• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

دوچرخه سواری

takranservice.ir

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
18
لایک‌ها
2

دوچرخه : تفریح ، ورزش، کار


bike-tour-germany%2831%29.jpg



همانطور که دوچرخه سواری برای دوچرخه سوار لذت بخش است، راندن دوچرخه ی برقی به مراتب جذاب تر، و نشاط آورتر است. انگیزه ی رکاب‌ زدن در دوچرخه ی معمولی پیمودن مسیر و به جلو حرکت کردن است و درنتیجه رکاب نزدن در یک مسیر بدون شیب یا سربالایی یعنی ایستادن و حرکت نکردن. امارکاب زدن در دوچرخه ی برقی اندکی متفاوت است. در دوچرخه ی برقی رکاب زدن به دلیل افزایش سرعت صورت می‌گیرد و به همین دلیل هنگام استفاده از دوچرخه برقی مجبور نیستیم که رکاب بزنیم،لذت و نشاط دوچرخه سواری به مراتب بیشتر خواهد بود.به همین علت میتوان کاربردهای تفریحی و تریستی فراوانی را برای دوچرخه برقی متصور شد از سوی دیگر بی‌خطر بودن این وسیله این فرصت را برای نوجوانان فراهم می‌آورد که اجازه ی استفاده از این وسیله ی مفرح را به عنوان تنها وسیله ی نقلیه ی موتوردار داشته باشند که این مسأله همواره رویای بسیاری از نوجوانان و نگرانی بسیاری از والدین می‌باشد.

مسافران شهری، دیگر با داشتن یک دوچرخه بسیار جمع و جور و سبک دیگر نیازی به اتومبیل ندارید.
از لحاظ ورزشی بعضی بر این باورند که استفاده از انرژی الکتریکی باعث تنبلی فرد در رکاب زدن و کم شدن خاصیت ورزشی آن می‌شود،اما واقعیت این است که اولاً رکاب زدن در این وسیله کاملا مختار است و دوم اینکه دوچرخه سواری به عنوان یک ورزش تا زمانی که خسته نشده اید، مطلوب است و شما دوست دارید به این ورزش ادامه دهید. با دوچرخه ی برقی می‌توان دوچرخه سواری را همواره در حالت مطلوب هوازی ادامه داد و وارد حالت اسیدلاکتیکی نشد. سوم اینکه نگرانی دوچرخه سواران آماتور از مسیر طولانی، سربالایی و خستگی انگیزه ی استفاده ی مدام و مکرر از این وسیله را از بین می برد. اما دوچرخه برقی امکان استفاده مکرر را برای این دسته از افراد فراهم می آورد. اما نکته ی مثبت دیگر در توجیه کاربری ورزشی دوچرخه ی برقی مربوط به افراد سالمند، بیماران قلبی و افرادی که به هر دلیل دچار ضعف جسمی می‌باشند و نیاز به تحرک و ورزش با فشار کنترل شده دارند می‌باشد.
مسافران شهری، دیگر با داشتن یک دوچرخه بسیار جمع و جور و سبک دیگر نیازی به اتومبیل ندارید. با استفاده از این محصول هم می توانید لذت دوچرخه سواری را تجربه کنید و هم از شر ترافیک های سرسام آور خلاص شوید.
مهم ترین وسیع‌ترین استفاده دو چرخه ی برقی به عنوان وسیله ی نقلیه ی شخصی در تردد روزمره ی شهری در مسیر‌های منزل تا محل کار یا تحصیل و برعکس است. با نگاهی به مشخصات فنی دوچرخه ی برقی درمی یابیم که این وسیله بسیا مناسب برای استفاده در مسیرهای کوتاه و متوسط شهری است.
بر اساس آمار سازمان ترافیک در سال ۱۳۷۸ ساکنین شهر تهران در یک ساعت اوج صبح ( ساعت ۸ ) حدوداً ۰۰۰/۹۷۰ سفر سواره انجام می‌دهند که کل مسافت پیموده‌شده ۴٫۴۴۶٫۰۰۰ کیلومتر است .و این یعنی که سفرهای آغاز صبح شهر تهران که بیشتر مربوط به رسیدن به محل کار یا تحصیل می‌باشند، دارای مسافت متوسطی در حدود ۶/۴ کیلومتر است که مناسب ترین وسیله ی نقلیه با این مسافت دوچرخه ی برقی است. زیرا اولاً مسیر رفت و برگشت با حاشیه ی امنیتی بالا به راحتی در برد قابل پیمایش دوچرخه قرار دارد. دوم اینکه این مسافت برای پیاده روی و دوچرخه ی معمولی بسیارزیاد و خسته کننده است.
اﻣﺮوزه ﻣﺰاﯾﺎی ﺗﺤﺮک و ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ھﺎی ﺑﺪﻧﯽ روزﻣﺮه ﺑﺮﻛﺴﯽ ﭘﻮﺷﯿﺪه ﻧﯿﺴﺖ. ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻧﺸﺎن داده اﺳﺖ ﻛﻪ اﻓﺮاد ﻓﻌﺎل، از زﻧﺪﮔﯽ ﺳﺎﻟﻢ ﺗﺮ و ﺷﺎداب ﺗﺮی ﺑﺮﺧﻮردارﻧﺪ، ﺿﻤﻦ اﯾﻦ ﻛﻪ ﻣﻘﺎوﻣﺖ آﻧﮫﺎ در ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺗﻨﺶ ھﺎی رواﻧﯽ و ﺑﺴﯿﺎری از بیماریها ﺑﯿﺸﺘﺮ اﺳﺖ.
ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻓﻌﺎﻟﯿﺘﮫﺎی ورزﺷﯽ ﻛﻪ دارای ﺿﺮﺑﻪ ھﺎی ﻣﻮزون و ھﻤﺎھﻨﮓ ھﺴﺘﻨﺪ ﻣﺎﻧﻨﺪ دوﯾﺪن و دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاری، ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ
ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﻛﺎرآﯾﯽ ﻣﻨﻈﻢ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻗﻠﺒﯽ و ﺗﻨﻔﺴﯽ ﺷﻮﻧﺪ.
ﺑﺴﯿﺎری از اﻓﺮادی ﻛﻪ ﻣﯽ دوﻧﺪ از دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاری ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﻚ ورزش ﺗﻜﻤﯿﻠﯽ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽﻛﻨﻨﺪ. ﺿﻤﻦ اﯾﻨﻜﻪ دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاری ﺑﻪ اﻧﺠﺎم ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ھﺎی ﻛﺸﺸﯽ ﻧﯿﺰ ﻛﻤﻚ ﻣﯽ ﻛند.
 
Last edited:

samanni

Registered User
تاریخ عضویت
28 ژوئن 2009
نوشته‌ها
717
لایک‌ها
725
عزیز دوچرخه سند یا فاکتور خرید معتبر داره؟
ست ترمز شیمانو هست؟
بجز سرویس کاری توپیها ایا مشکل یا مورد دیگه ای هم داره؟
وضعیت دوشاخ چطور هست
ممنون
 

GemSoft

Registered User
تاریخ عضویت
18 فوریه 2013
نوشته‌ها
341
لایک‌ها
52
محل سکونت
تهران
عزیز دوچرخه سند یا فاکتور خرید معتبر داره؟
ست ترمز شیمانو هست؟
بجز سرویس کاری توپیها ایا مشکل یا مورد دیگه ای هم داره؟
وضعیت دوشاخ چطور هست
ممنون

فاکتور خرید ندارم چون این دوچرخه سال 90 یکی از دوستان خودش جمع کرده
دوشاخ مشکلی نداره
ست ترمز بله شیمانو هست
سرویس کاری توپی نیاز داره
موقع تحویل من برای رضایت مشتری سیم ترمز ها و سیم دنده هارو برای تعویض میدم
و یه روغن کاری تا آماده بشه برای صاحب جدیدش
 

takranservice.ir

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
18
لایک‌ها
2
دوچرخه سواری



4Cross006.jpg



دوچرخه وسیله مکانیکى است که با استفاده از قدرت پاها و یا نیروی مکانیکی به هر شکلى قادر به حرکت است. ابتدایى ترین شکل این وسیله در ۲۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در کشورهایى نظیر چین، مصر و هند مشاهده شده و بر روى دیواره غارها نیز اشکالى ازاین وسیله نقلیه موجود است.
کلمه دوچرخه در زبان انگلیسی از کلمه یونانی KYKLOS گرفته شده است و بعدها این کلمه یونانی در زبان انگلیسی به کلمه BICYCLE تبدیل شد . لفظ پیشوند BI به معنای دو و کلمه پسوند CYCLE به معنی دایره است.
تاریخچه دوچرخه‌ سواری به عنوان یک ورزش با تاریخچه خود دوچرخه، کاملا مرتبط است.
اولین فرد که در تاریخ سوار بر دوچرخه شد، یک فرانسوی به نام سیوراک بود. ۱۶۹۰ میلادی وی دوچرخه‌ای چوبی ساخت که شاخه‌هایی عمودی بر روی چرخهای آن قرار می گرفت و هر دو چرخ به وسیله یک چوب افق به هم وصل می‌شد. این وسیله، پنجه رکاب نداشت و حرکت آن به کمک فشار دادن پاها بر روی زمین صورت می‌گرفت. اهالی پاریس، دوچرخه سیوراک را اسب چوبی نامیده بودند.
اگرچه اسب چوبی تعجب مردم پاریس را به خود جلب کرده بود، چندان مورد استقبال قرار نگرفت وتنها فروشندگان دوره‌گرد برای حمل بار از آن استفاده می کردند.
در سال ۱۸۱۷، در شهر کارلسروهه آلمان فردی به نام بارون فون دریاس دوچرخه پایی کاملتری ساخت و یک زین کوچک هم به آن اضافه کرد. دوچرخه‌های فون دریاس خیلی زود در چند پایتخت اروپایی به مردم معرفی شد و فردی به نام دنیس جانسون یکی از آنها را با خود به انگلستان برد تا از روی آن تعداد بیشتری دوچرخه بسازد و بفروشد.
دنیس جانسون کلاسهایی آموزشی برای فن دوچرخه‌سواری ترتیب داد و با این کار مشتری های زیادی برای کالای خود جذب کرد. به این ترتیب، کار دنیس جانسون به قدری گرفت که دوچرخه‌سواری تبدیل به یکی از تفریحات محبوب و متداولآن روز ها شد.
در سال ۱۸۱۸،فردی به نام بارون ساوربرن در فرانسه دوچرخه‌ای ساخت که یک چرخ بسیار بزرگی در جلو و یک چرخ کوچک در عقب داشت. به چرخ جلو این دوچرخه ، طنابی دایره‌ای شکل(به صورت حلقه) بسته می‌شد که دوچرخه سوار می بایست آن را با دست می‌کشید تا چرخ جلو به حرکت درآید و دوچرخه به جلو حرکت کند. که این کار تنها از عهده بندبازها و دوچرخه‌ سوارهای بسیار ماهر بر می‌آمد. از روی این دستگاه تعداد زیادی به زمین خوردند و مجروح و شدند.
در سال ۱۸۳۴، آهنگری اسکاتلندی به نام مک میلان برای دوچرخه رکاب اختراع کرد تا دیگر نیازی به فشاردادن پا بر روی زمین نباشد. مک میلان دوچرخه خود را طی پنج سال چنان کامل کرد که سرعت آن به۲۲ کیلومتر در ساعت رسید.. خود مک میلان نمایشهایی نیز ترتیب دادتا به مردم ثابت کند که وسیله نقلیه او تا چه اندازه مطمئن و بی‌خطر است. دوچرخه مک میلان هم اکنون در موزه لندن نگهداری می‌شود
پایه‌ های فدراسیون بین‌ المللی دوچرخه‌ سواری، در سال ۱۹۰۰ با تأسیس اتحادیه بین‌ المللی دوچرخه‌ سواری،بنا شد. مرکز این اتحادیه در شهر پاریس بود. هم اکنون فدراسیون بین‌المللی دوچرخه‌سواری که اختصارا آن را فیاک می‌نامند و از سوی کمیته بین‌المللی المپیک نیز به رسمیت شناخته شده است، به کار توسعه، ایجاد مقررات جدید می‌پردازد.
رشته های مسابقات دوچرخه سواری به شرح زیر است:
الف: پیست :
۲۰۰ متر Sprint
المپیک اسپرینت در پیست
یک کیلومتر انفرادى
چهار کیلومتر تعقیبى
چهار کیلومتر تعقیبى تیمى
اسکراش
دور امتیازى
حذفى
مدیسیون
کایرین
ب : جاده
۱۰۰ کیلومتر تایم تریل تیمى
استقامت جاده
۴۰-۲۰ کیلومتر تایم تریل انفرادى
رشته های کوهستان
۱- دان هیل
 

فایل های ضمیمه

  • 4Cross006.jpg
    4Cross006.jpg
    414.3 KB · نمایش ها: 30
Last edited:

dragonhb

Registered User
تاریخ عضویت
17 آگوست 2013
نوشته‌ها
131
لایک‌ها
72
من که عاشقشم ولی متاسفانه در ایران طرفدار نداره و خیلی ها مسخره میکنن . و بیشتر اوقاتم وقتی میری توی جاده با آدمهای ناقص العقلی مواجه میشی که یا وقتی از کنارت رد میشن یه چیزی بارت میکنن یا با لگد ازتون پذیرایی میکنن
 

yekayeka

Registered User
تاریخ عضویت
7 آپریل 2013
نوشته‌ها
513
لایک‌ها
9
محل سکونت
تبريز
لطفا اخرين قيمتي كه مي تونيد بديد؟
 
بالا