• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

بحث و سوال های تخصصی در زمینه سینما

only_flight

Registered User
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
860
لایک‌ها
595
محل سکونت
Under Sky
درود.

برای تحصیل در رشته ی کارگردانی و بازیگری دانشگاه هنر تهران ، ورودی کنکور به صورت مستقیم هست یا باید در مصاحبه هم شرکت کرد ؟ ( و نوع مصاحبه به چه شکل است ؟ از لحاظ نوع سوالات و سختی کار....)
 

cinemaamooz

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
14 فوریه 2014
نوشته‌ها
2,000
لایک‌ها
2,244
محل سکونت
Tehran
درود.

برای تحصیل در رشته ی کارگردانی و بازیگری دانشگاه هنر تهران ، ورودی کنکور به صورت مستقیم هست یا باید در مصاحبه هم شرکت کرد ؟ ( و نوع مصاحبه به چه شکل است ؟ از لحاظ نوع سوالات و سختی کار....)
.
 
Last edited:

only_flight

Registered User
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
860
لایک‌ها
595
محل سکونت
Under Sky
اما یه مشت گاو همکلاسی هات خواهند بود. طرف ترم دو هست هنوز فرق گوشت کوبیده و Fade In رو نمی دونه ( شما فرض کن یک دانشجو ترم دو کارشناسی ندونه ساده ترین چیز یعنی Fade In یعنی چی یا فیلمنامه رو چطوری می نویسن ). این مورد رو چندین مورد حتی کارشناسی ارشد هم دیدم که هیچی حالیشون نیست.

واقعا" همینی هست که شما میگید.

یکی از دوستان بنده چند سری به عنوان بازیگر تو سریالهای استانی بازی کرده ، خودش هم تصویر بردار هست ( نه به صورت حرفه ای ، ولی اکثر تکنولوژی های روز مربوط به فیلمبرداری رو میدونه) ، نمیدونم کدوم یکی از رشته های هنر در تهران مصاحبه داشت که رد ش کردن :general107: ( اگه خواستید میتونم آیدی F.B ایشون رو به شما بدم و اختراعات فیلمبرداریشون رو به صورت MYSELF ببینید :cool:)
 

cinemaamooz

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
14 فوریه 2014
نوشته‌ها
2,000
لایک‌ها
2,244
محل سکونت
Tehran
واقعا" همینی هست که شما میگید.

یکی از دوستان بنده چند سری به عنوان بازیگر تو سریالهای استانی بازی کرده ، خودش هم تصویر بردار هست ( نه به صورت حرفه ای ، ولی اکثر تکنولوژی های روز مربوط به فیلمبرداری رو میدونه) ، نمیدونم کدوم یکی از رشته های هنر در تهران مصاحبه داشت که رد ش کردن :general107: ( اگه خواستید میتونم آیدی F.B ایشون رو به شما بدم و اختراعات فیلمبرداریشون رو به صورت MYSELF ببینید :cool:)
حالا اطلاع ندارم درباره دوستتون و خودم رو در مقام قضاوت قرار نمی دم. حتما دلیلی بوده که قبول نکردن. چون می گم ؛ برای کسی که واقعا سینما بدونه کاری نداره و خیلی خیلی ساده هست. اگه درس های عمومی کنکور رو خوب بزنه و رتبه خوبی بیاره که به مرحله مصاحبه برسه ؛ به احتمال زیاد دانشش کافی نبوده که نتونسته وارد بشه. چون می شه گفت 90 % راه رو رفته.

+ اهل منا لغتی بودن نیستم ؛ اما فکر کنم منظورتون از کلمه Myself که در این جمله بی معنی هست Yourself بوده ؟
 

only_flight

Registered User
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
860
لایک‌ها
595
محل سکونت
Under Sky
+ اهل منا لغتی بودن نیستم ؛ اما فکر کنم منظورتون از کلمه Myself که در این جمله بی معنی هست Yourself بوده ؟
Myself منظورم بود که این رفیق شفیق بنده این چیزایی(تکنولوژی هایی) رو که رو انواع دوربین ها پیاده میکنه به صورت خود من در آوردی هستش و اصن متکی به این و اون نیست :general304:

پ . ن : اوضاع انگلیسی م خفن خراب شده فکر کنم :general509::general509::general509::general707::general404:
 

cinemaamooz

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
14 فوریه 2014
نوشته‌ها
2,000
لایک‌ها
2,244
محل سکونت
Tehran
Myself منظورم بود که این رفیق شفیق بنده این چیزایی(تکنولوژی هایی) رو که رو انواع دوربین ها پیاده میکنه به صورت خود من در آوردی هستش و اصن متکی به این و اون نیست :general304:

پ . ن : اوضاع انگلیسی م خفن خراب شده فکر کنم :general509::general509::general509::general707::general404:
آهان ، خب کلمه Myself در اینجا درست نیست.
جهت اطلاع می گم ؛ چون در دنیای سینمای مستقل و تجربی خیلی این اصطلاح رواج داره. کله درست و اصطلاح درست این تجهیزات که فرد با خلاقیت و خودش درست می کنه DIY هست. مثلا DIY Dolly که به یک دالی می گن که مثلا دوست شما با ابتکار و لوازم ساده درست کرده. جهت اطلاع DIY مخفف Do It Yourself هست.

مثلا اگه می خواید یاد بگیرید چطوری خودتون با وسایل ساده یک پروجیب درست کنید ؛ می تونید توی گوگل سرچ کنید How to make a DIY Camera Jib.
 

aliffvfhfhk

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2011
نوشته‌ها
4,444
لایک‌ها
2,924
رفیق این پست ما جواب نداشت . از همه را که بعد از ما سوال پرسیده بودند جواب دادی ولی از ما را نه
پست
 

cinemaamooz

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
14 فوریه 2014
نوشته‌ها
2,000
لایک‌ها
2,244
محل سکونت
Tehran
رفیق این پست ما جواب نداشت . از همه را که بعد از ما سوال پرسیده بودند جواب دادی ولی از ما را نه
پست
آقا ؛ شرمنده واقعا.
چشم ندید. آخه مثل پست قبلیت بود ؛ به گونه ای که متن رو نوشتی آخر هم من رو تگ کردی. چون شباهت داشت متوجه نشدم دو تا پست جداست. ببخشید ؛ الان اون هم جواب می دم.
 

cinemaamooz

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
14 فوریه 2014
نوشته‌ها
2,000
لایک‌ها
2,244
محل سکونت
Tehran
تشکر می کنم از دوست عزیزمون که با سوالاتی بنده پرسیدم و جواب دادند.
باعث شد تایپیک بالا بیایید و دوستان دیگر هم سوالاتشان را بپرسند و جواب های خوبی هم بگیرند.
حالا بریم سر سوالات بعدی و البته کمی تخصصی تر
سوال اول : نظر شما در مورد منتقدان فیلم های سینمایی ایران چیست ؟ و به نظر شما بهترین منتقد ایران کدام است؟ به چه دلیلی؟
سوال دوم : بهترین منتقد کشور های خارجی حالا هر کشوری که شما دوست دارید چه کسی هست؟ و علتش را چه می دانید؟
سوا سوم: انواع فیلم های سینمایی و سریالی به چند دسته تقسیم می شوند از لحاظ ژانر؟ مثلا درام. اجتماعی . هنری. عاطفی . طنز.
و غیره را بگویید؟ و هر کدام را هم کوتاه توضیح بدهید؟
سوال چهارم: به نظر شما اینده ی سینمایی ایران در سال جدید چگونه خواهد بود؟
سوال پنجم: ده فیلم برتری که تا الان از بین فیلم های خارجی دیده اید معرفی بکنید ؟و اگر می توانید علتش را هم بگویید؟
سوال ششم: پنج فیلم برتر ایرانی از بدو انقلاب به بعد را معرفی بکنید؟ و از ده به انها امتیاز بدهید و علتش را بگویید مثلا بگویید از لحاظ بازی عالی بودند یا فنی ؟

فعلا همین سوال ها بسه. چون داخل هر سوالی چند سوال دیگر نهفته هست.
امیدوارم تایپیک هر روز نسبت به روز قبل ترش رونق بیشتری بگیرد.

cinemaamooz@
سلام ؛

بازم معذرت کمی دیر جواب می دم. چشمم ندید. مرسی عزیز ؛ فعالیتت خیلی مفیده و امیدوارم همیشه فعال باشی ;)

سوال اول : نگاه کنید ؛ یک مشکلی که هست متاسفانه در ایران که ما در ایران رشته ای دانشگاهی تحت عنوان رشته " نقد سینما " نداریم. در صورتی که در دانشگاه های خارج از کشور ؛ نقد سینما خودش یک رشته مهم و قابل احترامه. پس کسایی که منتقد هستند توی ایران یا سینما خوندن یا فلسفه ( اونم از نوع اسلامیش ). پس اونقدر در نقد فیلم شاید قوی نباشن. اما به شخصه از تلاش و دانش مازیار اسلامی در زمینه نقد تقدیر می کنم.

سوال دوم : من شخصا Roger Ebert رو دوست می دارم. نگاهش به فیلم ها بسیار شبیه نگاه من هست. از نظر دانش هم در سطح بالایی قرار دارند.

سوال سوم : بحث خیلی طولانی هست. زیرا شما می تونید فاکتورهای مختلفی رو وارد بکنید. خودتون ساده ترین نوع تقسیم بندی که بر اساس محتوا هست رو گفتید ؛ ژانرهای مختلفی بر اساس محتوای عمیق تر و همینطور فرم وجود داره. حتما تا چند روز دیگه یک پست ویژه در این زمینه آماده می کنم. تا اون زمان و برای اطلاعات کاملتر این کتاب هم توضیحات خوبی داره. ( لینک دانلود کتاب )

سوال چهارم : راستشو بخوای دارم امیدوارم می شم. شاید سه سال پیش بهم می گفتی زیاد امیدوار نبودم. اما الان نسل جدیدی از سینماگران وارد شدن که دانش بالاتری دارن نسبت به نسل های پیش که صرفا تحصیلات دانشگاهی ضعیف داشتن یا کلا بدون تحصیل بودن. اگه فیلم های 3 سال پیش تا حالا رو ببینید ؛ از نظر فنی به سطحی بالاتر اومدن که البته هنوز هم جای پیشرفت بسیار داره. به نظر من اگه کمتر بحث سانسور و توقیف مطرح بشه ؛ سینمای ایران یک سینمای درحال پیشرفت هست.

سوال پنجم : واقعا این سوالی هست که نمی دونم چطور جوابش رو بدم. سخت ترین سوالی هست که می توان از یک علاقه مند سینما پرسید. چون فیلم های خوب زیاده ؛ واقعا لیست کردن سخته. اما به صورت کلی می گم : نولان رو بسیار دوست دارم. حالا بعضی ها کریستوفر نولان رو همینطوری می گن که دوست دارن و فکر می کنن مد شده ؛ اما به شخصه ارتباط معنوی ویژه ای با فیلم هاش دارم. کوبریک رو می پسندم. اسپیلبرگ رو خوشم می آید و در نهایت هیچکاک رو می ستایم.

سوال ششم : بنده متاسفانه اونقدرها افتخار دیدن آثار ایرانی رو نداشتم. اما به هرحال و بدون ترتیب :
1. درباره الی به دلیل روایتی نو
2. طمع گیلاس به دلیل داشتن فیلمنامه خوب
3. جدایی نادر از سیمین به دلیل بررسی اجتماعی جالب
4. بچه های آسمان به دلیل کارگردانی خوب
5. عصر یخبندان و خط ویژه ( از مصطفی کیایی ) به دلیل استفاده از لوازم فنی نو

بازم می گم ؛ گفتن فیلم های سخته و بهتره زیاد بحث های سلیقه ای نباشه. اما اینها فیلم هایی هستند که حداقل توجه من رو جلب کردند.

ممنون ؛ به امید اینکه همیشه فعال باشه تاپیک ...
 

aliffvfhfhk

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2011
نوشته‌ها
4,444
لایک‌ها
2,924
فدایتان که جواب دادید
پس در زمینه ی نقد خیلی به نظر شما کارمان خوب نیست.
حالا کمی وارد زمینه ی نقد بشویم.
سوال اول:مثلا دیدگاه شما در مورد اقای مسعود فراستی که زمانی منتقد بودند در برنامه هفت چیه ؟ ایا سبک نقد ایشون را می پسندید یا نه ؟
سوال دوم:بعد ایا شما فیلم مارمولک با بازی زیبای استاد پرویز پرستویی را دیده اید. اگر اره چرا این فیلم هنوز کسانی که فقط یک بار این فیلم را دیده اند در خاطره هاست و همه اگر بخواهند ده تا فیلم خوب نام ببرند حداقل مارمولک هم در بین انها هست.
ایا به دلیل موضوع و متن های بود که در فیلم به کار برده شده بود؟ یا نه بحث فنی و کارگردانی ؟

سوال سوم: اگر اطلاعات کاملی در زمینه ی دستمزد های عوامل مختلف یک فیلم سینمایی یا سریال در امریکا یا هالیوود دارید خوشحال می شویم کامل انها را شرح بدهید ؟
مثلا خودتان گفتید برای یک سریال 45 دقیقه ای در تلویزیون ایران و شبکه های معروف و مطرح و سراسری بین 1.5 الی 2 میلیون می دهند حالا برای امریکا یک سریال 45 دقیقه ای چه قدر می دهند

سوال چهارم: نظر شما در مورد بازی و سبک بازیگران ایرانی که نام می برم بگویید
خسرو شکیبایی. عزت الله انتظامی. جمشید مشایخی. داوود رشیدی. ابوالفضل پور عرب. جمشید هاشم پور. پرویز پرستویی
اگر خودتانم دوست دارید اسم فرد دیگری هم بگویید . بنویسید و دلیلش را هم بگویید

سوال پنجم: ایا می شود فیلم نامه برای خارج از ایران نوشت و ان را فروخت اگر اره شرایطش چگونه هست

فعلا همین سوال ها بسه.
 

cinemaamooz

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
14 فوریه 2014
نوشته‌ها
2,000
لایک‌ها
2,244
محل سکونت
Tehran
فدایتان که جواب دادید
پس در زمینه ی نقد خیلی به نظر شما کارمان خوب نیست.
حالا کمی وارد زمینه ی نقد بشویم.
سوال اول:مثلا دیدگاه شما در مورد اقای مسعود فراستی که زمانی منتقد بودند در برنامه هفت چیه ؟ ایا سبک نقد ایشون را می پسندید یا نه ؟
سوال دوم:بعد ایا شما فیلم مارمولک با بازی زیبای استاد پرویز پرستویی را دیده اید. اگر اره چرا این فیلم هنوز کسانی که فقط یک بار این فیلم را دیده اند در خاطره هاست و همه اگر بخواهند ده تا فیلم خوب نام ببرند حداقل مارمولک هم در بین انها هست.
ایا به دلیل موضوع و متن های بود که در فیلم به کار برده شده بود؟ یا نه بحث فنی و کارگردانی ؟

سوال سوم: اگر اطلاعات کاملی در زمینه ی دستمزد های عوامل مختلف یک فیلم سینمایی یا سریال در امریکا یا هالیوود دارید خوشحال می شویم کامل انها را شرح بدهید ؟
مثلا خودتان گفتید برای یک سریال 45 دقیقه ای در تلویزیون ایران و شبکه های معروف و مطرح و سراسری بین 1.5 الی 2 میلیون می دهند حالا برای امریکا یک سریال 45 دقیقه ای چه قدر می دهند

سوال چهارم: نظر شما در مورد بازی و سبک بازیگران ایرانی که نام می برم بگویید
خسرو شکیبایی. عزت الله انتظامی. جمشید مشایخی. داوود رشیدی. ابوالفضل پور عرب. جمشید هاشم پور. پرویز پرستویی
اگر خودتانم دوست دارید اسم فرد دیگری هم بگویید . بنویسید و دلیلش را هم بگویید

سوال پنجم: ایا می شود فیلم نامه برای خارج از ایران نوشت و ان را فروخت اگر اره شرایطش چگونه هست

فعلا همین سوال ها بسه.
بازم ممنون که سوال پرسیدید.

سوال اول : آقای مسعود فراستی بیشتر به منتقد سیاسی - اجتماعی می خورن تا منتقد فیلم. کلا هم کمی فاز این رو دارن که همه چی بده ؛ به جز هیچکاک و جان فورد. خیر ؛ ایشون فقط می خواد بگه این بده و من بیشتر می دونم. قشنگ از نوع نقدهاشون و اینکه از همه چی ناراضی هستند معلمه. اما می گم ؛ از نظر سیاسی - اجتماعی یک سری حرف های جالبی زدن که به نظر بنده راحت می تونن یک روزنامه نگار قابل توجه بشن.

سوال دوم : فیلم مارمولک خب در زمان خودش یک انقلابی بود. اینکه شما بخوای یک روحانی رو با این شکل نشون بدی بحث زیادی داره. اما به دلیل داستان جالب ، طنز و دیالوگ های ماندگار این کار توانست در دل جوانان جا باز کند. کار از نظر کارگردانی کار ویژه ای نیست. اما می گم ؛ می شه ازش به عنوان یک اثر نوستالژیک دهه شصتی ها و مخصوصا دهه هفتادی ها یاد کرد.

سوال سوم : بله ؛ بفرمایید. متوسط حقوق سالانه عوامل یک فیلم در آمریکا در پروژه های مستقل و کار آزاد. این ها فقط متوسط هست و خیلی ها حتی میلیون دلاری بابت یک پروژه هزینه می گیرن.
تهیه کننده : 109,860 $
کارگردان : 109,860 $
نویسنده : 78,860 $
تدوینگر : 74,200 $
بازیگر : 782 $ روزانه
مدیر فیلمبرداری : 52,380 $
و ... .

حالا بریم سراغ رقم های سرسام آور هالیوود.
نویسنده تلویزیون : 3 تا 6 هزار دلار در هفته
نویسنده فیلم : 100 هزار دلار تا 1 میلیون دلار هر طرح
بازیگر تلویزیون : 150 هزار دلار تا 1 میلیون دلار هر قسمت
تهیه کننده : 250 هزار دلار الی 2 میلیون سالانه
کارگردان تلویزیون : 25 هزار دلار الی 42 هزار دلار هر قسمت
کارگردان فیلم : 250 هزار دلار الی 20 میلیون هر فیلم
مدیر فیلمبرداری : 5 هزار دلار الی 108 هزار دلار هر هفته
و ... .

سوال چهارم : بازم سوال سلیقه ای شد. اما کلا ...
خسرو شکیبایی : بازیگری قابل و قوی
عزت الله انتظامی : بازیگر خوب اما به شخصه دوستش ندارم - توی تئاتر حرف بیشتری برای گفتن داره
جمشید مشایخی : بازیگری دوست داشتنی که البته از نظر سبک کار ؛ بیشتر تجربی کار کردن
داوود رشیدی : توی هزارداستان و کمال الملک قوی کار کردن
ابولفضل پورعرب : یک تنفر عجیبی نسبت بهش دارم - اما نمی شه سابقش رو در سینمای ایران نادیده گرفت
جمشید هاشم پور : بازی خوبی دارن و صد البته بیشتر برای چهره خاصی که دارن مورد توجه قرار گرفتن
پرویز پرستویی : بازیگری خوب که واقعا در این راه زحمت کشیده و کار خودش رو بلده

سوال پنجم : بله ؛ نه تنها می توانید فیلمنامه خود را برای خارج بفرستید. بلکه می تونید برای هالیوود هم ارسال کنید ! به این صورته که شما فیلمنامه رو با فرمت استاندارد آماده می کنی ( اگه فرمت استاندارد نباشه به هیچ وجه خونده نمی شه ) و براشون می فرستی. برای ثبت هم 100 $ هزینه داره. بعد توسط ناظران هالیوودی خونده می شه و در صورت قبول شدن فیلمنامه باهاتون تماس می گیرن. یک خاطره بگم از فرانک کاپرا : فرانک کاپرا کلی وقتشو می گذاره و چند سال یک فیلمنامه می نویسه. بعد می فرسته برای هالیوود. بعد براش نامه می فرستن که می فهمه منظورشون اینه که کارت قبول نشده. دیگه حتی نامه رو هم باز نمی کنه و می ره. بعد از چند سال نامه رو باز می کنه ؛ می بینه نوشته شده که صفحه 74 فیلمنامه ، خط 5 و جمله دوم ؛ شما از علامت نگارشی " نقظه " استفاده نکردید. بعد از تصحیح دوباره فیلمنامه رو بفرستید ! تنها دلیل قبول نشدن فیلمنامه فوق العاده کاپرا نگذاشتن یک نقطه بوده. این خاطره جالب رو فقط گفتم که بدونید سیستم چطوریه و باید خیلی کارتون درست باشه و فیلمنامه نویسی اصولی رو بلد باشید.
 
Last edited:

aliffvfhfhk

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2011
نوشته‌ها
4,444
لایک‌ها
2,924
تشکر از اینکه جواب دادید.
حالا بریم سر فیلم نامه در ایران
سوال اول : کسی که فیلم نامه ای می نویسید چگونه می تواند ان را بفروشد
سوال دوم: فیلم نامه نوشتن برای فیلم سینمایی اسان تره یا سریال یا تله فیلم یا فیلم کوتاه
سوال سوم: ایا نوشتن فیلم نامه برای هر کدوم از اینا با هم فرق می کند یا نه
فیلم سینمایی . سریال. تله فیلم. فیلم کوتاه
سوال چهارم: فیلم نامه نوشتن برای شبکه های استانی چگونه هست و ایا شبکه های استانی به غیر از فیلم نامه میشه متن برایشان نوشت و در برنامه هایشان استفاده بکنند و به صورت درصدی یا پروژه ای باهاشون کار کرد
سوال پنجم: درامد فیلم نامه نویسان استانی چگونه هست و ایا اطلاعاتی در مورد دستمزد فیلم نامه های شبکه های استانی دارید
سوال ششم: تا الان خد شما در زمینه فیلم نامه نویسی اقدامی انجام داده اید یا نه اگر اری برای کدام شبکه و کانال
فعلا همین سوال ها بسه.
 

nima-htc

Registered User
تاریخ عضویت
13 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
259
لایک‌ها
72
از منتقدان ایرانی میثم کریمی منتقد سایت مووی مگ خیلی خوبه میتونید نقداش رو بخونید و فراستی هم بد نیس
 

aliffvfhfhk

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2011
نوشته‌ها
4,444
لایک‌ها
2,924
از منتقدان ایرانی میثم کریمی منتقد سایت مووی مگ خیلی خوبه میتونید نقداش رو بخونید و فراستی هم بد نیس
الان نقدش را در سایت مورد نظر در مورد فیلم لامپ صد خواندم . خوب نقد کرده بود.
هم زوایای خوب فیلمو گفته بود و هم جاهای که مشکل داشته .
ولی کلا همیشه یک چیز محور اصلی نقد هاست . فیلم نامه و اثر ضعیف.
 

cinemaamooz

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
14 فوریه 2014
نوشته‌ها
2,000
لایک‌ها
2,244
محل سکونت
Tehran
تشکر از اینکه جواب دادید.
حالا بریم سر فیلم نامه در ایران
سوال اول : کسی که فیلم نامه ای می نویسید چگونه می تواند ان را بفروشد
سوال دوم: فیلم نامه نوشتن برای فیلم سینمایی اسان تره یا سریال یا تله فیلم یا فیلم کوتاه
سوال سوم: ایا نوشتن فیلم نامه برای هر کدوم از اینا با هم فرق می کند یا نه
فیلم سینمایی . سریال. تله فیلم. فیلم کوتاه
سوال چهارم: فیلم نامه نوشتن برای شبکه های استانی چگونه هست و ایا شبکه های استانی به غیر از فیلم نامه میشه متن برایشان نوشت و در برنامه هایشان استفاده بکنند و به صورت درصدی یا پروژه ای باهاشون کار کرد
سوال پنجم: درامد فیلم نامه نویسان استانی چگونه هست و ایا اطلاعاتی در مورد دستمزد فیلم نامه های شبکه های استانی دارید
سوال ششم: تا الان خد شما در زمینه فیلم نامه نویسی اقدامی انجام داده اید یا نه اگر اری برای کدام شبکه و کانال
فعلا همین سوال ها بسه.
سوال اول : چون سینمای ایران سیستم استودیویی نیست ؛ تنها راه همون ارسال اثر به کارگردان ها و تهیه کننده های مختلف هست که یا می تونید به خودشون یا به مدیر برنامه هاشون بفرستید. برای ارسال هم می تونید از طریق اینترنت یا روش مرسوم تر یعنی رفتن به دفترشون اقدام کنید.

سوال دوم : نمی شه گفت ؛ هر کدوم چالش های خودش رو داره. از نظر اصول زیاد فرقی ندارن و در نهایت شما باید یک ساختار سه پرده ای داشته باشید و معمولا این طول زمان هست که خب ؛ باعث می شه پرداخت به موضوع در مدیوم های کوتاه تر ؛ کمتر باشه.

سوال سوم : بله. اصول فیلمنامه نویسی و فرمت نوشتاری اون یکی هست. اما به هرحال طول فیلمنامه هست که مورد بحث قرار می گیره و البته نوشتن برای تلویزیون دارای یکسری اصول و نکات متفاوت با سینما هست که همون بحث چند قسمتی بودن و ادامه دار بودن داستان هست که چطور هر قسمت تموم بشه و بر اساس اون ادامه قسمت های بعد نوشته بشه. اما در نهایت همه از قوانین و اصول فیلمنامه نویسی تبعیت می کنن که یکی هست.

سوال چهارم : نوشتن فیلمنامه برای جایی فرق نداره. شما فیلمنامه رو می نویسی ؛ فقط داری به یک سازمان کوچیک تر می دی که پرداخت کمتری داره. وگرنه خود فیلمنامه که فرقی نداره کجا باشه. منظورتون رو از متن نفهمیدم ؟ اگه منظورتون صحبت های مجری هست که مجری اغلب اوقات خودش صحبت می کنه و فقط با توجه به برنامه ای که داره پیش می ره و می دونه چه بحث هایی رو مطرح کنه یا کی تبلیغ پخش می شه و ... . وگرنه صحبت هاش نوشته نمی شه.

سوال پنجم : قبلا درباره حقوق فیلمنامه نویسان شبکه های سراسری صحبت کردم. درباره فیلمنامه نویسان شبکه های استانی تقریبا قیمتشون در بهترین حالت نصف شبکه های سراسری هست. مثلا برای تله فیلم شاید دو میلیون برای بهترین نویسنده ها ولی برای نویسنده های تازه کار چیزی حدود 500 تومان بابت هر تله فیلم 90 دقیقه ای میدن. درباره سریال تلویزیونی هم برای هر قسمت 45 دقیقه ای نصف شبکه های سراسری یعنی چیزی حدود 700 الی 1 میلیون برای هر قسمت برای بهترین نویسنده ها که شاید تا 200 ، 300 هم برای نویسنده های تازه کار بیاد.

سوال ششم : بنده صدا و سیما زیاد رفت و آمد داشته ام ؛ اما هیچوقت همکاری مستقیم نداشتم. من کلا کار اصلیم فیلمنامه نویسی نیست و همانطور که گفتم کارگردانی هست.

بازم ممنون از همکاری در تاپیک.
 
Last edited:

aliffvfhfhk

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2011
نوشته‌ها
4,444
لایک‌ها
2,924
تشکر از اینکه جواب بنده را دادید.
شما این را نوشتید . اما برای دو فیلم کوتاه اروپایی نوشتم. می توانم بپرسم جریان این دو فیلم کوتاه چی بوده است؟ ژانرشون چی بوده است ؟ایا جوایزی گرفته است ؟
چه هزینه بهتان داده اند؟ و کلا ایا خوب بوده است یا نه ؟
نظرتان در مورد فیلم نجات سرباز رایان اسپیلبرگ چیه؟
مثلا وقتی فیلمو نگاه می کنیم. می بینم چند تا سرباز روی زمین افتاده اند. و چند نفر دیگر هم دارند شلیک می کنند. و چند نفرم فرار و کلا فضای جنگی حاکم می شود. از نظر شما این فیلم چه جاهای خوبی داشته است و چه جاهای بدی.
و از چه نظر قوی و از چه نظر ضعیف هست.

سوال بعدی: نظر شما در مورد فیلم هابیت چیه. چرا یک فیلم می تواند از روی یک کتاب یا رمان نوشته شود و تغییراتی در ان داده شود. و نسبتا خوب بشود. کلا چرا فیلم های که نوعی بحث های که در ان علوم جدید و ماورا و چیز های غیر ممکن در ان ها مطرح می شود. بیننده بیشتری را جذب می کند . نمونه اش ارباب حلقه ها که بعدش هابیت می اید.
 

aliffvfhfhk

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2011
نوشته‌ها
4,444
لایک‌ها
2,924
تشکر می کنم از اینکه جواب سوالات را بیسار خوب می دهید.
ما منتظریم تا شما در باره ی هم ژانر ها و هم در باره ی نجات سرباز رایان توضیحات کاملی را ارائه بکنی.
 

nima-htc

Registered User
تاریخ عضویت
13 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
259
لایک‌ها
72
ممنون میشم در مورد اینسپشن و اینترستلار هم توضیحاتی رو بدین
 
بالا