• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

بحث و گفتگو پیرامون خدمات بانکی

parviz_r

کاربر فعال بخش کار و سرمایه
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2005
نوشته‌ها
4,254
لایک‌ها
18,052
جیرینگ در تلکام با طرح کیف پول الکترونیکی

http://jiring.ir/

جیرینگیت | خانه

سامانه پرداخت الکترونیک سیار = سپاس
کیف پول الکترونیک =کیپا


این سیستم مبتنی بر application نیست بلکه ussd است به طوریکه پس از ورود کد عملیات به صورت آنی انجام می شود واز امنیت بالاتری برخوردار است

کیف پول همراه :این سرویس برای اقشاری از جامعه طراحی شده که اصطلاحا Un Banked نامیده میشوند، یعنی افرادی که حساب بانکی و یا دسترسی بانکی ندارند، همچنین برای ارائه سرویسهای مبتنی بر پرداخت سریع و پول خرد از قبیل بلیت مترو و اتوبوس، بلیت اماکن فرهنگی، پرداخت قبض پارکینگ و پارکومتر و ...کیف پول همراه جیرینگ،سامانه‌ای نوین برای مدیریت امورمالی است که ازآن می‌توان برای انتقال وجه، خرید شارژ سیم‌کارت اعتباری،پرداخت قبوض،خریدو سایر امورمالی روزمره استفاده نمود.

جیرینگ کارت :همچنین جرینگ کارت که این سرویس با همکاری شرکتهای ارائه دهنده خدمات پرداخت (PSP ها) و بر بستر USSD شبکه همراه اول، راه‌اندازی شده و خدماتی از قبیل استعلام مانده موجودی کارت بانکی، انتقال وجه، خرید شارژ اعتبار، شارژ کیف پول جیرینگ، پرداخت قبوض و... را به دارندگان کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب ارائه می دهد.جیرینگ 24 که با مشارکت شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش باکد #724* و پرشین جیرینگ که با مشارکت شرکت آسان پرداخت پرشین با کد #733* راه اندازی شده، نمونه هایی از این سرویس به شمار می آیند.

همبانک:همبانک، یکی از سرویس های حوزه خدمات بانکداری همراه بر بستر USSD همراه اول بوده که توسط جیرینگ و با مشارکت بانکها و موسسات مالی و اعتباری کشور، عملیاتی و راه­ اندازی شده است.با استفاده از این سرویس می­توان از خدماتی نظیر استعلام موجودی حساب بانکی، خرید شارژ اعتبار، پرداخت قبوض، پرداخت اقساط تسهیلات و مدیریت چک استفاده نمود.

تا کنون سرویس همبانک برای سه بانک ملی، سینا و انصار اجرایی شده
با مشارکت دو شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش و آسان پرداخت پرشین (پرشین سوییچ)، خدمت جیرینگ کارت به کلیه دارندگان کارتهای بانکی عضو شتاب، ارائه شده
 

Gita.

Registered User
تاریخ عضویت
6 اکتبر 2005
نوشته‌ها
141
لایک‌ها
58
محل سکونت
تهران
این چند روزه کسی با کارتای بانک تات مشکل پیدا نکرده؟
دیروز که خواستم از خودپرداز پول بگیرم خودپرداز چند بانک رو امتحان کردم ندادن. تا نهایت همون تات رفتم و از دستگاهش پول گرفتم
امروزم خرید اینترنتی خواستم انجام بدم نشد.
اما با یک کارت دیگه انجام شد.

کارت هاش از شبکه شتاب خارج شده؟
 

parviz_r

کاربر فعال بخش کار و سرمایه
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2005
نوشته‌ها
4,254
لایک‌ها
18,052
این چند روزه کسی با کارتای بانک تات مشکل پیدا نکرده؟
دیروز که خواستم از خودپرداز پول بگیرم خودپرداز چند بانک رو امتحان کردم ندادن. تا نهایت همون تات رفتم و از دستگاهش پول گرفتم
امروزم خرید اینترنتی خواستم انجام بدم نشد.
اما با یک کارت دیگه انجام شد.

کارت هاش از شبکه شتاب خارج شده؟

مگه مجوزش لغو نشده و با دوتا موسسه دیگه ادغامش کردند و اسمش رو گذاشتند بانک آینده
 

Gita.

Registered User
تاریخ عضویت
6 اکتبر 2005
نوشته‌ها
141
لایک‌ها
58
محل سکونت
تهران
همون آینده خب! الان کارت آینده من کار نمیکنه.
کسی میدونه علت چیه؟
 

parviz_r

کاربر فعال بخش کار و سرمایه
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2005
نوشته‌ها
4,254
لایک‌ها
18,052
سرویس جدید جیرینگ و nfc همراه اول در تهران
این خدمت در نمایشگاه تلکام معرفی و تشریح شد که دستگاههای آن در چهار هزار نقطه از تهران نصب شده و در حال راه اندازی است تا یکماه اینده این دستگاهها خدمت رسانی و ارائه سرویس خود را آغاز کنند.
امکان شارژ مجدد هزینه پارکومتر از راه دور به وسیله تلفن همراه با استفاده از کد دستوری USSD وجود دارد و پیامک هشدار اتمام زمان شارژ پارکومتر نیز برای مشترک ارسال می شود.

تنها با شماره گیری یک کد کوتاه USSD و انتخاب گزینه محل پارک خودرو ، هزینه پارکومتر از کیف پول مشتری پرداخت شده و پارکومتر شارژ می شود .

همچنین می توان به راحتی با قراردادن گوشی های مجهز به برچسب های NFC در مقابل پارکومتر و فشردن کلید مربوط به محل پارک خودرو ، بدون شماره گیری کد کوتاه ، پارکومتر را شارژ کرد.
 

parviz_r

کاربر فعال بخش کار و سرمایه
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2005
نوشته‌ها
4,254
لایک‌ها
18,052
سيستم پرداخت سيار شرکت فن آوران انياک
Read/Write Mode: گوشي مجهز به NFC مي تواند مانند يک کارت خوان Contactless عمل کرده و قابليت خواندن و نوشتن روي تگ هاي RFID را داشته باشد.
با استفاده از اين امکان فروشنده مي تواند از گوشي همراه خود مانند POS بانکي(دستگاه کارت خوان فروشگاهي) و گوشي موبايل خريدار به عنوان کارت بانکي استفاده کند.
با نزديک کردن دو گوشي به هم انتقال و جابجايي وجه و مبالغ اجناس خريداری شده از حساب مشتري به حساب فروشنده به راحتي و سهولت انجام پذير است
با توجه به اينکه اين روزها همه يک گوشي موبايل دارند ؛به راحتي مي توان از گوشي همراه بعنوان کيف پول خرد الکترونيکي در همه جا و خريد استفاده کرد

توجه: به جای گوشی مجهز به nfc می توان از سیم کارتهای nfc (ایرانسل و همراه اول یا رایتل ) یا تگ های nfc (که قابلیت چسباندن به گوشی دارند) استفده کرد

Mobile Payment
 

parviz_r

کاربر فعال بخش کار و سرمایه
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2005
نوشته‌ها
4,254
لایک‌ها
18,052

محدودیت پورهایی غیر شاپرک بانکی

بر اساس بخشنامه جدید بانک مرکزی، خدمات پذیرندگی پایانه های فروش فیزیکی بانک ها (غیر شاپرکی) در مرکز شتاب از ۱۵ آذر با محدودیت های جدید روبرو می شود . پردازش تمامی تراکنش های خرید بیش از ۱۵۰ ریال،مانده گیری، پرداخت قبوض،دریافت شارژ تلفن همراه ،و...سرویس هایی هستند که از ۱۵ آذر فقط از طریق شاپرک مقدور است. همچنین تسویه آنی دیگر نه از شتاب و نه شاپرک امکان پذیر نخواهد بود.

- از تاریخ ابلاغ این بخشنامه خدمات پذیرندگی پایانه های فروش فیزیکی بانک ها (غیر شاپرکی) در مرکز شتاب به شرح زیر با محدویت روبرو خواهد شد:
1-1- پردازش تمامی تراکنش های خرید بیش از یکصد و پنجاه میلیون ریال قطع می گردد.
1-2-تمامی تراکنش های مانده گیری قطع می گردد.

2- از تاریخ 15/9/1391 خدمات پذیرندگی پایانه های فروش فیزیکی بانک ها (غیرشاپرکی) در مرکز شتاب به شرح زیر با محدویت روبرو خواهد شد:
2-1- تمامی وجوه بستانکاران ناشی از تراکنش های خرید تا زمان انتقال کامل پایانه های بانک ها مسدود خواهد شد.
2-2- تمامی خدمات برای آن دسته از بانک هایی که کماکان عملیات تسویه آنی با فروشنده را ادامه می دهند قطع می شود.
2-3- تمامی تراکنش های پرداخت قبض قطع می شود.

3- از تاریخ 5/10/1391 تمامی خدمات پذیرندگی مرکز شتاب برای پایانه های فروش فیزیکی بانک ها (غیر شاپرکی) قطع گردیده و وجوه مسدودی تا زمان انتقال کامل پایانه های فروش در حساب متناظر مسدود خواهد ماند.
 

frog

Registered User
تاریخ عضویت
30 می 2006
نوشته‌ها
882
لایک‌ها
36
سن
40
دوستان یعنی به هیچ وجه نمیشه عضو این طرح شاپرک نشد !؟

من الان سه تا دستگاه دارم برای انتقال وجه اشک ادم در میاد و دوباره ادم مجبوره بره از بانک یا پول بگیره یا چک بین بانکی .
 

parviz_r

کاربر فعال بخش کار و سرمایه
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2005
نوشته‌ها
4,254
لایک‌ها
18,052
آیین‌نامه جدید کیف پول الکترونیکی تدوین شد

کیپا 2

بانک مرکزی با بازنگری روی دستورالعمل سابق کیپا، آیین نامه جدید **** پرداخت های مبتنی بر کیف پول الکترونیکی را تدوین کرد.
به گزارش عصر ارتباط، بانک مرکزی به‌تازگی آیین‌نامه **** پرداخت‌های مبتنی بر کیف پول الکترونیکی یا کیپا 2 را تدوین کرده است. این آیین‌نامه از روی الگوی کارکردی صدور و راهبری کیف پول الکترونیکی و نیز نقشه راه بانکداری همراه و پرداخت سیار بازنویسی شده و در مراحل تصویب قرار دارد.

این آیین‌نامه ناظر بر ابزارهایی است که کاربرد آن‌ها اساسا در زمینه پرداخت‌های خرد و مبتنی بر کیف پول الکترونیکی است. در این ****، پرداخت‌ها بدون اتصال به شبکه بانکی تایید شده، اما عملیات تسویه آنها در اتصال با شبکه بانکی صورت می‌گیرد. با توجه به ماهیت برون‌خط (آفلاین) این پرداخت‌ها به لحاظ ارتباط با شبکه بانکی، درنظر گرفتن روش‌های مدیریت مخاطره، تشخیص تقلب و پولشویی برای مبالغ پرداختی از این کانال امری بدیهی است.

در آیین‌نامه جدید **** پرداخت‌های مبتنی بر کیپا، پول الکترونیکی به معنای ارزش پولی ذخیره شده روی ابزار پرداخت تلقی می‌شود، به همین‌خاطر خواص حقوقی پول الکترونیکی با سایر ابزارهای پرداخت بی‌نام و قابل انتقال نظیر اسکناس و مسکوک بانک مرکزی مشابهت دارد. هدف از ایجاد چنین پولی نیز جایگزینی آن در پرداخت‌های خرد با دیگر ابزارهای پرداخت نظیر اسکناس است.

ردیابی تراکنش‌های کیپا الزامی نیست

کیف پول الکترونیکی یا کیپا، ابزار پولی مبتنی بر فناوری است که به مردم و کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا مبادلات با مبالغ خرد معمولا کمتر از 40 هزار تومان را با استفاده از ساز و کار پردازش الکترونیکی برون‌خطی به لحاظ اتصال به زیرساخت بانکی انجام دهند.در تراكنش‌هاي برون‌خط، نياز به بستر مخابراتي و تاييديه‌هاي برخط براي اتصال به زيرساخت بانكي وجود نداشته و زمان انجام تراكنش در آن عمدتا زير يك ثانيه است. تاييد اين تراكنش‌ها صرفا بر اساس سازوكار تعريف‌شده روي ابزار پرداخت صورت مي‌گيرد.

پيگرد و رديابي تراكنش‌هاي كيپا با توجه به ارقام كوچك مبادلات و تعداد بسيار زياد آن، براي صادركنندگان و پذيرندگان كيپا الزامي نيست. اگرچه ممكن است اين امكان توسط برخي از صادركنندگان يا پذيرندگان به عنوان خدمات ارزش افزوده ارائه شود. بنابراين فقدان يا سرقت كيپا (سرقت موبايل، سرقت كارت كيپا) در حكم فقدان يا سرقت پول نقد به‌شمار مي‌آيد. كيپا جايگزين كاملي براي اسكناس، مسكوك، انواع بليت‌ها (اعم از مترو، اتوبوس، سينما، موزه، پاركومتر و ...) است.

جاگيري کیف پول در موبایل

رسانه‌هاي مختلفي براي ذخيره‌سازي ارزش پول الكترونيكی متصور است. از اين ميان، دو گونه اصلي كه تحت پوشش اين دستورالعمل قرار دارند، عبارتند از کارت هوشمند و موبایل. در کارت هوشمند ارزش پول الكترونيكی روي چيپ‌كارت ذخيره شده و دسترسي به آن براي انجام تراكنش‌هاي مختلف از طريق كليدهاي خاص قابل انجام است.موبایل نیز امكان عملكرد به‌عنوان كارت هوشمند را داشته و هم مي‌تواند امكان دسترسي به ارزش پول الكترونيكی را از طريق زيرساخت شبكه تلفن همراه فراهم كند.

انواع پرداخت

در آیین‌نامه جدید کیپا به سه نوع پرداخت خرد، برون‌خط و برخط اشاره شده است.
پرداخت خرد (Micro Payment)، پرداخت‌هايي با مبلغ كمتر از 40 هزار تومان نظير كرايه وسيله نقليه، اتوبوس، مترو، خدمات پاركينگ و خريد كالاهایي مانند روزنامه و ... را شامل می‌شود.

پرداخت برون‌خط (Offline Payment) پرداختي است كه براي انجام آن، نياز به تاييد هيچ نوع سامانه مركزي نیست. اين موضوع از مسئله شيوه اتصال (برخط/ برون‌خط) به زيرساخت‌هاي بانكي مستقل است. در اين سند منظور از پرداخت برون‌خط، پرداختي است كه بدون اتصال به زيرساخت بانكي قابليت تاييد داشته باشد.

پرداخت برخط (Online Payment) پرداختي است كه براي تاييد، نياز به اتصال برخط به زيرساخت بانكي داشته باشد، از جمله اين پرداخت‌ها مي‌توان به پرداخت‌هاي انجام شده توسط ****‌هاي شاپرك و **** پرداخت اينترنتي اشاره كرد. به‌منظور كنترل ميزان نقد صادر شده در قالب كيپا، **** جامع اطلاعاتي و پردازشي مبتني بر كليدها و مجوزهاي محرمانه در بانك مركزي ايجاد مي‌شود.

كيپا دربر‌دارنده ارزش نقد در ذات خود است. نقد كيپا وابسته به هيچ حساب بانكي نبوده و تراكنش‌هاي آن در سامانه‌‌هاي حسابداري بانكي ثبت نمي‌شود. با توجه به اين ماهيت، نقد كيپا در حكم اسكناس و مسكوك رايج است.

چنانچه بانكي بخواهد ارزش پولي روي كيپا وارد كند (شارژ كيپا) بايد به اندازه ارزش وارد شده، از منابع نقدي خود بكاهد. نحوه رفتار حسابداري بانك‌ها با تبادلات كيپا همانند اسكناس و مسكوك است. اگر بانكي بخواهد ارزش پولي از كيپا خارج كند (دشارژ كيپا) نیز بايد به‌اندازه ارزش خارج شده به منابع نقدي خود اضافه كند.

ارکان درگیر

اركان و ذي‌نفعان مختلفي در شكل‌گيري **** پرداخت‌هاي خرد اعم از صادركننده، پذيرنده، فروشنده، مشتري، تنظيم‌كننده و ناظر بر مقررات و استانداردها و نهاد مرجع فني‌ـ اجرایي نقش دارند. در این ****، صادرکننده مرجعی است که پول الکترونیکی را صادر می‌کند و به آن اعتبار می‌بخشد. وظايف صدور، شارژ و دشارژ كيف پول نيز بر عهده اين مرجع است و تنها همین مرجع است كه از ميزان پول الكترونيكی صادر شده باخبر است. به موجب قانون، انحصارا بانك مركزي يگانه مرجع ذي‌صلاح براي صدور پول الكترونيكی است. كليه بانك‌ها و موسسات اعتباري كشور نیز به نمايندگي از بانك مركزي مي‌توانند در چارچوب آیين‌نامه‌ها و مقررات كيپا 2 نسبت به صدور كيف پول الكترونيكی اقدام كنند.

مطابق آیین‌نامه کیپا مشتری با مراجعه به بانک می‌تواند درخواست صدور کیف پول الکترونیکی کارتی کند، بانک نیز براساس مجوز دریافتی از بانک مرکزی با استفاده از کلیدهای صدور، شارژ و دشارژ اقدام به صدور کیف پول می‌کند.

برای صدور کیف پول الکترونیکی روی سیم‌کارت تلفن همراه نیز مشتری از طریق بانک می‌تواند درخواستش را ارائه دهد. بانک هم از طریق زیرساخت آماده شده (OTA) کیف پول روی موبایل مشتری را فعال می‌کند. اگرچه سیم‌کارت صادر شده از طرف اپراتور در یکی از مراحل شخصی‌سازی باید برای تعبیه کیف پول در اختیار صادرکننده قرار بگیرد.

برای صدور کیف پول الکترونیکی موبایل متمرکز (جیرینگ) نیز مشتری با مراجعه به بانک می‌تواند درخواستش را ارائه دهد. بانك در زيرساخت در نظر گرفته شده براي اين منظور كيف پول متناظر با موبايل مشتري را ايجاد مي‌کند.

پذیرنده هم جزو ذی‌نفعان دیگر **** پرداخت خرد است. مطابق تعریف آیین‌نامه جدید کیپا، پذیرندگان، شركت‌هایي هستند كه بر اساس مجوز صادر‌شده از سوي بانك مركزي، نسبت به استقرار شبكه‌اي از دستگاه‌هاي پذيرندگي كيپا در محل فروشندگان كالا و خدمات اقدام می‌کنند. پذيرندگان با اتصال به زيرساخت بانكي كيپا نسبت به انتقال پول الكترونيكی جمع‌آوري شده از طريق دستگاه‌هاي پذيرندگي به شبكه بانكي و حساب‌هاي فروشندگان اقدام مي‌کنند.دو نوع از پذيرندگان در وضعيت جاري متصور است. نخست پذيرندگاني كه پايانه‌هاي خاص **** پرداخت‌هاي مبتني بر كيف پول در محل فروشگاه‌ها نصب مي‌كنند. نوع دوم پذيرندگاني كه از طريق شبكه موبايل نسبت به جمع‌آوري تراكنش‌هاي خريد اقدام مي‌کنند. نقش پذيرنده در خصوص هر يك از حالت‌هاي كيف پول به شرح زير است.

شركت‌هاي پذيرنده‌اي كه با نصب پايانه‌هاي فروش خاص يا توانمندسازي پايانه‌هاي فروش موجود امكان انجام تراكنش برون‌خط از طريق كيف پول الكترونيكی كارتي را فراهم مي‌كنند، از طريق كليدهاي ارائه شده توسط بانك مركزي امكان فعال‌سازي پايانه‌هاي خود را دارند. پس از انجام تراكنش خريد، مانده كيف پول به روزآوري شده و سپس تراكنش مربوطه در دوره‌هاي زماني مشخص براي زيرساخت تسويه **** پرداخت‌هاي مبتني بر كيف پول برای تسويه با فروشنده ارسال مي‌شود. امكان شارژ كيف پول در اين پايانه‌ها وجود ندارد.

اما در شکل دیگر، کیف پول یعنی کیف پول الکترونیکی روی سیم‌کارت تلفن همراه، از طریق رابط NFC مي‌توان عملكردي همانند كيف پول كارتي را داشت. در حالت ديگر، اپراتور موبايل با دريافت مجوز از بانك مركزي به‌عنوان پذيرنده محسوب مي‌شود؛ بدين‌صورت كه تراكنش را با كليد مخصوص براي كيف پول موجود روي سيم‌كارت ارسال كرده و در صورت موفقيت، تراكنش را براي تسويه با فروشنده به زيرساخت تسويه **** پرداخت‌هاي مبتني بر كيف پول ارسال مي‌كند.

در حالت كيف پول الكترونيكی موبايل متمركز (جيرينگ)، اپراتور با دريافت مجوز نقش پذيرنده را ايفا كرده، پس از توليد تراكنش معتبر خريد، آن را براي كنترل قابليت انجام به زيرساخت نگهداري مانده‌هاي كيف پول موبايل متمركز ارسال مي‌کند. در صورت تاييد تراكنش، اين تراكنش براي انجام تسويه توسط زيرساخت تسويه مورد پردازش قرار مي‌گيرد.

نهاد مرجع فني - اجرایی که نهاد جدیدی است، مسئوليت راهبري و پيشبرد طرح، معرفي و عملياتي کردن كيپا در سطح ملي را دارد. اين نهاد تحت نظارت بانك مركزي فعاليت کرده و وظیفه مديريت كليدهاي صدور و كليدهاي انجام تراكنش‌هاي مختلف كيپا، صدور تاييديه براي تطابق تجهيزات و سيستم‌ها با مقررات و استانداردها، تدوين و به روزآوري استانداردها و مقررات مورد نياز به‌عنوان مرجع ملي، ارائه خدمات مشاوره و خدمات فني در چارچوب طرح و ايجاد زيرساخت نگهداري مانده‌ها و تسويه كيف پول الكترونيكی را بر عهده دارد.
 

parviz_r

کاربر فعال بخش کار و سرمایه
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2005
نوشته‌ها
4,254
لایک‌ها
18,052
کارت‌خوان‌های شاپرکی تا آخر آذرماه جایگزین دستگاه‌های فعلی می‌شوند
بانک مرکزی در حال نصب نرم افزار جدیدی است که براساس آن قرار است کارت خوان‌های متعدد بانک‌ها جمع آوری و یک کارت خوان متمرکز جایگزین شود، ولی همان کارت خوان مانند عابربانک‌ها پاسخ گوی همه کارت‌های خودپرداز بانک‌ها باشد.

بانک‌ها برای قطعی عابربانک‌ها جریمه می‌شوند
در بانک مرکزی واحد نظارتی وجود دارد که در صورت مشاهده قطع عابربانک‌ها قطعا با نظارت بانک مذکور را جریمه می کند
تمام بانک‌ها بابت این اشکالات جریمه می‌شوند و همین امر باعث می‌شود خود بانک‌ها به دنبال ارتقای سیستم‌های خود باشند


به جای قبض کاغذی گاز، پیامکی قبض دریافت کنید
آغاز صدور قبوض پیامکی گاز برای مشترکان خانگی به صورت آزمایشی در اصفهان آغاز شده است.

یکی از شروط صدور قبوض پیامکی گاز را میزان استقبال مشترکان و مردم است در شرایط فعلی این طرح آخرین مراحل آزمایشی خود را پشت سر می گذارد.
 

parviz_r

کاربر فعال بخش کار و سرمایه
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2005
نوشته‌ها
4,254
لایک‌ها
18,052
شهاب ملی چیست؟
شهاب ملی شعبه تمام الکترونیکی شبانه روزی بانک ملی است. چندی پیش محمدرضا حسین‌زاده، عضو هیات رئیسه بانک ملی به فارس گفته بود “مهمترین طرح توسعه بانک ملی در سال جاری راه‌اندازی شعبه تمام الکترونیکی شبانه‌روزی با عنوان شهاب ملی است”. دیروز اولین شعب شهاب در تهران راه اندازی و افتتاح شدند.

“شهاب ملی” یا “شبکه هوشمند الکترونیک بانک ملی” شعبی هستند که به صورت شبانه روزی انواع خدمات بانکی را به مشتریان ارائه می‌کنند. راه پرداخت روز اول افتتاح شهاب ملی، در شعبه خیابان انقلاب روبروی درب دانشگاه تهران حضور پیدا کرد و گزارشی تصویری از این شعب بدون کارمند تهیه کرد که در زیر مشاهده می‌کنید

دستگاه خود پرداز ؛دستگاه خود دریافت ؛کیوسک بانکی؛ صدور آنی کارت برای مشتری و ..... به صورت آن لاین و الکترونیکی بدون حضور کارمند و پرسنل

مشاهده پیوست 257320

کشکول بانک ملی
سامانه خدمات الکترونیک شهری (کشکول) با همکاری شهرداریها
http://www.cashcool.ir
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
[h=2]معاون اداره‌ی کل انفورماتیک بانک ملی اعلام کرد:
[/h]

[h=1]سرانه اسکناس در کشور به ازای هر نفر 114 برگ

[/h]






زمینه لازم برای افزایش سطح آگاهی مردم از مزایای سرویس‌های بانکداری الکترونیکی و استانداردهای موجود در این حوزه باید به منظور استفاده بهینه از امکانات فراهم شود.
به گزارش ایسنا، محمدعلی محمودزاده - معاون خدمات نوین اداره‌ی کل انفورماتیک بانک ملی ایران - در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به شاخص‌های تعریف شده در برنامه پنجم توسعه تا پایان برنامه، باید 20 درصد از مبادلات مالی تجارت داخلی به صورت الکترونیکی صورت پذیرد.
وی افزود: برای تحقق این شاخص باید سطح آگاهی مربوط به شیوه‌های مختلف و در زمینه‌های گوناگون مرتبط از جمله استاندارها، فناوری‌ها و غیره افزایش پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی مردم می‌تواند زمینه ساز استفاده بیشتر از خدمات و بانکداری الکترونیکی شود و این موضوع افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها در بخش های مختلف را محقق می‌کند.
محمودزاده با بیان این مطلب که سرانه اسکناس در کشور به ازای هر نفر 114 برگ است تصریح کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی بانک مرکزی، هزینه‌ی چاپ هر اسکناس در سال 1387، 241 ریال بوده که این نشان می‌دهد هزینه‌ای معادل 28 هزار 500 ریال بازای هر نفر برای استفاده از پول کاغذی صورت می گیرد.
وی ادامه داد: بر همین اساس و با توجه به جمعیت کشور و البته بدون درنظرگرفتن هزینه‌های جانبی، هزینه چاپ اسکناس حدود مجموعا 180 میلیارد ریال به ازای جمعیت کشور می‌شود که با توسعه فرهنگ استفاده بیش از پیش بانکداری الکترونیکی می‌توان اینگونه هزینه‌ها را به میزان زیادی صرفه‌جویی کرد.
معاون خدمات نوین اداره‌ی کل انفورماتیک بانک ملی ایران تاکید کرد: سازمانهای مردم نهاد فعال در این حوزه به عنوان رابط میان مردم و بخش دولتی و خصوصی و رسانه‌ها به عنوان سفیران اطلاع‌رسانی نقش اساسی را در توسعه فرهنگ کاربری فناوری اطلاعات و خدمات الکترونیکی با استفاده از ابزارهای نوین آموزش تعاملی برعهده دارند.
انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
[h=2]مستخدمین حسینی تاکید کرد:[/h]
[h=1]ارائه خدمات بر محور بانکداری الکترونیکی /افزایش گسترده شعب در دستور کار نیست

[/h]







هیات مدیره مؤسسه اعتباری توسعه برای دومین سال مالی پیاپی از دریافت پاداش به نفع سهام داران خودداری کرد و سهام داران نیز جهت تامین نظر بانک مرکزی با دریافت 10 درصد سود مجمع «عمومی عادی به طور فوق العاده » شرکت اعتباری توسعه را به پایان رساندند.
به گزارش ایسنا، مجمع «عمومی عادی به طور فوق العاده »شرکت اعتباری توسعه بیستم آذر ماه در محل سالن سعدی مرکز همایش های برج میلاد با حضور اکثریت 94.2 درصد سهام داران رسمیت یافت و با تائید نماینده قانونی سازمان بورس اوراق بهادار آغاز به کار کرد . در این جلسه که برنامه انتخاب اعضای هیات مدیره را در دستور کار داشت هیات رئیسه مجمع از میان سهام داران برگزیده شدند.
بر اساس آگهی رسمی شرکت در ابتدای این جلسه دکتر مستخدمین حسینی گزارش هیأت مدیره در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به 29 اسفند 1390 را به حاضرین ارائه کرد.
وی با بیان علت تاخیر برگزاری مجمع در راستای تامین نظر بانک مرکزی ج.ا.ا گفت : مؤسسه ی اعتباری توسعه در شرایط سخت اقتصادی در اثر تحریم ها به حمایت بنگاه های تولیدی و صنعتی آمده و با کمک به گشایش اعتبار برای برخی بانک های بزرگ در خدمت اقتصاد ملی قرار گرفته است.
وی افزود: تشکیل امور طرح و برنامه ریزی، تشکیل امور بین الملل، راه‌اندازی واحد بازاریابی، راه‌اندازی واحد سهام، تأسیس اداره آموزش ،تشکیل اداره رفاه ، کارگروه کفایت سرمایه ، کارگروه اصلاح ساختار مالی ،کارگروه اصلاح ساختار اداری ، کارگروه اصلاح ساختار اعتباری و وصول مطالبات ،کارگروه ساختار بین الملل، کارگروه ساختار برنامه جامع بانکداری الکترونیکی ،راه اندازی بخش مبارزه با پولشویی ، تشکیل کمیته ریسک و اعتبار سنجی، تشکیل کمیته تأمین مالی و سرمایه گذاری ،تشکیل کارگروه تحقیقات و برنامه ریزی ،تشکیل کارگروه توسعه شعب ، راه اندازی کتابخانه توسعه فردا ، تشکیل **** پیشنهادات کارکنان و مشتریان ،راه اندازی مرکز مشاوره تخصصی ،کسب گواهینامه ایزو 9001:2008 ،راه اندازی واحد بهبود کیفیت ،درجه بندی و حوزه شعب ، تشکیل شرکت های کارگزاری و صرافی ،نصب نرم افزار اعتبار سنجی مشتریان و شکل گیری شرکت ارزیابی و سنجش اعتبار مشتریان مهر خاورمیانه از جمله اقدامات صورت گرفته در سال های اخیر است .
مستخدمین حسینی سپرده های مؤسسه را رو به رشد ارزیابی کرد و با بیان این که سپرده های کل **** بانکی از دی ماه 1387 تا اسفند سال 1390 بالغ بر 99 درصد رشد را تجربه کرده به افزایش رشد سپرده های مؤسسه اشاره و تصریح کرد : سپرده های مؤسسه با رشدی بالغ بر 182 درصد روند قابل قبولی داشته است .
مدیر عامل مؤسسه ی اعتباری توسعه با اشاره به این که در مدت مذکور کل منابع بالغ بر 217 درصد رشد، حساب جاری نزد بانک مرکزی بالغ بر 107 درصد رشد و مانده تسهیلات به 138 درصد رشد را نشان می دهد گفت: سپرده قانونی نیز با 136 درصد ، نقدینگی با 1249 درصد ، سرمایه با 3900 درصد و تعداد سهامداران با 338 درصد و کفایت سرمایه نیز با 475رشد همراه بوده است.
وی در ادامه به بررسی عملکرد مؤسسه در سال 1390 در مقایسه با سال 1389 پرداخت و با بیان این که رشد کل منابع به 17 درصد ، رشد مبلغ ضمانت نامه های صادره به 124 درصد و رشد مانده تسهیلات به 20 درصد رسیده است ،خاطر نشان کرد : در مدت مذکور تعداد مشتریان با 18 درصد، تعداد حساب هابا 6 درصد، تعداد کارت های صادره با 109 درصد، تعداد تراکنش‌های خودپرداز با 121 درصد و مبلغ تراکنش های با 101 درصد رشد همراه بود.
گزارش 8 ماهه ابتدای سال 1391
مستخدمین حسینی در ادامه گزارشی را از روند 8 ماهه فعالیت ها به مجمع ارائه کرد و با بیان این که در مدت مذکور کل منابع از رشد 15 درصدی ، مبلغ ضمانت نامه های صادره از رشد 32 درصدی و مانده تسهیلات از رشد 14 درصدی برخوردار بوده است گفت : تعداد مشتریان نیز در مدت مذکور 22 درصد رشد یافته و تعداد حساب ها ، کارت های صادره و تعداد تراکنش ها نیز به ترتیب 8 ، 47 و 50 درصد افزایش یافته است.
در ادامه این جلسه مدیر عامل به افزایش سرمایه ی مؤسسه و افزایش تعداد سهام داران حقیقی و حقوقی اشاره کرد و ادامه داد :امروز شرکت های معتبری به عنوان سهام دارمؤسسه پذیرفته شده اند و تعداد سهام دارن حقیقی نیز افزایش یافته است.
وی به عملکرد مالی و عملیاتی مؤسسه نیز مروری داشت و به وضعیت منابع و رشد 270 درصدی این شاخص در 4 سال گذشته اشاره کرد و افزود :منابع مؤسسه در سال 1390 در مقایسه با سال 1389 بالغ بر 14.3 درصد رشد داشته و مصارف نیز در مدت مذکور 87 درصد افزایش یافته است.
به گفته وی مؤسسه در سال 1390 بالغ بر 159 میلیارد ریال سود شناسایی کرد .
مستخدمین حسینی به گسترش شعب و سیاست های بانک مرکزی در این خصوص اشاره کرد و توسعه شعب به معنای افزایش گسترده را در دستور کار ندانست و بر نقطه نظرات هیات مدیره مبنی بر ارائه ی خدمات بر محور بانک داری الکترونیکی تاکید کرد.
در ادامه این جلسه گزارش بازرس قانونی قرائت شد و هیات مدیره به موارد مطرح شده توسط بازرس به مجمع توضیحاتی را ارائه کرد.
مصوبات جلسه
بنا بر اعلام روابط عمومی مؤسسه اعتباری توسعه، در این جلسه بر اساس دستور جلسه آگهی رسمی شرکت اعتباری توسعه (سهامی عام) نخست گزارش عملکرد منتهی به سال مالی 1390پس از استماع گزارش ها با رای اکثریت قاطع سهام داران ، صورت های مالی منتهی به 29 اسفند 1389 مورد تصویب قرار گرفت.
همچنین بر اساس دستور جلسه بحث تقسیم سود در دستور کار هیات رئیسه جلسه قرار گرفت و حسب تامین نظر مقام ناظر با تقسیم 10 درصد سود بنابر ماده ی 90 قانون تجارت موافقت شد.
همچنین هیات مدیره مؤسسه به پاس اعتماد سهام داران و تخصیص سود سهام ایشان به برنامه افزایش سرمایه ،برای دومین سال پیاپی از پاداش خود به نفع سهام داران صرف نظر کردند تا حمایت و همراهی خود را با سهام داران اعلام کند.
انتخاب روزنامه های دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه های رسمی، مؤسسه حساب رسی و خدمات مالی دایا رایان به عنوان حسابرس مستقل اصلی از دیگر مصوبات این جلسه بود.
همچنین در این جلسه پاداش اعضا غیر موظف هیات مدیره نیز به تائید مجمع رسید.
در ادامه ی این جلسه شرکت های شادان شهر باختر، بیمه توسعه ، انبوه سازان خاور نوین ،سرمایه گذاری خوارزمی ، آپادانا پترو بازرگان به ترتیب و طبق آراء سهام داران به عنوان اعضا اصلی هیات مدیره انتخاب شدند.
انتهای پیام
 

parviz_r

کاربر فعال بخش کار و سرمایه
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2005
نوشته‌ها
4,254
لایک‌ها
18,052
چگونه خلافی خودرو را غیر حضوری دریافت و پرداخت کنیم؟

مرحله اول:
ابتدا کد VIN یا همان شماره ۱۷ رقمی که پشت کارت اتومبیلتان به صورت عمودی نوشته شده است را به شماره ۳۰۰۰۵۱۵۱ پیامک کنید.
وقتی شماره ۱۷ رقمی را به شماره ۳۰۰۰۵۱۵۱ پیامک کردید صبر کنید تا به شما پاسخ بدهد. معمولا همان لحظه برایتان جواب را می‌فرستد اما ممکن است به خاطر شلوغی خط‌ها کمی طول بکشد. پیامکی که برای شما فرستاده می‌شود، تعداد جریمه‌هایتان و مقدار کل آن را برایتان می‌فرستد.
مرحله دوم: خب حالا اگر نسبت به تعداد و مقدار مبلغ خلافی خود اعتراضی ندارید، یک بار دیگر کار بالا را تکرار کنید با این تفاوت که یک ستاره (*) هم به آخر شماره ۱۷ رقمی خود اضافه کنید. این بار شناسه قبض، شناسه پرداخت و مقدار مبلغ برایتان ارسال خواهد شد.
مرحله سوم: حالا شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض خلافی خود را دارید. حالا دو راه دارید. راه اول این است که به نزدیکترین دستگاه خودپرداز بانک ملی مراجعه کنید و پس از وارد کرد شناسه پرداخت و شناسه قبض، قبض خود را پرداخت کنید. راه دوم که خیلی هم بهتر و راحت تر است است که اینترنتی آن را پرداخت کنید.
برای پرداخت اینترنتی باید وارد سایت بانک ملی به آدرس بانک ملی ایران | Bank Melli Iran بشوید. سپس از منوی پایین سایت بانک ملی، از قسمت خدمات الکترونیکی، گزینه “پرداخت اینترنتی دسته‌ای قبوض” را انتخاب کنید. حالا شما وارد صفحه پرداخت قبوض شده‌اید.
حالا می‌توانید با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود و شناسه قبض و شناسه پرداخت، قبض خلافی خود را از خانه در حالی که روی کاناپه گرم و نرم خود لم داده‌اید پرداخت کنید. بله به همین راحتی و بدون اینکه هیچ هزینه یا اتلاف وقتی داشته باشید و بدون هیچ ترسی کار خود را انجام داده‌اید.
 

drdexter

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
20 آپریل 2011
نوشته‌ها
4,171
لایک‌ها
3,550
چگونه خلافی خودرو را غیر حضوری دریافت و پرداخت کنیم؟

مرحله اول:
ابتدا کد VIN یا همان شماره ۱۷ رقمی که پشت کارت اتومبیلتان به صورت عمودی نوشته شده است را به شماره ۳۰۰۰۵۱۵۱ پیامک کنید.
وقتی شماره ۱۷ رقمی را به شماره ۳۰۰۰۵۱۵۱ پیامک کردید صبر کنید تا به شما پاسخ بدهد. معمولا همان لحظه برایتان جواب را می‌فرستد اما ممکن است به خاطر شلوغی خط‌ها کمی طول بکشد. پیامکی که برای شما فرستاده می‌شود، تعداد جریمه‌هایتان و مقدار کل آن را برایتان می‌فرستد.
مرحله دوم: خب حالا اگر نسبت به تعداد و مقدار مبلغ خلافی خود اعتراضی ندارید، یک بار دیگر کار بالا را تکرار کنید با این تفاوت که یک ستاره (*) هم به آخر شماره ۱۷ رقمی خود اضافه کنید. این بار شناسه قبض، شناسه پرداخت و مقدار مبلغ برایتان ارسال خواهد شد.
مرحله سوم: حالا شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض خلافی خود را دارید. حالا دو راه دارید. راه اول این است که به نزدیکترین دستگاه خودپرداز بانک ملی مراجعه کنید و پس از وارد کرد شناسه پرداخت و شناسه قبض، قبض خود را پرداخت کنید. راه دوم که خیلی هم بهتر و راحت تر است است که اینترنتی آن را پرداخت کنید.
برای پرداخت اینترنتی باید وارد سایت بانک ملی به آدرس بانک ملی ایران | Bank Melli Iran بشوید. سپس از منوی پایین سایت بانک ملی، از قسمت خدمات الکترونیکی، گزینه “پرداخت اینترنتی دسته‌ای قبوض” را انتخاب کنید. حالا شما وارد صفحه پرداخت قبوض شده‌اید.
حالا می‌توانید با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود و شناسه قبض و شناسه پرداخت، قبض خلافی خود را از خانه در حالی که روی کاناپه گرم و نرم خود لم داده‌اید پرداخت کنید. بله به همین راحتی و بدون اینکه هیچ هزینه یا اتلاف وقتی داشته باشید و بدون هیچ ترسی کار خود را انجام داده‌اید.


پست بسیار مفیدی دست شما درد نکنه . به شخصه هیچ اطلاعی نداشتم واقعا به شخصه به کارم اومد . متشکر و ممنون
 

Captive

کاربر قدیمی پرشین تولز* مدیر بخش ارز دیجیتال
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
12,742
لایک‌ها
16,665
محل سکونت
Shiraz 4 Ever
کارت به کارت بانک ملت مشکل داره؟
 

balabala

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
22 می 2005
نوشته‌ها
8,362
لایک‌ها
5,745
سن
43
محل سکونت
یه خورده اونورتر
امروز سررسیده ظاهرا میخوان یارانه ها هم بدن اکثرا مشکل دارن.
 

balabala

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
22 می 2005
نوشته‌ها
8,362
لایک‌ها
5,745
سن
43
محل سکونت
یه خورده اونورتر
بچه ها این موبایل بانک پارسیان که به شماره موبایل های معمولی تمام اطلاعاتو میفرسته معتبره؟ یه لحظه با خودم فکر کردم اگر این شماره ها دست کسی دیگه باشه کل اطلاعاتو دادیم بهش. یکی دو بارم امتحان کردم جوابی نداد! جالب اینجاست بعدش چک کردم دامین برنامهشون اکسپایر شده یکی گذاشته برای فروش!!!
pmb.ir
 
بالا