برگزیده های پرشین تولز

بهترین نمایشگر صفحه - Browser

Which one is the best browser


  • Total voters
    60

Kako

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 اکتبر 2003
نوشته‌ها
1,259
لایک‌ها
9
سن
43
به نقل از MohammadR :
اگه سايتهاي فارسي را نميشه ديد به خاطر طراحي غلط برنامه نويسان است! كه سايت ها را مطابق با IE مي سازند و اصلا به مرورگرهاي ديگر كاري ندارند! يعني اگه اين اشكال رفع ميشد ديگر با موزيلا مشكلي نداشتيم.
اما خب من براي سايتهايي مثل پرشين تولز با IE ميام و بقيه اش را با FireFOx
والا محمد جان ! سایت پرشین تولز از جمله سایتهای معدود فارسی است که با موزیلا هیچ مشکلی نداره ! مابقی مرورگرها ( غیر از اپرا که تابحال ندیدمش ! ) رو هم دیدم و کاملا درست کار میکنه !
فکر نکنم فایر فاکس مشکلی با پی تی داشته باشه ! نسخه بعدی و بهتر موزیلا است دیگه ! نه ؟
mozilla>firebird>firefox ! درست نوشتم ؟

نکته ای که درباره طراحی سایتای فارسی میگی جالبه و بنظر درست میاد !

مردیم از دست این ناسازگاریها ! این فارسی سازی و .... پدر ما رو درآورد ! همش هم آخرش یه جای کار میلنگه و هنوز هم "یک " استاندارد که همه ازش تبعین کنند بوجود نیومده !
 

Mashaheer

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 می 2003
نوشته‌ها
1,992
لایک‌ها
17
سن
43
محل سکونت
UAE
به نقل از MohammadR :
اگه سايتهاي فارسي را نميشه ديد به خاطر طراحي غلط برنامه نويسان است! كه سايت ها را مطابق با IE مي سازند و اصلا به مرورگرهاي ديگر كاري ندارند! يعني اگه اين اشكال رفع ميشد ديگر با موزيلا مشكلي نداشتيم.
اما خب من براي سايتهايي مثل پرشين تولز با IE ميام و بقيه اش را با FireFOx
محمد جان اين اشتباه طراحي نيستش به نظر من بيشتر بازديد كننده ها به قول كاكو عزيز از اينترنت اكسپلورر استفاده مي كنند به دو علت يكي اينكه شايد اسم ديگر مرورگرها را نشنيده اند و يا از ديگر مرورگرها خوششون نمياد. به اين علت هستش كه بيشتر طراحي را برحسب اينترنت اكسپلورر هستش. اگر كتابهاي انگليسي رو خونده باشيد بيشتر بروي دو مرورگر اينترنت اكسپلورر و نت اسكيپ بحث شده تا ديگر مرورگرها.
 

ehsan

Administrator
مدیر انجمن
Administrator
تاریخ عضویت
5 دسامبر 2002
نوشته‌ها
7,949
لایک‌ها
3,918
محل سکونت
Internet
والا محمد جان ! سایت پرشین تولز از جمله سایتهای معدود فارسی است که با موزیلا هیچ مشکلی نداره !
تا اونجایی که من تست کردم و اطلاع دارم این فروم با هیچ کدوم از مرورگرها مشکلی نداره. البته غیر از قسمت جاوای فارسی نویسی. همه قسمتها بدون مشکل و به درستی کار میکنه. میتونید تست کنید.
یه دلیل عمده استفاده Internet Explorer بیشتر از بقیه اینه که خب مستقیما و بدون دردسر روی ویندوز ارایه میشه. در صورتی که بقیه رو باید داونلود یا از روی CD نصب کنی.
 

irgamer

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
23 جولای 2003
نوشته‌ها
2,030
لایک‌ها
15
و اما جوابهای علمی و منطقی!!
1-دلیل اینکه امکان تایپ فارسی از طریق خود PT ممکن نیست اینه که این کد فارسی برای IE نوشته شده همونطور که بقیه ی مرورگرها هم کدهایی دارن که با IE سازگار نیست
2-چندین سال پیش Netscape به Open Source پیوست نسخه ی Open source اون Mozilla نام گرفت اما چند سال گذشت و خیری ازش نشد تا اینکه ناگهان وارد شد با امکانات عالی و غیر قابل مقایسه با Netscape! و اما Netscape 6/7 کاملا از کدهای mozilla استفاده کرده بود واسه همین اینقدر اینا شبیهن اما mozilla همچنان کاملتر و به روز تر
3-Firefox نسخه ی کوچک و سریع و سازگار تر بخش مرورگر mozilla است که رسما برای بیرون راندن IE از دل کاربرانی که به IE عادت داشتند طراحی شد.ابتدا نامش Phoenix بود بعد یه شرکتی گفت این کپی رایت منه بعد شد Firebird باز یکی دیگه کفت این اسم کپی رایت منه تا بالاخره اسمش شد Firefox.
Opera 4- یک مرورگر تجاری است که به دلیل ظاهر مناسب امکانات خوب و سرعت بالا معروفه و چون شدیدا خواستن با استانداردهای W3C سازگار باشه اگه کدی یه کم غیر استاندارد بشه امکان داره توش درست دیده نشه. من شنیدم طراح های وب سایتها برای اینکه از سازگاری سایتشون با استانداردهای W3C مطمئن شن سایتشونو با Opera باز می کنن ببینن درسته یا نه!
5- مایکروسافت از طریق سیاستهای انحصار گرانه تونست IE رو در بازار همه گیر کنه... اما IE مرورگری غیر استاندارد هست نسبتا از نظر داشتن امکاناتی مانند Tab Browsing,Download Manager,Skin Support,Extension/Plugin manager,POP-Up Blocker سالهاست که از مرورگرهای رقیب عقبه! (قراره تو XP SP2 امکان Extension Manager و POP-UP Blocking اضافه بشه)
6- متاسفانه تو ایران استفاده از Frontpage زیاده و اون دیگه ماشالا از هر برنامه ای برای ساختن سایت غیر استانداردتره!! و خیلی از کدهاش فقط با IE سازگاره.
7-نسخه های جدید تمام این مرورگرها از Unicode پشتیبانی می کنن و با فارسی مشکلی ندارن اما Opera تا مدتها با RTL مشکل داشت که تو نسخه های اخیر تقریبا حل شده.همچنین Mozilla در محیط لینوکس با تایپ"ی" بدون نقطه مشکل داشت که تو Firefox این مشکل نیست.
8-درسته که میکروسافت از هرکسی بهتر باید بتونه برای سیستم عاملش مرورگر بنویسه اما مثل اینکه نمی تونه از این فرصت به درستی استفاده کنه چون الان رقیباش تو همین محیط ویندوز کلی ازش جلو ترن.
9-مرورگر Opera برای رد کردن برخی محدودیتها از سوی بعضی از سایتها که جلوی استفاده ی بقیه ی مرورگرها از سایتشون رو می گیرن خودش رو به سایتها IE معرفی می کنه واسه همین نمی شه خیلی برا آمار استفاده از Opera و IE مطمئن بود.
10-مرورگرهای دیگه ای هم هستن که معروفن که بر مبنای KHTML قرار گرفتن. به عنوان مثال Konqueror مرورگر معروف KDE(یکی از Desktop Environment های معروف لینوکس که KHTML رو هم همون گروه نوشتن) و مرورگر Safari اپل جون(!) که وقتی اپل نسخه ی Public Beta سفری رو عرضه کر مایکروسافت اعلام کرد دیگه نمی خواد IE واسه مکینتاش عرضه کنه!! ببینین چیه که از Public Beta مایکروسافت کم آورد. اما اپل با معرفت کدهایی رو که برای Improve کردن Safari استفده کرده بود در اختیار KDE قرار داد و نسخه ی اخیر Konqueror(3.2) خیلی از اون ویژگیها رو داره.
11-Firefox به هیچ وجه ناقص نیست چون Mozilla هر تیکرو با رابط و سازگاری بهتر و حجم مناسبتر جدا عرضه می کنه و بخش Mozilla Mail هم با نام Thunderbird با رابط خوب و قابل رقابت با Outlook عرضه می کنه.
خودمونیما چقدر پر حرفم!!!
 

alizali

Registered User
تاریخ عضویت
16 ژوئن 2003
نوشته‌ها
659
لایک‌ها
20
به نقل از Mashaheer :
من الان كه به كانتر سايتم سرزدم يه آمار از مرورگرها نشان ميداد فكر كنم براي شما هم جالب باشه بدونيد:
1. اينترنت اكسپلورر 95%
2. نت اسكيپ 0.2%
3. موزيلا 1.8%
4. اوپرا 0.6%
5. بقيه مرورگرها 2.4%

اين دقيقا همون حرفي هستش كه من زدم . البته دوستان درست ميگن كسايي كه تو ايران هستن شايد اسم برنامه اي ديگه به گوششون نخورده باشه . و خوب چون سايت شما فراسي هست اكثر بينندگانش از ايران هستن .
براي نتيجه گيري دقيق تر برين كانتر هاي سايتها خارجي رو هم ببينيد . ) من ديدم كه اينو رو ميگم ها )
اونها هم درصد غالب بينندهاشون اينترنت اكسپلورر هست.
دادگاه بايد اين مايكروسافت رو سر اين اكسپلورر زوري هم يه جريمه باحالي بكنه تا آدم شه ما هم دلمان خنك شود
 

aryagohar

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 جولای 2003
نوشته‌ها
680
لایک‌ها
0
سن
45
محل سکونت
Iran
اينقدر ضد مايكروسافت نباشين. حداقل تنها شركتي هست كه ما رو هم جز آدم ها قرار داده و فارسي رو بصورت استاندارد تو برنامه خودش گذاشته.
در ضمن اگه مايكروسافت نبود الان بايد صفحه جلومون لينوكسي مي بود كه از نظر اينترفيس مثل ويندوز 3.1 بود. براي پخش كردن برنامه هاي مالتي مديا بايد در به در مي شديم و خلاصه براي هر چيزي يه مشكلي داشتيم.
مرور گرهاي ديگه همشون خوبن من از همه استفاده كردم. ولي در حال حاضر IE حرف اول رو مي زنه. ائنم به خاطر اينكه مجانيه.
كاريش نمي شه كرد.ولي تا وقتي ويندوز استفاده مي كنيم فقط IE .
 

irgamer

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
23 جولای 2003
نوشته‌ها
2,030
لایک‌ها
15
بهت پیشنهاد می کنم KDE و Gnome رو اول ببینی بعد به Windows 3.1 نسبتشون بدی!!!!
در ضمن اپل خیلی قبل از مایکروسافت تو Mac OS تایپ فارسی گذاشته...
KDE هم به طور رسمی تایپ فارسی داره و تو خیلی از توزیع ها مثل mandrake خود Farsi KDE هم دارن که محیطشم فارسیه بنابراین تو سیستم عاملهای پرکاربرد میشه گفت مایکروسافت از همه بی میل تر برای افزودن فارسی به ویندوز بوده و هست.
من همیشه نسبت به لینوکس انتقادهایی داشتم اما هیچ وقت نمی پذیرم اینقدر با بی انصافی و بی منطقی از لینوکس انتقاد بشه.
 

Kako

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 اکتبر 2003
نوشته‌ها
1,259
لایک‌ها
9
سن
43
من با گیمور موافقم ! من خودم تا زمانی که لینوکس رو ندیده بودم بهیچوجه به خودم اجازه اینجور قضاوتی رو نمیدادم . و حالا هم که دیدم به دوست عزیزم آریاگوهر میگم که سخت در اشتباهی ! لینوکس های جدید (من ردهت 9 و مندریک 9 رو دیده ام ) بنظر میرسه فقط بخاطر "کل " با مایکروسافت کاملا ( کاملا ) گرافیکی شده اند و حتی محیطی با طراحی و شیکی بالاتر از XP بوجود آورده اند .

البته من بخاطر یکسری موضوعات دیگه هنوز هم از لینوکس استفاده میکنم ! ( یه بخشی از این موضوعات گشادی ... ه ! )
و اینکه بنظرم هنوز لینوکس اونقدر برایend user ساخته نشده و یوزرش باید یه حداقلی از طرز کار و سیستم های جدیدی رو که لینوکس باهاش کار میکنه رو بلد باشه . من به شخصه اونقدر وقت ندارم که بخوام همه چیزهایی که برای ویندوز یاد گرفتم رو دوباره برای لینوکس یاد بگیرم .

البته اگر دوره آموزشی کوتاهی باشه من کاملا علاقمندم به دور انداختن ویندوز و یاد گرفتن و بکارگیری لینوکس !
یه سری از مشکلات لینوکس هم در حال رفع ( و مقدار خیلی زیادیش هم رفع شده ) است . مثلا دیگه مشکل نصب مودم نداریم . اکثر سخت افزارها دیگر لینوکس رو ساپورت میکنند و لینوکس هم براحتی میشناسدشون ! امنیت شبکه در لینوکس چندین برابر ویندوزه !

من توصیه میکنم حد اقل یکبار محیط و کارایی های لینوکس رو ببینید و بعد در بارش بگین :

" فقط مایکروسافت ما رو آدم حساب کرده " !

اولا که من در هر دو ورژنی که نام بردم نام ایران رو دیدم ! و حتی مثل XP دارای multi-language Support هستند .
در ثانی مگر عیبی دارد کشوری که تمام حقوق معنوی رو زیر پا میگذاره رو ندیده بگیرن ؟ حس وطندوستی خوبه همراه با واقع گرایی و کمی هم چاشنی انصاف بکاربرده بشه . بهمراه کمی دوری از " پیشداوری " و یه خورده " کسب اطلاعات " !

ولي در حال حاضر IE حرف اول رو مي زنه. ائنم به خاطر اينكه مجانيه.
مگه لینوکس پولیه عزیز ؟ بعدشم کی گفته IE مجانیه ؟ بخاطر اینکه رو CD ویندوز هست ؟ خوب عزیزجون لینوکس که کل سیستم عاملش مجانیه !

من فقط توجه شما رو به مقایسه روند رشد این دو سیستم عامل جلب میکنم ! خودتون قضاوت کنید 3 سال دیگه کدوم ویندوز و لینوکس کجا هستند ؟

من دوست دارم به دید مثبت حرفامو بخونید . اصلا قصد بی احترامی نداشته و ندارم .
 

irgamer

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
23 جولای 2003
نوشته‌ها
2,030
لایک‌ها
15
اتفاقا وقتی کشوری مثل ایران هست که هم تحریمه هم کپی رایت نداره بهترین و منطقی ترین پشتیبانی از فارسی توسط جامعه ی Open Source انجام می گیره چون :
1-نیازی به درخواست و التماس از یه شرکت مثل مایکروسافت نیست که فارسی رو اضافه کنه. خودت خیلی راحت امکانات فارسی رو به عنوان مثال به KDE اضافه می کنی و اونارو به تیم KDE میدی به همین راحتی!
2-دنبال منافع مالی از امکانات فارسی نیستن که بگن شما که کپی رایت ندارین ما واسه چی فارسی بذاریم.
 

MohammadR

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
18 ژانویه 2004
نوشته‌ها
2,613
لایک‌ها
10
سن
33
محل سکونت
Tehran
kako جان منطورم همون فارسي/انگليسي بود. كه Irgame اشاره كرد.
اما به نظرم طراح خوب بايد از هر دو سيستم عامل Ie,Netscape و همچنين |Opera ببينه. چون بقيه بر پايه ي اينا هستن!
Irgame,kako حرف خيلي درستي زدن. دقيقا همون چيزي كه ميخواستم قبلش بگم!
موفق باشيد.
 

Mashaheer

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 می 2003
نوشته‌ها
1,992
لایک‌ها
17
سن
43
محل سکونت
UAE
به نقل از irgamer :
و اما جوابهای علمی و منطقی!!
1-دلیل اینکه امکان تایپ فارسی از طریق خود PT ممکن نیست اینه که این کد فارسی برای IE نوشته شده همونطور که بقیه ی مرورگرها هم کدهایی دارن که با IE سازگار نیست
2-چندین سال پیش Netscape به Open Source پیوست نسخه ی Open source اون Mozilla نام گرفت اما چند سال گذشت و خیری ازش نشد تا اینکه ناگهان وارد شد با امکانات عالی و غیر قابل مقایسه با Netscape! و اما Netscape 6/7 کاملا از کدهای mozilla استفاده کرده بود واسه همین اینقدر اینا شبیهن اما mozilla همچنان کاملتر و به روز تر
3-Firefox نسخه ی کوچک و سریع و سازگار تر بخش مرورگر mozilla است که رسما برای بیرون راندن IE از دل کاربرانی که به IE عادت داشتند طراحی شد.ابتدا نامش Phoenix بود بعد یه شرکتی گفت این کپی رایت منه بعد شد Firebird باز یکی دیگه کفت این اسم کپی رایت منه تا بالاخره اسمش شد Firefox.
Opera 4- یک مرورگر تجاری است که به دلیل ظاهر مناسب امکانات خوب و سرعت بالا معروفه و چون شدیدا خواستن با استانداردهای W3C سازگار باشه اگه کدی یه کم غیر استاندارد بشه امکان داره توش درست دیده نشه. من شنیدم طراح های وب سایتها برای اینکه از سازگاری سایتشون با استانداردهای W3C مطمئن شن سایتشونو با Opera باز می کنن ببینن درسته یا نه!
5- مایکروسافت از طریق سیاستهای انحصار گرانه تونست IE رو در بازار همه گیر کنه... اما IE مرورگری غیر استاندارد هست نسبتا از نظر داشتن امکاناتی مانند Tab Browsing,Download Manager,Skin Support,Extension/Plugin manager,POP-Up Blocker سالهاست که از مرورگرهای رقیب عقبه! (قراره تو XP SP2 امکان Extension Manager و POP-UP Blocking اضافه بشه)
6- متاسفانه تو ایران استفاده از Frontpage زیاده و اون دیگه ماشالا از هر برنامه ای برای ساختن سایت غیر استانداردتره!! و خیلی از کدهاش فقط با IE سازگاره.
7-نسخه های جدید تمام این مرورگرها از Unicode پشتیبانی می کنن و با فارسی مشکلی ندارن اما Opera تا مدتها با RTL مشکل داشت که تو نسخه های اخیر تقریبا حل شده.همچنین Mozilla در محیط لینوکس با تایپ"ی" بدون نقطه مشکل داشت که تو Firefox این مشکل نیست.
8-درسته که میکروسافت از هرکسی بهتر باید بتونه برای سیستم عاملش مرورگر بنویسه اما مثل اینکه نمی تونه از این فرصت به درستی استفاده کنه چون الان رقیباش تو همین محیط ویندوز کلی ازش جلو ترن.
9-مرورگر Opera برای رد کردن برخی محدودیتها از سوی بعضی از سایتها که جلوی استفاده ی بقیه ی مرورگرها از سایتشون رو می گیرن خودش رو به سایتها IE معرفی می کنه واسه همین نمی شه خیلی برا آمار استفاده از Opera و IE مطمئن بود.
10-مرورگرهای دیگه ای هم هستن که معروفن که بر مبنای KHTML قرار گرفتن. به عنوان مثال Konqueror مرورگر معروف KDE(یکی از Desktop Environment های معروف لینوکس که KHTML رو هم همون گروه نوشتن) و مرورگر Safari اپل جون(!) که وقتی اپل نسخه ی Public Beta سفری رو عرضه کر مایکروسافت اعلام کرد دیگه نمی خواد IE واسه مکینتاش عرضه کنه!! ببینین چیه که از Public Beta مایکروسافت کم آورد. اما اپل با معرفت کدهایی رو که برای Improve کردن Safari استفده کرده بود در اختیار KDE قرار داد و نسخه ی اخیر Konqueror(3.2) خیلی از اون ویژگیها رو داره.
11-Firefox به هیچ وجه ناقص نیست چون Mozilla هر تیکرو با رابط و سازگاری بهتر و حجم مناسبتر جدا عرضه می کنه و بخش Mozilla Mail هم با نام Thunderbird با رابط خوب و قابل رقابت با Outlook عرضه می کنه.
خودمونیما چقدر پر حرفم!!!
دستت درد نكنه عزيز از اطلاعات بسيار مفيدي كه در رابطه با مرورگرها داديد
 

Mashaheer

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 می 2003
نوشته‌ها
1,992
لایک‌ها
17
سن
43
محل سکونت
UAE
به نقل از MohammadR :
kako جان منطورم همون فارسي/انگليسي بود. كه Irgame اشاره كرد.
اما به نظرم طراح خوب بايد از هر دو سيستم عامل Ie,Netscape و همچنين |Opera ببينه. چون بقيه بر پايه ي اينا هستن!
Irgame,kako حرف خيلي درستي زدن. دقيقا همون چيزي كه ميخواستم قبلش بگم!
موفق باشيد.
من كاملا با نظر شما موافقم :)
 

irgamer

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
23 جولای 2003
نوشته‌ها
2,030
لایک‌ها
15
خواهش می کنم :)
 

MohammadR

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
18 ژانویه 2004
نوشته‌ها
2,613
لایک‌ها
10
سن
33
محل سکونت
Tehran
به نقل از ehsan :
تا اونجایی که من تست کردم و اطلاع دارم این فروم با هیچ کدوم از مرورگرها مشکلی نداره. البته غیر از قسمت جاوای فارسی نویسی. همه قسمتها بدون مشکل و به درستی کار میکنه. میتونید تست کنید.
یه دلیل عمده استفاده Internet Explorer بیشتر از بقیه اینه که خب مستقیما و بدون دردسر روی ویندوز ارایه میشه. در صورتی که بقیه رو باید داونلود یا از روی CD نصب کنی.
همه ي اينا تقصير انحصار طلبي مايكروسافت هست!وگرنه از خيلي جهات مروگرهاي ديگر سر هستند.
اصلا از اول به ما ياد دادند كه اينترنت را با IE شروع كنيم. شايد يكي از دلايلش هم آموزش غلط باشه.
 

Mashaheer

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 می 2003
نوشته‌ها
1,992
لایک‌ها
17
سن
43
محل سکونت
UAE
من اوايل كه داشتم اينترنت ياد مي گرفتم با نت اسكيپ شروع كردم نه اينترنت اكسلورر
 

MohammadR

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
18 ژانویه 2004
نوشته‌ها
2,613
لایک‌ها
10
سن
33
محل سکونت
Tehran
منظورم بيشتر با آموزشگاه ها بود كه معمولا با IE شروع مي كنند.
 

thomson762

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 اکتبر 2003
نوشته‌ها
2,082
لایک‌ها
11
opera اگه فارسي اش كامل بود و بيشتر با windows سازگار بود
حتما" هميشه اونو استفاده ميكردم
جون ميده برا سايت هاي كرك و warez
 

dashti

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
400
لایک‌ها
2
سن
45
محل سکونت
Yazd , Iran
من از يه نرم افزار IE Based به اسم SlimBrowser استفاده مي کنم.
(يه چيزي شبيه AvantBrowser هست ولي اشکالاتش خيلييييييييي کمتره.)
مي تونيد از http://www.flashpeak.com/ دانلودش کنيد.
 

Kako

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 اکتبر 2003
نوشته‌ها
1,259
لایک‌ها
9
سن
43
به نقل از dashti :
من از يه نرم افزار IE Based به اسم SlimBrowser استفاده مي کنم.
(يه چيزي شبيه AvantBrowser هست ولي اشکالاتش خيلييييييييي کمتره.)
مي تونيد از http://www.flashpeak.com/ دانلودش کنيد.
من دارمش . بد نيست . ولي هيچي موزيلا نميشه ! سرعتش مثل IE اه !
 

aaber_piade

Registered User
تاریخ عضویت
19 دسامبر 2002
نوشته‌ها
1,660
لایک‌ها
25
سن
40
محل سکونت
Tehran
راستش فعلا شاهدي براي حرفم ندارم ولي يادمه که وقتي css پيچيده بشه موزيلا يه کمي توش لنگ مي زنه و باهاش مشکل داره.. يه عيب ديگه موزيلا اينکه که صفحاتي که با table ساخته شدن رو خيلي بد نشون ميده و تيكه تيكه به محض دريافت ظاهر ميكنه كه ظاهر خوبي نداره.. باز حداقل توي ie طراح ميتونه بين div و table يکي رو انتخاب کنه .. table همون بهتره که کامل دريافت بشه بعد ظاهر بشه اين شايد يه عيب باشه توي موزيلا.. البته به نظر من.. اون قضيه css هم بزنيد تنگش..
 
بالا