M a h S h i D
Registered User
- تاریخ عضویت
- 12 ژوئن 2013
- نوشتهها
- 117
- لایکها
- 190
I am legend
Saw (همه ی پارت هاش)
درباره ی الی
اینجا بدون من
طلا و مـس
Saw (همه ی پارت هاش)
درباره ی الی
اینجا بدون من
طلا و مـس
I am legend
Saw (همه ی پارت هاش)
درباره ی الی
اینجا بدون من
طلا و مـس
من میخوام یه نفر به من بگه این درباره الی چرا مورد علاقس؟!
چرا فیلم زیبائی از نظر خیلیا؟!
به شخص کارتون تام و جری رو بیشتر قبول دارم تا این فیلم بی داستان بی محتوارو!
دقیقا سعید جان این مشکل منم هست
بالا گفتم که فیلم ساخته شده که خودش روایت کنه و از خودش دفاع کنه ... بنده جدایی نادر رو هم فیلم ارزشمندی ندیدم و جالبه که اکثر بحث ها با طرفداران هم به اینجا ختم میشه که شما باید خوشحال باشی چون کارگردان یه ایرانیه !!!! انگار مثلا فوتباله !
یه فیلم شدیدا گسسته و درهم , فیلمبرداری های ازار دهنده غیر قابل حضم , سناریوی ساده ای که به طرز ایرانی پیچیده شده .. از مولفه های کار ایشون هستش !
البته انصافا دوستانیگه با سینمای جهان اشنایی داشتن و از سواد دیدن فیلم به اندازه کافی برخوردار بودن و درکشون از فیلم به درک زیرنویس کننده مربوط نمیشده , اکثرا با بنده هم عقیده بودن .
from Lg
والا بنده جوابم بخاطر جایزهُ این حرفا نیست !!
من درباره الیُ ده بار بیشتر دیدم و جدایی نادر از سیمینُ هم سه بار ..
وقتی این دو فیلمُ میدیدم،انگار کاااملا خودم درفضای داستانش قرار داشتم ؛ واسم فیلمی نبود که حس کنم چن نفر اومدن و دارن بازی میکنن
از اول تا آخرش انگار وسط یه جریان ملموسُ واقعی بودم .
بازی محشر گلشیفته فراهانی،شهاب حسینی و پیمان معادی هم که بمـــــاند ..
درضمن بنظرم آدما نظراتُ دیدگاهُ علایقشون خیلی باهم فرق داره و اینکه خیلی ازشماها پسند نکردین،دال بر ضعف فیلم نیست !
هرکسی زیبایی ها و نقاط قوت یک فیلمُ به نحوی توصیف میکنه .
با تشــــکر
ترنتینو اگه کیل بیل رو تو فرم کمیک می ساخت تمام اون حوادث خرق عادت و سوتی های وحشتناک معنا پیدا میکرد؛ مثل فیلم سین سیتی که به واسطه فرم کمیکیش محتوا یک بارم ازش بیرون نمیزنه ولی سعی کرد فیلم رو توی دنیای خودش بسازه و از این طریق به اون فرم بده که به نطر من موفق نبودههمه ی کارای تارانتینو رو هم من دوست ندارم . Django, kill bill , inglorious bastards رو خوشم میاد . صحنه های اقرار امیزش بعضی هارو اذیت میکنه ولی چون کاراکتر رو طوری معرفی میکنه که شما ازش خوشتون میاد و این باعث میشه که ازش قبول کنید و خوشحال هم بشین ! مثلا همون کیل بیل , واقعا چه چیزی بیشتر از حس شیرین انتقام میتونست ماهارو همراه با عروس زخم خورده کنه ؟؟
و اما کوبریک .. ادیسه فضایی به قدری ریتم کندی داشت که با اینکه از این کار بدم میاد ولی وسطاش خاموش کردم . استرنج لاو رو هم که انگار یه تیکه از یه فیلم دیگه بوده بقیش پخش نشده. فول متال جکت خوب بوب بود , شاینینگ رو هم خوشم اومد و البته بگم انتخاب هنرپیشه شدیدا کمکش کرد .
من کلا فیلم زیاد میبینم , بر عکس خیلی ها فیلم رو خیلی خوب هم می بینم نه اینکه فقط نگاه کنم . همیشه واسم عجیب بوده که چطور یه فیلم انقدر الکی معروف میشه و اسم و رسم برای کارگردانش میاره !
به نظر من فیلم ها ساخته شدن تا داستانشون رو تعریف کنن , هر فیلم خودش باید حرف بزنه و خودش از حق خودش دفاع کنه .. نه اینکه چون این رو فلانی ساخته فیلم خوبیه و بگردیم توش نشونه های خوب و ارزشمند پیدا کنیم .
from Lg
هدف همه فیلمها قصه گویی نیست؛ مخاطب و فیلمساز دو بال یک پرنده هستند؛ همونطور که یک فیلمساز تلاش میکنه مخاطب رو راضی نگه داره مخاطب هم باید سعی کنه خودش رو با آثار وقف بده اینکه اگر موفق به درک اثری نشیم اون رو متهم کنیم که نتونسته خودش رو نشون بده کاری ظالمانه است برای مثال خود من که تا الان هم موفق به درک سینمای دیوید لینچ نشدم یا هنوز هم دارم با خودم کلنجار میرم که فیلم پرسونای اینگمار برگمن چه چیزی رو می خواست انتقال بدهبه نظر من فیلم ها ساخته شدن تا داستانشون رو تعریف کنن , هر فیلم خودش باید حرف بزنه و خودش از حق خودش دفاع کنه .. نه اینکه چون این رو فلانی ساخته فیلم خوبیه و بگردیم توش نشونه های خوب و ارزشمند پیدا کنیم .
فیلم کیل بیل هیچ وقت به هنوان یه فیلم رئال مطرح نشده که خرق عادت فیلم یه سوتی محسوب بشه !ترنتینو اگه کیل بیل رو تو فرم کمیک می ساخت تمام اون حوادث خرق عادت و سوتی های وحشتناک معنا پیدا میکرد؛ مثل فیلم سین سیتی که به واسطه فرم کمیکیش محتوا یک بارم ازش بیرون نمیزنه ولی سعی کرد فیلم رو توی دنیای خودش بسازه و از این طریق به اون فرم بده که به نطر من موفق نبودهدو جمله از ترنتینو شنیدم که قابل تامله:در رابطه با فیلم کیل بیل: من عاشق سینما هستم و فیلمامو طوری می سازم که خودم ازش لذت ببرمدر جواب منتقدین فیلم جانگو: کارگردانان قرار نیست با بالا رفتن سنشان ترقی کنندو اما کوبریک اینکه شما ازش خوشت نیاد حق طبیعیتونه، اما مضخرف خطاب کردن آثار کارگردانایی که امتحانشونو پس دادن و سینما پیشرفت کنونیشو مدیون اونهاست از یک بیننده حرفه ای برام تعجب آوره هدف همه فیلمها قصه گویی نیست؛ مخاطب و فیلمساز دو بال یک پرنده هستند؛ همونطور که یک فیلمساز تلاش میکنه مخاطب رو راضی نگه داره مخاطب هم باید سعی کنه خودش رو با آثار وقف بده اینکه اگر موفق به درک اثری نشیم اون رو متهم کنیم که نتونسته خودش رو نشون بده کاری ظالمانه است برای مثال خود من که تا الان هم موفق به درک سینمای دیوید لینچ نشدم یا هنوز هم دارم با خودم کلنجار میرم که فیلم پرسونای اینگمار برگمن چه چیزی رو می خواست انتقال بدهنکته بعدی اینکه فلانی چطور شده فلانی که حالا عده ای بهش اعتماد میکنن و فقط و فقط به واسطه نامش یک فیلم رو میبینن؟ آیا روی پیشونیش نوشته کارگردان بزرگ؟ یا اینکه سالها قبل امتحانشو با آثارش پس داده؟
بنده در پستم خرق عادت و سوتی رو جدا نوشتمفیلم کیل بیل هیچ وقت به هنوان یه فیلم رئال مطرح نشده که خرق عادت فیلم یه سوتی محسوب بشه
شما بطن حرف من رو متوجه نشدید و تقصیر کار توضیحات ناقص بنده استبنده در پستم خرق عادت و سوتی رو جدا نوشتم
فرم کمیک یکی از راه حل هاست نه ایکه تنها راه باشه
معلومه که رئالیستی نیست! من عرض کردم اشکالش اینه که از فرم میزنه بیرون نه اینکه سوررئالیستی بودنش مشکل دارهشما بطن حرف من رو متوجه نشدید و تقصیر کار توضیحات ناقص بنده است
شما اگه. فیلم کیل بیل رو به چشم یک فیلم سورئالیستی بش نگاه کنید، عادتی در سورئالیسم مطرح نمیشه که خرق عادت عنوان بشه !
همین دیگه ! سورئالیسم فرم نداره که ! و غیرواقع گرایانه ستمعلومه که رئالیستی نیست! من عرض کردم اشکالش اینه که از فرم میزنه بیرون نه اینکه سوررئالیستی بودنش مشکل دارهبه علاوه این فیلم پر از سوتی های ریز و درشته که ارزششو پایین آوردهدرضمن پیشنهاد میکنم فیلم Mulholland Dr لینچ رو هم ببینید؛ به نظر من قوی ترین فیلمش هست و اونم سوررئاله. من که نتونستم کاملا از این فیلم سر در بیارم اگه شما تونستی به منم توضیح بده![]()
دوست عزیز تارانتینو هنرمند پست مدرنیست ه. اول باید پست مدرنیسم رو درک کرد تا بشه فیلم های تارانتینو رو به درستی فهمید. (سورئال هم نیست در ضمن.)معلومه که رئالیستی نیست! من عرض کردم اشکالش اینه که از فرم میزنه بیرون نه اینکه سوررئالیستی بودنش مشکل داره
به علاوه این فیلم پر از سوتی های ریز و درشته که ارزششو پایین آورده
درضمن پیشنهاد میکنم فیلم Mulholland Dr لینچ رو هم ببینید؛ به نظر من قوی ترین فیلمش هست و اونم سوررئاله. من که نتونستم کاملا از این فیلم سر در بیارم اگه شما تونستی به منم توضیح بده![]()
معذرت می خوام، ولی می شه تعریف خودتون رو از پست مدرنیسم و سورئالیسم بگید، شاید من اشتباه می کنم و سورئالیسم با توجهبه تعریف که من از این جنبش فرهنگی می دونم داخل کارای تورنتینو کاملا مشهودهدوست عزیز تارانتینو هنرمند پست مدرنیست ه. اول باید پست مدرنیسم رو درک کرد تا بشه فیلم های تارانتینو رو به درستی فهمید. (سورئال هم نیست در ضمن.)