• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

دانستنیهای عمومی خودرو

آيا نحوه رانندگي به نوع و رنگ خودرو بستگي دارد؟


  • Total voters
    19

.:smr:.

Registered User
تاریخ عضویت
22 آگوست 2012
نوشته‌ها
3,133
لایک‌ها
4,964
محل سکونت
tehran
کی گفته ما کارخونه تولید ماشین نداریم ؟

بی تردید اولین نشانه ای که در صنعت خودروسازی ایران مطرح شد، آرم حک شده بر روی پیکان بود. تصویری از یک ارابه باستانی و شمایلی از یک اسب در حال حرکت در سال های میانی دهه 40 بر روی پیکان نقش بست. نشانه ای که گهگاه در تبلیغات فروش پیکان به حرکت در می آمد و به صورت انیمیشن جان می گرفت. این آرم تا پایان تولید پیکان در اردیبهشت سال جاری بر روی این خودرو باقی ماند؛ در حالی که سه سال از خلق نشانه جدید بر روی خودروی جدید ملی می گذشت. لازم به ذکر است که تایپوگرافی نام ایران خودرو توسط استاد بیژن جناب طراحی شده است.
سمند پیش از آنکه در خط تولید انبوه قرار بگیرد نشانه خود را یافته بود. در کشاکش سخت خودروی ملی مسوولان ایران خودرو طراحی آرم جدیدی برای این محصول را به معرض فراخوان عمومی گذاشتند و در نهایت طرح استاد مرتضی ممیز که یک سر اسب زیبا بود به عنوان زیباترین و بهترین اثر برای قرار گرفتن بر روی بدنه خودروی سمند برگزیده شد. طرحی که آشکارا با نام خودرو هم همخوانی داشت. لوگوی سایپا نیز طراحی استاد ممیز می باشد. این آرم علاوه بر تحرک، واجد صفاتی چون بالندگی و توسعه است که تبدیل به یکی از آشناترین نشانه های صنعتی ایرانی شده است.
 

amanz

Registered User
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2012
نوشته‌ها
2,211
لایک‌ها
1,085
به نظر من توی صنعت خودرو سازی از لحاظ اصالت اول آمریکاست بعد آلمان

از لحاظ تکنولوژی و کیفیت آللللللللللللللللللللللللللللللمان


بقیه بوووق تشریف دارن به ویژه خودروهای بی روح آسیایی
 

amanz

Registered User
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2012
نوشته‌ها
2,211
لایک‌ها
1,085
کی گفته ما کارخونه تولید ماشین نداریم ؟

بی تردید اولین نشانه ای که در صنعت خودروسازی ایران مطرح شد، آرم حک شده بر روی پیکان بود. تصویری از یک ارابه باستانی و شمایلی از یک اسب در حال حرکت در سال های میانی دهه 40 بر روی پیکان نقش بست. نشانه ای که گهگاه در تبلیغات فروش پیکان به حرکت در می آمد و به صورت انیمیشن جان می گرفت. این آرم تا پایان تولید پیکان در اردیبهشت سال جاری بر روی این خودرو باقی ماند؛ در حالی که سه سال از خلق نشانه جدید بر روی خودروی جدید ملی می گذشت. لازم به ذکر است که تایپوگرافی نام ایران خودرو توسط استاد بیژن جناب طراحی شده است.
سمند پیش از آنکه در خط تولید انبوه قرار بگیرد نشانه خود را یافته بود. در کشاکش سخت خودروی ملی مسوولان ایران خودرو طراحی آرم جدیدی برای این محصول را به معرض فراخوان عمومی گذاشتند و در نهایت طرح استاد مرتضی ممیز که یک سر اسب زیبا بود به عنوان زیباترین و بهترین اثر برای قرار گرفتن بر روی بدنه خودروی سمند برگزیده شد. طرحی که آشکارا با نام خودرو هم همخوانی داشت. لوگوی سایپا نیز طراحی استاد ممیز می باشد. این آرم علاوه بر تحرک، واجد صفاتی چون بالندگی و توسعه است که تبدیل به یکی از آشناترین نشانه های صنعتی ایرانی شده است.


سایپا آرمش رو از بنز تقلید کرده
 

.:smr:.

Registered User
تاریخ عضویت
22 آگوست 2012
نوشته‌ها
3,133
لایک‌ها
4,964
محل سکونت
tehran
%20407
 

lion33

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2009
نوشته‌ها
1,399
لایک‌ها
316
محل سکونت
SARI
به نظر من توی صنعت خودرو سازی از لحاظ اصالت اول آمریکاست بعد آلمان

از لحاظ تکنولوژی و کیفیت آللللللللللللللللللللللللللللللمان


بقیه بوووق تشریف دارن به ویژه خودروهای بی روح آسیایی

اطلاعات غلط ندید لطفا
طبق نظرسنجی آمارهای رسمی کشور و جهان ابتدا پژو و دوم سایپاست
پژو ورشکست شد سایپا خودشو کشوند رتبه نخست.
لطفا تحقیق کنید ممنون.
 

.:smr:.

Registered User
تاریخ عضویت
22 آگوست 2012
نوشته‌ها
3,133
لایک‌ها
4,964
محل سکونت
tehran
به نظر من توی صنعت خودرو سازی از لحاظ اصالت اول آمریکاست بعد آلمان

از لحاظ تکنولوژی و کیفیت آللللللللللللللللللللللللللللللمان


بقیه بوووق تشریف دارن به ویژه خودروهای بی روح آسیایی


تایید میشه ولی سایپا و ایران خودرو چی ؟
 

amanz

Registered User
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2012
نوشته‌ها
2,211
لایک‌ها
1,085
اطلاعات غلط ندید لطفا
طبق نظرسنجی آمارهای رسمی کشور و جهان ابتدا پژو و دوم سایپاست
پژو ورشکست شد سایپا خودشو کشوند رتبه نخست.
لطفا تحقیق کنید ممنون.


:cool:
البته منظور من از خودروهای آسیایی بیشتر ژاپن و کره بود

پ.ن مگه ایران جزو آسیاست ؟
 

lion33

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2009
نوشته‌ها
1,399
لایک‌ها
316
محل سکونت
SARI
:cool:
البته منظور من از خودروهای آسیایی بیشتر ژاپن و کره بود

پ.ن مگه ایران جزو آسیاست ؟

ایران قلب تپنده صنعت خودروسازی اسیاست!
از وقتی پژو ایرانو تحریم کرده کارخونش ورشکست شد
رنو هم میخواد تحریم کنه دو روز دیگه این هم ورشکست میشه
اقتصادو تحریم کردن میبینید که دلار خودشون رو نمیتونن کنترل کنن روز به روز گرونش میکنن کاغذ پاره رو.
 

.:smr:.

Registered User
تاریخ عضویت
22 آگوست 2012
نوشته‌ها
3,133
لایک‌ها
4,964
محل سکونت
tehran
:cool:
البته منظور من از خودروهای آسیایی بیشتر ژاپن و کره بود

پ.ن مگه ایران جزو آسیاست ؟

ژاپن بد نیستا ! لندکروز و پرادو رو خیلی دوست میدارم !

ولی ماشینای کره ای مضخرفن بیا نمونش پرایت
 

.:smr:.

Registered User
تاریخ عضویت
22 آگوست 2012
نوشته‌ها
3,133
لایک‌ها
4,964
محل سکونت
tehran
ایران قلب تپنده صنعت خودروسازی اسیاست!
از وقتی پژو ایرانو تحریم کرده کارخونش ورشکست شد
رنو هم میخواد تحریم کنه دو روز دیگه این هم ورشکست میشه
اقتصادو تحریم کردن میبینید که دلار خودشون رو نمیتونن کنترل کنن روز به روز گرونش میکنن کاغذ پاره رو.

...:دی
 

.:smr:.

Registered User
تاریخ عضویت
22 آگوست 2012
نوشته‌ها
3,133
لایک‌ها
4,964
محل سکونت
tehran
خب ً این هم از منصوری ! گفتم بگم بدونید ایرانیها اگه بخوان بهترینن ! اینو بخونین

شروع فعالیت، کسب شهرت و اعتبار و در نهایت حفظ این شهرت در حالی که نام های پرآوازه ای در صنعت خودروسازی و تیونیگ جهان به فعالیت مشغول هستند کار چندان آسانی به نظر نمی رسد.

اما یک ایرانی به بهترین شکل ممکن از عهده انجام این کار برآمده و در حال حاضر در کنار برندهای مطرح جهانی جایگاه ویژه ای را برای خود کسب کرده است.
این فرد کسی نیست جز کوروش

منصوری، موسس و رئیس شرکت منصوری. وی متولد 1341 در شهر چالوس است. پس از طی سال های اولیه زندگی در این شهر، والدین کوروش او را برای ادامه تحصیل به انگلستان فرستادند.

درست در همان زمان و پس از آشنایی با خودروهای مجلل و اسپرتی از قبیل استون مارتین و رولز رویس بود که جرقه های اولیه فعالیت در این عرصه ذهن کوروش منصوری را به خود مشغول کرد.

پس از فارغ التحصیلی و در سال 1989 سرانجام وی شرکت MP Design را برای دستیابی به آرزوهای بلند پروازانه خود در انگلستان تاسیس کرد. این شرکت به ارائه خدمات مهندسی و تامین قطعات

مختلف خودرو برای شرکت های مطرح تیونیگ جهان می پرداخت. پس از گذشت چند سال و گسترش فعالیت ها منصوری تصمیم گرفت تا رویای خود برای تاسیس شرکتی مستقل در زمینه تولید و
ارتقا خودرو را به واقعیت مبدل سازد.

سرانجام پس از بررسی های لازم وی کشور آلمان مهد تیونینگ جهان را برای این کار انتخاب و شرکت منصوری را در سال 2001 تاسیس کرد. خودروهایی که از آن زمان تاکنون از خط تولید کارخانه این

شرکت خارج شده اند در حالت عادی نیز به عنوان خودروهایی سوپر اسپرت و لوکس شناخته می شوند. از آن جمله می توان به بوگاتی ویرون، رولزرویس گوست و مرسدس SLR اشاره کرد.


کوروش منصوری اطلاق واژه تیونینگ را برای خودروهای ساخته شده در کارخانه این شرکت نمی پسندد. به اعتقاد وی در حالی که شرکت های تیونینگ جهان قطعات مختلف را از شرکت های دیگر

دریافت و بر روی خودرو نصب می کنند، شرکت منصوری تمام قطعات مورد نیاز خود را در کارخانه های این شرکت در آلمان و سویس تولید کرده و این وجه تمایز اصلی این شرکت با دیگر خودروسازان

جهان است. این در حالی است که شرکت منصوری در زمینه صادرات قطعه نیز به فعالیت می پردازد.


افراد مختلفی از سراسر جهان در حال حاضر جز مشتری های این شرکت بوده و خودروهای خود را به صورت سفارشی و با جزئیاتی که مد نظر دارند دریافت می کنند. در ادامه نیز یکی از خودروهای

زیبای این شرکت که بر پایه مازراتی گران توریسمو شکل گرفته را به صورت اجمالی مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در نگاه اول کیت بدنه جذاب منصوری بیش از هر چیز دیگری توجه افراد را به خود جلب می کند. استفاده از مجموعه جدید سپر جلو که از براگیر لبه ای برخوردار بوده، جلو پنچره بزرگ فیبر کربنی، فرم خاص و گرافیک جدید چراغ های جلو چهره ای خشن تر به این خودرو بخشیده است.

استفاده از قیبر کربن بر روی کاپوت سبک وزن مازراتی نیز ادامه داشته و ورودی و خروجی های هوا بر روی آن به تنفس هرچه بهتر و خنک شدن موتور این خودرو کمک می کند. موتور هشت سیلندر V شکل این مازراتی نیز با توجه به برنامه ریزی مجدد واحد ECU، تعویض فیلتر هوا و مجموعه جدید اگزوز که دارای چهار خروجی است با افزایش قدرت 30 اسب بخاری همراه بوده است. بدین ترتیب قدرت این خودرو به 440 اسب بخار و گشتاور آن نیز به 490 نیوتن متر در 4750 دور در دقیقه ارتقا پیدا کرده است.


و ادامه دارد ...

نمونه کار ها !



back_cabrio.jpg

avent4.jpg

mansory_audi_r8_slider_01.jpg

mansory_audi_r8_slider_03_0.jpg

bu_doro_ext_06.jpg

mansory_stallone_02.jpg

cormeum__0000.jpg
 

Dark-Prince

Registered User
تاریخ عضویت
26 اکتبر 2012
نوشته‌ها
571
لایک‌ها
108
محل سکونت
فارس
مطالب جالبی بود
اگه مطلب در مورد علت نام گذاری محصولات پژو که چرا عدد بیشترن میزارن بذارید خیلی خوبه
 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,853
محل سکونت
Sin City
سلام

بعضی موقعها تو خیابون و جاده یه سری نوشته میبینی پشت ماشین نوشته شده که خیلی باحالن من اینجا چند نمونشو میزارم :

1372110748388575.jpg0.711528001291587525_6121.jpg0.948255001291587522_548po86lzek9uiojy8u.jpgfght.jpgj2YaU.jpg
 

115115

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 آپریل 2013
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
0
سلام دوستان اینم طرح بنده از رانا شاسی بلند
سید محمد رضا میرصفی


50218223231443473853.jpg
69036608392190035361.jpg
حالا دوستان نظرتون چیه ؟؟؟؟؟
 

فایل های ضمیمه

  • 11.jpg
    11.jpg
    221.7 KB · نمایش ها: 295

mohamad n

Registered User
تاریخ عضویت
6 مارس 2013
نوشته‌ها
2,636
لایک‌ها
592
اینو دیروز گرفتم داشت تند میرفت ولی بهش رسیدم و عکس انداختم


ارسال شده از GT-P6200 با استفاده از تپاتالک 2
 
Last edited:

ToxCity

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 جولای 2013
نوشته‌ها
931
لایک‌ها
596
محل سکونت
E:\Program Files\karaj.exe
دادا دادی دستمون؟

لوگوی kia رو جاشو با سمند عوض کردی اسمشو میذاری طراحی!؟

بیا منم برات ماسل طراحی کنم :D
 
بالا