برگزیده های پرشین تولز

جديدترين اخبار از دنياي گوگل

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,213
لایک‌ها
20,079
محل سکونت
اوهایو - دیتون
گوگل و فیس بوک؛ مقصر اصلی اعتیاد کاربران به اینترنت
default.ashx
ICTPRESS - طبق گزارش‌های منتشر شده، استفاده روز افزون از اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی سلامتی روحی و جسمی کاربران را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، شان پارکر – مدیر اصلی شبکه اجتماعی فیس بوک – در مصاحبه ای با گاردین اعتراف کرده است که استفاده بیش از اندازه و روزافزون کاربران از شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و گوگل موجب شده است آنها عادت اعتیاد گونه ای به استفاده از آنها پیدا کنند. این بدان معناست که سلامتی جسمی و روحی کاربران شبکه های اجتماعی به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود که کاربران جوان بخصوص کودکان بیش تر در معرض خطرات و تهدیداتی هستند که شبکه های اجتماعی برای آنها به ارمغان می آورد چرا که آنها هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ جسمی در بهترین وضعیت عمر خود قرار دارند و در صورتی که در این شبکه های اجتماعی غرق شوند، صدمات و آسیب های جبران ناپذیری را در آینده ای نه چندان دور متحمل خواهند شد.

کلمه "اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی" کلمه‌ای دور از واقع نیست، بلکه بر اساس نتایج و یافته های نظر سنجی و تحقیقات صورت گرفته، می توان دریافت که کاربران به طور متوسط گوشی هوشمند همراه خود را حداقل ۱۵۰ بار در روز چک می کنند. به عبارتی دیگر، میزان میانگین استفاده از شبکه های اجتماعی برای کاربران اینترنتی، بسیار بیشتر از حد معمول است. بیش از ۱۵۰ بار چک کردن گوشی همراه هوشمند به معنای بیش از ۲ هزار بار کلیک کردن و لمس کردن صفحه گوشی به منظور چک کردن حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی است.

بر اساس یافته‌های این پژوهش ها، بیشترین استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی فیس بوک و گوگل بوده است که این عدد و ارقام همچنان رو به رشد و افزایش است. طبق آمار منتشر شده، بالغ بر ۲ میلیارد نفر در ماه و ۱.۳ میلیارد نفر در روز از فیسبوک استفاده می‌کنند و بیش از ۱.۵ میلیارد نفر نیز از یوتیوب استفاده می کنند. سایر اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی نیز بالغ بر یک میلیارد کاربر را شامل می شوند.

شاید بتوان علت موفقیت ومحبوبیت روز افزون شبکه های اجتماعی گوگل و فیس بوک را در اهمیت به حریم شخصی، سهولت در استفاده و دسترسی کاربران جستجو کرد.

به طور کلی، می‌توان نتیجه گرفت شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های مختلفی که این غول های تکنولوژی به بازار اینترنت عرضه کرده‌اند، سهم زیادی از استفاده اینترنت توسط کاربران را به خود اختصاص داده است و این امر موجب شده است متخصصان بهداشت و سلامت جوامع بین المللی در این خصوص ابراز نگرانی کنند و مقصران اصلی اعتیاد کاربران به اینترنت را غول‌های تکنولوژی ارائه دهنده این شبکه اجتماعی می دانند.
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,213
لایک‌ها
20,079
محل سکونت
اوهایو - دیتون
آیا جست‌وجوهای گوگل کاملاً قابل اعتمادند؟

ایتنا- زمان آن فرارسیده است که دیگر به جست‌ؤجوهای گوگل اعتماد نکنید. بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده، تعداد اندکی از مردم به اخبار شبکه‌های اجتماعی اعتماد می‌کنند و به موتورهای جست‌وجو به ویژه گوگل باور دارند.
نظرسنجی که در سال 2017 انجام شد، نشان داد که 64 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، به اخبار و اطلاعات موجود در موتورهای جست‌وجو اعتماد دارند. البته میزان این اعتماد در سال 2012، معادل 61 درصد بود و این نشان می‌دهد درصد افرادی که به این جست‌وجوها اعتماد دارند در طول این پنج سال افزایش یافته و البته این میزان، از 57 درصدی که به رسانه‌های سنتی اعتماد دارند، بیشتر است.

به گزارش ایتنا از رایورز نظرسنجی دیگری که در سال 2012 انجام شد، نشان داد که 66 درصد مردم بر این باورند که نتایج موتورهای جست‌وجو منصفانه و بی‌طرفانه بوده است و البته در سال 2005 نیز دقیقاً همین نتیجه حاصل شد. پژوهشگران بر این باورند که آموزش سواد رسانه، افراد را به سمت تحقیق مستقل با استفاده از موتورهای جست‌وجو می‌کشاند.

گوگل نیز مانند اپل و آمازون؛ از این کار حمایت می‌کند، چرا که محصولات آنها بیشتر به دستیارهای مستقل بستگی دارد. صفحه جست‌وجوی متنی گوگل، اشکالاتی دارد و جست‌وجوی گوگل، به عنوان یک دایرکتوری برای اینترنت بزرگ‌تر عمل می‌کند و در سطح ابتدایی، ابزاری مفید برای انسان‌ها به حساب می‌آید و به طور کلی می‌توان گفت که جست‌وجوی گوگل، یک ابزار است و نمی‌توان به عنوان یک متخصص روی آن حساب کرد.

دستیار هوشمند گوگل، جست‌وجوهای خود را از راه‌های مؤثرتر و قابل اعتمادتری پیگیری می‌کند. این سرویس بر این ایده تکیه دارد که مردم نباید از دستور خاصی برای صحبت با کامپیوتر پیروی کنند. حتی اگر جست‌وجو به طور کامل صحیح و بی‌نقص باشد، تنها چند نتیجه نامناسب و نامربوط در مورد مسائل مهم، می‌تواند به مشکلات بزرگی ختم شود.

از سوی دیگر واقعیت مهم این است که هر چند جست‌وجوی گوگل باید به سمت و سویی برود که از وقوع اشتباهات فاحش جلوگیری کند، اما در حقیقت خود افراد هم باید بیشتر به توانایی‌ها و جست‌وجو از منابع مختلف تکیه نموده و به راحتی و صرفاً به جست‌وجو از یک منبع خاص اعتماد نکنند.
 

irantablighat

Registered User
تاریخ عضویت
1 مارس 2017
نوشته‌ها
405
لایک‌ها
62
سن
33
محل سکونت
Tehran
گوگل و فیس بوک؛ مقصر اصلی اعتیاد کاربران به اینترنت
default.ashx
ICTPRESS - طبق گزارش‌های منتشر شده، استفاده روز افزون از اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی سلامتی روحی و جسمی کاربران را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، شان پارکر – مدیر اصلی شبکه اجتماعی فیس بوک – در مصاحبه ای با گاردین اعتراف کرده است که استفاده بیش از اندازه و روزافزون کاربران از شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و گوگل موجب شده است آنها عادت اعتیاد گونه ای به استفاده از آنها پیدا کنند. این بدان معناست که سلامتی جسمی و روحی کاربران شبکه های اجتماعی به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود که کاربران جوان بخصوص کودکان بیش تر در معرض خطرات و تهدیداتی هستند که شبکه های اجتماعی برای آنها به ارمغان می آورد چرا که آنها هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ جسمی در بهترین وضعیت عمر خود قرار دارند و در صورتی که در این شبکه های اجتماعی غرق شوند، صدمات و آسیب های جبران ناپذیری را در آینده ای نه چندان دور متحمل خواهند شد.

کلمه "اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی" کلمه‌ای دور از واقع نیست، بلکه بر اساس نتایج و یافته های نظر سنجی و تحقیقات صورت گرفته، می توان دریافت که کاربران به طور متوسط گوشی هوشمند همراه خود را حداقل ۱۵۰ بار در روز چک می کنند. به عبارتی دیگر، میزان میانگین استفاده از شبکه های اجتماعی برای کاربران اینترنتی، بسیار بیشتر از حد معمول است. بیش از ۱۵۰ بار چک کردن گوشی همراه هوشمند به معنای بیش از ۲ هزار بار کلیک کردن و لمس کردن صفحه گوشی به منظور چک کردن حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی است.

بر اساس یافته‌های این پژوهش ها، بیشترین استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی فیس بوک و گوگل بوده است که این عدد و ارقام همچنان رو به رشد و افزایش است. طبق آمار منتشر شده، بالغ بر ۲ میلیارد نفر در ماه و ۱.۳ میلیارد نفر در روز از فیسبوک استفاده می‌کنند و بیش از ۱.۵ میلیارد نفر نیز از یوتیوب استفاده می کنند. سایر اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی نیز بالغ بر یک میلیارد کاربر را شامل می شوند.

شاید بتوان علت موفقیت ومحبوبیت روز افزون شبکه های اجتماعی گوگل و فیس بوک را در اهمیت به حریم شخصی، سهولت در استفاده و دسترسی کاربران جستجو کرد.

به طور کلی، می‌توان نتیجه گرفت شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های مختلفی که این غول های تکنولوژی به بازار اینترنت عرضه کرده‌اند، سهم زیادی از استفاده اینترنت توسط کاربران را به خود اختصاص داده است و این امر موجب شده است متخصصان بهداشت و سلامت جوامع بین المللی در این خصوص ابراز نگرانی کنند و مقصران اصلی اعتیاد کاربران به اینترنت را غول‌های تکنولوژی ارائه دهنده این شبکه اجتماعی می دانند.

شان پارکر به عنوان یک وبمستر اسطوره برای دوره اولیا با ساختن اولین نرم افزار دانلود رایگان موسیقی جهان تو سن 19 سالگی ، همکاری با مارک تو فیس بوک و مدیریت و انجام امور مالی و ... فیس بوک ، راه اندازی سیستم بروزتر موسیقی پس از مشکلات قانونی نپستر به نام spotify در کل نقش به شدت زیادی در عرصه وب گذاشته اما خب نکته مهم شخصیت این مرد این است که اصلاً شبیه گیک هایی مثل مارک زاکربرگ و بیل گیتس و ... نیست. همیشه به تفریح های عالی میگذرونه و توی دنیای واقعی به شدت فعاله... جدا از اینکه اهل کوکائین و موادم همواره بوده :))
 

موسسه حقوقی آراکس

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2017
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
0
سن
39
محل سکونت
کرج
گوگل بزودي سرويس جديدي تحت عنوان Google Print Beta ارائه مي كند كه به كاربر اجازه خواندن و مرور كتابها را فراهم مي سازد.
سرويس جديد گوگل كه نسخه بتاي آن خواهد آمد ، رقيب جدي براي سرويس جستجو داخل متن كتابهاست كه بتازگي توسط آمازون ارائه شد.
تيم هيكرنل از تحليلگران رسانه هاي الكترونيكي در متاگروپ گفت : گوگل با اين كار مي خواهد كاربران علاقه مند به كتاب را نيز دور خود جمع سازد.
به گفته وي ، البته گوگل سرويسي جامع تر ارائه مي كند و بايد منتظر نسخه بتاي آن شد تا بهتر قضاوت كرد.
اين سرويس مقدمه فروش كتاب به صورت دادن لينك برتر به سايت فروشنده توسط گوگل خواهد شد.
 

Second Life

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2004
نوشته‌ها
863
لایک‌ها
58
گوگل داره کار خاصی انجام میده؟
وب سایت ما سه ماهه راه افتاده البته دامنه قدیمی داره اول صفحه سه بودیم یهو اومدیم صفحه یک بعد برگشتیم انتهای صفحه دو بعد یواش یواش طی دو ماه رسیدیم صفحه اول لینک سوم چند روزیه دوباره رفتیم صفحه سه
در واقع رقبای قدیمی ما در صفحه اول زیاد جابجا نمیشن ولی چندتا رقیب با سایتهای جدید هستیم که هی جابجا میشیم و بالا و پایین میشیم رقبای جدید همگی رفتیم صفحات دو سه چهار
چرا اینقدر جابجایی توی گوگل داریم؟
 

decoweb

Registered User
تاریخ عضویت
13 فوریه 2017
نوشته‌ها
683
لایک‌ها
247
سن
86
محل سکونت
اصفهان
گوگل داره کار خاصی انجام میده؟
وب سایت ما سه ماهه راه افتاده البته دامنه قدیمی داره اول صفحه سه بودیم یهو اومدیم صفحه یک بعد برگشتیم انتهای صفحه دو بعد یواش یواش طی دو ماه رسیدیم صفحه اول لینک سوم چند روزیه دوباره رفتیم صفحه سه
در واقع رقبای قدیمی ما در صفحه اول زیاد جابجا نمیشن ولی چندتا رقیب با سایتهای جدید هستیم که هی جابجا میشیم و بالا و پایین میشیم رقبای جدید همگی رفتیم صفحات دو سه چهار
چرا اینقدر جابجایی توی گوگل داریم؟

علت نوسانات نتایج گوگل در روزهای اخیر
نتایج گوگل در روز های اخیر نوسانات زیادی داشته و بعضا در برخی از کلمات کلیدی رتبه های گوگل در روز بیش از دو بار جابجا شده اند. تغییر رتبه سایت ها و نتایج گوگل امری طبیعی و عادی است و هر چند بار یکبار اتفاق می افتد، به صفحه نتایج موتورهای جستجو به اختصار SERP می گویند که مخفف Search Engine Result page است. نتایج جستجو همواره تغییر می کنند زیرا :

  • الگوریتم های موتورهای جستجو همواره تغییر می کنند
  • صفحات جدیدی در اینترنت بوجود می آیند و بر روی نتایج تاثیر می گذارند
  • صفحاتی که قبلا بوده اند ممکن است حذف شوند
  • قدرت رقبا تغییر می کند
بنابراین همواره نتایج جستجو در حال تغییر است، اما دامنه این تغییرات با توجه به میزان و شدت چهار موردی که به آن اشاره شد متفاوت است. طبق اطلاعیه ای که گوگل در گذشته اعلام کرده، بیش از 200 پارامتر رتبه بندی در گوگل مورد بررسی قرار میگیرد و بیش از 500 بار در سال الگوریتم های گوگل تغییر می کنند (روزانه بیش از یکبار) بنابراین بازه این تغییرات در گوگل می تواند وسیع باشد.

در برخی از موارد نتایج تا مدت زمان مشخصی ثابت می ماند، نه تنها به این دلیل که الگوریتم ها تغییر پیدا نکرده اند، بلکه به دلیل وجود سیستم cache در نتایج. استفاده از حافظه کش باعث می شود که برای هر جستجویی که کاربران انجام می دهند، کل بانک اطلاعاتی موتور جستجو مورد پردازش قرار نگیرد و برای جستجوهای تکراری همان نتایج قبلی به کاربران نمایش داده شود. مدت زمان استفاده از کش بستگی به تعداد جستجوی کلمات مختلف متفاوت است و در بسیاری از موارد ممکن است زمانی طولانی باشد.

معمولا در چه زمان هایی سرعت تغییر نتایج افزایش پیدا می کند؟

در مواقعی که گوگل الگوریتم جدیدی ارائه می دهد، از آزمون A/B یا Spilit testing استفاده می کند. به این معنا که برای برخی از کاربران نتایج جستجو را بر اساس الگوریتم قبلی و برای برخی دیگر نتایج را بر اساس الگوریتم جدید نمایش می دهد، سپس با اندازه گیری رفتار کاربران و نحوه کلیک آنها بر روی نتایج، الگوریتم قبل و جدید را با هم مقایسه می کند. نهایتا با توجه به اندازه گیری ها و آزمایشات انجام شده، الگوریتم جدید منتشر می شود. بنابراین در زمانی که گوگل قصد ارائه الگوریتم جدید را دارد، بازه تغییر نتایج می تواند بسیار کوتاه باشد و حتی در یک لحظه زمانی کوتاه پس از جستجو شما نتایج متفاوتی را مشاهده نمایید.

سندباکس گوگل چیست؟

سندباکس سروری از محتوای اطلاعاتی گوگل است که دو نوع از سایت ها در آن قرار می گیرند:

  • سایت هایی که کمتر از شش ماه از بوجود آمدن آنها می گذرد
  • سایت هایی که از طرف الگوریتم های ضد اسپم گوگل مانند پاندا و پنگوئن به عنوان سایت اسپم شناخته شده اند
سایت هایی که در سندباکس گوگل قراردارند در کلمات پر رقابت نتایج مناسبی کسب نخواهند کرد، اما می توانند در کلمات با رقابت کمتر حتی در رتبه اول گوگل نیز قرار گیرند. بنابراین برخی از سایت هایی که از طرف گوگل اسپم شناخته شده اند کماکان می توانند در نتایج گوگل در رتبه های بالا باشند و حتی در برخی از کلمات در رتبه اول قرار گیرند. بسیاری از الگوریتم های جدید گوگل قبل از انتشار در سندباکس و عباراتی که سرور سندباکس استفاده می کنند آزمایش می شوند.

اتفاق اخیری که در گوگل افتاده چه دلیلی می تواند داشته باشد؟

با توجه به توضیحات فوق و بررسی اتفاقات دو هفته اخیر در گوگل، می توان به این نتیجه رسید که اینگونه تغییرات نه مرتبط با سندباکس است و نه در رابطه با ارائه الگوریتم جدید و آزمون A/B بلکه می تواند دلیل دیگری داشته باشد. گوگل در دو ماه اخیر سه بار هسته الگوریتم خود را بروزرسانی کرد و این موضوع به معنی تغییر در پارامترهای اندازه گیری و رتبه بندی صفحات اینترنتی است. تغییر در هسته گوگل معمولا باعث می شود که تغییرات زیادی در نتایج نهایی گوگل ایجاد شود و معمولا این دامنه وسیع تغییرات یا بر اساس ارائه نسخه جدید الگوریتم پنگوئن و یا با تغییر هسته ایجاد می شوند.

بنابراین می توان حدس زد که تغییرات نتایج اخیر بر اساس تغییر هسته الگوریتم گوگل ایجاد شده است، اما بازه کوتاه تغییر در نتایج و نوسانات قابل توجهی که سایت های اینترنتی در کلمات مختلف دارند می تواند این معنی را تداعی کند که گوگل استفاده کمتری از سیستم کش در نتایج خود را الگو قرار داده و این موضوع باعث می شود که سرعت تغییر نتایج گوگل افزایش قابل توجهی داشته باشد و این موضوع حاشیه امنیت را از سایت هایی که در نتایج بالای گوگل قرار دارند خواهد گرفت. بنابراین اگر یک سایت امروز در رتبه اول گوگل قرار گرفته است، فردا به راحتی می تواند رتبه خود را از دست بدهد.

آیا با این نتایج سئو تضمینی معنا پیدا خواهد کرد؟

تنها کشوری در دنیا که تضمین سئو بر اساس کلمات کلیدی در آن ارائه می شود و شرکتهای سئو به مشتری تضمین قرار گرفتن در رتبه خاصی در گوگل را می دهند ایران است! دلیل این موضوع را می توان رقابت کم در کلمات کلیدی و سادگی کسب نتایج بالا در گوگل به نسبت سایر کشورها از یک طرف و کمبود دانش فنی و اطلاعات عمومی نزد مشتریان و حتی شرکت ها و اشخاص فعال در زمینه سئو از طرف دیگر دانست. متاسفانه باید قبول کنیم که دانش مرتبط با سئو در ایران بسیار کم است و همین موضوع باعث می شود که درخواست های مشتریان و اقدامات افراد فعال در این زمینه خارج از واقعیت باشد، به طور خلاصه می توان گفت در برخی از مواقع مشتریان درخواست های غیر معقول دارند و در موارد دیگر نیز مجریان سئو توقعات نادرست در مشتریان ایجاد می کنند و به آنها اطلاعات نادرست می دهند.

طبق دستورالعمل راهنمای گوگل، هیچ شخص یا شرکتی نمی تواند به شما تضمین قرار گرفتن در رتبه اول گوگل یا صفحه اول گوگل را بدهد. نتایج SERP همواره در حال تغییرند و هرگز قرار نیست که ثابت بمانند و اگر اینطور بود سئو بی معنا بود. با روند جدیدی که گوگل در پیش گرفته و دامنه نوسانات و تغییرات نتایج گوگل بسیار سریع و وسیع شده است، به نظر می رسد که عمر سئو تضمینی برای سئو کارهای ایرانی به پایان خواهد رسید و از این پس باید با دید باز و روش های صحیح تری به فعالیت در این زمینه بپردازند. این اتفاق را می توان به فال نیک گرفت و این موضوع باعث خواهد شد که تغییرات وسیع و جالبی از لحاظ سئو در وب ایجاد شود و می توان آن را انقلابی جدید در عرصه وب در نظر گرفت.
 

Second Life

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2004
نوشته‌ها
863
لایک‌ها
58
دلیل آبی شدن این موقعیت توی گوگل مپ چیه ؟
 

فایل های ضمیمه

  • Inkedxccv_LI.jpg
    Inkedxccv_LI.jpg
    105.9 KB · نمایش ها: 7

saman.

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 فوریه 2018
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
0
سن
57
محل سکونت
تهران
الگوریتم گوگل خیلی پیچیده شده
 

sansizmusic

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
16 فوریه 2018
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
31
سلام دوستان
آمار ورودی گوگل سایت های من چند روز هست که شدیدا افت کرده ولی توی تمام کلمات کلیدی که ازشون بازدید داشتم ثابت هست توی نتایج پایین نیومده !!
تاثیرآپدیت الگوریتم ها و یا الگوریتم های جدیده؟ کسی میتونه راهنمایی کنه ؟
 

Second Life

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2004
نوشته‌ها
863
لایک‌ها
58
سلام دوستان
آمار ورودی گوگل سایت های من چند روز هست که شدیدا افت کرده ولی توی تمام کلمات کلیدی که ازشون بازدید داشتم ثابت هست توی نتایج پایین نیومده !!
تاثیرآپدیت الگوریتم ها و یا الگوریتم های جدیده؟ کسی میتونه راهنمایی کنه ؟
شاید مردم کمتر جستجو میکنن بخاطر فصل این تایم ها یا کمتر از طریق گوگل میان تو سایت هایی مثل سایت شما
شایدم کلمات کلیدی شاخه کاری شما تغییر کرده که میتونید با مراجعه به یکسری سایتها جستجوی کلمه و سایت گوگل ترند کلمات کلیدی جدید یا بهتری رو پیدا کنید و روی اون کار کنید
رتبه کلمات کلیدیتونم بعد از خالی کردن کش با فیلترشکن و بدون فیلترشکن تست کنید
 

karim1989

Registered User
تاریخ عضویت
16 می 2018
نوشته‌ها
84
لایک‌ها
46
سن
33
برای اینکه سایتمون بیاد صفحه اول باید چیکار کنیم ؟ طبق معیارهای جدید گوگل البته منظورمه
 

karim1989

Registered User
تاریخ عضویت
16 می 2018
نوشته‌ها
84
لایک‌ها
46
سن
33
گوگل وان سرویس ذخیره‌سازی جدید شرکت گوگل است که هدف آن ارائه خدمات ساده‌تر و یکپارچه‌تر با قیمتی ارزان‌تر نسبت به قبل است.

گوگل سرویس ابری جدیدی به نام Google One را معرفی کرده است که به کاربران فضای ذخیره‌سازی ابری برای ذخیره کردن و به اشتراک‌گذاری فایل‌ها می‌دهد؛ که بزرگ‌ترین مزیت آن قیمت‌های مناسب حق اشتراک و طرح‌های عضویت خانوادگی است.

با آغاز به کار این سرویس، تمامی کاربران گوگل از 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در «گوگل وان» برخوردار می‏شوند. ولی افرادی که نیاز به فضای بیشتری در این سرویس دارند باید به صورت ماهیانه مبلغی را به عنوان آبونمان پرداخت نمایند.

هزینه اشتراک در Google One به شرح زیر است:


  • 15 گیگابایت: رایگان
  • 100 گیگابایت: 2 دلار در ماه
  • 200 گیگابایت: 3 دلار در ماه
  • 2 ترابایت: 10 دلار در ماه
  • 10 ترابایت: 100 دلار در ماه
  • 20 ترابایت: 200 دلار در ماه
  • 30 ترابایت: 30 دلار در ماه

کاربرانی که مشترک «گوگل وان» شوند، پیشنهاداتی مثل دسترسی سریع به پشتیبانی محصولات و خدمات گوگل، اعتبار گوگل پلی، تخفیف رزرو هتل و مواردی از این دست را دریافت می‌کنند.

این سرویس ابتدا برای کاربران کشور آمریکا در دسترس قرار خواهد گرفت و سپس برای کاربران سایر کشورها فعال می‏شود. همچنین افرادی که در حال حاضر از سرویس پول «گوگل درایو» استفاده می‌کنند، به مرور به Google One منتقل می‏شوند
 

karim1989

Registered User
تاریخ عضویت
16 می 2018
نوشته‌ها
84
لایک‌ها
46
سن
33
گوگل وان، نسخه ارزان تر سرویس ذخیره ابری گوگل درایو معرفی شد

گوگل شب گذشته سرویس جدیدی را با عنوان گوگل وان معرفی کرد که در واقع یک سرویس ذخیره‌ی ابری با تعرفه‌هایی ارزان‌تر از گوگل درایو است.

گوگل در سیاست‌های ارائه‌ی سرویس ذخیره‌ی ابری خود تغییراتی اعمال کرده و در همین راستا شب گذشته سرویس ذخیره‌ی ابری جدیدی را با نام گوگل وان رونمایی کرد. سرویس ذخیره‌ی ابری جدید، گوگل وان نام داشته و تعرفه‌های آن بسیار کمتر از سرویس گوگل درایو است.

براساس اطلاعات ارائه شده، می‌توان ماهانه با پرداخت ۲.۹۹ دلار، ۲۰۰ گیگابایت فضا را در سرویس گوگل وان در اختیار گرفت. همچنین باید به تعرفه‌ی سرویس ۲ ترابایتی در گوگل وان اشاره کرد که تنها ۹.۹۹ دلار است. کاربران باید برای سرویس ۲ ترابایتی خود ماهانه ۱۹.۹۹ دلار در گوگل درایو پرداخت کنند. البته در این بین شماری از سرویس‌ها نیز در گوگل وان نیستند که از جمله‌ی آن باید به سرویس یک ترابایت در هر ماه اشاره کرد که در گوگل درایو تعرفه‌ای ۹.۹۹ دلاری دارد.

در واقع گوگل تعرفه‌های ارزان قیمت خود را در قالب سرویس گوگل وان ارائه می‌کند، حال آنکه سرویس‌ گوگل درایو همچنان به قوت خود باقی است و کاربران می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

از دیگر ویژگی‌های سرویس گوگل وان باید به پشتیبانی ۲۴ ساعته‌ی گوگل از این سرویس در طول ۷ روز هفته اشاره کرد. این پشتیبانی حتی برای ارزان‌ترین سرویس نیز که شامل حافظه‌ی ۱۰۰ گیگابایتی در ازای مبلغ ۱.۹۹ دلار در ماه است نیز ارائه می‌شود.

گوگل وان نیز همچون گوگل درایو دارای سرویس رایگان نیز می‌شود. افرادی که تمایل دارند تا از سرویس رایگان گوگل وان استفاده کنند، می‌توانند با ثبت نام اولیه در این سیستم، از فضای ۱۵ گیگابایتی رایگان ذخیره‌سازی استفاده کنند.

گوگل وان نه‌تنها سرویسی ارزان‌تر از گوگل درایو است، بلکه از نظر قیمت می‌تواند رقیبی جدی برای مایکروسافت و سرویس‌های ارائه‌ شده‌ی وان‌درایو باشد.
 

mr seo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 می 2018
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
0
محل سکونت
تهران
این مطلب بنظرم جالب آمد گفتم بنویسمش :D در مورد گوگل و یاهو :cool:
google.jpg

بهمن سال گذشته (فوريه2004) خبري مهم و کمي عجيب در عرصه رسانه هاي خبري رايانه اي اعلام شد.
در دنيايي که بسياري از شرکتها به سوي ادغام و تشکيل مجموعه هاي بزرگتر پيش مي روند، ياهو به همکاري خود با بزرگترين و مشهورترين موتور جستجو يعني گوگل پايان داد و اعلام کرد از فناوري جستجوي خود استفاده خواهد کرد.
ياهو که به عنوان يکي از بزرگترين پورتال هاي اينترنتي عمل و خدمات مختلفي همچون ايميل ، گروههاي اينترنتي و... را ارائه مي کند، پيش از آن براي انجام عمليات جستجوي موردنظر کاربران از گوگل کمک مي گرفت.
اين جدايي ابتدا ساده مي نمود، اما با گذشت چند ماه مشخص شد که اين دو شرکت به رقيباني جدي براي يکديگر تبديل شده اند و هريک مي کوشد گوي سبقت را از ديگري بربايد.
گوگل اول ماه آوريل ارائه سرويس ايميل يک گيگابايتي رايگان خود را اعلام کرد؛ خبري که همه کاربران و ارائه کنندگان خدمات ايميل را شوکه کرد.
ابتدا بسياري اين خبر را يک شوخي يا دروغ پنداشتند، اما پس از چندي مشخص شد که گوگل قصد شوخي ندارد، بلکه مي کوشد با ارائه چنين سرويسي ، رقبا را از صحنه خارج کند.
در واقع يک گيگابايت ايميل رايگان گوگل به هيچ وجه با 4 مگابايت فضاي ايميل ياهو و 2 مگابايت فضاي ايميل MSNقابل مقايسه نبود.
ياهو سعي کرد پاسخي به اين ادعا بدهد. اين شرکت در بخش خدمات پولي خود، فضاي نامحدود را در اختيار کاربران قرار داد و به بعضي کاربران ايميل رايگان نيز، 100گيگابايت فضا اختصاص داد؛ البته اين پاسخ کافي نبود، اما به گوگل اعلام مي کرد که در صورت عمومي شدن سرويس يک گيگابايتي ، ياهو براحتي عقب نخواهد نشست و مقابله خواهد کرد.
اواسط ماه مي گوگل اعلام کردکه در يک زمينه ديگر نيز با ياهو رقابت خواهد کرد و آن چيزي نبود جز گروههاي اينترنتي ، اين سرويس که Google Groups2 نام دارد به کاربران امکان مي دهد گروههايي را ايجاد کنند، به جستجو درون آنها بپردازند يا عضو گروهي شوند.
پيش از اين سال 2001، گوگل اين سرويس را راه اندازي کرده بود، اما با توجه به داغ شدن بازار رقابت با ديگر شرکتها و بخصوص ياهو، Google Groups2 به طور جدي فعال شد تا با Yahoo Groups -که سال 2000 راه اندازي شده است - رقابت کند.
البته ياهو نيز مي کوشد در اين عرصه باقي بماند. اگر به سايت CNN.com سري بزنيد متوجه مي شويد که از اواسط ماه مي ، ياهو در انجام جستجوها جايگزين گوگل شده است.
ياهو که پس از پايان همکاري با گوگل ، Inktomi و Altavista براي کسب نتايج مطابق با الگوريتم هاي قوي جستجو استفاده مي کند، سال گذشته به قيمت 63/1 ميليارد دلار Overture را خريد تا پاسخگوي لينکهاي تجاري اش باشد.
گوگل در تلاشهاي ديگري سعي دارد به طور خودکار آگهي هاي مناسبي را کنار نتايج جستجو بگذارد و درآمد خود را افزايش دهد.
گرچه تا به حال همگي گوگل را با تبليغات متني شناخته اند، اما حالا گوگل از تبليغات مرتبط تصويري نيز صحبت به ميان مي آورد. مي دانيد دليل تمام اين دعواها و رقابت ها چيست؟
سال 2003، ميزان فروش از طريق موتورهاي جستجو 6/1ميليارد دلار بوده است و پيش بيني مي شود امسال به 1/2ميليارد دلار برسد.
بنا بر مطالعات انجام شده اين عدد در سال 2008 به حدود 3/4 ميليارد دلار خواهد رسيد.
اين اعداد و ارقام هستند که شرکتها را به حضور در عرصه مبارزه تشويق و ترغيب مي کنند و هر يک سعي دارند سهم بيشتري از اين بازار را در اختيار داشته باشند.






اخبار جدید گوگل درباره سئو وب سایت و طراحی سایت

بر اساس قوانین گوگل user friendly بودن و کاربر پسند بودن هم در اصول سئو و هم در اصول طراحی مورد توجه قرار گرفته است ، اما شاید برای شما این سوال مطرح شود که کاربر پسند بودن چه ربطی به سئو دارد؟

تمامی قوانین سئو بر این اصل استواراست تا کاربران بتوانند به راحتی جواب سوالات و کوئری هایی را که در گوگل به دنبال آن هستند را به راحتی بگیرند و حتی در صورتی که پاسخ سول کاربران در صفحه وب سایت شما با خطای 404 باشد شما جریمه خواهید شد .
منبع مطلب : https://blog.kooroshdesign.com/beginners-guide-to-seo-chapter-1

قوانین گوکل در طراحی سایت:

بر این اساس طراحی وب سایت شما باید به گونه ایی باشد تا کاربر بتواند پاسخ سوال و یا قسمتی از سایت که به دنبال ان می باشد را به راحتی پیدا کند ، منوی وب سایت باید به گونه ایی باشد تا کاربر دچار سردرگمی نشود و بتواند به راحتی به آن صفحه از وب سایت هدایت شود و البته که این موضوع در سئو وب سایت شما بسیار نکته ی مهمی خواهد بود این دو نکته از نکات و قوانین طلایی گوگل می باشد.

در بعضی از وب سایت ها طراحی به گونه ایی میباشد که کاربر را گیج می کند ، به عنوان مثال در وب سایت هایی که فروشگاهی هستند پروسه خرید و افزودن به سبد خرید پروسه ایی بسیار پیچیده می باشد که کاربر را گیج می کند و کاربر در نهایت در اواسط مراحل از وب سایت خارج می شود و این موضوع هم برای صاحب وب سایت و کسب و کار امتیاز منفی خواهد داشت و هم از نظر الگوریتم های گوگل منفی خواهد بود.


جدیدترین خبر گوگل در سئو :

سرعت وب سایت و یا به بیانی سرعت لود شدن وب سایت شما در رتبه و سئو وب سایت شما بسیار مهم و تاثیر گذار است و باید بگوییم که حتی این خبر جدید گوگل هم مبنی بر کاربر پسند بودن گوگل می باشد زیرا نیازی به منتظر گذاشتن کاربران برای مشاهده وب سایت شما نمی بیند و از نظر گوگل لود بالای صفحه وب سایت کاربران را آزار می دهد پس از رتبه و امتیاز شما کم می کند
منبع مطلب : https://blog.kooroshdesign.com/beginners-guide-to-seo-chapter-1

منتظر مطالب جدید ما باشید:general511:
 

aroosi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 نوامبر 2017
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
محل سکونت
اصفهان
سلام. ابدیت های جدید گوگل فقط و فقط داره به محتوا اهمیت میده و دیگه خرید بک لینک خیلی موثر نیست
 

codepaz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 ژانویه 2019
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
0
محل سکونت
تهران
مطلب فوق العاده ای بودش خیلی عالی کار کردید !

الگوریتم های زیادی داره گوگل و تغییرات سئو 2019 رو هم میتونید دنبال کنید!
 

آراز گیفت

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 جولای 2019
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
1
سن
53
برخلاف یاهو، گوگل فرآیند توسعه زیرساخت های اختصاصی خود را در پیش گرفت اما گسترش سرویس‌های یاهو رفته رفته پیچیدگی زیرساخت این کمپانی را افزایش داد:)
 

mozhinco

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 جولای 2019
نوشته‌ها
40
لایک‌ها
13
تولید محتوای دسته اول (کپی نباشه) موثرترین راهکارهست.
با داشتن یه عنوان خوب ومناسب برای محتوا میتونید سریع رشد کنید.
 

mahdi_sbi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 اکتبر 2018
نوشته‌ها
67
لایک‌ها
18
سن
26
محل سکونت
IRAN,SHIRAZ
جان مولر گفته شما نباید از فایل robots.txt برای مسدود کردن ایندکس کردن url هایی که پارامتر خاصی دارند، استفاده کنید.. اون گفت اگر این کار را کردین ، گوگل نمیتواند url ها را شناسایی کند و شما ارزش تمام لینک هایی که با ان صفحه ها دادید را از دست میدهید، در عوض از از rel-canonicals استفاده کنید و از لینک های مرتبط به سایتتون استفاده کنید
 
بالا