سلام من یه چند ماهی هست دارم از صبانت سرویس میگیرم و تا چند روز پیش خدا رو شکر مشکلی نداشتم اما یه چند روزی هست که نتم خود به خود قطع و وصل میشه(حتی اگه ازش هم استفاده ای نکنم باز هم قطع و وصل میشه)تا این که زنگ زدم پشتیبانی و اون ها هم گفتن که مودم رو از پریز بکش و از پشت تلفن هم دربیار.بعد مودم رو مستقیما وصل کن به خود خط.من این کار رو هم کردم اما بازم درست نشد(اینو هم بگم که این اتفاق بیشتر در ساعات بین 12 تا 18 بعد از ظهر اتفاق میوفته)حالا من هر چی زنگ میزنم اصلا زیر بار نمیرن.خواستم بدونم من الان چه غلطی کنم؟ دیگه کلافه شدم.لطفا منو راهنمایی کنید.
مشکل از خیلی جاها و خیلی چیزها میتونه باشه. اگه مشکل در سمت شما بوجود اومده باشه میتونید حلش کنید و اگرنه باید پافشاری کنید تا مشکل رو براتون برطرف کنند.
اولین کاری که پیشنهاد میشه انجام بدید، مودم رو در سر خط تست کنید با اتصال دهنده ای نو (سوکت و سیم نو) و تفاوت SNR Margin و Line Attenuation رو در حالی که مودم سر ورودی خط تلفن به منزل و به تنهایی (سیم کشی داخلی قطع بشه از دم درب) روی خط متصل است را یادداشت کنید و با SNR Margin و Line attenuation داخل منزل مقایسه کنید.
- تفاوت چشمگیر = مشکلی در مسیر (خط تلفن، اتصالات سیم کشی، تجهیزات بر خط مثل تلفن ها، شماره یاب ها، اسپلیتر و....)
- عدم نمایش تفاوت = مشکل از سیم کشی و تجهیزات خارجی و یا مایوب بودن مودم (مودم دیگری را تست کنید و در صورت رفع مشکل جهت تغییر مودم اقدام کنید، در غیر این صورت مشکل خارج از منزل شما بوجود آمده، با سرویس دهنده تماس بگیرید و پیگیری کنید تا مشکل حل بشه)
اگه مشکل از داخل شناسایی شد و تفاوت در اطلاعات خط داشتید هنگامی که مودم رو سر خط تست کردید با اطلاعات خط در داخل منزل، باید تک تک تجهیزات داخل منزل رو تست کنید، آنها را از خط خارج کنید، اطلاعات خط را بررسی کنید، همچنین سوکت پشت مودم و سیم اتصال دهنده مودم را در منزل تعویض کنید.
در صورت عدم مشاهده تفاوت با تست قبلی، مشکل بعدی که باید بررسی کنید سیم کشی داخلی منزل است که بهتره یک فرد مجرب این کار رو براتون انجام بده، باید تک تک اتصالات داخل منزل در مراحل انشعاب و ترمینال ها چک بشه، سیم و اتصالات پشت پریز ها چک بشه و در صورت بروز مشکل در خرطومی و یا مجاورت کابل برق و یا کابل های دیگری که نویز در خط تلفن ایجاد میکند سیم کشی مججد/تعمیر خرطومی و یا سیم کشی روکار انجام بشه.
در صورت وجود مشکل در سیم کشی داخلی و همچنین در صورت وجود امکان در مورد اقدام به سیم کشی روکار، پیشنهاد میشه سیم مستقیم و از خارج ساختمان و روی نمای ساختمان تا محل نصب مودم کشیده بشه تا از مجاورت با کابل ها و سیم های دیگر جلوگیری شده و خط بهتری برای دیتا به دست بیاد.