برگزیده های پرشین تولز

بررسی وضعیت ADSL مخابرات

hamilton

Registered User
تاریخ عضویت
29 مارس 2006
نوشته‌ها
1,056
لایک‌ها
62
ظاهرا قرار شده قيمت ارايه سرويس ADSL مخابرات با قيمت شركتهاي PAP يكسان باشه.حالا بايد ديد قيمت مخابرات ارزونتر درمياد و قيمت سرويسهاي شركتهاي PAP هم با آن برابر ميشه يا قيمت مخابرات با قيمت شركتهاي PAP يكي ميشه.

منبع خبر:

تعرفه ADSL دولتي و خصوصي يكسان است
 

shervin

ASP.net
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2005
نوشته‌ها
6,353
لایک‌ها
261
سن
38
محل سکونت
تهران
ظاهرا قرار شده قيمت ارايه سرويس ADSL مخابرات با قيمت شركتهاي PAP يكسان باشه.حالا بايد ديد قيمت مخابرات ارزونتر درمياد و قيمت سرويسهاي شركتهاي PAP هم با آن برابر ميشه يا قيمت مخابرات با قيمت شركتهاي PAP يكي ميشه.

منبع خبر:

تعرفه ADSL دولتي و خصوصي يكسان است
اینا بعید میدونم چیزی رو ارزون کنن
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
آخه مساله اينجاست كه هيچ كدام از شركتهاي خصوصي هم تعرفه هاي سازمان تنظيم مقررات را اجرا نميكنند
لااقل به آن اندازه كه طبق قانون پول بدي همون قدر هم آش نمي خوري :lol:
 

shervin

ASP.net
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2005
نوشته‌ها
6,353
لایک‌ها
261
سن
38
محل سکونت
تهران
دوستان جدیدا فیش هاش تلفن رو دیدید؟
یه فیلد اضافه شده درباره adsl
فکر کنم کم کم دیگه دارن آماده میشن که ارائه بدن
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
شنبه، ۲۱ شهریورماه ۱۳۸۸ ايتنا:
ghaffarian3.jpg


غفاريان: گسترش اينترنت پرسرعت با ورود مخابرات به اين عرصه محقق مي‌شود

رييس هيئت مديره شركت مخابرات ايران : اينكه بگوييم در كشورمان 27 درصد اينترنت دايل‌آپ داريم جزو معادلات ارزيابي آمادگي ديجيتال محسوب نمي‌شود.


بحث اينترنت پرسرعت به‌عنوان يك زيرساخت اساسي يكي از عوامل مهم تعيين شاخص رده‌بندي كشورها از نظر آمادگي ديجيتال است و بحث تلفن ثابت و اينترنت كم سرعت از شاخص‌هاي ارزيابي آمادگي ديجيتال حذف شده است.

وفا غفاريان رييس هيئت مديره شركت مخابرات ايران در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين مطلب گفت: اينكه بگوييم در كشورمان 27 درصد اينترنت دايل‌آپ داريم جزو معادلات ارزيابي آمادگي ديجيتال محسوب نمي‌شود.

وي با تاكيد بر اينكه يكي از نكات مهمي كه رده ما را در كشورهاي منطقه و در ارزيابي سالانه‌اي كه انجام مي‌شود بالا مي‌برد توسعه ADSL -اينترنت پرسرعت - است، اظهار كرد: براي توسعه ADSL بايد دو كار انجام شود؛ اول اينكه بايد پوشش ADSL را افزايش دهيم يعني تقريبا در تمام مراكز سوئيچ ما تجهيزات واگذاري ADSL نصب شود كه الان اينگونه نيست، البته منظور شهرستان‌هاي دور افتاده نيست بلكه در تهران و در مناطقي مثل پاسداران، فرمانيه و يا قيطريه اين موضوع حاكم است.

غفاريان با بيان اينكه بايد پوشش اينترنت پرسرعت را در كشور افزايش دهيم گفت: مصوبه دولت نهم شركت‌هاي مخابرات استاني را موظف كرده كه در مجموع سه ميليون پورت پرسرعت خريداري كنند و اغلب استان‌ها كارشان را آغاز و مناقصاتي را برگزار كردند و تجهيزات نيز بعضا نصب شده است.

وي ادامه داد: وقتي اين تجهيزات به طور كامل نصب شود ما مي‌توانيم اين ادعا را داشته باشيم كه حداقل در نقاط اصلي كشور قابليت واگذاري ADSL را داريم.
 

Sony_B

Registered User
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
293
لایک‌ها
44
اي كاش حداقل اين رو متوجه بشن كه كميت مهم نيست، كيفيت خيلي مهمتره...

من حاضرم براي 128 ام ماهي 60 تومن بدم ولي اينقدر قعطي نداشته باشم، يا پينگ اينقدر افتضاح نباشه(منظور همون لتنسي هست!).

حالا بايد منتظر بود و ديد...
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
vafaghafarian.jpg

رئیس هیات مدیره مخابرات درباره ورود به اینترنت پرسرعت: معتقد به حذف بخش خصوصی نیستیم سرمایه ،حامد شفیعی:گسترش اینترنت پرسرعت با ورود مخابرات به این عرصه محقق می شود. این اظهارات وفاغفاریان رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران است که در راستای عملکرد بخش خصوصی برای توسعه و گسترش اینترنت بیان کرد. این در حالی است که فعالان بخش خصوصی معتقدند عدم همکاری، هماهنگی و همچنین تعامل دوسویه دولت - شرکت مخابرات ایران و شرکت های وابسته- موجب بروز چالش هایی در مسیر راه توسعه اینترنت پرسرعت شده اما در مقابل مدیران شرکت مخابرات عدم توان سرمایه گذاری عظیم از سوی بخش خصوصی را یکی از دلایل عدم توسعه یافتگی دانسته و بر این باورند که مخابرات به دلیل داشتن توان سرمایه گذاری می تواند شرایط را برای توسعه فراهم آورد.
با این وجود همانگونه که هم مدیران شرکت مخابرات ایران و هم بخش خصوصی اعلام می دارند، اینترنت پرسرعت یکی از زیرساخت های اصلی مهم تعیین شاخص رده بندی کشورها از نظر آمادگی دیجیتال است. از همین روی تعامل دولت و بخش خصوصی می تواند جایگاه ایران را با در نظر گرفتن افق چشم انداز 20 ساله در منطقه بهبود بخشد. بر همین اساس فعالان بخش خصوصی بر این عقیده اند که ایجاد اتاق های فکر متشکل از نمایندگان بخش خصوصی، دولت و کارشناسان کمک قابل توجهی به حل مسائل پیش آمده در مورد وضعیت اینترنت کشور کرده و ابهامات موجود میان دولت و این بخش را روشن می سازد.
از طرفی بخش خصوصی بر این عقیده است تا مادامی که دولت با بخش خصوصی بر سر یک میز ننشسته و اظهارات خود را از طریق رسانه ها بیان می کند، نه تنها مشکلی حل نخواهد شد بلکه این رفتار بیانگر بی اهمیت دانستن بخش خصوصی از سوی دولت است. درعین حال مدیران مخابرات نیز بیان می کنند، با توجه به خصوصی سازی این شرکت، دیگر
نمی توان لفظ دولت را برای مخابرات به کار برد، به همین خاطر حضور مخابرات می تواند زمینه ساز توسعه شود. به نظر می رسد تا روشن نشدن جایگاه دولت و بخش خصوصی در کشور، گلایه های طرفین از یکدیگر مبنی بر اینکه «آن بخش نمی گذارد کار انجام شود» ادامه داشته باشد.
مخابرات: بخش خصوصی سرمایه ندارد
تفسیر اظهارات وفا غفاریان موجب شد به بررسی و ارائه دیدگاه های برخی افراد در حوزه دولت و بخش خصوصی پرداخته شود؛ جالب اینکه به محض طرح چنین موضوعی طرفین به درددل های خود پرداخته و واکاوی و تعمیق این موضوع را مستلزم برگزاری جلسه ای کارشناسی دانستند. کرم پور عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران اظهارات خود را اینگونه بیان می کند که مخابرات در این چند سال به بحث توسعه اینترنت ورود نکرده است. او می گوید: « طی این مدت شاهد بودیم که بخش خصوصی اقدامی انجام نداد و اتفاقی نیفتاد. » او که مخابرات را بخش خصوصی می داند، بر این باور است که اگر مخابرات که اینک به عنوان بخش خصوصی مطرح است و بخش خصوصی با یکدیگر « ید واحد» شوند، این بار بر زمین نخواهد ماند و توسعه اینترنت را شاهد خواهیم بود. او طرح این مساله که عمده گلایه های بخش خصوصی از دولت در خصوص عدم همکاری و تعامل از جمله در واگذاری پورت و تعرفه است، می افزاید: « مخابرات به همه جا پورت داده اما بخش خصوصی دایر نکرده است. »
dr.zareiyan.jpg

او بیان می کند اینگونه نیست که می گویند از سوی مخابرات تعامل و همکاری صورت نمی گیرد. در همین حال داوود
زارعیان مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران نیز با تشریح دیدگاه های خود می گوید: « دیدگاه من بر این است که
توسعه اینترنت در ایران نیازمند سرمایه گذاری مناسب است؛ البته این سرمایه گذاری مناسب به معنای یک یا دو میلیارد تومان نیست؛ منظور سرمایه گذاری مانند ایجاد اپراتور تلفن همراه است. »
به گفته او بنابراین بخش خصوصی توان سرمایه گذاری کلان در این عرصه را ندارد، به همین دلیل اکنون که مخابرات به سمت خصوصی سازی گام نهاده، می تواند در این حوزه سرمایه گذاری کند. گرچه این مدیر شرکت مخابرات ایران اعتقادی بر حذف بخش خصوصی نداشته و بر این باور است که باید در امور اجرایی و ارتباطات با مشتریان بخش خصوصی وارد شود اما با بیان نمونه اظهار می دارد: « نگاه کنید، تلفن همراه در کشور چگونه توسعه پیدا کرد؛ ابتدا سرمایه گذاری از سوی مخابرات صورت گرفت و سپس به مرور زمان اجراییات به بخش خصوصی واگذار شد. »
وی با بیان این پرسش که 10سال است اینترنت برعهده بخش خصوصی بوده اما به کجا رسیدیم، ادامه می دهد: « با سرمایه گذاری اندک نمی توان در حوزه اینترنت پرسرعت سرمایه گذاری کرده و امید به توسعه داشت. » زارعیان با اعتقاد به حضور مخابرات در این حوزه همانند دیگر هم صنف های خود بیان می کند در توسعه اینترنت پرسرعت باید از امکانات مخابرات استفاده شود. او نیز گلایه های بخش خصوصی مبنی بر عدم همکاری را بهانه دانسته و می گوید: « آنچه می گویند، بهانه است؛ ما خودمان چندین بار به آنها پیشنهاد ارزان شدن تعرفه را دادیم. از طرفی هیچ تعرفه اجرا نشده ای نداریم؛ درعین حال دیدیم که با کاهش تعرفه زوج سیم هم هیچ اتفاقی نیفتاد. »
بخش خصوصی : دولت انحصار دارد
اما در این میان بخش خصوصی همواره دولت را به آنچه انحصار نامیده می شود، مورد نکوهش قرار داده است؛ اگرچه پذیرفتن این واقعیت که بخش خصوصی از سرمایه کلانی برخوردار نیست، از سوی نمایندگان این بخش اعلام می شود اما با این وجود آنها بر این باورند که کوبیدن چوب سرمایه گذاری بر سر بخش خصوصی دردی را دوا نمی کند.
پرویز رحمتی رئیس سازمان **** صنفی رایانه ای کشور در این باره می گوید: «گرچه واقعیت سرمایه گذاری پذیرفتنی است اما عواملی به غیر از سرمایه گذاری بر شرایط حاکم است. » او ادامه می دهد: « برای نمونه وقتی پهنای باند کشور در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت قرار دارد، درواقع از سرمنشأ چالش وجود دارد. » به گفته او زمانی که فضای رقابتی برای تامین پهنای باند و نرخ آن موجود نباشد و همچنین تعرفه ها غیرمتعارف بوده و کاربران هزینه بیشتری نسبت به سایر کشورها می پردازند و در نتیجه بازار سرویس های اینترنتی از رونق برخوردار نباشد، در چنین وضعی، شرایط و قواعد بازی تغییر می کند. او می افزاید: « اینکه بخش خصوصی توان سرمایه گذاری کلان را ندارد، روشن است اما چرا قانونگذار اصل 44 را مطرح می کند؟ برای اینکه زمینه را برای واگذاری مجموعه تصدی گری ها به بخش خصوصی فراهم آورد. » رحتمی با درک اینکه مخابرات در حال خصوصی سازی است، بیان می کند اما باید در نظر داشت این خصوصی سازی و خصوصی شدن تحت پوشش دولت است بنابراین با وجود چنین فضای حاکمی بر خصوصی سازی موافق نیستیم. او بر این باور است که واقعیت ها اینگونه دیکته می کند که نباید به خاطر رسیدن به هدف های کوتاه مدت، روی امکان دسترسی بخش خصوصی برای رسیدن به اهداف خط قرمز کشید.
رئیس سازمان **** صنفی ادامه می دهد: « اگر قرار است طی یک مدت کوتاه شش ماهه توسعه اینترنت به مخابرات واگذار شود، بله آنها توانایی انجامش را دارند اما آیا این روش قابل ادامه است؟ از دیدگاه ما قابل ادامه نیست. » سیاست های تامین انحصاری پهنای باند، سرمایه گذاری، حذف شرکت های بخش خصوصی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از عرصه خدمات اینترنت مانند VOIP و با فرض کسب رتبه دوم اینترنت در منطقه از جمله مواردی است که رحتمی به آن پرداخته و با طرح پرسشی می گوید: « آیا می توان با چنین رویکردی که بخش خصوصی توان سرمایه گذاری را ندارد، ادامه داد؟ از دیدگاه ما این رویکرد اشتباه است زیرا موقتی بوده و اهداف بلندمدت را تامین نمی کند. » او با ارائه راه حلی در این زمینه ادامه می دهد: « راه حل ما این است که با برگزاری نشست های اتاق فکر متشکل از صاحبان بخش خصوصی، مدیران ارشد حوزه مخابرات و کارشناسان واقعیت ها تحلیل شده و از ظرفیت های دو طرف استفاده شود اما مشکل اینجاست که دوستان هم در جایگاه سیاستگذاری، هم تصدی گری و هم اجرا تصمیم گرفته و اجرا می کنند.» او با واکنش نسبت به اظهارنظر مدیران شرکت مخابرات مبنی بر اینکه معتقد به حذف بخش خصوصی نیستند، می گوید: «چرا این حرف ها را به نمایندگان قانونی بخش خصوصی نمی گویند؟ چرا از طریق رسانه ها می گویند؟ مساله ای به این مهمی که نباید از طریق رسانه ها بیان شود؛ زیرا اعلام این موضوع از سوی مطبوعات نشان از کم اهمیت دانستن بخش خصوصی است. »
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
واگذاري ADSL از سوي مخابرات استان تهران به آذر ماه موکول شد
img633891262641562500.jpg

مديرعامل شرکت مخابرات استان تهران گفت:واگذاري خدمات اينترنت پرسرعت (ADSL ) بطور مستقيم از سوي اين شرکت به متقاضيان ، به آذر ماه سال جاري موکول شد.

"محمد روح اللهي" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ، افزود: قرار بود شرکت مخابرات در مهر ماه سال جاري خدمات ADSL را به متقاضيان واگذار کند که به دليل تاخير در تحويل تجهيزات از سوي پيمانکار مربوطه ،زمان واگذاري به عقب افتاد.
وي افزود: شرکت مخابرات استان تهران سفارش خريد 80 هزار پورت پر سرعت را به پيمانکار مربوطه داده است و قرار بود تا شهريور ماه امسال تجهيزات سفارش شده دريافت شود، ولي با توجه به تاخير دو ماهه پيمانکار ، زمان واگذاري خدمات ADSL نيز دو ماه به تاخير مي افتد.
وي در مورد منابع تامين تجهيزات اظهار داشت: شرکت مخابرات اجازه خريد خارجي ندارد و نيازهاي خود را از شرکت هاي داخلي تامين مي کند، اما شرکت هاي داخلي برخي تجهيزات را از شرکت هاي خارجي خريداري مي کنند.
مديرعامل شرکت مخابرات استان تهران ، علت تاخير در تامين تجهيزات را مشکلات تدارکاتي عنوان کرد.
روح اللهي بااشاره به اينکه شرکت مخابرات تاکنون براي ارايه اينترنت پر سرعت ADSL به طور مستقيم ممنوعيت داشته ، اما از امسال اين ممنوعيت برداشته شده است، گفت: برنامه شرکت مخابرات استان تهران راه اندازي يک ميليون پورت پرسرعت در سال 1388 است و تاکنون فقط اعتبار 80 هزار پورت تامين شده است. به گفته وي، در صورت تامين اعتبار مورد نياز، شرکت مخابرات توان راه اندازي يک ميليون پورت را دارد.
روح اللهي تصريح کرد، در حال حاضر 11 شرکت ارايه دهنده اينترنت پر سرعت (pap) در زمينه ارايه خدمات ADSL فعال هستند.
گفتني است، واژه ADSL معرف نوعي ارتباط اينترنتي پرسرعت است که امکان استفاده هم زمان از اينترنت و تلفن را فراهم مي کند. روزانه هزاران نفر در جهان به استفاده از اين فنآوري روي مي آورند و آن را جايگزين ساير روش هاي ارتباطي مي کنند.
در اين روش ارتباطي با وجود اينکه براي اتصال به اينترنت از سيم تلفن استفاده مي شود، به خاطر ويژگي فني خاص ، هرگز خط تلفن اشغال نمي شود و استفاده همزمان از اينترنت و تلفن را براي کاربر امکان پذير مي سازد . سرعت بالا ( تا 40 برابر ارتباط Dial-up )، عدم نياز به سيم کشي مجدد و اتصال 24 ساعته به اينترنت از ساير ويژگي هاي اين روش ارتباطي است.
:D
 
Last edited:

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مدير عامل شركت مخابرات ايران خبر داد:
ابلاغ مفاد دستورالعمل نحوه همكاري شركت‌هاي مخابرات استاني و نداها

به گفته مدير عامل شركت مخابرات ايران هفته آينده مفاد دستورالعمل نحوه همكاري شركت‌هاي مخابرات استاني و شركتهاي ندا - ارايه كننده اينترنت پرسرعت - ابلاغ مي‌شود.

صابر فيضي در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: در اين دستورالعمل ارايه امكانات و تجهيزات از سوي مخابرات استاني به شركت‌هاي PAP يا ندا وجود دارد.

وي با بيان اينكه اين مصوبه در مجمع مخابرات استان‌ها به تصويب رسيده و به استان‌ها نيز در هفته آينده ابلاغ مي‌شود گفت: با ابلاغ اين دستورالعمل به مخابرات استان‌ها امكانات و تجهيزات مورد نياز شركت‌هاي ارايه دهنده اينترنت پرسرعت تامين خواهد شد و شركت‌هاي مخابرات استاني با اين بخش همكاري خواهند كرد.

به گزارش ايسنا شركت مخابرات ايران اين دستورالعمل را براي حل مشكلات بخش خصوصي به استان‌ها ابلاغ مي‌كند.

انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رييس هيات مديره شركت مخابرات خبر داد:
ايجاد تعادل مناسب بين شركت‌هاي ندا و مخابرات استان‌ها با اجراي آيين‌نامه PAP
به اعتقاد رييس هيات مديره شركت مخابرات ايران آيين‌نامه PAP - شركت‌هاي ارائه‌كننده اينترنت پرسرعت - تعادل مناسبي بين شركت‌هاي استاني مخابرات و شركت‌هاي ندا (PAP) ايجاد خواهد كرد.

وفا غفاريان در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به آيين‌نامه PAP كه براي نحوه همكاري با شركت‌هاي ندا تنظيم شده است گفت: اين آيين‌نامه در شركت مخابرات ايران تهيه و در اختيار رگولاتوري و وزير ارتباطات گذاشته و مورد تاييد قرار گرفته است و در مجمع مخابرات ايران نيز تصويب و همين روزها نيز به استان‌ها ابلاغ شد.

وي افزود: اين آيين‌نامه چارچوب هماهنگي بين شركت‌هاي استاني، مخابرات و شركت‌هاي ندا خواهد شد و آن‌ها علاقه‌مند هستند كه بيش‌ترين حجم از امكانات را در مراكز سوئيچ در اختيار بگيرند و كمترين تعهد را هم به مردم و هم به مخابرات داشته باشند.

وي ادامه داد: شركت‌هاي مخابراتي نيز برعكس علاقه‌مندند كه كمترين امكانات را در اختيار شركت‌هاي ندا بگذارند و بيشترين تعهد را از آن‌ها بگيرند كه اين آيين‌نامه به اعتقاد من تعادل مناسبي را بين آنها ايجاد خواهد كرد.

رييس هيات مديره شركت مخابرات ايران در پايان تاكيد كرد: تمركز دولت دهم بايد برروي بحث فن‌آوري اطلاعات و اينترنت پرسرعت باشد.

انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
گفتگوی مهر با روح اللهی/
پاسخ به ابهاماتی درباره ارائهADSL/ مانعی برای واگذاری ADSL وجود ندارد
مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران در پاسخ به ابهاماتی که درباره عدم ارائه اینترنت پرسرعت در برخی مناطق مخابراتی وجود دارد تاکید کرد: برای کلیه مراکز مخابراتی استان تهران امکانات واگذاری اینترنت پرسرعت فراهم شده است.
مهندس محمد روح اللهی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به واگذاری خطوط پر سرعت در کلیه مناطق استان تهران گفت: خطوط پر سرعت اینترنت در کلیه مناطق استان تهران واگذار شده است.

هیچ مرکزی در استان تهران وجود ندارد که ظرفیتهای آنها تکمیل شده باشد.

وی با بیان اینکه در هیچ یک از مناطق تهران مرکزی وجود ندارد که ADSL نداشته باشد، افزود: با امکاناتی که در مراکز ایجاد شده است هیچ مرکزی در استان تهران وجود ندارد که ظرفیتهای آنها تکمیل شده باشد.

روح اللهی خاطرنشان کرد: ممکن است ظرفیت برخی از شرکتها در مناطقی تکمیل شده باشد ولی سایر شرکتها که ظرفیت دارند می توانند خدمات لازم را در این زمینه ارائه دهند.

برخی محدودیتهای توسعه مخابراتی

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران در عین حال به برخی از محدودیتهای توسعه مخابراتی اشاره کرد و در این باره اظهار داشت: برخی از محدودیتها برای توسعه شبکه کابلی و اجرای پروژه های مخابراتی از سوی شهرداری، راهنمایی و رانندگی و فیزیک محل وجود دارد که این امر محدود به زمان حال نمی شود و همیشه وجود داشته است ولی این محدودیتها مانعی برای واگذاری اینترنت پرسرعت نبوده و نیست.

روح اللهی با تاکید بر اینکه واگذاری اینترنت پرسرعت نیازی به هیچ سیستم "اکتیوی" نیست، ادامه داد: اینترنت پرسرعت نیاز به کابل دارد که ما بسترهای لازم را برای شرکتهای PAP ایجاد کردیم تا این شرکتها سرویسهای لازم در زمینه اینترنت پرسرعت را به مشترکان ارائه دهند.

25-01.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
صیدی به مهر خبر داد:
فیلترینگ ربطی به مخابرات ندارد/دلایل ارائه اینترنت پرسرعت توسط مخابرات
معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران در خصوص دلایل موازی کاری این شرکت با شرکتهای PAP در ارائه اینترنت پرسرعت گفت: شرکت مخابرات تنها به ایجاد شبکه‌های استانی برای ارائه خدمات اینترنت پرسرعت به مشتریان کلان مانند شرکتهای PAP اقدام کرده است.
علیرضا صیدی در گفتگو با مهر در مورد دلایل اینکه در حالی که شرکتهای PAP اقدام به واگذاری اینترنت پرسرعت می کنند چرا شرکت مخابرات نیز اقدام به واگذاری اینترنت پرسرعت کرده است گفت: این یک تصور اشتباهی است که در جامعه رواج یافته است. اصل موضوع این است که شرکت مخابرات ایران تمام هم و غم خود را صرف ایجاد شبکه مجتمع استانی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه بدون ایجاد این مجتمعها هیچ کدام از شرکت PAP نمی تواند خدمات خود را ارائه دهند ادامه داد: این مجتمعها، شبکه های استانی هستند که پورت پرسرعت را به مشترکان کلان اینترنت مانند شرکتهای PAP ارائه می دهد.

صیدی با تاکید بر اینکه بر اساس مقررات سازمان تنظیم مقررات، شرکت مخابرات نیز می تواند در حوزه ADSL وارد شود، اضافه کرد: در عین حال در برخی از استانها که سرمایه گذاریهای لازم برای پورت پرسرعت نشده است در این زمینه اقدام و پورت ADSL ارائه کردیم.

معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران ارائه سرویسهای تلفن اینترنتی (VOIP) را از وظایف شرکت زیرساخت دانست و به مهر گفت: سرویسهایی چون فیلترینگ، IP و VOIP در حوزه بخش حاکمیتی کشور و در اختیار شرکت زیرساخت است و شرکت مخابرات در این زمینه هیچ فعالیتی ندارد.

1129_orig.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مخابرات ايران نتوانست در بعضي مكان‌ها بخشي از خواسته‌ي شركت‌هاي ندا (PAP) را كه در پروانه‌شان آمده بود، برآورده كند چراكه انجام اين امر مستلزم هزينه‌اي براي مخابرات است اما بخش خصوصي بعد از خصوصي شدن مخابرات مطمئنا فشار مي‌آورد تا خواسته‌هايي كه در پروانه ذكر شده برآورده شوند.

صابر فيضي ـ مديرعامل شركت مخابرات ايران - در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب و اين كه در حال حاضر مخابرات بيش‌تر از آنچه كه در پروانه عنوان شده بود به شركت‌هاي PAP امكانات داده است، گفت: البته امكانات داده شده همه نياز اين شركت‌ها را برآورده نكرده است.

او با بيان اين كه بحث فضا در تعهدات مخابرات طبق پروانه شركت‌هاي ندا نيست گفت: هيچ مشكلي در اين زمينه در استان‌ها نداشتيم اما در تهران مشكلاتي وجود داشت كه اين مشكل نيز بعد از خصوصي‌سازي برطرف مي‌شود و به اعتقاد من شركت‌ها بتوانند با بخش خصوصي مخابرات به تفاهم برسند.

وي تصريح كرد: طبق برنامه در طول برنامه چهارم بايد يك و نيم ميليون پورت اينترنت پرسرعت ارائه مي‌شد كه از اين ميزان 275 هزار پورت وظيفه مخابرات و يك ميليون و 225 هزار پورت وظيفه بخش خصوصي بود كه حداكثر 10 هزار پورت اينترنت پرسرعت در شهر تهران داير شده كه از برنامه خيلي عقب هستيم.

مديرعامل شركت مخابرات ايران با بيان اين كه مخابرات بايد 275 هزار پورت را تا پايان سال داير كند، اظهار كرد: براي حل اين مشكل آن را بين استان‌ها توزيع كرديم؛ اين تعهدات دولتي ماست و نبايد از اين بحث عقب بمانيم و حداكثر تلاشمان را خواهيم كرد تا پايان سال اين 275 هزار پورت واگذار شود.

فيضي ادامه داد: استان تهران طبق برنامه بايد 80 هزار پورت را ارائه دهد كه به دليل دير رسيدن تجهيزات عقب مانديم و مابقي را بين استان‌ها توزيع كرديم كه اين موضوع تا آذر‌ماه در تهران انجام مي‌شود اما بخش خصوصي در اين زمينه بسيار عقب است.

به گزارش ايسنا پس از بروز مشكلاتي ميان شركت‌هاي خصوصي ندا و شركت مخابرات ايران، مدير عامل شركت مخابرات ايران قبل از خصوصي شدن اين شركت اظهار كرده بود: بحث كمبود فضا براي شركت‌هاي ندا (PAP) حل شدني نيست و شركت مخابرات ايران دنبال راهكاري است تا بتواند اين مشكل را حل كند.

فيضي با بيان اين كه در تلاشيم تا هرچه سريع‌تر مشكلات اين شركت‌ها برطرف شود تصريح كرد: مهم‌ترين مشكل آن‌ها فضاي active است كه بحث‌هايي نيز در اين باره صورت گرفته اما هنوز نهايي نشده است؛ اين موضوع و در نظر گرفتن فضا براي اين شركت‌ها هميشه نقش تسكين دهنده براي شركت‌ها داشته كه بايد راهكاري اساسي در اين زمينه انديشيده شود.

نبود ضمانت اجرايي براي همکاري شرکت‌هاي مخابرات استاني با دارندگان مجوزهاي PAP عمده‌ترين مشکل فعاليت اين شرکت‌هاي در حال حاضر عنوان شده و از سوي مسوولان مخابرات گفته شده بود كه امروز ممکن است با برخي راهکارها بتوان مشکلات شرکت‌هاي PAP را به صورت مقطعي برطرف کرد، اما بايد با تدوين چارچوب‌هاي همکاري شرکت مخابرات با شرکت‌هاي PAP در قالب تفاهم‌نامه مشکلات موجود را يک بار براي هميشه برطرف کرد.

اما شركتهاي ندا كه ارايه دهنده اينترنت پرسرعت هستند معتقدند كه مخابرات براي ارائه‌ي خدمات مناسب به دارندگان مجوز PAP به آمادگي ساختاري و ايجاد يك **** مناسب در بخش مخابرات جهت پاسخگويي به شركت‌هاي ندا نياز دارد.

اكثر مشكلات PAP‌ها به امكاناتي بازمي‌گردد كه بايد از سوي مخابرات در اختيار شركت‌ها قرار داده شود. اين امكانات شامل فضا در مراكز مخابراتي، ترنسميشن بين مراكز مخابراتي و مراكز شهري و يا عرضه‌ي باند ديتاست؛ در حال حاضر فضايي در اختيار شركت‌ها قرار نگرفته و ما براي ارائه‌ خدمات مناسب به عرض باندهاي 155 مگابيت بر ثانيه نياز داريم در حالي‌ كه مخابرات در اكثر مناطق براي اختصاص دو مگابيت بر ثانيه عرض پهناي باند يا ترنسميشن مشكل داشته و قادر به ارائه‌ي آن به شركت‌ها نيست.
68_fiezi-bbbb_Fixd.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مدير عامل شركت فناوري اطلاعات در گفت‌وگو با فارس خبر داد:
ارزيابي عملكرد شركت‌هاي مخابرات‌ استاني در ارائه اينترنت پرسرعت
خبرگزاري فارس: مدير عامل شركت فناوري اطلاعات گفت: ميزان همكاري شركت‌هاي مخابرات استاني با شركت‌هاي PAP در راه‌اندازي پورت‌هاي ADSL توسط شركت فناوري اطلاعات مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.

سعيد مهديون در گفت‌وگو با خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبري فارس «توانا» با اشاره به تاثير ميزان همكاري مخابرات هاي استاني با بخش خصوصي، در ارزيابي عملكرد شاخص هاي فناوري اطلاعات مخابرات‌هاي استاني اظهار داشت: در حال حاضر در چندين نوبت عملكرد شركت هاي مخابرات استاني در زمينه شاخص هاي فناوري اطلاعات در موارد مختلفي ارزيابي مي شود كه از جمله اين معيارها، ميزان همكاري شركت‌هاي مخابراتي استاني با بخش خصوصي است.
مديرعامل شركت فناوري اطلاعات ايران افزود: در گذشته شركت فناوري اطلاعات، عملكرد مخابرات‌هاي استاني در بخش شاخص هاي فناوري اطلاعات را براساس حدود 40 شاخص مختلف ارزيابي مي‌كرد كه پس از مصوبه دولت در خصوص تغيير وظايف اين شركت و نيز ورود مخابرات به واگذاري پورت پرسرعت، پارامترهاي جديدي از جمله، ميزان همكاري با بخش خصوصي را به پارامتر‌هاي قبلي اضافه كرد.
وي ادامه داد: در حال حاضر ميزان همكاري مخابرات هاي استاني با بخش خصوصي درزمينه راه‌اندازي پورت‌هاي پرسرعت ADSL از جمله همكاري در افزايش سرعت در نصب و راه اندازي و بهبود كيفيت نگهداري پورت هاي پرسرعت مورد سنجش قرار مي گيرد.
مهديون همچنين به بازه‌ زماني ارزيابي ها اشاره كرد و گفت: اين ارزيابي‌ها در دوره‌هاي مختلف يك ماهه، 3 ماهه، 6 ماهه و سالانه صورت مي‌گيرد كه ارزيابي هاي ماهانه بيشتر به منظور جمع‌آوري اطلاعات و تهيه گزارش داخلي و ارزيابي هاي سالانه، نهايي است.
وي ادامه داد: همچنين در دوره هاي كوتاه‌تر 3 ماهه و 6 ماهه نيز شاخص‌ها مورد سنجش قرار مي گيرند و نتايج اعلام مي شود.
به گزارش فارس، دفتر برنامه ريزي و كنترل برنامه هاي شركت فناوري اطلاعات به طور مرتب گزارشي از عملكرد شركت هاي مخابرات استاني در زمينه شاخص هاي فناوري اطلاعات اعلام و استانهاي برتر در اين زمينه را معرفي مي كند.
از زماني كه واگذاري پورت هاي پرسرعت ADSL بر عهده بخش خصوصي و شركت هاي ارائه دهنده اينترنت (PAP)ها گذاشته شد، بسياري از اين شركت ها از عدم همكاري مناسب مخابرات هاي استاني گله مند بودند.


img633899188325000000.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
برگزاري فارس: معاون فناوري اطلاعات شركت مخابرات گفت: كار بر روي پروژه "شبكه تجميع پهناي باند " در تمام 30 استان كشور ادامه دارد و همچنان در دست انجام است.

عليرضا صيدي در گفت‌و‌گو با خبرنگار فناوري اطلاعات و ارتباطات باشگاه خبري فارس «توانا» در خصوص پيشرفت "شبكه تجميع " در استان‌هاي كشور اظهار داشت: اقدامات مربوط به "شبكه تجميع پهناي باند " در دست انجام است و روال عادي اقدامات اين طرح در تمامي 30 استان كشور پيگيري مي شود.
معاون فناوري اطلاعات شركت مخابرات ادامه داد: در حال حاضر هريك از استان ها به دليل دارا بودن شرايط متفاوت، در مراحل مختلفي از طرح از جمله بازگشايي پاكات مناقصه، عقد قرارداد، مبادله تجهيزات و نصب و راه‌اندازي تجهيزات شبكه قرار دارند.
وي با تاكيد بر وسيع و زمان بر بودن پروژه "شبكه تجميع " خاطرنشان كرد: اين شبكه در تمامي 30 استان كشور مورد راه‌اندازي و بهره‌برداري قرار خواهد گرفت و از وسعت زيادي برخوردار است كه به اين دليل مشاهده و مشخص شدن نتيجه آن نيازمند زمان است و در كوتاه مدت حاصل نمي‌شود.
به گزارش فارس، شبكه تجيع شاهراهي است كه زير ساخت لازم به منظور ارائه خدمات باند پهن را براي لايه ACSESS ها در تمام استان هاي كشور فراهم مي‌كند كه اين لايه ACSESS مي تواند يك پورت ADSL، يا تامين كننده‌ پهناي باند شبكه خصوصي مجازي يك سازمان و يا يك شركت اينترنتي كه خدمات اينترنت كابلي يا بي سيم ارائه مي‌دهد باشد.
بنابر اعلام مسئولان شركت مخابرات، اين شبكه تا پايان سال جاري بهره برداري خواهد شد اما با توجه به زمان باقي مانده تا پايان سال و گستردگي اين طرح، منطقي تر به نظر مي‌رسد كه منظور مسئولان شركت مخابرات از راه اندازي شبكه تا پايان سال، زير بار رفتن بخشي از شبكه باشد.
صيدي پيش از اين تاكيد كرده بود: در صورت عدم وجود اين شبكه ارائه پهناي باند مناسب حتي به شركت هاي اينترنتي هم امكان پذير نخواهد بود و از نبود اين شبكه همه حتي شركت هاي خصوصي متحمل زيان خواهند شد.
انتهاي پيام/
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مديرعامل شركت فناوري اطلاعات در گفت‌وگو با فارس:
متقاضيان اينترنت ملي به مخابرات استاني مراجعه كنند
خبرگزاري فارس: مديرعامل شركت فناوري اطلاعات گفت: متقاضيان اينترنت ملي (اينترانت كشوري) براي دريافت اينترنت ملي به شركت‌هاي مخابرات‌ استاني مراجعه كنند.

سعيد مهديون در گفت‌وگو با خبرنگار فناوري اطلاعات و ارتباطات باشگاه خبري فارس «توانا» گفت: متقاضيان اينترنت ملي (اينترانت كشوري) مي‌توانند به شركت‌هاي مخابرات‌ استاني مراجعه و اينترنت ملي دريافت كنند.
وي ادامه داد: هم‌اكنون متقاضيان اينترنت و اينترنت ملي (اينترانت كشوري) مي‌توانند براي اخذ هر يك از اين دو سرويس به مخابرات‌ استاني مراجعه و اين دو سرويس را با تعرفه‌هاي مخصوص به خود دريافت كنند.
مديرعامل شركت فناوري اطلاعات خاطرنشان كرد: سالها است كه شركت‌هاي مخابرات استاني از طريق پرت‌هاي پرسرعت .G به دستگاه‌هاي متقاضي اينترنت پرسرعت ارايه مي‌كنند و هم‌اكنون با ورود شركت‌هاي مخابرات در زمينه واگذاري پورت‌هاي پرسرعت ADSL، اين امكان فراهم شده كه از طريق اين پورت‌ها اينترنت و اينترانت كشوري ارايه كند.
مهديون تصريح كرد: در حال حاضر بسياري از دستگاه‌هاي دولتي كه نيازي به دسترسي به اينترنت ندارند براي برقراري ارتباط بين دفاتر خود از اينترنت ملي استفاده مي‌كنند و همچنين تمام PAP ها و برخي مدارس نيز از اينترنت ملي استفاده مي‌كنند.
وي تاكيد كرد: تاكنون اينترنت ملي به مردم عادي ارايه نمي‌شد و شايد به اين دليل براي مردم ملموس نبوده است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
فيضي: واگذاري 275 هزار پورت پرسرعت اينترنت تا پايان سال جاري
مدير عامل شرکت مخابرات ايران گفت: اين شرکت تا پايان سال جاري اهداف برنامه پنجساله چهارم توسعه در مورد واگذاري 275 هزار پورت پرسرعت را محقق مي کند.

:D:rolleyes:"صابر فيضي" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در مورد علت تاخير در عمليات واگذاري پورت پرسرعت توسط بخش دولتي اظهار داشت، تا سال 1387 اجازه فعاليت در اين حوزه به شرکت مخابرات داده نشد و فعاليت در اين عرصه را مربوط به بخش خصوصي مي دانستند.
وي افزود: پس از گفت وگو هايي که با سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي صورت گرفت ، از ابتداي سال جاري اجازه فعاليت در زمينه واگذاري پورت پرسرعت به شرکت هاي مخابراتي داده شد که اميدواريم تا پايان امسال به اهداف برنامه چهارم برسيم . :)
گفتني است ،در برنامه پنجساله چهارم توسعه مقرر شده است 275 هزار پورت پرسرعت اينترنت از سوي بخش دولتي نصب و واگذار شود که بر اساس گزارش شرکت فناوري اطلاعات تاکنون 21 درصد اين هدف محقق شده است .
مدير عامل شرکت مخابرات ايران در پاسخ به پرسش خبرنگار ايرنا در مورد عدم تحقق اهداف برنامه چهارم در حوزه واگذاري پورت پر سرعت توسط بخش خصوصي نيز گفت: دليل اصلي نبود هماهنگي بين مخابرات و شرکت هاي ارايه دهنده اينترنت پر سرعت ( PAPها ) است .
فيضي افزود: براي رفع اين ناهماهنگي ، در اوايل امسال نشست هاي متعددي بين شرکت مخابرات و شرکت هاي PAP برگزار شد که نتيجه آن تصويب مصوبه اي بود که اميدواريم با اجراي آن مشکلات اين بخش برطرف شود.
وي افزود: اين مصوبه توسط مجمع شرکت هاي مخابرات در سه ماهه اول سال جاري ابلاغ شده است .
به گفته ي فيضي ،توزيع نامناسب پورت هاي پر سرعت ، از دلايل کندي واگذاري پورت پر سرعت توسط بخش خصوصي است .
گفتني است ،در شاخص تعداد پورت هاي پرسرعت واگذار شده در بخش دولتي، وضعيت مورد انتظار در پايان برنامه عدد 296 هزار و 690 پورت است که با رسيدن به عدد 61 هزار و 871 پورت، 21 درصد اين هدف محقق شده است.
img633922519451406250.jpg
 

mahyar2020

کاربر فعال درآمد اینترنتی<br>فروشنده معتبر [<a tit
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
749
لایک‌ها
1
محل سکونت
گیلان
کسی از مخابرات سرویس گرفته؟
درسته از اول آذر دارن adsl میدن؟
 

shervin83

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2007
نوشته‌ها
26
لایک‌ها
0
از مخابرات منطقمون پرسیدم.گفتش که فقط به تعداد محدود و فقط برای پزشکان سرویس میدن.
 

ghoo

Registered User
تاریخ عضویت
13 جولای 2009
نوشته‌ها
231
لایک‌ها
157
از مخابرات منطقمون پرسیدم.گفتش که فقط به تعداد محدود و فقط برای پزشکان سرویس میدن.


دوست عزیز شما کدوم مرکز مخابراتی هستید که بهتون اینو گفتند؟

الان تو چند تا شهر مثل مشهد واصفهان که مخابرات داره سرویس میده که همگانی هست


ولی اگر بخوان تو تهران این جوری سرویس بدند اگه ندن سنگین ترند :cigar:
 
بالا