيده بود چرا پس از حذف تيم ملي اميد اين تيم رها شده است، گفت: «در سه، چهار ماه گذشته تلاش زيادي كرديم تا مربي بزرگي را براي تيم ملي اميد بياوريم و حتي به اتفاق آقاي نوآموز با رابسون نيز مذاكره كرديم اما مشكل وي حل نشد اما پس از صعود تيم ملي به جام جهاني نتيجه‌ي تلاش‌هاي خود را اعلام خواهيم كرد و مربي صاحب سبك و شناخته شده را به استخدام تيم ملي اميد درخواهيم آورد.»

رييس فدراسيون فوتبال برگزاري ليگ پنجم را با هجده تيم رد كرد و افزود: «بر اساس آيين نامه‌ي ليگ برتر و هيات رييسه فدراسيون، ليگ پنجم با شانزده تيم برگزار خواهد شد و هجده تيمي شدن ليگ شايعه‌اي است كه برخي افراد مطرح مي‌كنند.»

دادكان درباره‌ي مشكلات به وجود آمده براي حامد كاويانپور و اجازه‌ نيافتن وي براي همراهي پرسپوليس توسط فدراسيون، گفت: «مجموعه‌ي فدراسيون تلاش مي‌كند كه نگرشش به سوي تيمي معطوف نشود. طي سه سالي كه در فدراسيون حضور دارم كميته‌ي انضباطي و كميته‌ي داوران با جرات كار مي‌كنند و با تمام مشكلاتي كه وجود داشت با قاطعيت كار خود را دنبال كردند. اما در مورد كاويانپور بايد بگويم كه وي را مثل فرزندم دوست دارم. مي‌دانم كه او در تمرينات تيم ملي در آلمان مصدوم شد اما قانون در اين باره چيز ديگري مي‌گويد. در ابتداي فصل ليست 25 نفره‌ي پرسپوليس تكميل شده بود و مسوولان اين تيم بايد فكر مي‌كردند روزي مصدوميت كاويانپور رفع مي‌شود. يك روز كاويانپور به فدراسيون آمد و با من صحبت كرد وقتي با او صحبت كردم وي متقاعد شد و گفت كه اگر پرسپوليس من را مي‌خواست يك جاي خالي در ابتداي فصل براي من در نظر مي‌گرفت.»
 

hwt

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,954
لایک‌ها
2,415
iranlogo.jpg
برپايه اعلام "نيرسباخ" نايب رييس كميته سازماندهي جام جهاني فوتبال ‪ ۲۰۰۶‬آلمان، كليه بليت‌هاي مربوط به سري ديدارهاي ايران و ‪ ۲۳‬تيم ديگر در حال حاضر به فروش رسيده و اين كميته ديگر اين سري بليت‌ها را در اختيار نداردسايت اينترنتي كميته سازماندهي جام جهاني فوتبال آلمان روز شنبه با استناد به اظهارات نيرسباخ افزود: كليه سري بليت‌هاي ‪ ۲۴‬تيم كه شامل ايران، آرژانتين، استراليا، برزيل، كرواسي، چك، اكوادور، انگليس، اسپانيا، فرانسه، آلمان، يونان، ايرلند، ايتاليا، ژاپن، مكزيك، هلند، پاراگوئه، لهستان، پرتغال، آمريكا، سوئيس، سوئد و اوكراين مي‌شود، به فروش رسيده و اين در حالي است كه هنوز صعود اين تيمها به جام جهاني قطعي نشده است ..

اين سايت افزود: بليت‌هاي مربوط به ‪ ۸۱‬كشور ديگر هنوز قابل خريد است. نايب رييس كميته سازماندهي جام جهاني فوتبال آلمان همچنين گفت: بليت هاي ‪ ۱۳‬كشور پس از پايان اولين مرحله فروش، تمام شده بودند. در جام جهاني فوتبال ‪ ۲۰۰۶‬آلمان كه از ‪ ۱۹‬خرداد (‪ ۹‬ژوئن) تا ‪ ۱۸‬تير (‪۹‬ ژوئيه) سال آينده برگزار خواهد شد، ‪ ۶۴‬بازي در ‪ ۱۲‬ورزشگاه آلمان انجام خواهد شد. در صورتي كه تيمي به جام جهاني فوتبال آلمان راه نيابد، فروش بليت‌هاي آن براي تيم‌هاي ديگر به همان قيمت اوليه ممكن است.
 

mahdi206

Registered User
تاریخ عضویت
12 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
2,362
لایک‌ها
5
سن
41
محل سکونت
Tehran
به نقل از hwt :
iranlogo.jpg
برپايه اعلام "نيرسباخ" نايب رييس كميته سازماندهي جام جهاني فوتبال ‪ ۲۰۰۶‬آلمان، كليه بليت‌هاي مربوط به سري ديدارهاي ايران و ‪ ۲۳‬تيم ديگر در حال حاضر به فروش رسيده و اين كميته ديگر اين سري بليت‌ها را در اختيار نداردسايت اينترنتي كميته سازماندهي جام جهاني فوتبال آلمان روز شنبه با استناد به اظهارات نيرسباخ افزود: كليه سري بليت‌هاي ‪ ۲۴‬تيم كه شامل ايران، آرژانتين، استراليا، برزيل، كرواسي، چك، اكوادور، انگليس، اسپانيا، فرانسه، آلمان، يونان، ايرلند، ايتاليا، ژاپن، مكزيك، هلند، پاراگوئه، لهستان، پرتغال، آمريكا، سوئيس، سوئد و اوكراين مي‌شود، به فروش رسيده و اين در حالي است كه هنوز صعود اين تيمها به جام جهاني قطعي نشده است ..

اين سايت افزود: بليت‌هاي مربوط به ‪ ۸۱‬كشور ديگر هنوز قابل خريد است. نايب رييس كميته سازماندهي جام جهاني فوتبال آلمان همچنين گفت: بليت هاي ‪ ۱۳‬كشور پس از پايان اولين مرحله فروش، تمام شده بودند. در جام جهاني فوتبال ‪ ۲۰۰۶‬آلمان كه از ‪ ۱۹‬خرداد (‪ ۹‬ژوئن) تا ‪ ۱۸‬تير (‪۹‬ ژوئيه) سال آينده برگزار خواهد شد، ‪ ۶۴‬بازي در ‪ ۱۲‬ورزشگاه آلمان انجام خواهد شد. در صورتي كه تيمي به جام جهاني فوتبال آلمان راه نيابد، فروش بليت‌هاي آن براي تيم‌هاي ديگر به همان قيمت اوليه ممكن است.
چطوري بليتها فروخته شده؟ هنوز كه هيچي معلوم نيست. مگه بليتها رو به تاريخ بازي نمي فروشن؟ از كجا معلوم كه ايران كي و تو كدوم ورزشگاه بازي داره؟؟؟
 
بالا