به نظر من بانک ملت بهترین خدمات و کارایی و کیفیت را در ایران داره. انصافا اینقدر عالی هستن که با این همه کارمزد باز هم بیشترین مشتری را دارن. همین چند وقت پیش میزان سرمایه بانک ملت از بانک ملی پیشی گرفت و به با ارزش ترین بانک ایران تبدیل شد. خب بالاخره کیفیت روی این مسائل تاثیر داره...البته کارمزدهاش زیاد با بانکهای دیگه تفاوت نداره. هرچند یکسری بانکها مثل سپه اصلا کارمزد نمیگیرن اما اکثر بانکها این کارمزد را دارن حالا یک مقدار کمتر و بیشتر.
از نظر خدمات و کارایی و کیفیت که بیشتر بانک ها مشابه هستند! مثلا بانک مسکن و سپه و انصار و... همین خدمات کیفیت و کارایی را بدون دریافت کارمزد اینترنت ،پیامک و... دارند.
خیلی از مشتری ها اطلاعات و شناخت بالایی از خدمات بانکی و بانک ها ندارند و یا حساب واریز حقوقشان به اجبار در بانک ملت هست،به همین دلیل در نظر سنجی ها بانک ملت ر اانتخاب می کنند و پس اندازشان در بانک ملت هست.
مثلا خود شما می فرمایید که کارمزدهاش با بانک های دیگه زیاد تفاوتی نداره!!! در حالی که بانک ملت در دریافت کارمزد پیشتاز هست،زمانی که بانک های دیگر پیامک بانک رایگان داشتند،بانک ملت پیامک بانکش با کارمزد بود،اگر در هر بانکی کارت به کارت داخل بانکی داشته باشید رایگان ولی بانک ملت همراه با کارمزد هست،اگر در هر بانکی حساب به حساب داخلی داشته باشید رایگان ولی ملت همراه با کارمزد هست،اینترنت بانک بیشتر بانک ها رایگان ولی ملت با کارمزد و...
وقتی به یکی از شعب مراجعه کنید می بینید که از ده باجه فقط دو یا سه باجه پاسخ گو هست همراه با افراد بسیاری که در صف انتظار هستند و گاهی شخص خاصی بدون نوبت به باجه مراجعه میکند که یعنی بی نظمی و بی احترامی به مشتریان در صف،از نظر خدماتی که برای مشتری ارزش اقتصادی داشته باشد مثل سود یا تسهیلات هم بانک ملت برتری ندارد،دانش و رفتار کارمند ها با مشتری هم افتضاح هست
البته این نظر شخصی هست و هر کسی نظر متفاوتی داره.