برگزیده های پرشین تولز

جديدترين اخبار از دنياي گوگل

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,215
لایک‌ها
20,093
محل سکونت
اوهایو - دیتون
خدمات ابری گوگل، مایکروسافت و Dropbox بدون رمزعبور هک می‌شوند

همکاران سیستم- شرکت Imperva از بزرگترین مراکز فعال در حوزه امنیت سایبری نوع جدیدی از حملات را با عنوان «انسان در فضای ابری» (MITC) معرفی کرد و توضیح داد که این نوع حمله به هکرها امکان می‌دهد تا بدون رمز عبور به اطلاعات ذخیره شده در سیستم‌های پردازش ابری دسترسی داشته باشند.به گزارش وبسایت theinquirer، نتایج بررسی‌های این مرکز در کنفرانس امنیتیBlack Hat در لاس‌وگاس منتشر شد و نشان داد که چگونه این نوع حمله به هکرها امکان می‌دهد تا بدون اطلاع کاربر داده‌های او در سرویس‌هایی مانند Box، Dropbox، Google Drive و OneDrive مایکروسافت سرقت شود.
مرکز Imperva اعلام کرد که یک هکر می‌تواند با سرقت رمز ساده‌ای که هنگام نخستین ورود به فضای ابری برای سازگاری کاربر روی رایانه شخصی ایجاد شده است، تائید اصلی را در این فضا دریافت کند و بدون آنکه شناسه کاربری یا رمز عبور را داشته باشد، وارد صفحه شخصی کاربر شود.
در این فرآیند هکر می‌تواند به تمام اطلاعات ذخیره شده در فضای ابری دسترسی داشته باشد، آنها را سرقت کند، یک بدافزار یا میان‌افزار منتشر کند و در نهایت مدیریت کل فولدرهای موجود در این فضا را در دست بگیرد.
این مرکز امنیتی همچنین گزارش داد که در برخی موارد بازیابی اطلاعاتی که از این طریق سرقت شده‌اند عملی نخواهد بود و کاربر نمی‌تواند به داده‌های سرقت شده دسترسی پیدا کند.
«آمیچای شولمن» مدیر فناوری مرکز Imperva اظهار داشت که این نوع حمله با هدف قرار دادن کاربر می‌تواند مشکلات جدی برای سازمان‌ها به وجود آورد و آن دسته از کسب و کارهایی که از خدمات مبتنی بر فضای ابری استفاده می‌کنند را دچار مشکل کند.
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,215
لایک‌ها
20,093
محل سکونت
اوهایو - دیتون
گوگل به شرکت‌ها پول می‌دهد تا از خدماتش استفاده کنند

گوگل به سختی در تلاش است که کسب و کارها را به استفاده از بسته برنامه‌ای خود موسوم به Google Apps ترغیب کند، ولی غول دنیای فناوری اطلاعات با مشکل بغرنجی روبروست: شرکت‌ها قراردادهای طولانی مدتی با رقبای گوگل از جمله مایکروسافت منعقد کرده‌اند.گوگل دریافته است که شرکت‌ها وقتی به سراغ Google Apps می‌آیند که قراردادشان با رقبا منقضی شده باشد. ریک رائو (Rich Rao) مدیر بخش فروش بین‌المللی محصولات تجاری گوگل می‌گوید این شرکت قصد دارد این الگو را تغییر دهد و کاری کند که کاربران حتی پیش از سر رسیدن مدت زمان قراردادشان با دیگر شرکت‌ها، به استفاده از بسته نرم‌افزاری گوگل روی آورند.
به گزارش همکاران سیستم به نقل از وب سایت InfoWorld، گوگل برای رسیدن به این هدف، برخی از هزینه‌های راه‌اندازی این سرویس را خود متقبل می‌شود.
علاوه بر این، گوگل سعی می‌کند با پرداخت مبلغ تا ۲۵ دلار به ازای هر کاربر به شرکای محلی خود، فرآیند مهاجرت بیزینس‌ها به Google Apps for Work را تسهیل و تسریع کند.
بهبود برخی ویژگی‌های کاربری (مانند ایجاد قابلیت تماس‌های صوتی آنی) و سازمانی (مانند پشتیبانی از سیاست‌های گوناگون e-discovery) از دیگر تلاش‌های گوگل برای جبران عقب‌افتادگی از رقباست.
در عین حال این روش ممکن است با چالش‌هایی روبرو شود. به عنوان مثال این شیوه ممکن است برای کسانی که به نوشتن مستندات در Word، ایجاد فایل‌های داده در اکسل و مبادله ایمیل‌ها با Outlook، عادت کرده‌اند، قدری دشوار باشد.
کسانی هم که مایلند از برنامه‌های خود با رابط کاربری Google Apps در رایانه‌های دسکتاپ استفاده کنند، باید کاملاً قید این کار را بزنند زیرا آقای «ریک رائو» به صراحت اعلام کرده که گوگل به ایجاد برنامه‌هایی برای رایانه‌های دسکتاپی خارج از مرورگر علاقه ندارد.
بر اساس این گزارش، گوگل در رویکرد جدید خود این امکان را در اختیار شرکت‌‎های هدف قرار می‌دهد که با شرکای گوگل به طور محدود ارتباط برقرار کرده و از مزایای این مراودات بهره‌مند شوند.
البته سازمان‌ها نباید انتظار داشته باشند که از شرکای گوگل مستقیماً یک سرویس بسیار باکیفیت و سطح بالا دریافت خواهند کرد. رائو با اشاره به محبوبیت محصولات گوگل می‌گوید ما در یک موقعیت منحصر به فرد قرار داریم... زیرا ما درباره محصولاتی سخن می‌گوییم که افراد در زندگی خود از آنها استفاده می کنند: جیمیل و Google Drive و Google Docs.
گفتنی است بیش از ۶۰ درصد از شرکت‌های مندرج در لیست «فورچون ۵۰۰» کارمندانی دارند که بابت کار با نسخه سازمانی Google Apps به گوگل پول می‌دهند. به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد شرکت‌های بیشتری را تحت پوشش خود بگیرد و بخش بزرگتری از این بازار عظیم را تصاحب کند.
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,215
لایک‌ها
20,093
محل سکونت
اوهایو - دیتون
گوگل روی سرویس‌های سازمانی خود تخفیف می‌دهد

همکاران سیستم- سیستم Google for Work که بازوی سازمانی خدمات Google Apps محسوب می‌شود، گزینه‌های جدید در نظر گرفته است تا توجه سازمان‌ها را به فضای پردازش ابری بیش از پیش جلب کند.

به گزارش وبسایت ZDnet، گوگل با در نظر گرفتن ابزار اصلی خود موسوم به Docs در تلاش است برخی هزینه‌ها را برای مشتریان جدید حذف کند؛ به خصوص کاربرانی که بر اساس قراردادهای سازمانی قصد استفاده از ابزارهای مذکور را داشته باشند می‌توانند از این تخفیف‌ها بهره‌مند شوند.

این غول اینترنتی روز گذشته اعلام کرد هزینه اشتراک در سرویس Google Apps را برای کاربرانی که قرارداد نرم‌افزاری از پیش موجود را به‌روز کنند کاهش می‌دهد.

در شرایطی که گوگل تصمیم دارد هزینه قراردادهای سازمانی که از قبل منعقد شده است را کاهش دهد،‌کاربران جدید می‌توانند هزینه‌های معمول که این شرکت هم‌اکنون ارائه کرده است را بپردازند.

«ریچ رائو» مدیر فروش جهانی خدمات Apps for Work گوگل روی وبلاگ رسمی این شرکت نوشت در این قراردادها هیچ مشکل و اختلالی وجود ندارد و منعقد کردن آنها می‌تواند تا 70 درصد در هزینه‌هایی که کاربران پیش‌تر می‌پرداختند کاهش ایجاد کند.
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,215
لایک‌ها
20,093
محل سکونت
اوهایو - دیتون
Street View گوگل صاحب تصاویر ۳۶۰ درجه شد

همکاران سیستم- گوگل استارت‌آپ Digisfera که بر تصاویر پانوراما تمرکز دارد را خریداری کرد. کارمندان شرکت Digisfera به گروه Street View می‌پیوندند تا تجربه جدید برای عکس‌برداری ۳۶۰ درجه‌ای ایجاد کنند. هنوز جزییات مالی در مورد این واگذاری اعلام نشده است.
به گزارش وبسایت VentureBeat، گوگل امروز با انتشار بیانیه‌ای خرید شرکت Digisfera را تایید کرد و البته هیچ‌گونه اطلاعات بیشتری را در این زمینه منتشر نکرد.
شرکت Digisfera در ژانویه ۲۰۱۱ در کشور پرتغال راه‌اندازی شد و خود را به عنوان یک مرکز ویژه برای ارائه خدمات عکاسی، طراحی و توسعه سرویس‌های مخصوص پروژه‌های تصویربرداری ۳۶۰ درجه معرفی کرد.
این استارت‌آپ طی پنج سال گذشته پروژه‌های پانورامای فراوانی را به انجام رسانده است که از جمله آنها می‌توان به تصویربرداری از آغاز فعالیت «باراک اوباما» در آمریکا، افتتاحیه استادیوم Maracanã در شهر ریو دو ژانیرو در جامع جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل، و المپیک زمستانی ۲۰۱۴ سوشی روسیه اشاره کرد.
شرکت Digisfera به منظور انجام پروژه‌های خود دو ابزار متفاوت تولید کرده است. نخستین ابزار PanoTag نام دارد که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد قابلیت‌های تَگ کردن را برای ابزارهای خود در اختیار بگیرند و ابزار دیگر با نام Marizano عکس‌های پانوراما را پردازش می‌کند و آنها را در قالب یک تصویر ۳۶۰ درجه روی مرورگر اینترنتی ارائه می‌دهد.
البته گوگل تصمیم گرفته است تولید ابزار PanoTag را کنار بگذارد. مهندسان Digisfera در عوض روی پروژه Street View گوگل کار می‌کنند و بنابراین،‌ ابزار PanoTag دیگر توسعه نمی‌یابد.
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,215
لایک‌ها
20,093
محل سکونت
اوهایو - دیتون
گوگل، Notification Center کروم را بازنشسته می‌کند.

گوگل به زودی تغییر عمده‌ای در سیستم عامل کروم به وجود خواهد آورد که شاید بسیاری از کاربران حتی متوجه این دگرگونی نشوند.
به گزارش همکاران سیستم به نقل از وب‌سایت PC World، گوگل اعلام کرده که در نسخه بعدی سیستم عامل کروم برای ویندوز، مک و لینوکس، قابلیت Notification Center را حذف می‌کند.
Notification Center یا همان مرکز اطلاع‌رسانی، قابلیتی است که با کلیک بر آن چیزی مشابه تصویر روبرو به نمایش در می‌آید و در آن اطلاعاتی مربوط به Google Now، و نیز اپلیکیشن‌ها و افزونه‌های کروم ظاهر می‌شود.
این ویژگی می‌تواند به هنگام دریافت ایمیل‌های جدید و پیام‌هایHang Out ، با نمایش صفحه POP up کاربر را مطلع سازد. Notification Center چیزی شبیه Action Center در ویندوز ۱۰ است و برای نخستین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی شد.
گوگل برای حذف این قابلیت دلایل مختلفی دارد که یکی از ساده‌ترین آنها این واقعیت است که کاربران اندکی از Notification Center استفاده می‌کنند.
ضمناً این مرکز در واقع یکی از تلاش‌های گوگل جهت حل مشکلاتی بود که راه حل استانداردی برای آنها وجود نداشت ولی اکنون که وب سایت کروم پی در پی اطلاعیه و اصلاحیه صادر می‌کند، حذف Notification Center می‌تواند وقت و ذهن توسعه‌دهندگان را قدری آزاد کرده تا آنها بر جاهای دیگر متمرکز شوند.
بر اساس این گزارش، قابلیت مزبور از Chrome OS حذف نخواهد شد.

chrome-notificatoins-100622020-orig.png
 

tehran_games

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
10 نوامبر 2005
نوشته‌ها
1,273
لایک‌ها
492
ببخشید، خواستم بدونم، ما هم می تونیم در این تاپیک اخبار مربوط به گوگل را منتشر کنیم؟ چون دیدم اکثر ارسال ها مربوط به کاربران محدودی است این سوال برایم پیش آمد.
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,215
لایک‌ها
20,093
محل سکونت
اوهایو - دیتون
چرا که نه
خیلی هم عالی
فقط متن کامل خبر مانند دیگر پست ها درج شود.

ببخشید، خواستم بدونم، ما هم می تونیم در این تاپیک اخبار مربوط به گوگل را منتشر کنیم؟ چون دیدم اکثر ارسال ها مربوط به کاربران محدودی است این سوال برایم پیش آمد.
 

myindustry

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2015
نوشته‌ها
52
لایک‌ها
23
محل سکونت
تهران
گوگل الگوریتمش را در ماه دسامبر آپدیت نموده است. آنها که به Google Webmasters دسترسی دارند، می توانند علامت آپدیت را روی نمودار Google Webmasters مشاهده کنند. سایتهای ما پس از این آپدیت افزایش یا کاهش معناداری در تعداد ورودی نداشتند، آیا از دوستان کسی هست که از این آپدیت متاثر شده باشد؟
 

Sherpa

Registered User
تاریخ عضویت
2 مارس 2005
نوشته‌ها
574
لایک‌ها
92
محل سکونت
بارگاه سوم
گوگل الگوریتمش را در ماه دسامبر آپدیت نموده است. آنها که به Google Webmasters دسترسی دارند، می توانند علامت آپدیت را روی نمودار Google Webmasters مشاهده کنند. سایتهای ما پس از این آپدیت افزایش یا کاهش معناداری در تعداد ورودی نداشتند، آیا از دوستان کسی هست که از این آپدیت متاثر شده باشد؟

سلام

سایت موز اینجا Google Algorithm Change History میگه:
"گوگل در طول سال 500 تا 600 بار الگوریتمش را آپدیت میکنه که بیشتر این تغییرات جزیی هستند و آپدیت عمده مانند پنگوئن و پاندا تنها گهگاهی در طول سال انجام میشه ..."
من متوجه تغییرات آپدیت دسامبر نشدم (آخرین آپدیت ثبت شده 8 ژانویه ست).
اما شاید توی یکی دو روز گذشته (15-16 ژانویه 2016) آپدیت ثبت نشده جدیدی وجود داشته چون یکی از وبسایت های من از صفحه 2 به صفحه 1 نقل مکان کرده!

موفق باشید
 
Last edited:

SEOman

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2015
نوشته‌ها
233
لایک‌ها
91
Gary Illyes از تحلیلگران بخش Trends گوگل وبمستر ، ۱۹ ژانویه در حساب توییتر خود اعلام کرد که الگوریتم پنگوئن در ۳ ماهه اول سال ۲۰۱۶ آپدیت خواهد شد. آخرین آپدیت پنگوئن مربوط به سال ۲۰۱۴ است که تاثیر بسیار کمی بر وضعیت جستجو داشت به طوری که فقط ۱% از کوئری های انگلیسی تحت تاثیر آن قرار گرفتند و شاهد تغییرات عمده ای نبودیم. با هر آپدیت میزان هوش پنگوئن و اطلاعات آن درباره سایت های اسپم و راه های شناسایی آنها بیشتر میشود و به همین دلیل این آپدیت میتواند برای بعضی از سایت های ایرانی گران تمام شود!

متن کامل خبر : http://seodaramal.ir/google-penguin-2016-update/
 

rasamweb1

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 اکتبر 2016
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
58
محل سکونت
تبریز
دلیل جا به جایی نتایج گوگل در روزهای اخیر
شاید به زودی شاهد انقلابی در جستجوی صفحات وب باشیم و تمام چیزهایی که در مورد سئو و بازه ی کلمات کلیدی می دانیم دستخوش تغییرات عمده ای گردد اگر اینگونه است پس باید کم کم زنگ این انقلاب کم کم به گوش همه برسد. علت این ادعای ما تغییرات عمده ای است که در تغییر رتبه سایت ها و نتایج گوگل دیده شده است. هر چند به نظر بعضی از افراد که عملکرد موتورهای جستجو را تحت نظر دارند این تغییرات زیاد غیر عادی به نظر نرسد ولی آن تغییری که ما در صفحه نتایج موتورهای جستجو می بینیم از چیز دیگری خبر می دهد. برای اینکه متوجه عمق قضیه شوید سری به صفحه SERPبزنید SERP مخفف Search Engine Result page است در آنجا مشاهده خواهید کرد که در روز های اخیر نوسانات زیادی جریان داشته است و بعضا در برخی از کلمات کلیدی رتبه های گوگل در روز بیش از دو بار جابجا شده اند. خوب علت این امر چه بوده است و احتمالا چه اتفاقی روی داده است ؟

برای اینکه کاملا به تمام ابعاد این ماجرا پی ببرید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید

در گام اول ما می توانیم ۴ علت برای تغییر در نتایج گوگل متصور شویم:

۱-الگوریتم های موتورهای جستجو همواره تغییر می کنند، شاید این بار هم علت این نوسانات این تغییرات باشند.

۲- طبیعتاً با ایجاد صفحات جدید در اینترنت و افزوده شدن آن ها به لیست جستجو نتایج پس و پیش شده اند.

۳- احتمال دارد صفحاتی که قبلا موجود بوده اند و در لیست جستجو بوده اند حذف شده باشند.

۴- قدرت سایت‌های رقیب تغییر کرده باشد.



شاید به نظر بعضی ها این دلایل برای تغییر این نتایج کافی باشد، چون همانطور که می دانید همواره نتایج جستجو در حال تغییر است، اما دامنه این تغییرات با توجه به میزان و شدت چهار موردی که به آن اشاره شد متفاوت است. طبق اطلاعیه ای که گوگل در گذشته اعلام کرده بود، بیش از ۲۰۰ پارامتر رتبه بندی در گوگل مورد بررسی قرار می گیرد و بیش از ۵۰۰ بار در سال الگوریتم های گوگل تغییر می کنند،این چیزی در حدود روزی دوبار تغییر در الگوریتم های گوگل است. بنابراین بازه این تغییرات در گوگل می تواند وسیع باشد.

در ادامه شما را با تک تک مواردی که می تواند بر روی نتایج جستجو تاثیر بگذارد آشنا می کنیم. هدف ما ضمن معرفی هر کدام از این موارد سنجش میزان تاثیرگذاری آنها نیز هست.

حافظه ی کش cache سیستم چیست؟

برای توضیح این مسئله در ابتدا بهتر است مثالی را مطرح کنیم تا حالا دقت کرده اید که وقتی یک کلیدواژه به طور مثال” وسایل و لوازم آشپزخانه” را جستجو می کنید بعدا که مجددا این کلیدواژه را جستجو می کنید، موتورهای جستجوی گوگل همان سایت ها را در صفحه جستجوی اول شما نشان می دهد؟ چرا در برخی از موارد نتایج جستجوی گوگل تا مدت زمان مشخصی ثابت می ماند؟ قطعا باید گفت علت این امر به این دلیل نیست که الگوریتم ها تغییر پیدا نکرده اند، بلکه به دلیل وجود سیستم cache در نتایج است . استفاده از حافظه کش cache سبب می شود که برای هر جستجویی که کاربران انجام می دهند، کل بانک اطلاعاتی موتور جستجو مورد پردازش قرار نگیرد و برای جستجوهای تکراری همان نتایج قبلی به کاربران نمایش داده شود. این سیستم دقیقا شبیه جستجوی فایل در ویندوز است که یک حافظه ی ریز عناوین و نتایج جستجو را تا مدتی در خود نگه می دارد. لازم به ذکر است که مدت زمان استفاده از کش بستگی به تعداد جستجوی کلمات مختلف متفاوت است و در بسیاری از موارد ممکن است زمانی طولانی باشد.

چه زمان هایی سرعت تغییر نتایج افزایش پیدا می کند؟

برای پاسخ دهی به این پرسش ابتدا باید در مورد روند کارکرد گوگل الگوریتم ها برای شما توضیحی بدهیم، وقتی گوگل الگوریتم جدیدی برای جستجو ارائه می دهد، برای سنجش آن الگوریتم از آزمونی به نام A/B یا Spilit testing استفاده می کند. طرز کار این آزمون بدین صورت است که برای برخی از کاربران نتایج جستجو را بر اساس الگوریتم قبلی و برای برخی دیگر نتایج را بر اساس الگوریتم جدید نمایش می دهد، سپس رفتار کاربران را تحت نظر می گیرد و یک آمارگیری انجام می دهد. سپس گوگل با اندازه گیری رفتار کاربران و نحوه کلیک آنها بر روی نتایج، الگوریتم قبل و جدید را با هم مقایسه می کند. نهایتا با توجه به اندازه گیری ها و آزمایشات انجام شده، الگوریتم جدید منتشر می شود .بنابراین در زمانی که گوگل قصد ارائه الگوریتم جدید را دارد، بازه تغییر نتایج می تواند بسیار کوتاه باشد و حتی در یک لحظه زمانی کوتاه پس از جستجو شما نتایج متفاوتی را مشاهده نمایید.

سندباکس گوگل چیست؟ و چه تاثیری در روند جستجو و شاخص های آن دارد؟

سندباکس سروری از محتوای اطلاعاتی گوگل است که دو نوع از سایت ها در آن قرار می گیرند:

۱-سایت هایی که کمتر از شش ماه از بوجود آمدن آنها می گذرد و می توان گفت سایت های تازه کار هستند.

۲-سایت هایی که از طرف الگوریتم های ضد اسپم گوگل مانند پاندا و پنگوئن به عنوان سایت اسپم شناخته شده اند.

سیاست گوگل بر این است که سایت هایی که در سندباکس گوگل قراردارند در رقابت کلمات پر رقابت نتایج مناسبی کسب نخواهند کرد، اما می توانند در کلمات با رقابت کمتر حتی در رتبه اول گوگل نیز قرار گیرند. بنابراین برخی از سایت هایی که از طرف گوگل اسپم شناخته شده اند کماکان می توانند در نتایج گوگل در رتبه های بالا باشند و حتی در برخی از کلمات در رتبه اول قرار گیرند. جالب است بدانید که بسیاری از الگوریتم های جدید گوگل قبل از انتشار در سندباکس و عباراتی که سرور سندباکس استفاده می کنند آزمایش می شوند.

آیا انقلابی در گوگل و نتایج جستجو رخ داده است؟

با توجه به توضیحاتی که به شما دادیم و همچنین بررسی اتفاقات دو هفته اخیر در گوگل، می توان به این نتیجه رسید که این تغییرات نه مرتبط با سندباکس است و نه در رابطه با ارائه الگوریتم جدید و آزمون A/B بلکه می تواند دلیل دیگری داشته باشد.

خبری دال بر این موضوع وجود دارد که گوگل در دو ماه اخیر سه بار هسته الگوریتم خود را بروزرسانی کرده است و این موضوع به معنی تغییرکلی در پارامترهای اندازه گیری و رتبه بندی صفحات اینترنتی است.

تغییر در هسته گوگل معمولا باعث می شود که تغییرات زیادی در نتایج نهایی گوگل ایجاد شود و معمولا این دامنه وسیع تغییرات یا بر اساس ارائه نسخه جدید الگوریتم پنگوئن و یا با تغییر هسته ایجاد می شوند.

بنابراین می توان حدس زد که علت تغییرات نتایج اخیر بخاطر تغییر هسته الگوریتم گوگل بوده است، اما بازه کوتاه تغییر در نتایج و نوسانات قابل توجهی که سایت های اینترنتی در کلمات مختلف دارند می تواند این معنی را تداعی کند که گوگل استفاده کمتری از سیستم کش در نتایج خود را مدنظر قرار داده است و

در اینجا است که زنگ خطر برای صدرنشینان نتایج گوگل به صدا در می آید چون این موضوع باعث می شود که سرعت تغییر نتایج گوگل افزایش قابل توجهی داشته باشد و از نتایج گوگل حذف شوند و این موضوع حاشیه امنیت را از سایت هایی که در نتایج بالای گوگل قرار دارند خواهد گرفت. بنابراین اگر یک سایت امروز در رتبه اول گوگل قرار گرفته است، فردا به راحتی می تواند رتبه خود را از دست بدهد.

این چه تاثیری در سئو و کار سئوکاران خواهد داشت؟

می توان به راحتی ادعا کرد که ایران تنها کشوری در دنیا است که تضمین سئو بر اساس کلمات کلیدی در آن ارائه می شود و شرکتهای سئو به مشتریانشان گارانتی هایی با عناوین “قرار گرفتن در رتبه خاصی در جستجوهای گوگل” ،” صدرنشینی در بازدیدها” ،” پربازدیدترین سایت کلیک “و … را می دهند .علت این موضوع را می توان در رقابت کم در کلمات کلیدی و سادگی کسب نتایج بالا در گوگل به نسبت سایر کشورها ، یافت .

از طرفی دیگر کمبود دانش فنی و اطلاعات عمومی نزد مشتریان و حتی شرکت ها و اشخاص فعال در زمینه سئو علت دیگر باور این شعارهای نسبتا موهوم است . متاسفانه باید قبول کنیم که دانش مرتبط با سئو در ایران از استاندارد آنچه در سایر کشورهاست بسیار پایین تر است و همین موضوع باعث می شود که درخواست های مشتریان و اقدامات افراد فعال در این زمینه خارج از واقعیت باشد.

به طور خلاصه می توان گفت در برخی از مواقع مشتریان درخواست های غیر معقول دارند و در موارد دیگر نیز مجریان سئو توقعات نادرست در مشتریان ایجاد می کنند و به آنها اطلاعات نادرست می دهند و همه ی این موضوع ها دست به دست هم می دهند تا کار سئو در ایران به شکلی نادرست و گاها پر اشتباه و غیر واقعی انجام پذیرد.

سری به دستورالعمل راهنمای گوگل بزنید براساس این راهنما هیچ شخص یا شرکتی نمی تواند به شما تضمین قرار گرفتن در رتبه اول گوگل یا صفحه اول گوگل را بدهد. نتایج SERP همواره در حال تغییرند و هرگز قرار نیست که ثابت بمانند و اگر اینطور بود سئو بی معنا می شد.

کنون باید باور کرد که صدای زنگ ناقوس های انقلابی جدید در جستجو و نتایج گوگل به صدا در آمده است با واکاوی روند جدیدی که گوگل در پیش گرفته و مشاهده دامنه نوسانات و تغییرات نتایج گوگل که بسیار سریع و وسیع شده است، به نظر می رسد که عمر سئو تضمینی برای سئو کارهای ایرانی به پایان خود نزدیک می شود .

از طرفی دیگر این می تواند شروع یک تحول بهینه باشد چون کسانی که در این عرصه به فعالیت می پردازند باید با دید باز و روش های صحیح تری به فعالیت در این زمینه بپردازند. این اتفاق را می توان به فال نیک گرفت و این موضوع باعث خواهد شد که تغییرات وسیع و جالبی از لحاظ سئو در وب ایجاد شود و می توان آن را انقلابی جدید در عرصه وب در نظر گرفت که می تواند فرصت های زیادی را برای رشد و نمو خلاقیت در زمینه ی مهندسی محتوا و وب نگاری به همراه آورد
منبع:رسام وب
 

aharandi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 فوریه 2016
نوشته‌ها
24
لایک‌ها
1
سن
37
محل سکونت
تهران
خوشحالم که همچین تاپیکی بوجود آمده که در جریان خبرهای گوگل و اتفاقاتی که در راستای سئو و بازاریابی اینترنتی بوجود میاد خبردار میشیم این چند وقت اتفاقات زیاد و انقلابی از سمت گوگل در راستای بهینه سازی سایت بوجود اومده و آپدیت های زیادی انجام شده.

----------------------------------------------------------------------------------------------------
ادمین سایت فروش چربی گیر ، فروش سپتیک تانک ، فروش برج خنک کننده و تصفیه فاضلاب هستم​
 
Last edited:

forklift

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2016
نوشته‌ها
53
لایک‌ها
7
سن
24
من عاشق توضیحات بچه هام اینجا همه چی رو پیدا میکنی عالیه دوستون دارم
 

محمدمحمدی

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2015
نوشته‌ها
822
لایک‌ها
288
جدیدترین خبر گوگل که در وبلاگ خود منتشر کرده است درباره ریسپانسیو بودن سایت هست .

در این مقاله گوگل به تاثیر گوشی ها و تبلت ها دارد و میگوید که در طی سال های آینده 90 درصد کاربران اینترنت کاربران گوشی و تبلت هستن و ریسپانسیو بودن سایت بر افزایش بازدید گوگل تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت
 

p47ri0t

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 فوریه 2017
نوشته‌ها
19
لایک‌ها
0
محل سکونت
تبریز
الگوریتم گوگل برای کیفیت بک لینک ها اپدیت شده لینک های خودتونو تو نتایج بررسی کنید
 
بالا