hwt
مدیر بازنشسته
- تاریخ عضویت
- 11 آگوست 2004
- نوشتهها
- 15,954
- لایکها
- 2,415
موردی برای من چند روز گذشته پیش اومد که مربوط به صنف خودم نبود! مربوط به صنف الکترونیک بود که میتونید متن کامل داستانش رو بخونید
منتها بر مردم عادی معمولا پوشیده است تا یک نفر بیاد و مچگیری کنه . (حکایت اون کرم حلزون تلویزیون خودمون که یادتون هست!)
به هر صورت من هدف اصلی و کلیم اینه که این کلاه برداری ها رو با ذکر مستندات منعکس کنم که دیگران اگر روزی قبل از خرید خواستند سرچ کنند به این مساله پی ببرند.
اما خواهشم اینه که در مرحله اول اگر در همین مساله قطعات کامپیوتر چیزی یا موردی یا میشناسید معرفی کنید. مستندات این مساله بسیار مهم و تاثیر گذار هست. پس حرفهایی مثل شنیدم و فلانی گفت و اینا جایگاهی ندارند و نمیشه به اون تکیه کرد.
بیشتر دنبال مستنداتی هستم که شخصا باهاش مواجه شدید و متوجه شدید .
البته این مساله رو خوب میدونید که قطعاتی مثل پردازنده و مادربرد رو به همین راحتی نمیشه این بلا رو سراشون در بیاد.
عمدتا قطعاتی مثل هارد که دوست خوبمون تو تاپیک خودش بهش اشاره کردن! بعضا دیده شده اپتیکال درایوها و .....
هر چی هست و میدونید که قابلیت اثبات داره بریزیم رو دایره .به هر صورت کلاه برداران باید نفسشون از طریق همین اطلاع رسانی ها گرفته بشه.
موفق باشید.
منتظر گزارش هاتون در هر حوزه ای (به خصوص سخت افزار) هستم.
اما ساز و کار این تاپیک چطور باشه بهتره :
1-فعلا افرادی حقیقی و فروشنده های جزئی رو تو این تاپیک ذکر نکنیم .
مثال : یک مغازه دار به شما میگه که تبلتتون مکالمه ساپورت میکنه ، ولی در حقیقت فقط اینترنت رو ساپورت میکنه (اشتباه فروشنده یا کلاه برداری فروشنده است نه اشتباه تولید کننده )
2-تولید کننده مادر هدف اولیه ماست برای بحث کلاه برداری
همون مثال بالا : تو سایت تولید کننده ذکر میشه که تبلت مکالمه ساپورت میکنه و همه ی فروشنده ها هم به استناد همون سایت تولید کننده مطلب رو ذکر میکنن . اما در حقیقت فقط اینترنت رو ساپورت میکنه تبلته.
اینجا دیگه یک نفر نیست که اشتباه کرده ! یک مجموعه هستند که دیگه وقتی اگر تولید کننده یا وارد کننده باشند باید راجب جزییات کالاشون دقیق اطلاع رسانی کنند.پس این دیگه نمیشه اشتباه! این میشه دروغ و تقلب.
3-سایتها و فروشگاهها بزرگ میتونند مورد ما باشند اما! با تبصره های زیاد.
الف:مطمئن باشید که مساله پیش اومده مربوط به یک فروشنده در سایت یا فروشگاه نبوده و مدیریتش هم حتی در جریان مساله هست ، اما زیر بار نمیره.(چون به هر صورت تو هر مجموعه بزرگی افراد کوچیک و خرده پایی وجود دارند که گاهی به خاطر منافع شخصی حاضر نیستند حق مشتری رو ادا کنن)
ب:مستنداتی که ارائه میدید همراه با همون پستتون باشه . یعنی اسم اگر اوردید اما گفتید میرم هفته دیگه مستندات میارم اصلا قابل قبول نیست
ج:رنگ کالا مثلا تو فروش سایت ها مساله صحبت ما نیست . اگر مثلا صورتی خواستید براتون ابی فرستادن ، اینها حوزه هایی نیست که بخوایم راجبش گسترده حرف بزنیم
د:ساخت کدوم کشور تو برندهای مطرح اگر به عمد هم اشتباه نوشته شده باشه بازم مورد کلاه برداری نیست . وظیفه ی ماست که بدونیم لاجیتک مربوط به کدوم کشوره و یا ایسر مثلا ساخت ایتالیا نیست! .(دروغ و یا اشتباه ممکنه از سمت سایت باشه اما مساله ما اینه که وقتی داریم تبلت asus میخریم باید خودمون بدونیم این برند اصالتش کجاییه!)
ه:-مستندات سایت و فروشگاههای بزرگ حتما با فاکتور فروش باشه.
4-خدمات تو حوزه ی افراد حقیقی مورد بحث ما نیست اما افراد حقوقی و شرکتها و فروشگاههای بزرگ کاملا مورد بحث ماست.
مثلا اگر رفتی گارانتی فلان به شما به دروغ گفتند که بدید اون گوشیتون رو (که تو خودش به قول دوستمون زبان فارسی پیش فرض هست) اپدیت کنم تا فارسی بشه و بابتش ازتون طلب پولی کردند میشه کلاه برداری در سطح بزرگ .
اما اگر همین رو یک مغازه خرده فروش بگه کلاه برداری هست اما در سطح خرد و گستردگی پایینی داره.
تو حوزه اینترنت هم اگر مسائل فنی در میون نباشه و بحث دائمی باشه در اینجا قابل بحث هست . مثلا برای همون شرکتی که وایمکس ارائه میده نه در یک ساعت خاص بلکه در اکثر موارد اگر شکل کار به همون افتضاحیه قابل گفتن تو این تاپیک هست. و 100 البته با مستندات عکس از میزان دانلود و نوع قراداد شما با شرکت !!.
این قضیه باعث شد که من به این مساله فکر کنم که شاید و البته 100% تو خیلی از مشاغل این شکل کلاه برداری ها و تقلب ها وجود داره.
منتها بر مردم عادی معمولا پوشیده است تا یک نفر بیاد و مچگیری کنه . (حکایت اون کرم حلزون تلویزیون خودمون که یادتون هست!)
به هر صورت من هدف اصلی و کلیم اینه که این کلاه برداری ها رو با ذکر مستندات منعکس کنم که دیگران اگر روزی قبل از خرید خواستند سرچ کنند به این مساله پی ببرند.
اما خواهشم اینه که در مرحله اول اگر در همین مساله قطعات کامپیوتر چیزی یا موردی یا میشناسید معرفی کنید. مستندات این مساله بسیار مهم و تاثیر گذار هست. پس حرفهایی مثل شنیدم و فلانی گفت و اینا جایگاهی ندارند و نمیشه به اون تکیه کرد.
بیشتر دنبال مستنداتی هستم که شخصا باهاش مواجه شدید و متوجه شدید .
البته این مساله رو خوب میدونید که قطعاتی مثل پردازنده و مادربرد رو به همین راحتی نمیشه این بلا رو سراشون در بیاد.
عمدتا قطعاتی مثل هارد که دوست خوبمون تو تاپیک خودش بهش اشاره کردن! بعضا دیده شده اپتیکال درایوها و .....
هر چی هست و میدونید که قابلیت اثبات داره بریزیم رو دایره .به هر صورت کلاه برداران باید نفسشون از طریق همین اطلاع رسانی ها گرفته بشه.
موفق باشید.
منتظر گزارش هاتون در هر حوزه ای (به خصوص سخت افزار) هستم.
اما ساز و کار این تاپیک چطور باشه بهتره :
1-فعلا افرادی حقیقی و فروشنده های جزئی رو تو این تاپیک ذکر نکنیم .
مثال : یک مغازه دار به شما میگه که تبلتتون مکالمه ساپورت میکنه ، ولی در حقیقت فقط اینترنت رو ساپورت میکنه (اشتباه فروشنده یا کلاه برداری فروشنده است نه اشتباه تولید کننده )
2-تولید کننده مادر هدف اولیه ماست برای بحث کلاه برداری
همون مثال بالا : تو سایت تولید کننده ذکر میشه که تبلت مکالمه ساپورت میکنه و همه ی فروشنده ها هم به استناد همون سایت تولید کننده مطلب رو ذکر میکنن . اما در حقیقت فقط اینترنت رو ساپورت میکنه تبلته.
اینجا دیگه یک نفر نیست که اشتباه کرده ! یک مجموعه هستند که دیگه وقتی اگر تولید کننده یا وارد کننده باشند باید راجب جزییات کالاشون دقیق اطلاع رسانی کنند.پس این دیگه نمیشه اشتباه! این میشه دروغ و تقلب.
3-سایتها و فروشگاهها بزرگ میتونند مورد ما باشند اما! با تبصره های زیاد.
الف:مطمئن باشید که مساله پیش اومده مربوط به یک فروشنده در سایت یا فروشگاه نبوده و مدیریتش هم حتی در جریان مساله هست ، اما زیر بار نمیره.(چون به هر صورت تو هر مجموعه بزرگی افراد کوچیک و خرده پایی وجود دارند که گاهی به خاطر منافع شخصی حاضر نیستند حق مشتری رو ادا کنن)
ب:مستنداتی که ارائه میدید همراه با همون پستتون باشه . یعنی اسم اگر اوردید اما گفتید میرم هفته دیگه مستندات میارم اصلا قابل قبول نیست
ج:رنگ کالا مثلا تو فروش سایت ها مساله صحبت ما نیست . اگر مثلا صورتی خواستید براتون ابی فرستادن ، اینها حوزه هایی نیست که بخوایم راجبش گسترده حرف بزنیم
د:ساخت کدوم کشور تو برندهای مطرح اگر به عمد هم اشتباه نوشته شده باشه بازم مورد کلاه برداری نیست . وظیفه ی ماست که بدونیم لاجیتک مربوط به کدوم کشوره و یا ایسر مثلا ساخت ایتالیا نیست! .(دروغ و یا اشتباه ممکنه از سمت سایت باشه اما مساله ما اینه که وقتی داریم تبلت asus میخریم باید خودمون بدونیم این برند اصالتش کجاییه!)
ه:-مستندات سایت و فروشگاههای بزرگ حتما با فاکتور فروش باشه.
4-خدمات تو حوزه ی افراد حقیقی مورد بحث ما نیست اما افراد حقوقی و شرکتها و فروشگاههای بزرگ کاملا مورد بحث ماست.
مثلا اگر رفتی گارانتی فلان به شما به دروغ گفتند که بدید اون گوشیتون رو (که تو خودش به قول دوستمون زبان فارسی پیش فرض هست) اپدیت کنم تا فارسی بشه و بابتش ازتون طلب پولی کردند میشه کلاه برداری در سطح بزرگ .
اما اگر همین رو یک مغازه خرده فروش بگه کلاه برداری هست اما در سطح خرد و گستردگی پایینی داره.
تو حوزه اینترنت هم اگر مسائل فنی در میون نباشه و بحث دائمی باشه در اینجا قابل بحث هست . مثلا برای همون شرکتی که وایمکس ارائه میده نه در یک ساعت خاص بلکه در اکثر موارد اگر شکل کار به همون افتضاحیه قابل گفتن تو این تاپیک هست. و 100 البته با مستندات عکس از میزان دانلود و نوع قراداد شما با شرکت !!.
Last edited: