برگزیده های پرشین تولز

جديدترين اخبار از دنياي گوگل

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,215
لایک‌ها
20,088
محل سکونت
اوهایو - دیتون
واکنش خشم‌آلود کاربران به تصمیم اخیر گوگل

خبرگزاری فارس: تصمیم عجیب و غیرمنتظره گوگل مبنی بر تعطیل کردن سرویس «گوگل ریدر» باعث به راه افتادن موجی از اعتراضات در اینترنت شده است.


به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس،‌سایت ایتنا نوشت: گوگل اعلام کرده قصد دارد این سرویس را اول ژوئیه سال جاری (تیر 1392) تعطیل کند.
کاربران با استفاده از گوگل ریدر می‌توانند به‌روزرسانی‌های صورت گرفته در سایت‌های مورد نظر خود را یک جا پیش رو داشته باشند.
غول فناوری اطلاعات گفته برای بستن این سرویس «دو دلیل ساده» دارد: اول این که استفاده از آن کاهش یافته و دیگر این که گوگلی‌ها می‌خواهند تمام انرژی خود را بر محصولات و سرویس‌های کمتر ولی کاربردی‌تر متمرکز کنند.
این در حالی است که گوگل ریدر بین کاربران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و این سرویس، بستری مناسب برای انتشار سریع محتواهای سایت‌ها و وبلاگ‌ها به شمار می‌رود.
تحلیلگران معتقدند استدلال گوگل برای بستن این سرویس محبوب و پرطرفدار قدری با ابهام و تردید همراه است.
به عنوان مثال، دیلی میل به نقل از یکی از کاربران توییتر گفته تنها دلیل بستن گوگل ریدر این است که RSS را نمی‌توان به راحتی کنترل کرد و از آن پول در آورد.
بر اساس این گزارش، گفته می‌شود سیاست‌های جدید «لری پیج» مدیر عامل گوگل، بر کنار گذاشتن پروژه‌های غیراساسی در این شرکت متمرکز است و ظاهراً گوگل ریدر هم یکی از همین پروژه‌ها به شمار می‌رود.
پس از انتشار این خبر، یک کمپین اینترنتی با هدف اعتراض به تعطیلی این سرویس به راه افتاد که ظرف 16 ساعت 54 هزار نفر آن را امضا کردند.
گفتنی است گوگل این سرویس را از سال 2005 در اختیار کاربران قرار داده است.
 

alfredo

نفر اول عکاسی با موبايل
تاریخ عضویت
14 فوریه 2007
نوشته‌ها
2,039
لایک‌ها
325
محل سکونت
جایی که خدا نباشد
google smell
اسم سرويس جديد گوگل هست كه امشب معرفي شده ظاهرا!

اگه كسي ازش سردرآورد لطفا يه توضيح درموردش بنويسه!
 

maysamkhosravi

Registered User
تاریخ عضویت
28 اکتبر 2011
نوشته‌ها
1,093
لایک‌ها
315
google smell
اسم سرويس جديد گوگل هست كه امشب معرفي شده ظاهرا!

اگه كسي ازش سردرآورد لطفا يه توضيح درموردش بنويسه!

هر چند دیره ؛
دروغ اول آپریل بود .
 

pouyaweb7

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2012
نوشته‌ها
62
لایک‌ها
7
شرکت گوگل از این به بعد، در صفحه موتور جستجوی ویژه فلسطین، به جای واژه "سرزمین‌های اشغالی فلسطین"، از کلمه فلسطین استفاده خواهد کرد.
این تغییر به این معناست که در صفحه Google.ps که مخصوص فلسطین است، زیر علامت گوگل، واژه فلسطین به عربی و انگلیسی نمایش داده خواهد شد.





به دلیل درگیری‌هایی که میان اسرائیل و فلسطین وجود دارد، استفاده از کلمه فلسطین گاهی بحث برانگیر بوده است.
اسرائیل معتقد است هنوز موافقتی بر سر خطوط مرزی فلسطین صورت نگرفته است.
اعضای سازمان ملل متحد اما، آذرماه گذشته با ۱۳۸ رای موافق در برابر ۹ رای مخالف، با ارتقاء وضعیت فلسطین از "نهاد ناظر" به "دولت ناظر غیر عضو" موافقت کردند.
این تصمیم با مخالفت شدید دولت‌های اسرائیل و آمریکا روبرو شد.
فلسطینیان سالهاست که تلاش می‌کنند که سرزمین‌هایی چون رام الله، کرانه غربی رود اردن، غزه و مناطق اشغال شده توسط اسرائیل در سال ۱۹۶۷ را یکپارچه زیر پرچم فلسطین درآورند و خواهان به رسمیت شناخته شدن آن هستند.
این در حالی است که اسرائیل عقیده دارد هر گونه استفاده رسمی از واژه فلسطین، تا نتیجه دادن گفتگوهای صلح نباید صورت بگیرد.
مدتی است که پیشرفتی در این گفتگوها صورت نگرفته است.
[h=2]"گام در مسیر درست"[/h] نیتان تایلر، سخنگوی گوگل، به بی‌بی‌سی گفت: " ما در تمامی محصولاتمان، به جای "سرزمین‌های اشغالی فلسطین" از کلمه "فلسطین" استفاده خواهیم کرد. ما برای استفاده از نام‌های کشورها، به منابع متعددی رجوع می کنیم. در این مورد، ما از منابعی همچون سازمان ملل متحد، آیکان Icann (شرکت اینترنتی برای نام‌ها و شماره‌های واگذار شده)، ISO (سازمان بین المللی استانداردسازی) و دیگر سازمان‌های بین المللی استفاده کرده ایم."
مقام‌های فلسطینی از این تصمیم گوگل استقبال کرده اند.
دکتر صبری صیدم، مشاور محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، به بی‌بی‌سی گفت: "این یک گام در مسیر درست است، گامی به موقع، که دیگران را تشویق خواهد کرد تا به جای سرزمین‌های اشغالی فلسطین، از واژه صحیح فلسطین استفاده کنند."
او در ادامه گفت: "بیشتر ترافیک اکنون، در جامعه مجازی صورت می‌گیرد و این به این معناست که نام فلسطین علاوه بر نقشه‌های جغرافیایی، بر نقشه‌های مجازی نیز حک خواهد شد."
وی گفت از زمان اعلام تصمیم سازمان ملل متحد در مورد ارتقاء موقعیت فلسطین، مقام‌های آنجا به شرکت‌های مختلف بین المللی، از جمله گوگل نامه نوشته و از آنها خواسته اند تا به جای "اراضی اشغالی فلسطین"، از واژه "فلسطین" استفاده کنند.
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,215
لایک‌ها
20,088
محل سکونت
اوهایو - دیتون
[h=1]از پشت عینک گوگل چه چیزهایی را می بینیم؟/ اولین تصاویر منتشره در این باره
1.png
[/h] [h=2]سخت افزار - برای خیلی هایی که عینک گوگل را ندارند، این سوال پیش آمده که واقعا از پشت عینک گوگل چه چیزهایی را می توان دید؟[/h] [h=4]راب جکسون یکی از 2 هزار نفری که بحت عنوان توسعه دهنده نرم افزاری، عینک گوگل را دریافت کرده، اولین چیزهایی که از پشت عینگ گوگل دیده است را منتشر کرد.
وی می گوید گوگل گلس آینده دنیای کامپیوتر است و چیزی رامی بینید که دیگران نمی بینند و اطلاعاتی را به صورت آنلاین دریافت می کنید، که کمتر کسی می تواند در آن واحد، به آنها دسترسی پیدا کند.


IMAGE635037932888159217.jpg

در این تصویر راب در حال گفتگو با دوستش است که در خانه نشسته و می تواند در حالی که بیرون از خانه وی قرار دارد، وی را ببیند!





IMAGE635037933743196718.jpg

در این تصویر مالک عینک در مورد محصولی می پرسد و بعد عینک جستجو کرده و آدرس را پیدا کرده و به مالک عینک نشان می دهد که در آدرس دیگری واقع شده و گوگل گلس وی را هدایت می کند تا به سوی محل مورد نظر که آن محصول قرار دارد، برود.





IMAGE635037934497146043.jpg

و این راب جکسون است که برای Phandroid می نویسد.




IMAGE635037934506506059.jpg

در این تصویر لیستی از اتنخابها و آپشن ها پیش روی کاربر است تا یکی را انتخاب کند.




IMAGE635037935593983969.jpg

در حال رکورد ویدئویی





IMAGE635037936699713911.jpg

تصویری از سرگئی برین از موسسین گوگل، امروز مشخص شد بسیاری از آدرس سینماها، بانکها و پارک ها بدلیل امکان نقض حریم خصوصی افراد، در لیست گوگل گلس فعلا گنجانده نشده است.



IMAGE635037939637511071.jpg

جعبه حاوی گوگلس یا همان گوگل گلس همراه لوازم جانبی




IMAGE635037939647339089.jpg

نمایی از گوگل گلس از جلو





IMAGE635037939656543105.jpg

فریم زیبای گوگل گلس



IMAGE635037939666059121.jpg

راب در حال گرفتن اطلاعات مسیر از گوگل گلس، در حالت نویگیشن



نسخه اکسپلورر عینک گوگل در بازار آزاد به قیمت 1500 دلار به فروش رفته است و انتظار می رود بعد از عرضه عمومی، این عینک حدود 300 دلار قیمت داشته باشد!
عینک گوگل، یکی از پر سودترین ابزار آینده برای گوگل خواهد بود.
آی اچ اس، پیش بینی فروش 6.6 میلیون عینک گوگل و محصولات مشابه را در سه سال آینده کرده است.
مهمترین معضلی که عینک گوگل با آن مواجه خواهد شد، بحث نقض حریم خصوصی افراد است که تیم حقوقی گوگل روی ان کار می کند اما قطعا یکی از چالش های اساسی در دنیای آینده ما خواهد بود.(مثلا عینک را روی شخصی در خیابان زوم کرده و اطلاعات شخصی وی را از اینترنت بگیرید! و یا به شخصی علاقمند شده اید اما وی نه!)
گوگل گلس با قاب کامل قابل فیت با هر نوع سایز صورت ساخته شده است. نمایشگر قرار داده شده برای گوگل گلس معادل اسکرین 25 اینچی است که از فاصله 7 متری برای کاربر، قابل دیده است.
دوربین نصب شده در گوگل گلس 5 مگاپیکسلی بوده و ضبط آن به صورت 720p خواهد بود.
در بخش اتصالات هم وای فای داشته و هم بلوتوث دارد. 12 گیگ حافظه داخلی آن با گوگل کلود سینک می شود و در مجموع 16 گیگ حافظه دارد.
برای یک روز کامل باطری آن جواب داده و در اختیار کاربر خواهد بود. هنگام ضبط ویدئویی قطعا عمر باطری آن کمتر می شود.
دارای کابل میکرو یو اس بی و شارژر است. آندروید 4.0.3 یا آیس کرم را برای اتصال با سایر ابزارها نیاز دارد. MyGlass با جی پی اس و اس ام اس کار می کند.





منبع: پاندروید، دیلی میل

[/h]
 

pouyaweb7

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2012
نوشته‌ها
62
لایک‌ها
7
کسی پنگوئن 2 چیزی می دونه؟!!
 

آوانگارد

Registered User
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2003
نوشته‌ها
1,499
لایک‌ها
482
سن
40
محل سکونت
تـ هـ ـر ا ن
بخش عکس های گوگل باز نمیشه. مشکل از چیه؟
 

MasoudM

Registered User
تاریخ عضویت
8 جولای 2008
نوشته‌ها
1,870
لایک‌ها
651
محل سکونت
in the shadow of the statue
جدا ؟!؟ چه تغییراتی قراره اعمال بشه ؟

تغییرات اعمال شده ، گوگل به صورت واضح نمیگه ، فقط میگه هدفش از این آپدیت ها این هست که اطلاعات واقعی و مفید تو نتایج بالاتر باشن ، اما اینکه تا چقدر موفق میشه معلوم نیست ! احتمالا طی چند ماه آینده بعضی سایت ها با افت شدید بازدید کننده مواجه بشن .
 

hamedesf

Registered User
تاریخ عضویت
21 فوریه 2012
نوشته‌ها
654
لایک‌ها
117
محل سکونت
esfahan
سلام دوستان من از طریق گوگل والت یه چیزی خریداری کردم اما تو گوگل والتم زده پندینگ
Pending
کی تایید میشه؟ یعنی چون تعطیلیه اوناس اینجوره؟ یا فردا احتمالش هست تایید بشه؟

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
 

handynasty

Registered User
تاریخ عضویت
20 آپریل 2013
نوشته‌ها
900
لایک‌ها
364
محل سکونت
تهران
الان حدود دو ساعتی میشه گوگل اصلا باز نمیشه. بقیه سایت ها هیچ مشکلی ندارن. اگه برای بقیه هم همینجوره لطفا همینجا تایید کنید
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,215
لایک‌ها
20,088
محل سکونت
اوهایو - دیتون
گوگل هزاران وب سایت چینی را در لیست سیاه مرورگر کروم قرار می دهدبیشتر بخوانید
رابطه دولت چین و شرکت های تکنولوژیک آمریکایی همواره با سایه ای از خصومت همراه بوده؛ اما این بار آنچنان که خبر می رسد، اوضاع وخیم تر از هر زمان دیگری خواهد بود. گوگل در وبلاگ امنیت خود اعلام نموده که از این پس، گواهینامه های HTTPS صادر شده توسط China Internet Network Information Center (یا CNNIC) – سازمان اطلاعات شبکه اینترنت چین- را جهت ایمن سازی شبکه وب و SSL نخواهد پذیرفت. در اصل گوگل، از این پس وب سایت های چینی را که با https:// شروع شده و با cn. به پایان رسند را به هیچ عنوان امن نمی شمارد و مرورگر کروم، به شما اخطاری را مبنی بر داشتن ارتباطی نا امن خواهد داد.

گواهینامه های HTTPS به این منظور استفاده می شوند که هیچ شخص ثالثی،‌ نتواند به محتوای مورد استفاده توسط کاربران در وبسایتی که از این پروتکل استفاده می کند، دسترسی پیدا کند. CNNIC این پروسه را برای کل شبکه ی اینترنت چین در دست دارد، در نتیجه، این اقدام می تواند عواقب بسیار بدی هم برای گوگل و هم برای سازمان CNNIC در پی داشته باشد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.


بر اساس اخبار منتشر شده توسط گوگل، این اقدام نتیجه مستقیم سوءاستفاده ی طرف چینی است. در ماه گذشته -مارس- یکی از گواهینامه های سازمان چینی توسط شرکتی مصری به نام MCS Holdings برای انجام حمله ی مرد میانی مورد استفاده قرار گرفت. پس از پیگیری ها، مشخص شد که این CNNIC بوده که در ارائه گواهینامه HTTPS به شرکت مصری، دقت لازم را به خرج نداده است.

CNNIC در ادامه به این تصمیم اعتراض نموده و گفته که در نهایت هیچ آسیبی به کاربران وارد نشده و نتیجه گیری گوگل ناعادلانه بوده. این خبر البته آنچنان که به نظر می رسد هم برای چینی ها بد نیست؛ گواهینامه های پیشین CNNIC همچنان کار خواهند کرد و صرفا گواهینامه های جدید هستند که از نظر گوگل و مرورگر کروم، از درجه اعتبار ساقط می شوند.

هرچند تعداد گواهینامه های CNNIC صرفا یک درصد از گواهینامه های فضای وب را تشکیل می دهند اما گوگل تلاش دارد فضای وب و پروتکل SSL را پاک نگه دارد؛ کروم به شکل گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد و همین امر به گوگل این قدرت را می دهد تا با اعمال تغییراتی در آن، برخی ثبت کنندگان این گواهینامه ها را به استفاده از استانداردهایی بالاتر مجبور کند.

همانگونه که گفته شد، اعتبار این گواهینامه ها از نظر گوگل و مرورگر کروم زیر سوال بوده و به شما اخطاری داده می شود که در حال استفاده از وب سایتی نا امن هستند و اینکه آیا واقعا تمایل به ادامه فعالیت خود در آن دارید یا خیر؛ آنطور که خبر می رسد، تیم Mozilla با مرورگر فایرفاکس هم برنامه مشابهی را در سر دارند اما هنوز به طور شفاف از تصمیمات خود در مورد اقدامات آتی سخن نگفته اند.

منبع: engadgettheverge


بیشتر بخوانید : http://digiato.com/article/2015/04/05/گوگل-هزاران-وب-سایت-چینی-را-در-لیست-سیاه/#ixzz3WPNUBi60
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,215
لایک‌ها
20,088
محل سکونت
اوهایو - دیتون
نرم افزار گوگل مپس امکان ایجاد نقشه ای دقیق از بدن انسان را فراهم نمود
جستجو و بزرگ نمایی نقشه ها امکانی است که به لطف گوگل مپس امکان پذیر شده و حالا اعلام شده که به لطف سرویس مذکور می توان تصویری از اعماق بدن انسان را هم نشان داد.

براساس پروژه جدیدی که در نیو ساوت ولز استرالیا کلید خورده است، دانشمندان موفق شده اند که از طریق الگوریتم های مورد استفاده برای تهیه سرویس گوگل مپس نوعی تصویر بزرگ و قابل جستجو از بافت بدن انسان بسازند.

نخستین تصویر تهیه شده حاوی چندین ترابایت داده در مورد استخوان لگن خاصره است که با استفاده از میکروسکوپ های الکترونی به دست آمده.

نتایج بدست آمده از این بررسی در نهایت برای انجام تحلیل های مولکولی فرایند انتقال مواد مغذی در بدن مورد استفاده قرار خواهند گرفت که در گذشته دست کم به ۲۵ سال زمان نیاز داشت و حالا می توان تنها در چند هفته آن را عملیاتی نمود.

انتظار می رود که موسسات دیگری از قبیل هاروارد (که امیدوارند کاری مشابه را روی مغز موش ها انجام دهند) هم در آینده نه چندان دور از همین تکنیک استفاده نمایند.


بیشتر بخوانید : http://digiato.com/article/2015/04/04/نرم-افزار-گوگل-مپس-امکان-ایجاد-نقشه-ای-د/#ixzz3WPO5JDIR
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,215
لایک‌ها
20,088
محل سکونت
اوهایو - دیتون
گوگل بد افزارهای اندروید را در سال ۲۰۱۴ به میزان ۵۰ درصد کاهش داده است

در حالی که اپل آنقدر به امنیت iOS مطمئن است که حتی اجازه نمی دهد اپلیکیشن های آنتی ویروس در اپ استور حضور داشته باشند، اوضاع برای رقیب اندکی متفاوت است.

اندروید به خاطر ساختار متفاوتی که بر اکوسیستمش حاکم است، بیشتر مورد نفوذ بد افزار ها قرار می گیرد و از لحاظ امنیتی نسبت به iOS آسیب پذیر تر است. نظارت نه چندان سفت و سخت در گوگل پلی و وجود فروشگاه های موازی، از جمله مواردی هستند که ورود اپلیکیشن های مخرب را به اندروید، آسان می کنند.

گوگل نیز به درستی متوجه این موضوع شده و اقدامات مهمی را در این راستا آغاز کرده است. بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده، گوگل توانسته تا میزان بد افزار ها را در سال ۲۰۱۴، به میزان ۵۰ درصد کاهش دهد.

به گفته گوگل تنها ۱ درصد از دستگاه های اندروید در سال ۲۰۱۴ نرم افزار های مخرب را نصب کرده اند. در صورتی که فروشگاه های سوم شخص را از این آمار کنار بگذاریم، میزان دستگاه هایی که از گوگل پلی بد افزار دریافت کرده اند به ۰.۱۵ درصد تقلیل می یابد.

اقدامات امنیتی گوگل تنها محدود به اندروید نمی شود و کاربران مرورگر کروم نیز هم اکنون از امنیت بیشتری برخوردار هستند. هفته گذشته گوگل اعلام کرد که بالغ بر ۲۰۰ اکستنشن مخرب را از فروشگاه کروم حذف کرده است. جالب اینکه این اکستنشن ها تا پیش از این نزدیک به ۱۴ میلیون کاربر را مورد حملات خود قرار داده بودند.


بیشتر بخوانید : http://digiato.com/article/2015/04/03/گوگل-بد-افزارهای-اندروید-را-در-سال-۲۰۱۴/#ixzz3WPOGjAJs
 

handynasty

Registered User
تاریخ عضویت
20 آپریل 2013
نوشته‌ها
900
لایک‌ها
364
محل سکونت
تهران
فکر میکنم دلیل اینکه بدافزار واسه iOS به اندازه اندروید نیست، صرفا بخاطر همه گیر بودن اندروید نسبت به iOS هست، و نه ماهیت خود دو سیستم عامل یا کد مربوط به اونها. بزبان دیگه، کاربران اولی به مراتب بیشتر از دومی هستند و خوب مسلما شمار برنامه نویسانی که برای هدف قرار دادن اونها بدافزار مینویسند، نیز بیشتره. در واقع اهداف بالقوه و قربانیان بیشتر، انگیزه هکرها رو برای کار کردن روی اولی به مراتب بیشتر میکنه.
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,215
لایک‌ها
20,088
محل سکونت
اوهایو - دیتون
خدمات ابری گوگل از دسترس کاربران خارج شد

سرویس ابزارهای کاربردی مبتنی بر وب گوگل موسوم به Apps عصر روز گذشته از دسترس کاربران خارج شد و در حالی که بخش اعظم کاربران جهانی در آخرین روز کاری هفته به سر می‌بردند، موفق نشدند فعالیت‌های خود را به اتمام برسانند.

به گزارش سایت zdnet، کاربران به‌خصوص در جریان خدمات Drive، Docs، Sheets، Slides، Classroom و گزارش‌های Realtime برای رابط‌های کاربردی نرم‌افزاری با این اختلال مواجه شدند.

در جریان این اختلال، هسته مرکزی خدمات پردازش ابری گوگل که بسیار کارآمد هستند، به طور کامل ناکارآمد شدند و امکان دسترسی به آنها وجود نداشت.

شرکت گوگل که دفتر مرکزی آن در شهر کالیفرنیا واقع شده است، اختلال در سرویس‌های اصلی خود را که از طریق Google Apps Status Dashboard قابل دسترس هستند تایید کرد و روی شبکه اجتماعی توئیتر توضیح داد: «ما مطلع هستیم که برای لحظاتی یک مشکل برای سرویس Drive ایجاد شد. مطمئن باشید، ما پیگیر آن هستیم و به‌زودی سرویس مذکور را به‌روز می‌کنیم».

نخستین توضیح گوگل در این باره عصر روز جمعه منتشر شد و نشان داد که شرکت گوگل در حال بررسی است تا علت این مسئله را شناسایی کند.

غول اینترنتی جهان سپس دومین مطلب خود را منتشر کرد و توضیح داد بررسی‌ها همچنین ادامه دارد و تا کمتر از یک ساعت به‌روزرسانی انجام می‌شود.
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,215
لایک‌ها
20,088
محل سکونت
اوهایو - دیتون
اپل و گوگل، باارزش‌ترین برندهای جهان در سال ۲۰۱۵
همکاران سیستم- در نسخه جدید لیست سالانه Interbrand مربوط به ۱۰۰ برند برتر باارزش جهان شگفتی چندانی دیده نمی‌شود. رتبه‌های نخست این لیست در اختیار دو شرکت اپل و گوگل است و در کنار آنها دیگر شرکت‌های فناوری رتبه‌های بالاتر را در اختیار دارند. مایکروسافت، IBM، سامسونگ و آمازون نیز جزء ۱۰ رتبه برتر لیست هستند و این در حالی است که اینتل، سیسکو، اوراکل و HP هم نام خود را در ۲۰ شرکت برتر جهان قرار دادند.
به گزارش وبسایت ZDnet، پیش‌بینی می‌شود که فیس‌بوک سال آینده خود را در جمع ۲۰ برند باارزش جهان قرار دهد. ارزش سرمایه‌های این شرکت هم‌اکنون با رشد ۵۴ درصدی معادل ۲۲ میلیارد دلار محاسبه می‌شود. ارزش این برند سریع‌تر از دیگر شرکت‌ها در حال رشد است که در مقابل آن می‌توان به ارتقا ۴۳ درصدی ارزش برند اپل و ۲۹ درصدی شرکت آمازون اشاره کرد.
شرکت آمازون با قرار گرفتن در رتبه دهم لیست باارزش‌ترین برندهای جهان توانست این عنوان را از شرکت خودروسازی مرسدس بنز در اختیار بگیرد.
از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری که با کاهش ارزش خود مواجه شده‌اند می‌توان به IBM با کاهش ۱۰ درصدی، سیسکو، HP و eBay هر کدام با کاهش ۳ درصدی اشاره کرد.
شرکت‌های PayPal و لنوو نیز برای نخستین بار وارد این لیست شدند که رتبه آنها به‌ترتیب ۹۷ و ۱۰۰ اعلام شده است. با این وجود شرکت نوکیا که زمانی جزء‌ ۱۰ برند ارزشمند جهان بود، و همچنین نینتندو، از جمع ۱۰۰ شرکت برتر خارج شده‌اند. سال گذشته رتبه این دو شرکت ۹۸ و ۱۰۰ گزارش شده بود که به دنبال کاهش ۴۴ و ۳۳ درصدی ارزش آنها امسال در لیست قرار ندارند.
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,215
لایک‌ها
20,088
محل سکونت
اوهایو - دیتون
گوگل آگهی‌های مبتنی بر نرم‌افزار Flash را غیرفعال می‌کند

همکاران سیستم- شرکت گوگل از طرح جدیدی رونمایی کرد که به گفته کارشناسان می‌تواند یک ضربه جدی برای نرم‌افزار Adobe Flash محسوب شود تا این محصول که عامل بسیاری از ناامنی‌ها و مشکلات در CBT و Prozac بود، کنار رود.به گزارش وبسایت theinquirer، این شرکت اعلام کرد از تاریخ اول سپتامبر ۲۰۱۵ آگهی‌های تبلیغاتی مبتنی بر نرم‌افزار Flash را به تصاویر ثابت تبدیل می‌کند تا جلوی انتشار کدهای آلوده در رایانه‌ها را بگیرد.
خبر مربوط به این اقدام که نخستین بار در ماه ژوئن منتشر شد، هم‌اکنون در اختیار مرکز Beta Channel قرار گرفته است و قرار است از سه‌شنبه هفته جاری روی مرورگر اینترنتی گوگل اعمال شود.
بیشتر کارشناسان و مراکز توسعه دهنده وب به این نتیجه رسیده‌اند که HTML۵ می‌تواند آینده اینترنت باشد و این در حالی است که مایکروسافت فعالیت‌های گسترده در زمینه Silverlight انجام می‌دهد و البته گوگل هیچ گونه پشتیبانی از پلتفرم مایکروسافت انجام نداده است. شرکت گوگل به صورت همزمان می‌کوشد نرم‌افزار Flash را هم برای همیشه کنار بگذارد.
به هر حال باید توجه داشت که علاوه بر جوانب امنیتی، Flash سرعت ارائه محتوای مبتنی بر وب را پایین می‌آورد که این اتفاق برای کاربران غیرقابل پذیرش است.
شرکت Adobe بوسیله کمپین‌های فعال خواسته است تا کاربران را به سمت ابزارهای جایگزین از جمله Adobe Air بکشاند. ولی آسانی و سازگاری بالای HTML۵ باعث شده است تا این شرکت نرم‌افزاری در نبرد مذکور بازنده باشد.
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,215
لایک‌ها
20,088
محل سکونت
اوهایو - دیتون
گوگل به یکی از زیرمجموعه‌های شرکت Alphabet تبدیل شد

همکاران سیستم- شرکت گوگل روز گذشته اعلام کرد که در حال تغییر ساختار خود است تا از این پس در قالب یک هلدینگ جدید موسوم به Alphabet به فعالیت خود ادامه دهد و از این طریق سرمایه‌گذاران بتوانند با دید وسیع‌تر به فعالیت و عملکرد واحدهای مختلف آن نظارت داشته باشند.
به گزارش وبسایت Itp، این اقدام باعث می‌شود تا گوگل یکی از چندین زیرمجموعه شرکت Alphabet باشد و در کنار دیگر بخش‌ها از جمله Google X و ... به فعالیت خود ادامه دهد.
شرکت گوگل در سال ۱۹۹۸ توسط «لری پیج» و «سرگِی برین» تاسیس شد و از یک جست‌وجوگر اینترنتی توانست به مرکز فناوری جهانی با بیش از ۴۰ هزار کارمند تبدیل شود و عملیات‌های خود را در حوزه اینترنت اشیا، اتومبیل‌های بدون راننده، گوشی‌های هوشمند، فناوری‌های پوشیدنی، تحقیقات پزشکی و سرمایه‌گذاری دنبال کند.
با تصمیمات جدید واحد اصلی گوگل نه تنها با هسته مرکزی جست‌وجوهای اینترنتی به فعالیت خود ادامه می‌دهد، بلکه بخش‌های Maps و YouTube را هم تحت پوشش می‌گیرد. پیج و برین خبر مربوط به این تغییر ساختار را با انتشار یک مطلب وبلاگی منتشر کردند و در آن گفته شد که واحد اصلی گوگل با مدیریت «ساندر پیچای» به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
بر این اساس قرار شده است پیج به عنوان مدیرعامل Alphabet و برین به عنوان رئیس آن فعالیت کنند. این در حالی است که «اریک اشمیت» به عنوان رئیس هیات مدیره هلدینگ جدید به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
پیج در این مطلب وبلاگی نوشت: «از آنجایی که سرگِی و من به عنوان بنیانگذاران اصلی ۱۱ سال قبل نوشتیم، گوگل یک شرکت معمولی نیست. ما تمایل نداریم به یک شرکت واحد تبدیل شویم».
 
بالا