• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

دوچرخه سواری

takranservice.ir

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
18
لایک‌ها
2
Joy_Factory_StormCruiser_waterproof_Iphone_Case_and_Mount_for_iPhone_4_4s-1.jpg


اگر عاشق گوشی ایفون تان هستید و برای یک لحظه نمی خواهید ان را از خودتان دور کنید حتی در دوچرخه سواری پس باید ان را درون یک جعبه فولادی بگذارید و حسابی از ان مواظبت کنید.
او نه شوخی کردم لازم نیست یک جعبه فولادی را با خود حمل کنید فقط کافی است از StormCruiser استفاده کنید :)



StormCruiser.jpg

StormCruiser کیس جدید است برای دوچرخه سواران کوهستان و یا هرکسی که با دوچرخه اش تفریح میکند و همواره ایفون خود را همراه دارد. این کیس گوشی را از ضربه و گرد خاک و آب محافظت میکند. همچنین اگر از یک دوچرخه برقی استفاده کنید به راحتی امکان شارژ رسانی مهیا است.برای کسانی که از سیستم ناوبری gps در هنگام دوچرخه سواری استفاده می کنند که این وسیله یک گیره محکم گوشی را در محل خود نگه میدارد و همواره میتوانید به مرور مسیر بپردازید.
قیمت این وسیله 49 دلار است.
 

takranservice.ir

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
18
لایک‌ها
2
Home_Page_Pic_01-740x555.jpg


بسیاری از افراد کهدوچرخه سواری را به استفاده از ماشین برای رسیدن به محل کار ترجیح میدهند غالبا از مسایلی مانند جای پارک مخصوص و امن برای این وسیله شکایت دارند. ممکن است شما محل مناسبی را پیدا کنید اما قفل محکمی همراه خود نداشته باشید یا زیادی حساس باشید و یک قفل خیلی بزرگ را به دوچرخه تان اضافه کنید. خیلی ها دوست ندارن ظاهر دوچرخه زیبایشان توسط یک قفل گنده از بین برود. و همینطور ترجیح میدهند آن کوچک سبک و قابل حمل باشد و شکی نیست که خیلی محکم و قابل اعتماد.




foldylock-1.jpg



اکنون این خواسته براورده شده و Foldylock محصولی جدید در این زمینه است. جنس آن از فولاد بوده و دور ان فایبر گلاس و یک پوشش پلاستیکی برای جلوگیری از خش شدن بدنه دوچرخه قرار گرفته است به راحتی جمع شده و به اندازه یک کمربند جای میگیرد. پس تمام نیاز شما شامل امنیت سبکی و کم حجم بودن در Foldylock خلاصه شده است .
 

912

Registered User
تاریخ عضویت
28 آگوست 2013
نوشته‌ها
1,068
لایک‌ها
472
محل سکونت
in the sky
کسی میدونه چطوره وارد رشته دوچرخه سواری (کورسی) بشیم؟

لطفا یه مقدار دربارش توضیح بدید
 

tesacosin

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 نوامبر 2013
نوشته‌ها
30
لایک‌ها
5
cusulelskut85cp616o.jpg


دوچرخه سواری و مزایای استفاده از آن


امروزه مزاياي تحرك و فعاليت هاي بدني روزمره بركسي پوشيده نيست. تجربه نشان داده است كه افراد فعال، از زندگي سالم تر و شاداب تري برخوردارند، ضمن اين كه مقاومت آنها در مقابل تنش هاي رواني و بسياري از بيماريها بيشتر است. (تجهیزات آفرود)
توسعه تكنولوژي و پيشرفت ماشين آلات، در كنار تمامي مزاياي خود، باعث شده است كه زندگي افراد، كم تحرك تر و ساكن تر شده و اين عدم تحرك و فعاليت عضلات و ماهيچه ها كه منجر به سست شدن آنها مي شود، عواقب ناگواري به همراه خواهد داشت. در صورتي كه به راحتي مي توان از بروز اين آسيب ها جلوگيري كرد.
خوشبختانه امروز با تغيير نگرش ايجاد شده و احساس نياز به داشتن زندگي سالم تر و شاداب تر، تعداد افرادي كه به ورزش كردن روي آورده اند، روز به روز، رو به افزوني است.
در اينجا نكته با اهميت اينست كه با توجه به تفاوت هاي اساسي افراد از نظر قدرت، استقامت و انعطاف پذيري بدني لازم است ابتدا هر فرد نيازهاي خود را بشناسد و به تدريج زيربناي مناسبي براي فعاليت هاي ورزشي متناسب با شرايط شخصي خود فراهم آورد. در اين مقاله به ورزش دوچرخه سواري و مباحث پيرامون اين فعاليت مفرح پرداخته ايم . (خرید چادر مسافرتی)

دوچرخه سواري يكي از ورزش هايي است كه دسترسي به آن آسان بوده و مي تواند جايگزين مناسبي براي استفاده ممتد از خودرو باشد.
ضمن اينكه استفاده از دوچرخه موجب كاهش آلودگي هوا با توجه به عدم مصرف سوخت مي شود.
دوچرخه سواري يك تمرين و ورزش هوازي است كه به استقامت قلب و عروق كمك مي كند. اين ورزش يك فعاليت منظم است كه مي تواند تأثير به سزايي در تناسب قسمت بالاي پا و مچ پا داشته باشد و به تقويت
ماهيچه هاي اطراف زانو و پشت ران، مفاصل زردپي- ليگافتها، ماهيچه هاي چهارسر ران، همتسرينگ ولگن كمك مي كند.(کوله پشتی کوهنوردی)
بيشتر فعاليتهاي ورزشي كه داراي ضربه هاي موزون و هماهنگ هستند مانند دويدن و دوچرخه سواري، مي توانند منجر به كارآيي منظم سيستم قلبي و تنفسي شوند. بسياري از افرادي كه مي دوند از دوچرخه سواري به عنوان يك ورزش تكميلي استفاده مي كنند. ضمن اينكه دوچرخه سواري به انجام فعاليت هاي كششي نيز كمك مي كند.


چگونه دوچرخه خود را انتخاب كنيم؟
دوچرخه اي را تهيه كنيد كه اندازه بدنه(شاسي) آن با اندام شما مناسب باشد. براي انتخاب دوچرخه پاهاي خود را در طرفين بدنه(شاسي) دوچرخه قرار دهيد و كف پاهاي خود را كاملاً بر روي زمين بگذاريد. در چنين حالتي ميله شاسي دوچرخه نبايد كاملاً با فاقتان تماس داشته باشد كه در اين صورت دوچرخه براي شما بزرگ است.
انحناي جلوي صندلي دوچرخه بايد بسيار كم و به سمت بالا باشد. با قرار گرفتن روي دوچرخه بايد بتوانيد با دست هاي صاف و كشيده يا اندكي خم شده، راحت برانيد. (کیسه خواب)
بلندي صندلي دوچرخه نيز از نكات مهمي است كه بايد در نظر گرفته شود. صندلي نبايد خيلي بالا تنظيم شود. چون باعث مي شود كه پاها زيادي كشيده شوند. بهترين حالت بلندي صندلي را با زانوي كاملاً خميده و زانوي كمي خم امتحان كنيد و مورد مناسب تر را كه درآن راحتي و توان بيشتري داريد انتخاب كنيد.
در اغلب موارد در دوچرخه ها از گيرة پنجه برروي پدال آن استفاده نمي شود. گيرة پنجه باعث مي شود پاها در وضعيت صحيح پايدار و مستقيم برروي پدال قرار بگيرند و بدين وسيله امكان توزيع بيشتر نيروي پا را كه موجب پايداري و تعادل بيشتر مي شود، فراهم مي آورد. با استفاده از گيره پنجه مي توانيد دوچرخه را در هنگام راندن، بيشتر به طرف بالا كشيد.



بعضي از روش هاي اساسي در دوچرخه سواري
سوار و پياده شدن از دوچرخه داراي اهميت زيادي است. ابتدا پاها را در دو طرف شاسي قرار دهيد و سوار شويد، بعد پا را روي يك پدال گذاشته و حركت كنيد. نبايد يك پايتان را روي پدال بگذاريد و پاي ديگرتان را روي دوچرخه بيندازيد. به همين ترتيب زماني كه تصميم مي گيريد توقف كنيد پايتان را همراه پدال بچرخانيد و سعي كنيد آهسته متوقف شويد و سپس پاهايتان را يكي يكي از روي پدال هاي دوچرخه برداريد و در دوطرف شاسي دوچرخه قرار داده و سپس يك پا را از روي شاسي بلند كنيد و پياده شويد. (کایاک)
موقع دوچرخه سواري، بهتر است دوچرخه را در خط مستقيم نگه داشته و قسمت بالا بدن را تاحد ممكن بي حركت نگه داشته و از كمر به پايين پدال بزنيد. چرا كه اين امر به راندن دوچرخه در خط مستقيم كمك مي كند و اين امر موجبات حفظ تعادل در حركت رو به جلو را فراهم مي آورد.
براي ايجاد حركت هماهنگ و موزون در دوچرخه لازم است با فشار دادن روي گيرة پنجه به طرف بالا و فشار دادن پدال رو به پايين، حركت كنيد. در واقع يك پا را روي گيرة پنجه به طرف بالا فشار داده و پاي ديگر را روي پدال به طرف پايين فشار مي دهيم. با اين كار مي توان با سرعت بيشتر و منظم تري حركت كرد.(در صورتي كه دوچرخه شما داراي دنده باشد با
دنده اي برانيد كه به شما اجازه بدهد پدالها را به طور هماهنگ بچرخانيد.)
در صورتي كه از كفش دوچرخه و گيرة كفش (گيرة كفش، كفش را به پدال وصل مي كند) استفاده مي كنيد، بهتر است كه در حين پدال زدن، پا را با فشار به سمت عقب برانيد. اين امر موجب مي شود قدرت پاي شما بيشتر شده و به حفظ تعادلتان كمك كند.
آنكلينگ(Ankling) تكنيك مهمي در دوچرخه سواري است. هر بار كه پا به طرف پايين گردش مي كند، پاشنه پايين تر از پنجه قرار مي گيرد. درحدود يك چهارم گردش، لازم است پنجه را به طرف پايين بكشيد(تصوير الف). به اين ترتيب مي توانيد اندازه حركت را افزايش دهيد. با كامل كردن مرحله فشار به پايين، مرحله فشار به عقب آنكلينگ را شروع كنيد (تصوير ب) و به اندازه حدود يك چهارم گردش به بالا، فشار به عقب را ادامه دهيد. با استفاده از پنجه هاي پا نيروي وارد بر ركاب را افزايش دهيد و به طرف بالا و روي گيرة پنجه فشار وارد كنيد(تصوير ج)، بعد از نزديك شدن به اوج مرحله كشش به طرف بالا، دوباره مرحله رو به پايين را شروع كنيد. در حالي كه پاشنه پايين تر از پنجه قرار مي گيرد. پس از طي يك چهارم راه تا مرحله پايين، پنجه را به طرف پايين بكشيد. كه در نتيجه پنجه ها زير پاشنه قرار مي گيرند(تصوير الف).
يكي از نكات مهم اين است كه همانطور كه زانوها مستقيماًً بالاي قوزك و نزديك شاسي دوچرخه نگه داشته مي شوند، مي توان در جهت بالا و پايين پدال زد. آنكلينگ، حس چرخاندن پدال ها را تقويت مي كند و باعث افزايش نيروي ماهيچه مي شود.
وقتي در سربالايي (مثلاً شيب يك تپه) دوچرخه سواري مي كنيد،
مي توان براي قوي تر شدن پا روي پدال ها ايستاد.
همواره در هنگام دوچرخه سواري حس آسوده سازي را در خود افزايش دهيد تا از نظر ذهني آمادگي هايي لازم براي مقابله با موارد غير منتظره و اضطراري را داشته باشيد. لازم است هنگام دوچرخه سواري به منظور حفظ سلامت خود و ديگران، كاملاً مراقب آنچه در اطرافمان اتفاق
مي افتد، باشيم.



نگهداري از دوچرخه به منظور حفظ ايمني
- همواره مي بايست به منظور جلوگيري از تركيدن لاستيك ها آنها را از نظر فرسودگي، بريدگي يا فرورفتن ذرات ريز كنترل كرد.
- براي افزايش عمر لاستيك ها فشار لاستيك ها را در حد مطلوب حفظ كنيد.
- همواره ترمزها را تنظيم كرده و در صورت لزوم آنها را تعويض كنيد.
- زنجير، چرخ زنجير و چرخ دندانه عقب را تميز نگه داريد.
- همواره بايد از زنگ زدن قسمتهاي ياد شده جلوگيري كرده و آنها را به طور مرتب روغن كاري كنيد. براي تميز كردن قسمت هاي مختلف از يك تكه پارچه آغشته به نفت سفيد استفاده كنيد. از حلال هايي كه براي برطرف كردن روغن كارهاي كارخانه ها به كار مي روند. استفاده نكنيد.
توصيه مي شود همواره در مواقع سواريهاي طولاني مدت با دوچرخه يك لاستيك اضافي يا تويي لاستيك، يك عدد تلمبه، آب و سكه براي
تلفن كردن همراه داشته باشيد.
نكته: با توجه به نزديك شدن فصل تابستان و اوقات فراغت
دانش آموزان و همچنين نياز شهر تهران به تنفس طبيعي، به نظر مي رسد ايجاد يك حركت توسعه اي براي رواج ورزش دوچرخه سواري از ضروريات جامعه امروز به شمار مي رود.
 

shahinshop

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2013
نوشته‌ها
24
لایک‌ها
6
محل سکونت
مشهد
کسی میدونه چطوره وارد رشته دوچرخه سواری (کورسی) بشیم؟

لطفا یه مقدار دربارش توضیح بدید

تقریبا بیشتر شهرا تیم واسه دوچرخه سواری کورسی دارند و تربیت بدنی هم از همه رشته های دوچرخه سواری بیشتر بهش بها میده.شما کدوم شهر هستین،اگه تهرانین میتونین وارد گروه ترافیک بشین.این هم آدرس سایتش http://tehrantrafficclub.com/Default.aspx باهاشون در تماس باشید.
 

hossein888

Registered User
تاریخ عضویت
1 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
105
لایک‌ها
5
محل سکونت
tehran
تقریبا بیشتر شهرا تیم واسه دوچرخه سواری کورسی دارند و تربیت بدنی هم از همه رشته های دوچرخه سواری بیشتر بهش بها میده.شما کدوم شهر هستین،اگه تهرانین میتونین وارد گروه ترافیک بشین.این هم آدرس سایتش http://tehrantrafficclub.com/Default.aspx باهاشون در تماس باشید.
من تهران هستم ولی چطوری باید اقدام کرد تو سایتشون که چیزی نیست
من چند ماه پیش در قسمت ارتباط با ما همین سایت پیغام گذاشتم ولی کسی جواب نداد
 

shahinshop

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2013
نوشته‌ها
24
لایک‌ها
6
محل سکونت
مشهد
من تهران هستم ولی چطوری باید اقدام کرد تو سایتشون که چیزی نیست
من چند ماه پیش در قسمت ارتباط با ما همین سایت پیغام گذاشتم ولی کسی جواب نداد
شاید به پیغاماشون نگاه نمیکنن با تلفنشون تماس بگیر 77900055.فک کنم تو ف.ب هم هستن از اونجا هم میتونی باهاشون ارتباط داشته باشی
 

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
هــــــــــــــــــی روزگاز

همین پارسال اردیبهشت ماه بود که گفتم زیرو بَم رو پپیمایم ببینم جایی هست که به صورت حرفه ای زیر نظر مربی دوچرخه سواری کرد..

سرتونو درد نیارم تا یکی از قهرمانان قدیمی این رشته هم رفتم . گفتش همچین چیزی امکان نداره که زیر نظر مربی و.... کار کنی. خودشون به صورت انفرادی و گروهی بره خودشون تمرین میکردن !

بعد دیدم دوچرخه ها سرسام آور گرونه! مریدایی که توسایتش 1500 دلار بیشتر نیس اینجا میگفت 7تومن! فوجی که نگو اصن 1 وعضی!

دوچرخه های دانهیل که شدیدا گرون! دوچرخه های Road (کورسی) متوسطش 6تومن بود تا14تومن هم میرفت

هیچی دیگه بیخیال شدم گفتم نخواستیم باوو نخواستیم

ولی خودایی استعداد بودم آ! با یه سری دوچرخه آشغال شبی 10کیلومتری پا میزدم. پا زدن با دوچرخه غیر استاندارد همان آب زانو+گودی کمر هم همان

هیچی دیگه الان1 سالــــــه منمو تیمور+مَهوَش

تیمور:


مَهوش:


کفتری هم که خوراک ـه هر روزمونه
yyt16nm98tf22tnxxme.jpg
 

new word

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2013
نوشته‌ها
99
لایک‌ها
66
cusulelskut85cp616o.jpg


دوچرخه سواری و مزایای استفاده از آن


امروزه مزاياي تحرك و فعاليت هاي بدني روزمره بركسي پوشيده نيست. تجربه نشان داده است كه افراد فعال، از زندگي سالم تر و شاداب تري برخوردارند، ضمن اين كه مقاومت آنها در مقابل تنش هاي رواني و بسياري از بيماريها بيشتر است. (تجهیزات آفرود)
توسعه تكنولوژي و پيشرفت ماشين آلات، در كنار تمامي مزاياي خود، باعث شده است كه زندگي افراد، كم تحرك تر و ساكن تر شده و اين عدم تحرك و فعاليت عضلات و ماهيچه ها كه منجر به سست شدن آنها مي شود، عواقب ناگواري به همراه خواهد داشت. در صورتي كه به راحتي مي توان از بروز اين آسيب ها جلوگيري كرد.
خوشبختانه امروز با تغيير نگرش ايجاد شده و احساس نياز به داشتن زندگي سالم تر و شاداب تر، تعداد افرادي كه به ورزش كردن روي آورده اند، روز به روز، رو به افزوني است.
در اينجا نكته با اهميت اينست كه با توجه به تفاوت هاي اساسي افراد از نظر قدرت، استقامت و انعطاف پذيري بدني لازم است ابتدا هر فرد نيازهاي خود را بشناسد و به تدريج زيربناي مناسبي براي فعاليت هاي ورزشي متناسب با شرايط شخصي خود فراهم آورد. در اين مقاله به ورزش دوچرخه سواري و مباحث پيرامون اين فعاليت مفرح پرداخته ايم . (خرید چادر مسافرتی)

دوچرخه سواري يكي از ورزش هايي است كه دسترسي به آن آسان بوده و مي تواند جايگزين مناسبي براي استفاده ممتد از خودرو باشد.
ضمن اينكه استفاده از دوچرخه موجب كاهش آلودگي هوا با توجه به عدم مصرف سوخت مي شود.
دوچرخه سواري يك تمرين و ورزش هوازي است كه به استقامت قلب و عروق كمك مي كند. اين ورزش يك فعاليت منظم است كه مي تواند تأثير به سزايي در تناسب قسمت بالاي پا و مچ پا داشته باشد و به تقويت
ماهيچه هاي اطراف زانو و پشت ران، مفاصل زردپي- ليگافتها، ماهيچه هاي چهارسر ران، همتسرينگ ولگن كمك مي كند.(کوله پشتی کوهنوردی)
بيشتر فعاليتهاي ورزشي كه داراي ضربه هاي موزون و هماهنگ هستند مانند دويدن و دوچرخه سواري، مي توانند منجر به كارآيي منظم سيستم قلبي و تنفسي شوند. بسياري از افرادي كه مي دوند از دوچرخه سواري به عنوان يك ورزش تكميلي استفاده مي كنند. ضمن اينكه دوچرخه سواري به انجام فعاليت هاي كششي نيز كمك مي كند.


چگونه دوچرخه خود را انتخاب كنيم؟
دوچرخه اي را تهيه كنيد كه اندازه بدنه(شاسي) آن با اندام شما مناسب باشد. براي انتخاب دوچرخه پاهاي خود را در طرفين بدنه(شاسي) دوچرخه قرار دهيد و كف پاهاي خود را كاملاً بر روي زمين بگذاريد. در چنين حالتي ميله شاسي دوچرخه نبايد كاملاً با فاقتان تماس داشته باشد كه در اين صورت دوچرخه براي شما بزرگ است.
انحناي جلوي صندلي دوچرخه بايد بسيار كم و به سمت بالا باشد. با قرار گرفتن روي دوچرخه بايد بتوانيد با دست هاي صاف و كشيده يا اندكي خم شده، راحت برانيد. (کیسه خواب)
بلندي صندلي دوچرخه نيز از نكات مهمي است كه بايد در نظر گرفته شود. صندلي نبايد خيلي بالا تنظيم شود. چون باعث مي شود كه پاها زيادي كشيده شوند. بهترين حالت بلندي صندلي را با زانوي كاملاً خميده و زانوي كمي خم امتحان كنيد و مورد مناسب تر را كه درآن راحتي و توان بيشتري داريد انتخاب كنيد.
در اغلب موارد در دوچرخه ها از گيرة پنجه برروي پدال آن استفاده نمي شود. گيرة پنجه باعث مي شود پاها در وضعيت صحيح پايدار و مستقيم برروي پدال قرار بگيرند و بدين وسيله امكان توزيع بيشتر نيروي پا را كه موجب پايداري و تعادل بيشتر مي شود، فراهم مي آورد. با استفاده از گيره پنجه مي توانيد دوچرخه را در هنگام راندن، بيشتر به طرف بالا كشيد.



بعضي از روش هاي اساسي در دوچرخه سواري
سوار و پياده شدن از دوچرخه داراي اهميت زيادي است. ابتدا پاها را در دو طرف شاسي قرار دهيد و سوار شويد، بعد پا را روي يك پدال گذاشته و حركت كنيد. نبايد يك پايتان را روي پدال بگذاريد و پاي ديگرتان را روي دوچرخه بيندازيد. به همين ترتيب زماني كه تصميم مي گيريد توقف كنيد پايتان را همراه پدال بچرخانيد و سعي كنيد آهسته متوقف شويد و سپس پاهايتان را يكي يكي از روي پدال هاي دوچرخه برداريد و در دوطرف شاسي دوچرخه قرار داده و سپس يك پا را از روي شاسي بلند كنيد و پياده شويد. (کایاک)
موقع دوچرخه سواري، بهتر است دوچرخه را در خط مستقيم نگه داشته و قسمت بالا بدن را تاحد ممكن بي حركت نگه داشته و از كمر به پايين پدال بزنيد. چرا كه اين امر به راندن دوچرخه در خط مستقيم كمك مي كند و اين امر موجبات حفظ تعادل در حركت رو به جلو را فراهم مي آورد.
براي ايجاد حركت هماهنگ و موزون در دوچرخه لازم است با فشار دادن روي گيرة پنجه به طرف بالا و فشار دادن پدال رو به پايين، حركت كنيد. در واقع يك پا را روي گيرة پنجه به طرف بالا فشار داده و پاي ديگر را روي پدال به طرف پايين فشار مي دهيم. با اين كار مي توان با سرعت بيشتر و منظم تري حركت كرد.(در صورتي كه دوچرخه شما داراي دنده باشد با
دنده اي برانيد كه به شما اجازه بدهد پدالها را به طور هماهنگ بچرخانيد.)
در صورتي كه از كفش دوچرخه و گيرة كفش (گيرة كفش، كفش را به پدال وصل مي كند) استفاده مي كنيد، بهتر است كه در حين پدال زدن، پا را با فشار به سمت عقب برانيد. اين امر موجب مي شود قدرت پاي شما بيشتر شده و به حفظ تعادلتان كمك كند.
آنكلينگ(Ankling) تكنيك مهمي در دوچرخه سواري است. هر بار كه پا به طرف پايين گردش مي كند، پاشنه پايين تر از پنجه قرار مي گيرد. درحدود يك چهارم گردش، لازم است پنجه را به طرف پايين بكشيد(تصوير الف). به اين ترتيب مي توانيد اندازه حركت را افزايش دهيد. با كامل كردن مرحله فشار به پايين، مرحله فشار به عقب آنكلينگ را شروع كنيد (تصوير ب) و به اندازه حدود يك چهارم گردش به بالا، فشار به عقب را ادامه دهيد. با استفاده از پنجه هاي پا نيروي وارد بر ركاب را افزايش دهيد و به طرف بالا و روي گيرة پنجه فشار وارد كنيد(تصوير ج)، بعد از نزديك شدن به اوج مرحله كشش به طرف بالا، دوباره مرحله رو به پايين را شروع كنيد. در حالي كه پاشنه پايين تر از پنجه قرار مي گيرد. پس از طي يك چهارم راه تا مرحله پايين، پنجه را به طرف پايين بكشيد. كه در نتيجه پنجه ها زير پاشنه قرار مي گيرند(تصوير الف).
يكي از نكات مهم اين است كه همانطور كه زانوها مستقيماًً بالاي قوزك و نزديك شاسي دوچرخه نگه داشته مي شوند، مي توان در جهت بالا و پايين پدال زد. آنكلينگ، حس چرخاندن پدال ها را تقويت مي كند و باعث افزايش نيروي ماهيچه مي شود.
وقتي در سربالايي (مثلاً شيب يك تپه) دوچرخه سواري مي كنيد،
مي توان براي قوي تر شدن پا روي پدال ها ايستاد.
همواره در هنگام دوچرخه سواري حس آسوده سازي را در خود افزايش دهيد تا از نظر ذهني آمادگي هايي لازم براي مقابله با موارد غير منتظره و اضطراري را داشته باشيد. لازم است هنگام دوچرخه سواري به منظور حفظ سلامت خود و ديگران، كاملاً مراقب آنچه در اطرافمان اتفاق
مي افتد، باشيم.



نگهداري از دوچرخه به منظور حفظ ايمني
- همواره مي بايست به منظور جلوگيري از تركيدن لاستيك ها آنها را از نظر فرسودگي، بريدگي يا فرورفتن ذرات ريز كنترل كرد.
- براي افزايش عمر لاستيك ها فشار لاستيك ها را در حد مطلوب حفظ كنيد.
- همواره ترمزها را تنظيم كرده و در صورت لزوم آنها را تعويض كنيد.
- زنجير، چرخ زنجير و چرخ دندانه عقب را تميز نگه داريد.
- همواره بايد از زنگ زدن قسمتهاي ياد شده جلوگيري كرده و آنها را به طور مرتب روغن كاري كنيد. براي تميز كردن قسمت هاي مختلف از يك تكه پارچه آغشته به نفت سفيد استفاده كنيد. از حلال هايي كه براي برطرف كردن روغن كارهاي كارخانه ها به كار مي روند. استفاده نكنيد.
توصيه مي شود همواره در مواقع سواريهاي طولاني مدت با دوچرخه يك لاستيك اضافي يا تويي لاستيك، يك عدد تلمبه، آب و سكه براي
تلفن كردن همراه داشته باشيد.
نكته: با توجه به نزديك شدن فصل تابستان و اوقات فراغت
دانش آموزان و همچنين نياز شهر تهران به تنفس طبيعي، به نظر مي رسد ايجاد يك حركت توسعه اي براي رواج ورزش دوچرخه سواري از ضروريات جامعه امروز به شمار مي رود.
مطلب عالیی بود
ممنونم استفاده کردیم
 

saber1369

Registered User
تاریخ عضویت
10 نوامبر 2013
نوشته‌ها
134
لایک‌ها
13
محل سکونت
همدان
با سلام خدمت دوستان محترم
جای خوشحالی داره که دوچرخه سواری اینجا طرفدار داره
من دوچرخه سوار کورسی هستم و در لیگ برتر رکاب میزنم
البته بیشتر علاقه مند به مسیرهای سربالا هستم
اگه دنبال ی قلب سالم و بدنی که هیچ وقت بیمار نمیشه هستید دوچرخه سواری بهترین انتخابه
من خودم ی مدت میخواستم بیخیال این ورزش بشم اما بعد از حدود یک ماه دیدم بدنم خیلی ضعیف شده پس دوباره برگشتمو سوار دوچرخه شدم :)
حدود 19 سالم بود که یک تصادف شدید با دوچرخه کردم و با خودم گفتم عمرا دیگه دوچرخه سوار بشم اما حالا دارم این ورزشو حرفه ای دنبال میکنم و بعضی روزا حدود 200 کیلومتر هم تمرین میرم البته بستگی به وقت مسابقات داره و....
 

Hamid2day

مدیر ارشد بازنشسته
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,296
لایک‌ها
20,172
محل سکونت
اوهایو - دیتون
خوب می بایست اول دوچرخه خریداری کنید.
اگر تهران هستید مدرسه دوچرخه سواری ایران هست
کسی میدونه چطوره وارد رشته دوچرخه سواری (کورسی) بشیم؟

لطفا یه مقدار دربارش توضیح بدید
 

Hamid2day

مدیر ارشد بازنشسته
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,296
لایک‌ها
20,172
محل سکونت
اوهایو - دیتون
کدوم تیم و الان کجا هستید؟
با سلام خدمت دوستان محترم
جای خوشحالی داره که دوچرخه سواری اینجا طرفدار داره
من دوچرخه سوار کورسی هستم و در لیگ برتر رکاب میزنم
البته بیشتر علاقه مند به مسیرهای سربالا هستم
اگه دنبال ی قلب سالم و بدنی که هیچ وقت بیمار نمیشه هستید دوچرخه سواری بهترین انتخابه
من خودم ی مدت میخواستم بیخیال این ورزش بشم اما بعد از حدود یک ماه دیدم بدنم خیلی ضعیف شده پس دوباره برگشتمو سوار دوچرخه شدم :)
حدود 19 سالم بود که یک تصادف شدید با دوچرخه کردم و با خودم گفتم عمرا دیگه دوچرخه سوار بشم اما حالا دارم این ورزشو حرفه ای دنبال میکنم و بعضی روزا حدود 200 کیلومتر هم تمرین میرم البته بستگی به وقت مسابقات داره و....
 

Hamid2day

مدیر ارشد بازنشسته
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,296
لایک‌ها
20,172
محل سکونت
اوهایو - دیتون
همایش دوچرخه سواری عمومی در تهران

هیئت دوچرخه سواری استان تهران با همکاری سازمان ورزش شهرداری به مناسبت روز هوای پاک و ولادت حضرت رسول اکرم اقدام به برگزاری همایش عمومی دوچرخه سواری( ویژه آقایان )می نماید .




به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری ؛ هیئت دوچرخه سواری استان تهران در نظر دارد به مناسبت روز بیست و نهم دی ماه ( روز هوای پاک و ولادت حضرت رسول اکرم (ص) ) یکدوره همایش دوچرخه سواری عمومی ویژه آقایان برگزار کند.


گفتنی است این همایش ساعت 9 صبح حد فاصل میدان انقلاب به سمت میدان آزادی در خط ویژه اتوبوس (BRT) با همکاری سازمان ورزش شهرداری تهران برگزار خواهد شد .


امید سراجی رئیس هیئت دوچرخه سواری استان تهران افزود : برگزاری این همایش را به منزله حضور دوباره ورزش مفرح دوچرخه سواری به صورت عمومی و فراگیر در تهران اعلام کرد و ابراز امیدواری نمود تا برگزاری این همایش ها بتواند باعث ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در میان عموم مردم شود .

وی افزود :مطمئنا برگزاری این همایش ها بدون هماهنگی و همکاری با ارگانهای ذیربط بلاخص سازمان ورزش شهرداری تهران امکان پذیر نمی باشد و عزم راسخ مسئولین در این زمینه به جهت دستیابی به این هدف والا ، امری ضروری است .
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
سازمان لیگ فدراسیون دوچرخه سواری :

قهرمان قهرمانان لیگ های دوچرخه سواری در سال 1392 را اعلام کرد .


به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری ؛ درپایان مراسم اختتامیه مسابقات لیگ دوچرخه سواری در سال 1392 در مورخ 14 بهمن ماه ، از طرف سازمان لیگ فدراسیون دوچرخه سواری قهرمان قهرمانان (آقایان و بانوان ) در این سال اعلام شد که قهرمانان جوایز و کاپ های قهرمانی خود را از رئیس فدراسیون و مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیونهای ورزشی دریافت کردند .

*اسامی قهرمان قهرمانان به شرح زیر است :

1_زهرا خلیلی خسرو شاهی از تیم دبیری تبریز در مجموع لیگ های بانوان

2_بهنام خلیلی خسرو شاهی از تیم تک اسپورت کرج در مجموع لیگ برتر جاده

3_محمود پراش از تیم پیشگامان کویر یزد در مجموع لیگ برتر پیست
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
برترین های لیگ برتر در مواد جاده و پیست

با پایان یافتن لیگ برتر سال 92 برترین تیمها معرفی شدند.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری؛ پس از یکسال تلاش تیمهای لیگ برتری در پایان رده بندی این تیمها به شرح ذیل اعلام شد:

در لیگ برتر جاده:

مقام اول تیم پیشگامان کویر یزد

مقام دوم تیم تک اسپرت کرج

مقام سوم تیم پتروشیمی تبریز

در لیگ برتر پیست:

مقام اول تیم پیشگامان کویر یزد

مقام دوم تیم تک اسپرت کرج

مقام سوم تیم مس کرمان
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
رفع مشکلات فدراسیون دوچرخه سواری در UCI

پس از پیگیریهای مسئولین فدراسیون دوچرخه سواری طی نامه اتحادیه جهانی دوچرخه سواری کلیه مشکلات این فدراسیون مرتفع گردید.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری: طی جلسات برگزار شده در اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری UCI مورخ 13 ژانویه و اول فوریه 2014 مصادف با یازدهم و دوازدهم بهمن ماه انتخابات این فدراسیون را به رسمیت شناخت و از همکاری فدراسیون دوچرخه سواری قدردانی نمود.

در متن این نامه آمده است:

در جلسه هیات مدیره که در تاریخ یازدهم و دوازدهم بهمن ماه برگزار شد، در بخش مربوط به فدراسیونها، اطلاعات در خصوص وضعیت فعلی فدراسیون شما ارائه شد تا تصمیم گیری صورت گیرد.

اعضاء در جریان این موضوع قرار گرفتند که وکیل شما و فدراسیون تان به ما اطلاع داده اند که روند مطابق سازی اساسنامه فدراسیون (با قوانین UCI ) طی شده و طبق آن رئیس فدراسیون نیز در انتخابات مشخص شده است.

علاوه بر این، با توجه به مدارکی که دریافت کرده ایم، به نظر می رسد که فدراسیون شما اکنون مطابق قوانین است و ما میتوانیم انتخابات آقای خسرو قمری را به رسمیت بشناسیم. کنفدراسیون آسیا هم در جریان این تصمیم گیری قرار داده شده است.

بنا بر این مفتخریم به شما اعلام نمائیم و تصدیق نمائیم که انتخابات 24 آگوست آن فدراسیون را به رسمیت می شناسیم و از شما بابت همکاری تان که منجر به رسیدن به نتیجه و حاصل مثبت در این خصوص شد، قدر دانی نمائیم.

مشتاقانه آماده ادامه همکاری با فدراسیون شما و با اعضای منتخب آن هستیم و توجه خود را صرف توسعه و پیشرفت ورزشکاران شما و نتایج و دستاوردهای شان خواهیم کرد.

ارادتمند
برایان کوکسن
رئیس UCI
 
بالا