برگزیده های پرشین تولز

جديدترين اخبار از دنياي گوگل

managermd

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 می 2005
نوشته‌ها
1,361
لایک‌ها
232
سن
46
محل سکونت
آگهی
پس گرفتن شکایت گوگل از اپل بدون توضیح
موتورلای گوگل شکایت خود را بدون هیچ توضیح رسمی از اپل پس گرفت.
وکلای شرکت موتورولا که عضوی از گوگل شده، با پر کردن ورقه ای در آی تی سی یا کمیسیون تجارت جهانی به ذکر این نکته بسنده کردند که آنها بدون هیچ تعصبی شکایت خود در 7 مورد نقض ثبت اختراع موتورولا توسط اپل را پس می گیرند.
اپل هنوز تا انتشار این خبر، واکنش رسمی نشان نداده است و گوگل تنها به این نکته بسنده کرده که: همانطور که بارها اعلام کرده ایم، به شدت دفاع از شرکای خود را ادامه خواهیم داد. (منظور دفاع از موتورولا علیه اپل!)
گفتنی است گوگل و اپل در جنگ نقض ثبت اختراع در سطح بین المللی از سال 2010 با هم درگیر بوده و اپل بدلیل رشد روزافزون آندروید گوگل، سعی در محدود شدن سیستم عامل رقیب دارد. این جنگ سایر شرکتها مانند سامسونگ، اچ تی سی و سایر شرکتهایی که از آندروید برای سیستم عامل تبلت و تلفن هوشمند خود استفاده می کنند را نیز درگیر خود ساخته است.
رویترز در ماه آگوست خبر داد که دو کمپانی با هم سر میز مذاکره نشسته اند. گوگل سپس اظهار نظر رسمی کرد که بین موتورولا و اپل نه شفاهی و نه کتبی توافقی حاصل نشده است.
به گفته کارشناسان ممکن است البته این شکایت دوباره از سر گرفته شود.
فلوریان مولر که اولین نفر این خبر را در وبلاگ خود درج کرد، می گوید: گوگل جلوی شکایت را گرفت چرا که ممکن است این کیس سرعت کیس حقوقی قبلی را کند کند. اما این کیس حقوقی قبلی چیست؟
به گفته مولر در کیس قبلی قاضی گفته اپل یک ثبت اختراع مرتبط با از بین بردن نویز هنگام مکالمه تلفنی را نقض کرده است.در این مورد قضاوت نهایی در آوریل سال آینده میلادی صورت خواهد گرفت.
مولر در این مورد می گوید شاید آنها شانس خود را علیه اپل و پبروزی بر آن در سال 2013 در دادگاه امریکا می خواهند نگه دارند!
بزرگترین پیروزی حقوقی در تاریخ جنگهای نقض اختراع بین کمپانی ها برنده شدن اپل در 24 آگوست 2012 علیه سامسونگ و ضرر 1 میلیارد دلاری سامسونگ در این باره است که می توان ذکر کرد.
سامسونگ بر اساس آمار در فصل دوم سال مالی جاری اپل را در بازار فروش امریکا پشت سر گذاشت و مقام برتر فروشنده ها را کسب کرد، چیزی که اپل از آن وحشت زده شد.
گفتنی است گوگل در ماه می سال جاری موتورولا را 12.5 میلیارد دلار خرید و از آن تاریخ به بعد، موتورولا عملا عضوی از گوگل شده است.

Google withdraws U.S. patent complaint against Apple - Chicago Tribune
 

managermd

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 می 2005
نوشته‌ها
1,361
لایک‌ها
232
سن
46
محل سکونت
آگهی
آینده وب از دیدگاه گوگل: تحرک، ویدئو، اجتماع
فناوری اطلاعات و ارتباطات - به گفته نیک لیدر، مدیر عامل بخش های استرالیا و زلاندنو شرکت گوگل : سه تغییر بزرگ در نحوه استفاده مردم از فن آوری ها در حال وقوع است که هر سه در حال پیشرفت و ارتقا هستند و هوشمندی محور همه این دگرگونی هاست.
لیدر در روز کارآفرینی غول وب، گوگل ، پیش بینی های خود را با جمعی از 300 نفر کارآفینان شهر سیدنی درمیان گذاشت و به آنها گفت گوگل می خواهد سیدنی را به ساحل سیلیکون جدیدی برای جهان و همتای سیلیکون ولی تبدیل کند.
به گفته لیدر، برای رسیدن به چنین مرحله ای لازم است درراستای سه تغییر بزرگ حرکت کنیم: تحرک بیشتر، تطبیق و ارائه دادن ویدئو های بیشتر در فضای وب و تاکید بر تاثیرات شبکه های اجتماعی(نه لزوما رسانه های اجتماعی) بر زندگی روزمره .

تحرک
در این زمینه، لیدر با ارائه داده ها آماری تاکید فراوانی بر رشد روز افزون استفاده از موبایل برای اتصال به اینترنت و مسائل مالی آن داشت: استرالیایی ها سال پیش 6 میلیارد دلار روی گوشی های تلفن همراه و تبلت ها سرمایه گذاری کردند.وفقط فروش گوشی تلفن همراه در این سال به 8 میلیارد دلار رسید. رشد جست و جوی اینترنتی از طریق موبایل نیزهر 12 ماه دوبرابر شد.در حال حاضر 25 درصد جست و جوهای اینترنتی از طریق موبایل صورت می گیرد. و حتی این مسئله بر روی اولویت ها ، تغیرات احتمالی و تولیدات تجاری گوگل هم تاثیر گذاشته است. اگر عده ای با ایده ای نو برای تولید محصولی جدید به ما مراجعه کنند و کلمه موبایل در سومین یا چهارمین حرف آنها نباشد به آنها می گوییم بازگردند و روی برنامه خود بیشتر کار کننند.
البته آنهایی که امیدوارند از این تحرک عظیم بهره ای ببرند و سودی حاصلشان شود نباید خود را فقط به اسمارت فون ها و تبلت ها محدود کنند. به زودی دستگاههایی برای اتصال به اینترنت تولید خواهند شد که حتی تصورش در حال حاضر برای ما ممکن نیست.
لیدر به پروژه عینک گوگل اشاره کرد که به طور کلی نحوه تعامل افراد با جهان پیرامونشان را تغییر خواهد داد.

ویدئو
لیدر معتفد است که امروزه در فضای وب ، بیش از نوشته ها و لینک های آبی آشنا، با ویدئو ها و تصاویر متحرک برخورد می کنیم. وی افرادی را مثال زد که از این ویدئوها برای سرگرمی یا حتی استفاده از کلاس های دانشگاهی آنلاین استفاده می کنند. و نیز به Telstra اشاره کرد که از طریق این ویدئو ها در حال ارائه خدمات قوی تر به مشتری هایش است.
آنها از این ویدئوها برای خرید و فروش و ارائه محصولاتشان بهره می بردند و بنابراین علاوه بر سرگرمی حتی می توان بهروی ها تجاری و ضرورت های کاری را هم در پس زمینه مشاهده کرد.

اجتماع
صحبت از شبکه های اجتماعی معمولا اندکی با حب و بغض همراه است اما به نظر لیدر افرادی که درباره شبکه اجتماعی خاص خودشان حرف می زنند همیشه هم ارزشی سخن نمی گویند. لیدر می گوید برای استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی تاجرین باید به محتواهای اطلاعاتی دقت کنند . او برای این بحث خرید ماشین لباسشویی را مثال زد.
وی گفت: مثلا ممکن است شما هر 10 یا 20 سال یکبار آن هم به مدت یک هفته به خرید ماشین لباسشویی فکر کنید و در مابقی این 10 سال ماشین لباسشویی هیچ اهمیتی برایتان ندارد. از نظر این لیدر همین یک هفته می تواند از لحاظ اطلاعاتی بسیار ارزشمند باشد و اینجاست که شبکه های اجتماعی اهمیت پیدا می کند. کمپانی ها می توانند با استفاده از شبکه های اجتماعی اطلاعات مربوط به دستگاه شان را در زمان بسیار مناسب یعنی درست وقتی که مشتری به آن نیاز دارد ارائه دهند.
امروزه اینترنت فقط در مرزهای کامپیوترها محصور نشده بلکه در زندگی روزمره مردم جریان دارد.
 

fxtabar

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2012
نوشته‌ها
75
لایک‌ها
8
محل سکونت
[email protected]
دوباره انگار جی میل تحریم کرده ایران رو چون وقتی می خوایی کد فعال سازی به موبایل بفرسته می گه برای کشور شما شدنی نیست چند ماه پیش اینطور نبود
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,217
لایک‌ها
20,095
محل سکونت
اوهایو - دیتون
Gmail، برترین سرویس‌دهنده‌ی ایمیل در سطح جهانی

شرکت comScore که در زمینه‌ی اطلاع‌رسانی و آماردهی حوزه‌ی اینترنت و دنیای دیجیتال فعالیت می‌کند در آخرین گزارش خود اعلام کرد سرویس Gmail برای اولین بار توانست رقیب دیرینه‌ی خود Hotmail را پشت سر بگذارد. این آمار به تعداد کاربران جهانی این دو سرویس اشاره می‌کند.

Gmail_logo.png

طبق گزارش comScore سرویس Gmail با ۲۸۷ میلیون و ۹۰۰ هزار کاربر منحصربه‌فرد جهانی توانست Hotmail را با ۲۸۶ میلیون و ۲۰۰ هزار کاربر، پشت سر بگذارد. نیمه‌ی دوم ۲۰۱۲ گوگل اعلام کرده بود بیش از ۴۲۵ میلیون کاربر Gmail وجود دارد که این آمار در مقایسه با comScore اختلاف زیادی دارد. ممکن است در گزارش اخیر comScore، تعداد کاربرانی که از تلفن همراه برای دسترسی به Gmail استفاده می‌کنند به حساب نیامده باشند. یکی از دلایلی که ممکن است باعث کاهش یافتن تعداد کاربران Hotmail به صورت جهانی شود تغییر اخیر این سرویس به قالب و ساختار جدید خود یعنی Outlook است که رویکردی جدید به ارایه‌ی خدمات ایمیل از طرف مایکروسافت به حساب می‌آید.
در گزارش comScore سرویس Yahoo! Mail با ۲۸۱ میلیون و ۷۰۰ هزار کاربر جهانی در رتبه‌ی سوم قرار گرفت اما کماکان رتبه‌ی نخست در ایالات متحده را دارد. طی سال‌های گذشته رابط کاربری سرویس Gmail و امکاناتی که در اختیار کاربرانش قرار می‌داد باعث شده است که امروز بتواند به عنوان برترین ارایه دهنده‌ی خدمات ایمیل در سطح جهانی شناخته شود. آخرین تغییر ایجاد شده در Gmail نیز روش جدید این سرویس برای نوشتن نامه‌ها بود که درباره‌ی آن اطلاع‌رسانی کردیم.
بار دیگر گوگل به رقبای خود ثابت کرد که برترین است و می‌تواند این سیر صعودی را برای سایر محصولات خود ممکن سازد.
mail-chart.png

[منبع]
 

behnamcp

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 نوامبر 2012
نوشته‌ها
11
لایک‌ها
0
سلام
ببخشيد چطور ميشه تعداد autocomplete سرچ گوگل رو افزايش داد تعداد autocomplete سرچ گوگل من قبلا 10تايي بود در حالي الان روي 4 است؟
 

managermd

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 می 2005
نوشته‌ها
1,361
لایک‌ها
232
سن
46
محل سکونت
آگهی
گوگل به صف مخالفان اتحاديه بين المللی مخابرات سازمان ملل پيوست

در پی اعلام برنامه اتحاديه بين المللی مخابرات سازمان ملل مبنی بر برگزاری نشستی در ماه دسامبر با موضوع بررسی قوانين جاری بر شبکه جهانی اينترنت، شرکت گوگل ضمن ابراز مخالفت خود چنين اقدامی را تصميم درباره سرنوشت اينترنت «در جايی نادرست» توصيف کرده و آن را موجب «محدوديت بيشتر آزادی های اينترنتی» دانسته است.

به گزارش شبکه الجزيره، شرکت گوگل روز چهارشنبه، يکم آذر ماه، در مطلبی که بر روی سايت «اقدام کنيد» خود منتشر کرده تصريح کرده است که «اتحاديه بين المللی مخابرات محل مناسبی برای تصميم گيری درباره آينده اينترنت نيست.»

کنفرانس جهانی اتحاديه بين المللی مخابرات سازمان ملل ماه آينده ميلادی در دوبی افتتاح خواهد شد. قرار است برای نخستين بار از سال ۱۹۸۸ ميلادی قوانين جهانی مخابرات در اين نشست مورد بازبينی و به روزگردانی قرار گيرد.

در همين حال برخی کشورها به برنامه پيش رو به چشم فرصتی برای وضع قوانين جديد برای اينترنت نگاه می کنند.

مقام های رسمی و قانونگذاران ايالات متحده آمريکا، به همراه شماری از کنشگران اينترنتی پيشاپيش مراتب نگرانی خود را از طرح های پيشنهادی احتمالی کشورهای چين، روسيه و ديگر کشورهايی که مدل کنونی اينترنت را تهديد می کنند اعلام داشته اند.

مخالفان می گويند احتمال دارد کشورهای فوق در طرح خود نقش بزرگتری برای اتحاديه بين المللی مخابرات در نظر بگيرند و چنين گامی تهديدی در مقابل آزادی اينترنتی خواهد بود.

در ادامه بيانيه شرکت گوگل آمده است: «در اتحاديه بين المللی مخابرات تنها صدای دولت ها شنيده می شود که در ميان آنها برخی هستند که از اينترنت آزاد و باز پشتيبانی نمی کنند.»

گوگل تاکيد می کند: «در فعاليت های اتحاديه بين المللی مخابرات مخفی کاری زيادی نيز وجود دارد و کنفرانس مربوط به پيمان نامه و طرح های پيشنهادی همه مخفيانه هستند.»

شرکت گوگل در ادامه بيانيه خود هشدار داده که شماری از طرح های پيشنهادی و تغييرات در قوانين موجود «می تواند موجب افزايش سانسور و تهديد عليه نوآوری شود.»

گوگل می افزايد: «بيم آن می رود که در اثر چنين تغييراتی ارائه دهندگان خدمات سايت هايی مانند يوتيوب، فيس بوک و اسکايپ ملزم به پرداخت عوارض جديدی برای عبور از ورای مرزهای کشورها شوند. امری که خود ميزان دسترسی مردم به اطلاعات را - به ويژه در بازارهای نوظهور- محدود خواهد کرد.»

بيانيه شرکت گوگل هماهنگ با موضع ايالات متحده است که پيش تر خواست خود مبنی بر حفظ **** کنونی غيردولتی و شراکتی اينترنت را اعلام کرده بود.

در بخش ديگری از بلاگ شرکت گوگل آمده است: «دولت ها نبايد به تنهايی درباره آينده اينترنت تصميم گيری کنند.» ميلياردها انسانی که در سراسر جهان از اينترنت استفاده می کنند و کارشناسانی که شبکه جهانی را ساخته و از آن نگهداری می کنند بايد در اين روند دخالت داشته باشند.

پاسخ گوگل در حالی مطرح می شود که يک هفته قبل از انتشار بيانيه اين شرکت بزرگ اينترنتی، دولت روسيه طرح پيشنهادی خود را برای **** جديد قانونی اينترنت تسليم اتحاديه بين المللی مخابرات سازمان ملل کرد، اقدامی که واکنش های شديدی را در ميان بعضی از کنشگران سايبری برانگيخت.
 

raminbarati360

Registered User
تاریخ عضویت
7 اکتبر 2012
نوشته‌ها
196
لایک‌ها
73
[h=3]گوگل دزد می گیرد[/h]
آدرس های فیزیکیMACپایگاه داده گوگل به پلیس نیوزلند کمک می کند تا موقعیت جرایم و متخلفان تبهکاران را حین استفاده از تلفن های همراه شناسایی کند.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران از Computer World، اخیرا گوگل زیر هجمه انتقاداتی که آن به جمع آوری داده های بر روی نقاط دسترسی وایرلس انجام داده و تصاویر واقعی که توسط StreetView جمع آوری می کند، است.

اما آنچه که مورد انتقادات دیگران است به ابزاری مفید برای پلیس تبدیل شده است.
بسیار از متخلفان به قدری پیشرفته و بروز شده اند که بلافاصله شواهد ثبت شده دیجیتالی از جرایم خود را گردآوری می کنند، به عنوان مثال تصاویر اجناسی را که دزدیده اند برای خریداران احتمالی خود از طریق ایمیل ارسال می کنند.

به گفته Kleintjes رئیس آزمایشگاه جرایم الکترونیکی پلیس اظهار داشت هر تلفن همراهی حتی اگر هیچ اطلاعات موقعیت یاب GPS نداشته باشد اما از طریق آدرس های فیزیکی MAC در صورتیکه در نزدیکی نقطه دسترسی وایرلس باشد قابل پیگیری و شناسایی است.

زمانی که متخلف حین ارسال تصاویر گرفته شده است، مخصوصا با یکی از نرم افزارهای گوگل مانند Picasa، برنامه می تواند به آدرس های MAC پایگاه داده گوگل مراجعه کند و پس از پردازش محلی را که عکس گرفته شده است را شناسایی و ثبت کند.

از این رو در صورتیکه پلیس به تلفن همراه مجرم و عکس های حاوی آن دسترسی داشته باشد به راحتی خواهد فهمید آنها چه سرقت کرده اند و چه زمان و کجا این عکس ها گرفته شده است و این اطلاعات با انطباق با گزارشهای سرقتی اعلام شده در پایگاه پلیس و پیدا کردن اجناس به سرقت رفته شده کمک می کند.
 

managermd

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 می 2005
نوشته‌ها
1,361
لایک‌ها
232
سن
46
محل سکونت
آگهی
جایزه ۵ میلیون دلاری گوگل به صندوق جهانی حیات وحش رسید

صندوق جهانی حیات وحش (WWF) که یک سازمان حامی محیط زیست بین‌المللی است، جایزه‌ای پنج میلیون دلاری از شرکت گوگل دریافت کرده است.

به نوشته سایت «گرینر آیدیال»، شرکت گوگل می‌گوید جایزه «تأثیر جهانی» را در زمانی حساس و به منظور حفظ بقای گونه‌های جانوری در خطر انقراض، به صندوق جهانی حیات وحش اهدا کرده است.

گوگل در بلاگ رسمی خود فلسفه بنیان‌گذاری مجموعه جوایز «تأثیر جهانی» را بدین‌گونه شرح می‌دهد: «فن‌آوری تأثیر شگرفی بر زندگی ما انسان‌ها گذاشته- از سرعت انجام کارها گرفته تا نحوه ارتباطمان با دیگران. با این همه، ابعاد نوآوری‌ها در رشته‌های پزشکی، بازرگانی و ارتباطات [به شکلی نامتوازن] از پیشرفت‌های مشابه در بخش غیرانتفاعی پیشی گرفته است.»

در ادامه آمده است: «ازین رو، ما با اهدای مجموعه جوایز "تأثیر جهانی" درصدد آن هستیم که کمک و حمایت خود را در اختیار آن دسته سازمان‌هایی قرار دهیم که با استفاده از فن‌آوری و روش‌های نوآورانه رویارویی با سخت‌ترین چالش‌های پیش روی بشریت را در دستور کار خود داده‌اند: از حسگرهای آنی که میزان پاکی آب را تحت نظارت دایم قرار می‌دهند تا بارکُدگذاری "دی ان ای" با هدف توقف قاچاق حیوانات زنده. به همین منظور در نخستین سری از جوایز یاد شده در مجموع مبلغ ۲۳ میلیون دلار را در اختیار هفت سازمان دست اندرکار ایجاد تحول در جهان قرار می‌دهیم.»

شرکت گوگل با اشاره به اهدای جایزه پنج میلیون دلاری به صندوق جهانی حیات وحش اعلام کرده که هدفش «ایجاد چتری از فن‌آوری برای حفاظت از حیات وحش در معرض خطر انقراض» بوده است. حیات وحشی که از جمله «گونه‌های جانوری در خطری مانند فیل، کرگدن و ببر» را شامل می‌شود. گوگل می‌گوید در نظر دارد با استفاده از فن‌آوری دیدبانی هوایی رصد شکارچیان غیرقانونی و قاچاقچیان را آغاز کند. این شرکت همچنین فن‌آوری نشانه‌گذاری حیوانات و پشتیبانی نرم‌افزاری مراکز داده‌های اطلاعاتی مورد نیاز برای نگهبانی حیات وحش را نیز در اختیار نهادهای مربوطه قرار خواهد داد.

در بلاگ رسمی گوگل درباره دلیل انتخاب صندوق جهانی حیات وحش به عنوان یکی از دریافت‌کنندگان جایزه تأثیر جهانی به نیاز این نهاد به خرید فن‌آوری های جدید برای مبارزه با قاچاق حیوانات اشاره شده است: «تخمین زده می‌شود که ارزش مالی تجارت غیرقانونی حیوانات سالیانه بین هفت تا ۱۰ میلیارد دلار باشد. نوعی از سوداگری که علاوه بر مواجه ساختن گونه‌های جانوری با خطر انقراض، موجبات نابودی تدریجی اکوسیستم را فراهم آورده، شادابی طبیعت نواحی مختلف را زایل کرده و امنیت منطقه را نیز تهدید می کند. صندوق جهانی حیات وحش با استفاده از جایزه پنج میلیون دلاری خود، حسگرهای مخصوص و فن‌آوری نشانه گذاری حیوانات را خریداری خواهد کرد.»

به نظر می‌رسد اهدای جایزه گوگل در زمان مناسبی صورت گرفته باشد چرا که در سال‌های اخیر میزان قاچاق حیوانات به شدت افزایش یافته و بر اساس گزارشی از شبکه جهانی بی بی سی، «در جریان یک سال گذشته حملات شکارچیان و قاچاقچیان به حیوانات، از جمله کرگدن‌ها، رشدی فزاینده» را شاهد بوده است. بر این اساس، تنها در پنج سال گذشته تعداد کرگدن‌های کشته شده در آفریقای جنوبی از ۱۳ به ۵۸۸ مورد رسیده است.
 

managermd

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 می 2005
نوشته‌ها
1,361
لایک‌ها
232
سن
46
محل سکونت
آگهی
جریمه ۴ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا در انتظار گوگل /لابی ها در امریکا گوگل را برنده کردند

لابی fairsearch که مایکروسافت از آن حمایت می کرد نتوانست کمیسیون تجارت فدرال امریکا را راضی کند تا دستان مایکروسافت و دار و دسته اش را علیه گوگل بالا ببرد اما آیا این سرانجام داستان کشمکش های موتورهای جستجو است؟
لااقل در امریکا با رای کمیسیون تجارت فدرال فعلا همه چیز به نفع گوگل تمام شده است اما دراروپا و کمیسیون اروپا که لابی بازی در آنجا نقشی ندارد، چه اتفاقی خواهد افتاد.
در اینجا باید نقش محکم جاکوئین آلمونیا - سیاستمدار اسپانیایی و نامی که دفتر اروپایی گوگل از آن واهمه دارد- و کسی که پرونده دعوای مایکروسافت-گوگل در دستانش است را فراموش نکنیم که می تواند در نهایت جریمه 4 میلیارد دلاری را علیه گوگل و به نفع مایکروسافت و شرکا صادر کند.
او می تواند لای پرونده گوگل شواهدی را درباره انحصاری کردن بازار جستجوی اینترنتی پیدا کرده و مطابق آن رای را صادر کند. گفتنی است 90 درصد بازار جستجو در اروپا در دستان گوگل است.
Foundem موسسه غیر انتفاعی انگلیسی در فوریه 2010 شکایتی علیه گوگل تنظیم کرد هم نزد کمیسیون فدرال امریکا و هم نزد کمیسیون اروپا و ذکر شد که حق انتخاب از مشتریان اروپایی با انحصار گوگل ، گرفته شده است و عملا ابداع در این بخش از فناوری در سیطره گوگل قرار گرفته است.
نامه 31 دسامبر Foundem از سوی آدام و شیوائن راف به کمیسیون تجارت فدرال مورد توجه قرار نگرفت و سرانجام رای به نفع گوگل در امریکا صادر شد.
شکایت جدید مایکروسافت علیه گوگل در مورد یوتیوب توسط قائم مقام مایکروسافت هاینر چند روز قبل نیز مورد توجه واقع نشد. هاینر با یادآوری این نکته که آلمونیا در اروپا رفتاری متفاوت با گوگل را خواهد داشت، قبل از هر چیز خواست نظر کمیسیون تجارت فدرال امریکا را تغییر دهد که نشد.
نامه ماه دسامبر آلمونیا به گوگل برای باز کردن فضای رقابتی در اروپا در حوزه جستجوی اینترنتی و دادن فرصت یک ماهه به گوگل نشان می دهد اروپا مانند امریکا لابی بردار نیست و اگر تا ماه دیگر گوگل نتواند رفتار فنی خود را عوض کند باید منتظر جریمه 4 میلیارد دلاری اروپا ( 10 درصد از درآمد گوگل) را بعنوان جریمه بپردازد؛ نکته ای که ممکن است به زودی تحقق یابد.

خبرآنلاین - جریمه 4 میلیارد دلاری اتحادیه اروپا در انتظار گوگل /لابی ها در امریکا گوگل را برنده کردند
 

managermd

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 می 2005
نوشته‌ها
1,361
لایک‌ها
232
سن
46
محل سکونت
آگهی
مدير گوگل و فرماندار سابق نيومکزيکو امروز وارد پيونگ يانگ می شوند

"اريک اشميت" مدير اجرايی گوگل و "بيل ريچاردسون" فرماندار سابق ايالت نيومکزيکو آمريکا ، امروز دوشنبه وارد پيونگ يانگ -پايتخت کره شمالی- می شوند .
آسوشيتد پرس به نقل از بيل ريچاردسون گزارش داد که سفر وی خصوصی و با هدف کمک به آزادی يک آمريکايی کره ای تبارصورت می گيرد که يک سال است در کره شمالی زندانی است .
کاخ سفيد از اين سفر که بعد از آزمايش موشکی اخير کره شمالی صورت می گيرد انتقاد کرده است .
هدف سفر مدير اجرايی گوگل به کره شمالی اعلام نشده است .
 

managermd

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 می 2005
نوشته‌ها
1,361
لایک‌ها
232
سن
46
محل سکونت
آگهی
تبرئه گوگل و اعتراض شدید مایکروسافت

مایکروسافت و تعدادی از شرکت‌های دیگر به تبرئه گوگل از اتهام انحصارطلبی تجاری به شدت اعتراض کردند.
گوگل به اتهام اقدامات غیررقابتی و تلاش برای حذف رقبا و عدم نمایش اطلاعات و لینک‌های مربوط به آنها در جستجوگر خود حدود یک سال است که تحت تعقیب قرار گرفته ولی در نهایت کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا در اقدامی سؤال برانگیز گوگل را از اتهامات وارده تبرئه کرد.

البته این کمیسیون فهرست مفصلی از تغییراتی که باید از سوی گوگل در سیاست ها و رویه های تجاریش صورت بگیرد اعلام نموده است.

بخش عمده این تغییرات باید در پروتکل های جستجوی گوگل ایجاد شد. کمیسیون مذکور همچنین هشدار داده که اقدامات و رویه های گوگل را به دقت تحت نظر قرار خواهد داد.

معاون اول مایکروسافت در واکنش به این تصمیم آن را فرصتی از دست رفته توصیف کرد و نحوه تحقیقات کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا را نیز زیر سوال برد. وی حکم این کمیسیون را هم ضعیف و غیرعادی دانست.

در مقابل گوگل از این حکم کمیسیون اظهار خرسندی کرده است.

گفتنی است مایکروسافت خود در دهه 90 به اتهامات مشابهی تحت تعقیب قرار گرفته بود. البته این شرکت در اعتراض به گوگل تنها نیست و چندین شرکت دیگر که از گوگل شکایت کرده بودند هم از این حکم انتقاد کرده اند.
 

managermd

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 می 2005
نوشته‌ها
1,361
لایک‌ها
232
سن
46
محل سکونت
آگهی
به دلیل اینکه تعداد متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات و در واقع، متخصصان ابزارهای نوین و همچنین فارغ‌التحصیلان علوم کامپیوتری هر روز کم و کمتر می‌شود و این امر به یکی از چالش‌های صنعت فناوری و حتی اقتصاد آمریکا تبدیل شده، مایکروسافت تصمیم گرفته که به بچه‌های مدرسه‌ای طریقه استفاده و یا تعمیر ابزارها را در قالب دوره‌هایی آموزش دهد. طبق پیش‌بینی‌های یکی از تحلیلگران انجمن دستگاه‌های رایانشی آمریکا، تا سال ۲۰۲۰، هر ساله حدود ۱۵۰ شغل در زمینه رایانش ایجاد می‌شود. اما برخلاف فریادهای شادی و موفقیت‌آمیز شرکت‌های نوپایی چون فیس‌بوک، سال گذشته میلادی کمتر از ۱۴ هزار نفر در رشته علوم کامپیوتر فارغ‌التحصیل شده‌اند و این بازار با کمبود شدید نیروی ماهر مواجه شده است. برد اسمیت، مشاور کل مایکروسافت که امور بشردوستانه این شرکت را پیگیری می‌کند، می‌گوید: از یک سو بسیاری از مردم بیکار هستند و از سوی دیگر، مشاغلی در کشور وجود دارند که کسی مهارت لازم برای گرفتن آنها را ندارد. شرکت‌های بزرگ فناوری چند سالی است که از کمبود نخبگان فنی رنج می‌برند. برخی از این شرکت‌ها برای حل این مشکل مبادرت به لابی کردن برای ساده‌سازی قوانین مهاجرتی کرده‌اند تا از این طریق، مهندسان خارجی را در این شرکت‌ها به استخدام درآورند. حتی بعضی از این شرکت‌ها سعی در تشویق دانش‌آموزان برای تحصیل در این صنعت دارند.

به طور مثال، گوگل در قالب یک برنامه جدید یک اردوی تابستانی راه انداخته و از دانش‌آموزان دبیرستانی سال آخری دعوت می‌کند که در این اردو شرکت کنند. در این طرح که CS۴HS نام گرفته، معلمان دبیرستانی هم باید مهارت‌های علوم کامپیوتری خود را در کارگاه‌های عملی که در دانشگاه‌های محلی برگزار می‌شود، تقویت کنند. جالب است که مایکروسافت هم در این زمینه دست به کار شده و نیروهای خود را اعزام می‌کند و مهندسان خود را تشویق می‌کند تا علوم کامپیوتر را به بچه‌های دبیرستانی یاد بدهند و در عوض، بابت ساعت‌هایی که آنها در کلاس تدریس می‌کنند، دستمزد اضافی می‌دهد. مدت زمان این دوره‌های آموزشی دقیقا همانند زمان مدرسه است. این کلاس‌ها دو تا پنج ساعت در هفته برگزار می‌شود. مدارسی که در آنها این طرح مایکروسافت اجرایی شده، به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که کلاس‌های مایکروسافتی با کلاس‌های سایر دروس تداخلی پیدا نکند. این طرح مایکروسافت توسط کوین وانگ، مهندس مایکروسافت و فارغ‌التحصیل فوق لیسانس علوم کامپیوتر از دانشگاه هاروارد پیشنهاد شده است. وی شخصا در سال ۲۰۰۹ داوطلبانه در دبیرستان دولتی در سیاتل به عنوان معلم علوم کامپیوتری شروع به فعالیت کرد. اما بعد از اینکه مدیران اجرایی مایکروسافت از حمایت مالی این شرکت از این طرح انتقاد کردند، خودش پشتیبانی مالی آن را به عهده گرفت و نام آن را آموزش و سواد فناوری در مدارس گذاشت و همین امر هم باعث شد که وانگ به صورت تمام وقت روی این پروژه کار کند. این طرح هم‌اکنون به ۲۲ مدرسه در سیاتل رسیده و قرار است که در مدارس دیگری در واشنگتن، یوتا، داکاتای شمالی و کالیفرنیا هم اجرا شود. اما مایکروسافت خیلی دوست دارد که شرکت‌های بزرگ دیگر فناوری نیز از این طرح پشتیباتی کنند و مهندسان خود را نیز در آن مشارکت دهند. امسال میلادی، فقط ۱۹ نفر از ۱۱۰ معلمی که در این طرح شرکت کردند، از کارمندان مایکروسافت نبوده‌اند.

تعامل داوطلبان مایکروسافت با دانش‌آموزان
آلیسا کالی (Alyssa Caulley)، مهندس نرم‌افزار گوگل که برای طرح آموزش علوم کامپیوتری مایکروسافت داوطلب شده و در دبیرستان Woodside در کالیفرنیا درس می‌دهد، می‌گوید: به نظر من، برای اینکه افراد بیشتری برای آموزش مهارت‌های کامپیوتری در مدارس داوطلب شوند، باید شرکت‌های فناوری به موافقت‌هایی در این زمینه دست یابند.
در حالی که کمبود نیروی ماهر در زمینه علوم کامپیوتری به یکی از چالش‌ها و نگرانی‌های شرکت‌ها تبدیل شده، مایکروسافت در پی آن است که فناوری‌های بیشتری را با زندگی روزمره دانش‌آموزان عجین کند. پلی هالکس (Peli de Halleux) یکی از داوطلبانی است که در مایکروسافت به عنوان مهندس نرم‌افزار فعالیت می‌کند و در دبیرستانی در سیاتل برای بچه‌ها کلاس نرم‌افزار گوشی‌های هوشمند دایر کرده است. لیندره انسابی (Leandre Nsabi)، دانش‌آموز سال دوم دبیرستان Rainer Beach است که به تازگی کار با ابزارهای مختلف را از مربیانی که از مایکروسافت به این مدرسه اعزام شده‌اند، یاد می‌گیرد. وی گفت: معلمم می‌گوید که کلی پول در علوم کامپیوتری ریخته و چیزهایی که الان یاد می‌گیرم در آینده کمک بزرگی به من خواهد کرد. در این مدرسه، دانش‌آموزان نه تنها کار با گوشی هوشمند را یاد می‌گیرند، بلکه برنامه‌های ساده‌ای نیز برای این گوشی‌ها می‌سازند.

ترجمه: نسترن صائبی
منبع: نیویورک تایمز
 

managermd

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 می 2005
نوشته‌ها
1,361
لایک‌ها
232
سن
46
محل سکونت
آگهی
اولین شکایت ۲۰۱۳،مایکروسافت علیه گوگل

ر اولین شکایت سال 2013 مایکروسافت ضمن شکایت از گوگل اعلام کرد گوگل به عمد دسترسی کاربران ویندوز فون 8 را به یوتیوب قطع کرده است.
در این شکایت آمده عمدا صاحبان موتور جستجوی گوگل دسترسی کاربرانی که ویندوز فون 8 دارند را مسدود کرده اند و کسی نمی تواند روی یوتیوب برود.

این اتهام رسما توسط قائم مقام مایکروسافت – دیو هاینر – در وبلاگش مطرح شده است. وی نوشته آینده رقابتها در زمینه جستجو به این تحقیقات بستگی دارد و این نه تنها برای مایکروسافت بلکه برای کمپانی های کوچک که در بازار جستجوهای اینترنتی فعل هستند مهم است.

به گفته وی برای کمپانی های دو سوی آتلانتیک این موضوع مه است که چرا گوگل قوانین را زیر پا می گذارد. وی تاکید کرد گوگل دست و پای مایکروسافت را برای نوشتن اپ از روی متا دیتای یوتیوب بسته است در حالی که برای آی او اس اپل و آندروید باز است.

وی حرفهای براد اسمیث دیگر مدیر ارشد مایکروسافت را تکرار کرد که گفته آندروید برای خود گوگل بوده و پر واضح است که دسترسی ها برای یوتیوب بوسیله آندروید باز باشد و تلفن هایی که بر این اساس کار می کنند نیز بدون مشکل به یوتیوب دسترسی داشته باشند و برای آیفون اپل که رقیبی در این زمینه برای گوگل نیست نیز باز بوده و بدون مشکل کار می کند ولی در مورد اپ مایکروسافت روی یوتیوب فقط یک صفحه قابل دیدن وجود دارد بدون اینکه سایر کارکردهای نرم افزاری جواب دهد.

طبق قوانین متا دیتا ها باید برای همگان باز باشد و در این زمینه گوگل صد در صد اشتباه کرده است.
 

managermd

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 می 2005
نوشته‌ها
1,361
لایک‌ها
232
سن
46
محل سکونت
آگهی
«جست‌و‌جوی نموداری»، ابزار جدید فیس‌بوک در مصاف با گوگل

مارک زاکربرگ، مؤسس و مدیر عامل شبکه اجتماعی فیس‌بوک، روز سه‌شنبه، ۲۶ دی‌ماه، در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در دفتر مرکزی این کمپانی واقع در شهر «منلو پارک» ایالت کالیفرنیا از راه‌اندازی قابلیت جدیدی تحت عنوان «جستجوی نموداری» در فیس‌بوک سخن گفت که به کاربران بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان کمک خواهد کرد «افراد، عکس‌ها، مکان‌ها و علائق خود را در این وب‌سایت بیابند».

بر اساس گزارش وب‌سایت «سی‌نِت»، که تحولات مرتبط با اینترنت و فناوری‌های جدید را دنبال می‌کند، جست‌و‌جوی نموداری تازه‌ترین روش ابداعی فیس‌بوک برای فراهم ساختن امکان استفاده از گنجینه بزرگ داده‌های یک میلیارد نفری کاربران این شبکه عظیم اجتماعی است، مجموعه‌ای که «بیش از ۲۴۰ میلیارد تصویر را به اشتراک گذاشته و یک تریلیون ارتباط را شکل داده‌ است».

به کمک این قابلیت جدید، کاربران فیس‌بوک خواهند توانست پاسخ پرسش‌های خود در زمینه افراد، مکان‌ها و علائق مختلف را بیابند. زاکربرگ همچنین از باز شدن قابلیت جدید فیس‌بوک برای تعداد محدودی از کاربران منتخب این سایت از روز سه‌شنبه خبر داده و افزود که در این مرحله جست‌و‌جوی نموداری تنها در نسخه رومیزی (دسک‌تاپ) موجود خواهد بود.

از کاربردهای اعلام شده برای ابزار تازه فیس‌بوک می‌توان به فراخوان خاطرات قدیمی، پیدا کردن افراد درون شبکه و یافتن ارتباط‌های بالقوه اشاره کرد. این توانایی جدید همچنین امکان تنظیم‌های دقیق‌تر و دنبال کردن فیلتر‌های محدودکننده بیشتر را نیز داراست و قادر است، برای نمونه، بر اساس ‪جُستارهای «نوعِ مکان»، «پسندیده شده توسطِ» و «بازدید شده توسط این دوستان» در زمانی کوتاه‌تر موارد مورد نظر را بیابد. کاربران همچنین می‌توانند مؤلفه‌های جست‌و‌جو را بر اساس فیلترهای پیشرفته‌تر مورد نظر خود تعیین کنند.

جست‌و‌جوی نموداری در عمل

برای نمایش نمونه‌ای از کاربرد جست‌و‌جوی نموداری فیس‌بوک، حاضران در کنفرانس در عمل با نحوه کار این ابزار آشنا شدند و در یک جست‌و‌جوی آزمایشی، صفت مورد نظر برای یافتن «دوستانِ دوستانِ من که مجرد و ساکن سن‌فرانسیسکو، کالیفرنیا هستند» تعریف شد. جست‌و‌جو بر این اساس فهرستی از اشخاصی را که واجد این شروط بودند ارائه داد.

اما جست‌و‌جوی نموداری علاوه بر دوست و همسریابی، در فرایند استخدام افراد و ایجاد شبکه‌های حرفه‌ای نیز کاربرد داشته و از این دیدگاه علاوه بر گوگل، رقیبی جدی برای شبکه اجتماعی «لینکدین» و انواع و اقسام سایت‌های دوست‌یابی نیز محسوب می‌شود که کارشان بر اساس جست‌و‌جو در میان حساب‌های کاربری اعضای شبکه انجام می‌شود.

با این همه به نظر می‌رسد استفاده شخصی از کاربُرد جدید سایت فیس‌بوک کماکان در صدر فهرست مصارف اولیه آن قرار داشته باشد. در یک نمایش دیگر از توانایی‌های جست‌و‌جوی نموداری، در کنفرانس مطبوعاتی اخیر، جست‌و‌جوی «عکس دوستانم قبل از سال ۱۹۹۰» [برای مارک زاکربرگ] تصاویری از بچه‌های قد و نیم‌قد شیرخواره ارائه داد که، برای مثال، عکسی از شِریل سَندبرگ، مدیر امور اجرایی فیس‌بوک، از سال ۱۹۷۲ در میان آنها به چشم می‌خورد.

از جهت تغییرات ظاهری در سایت فیس‌بوک نیز، پس از راه‌اندازی عمومی قابلیت یاد شده، «جست‌و‌جوی نموداری» به شکل نوارِ جست‌و‌جوی بزرگ‌تری در بالای هر صفحه قرار می‌گیرد و جای نوار جست‌و‌جوی سفیدرنگ کُنونی را خواهد گرفت.

تفاوت‌های جست‌و‌جوی نموداری با روش‌های رایج

مارک زاکربرگ در ادامه توضیحات خود درباره جست‌و‌جوی نموداری فیس‌بوک تأکید کرد که این قابلیت با جست‌و‌جوی‌های رایج شبکه‌ای تفاوت ماهیتی داشته و در حالی که جست‌و‌جوی‌های متداول «کلیدواژه-محور» هستند و مثلاً برای واژه «هیپ‌هاپ» نتایج مربوط را می‌یابند، جست‌و‌جوی نموداری ابداعی فیس‌بوک «گزاره-محور» است.

دیگر وجه تمایز جست‌و‌جوی نموداری با جست‌و‌جوهای کنونی، مسئله حریم شخصی در فیس‌بوک است. بدان معنا که هر داده به اشتراک گذاشته شده در این شبکه اجتماعی، طبق خواسته صاحب آن داده، مخاطبان خاص خود را دارد - و در بیشتر مواقع عمومی نیست، این ویژگی نیز در قابلیت جدید فیس‌بوک حفظ شده است. مارک زاکربرگ تصریح می‌کند که «از‌‌ همان اوایل شروع طراحی جست‌و‌جوی نموداری مسئله حریم شخصی افراد را در ذهن داشته‌ایم».

از جنبه اقتصادی قضیه نیز فیس‌بوک اعلام کرده است که تصمیمی برای سودبری از قابلیت جدید خود ندارد و در این مرحله تمرکز را بر بهبود تجربه کاربران در استفاده از جست‌و‌جوی نموداری قرار داده است. با این حال، این شرکت اذعان کرده که درآمدزایی «قطعاً در برنامه [آینده] وجود دارد».

هفته پیش، فیس‌بوک در دعوت‌نامه‌ای برای دست‌اندرکاران رسانه‌ها از ایشان خواست «بیایید و ببینید که چه چیزی ساخته‌ایم»، امری که باعث گمانه‌زنی‌های بسیاری شد و تا بدان جا پیش رفت که برخی حدس زدند این شبکه اجتماعی محبوب در نظر دارد تلفن جدیدی با مارک فیس‌بوک به بازار عرضه کند.

با بالاگرفتن شایعه فوق، ارزش سهام فیس‌بوک به رقمی نزدیک به ۳۲ دلار رسید. اگرچه پس از انجام مصاحبه مطبوعاتی زاکربرگ و فروکش کردن موج شایعات و گمانه‌ها ارزش سهام بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان مجدد تعدیل شد و تا زمان تنظیم این گزارش به رقم ۳۰/۲۰ دلار رسید.
 

managermd

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 می 2005
نوشته‌ها
1,361
لایک‌ها
232
سن
46
محل سکونت
آگهی
لنوو برای مدارس کروم بوک مبتنی بر گوگل می سازد/ یک گام علیه ویندوز ۸ و آر تی؟

با ورود لنوو به بازار کروم بوک که متعلق به گوگل است، راه برای ویندوز مایکروسافت تحت 8 و RT سخت تر خواهد شد.
لنوو اعلام کرده نسخه کروم بوک تینک پد خود را برای مدارس می سازد. این لپ تاپ فقط به دانش آموزان مقطع دوازدهم فروخته خواهد شد.
مدل موسوم به ThinkPad X131e فقط در بازار آموزشی قابل فروش خواهد بود.
گفتنی است پیش از این لنوو نسخه ویندوزی از این لپ تاپ را نیز تولید کرده بود ولی این بار تصمیم دارد با قرار دادن سیستم عامل گوگل Chrome OS آنرا بدست دانش آموزان برساند.
به مدارس اجازه داده شده تا قبل از خرید، کانفیگ و مشخصات مورد علاقه خود را اعلام کنند تا منطبق با خواسته آنها کروم بوک عرضه شود.
کروم بوک 11.6 اینچی پردازنده اینتل خواهد داشت (کور آی تری) و نمایشگر آن ضد رفلکس است که رزولوشنی معادل 1366 در 768 دارد.
پورت یو اس بی (نسخه سه)، دوربین، و وزن 1.7 کیلوگرم با باطری 6 سلولی نیز دارد که از طریق مدارس امریکایی بین دانش آموزان توزیع خواهد شد. پک کامل آموزشی گوگل اپی نیز روی آن نصب شده است.
برای دانش آموزان که تکالیف خود را با آن انجام می دهند و بدلیل ارزانی بهتر از لپ تاپ های معمول و تبلت است و دانش آموزان به داشتن آن علاقه نشان داده اند.
از 26 فوریه نیز بر اساس ثبت نام آنلاین در دسترس مدارس خواهد بود. گوگل نیز با قیمتی پایین، خدمات پس از فروش آنرا بر عهده گرفته است. قیمت دستگاه 449 دلار خواهد بود.
کروم بوک به عقیده کارشناسان ویندوز کش بازار خواهد بود و با ورود سیستم عامل و سخت افزار متناسب با آن، جا برای ویندوز تنگ تر خواهد شد.

IMAGE634940596253745020.jpg
 

managermd

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 می 2005
نوشته‌ها
1,361
لایک‌ها
232
سن
46
محل سکونت
آگهی
رتبه بندی خوش بخت ترین کارمندان آی تی : گوگل اول، مایکروسافت ۷۵، اپل و فیس بوک خارج از گود

موسسه فورچون لیست سال 2013 صد شرکتی که کارمندان آنها خوش بخت ترین در دنیای آی تی هستند را اعلام کرد که برخی نتایج مندرج در آن باعث شگفتی شده است.
اول از همه کارمندان گوگل هستند که همانطور که انتظار می رفت در این لیست رتبه یک را در اختیار گرفتند.
اما کارمندان مایکروسافت با سقوط به رتبه هفتاد و پنجم جدول رفتند و این یعنی اوضاع کارمندان و مهندسان مایکروسافت خیلی خوب نیست.
جالب تر از همه نبود اپل و فیس بوک در این لیست است که باعث شگفتی شده است.
در زیر لیست کمپانی های تک و آی تی را در این رتبه بندی می بینید:

· 1: Google
· 2: SAS
· 11: Qualcomm
· 19: Salesforce.com
· 22: Intuit
· 34: Rackspace Hosting
· 42: Cisco
· 63: Hitachi
· 68: Intel
· 75: Microsoft

(لیست کامل با جزییات را در اینجا ببینید.)
این لیست معمولا برای مهندسان مامپیوتر و آی تی تهیه می شود تا برای انتخاب شغل بعد از فارغ التحصیلی تصمیم درستی را بگیرند.
برخی کمپانی های دیگر نیز لیستهای مشابهی تهیه کرده اند. مثلا کمپانی LinkedIn از 5 کمپانی برتر چهار کمپانی گوگل، اپل، مایکروسافت و فیس بوک را در لیست برترین های خود قرار داده است.
البته کمپانی مذکور ،خود، در حوزه آی تی است و طبیعی است که رای دهندگان نیز در همین حوزه باشند و بالطبع به کمپانی های آی تی بیشتر رای دهند.
لیست فورچون نیز براساس بهترین مکان های کاری در همه حوزه های امریکایی است و لیست لینکداین مرتبط با میزان تقاضای امریکایی ها برای یافتن کاراست.
اما دلیل اول شدن گوگل (برای چهارمین سال پیاپی): فراهم کردن 100 هزار ساعت اوقات فراغت،ایجاد مراکز بهداشتی درمانی، ایجاد باشگاه ورزشی 7 جریبی برای کارمندان، ایجاد زمین هاکی و بسکتبال و ورزش bocce (بازی ایتالیایی ترکیبی از بولینگ و تیله بازی)، اسب سواری و ....

وب سایت کاریابی گلس دور نیز اخیرا لیستی را تهیه کرد که به شرح زیر است:

· 1. Facebook
· 6. Google
· 14. LinkedIn
· 15. Rackspace
· 17. Akamai
· 22. Salesforce.com
· 31. Intel
· 33. Red Hat
· 34. Apple
· 43. SAP

Fortune Top 100 in 2013: Google #1, Microsoft #75, no Apple/Facebook
 

MafiaGame

Registered User
تاریخ عضویت
30 دسامبر 2012
نوشته‌ها
2,099
لایک‌ها
410
سن
31
خداییش حقشه،خدماتش عالیه این نسخه آخر مرورگر گوگل کروم هم فوقالعاده شده
 

managermd

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 می 2005
نوشته‌ها
1,361
لایک‌ها
232
سن
46
محل سکونت
آگهی
کمپانی گوگل، پیش از عرضه رسمی سیستم‌‌عامل گوگل کروم که با هدف افزایش نفوذ این غول تکنولوژیک در دنیای کامپیوترهای شخصی طراحی شده، برای کشف آسیب‌پذیری‌های امنیتی در آن جایزه‌ای هنگفت و بی‌سابقه تعیین کرده است.

به گزارش توریست مالزی و به نقل از خبرگزاری دویچه وله، گوگل اعلام کرده که اگر فرد یا گروهی از هکرها بتوانند سیستم‌عامل کروم را هک کنند، جایزه ۳/۱۴۱۵۹میلیون دلاری این کمپانی را دریافت خواهد کرد؛ جایزه‌ای گیکی که رقم میلیونی‌اش از روی عدد پی(π) در ریاضی طراحی شده است.

گوگل قرار است اوایل ماه مارس در ونکوور فستیوالی برای گردهم‌آیی هکرها از سراسر جهان برگزار کند و این جایزه در آن مراسم به کسانی که حفره‌های امنیتی کروم را بیابند اعطا خواهد شد. هر کسی که بتواند به مرورگر کاربری که از سیستم‌عامل کروم استفاده می‌کند نفوذ کند، یا به هر طریقی کنترل سیستم مبتنی بر این سیستم‌عامل را به دست بگیرد، از نظر گوگل برنده است. اما این جایزه در سه بخش اعطا می‌شود.

کسانی که بتوانند با بدافزار نصب‌شده روی وب‌‌سایت‌ها کروم را آلوده کنند، جایزه‌ای ۱۱۰هزار دلاری، و کسانی که بتوانند در کارآیی عادی سیستم اختلالی ایجاد کنند که منشا آن بارگذاری یک صفحه وب باشد، جایزه‌ای ۱۵۰هزار دلاری دریافت می‌کنند. جایزه کامل ۳/۱۴۱۵۹میلیون دلاری نصیب کسانی می‌شود که با کشف آسیب‌پذیری اساسی، بر مبنای آن اکسپلویتی طراحی کنند و کنترل کامل سیستم را به دست بگیرند و سپس در روند رفع آسیب‌پذیری برای گوگل مشارکت کنند.

گوگل در وبلاگ رسمی کرومیوم در توضیح این جایزه آورده: «امنیت از ارکان کروم است، اما هیچ نرم‌‌افزاری بی‌نقص نیست و ضعف‌های امنیتی را حتی در بهترین و دقیق‌ترین سیستم‌ها و فرآیندها هم می‌توان یافت.»
طرح ارائه مشوق برای کشف و رفع آسیب‌پذیری‌های امنیتی احتمالی، اقدام نوآورانه و کم‌سابقه‌ای است که گوگل با اجرای آن هم قصد ارتقای امنیت سیستم‌عامل تولیدی خود را دارد و هم به موازات آن هدفی تبلیغاتی را پی می‌گیرد.
مدیران گوگل با این طرح می‌خواهند بگویند در دنیایی که هر روز حفره جدیدی در نسخه‌های گوناگون سیستم عامل ویندوز مایکروسافت - که پرکاربردترین سیستم عامل جهان است - پیدا می‌شود، گوگل با اعتماد به نفس تن به چنین اقدامی می‌دهد و خود را در برابر مهارت هکرها قرار می‌دهد تا نفع همه این اقدامات در نهایت نصیب کاربرانش شود.
این غول جهان آنلاین، همواره از پیش‌گامان شفافیت در بسیاری از عرصه‌های مرتبط با دنیای دیجیتال بوده است. گوگل پیش‌تر برای رفع آسیب‌پذیری‌های امنیتی مرورگر گوگل‌کروم هم از این تاکتیک استفاده کرده بود.
اما برخی از پژوهشگران امنیت شبکه استدلال متفاوتی دارند: به اعتقاد آنها اگر کسی واقعا بتواند سیستم عامل کروم را هک کند، در آن صورت اگر آسیب‌پذیری امنیتی و اکسپلویت (کد نفوذ) مرتبط با آن را مخفی نگه دارد و فقط در اختیار مشتریانی نظیر آژانس‌های دولتی قرار دهد که در پی نفوذ هدفمند به سیستم‌های کاربران هستند و از آن نفع سیاسی یا اقتصادی می‌برند، درآمد بسیار بیشتری خواهد داشت

جایزه سه میلیون دلاری گوگل
 
بالا