• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

بحث و تبادل نظر در مورد اتفاقات روز فوتبال و حواشی ِ آن

میزان اطلاعات فوتبالی صدا سیما؟

  • عالی

    Votes: 4 6.2%
  • خوب

    Votes: 16 24.6%
  • کم

    Votes: 10 15.4%
  • فضاحت

    Votes: 35 53.8%

  • Total voters
    65

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire
رييس سازمان ليگ برتر فدراسيون فوتبال ابراز اميدواري كرد كه با توجه به دستور رييس جمهوري مبني بر واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس به طرفداران، اين دستور به زودي اجرايي شود.

دكتر محمود احمدي نژاد رييس جمهوري روز شنبه دستور اجراي طرح واگذاري دو مجموعه بزرگ ورزشي ملي پرسپوليس و استقلال به طرفداران اين دو تيم را صادر كرد.
عزيز الله محمدي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: اين دستور بسيار خوب و بجا بود و سبب مي‌شود اجراي اين امر سرعت بيشتري به خود بگيرد.
وي با اشاره به اين كه بر طبق اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي اين باشگاه‌ها بايد خصوصي شوند، خاطرنشان كرد: اين دو باشگاه وابسته به سازمان تربيت بدني هستند و به طور حتم اين امر بايد اجرايي شود.
محمدي ادامه داد: پيش از اين نيز با توجه به دستور كنفدراسيون فوتبال آسيا، باشگاه‌هاي صنعتي ايران خصوصي شده بودند و مشكل ما تنها اين دو باشگاه بود.
رييس سازمان ليگ برتر فوتبال خاطرنشان كرد: به كنفدراسيون فوتبال آسيا تعهد داده‌ايم كه تا سال آينده تمامي باشگاه‌هاي ما خصوصي خواهند شد.
دكتر احمدي نژاد امروز در نامه‌اي به مهندس علي آبادي رييس سازمان تربيت بدني نوشته است: اگر چه دولت در سال‌هاي گذشته همواره با حمايت از اين دو باشگاه در راستاي شادي مردم و هواداران آنها از هيچ تلاش و كوششي فروگذار نكرده، اما به منظور ارج نهادن به علاقه و احساسات پرشور و ارزشمند مردم و توسعه و پيشرفت هر چه بيشتر اين باشگاه‌ها لازم است طرح واگذاري اين دو مجموعه بزرگ ملي به طرفداران اين تيم‌ها در دستور كار قرار گيرد.
 

DIXIE CHICKS

Registered User
تاریخ عضویت
8 می 2007
نوشته‌ها
1,124
لایک‌ها
661
خدا رو شکر که باشگاه های صنعتی خصوصی شدن !!!
حالا چه جور می خوان بفروشنشون ؟
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
38
محل سکونت
اهواز
خدا رو شکر که باشگاه های صنعتی خصوصی شدن !!!
حالا چه جور می خوان بفروشنشون ؟

من که چشمم اب نمی خوره..شاید یه جورایی شعار تبلیغاتی باشه
بعدشم اگر خدای نکرده یه روزی خصوصی شدن انقدر چوب لا چرخشون می ره که مردم بگن بابا همون دولتیش کنین بهتره:eek:
پ.ن:کلا نسبت به این قضیه بدبین هستم:eek:
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
50
محل سکونت
تهران
خدا رو شکر که باشگاه های صنعتی خصوصی شدن !!!
حالا چه جور می خوان بفروشنشون ؟

به نظرم که حتی اگر واقعا چنین قصدی در میان باشه مدتها این قضیه زمان خواهد برد . همین امروز در رادیو صحبت از این بود که کمیته ای تشکیل بشه و ارزش سهام این دو باشگاه رو تخمین بزنه . ضمن اینکه وقتی صحبت از ایجاد و بررسی مسائل توسط کمیته ها میشه آدم بی درنگ حس حل نشدن مساله در ذهنش جاری میشه .
به هر حال الان مدیریت در این دو تیم به شدت تابع مسائل سیاسی هست و این موضوع در فروش سهام این دو تیم بیش از پیش نقش خواهد داشت.
شاد و پیروز باشید
 

F A R A M A R Z

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2007
نوشته‌ها
2,508
لایک‌ها
1,642
سن
41
محل سکونت
Mashhad
محرومیت 6 سرمربی قطعی شد

09-5-16-9133209-5-11-55724untitled-7.jpg


- یک مربی سرشناس دیگر هم در لیست مربیان ممنوع‌الکار قرار گرفت، مربیانی که سال آینده حق مربیگری در لیگ برتر ندارند.

مجتبی شریفی، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال روز گذشته در گفت​وگو با «خبر»، بار دیگر تأکید کرد: «اگر حتی به مرحله‌ای نرسم که علیه مربیان متخلف حکم صادر کنم، مکانیسم منشور اخلاقی سازمان لیگ این حق را به ما می‌دهد که مانع فعالیت آنها شویم.»

شریفی درحالی این جمله را می‌گوید که خودش می‌پذیرد دلایل کافی برای صدور حکم علیه مربیان متهم را ندارد ولی تصمیم گرفته است که از حضور آنها در لیگ جلوگیری کند «ببینیدد» ما برای صدور حکم باید یکسری دلایل و مدارک داشته باشیم که هنوز این قدر دلیل و مدرک برای این کار در اختیار نداریم با این وجود منشور اخلاقی سازمان لیگ که آن را تمام باشگاه‌ها امضا کرده‌اند این حق را برای برخورد با عده‌ای از مربیان در اختیارمان می‌گذارد. هر مربی برای ثبت قرارداد حرفه‌ای باید مجوز فعالیت از سازمان لیگ داشته باشد و بر همین اساس ما حتی بدون صدور حکم هم می‌توانیم مانع فعالیت آنها شویم.»

«اصل بر برائت است» این شاید نخستین درس حقوق اسلامی باشد اما چرا تعدادی از مربیان به این دلیل که در فعالیت‌هایشان شبهه وجود دارد باید از کار محروم شوند؟ این اتفاق تنها می‌تواند یک دلیل داشته باشد؛ اینکه قاضی پرونده به یقین رسیده باشد ادعاهای شایعات حقیقت دارند. در پاسخ به این سئوال ما شریفی می‌گوید: «من برای صدور رأی باید یکسری مراحل را طی کنم که هنوز آنها تکمیل نشده‌اند اما این دلیل نمی‌شود که ما نتوانیم با متخلفان برخورد کنیم. اگر حکم صادر کنیم که حتی اسم متخلفان را هم اعلام می‌کنیم ولی تا آن روز ترجیح می‌دهیم به برخورد از طریق منشور اخلاقی بسنده کنیم.»

این اصرار برای ممنوعیت مربیان را عزیز محمدی هم تأیید می‌کند و می‌گوید: «ما در سازمان لیگ می‌توانیم برای مربیان متخلف ممنوعیت ایجاد کنیم و این کار را در لیگ بعد می‌کنیم اصلاً هم مهم نیست که دیگران چه می‌گویند.»

او تأکید می‌کند که در نامه‌ای به باشگاه‌ها اعلام شده برای تعدادی از مربیان حکم مربیگری در لیگ نهم صادر نمی‌شود و این ممنوعیت در همه رده‌های لیگ است. همزمان با این گفته اعلام شد یک مربی سرشناس که قصد داشت به تیمی شهرستانی بپیوندد تنها به دلیل اعمال محرومیت کارش به بن‌بست خورده و چاره‌ای ندارد که بازی‌های سال بعد لیگ برتر را از خانه دنبال کند.


منبع : http://khabaronline.ir/news-8448.aspx
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire
رئیس كمیته داوران خبر داد: محسن تركی بهترین داور لیگ برتر


محسن تركی به عنوان بهترین داور لیگ برتر فوتبال ایران در فصل 87-88 انتخاب شد.
رئیس كمیته داوران فدراسیون فوتبال در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شبكه خبر اعلام كرد: پس از بررسی عملكرد داوران در لیگ برتر فوتبال ایران، نمره های ناظران داوری را در 306 بازی برگزار شده با هم مقایسه كردیم و محسن تركی با 11 بازی قضاوت ، بهترین نمره را دریافت كرد و به عنوان بهترین داور لیگ برتر در این فصل انتخاب شد .

مسعود عنایت ادامه داد : سعید مظفری زاده با 17 بازی قضاوت به عنوان نفر دوم انتخاب شد و مسعود مرادی هم با 12 بازی قضاوت در جایگاه سوم قرار گرفت .

رئیس كمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره كمك داوران هم گفت : رضا سخندان با 21 بازی در جایگاه نخست قرار گرفت ، حسن كامرانی فر با 17 بازی دوم و محمدرضا ابولفضلی با 21 بازی سوم شد.

عنایت درباره این رده بندی گفت : در این رده بندی به تعداد بازی ها توجه نشده است و برای انتخاب برترین ها، داورانی را وارد گردونه كردیم كه حداقل 10 بازی قضاوت كرده بودند و پس از این بررسی ، نمره های داده شده به این داورها توسط ناظران داوری در هر بازی بررسی شد و در مجموع بهترین داوران را معرفی كردیم.

وی گفت : خداداد افشاریان و یدالله جهانبازی در میان داوران این فصل با 20 بازی قضاوت بیشترین قضاوت را داشته اند و در میان كمك داوران هم رضا سخندان و مرتضی كریمی با 21 بازی بیشترین بازی را قضاوت کرده اند .

رئیس كمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت : به هر یك از این شش داور در اردوی تمرینی داوران كه مرداد برگزار می شود یك سكه داده می شود و حامی مالی داوران در فصل آینده لیگ برتر هم در مراسمی از این داوران قدرانی خواهد كرد
 

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
آيين نامه نقل و انتقالات ليگ برتر اصلاح شد

به گزارش ايسنا، سازمان ليگ حرفه اي اعلام کرد: نظر به ضرورت اصلاحات و تغييراتي در مفاد آئين نامه نقل و انتقالات به شماره ‌٣٨٨٩/٢١/٢٦١ و به پيشنهاد هيات رئيسه سازمان ليگ اصلاحات مورد نظر به شرح ذيل در آئين نامه نقل و انتقالات ليگ حرفه اي فوتبال در جلسه مورخ ‌٤/٣/٨٨ هيات رئيسه فدراسيون بررسي و تصويب شده است که به عنوان متمم به آئين نامه فوق الذکر الحاق و مفاد ابلاغي در مسابقات دوره نهم، فصل ‌٨٩-88 منظور و اعمال خواهد شد:


‌١- اگر بازيکني قبل از مهلت مقرر و در فصل نقل و انتقالات با باشگاهي قرارداد يا توافق نامه تنظيم كند(با امضا و اثر انگشت بازيکن و مهر و امضا مديرعامل باشگاه، به شرط انجام تعهدات فيمابين) در صورت عقد قرارداد ديگر با هر باشگاهي در فصل نقل و انتقالات اعلامي از سوي سازمان ليگ بازيکن بابت عقد قرارداد يا توافق اوليه متخلف شناخته مي‌شود و بازيکن مزبور به ميزان ‌٥٠% مبلغ توافقي اوليه قرارداد جريمه خواهد شد.

الف ـ مبلغ جريمه به طور مساوي بين باشگاه ارائه دهنده قرارداد و سازمان ليگ تقسيم خواهد شد.

ب ـ براي متخلف تا تأديه کامل مبلغ جريمه، مجوز بازي صادر نخواهد شد.

تذکر مهم: از فصل آينده کليه توافق نامه‌ها بايد در فرم‌هاي مخصوص ابلاغي از سوي سازمان ليگ تنظيم و در مدت ‌٧٢ ساعت در هيئتهاي فوتبال استان به ثبت برسد.

‌٢- اگر باشگاهي پس از ثبت قرارداد رسمي بازيکن، نام وي را در ليست اسامي بازيکنان آن فصل درج نكند، باشگاه متخلف شناخته مي‌شود و ‌٥٠% مبلغ قرارداد جريمه خواهد شد.

الف ـ مبلغ جريمه به طور مساوي بين بازيکن و سازمان ليگ تقسيم خواهد شد.

ب ـ بازيکن فوق آزاد شناخته شده و مي‌تواند طبق مقررات با باشگاه خواهان قرارداد منعقد كند.

‌٣- بازيکني که با باشگاهي قرارداد يک ساله منعقد مي‌كند، بعد از پايان فصل مسابقاتي در صورت انتقال به باشگاه ليگ برتري ديگر، جهت اخذ رضايتنامه يا تسويه حساب مالي بايد ‌٢٠% مبلغ قرارداد فصل مسابقاتي را به باشگاه قبلي پرداخت كند.

‌٤- بند الف ماده ‌٣-27 به شرح ذيل اصلاح مي‌شود:

الف ـ بازيکن مورد نظر زير بيست و يک سال سن داشته باشد يا براي اولين بار از طريق آن باشگاه در ليگ برتر حضور يابد.

‌٥- هر باشگاه ميتواند با شرايط زير حداکثر ‌٤ بازيکن خارجي را استخدام كند.

الف ـ حداقل يکي از بازيکنان خارجي حتماً بايد آسيائي باشد.

ب ـ بازيکنان آسيائي و آفريقائي بايد حتماً سابقه بازي در تيم ملي بزرگسالان يا اميد کشور متبوع و بازيکنان اروپائي و آمريکاي جنوبي ميبايست حتماً سابقه بازي در ليگ برتر يا دسته اول کشور متبوع را داشته باشند.

ج ـ هرباشگاه ميتواند حداکثر از ‌٣ بازيکن خارجي در هر زمان از بازي استفاده كند.

‌٦- بازيکناني که در فصل قبل عضويت تيمهاي ليگ برتري را داشته باشند در فصل آتي سهم ليگ برتري محسوب مي‌شوند.

بديهي است اگر اين بازيکنان حتي در ليگ‌هاي پائين‌تر و يا استاني يا شهرستاني قرارداد منعقد نموده و بازي كنند در صورت انتقال به هر باشگاهي سهميه ليگ برتري محسوب خواهند شد.

‌٧- امتيازات مثبت و منفي حاصله براي بازيکنان، مربيان و ساير مقامات باشگاهها منطبق با آئين نامه منشور اخلاقي تصميم و اعمال خواهد شد.

‌٨- قرارداد فيمابين باشگاهها و بازيکنان پس از تسويه حساب مالي بازيکنان و باشگاه و پس از ارائه مفاصا حساب مالياتي قابل ثبت در هيئت فوتبال استان خواهد بود.

منبع
 

giba-iran30

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 آگوست 2007
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
209
سن
54
محل سکونت
My TeH
الف ـ حداقل يکي از بازيکنان خارجي حتماً بايد آسيائي باشد.

نمیدونم این بند رو با چه هدفی گنجوندن توی آیین نامه..
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
50
محل سکونت
تهران
سلام خدمت دوستان
دیروز به طور اتفاقی از یکی از بخشهای خبر رادیو شنیدم کل هیات مدیره باشگاه ذوب آهن برکنار شد . واقعا با نتایجی که مسوولین ورزشی ذوب آهن گرفتند این کار بسیار دور از ذهن و عجیب بود . این هم دلایلی که به زعم همشهری آنلاین باعث این برکناری شد:

معماي بركناري و استعفا در ذوب آهن

اقدام به بركناري اعضاي هيات‌مديره ذوب‌آهن كه طي فصل گذشته عملكرد قابل قبولي از خود به جاي گذاشتند در حالي به محل سئوال تبديل شده است كه اتفاقا استعفاي سعيد زادآذري اصلا جاي سئوال باقي نگذاشته است

چه مدير عامل باشگاه ذوب‌آهن به دليل ارتباط دوستانه و تنگاتنگي كه با اعضاي هيات مديره داشت، جدايي از باشگاه را به همسويي با سياست‌هاي جديد ترجيح داد. اين تصميم عجيب هنوز با ابهام هايي روبه‌رو است كه پاسخي براي آن پيدا نشده است؛ اينكه گفته مي‌شود اراده بركناري دسته‌جمعي هيات‌مديره اساسا نمي‌تواند توسط يك شخص به اجرا درآيد و در اين باره مجمع بايد تكليف نهايي را مشخص كند.

نقطه شروع اختلاف‌ها

اگرچه سعيد زادآذري، مديرعامل مستعفي ذوب‌آهن قصد ندارد به جزييات موضوع كناره‌گيري خود بپردازد اما برخي منابع تاكيد دارند ماجرا از جايي شروع شد كه دو ماه پيش سبحاني، جاي خود را به بابايي مدير عامل جديد كارخانه ذوب‌آهن داد. در همان مقطع شايعاتي مبني بر ايجاد تغييرات ساختاري درون باشگاه ذوب‌آهن مطرح شد. گفته مي‌شد مديرعامل جديد كارخانه ذوب‌آهن، قصد دارد در هيات‌مديره باشگاه دست به ايجاد تغييراتي بزند.

شايعاتي وجود داشت كه مدير عامل كارخانه اختلاف‌‌هاي شديدي با رئيس هيات مديره باشگاه دارد و به همين دليل مترصد فرصتي است كه با توجيهي مناسب، دست به تغييرات اساسي بزند اما نتايج خيره‌كننده منصور ابراهيم‌زاده كه به طور مداوم تحت حمايت مديريت باشگاه قرار گرفت، اين تصميم را به تعويق انداخت. ذوب‌آهن اصلي‌ترين شانس كسب عنوان قهرماني در ليگ برتر بود و اين مانع از ايجاد تغييرات در درون باشگاه شد.

وقتي آنها جام ليگ برتر را از دست دادند زمزمه آغاز تغييرات به طور جدي‌تري شنيده شد اما مديران باشگاه هرگز در قبال اين شايعات موضع‌گيري نكردند. موضوع آنجايي جالب‌تر شد كه ذوب‌آهن به قهرماني جام حذفي رسيد و اين قهرماني تصميم‌گيري در خصوص وارد كردن شوك به مديريت باشگاه را سخت‌تر مي‌كرد. اما همه چيز به فاصله كمتر از يك ماه تغيير كرد. مدير عامل جديد كارخانه ذوب‌آهن قصد داشت تصميم قديمي خود را به اجرا درآورد. وي در اقدامي عجيب تمامي اعضاي هيات‌مديره را بركنار كرد و البته در حركتي رو به جلو تنها در مقام حفظ سعيد زادآذري به عنوان مديرعامل باشگاه برآمد؛ اتفاقي كه زادآذري خيلي زود نسبت به آن واكنش نشان داد و از سمت مديرعاملي كناره‌گيري كرد.

استعفاي سعيد آذري

مديرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان از سمت خود كناره‌گيري كرد. روز گذشته خبرگزاري‌ها با انتشار خبر استعفاي مديرعامل باشگاه ذوب‌آهن، نوشتند سعيد زاد آذري جمعه‌شب در يك برنامه تلويزيوني استعفاي خود را رسما اعلام كرد. آذري در اين رابطه اظهار داشت: «پس از 5 سال فعاليت در ذوب‌آهن به اين نتيجه رسيدم كه بهتر است ديگر نباشم و دست اعضاي هيات‌مديره را براي انتخاب مديرعامل جديد و تغيير و تحولات ديگر باز بگذارم. از اين لحظه ديگر در باشگاه ذوب‌آهن به عنوان مديرعامل مسئوليتي نخواهم داشت.» در همين خصوص روز گذشته خبرگزاري ايسنا نوشت تمامي ‌اعضاي هيات‌مديره باشگاه ذوب‌آهن بركنار شدند و مديرعامل باشگاه نيز استعفا كرد.

در شرايطي كه باشگاه ذوب‌آهن اصفهان در فصل 88 -87 بهترين دوران تاريخ ورزشي خود را پشت‌سر گذاشت و علاوه بر كسب قهرماني جام حذفي و نايب قهرماني ليگ برتر فوتبال كشور،‌ در رشته‌هاي ديگري چون هندبال، بسكتبال، دووميداني و ورزش بانوان نيز موفقيت‌هايي را كسب كرد،‌ هيات‌مديره باشگاه ذوب‌آهن به طور ناگهاني بركنار شد.

تنها عضو باقيمانده از هيات مديره سعيد آذري مدير عامل باشگاه ذوب‌آهن بود كه او هم به دليل اتخاذ اين تصميم جمعه‌شب از سمت خود كناره‌گيري كرد. سعيد آذري گفت: «تمام موفقيت‌هاي ذوب‌آهن حاصل كار هيات‌مديره‌اي بود كه من با آنها كار كردم و خود را وامدار آنها مي‌دانم. بنابراين از سمت خود در مديريت باشگاه كناره‌گيري مي‌كنم و دست مسئولان كارخانه‌ ذوب‌آهن را براي اتخاذ تصميمات جديد و انتخاب مدير عامل باز مي‌گذارم.»

ايسنا در اين باره تاكيد كرده اين تغييرات در شرايطي صورت مي‌گيرد كه از چند روز پيش بحث همكاري اعضاي هيات‌مديره‌ باشگاه ذوب‌آهن با ستاد انتخاباتي يكي از كانديداهاي انتخابات دهم رياست جمهوري قوت گرفته بود و به نظر مي‌رسد بركناري اعضاي هيات‌مديره باشگاه نيز در همين رابطه بوده است.

سعید آذری: پاي دوستي‌ام با هيات‌مديره ايستادم

مدیرعامل مستعفی باشگاه ذوب‌آهن اصفهان به دنبال کناره‌گیری خود از سمت مدیرعاملی این باشگاه اعلام کرد: «ورزش به مدیرانی چون من نیازی ندارد.»

سعید آذری که باشگاه متبوعش موفق‌ترین فصل ورزشی خود را پشت‌سر گذاشت در تشریح دلایل کناره‌گیری خود از سمت مدیرعاملی باشگاه ذوب‌آهن گفت: «دیگر تمایلی به ادامه کار نداشتم.» وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا اینکه گفته می‌شود، آذری در ستاد انتخاباتی یکی از نامزدهاي ریاست‌جمهوری حضور یافته و همین مسئله باعث قطع همكاري اش با باشگاه ذوب‌آهن شده است، چقدر صحت دارد، تاكيد كرد: «به هیچ عنوان مسائل سیاسی در استعفایم نقشی نداشته و من این مورد را رد می‌کنم.»

وی استعفای خود از مدیریت باشگاه ذوب‌آهن را بی‌اهمیت خواند و خاطرنشان كرد: «اميدوارم سيستم جديد در كارش موفق باشد و پاسخگوي تصميم خود باشد. چون من و ديگر همكارانم با افتخار اين سمت را تحويل داده‌ايم. خوشحالم كه با قهرماني از ذوب‌آهن جدا شديم و شرمنده مردم اصفهان نيستيم اما در خصوص اين تصميم بهتر است خود آقايان پاسخگو باشند نه من و هيات‌مديره.»

آذري در پاسخ به اين سئوال كه آينده ذوب‌آهن را چطور مي‌بينيد، به همشهري گفت: «اميدوارم آينده خوبي در انتظار اين باشگاه باشد اما اگر قرار است نظمي كه سال‌ها براي تحقق آن تلاش كرديم طي مدت كوتاهي به هم بريزد، مطمئن باشيد كه ذوب‌آهن به بن‌بست مي‌رسد. چون اين ثبات كاري بود كه موفقيت تيم را تضمين كرد.»

وي همچنين در خصوص شايعه اختلافش با رئيس هيات‌مديره گفت: «زندگي‌ام را مديون مهندس ابكا هستم. او در حال حاضر براي عقد قراردادي در خارج از ايران به سر مي‌برد اما وقتي به ايران برگشت، مي‌توانيد از خود او بپرسيد كه تا چه حد اعضاي هيات‌مديره با يكديگر همسو و هماهنگ بودند. ما درون خود هيچ‌گونه مشكلي با يكديگر نداشتيم و اساسا من به اين خاطر استعفا كرده‌ام كه حق دوستي را به جاي آورم. آنها همواره به من كمك كردند تا تيمي بي‌حاشيه را تدارك ببينيم. حالا وقت آن رسيده بود كه من هم دوستي و ثابت‌قدمي خودم را نشان بدهم؛ همين.»

آذری تصریح کرد: «ورزش ایران به مدیرانی چون من نیازی ندارد. در کشور ما افرادی که متخصص و تحصیل‌‌کرده هستند و عمرشان را برای ورزش گذاشته‌اند باید بیرون بمانند. ورزش مدیرانی می‌خواهد که امروز خیلی راحت حتی اگر نتیجه هم نگرفته باشند، به کارشان ادامه می‌دهند.»

منبع: همشهری آنلاین
 

soseno ju-mong

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 آپریل 2009
نوشته‌ها
17
لایک‌ها
2
محل سکونت
boyou _girou
منفورترین :.دل پیرو +شواین اشتایگر+فیلیپ لام+هرچی آلمانیه +گیگز+رونی+توز+سندروس+برهانی+منیعی+علیزاده+اتوئو+بویان+هاینزه+ماسچرانو
تیم ملی :آلمان مزخرف. فرانسه. اه اه اه.باشگاهی=شانس یونایتد <ببخشید رونالدو یونایتد<: .بارسلونا.بایرن مونیخ.هامبورگ.استقلال.یوونتوس .لیون.لیورپول
 
Last edited:

omidsilver7

Registered User
تاریخ عضویت
5 آگوست 2007
نوشته‌ها
266
لایک‌ها
8
سن
35
محل سکونت
urmia
ورزشی - در شرایطی که پسر محمد علی‌آبادی در تنها گفت‌وگوی خود در عمر دولت نهم مدعی شده بود که عضوی از خانواده معاون رییس جمهور در فعالیت‌های اقتصادی و ورزشی سازمان تربیت بدنی فعالیت ندارند، افشای نامه حسن میرزاآقا بیک به سفارت ایتالیا برای صدور ویزای همسر و دو دختر محمد علی‌آبادی به ابهامات ادعای پسر ارشد علی‌آبادی افزود.

علی آبادیبه گزارش قلم نیوز، از بیست و چهارم مهر سال جاری دومین دوره رقابت‌های کشورهای اسلامی در ایران برگزار می‌شود و کارخانه ایتالیایی تکنوجیم تجهیزات این رقابت‌ها را فراهم خواهد کرد.
بر همین اساس و برخلاف ادعای محسن علی‌آبادی مبنی بر عدم فعالیت عضوی از خانواده معاون رییس جمهور در فعالیت‌های اقتصادی و ورزشی، حسن میرزا آقا بیک دبیر کمیته اجرایی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در نامه‌ای که با لوگوی سازمان تربیت بدنی ، کمیته ملی المپیک و فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی همراه شده، در روز بیست و یکم اسفند سال 87 از سفارت ایتالیا در تهران درخواست صدور ویزا برای همسر و دو دختر محمد علی‌آبادی را ارائه کرده است.
در این نامه تاکید شده که ملاقاسم قمصری، زهرا و نرگس علی‌آبادی در این سفر محمد علی‌آبادی را همراهی خواهند کرد.
این در شرایطی است که دلیل همراهی این سه نفر در این سفر کاری مشخص نشده و معلوم نیست که همسر و دو دختر علی‌آبادی به چه عنوانی در این سفر حضور پیدا کرده‌اند.

با این حال شاید پاسخ سازمان تربیت بدنی به این خبر این باشد که هزینه سفر سه عضو خانواده علی‌آبادی به ایتالیا بر عهده رییس سازمان تربیت بدنی بوده که در پاسخ باید گفت آیا استفاده از امکانات دولتی و ارسال نامه با لوگوی سازمان تربیت بدنی به سفارت ایتالیا بر خلاف قوانین نیست؟

222222222222222222222.jpg


منبع: www.ghalamnews.ir
 

30naa

Registered User
تاریخ عضویت
17 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,226
لایک‌ها
3
سن
35
محل سکونت
کارتون
ایول چه اسم خفنی:)) ملاقاسم
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
50
محل سکونت
تهران
برانكو 4 سال بعد...
مقاله اي در نقد آنها كه هميشه مخالفت كردند


انتشار گفت‌وگويي با برانكو ايوانكويچ سرمربي سابق تيم ملي ايران كه با موجي از نفرت عمومي، از شغل خود بعد از جام جهاني 2006 كناره‌گيري كرد، بهانه‌اي است براي رفتارشناسي ايرانيان در حوزه فوتبال، به خصوص آنها كه در نشريات ورزشي مي‌نويسند و به اصطلاح به افكار عمومي جهت مي‌دهند.

خلاصه‌اي از يك داستان تكراري

برانكو ايوانكوويچ، كه بعد از استعفاي ميروسلاو بلاژويچ، توسط محسن صفايي فراهاني به عنوان سرمربي تيم ملي ايران برگزيده شد، كار خود را با تغيير نسل در تيم اميدي كه قرار بود در بازي‌هاي آسيايي بوسان 2002 شركت كند، آغاز كرد. او البته كار راحتي نداشت چون نتايج نه چندان موفقيت بار در بازي‌هاي تداركاتي فشار‌ها را عليه او افزايش مي‌داد. در عين حال افرادي مثل محمدمايلي‌كهن، ناصر ابراهيمي، خداداد عزيزي و ناصر حجازي كه به مرور تبديل به نشانه‌هاي فوتبالفارسي در مخالفت با هر تفكر جديدي شده‌اند، درست مثل دوران بلاژويچ، فرماندهي مبارزه روزنامه‌اي با وي را برعهده داشتند. در شهريور ماه سال 1382، سرانجام فشارها به آنجا رسيد كه محسن صفايي فراهاني از سمت خود به عنوان رييس فدراسيون استعفا داد. در اين احوال، شايع شده بود كه مايلي كهن، جانشين برانكو خواهد شد اما محمد دادكان سرپرست فدراسيون پاي برانكو ايستاد و ايران با شكست كره در خاك اين كشور قهرمان بازي‌ها شد.اما اين قهرماني در تمديد قرارداد برانكو معكوس عمل كرد و دادكان با اين تفكر كه نيمكت ايران مربي ايراني مي‌خواهد، همايون شاهرخي را سرمربي تيم ملي كرد. اما شكست شاهرخي در بازي مقابل اردن كار را به جايي رساند كه برانكو با سلام و صلوات و فشار سازمان تربيت بدني به ايران بازگردد. او در اولين بازي در دور جديد با 4 گل نيوزلند را شكست داد و فاتح جام بين‌ قاره‌اي شد. اين تنها دوره‌اي است كه برانكو از شر انتقادات در امان بوده است.

برانكوي بيمار

اما آغاز مسابقات تيم ملي براي حضور در جام ملت‌هاي آسياي2004، دور تازه‌اي از مشكلات را براي سرمربي تيم ملي فراهم آورد. اين حملات عموماً، از يك روزنامه‌ ورزشي سازماندهي مي‌شد كه بعدها، 3 عضو آن به دلايل مختلف دستگير شدند و مدتي طولاني را در بازداشت به سربردند. جالب اينكه يك سوي همه اتهامات اين روزنامه به برانكو، دلالي بود.چيزي كه امروز در فوتبال ايران تبديل به يك شغل شرافتمندانه شده است، چرا كه افراد نزديك به مراجع بالا درباره‌ دستگيري‌ها مي‌گويند: اين بازداشت‌ها حاصل تحقيقات روي جرايمي به مراتب بالاتر از دلالي، مثل تغيير نتايج مسابقات اتفاق افتاد.

برانكو كه در اين دوره با تيم به جام ملت‌ها رفت و با وجود مصدوميت 6 مهره كليدي، جام را با عنوان سوم تمام كرد، از ديد ورزشي‌نويسان ايران، يك مربي فاقد شجاعت و استراتژي بود در حالي كه ايران با او، حتي مي‌توانست به مقام قهرماني برسد كه مشكلات داوري در بازي چين در نيمه نهايي مانع از اين اتفاق شد. برانكو سپس با تيم ملي پاي به مسابقات مقدماتي جام جهاني گذاشت. در همين روزها بود كه يك روزنامه ورزشي درباره سرمربي تيم ملي نوشت: «برانكو اسكيزوفرني دارد.» تيتري كه تا پايان دوران حضور او در ايران از يادش نرفت. با اين حال برانكو هميشه براي مطبوعات ارزش و احترام خاصي قائل بود. او بدون توجه كارش را ادامه داد و در نهايت به سادگي هر چه تمام‌تر ايران را به جام جهاني برد. البته محمدمايلي كهن مثل هميشه عقيده داشت كه برانكو شاهكار نكرده وگروه ايران (شامل ژاپن، بحرين و كره شمالي) آسان بوده است! تحليلي كه آبكي بودن آن در اين روزها بيش از هميشه به چشم مي‌آيد.

القصه، برانكو با وجود صعود به جام جهاني هرگز گرامي‌ داشته نشد و در شرايطي به جام جهاني رفت كه مشخص بود هر شكستي پايان كار او را به همراه خواهد داشت. بله، رويا پردازها انتظار داشتند ايران مكزيك را ببرد، با پرتغال مساوي كند و در بازي مقابل آنگولا ركورد بزند!

فلاش فوروارد

افشين قطبي سرمربي تيم ملي ايران بعد از تساوي مقابل كره شمالي، با اميد كار خود را ادامه مي‌دهد اما فتيله انتقادات عليه او در پايان اولين بازي رسمي بالا رفت. در تحليل‌ها، او مربي‌ايست كه قدرت كوچينگ خوبي ندارد و هر كس ديگري جاي او بود با تعويض خلعتبري و عدم استفاده از محسن خليلي، كار كره شمالي را در پيونگ يانگ تمام مي‌كرد ...

اين مطلب نتيجه‌گيري خاصي ندارد، مي‌خواستيم بنويسيم، ديرزماني است كه در همان است و پاشنه همان. امروز بلاژويچ، سرمربي تيم 8 سال پيش ايران، در آستانه صعود به جام جهاني با تيم كوچك بوسني است، برانكو(كه تازه يادمان افتاده چه مربي خوبي بود) سرمربي تيم مقدونيه است و مصطفي دنيزلي، موفقترين مربي تركيه. يادتان هست جريان منحرف فوتبالفارسي ، اين سه نفر را چطور نقد مي‌كرد؟

نوشته ای از پژمان راهبر سردبیر روزنامه دنیای فوتبال در سایت گل
 
Last edited:

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
محكوميت 400 هزار دلاري فدراسيون فوتبال براي شكايت برانكو
CAS راي فيفا را رد كرد

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پس از آن كه برانكو ايوانكوويچ سرمربي سابق تيم ملي اران به دليل آنچه كه "طلب" او از فدراسيون فوتبال ايران خوانده عليه ايران به فيفا شكايت كرد فدراسيون جهاني فوتبال، فدراسيون ايران را به پرداخت 400 هزار دلار محكوم كرد.

پس از اين محكوميت فدراسيون فوتبال ايران به حكم فيفا اعتراض كرد كه در پي اين اعتراض دادگاه عالي ورزش با رد حكم فيفا اعلام كرد كه در تاريخ شانزدهم جولاي (25 تير) حكم نهايي را صادر خواهد كرد.

CAS از ايران خواسته براي اين تاريخ نماينده خود را به زوريخ بفرستد كه بر اين اساس فدراسيون فوتبال ايران از دادگان خواست كه به عنوان نماينده ايران به زوريخ برود.

دادگان هم در پاسخ به فدراسيون فوتبال گفت كه چنين كاري را نخواهد كرد چرا كه سمتي در فدراسيون ندارد و فدراسيون بايد با ترجمه مدارك موجود نسبت به اثبات ادعاي كذب برانكو اقدام كند.

منبع

محمد دادگان با انتقاد ازفيفا، CAS و AFC: مديران فدراسيون اطلاعات ندارند
چرا سند بدهي برانكو را ارائه نمي‌كنيد؟
دستي در كار است كه فوتبال ايران را محكوم كند


ادیت : مصاحبه برانکو :

برانكو ايوانكوويچ در گفت‌وگو با ايسنا: به خاطر شكايت "مصطفوي" از فدراسيون شكايت كردم
تعدادي از باشگاه‌هاي ايراني با من تماس گرفتند

برانكو ايوانكوويچ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) درباره شكايت عليه فدراسيون فوتبال ايران گفت: پس از جام جهاني نمي‌خواستم از ايران شكايت كنم. من روزهاي خوبي را در فوتبال ايران پشت سر گذاشته بودم و هنوز خاطرات حضورم در تيم ملي ايران و همچنين همكاري با فدراسيون فوتبال ايران و رييس دادكان را به خوبي به ياد دارم. اما پس از آن كه مصطفوي از من به فيفا شكايت كرد تصميم گرفتم به خاطر طلبي كه از فدراسيون فوتبال ايران داشتم به فيفا شكايت كنم.

وي در پاسخ به اين سوال كه دادكان اعلام كرده برانكو هيچ طلبي از فدراسيون فوتبال ايران ندارد، مدعي شد: من هميشه براي دادكان احترام قائل بودم اما نمي‌توانم از شكايتم صرف نظر كنم. من مبلغي را از فدراسيون فوتبال ايران طلب دارم.

وي از اعلام مبلغ طلبش خودداري كرد و گفت: مطمئنا نمي‌توانم در مورد اين مبلغ چيزي بگويم اما من همچنان مبلغي را از فدراسيون فوتبال ايران طلبكارم.

ايوانكوويچ با رد شايعه انتخابش به عنوان سرمربي تيم ملي مقدونيه گفت: اين خبر صحت ندارد، پس از اين كه از ديناموزاگرب جدا شدم چندين پيشنهاد از جمله پيشنهاد فدراسيون فوتبال مقدونيه را دريافت كردم كه به آن پيشنهاد و پيشنهادهاي ديگر پاسخ منفي دادم، همان طور كه پس از جام جهاني گفتم مي‌خواهم در تيم‌هاي باشگاهي كار كنم.

برانكو در پاسخ به اين سوال كه از باشگاه‌هاي ايراني هم پيشنهاد داريد گفت: تعدادي از باشگاه‌هاي ايراني اخيرا با من تماس گرفتند اما همه چيز در حد گفت‌وگوي تلفني بوده و من نمي‌توانم اسم اين تيم‌ها را بياورم.

منبع
 
Last edited:

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
فعاليت هشت باشگاه ليگ برتر فوتبال به حالت تعليق درآمد

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كميته انضباطي فدراسيون فوتبال اعلام كرد فعاليت‌ باشگاه‌هاي استقلال، پرسپوليس، پاس همدان، استقلال اهواز، پيكان، ابومسلم، صباي قم و راه‌آهن شهرري به دليل پرداختن نكردن مطالبات شاكيان، به حالت تعليق درآمد.


اين باشگاه‌ها پس از آن كه راي قطعي درباره مطالبه بازيكنان صادر شده بود، اقدام به پرداخت بدهي‌هايشان نكردند و بنابراين تا زمان پرداخت نشدن اين بدهي‌ها و اعلام رضايت شاكيان، نمي‌توانند فعاليت‌هاي خود را از سر بگيرند.


از امروز كليه فعاليت‌هاي باشگاه‌ها نظير جذب بازيكن و ثبت قرارداد تعليق شده و براساس اعلام كميته انضباطي قراردادهاي ثبت شده، كان‌لم يكن تلقي مي‌شوند.

منبع

:blink:
 

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
واكنش فدراسيون به اظهارات دادگان و برانكو
نبي: ادعاي ايوانكوويچ واهي است
دادگان نسبت به استرداد شكايت فيفا اقدام كند

مهدي محمدنبي دبيركل فدراسيون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي ايسنا اظهار كرد: از سوي فدراسيون فوتبال وكلاي قانوني كه در زمان رياست دادگان در فدراسيون فوتبال حضور داشتند به همراه جهانگير بيگلري كه عضو رسمي داوري دادگاه عالي ورزش است در اين پرونده حقوقي به CAS معرفي شدند.

در ادامه توضيحات دبيركل فدراسيون فوتبال مي‌آيد:

1ـ در زمان تصدي داريوش مصطفوي در دوره انتقالي فدراسيون فوتبال به دليل اين كه برانكو ايوانكوويچ پس از جام جهاني به ايران بازنگشت مصطفوي از فيفا خواست به دليل غيبت غير موجه نامبرده نسبت به اين موضوع رسيدگي كند.

2ـ برانكو متعاقبا توافقنامه‌اي را به كميته انضباطي فيفا ارائه داد كه در اين توافقنامه كه در تاريخ 20 جون 2006 منعقد شده بود و به امضاي او و دادگان رسيده بود همكاري في‌مابين به پايان رسيده بود.

3ـ برانكو اعلام كرده بود كه ظرف مدت چند ماهه ايران را محكوم مي‌كند، در صورتي كه با مديريت حقوقي مناسبي كه فدراسيون فوتبال در اين پرونده انجام داده بود بيش از 3 و نيم سال است كه برانكو نتوانسته ادعاي واهي خود را ثابت كند. مضاف بر اينكه موارد اعلامي دادگان مبني بر اينكه برانكو هيچ طلبي از فدراسيون ندارد پس از ترجمه رسمي همراه با لوايح حقوقي كه توسط وكلاي مجرب فدراسيون آماده و ترجمه شده بود، به فيفا و دادگاه عالي ورزش ارسال كرديم. به همين دليل از CAS خواستيم با توجه به محتويات پرونده و ادعاي نادرست برانكو، نسبت به مختومه كردن پرونده به سود فدراسيون فوتبال ايران و رعايت عدالت وارد عمل شود و در نهايت دادگاه عالي ورزش تاريخ 15 جولاي 2009 را به عنوان وقت رسيدگي اعلام كرد.

4ـ فدراسيون فوتبال بر اين اساس دعوتي از دادگان به عمل آورد و از او خواست با توجه به اينكه او از صفر تا 100 جزييات قرارداد في‌مابين در دوره مربي‌گري برانكو اشراف دارد در سفر وكلاي اعزامي فدراسيون به فيفا حضور داشته باشد تا حقي از فدراسيون فوتبال ايران تضييع نشود. در پايان از همين جا به برانكو اين پيام را مي‌دهم و اطمينان دارم كه اين پيام توسط عوامل ايشان به اطلاع او خواهد رسيد، تمامي حق و حقوق برانكو به طور كامل پرداخت و تسويه شده و اساسا اين فدراسيون به احترام توافق في‌مابين ايشان و دادگان مبني بر اينكه سه ماه زودتر با فدراسيون فوتبال قطع همكاري كرده است، و مضافا بر اين كه صراحتا دادگان در اظهارات رسمي خود اعلام كرده كه برانكو هيچ گونه طلبي از ايران ندارد، خود ايشان نسبت به استرداد شكايت نزد فيفا اقدام كند تا حق و عدالت جاري شود.

منبع
 

German

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 جولای 2009
نوشته‌ها
17
لایک‌ها
10
بازتاب حضور رونالدو در سينماي ايران

«با همکاري اتاق بازرگاني ايران - برزيل، زندگي رونالدو در يک فيلم ايراني به تصوير کشيده خواهد شد. محمدحسين لطيفي کارگردان ايراني اين فيلم، آن را صرفاً براي کودکان فلسطيني در اردوگاه هاي پناهندگان خواهد ساخت.»
اعتماد: رسانه هاي ايتاليا روز گذشته از حضور احتمالي «رونالدو» ستاره فوتبال برزيل در فيلمي ايراني استقبال کردند. پس از آنکه اوايل هفته اعلام شد محمدحسين لطيفي کارگردان ايراني قصد دارد فيلمي درباره «رونالدو» بسازد، رسانه هاي ايتاليا امروز به انعکاس آن پرداختند. روزنامه «گاتزتا دلواسپورت»

معتبرترين روزنامه ورزشي ايتاليا امروز در مقاله يي با عنوان «فيلمي براي صلح» به بيان اين موضوع پرداخت؛ «با همکاري اتاق بازرگاني ايران - برزيل، زندگي رونالدو در يک فيلم ايراني به تصوير کشيده خواهد شد. محمدحسين لطيفي کارگردان ايراني اين فيلم، آن را صرفاً براي کودکان فلسطيني در اردوگاه هاي پناهندگان خواهد ساخت.» دلواسپورت در ادامه نوشت؛ «طبق توافقي که در چند روز آينده ميان مدير برنامه هاي رونالدو و رئيس اتاق بازرگاني ايران- برزيل امضا خواهد شد، اين چهره سرشناس دنياي فوتبال سفير صلحي براي خاورميانه خواهد شد.» اين توافقنامه که به نوشته اين روزنامه بسيار جامع خواهد بود، اين امکان را مي دهد که «رونالدو» علاوه بر بازي در فيلم به عنوان واسطه براي ترويج صلح در فلسطين فعاليت کند.

دلواسپورت همچنين آورده است؛ «اين پروژه ايراني که «رونالدو شماره 9» نام خواهد داشت، اولين تلاش براي به سينما آوردن رونالدو نيست. در سال 2004 نيز فرناندو ميرلس کارگردان اثر معروف «کوري» قصد داشت زندگي رونالدو را در قالب فيلمي به تصوير بکشد.

دو ماه قبل نيز مسوولان باشگاه کورينتيانس براي ساخت اثري مستند درباره رونالدو با کمپاني فوکس برزيل به توافق رسيده بودند.» خبرگزاري «آنسا»ي ايتاليا نيز به نقل از فرخ فرجي رئيس اتاق بازرگاني ايران- برزيل اعلام کرد مذاکرات براي حضور رونالدو در اين فيلم احتمالاً تا چند روز آينده به امضاي توافقنامه خواهد انجاميد. به گزارش اين رسانه رسمي ايتاليا، تعيين ارزش مالي اين توافقنامه برعهده فرخ فرجي و مدير برنامه هاي رونالدو خواهد بود.

منابع نزديک به اين پروژه اعلام کردند رونالدو يک «پيام آور صلح» در خاورميانه خواهد بود. طي چند سال گذشته، تمايل فيلمسازان براي به سينما کشاندن ستاره هاي دنياي فوتبال شکل جدي تري به خود گرفته است. در سال 2008 فيلم «مارادونا» به کارگرداني امير کاستاريکا که به جشنواره کن آمد، مورد استقبال فراوان قرار گرفت. امسال نيز کن لوچ کارگردان نامدار انگليسي، اريک کانتونا ستاره سرشناس سابق باشگاه منچستريونايتد را محور اصلي فيلم جديدش قرار داد و به بخش رقابتي جشنواره کن آمد.
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire
پيراهن سبز تيم ملي بانوان توقيف شد!

در حركتي عجيب پيراهن هاي سبز تيم ملي فوتبال بانوان ايران در آستانه مسابقه هاي ‏آسيايي توسط مقامات فدراسيون فوتبال توقيف شد.‏ به گزارش خبرنگار آينده، توليدي مجيد كه پس از بركناري علي دايي مسئوليت تامين ‏وسايل و پيراهن تيم هاي ملي فوتبال ايران به عهده گرفته، براساس رسم موجود در ‏فوتبال ايران، پيراهن هاي سبز رنگي را براي تيم ملي فوتبال بانوان ايران آماده كرده بود.‏
اما فدراسيون فوتبال در حالي كه امشب تيم ملي بانوان كشورمان براي شركت ‏در مسابقه هاي آسيايي تايلند راهي اين كشور خواهد شد، ديروز پيراهن هاي سبز رنگ آن را ‏توقيف و از تحويل آن به تيم اعزامي جلوگيري كرده است.‏
به نظر مي رسد فدراسيون فوتبال در تلاش است تا پيش از شروع مسابقه هاي فوتبال ‏بانوان آسيا، پيراهن هاي جديد را با رنگ سفيد و قرمز به تايلند ارسال كند.‏
اين واكنش احساسي و عجيب فدراسيون نسبت به رنگ سبز پيراهن تيم ملي در حالي ‏است كه رئيس اين فدراسيون نامه نگاري هاي متعددي هم براي محروميت بازيكنان تيم ‏ملي كه در بازي با كره جنوبي مچ بند سبز بسته بودند، انجام داد، ولي با جواب منفي ‏فيفا روبرو شده بود.‏
بايد ديد حساسيت به رنگ سبز در تيم هاي ورزشي كشورمان كه در كنار سفيد و قرمز برگرفته از پرچم سه ‏رنگ مقدس كشورمان است، چه دردسرهاي جديدي را براي متوليان ورزش كشورمان ‏پديد مي آورد!
 
بالا