برگزیده های پرشین تولز

بحث در مورد شرکتهای گارانتی کننده ی قطعات

rax

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
15 دسامبر 2004
نوشته‌ها
10,526
لایک‌ها
2,351
محل سکونت
تهران
به نقل از Jacky :
زمان الكامپ مي گفتن اگه ram از ما گرفتين و خراب بود ،‌خودمون با پيك مي فرستيم براتون عوض مي كنيم. اگه زنگ زدي خبرش رو به ما هم بده .

مي خوام ببينم نحوه برخوردشون چطوره .

موفق باشي


از اين حرفا من زياد شنيدم...اگه واقعا همچين كاري كنند كه خداوكيلي دمشون قيژ :D
 

هیچ

Registered User
تاریخ عضویت
2 می 2005
نوشته‌ها
186
لایک‌ها
0
محل سکونت
فعلا این دنیا
به نقل از Jacky :
6490775

http://www.techdata-co.com/

زمان الكامپ مي گفتن اگه ram از ما گرفتين و خراب بود ،‌خودمون با پيك مي فرستيم براتون عوض مي كنيم. اگه زنگ زدي خبرش رو به ما هم بده .

مي خوام ببينم نحوه برخوردشون چطوره .

موفق باشي
اي آقا اصلا از اين خبرا نبود!
فقط آدرس داد (بازار رضا طبقه 2 واحد 202).
رم روهم تست كرد گفت سالمه :(
همين!
 

rax

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
15 دسامبر 2004
نوشته‌ها
10,526
لایک‌ها
2,351
محل سکونت
تهران
به نقل از شاد روان :
اي آقا اصلا از اين خبرا نبود!
فقط آدرس داد (بازار رضا طبقه 2 واحد 202).
رم روهم تست كرد گفت سالمه :(
همين!

بايد يه تاپيك بزنيم كه توش بشه به گارانتي هاي مختلف ستاره داد.
 

babak15

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 ژوئن 2005
نوشته‌ها
29
لایک‌ها
0
سلام به همگی
کی ازخدمات پس از فروش آواژنگ استفاده کرده من یک مادر برد گیگابایت یک ساله پیش خریدم هنوزم دو سال از گارانتیش مونده تازگیها فهمیدم USBاون خرابه می خواستم ببینم اینم از گارانتیهای سرکاری هست یا نه؟
اگه من ببرم نمایندگی مجاز آواژنگ با استفاده از گارانتیش تعمیر می کنن یا با استفاده از پول من؟
ممنون می شم اگه راهنماییم کنین
قربون همگی
 

amd>intel

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
12 می 2005
نوشته‌ها
6,463
لایک‌ها
17
محل سکونت
SILICON CITY
انصافا آواژنگ توی خدمات پس از فروش حرف اول رو میزنه
 

M654

Registered User
تاریخ عضویت
5 جولای 2005
نوشته‌ها
501
لایک‌ها
3
محل سکونت
خوزستان- اهواز
ببخشید! سایت وتلفن ومشخصات واردکننده یACBELL PowerSupply؟
 

rax

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
15 دسامبر 2004
نوشته‌ها
10,526
لایک‌ها
2,351
محل سکونت
تهران
به نقل از M654 :
ببخشید! سایت وتلفن ومشخصات واردکننده یACBELL PowerSupply؟

دوست عزيز البالو كامپوتر ......
مشخصاتش هم داخل تاپيك گارانتيها هست...

موفق باشي.... ;)
 

mahdi206

Registered User
تاریخ عضویت
12 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
2,362
لایک‌ها
5
سن
41
محل سکونت
Tehran
بايد به اين شركت سرير هم خسته نباشيد عرض كنم! يه رايتر ياماها داشتيم كه دو سال گارانتي داشت و متاسفانه 7-8 ماه پيش گارانتي اش تموم شد. اما الان خراب شد و بردمش اونجا يارو گفت بابد بررسي كنيم! بعد از 4 روز كه هر روز زنگ مي زدم يارو گفت هزينه تعمير ميشه 12000 تومان و هزينه تعويض اپتيك 38000 تومان (در حاليكه فروشگاه ايراندوست در طبقه زيرزيمن مركز كامپيوتر ايران ميگفت تعويض اپتيكش ميشه 35000 تومان!) گفتيم باشه تعميرش كنين! بعد از دو روز گفتن اين تعمير نميشه :blink: بايد اپتيكش رو عوض كني! منم گفتم حتما! :D
بي خيال رايتر شدم و به خودم آفرين گفتم كه همون موقع به جاش يه DVD Writer خريدم. فردا هم ميخوام برم بهشون بگم ميخرن اينو از من يا نه!
 

saeed_violinist

Registered User
تاریخ عضویت
1 آپریل 2004
نوشته‌ها
1,275
لایک‌ها
3
سن
40
محل سکونت
Netherlands
دوستان نظرتون در باره گارانتی الماس چیه ؟ من یه کارت گرافیک ایسوز خدا تومنی با گارانتی الماس خاور میانه دارم ، اینا چطور عمل میکنن ؟ خیلی گیر میدن ؟ یا راحت زیر بار گارانتی میرن ؟؟؟
 

mahdi206

Registered User
تاریخ عضویت
12 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
2,362
لایک‌ها
5
سن
41
محل سکونت
Tehran
خيلي خوشم اومد ازشون. يه مانيتور سامسونگ SyncMaster MB1763 كه 4-5 ماه پيش خريده بوديم چند روز پيش خراب شده بود اصلا روشن نميشد. ديروز صبح حدوداي ساعت 10 برديمش خدمات پس از فروشش تو آرژانتين. امروز صبح ساعت 10 خودشون با پيك موتوري آوردنش دانشگاه! پول پيك هم نگرفتن! خيلي باهاشون حال كردم! :)
 

mehrdad1355

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 فوریه 2004
نوشته‌ها
3,971
لایک‌ها
30
سن
47
بازار كامپيوتر ايران، كلاهبرداري رسمي در روز روشن!

بازار آشفته سخت‌افزار و لوازم جانبي كامپيوتر در ايران، هر روز هرج‌ومرج بيشتري به خود مي‌گيرد و تقلب و كلاهبرداري، آشكارا و در پوشش قانوني انجام مي‌شود.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، با ظهور شركت‌هاي متعدد و گمنامي كه ادعاي نمايندگي شركت‌ها و توليدكنندگان معتبر بين‌المللي را دارند و نيز چاپ برگه‌هاي گارانتي مخدوش و بي‌اعتبار از سوي اين شركت‌ها، تقلب در بسته‌بندي و فروش اين كالاها، حالت رسمي به خود گرفته است.

يكي از فروشندگان لوازم جانبي كامپيوتر گفت: در چند سال گذشته، حضور برگه‌هاي گارانتي فله‌اي و منسوب به شركت‌هاي بي‌نام و نشان در بازار به شدت افزايش يافته است و حتي برخي شركت‌هاي معمولي، بدون هيچ‌گونه مجوزي از شركت اصلي و بدون ارائه خدمات پس از فروش، با اضافه كردن اين برگه‌ها به همراه لوازم الكترونيكي، سود هنگفتي را به عنوان خدمات پس از فروش و ضمانتنامه به جيب مي‌زنند.

با توجه به تقاضاي بالا و سود هنگفتي كه در بازار لوازم الكترونيكي و به ويژه گوشي همراه و كامپيوتر وجود دارد، بسياري از شركت‌ها علاوه بر وارد كردن اجناس تقلبي، آنها را با برگه‌هايي به نام ضمانتنامه روانه بازار مي‌كنند و اين در حالي است كه اين برگه‌ها ـ كه اغلب به جاي پلمپ و نوار هولوگرام روي جعبه‌ها استفاده مي‌شوند ـ فاقد شرط اوليه؛ يعني تطابق مشخصات برگه با جنس فروخته‌شده هستند. با توجه به اين‌كه تقريبا همه كامپيوترها در ايران از طريق اسمبل كردن قطعات كوچك‌تر توسط فروشندگان ساخته مي‌شوند، فرآيند وارد كردن و يا حتي بازسازي قطعات تقلبي و فروش آنها به عنوان قطعات اصلي و نو در ايران رواج دارد.

يك كارشناس كامپيوتر در اين زمينه گفت: اگر تا پيش از اين، ورود اجناس تقلبي از راه‌هاي مختلف و به ويژه مرز پاكستان رواج داشت و هر از چند گاهي، از سوي شركت‌هاي اصلي و يا نمايندگان مجاز آنها، اطلاعيه‌هايي براي هشدار به مصرف‌كنندگان در اين زمينه داده مي‌شد؛ اكنون شركت‌هايي به وجود آمده‌اند كه همان قطعات را به علاوه يك برگه نامعتبر گارانتي به صورت رسمي به بازار عرضه مي‌كنند. فروشندگان هم با شرايط مناسبي اين اجناس را از آن شركت‌ها خريده و با سود خوبي به مصرف‌كنندگان مي‌فروشند و چون اين اجناس پلمپ و داراي گارانتي هستند، فروشندگان در مورد كيفيت اجناس، از خود سلب مسئوليت مي‌كنند.

برخورد با چنين جرايم سازمان‌يافته‌اي، كه به طور مستقيم به مصرف‌كنندگان و اقشار عادي جامعه آسيب مي‌رسانند و معمولا رقم و تعداد خسارت زيان‌ديدگان آنقدر نيست كه آنان را تشويق به پيگيري حقوقي ماجرا از طريق قوه قضائيه كند، وظيفه واحدهاي دفاع از حقوق شهروندي قوه قضائيه و نيز اتحاديه‌هاي مربوطه را سنگين‌‌تر مي‌كند.

شهروندي كه يك قطعه از لوازم جانبي كامپيوتر را از فروشگاهي در نزديكي چهارراه وليعصر تهران خريده بود، در اين زمينه به خبرنگار «بازتاب» گفت: نظارت و پيگيري از سوي نهادهاي نظارتي بر بازار كامپيوتر به صفر رسيده است. من چند روز پيش، يك جفت اسپيكر (بلندگو) گران‌قيمت را از فروشگاهي در خيابان جمهوري خريدم، اما پس از باز كردن كارتن، كه پلمپ هم بود، دريافتم كه جنس داخل كارتن، دست‌دوم است و چون فروشنده از آشنايان بود، توانستم آن را پس بدهم. امروز از فروشگاهي ديگر، نوع ديگري از اسپيكر را خريداري كردم و اين بار، آن را همان‌جا و در حضور فروشنده باز كردم، اما در كمال حيرت ديدم اين بار مارك جنس داخل جعبه با مارك روي آن تفاوت دارد! اما فروشنده از پس گرفتن آن خودداري كرد و گفت: پول اين جنس از سوي يك شركت داخلي گارانتي شده؛ بنابراين، هرگونه مسئوليتي، متوجه آن شركت است.

خبرنگار «بازتاب» كه به عنوان نمونه بارز و گستاخانه از كلاهبرداري علني، پيگير اين ماجرا شده بود، به طور مجزا در اين مورد تحقيق كرده و پس از پرس‌وجو از فروشندگان متعدد، صحت ادعاهاي خريدار مزبور را دريافت. بنا بر اين گزارش، اسپيكرهاي «M-460» با مارك «مايكرولب» كه يك شركت ايراني مدعي سازندگي و خدمات پس از فروش آنهاست، داراي چهار قطعه هستند كه روي جعبه‌ها نيز همين مشخصات آورده شده است. اما داخل جعبه كه برگه گارانتي آن به صورت پلمپ بر در جعبه چسبانده شده است، دو قطعه با مارك «NEC» وجود دارد.

جالب اينجاست كه شركت مدعي سازندگي و خدمات پس از فروش اين لوازم هم اين عدم تطابق را تأييد مي‌كند!
چند تن از فروشندگان باسابقه، نيز شروع اين حركت‌ها در قالب شركت‌هاي رسمي را براي بازار و به ويژه مصرف‌كنندگان بسيار خطرناك توصيف كردند و از اتحاديه صنف خود و نهادهاي نظارتي چون پليس و قوه قضائيه، خواستند با اين اقدامات برخورد كنند.

يكي از آنان گفت: اكنون كار به جايي رسيده است كه هر دلالي كه بتواند يك پارتي جنس بعضا دست دوم از دبي وارد كند، مي‌تواند با بازسازي و پلمپ جعبه‌ها مدعي شود كه نماينده فروش و خدمات پس از فروش شركت سازنده است و هيچ‌كس هم معترض وي نمي‌شود. براي مثال شركت آمريكايي «HP» به خاطر تحريم‌هاي آمريكا اصلا در ايران نماينده فروش ندارد، اما ده‌ها شركت در تهران به طور رسمي، مدعي نمايندگي فروش «HP» هستند؛ يا شركتي كه خود را نماينده مايكرولب مي‌داند، قطعات تقلبي و بعضا دست دوم را با مارك «NEC» و نوشته «made in Iran» روانه بازار مي‌كند و به اين ترتيب، ضرر مادي متوجه خريدار و خسارت معنوي و كاهش اعتماد و اعتبار متوجه فروشنده مي‌شود و سود هنگفت بدون دردسر به حساب آن شركت مي‌رود!

وي گفت: آيا اگر نهادهاي صنفي، قضائي و نظارتي به حداقل وظايف خود در دفاع از حقوق شهروندان در اين زمينه، عمل مي‌كردند، حجم كلاهبرداري‌ها و اجحاف‌هاي پيدا و آشكار (و به تازگي رسمي!) تا اين اندازه زياد مي‌شد؟!
7604.jpg

http://baztab.com/news/26652.php
 

شايان

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
4,813
لایک‌ها
9
بازار كامپيوتر ايران، كلاهبرداري رسمي در روز روشن!
۳۰ تير ۱۳۸۴ - بعد از ظهر ۱۶:۳ كد خبر : ۲۶۶۵۲
منبع : سايت خبري بازتاب http://baztab.com/news/26652.php
------------------------------------------------------------------------------------------------------
بازار آشفته سخت‌افزار و لوازم جانبي كامپيوتر در ايران، هر روز هرج‌ومرج بيشتري به خود مي‌گيرد و تقلب و كلاهبرداري، آشكارا و در پوشش قانوني انجام مي‌شود.
به گزارش خبرنگار «بازتاب»، با ظهور شركت‌هاي متعدد و گمنامي كه ادعاي نمايندگي شركت‌ها و توليدكنندگان معتبر بين‌المللي را دارند و نيز چاپ برگه‌هاي گارانتي مخدوش و بي‌اعتبار از سوي اين شركت‌ها، تقلب در بسته‌بندي و فروش اين كالاها، حالت رسمي به خود گرفته است.

يكي از فروشندگان لوازم جانبي كامپيوتر گفت: در چند سال گذشته، حضور برگه‌هاي گارانتي فله‌اي و منسوب به شركت‌هاي بي‌نام و نشان در بازار به شدت افزايش يافته است و حتي برخي شركت‌هاي معمولي، بدون هيچ‌گونه مجوزي از شركت اصلي و بدون ارائه خدمات پس از فروش، با اضافه كردن اين برگه‌ها به همراه لوازم الكترونيكي، سود هنگفتي را به عنوان خدمات پس از فروش و ضمانتنامه به جيب مي‌زنند.

با توجه به تقاضاي بالا و سود هنگفتي كه در بازار لوازم الكترونيكي و به ويژه گوشي همراه و كامپيوتر وجود دارد، بسياري از شركت‌ها علاوه بر وارد كردن اجناس تقلبي، آنها را با برگه‌هايي به نام ضمانتنامه روانه بازار مي‌كنند و اين در حالي است كه اين برگه‌ها ـ كه اغلب به جاي پلمپ و نوار هولوگرام روي جعبه‌ها استفاده مي‌شوند ـ فاقد شرط اوليه؛ يعني تطابق مشخصات برگه با جنس فروخته‌شده هستند. با توجه به اين‌كه تقريبا همه كامپيوترها در ايران از طريق اسمبل كردن قطعات كوچك‌تر توسط فروشندگان ساخته مي‌شوند، فرآيند وارد كردن و يا حتي بازسازي قطعات تقلبي و فروش آنها به عنوان قطعات اصلي و نو در ايران رواج دارد.

يك كارشناس كامپيوتر در اين زمينه گفت: اگر تا پيش از اين، ورود اجناس تقلبي از راه‌هاي مختلف و به ويژه مرز پاكستان رواج داشت و هر از چند گاهي، از سوي شركت‌هاي اصلي و يا نمايندگان مجاز آنها، اطلاعيه‌هايي براي هشدار به مصرف‌كنندگان در اين زمينه داده مي‌شد؛ اكنون شركت‌هايي به وجود آمده‌اند كه همان قطعات را به علاوه يك برگه نامعتبر گارانتي به صورت رسمي به بازار عرضه مي‌كنند. فروشندگان هم با شرايط مناسبي اين اجناس را از آن شركت‌ها خريده و با سود خوبي به مصرف‌كنندگان مي‌فروشند و چون اين اجناس پلمپ و داراي گارانتي هستند، فروشندگان در مورد كيفيت اجناس، از خود سلب مسئوليت مي‌كنند.

برخورد با چنين جرايم سازمان‌يافته‌اي، كه به طور مستقيم به مصرف‌كنندگان و اقشار عادي جامعه آسيب مي‌رسانند و معمولا رقم و تعداد خسارت زيان‌ديدگان آنقدر نيست كه آنان را تشويق به پيگيري حقوقي ماجرا از طريق قوه قضائيه كند، وظيفه واحدهاي دفاع از حقوق شهروندي قوه قضائيه و نيز اتحاديه‌هاي مربوطه را سنگين‌‌تر مي‌كند.

شهروندي كه يك قطعه از لوازم جانبي كامپيوتر را از فروشگاهي در نزديكي چهارراه وليعصر تهران خريده بود، در اين زمينه به خبرنگار «بازتاب» گفت: نظارت و پيگيري از سوي نهادهاي نظارتي بر بازار كامپيوتر به صفر رسيده است. من چند روز پيش، يك جفت اسپيكر (بلندگو) گران‌قيمت را از فروشگاهي در خيابان جمهوري خريدم، اما پس از باز كردن كارتن، كه پلمپ هم بود، دريافتم كه جنس داخل كارتن، دست‌دوم است و چون فروشنده از آشنايان بود، توانستم آن را پس بدهم. امروز از فروشگاهي ديگر، نوع ديگري از اسپيكر را خريداري كردم و اين بار، آن را همان‌جا و در حضور فروشنده باز كردم، اما در كمال حيرت ديدم اين بار مارك جنس داخل جعبه با مارك روي آن تفاوت دارد! اما فروشنده از پس گرفتن آن خودداري كرد و گفت: پول اين جنس از سوي يك شركت داخلي گارانتي شده؛ بنابراين، هرگونه مسئوليتي، متوجه آن شركت است.

7604.jpg

خبرنگار «بازتاب» كه به عنوان نمونه بارز و گستاخانه از كلاهبرداري علني، پيگير اين ماجرا شده بود، به طور مجزا در اين مورد تحقيق كرده و پس از پرس‌وجو از فروشندگان متعدد، صحت ادعاهاي خريدار مزبور را دريافت. بنا بر اين گزارش، اسپيكرهاي «M-490» با مارك «مايكرولب» كه يك شركت ايراني مدعي سازندگي و خدمات پس از فروش آنهاست، داراي چهار قطعه هستند كه روي جعبه‌ها نيز همين مشخصات آورده شده است. اما داخل جعبه كه برگه گارانتي آن به صورت پلمپ بر در جعبه چسبانده شده است، دو قطعه با مارك «NEC» وجود دارد.

جالب اينجاست كه شركت مدعي سازندگي و خدمات پس از فروش اين لوازم هم اين عدم تطابق را تأييد مي‌كند!
چند تن از فروشندگان باسابقه، نيز شروع اين حركت‌ها در قالب شركت‌هاي رسمي را براي بازار و به ويژه مصرف‌كنندگان بسيار خطرناك توصيف كردند و از اتحاديه صنف خود و نهادهاي نظارتي چون پليس و قوه قضائيه، خواستند با اين اقدامات برخورد كنند.


يكي از آنان گفت: اكنون كار به جايي رسيده است كه هر دلالي كه بتواند يك پارتي جنس بعضا دست دوم از دبي وارد كند، مي‌تواند با بازسازي و پلمپ جعبه‌ها مدعي شود كه نماينده فروش و خدمات پس از فروش شركت سازنده است و هيچ‌كس هم معترض وي نمي‌شود. براي مثال شركت آمريكايي «HP» به خاطر تحريم‌هاي آمريكا اصلا در ايران نماينده فروش ندارد، اما ده‌ها شركت در تهران به طور رسمي، مدعي نمايندگي فروش «HP» هستند؛ يا شركتي كه خود را نماينده مايكرولب مي‌داند، قطعات تقلبي و بعضا دست دوم را با مارك «NEC» و نوشته «made in Iran» روانه بازار مي‌كند و به اين ترتيب، ضرر مادي متوجه خريدار و خسارت معنوي و كاهش اعتماد و اعتبار متوجه فروشنده مي‌شود و سود هنگفت بدون دردسر به حساب آن شركت مي‌رود!

وي گفت: آيا اگر نهادهاي صنفي، قضائي و نظارتي به حداقل وظايف خود در دفاع از حقوق شهروندان در اين زمينه، عمل مي‌كردند، حجم كلاهبرداري‌ها و اجحاف‌هاي پيدا و آشكار (و به تازگي رسمي!) تا اين اندازه زياد مي‌شد؟!
 

mehrdad1355

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 فوریه 2004
نوشته‌ها
3,971
لایک‌ها
30
سن
47

TruthPraiser

Registered User
تاریخ عضویت
12 ژوئن 2004
نوشته‌ها
2,362
لایک‌ها
10
محل سکونت
واژه نخست سه نام اين شهر به ترتيب تاريخ ع ش ق
کلاه برداری که به طرز فجیهی صورت می گیره خدا می دونه بعضی از این شرکت ها چه نقشه هایی برای جیب مشتری بیچاره دارن.
 

Bahreyni

Registered User
تاریخ عضویت
12 آپریل 2004
نوشته‌ها
1,733
لایک‌ها
6
سن
43
محل سکونت
کرمان دیار کریمان
البته همه چیز تو ایران همینجوریه
 

MohammadR

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
18 ژانویه 2004
نوشته‌ها
2,613
لایک‌ها
10
سن
33
محل سکونت
Tehran
این پست صرفا برای بالا آورن این تاپیک و زیر بردن تاپیکهای پاک شده زده می شود...
 

armannet

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 مارس 2005
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
0
از دوستان كسي مي‌دونه مودم هاي ديتاشين رو كجا گارانتي مي‌كنه؟
 

mahdi206

Registered User
تاریخ عضویت
12 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
2,362
لایک‌ها
5
سن
41
محل سکونت
Tehran
به نقل از MohammadR :
این پست صرفا برای بالا آورن این تاپیک و زیر بردن تاپیکهای پاک شده زده می شود...
اولا كه در مورد پست بالايي
24.gif
24.gif

2- كسي آدرس و شماره تلفن سيما آوا رو داره؟ آدرس جديد رو ميخوام. قبلا تو قائم مقام بودن ولي ما هفته پيش كل قائم مقام رو گشتيم پيداشون نكرديم.
33.gif

3- گارانتي مانيتورهاي acer كجاست؟
 

mahdi206

Registered User
تاریخ عضویت
12 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
2,362
لایک‌ها
5
سن
41
محل سکونت
Tehran
كسي نمي دونه مانيتور acer رو براي گارانتي بايد كجا ببريم؟ نمايندگي يا نمايندگي هاي acer كجاست؟
 
بالا